1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἔρχεται ὥρα, καὶ νῦν ἐστιν… (λέει κάπου το ευαγγέλιο) για όλους όπου νάναι…
όλοι θέλουν λίγα μόρια απο εδώ, λίγα μόρια απο εκεί κτλ. οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν, άλλοι δεν δουλεύουν κλπ.
τι πράγματα ειναι αυτά;
Το Υπουργείο μπορεί να ελέγχξει ποιοί δουλεύουν και ποιοί όχι, ποιοί είναι αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες, που πάνε στη δουλειά τους μετά τις 12.00, κάθονται δύο τρεις ώρες και φεύγουν.
τι να πει κανείς… όλοι γνωρίζουμε ποιοί αποσπώνται και πως!!!
εμείς οι άλλοι εκπαιδευτικοί θα βγάλουμε τα μάτια μας μεταξύ μας;
το «εσύ μπορείς να ασκήσεις επάγγελμα, ενώ, εγώ όχι, ενώ είμαι πολιτικός μηχανικός, πρέπει να πάρω άδεια, λίγες ώρες, ενώ εσύ… που είσαι… μπορείς όσο θέλεις να δουλεύεις, χωρίς άδεια!»
«εσύ δουλεύεις λιγότερο εγώ περισσότερο» κτλ.
εξάλλου, διατείνονται πολλοί εξ ημών, θα έπρεπε ο αποσπασμένος εκπαιδευτικός που προσφέρει διοικητικό έργο, να αμείβεται λιγότερο από τον μάχιμο εκπαιδευτικό της τάξης. αυτός διάλεξε το διοικητικό πόστο με την απόσπασή του, απο το να είναι μέσα στην τάξη.
άρα έχουμε εκπαιδευτικούς εκτός τάξης και εκπαιδευτικούς εντός τάξης.
οι δεύτεροι αγωνίζονται περισσότερο, θα έπρεπε να αμείβονται περισσότερο, θα δούμε μετά, ποιοί θα τρέχουν να αποσπαστούν για να βολευτούν; για να αράξουν σε κάποιες θεσούλες βολικές, …. το απογευματάκι….
τι να πει κανείς, θα πρέπει να το δούμε συνολικά το θέμα όλοι για όλα… ειδάλλως έρχεται ώρα και νυν εστί…
Η κατάργηση του ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι μεγάλο πλήγμα για την εκπαιδευση. Οι υπολογιστές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι μόνο. Προσφέρουν δωρεάν τεχνολογική υποστήριξη στα σχολεία και στην περίπτωση αλλαγής σχολικής στέγης ήταν πολύτιμη η βοήθειά τους στο στήσιμο όλου του τεχνολογικού εξοπλισμού!!!
Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να ενδυναμωθεί και σε καμία περίπτωση να καταργηθεί.
Κατά την ταπεινή μου άποψη,στην εκπαίδευση είναι απαραίτητα και η τεχνική στήριξη με τις νέες τεχνολογίες (κάτι που μέχρι τώρα γίνονταν από τους ΠΛΗΝΕΤ) αλλά και η παρακολούθηση-καθοδήγηση, στήριξη του εκπαιδευτικού που επιτελούταν από τον σχολικό σύμβουλο. Μπορεί το υπουργείο να καταργήσει για κάποιους λόγους, αυτούς τους δύο θεσμούς, (δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν είναι σωστό η λάθος γιατί δεν έχω άποψη πως λειτουργούσαν αυτοί οι δύο θεσμοί Πανελλαδικά και κρίνω μόνο από την Αχαία όπου μπορώ να έχω άποψη). Αν καταργηθούν όμως πιστεύω ότι πρέπει να αντικατασταθούν με κάποιο άλλο ίσως νέο θεσμό που να παρέχει: Στήριξη στις νέες τεχνολογίες σε επίπεδο σχολικών μανάδων καθώς και παρακολούθηση-καθοδήγηση στήριξη και επιμόρφωση σε επίπεδο εκπαιδευτικών.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ χρειάζονται αναβάθμιση για να μπορέσουν να επιτελέσουν το ρόλο τους ακόμα πιο αποτελεσματικά και όχι κατάργηση και αντικατάσταση τους από έναν μόνο εκπαιδευτικό ανά δ/νση.
Ελπίζουμε να αναθεωρηθεί η απόφαση αυτή.
Δεν καταλαβαίνω όμως για ποιο λόγο θα πρέπει αυτοί που θα επιλεγούν ως Υπεύθυνοι Πληροφορικής, να ανήκουν οργανικά στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Γνωρίζω πολλά άτομα που είναι χρόνια αποσπασμένα σε άλλη Διεύθυνση και που θα ήθελαν να διεκδικήσουν μια τέτοια θέση.
