Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

  • 2 Μαΐου 2020, 19:58 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 51
    ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ,ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ

  • 2 Μαΐου 2020, 19:48 | Νομικός

    Αυτό είναι απαράδεκτο

  • 2 Μαΐου 2020, 19:47 | ΓΝ

    Δεν συμφωνώ καθόλου απαράδεκτο

  • 2 Μαΐου 2020, 19:46 | Γιώργος

    Αυτό είναι απαράδεκτο όλοι εχουν δικαίωμα στην μάθηση

  • 2 Μαΐου 2020, 19:13 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 19:12 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 19:10 | ΠΑΝΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

    Να μας πεις Πρωθυπουργέ τί σατανικό σχέδιο είναι αυτό που θέλουν η Κεραμέως κ ποιοί άλλοι ? -Εσύ μήπως..? να ξηλώσουν την δημόσια Παιδεία και τα ΕΠΑΛ σε εποχή παγκόσμιας οικονομικης υφεσης και πανδημίας και μετά απο 10 χρόνια σκληρων μνημονιων για την Ελλαδα με ανεργία και ανέχεια μεγάλη, επειδη δλδ οι περισότεροι τεμπέληδες βουλευτές εχουν λεφτα για να σπουδασουν τα παιδια τους στα ιδιωτικά κολέγια ? ..-Πού ακούστηκε να μην έχει πρόσβαση στη Β/θμια εκπ/ση έλληνας μαθητής ή πολίτης άνω των 17 χρόνων…? -Αν δλδ, κάποιοι από εμας σταματήσανε το σχολείο λόγω φτώχειας για να δουλεψουνε , να σταθουνε οι οικογενειες στα πόδια τους και να συνεχίσουν μετά την εκπαιδευση τους για ένα καλυτερο επαγγελματικό αύριο ή αν με την οικονομική κρίση το επάγγελμα που κάνανε τώρα δεν έχει ζήτηση και θέλουνε να πάρουνε κ 2η ειδικότητα για να δουλέψουνε και να ζήσουνε να μην μπορουνε..?Τί νομίζετε δλδ όλοι εσεις που μας κυβερνάτε..? Οτι όλοι μεγαλώσανε στο Κολωνάκι, στην Εκάλη κ στο Ψυχικό..? Αποκλείουν το 60% των ελληνων της επαρχίας μέσα σ αυτά τα πέτρινα χρόνια να εκπαιδευτουν σε τεχνικά επαγγέλμα-τα..?–Ας μας κανουν τότε όλους βουλευτές να πληρωνόμαστε για να βολτάρουμε, να φουμάρουμε «αερολογίες » και να ζούμε..!!

  • 2 Μαΐου 2020, 19:01 | ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ

    Καταλύεται η έννοια της δια βίου μάθησης.

  • 2 Μαΐου 2020, 18:40 | Β.Ψ

    Δώστε ίση πρόσβαση σε ευκαιρίες για δημιουργία και έκφραση μέσα στην εκπαίδευση θα πρέπει να λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, έχουν πρόσβαση σε επαρκείς ευκαιρίες που σχετίζονται με διάφορες μορφές προσωπικής έκφρασης, τις τέχνες, τη δημιουργική ενασχόληση και τον αθλητισμό. Το ζήτημα της πρόσβασης σε αυτές τις δραστηριότητες έχει εγγενή και καθοριστική αξία και μπορεί να αποτελέσει πηγή εκπαιδευτικών ανισοτήτων που τα κράτη πρέπει να αντιμετωπίσουν.
    Η εκπαίδευση θα πρέπει να ενισχύσει την ικανότητα των παιδιών να απολαμβάνουν το πλήρες φάσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και να ενδυναμώνει τα παιδιά μέσω της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους, της μάθησης και άλλων ικανοτήτων, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης.
    Είναι αντισυνταγματικό, και δε δίνεται η δυνατότητα σε παιδιά άνω των 17 να φοιτήσουν σε ημερήσιο επάλ. Τα περισσότερα δουλεύουν απογευματινές ώρες και έχουν ξαναγυρίσει στο σχολείο πιο ώριμοι και πιο συνειδητοποιημένοι.
    Είναι οι άριστοι μαθητές και όχι οι μαθητές που δημιουργούν προβλήματα….

  • 2 Μαΐου 2020, 18:31 | ΦΑΝΗ

    Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη η πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση.

  • 2 Μαΐου 2020, 18:25 | Αθανασιος

     

    Απαράδεκτο πρέπει άμμεσα να αποσυρθεί. Θίγει συνταγματικά και ανθρώπινα δικαιώματα.Δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλους.

