Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση και τη μόρφωση λόγω ηλικίας είναι άδικος, αντιδημοκρατικός, αντισυνταγματικός και ρατσιστικός.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!
Πως είναι δυνατόν ένα άνθρωπος 70 χρονών να δίνει πανελλήνιες και να περνάει σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ αλλά να απαγορεύεται να εγγραφεί ένα ΠΑΙΔΙ 17 χρονών στο ΕΠΑΛ ?
Αν δεν είναι αυτό αντιπαιδαγωγικό τότε τι είναι?
Δημόσια Δωρεάν παιδεία για όλους!
Αν δεν είναι αυτό αντισυνταγματικό τότε τι είναι?
Κατάργηση του άρθρου 51 τώρα!
Δεν μπορεί να σταθεί σε καμία περίπτωση η λογική του αποκλεισμού των άνω των 17+ ετών μαθητών στα ΕΠΑΛ, όσες στρεβλώσεις και να έχει το υπάρχον σύστημα λειτουργίας τους.
Λογικά είναι και στα όρια της αντισυγματατικότητας η συγκεκριμένη διάταξη.
Να αποσυρθεί το άρθρο αυτό όσο και το άρθρο 52.
Όσο για τους ελάχιστους όψιμους υποστηρικτές που κατά διαστήματα διαβάζουμε σχόλια υπέρ της συγκεκριμένης διάταξης θα τους πρότεινα την προσωπική ψυχολογική πίεση που αισθάνονται να την εκτονώσουν σε πιο δημιουργικά πράγματα. Εδώ το σανό τελείωσε…..
Η μέχρι τώρα εμπειρία μου στα ΕΠΑΛ μου έχει δείξει ότι οι μεγάλοι σε ηλικία μαθητές συμμετέχουν, βοηθούν και παρακινούν τους μικρούς δε ηλικία μαθητές για μάθηση και συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε καμία περίπτωση δεν ασκούν bullying. Να καταργηθεί το Άρθρο 51.
Η συγκεκριμένη διάταξη είναι απαράδεκτη, για λόγους που έχουν να κάνουν με το Σύνταγμα αλλά και την πραγματικότητα που βιώνουν οι νέοι άνθρωποι στον τόπο μας. Να αποσυρθεί πάραυτα.
Άδικο και προσχηματικό. Η δε αιτιολόγηση είναι ανυπόστατη και επιστημονικά ατεκμηρίωτη.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 17 ΕΤΩΝ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ.ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ .ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΕΠΑΙΝΩΝ!!!!
Ενεργοποιείται ηλικιακός «κόφτης» μαθητών για τη φοίτησή τους στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια. Αν δηλαδή, κάποιος είναι πάνω από 17 ετών δεν μπορεί να φοιτήσει σε αυτά.
Ας δούμε λοιπόν, ορισμένες επιλογές/αποτελέσματα:
• Θα πάει σε Εσπερινό. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι γιατί δεν έχουν όλες οι περιοχές της χώρας Εσπερινά ΕΠΑΛ. Ας θυμηθούμε τη γεωγραφία της χώρας (νησιωτικότητα και απομακρυσμένες περιοχές).
• Θα πάει σε Εσπερινό ΕΠΑΛ, αν υπάρχει. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι. Γιατί η φοίτηση των ανηλίκων μαθητών απαιτεί εγγραφή στην ΕΡΓΑΝΗ. Και δεν είναι όλοι οι ανήλικοι εργαζόμενοι, και όσοι εργάζονται, συχνά δεν είναι ασφαλισμένοι. Κακώς, αλλά συμβαίνει.
