Τα επιχειρήματα υπέρ της αλλαγής του χρόνου υποβολής

Η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου κατά το μήνα Μάρτιο δεν είναι κάτι το καινοφανές. Ισχύει και σήμερα για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που το έτος 2010 ήταν περίπου 20.000.  Με αυτούς δεν έχει εμφανιστεί κανένα πρόβλημα. Επίσης, η ειδική κατηγορία των ομογενών,  καταθέτει το  Μηχανογραφικό  Δελτίο  προ της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς πάλι να υπάρχει πρόβλημα.

Επί πλέον, η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου τον μήνα Μάρτιο ίσχυε και κατά την περίοδο κατά την οποία οι απόφοιτοι  Γενικού Λυκείου διεκδικούσαν την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το σύστημα των Δεσμών, ενώ συνέχισε να εφαρμόζεται για τους υποψήφιους των ΤΕΕ Β΄ κύκλου, καθ΄ όλη την διάρκεια λειτουργίας τους μέχρι και φέτος.

Ενδεχόμενη επιλογή του μηνός Μαρτίου για την κατάθεση θα δώσει την δυνατότητα υποβολής για χρονικό διάστημα ενός (1) πλήρους μηνός (1-31 Μαρτίου), ώστε οι υποψήφιοι  να επεξεργάζονται την υποψηφιότητά τους σε Σχολές και  Τμήματα με το σύστημα καταχώρισης να παραμένει ανοικτό καθ΄όλη την διάρκεια του μηνός, μέχρι την τελική υποβολή. Κατά το διάστημα αυτό, οι υποψήφιοι θα έχουν την ευκαιρία να διαβουλευθούν με τους καθηγητές και την οικογένειά τους, ώστε η τελική επιλογή σχολών να είναι προϊόν ώριμης απόφασης. Αντιθέτως, σήμερα οι υποψήφιοι συνωθούνται έξω από τις αίθουσες υποβολής σε προκαθορισμένη ημέρα και χρειάζεται να ολοκληρώσουν την διαδικασία σε μικρό χρόνο την ίδια  μέρα, υπό την πίεση δηλαδή του χρόνου, χωρίς να έχουν την δυνατότητα διαβούλευσης  με τους υπευθύνους.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των υποψηφίων, γίνεται επίσης προσπάθεια, να μπορούν να υποβάλουν το μηχανογραφικό ηλεκτρονικά και από το σπίτι τους αν το επιθυμούν, ώστε η όποια συνεργασία με τις οικογένειες τους να γίνεται με άνεση χρόνου και όχι υπό πίεση.

Αν ο χρόνος υποβολής μεταφερθεί τον Μάρτιο, μπορεί να αξιοποιηθεί καλύτερα και η βοήθεια των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η συνεργασία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ και των υπευθύνων καθηγητών Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τους υποψήφιους για τα προγράμματα σπουδών Σχολών και Τμημάτων πριν από την υποβολή των Μηχανογραφικών θα βοηθήσει τους υποψηφίους και τις οικογένειές με  ουσιαστικό τρόπο στην προσπάθεια για την καλύτερη επιλογή Τμημάτων.

Τέλος, μια τέτοια ρύθμιση θα είναι χρήσιμη για τους υποψηφίους και τις οικογένειές τους αφού και τα αποτελέσματα μπορεί να εκδοθούν σε συντομότερο χρόνο επιτρέποντας ένα καλύτερο προγραμματισμό για τους υποψηφίους και τις οικογένειες του, τόσο για το καλοκαίρι όσο και για μετά (αναζήτηση π.χ. κατοικίας).

Η υποβολή το Μάρτιο, δηλαδή  κατά την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, θα βοηθήσει στην άμεση επίλυση προβλημάτων γραφειοκρατικής φύσης, από τους υπεύθυνους καταχώρισης που σήμερα ταλαιπωρεί του υποψηφίους.

Επί της ουσίας: Η διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων είναι μια διαγωνιστική διαδικασία για εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές. Η επιτυχία ή μη σε κάποια σχολή εξαρτάται από το κατά πόσον η βαθμολογία που πέτυχε ο υποψήφιος είναι αρκετή για εισαγωγή στην συγκεκριμένη σχολή, με βάση και τις προτιμήσεις των υποψηφίων που πέτυχαν μεγαλύτερη βαθμολογία. Επομένως, το καλύτερο για τον υποψήφιο είναι να ιεραρχεί τις επιλογές του ανάλογα με τις πραγματικές επιθυμίες του και όχι σύμφωνα με τις βάσεις του προηγουμένου έτους, και να εξαντλεί όλες τις δυνατές επιλογές. Το πού θα εισαχθεί εξαρτάται μεν από την συνολική του απόδοση, αλλά μόνο εν μέρει: εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις των υπολοίπων υποψηφίων. Η γνώση του βαθμού των εξετάσεων πριν από την συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα είχε ενδεχομένως έννοια μόνο σε δύο περιπτώσεις:

1. Αν υπήρχε όριο στον αριθμό των σχολών που μπορούν να δηλωθούν. Σ’ αυτή την περίπτωση θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζει κανείς τον βαθμό του για να αποφασίσει σε ποιό σημείο του φάσματος θα κινηθεί. Όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται: οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές στα πεδία τους. Συνεπώς, αυτό που έχει σημασία να κάνουν είναι να ιεραρχήσουν όλες τις σχολές με την πραγματική σειρά προτίμησής τους ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθούν οι επιδόσεις τους και οι βάσεις. Με τον τρόπο αυτό, νομοτελειακά θα επιτύχουν στην υψηλότερη δυνατή επιλογή τους με βάση τις τελικές βαθμολογίες και προτιμήσεις όλων των υποψηφίων.

2. Αν ο κάθε υποψήφιος γνώριζε τις βαθμολογίες όλων των άλλων υποψηφίων αλλά και την σειρά προτίμησης που προτίθενται εκείνοι να δηλώσουν – πράγμα που είναι, προφανώς, αδύνατον.