Σύμφωνα με το νέο προτεινόμενο οργανωτικό σχήμα, αφετηρία μου είναι η αποστολή των ΠΕ.Κ.Ε.Σ, κάτι που μου θύμισε παλιές συζητήσεις των αρχών της δεκαετίας του ‘90. Μόλις διάβασα τα σημαντικά, πράγματι, καθήκοντα και έργα που προβλέπεται να αναλαμβάνει κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ στην περιοχή ευθύνης του (επιμορφώσεις, υποστήριξη σχολείων, μελέτη εκθέσεων, αποδελτίωση αιτημάτων, συλλογικό προγραμματισμό, εισαγωγή ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη … και άλλα πολλά) αναρωτήθηκα για το πώς άραγε θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν όλα αυτά με ΕΝΑΝ εκπαιδευτικό κλάδου Πληροφορικής αποσπασμένο στη Διεύθυνση, σε ένα Νομό όπως οι Κυκλάδες ή τα Δωδεκάνησα, μια και καταργούνται τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Τέσσερα ερωτήματα προτού καταθέσω δύο προτάσεις:
Α) Υπάρχει έρευνα που να τεκμηριώνει την επάρκεια ΕΝΟΣ και μόνο εκπαιδευτικού στο «νέο ΚΕΠΛΗΝΕΤ» έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες τόσο των μελών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ και των άλλων δομών στην έδρα τους (Σύρο, Ρόδος ή αλλού) όσο και όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; [Υπενθυμίζω ότι για τις Κυκλάδες ο αριθμός τους φτάνει, περίπου το 270]
Β) Οι επιμορφώσεις και οποιεσδήποτε άλλες υποστηρίξεις των σχολείων όλων των υπόλοιπων νησιών, θα γίνονται με φυσική παρουσία και με το αντίστοιχο κόστος των μετακινήσεων;
Γ) Έγινε κάποια υποτυπώδης έρευνα αναφορικά με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν και εξακολουθούν να το κάνουν μέχρι σήμερα τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ώστε οι διαμορφωτές του παρόντος σχεδίου νόμου να αποφασίσουν στοιχειωδώς αντικειμενικά; [Σε όλες τις περιοχές της χώρας χρειάζονται ΕΝΑΝ αποσπασμένο εκτός από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Αχαΐα που προβλέπονται ΔΥΟ]
Δ) Λάβατε καθόλου υπόψη σας ότι υπάρχει πάντα επίκαιρη η ανάγκη και για μια εξειδικευμένη αντισταθμιστική εκπαιδευτική πολιτική για τα νησιά των Κυκλάδων, της Δωδεκανήσου ή αλλού;
Γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να σκεφτείτε με όρους αντισταθμιστικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Συνοπτικά καταθέτω δύο προτάσεις που συνάγονται από τα παραπάνω:
—–Να προσθέσετε τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ως δομή (σε όποιες περιοχές κρίνεται ορθή την εφαρμογή αντισταθμιστικής πολιτικής) στα Κ.Ε.Σ.Υ., Κ.Ε.Α., και Ε.Κ.Φ.Ε. που αναφέρονται στην αποστολή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ
—-Να αυξήσετε τον αριθμό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών εφόσον υποχρεώνονται να αναλαμβάνουν ένα σημαντικότατο ρόλο και στις «Εξ αποστάσεως Επιμορφώσεις» των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία των νησιών. Έτσι μόνο θα διευκολυνθεί το έργο του ΠΕ.Κ.Ε.Σ ώστε να μην περιορίζεται στα σχολεία των πρωτευουσών
Η αναβάθμιση και η ενίσχυση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απολύτως απαραίτητη για τη λειτουργία των σχολείων.Ειναι πολυ σημαντικός ο ρόλος τους και ιδιαίτερα βοηθητικός!
Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ένας επιτυχημένος θεσμός και για πολλά χρόνια τα σχολεία στηρίζονται στις υπηρεσίες τους. Τα προβλήματα που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν είναι πολυσύνθετα και συχνά απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία για την αντιμετώπιση τους. Παράλληλα, πλήθος δράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας βασίστηκαν και βασίζονται στη συνδρομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Προτείνω: να παραμείνει με την προηγούμενη μορφή του (υποστήριξη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), αποκεντρωμένη δομή ανά Περιφερειακή ενότητα με επαρκή στελέχωση (καλύτερη αναλογία τεχνικών υπευθύνων / πλήθος σχολικών μονάδων – η υπάρχουσα δεν ήταν επαρκής), με επιλογή στελεχών από την Περιφερειακή Διεύθυνση και τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση.
Διοικητικά να βρίσκονται κάτω από τον Περιφερειακό Διευθυντή.
Να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί με προσωπικό, τεχνογνωσία και υλικοτεχνική υποδομή (τελευταία φορά που δόθηκε εξοπλισμός στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν το 2003…)
Η απαίτηση για 5ετή άσκηση καθηκόντων σε σχολεία είναι σε αντίθεση με τον νόμο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ του 2012, που απαιτούσε 3 έτη διδακτικής και όριζε ότι η υπηρεσία στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ προσμετράται ως διδακτική. Η επιμονή στην 5ετή υπηρεσία σε σχολεία θα αποκλείσει προσωπικό έμπειρο στην τεχνική στήριξη.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ θέλουν υποστήριξη και ενίσχυση με τεχνικούς, ΟΧΙ κατάργηση.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν πάντα δίπλα στην προσπάθεια κάθε εκπ/κού Πληροφορικής που είναι επωμισμένος με τη συντήρηση του εργαστηρίου (συνήθως παλιού και προβληματικού!)και των υπολογιστών της σχολικής μονάδας (συνήθως παλιών και προβληματικών!), αλλά και ενίοτε στην επιμορφωτική του κατάρτιση και ενημέρωση.
Αντί να τα αναβαθμίσετε με περισσότερα στελέχη, ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ;;
Μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ που θα μας πάει πολλά βήματα πίσω. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι πολύτιμος και χρήσιμος θεσμός, πολύ βοηθητικός στο έργο των σχολείων, μας στήριξαν και μας στηρίζουν σημαντικά στο έργο μας και με μεγάλη προσφορά στην απαραίτητη δωρεάν επιμόρφωση των εν δυνάμει εκπαιδευτικών. Δεν είναι λογικό να επιβάλλεται η διδασκαλία με τη χρήση πολυμέσων, η διεκπεραίωση της γραφειοκρατίας μέσω διαδικτύου, η ηλεκτρονική οργάνωση των εργασιών του σχολείου και να καταργείται στη ουσία το μόνο κέντρο στήριξης. Χρειάζεται να ενισχυθούν και να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό ώστε να καταστεί η λειτουργία τους βέλτιστη προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιβάλλεται η ενίσχυση του θεσμού και σίγουρα όχι η υποβάθμισή του ή η κατάργησή του!
Καταθέτω την προσωπική μου εμπειρία από την 12ετή θητεία μου στο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Τρικάλων ως Τεχνικός Υπεύθυνος του Νομού. Σαν ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όλα αυτά τα χρόνια έχουμε καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες, με ατέλειωτες ώρες εργασίας και πέραν του οκτάωρου με πενιχρά μέσα και χωρίς καθόλου κονδύλια, για να έχουμε τις Σχολικές και Διοικητικές μονάδες μόνιμα και απρόσκοπτα να λειτουργούν. Και ας τα πάρουμε από την αρχή.
Από το 2006 που ανέλαβα Τεχνικός υπεύθυνος του Νομού και με τα υποτυπώδη μέσα που το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. διέθετε από την εξόπλισή του το 2003 (μια βαλίτσα με μια σειρά κατσαβίδια ένα tester και μια πρέσα δικτύου) πολύ όρεξη και θέληση ξεκινήσαμε να υποστηρίζουμε τις σχολικές και διοικητικές μονάδες. Ταυτόχρονα είχαμε καθημερινή συνεργασία με τα helpdesk του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου αλλά και τους τεχνικούς του ΟΤΕ καθώς ήταν η εποχή που όλες οι δομές από μετέβαιναν τεχνολογικά από της dial up στις ADSL συνδέσεις και εμείς υπεύθυνοι να συνδέουμε και να ελέγχουμε την ομαλή αυτήν μετάβαση.
