Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
927 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Και οι καθηγητές Αγγλικής γλώσσας έχουν κατάλληλη πανεπιστημιακή κατάρτιση και γνωρίζουν πολύ καλά πως πρέπει να προσεγγίσουν ένα νήπιο μαθησιακά. Οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί θα πρέπει να ενημερωθούν για τα νέα επιστημονικά δεδομένα τα οποία δεν αναφέρουν πουθενά σύγχυση της μητρικής γλώσσας εξαιτίας επαφής με ξένη ή ξένες γλώσσες αντίθετα όλα τα δεδομένα συνηγορούν στην καλύτερη και ευρύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου των δίγλωσσων ή πολύγλωσσων παιδιών.
ΜΠΡΆΒΟ! ΝΑ και κάτι θετικό για τα νήπια! Εφαρμοστε το σωστά, κάντε. Σωστή επιλογή καθηγητών κ όλοι οι γονείς θα είναι μαζί σας ! Ειδικά εμείς που δεν μπορούμε να τα στείλουμε στα ιδιωτικά!
δίνουμε βοήθεια
δίνουμε βοήθεια
Διαφωνώ με την εισαγωγή ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Σε αυτό το στάδιο προέχει η εκμάθηση με σωστό τρόπο της μητρικής γλώσσας.
Κρίνεται απαράδεκτο,διότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δημιουργούμε σύγχυση σε μικρά παιδιά τέτοιας τρυφερής ηλικίας. Η ορθή κατάκτηση της μητρικής γλώσσας είναι αυτή που θα βοηθήσει μεταγενέστερα τα παιδιά να κατακτήσουν κι άλλες γλώσσες, αφού θα έχουν εμπεδώσει τη λειτουργία και τους μηχανισμούς της δικής τους μητρικής γλώσσας.
Λέμε ΌΧΙ, λοιπόν, σε οτιδήποτε προκαλεί σύγχυση, στην παρούσα φάση γλωσσική, σε άλλες περιπτώσεις συνειδησιακή- αξιακή – σύγχυση ταυτότητας.
Λέμε ΝΑΙ σε λιτή και ουσιαστική γνώση αποκλειστικά και μόνο της ελληνικής γλώσσης παρέχοντας πρότυπα, ιδανικά και νοήματα ζωής στα μικρά ελληνόπουλα.
Είμαι υπέρ της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
Παίζω μαθαίνοντας και μαθαίνω παίζοντας.Έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η όλη εκπαιδευτική διαδικασία του νηπιαγωγείου.
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία μαθαίνουν μέσω του παιχνιδιού, της ελεύθερης έκφρασης και της οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας και διαθεματικών δραστηριοτήτων. Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο θα αποτελούσε επιβαρυντικό παράγοντα στις ήδη δύσκολες συνθήκες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Η εκμάθηση της γλώσσας για να είναι αποτελεσματική σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να έχει έχει τη μορφή συστηματικής διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο. Στα νήπια η εκμάθηση των εγγράμματων συνόλων περιλαμβάνεται σε μορφές έντυπου λόγου,εικαστικής έκφρασης και εικόνων.Έχει χαρακτήρα μιας έμμεσης παιγνιώδους μορφής με σταθερή ποιοτική επανάληψη ώστε να είναι σταθερή και συνεχής η διαδικασία δόμησης του εγγράμματου λόγου.
Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο θα αποτελούσε επιβαρυντικό παράγοντα στις ήδη δύσκολες συνθήκες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αισθάνονται ασφάλεια με ένα πρόσωπο, αυτό της νηπιαγωγού. Η εναλλαγή προσώπων στην προσχολική ηλικία θα δημιουργεί σύγχυση στα νήπια. Επίσης, οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει αρχικά να κατακτήσουν την μητρική τους γλώσσα, ώστε για να προχωρήσουν στο Δημοτικό Σχολείο.
Όλα παιδιά δεν είναι σε θέση να δομήσουν πολύπλευρες δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές που συνδέονται με το εκάστοτε θέμα εργασίας,άρα οφείλουμε αντιλαμβανόμενοι την εξαιρετική διαδικασία κατοχύρωσης να μην θέσουμε επιπρόσθετες δυσκολίες που αποπροσανατολίζουν σημαντικά τα παιδιά από τον βασικό στόχο που είναι η καλλιέργεια ενός γόνιμου εδάφους σκέψης και δράσης.
Αποφύγετε λοιπόν τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία !Το νηπιαγωγείο χρειάζεται να ενισχύσει καθοδηγητικά τους μαθητές να αποδεχθούν τον προφορικό λόγο της μητρικής τους γλώσσας,των ελληνικών που στην συνέχεια στο δημοτικό θα ακολουθήσει η εκπαίδευση στο γραπτό λόγο. Η γλώσσα μας έχει χαρακτήρα αναλυτικοσυνθετικό,η αγγλική δεν έχει καμιά σχέση με τον πλούτο της Ελληνικής αφού λειτουργεί συμπεριληπτικά !
ΟΧΙ στην εισαγωγής της σε αυτή την καθοριστική ηλικία !