Αυτό που αντιθέτως συμβαίνει είναι ότι η υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου γίνεται σήμερα υπό το κράτος των εντυπώσεων και μετέωρων εκτιμήσεων για την διακύμανση των βαθμολογιών, για τις πιθανές προτιμήσεις των υποψηφίων και τελικά για τις βάσεις εισαγωγής. Χρησιμοποιούνται δε συχνά οι βάσεις προηγούμενων ετών για να δίνονται «συμβουλές». Τα στοιχεία αυτά όμως δεν μπορούν και δεν πρέπει να χρησιμεύουν ως συμβουλευτικό στοιχείο επιλογής των υποψηφίων, αφού και οι βαθμολογίες αλλά και οι προτιμήσεις των υποψηφίων είναι ευμετάβλητες και σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτες από χρόνο σε χρόνο. Έτσι, καταλήγουν πολλοί, αντί να δηλώνουν την πραγματική σειρά προτίμησής τους, να ακολουθούν λαβυρινθώδεις συμβουλές «ειδικών» που εκ των πραγμάτων αποκλείεται να οδηγήσουν σε κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα.

Υπήρξαν χαρακτηριστικές περιπτώσεις υποψηφίων, οι οποίοι συμπλήρωσαν το Μηχανογραφικό τους Δελτίο με ορισμένες μόνο σχολές, βασιζόμενοι στα μόρια που συγκέντρωσαν σε συνάρτηση με τις βάσεις παρελθόντων ετών με αποτέλεσμα, αρκετοί από αυτούς να μην εισαχθούν τελικά σε καμμία Σχολή παρά τις υψηλές επιδόσεις τους.  π.χ στις φετινές εξετάσεις,  υποψήφια, με 18010 μόρια  δήλωσε στο μηχανογραφικό της δελτίο δέκα (10) προτιμήσεις (Τμήματα Ιατρικής και Βιολογίας)  βασιζόμενη στις βάσεις του προηγούμενου έτους. Οι δύο τελευταίες προτιμήσεις της ήταν το Τμήμα Βιολογίας της Πάτρας και το Τμήμα Βιολογίας της Κρήτης με δεδομένο ότι οι μονάδες εισαγωγής, σ΄αυτές το προηγούμενο έτος ήταν 18008 και 17835, αντίστοιχα.  Δεν εισήχθη όμως σε καμμία από τις προτιμήσεις της ούτε και στα Τμήματα Βιολογίας όπως ανέμενε, αφού η βάση εισαγωγής διαμορφώθηκε σε 18268 και 18105 αντίστοιχα.

Επίσης, εφέτος, όπως και κάθε χρόνο, υπάρχει μεγάλος αριθμός υποψηφίων, οι οποίοι μετά την καταχώριση του Μηχανογραφικού τους Δελτίου ζητούν εναγωνίως την τροποποίησή του, χωρίς να τους επιτρέπεται γεγονός που έχει ως συνέπεια την εισαγωγή υποψηφίων σε σχολές που εν τέλει δεν επιθυμούν.

Ουσιαστικά, το μόνο που μπορεί να επηρεάσει ένας μαθητής με το μηχανογραφικό του είναι να διασφαλίσει ότι θα περάσει κάπου σύμφωνα με την ιεράρχηση των επιλογών του. Οτιδήποτε άλλο είναι εκτός του ελέγχου του και δεν μπορεί να το επηρεάσει με το δικό του μηχανογραφικό (βαθμολογίες και επιλογές άλλων). Επομένως, είναι λάθος το μηχανογραφικό να συμπληρώνεται με οποιαδήποτε άλλη λογική πέρα από την ιεράρχηση των επιλογών.

Από τα παραπάνω, προκύπτει ότι η επιλογή του Μαρτίου, για την υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου, είναι υπέρ των υποψηφίων και μόνον, αφού αφορά άλλωστε το μέλλον των ίδιων των υποψηφίων και όχι τα ΜΜΕ ή εμπλεκόμενους φορείς στην διαδικασία των εξετάσεων (π.χ. Φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα, ή «στατιστικούς αναλυτές των εξετάσεων»).   Πολλοί υποψήφιοι, αλλά και τα ΜΜΕ επηρεάζονται από την γνώμη αυτών των «ειδικών» που έχουν πλέον διαμορφώσει μια νέα και προσοδοφόρα επαγγελματική δραστηριότητα σε εποχή μάλιστα που δεν υπάρχουν φροντιστήρια. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν σήμερα «ειδικοί σύμβουλοι» συμπλήρωσης μηχανογραφικών με αμοιβές 100-150 ευρώ ανά συμβουλευόμενο.

Στόχος του Υπουργείου είναι  η αποφυγή ταλαιπωρίας των υποψηφίων στις Επιτροπές Συγκέντρωσης Μηχανογραφικών Δελτίων και το όφελος των ιδίων και των οικογενειών τους. Η διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού είναι για το Υπουργείο Παιδείας καθαρά διαδικαστική. Όποτε και αν γίνει θα ακολουθηθούν τα ίδια βήματα. Αυτό που ενδιαφέρει την πολιτική ηγεσία είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των μαθητών και των οικογενειών τους.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 18:19 | Βασιλικη Λιακου

    Ειμαι μαθητρια γ’λυκειου,δινω επιλεγομενο μαθημα τα μαθηματικα και τις αρχες οικονομικης θεωρειας και ετσι κρινω απαραιτητη τη συμπληρωση μηχανογραφικου μετα την περιοδο των εξετασεων διοτι ο βαθμος που θα γραψω σε αυτα τα δυο μαθηματα θα επηρεασει την ιεραρχηση των επιλογων μου.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 17:45 | ΜΕΡΙΝΑ ΚΕΡΑΜΙΔΑ

    ΩΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΟΤΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΒΕΙ ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΠΙΕΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ Κ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΝ ΟΧΙ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ ΓΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΚΡΙΣΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ.ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΛΟΓΩ ΕΛΕΙΨΗΣ ΧΡΟΝΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΛΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ Κ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΝΑ ΤΗ ΔΗΛΩΝΑΜΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ,ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ Κ ,ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΡΕΥΝΑ, ΠΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ, ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΗ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΖΩΗ ΜΑΣ.ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΕΜΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ Κ ΣΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ Κ ΚΟΠΙΑΣΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 17:32 | Μαρία