• Θα πάει σε δημόσιο ΚΕΚ/ΙΕΚ. Όχι, δεν μπορούν όλες και όλοι. Η γεωγραφία της χώρας που λέχθηκε παραπάνω. Δεν λειτουργούν σε όλες τις περιοχές Δημόσια ΙΕΚ/ΚΕΚ. Ιδιωτικά όμως; Και αν τώρα δεν λειτουργούν ιδιωτικά ΙΕΚ μήπως ξεκινήσουν;
• Οι απόφοιτοι Γενικών Λυκείων δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τη διαρθρωτική ανεργία μέσω των Δημόσιων Σχολείων αποκτώντας μια εκ των ειδικοτήτων που προσφέρουν τα ημερήσια ΕΠΑΛ. Μέσω όμως της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
• Μαθήτριες και μαθητές οι οποίοι δεν ολοκλήρωσαν τη φοίτηση τους στο ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο γιατί «έμειναν» στην ίδια τάξη για σειρά αιτιών και ξεπέρασαν το 17ο έτος της ηλικίας τους: Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορούν να πάρουν απολυτήριο από το σχολείο που φοιτούσαν. Όχι πτυχίο ειδικότητας. Απολυτήριο…
Συνεπώς, ταχύτατη μείωση των αναγκών για εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα εφαλτήριο για μεγαλύτερη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην εκπαίδευση…
Σωστή η προταση δε μπορεί να δεχονταi ηλικιωμένους μονο και μόνο για να υπαρχουν θέσεις. Μπορουν οι μεγάλης ηλικίας να φοιτούν στα νυχτερινά.
Σωστή η προταση δε μπορεί να δεχονται μέχρι την τρίτη ηλικία μονο και μόνο για να υπαρχουν θέσεις. Μπορουν οι μεγάλης ηλικίας να φοιτούν στα νυχτερινά.
Στις επαρχιακές πόλεις όπως το Ρέθεμνος που δεν υπάρχουν ΚΤΕΛ μετά το μεσημέρι να πάνε τα κοπέλια στα σχολειά, πως θα καταφέρει ο οριακά ενήλικας να πάει σε εσπερινό και να τελειώσει το σχολειό, μου λέτε; Εγώ ως γονιός που δουλεύω από το πρωί ίσαμε το βράδυ μπορώ να τονε πηγαινοφέρνω; Πιστεύετε ότι είναι σωστό να κάνει απογευματινό – νυκτερινό δρομολόγιο με το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι ο γιός μου που ακόμα δεν έχει πήξει το μυαλό του, έστω και αν τονε χαρακτηρίζετε ενήλικα!!!; Εγώ μένω Μέλαμπες πάνω από 80 χιλιόμετρα απόσταση…. Και γύρω γύρω η περιοχή είναι γεμάτη «ενήλικα» κοπέλια που πάνε στο 1ο ΕΠΑΛ …. όχι κάνα δυο περιστατικά! Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα με τα μετρό τα τραμ και τις συγκοινωνίες!!! Φτιάξτε μπάρε μου ένα καλό συγκοινωνιακό δίκτυο βάλτε ΚΤΕΛ ειδαλιώς αφήστε τα εκιά που είναι το πρωί και μην τα βγάνετε στους δρόμους να σκοτωθούν !!!
Oσοι εγγράφονται στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. είχαν πραγματικά σοβαρούς λόγους να το κάνουν:
1. Δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ. ή Ι.Ε.Κ. στην πόλη, στο Νομό ή στο νησί τους. Με βάση στατιστικά του 2017, στην Αττική υπάρχουν 19 εσπερινά ΕΠΑΛ και στη Θεσσαλονίκη 7, ενώ λειτουργούν 76 και 33 ημερήσια αντίστοιχα. Επιπλέον υπάρχουν νομοί όπου δεν λειτουργεί ΚΑΝΕΝΑ εσπερινό ΕΠΑ.Λ. (Αργολίδος, Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Κεφαλληνίας, Κιλκίς, Λακωνίας και Φωκίδας).
2. Αν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ., δεν έχει την ειδικότητα που επιθυμούν να σπουδάσουν.
3. Εργάζονται το απόγευμα και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε εσπερινό ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. Η περίπτωση αυτή αφορά κατά κόρον στις γυναίκες που παρακολουθούν ειδικότητες του τομέα Υγείας, καθώς οι εργασίες του κλάδου στις οποίες εργάζονται έχουν κατεξοχήν απογευματινό ωράριο.
4. Είναι μητέρες μικρών παιδιών και μπορούν να απουσιάζουν από το σπίτι μόνο όταν εκείνα είναι στο σχολείο ή στον παιδικό σταθμό.
5. Την ώρα που σχολούν τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. (22:30 – 23:00) δεν υπάρχει συγκοινωνία για το χωριό ή την περιοχή τους.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί το γεγονός οτι οι μαθητές δυσκολεύονται να βρουν ακόμη και ημερήσιο ΕΠΑΛ με την ειδικότητα που επιθυμούν, καθώς τα ΕΠΑ.Λ. είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με τα ΓΕ.Λ. και δεν υπάρχουν σε όλα όλες οι ειδικότητες.