  • 2 Μαΐου 2020, 17:21 | Βασιλική

    Αυτό είναι απαράδεκτο.Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση,είναι ανθρώπινο δικαίωμα.Αν κάποιος ενήλικας έχει ηδη γραφτεί θα τον κόψετε στη μέση της χρονιάς;

  • 2 Μαΐου 2020, 16:50 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

    Θεωρώ απαράδεκτη την εισήγηση του ορίου ηλικίας των 17 ετών για εγγραφή στα ΕΠΑΛ. Έτσι αποκλείονται παιδιά που, για κάποιον λόγο, είναι μεγαλύτερα, απόφοιτοι ΓΕΛ που επιθυμούν απόκτηση ειδικότητας, απόφοιτοι ΕΠΑΛ που επιθυμούν δεύτερη ειδικότητα ή ειδικότητα άλλου τομέα,γενικά πολίτες που ζητούν μία 2η ευκαιρία και δεν μπορούν σε ωράριο εσπερινού ΕΠΑΛ.
    Λυπάμαι διότι θεωρώ την παρούσα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ σοβαρή και με ήθος. Πίσω από αυτό το άρθρο κρύβεται δόλος…
    Με την ελπίδα να αποσυρθούν τα άρθρα 51 & 52

  • 2 Μαΐου 2020, 16:06 | Άννα Κεσουδακη

    Δεν συμφωνώ με το ηλικιακό όριο, μιλάμε για επαγγελματική εκπαίδευση = δια βίου μάθηση, οπου πρεπει να έχουν πρόσβαση όλες οι ηλικίες. Μιλώντας καθαρά βιωματικά δεν θα μπορούν πλέον οι μαθητές μας να γράφονται και για β’ πτυχίο του ίδιου τομέα , να μαθουν μια Τέχνη με βασικό κίνητρο την επαγγελματική τους αποκατάσταση .Ολα αυτά τα χρόνια οι ενήλικες μαθητές μου πάντα ήταν πρότυπο μαθητή και ποτέ δεν υπέπεσαν σε παραβατική συμπεριφορά. Οπότε για ποιο σχολικό εκφοβισμό λέτε;;; Δεν στέκει τέτοιο επιχείρημα.

  • 2 Μαΐου 2020, 15:48 | Εύη Παπαδογιωργάκη

    Διευθύνοντας Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και πιστεύοντας πραγματικά στη Δια Βίου Μάθηση είχα και έχω την ηθική υποχρέωση να προτρέπω τους εκπαιδευόμενους να συνεχίσουν στην επόμενη βαθμίδα για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις προοπτικές τους. Στην εποχή των μεταδιδακτορικών είναι το ελάχιστο η απόκτηση απολυτηρίου λυκείου.
    Οι άνθρωποι αυτοί έρχονται στα ΣΔΕ σε μεγάλη ηλικία με αρχικό σκοπό το απολυτήριο Γυμνασίου, στη συντριπτική τους πλειοψηφία για εργασιακούς λόγους.Στην πορεία όμως αυτό μετασχηματίζεται. Νιώθουν μέλη μιας κοινότητας,ξεπερνούν πιθανές τραυματικές σχολικές αναμνήσεις και ξαναπιάνουν το νήμα της εκπαίδευσης.Και εκεί στο τέλος της πρώτης χρονιάς κάποιοι δειλά αρχίζουν να φλερτάρουν με την ιδέα του λυκείου. Δυστυχώς στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστα εσπερινά ΕΠΑΛ οπότε φοιτούν στα πρωινά. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προσωπικές,οικονομικές και μαθησιακές επιτυγχάνουν το στόχο τους: το πολυπόθητο απολυτήριο του λυκείου και μαζί πτυχίο σε κάποια ειδικότητα που τους ενδιαφέρει. Σίγουρα οι άνθρωποι αυτοί -οι περισσότεροι γονείς και οι ίδιοι- δεν ασκούν κανενός είδους εκφοβισμό στα παιδιά. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Δείχνουν ιδιαίτερο σεβασμό στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς (προσωπικά έχω ζήσει πολλές συγκινητικές στιγμές) και γίνονται βοηθοί και συμβουλάτορες των παιδιών.
    Τώρα λοιπόν με τα άρθρα αυτά, ουσιαστικά ξανακλείνει η πόρτα του εκπαιδευτικού συστήματος για τους απόφοιτους των ΣΔΕ οι οποίοι δεν θα έχουν πρόσβαση σε εσπερινό ΕΠΑΛ. Θα είναι ένας νέος αποκλεισμός.
    Νομίζω ότι θα πρέπει το Υπουργείο να συμπεριλάβει και την παράμετρο «απόφοιτοι ΣΔΕ» στον όποιο σχεδιασμό του.