    θεωρω ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να υποβαλουμε τα μηχανογραφικα τοσο νωρις δλδ 1-30 Μαρτιου!Αυτη ειναι μια πολυ δυσκολη περιοδος για εμας τους μαθητες καθως ειμαστε πιεσμενοι απο τις επαναληψεις των μαθηματων των πανελληνιων!Θα ειμαστε μπερδεμενοι και δεν θα εχουμε καθαρο το μυαλο μας για να επιλεξουμε τις σχολες που θελουμε να παμε!ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ!τουλαχιστον αυτη η αλλαγη δεν πρεπει να φετος που οι μαθητες εχουν στο μυαλο τους οτι θα παραδωσουν τα μηχανογραφικα τους τον ιουνιο και δεν εχουν αποφασισει ακομα ποια σχολη θα επιλεξουν!
    Αυτο που σκοπευετε ειναι να οδηγησετε σε αγχος τους μαθητες που θα πρεπει παση θυσια να μαζεψουν τα μορια που χρειαζονται για τη σχολη που εχουν δηλωσει!Αυτη την αλλαγη του χρονου υποβολης του μηχανογραφικου πρεπει να την κανετε μετα απο καποια χρονια που πρεπει να εχετε προιδεασει τους μαθητες για το πως πρεπει να συμπληρωθει το μηχανογραφικο πριν τις πανελληνιες!Καλυτερα να κανετε αλλες αλλαγες στην παιδεια παρα να αλλαξετε αυτο!Υπαρχουν τοσα αλλα που μπορειτε να κανετε για να δωσετε ενα καλυτερο αυριο στα παιδια αυτης της χωρας!Το μονο που θα καταφερετε ειναι να τα δυσκολεψετε να μπουνε σε ενα πανεπιστημιο για να σπουδασουν αυτο που θελουν!Τους στερειτε τα ονειρα τουσ με τις πραξεις σας!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 17:16 | Μινχα Χουεν

    Ειμαι μα8ητης της Γ` Λυκειου και πιστευω πως το μηχανογραφικο πρεπει να συμπληρωθει τον Ιουνιο.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 16:34 | Βαρβάρα

    Θα ήθελα απλώς να σκεφτείτε το παρακάτω
    Έστω ότι το μηχανογραφικό είναι ένα εισιτήριο,και στην προκειμένη περίπτωση είναι το εισιτήριο για την μετέπειτα ζωής ενός νέου ανθρώπου τουλάχιστον σε επαγγελματικό επίπεδο…
    Και τώρα θέστε το παρακάτω ερώτημα στον εαυτό σας
    Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να βγάλει εισιτήριο χωρίς να γνωρίζει τον προορισμό στον οποίο πηγαίνει;

    Τέλος όπως θα καταλάβατε πιστεύω ότι η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται έπειτα από την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 16:28 | μαθητρια Γ λυκειου

    Η ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ Τ ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΝΦΕΡΟΝ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ!ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΛΑΞΕΙ ΑΚΟΜΑ!ΟΧΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ..ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΩΣΑΤΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 16:23 | Ντεβα

    Πιστευω οτι τ μηχανογραφικο πρεπει να συμπληρωνεται τον ιουνιο..συμπληρωνοντας το τον ιουνη δεν θα υπαρξει τοσο πολυ αγχος..

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 16:16 | Ελευθερία

    Μην έχοντας κάτι παραπάνω να πω, αφού με έχουν καλύψει όσοι έγφραψαν πριν από μένα, θα πω μόνο: ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ, ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ, ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ (Χ10000000000000) !!!!!!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 16:14 | Πατέρας Μαθητή Γ’ Λυκείου

    Το μονο που κερδίζει το υπουργείο με την κατάθεση μηχανογραφικών τον Μάρτιο είναι να μπορούν να παίρνουν άδεια με την άνεσή τους οι χιλιάδες απεσπασμένοι καθηγητές του υπουργείου Παιδείας και των β/θμιων γραφείων των νομών που έχουν αποσπαστεί εκεί με μέσον.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 15:58 | Μιχελής Τριαντάφυλλος

    Ειμαι μαθητης της τριτης λυκειου και σας διαβεβαιω οτι δεν ειναι ευκολο για εμας να παρουμε μια αποφαση που αφορα το μελλον μας, την στιγμη που μας καταβαλλει το αγχος,το στρες και η πιεση!Χρειαζομαστε χρονο για να συνειδητοποιησουμε τι πραγματικα θελουμε ετσι ωστε αυτο που θα επιλεξουμε να μην το μετανιωσουμε!Ενα επιχειρημα σας ειναι οτι θα εχουμε νωριτερα τα αποτελεσματα στη διαθεση μας.Πιστευω οτι κανενας δεν εχει προβλημα να περιμενει μερικες μερες παραπανω προκειμενου να περασει στη σχολη που θελει πραγματικα!Διαφωνω με τη συμπληρωση του μηχανογραφικου το μαρτιο!Παρακαλω δειξτε καταναοηση!!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 15:18 | ΖΗΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Είμαι μητέρα μαθήτριας Β΄Λυκείου,αλλά και μητέρα ήδη φοτήτριας στο Βιολογικό.Είμαι κατηγορηματικά κατά στο να γίνεται η δήλωση των σχολών το Μάρτιο για πολλούς λόγους:1.Μέσα στο άγχος και την τρέλλα του διαβάσματος(στην τελική ευθεία), τα παιδιά δεν έχουν καθόλου το χρόνο να ασχοληθούν με το θέμα «επιλέγω σχολές».Λίγα είναι τα παιδιά που γνωρίζουν ακριβώς ποιά σχολή θέλουν,τα περισσότερα ψάχνονται μέχρι και τελευταία στιγμή.Αύτό το έζησα με την ήδη φοιτήτρια κόρη μου, η οποία είχε περάσει και προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού, αλλά μέχρι τελευταία στιγμή δεν ήξερε ακριβώς που ήθελε να πάει. 2.Τη στιγμή που πρέπει να επιλέξει ο υποψήφιος σχολές μόνο από δύο πεδία, τα παιδιά που έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε περισσότερα πεδία, πώς θα διαλέξουν πριν τα αποτελέσματα σε ποιά πεδία να περιοριστούν;Πάλι αντλώ την εμπειρία μου από την ήδη φοιτήτρια κόρη μου, η οποία παρακολούθησε θετική κατεύθυνση γιατί προτιμούσε τα μαθήματα αλλά όχι τις ιατρικές σχολές, και είχε δικαίωμα να διαλέξει δύο από τα τρία πεδία. Και ενώ είχε στο νού να κατευθυνθεί προς τις φυσικομαθηματικές σχολές και προς τις πολυτεχνικές, δεν πήγε καλά στα μαθηματικά και ψάχνοντας καλύτερα και με πιο άνεση το καλοκαίρι, είδε ότι της ταιριάζουν τα μαθήματα στη Βιολογία, είχε συγκεντρώσει και υψηλά μόρια προς αυτή τη σχολή, ενώ είχε χαμηλά μόρια για τις πολυτεχνικές σχολές.Ετσι αυτή τη στιγμή είναι μια ευτυχισμένη φοιτήτρια που παρακολουθεί με χαρά τα μαθήματα και προχωρά.3)Τα αποτελέσματα για το πού έχουν περάσει τα παιδιά, δεν νομίζω ότι θα μπορούν να βγούν νωρίτερα από τέλος Ιουλίου.Πιστεύετε ότι είναι κατάλληλη εποχή ο Αύγουστος (όπου δεν λειτουργεί τίποτα) για να τρέχουν οι γονείς να ψάξουν σπίτια για τα παιδιά τους;
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 15:07 | Γεωργία Αβακομίδη

