- Η παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (A΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112), αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι είκοσι τέσσερα (24) ανά τμήμα, με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαέξι (16).»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των προνηπίων-νηπίων που έχει δηλωθεί. Τα προνήπια-νήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.».
- Η παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «2. Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.»
- Η περ. δ’ της παρ. 4 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017, αντικαθίσταται ως εξής: «δ) Στην περίπτωσηκατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων στο πλαίσιο των ορίων της παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης , κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.
Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»
- Η ισχύς των παρ. 1 έως 4 αρχίζει για την πρώτη εγγραφή προνηπίων ή νηπίων στο νηπιαγωγείο και για την εγγραφή στην πρώτη τάξη του δημοτικού από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής.
- Το ωρολόγιο πρόγραμμα, καθώς και η κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο, σε όλους τους τύπους σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα ολοήμερα προγράμματά τους, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- Ο μέγιστος και ελάχιστος αριθμός μαθητών στα γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), καθώς και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή των αριθμητικών αυτών ορίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Για την εξοικονόμηση δασκάλων αυξάνετε τους μαθητές ανα τάξη μειώνοντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Δεν γίνεται μάθημα με τα αριθμητικά όρια που θέτετε.Να αρθεί το άρθρο αυτό για το καλό των παιδιών μας.
Φοιτητές εν δυνάμει εκπαιδευτικοί και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί πλήττονται από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καθώς προβλέπεται πως ο ανώτατος αριθμός μαθητών από 22 που είναι τώρα θα μπορεί να φτάσει στους 24-26 μαθητές σε ένα τμήμα. Και αυτό σε συνθήκες πανδημίας που όλη η χώρα προσπαθεί να τηρήσει τα μέτρα προστασίας. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις στη διεθνή βιβλιογραφία μιλούν για μικρό αριθμό μαθητών ώστε να υπάρχει ισότητα ευκαιριών στη τάξη, να μη μένει κανείς εκτός, να μην δυσκολεύει η διαχείριση της τάξης κ.α. Διαφορετικά να αναμένουμε το επόμενο νομοσχέδιο να προβλέπει ανώτατο αριθμό 30 μαθητών και να βάλουμε πλώρη τη δεκαετία του ’70. Η συγκεκριμένη κίνηση εκτός από αντιπαιδαγωγική είναι και αντεργατική καθώς με την εφαρμογή του νομοσχεδίου πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα απολυθούν και δε θα επαναπροσληφθούν λόγω του μειωμένου αριθμού τμημάτων. Έτσι δυσκολεύει ακόμη περισσότερο και ο μελλοντικός διορισμός των απόφοιτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης της χώρας.
ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ), ΛΟΓΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ, ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΣΤΟΧΙΑ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ.
ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΣΥΝΩΣΤΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΖΙ.
ΔΥΟ ΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΟΤΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΕΡΙ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΟΓΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΕ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ. ΟΣΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΥΤΗ ΠΛΕΟΝ ΕΚΜΗΔΕΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ. Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 20.ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ – ΜΑΧΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ.
Μείωση των μαθητών και όχι αύξηση. Η Παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα και όχι οικονομικό πεδίο για λιτότητα. Εγκληματικό για τα παιδιά μας σ αυτήν την ηλικία που μπαίνουν οι γνωστικές βάσεις να μιλάμε για αύξηση μαθητών. Μετά ζητάμε διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη διδασκαλία. Απαράδεκτο να αποσυρθεί!
Θα ήθελα κι εγώ με τη σειρά μου να εκφράσω τη δυσαρέσκεια μου.
Θεωρώ πως η αύξηση του αριθμού των παιδιών σε 26 με έναν εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη, όταν εκεί έξω υπάρχουν τόσοι άνεργοι εκπαιδευτικοί, κάθε άλλο παρά αναβάθμιση είναι. Σαφώς η ποιότητα διδασκαλίας θα είναι μειωμένη και εκτός των άλλων είναι και θέματα υγείας και ασφάλειας στη μέση. Νομίζω πως μια τέτοια απόφαση ξεπερνάει τα όρια κάθε λογικής ειδικά σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο που διανύουμε.
Μητέρα και παιδαγωγός.
Ευχαριστώ.
Η αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών στους 16
και του μέγιστου αριθμού στους 26 είναι λάθος.
Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη ποιότητα των μαθημάτων στη δημόσια εκπαίδευση.
Είμαι εκπαιδευτικός τάξης και ελπίζω να ακουστεί η γνώμη όλων μας.