Ταυτόχρονα να υλοποιούσαμε επιμορφώσεις αλλά και να δίνουμε λύσεις στους Υπευθύνους ΣΕΠΕΥ για να μπορούν να λειτουργήσουν ομαλά τα εργαστήρια Πληροφορικής που προμηθεύτηκαν κατά τα έτη 2000 και 2003. Εργαστήρια που ακόμα υπάρχουν σε κάποιες σχολικές μονάδες και ακόμα φροντίζουμε να λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο παρά την παλαιότητα τους.
Μέχρι το 2012 και μετά τη σοβαρή στελέχωση τους μέσω του ΕΣΠΑ του ΠΣΔ τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είχαν την δυνατότητα να αντιμετωπίζουν άμεσα ότι ανάγκες προέκυπταν στις Σχολικές και Διοικητικές Μονάδες και να παρακολουθούν την ραγδαία τεχνολογική πρόοδο αποκτώντας υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία πάνω σε διάφορους τομείς.
Το πρώτο πλήγμα στο θεσμό ήρθε το 2012 καθώς μειώθηκαν οι θέσεις των τεχνικών αλλά ταυτόχρονα αυξήθηκε ο αριθμός των Σχολικών Μονάδων καθώς τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ανέλαβαν και τις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης.
Αν και υποστελεχωμένοι δεν σταματήσαμε να υπηρετούμε με ζήλο τον θεσμό και να υποστηρίζουμε τις μονάδες καθημερινά.
Το δεύτερο πλήγμα επήλθε με την διακοπή του ΕΣΠΑ του ΠΣΔ και την περαιτέρω μείωση των τεχνικών.
Το τρίτο και τελευταίο η κατάργηση της τρίωρης απασχόλησης των ΣΕΠΕΥ.
Εκ πείρας λοιπών μιλώντας έμεινα ένας Τεχνικός σε όλο τον Νομό με πάνω από 200 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας που καθημερινά αντιμετωπίζουν προβλήματα. Και σε ένα Νομό που ένα κομμάτι του είναι ορεινό με σχολικές μονάδες σε αποστάσεις ακόμα και πάνω από 50 χιλιόμετρα.
Και αν και έτσι, σαν ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. δεν σταματήσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό αφιερώνοντας ατέλειωτες εργατοώρες αλλά και εκατοντάδες ευρώ από την τσέπη μας για εξοπλισμό και μετακινήσεις ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί.
Αυτήν την στιγμή τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αν και υποστελεχωμένα προσφέρουν σε όλη την Εκπαιδευτική κοινότητα υψηλού επιπέδου Επιμορφωτικές αλλά και Τεχνικές λύσεις σε διαφόρους τεχνολογικούς τομείς χωρίς κόστος.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. αυτό που χρειάζονται είναι ουσιαστική στελέχωση και πόρους για εξοπλισμό και μετακινήσεις και όχι κατάργηση. Σκεφθείτε σοβαρά το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν από τα πενιχρά οικονομικά τους οι Σχολικές Μονάδες για να συνεχίσουν να λειτουργούν απρόσκοπτα.
Ρούβαλης Σωτήριος
Τεχνικός Υπεύθυνος Κε.Πλή.Νε.Τ. Τρικάλων
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι απολύτως απαραίτητα για την λειτουργία των σχολικών μονάδων και των δομών της εκπαίδευσυης. Ως εκπαιδευτικός Πληροφορικης στο 5ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας που έχω στην ευθύνη μου τις υποδομές νέων τεχνολογιών όλης της μονάδας, καταθέτω ότι η δομή αυτή είναι απολύτως απαραίτητη, αφού καλύπτει πολλαπλές ανάγκες τεχνικής στήριξης σε τομείς που εγώ δεν μπορώ να εξυπηρετήσω.
Πολύ φυσιολογικά σε περίπτωση κατάργησης της δομής αυτής, όλες οι ανάγκες αυτές θα εξυπηρετούνται από ιδιώτες. Το κόστος αυτό είναι βέβαιο ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερο, από την όποια εξοικονόμηση
χρημάτων πιθανά επιτυγχάνεται με την κατάργηση της δομής.
Θεωρώ ΜΕΓΑ ΣΦΑΛΜΑ την κατάργηση της δομής αυτής… Ενώ θα έπρεπε τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. να ενισχυθούν και να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό ώστε να καταστεί η λειτουργία τους βέλτιστη προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας… να συζητούμε για την κατάργησή τους;
Ως υπεύθυνος Εργαστηρίου Πληροφορικής στέλνω μήνυμα αμέριστης συμπαράστασης στο δίκαιο αίτημα των συναδέλφων στα κέντρα ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
για διατήρηση των θέσεών τους ως έχουν.
Δε χρειάζεται νομίζω καν να γίνει λόγος για την πολύτιμη βοήθεια τους(και κάτι παραπάνω) σε πάμπολλες περιπτώσεις (συμπεριλαμβανομένου και της (στην περίπτωσή μας)αλλαγή σχολικού κτιρίου πριν ένα χρόνο και πολύτιμης βοήθειάς τους στο «στήσιμο» της όλης πληροφοριακής εγκατάστασης)
Με σεβασμό
Υπεύθυνος Εργαστηρίου Πληροφορικής 41ου Γυμνασίου Αθηνών
Σπερελάκης Ιωάννης ΠΕ19
Σε μία κοινωνία όπου η πληροφορία και η τεχνολογία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, το θεωρώ άκρως ανασυγχρονιστικό και πέρα κάθε λογικής η ενέργεια να καταργηθεί ο θεσμός του ΚΕΠΛΗΝΕΤ στην εκπαίδευση και στις σχολικές μας μονάδες. Η συμβολή των ανθρώπων αυτών που εργάζονται στη δομή αυτή είναι πολύτιμη, υποστηρικτική, επίκαιρη και άμεση για τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική διαδικασία. Συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση κάθε προβλήματος που προκύπτει από την τεχνολογία και την εφαρμογή της στα σχολεία, ξεκινώντας από την καθοδήγηση, την τεχνολογική επίλυση, την εξοικονόμηση πόρων, την ηθική υποστήριξη και την επιμόρφωση μας. Επιτέλους αυτό το κράτος ας σταματήσει να καταργεί θεσμούς και αξίες απαραίτητες στην εκπαίδευση και την κοινωνία μας!!!!