Δικαίωμα στην εκπαίδευση έχουν όλοι. Απαράδεκτο!
Υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν μπορούν να πάνε σχολείο βράδυ, γιατί δουλεύουν τότε. Αυτούς θα τους αποκλείσουμε; Θα τους βρει πρωινή δουλειά το Υπουργείο;
Τα άρθρα 51 και 52 είναι αντισυνταγματικό, αφού αφαιρεί το δικαίομα σε ενήλικους πολίτες του κράτους να σπουδάσουν σε ειδικότητες που τους ενδιαφέρουν. Ο σχολικός εκφοβισμός δεν οφείλεται στην παρουσία ενηλίκων στα ΕΠΑΛ, η δικαιολογία σας είναι αβάσιμη. Τα ενήλικα άτομα ως μαθητές είναι συνήθως, πολύ συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, δίνοντας το καλό παράδειγμα και στους υπόλοιπους μαθητές. Οι ενήλικοι μαθητές μπορούν να λειτουργήσουν μόνο ως θετικά πρότυπα για τους μικρότερους μαθητές, ως άνθρωποι που συνεχίζουν να αγωνίζονται για την μόρφωσή τους. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα ζωντανά παραδείγματα της διά βίου μάθησης.
Τα εσπερινά ΕΠΑΛ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ και ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ εύκολα όλες ειδικότητες. Δώστε τουλάχιστον έγκριση αλλά και κίνητρα σε όλα τα εσπερινά ΕΠΑΛ να ανοίξουν τις ειδικότητες που υπάρχουν και στα αντίστοιχα πρωινά ΕΠΑΛ, ΕΣΤΩ και με λιγότερο αριθμό μαθητών!! Μην ξαναπετάξετε ειδικότητες και μαθητές σε νέου τύπου σχολές ΕΠΑΣ με πρόφαση το όριο ηλικίας!!! Μην στερήσετε απο ενήλικους μαθητές την δυνατότητα απολυτηρίου, Πανελλαδικών εξετάσεων! Μην του στερήσετε την επιλογή δεύτερης ειδικότητας ή επιστροφής στα θρανία απο Γενικό λύκειο.
‘Αρθρο 16: (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη)
παρ.4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Το άρθρο 51 ερχεται σε αντιθεση με το αρθρο 16 του Συνταγματος !
Η πολύχρονη εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑ.Λ έχει αποδείξει ότι οι ενήλικοι μαθητές στην τάξη είναι υποδειγματικοί μαθητές. Όχι μόνο είναι καλοί μαθητές αλλά συνδράμουν ιδιαίτερα στην ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργούν ιδιαίτερα βοηθητικά στη δημιουργία και διατήρηση του καλού κλίματος στην τάξη.Αυτο συμβαίνει γιατί είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το ρόλο τους ως μαθητές και δεν προτίθενται να σπαταλούν το χρόνο τους. Αποκλείοντας τους ανθρώπους αυτούς από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ τους στερούμε το δικαίωμα να ακολουθήσουν μια ειδικότητα που γνωρίζουν μέσα από την εμπειρία τους ότι θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Επίσης τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ εκτός του ότι δεν λειτουργούν σε όλα τα μέρη που υπάρχουν ημερήσια, τις περισσότερες φορές δεν λειτουργούν και τις ειδικότητες των ημερήσιων άρα δεν αποτελούν λύση για όλους. Είναι λοιπόν άδικο, αντιεκπαιδευτικο, ρατσιστικό και σίγουρα αποκλείοντας ανθρώπους που αποφάσισαν έστω και αργά (ηλικιακά) να ακολουθήσουν την τεχνική εκπαίδευση δεν θα σταματήσουμε το απεχθές φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
Έχουμε δημοκρατία και κράτος να στηρίζει τα δικαιώματα των πολιτών στην μόρφωση και στην εξέλιξη ή δεν έχουμε ;;;
Είμαι εκπαιδευτικός με 25 χρόνια προϋπηρεσία, όλα σε ΕΠΑ.Λ., οι ενήλικες μαθητές που έχω συναντήσει όλα αυτά τα χρόνια ήταν πολύ συνεπείς, με μεγάλη διάθεση να μάθουν και να αποκομίσουν τα μέγιστα από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ήταν πολύτιμοι βοηθοί που παρακινούσαν με τη στάση τους τους υπόλοιπους μαθητές.Επίσης δε πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν 11 νομοί και 22 νησιά τα οποία διαθέτουν ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., όχι όμως και εσπερινό. Θέτοντας όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. αποκλείουμε ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων από την κατάρτιση.
Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί!!
Είναι πραγματικό άδικο να δημιουργείται αυτός ο αποκλεισμός σε ανθρώπους που για πολλούς ιδιαίτερος λόγους χρειάστηκε είτε να μην ολοκληρώσουν την φοίτηση είτε να μην έχουν ουσιαστικά προσπαθήσει για κάτι περισσότερο. Μέχρι τώρα λοιπόν τους δίνεται αυτή η δυνατότητα επιλέγοντας είτε εσπερινό είτε ημερήσιο λύκειο λόγω υποχρεώσεων κυρίως επαγγελματικών αλλά και οικογενειακών. Είναι μόνο τιμωρητικό και θα πρέπει να αποσυρθεί.
Η διαβούλευση έχει καταντήσει μπλογκ των καθηγητών ΕΠΑΛ που χάνουν τα ψεύτικα τμήματα. ΕΛΕΟΣ. ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΊΝΑΙ ΣΩΣΤΟ. ΡΩΤΉΣΤΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΊΣ ΠΟΥ ΣΤΈΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΤΟΥΣ.
Όσες φορές είχα μαθητές άνω των 17 στην τάξη μου μόνο θετικά λειτούργησε αυτό. Είναι περισσότερ συνειδητοποιημένοι και μπρούν να βοηθήσουν στην διαχείρηση της τάξης.
ΣΩΣΤΌ. Τα ανήλικα παιδιά πρέπει να προστατεύονται.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περάσει αυτό.
Όλοι έχουν δικαίωμα στη μόρφωση καθ’όλη τη διάρκεια του βίου τους.
Είναι δυνατόν να κλείνουν σχολεία ;;;
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να συμβεί αυτό.
Είναι δικαίωμα όλων των πολιτών να μορφώνονται και να εξελίσσονται καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής τους !!
1. Μόνο θετικά λειτουργεί για την τάξη η παρουσία των ενήλικων μαθητών στα ΕΠΑΛ.
2. Η δια βίου μάθηση απαιτεί δια βίου εκπαίδευση και για άτομα που είτε έκαναν λάθος επιλογές σχολείου στο παρελθόν είτε δεν έδωσαν τη δέουσα προσοχή στη μελέτη όταν ήταν ανήλικοι μαθητές.
3. Τα ΕΠΑΛ είναι σχολεία που προσφέρουν στην κοινωνία γνώσεις, δεξιότητες,
μαθητεία, επαγγελματικό προορισμό και πολλά ακόμη. Χρειάζονται υποστήριξη όχι συρρίκνωση.
Είναι απαράδεκτο και ρατσιστικό! Πρέπει να αποσυρθεί!
Θα ήθελα να επισημάνω, ότι πολλές φορές λόγω ανεπαρκούς σχολικού επαγγελματισμού προσανατολισμού, κοινωνικών στερεοτύπων και άλλων αιτιών, πολλοί μαθητές επιλέγουν το ΓΕΛ, το οποίο ενδεχομένως να μην ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις κλίσεις τους. Γιατί λοιπόν, να μη δίνεται η ευκαιρία εγγραφής ενός μαθητή, ο οποίος έχει ίσως αποτύχει στη Β΄Γενικού Λυκείου και είναι άνω των 17; Ή για ποιο λόγο ένας μαθητής που τελείωσε μια ειδικότητα,
να μην μπορεί να φοιτήσει ακόμη ένα έτος και να πάρει Πτυχίο δεύτερης ειδικότητας;
Τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας ως επί το πλείστον, λειτουργούν βοηθητικά στο εκπαιδευτικό έργο και πολλές φορές πυροσβεστικά σε τυχόν καταστάσεις βίας ή εκφοβισμού που δημιουργούνται στο σχολικό περιβάλλον από τους εφήβους.
Εν κατακλείδι, δεν πρέπει να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, για τους δύο τύπους λυκείων.