Είναι απαράδεκτο να αυξάνετε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα εν μεσω υγειονομικής κρίσης
Η πρόταση για ελάχιστο αριθμό μαθητών 20 ανά τμήμα δεν με βρίσκει αντίθετο. Επιφυλάξεις έχω από 25 και άνω με παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες. Έχουμε καλομάθει σε τμήματα των 12 και 14 μαθητών.
Δεν μας λέει όμως τίποτα για τον αριθμό μαθητών σε χωριά όπου έχει ξεφύγει η κατάσταση. 6θέσια με 40 μαθητές και 4θέσια με 25 ή και λιγότερους (όχι σε ορεινά ή απομακρυσμένα, αλλά δίπλα στην πόλη).
Το όλο ζήτημα πιστεύω, μετά από σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας (στην τάξη), είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Όλοι φοβούνται μόνο τις μετακινήσεις μόνιμων και τις λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών.
Πρέπει να επανεξεταστεί η ύπαρξη κατωτέρου αριθμού μαθητών ανά τμήμα με δεδομένο τις υπάρχουσες συνθήκες στην επαρχία (μετακίνηση μαθητών, «κοντινότερη»σχολική μονάδα κλπ)
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών ουσιαστικά υποβαθμίζει το παρεχόμενο επίπεδο σπουδών. Αδυνατώ να κατανοήσω που στηριχθήκατε για να προτείνετε κάτι τέτοιο (πέρα απο την εξοικονόμηση πόρων φυσικά). Η διδασκαλία ειδικά των ξένων γλωσσών είναι αδύνατη.
Ποια επιστημονική ομάδα και ποια παιδαγωγική μελέτη σας έπεισε ότι η αύξηση των μαθητών στη τάξη συνεπάγεται την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης;’Ενα θετικό μέτρο που πάρθηκε,ανάσα για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές,ήταν η μείωση του αριθμού στα 22 παιδιά.Αναβάθμιση είναι μείωση των μαθητών στους 18-20 ιδιαίτερα στη προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.Η ρύθμιση αυτή έχει μόνο οικονομικό όφελος αλλά λειτουργεί σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μεγάλο λάθος η αύξηση των μαθητών στις τάξεις. Το λιγότερο 20 παιδιά, σημαίνει συγχώνευση σχολείων , συνωστισμό παιδιών και υποβάθμιση της διδασκαλίας. Για παιδαγωγικούς λόγους, αλλά και για λόγους υγείας,(ξεχάσαμε τη γρίπη του χειμώνα ή τον τωρινό κορωνοίό;), παρακαλώ να μην προχωρήσετε σ αυτό το μέτρο!
Κρίμα,για να εξοικονομήσετε κάποιον αριθμό δασκάλων αυξάνεται τον αριθμό των μαθητών.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών συνεπάγεται μείωση του χρόνου ενασχόλησης του εκπαιδευτικού με τον κάθε μαθητή και κατά συνέπεια, εκπτώσεις στην ποιότητα που παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου (παρά την φιλοτιμία των εκπαιδευτικών).
Επιπλέον,οι χώροι που στεγάζουν τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα είναι κάθε άλλο παρά κατάλληλοι να δεχτούν ακόμα μεγαλύτερο αριθμό παιδιών.
Ειδικά για το νηπιαγωγείο , με τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η ηλικία αυτή, δεδομένου και του γεγονότος ότι η νηπιαγωγός είναι ολομόναχη στην τάξη, η αύξηση του αριθμού των νηπίων θα ήταν καταστροφική αφού θα έθετε σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών.
Πραγματικά ζούμε το θέατρο του παραλόγου…Δεν υπάρχει ούτε ένα λογικό επιχείρημα στο πώς εξυπηρετούνται οι ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των καιρών(πανδημία), με την αύξηση των μαθητών ανά δάσκαλο…
Όλο αυτό γίνεται για να προσλάβετε λιγότερους αναπληρωτές… Νομίζετε πως τρώμε κουτόχορτο και δεν αντιλαμβανόμαστε τί συμβαίνει;
Το μόνο που θα πετύχετε είναι να κάνετε το έργο των εκπαιδευτικών λιγότερο αποτελεσματικό…Έχετε ιδέα πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις μια τάξη με τόσα παιδιά, ειδικά όταν δεν πληρούνται οι κατάλληλες υποδομές; Η αναβάθμιση θα ήταν να ελαττώσετε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη όχι να τον αυξήσετε! Αν το κάνατε αυτό θα βλέπαμε σημαντικά θετικά αποτελέσματα!