  • 2 Μαΐου 2020, 15:45 | ΜΑΡΘΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

    Το Σύστημα Παιδείας κατευθύνει τα παιδιά στις επιλογές τους που κατέληξαν να είναι ελάχιστες.
    Οδηγεί ουσιαστικά το κράτος σε κράτος μαρασμού ανέχειας φτώχειας με μεγάλη έλλειψη τεχνικής εκπαίδευσης ενώ στο εξωτερικό αναβαθμίζεται συνεχώς η τεχνική εκπαίδευση.

  • 2 Μαΐου 2020, 15:32 | Δήμητρα

    Θεωρώ απαράδεκτο εκ μέρους του υπουργείου να αποκλείει παιδιά των ΓΕΛ που δεν κατάφεραν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να μπορούν να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου ώστε να βγουν άμεσα στην αγορά εργασίας Το επιχείρημα του εκφοβισμού δεν ισχύει γιατί οι μεγαλύτεροι μαθητές Όχι μόνο είναι καλοί μαθητές αλλά συνδράμουν ιδιαίτερα στην ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργούν ιδιαίτερα βοηθητικά στη δημιουργία και διατήρηση του καλού κλίματος στην τάξη. Αυτό συμβαίνει γιατί είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το ρόλο τους ως μαθητές και δεν προτίθενται να σπαταλούν το χρόνο τους.
    Δώστε ευκαιρίες στους ανθρώπους να μορφωθούν και να εργαστούν
    Δώστε μέλλον στα παιδιά μας! Η δημόσια παιδεία είναι αγαθό, μην κλείνετε δρόμους
    Να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο 51 !

  • 2 Μαΐου 2020, 15:31 | Αφροδίτη

    Τουλάχιστον απαράδεκτο όλοι πρέπει να έχουμε δικαίωμα στην μόρφωση.

  • 2 Μαΐου 2020, 14:57 | Γονιός

    Σωστό, κοινή λογική. Προχωρειστε και βάλτε και αξιολόγηση στα ΕΠΑΛ γιατί είναι καφενεία. Υπάρχουν καθηγητες που δεν κάνουν μάθημα είναι αραγμα.

  • 2 Μαΐου 2020, 14:56 | Μινα

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ! Είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός και τα τελευταία 12 χρόνια σε ΕΠΑ.Λ. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μας (άνω των 18) δεν δημιούργησαν ποτέ πρόβλημα στο σχολείο , λειτουργούν άψογα μέσα στην τάξη , παροτρύνοντας τους μικρότερους για μάθηση , καθότι ενήλικες και συνειδητοποιημένοι . Σίγουρα οποίος σκέφτηκε ότι οι ενήλικες κάνουν bulling στους μικρότερους , απέχει παρά πολύ από τα σχολεία και δεν έχει καμία επαφή !Δινεται μια ευκαιρία στους ανθρώπους ,στη δημοκρατία του σήμερα , να επιλέξουν την ειδικότητα που τους ταιριάζει και με μια κίνηση , τους κόβετε τα όνειρα !

  • 2 Μαΐου 2020, 14:41 | Θεσσαλονίκη Ντούρου

    Στο ημερήσιο ΕΠΑΛ υπάρχουν μάνες που θέλουν να φοιτήσουν γιατί το πρωί βολεύει να λείπουν ταυτόχρονα με τα παιδιά τους και το απόγευμα δουλεύουν σε μαγαζιά ή από το σπίτι. Γιατί να αποκλειστούν; Είναι ένα σταθεροποιητικό στοιχείο στα τμήματα οι μεγαλύτεροι μαθητές και αποτελούν παράδειγμα και για τους μικρότερους μαθητές. Είναι βοηθοί του καθηγητή ποικιλοτρόπως.

  • 2 Μαΐου 2020, 14:35 | ΒΑΙΟΣ

    Θα ήθελα να εκφράσω την ένσταση μου για ένα άρθρο που κινείται στα όρια της αντισυνταγματικότητας, για να μην πω ότι τα ξεπερνάει κιόλας.
    Μου δημιουργούνται μερικά εύλογα ερωτήματα όμως με αυτή την κίνηση σας.

    1. Γιατί άραγε δεν ισχύει το ίδιο ηλικιακό όριο και για τα ΓΕΛ;
    2. Πως θα μπορέσει ένα παιδί π.χ. 18 ετών να εγγραφεί σε ένα Εσπερινό ΕΠΑΛ, α) στην περίπτωση που δεν δουλεύει, β) στην περίπτωση που ακόμα και να εργάζεται,σε κάθε Νομό υπάρχει ένα μόνο ΕΠΑΛ και αυτό στην πρωτεύουσα του κάθε Νομού?
    3. Τι θα γίνει με τα παιδιά άνω των 17 στα νησιά? Ξέρετε πολλά από τα νησιά μας να έχουν Εσπερινό Λύκειο?
    4.Γιατί να στερείται κάποιος το δικαίωμα να εξελιχθεί?
    5. Θέλετε μήπως επιπλέον στρατιές εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ?