Τα συγκεκριμένα άρθρα, 51 και 52, είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί γιατί απαγορεύουν το δικαίωμα:
-Σε απόφοιτους ΓΕΛ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
-Εσπερινά ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν σε όλες τις πόλεις, ούτε σε όλες τις ειδικότητες και φυσικά δεν εξυπηρετεί όλους το ωράριο του εσπερινού, για πολλούς λόγους.
-Πρόκειται για μία νέα προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
-Ολοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια.
-Στερείτε από αυτά τα παιδιά μία δεύτερη ευκαιρία και τα οδηγείτε σε ιδιωτικές σχολές που δεν μπορούν να πληρώσουν
Είναι πολύ σημαντική η παρουσία των ενήλικων μαθητών για την ομαλή λειτουργία των ΕΠΑΛ. Η παρουσία τους λειτουργεί θετικά και ως καλό παράδειγμα για τους ανήλικους μαθητές, οπότε για εμάς τους εκπαιδευτικούς θα έλεγα ότι είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι. ΄Οταν πανελλαδικά και παγκόσμια η δια βίου μάθηση προτείνεται για όλους τους πολίτες του κόσμου, είναι αδιανόητος ο αποκλεισμός ηλικιακών ομάδων που επιθυμούν και επιδιώκουν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και να αυξήσουν τις γνώσεις τους σε αντικείμενα πρωτόγνωρα ή όχι επαρκώς μελετημένα από τους ίδιους σε μικρότερες ηλικίες. Αυτό το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί ΑΜΕΣΑ.
Το νέο νομοσχέδιο είναι ύπουλο και αντισυνταγματικό. Προσπαθεί να αποστραγγίξει την πολύπαθη αλλά και ελκυστική για πολλούς μαθητές, επαγγελματική εκπαίδευση. Το υπουργείο παιδείας, την ίδια στιγμή που δεν ανοίγει ειδικότητες παρόλο που υπάρχουν μαθητές/τριες που τις ζητούν, την ίδια στιγμή που ακεί όλη τεράστιο έλεγχο στις απουσίες των μαθητών της δημόσιας εκπαίδευσης ( ΕΠΑΛ, ΙΕΚ), αφήνει τα ιδιωτικά να αλωνίζουν και να λιγουρεύονται τους μαθητές των δημόσιων σχολείων. Μη γελιόμαστε, προσπάθησαν να το κάνουν το 2013, το ίδιο κάνουν και τώρα. Ουτε τότε τους ένοιαξε πως θα συνεχίσουν οι μαθητές τις σπουδές τους ουτε τώρα τους νοιάζει αν οι μαθητές των ΕΠΑΛ ή των ΓΕΛ θα έχουν μια ευκαιρία στη δημόσια εκπαίδευση. Ποσα είναι τα εσπερινά σχολεία, πόσα είναι τα δημόσια ΙΕΚ? Φέτος στη Θεσσαλονίκη δεν εγκρίθηκε ειδικότητα σε ΙΕΚ ενώ υπήρχαν πάρα πολλές αιτήσεις. Που να φοίτησαν άραγε αυτοί οι μαθητές?
Δουλεύω σχεδόν 20 χρόνια στο επαλ και πάντα οι μεγάλοι μαθητές είναι οι άτυποι βοηθοί των καθηγητών. Συμβάλλουν στη δημιουργία ήρεμου κλίματος και νουθετούν τους μικρότερους. Πως προέκυψε ξαφνικά οτι τα άτομα αυτά δημιουργούν πρόβλημα??
«όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια».
Απαράδεκτο πρέπει άμμεσα να αποσυρθεί. Θίγει συνταγματικά και ανθρώπινα δικαιώματα.Δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλους.
Η μέχρι τώρα εμπειρία μου στα ΕΠΑΛ
μου έχει δείξει ότι οι ενήλικοι μαθητές όχι μόνο δεν ασκούσαν bullying αλλά ήταν οι ποιο συνειδητοποιημένοι μαθητές, βοηθούσαν δε το έργο του εκπαιδευτικού.
Ενισχύουν με την στάση τους τη δια βίου εκπαίδευση, ότι η εκπαίδευση μπορεί να συνεχιστεί και ότι μπορούν να πάρουν απολυτήριο η πτυχίο που για κάποιο λόγο δεν είχαν καταφέρει.
ΑΠΑΡΑΤΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΑΡΘ. 51, ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ. ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ». ΤΟ ΔΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΛΙΑΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΓΕΛΟΙΟ. ΟΣΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ BULLYING ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΑΜΙΝΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΑΡΘ. 51 & 52. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΑΘΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΑ ΑΝΑΣΑΝΕΙ.
Με την εισήγηση του άρθρου αυτού είναι προφανής η πρόθεση υποτίμησης της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και η μεθόδευση μεταφοράς μαθητών – πελατών στην ιδιωτική εκπαιδευση.
Το τραγικό είναι οτι με το ηλικιακό όριο εγγραφής ή μετεγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ στα 17 έτη, στερείτε το δικαίωμα και τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια-γνώσεις, απόφοιτοι των ΓΕΛ που δεν έχουν καμιά εξειδίκευση. Επίσης απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ που θέλουν να ενισχύσουν το προφίλ τους αποκτώντας επιπλέον προσόντα για καλύτερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.Σε τέτοιες περιόδους οικονομικής κρίσης η πλειονότητα δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να φοιτήσει σε ιδιωτικά…
Εσπερινά ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν σε όλες τις πόλεις, ούτε σε όλες τις ειδικότητες και φυσικά δεν εξυπηρετεί όλους το ωράριο του εσπερινού, για πολλούς λόγους. Ποιος σας δίνει το δικαίωμα να μου στερείτε την δυνατότητα να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου και το βιογραφικό μου. Το άρθρο αυτό πρέπει να αποσυρθεί, το μόνο που θα επιτύχει αν παραμείνει είναι να εκτοξεύσει τους δείκτες της ανεργίας.
Εργάζομαι ως φιλόλογος σε ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. 12 χρόνια και το αγαπώ αυτό το σχολείο, επειδή είναι το σχολείο της φτωχής οικογένειας και της οικογένειας που θέλει να δει και το παιδί της με μαθησιακές δυσκολίες (συχνά με κοινωνικές δυσκολίες), που εξαιτίας αυτών έχει χάσει χρονιά (ή χρονιές!) να ατενίζει το μέλλον του με αισιοδοξία. Με το ΜΝΑΕ (Μία Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.: συμβουλευτική από ψυχολόγο, από εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικές δράσεις) είδαμε την πρόθεση της πολιτείας να δώσει στο σχολείο μας και στους μαθητές μας τη χαμένη αξιοπρέπεια τους και τις ευκαιρίες που τους χρειαζόταν για να ανθίσουν. Και πράγματι, είδαμε αποτελέσματα και κυρίως θετικό εκπαιδευτικό κλίμα, που γνωρίζουμε πόσο ζωτικής σημασίας είναι για ένα σχολείο, να υπάρχει!
Το ΕΠΑ.Λ. πρέπει να συνεχίσει να αγκαλιάζει τους μαθητές που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες κι όχι να τους αποβάλλει!
Επίσης, στο σχολείο μου έχουν φοιτήσει κατά καιρούς γυναίκες που είχαν εγκαταλείψει για προσωπικούς λόγους το σχολείο στις πρώτες τάξεις του Λυκείου ή είχαν μόνο το απολυτήριο Γυμνασίου και έχοντας οικογένεια (ή απογευματινές επαγγελματικές υποχρεώσεις) δεν μπορούσαν να εγγραφούν και να παρακολουθούν σε ένα Εσπερινό ΕΠΑ.Λ., αφού το πρωί άφηναν τα παιδιά τους στο σχολείο κι ερχόταν ήσυχες να παρακολουθήσουν. Η απόφασή τους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και η απόκτηση πτυχίου εξέφραζε την ανάγκη να ενισχύσουν το οικογενειακό εισόδημα ή να στηριχθούν στα πόδια τους και κάποιες από αυτές, χάρη στο πτυχίο που απέκτησαν βρήκαν δουλειά. Από αυτές τις γυναίκες πρέπει να στερήσουμε αυτή την ευκαιρία;
Είναι πια ολοφάνερο ότι οι κυβερνήσεις της δεξιάς και το 2013 με την κατάργηση πολυπληθών ειδικοτήτων και τη διαθεσιμότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης αλλα και με το παρόν σχέδιο νόμου, που παραβιάζει κατάφωρα το δικαίωμα όλων των Ελλήνων να έχουν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης …εκδιωκει για άλλη μια φορά πλήθος μαθητών από την τεχνική εκπαίδευση …και τους έμμεσα τους προωθεί σε άλλες δομες …απλής τεχνικής κατάρτισης χωρίς διέξοδο στο πανεπιστήμιο….
