1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Η κατάργηση μίας δομής όπως το ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δηλαδή την βασική ψηφιακή υποστήριξη των σχολικών μονάδων, ισοδυναμεί με ένα ακόμα τραγικό λάθος για το πολύπαθο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
ΕΥΧΟΜΑΙ να το προλάβουμε !!!
Εάν δεν είμαστε ικανοί να κατανοήσουμε την λειτουργία μίας δομής δεν σημαίνει ότι πρέπει να την καταργήσουμε. Είναι ανόητο αυτό που συμβαίνει.
Αντί να αξιολογούμε, να διερευνούμε εάν ένας θεσμός είναι επιτυχημένος, να εξάγουμε συμπεράσματα και μετα να επεμβαίνουμε βελτιωτικά ….. απλά ……. αποφασιζουμε να τον καταργήσουμε. Πείτε μας που βασίζεται μία τέτοια απόφαση ; Ποια είναι τα επιχειρήματα και που αυτά βασίζονται.
18 χρόνια καθηγητής, έχοντας συνεργαστεί με την δομή ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε διάφορα σχολεία και περιοχές, μπορώ να καταθέσω ότι θα είναι τραγικό λάθος να την καταργήσετε. Να την βελτιώσετε ΝΑΙ, πάντα υπάρχει περιθώριο για προσαρμογές και βελτιώσεις.
Δείτε τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι τις σκοπιμότητες. Εύχομαι να δούμε μαζί καλύτερες και όχι χειρότερες εκπαιδευτικές μέρες.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ γιατί παρέχουν τεχνική υποστήριξη στα σχολεία ανέξοδα για το κράτος. Αντίθετα πρέπει να ενισχυθούν σε προσωπικό και πόρους για να μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο που έχουν επωμιστεί.
Δεν είναι δυνατόν να πασχίζουμε στο σχολείο σε εργαστήρια με υπολογιστές του 2002 να δώσουμε στους μαθητές τα ελάχιστα εφόδια για να βρεθούν στη κοινή αγορά εργασίας με τα υπόλοιπα παιδιά των χωρών της Ευρώπης μετά από 10 χρόνια. Αντί να στηρίξουμε αυτή τη προσπάθεια απαξιώνουμε τον θεσμό της Πληροφορικής και εκφυλίζουμε το μάθημα (και όχι μόνο της Πληροφορικής). Δώστε ώθηση σε πολλούς ανθρώπους με όραμα και ικανότητες να δημιουργήσουν συνθήκες ανταγωνιστικές με το μαθητικό επίπεδο των μαθητών των άλλων χωρών.
Ευχαριστώ,
Αντώνογλου Κώστας
ΠΕ86
Θεωρώ ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η παρουσία και η υποστήριξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με την μέχρι τώρα μορφή τους, γιατί η βοήθεια που παρείχαν στις σχολικές μονάδες ήταν ουσιαστική καθώς και η διοργάνωση εξαιρετικών σεμιναρίων εξ αποστάσεως, συνέβαλε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με σημαντικά μοναδικό τρόπο, αφού οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνουν άλλους εκπαιδευτικούς, εφαρμόζοντας τη μάθηση από ομοτίμους (Peer learning).
Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας με σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας μέσα από τη διδασκαλία σε τάξεις, θεωρώ ότι η προσφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με τη μορφή που έχουν θα πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί.
Κύριε υπουργέ αν περάσετε από τους χώρους των εργαστηρίων πληροφορικής στα σχολεία θα δείτε από κοντά με τι μέσα συναγωνιζόμαστε ανταγωνιστικά τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης! Τα Κεκ Πληνετ όχι μόνο δεν προλαβαίνουν αλλά πρέπει να στελεχωθούν με περισσότερα άτομα.
Χάσαμε την Βιομηχανική επανάσταση χάνουμε γρήγορα και την Τεχνολογική.
Γιατί τα τελευταία χρόνια η Πληροφορική αποδυναμώνεται στα σχολεία;
Ο Ν.2986/2002 με τον οποίο ιδρύονται τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. προέβλεπε δυο οργανικές θέσεις μια ΠΕ και μια ΤΕ Πληροφορικής στις οποίες μπορούν να μεταταχθούν εκπαιδευτικοί και μέχρι την πλήρωση τους αποσπώνται τρεις εκπαιδευτικοί.
Το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας ΠΔ 18/2018 συμπεριλαμβάνει τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες των ΔΔΕ με δυο οργανικές μια ΠΕ και μια ΤΕ Πληροφορικής.
Το έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πολύτιμο και αναγνωρισμένο αλλά στερεί δυο με τρεις εκπαιδευτικούς από την τάξη.
Μια λύση θα ήταν η άμεση μετάταξη κατά προτεραιότητα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ σε θέσεις διοικητικών. Έτσι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ επιτέλους θα αποκτήσουν προοπτική και συνέχεια με μόνιμο διοικητικό προσωπικό και όχι αποσπασμένους εκπαιδευτικούς που ανα πάσα στιγμή μπορεί να διακοπεί η απόσπαση τους.
Το έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι κυρίως διοικητικό και ελάχιστα επιμορφωτικό το οποίο μπορεί να καλυφθεί και από οποιονδήποτε διοικητικό κλάδου Πληροφορικής με εκπαιδευτική εμπειρία. Επομένως σε περίπτωση μη πλήρωσης από τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς μπορεί να μεταταχθεί από άλλο υπουργείο οποιοσδήποτε με τα ανάλογα προσόντα μέσω κινητικότητας.
Η υπαγωγή των εκπαιδευτικών Υπεύθυνων Πληροφορικής στο Τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, διοικητικά στον Προϊστάμενο του Τμήματος και εκπαιδευτικά και επιστημονικά στον Συντονιστή μάλλον θα δημιουργήσει έναν εργαζόμενο λάστιχο, άλλοτε διοικητικό και άλλοτε εκπαιδευτικό κατά το δοκούν ο οποίος θα αξιολογείται από δυο προϊσταμένους με αντίθετες πολλές φορές προτεραιότητες. Δε νομίζω να υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να αποσπαστούν σε μια τέτοια θέση ούτε και πολλοί προϊστάμενοι/συντονιστές που θα ήθελαν έναν τέτοιον υπάλληλο.