  • 2 Μαΐου 2020, 13:58 | ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΓΚΟΛΩΝΗΣ

    Ένας ακόμη λόγος με τον οποίο διαφωνώ στα συγκεκριμένα άρθρα, είναι ότι δεν δίνει την δυνατότητα στους απόφοιτους του ΓΕ.Λ, που αντελήφθησαν ότι πήραν λάθος κατεύθυνση να εγγραφούν στο ΕΠΑΛ και να ακολουθήσουν μια ειδικότητα η οποία θα τους εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση. Επίσης, εμποδίζει τους απόφοιτους του ΕΠΑΛ να γραφτούν εκ νέου στο ΕΠΑΛ και να πάρουν μια δεύτερη ειδικότητα.
    Ακόμα αυτή η απόφαση τους μαθητές από 18 χρονών και άνω, τους οδηγεί σε Νυχτερινά ΕΠΑΛ. Γνωρίζουμε ότι όλα τα νυχτερινά ΕΠΑΛ βρίσκονται στις πρωτεύουσες της Περιφερειακής Ενότητας (τέως νομοί), είναι δύσκολο για πολλούς μαθητές να μετακινηθούν από τα χωριά τους στην πρωτεύουσα (Ιδιαίτερα στις μεγάλες Περιφερειακές Ενότητες). Επίσης, υπάρχουν Περιφερειακές Ενότητες, όπου δεν υπάρχει κανένα νυχτερινό ΕΠΑΛ π.χ Κεφαλονιά.
    Οπότε το σκεπτικό για την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών, κατά την άποψή μου δεν υφίσταται.
    Εάν δεν την θέλουν την τεχνική εκπαίδευση να το πουν ξεκάθαρα………….και τους λόγους που δεν την θέλουν.

    Ευχαριστώ για την δυνατότητα που μου δίνεται να εκφράσω την άποψή μου, ως καθηγητής της τεχνικής εκπαίδευσης.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:49 | ΠΑΝΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    Το ηλικιακό όριο που τίθεται είναι κατάφορα άδικο και αντισυνταγματικό.
    Το επιχείρημα περί δήθεν αυξημένης σχολικής βίας από ενηλίκους, είναι εκτός τόπου και χρόνου καθώς και αναληθές.
    Μετά από 10 χρόνια εργασίας μου σε ΕΠΑΛ ξέρω πως τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει.
    Να αποσυρθεί η διάταξη.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:44 | ΤΡΙΑΝΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Το ηλικιακό όριο για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. πρέπει να αποσυρθεί γιατί υποβαθμίζει και αποδυναμώνει το ρόλος της Τ.Ε.Ε. προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Επιπλέον, στερεί την ευκαιρία σε μαθητές των ΕΠΑ.Λ. που θέλουν μια δεύτερη ειδικότητα ή σε αποφοίτους ΓΕΛ που θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:39 | Στέλλα Μπεκιάρη

    Είναι απαράδεκτος ο αποκλεισμός ατόμων άνω των 17 από την επαγγελματική εκπαίδευση. Και αντισυνταγματικός. Τα άρθρα 51 και 52 έχουν ως μόνο σκοπό να συρρικνώσουν τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής

  • 2 Μαΐου 2020, 13:26 | Ελσα Μ.

    Απαράδεκτη η αιτιολογική έκθεση του ΙΕΠ. Ολοι έχουν ίσα δικαιώματα στη μάθηση ανεξάρτητα απο την ηλικία τους. Μόνος τους στόχος το κλείσιμο πολλών ΕΠΑΛ κ η προώθηση των ιδιωτικών ΙΕΚ

  • 2 Μαΐου 2020, 13:21 | Κώστας.

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως μοναδικό σκοπό το κλείσιμο τμημάτων ακόμα κ ολόκληρων ΕΠΑΛ. Εντελώς ψευδης η αιτιολογική έκθεση του ΙΕΠ καθώς στην πολυετή θητεία σου σε διάφορα ΕΠΑΛ ποτέ δεν είχαμε τέτοια φαινόμενα ενδοσχολικης βιας.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:16 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Π.