Αντί της πομπώδους εισαγωγής του μεμονωμένου μαθήματος στο Νηπιαγωγείο, πρέπει να εκπονηθεί πλήρες Αναλυτικό Πρόγραμμα για το ΔΙΕΤΕΣ Νηπιαγωγείο με ένταξη και άλλων ειδικοτήτων. Η μεμονωμένη προσθήκη ενός μαθήματος γλωσσομάθειας χωρίς Εθνικό Πρόγραμμα Γλωσσομάθειας, που να καταλήγει σε χορήγηση Κρατικού Τίτλου Γλωσσομάθειας είναι μόνο επικοινωνιακή και εξόχως «Ελλαδική».
Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής, κύριος στόχος της οποίας είναι η ανάπτυξη μιας γνήσιας ψυχοσυναισθηματικής σχέσης ανάμεσα στο νήπιο και τον/τη νηπιαγωγό. Άλλωστε η απόφαση της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας και των Κοσμητόρων των Πανεπιστημίων η οποία εξέφρασε την αντίθεσή της στην εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία, αποτελεί κόλαφο για μια τέτοια ενέργεια από τη μεριά του Υ.ΠΑΙ.Θ. Την ίδια στιγμή η ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, δυστυχώς κωλυσιεργεί.
ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ: » …. εισάγΟΝται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράσ-ΕΙΣ για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, ΟΠΩΣ πχ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΧΟΡΟΣ, κα.
Θετικό βήμα! Προσεκτικός σχεδιασμός και εφαρμογή!
Το ζητούμενο στη Προσχολική Εκπαίδευση είναι η εκμάθηση αγγλικών σε παιδιά 4-6 χρονών ή η ολόπλευρη κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξή τους; Το αναλυτικό Πρόγραμμα μιλάει για διαθεματικότητα και εσείς προωθείται ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο. Οι συνάδελφοι των αγγλικών σε πόσα νηπιαγωγεία θα πηγαίνουν για να συμπληρώνουν ωράριο;; Πόσους μαθητές θα έχουν;; 100;; 150;; 200;; Τι είδους σχέσεις εμπιστοσύνης θα αναπτύξουν μαζί τους για να γίνονται με παιδαγωγικό τρόπο οι δραστηριότητες; Ούτε τα ονόματα των παιδιών θα γνωρίζουν! Και γιατί παρακαλώ «με παρουσία» και όχι ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ της νηπιαγωγού που γνωρίζει την προσχολική ηλικία καλύτερα; Σε επόμενα νομοσχέδια να περιμένουμε και μαθηματικούς, φιλολόγους στα νηπιαγωγεία??? Αν στόχος είναι να καταπολεμηθεί η ανεργία, υπάρχουν τρόποι χωρίς να υποσκάψουμε το μέλλον της προσχολικής εκπαίδευσης!
Απλώς κωμικοτραγική αυτή η απόφαση. Δεν μπορούν οι αρμόδιοι απλώς να καταλάβουν ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν αγγλικά στο σχολείο στα 12 χρόνια, δηλαδή με τη πρόσθεση ενός έτους τι θα μεταβληθεί; Επιπλέον σε αυτά τα χρόνια, τα παιδιά δεν γνωρίζουν να γράφουν το όνομά τους, να αλληλεπιδρούν καλά καλά και να επικοινωνούν με μία νηπιαγωγό (που υποτίθεται ότι τα έχουν σπουδάσει), θα μπορούν τα παιδιά να επικοινωνούν με μία φιλόλογο κλάδου ΠΕ06;
Μαζί σας , το μικρό μου κάνουν ένα μεγάλο διάλειμμα όλη μέρα . Ας μάθει κ κάτι. Και αν τα παίρνατε λίγο σοβαρά τα αγγλικά να βάζατε κάνα κόφτη στους δασκάλους γιατί τα χρυσοπληρωνουμε, στο σχολείο είναι να σαν μην κάνουν.
Πολύ σωστό μέτρο. Να είχαμε στα δημόσια και καθηγητές αγγλικών που να μιλάνε Αγγλικα καλά που θα ήτανε. Θα γλιτωνανε και τα ιδιωτικά.
Οδηγεί στην πρώιμη «σχολειοποιηση » του νηπιαγωγείου με ολα τα αρνητικά επακόλουθα της
– αυτο που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χρειαζονται τα νηπιαγωγεια αυτην την στιγμη σιγουρα ΔΕΝ ειναι η προσθηκη μιας ξενης γλωσσας οποια και αν ειναι αυτη. Τα περισσοτερα παιδια δυστυχως δυσκολευονται παρα πολυ στην ομιλια της μητρικης γλώσσας. Ας μάθουν καλά αυτήν, ας κοινωνικοποιηθούν, ας μάθουν να συνεργάζονται με τους συνομηλίκους τους και μετά μαθαίνουν και αγγλικά!
Είναι προφανές ότι οι νηπιαγωγοί δεν θέλουν να μπουν Αγγλικα μήπως κ γίνει κάνα αστείο με το ωράριο, μπαινουν μαζικα κ γράφουν τα ίδια κ τα ίδια. Το μέτρο είναι σωστό, αλλά οι γονείς ξέρουμε ότι η ποιότητα των αγγλικών στο δημόσιο σχολείο είναι χαμηλή κ δεν γίνεται μάθημα. Πώς διασφαλιστεί ότι οι καθηγήτριες αγγλικών τουλάχιστον θα μιλούν αγγλικά στα νήπια όπως στα ιδιωτικά ?