Η αντικατάσταση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ από τους Υπεύθυνους Πληροφορικής δεν θα συμβάλλει με κανέναν τρόπο στην αποτελεσματική διοίκηση της εκπαίδευσης
και θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του ρόλου της πληροφορικής στα σχολεία.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να διατηρηθούν με τους εκπαιδευτικούς που έχουν. Βοηθούν και στηρίζουν τα σχολεία της περιφέρειάς τους ενώ ορισμένα έχουν οργανώσει μεγάλης αξίας και αποδοχής εκπαιδευτικά εξ αποστάσεως σεμινάρια. Επειδή τυχαίνει να γνωρίζω και την υποστήριξή τους στο σχολείο αλλά και τα σεμινάρια με τα οποία υποστηρίζουν το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών, θεωρώ ότι δεν πρέπει να αποδυναμωθούν. Αντιθέτως θα πρέπει να ενισχυθούν.
Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων Φυσικής Αγωγής μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αξιοποίηση των μεταταγμένων ΠΕ11 σε δ=θέση διοικητικού.
Δεν πρέπει να παραγνωριστεί το γεγονός ότι μέχρι σήμερα άτυπα αυτή τη θέση τη τρέχανε σε πολλές διευθύνσεις μεταταγμένοι διοικητικοί ΠΕ1 οι οποίοι έχουν τη γνώση την εμπειρία και το κίνητρο για να ασχοληθούν. Θα πρέπει να λειφθεί μέριμνα και για αυτούς, να μπορούν και αυτοί να διεκδικήσουν αυτή τη θέση ώστε να αξιοποιηθεί κατά των καλύτερο δυνατό τρόπο η επιστημονική τους εξειδίκευση. Κατά την ίδια λογική που ένα μεταταγμένο διοικητικό από την εκπαίδευση με πτυχίο οικονομικών θα τον αξιοποιήσει μια διεύθυνση εκπαίδευσης στων οικονομικών θεμάτων και όχι στων εκπαιδευτικών, έτσι και έναν διοικητικό με ΠΕ11 πτυχίο πρέπει να τον αξιοποιήσει στ θέματα της Φυσικής Αγωγής.
Είναι άκρως απαραίτητη η λειτουργία τους! Πρέπει να ενισχυθούν και να ενδυναμωθούν. Η κατάργησή τους είναι πλήγμα σε κάθε περίπτωση.
Συμφωνώ απόλυτα με τα προηγούμενα σχόλια! Το έργο της ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι πολύτιμο και απαραίτητο!
Εργάζομαι ως αναπληρωτής δάσκαλος τα τελευταία 8 χρόνια σε δομές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 παρακολούθησα και ολοκλήρωσα επιτυχώς τις παρακάτω δύο επιμορφώσεις:
«Σεμινάριο διάρκειας 120 ωρών με θέμα – Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία I» και «Σεμινάριο διάρκειας 120 ωρών με θέμα – Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία IΙ». Την παρούσα περίοδο έχω εγγραφεί στο «Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας».
Όλες οι παραπάνω προσπάθειες υλοποιούνται από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ), το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας. Οι εμπειρίες που έχω αποκομίσει μόνο ως άκρως θετικές μπορούν να χαρακτηριστούν:
α) πλήρη υποστήριξη των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων όχι μόνο για την επίλυση των δραστηριοτήτων αλλά και κατά τη μετέπειτα εφαρμογή στις σχολικές αίθουσες.
β) συνεχής ανανέωση των εργαλείων ΤΠΕ που δύνανται να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
γ) ανάπτυξη κύκλου συνεργασίας με εκπαιδευτικούς απομακρυσμένων ή μη σχολικών μονάδων καθώς και εκπόνηση αντίστοιχων σχεδίων δράσης (project).
δ) αναβάθμιση, εν τέλει, της ποιότητας εκπαίδευσης που παρέχεται στο δημόσιο σχολείο είτε μέσω της υλοποίησης καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίες είτε μέσω της διάχυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο εκάστοτε κοινωνικό συγκείμενο.
Συνοψίζοντας, επιβάλλεται να επισημανθεί ότι όλα τα παραπάνω προσφέρονται αφιλοκερδώς από εργαζόμενους εκπαιδευτικούς στα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., αφιερώνοντας επιπρόσθετο κόπο και χρόνο. Η πρότασή μου επομένως αφορά την περαιτέρω ενίσχυση αυτής της δομής με προσωπικό αλλά και υλικοτεχνική υποδομή ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Είναι ανάγκη να αξιοποιηθούν επιτέλους οι παρατηρήσεις και τα σχόλια που καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί στην πλατφόρμα διαβούλευσης. Όπως γίνεται αντιληπτό, η συνέχιση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ενστερνίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία μάθησης (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς κ.ο.κ.) και το προτεινόμενο άρθρο αποτελεί ουσιαστικά ταφόπλακα και προσπάθεια υποβάθμισης του συνολικού ρόλου τους.
Δυστυχως οι αποφασεις παντα παιρνωντε απο ανθρωπους που δεν ζουν μεσα στα σχολεια και δεν μπορουν να καταννοησουν τις αναγκες που υπαρχουν. Ο ρολος των ΚΕΠΛΗΤΕΤ ηταν και ειναι πολυ σημαντικος και αν θελουμε σχολεια συγχρονα που αξιοποιουν τις νεες τεχνολογιες θα πρεπει να μπορουμε να διοχετευουμε τις νεες τεχνολογιες και να μπορουμε να τις υποστηριζουμε. Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρειαζεται περισσοτερο προσωπικο, να καλυπτονται τα εξοδα μετακινησης για να μπορουν να πηγαινουν στα σχολεια για τεχνικη υποστηριξη και οχι μονο.
To KΕΠΛΗΝΕΤ πρέπει να επανδρωθεί με περισσότερα άτομα, να είναι σε κάθε Δ/νση συμπαγής ως ομάδα, να καταγραφούν οι αρμοδιότητες και οι πολύπλευρες ασχολίες του, σύμφωνα με όσα κάνει τόσα χρόνια.
Εμείς οι καθηγητές Πληροφορικής, όπως και οι Διευθυντές των σχολείων γνωρίζουμε τη σημαντική συμμετοχή του ΚΕΠΛΗΝΕΤ, στην καθημερινή καλή λειτουργία των μονάδων, στην προώθηση του εκπαιδευτικού μας έργου αλλά και στην υποστήριξη της καινοτομίας.
Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όλα αυτά τα χρόνια στήριζε τεχνικά τις σχολικές μονάδες, οι περισσότερες εξ αυτών διαθέτουν απαρχαιωμένο εξοπλισμό και αν καταργηθεί ο θεσμός θα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων που ολο ένα οι απαιτήσεις στην ψηφιακή εποχή αυξάνονται. Ελπίζουμε στη μη κατάργηση του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Αν η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ δεν είναι ούτε μνημονιακή υποχρέωση ούτε ανάθεση του έργου τους σε ιδιώτες,πρόκειται περί απόφασης που θα υποβαθμίσει τη λειτουργία των σχολείων.Δεν έχει η Παιδεία περιθώρια άλλης υποβάθμισης.Επανεξετάστε την κατάργηση και τις συνέπειές της.
Εχω 20 χρόνια υπηρεσίας και ουδέποτε είδα κάποια βοήθεια ή έστω συμβολή των υπευθύνων ΚΕΠΛΗΝΕΤ στην ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων των σχολικών μονάδων!
Πρέπει να καταργηθούν!
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ στηρίζουν τα σχολεία τόσο σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης των υπολογιστικών συστημάτων και των δικτυακών υποδομών τους, όσο και σε επίπεδο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε νέες τεχνολογίες. Ο ρόλος τους πρέπει να ενισχυθεί και όχι να αποδυναμωθεί.
Τελικά, ως εκπαιδευτικός πληροφορικής συμπεραίνω ότι το πρόβλημα στην ουσιαστική στήριξη των εργαστηρίων είναι η κατάργηση των ΤΕΧΝΙΚΩΝ Υπευθύνων. Όμως, όλοι όσοι διαμαρτύρονται, ας μην ξεχνούν τη το μεγαλόπνοο πρόγραμμα «Στηρίζω» του ΙΤΥΕ Διόφαντος που αιφνιδιαστικά και αβίαστα είχε περάσει στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, με θεαματικά αποτελέσματα, για τα δύο χρόνια που λειτούργησε.
Αν επαναληφθεί μια παρόμοια δράση από τους Φορείς του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου λύνεται οριστικά το πρόβλημα και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής επιστρέφουν στο φυσικό τους χώρο που είναι η τάξη και όχι η παροχή τεχνικών συμβουλών.
Επίσης γα τους βιαστικούς, αν δουν τους αριθμούς, μειώνεται ελάχιστα το προσωπικό Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και το σημαντικότερο: απαλείφεται η άτυπη ιεραρχία μεταξύ Υπευθύνων και Τεχνικών Υπευθύνων.
ΑΣ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΩΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ, με πρόβλεψη για επιπλέον διαθέσεις εκπαιδευτικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ θα πρέπει να ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό και όχι να καταργηθεί. Το έργο που επιτελούν είναι πολύ σημαντικό.
Η κατάργηση των κατά τόπους ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα δυσκολέψει πάρα πολύ τη λειτουργία των σχολείων. Το έργο που προσφέρουν στη στελέχωση και συντήρηση των σχολικών εργαστηρίων είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έτσι η κατάργησή τους (αντί για εξοικονόμηση πόρων) θα προκαλέσει επιπρόσθετη οικονομική ζημιά.
Πρέπει οπωσδήποτε να καταργηθεί το συγκεκριμένο άρθρο.
Η πιο σημαντική τομή του νέου νομοσχεδίου είναι η κατάργηση του θεσμού των ΠΛΗΝΕΤ και των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Πρόκειται για δομές που απασχολούνται καθηγητές Πληροφορικής , συνήθως πολύ υψηλών προσόντων, κάνοντας τεχνική υποστήριξη σε σχολεία και Διευθύνσεις.
Αντί λοιπόν αυτοί οι τόσο προσοντούχοι καθηγητές να εργάζονται στα σχολεία αποτελώντας τους πρεσβευτές της Πληροφορικής στους μαθητές μας κάνουν μία δουλειά-πάρεργο που θα μπορούσε να διεκπεραιώσει και ένας απόφοιτος ΙΕΚ.
Το πιο σωστό λοιπόν είναι να επιστρέψουν αυτοί οι καλοί επιστήμονες στη σχολική τάξη και τη δουλεία τους να την αναλάβει, με μικρότερο πάντα κόστος, ο ιδιωτικός τομέας.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν πρέπει με τίποτα να καταργηθούν γιατί είναι όχι μόνο χρήσιμα αλλά απαραίτητα. Σε εμάς, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση,που δεν διαθέτουμε σύγχρονα εργαστήρια,και που ο εξοπλισμός είναι παλιός και προβληματικός μας έχουν βοηθήσει άπειρες φορές. Μάλλον επιπλέον ενίσχυση χρειάζονται και ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ
Οποιοσδήποτε συνάδελφος έζησε (έστω για λίγο χρόνο) την παρούσα κατάσταση των εργαστηρίων Πληροφορικής, ξέρει ότι χωρίς το ΚΕΠΛΗΝΕΤ σύντομα θα βρεθεί προ διογκωμένων και δυσεπίλυτων προβλημάτων λειτουργίας που άπτονται της παλαιότητας των η/υ των εργαστηρίων των σχολείων. Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε (με την κοινή λογική) ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης των σχολείων μας θα μείνει ίδιο (ή θα έχει «ανεκτή» πτώση) όταν θα καλείται ένας και μόνο ένας τεχνικός να τρέξει ή/και να επισκευάσει στον χώρο εργασίας του υπολογιστές από δεκάδες (ίσως και πάνω από 100) σχολεία, που απέχουν -ούτε λίγο ούτε πολύ- περισσότερα από 100 χλμ. από την Δ.Δ.Ε. του νομού, τα πλέον απομακρυσμένα. Αν το Υπουργείο θέλει πραγματικά να βελτιώσει το επίπεδο της λειτουργίας των εργαστηρίων πληροφορικής, θα αναβαθμίσει τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και δεν θα τα υποβαθμίσει, όπως τώρα πάει να κάνει.
Εκτιμώ ότι πριν προχωρήσει το Υπουργείο στην εφαρμογή αυτού του μεγαλεπήβολου σχεδίου του, θα έπρεπε πρώτα να το εφαρμόσει κάπου πιλοτικά να δει αν τσουλάει.