Αναβάθμιση του σχολείου αποτελεί η μείωση και όχι η αύξηση μαθητών/τάξη σε όλες τις βαθμίδες.
Εάν εφαρμοστεί το άρθρο ως έχει, χωρίς να λάβετε υπόψη το περιεχόμενο της παρούσας διαβούλεσης η οποία συνολικά είναι εναντίον:
1. Τα παιδιά θα έχουν υποβαθμισμένη εκπαίδευση τελικά.
2. Θα πληχθούν πολύ συγκεκριμένες γειτονιές των αστικών κέντρων*.
3. Θα επιβαρυνθούν οι εκπαιδευτικοί. Αφενός οι μεγαλύτεροι με περισσότερα παιδιά/τάξη, αφετέρου οι νεότεροι, καθώς με τη μείωση τμημάτων- μετά από τόσα ταξίδια, μετακινήσεις για εργασία, θα μείνουν άνεργοι. Μην αγνοείτε το εκτρωματικό φαινόμενο των αναπληρωτών π.χ. με οικογένειες να ζουν χωριστά και κάθε τόσο πιο απομακρυσμένοι τελικά εξαιτίας νέων νομοσχεδίων που τους στερούν αυτά για τα οποία προηγουμένως τους δινόταν κίνητρο να κάνουν θυσίες.
*Στη Νέα Σμύρνη Αττικής, ως γονιός συμπεραίνω από την εμπειρία μου μέχρι τώρα, ότι, με 25 παιδιά στο Νηπιαγωγείο, στις Α’ και Β’ δημοτικού, με διαγνωσμένα παιδιά για μαθησιακές δυσκολίες, με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς ηλικίας ~55-60, οι οποίοι άνθρωποι είναι περισσότερο εγκλωβισμένοι στους υπλογισμούς τους για τη σύνταξή τους και, παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειές τους και την εμπειρία τους δεν έχουν επαγγελματικά κίνητρα για αναβάθμιση του παιδαγωγικού τους έργου, ούτε το κουράγιο να στηρίξουν τις ανάγκες των παιδιών μετά από τόσα χρόνια προϋπηρεσίας και προσφοράς σε σχολεία ολοένα και πιο υποβαθμισμένα, το σχολείο δεν επιδέχεται τέτοια επαύξηση και υποβάθμιση.
Ευχαριστώ.
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών βοηθάει στη μείωση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά όχι στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε όποια βαθμίδα και αν γίνει !
Ένα θέμα που δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και δεν αντιμετωπίζεται με το νομοσχέδιο αυτό είναι η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα λειτουργικά κενά που προκύπτουν στην αρχή της χρονιάς. Αν δεν μπει αυστηρός χρονικός περιορισμός στη δυνατότητα εγγραφής/μετεγγραφής των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου πριν την έναρξη του σχολικού έτους ώστε να γνωρίζουν οι διευθυντές των σχολείων πόσα τμήματα δημιουργούνται στο σχολείο τους την 1η Σεπτεμβρίου, θα συνεχιστεί το φαινόμενο να ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς όλους τους καθηγητές στη θέση τους ! Καθηγητές τοποθετούνται σε ένα σχολείο και μέσα σε λίγες μέρες το ΠΥΣΔΕ αναγκάζεται να τους πάρει από εκεί και να τους τοποθετήσει σε άλλο σχολείο γιατί κάποιος μαθητής «έφυγε» ή «δελεάστηκε» από κάποιο διευθυντή άλλου σχολείου ! Φυσικά η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή γιατί υπάρχει μια λίστα καθηγητών που επιθυμούν την τοποθέτηση τους σε κάποιο σχολείο κι έτσι δημιουργείται ένα «ντόμινο» μετακινήσεων καθηγητών μέχρι το Νοέμβριο ! Επίσης δημιουργούνται «κόντρες» ανάμεσα σε σχολεία που προσπαθούν να τραβήξουν μαθητές σε βάρος κάποιου άλλου σχολείου και σε βάρος άλλων καθηγητών.
Αυτές είναι καταστάσεις που δεν αρμόζουν στη σχολική κοινότητα και μπορούν να αντιμετωπιστούν με την έγκαιρη ( μέσα στο καλοκαίρι) εγγραφή/μετεγγραφή των μαθητών ώστε τον Σεπτέμβριο να έχουν οριστικοποιηθεί τα λειτουργικά κενά των σχολείων και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών να πραγματοποιούνται άμεσα .