    Προσωπικά πιστεύω ότι η συμπλήρωση του μηχανογραφικού πρέπει να γίνει τον Ιούλιο και όχι νωρίτερα γιατί είναι άδικο και ασύμφορο για τους υποψηφίους να συμπληρώσουν μηχανογραφικό όχι μόνο χωρίς να γνωρίζουν τ’
    αποτελέσματα, αλλά χωρίς καν να έχουν διαγωνιστεί πρώτα. Αν δηλαδή ένας καλός μαθητής που διαβάζει συνέχεια δεν γράψει όσο καλά περίμενε για τον α ή β λόγο δεν θα πρέπει τουλάχιστον να έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει ψύχραιμα και λογικά αφού μάθει πρώτα τ’αποτελέσματα για τις ενλλακτικές του λύσεις? Τη δυνατότητα αυτή ο μαθητής τη χάνει με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού το Μάρτιο, εφόσον δεν είναι δυνατόν, όταν το μέλημά του το Μάρτιο είναι να διαβάσει όσο καλύτερα μπορεί, αυτός να αναλώνεται στο να προσπαθεί να προβλέψει την ενδεχόμενη αποτυχία του στις εξετάσεις και τις εναλλακτικές του λύσεις. Πέρα από το πρακτικό πρόβλημα επηρεάζεται αρνητικά η ψυχολογία του μαθητή.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:53 | ΝΙΚΟΣ

    Κύριοι,
    Οφείλετε να αντιληφθείτε, ότι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες, συμμετέχοντας σε μια διαδικασία διάκρισης των πραγματικά ικανών και αξίων, δεν είναι αγέλη προβάτων για φτηνούς πειραματισμούς.
    Με δεδομένο ότι οι νέοι αυτοί, θα πληρώσουν σε όλη τους την ζωή, την παρατεταμένη και ξετσίπωτη άνοδο της ασημαντότητας που οι ίδιοι δεν επέλεξαν, πρέπει κατά την άποψή σας, να υποστούν και την τελευταία επινόησή σας.
    Να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο τον Μάρτιο και να στερηθούν πολλών επιλογών, που μέχρι σήμερα είχαν.
    Να οδηγηθούν αυτοί οι νέοι που μοχθούν και αγωνίζονται, σε μία πρόσθετη αγχώδη μέριμνα, δηλαδή της συμπλήρωσης μηχανογραφικού από τον Μάρτιο.
    Να οδηγηθούν μάλιστα σε αυτή την διαδικασία, από ανθρώπους που ενδεχομένως, ποτέ τους δεν πέρασαν το δύσκολο μονοπάτι της αξιοκρατικής διάκρισης, που οι νεαροί μαθητές ακολουθούν.
    Επομένως, το μηχανογραφικό δελτίο, επιβάλετε να συμπληρώνεται τον Ιούνιο.
    Αυτή πρέπει να είναι η επιλογή, υπευθύνων ενηλίκων, που πραγματικά αγαπούν την νέα γενιά.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:51 | Νίκος

    Είμαι μαθητής τρίτης λυκείου και πιστεύω πως να δίνουμε μηχανογραφικό τον Μάρτιο είναι ότι χειρότερο μπορούμε να κάνουμε ώστε να επηρεαστεί αρνητικά η επίδοσή μας, η διάθεσή μας και τέλος η επιλογή μας ως προς την σχολή.Είμαι ενάντια στην τοποθέτηση του μηχανογραφικού το Μάρτιο.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:47 | ΜΑΡΙΑ

    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ.ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ.ΓΙ’ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:46 | eleni

    Όλοι εμεις οι μαθητες ξεκινωντας αυτη τη δυσκολη χρονια της τριτης λυκειου ειχαμε στο μυαλο μας να διαβασουμε ετσι ωστε να πετυχουμε τουσ στοχουσ μας…με κυριαρχο συναισθημα το αγχος….αραγε..θεωρειται ολοι εσεις σωστο πωσ μαζι με το αγχοσ των πανελληνιςν ειμαστε ετοιμοι για τη συμπληρωση του μηχανογραφικου.?αφηστε τα πραγματα οπως εχουν..και μην πανικοβαλεται τα παιδια προκαλοντας τουσ αγχοσ και ανασφαλεια.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:43 | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΜΗΤΕΡΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ

    ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ !!!!!!! ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ. ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΣΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ, ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΧΑΣΙΜΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥ, ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΧΡΟΝΟΥ. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:34 | ΡΕΝΑ ΡΟΒΟΥ

    Είμαι γονιός μαθήτριας Γ΄ Λυκείου και το μόνο που έχω να τονίσω είναι ότι φορτώνονται τα παιδιά με επιπλέον άγχος σχετικά με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού το Μάρτη. Είναι μια κακή περίοδος, πλησιάζουν οι εξετάσεις και δεν υπάρχει λόγος να πιέζονται παραπάνω τελευταία στιγμή.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:27 | Γ.Π.

    Αξιότιμες κυρίες και κύριοι του Υπουργείου Παιδείας είναι τόση η ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΚΑΤΑ της σύνταξης του μηχανογραφικού τον Μάρτιο που δεν έχει προηγούμενο, εσείς γιατί επιμένετε;
    Η «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ» αποφάσισε : ΟΧΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ. Η ΣΥΝΤΑΞΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ._

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:26 | Sofia

    Δεδομένης της αναστάτωσης που χαρακτηρίζει εμάς τους μαθητές τους μήνες πριν τις εξετάσεις,νομίζω ότι η πρόταση για συμπλήρωση του μηχανογραφικού το Μαρτιο είναι τουλάχιστον άστοχη!Αυτό που πρέπει να επιδιωχθεί είναι η παροχή κατάλληλου επαγγελματικού προσανατόλισμού στους μαθητές,η οποία αυτη τη στιγμή είναι ανύπαρκτη κι όχι η υλοποίηση σπασμοδικών ΄προτάσεων όπως αυτή!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:12 | Ελενη