Τυχαίνει να έιμαι κάτοχος πτυχίων Νηπιαγωγού και Αγγλικής Φιλολογίας του ΑΠΘ.
Διαβάζοντας τα σχόλια και άλλων συναδέλφων διαπιστώνω ότι υπάρχει αρκετή προκατάληψη όσον αφορά την εισαγωγή των αγγλικών στην Προσχολική βαθίδα. Κατανοώ την ανησυχία των νηπιαγωγών αλλά όπως κατάλαβα πρόκειται απλά για δημιουργική απασχόληση των παιδιών σε μια γλώσσα στην οποία πλέον όλοι μας εκτιθέμεθα καθημερινά και σε μεγάλο βαθμό από μικρή ηλικία.
Το να γίνει μια πρώτη επαφή των παιδιών με τα αγγλικά μέσα απο παιγνιώδεις δραστηριότητες (κουκλοθέατρο,μουσική,χειροτεχνία, κ.α.) σε καμία περίπτωση δεν βλάπτει τα παιδιά, ίσα – ίσα εμπλουτίζει τις εμπειρίες τους όταν γίνεται σε συγκεκριμένο χρόνο και με προυποθέσεις.
Αν η πρόταση αφορούσε σε εκμάθηση (λεξιλόγιο, δομή γλώσσας) θα ήταν όντως ανεπίτρεπτο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Για όλα όμως υπάρχει τρόπος!!!
Η προσωπική μου εμπειρία ως παιδί μεταναστών σε ξένη χώρα στην ηλικά των 4 ετών αλλα και ώς μητέρα που με ανώδυνο τρόπο έφερα σε επαφή τα παιδιά μου με την ξένη γλώσσα μόνο αρνητική και προβληματική που δεν ήταν!
Η μόνη μου επιφύλαξη βρίσκεται στο πόσο καταρτισμένα για κάτι τέτοιο θα είναι τα πρόσωπα που θα αναλάβουν αυτήν την ευθύνη. Είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος που εισάγουμε γνωστικά αντικείμενα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας και εκεί φαντάζομαι πως οφείλεται και η σωστή ευαισθησία/ανησυχία των παιδαγωγών/νηπιαγωγών.
Συνεπώς, οι υπεύθυνοι του Υπουργείου πρέπει να κάνουν πολύ καλά το Homework τους για να λειτουργήσει σωστα όλο αυτό!
Θα ξεκινήσω κάπως γενικά… λέγοντας ότι η παιδεία δεν είναι πειραματόζωο της εκάστοτε κυβέρνησης και της κάθε υπουργού παιδείας.Η κατάσταση στην εκπαίδευση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί οργανωμένα και σφαιρικά από όλα τα κόμματα με ένα όργανο το οποίο θα είναι σταθερό και ανεξάρτητο από τις αλλαγές των κυβερνήσεων και ταυτόχρονα επανδρωμένο με επιστήμονες οι οποίοι θα οργανώσουν ένα σχέδιο για την Παιδεία που θέλουμε. Δεν μπορεί κάθε τέσσερα χρόνια που έχουμε εκλογές να αλλάζουν τα προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες είναι λάθος τακτική και επηρεάζει αρνητικά παιδιά και εκπαιδευτικούς σε πολλά επίπεδα. Όταν έχουμε να κάνουμε με παιδιά όλες οι αλλαγές θα πρέπει να είναι με συγκεκριμένους στόχους που θα στηρίζονται σε επιστημονικά τεκμήρια και θα προτείνονται από μία σταθερή επιτροπή που θα έχει επαφή και γνώση με την καρδιά του εκπαιδευτικού συστήματος την εκπαιδευτική πραγματικότητα!Συγκεκριμένα η εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο είναι άστοχη.Ο τρόπος που λειτουργούμε είναι σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου όπου τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων δε νοούνται ως διακριτά διδακτικά αντικείμενα και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Στο Νηπιαγωγείο προάγεται η έννοια της διαθεματικότητας και της ολιστικής αντίληψης της γνώσης.Οποιαδήποτε αλλαγή χωρίς στόχο και επιστημονικά κριτήρια μπορεί να αποτελέσει αντιπαιδαγωγική τακτική που εξυπηρετεί άλλου είδους σκοπούς σίγουρα όχι παιδαγωγικούς.
Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας στην προσχολική ηλικία θεωρήθηκε από την ευρωπαϊκή κομισιον πολύ σημαντική καθώς όταν τα παιδιά μαθαίνουν ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία τα βοηθάει να εκμεταλλευτούν πλήρως τις ικανότητές τους.Τα παιδιά ήδη στη Γαλλία και τη Γερμανία ξεκινούν την εκμάθηση ξένων γλωσσών από το νηπιαγωγείο. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και σε όλα τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία στη χώρα μας αυτή τη στιγμή. Η εκμάθηση της Αγγλικής σε πρώιμη ηλικία θέτει τα θεμέλια για τη μελλοντική εκπαίδευση και μπορεί να επηρεάσει τη στάση των παιδιών απέναντι σε άλλες γλώσσες και πολιτισμούς. Επιπλέον ο στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι μόνο η μόρφωση και η καλλιέργεια του ατόμου (νεωτερικότητα) αλλά η κατάρτιση και η απόκτηση δεξιοτήτων η χρησιμότητα των οποίων υπαγορεύεται από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της οικονομίας της
αγοράς.