    Από νομική άποψη η ρύθμιση του άρθρου 51 συνολικά προσκρούει στο άρθρο 16 του συντάγματος το οποίο αναφέρει :
    Άρθρο 16
    «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια»
    • Παρακαλώ να τεθεί στην νομική υπηρεσία της Βουλής , άλλως με εφαλτήριο το άρθρο 16 θα γίνουν και οι απαραίτητες νομικές ενέργειες για να καταργηθεί η διάταξη του άρθρου 51 αυτή ως αντισυνταγματική , αν ψηφιστεί.
    • Είναι εναντίον στην αρχή της ισότητας – ισότητα στην επιλογή της εκπαίδευσης- η οποία αποτελεί θεμελιώδη αρχή του δικαίου.Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να οδηγηθούν οι άνω των 18 ετών μαθητές αποκλειστικά στην κατάρτιση. Καθώς αν εγγραφούν όλοι αυτοί σε εσπερινά ΕΠΑΛ η συμφόρηση θα είναι αναπόφευκτη στα Εσπερινά ΕΠΑΛ. Προφανώς δεν θα χωρέσουν όλοι, και όσοι δεν εγγραφούν στα ΕΠΑΛ , θα οδηγηθούν στα ΙΕΚ.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:15 | πανος

    η ιδεα οτι η ενδοσχολικη βια θα λυθει κλεινοντας στην ουσια τα σχολεια και οδηγωντας οσους ελαχιστους μαθητεςπου εχουν 2000 ευρω την χρονια στα ιδιωτικα ιεκ ειναι προφανως γελοια. Επισης καταργει την δωρεαν εκπαιδευση στην ουσια της που αποτελει βασικο συνταγματικο δικαιωμα.Τελος σε μια περιοδο που η πανδημια δειχνει τα πλεονεκτηματα μιας ταξης με μικρο αριθμο μαθητων το μετρο αυτο θα οδηγησει σε συγχωνευσεις ταξεων και κλεισιμο σχολειων δημιουργωντας τεραστιες ταξεις 25-27 ατομων δειχνοντας οτι δεν λαμβανει σοβαρα η υπουργος το ζητημα της υγειας και του κινδυνου της ζωης των μαθητων και συγγενων τους!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 13:11 | Μαρία Λ

    Συνταγματικά απαράδεκτο να υπάρχει όριο ηλικίας στο δικαίωμα μόρφωσης. Το άρθρο πρέπει να αλλάξει

  • 2 Μαΐου 2020, 13:09 | ΙΡΕΝ Σ.- ΓΟΝΙΟΣ

    Τα άρθρα 51-52, είναι αντισυνταγματικά! Αποκλείουν το 1/3 των μαθητών ΕΠΑΛ να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν παιδεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!Μην ξεχνάτε δεν δουλεύουν όλοι οι άνθρωποι το πρωί για να μπορούν να πάνε το απόγευμα σε ΙΕΚ ή σε κάποιο εσπερινό ΕΠΑΛ. Επίσης, δεν έχουν όλες περιοχές Εσπερινό ΕΠΑΛ! Συγκεκριμένα, 11 νόμοι και 15 νησιά και παραπάνω δεν έχουν εσπερινά ΕΠΑΛ! Ακόμα, τα τελευταία χρόνια ο αριθμός που φοιτούν στα Εσπερινά ΕΠΑΛ έχει σχεδόν διπλασιαστεί! Οπότε ακόμη και να μεταβεί αυτό το 30% στα Εσπερινά ΕΠΑΛ θα υπάρχει συγχρωτισμός και δεν θα γίνεται επαρκώς το μάθημα εκεί! Μην ξεχνάτε ότι από τα 399 ΕΠΑΛ τα 79 είναι εσπερινά (19%) δηλαδή το 81% είναι ημερήσια! Ακόμα, οι ειδικότητες είναι περισσότερες στα Ημερήσια ΕΠΑΛ με αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότερες επιλογές! Επίσης το 17 ετών για α λυκείου είναι γελοίο και παραπλανητικό!Δηλαδή αν κάποιος 17 ετών γραφτεί στην α λυκείου ημερησίου ΕΠΑΛ, πώς θα συνεχίσει στην β’λυκείου αφού θα έχει γίνει ήδη 18 ! Μας κοροϊδεύετε κατά μούτρα! Αν κάποιο στην α ή β λυκείου του ημερήσιου ΕΠΑΛ μείνει στην ίδια τάξη για μια χρονιά ή έχει κάποιο πρόβλημα υγείας και αναγκαστεί να χάσει μια χρονιά, τι θα γίνει με τη δική του περίπτωση?Αποκλείεται να τα σκέφτηκα μόνο εγώ αυτά τα θέματα ! Μάλλον δεν σας νοιάζει τι θα απογίνουν οι παραπάνω περιπτώσεις μαθητών!Δικαίωμα στη μόρφωση δεν έχουν μόνο οι οικονομικά ευκατάστατοι.

  • 2 Μαΐου 2020, 13:09 | Παναγιώτης

    Δικαιώματα στην εκπαίδευση έχουν όλοι. Συνταγματικά απαράδεκτο! Πρέπει να αλλάξει

  • 2 Μαΐου 2020, 13:00 | Δημήτρης Μ.