    Είμαι μαθήτρια της Γ’Λυκείου και δεν συμφωνώ με την υποβολή μηχανογραφικού το Μάρτιο.Οι περισσότεροι μαθητές δεν έχουν αποφασίσει ακόμη ποιες σχολές θα δηλώσουν.Συνεπώς μια τέτοια διαδικαδία θα ήταν χρονοβόρα με αποτέλεσμα να αποσπάσει την προσοχή πολλών μαθητών απο το διάβασμά τους όταν θα βρίσκονται στην τελική ευθεία και επιπλέον να τους δημιουργήσει περισσότερο άγχος και στο τέλος δεν θα έχουν την απόδοση που επιθυμούν.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:10 | Δημοσθένης

    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΨΥΧΟΦΘΟΡΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΓΧΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ. ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 14:07 | ΝΙΚΟΣ

    ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΠΟΦΑΣΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΕΜΕΝΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:59 | Υποψήφια φοιτήτρια

    Σας παρακαλώ αφήστε τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τον Ιούλιο.
    Εξάλλου ποτέ και κανένας φοιτητής δεν έμεινε άστεγος λόγω της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τον Ιούλιο.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:59 | Καμπιτάκη Μαρία

    Το σχόλιό μου έχει ήδη αναρτηθεί για το συγκεκριμένο θέμα άλλα καθώς συνεχίζω να διαβάζω τα σχόλια κυρίως των μαθητών θα ήθελα να προσθέσω δύο σημαντικά πράγματα. Καταρχάς, βλέπω μαθητές που έχουν μπει στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας για να συμμετέχουν στην επίσημη διαδικασία της διαβούλευσης για τις αλλαγές στην «ελληνική» παιδεία να γράφουν, αν είναι δυνατόν, με λατινικούς χαρακτήρες, ορθογραφικά λάθη, χωρίς συνοχή και επιχειρήματα… Με θλίβει πραγματικά που τα άτομα αυτά εκφράζουν καν άποψη για την «ελληνική» παιδεία χωρίς να την κατέχουν. Το δεύτερο που θα ήθελα να τονίσω και είδα 2-3 φορές να αναφέρεται είναι η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κάποιοι προτείνουν να καταργηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις και η εισαγωγή να είναι ελεύθερη. Αναρωτιέμαι λοιπόν: μήπως ζουν σε άλλη χώρα; Αν εφαρμοστεί κάτι τόσο καταστροφικό στην Ελλάδα οι μόνες σχολές που θα λειτουργήσουν θα είναι η ιατρική, η νομική και τα πολυτεχνεία. Για το λόγο αυτό θα ήταν καλύτερο να σκεφτόμαστε πριν προτείνουμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να είναι απολύτως προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα διαφορετικά η αποτυχία της θα είναι παταγώδης.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:36 | ΥΠΟΨΗΦΙΑ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ-ΜΗΝ ΜΕ ΑΠΟΣΥΝΤΟΝΙΖΕΤΕ!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!ΠΑΡΑΚΑΛΩ!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 12:50 | Σωτηρόπουλου Δέσποινα

    Mέσα στο γενικό «μπάχαλο» που επικρατεί στη χώρα, έλεος μην πυροβολείτε τα παιδιά μας. Σε μια παιδεία όπου επικρατεί η παγκόσμια πρωτοτυπία, στη Γ Λυκείου να πηγαίνουν τα παιδιά το πρωί σχολείο μόνο και μόνο για να μην πάρουν απουσία και όλη η εκπαιδευτική δια δικασία να πραγματοποιείται το απόγευμα στα φροντιστήρια, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπάζει από παντού, θεωρήθηκε σκόπιμο να γίνει η ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ!!!!!!!!! Αγαπητοί κύριοι του Υπουργείου Παιδείας το μόνο που θα φέρει αυτή η αλλαγή είναι επιπρόσθετο άγχος στους υποψήφιους και τίποτε άλλο. Ποιά είναι τα δικά σας επιχειρήματα; Τι θα κερδίσει η παιδεία από αυτή την αλλαγή; μήπως μόνο μερικά ευρώ το Υπουργείο σε βάρος της ψυχικής υγείας των παιδιών μας; Οι σημερινοί υποψήφιοι ήξεραν ότι θα δώσουν τις εξετάσεις τους και τον Ιούλιο θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. Δεν μπορείτε ξαφνικά να τους ανατρέπετε τα δεδομένα και να τους βάζετε στην αγχώδη διαδικασία τον Μαρτιο. Κάνετε πρώτα τις άλλες αλλαγές και μετά αφού αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα ενσωματώσατε και τη συγκεκριμένη. Πόσο πρέπει να πληρώσουν οι σημερινοί νέοι για λάθη δεκαετιών;

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:50 | ΙΩΑΝΝΑ

    Συμφωνω να γινει αλλαγη χρονου καταθεσης του μηχανογραφικου πριν απο την ανακοινωση των βασεων, γιατι ετσι η επιλογη των σχολων θα γινει με βαση την επιθυμια, αφου ομως οι μαθητές έχουν πληρη ενημέρωση για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού από το ίδιο το σχολείο σε συνεργασία και με άτομα που ασκούν επαγγέλματα που είναι μέσα στις επιλογες των υποψηφίων.
    Ομως επειδη δεν ειναι το πρωτευον θεμα της παιδειας αυτο, θα πρεπει να συμπεριληφθει μεσα στις γενικοτερες αλλαγές που επιβάλλονται να γίνουν, με σύνεση και πολύ μελέτη, σφαιρικά και όχι αποσπασματικά.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:45 | ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΑΘΗΤΗ

    ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ ΠΟΥ ΗΔΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ – ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 10:56 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ.
    1 Γιατί καμία κοινωνική ομάδα δεν προτείνει την αλλαγή αυτή:ούτε η ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, ούτε η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ , ούτε η ΟΛΜΕ.
    2. κ. Πανάρετε, στην πολιτική σας πρόταση μιλάτε για ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον, το οποίο και δεν το προσδιορίζετε. Θεωρούμε ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι( αμοιβές επιτροπών )που προτείνετε αυτή την αλλαγή.Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστεί το οικονομικό κόστος και σε τελευταία ανάλυση οι εκπαιδευτικοί είναι πλούσιοι και σε φιλότιμο αλλά κυρίως σε αίσθημα ευθύνης, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι μαθητές με τέτοιου είδους αλλαγές, δεδομένου ότι όπως προκύπτει από τα σχόλια στα διαδίκτυο, είναι διάχυτη η διαφωνία των μαθητών για τη μετάθεση του χρόνου υποβολής των μηχανογραφικών από τον ΙΟΥΛΙΟ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 10:33 | Γιώργος