Είναι απαράδεκτος ο ηλικιακός αποκλεισμός στο άρθρο 51 του νόμου, ποτέ δεν έχει επιχειρηθεί κάτι τέτοιο. Οι μαθητές άνω των 17 ετών μόνο θετική συνεισφορά έχουν στην μαθητική κοινότητα. Το σχολείο δεν επιτρέπεται να βάζει φραγμούς στις επιθυμίες των νέων να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν. Το άρθρο 51 είναι αντίθετο με το πνεύμα του συντάγματος και πρέπει να αποσυρθεί.
Αίσχος!! Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει ο Αρβανιτόπουλος το 2013, προσπαθεί τώρα η Κεραμέως να το κάνει με άλλο τρόπο , ώστε να οδηγήσει τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση και την χαμηλότερη κατάρτιση!! τόσα πολλά της έχουν δώσει οι σχολάρχες προεκλογικά;;
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Η υπουργός «Εκδικείται» τους μαθητές 18 χρονών και άνω που παλεύουν να πάρουν μια ειδικότητα στα δημόσια σχολεία – ΔΩΡΕΑΝ – να σταθούν όρθιοι στη κοινωνία με αξιοπρέπεια και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Κινητοποιήσεις τώρα… Αφού το υπουργείο δεν ακούει και η διαβούλευση είναι προσχηματικη… Και στις πανελλαδικές… Και ας είμαστε εμείς για άλλη μια φορά οι κακοί εκπαιδευτικοί…
Είμαι εκπαιδευτικός με 15 χρόνια προϋπηρεσία, τα περισσότερα σε ΕΠΑ.Λ., οι ενήλικες μαθητές που έχω συναντήσει όλα αυτά τα χρόνια ήταν πολύ συνεπείς, με μεγάλη διάθεση να μάθουν και να αποκομίσουν τα μέγιστα από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ήταν πολύτιμοι βοηθοί που παρακινούσαν με τη στάση τους τους υπόλοιπους μαθητές.
Επίσης δε πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν 11 νομοί και 22 νησιά τα οποία διαθέτουν ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., όχι όμως και εσπερινό. Θέτοντας όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. αποκλείουμε ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων από την κατάρτιση.
Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί!!
Τα συγκεκριμένα άρθρα, 51 και 52, να αποσυρθούν γιατί απαγορεύουν το δικαίωμα:
· σε απόφοιτους ΓΕΛ που δεν πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση για την επαγγελματική τους αποκατάσταση,
· σε απόφοιτους ΕΠΑΛ να αποκτήσουν δεύτερη ειδικότητα,
· σε πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης που δεν αποκαταστάθηκαν επαγγελματικά να επιλέξουν μια τεχνική ειδικότητα,
· σε ενηλίκους αποφοίτους (ανέργους) να εγγραφούν στη Β΄ Τάξη σε νέο τομέα για λήψη και 2ου πτυχίου ειδικότητας, παρακολουθώντας μόνο μαθήματα ειδικότητας και όχι γενικής παιδείας.
επιστροφή στην κανονικότητα και όχι την επιβολή καραντίνας δια βίου στο θεσμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Το άρθρο 51 στερεί:
από τους αποφοίτους ΓΕΛ, αποφοίτους ΕΠΑΛ, αποφοίτους άλλων – παλαιότερων – τύπων Λυκείων, πτυχιούχους ΓΘμιας Εκπαίδευσης και τέλος, από κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη, τη δυνατότητα να σπουδάσει και να πάρει ένα επαγγελματικό Πτυχίο επιπέδου 4 σε ειδικότητα που τον ενδιαφέρει, δωρεάν και σε πρωινό ωράριο.
Εξάγεται έτσι το συμπέρασμα ότι πρόκειται για έναν τρόπο να στραφεί μαθητικός πληθυσμός που επιθυμεί να επιλέξει τα ΕΠΑΛ προς την ιδιωτική εκπαίδευση! Πρόκειται για μία νέα προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και αποτελεί επίθεση στα εισοδήματα κυρίως των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών.