Όταν θέλουμε να ακολουθήσουμε παιδαγωγικές πρακτικές ξένων κρατών που θεωρούνται πρότυπα καλό θα είναι να μην παραποιουμε τα στοιχεία κατά πως βολεύει την οικονομία μας. Δεν υπάρχει καμία παιδαγωγική μελέτη που δικαιολογεί το μέτρο αύξησης των μαθητών στις τάξεις. Αν θέλετε ένα παιδαγωγικό ποιοτικό έργο κάντε μειώσεις στα τμήματα έως 15 παιδιά κι όχι αυξήσεις. Η εμπειρία μου με 19 παιδιά πρώτης Δημοτικού κι όχι 24+ που τόσο πολύ επιθυμείτε ήταν άκρως κοπιαστική και αγχογονα,εκεινη τη χρονιά έφυγε ένα παιδάκι στο εξωτερικο και έμεινα με 18 αυτό το 1 παιδί που έφυγε ξέρετε πόσο βάρος και χρόνο απελευθέρωσε; Θα το ξέρατε αν κάνατε σε 1η Δημοτικού. Αν εγώ δεν θα είμαι η καλύτερη δασκάλα που μπορώ και θα με αξιολογήσετε αυστηρά γι αυτό όπως τόσο πολύ επιθυμείτε επίσης, δεν θα φταίω εγώ γι αυτό… Αλλά οι αποφάσεις σας….
Όταν θέλουμε να ακολουθήσουμε παιδαγωγικές πρακτικές ξένων κρατών που θεωρούνται πρότυπα καλό θα είναι να μην παραποιουμε τα στοιχεία κατά πως βολεύει την οικονομία μας. Δεν υπάρχει καμία παιδαγωγική μελέτη που δικαιολογεί το μέτρο αύξησης των μαθητών στις τάξεις. Αν θέλετε ένα παιδαγωγικό ποιοτικό έργο κάντε μειώσεις στα τμήματα έως 15 παιδιά κι όχι αυξήσεις. Η εμπειρία μου με 19 παιδιά πρώτης Δημοτικού κι όχι 24+ που τόσο πολύ επιθυμείτε ήταν άκρως κοπιαστική και αγχογονα,εκεινη τη χρονιά έφυγε ένα παιδάκι στο εξωτερικο και έμεινα με 18 αυτό το 1 παιδί που έφυγε ξέρετε πόσο βάρος και χρόνο απελευθέρωσε; Θα το ξέρατε αν κάνατε σε 1η Δημοτικού. Αν εγώ δεν θα είμαι η καλύτερη δασκάλα που μπορώ και θα με αξιολογήσετε αυστηρά γι αυτό όπως τόσο πολύ επιθυμείτε επίσης, δεν θα φταίω εγώ γι αυτό… Αλλά οι αποφάσεις σας….
Θα ήθελα να εκφράσω τη δυσαρέσκεια μου σχετικά με τα νέα μέτρα που αφορούν το χώρο του νηπιαγωγείου σαν νηπιαγωγός !Δεν είναι δυνατόν να στοιβάζονται τα παιδιά σε 26αρια τμήματα
με έναν εκπαιδευτικό!Πουθενά στον κόσμο δεν συμβαίνει αυτό!Τα προβλήματα του νηπιαγωγείου δεν λύνονται με τη εισαγωγή των αγγλικών,της πληροφορικής και της φυσικής αγωγής!Υπαρχουν ουσιαστικά θέματα υλικοτεχνικής υποδομής αρχικά στα περισσότερα σχολεία!Ας κοιτάζουμε να λύσουμε αρχικά αυτά και μετά να εισαχθούν και οι καινοτομίες!!!Ελλαδα δεν είναι μόνο η Αθήνα!
Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις είναι μια απόφαση που γυρίζει την εκπαίδευση πάλι πίσω. Δεν μπορεί να υπάρχει η ίδια ποιότητα εκπαίδευσης με περισσότερους μαθητές σε κάθε τάξη.
Επίσης σε πάρα πολλές περιπτώσεις δεν εξυπηρετούν και οι δομές που υπάρχουν
Το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών θα δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στις τάξεις. Τα τμήματα τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια θα πρέπει να είναι ολιγομελή.