Ως πατέρας τεσσάρων παιδιών που έχουν κάνει φροντιστήριο στην αγγλική γλώσσα μέχρι το στάδιο του proficiency έχω να δηλώσω ότι το πρόβλημα στην αγγλική γλώσσα είναι ότι δεν υπάρχει διασύνδεση μεταξύ του Δημοτικού και του γυμνασίου δηλαδή τα παιδιά του δημοτικού παθαίνουν αγγλικά στο σχολείο μέχρι ένα επίπεδο και αντί να συνεχιστεί ακριβώς από αυτό το σημείο η αγγλική γλώσσα στο γυμνάσιο ξεκινάει πάλι από το μηδέν με αποτέλεσμα να γίνονται επαναλήψεις και να χάνεται πολύτιμος χρόνος θα πρέπει λοιπόν να ξεκινάει η εκμάθηση τον αγγλικών από το Δημοτικό και να συνεχίζει στο γυμνάσιο από το σημείο ακριβώς που σταματάει η εκμάθηση στο δημοτικό και όχι να ξεκινάει στο γυμνάσιο από το μηδέν κάνοντας έτσι την εκμάθηση του Δημοτικού ως μη γενόμενη δεν μπορεί να έχουμε τόσες τάξης στα σχολεία μας που μαθαίνουν τα παιδιά αγγλικά και να πηγαίνουμε ουσιαστικά για μάθηση στα φροντιστήρια είναι κρίμα και το λέω ως γονιός που έχω τέσσερα παιδιά που τα δύο πήραν proficiency και τα άλλα δύο δίνουν φέτος για proficiency. Άρα καταλήγουμε στο να έχουμε μία συνεχόμενη εκπαίδευση από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού που να καταλήγει στην πρώτη Λυκείου με ένα κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας επιπέδου proficiency και τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου να γίνεται εξειδικευμένη εκμάθηση αγγλικών ανάλογα με την κατεύθυνση των μαθητών στη συγκεκριμένη ειδίκευση που θα ακολουθήσουν
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερα παιδιά έχουν πρόβλημα με το «λόγο» και το «έργο» και χρειάζονται βοήθεια από ειδικούς . Πολλά από αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα να τους παρέχεται αυτή τη βοήθεια. Κάποια άλλα είναι ήδη δίγλωσσα και η ελληνική είναι η δεύτερη γλώσσα που μιλούν. Αν προσθέσουμε άλλη μια γλώσσα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θα δυσκολευτούν ακόμα περισσότερο. Άμεση ανάγκη έχουμε από εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές, που πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν τον/τη νηπιαγωγό.
Απαράδεκτο! Αν το παιδί μου τύχει σε πιλοτικό που θα εφαρμοσθεί αυτό θα του αλλάξω σχολείο. Υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν ακόμα καταφέρει να αρθρώνουν σωστά την ελληνική γλώσσα.Άλλος είναι ο σκοπός του νηπιαγωγείου…
Φοβάμαι ότι τα παιδιά σε μια ηλικία που δεν έχουν ακόμα γνωρίσει καλά την Ελληνική γλώσσα, που δεν έχουν αναπτύξει λεξιλόγιο ελληνικό που δεν ξέρουν ακόμα το ελληνικό αλφάβητο, αν μπλέξουν τα Ελληνικά με τα Αγγλικά δεν θα μάθουν στο τέλος καλά ούτε τα Ελληνικά ούτε τα Αγγλικά. Υπάρχει έρευνα πάνω σε αυτό από δασκάλους που έχουν διδάξει για χρόνια στην πρώτη Δημοτικού; Νομίζω ότι βασικός στόχος του σχολείου στην Ελλάδα πρέπει να είναι η σωστή εκμάθηση από τα παιδιά της Ελληνικής Γλώσσας και μετά οποιασδήποτε ξένης που σίγουρα θα χρειαστεί στα παιδιά.
Το ότι δε μαθαίνουν κάποια παιδιά αγγλικά στο σχολείο κυρίες μου δε φταίνε οι καθηγητές! Έλεος πλέον!!!! Κι εμένα δε μ άρεζαν τα μαθηματικά τί σημαίνει ότι όλοι οι μαθηματικοί δεν κάνανε καλά τι δουλειά τους? Κι ότι τι στα ιδιωτικά γίνεται καλύτερη δουλειά? Αντιθέτως στα αγγλικά που είχα κλίση ανεξαρτήτως καθηγητή μάθαινα. Και δε με εμπόδισε η κακή προφορά ορισμένων καθηγητών. Σας πληροφορώ ότι σα μαθήτρια επιχείρησα να πάω σε ιδιωτικό μια βδομάδα και έφριξα, μέχρι που ξαναγύρισα στο δημόσιο και βρήκα την υγειά μου. Όλα τα πλουσιόπαιδα προφανώς δεν είχαν όρεξη να παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου και μιλούσαν ακατάπαυστα στην τάξη και δεν μπορούσα να παρακολουθήσω τίποτα. Ειδικά στα αγγλικά το απόλυτο χάος!! Βλέπεις κάνανε ιδιαίτερα σε όλα τα μαθήματα στο σπίτι ή είχαν έτοιμη επιχείρηση του μπαμπά. Συμπέρασμα: Πρέπει να εστιάσουμε στην ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων για τα παιδιά και αυτό γίνεται μόνο με τη δημιουργία ευχάριστων συναισθημάτων. Στο νηπιαγωγείο γίνεται πιο εύκολα γτ δεν υπάρχει η πίεση να βγει η ύλη ούτε και ο τοπικός περιορισμός (σχολική τάξη). Γονείς αντί να γκρινιάζετε όλη την ώρα για τους εκπαιδευτικούς γτ αυτοί που κράζετε εδώ τους αγγλικούς το κάνετε και για σχεδόν όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες παραδεχτείτε το, προσέξτε μη μεταφέρετε το μηδενισμό και τον απαξιωτισμό σας στα παιδιά σας γιατί με τα αντικίνητρα μπλοκάρετε η διδικασία της μάθησης. Και αποδεχτείτε ότι δεν είναι όλα τα παιδιά για όλα τα μαθήματα. Υπάρχουν και οι κλίσεις!