    Εργάζομαι 11 χρόνια ως αναπληρωτής σε διάφορα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα και μπορώ με σιγουριά να πω ότι σε καμία περίπτωση δεν έχω παρατηρήσει φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Η αιτιολογική έκθεση του ΙΕΠ είναι απαράδεκτη κ ψευδής και προφανώς έχει μοναδικό σκοπό την μείωση του μαθητικού δυναμικού και κατά συνέπεια την μείωση του αριθμού τμημάτων των ημερήσιων ΕΠΑΛ ακόμα και την κατάργηση πολλών ΕΠΑΛ ειδικά στην επαρχία. Επίσης η επίμαχη διάταξη δημιουργεί τρομερές ανισότητες κ στερεί το ίσο δικαίωμα όλων στην μάθηση αφού σε πολλές περιοχές της χώρας δεν υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ που θα μπορούν να φοιτήσουν οι μαθητές άνω των 17 ετών.

  • 2 Μαΐου 2020, 12:44 | Ιωαννα

    Είναι άκρως ρατσιστικό!Υπάρχουν πολλα προβλήματα που ήδη έχουν αναφερθεί αναλυτικά εδώ μέσα που υποχρεώνουν ενήλικες μαθητές να παρακολουθούν ημερήσια ΕΠΑΛ! Οι μαθητές αυτοί είναι υπόδειγμα για τους μικρότερους! Είκοσι χρόνια υπηρεσίας στα ΕΠΑΛ και πότε δε μου δημιούργησαν προβλήματα!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 12:37 | Αντώνης

    Οι άνω των 17 μαθητές που επιλέγουν να έρθουν στα ΕΠΑ.Λ, έρχονται συνειδητοποιημένοι και κατασταλαγμένοι. Είναι άδικο να μην τους δίνεται η επιλογής εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. Με αυτούς αναβαθμίζεται η διδασκαλία και το μάθημα γίνεται ευχάριστο. Είκοσι χρόνια στην εκπαίδευση δεν έχω δει να δημιουργούν πρόβλημα όπως ισχυρίζονται κάποιοι. Αντιθέτως επειδή δε θέλουν να χάνουν τα χρόνια τους στα θρανία δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον κατά την διάρκεια τους μαθήματος και τον απαραίτητο σεβασμό σε καθηγητές και συμμαθητές χωρίς να δίνουν το παραμικρό δικαίωμα. Κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, που πιθανόν να έχουν συμβεί, υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν την εξαίρεση στον κανόνα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πονάει χέρι κόβω χέρι. Επαναλαμβάνω και το λέω με κάθε ειλικρίνεια, προσωπικά δεν έχω δει παραβατικές συμπεριφορές από μαθητές άνω το 17.

  • 2 Μαΐου 2020, 12:35 | Ελευθερία

    Θα μιλήσω με βάση τη δική μου εμπειρία. Έχω διδακτορικό και μάστερ στην Ιατρική Φυσική. Ωστόσο πριν από 5 έτη (σε ηλικία κοντά στα 40 !!!) και έχοντας οικογένεια και δουλεύοντας απογευματινές ώρες γράφτηκα και φοίτησα σε ημερήσιο ΕΠΑΛ θέλοντας να μάθω πράγματα πάνω στα ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ….. Δυστυχώς τώρα με αυτή τη διάταξη του ηλικιακού ορίου…στερείτε τη γνώση σε ανθρώπους όπως εγώ….Λυπάμαι για την εκπαίδευση που εσείς προάγετε….

  • 2 Μαΐου 2020, 12:20 | Ελευθερία Ζαμπετάκη

    Είμαι μητέρα τριών ενηλίκων, 20, 23 και 25 ετών. Οι δύο πρώτοι φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο αντίστοιχα, ενώ ο τρίτος κάνει τη στρατιωτική θητεία του. Στα 43 μου αποφάσισα να επιστρέψω στα θρανία και να μαθητευσω στο τμήμα νοσηλευτικής του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. της περιοχής μου. Στα 45 μου έδωσα πανελλήνιες και εισήχθη στο ΕΚΠΑ στο τμήμα νοσηλευτικής.
    Δε θα μπορούσα να έχω αυτή τη μεγάλη ευλογία δεδομένων των συνθηκών της καθημερινότητας μου αν δεν υπήρχε η δυνατότητα να παρακολουθήσω το ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Στα παιδιά μου, κατά τα λεγόμενά τους, έχω κάνει το μεγαλύτερο δώρο για τη ζωή τους. Ξέρουν τώρα ότι η ζωή μας δίνει ευκαιρίες για πρόοδο σε κάθε ηλικία, αρκεί να προσπαθήσουμε. Ας μη στερέψει αυτή η ελπίδα.