Προτείνω, λοιπόν, κατ’ αναλογία με το συγκεκριμένο άρθρο, να καταργηθεί η Διεύθυνση Ηλεκτρονικών και Δικτυακών Συστημάτων του Υπουργείου, να διώξουν τα 34 άτομα που εργάζονται στα 5 πρώτα τμήματα αυτής (ΑΔΑ: ΨΕ4Ο4653ΠΣ-ΥΔ5), να αφήσουν τα … 58 άτομα που τοποθέτησαν στο Τμήμα Πρωτοκόλλου και να μετονομάσουν τον Διευθυντή της Διεύθυνσης σε Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (χωρίς επίδομα προφανώς, αφού δεν θα είναι Διευθυντής), με προϊσταμένη την Τμηματάρχη του Πρωτοκόλλου. Πιλοτικά, για 1 μήνα. Εάν μετά από αυτή την πιλοτική εφαρμογή λειτουργεί κάτι στο Υπουργείο, μπορούν να προχωρήσουν παρακάτω.
Δυστυχώς, οταν κάποιο θέμα αφορά άλλους, η (εκάστοτε) κεντρική εξουσία αποδεικνύεται γαλαντόμα. PC, Internet και τηλέφωνο να έχουμε και όλοι οι άλλοι να πα να…
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ως θεσμός, επιτελούν σημαντικό έργο στην ηλεκτρονική λειτουργία του σχολείου και θα πρέπει να ενισχυθούν και όχι να υποβαθμιστούν. Εξαιρετικοί οι συνάδελφοι, άμεση και αποτελεσματική η υποστήριξη στο σχολείο.
Θα ήθελα να αναφερθώ στην κατάργηση των κατά τόπους ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Ο θεσμός στήριζε τα εργαστήριά μας και πάραλληλα αναλάμβανε και διάφορες πολύτιμες επιμορφώσεις όχι μόνο πληροφορικών. Ο θεσμός στελεχωνόταν από 2 άτομα ανά ΠΥΣΔΕ. Τώρα ο νέος θεσμός θα στηρίζεται σε ένα άτομο ανά 3 νομούς στην περίπτωσή μας (Ημαθία, Πέλλα, Πιερία). Είναι δυνατόν να μπορέσει να μας υποστηρίξει ένας συνάδελφος σε 3 νομούς? Το μόνο που θα κατορθώνει είναι να καταγράφει τις ζημιές των εργαστηρίων και να αναλαμβάνουν εξωτερικοί συνεργάτες. Άρα καθίσταται ένα γραφειοκρατικό όργανο και μόνο. Η έδρα τέθηκε στη Βέροια. Και πραγματικά δεν μπορώ να πιστέψω ποιος συνάδελφος θα αναλάβει αυτό το ρόλο και δεν εννοώ μόνο κάποιος εκτός Ημαθίας ή και εκτός Βεροίας. Αλλά ακόμη και κάποιος από την περιοχή είναι αδιανόητο να αναλάβει κάτι τέτοιο με σκοπό τη στήριξη των σχολείων και όχι μόνο την καταγραφή.
Προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί μια τόσο χρήσιμη δομή πρέπει να υποβαθμιστεί/καταργηθεί. Λειτουργεί υποστηρικτικά σε θέματα υλικού και λογισμικού και μας βοηθάει πολλές φορές είτε επειδή δεν έχουμε εμείς τις γνώσεις ή το χρόνο να το κάνουμε. Αν καταργηθεί αυτή η δομή πάμε πολλά χρόνια πίσω. Οι συνάδελφοι στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ μαζί με τους υπευθύνους στα εργαστήρια κρατάνε τα εργαστήρια, τα οποία πρέπει να είναι λειτουργικά για τα μαθήματα πληροφορικής, αλλά και για τους συναδέλφους που με το Β επίπεδο τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο.
Όπως όλοι γνωρίζουμε από τη σχολική πραγματικότητα ο υπολογιστής έχει γίνει ένα από τα πιο αναγκαία εργαλεία στο σχολείο. Συνεπώς όλοι αντιλαμβανόμαστε το τι σημαίνει τεχνική στήριξη σχολείων.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν όλα αυτά τα καταλαβαίνει και ο κάθε καθηγητής γιατί το Υπουργείο δεν το αντιλαμβάνεται και τα καταργεί;
Προτάσεις
Για την υποστήριξη των σχολείων θα πρέπει να υπάρχει αυτόνομο τμήμα που διοικητικά να ανήκει στον/στην Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας και να είναι στελεχωμένο σύμφωνα με τον αριθμό των σχολείων της κάθε Δευτεροβάθμιας.
Αντίστοιχο τμήμα να υπάρχει για την Πρωτοβάθμια.
Να μην υπάρχει ένας υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογών για κάθε ΔΙΔΕ αλλά ένας για κάθε ομάδα σχολείων.
Να μην καταργηθεί η Δομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Ο υπεύθυνος δεν πρέπει να υπάγεται στο Τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης. Το τμήμα αυτό πρέπει να καταφέρει να μπορεί να υποστηρίζει την Διεύθυνση και όχι τα σχολεία.
Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ όλα αυτά τα χρόνια έχει ΟΥΣΙΑΣΙΚΑ και ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΑ συμβάλει στην ομαλή χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Θα πρέπει να ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ (και όχι να καταργηθεί) με επιπλέον ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ και ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΑ. Η αναγκαιότητα για τεχνική υποστήριξη και επιμόρφωση αυξάνεται διαρκώς δεδομένης της αυξανόμενης χρήσης των ΤΠΕ σε εκπαιδευτικό και διοικητικό επίπεδο. Διαφορετικά η υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της λειτουργίας των σχολικών μονάδων είναι δεδομένη.
Είναι απορίας άξιον, πως στην εποχή που όλες οι εργασίες γίνονται με τη χρήση υπολογιστών και πληροφοριακών συστημάτων, η επιστήμη της πληροφορικής όχι μόνο να μην αναβαθμίζεται, αλλά τουναντίον να αποδομείται με κάθε πρόσφορο τρόπο.
Ένας τέτοιος είναι και η επί της ουσίας κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Δεν είναι απλά μια αποδυνάμωση τους. Είναι αποδυνάμωση της ούτως ή άλλως παλαιωμένης υλικοτεχνικής πληροφορικής υποδομής. Είναι αποδυνάμωση της όποιας στήριξης είχε απομείνει στις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων από νηπιαγωγεία μέχρι λύκεια και διοικητικές δομές ενός νομού.