ΟΧΙ στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Όχι στην υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Ανάκληση του άρθρου 49. Η αύξηση των νηπίων μετατρέπει το νηπιαγωγείο και φύλαξη παιδιών. Καμία ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαιδευτική διεργασία δεν μπορεί να πάρει μέρος με αυτό τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Υποβαθμίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Ζητάμε τη μείωση των νηπίων / προνηπίων στα 15 ανά τμήμα.
Η αύξηση των μαθητών ανά τάξη είναι μία διάταξη που,καταρχάς, φαντάζει παράταιρη στους χαλεπούς καιρούς που βιώνουμε.Ο αριθμός που προτείνεται παραπέμπει στην εικόνα τάξης μιας προγενέστερης εποχής,και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοσθεί στην πράξη,αν αναλογιστούμε τις τωρινές συνθήκες στις οποίες καλούνται να εργασθούν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας
Θεωρώ ότι η αύξηση των μαθητών ανά τάξη είναι μια τελείως αναχρονιστική κίνηση που μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να αποφέρει. Αφενός αψηφάτε το διδακτικό έργο με την αύξηση των μαθητών ανά τάξη αφετέρου ένα τέτοιο μέτρο θα οδηγήσει στην απώλεια πολλών θέσεων εργασίας. Κρίμα ειλικρινά αυτή η αντιμετώπιση που έχετε απέναντι στην Παιδεία. Το σύστημα δουλεύει χρόνια με «μπαλώματα», με αναπληρωτές που αφήνουν πίσω τους οικογένεια και αγαπημένα τους πρόσωπα, που υπηρετούν αυτόν τον κλάδο με ευσυνειδησία και μεράκι αναμένοντας πως οι κόποι τους θα ανταμειφθούν και αναγνωριστούν κάποτε (!). Αντί να κάνουμε 1 βήμα μπροστά κάνουμε 10 πίσω. ΚΡΙΜΑ.
Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Επί σειρά ετών εργάζομαι ως αναπληρώτρια σε νηπιαγωγεία του τόπου μου, όπου άλλοτε είχα 15, άλλοτε 19 και άλλοτε 22 μαθητές. Από την εμπειρία μου, λοιπόν, έχω διαπιστώσει ότι όσο περισσότερα είναι τα παιδιά, τόσο δυσχεραίνεται η παιδαγωγική πράξη. Υπάρχει δυσκολία εκ μέρους του εκπαιδευτικού στον συντονισμό πολλών και πολυάριθμων ομάδων εργασίας κατά την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Υπάρχει δυσκολία στην εξατομικευμένη διδασκαλία, όπου ο εκπαιδευτικός επιβάλλεται ν’ ασχοληθεί με τις ιδιαίτερες δυσκολίες που τυχόν παρουσιάζει κάποιο παιδί ενώ παράλληλα πρέπει να επιβλέπει και να φροντίζει για την ασφάλεια των υπολοίπων. Τέλος, η παρακολούθηση ενός μεγάλου αριθμού μαθητών στη διάρκεια του διαλείμματος δημιουργεί πρόσθετο άγχος στον εκπαιδευτικό στην προσπάθειά του να διασφαλίσει την ασφάλειά τους.
Οι μεταρρυθμίσεις είναι καλό να γίνονται…Αλλά να ωφελουνται τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί κ η παιδαγωγική διαδικασία..Η αύξηση των παιδιών στην τάξη σε 26 μονο προβλήματα θα δημιουργήσει..το άρθρο αυτό πρέπει να το πάρετε πίσω..
Διεθνείς παιδαγωγικές μελέτες τονίζουν ότι ο ιδανικός αριθμός μαθητών για την προσχολική και την πρωτοσχολική (τουλάχιστον) ηλικία σε μία τάξη είναι 15-16, προκειμένου να λειτουργεί ομαλά η ομοδοσυνεργατική διδασκαλία-μάθηση και να διασφαλίζεται στα παιδιά η εξατομικευμένη προσέγγιση των αναγκών τους με κεντρικό στόχο της ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Η προτεινόμενη αύξηση του αριθμού των μαθητών (μεγίστου & ελαχίστου ορίου) ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν βελτιώνει την παιδεία μας και δεν υπολογίζει τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μικρών παιδιών. Πάρα πολλές σχολικές αίθουσες είναι ήδη πολύ μικρές για τον αριθμό των μαθητών που καλούνται να φιλοξενήσουν. Το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να προάγει την Παιδεία και όχι να προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα στοιβάζοντας μαθητές σε ακατάλληλους χώρους για να συρρικνώσει τον αριθμό των τμημάτων και τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αντιθέτως, θα έπρεπε με γενναιότητα να ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΕΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ και να ικανοποιήσει τις ανάγκες για μόνιμο βοηθητικό (π.χ. καθαρισμού, γραμματειακής υποστήριξης…) αλλά και επιστημονικό (π.χ. ψυχολόγους, ειδικής αγωγής/παράλληλης στήριξης…) σε όλα τα σχολεία για να προάγει την ποιότητα της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.