  • 2 Μαΐου 2020, 12:15 | Μινα

    Θα πρέπει όλοι να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, πόσο μάλλον στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτου ηλικίας.

  • 2 Μαΐου 2020, 12:01 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ

    Σε συνέχεια του σχολίου για το άρθρο 52 θέλω να εκφράσω και μια απορία: γιατί το όριο ηλικίας τίθεται μόνο για την εγγραφή στα πρωινά ΕΠΑ.Λ; Δεν έχουμε φαινόμενα βίας στα γενικά λύκεια; Δηλαδή εκεί μπορούν να γραφτούν μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας χωρίς να παρατηρηθούν φαινόμενα παρενόχλησης και bulling;
    Επιπροσθέτως εργαζόμενοι μαθητές στον χώρο της εστίασης ή στην διανομή φαγητού, οι οποίοι κατά κύριο λόγο απασχολούνται από τις 19.00 και μετά, που θα φοιτήσουν αν θέλουν να αποκτήσουν ειδικότητα;

  • 2 Μαΐου 2020, 11:50 | Ειρήνη

    Καλημέρα απαράδεκτη η απόφαση αυτή γιατί στην εκπαίδευση έχουμε δικαίωμα όλοι ανεξαιρέτως ηλικίας

  • 2 Μαΐου 2020, 11:40 | Ευαγγελία

    Είναι προφανές σε όλους ότι η αιτιολόγηση του άρθρου για το όριο ηλικίας δε βασίζεται σε καμία επιστημονική παιδαγωγική έρευνα, αλλά είναι παντελώς αυθαίρετη και παγκόσμια πρωτοτυπία (τους προκαλούμε να μας την παρουσιάσουν). Ο σχολικός εκφοβισμός δεν εμφανίζεται μόνο στα ΕΠΑΛ, αλλά σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και ΓΕΛ, στα οποία δεν έχουμε ενήλικες και καλά θα κάνει το Υπουργείο να πάρει σοβαρά εκπαιδευτικά μέτρα για την αντιμετώπισή του! Όσοι εργαζόμαστε για πολλά χρόνια στα ΕΠΑΛ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ενήλικες μαθητές μας συμβάλλουν στην ισορροπία της τάξης και των σχέσεων μεταξύ των μαθητών. Δεν έρχονται στα ΕΠΑΛ για να χάσουν την ώρα τους, αλλά είναι συνειδητοποιημένοι γιατί έχουν σκοπό να πάρουν κάποια εφόδια και να βελτιώσουν τις πιθανότητες να βρουν μία δουλειά μέσα σ’αυτή την αυξανόμενη ανεργία και το αβέβαιο μέλλον της ελληνικής πραγματικότητας. Με την κίνηση αυτή η επαγγελματική εκπαίδευση δέχεται ένα δεύτερο σοβαρό πλήγμα, το πρώτο ήταν οι διαθεσιμότητες των καθηγητών.
    Το άρθρο αυτό είναι αντισυνταγματικό γιατί αποκλείει από την εκπαίδευση ένα μεγάλο ποσοστό ενηλίκων που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Όμως το άρθρο 16 του Συντάγματος αποφαίνεται ότι «όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια». Με ποιο δικαίωμα κάποιοι στερούνται ευκαιρίες για μόρφωση και σπουδές;
    Επίσης, προωθούνται οι ενήλικες στα ιδιωτικά ΙΕΚ κάνοντας την παιδεία προνόμιο των οικονομικά ισχυρών, αποκλείοντας τους ασθενέστερους. Από την άλλη, δεν υπάρχουν δημόσια ΙΕΚ ή εσπερινά ΕΠΑΛ σε κάθε μικρή πόλη, ούτε με όλες τις ειδικότητες, αλλά ούτε και είναι βολικές οι ώρες λειτουργίας τους για όλους.
    Άμεση κατάργηση του άδικου άρθρου!

  • 2 Μαΐου 2020, 11:33 | Κυριάκος Δομούζης

    Είναι ρατσιστικό! Σε μια δημοκρατική χώρα, το δικαίωμα στη μόρφωση και στην εκπαίδευση θα πρέπει να είναι αναφαίρετο για όλους τους πολίτες.