Είναι μέγα λάθος να υποβαθμιστεί το ΚΕΠΛΗΝΕΤ μέ έναν υπάλληλο κάτω από τις οδηγίες Διοικητικού Υπαλλήλου και να είναι μόνο «κατσαβίδι»
Από τα 129 Τμήματα Δ Πληροφορικής που φτιάχθηκαν μέχρι στιμής σε Περιφέρειες και Διευθύνσεις έγιναν προϊστάμενοι :
28 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
8 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
7 ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ
10 ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ !!!
39 ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
4 ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
2 ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
31 κενές θέσεις
Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει
να παραμείνει με την προηγούμενη μορφή του,
αποκεντρωμένη δομή,
με επιλογή στελεχών από την Περιφέρεια,
τα στελέχη του να ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση,
διοικητικά να βρίσκονται κάτω από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης,
να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί με προσωπικό και τεχνογνωσία
Θεωρώ ότι ένα άτομο δεν είναι αρκετό για να υποσστηρίξει τα σχολεία ενός σχετικά μεγάλου νομού. Προτείνω να υπάρχει υποστηρικτικό τμήμα με απόσπαση εκπαιδευτικών πληροφορικής με διαβάθμιση ανάλογα με τον αριθμό των σχολικών μονάδων του νομού. Πχ. ένα άτομο κάθε 30 σχολικές μονάδες
Η αποδυνάμωση των κέντρων αυτών θα οδηγήσει σε αποδυνάμωση των σχολικών εργαστηρίων. Δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος από μόνος του να διαχειρίζεται όλα τα προβλήματα που προκύπτουν στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των σχολείων. Ας μην ξεχνάμε ότι στα περισσότερα σχολεία οι υπολογιστές είναι παλιοί και λειτουργούν χάρη στη μεγάλη προσπάθεια των τεχνικών μας να είναι εκεί όποτε τους χρειαζόμαστε.
Θεωρώ ότι δεν περέπει να καταργηθεί ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ γιατί βοηθά σε τεχνικά και εκπαιδευτικά θέματα που αντιμετωπίζουμε τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η σημασία και η συμβολή του ΠΛΗΝΕΤ στην καθημερινή ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων είναι αναντικατάστατη. Ακόμα και συνάδελφοι Πληροφορικής που έχουν εξειδικευμένες γνώσεις στο στήσιμο και την διαχείρηση ενός εργαστηρίου πληροφορικής αλλά και του συνολικού τεχνολογικού εξοπλισμού ενός σχολείου βρίσκονται πολλές φορές εντός του διδακτικού έτους με προβλήματα τεχνικά και μη τα οποία δεν μπορούν να λύσουν. Ο ρόλος του ΠΛΗΝΕΤ την στιγμή εκείνη είναι ουσιαστικός και καταλυτικός. Και τονίζω ότι δεν έχουν όλοι οι συνάδελφοι πληροφορικής τις γνώσεις ώστε να υποστηρίξουν τεχνικά ένα σύγχρονο εργαστήριο πληροφορικής.
Ιδίως σε δημοτικά και νηπιαγωγεία ο ρόλος του ΠΛΗΝΕΤ συνδέεται άμεσα με την ίδια την λειτουργία τους και καθορίζει πολλές φορές την ύπαρξη τους ειδικά σε ένα περιβάλλον που ολοένα αυξάνεται το μερίδιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης.
Τυχόν κατάργηση του ΠΛΗΝΕΤ ή έστω υποστελέχωση του από 1 άτομο θα έχει ως αποτέλεσμα τεράστιες καθυστερήσεις στην αποκατάσταση βλαβών, τρομερές δυσλειτουργίες στην επικοινωνία της ανωτέρας διοίκησης με την σχολική μονάδα και εντέλει θα επιβραδύνει σημαντικά την αποδοχή των νέων τεχνολογιών από τους συναδέλφους που τωρα παρακολουθούν το Β επίπεδο καθιστώντας την επένδυση του κράτους στην εκπαίδευση τους αναποτελεσματική και αποτυχημένη.
Επιλέον θα αναγκάσει τις σχολικές επιτροπές να πολλαπλασιάσουν τα κόστη συντήρησης του ήδη γηρασμένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων καθώς η συντήρηση τους θα ανατίθεται σε εξωτερικούς συνεργάτες με εξαιρετικά πολλαπλό κόστος.
Απαράδεκτη η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι ένας πολύτιμος και χρήσιμος θεσμός που επικουρεί το έργο των σχολικών μονάδων και μας στήριξαν και μας στηρίζουν σημαντικά στο έργο μας. Δεν είναι λογικό να επιβάλλεται η διδασκαλία με τη χρήση πολυμέσων, η διεκπεραίωση της γραφειοκρατίας μέσω διαδικτύου, η ηλεκτρονική οργάνωση των εργασιών του σχολείου και να καταργείται στη ουσία το μόνο κέντρο στήριξης. Χρειάζεται να ενισχυθούν και να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό ώστε να καταστεί η λειτουργία τους βέλτιστη προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα πρότεινα, ανεπιφύλακτα την ενίσχυση του θεσμού και όχι την κατάργησή του μέσω την υποβάθμισής του!!!!!!
Αλλάζουν τόσο γρήγορα τα πράγματα στην εκπαίδευση σήμερα,η ταχύτητα της πληροφορίας είναι μεγάλη,χωρίς Τεχνολογίες δεν πάμε πουθενά.Σοβαρά λοιπόν σχεδιάζετε υποβάθμιση του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ? Μήπως σκέπτεστε να υποβαθμίσετε και την πλατφόρμα:http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/?Αυτή η πλατφόρμα είναι η αποθέωση του εθελοντισμού με μεγάλη προσφορά στην εκμάθηση τεχνολογιών!!!!