Ηδη ο αριθμός στις τάξεις είναι μεγάλος, η περαιτέρω αύξησή του είναι απαράδεκτη για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ιδιατέρως ανεδάφικη υπό τις παρούσες ειδικές συνθήκες που βιώνουμε!Είναι εξαιρετικά περίεργο που ο νομοθέτης επέλεξε μια τέτοια ρύθμιση την παρούσα χρονική περίοδο!!!
Διαβάζοντας την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αναρωτιέται κανείς: ποια είναι τα πορίσματα και οι κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης που υπαγορεύουν την αύξηση της αναλογίας εκπαιδευτικού μαθητών στο 1/24 ή 1/26;
Θα εστιάσω στην προσχολική εκπαίδευση όπου εργάζομαι πάνω από 20 έτη. Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΟΟΣΑ (OECD, 2019), σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, μικρότερη αναλογία εκπαιδευτικού/μαθητών έχει βρεθεί ότι λειτουργεί υποστηρικτικά για τις σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητών και, κατ’ επέκταση, για τα μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μικρότερες αναλογίες θεωρούνται συχνά επωφελείς, διότι επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να εστιάσουν εξατομικευμένα στις ανάγκες των μαθητών, ενώ μειώνεται και ο χρόνος που απαιτείται στην τάξη για τη διαχείριση διασπαστικών συμπεριφορών. Μάλιστα, αναφέρεται ότι οι συχνότερες ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης αφορούν την αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών και τον αριθμό μαθητών στο τμήμα. Στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα η αναλογία μαθητών ανά τμήμα ταυτίζεται στην πράξη με την αναλογία εκπαιδευτικού μαθητών, αφού δεν υπάρχει δεύτερος εκπαιδευτικός ή βοηθός σε κάθε τμήμα. Η μέση αναλογία εκπαιδευτικού/μαθητών για την προσχολική εκπαίδευση (ISCED 02) στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 1/16, ενώ σε πολλές χώρες υπάρχουν βοηθοί εκπαιδευτικών στα τμήματα (2019:169). Επιπλέον, η σύσταση των φορέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την αναλογία ενηλίκων/μαθητών για τις ηλικίες 3-6 είναι 1/15 (Στελλάκης, 2015).
Να υποθέσουμε ότι οι διεθνείς οργανισμοί, αλλά και πολλές χώρες, αγνοούν τα πορίσματα και τους κανόνες της παιδαγωγικής επιστήμης; Μάλλον όχι. Απλώς επενδύουν στην ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης. Η πάγια διεκδίκηση του κλάδου των εκπαιδευτικών για ρύθμιση της αναλογίας εκπαιδευτικού/μαθητών για το Νηπιαγωγείο στο 1/15 θα πρέπει να είναι ο στόχος της κυβέρνησης αν επιθυμεί τη βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.
Μιλώντας για ποιότητα, εκτός από την αναλογία μαθητών για κάθε εκπαιδευτικό, που πρέπει να μειωθεί αντί να αυξηθεί, θα πρέπει να θεσπιστεί και ο ελάχιστος χώρος ανά μαθητή στις σχολικές αίθουσες, ο οποίος δεν πρέπει να είναι μικρότερος από 2,5 τ.μ. για κάθε μαθητή, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις διεθνείς προδιαγραφές (θα παραθέσω αναφορές όταν θα βγει σε διαβούλευση).
Πηγές:
OECD (2019). Education at a glance. Διαθέσιμο στη διεύθυνση: https://read.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2019_0a156279-en#page12.
Στελλάκης, N. (2015). Πρόσβαση και η Ποιότητα της Προσχολικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας στην Ελλάδα. Διαθέσιμο στη διεύθυνση: https://doi.org/10.12681/icw.17943.
Η αύξηση του ορίου των μαθητών δεν εξυπηρετεί σίγουρα κανένα παιδαγωγικό σκοπό. Κάθε άλλο θα έπρεπε να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και ποιοτική μάθηση.