Οι συνάδελφοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, επί σειρά ετών υπερέβαλλαν εαυτόν για την απρόσκοπτη λειτουργία των υπολογιστών και των δικτυακών υποδομών των σχολείων της χώρας. Κι αντί, αν μη τι άλλο, να στελεχωθούν με περισσότερα άτομα αυτές οι δομές αποδυναμώνονται.
Το ερώτηματα που γεννώνται είναι εύλογα. Έχουμε τελικά τόσα χρήματα ως χώρα που μπορούμε να παραχωρήσουμε την τεχνική στήριξη των σχολείων και των γραφείων της υπηρεσίας σε ιδιώτες; Η αποδυνάμωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ μήπως είναι ένας ακόμη τρόπος να εξοβελίσουμε την πλητροφορική από τα σχολεία, αφού δίχως υπολογιστές πληροφορική δεν υπάρχει; Μήπως δεν θέλουμε τη συνεχή στήριξη κι επιμόρφωση των συναδέλφων;
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. παρέχουν σημαντική βοήθεια και στήριξη στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ χρειάζονται αναβάθμιση για να μπορέσουν να επιτελέσουν το ρόλο τους ακόμα πιο αποτελεσματικά και όχι κατάργηση και αντικατάσταση τους από έναν μόνο εκπαιδευτικό ανά Δ/νση.
Η τεχνική στήριξη των σχολικών μονάδων είναι απαραίτητη αν θέλουμε να μιλάμε για πληροφορικό εγγραμματισμό των μαθητών μας, εφόσον τα εργαστήρια Πληροφορικής είναι πλέον πεπαλαιωμένα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε επιβεβλημένη. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ επιτελούν και τους δύο αυτούς ρόλους και συνεπώς πρέπει να ενισχυθούν!!!
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα για την λειτουργία των εργαστηρίων Πληροφορικής των σχολείων, θα έλεγα ότι δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε χωρίς την τεχνική τους υποστήριξη. Είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα για τα δεκάδες προβλήματα που έχουμε καθημερινά, σε σημείο που δεν επαρκούν.
Αυτό που θα περίμενε κανείς από το νέο νομοσχέδιο είναι η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ τους, η στελέχωση τους με περισσότερα άτομα, για να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες τόσο της Δευτεροβάθμιας , όσο και της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι απλά ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ προσφέρουν σημαντικό έργο στην εκπαίδευση. Στηρίζουν το έργο των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Οι κοινότητες μάθησης που υποστηρίζουν τα τελευταία χρόνια έχουν βοηθήσει πολλούς συναδέλφους να εμπλουτίσουν το μάθημά τους και να το κάνουν πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές. Το Υπουργείο πρέπει να ακούσει και τους εκπαιδευτικούς και να μην τους βάζει σε δεύτερη μοίρα.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν μια δομή, η οποία όλα αυτά τα χρόνια έχει αποδείξει την αναγκαιότητα της. ύπαρξης της . Κάθε χρόνο τα εργαστήρια των σχολείων υποστηρίζονται με επάρκεια και υπευθυνότητα με αποτέλεσμα να μπορούν να λειτουργήσουν και να καλύψουν τις ανάγκες των προγραμμάτων σπουδών. Και βέβαια θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι μεγάλο μέρος αυτών των εργαστηρίων αποτελούνται από υπολογιστές τεχνολογικά ξεπερασμένους που η υποστήριξη τους με άλλα μέσα θα ήταν σε μεγάλη βαθμό αδύνατη ή δαπανηρή.
Επίσης θα πρέπει να συνεκτιμηθεί η προσφορά τους στις υπηρεσίες δια βίου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης σε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Είναι γνωστό ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται κατά κόρον από τη συγκεκριμένη δομή και πολύ λιγότερο από άλλους φορείς (π.χ. σεμινάριο e twining που οργανώθηκε για την τρέχουσα σχολική χρονιά και στο οποίο συμμετείχε το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων).
Είναι λυπηρό ότι θεσμοί που είναι χρήσιμοι και αποδοτικοί διευκολύνοντας το έργο των καθηγητών πληροφορικής αλλά και όλου του σχολείου να κινδυνεύουν να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από λύσεις που εκ των προτέρων είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν.
Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες υποβάθμισης του ρόλου και της σημασίας της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Αυτή τη φορά με την προσπάθεια του Υπουργείου να καταργήσει τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.).
Είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση, και σε καμιά περίπτωση η κατάργηση, των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που στηρίζουν τεχνικά τις σχολικές μονάδες (πολλά από αυτά με απαρχαιωμένο εξοπλισμό και καθημερινά προβλήματα) και το σημαντικότερο, έχουν υλοποιήσει έναν μεγάλο αριθμό σεμιναρίων για τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) στην εκπαίδευση. Εξ αποστάσεως, δωρεάν, με άμεση ανατροφοδότηση και υποστήριξη. Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι ένας επιτυχημένος θεσμός και για πολλά χρόνια τα σχολεία στηρίζονται στις υπηρεσίες τους. Τα προβλήματα που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν είναι πολυσύνθετα και συχνά απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις για την αντιμετώπιση τους. Παράλληλα, πλήθος επιμορφώσεων βασίστηκαν και βασίζονται στη συνδρομή των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Θα περιμέναμε επομένως να ενισχυθούν τα Κέντρα αυτά κι όχι να αποδεκατιστούν. Ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να αντιληφθεί ότι θα είναι πολύ μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας αποφασίζεται η περαιτέρω υποστελέχωση των δομών που είναι επιφορτισμένες για την υποστήριξη των εργαστηρίων πληροφορικής ανά σχολική μονάδα. Χωρίς να κάνουμε αναφορά στην ποιότητα του υλικού που υπάρχει πλέον στα εργαστήρια, είναι αναγκαίο να επαινέσουμε όλους και όλες που βοηθούν, ώστε να γίνονται και διδάσκονται -έστω τα ελάχιστα- οι μαθητές/τριές μας σ’ αυτά. Επιπλόν, κάποια ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχουν αναλάβει δωρεάν επιμορφωτικές δράσεις προς εκαπιδευτικούς με στόχο να τους εξοικειώσουν βιωματικά με τις ΤΠΕ και την παιδαγωγική αξιοποίησή τους. Αντί τέτοιες πρακτικές να αναγνωριστούν και να ανταμειφθούν έστω και ηθικά όσοι είχαν και υλοποίησαν τέτοιε ς πρωτοβουλίες, η πολιτεία αποφασίζει να βάλει ένα τέλος σ’ αυτές! Για μία ακόμη φορά φαίνεται ότι δεν είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε και να τιμήσουμε κατάλληλα την προσφορά κάποιων.