Για ακόμα μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σε «παράξενο» αδιέξοδο: να προσπαθούμε να εντάξουμε τα εργαλεία και τις δεξιότητες του 21ου αίωνα, για τα οποία τόσος ντόρος και προσπάθεια έχει γίνει,να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας έτσι ώστε να ξεφύγουν από το παραδοσιακό κλειστό και στερημένο μοντέλο για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μέλλοντος, ως αυριανοί πολίτες του κόσμου, και εμείς να συζητάμε το αυτονόητο!! Οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αναβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο. Ας μην υποβαθμιστεί άλλο η ποιότητα εργασίας κανενός μας
Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι το αποτέλεσμα, των γνώσεων και της δημιουργικής ενέργειας ανθρώπων που το εμπνεύστηκαν, δημιούργησαν και υπηρέτησαν από το 1995. Κατόρθωσαν να καθιερώσουν μια υπηρεσία που παρέχει κάθε είδους τεχνική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς, σχολικές και διοικητικές μονάδες, ενώ παράλληλα είναι κέντρο πληροφοριών για κάθε τι έχει σχέση με την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες. Η στήριξη και η αποδοχή τους από το σύνολο των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες είναι αναμφισβήτητη. Παράλληλα είναι η μόνη υπηρεσία που καθημερινά αξιολογείται για το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει, από τους εκπαιδευτικούς, μέχρι τους διευθυντές των διευθύνσεων και τους περιφερειακούς διευθυντές.
Η ευρυζωνική διείσδυση στην Ελλάδα το 2016 ξεπέρασε για πρώτη φορά τον μέσο όρο της ΕΕ, που ανέρχεται πλέον στο 32,7%. Παράλληλα ο ρυθμός αύξησης είναι υψηλότερος από το μέσο ρυθμό αύξησης που παρατηρείται στην ΕΕ. Η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας οφείλεται σε ένα ποσοστό και στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, που σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ, υλοποίησαν gigabit συνδέσεις στις σχολικές μονάδες πάρα πολλών Ελληνικών πόλεων. Η ανάπτυξη των ευρυζωνικών δικτύων υλοποιήθηκε χωρίς κάποιο έργο, χωρίς κάποια χρηματοδότηση (ούτε καν οδοιπορικά μετακινήσεων), χωρίς ακόμα και τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρία των τεχνικών υπευθύνων, που όμως έφεραν εις πέρας με τεράστια προσωπική εργασία ένα τόσο δύσκολο έργο. Πλέον έχοντας τη γνώση λειτουργίας, υποστηρίζουν, συντηρούν, βελτιώνουν και εξελίσσουν τα δίκτυα αυτά. Ποιες δομές θα συνεχίσουν την υποστήριξη αυτή; Κάποια εταιρία; Με τι κόστος; Ορατός δυστυχώς είναι ο κίνδυνος κατάρρευσης ενός τόσο σπουδαίου έργου.
Έχοντας υπηρετήσει 10 χρόνια ως εκπαιδευτικός πληροφορικής και 6 ως τεχνικός υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ θεωρώ τα χρόνια αυτά ως τα πλέον δημιουργικά της ως τώρα θητείας μου στην εκπαίδευση. Αν υπάρχει κάποιο νόημα ύπαρξης της δημόσιας διαβούλευσης, τότε όπως αναφέρουν και τόσοι συνάδελφοι, υπάρχει σοβαρός και τεκμηριωμένος λόγος να προβεί το υπουργείο σε διορθωτικές κινήσεις κάποιων διατάξεων.
Αθανάσιος Καναβός
Τεχνικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Μεσσηνίας
Θέλετε να παραμυθιάσετε τους ξένους ότι κόβετε λίπος αλλά κόβετε κρέας. Έτσι πριονίζετε το κλαδί στο οποίο κάθεστε και παριστάνετε ότι εξοικονομείτε ξύλα. Ο χαρακτηρισμός «καραγκιόζης» δεν ταιριάζει εδώ γιατί αυτός τουλάχιστον αισθάνεται ΕΛΛΗΝΑΣ.
Γιατί μου φαίνεται λίγο περίεργο, να γίνονται σεμινάρια για τις ΤΠΕ, moodle, etwinning, Β επίπεδο,… και τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ να αποδυναμώνονται και να συρρικνώνονται σε ένα ή δύο άτομα; Αν γνωρίζω καλά, και διορθώστε με αν έχω λάθος, δημιουργήθηκαν για να υποστηρίξουν τις δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης και να απαλλαγούν τα σχολεία από την εξάρτηση με ιδιωτικούς φορείς. Τι άλλαξε;
Είμαι σίγουρος πλέον ότι οι συντάσσοντες του νομοσχεδίου δεν έχουν περάσει ούτε απέξω από σχολείο τα τελευταία χρόνια. Θα έπρεπε να επιστρέψει το 3ωρο για υποστήριξη των εργαστηρίων ή να διπλασιαστούν (από όσους είναι τώρα) τα άτομα σε ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ, οι καθηγητές των σχολείων ΗΔΗ συντηρούν ΟΛΟ το σχολείο και βοηθούν ψηφιακά αναλφάβητους συναδέλφους και διευθυντές (που δεν ξέρουν ούτε Login να κάνουν στο myschool), γιατί οι συνάδελφοι των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι λίγοι και συχνά δεν προλαβαίνουν και γιατί εκτός των σχολείων πολλοί Δντες Δευτεροβάθμιας τους ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ να μένουν στη Δ/νση και να κάνουν δουλειές άσχετες με την υποστήριξη των σχολείων. Το νομοσχέδιο σας ξεβρακώνει και δείχνει δυστυχώς και για μία ακόμα φορά δείχνει το πόσο ΜΑΚΡΙΑ είστε από την πραγματικότητα, στο σχοελίο μου και σε όσα έχω περάσει τα τελευταία χρόνια ΙΔΡΩΝΟΥΝ όταν τους ενημερώνω ότι ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ πλέον και δεν θα προλαβαίνω ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ!
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι ένας πολύτιμος και χρήσιμος θεσμός που επικουρεί το έργο των σχολικών μονάδων και μας στήριξαν και μας στηρίζουν σημαντικά στο έργο μας.Απαραίτητη όχι μόνο η διατήρηση του θεσμού, αλλά και η αναβάθμιση και στελέχωση με περισσότερα άτομα.
Ένα άτομο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις δεκάδες των σχολείων σε ολόκληρο νομό.