Μάλιστα, δεδομένων των υγειονομικών συνθηκών που επικρατούν και θα επικρατούν όπως όλα δείχνουν, η ρύθμιση αυτή φαίνεται μάλλον άτοπη και ανέφικτη.
Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοιού συζητάμε για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα; Πόσο ανεύθυνο και επικίνδυνο μπορεί να κρίνεται και να αποβεί κάτι τέτοιο; Στο βωμό της μείωσης προσωπικού, αυτή ειναι η ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης που θέλουμε να έχουμε; Το αποΝα μην περάσει, μας βρίσκει όλους αντίθετους!
Καταρχάς ,η αύξηση του αριθμού των μαθητών ,και θα μιλήσω για αυτή στο νηπιαγωγείο, είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και δυσχεραίνει όλες τις ενδεδειγμένες επιστημονικά παιδαγωγικες τεχνικες(διαφοροποιημενη,εξατομικευμενη,βιωματικη.)
Στο ελληνικο νηπιαγωγειο χρονια παλευουμε για καλυτερες συνθηκες τις οποιες βεβαια ουδεποτε και καμια κυβερνητικη πολιτικη καταφερε να επιφερει.
Συνωστισμός στα μικρα διδακτηρια,με πολυπληθη τμηματα χωρις βοηθους και προσωπικο καθαριοτητας ,εν ωρα λειτουργίας,συνθέτουν ένα δυσκολο εργασιακο περιβαλλον για τους εκπαιδευτικους αλλα και για την ικανοποιηση των αναγκων των παιδιων αυτης της ηλικιας.Ο κλαδος μας δεν ειναι αντιθετος να εφαρμοσει ολες τις καινουργιες επιστημονικα τεκμηριωμενες πρακτικες στο χωρο του αλλα οχι με επιλεκτικη εφαρμογή τους.Ο αριθμός των νηπίων θα πρεπει να μειωθει τουλαχιστον 1:20 και οχι 1:24-1:26!!!!! Αλλιώς θα μετατραπούν οι τάξεις σε αγχωδη και νευρωτικα περιββαλοντα !
Είναι ντροπή να παίζεται με την υγεία των παιδιών μας οι γονείς να ειστε σίγουρο δεν θα το αφήσουν να περάσει αυτό.
Είναι λάθος η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα! Έχει που έχει τόσα προβλήματα το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αυτό μας έλειπε. Θα είναι η χαριστική βολή.
Μείωση των μαθητών ανά τμήμα και πρόσληψη περισσότερων εκπαιδευτικών χρειαζόμαστε!
Τα σχολεία οφείλουν να κρατούν Πρακτικά όλων των αποφάσεων των συλλόγων καθηγητών υπογεγραμμένα από τους καθηγητές.
Τα πρακτικά αυτά είναι πολύ σημαντικά στοιχεία αλλά μέχρι σήμερα είναι χειρόγραφα και κάποιες φορές δυσανάγνωστα λόγω προχειρότητας και κινδυνεύουν από τυχαίες ή κακόβουλες καταστροφές ή παραποιήσεις. Επίσης η γραφή τους είναι χρονοβόρα διότι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί εκεί η αντιγραφή-επικόλληση και άλλες μέθοδοι των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
Προτείνω:
Να γίνουν τα πρακτικά των αποφάσεων ηλεκτρονικά, να υπογράφονται από τους αρμόδιους καθηγητές με ψηφιακές υπογραφές και να αναρτώνται στο διαδίκτυο όπως τα άλλα δημόσια έγγραφα.
Μπορεί το σύστημα αυτό να είναι τμήμα του συστήματος του ΠΣΔ που διαχειρίζεται πολλά θέματα των σχολείων.
Και ως γονεας και ως εκπαιδευτικος δυστυχως διαπιστωνω οτι δε λαβατε υποψη στον προγραμματισμο σας τον μαθητη αλλα μονο πώς θα σας βγουν οι ωρες για να καλυψετε τα κενα. Κριμα, γιατι πρωτο μελημα σας θα επρεπε να ειναι αυτός! Με λύπη μου διαπιστωνω επισης οτι για το υπουργειο ειμαι μονο ενας αριθμός και τιποτα αλλο. Διαφωνω με την αυξηση μαθητών σε νηπιαγωγεία και δημοτικα κι ακομη περισσοτερο διαφωνω με το κατωτατο οριο των 20.