Aν δεν ήταν υφυπουργός παιδείας η Ζαχαράκη και Γενική γραμματέας η Γκίκα δεν υπήρχε καμιά περίπτωση να συζητάμε για αγγλικά στο νηπιαγωγείο.
λαμβάνοντας υπόψη τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες, ένα τέτοιο εγχείρημα μάλλον προωθεί τον διαχωρισμό και τον αποκλεισμό. Το σημερινό νηπιαγωγείο χρειάζεται τοποθέτηση εκπαιδευτικών για παράλληλη στήριξη με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στη μάθηση.
Προφανώς και δεν χρειάζεται να μάθουν αγγλικά στο νηπιαγωγείο εδώ δεν ξέρουν να μιλούν καλά την ελληνική
Καλή σας μέρα
Έχοντας 15 χρόνια υπηρεσίας στον χώρο της Α/θμιας και συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο,θα ήθελα να εκφράσω την άποψη ότι η εκμάθηση Αγγλικών είναι αδύνατη. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν χρειάζονται τα Αγγλικά.Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου είναι δομημένο σωστά. Δεν χρειάζεται πειραματισμούς και κυρίως δεν χρειάζεται καμία ξένη γλώσσα.
Ευχαριστώ
Το «πιλοτικό» αυτό μέτρο είναι τελείως ακατάλληλο και αντιπαιδαγωγικό για τους λόγους που πληρέστατα έχουν εκφράσει σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί (πλην των καθηγητών αγγλικών) με τα σχόλιά τους επί του άρθρου αυτού. Πολύ δε περισσότερο όταν εισάγεται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα και δεν προβλέπεται η δυνατότητα επιλογής. Αν και το παρελθόν έχει δείξει ότι σπανίως λαμβάνετε υπόψη τα σχόλια κατά τη διαβούλευση, παρακαλώ να το αποσύρετε!!!
Λυπούμαι να πω ότι υποπτεύομαι ότι αυτό το άρθρο ακολουθεί την λανθασμένη, κατά τη γνώμη μου, αφού δεν έχει στέρεη επιστημονική τεκμηρίωση, πολιτικη των τελευταίων ετών (την λεγόμενη the earlier the better) που οδηγεί μακροπροθεσμα στην απομάγευση της μάθησης της ξένης γλώσσας (αποδυνάμωση των κινήτρων βάσει σχετικών ερευνών σε περιβάλλοντα μάθησης της ξένης γλώσσας σε σχολική τάξη). Αυτή η πολιτική ξεκίνησε απο ένα Ευρωπαικό Πρόγραμμα και μας έμεινε στην Εκπαίδευση χωρίς ποτέ να τεκμηριωθεί επιστημονικά η αποτελεσματικότητά της. Αντίθετα λειτούργησε και μάλλον συνεχίζει να λειτουργεί ως άλλοθι (έχουμε πολλές ώρες διδασκαλίας στην Α/θμια εκπαίδευση) για να αποδυναμωθεί η διδασκαλία της ξένης γλώσσας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση όταν τα παιδιά όμως έχουν την γνωστική ικανότητα να επεξεργαστούν την διαδικασία της μάθησης της ξένης γλώσσας και να φτάσουν σε ένα καλό επίπεδο γνώσης και χρήσης της.
Ότι ΛΕΙΠΕΙ από τα νηπιαγωγεία μας!!! Προσπαθείτε να καινοτομήσετε χωρίς επάρκεια χώρων στέγασης (της υποχρεωτικής πλέον 2ετούς φοίτησης), νηπιαγωγών και των απαραίτητων και αναγκαίων δασκάλων ειδικής αγωγής.
Προσπερνάτε βασικές ανάγκες και θέλετε να κάνετε άλματα δήθεν εντυπωσιασμού!!!
Πραγματικά είναι απαράδεκτο να προωθείται η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας (η οποία δεν είναι επίσημη του κράτους, όπως στην Κύπρο) σε παιδιά του νηπιαγωγείου, τα οποία δεν έχουν μάθει ακόμη τους κανόνες της δικής μας γλώσσας, και δεν πρόκειται να την μάθουν με το σύστημα που επικρατεί. Είναι πασιφανές ότι τα παιδιά μας τελειώνουν το σχολείο και δεν γνωρίζουν να γράφουν ορθά και εμπεριστατωμένα.