    Είναι απαράδεκτο τα μηχανογραφικά να κατατεθούν το Μάρτιο αφού οι μαθητές έχουν πολύ άγχος και διάβασμα και δεν μπορούν να αφιερώσουν χρόνο για κάτι τέτοιο.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 10:03 | Δημήτρης

    Είναι προτιμότερο η κατάθεση μηχανογραφικών να γίνει τον Ιούνιο διότι οι μαθητές έχουν πολύ χρόνο, χωρίς άγχος και μπορούν να σκεφτούν και να συζητήσουν με επαγγελματίες πιο ώριμα για το μέλλον τους.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 09:56 | Κέλυ μητέρα μαθητή Γ΄Λυκείου

    Έδωσα πανελλαδικές με το σύστημα των δεσμών και συμπληρώναμε το μηχανογραφικό μας το Μάρτιο. Δε νομίζω πολλοί από εμάς να μετάνιωσαν για τη σχολή στην οποία τελικά μπήκαν, εξαιτίας του χρόνου συμπλήρωσης του μηχανογραφικού. Αντίθετα, παρατηρώ τα τελευταία χρόνια (είμαι εκπαιδευτικός), ότι πολλά παιδιά εισάγονται σε σχολές που δεν τις είχαν αρχικά στο μυαλό τους και τελικά ξαναδίνουν εξετάσεις την επόμενη χρονιά ή ακόμα χειρότερα παρατάνε τη σχολή αργότερα. Τα ποσοστά αυτών που εγγράφονται σε σχέση με τους επιτυχόντες και τα ποσοστά αυτών που τελικά παίρνουν πτυχίο, μιλάνε από μόνα τους.Βλέπω τώρα το γιο μου που έχει στο μυαλό του συγκεκριμένες επιλογές και φοβάμαι πως αν κάνει το μηχανογραφικό ξέροντας τις βαθμολογίες του, θα του μπουν ιδέες και για άλλες σχολές που θα είναι κοντά στά μόριά του. Φοβάμαι, γιατί θέλω να ασχοληθεί με αυτό που πραγματικά του αρέσει, κριτήριο που πρέπει να είναι το βασικό στις επιλογές των μαθητών.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 08:41 | ΜΑΘΗΤΡΙΑ Γ ΤΑΞΗΣ

    ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΜΟΝΟ ΑΓΧΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΆΛΛΟ,ΚΑΙ ΘΑ ΑΦΉΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ.ΓΙ ΑΥΤΟ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΟΙ ΒΑΒΘΟΛΟΓΙΕΣ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:24 | lefteris

    ELEOS mhn kanetai thn diadikasia eisagwghs sthn 3tova8mia akoma pio duskolh kai anxwtikh…. Anti na bohtate tous ma8ites pou hdh palevoun me to yparxon athlio systima eisagwghs tous otheite sto na egataleipsoun kathe prospatheia kai ousiastika kathe thisia pou exoun kanei mexri twra paei xamenh afou tous vazetai na apofasisoun ti theloun prin grapsoun panellhnies….

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:24 | Σφήκα Χριστίνα

    Είμαι μαθήτρια της Γ’ Λυκείου και φυσικά είμαι από αυτούς που τάσσονται κατά της υποβολής μηχανογραφικού το Μάρτιο.Είναι γνωστό πώς η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και εξαιρετικά ψυχοφθόρα για εμάς που είμαστε άμεσα ενδιαφερόμενοι.Ο Μάρτιος αποτελεί για μας μια χρονική περίοδο που βρίσκεται κοντά στις εξετάσεις,κάτι που μας γεμίζει άγχος,είτε λόγω άγχους για τις επιδόσεις μας,είτε λόγω αβεβαιότητας για το μέλλον.Επομένως θα είναι για μας από δύσκολο εως αδύνατο,μέσα σε εξαντλητικό διάβασμα και υποχρεώσεις να ασχοληθούμε σοβαρά και υπεύθυνα και με αυτό,διότι δεν θα υπάρχει ούτε ο απαιτούμενος χρόνος ούτε η απαιτούμενη ψυχολογία.Η επιλογή σχολών είναι μια διαδικασία που δεν πρέπει να γίνει υπό το κράτος άγχους και »πανικού»,ώστε να είναι επιτυχής και εύστοχη.Επομένως,δεν μπορεί να γίνει σε μια τέτοια περίοδο αναστάτωσης.Πρέπει να είμαστε προσηλωμένοι σε ένα στόχο,στην επιτυχία στις εξετάσεις και απερίσπαστοι.Το μόνο που θα καταφέρουμε αλλιώς θα είναι να αυξήσουμε τις ανησυχίες μας.Συνεπώς,είναι προτιμότερο να διενεργηθεί με το πέρας των εξετάσεων,με καθαρότερο μυαλό και υπομονή.Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η πλειονότητα των υποψηφίων συνήθως δεν έχει επιλέξει τη σχολή που θα ακολουθήσει ούτε καν μέχρι το καλοκαίρι.Άρα πώς είναι δυνατόν να γίνει αυτό εφικτό μόλις το Μάρτιο?Για αυτούς θα είναι μια διαδικασία ακόμα πιο επώδυνη.Ας σκεφτούμε λοιπόν πια θα είναι ι πιο ωφέλιμη απόφαση για όλους μας..

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:22 | ΦΕΝΙΑ ΠΟΥΛ.

    Είμαι μαθήτρια της Γ λυκείου και θεωρώ ανούσια αλλά και ανεύθυνη την πραγματοποίηση μίας τέτοιας κίνησης απ’το Υπουργείο Παιδείας που για ακόμα μία φορά με τη στάση του δείχνει την αδιαφορία για το συμφέρον του μαθητή και την υποδούλωσή του στα οικονομικά και μόνο συμφέροντα!Αναρωτιέμαι αν όλοι όσοι είναι υπέρ αυτής της αλλαγής έχουν σκεφτεί τι αναταραχή θα προκαλέσει στους υποψήφιους η υποβολή των μηχανογραφίκων το Μάρτιο. Μία περίοδος όπου η πίεση για εμάς είναι λόγω διαβασματος στα ύψη,το τελευταίο πράγμα που επιθυμούμαι είναι να πάρουμε μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις της ζωής μασ!!!! Ίσως θα πρεπει λοιπόν όλοι μας να σκεφτούμε πρώτα τους μαθητες,τους μελλοντικούς πολίτες αυτής της κοινωνίας και όχι τις διάφορες πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες!Πρώτα ο μαθητής σωστά????? Αυτή την πολιτική υποτί΄θεται πως ακολουθείτε.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:13 | Νατασα Φραγκου