Απαράδεκτη η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Δεν είναι λογικό να επιβάλλεται η διδασκαλία με τη χρήση πολυμέσων, η διεκπεραίωση της γραφειοκρατίας μέσω διαδικτύου, η ηλεκτρονική οργάνωση των εργασιών του σχολείου και να καταργείται στη ουσία το μόνο κέντρο στήριξης. Ενίσχυση του θεσμού-Όχι κατάργηση!!!!!!
Η αποδυνάμωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στη σωστή λειτουργία των εργαστηρίων Πληροφορικής, δεδομένου ότι ο εξοπλισμός πολλών από αυτά είναι απαρχαιωμένος. Όταν τα τελευταία χρόνια αυξάνεται συνεχώς η χρήση νέων τεχνολογιών από όλους τους εκπαιδευτικούς, η αποδυνάμωση της τεχνικής υποστήριξης θα είναι ένα μεγάλο βήμα προς τα πίσω!
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι εντελώς απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής. Υποστηρίζουν τόσο τεχνικά όσο και εκπαιδευτικά τους συναδέλφους της πληροφορικής πραγματοποιώντας σεμινάρια, επιμορφώσεις, ημερίδες, διαγωνισμούς (πχ εκπαιδευτικής ρομποτικής, μαθητικούς διαγωνισμούς), συνέδρια κτλ. Ο θεσμός χρειάζεται περεταίρω ενίσχυση (στελέχωση με επιπλέον άτομα) και όχι κατάργηση.
Στην Αιτ/νία για παράδειγμα, με τη γεωγραφική διασπορά των σχολικών μονάδων σε όλη την έκταση του μεγαλύτερου νομού της χώρας, το ΚΕΠΛΗΝΕΤ στελεχώνεται με 5 άτομα, αριθμός οριακά επαρκής για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων της ΔΔΕ αλλά και της ΠΔΕ. Επειδή δε τα περισσότερα σχολεία διαθέτουν απαρχαιωμένο εξοπλισμό, οι ανάγκες υποστήριξής τους είναι αυξημένες. Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ κατάφερε να επαναλειτουργήσει αρκετά εργαστήρια που είχαν παροπλιστεί λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και υιοθέτησε λύσεις ελεύθερου λογισμικού μειώνοντας τα κόστη προμήθειας εξοπλισμού και λογισμικού.
Επιπλέον είναι κρίσιμο το προσωπικό να διαθέτει τεχνικές γνώσεις και διάθεση να υιοθετήσει τις νέες τάσεις της τεχνολογίας, χαρακτηριστικό νέων ανθρώπων, κάτι που συγκρούεται με το κριτήριο της υπηρέτησης τουλάχιστον 5ετίας σε σχολικές μονάδες, με δεδομένο ότι η υπηρεσία στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ προσμετρούσε και ως διδακτική από το 2012.
Πιθανή ενίσχυση θα ήταν η δημιουργία Τμήματος ΣΤ’ ΚΕΠΛΗΝΕΤ για την τεχνική και εκπαιδευτική υποστήριξη των σχολικών μονάδων με προβλεπόμενα έξοδα κίνησης για τις επισκέψεις στις σχολικές μονάδες.
Η αντικατάσταση των 5 ατόμων που αυτή τη στιγμή στελεχώνουν το ΚΕΠΛΗΝΕΤ από έναν υπεύθυνο σε κάθε διεύθυνση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς στις σχολικές μονάδες της Αιτ/νίας.
Χρ. K. Καζαντζής
ΠΕ86, M.Ed.
Δ/ντης ΔΔΕ Αιτ/νίας
Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι πολύτιμο για τη δουλειά μας και είναι απαραίτητο να είναι σωστά στελεχομένο ώστε να εξυπηρετεί τις αναγκες των σχολείων.Χρειάζεται η αναβαθμιση και οχι η υποβάθμισή του.
Ένας αποσπασμένος εκπαιδευτικός για την υποστήριξη όλου του νομού δεν επαρκεί ούτε για αστείο. Να ενισχυθεί και όχι να αποδυναμωθεί ο ρόλος των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ώστε να μπορούν να καλύπτουν τις συνεχώς διευρυμένες ανάγκες των σχολείων σε τεχνολογική υποστήριξη.
Η υποστήριξη των σχολείων στον τομέα των Τ.Π.Ε. είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, ειδικά στη σημερινή εποχή που οι απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς στον συγκεκριμένο τομέα. Η λειτουργία του ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητη και αυτό που απαιτείται είναι η ενίσχυσή του και όχι η αποδυνάμωσή του!
ΚεΠληΝετ χωρίς οικονομικό προϋπολογισμό δεν έχει λόγο ύπαρξης. Τα ΚεΠληΝετ δεν ανταποκρινόντουσαν στα τυπικά τους καθήκοντα και είχαν μεταβληθεί σε υπαλλήλους των διευθύνσεων εκπαίδευσης. Όποτε ζητείτο η συνδρομή τους η απάντηση ήταν μία: «δεν έχουμε εμείς χρήματα για επιδιορθώσεις, αυτά πρέπει να καλυφθούν απ’το σχολείο». Η υποστήριξή τους ήταν μόνο θεωρητική, λοιπόν. Ακόμη και όταν η επιδιόρθωση ήταν ανέξοδη, ζητείτο η αποστολή των μηχανημάτων στην έδρα του ΚεΠληΝετ και η παραλαβή τους από εκεί. Δώρο άδωρο. Οι θέσεις ΚεΠληΝετ εξυπηρετούσαν πολλούς Πληροφορικούς που ελλέιψει τεχνικών θέσεων εργασίας, διορίστηκαν στην εκπαίδευση και από εκεί βρήκαν διέξοδο σε πιο ενδιαφέρουσες για αυτούς εργασίες, διατηρώντας τις εκπαιδευτικές διακοπές. Εξου και η κινητοποίηση με εκατοντάδες σχόλια. Η υποβάθμισή τους είναι λογική συνέπεια. Η νέα δομή δεν θα αλλάξει τίποτε, αφού και πάλι κονδύλια δεν προβλέπονται. Οι δε καθηγητές Πληροφορικής είναι μόνοι τους με τα προβλήματα της γηράσκουσας υποδομής.
Η λειτουργία του θεσμού των ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί με περισσότερο προσωπικό σε επίπεδο νομού. Απαραίτητη όχι μόνο η διατήρηση του θεσμού, αλλά και η αναβάθμιση και στελέχωση με περισσότερα άτομα.