Τέλος, με τον τρόπο αυτό η Διά Βίου εκπαίδευση, η οποία προωθείται τον τελευταίο καιρό ως απάντηση στην ανεργία, καταλήγει να αφορά μόνο όσους έχουν για την να πληρώσουν!
Άμεση κατάργηση του άρθρου 51!
Το άρθρο 51 στερεί:
από τους αποφοίτους ΓΕΛ, αποφοίτους ΕΠΑΛ, αποφοίτους άλλων – παλαιότερων – τύπων Λυκείων, πτυχιούχους ΓΘμιας Εκπαίδευσης και τέλος, από κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη, τη δυνατότητα να σπουδάσει και να πάρει ένα επαγγελματικό Πτυχίο επιπέδου 4 σε ειδικότητα που τον ενδιαφέρει, δωρεάν και σε πρωινό ωράριο.
Εξάγεται έτσι το συμπέρασμα ότι πρόκειται για έναν τρόπο να στραφεί μαθητικός πληθυσμός που επιθυμεί να επιλέξει τα ΕΠΑΛ προς την ιδιωτική εκπαίδευση! Πρόκειται για μία νέα προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και αποτελεί επίθεση στα εισοδήματα κυρίως των ασθενέστερων οικονομικά οικογενειών.
Τέλος, με τον τρόπο αυτό η Διά Βίου εκπαίδευση, η οποία προωθείται τον τελευταίο καιρό ως απάντηση στην ανεργία, καταλήγει να αφορά μόνο όσους έχουν για την να πληρώσουν!
Άμεση κατάργηση του άρθρου 51!
Η πρόταση για τον καθορισμό ανώτατου ορίου ηλικίας των 17 ετών για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ είναι αντισυνταγματική και αντίθετη με την έννοια της δια βίου μάθησης.
Θα πρέπει ως πολιτεία να δίνουμε το δικαίωμα ευκαιρίας φοίτησης στα επαγγελματικά λύκεια σε όποιον την χρειάζεται.Τα άρθρα 51 και 52 προκαλούν μεγάλο οικονομικό πλήγμα για τις ασθενέστερες οικονομικά οικογένειες και κοινωνικό αποκλεισμό μιας μεγάλης μερίδας ανθρώπων. Εκτός από τους αποφοίτους λυκείων αποκλείονται και άτομα που δεν κατάφεραν να πάρουν απολυτήριο λυκείου νωρίτερα στη ζωή τους, άνθρωποι που για διάφορους λόγους έχασαν 1-2 φορές την τάξη αλλά και όσοι ζουν σε μέρη που δεν έχουν εσπερινά ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ.
Επίσης η δικαιολογία του σχολικού εκφοβισμού και της καλύτερης διαχείρισης των σχολικών εργαστηρίων μετά τη μείωση του αριθμού των μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ είναι ανυπόστατη, ατεκμηρίωτη, ρατσιστική και αστεία.
Τα άρθρα 51-52 πρέπει να καταργηθούν.
Το ηλικιακό όριο για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί. Με το νέο νομοσχέδιο υποβαθμίζεται και αποδυναμώνεται ο ρόλος της Τ.Ε.Ε. προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, στερεί την ευκαιρία σε μαθητές των ΕΠΑ.Λ. που θέλουν μια δεύτερη ειδικότητα ή σε αποφοίτους ΓΕΛ που θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση.
Τα άρθρα 51 και 52 προσκρούουν στο άρθρο 16 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια».
Όσον αφορά το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί η σχολική βία, στερείται εγκυρότητας και αλήθειας, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των μεγάλων σε ηλικία μαθητών μέσα στην αίθουσα λειτουργεί επικουρικά στη συνοχή της τάξης. Οι μεγάλοι μαθητές που εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ. είναι πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι και βρίσκουν την ευκαιρία που έχασαν στην εκπαίδευση σε μικρότερη ηλικία
Επιτέλους. Μην λαμβάνετε υπόψιν σας τα σχόλια εδώ μέσα, προφανώς οι εκπαιδευτικοί θέλουν να έρχονται τυχαρρπαστο ι και όταν δεν βρίσκουν τυχάρπαστους ζητάνε από του φίλους κ γνωστούς να γραφτουνε .
ΣΩΣΤΌ. Το περιμένουμε χρόνια αυτό το μέτρο εμείς οι γονείς Β κατηγορία ς που στέλνουμε τα παιδιά μας στα ΕΠΑΛ.