Οι σημερινές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες έχουν διαμορφώσει παιδικές ψυχές τέτοιες που ο εκπαιδευτικός, για να επιτελέσει σωστά το έργο του, πρέπει να ασχοληθεί όσο γίνεται περισσότερο μαζί τους. Οφείλει να τους ενσταλάξει όχι μόνο τη γνώση αλλά και κυρίως να τους ενισχύσει την αυτοπεποίθηση, την ψυχολογική τους σταθερότητα, την πίστη τους σε αξίες και τόσα άλλα. Πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτά ο δάσκαλος όταν αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τάξη? Καλείται να ασχοληθεί 1-1,5 λεπτό αναλογικά με κάθε παιδί στα 45 λεπτά της διδακτικής ώρας. Είναι άραγε αρκετά? Είναι ακόμη γνωστό ότι οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα φαινόμενο που αφθονεί σε κάθε τάξη. Με δεδομένο το γεγονός ότι η «παράλληλη στήριξη» είναι σχεδόν ανύπαρκτη στην πλειονότητα των περιπτώσεων (ή υπαρκτή στις πιο ακραίες περιπτώσεις), καλείται ο δάσκαλος από μόνος του να αντιμετωπίσει την εκάστοτε περίπτωση. Σε μια τάξη με περισσότερα παιδιά πώς θα το κάνει?
Αναβάθμιση σημαίνει βελτίωση, πρόοδο, εξέλιξη προς το καλλίτερο. Αναβάθμιση στα σχολεία σημαίνει μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (και όχι μόνον φυσικά). Σημαίνει βοήθεια στους δασκάλους να ανταπεξέρχονται στο ρόλο τους . Μην μείνουν έρμαιο των κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων στις ελληνικές οικογένειες. Μαθητές και δάσκαλοι ας μην αντιμετωπίζονται σαν απλοί ψυχροί αριθμοί..
Θέλετε 26 και 27 παιδιά σε μια τάξη νηπιαγωγείου? Ωραία λοιπόν, διορίστε τουλάχιστον 2 νηπιαγωγούς μέσα σε μια τέτοια τάξη ώστε να μπορεί να γίνει δουλειά.Οπως γίνεται στις χώρες της Ευρώπης αλλά και στα ιδιωτικά που τόσο ευαγγελίζεστε όπου εκτος από 2 νηπιαγωγούς υπάρχει και βοηθός πάντα.
Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου. Αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγειων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
Ενα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
Νέα σύγχρονα κτίρια.
Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Αμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες.
Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.
Δεν νομίζω ότι κανείς συμφωνεί με την αύξηση παιδιών στις τάξεις του νηπιαγωγείου. Αυτό θα υποβαθμίσει το έργο μας και θα προκαλέσει πολλούς κινδύνους. Η εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο είναι «η βασικότερη και σημαντικότερη βαθμίδα», όπως αναφέρθηκε και από την Γ.Γραμματέα του υπουργείου στις τηλεδιασκέψεις. Δυστυχώς στην πράξη ακυρώνεται αυτό αφού κάθε καινούργια ρύθμιση αψηφά τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες αυτής της ηλικίας.
Δεν είναι δυνατόν σε σχολεία, που εν έτη 2020, στεγάζονται ακόμα σε μισθωμένες κατοικίες να λειτουργήσει τμήμα με 26 παιδιά. Φυσικά ούτε λόγος για διαφοροποιημένη και εξατομικευμένη διδασκαλία. Επιτέλους να ακουστεί η φωνή των μάχιμων νηπιαγωγών.
Ναι στη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα
Ναι στη μείωση του κατώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα
Ναι στην ενίσχυση μέτρων υγιεινής στις σχολικές μονάδες
Όχι στη μείωση τμημάτων
Όχι στη μείωση σχολικών μονάδων
Όχι στη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού
Όχι στην εξάντληση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και φυσικά θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και φυσικά θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.
Η αύξηση των μαθητών είναι λάθος και φυσικά θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα. Είναι κρίμα να πηγαίνουμε πίσω αντί μπροστά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Για την καλύτερη ποιότητα των μαθημάτων είναι επιτακτική ανάγκη η μείωση κι όχι η αύξηση. Όλα τα σχόλια εδώ αυτό ομολογούν. Ελπίζω να ακουστούν και να μην προχωρήσετε από μόνοι σας στην αύξηση χωρίς να ληφθούν υπόψιν όλες μας οι απόψεις. Οι περισσότεροι είμαστε εκπαιδευτικοί της τάξης και γνωρίζουμε καλά τα προβλήματα μιας πιθανής αύξησης του αριθμού των μαθητών αν τμήμα. Είναι καταστροφικό.