Εαν υπάρχουν εργαστήρια Πληροφορικής τα οποία λειτουργούν οφείλετε αποκλειστικά στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (μιλάμε πάντα για το τεχνικό μέρος). Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα πρέπει όχι μόνο να υπάρχουν άλλα και να αναβαθμιστούν. Η παύση της λειτουργίας τους θα είναι ένα ακόμα χτύπημα στον κλάδο της πληροφορικής τον οποίο όλοι σφετερίζονται στο όνομα της σύγχρονης παιδείας (ψηφιακό σχολείο – ψηφιακή εποχή) και πάντοτε τον πουλάνε (μείωση ωρών – παρωχημένα εργαστήρια – κλείσιμο ΚΕΠΛΗΝΕΤ κ.α.) με την πρώτη ευκαιρία.
Αγαπητοί συνάδελφοι του σεμιναρίου σας ευχαριστώ για την εξαιρετική επιμόρφωση που μου προσφέρατε! Ένα μοναδικό σεμινάριο, πλούσιο σε ερεθίσματα και γνώσεις!!!! Μας ανοίξατε τις πόρτες της γνώσης, της συνεργασίας της αλληλεγγύης, σας είμαι ευγνόμων, αυτό όμως ενοχλεί…..Στην Ελλάδα της Μπουμπουλίνας, του Καπποδίστρια, του Κολοκοτρώνη του Βαρβάκη τι περιμένατε; Να σας ευλογήσουν;
Υπήρξαν άνθρωποι που βγήκαν αλώβητοι από την προσφορά στην Ελλάδα, στην παιδεία, στον αγώνα ενάντια στον κάθε είδους ραγιαδισμό; Με αφορμή την επέτειο του 1821 εύχομαι «Πάντα λεύτεροι από κάθε είδους σκλαβιά και τυραννία!»
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!!
με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Μάγκου Νατάσα
28ου Συντάγματος 11
Πτολεμαΐδα
Τ.Κ. 50200
τηλ. 2463400223
κιν. 6972247233
http://blogs.sch.gr/anasmag/
http://www.natasaswolf.blogspot.gr
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ γιατί παρέχουν τεχνική υποστήριξη στα σχολεία ανέξοδα για το κράτος. Αντίθετα πρέπει να ενισχυθούν σε προσωπικό και πόρους για να μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο που έχουν επωμιστεί.
Η υποστήριξη των σχολείων στον τομέα των νέων τεχνολογιών είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, ειδικά στη σημερινή εποχή που οι απαιτήσεις αυξάνονται συνεχώς . Η λειτουργία των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι απαραίτητη και αυτό που απαιτείται είναι η ενίσχυσή τους και όχι η αποδυνάμωσή τους!
Όταν ο στόχος είναι να υποβαθμιστεί ακόμη περισσότερο η εκπαίδευση και να παραδοθεί στους ιδιώτες, τότε όλα τα μέτρα που λαμβάνονται θα οδηγούν εκεί από πολλούς δρόμους. Έτσι καταργείται η τρίωρη μειώση του ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων, καταργούνται-υποβαθμίζονται τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ώστε α) να καταφεύγουν τα σχολεία στους ιδιώτες για την επίλυση όλων των προβλημάτων σχετικών με τους Η/Υ, β) να δημιουργηθούν πολλαπλά προβλήματα στα σχολεία και να φαίνονται υποδεέστερα των ιδιωτικών, γ) να προκύψουν επιπλέον λόγοι που θα δυσφημιστεί ο Δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και δ) ως ώριμο φρούτο αφού θα έχουν «σαπίσει» και απαξιωθεί τα δημόσια σχολεία να αναζητείται λύση στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Φυσικά για τα παραπάνω συντελούν και όλα τα άλλα μέτρα υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας. Για αυτό μην απορείτε γιατί αποδυναμόνωνται-(ουσιαστικά καταργούνται) τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Και φυσικά αφού δεν θα μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους, θα τα κατηγορήσουν ως υπαίτιους για τα τεχνικά προβλήματα των σχολείων (που δεν θα μπορούν να τα αντιμετωπίσουν)και στο τέλος μετά από την σχετική δυσφήμιση που θα υπάρξει θα τα καταργήσουν οριστικά.
Αν κύριοι της Κυβέρνησης θέλετε να κάνετε κάτι πραγματικά σωστό για την εκπαίδευση σχετικά με την τεχνική στήριξη των σχολείων, τότε διπλασιάστε το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ υποστηρίξτε την ομάδα ελεύθερου λογισμικού που πρόσφατα καταργήσατε, και ακυρώστε όλους τους νόμους που καταργούν τις μειώσεις ωραρίου στους εκπαιδευτικούς που συντηρούν τα σχολεία και τα εργαστήριά τους.
Το προσωπικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ όλα αυτά τα χρόνια παρέχει εξειδικευμένη επιμόρφωση και τεχνογνωσία χωρίς αυτά να είναι προσόν διορισμού. Καθήκοντα και υπηρεσίες που σε άλλες θέσεις στο δημόσιο ορίζονταν με ειδικές θέσεις ή θέσεις προϊσταμένων τα στελέχη του ΚΕΠΛΗΝΕΤ τα δίναν «τζάμπα».
Επίσης είναι ίσως οι μόνοι δημόσιοι υπάλληλοι (μαζί και με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς) που μετακινούνταν σε πολλές περιπτώσεις χωρίς να πληρώνονται έξοδα μετακίνησης. Ατελείωτα χιλιόμετρα έχουν κάνει τεχνικοί των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στο νομό τους χωρίς να έχουν πάρει δραχμή. Ακόμα και την βενζίνη την πλήρωναν από την τσέπη τους όσοι δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν κονδύλι από το Δήμο ή άλλο φορέα. Πείτε σε μηχανικό, εφοριακό ή γεωπόνο του δημοσίου να κάνει μετακίνηση χωρίς να πληρωθεί να δείτε πως θα σας κοιτάξει.