  • 2 Μαΐου 2020, 11:26 | Ευαγγελία

    Είναι προφανές σε όλους ότι η αιτιολόγηση των άρθρων αυτών για το όριο ηλικίας δε βασίζεται σε καμία επιστημονική παιδαγωγική έρευνα, αλλά είναι παντελώς αυθαίρετη και παγκόσμια πρωτοτυπία (τους προκαλούμε να μας την παρουσιάσουν). Ο σχολικός εκφοβισμός δεν εμφανίζεται μόνο στα ΕΠΑΛ, αλλά σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και ΓΕΛ, στα οποία δεν έχουμε ενήλικες και καλά θα κάνει το Υπουργείο να πάρει σοβαρά εκπαιδευτικά μέτρα για την αντιμετώπισή του! Όσοι εργαζόμαστε για πολλά χρόνια στα ΕΠΑΛ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ενήλικες μαθητές μας συμβάλλουν στην ισορροπία της τάξης και των σχέσεων μεταξύ των μαθητών. Δεν έρχονται στα ΕΠΑΛ για να χάσουν την ώρα τους, αλλά είναι συνειδητοποιημένοι γιατί έχουν σκοπό να πάρουν κάποια εφόδια και να βελτιώσουν τις πιθανότητες να βρουν μία δουλειά μέσα σ’αυτή την αυξανόμενη ανεργία και το αβέβαιο μέλλον της ελληνικής πραγματικότητας. Με την κίνηση αυτή η επαγγελματική εκπαίδευση δέχεται ένα δεύτερο σοβαρό πλήγμα, το πρώτο ήταν οι διαθεσιμότητες των καθηγητών.
    Τα άρθρα αυτά είναι αντισυνταγματικά γιατί αποκλείουν από την εκπαίδευση ένα μεγάλο ποσοστό ενηλίκων που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Το άρθρο 16 του Συντάγματος αποφαίνεται ότι «όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια». Με ποιο δικαίωμα κάποιοι στερούνται ευκαιρίες για μόρφωση και σπουδές;
    Επίσης, προωθούν τους ενήλικες στα ιδιωτικά ΙΕΚ κάνοντας την παιδεία προνόμιο των οικονομικά ισχυρών, αποκλείοντας τους ασθενέστερους. Από την άλλη, δεν υπάρχουν δημόσια ΙΕΚ ή εσπερινά ΕΠΑΛ σε κάθε μικρή πόλη, ούτε με όλες τις ειδικότητες, αλλά ούτε και είναι βολικές οι ώρες λειτουργίας τους για όλους.
    Άμεση κατάργηση των άδικων άρθρων!

  • 2 Μαΐου 2020, 11:17 | Ιωάννα Κ.

    Λάθος ο ηλικιακός αποκλεισμός!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 11:02 | Νικολέτα

    Στην επαρχία που μένω γνωρίζω τουλάχιστον 20 άτομα που επέλεξαν να επιστρέψουν στα θρανία μετα από χρόνια γιατί δεν είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν σε μικρότερη ηλικία.
    Στη ζωή όλοι αξίζουν μία δεύτερη ευκαιρία. Γιατί όχι και στη μάθηση;
    Είμαι εκπαιδευτικός. Στα βιβλία της γλώσσας στη β βαθμια διδάσκουμεγια τη «διά βίου μάθηση». Αν θέσουμε ηλικιακό όριο για ποια «δια βίου» μάθηση μιλάμε;

  • 2 Μαΐου 2020, 10:52 | Μαρία Ελένη Μπατσουρη

    Η πρόταση για το όριο ηλικίας στα ΕΠΑΛ είναι άδικη !!! Είμαι 44 ετών μητέρα 2 φοιτητών 6 χρόνια άνεργη και φέτος παίρνω το πτυχίο μου από το τμήμα Βρεφοκομιας του ΕΠΑΛ ΠΑΡΟΥ. Πιστεύω και εύχομαι να μπορέσω να βρω μια σταθερή δουλειά. Η σχέση μου με τα παιδιά και τους καθηγητές ήταν άψογη. Πιστεύω ότι εκεί έξω υπάρχει πολύς κόσμοςπου έχει ανάγκη μια δεύτερη ευκαιρία!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 10:40 | Θεολογία

    Είναι άδικο να αποκλειονται με αυτό τον τρόπο οι ενήλικες μαθητές απο τα ημερήσια επαλ. Δεν μπορούν όλοι να πάνε στα εσπερινα.Είναι ρατσιστικο όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στη μόρφωση .

  • 2 Μαΐου 2020, 10:37 | Κκ

    ΝΤΡΈΠΟΜΑΙ για αυτά που διαβάζω εδώ μέσα. Το μέτρο είναι ΣΩΣΤΟ και η μάζα, οι γονείς είναι μαζί σας. Χάνεται η κουτάλα να δηλώνουν τον κάθε τυχαρρπαστο και να συνεχίζεται το χαλι των ΕΠΑΛ. Οι 18+ έχουν σδε ιεκ εσπερινά , εκπαίδευση ενηλίκων.

  • 2 Μαΐου 2020, 10:37 | Νίκος Π.

    Όσοι το εμπνεύστηκαν δεν έχουν σχέση με την Τεχνική Εκπαίδευση ή εξυπηρετούν άλλους σκοπούς!!