Οι ανάγκες των σχολείων σε υποστήριξη δικτύων, υπολογιστών, εφαρμογών και επιμόρφωσης σε θέματα ΤΠΕ είναι μεγάλες και είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να καλυφθούν από έναν υπεύθυνο σε κάθε διεύθυνση.
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ
Η υποστήριξη των σχολείων στον τομέα των Τ.Π.Ε. είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, ειδικά στη σημερινή εποχή που οι απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς στον συγκεκριμένο τομέα. Η λειτουργία του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Πιερίας είναι απαραίτητη και αυτό που απαιτείται είναι η ενίσχυσή του και όχι η αποδυνάμωσή του!
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ χρειάζονται αναβάθμιση για να μπορέσουν να επιτελέσουν το ρόλο τους ακόμα πιο αποτελεσματικά και όχι κατάργηση και αντικατάσταση τους από έναν μόνο εκπαιδευτικό ανά δ/νση.
Ελπίζουμε να αναθεωρηθεί η απόφαη αυτή.
Τι κάνουν μέχρι τώρα τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ και σύμφωνα με τα νέα δεδομένα καλείται να τα κάνει ένας μόνο άνθρωπος: Διοργανώσεις τηλεδιασκέψεων για την υποστήριξη των σχολικών συμβούλων και δράσεων των σχολείων, διοργάνωση δωρεάν σεμιναρίων (που ανταποκρίνονται πολυπληθείς ομάδες εκπαιδευτικών) για την προώθηση καινοτόμων δράσεων, διοργανώσεις εργαστηρίων και παρουσιάσεων εκπαιδευτικής ρομποτικής. Επίσης, επισκευές ηλεκτρονικών υπολογιστών, ανακατασκευές ηλεκτρονικών υπολογιστών από άλλα άχρηστα υλικά, οδηγίες για ρυθμίσεις λειτουργικών συστημάτων και λογισμικών, τοποθετήσεις, επισκευές και ρυθμίσεις τοπικών δικτύων υπολογιστών αλλά και του Internet των σχολικών μονάδων. Και στη διαφαινόμενη απαίτηση τη συντήρηση του σχολικού εργαστηρίου αλλά και τη συντήρηση όλων των ψηφιακών δομών μιας σχολικής μονάδας να αναλάβει ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής της μονάδας (όπου υπάρχει- γιατί τα Νηπιαγωγεία δεν διαθέτουν εκπαιδευτικό Πληροφορικής), ας αναρωτηθούμε πότε θα κάνει αυτές τις εργασίες: όταν κάνει μάθημα (γιατί, ναι, κάνει μάθημα), όταν προετοιμάζει το εκπαιδευτικό του υλικό, όταν προσπαθεί στα κενά ανάμεσα στις διδακτικές του ώρες να πάει από το ένα σχολείο στο άλλο (υπάρχουν εκπαιδευτικοί-ιδιαίτερα στα Δημοτικά- που πηγαίνουν και σε τρία σχολεία), όταν κάνει εφημερίες; Και φυσικά, ήδη οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής της σχολικής μονάδας ανταποκρίνονται σε αρκετά προβλήματα (από την καλή τους διάθεση) αλλά στα πιο χρονοβόρα ή δυσεπίλυτα ή σ’ αυτά που απαιτούν εξειδικευμένα εργαλεία ή σ’ αυτά που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις ή σ’ αυτά που αιτούνται κάποιου (παλιού έστω ή ανασυρμανολογημένου) υπολογιστή απευθύνονται στο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ το οποίο είναι εκεί για ΟΛΑ τα σχολεία του Νομού και παρέχει τις υπηρεσίες του ΔΩΡΕΑΝ (μόνο η αγορά υλικών επιβαρύνει τις σχολικές επιτροπές). Τι σκεφτόταν άραγε ο νομοθέτης;
Κυριε υπουργε αραγε θα διαβασετε τα σχολια μας εσεις και οι συμβουλοι σας;Σκοπευετε να καταργησετε το ΚΕΠΛΗΝΕΤ.Γιατι;;;Μηπως επειδη τοσα χρονια στηριζει τα σχολεια και στην πλειονοτητα τον παλιο τους τεχνολογικο εξοπλισμο; Μηπως επειδη εξοικονομουνται ποσα χρηματα Υπερ του δημοσιου καθως οι διευθυντες καλουσαν για οποιοδηποτε τεχνικη υποστηριξη κ οχι μονο το κεπληνετ κ δεν δαπανουσαν τα χρηματα σε ιδιωτες;Μηπως γιατι το Κεπληνετ διοργανωνει επιμορφωτικα σεμιναρια; δωρεαν;Οχι στην καταργηση ναι στην αναβαθμιση κ στελεχωση του με επιπλεον προσωπικο για ακομη καλυτερη στηριξη των σχολειων κ των εκπαιδευτικων. Δυο ανθρωποι στις Δνσεις δεν θα μπορουν να ανταπεξελθουν στις τοσες αναγκες οχι στην οπισθοδρομηση!
Η αλλαγή στο θεσμό μόνο κακό θα προκαλέσει. Τόσα χρόνια η υποστήριξη στα σχολεία από τα ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ είναι πολύ μεγάλη τα εργαστήρια είναι ξεπερασμένα και μόνο με σημαντική υποστήριξη μπορούν να δουλέψουν. Ένα άτομο ανά διεύθυνση τι να κάνει? Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που υποστηρίζουν επίσης βοηθούν τους εκπαιδευτικούς σε μεγάλο βαθμό. Κρίμα είναι ένα καλό θεσμό να τον υποβαθμίζουμε.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για την λειτουργία των ΣΕΠΕΗΥ, την συντήριση του λοιπού εξοπλισμού ΤΠΕ των σχολείων, για την επιμόρφωση και υποστήριξη όχι μόνο των ΠΕ86 αλλά και των υπόλοιπων ειδικοτήτων που χρησιμοποιούν στο μάθημά τους ΤΠΕ. Ειδικότερα το ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΑΧΑΪΑΣ μας έχει στηρίξει όλα τα χρόνια που λειτουργεί στην ΔΔΕ με άριστο τρόπο. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να ενισχυθούν στο έργο τους και όχι να αποδυναμωθούν.