Προτείνω κάποια βασικά για τη λειτουργία των νέων ΚΕΠΛΗΝΕΤ
Ένα ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε κάθε νομό της επαρχίας
Στα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη περισσότερα σύμφωνα με μελέτη.
Αριθμό ατόμων στο καθένα μετά από μελέτη αναγκών της περιοχής και ανάλογα τον αριθμό των σχολείων και μαθητών.
Να υπάγεται διοικητικά στη περιφερειακή διεύθυνση του νομού.
Να μπορούν να αιτηθούν πληροφορικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.
Να υπάρχει δυνατότητα μονοετούς απόσπασης εκπαιδευτικών μετά από αιτιολόγηση και με κριτήρια επιλογής.
Κεντρική Δομή που να επιβλέπει και να συντονίζει το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Αυτό δεν υπήρχε ουσιαστικά πριν και γιαυτό οδηγηθήκαμε εδώ. Αν υπήρχε μια δομή στο υπουργείο υπεύθυνη για όλα τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ της χώρας τότε το έργο και η σημασία του θα προβάλλονταν καλύτερα στους εκάστοτε μανδαρίνους του υπουργείου.
Με το συντονισμό της κεντρικής δομής και τη συνεργασία των νέων συμβούλων πληροφορικής τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα πρέπει να υλοποιούν και να στηρίζουν προγράμματα επιμόρφωσης στις Νέες τεχνολογίες.
Φυσικά θα πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του στην τεχνική στήριξη, συμβουλευτική και προώθηση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία.
Εξοπλισμός με όλα τα απαραίτητα εργαλεία, λογισμικό και υλικό.
Ενίσχυση του συστήματος καταγραφής των ενεργειών (helpdesk).
Έχοντας υπηρετήσει στο Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Φλώρινας ως τεχνικός υπεύθυνος (2012-2017) μπορώ να πω με σιγουριά ότι η κατάργηση τους με την μορφή που έχουν τώρα θα είναι μέγιστο λάθος που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε όλες τις περιπτώσεις χρήσης συστημάτων και εφαρμογών Πληροφορικής από τις σχολικές μονάδες και από τις διευθύνσεις.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν αλλα θα πρέπει να στηριχθούν με περισσότερο προσωπικό. Ιδίως μετά την διακοπή του προγράμματος «ΣΤΗΡΙΖΩ» και την διακοπή της υποστήριξης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου απο τα Helpdesk που υπήρχαν στα συνεργαζόμενα ΑΕΙ.
Αυτή την στιγμή οποιαδήποτε βλάβη κορμού στο ΠΣΔ πρέπει να αναφέρεται στο μοναδικό helpdesk που υπάρχει στο ΙΤΥ στην Πάτρα. Σε έξι μήνες προσπαθειών κατάφερα να μιλήσω μια ή δυο φορές μαζί τους λόγω του ότι τους καλούν συνεχώς από όλη την Ελλάδα. Εκει που ήταν απαραίτητη καθημερινή συνομιλία με το helpdesk του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για συντονισμό δράσεων και επίλυση προβλημάτων ξαφνικά κάναμε εξι μήνες να μιλήσουμε με τεχνικό του ΠΣΔ. Σε όλο αυτό το διάστημα συσσωρεύονταν προβλήματα (μή συνδεσης σχολικών μονάδων στο διαδίκτυο) που θα λύναμε σε 2-3 μέρες.
Το επόμενο που θα συμβεί μετα την κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με την τρέχουσα μορφή τους θα είναι η σταδιακή κατάρρευση τμημάτων του Π.Σ.Δ λόγω βλαβών που αντί για μία-δυο μέρες θα χρειάζονται μήνες για να επιδιορθωθούν. Το ΠΣΔ είναι ενας ζωντανός μηχανισμός που θέλει συνεχόμενη στήριξη είτε αποκεντρωμένα είτε κατα τόπους μέσω των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Επισκευές (ανακατασκευές και αναπαλαιώσεις δηλαδή) απαρχαιωμένων υπολογιστικών συστημάτων. Συντήρηση δικτύων. Υποστήριξη αιτημάτων σχετικά με ΤΠΕ στην διοίκηση και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και μάλιστα κατα τόπους με κομμένα οδοιπορικά απο το 2015 (ή 2014). Επισκέψεις σε σχολεία κάτω απο 100χλμ συνολική απόσταση γινόταν με δικά μας έξοδα και στηριζόταν στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, αυτών που τόσο εύκολα κατηγορούν με την πρώτη ευκαιρία.
Ακόμα και να ισχύσει τελικά η πρόταση θα πρέπει να ξανασυσταθούν όπως είναι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ λόγω όλων αυτών των προβλημάτων που θα κάνουν πολύ έντονη την παρουσία τους.
Καλύτερα όμως να προλαμβάνεις παρά να θεραπεύεις. Ελπίζω έστω και τώρα να πρυτανεύσει η λογική και να στηριχθούν αντι να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρειάζονταν αναβάθμιση και περισσότερο προσωπικό. Η κατάργηση τους θα αφήσει μεγάλο κενό στην υποστήριξη των σχολείων.
Στη σχολική μονάδα που εργάζομαι (στην Εύβοια) είχαν αναλάβει το σχεδιασμό και τον τελικό έλεγχο σε εγκατάσταση ενσύρματου δικτύου. Η προσεκτική δουλειά και οι προτάσεις τους έδωσαν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε ένα ποιοτικό έργο στο μικρότερο δυνατό κόστος.
Χωρίς τη βοήθειά τους απλά δεν θα τα καταφέρναμε…
Ο Θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελεί αποδεδειγμένα μια από τις επιτυχημένες δομές στο χώρο της εκπαίδευσης, που στηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχουν τεχνογνωσία, υποστήριξη, επιμορφώσεις. Όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους.
Ειδικά, τα τελευταία χρόνια, όπου δεν υπάρχει καμία ανανέωση των σχολικών εργαστηρίων, υποστηρικτικές δομές όπως τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και η Τεχνική Στήριξη που προωθούσε ανοιχτό λογισμικό στα σχολεία είναι εντελώς απαραίτητες
Τα προβλήματα της λειτουργίας των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι συγκεκριμένα με τη σημερινή ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ που υπάρχει.