-Οδηγεί στην πρώιμη «σχολειοποιηση » του νηπιαγωγείου με ολα τα αρνητικά επακόλουθα της
– δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους μαθητές που χρήζουν ειδικής αγωγής Και κυρίως παιδιά με προβλήματα λόγου τα οποία δυστυχώς είναι όλο και περισσότερα εξαιτίας δυστυχώς της αντιστροφου ανάλογης αύξησης της χρήσης τεχνολογικών μέσων από όλο και μικρότερη ηλικια(βλέπε σχετικές μελετες). Τα παιδιά αυτά αμέσως αποθρασύνονται καθώς ματαιώνονται εξαιτίας των δυσκολιών τους κ χάνεται το κίνητρο κ ο βασικος στόχος της προσχολικής αγωγής «μαθαίνω πως να μαθαινω»!
Ως γονέας έχω να πω ότι στην κόρη μου θέλησα από μικρή να την ωθήσω στην εκμάθηση ξενης γλώσσας , θυμάμαι με τη χαρά πήγαμε στο φροντιστήριο για τα αγγλικά όταν ήταν β δημοτικού , από την δεύτερη εβδομάδα μου ζήτησε να σταματήσει (αφού μίλησα και με την δασκάλα των αγγλικών σταματήσαμε , είναι γεννημένη Δεκέμβριο και είναι μικρή μου είπε η δασκάλα των αγγλικών ) . Ξαναπήγε στην Γ δημοτικού στο ίδιο φροντιστήριο και με την ίδια δασκάλα , και όλα κύλησαν ομαλά . Στο ΤΑΔ Πτολεμαϊδας διδάχτηκε για δεύτερη ξένη γλώσσα τα Γαλλικά και παρά την προτροπή της καθηγήτριας των Γαλλικών όταν τελείωνε το γυμνάσιο να ασχοληθεί για δύο μήνες με την Γαλλική γλώσσα και να δώσει εξετάσεις για το πρώτο πτυχίο Γαλλικών το αρνήθηκε (ήθελε να αφιερωσει όλο τον ελεύθερο χρόνο της στο άθλημα της ) .Στα χρόνια του λυκείου διάβαζε μόνο τα μαθήματα του σχολείου κι έκανε πρωταθλητισμό .Δικαιώθηκε για τις επιλογές της πιάνοντας 19.000 μόρια στις πανελλήνιες .Όσο ήταν φοιτήτρια διάβασε κι έμαθε Ιταλικά ,μέ το πρόγραμμα erasmus έμεινε 6 μήνες στην Bologna και πέρασε 3 ή 4 μαθήματα εξεταζόμενη στην Ιταλική γλώσσα . Στην συνέχεια έμαθε και τα Ισπανικά και δίδαξε για ένα εξαμηνο στο Universidad de Sevilla .Σήμερα στα 25 της είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια κι εργάζεται παράλληλα στην Αγγλία .Συνοψίζοντας έμαθε μόνο Αγγλικά μέχρι το γυμνάσιο σπούδασε σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο κι από τα 23 της μιλάει άπταιστα 3 ξένες γλώσσες , επόμενος στόχος τα Γαλλικά . Κάθε δεξιότητα έχει τον χρόνο στον οποίο εξελίσσεται χωρίς να είμαι ειδικός θεωρώ ότι άλλες είναι οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των νηπιων
Η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι αναμφισβήτητα ένα σημαντικό εφόδιο για τα παιδιά. Για να ευοδώσει όμως χρειάζεται να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Εσείς που προτείνετε την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας μέσω της υλοποίησης δραστηριοτήτων, σκεφτήκατε άραγε αν τα νήπια πληρούν τις προϋποθέσεις για να ανταποκριθούν στις εν λόγω δραστηριότητες; Έχετε μπει ποτέ σε τάξη νηπιαγωγείου; Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια μεγάλη αύξηση στην ύπαρξη προβλημάτων άρθρωσης στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Υπάρχουν παιδιά που δεν αρθρώνουν σωστά τις λέξεις, άλλα που δεν μιλούν καθαρά. Με ποιον τρόπο θα ανταποκριθούν αυτά τα παιδιά σε δραστηριότητες που απαιτούν την επανάληψη της αγγλικής λέξης; Χωρίς καλά-καλά να έχουν κατακτήσει τη σωστή άρθρωση μιας ελληνικής. Αν θέλετε διακαώς να εισάγετε ειδικότητες στα νηπιαγωγεία, γιατί δεν ξεκινάτε με την εισαγωγή λογοθεραπευτών; Πολλοί γονείς θα σας ήταν ευγνώμονες! Πιστέψτε με.. Γονείς μεροκαματιάρηδες που πληρώνουν ένα «σκασμό λεφτά» για να πάνε τα παιδιά τους στα ιδιωτικά λογοθεραπευτήρια και δεν παίρνουν από το κράτος ούτε το 1/3 των χρημάτων που διέθεσαν, προκειμένου να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Γιατί δε συνεχίζετε με την εισαγωγή ψυχολόγων; Είμαστε νηπιαγωγοί κι όμως αμέτρητες φορές χρειάστηκε να «παίξουμε» το ρόλο του ψυχολόγου. Θα ήταν ευχής έργον να υπάρχει ένας ψυχολόγος στην τάξη, να αφουγκράζεται τους προβληματισμούς των γονέων και να δίνει μία επιστημονική απάντηση στα προβλήματά τους. Εισάγετε ειδικότητες αλλά τις σωστές ειδικότητες.. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου, πάνω απ’ όλα, αλλά και οι οικογένειές τους θα επωφεληθούν από την εισαγωγή λογοθεραπευτών, ψυχολόγων.. Τους είναι άχρηστη η εισαγωγή καθηγητών αγγλικής φιλολογίας.