Αν το Υπουργείο Παιδείας έχει σοβαρή κοστολογημένη τεχνικοοικονομική μελέτη για την απόφασή του να καταργήσει τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. , οφείλει να την καταθέσει για να στηρίξει την επιχειρηματολογία του, διαφορετικά θα αποδειχθεί ότι οι σύμβουλοι του Υπουργού ή δεν γνωρίζουν τα ζητήματα ή έχουν προσωπικούς λόγους για να προωθούν αυτή την πρόταση. Ο Υπουργός και η κυβέρνηση θα κριθούν από το αποτέλεσμα των επιλογών τους αλλά ας ξέρουν ότι το οικονομικό κόστος μπορεί να το μεταφέρουν τελικά στις σχολικές επιτροπές αλλά σύντομα θα διαπιστώσουν ότι πήγαν να λύσουν κάποιο ίσως πρόβλημα και δημιούργησαν πολλά περισσότερα και μεγαλύτερα. Αν αυτός ο «εξορθολογισμός» γίνεται για τους «έξω» τότε ακόμα χειρότερα, γιατί υπογράφουν αποφάσεις άλλων χωρίς να σκέφτονται τις συνέπειες και χωρίς να εξετάζουν τι τους ζητάνε.
Απαραίτητη όχι μόνο η διατήρηση του θεσμού, αλλά και η αναβάθμιση και στελέχωση με περισσότερα άτομα.
Ένα άτομο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις δεκάδες των σχολείων σε ολόκληρο νομό.
Όλη η οργάνωση και λειτουργία ενός σχολείου στηρίζεται πλέον κατά πολύ μεγάλο βαθμό στη χρήση Η/Υ και προγραμμάτων.
Η βοήθειά τους είναι πολύτιμη και αναγκαία και τα ζητήματα που προκύπτουν συνεχώς αυξάνονται.
Απορίες:
1.Αν είναι να υπάρχει ένας υεπύθυνος ανά διεύθυνση γιατί χρειάζεται Τμήμα και προϊστάμενος; Και
2.Πως άραγε θα κάνει ένας τη δουλειά πολλών; Ειδικά τώρα που δεν υπάρχει και άλλη Τεχνική Στήριξη πέρα από τους Υπεύθυνους ΠΛΗΝΕΤ και η δουλειά έχει αυγατίσει;
Η επιμόρφωση και η δια βίου μάθηση δεν μπορεί να υπόκεινται πάντα σε οικονομικά συμφέροντα και περικοπές.
Θεωρώ τον θεσμό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ σημαντικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών! Το έργο τους μέχρι τώρα είναι αξιόλογο και με έχει βοηθήσει να χρησιμοποιήσω την τεχνολογία για να κάνω τη διδασκαλία μου πιο ποιοτική και ενδιαφέρουσα για τους μαθητές μου. Πάντα θαύμαζα το έργο που παρείχαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, και αισθανόμουν περήφανη που το έργο κάποιων ανθρώπων που έκαναν αυτή την, τόσο σκληρή και χρήσιμη, δουλειά υποστηριζόταν από το ελληνικό κράτος. Πιστεύω ότι όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί αυτός ο θεσμός, αλλά πρέπει να υποστηρικτεί ακόμα περισσότερο!
Όχι άλλες περικοπές στην Παιδεία και ειδικά σε ένα όργανο το οποίο λειτουργεί και βοηθάει την εκπαίδευση. Προτείνω, να ενημερωθούν οι αρμόδιοι στο πώς λειτουργούν και ενημερώνονται οι εκπαιδευτικές κοινότητες στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. Για παράδειγμα θα σας αναφέρω ότι στην Γερμανία υπάρχουν ομάδες αποτελούμενες, όχι μόνο από ένα ή τρία άτομα, αλλά από άτομα όλων των ειδικοτήτων.
Απαράδεκτη η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Έγραψα και σε προηγούμενο σχόλιο την αντίδρασή μου σ’ αυτή την απόφαση αλλά δεν μπορώ να μη συμπληρώσω τα σεμινάρια Moodle και Geogebra (που τουλάχιστον εγώ παρακολουθώ αυτή την περίοδο) που διοργανώνονται από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αχαΐας και συμμετέχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί. Το επίπεδο των συγκεκριμένων σεμιναρίων -εξ’ αποστάσεως- είναι πολύ υψηλού επιπέδου και με πολύ αυστηρά και ουσιαστικά κριτήρια που θα τα ζήλευαν πολλά άλλα σεμινάρια που έχουν διοργανωθεί από το υπουργείο. Είναι πραγματικά κρίμα να χαθεί μια τόσο σπουδαία πρωτοβουλία με ανεξάντλητα εφόδια και πληροφορίες για τους εκπαιδευτικούς.
Η αλήθεια είναι οτι η τεχνική στηριξη οχι μονο των εργαστηριων πληροφορικης στα σχολεια αλλα του συνολου του εξοπλισμου και της δικτυακης διασυνδεσης τους, τη σημερινη εποχη, είναι ένα ζήτημα που δεν έχει νόημα να συζητιέται, απλά γιατί είναι αυτονόητο.
Μεχρι τώρα τις υπηρεσίες αυτές προσφέρουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ με απόλυτη επιτυχία και συνηθως κατω από δύσκολες συνθήκες, καλύπτωντας τις ανάγκες των υπηρεσιών με υπερβάσεις και του εξοπλισμου με απίστευτες και ευρηματικές πολλες φορές λύσεις, από τους ανθρώπους που τα στελεχώνουν, εξοικονομώντας αρκετα χρηματα για τη δημόσια εκπαίδευση.
Έτσι, ενώ θα περίμενε κανείς, το υπουργείο να προχωρήσει σε επιβράβευση, αντίθετα έρχεται να τα «καταργήσει»!!! Δεν θέλω ούτε να σκεφτώ το γιατί…
Η αναβάθμιση και η ενίσχυση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απολύτως απαραίτητη για τη λειτουργία των σχολείων και όχι μόνο…
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι ένας πολύτιμος και χρήσιμος θεσμός που επικουρεί το έργο των σχολικών μονάδων και μας στήριξαν και μας στηρίζουν σημαντικά στο έργο μας. Χρειάζεται να ενισχυθούν και να στελεχωθούν με περισσότερο προσωπικό ώστε να καταστεί η λειτουργία τους βέλτιστη προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.