Συμπληρωματικά, σε αυτά παρουσιάζεται αυξημένος φόρτος εργασίας λόγω και των πολλών απαιτήσεων των Σχολικών Μονάδων για υποστήριξη (θυμίζω ότι τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε ο όγκος της εργασίας που διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά).
Θεωρώ, λοιπόν, ακατανόητη την πρόταση για μείωση των απασχολούμενων σε αυτά.
Ίσως δεν έγινε καμία ενέργεια στην κατέυθυνση της αποτύπωσης των αναγκών των ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά και του όγκου εργασίας που διεκπαιρεώνουν.
Είναι σημαντικό πάντως, αν η διαβούλευση στοχεύει στη βελτίωση του προτεινόμενου νομοσχεδίου, να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι φωνές των συναδέλφων και να βελτιωθεί το Ν/Σ στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρειάζεται αναβάθμιση. Δε νομιζω,κατα την προσωπική μου άποψη, οτι με τη επερχόμενη αλλαγη αυτο θα πραγματοποιηθεί. Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ χρειάζονται υποστήριξη με περισσότερα άτομα και οχι αποδυνάμωση καθως ειναι πια απαραίτητα για την τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων πληροφορικης όλων των σχολικών μονάδων αλλα και για την τεχνικη υποστήριξη πολλες φορές των ίδιων των σχολείων.
Δε νομίζω οτι μια τέτοια αλλαγή θα λειτουργήσει θετικά,μάλλον προβλήματα θα γεννήσει…
Είναι προφανέστατο από όλα τα σχόλια που έχουν κατατεθεί από συναδέλφους (είτε κλάδου Πληροφορικής είτε άλλων κλάδων) – συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου – ότι η κατάργηση του θεσμού των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και η «αναδιοργάνωσή» τους σε κάποιον «άλλο» με δραματική μείωση τεχνικών υπευθύνων για τη συντήρηση και υποστήριξη των ήδη απαρχαιωμένων εργαστηρίων Πληροφορικής στο μεγαλύτερο ποσοστό των δημοσίων σχολείων Π.Ε. & Δ.Ε. είναι τουλάχιστον αστείο στο να το συζητάμε και φυσικά δεν τίθεται καν θέμα στο ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να προχωρήσει η πρόταση αυτή και να ψηφιστεί!!!!
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πώς κάθε ένας που αναλαμβάνει επιτελική θέση στο Υπουργείο Παιδείας (ή με όποια άλλη ονομασία κι αν του αποδώσουν) καταφέρνει σχεδόν πάντα να καταλύει ολοένα και περισσότερο το ισχυρότερο οικοδόμημα που θα ΕΠΡΕΠΕ να έχει κάθε Χώρα – την ΠΑΙΔΕΙΑ – και ιδιαίτερα μια χώρα σαν την Ελλάδα που δίδαξε σε όλους τους υπόλοιπους πολιτισμούς του πλανήτη τί σημαίνει ΠΑΙΔΕΙΑ!!!!!!!
Διερωτώμαι με ποιο σκεπτικό κάποιος «υπεύθυνος» εκεί στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. έθεσε το ζήτημα της κατάργησης των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. για να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς, χρήματα ή άλλους πόρους;!!
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κλάδος της Πληροφορικής είναι «κλειστός» από την πληθώρα των ήδη διορισμένων μόνιμων εκπαιδευτικών σε Π.Ε. & Δ.Ε. – με μάθημα μονόωρο στα Γυμνάσια, σχεδόν ανύπαρκτο στα Γενικά Λύκεια και ίσως κάποιες λίγες παραπάνω στα Δημοτικά και τα ΕΠΑ.Λ. (αν υπάρχει η αντίστοιχη ειδικότητα)… Επομένως, ας δούμε τι ισχύει:
* Υπάρχουν πάρα πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ86 (πλέον) που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στις περισσότερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα, οπότε δεν τίθεται θέμα εξοικονόμησης εκπαιδευτικών!
* Χρήματα για την αναβάθμιση των εργαστηρίων Πληροφορικής στα Δημόσια Σχολεία της χώρας δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να δοθούν ούτε καν ως σκέψη. Άρα, γιατί να καταργηθούν οι θέσεις των Τεχνικών Υπευθύνων ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που όχι μόνο εξυπηρετούν εκατοντάδες σχολεία & Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε Π.Ε. & Δ.Ε. για τη συντήρηση και την υποστήριξή τους, αλλά πολλές φορές και πέραν του υποχρεωτικού τους ωραρίου με πενιχρά κονδύλια και «μαγικούς τρόπους» φέρνουν εις πέρας το αδιανόητο και το ακατόρθωτο!!!
* Διοργανώνουν και υποστηρίζουν τεχνικά πάρα πολλά σεμινάρια εξ αποστάσεως για όλους σχεδόν τους κλάδους της εκπαίδευσης (Π/θμιας & Δ/θμιας) με πολύ μεγάλη επιτυχία!!! Ωστόσο το αρμόδιο Υπουργείο θέλει αυτό να σταματήσει να συμβαίνει καταργώντας τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., ενώ η Ελλάδα «υποτίθεται» ότι πρέπει να είναι ανταγωνιστική και να εκσυγχρονιστεί πολύ περισσότερο στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση!!!
Πρότασή μου είναι φυσικά η στελέχωση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. με περισσότερους εκπαιδευτικούς για τη διευκόλυνση και καλύτερη εξυπηρέτηση των τεράστιων αναγκών που έχουν τα Δημόσια Σχολεία και οι Δ/νσεις Εκπ/σης της χώρας μας, αντί της κατάργησης του θεσμού αυτού και την υποτυπώδη παρουσία 1 υπευθύνου (για περίπου 200 και πλέον σχολεία όπως Κυκλάδες & Δωδεκάνησα) ή 2 υπευθύνων για περίπου 500 και πλέον σχολεία π.χ. όλες οι Δ/νσεις Εκπ/σης της Αθήνας και Θεσσαλονίκης).
Ας ελπίσουμε να λάβουν υπόψη τους οι ιθύνοντες – έστω για μια φορά – τις απόψεις όλων εμάς που είμαστε μέσα στο «πεδίο μάχης» – μέσα στην τάξη και τα καθημερινά προβλήματα της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων μας – κι όχι πίσω από ένα γραφείο…
Ευχαριστώ,
Αφροδίτη Κόντου
ΠΕ86