Αξίζει να αντιληφθούμε ότι κάθε εκπαιδευτική διαδικασία αποκτά αξία στην ώρα της. Το μόνιμο πρόβλημα των τελευταίων δεκαετιών είναι ότι οι «μεγάλοι» θέλουν να εκπαιδεύσουν τους «μικρούς» σύμφωνα με τους ίδιους. Ξεχνάνε ποιες ήταν οι δικές τους ανάγκες στις μικρές ηλικίες και αισθάνονται ότι ετοιμάζουν ήδη από 5 χρονών τους μελλοντικούς «επιστήμονες», «επαγγελματίες», «υπεύθυνους πολίτες» κ.λ.π. Έτσι έχουμε μια μόνιμη «αφύσικη» τάση να σπρώχνουμε τους «μικρούς» να μάθουν πράγματα για τα οποία από τη φύση τους δεν είναι «έτοιμοι». Αυτό δημιουργεί πλήθος προβλημάτων τα οποία καλούνται στη συνέχεια να λύσουν οι ψυχολόγοι. Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει μια μόνιμη τάση «αναβάθμισης» της παιδείας που οδηγείται κυρίως από την ακαδημαϊκή νοοτροπία της ¨καινοτομίας» και την επιχειρηματική νοοτροπία της ¨ανάπτυξης» και της «άμιλλας» Τουλάχιστον ας μείνουν έξω από αυτή την πίεση οι μικρές ηλικίες. Θα μεγαλώσουν με μεγαλύτερη ηρεμία και φυσικότητα. Στο νηπιαγωγείο ας μην είναι ο πρώτος στόχος η «μάθηση’ και οι ¨δεξιότητες» αλλά η ηρεμία και η συλλογικότητα της τάξης και της παρέας με την συνύπαρξη και των γονέων. Ας ξεφύγουμε -αυτοί που σχεδιάζουν τις βάσεις τις εκπαίδευσης- από το άγχος του να παρουσιάσουμε ¨καινοτομίες» και «σύγχρονες / επιστημονικές» μεθόδους φορτώνοντας τις μικρές ηλικίες με «δεξιότητες» και «γνώσεις».
Αρνούμαι το παιδί μου να δεχθεί μάθημα, όχι μόνο αγγλικών αλλά και άλλης γλώσσας, εκτός από τη μητρική του που είναι τα ελληνικά. Θεωρώ ότι τα αγγλικά είναι μια γλώσσα πανεύκολη στην εκμάθησή της, συνεπώς δεν χρειάζεται στο νηπιαγωγείο. Η εισαγωγή ειδικοτήτων και η συστηματική διδασκαλία των αγγλικών στο νηπιαγωγείο αποτελεί καταπάτηση των βασικών αρχών της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του. Επίσης διαφωνώ κάθετα και για την πληροφορική στο νηπιαγωγείο. Δεν χρειάζεται από τόσο τρυφερή ηλικία να εκτίθενται στην οθόνη και ας υποκύπτουν πολλοί γονείς στην τάση της μόδας δίνοντας στα μικρά παιδιά τάμπλετ και σχεδόν ανεπίβλεπτη επαφή με το ίντερνετ. ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.
Έχοντας 12 χρόνια εμπειρία στα νηπιαγωγεία της Ελλάδας και περισσότερο στα χωριά,όπου τα περισσότερα νήπια είναι αλλοδαπά, η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας είναι σίγουρα κάκιστη επιλογή. Τα προνήπια ερχόμενα τον Σεπτέμβρη στις αφιλόξενες αίθουσες των νηπιαγωγείων, δεν μπορούν να εκφράσουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στα ελληνικά. Πόσο μάλλον να συμμετέχουν και σε δραστηριότητες με αγγλικές λεξούλες! Μην πω τι γίνεται τον Σεπτέμβρη σε κάθε σχολική αίθουσα νηπιαγωγείου: κλάματα, φόβος για το άγνωστο, εισαγωγή κανόνων και μια νηπιαγωγό να τρέχει πανικόβλητη να τα προλάβει όλα… Άλλα είναι τα σημαντικότερα θέματα που πρέπει να νομοθετήσει το ΥΠΑΙΘ και τα γνωρίζει πολύ καλά…
Το νηπιαγωγείο είναι μία σημαντική τάξη όπου το παιδί μαθαίνει βασικά πράγματα πού θα το χρειαστούν ως εφόδια για να εξυπηρετείται μόνο του. Τα αγγλικά σύμφωνα με παιδαγωγικές μελέτες δεν μπορεί να τα δεχτεί το παιδί από μικρή ηλικία εφόσον δεν έχει κατακτήσει την μητρική του γλώσσα. Επομένως είναι λάθος τα αγγλικά να μπουν στο νηπιαγωγείο
Ως μητέρα παιδιού στο νηπιαγωγείο σας δηλώνω οτι δεν επιθυμώ να μπουν τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Να στέλνετε όλες τις παράλληλες που ζητάμε εγκαίρως. Αυτό μας χρειάζεται κι όχι τα Αγγλικά.