    Ειναι απαραδεκτο να μας υποχρεωνετε να δηλωνουμε σχολες πριν καν γραψουμε εξετασεις. Εχουμε ηδη το αγχος των πανελλαδικων σαν μορφη εξετασης ποσο μαλλον να δηλωσουμε τις σχολες χωρις να ξερουμε που κινουμαστε βαθμολογικα και με τη σκεψη οτι αμα κανω κατι λαθος κατα τη διαρκεια της εξετασης ( που ειναι απολυτα φυσιολογικο ) οτι θα μου στοιχισει τη σχολη που θελω αρα και το ονειρο μου. Με το να εχω τους βαθμους στα χερια μου θα ξερω τι μπορω να πιασω και οι αποκλισεις θα ειναι μικρες.Πιστευω πως δεν ειναι καιρος να παιζετε με τα ονειρα μας,ουτε με τον κοπο μας,ουτε με τα χρηματα των γονιων μας.Υπαρχουν παιδια,οπως και εγω, που ξαναδινουμε,που για τον οποιονδηποτε λογο ξαναδινουμε αμα γινει μια ατυχια και,αφου εχουμε κανει το Μηχανογραφικο το Μαρτη,θα βρεθουμε σε μια σχολη παλι που δε μας αρεσει και δε θα μπορουμε να το αλλαξουμε,αλλα ουτε μπορουμε να υποχρεωσουμε τους γονεις μας να μας τροφοδοτησουν για μια ακομη χρονια να ξαναδωσουμε,τοτε τι θα κανουμε?Αυτο μπορει να συμβει και σε παιδια που δινουν πρωτη φορα.Καλυτερα να κανετε ουσιαστικες αλλαγες που θα ωφελησουν τη χωρα παρα να κανετε αλχημειες με το συστημα των πανελλαδικων.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:04 | maria!

    Διαβαζοντας τα επιχειρηματα που τεθηκαν απο το υπουργειο παιδειας σχετικα με την υποβολη των μηχανογραφικων δελτιων τον Μαρτιο,θεωρω πως μια τετοια σκεψη ειναι αστοχη και αβασιμη.Δεν ειναι δυνατον οι μαθητες κατω απο τη πιεση του χρονου και των επαναληψεων μετα την ολοκληρωση της υλης,τον Μαρτιο να ειναι σε θεση να αποφασισουν καθοριστικα τη σειρα προτιμησης των επιλογων τους και να διαθεσουν μαλιστα το χρονο που θα μπορουσαν να αξιοποιησουν διαβαζοντας,στο να τρεχουν στα διαφορα γραφεια για την πραγματοποιηση της διαδικασιας αυτης.Αντιθετως οι μαθητες,μετα την διαδικασια των πανελλαδικων εξετασεων,γνωριζοντας πλεον τη βαθμολογια τους θα ειναι περισσοτερο κατασταλλαγμενοι.και σε θεση να ιεραρχησουν με ψυχραιμια και λογικη σκεψη τις επιλογες τους.Αλλωστε η μεχρι τωρα συμπληρωση του μηχανογραφικου τον Ιουλιο ειναι το μονο θετικο στοιχειο που απορρεει απο τη συνολικη αυτη ψυχοφθορα δοκιμασια των μαθητων.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 01:02 | Κωνσταντινίδης Φίλιππος 2ο Λύκειο Περαίας

    Μηχανογραφικό τον Ιούνιο λέω κι εγώ. Πολλοί μαθητές είναι αναποφάσιστοι για το ποιά σχολή θέλουν τελικά και έχουν κάποιες επιλογές μεταξύ των οποίων, ανάλογα με το αποτέλεσμα των πανελλαδικών, θα πρέπει να διαλέξουν σειρά προτεραιότητας. Αν το μηχανογραφικό γίνεται νωρίτερα θα πρέπει να διαλέξουν νωρίτερα την σχολή με αποτέλεσμα να υπάρχει η πιθανότητα να μετανιώσουν για την επιλογή τους λόγω αποτελεσμάτων.

    π.χ. μπορεί να γράψουν περισσότερο απο όσο υπολόγιζαν και να μετανιώσουν για την σχολή που έθεσαν σαν πρώτη επιλογή αντί για μια με υψηλότερη βάση (που θεωρούσαν πως δεν φτάνουν).

    και το ίδιο ισχύει και για αυτούς που μπορεί να γράψουν χειρότερα απο αυτό που ααναμένουν.

    Μεγάλη σύγχυση και πολύ άγχος για το τίποτα. Μας φτάνει αυτό που βιώνουμε μέσα στης τάξης (εντός και εκτός σχολείου…), δεν χρειάζεται να έχουμε και άλλο νταλκά πάνω στο κεφάλι μας. Στο κάτω κάτω δεν εξυπηρετεί κάτι το μηχανογραφικό τον μάρτιο. Μόνο τους διορθωτές που θα χάσουν μερικές μέρες απο την παραλία (και τους μισθούς έξτρα που πρέπει το κράτος να πληρώσει…)

    Νομίζω ήρθε η ώρα να λογαριάσει το κράτος και αυτούς που τραβάνε μεγαλήτερο ζόρι κηνυγόντας της πανελλαδικές από το να αποφασίσουν σε ποια παραλία θα λιάσουν το κορμί τους.

    Στο κάτω κάτω τόσα εκσυγχρονιστηκά μέτρα «υπέρ των σπυδαστών/μαθητών» προσπαθείτε να θέσετε… υποτείθεται?

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 00:49 | δημητρης

    με το να μεταφερθει η ημερομηνια υποβολης των μηχανογραφικων δεσμευονται οι μαθητες και ισως χασουν σχολες που υπο αλλες συνθηκες θα ειχαν διαλεξει ως δευτερες η τριτες επιλογες.
    πιστευω ειναι αρκετη η πιεση που εχουμε φετος λογο του μη αξιοκρατικου και αντικειμενικου εξεταστικου συστηματος, δεν ειναι αναγκη να φορτωθουμε με ενα ακομα βαρος σε αυτη τη δυσκολη χρονια!

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 00:03 | Ρενα

    Απορω τι σκεφτονται ολοι οταν συζητουν την αλλαγη του χρονου υποβολης του μηχανογραφικου..Για ποιο λογο να γινει κατι τετοιο?? Για να εχουμε περισσοτερο αγχος την στιγμη που ειμαστε ηδη πιεσμενοι απο το διαβασμα?? Ισως οι βουλευτες και οι υπουργοι θα πρεπει να ερθουν για λιγο στα θρανια..να δουν τι περναμε..Γιατι οι αποφασεις δεν παιρνονται απο τα γραφεια….!!!Και οι αποφασεις αυτες πρεπει ναι ειναι σωστες ειδικα οταν αφορουν το μελλον αλλων..!!!