Τα παιδιά σ΄αυτή την ηλικία δεν μπορούν καν να μιλήσουν σωστά ελληνικά ,πόσο μάλλον αν μπουν τα αγγλικά στο Ν/Γ.Η μάθηση στο Ν/Γ δεν οικοδομείται μέσα από ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα αλλά παρέχεται βιωματικά μέσω του παιχνιδιού.Απαράδεκτο,όπως και η εισαγωγή του μαθήματος της φυσικής αγωγής και πληροφορικής!
Χριστός Ανέστη!
Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν ξέρουν καλά καλά την μητρική τους γλώσσα και εσείς θέλετε να ξεκινήσουν να μαθαίνουν ήδη μια ξένη γλώσσα που ούτως ή άλλως θα την μάθουν μεγαλώνοντας. Ποιος ο λόγος; Γιατί δίνεται τόση αξία σε μια ξένη γλώσσα, ενώ ταυτόχρονα τόσο περίτεχνα σπάτε τους δεσμούς της νέας Ελληνικής γλώσσας με της Αρχαίας;
Καλά εδώ δεν έχουν μάθει τα νήπια τα ελληνικά θα τα εισάγουμε τα αγγλικά;; εδώ δεν έχουν καλά καλά διαμορφωθεί τα γεννητικά τους όργανα θα τους διδαξουμε και σεξουαλικηθδιαπαιδαγωγηση; μη γενοιτο.. Τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία έχουν άλλες ανάγκες ας γίνει συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς να ρωτήσουν του κατ εξοχήν υπεύθυνους για την διαπαιδαγωγηση των παιδιών λαμβάνουν αποφάσεις.. Δεν γίνονται αυτά. Μάθετε τα παιδιά ελληνική παιδεία και αγωγή και αφήστε τα υπόλοιπα για μεγαλύτερες τάξεις.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Αν είχαν καλυφθεί οι υπόλοιπες αναγκες για το νηπιαγωγείο Ναι να μπουν και τα αγγλικά. Περισσότερο η προσχολική αγωγή έχει ανάγκη από λογοθεραπευτη ψυχολόγο και ειδικότητες που αφορούν το καλλιτεχνικό κομμάτι.Επιπλεον έχουμε ανάγκη από μόνιμο προσωπικό και στην καθαριότητα. Τι δεν καταλαβαίνουν?
Αυτο που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ χρειαζονται τα νηπιαγωγεια αυτην την στιγμη σιγουρα ΔΕΝ ειναι η προσθηκη μιας ξενης γλωσσας οποια και αν ειναι αυτη..Μετα απο πολλα χρονια υπηρεσιας σε καθε ακρη της Ελλαδας αυτο που διαπιστωνουνε ολες οι Νηπιαγωγοι ειναι οτι χρειαζομαστε ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ μεσα στην ταξη! Τα περισσοτερα παιδια δυστυχως δυσκολευονται παρα πολυ στην ομιλια της μητρικης τους γλωσσας ποσο μαλλον θα μπορουν να εξοικειωθουν με μια ξενη γλωσσα. Φυσικα και να μαθουν αγγλικα και πολλες ξενες γλωσσες, ειναι οτι καλυτερο, αλλα ΟΧΙ τα παιδια 4 και 5 ετων.. καποια παιδια ναι τα καταφερνουν και μπορουν, ομως η πλειοψηφια εχει προβληματα λογου, για αυτο καλυτερα λογοθεραπευτες που θα βοηθησουν σε αυτην την ηλικια να κατακτησουν πρωτα την ελληνικη γλωσσα και μετα μαθαινουν και αλλες!
Αλλοίμονο,τα παιδιά δεν ξέρουν να μιλούν ούτε Ελληνικά από τη θήτευση στη τηλεόραση και τον υπολογιστή,και θα μάθουν «Αγγλικά» με το λεξιλόγιο,την προφορά, τη σύνταξη ανθρώπων που λένε ό,τι προφτάσουν.Και άντε να τα ξεμάθουν μετά…. Σε αυτή την ηλικία μόνο συνομιλία βιωματική μπορεί να γίνει και όχι μάθημα, τί είδους επικοινωνία λοιπόν θα τους προσφερθεί στα Αγγλικά; Μήπως μιά νέα καθήλωση στις οθόνες στα Αγγλικά αυτή τη φορά; ή μια δασκάλα που θα ψάχνει τις σωστές λέξεις; Βάλτε Ελληνικά και πάλι Ελληνικά, Ιστορία, Παραμύθια, Μύθους αρχαίους, Τραγούδια, Θεατρικά.Παιχνίδια….Τα άλλα είναι γελοιότητες.
Προφανώς η ελπίδα πεθαίνει τελευταία !!! Στο σχολείο δεν μαθαίνουν Αγγλικα 12 ΧΡΌΝΙΑ!!! Δηλαδή ΤΙ θα αλλάξει με τα 13?!? Αλλού είναι το πρόβλημα προφανώς !!!
ΑΞΙΟΛΌΓΗΣΗ , οποίος δεν μιλάει αγγλικά της προκοπής , να ΜΗΝ προσλαμβάνεται. Βάλτε επιθεωρητή βάλτε μικροδιδασκαλια.