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 23:33 | ΕΥΗ

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΣΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ.ΟΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ…….ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟ ΠΕΙΔΗ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙ ΜΕ ΟΤΙ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ……..
    ΓΙΑΥΤΟ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΤΥΧΑΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

  • Προσωπικα πιστευω οτι δεν πρεπει να ισχυσει η αποφαση της καταβολης τςν μηχανογραφικων το μηνα Μαιο καθως δεν θα βοηθησει τους μαθητες να επιλεξουν τη σχολη που επιθυμουν με συνεση και οχι βιασυνη.Αντιθετα θα δημιουργησει προσθετο αγχος στους μαθητες διοτι,κατα τη δυσκολη περιοδο της προετοιμασιας για τις Πανελληνιες,θα πρεπει να αποφασισουν κατι τοσο σημαντικο οσο η μελλοντικη επαγγελματικη τους πορεια.απλως δεν θα εχουν τον απαραιτητο χρονο και θα σπαταλανε την φαια ουσια που χρειαζεται το διαβασμα για τις εξετασεις.

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 23:24 | thodwrhs

    ΕΛΛΑΔΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΟΛΑ ΑΝΑΠΟΔΑ!!!!!!!Η ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΕΙ ΤΙΣ ΠΛΑΚΑΣ ΓΙΑΤΙ ΠΙΕΖΟΥΝ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΟΥΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!!!ΕΝΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 23:19 | Δημητρα μαθητρια Γ 3ου Γελ.Θηβας

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ… Ειναι απαραδεκτο στα μεσα της σχολικης χρονιας, να προτεινουν τετοιες αλλαγες και να προκαλουν τετοια αναστατωση… Σκεφθειτε τους μαθητες που θα πρεπει να επιλεξουν αναμεσα σε 3 πεδια και θα αναγκαστουν να απορριψουν το ενα χωρις να ξερουν την βαθμολογια τους… Τον Μαρτιο μεσα στο αγχος μας θα αναγκαστουμε να μπουμε σε μια διαδικασια αρκετα χρονοβορα για εκεινη την περιοδο. Ειμαι υπερ της συμπληρωσης μηχανογραφικου μετα την ανακοινωση των αποτελεσματων διοτι μας δινεται η ευκαιρια να συμπληρωσουμε το μηχανογραφικο με καθαρο μυαλο, χωρις το αγχος των αποτελεσματων… Μην κανετε περισσοτερο χαοτικη την κατασταση….

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 22:04 | Κ.Πατίδου

    ..το 1980 καθιερώθηκε για πρώτη φορά το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων. ήταν στη δική μου την «φουρνιά». Ακόμα θυμάμαι το μπάχαλο που είχε δημιουργηθεί όταν επιπλέον του γεγονότος ότι το σύστημα ήταν καινούργιο (κανείς δεν μας είχε ενημερώσει σχετικά με το τικαι πως θα γινόταν, τι προετοιμασία έπρεπε να κάνουμε κ.λ.π.) διέρρευσαν και τα θέματα με αποτέλεσμα να επαναληφθούν οι εξετάσεις. Με βάση αυτά τα «τυχαία» γεγονότα καθώς και το ότι κανείς από τους υπεύθυνους δεν ήξερε κάποια βασικά πράγματα δηλαδή το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΠΕΡΊ ΣΩΣΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, Tαλαιπωρήθηκα ιδιαίτερα στη ζωή μου, διότι άλλες επιλογές θα είχα κάνει κ.λ.π. κ.λ.π. Αυτά το 1980. Ας προχωρήσουμε διαφορετικά πλέον το 2010. Αφήστε τα παιδιά να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους τον Ιούλιο όπως είναι φυσικό για να επιλέξουν αναλόγως της βαθμολογίας τους. Εχει μια λογική το πράγμα όπως και να το κάνουμε.!

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 21:52 | Αργυρώ

    θεωρώ πως δεν είναι λογικό να ζητάτε απο τόσα παιδιά που έχουν θέσει ένα στόχο μέχρι το τέλος της χρονιάς να συμπληρώσουν μηχανογραφικά το μάρτιο! δε γίνεται να αλλάξει αυτό τουλάχιστον για φέτος καθώς όλοι είχαν σχεδιάσει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους τον ιούνιο ώστε να παρατείνουν το χρόνο που μπορούν να επιλέξουν τη σχολή της επιθυμίας τους! σεβαστείτε όλους εμάς που αγωνιούμε καθημερινά για να μπορούμε σε ένα χρόνο απο τώρα να θεωρούμαστε φοιτητές!

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 21:33 | ΓΕΩΡΓΙΑ μαθητρια Γ`

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ.ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΗ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟΣ:ΕΜΕΙΣ,ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΟΡΙΑ,ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ.

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 20:46 | Αριστοτελης Βοντζαλιδης

    Νομίζω ότι είναι απαράδεκτο, να παίζετε με τις τύχες μας, το μέλλον μας, τα χρήματα των γονιών μας και τελικά με τα όνειρά μας. Είμαι μαθητής της Β΄Λυκείου, έχω την αγωνία και το άγχος του δεν ξέρω τι με περιμένει αλλά τουλάχιστον ελπίζω ότι θα πάνε όλα καλά. Ακόμη ελπίζω ότι κι αν στραβώσει κάτι θα έχω το περιθώριο να επιλέξω σύμφωνα με τη βαθμολογία που θα έχω πάρει. Ξαφνικά όλα αυτά αλλάζουν επειδή δεν ξέρω πώς και με ποια λογική μέσα στο άγχος που θα περνάμε τους τελευταίους μήνες πριν τις εξετάσεις, θα πρέπει να γίνουμε και μάντεις καλών ή κακών ειδήσεων που θα αφορούν τους εαυτούς μας και τις οικογένειές μας.Ως πότε θα χρησιμοποιούμαστε ως πειραματόζωα; Μέσα στις αλλαγές, υπάρχουν πολύ σοβαρότερα πράγματα που μπορεί να σχεδιαστούν με ωριμότητα και αγάπη για εμάς, που είμαστε το μέλλον της χώρας. Αυτή η αλλαγή είναι η πιο πρόχειρη και αντιγράφει ένα κακο παρελθόν 25ετίας περίπου.