Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

  • 3 Μαΐου 2020, 12:08 | Ρουλα

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ να αποκλειονται τα παιδια του κοσμακι απο ΕΠΑΛ επειδη ειναι πανω απο 17 χρονων.Ειδικα αν σκεφτει καποιος οτι τα εσπερινα επαλ ειναι ελαχιστα κ μονο σε μεγαλες πολεις,στα νησια δεν υπαρχουν καν κ οπου υπαρχουν εχουν ελαχιστες ειδικοτητες.
    Δεν περιμενα ποτε πως καποιος θα σκεφτοταν ενα τοσο ακραιο μετρο εν ετη 2020…

  • 3 Μαΐου 2020, 11:59 | Μαθητης ΕΠΑΛ 19 χρονων

    Ειμαι μαθητης σε ΕΠΑΛ νησιου των 12νησων.Στο νησι μου δεν υπαρχει ουτε εσπερινο επαλ ουτε ιεκ.Παρακολουθω την ειδικοτητα μηχανικος πλοιων που υπαρχει μονο στο πρωινο επαλ του νησιου.Μαζι με εμενα στην ταξη ειναι αλλοι 5 μαθητες ανω των 17 χρονων που εχουμε τελειωσει το γενικο λυκειο κ δεν μπηκαμε ουτε σε καποιο τει-αει ουτε καλη δουλεια βρηκαμε…
    Μονη μας διεξοδος η θαλασσα κ τα καραβια που τοσο αδικαιολογητα κ χωρις ΝΤΡΟΠΗ προσπαθειτε να μας στερησετε.
    Σκεφτειτε σαν γονεις,σαν παιδια που ειναι στην θεση μου κ σαν ανθρωποι λογικοι κ μην μας στερειτε το δικαιωμα στην ζωη

  • 3 Μαΐου 2020, 11:51 | Υδραυλικος

    Ειναι ΝΤΡΟΠΗ για τις δυσκολες εποχες που ζουμε να λες σε καποιον 18χρονο,19χρονο κ παραπανω οτι φιλε δεν μπορεις να γινεις πχ υδραυλικος,ηλεκτρολογος επειδη δεν σε περνει η ηλικια…
    Εγω ειμαι απο νησι που μονο ενα ΕΠΑΛ εχει κ πηγα για υδραυλικος στα 19 μου χρονια οταν τελειωσα τον στρατο…το ιδιο κ ο ξαδερφος που ειμαστε μαζι στο νησι.
    Κατα τα αλλα απο τοτε ακουγα για αναβαθμιση της επαγγελματικης εκπ/σης κ τελικα υπαρχουν κ χειροτερα απο τοτε.
    Ειναι κριμα παντως να αποκλειονται ενα σορο παιδια απο την δημοσια παιδεια

  • 3 Μαΐου 2020, 11:37 | Ελευθερια Αλεβιζου

    Το ηλικιακό όριο πρέπει να αποσυρθεί. Οι πιο μεγάλοι σε ηλικία μαθητές τις περισσότερες φορές είναι αυτό που λέμε «συνειδητοποιημένοι» μαθητές. Ξέρουν για ποιο λόγο έρχονται, συμμετέχουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σημαντικότερο; Τα παιδιά αυτά έχουν ΔΩΡΕΑΝ επιλογή για επαγγελματική εκπαίδευση.

  • 3 Μαΐου 2020, 11:13 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Το άρθρο είναι απαράδεκτο! Αντισυνταγματικό! Καταργεί τη δια βίου μάθηση! Χτύπημα σε ανθρώπους που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία σε πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές. Πρέπει να αποσυρθεί!

  • 3 Μαΐου 2020, 11:12 | Σοφια

    ιναι δυνατον σε αυτην την κριση που ζουμε κ στα χειροτερα δυστυχως που ειναι μπροστα μας,να αποκλειονται απο το δημοσιο σχολειο παιδια ανω των 17 χρονων…και απο που;Απο τα ΕΠΑΛ ειδικα που θελει καποιο παιδι να μαθει μια τεχνη κ να βγαλει ενα μεροκαματο.Τι θα κανουν ολα αυτα τα παιδια;Με το ετσι θελω να πανε στα Ιεκ κ να πληρωσουν;Γιατι απο οτι γνωριζω τα δημοσια ΕΠΑΛ κ ειδικα στην επαρχια δεν εχουν πολλες ειδικοτητες κ τα εσπερινα επ ειναι επισης ελαχιστα κ με λιγες ειδικοτητες.
    Πραγματικα οτι πιο ρατσιστικο εχω διαβασει ποτε μου ολα αυτα τα χρονια.

  • 3 Μαΐου 2020, 11:10 | Γιάννης Γ.

    Καταρχάς, δεν υπάρχουν σε όλη την επικράτεια εσπερινά ΕΠΑΛ.

    Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν καταστάσεις βίας όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αντίθετα εξομαλύνουν τις σχέσεις και αποτελούν παράδειγμα και για τους ανήλικους μαθητές.

    Από προσωπική εμπειρία, παρατηρώ ότι σέβονται το μάθημα, το αναβαθμίζουν και μεταδίδουν στην ολομέλεια και τις βιωματικές τους εμπειρίες από το χώρο εργασίας, επειδή αρκετοί εργάζονται.

    Παράλληλα, η σκέψη ότι μπορούν να πάνε σε ΙΕΚ τους αποκλείει από την πρόσβαση σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που πιθανόν να επιθυμούν να εισαχθούν.

    Τέλος, η μαθητεία στα ΕΠΑΛ είναι έμμισθη, ενώ στα ΙΕΚ υπάρχει μόνο άμισθη πρακτική άσκηση.

    Δεν μπορεί να μιλάμε για δια βίου μάθηση, για αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και για ευελιξία και να θέτουμε τέτοιους περιοριστικούς όρους.

  • 3 Μαΐου 2020, 10:07 | EYH

    Απαράδεκτο, ανάλγητο και σίγουρα αντισυνταγματικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 09:39 | Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)
    Αρ. Μητρώου Σωματείου:30492 ειδ.6283
    Αρ. Διαταγής Αναγνώρισης
    του Ειρηνοδικείου Αθηνών:457/14-10-2014
    e-mail: pead2014@gmail.com.
    ηλεκτρ. σελ.: https://syllogosanapliroton.wordpress.com/

    πληροφορίες: Θεόδωρος Διαμάντης
    Πρόεδρος Δ.Σ. Π.Ε.Α.Δ.
    τηλέφωνο: 6944384600
    Αρ.πρωτ. 223
    Αθήνα, 3/5/2020

    Θέμα: «Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.»
    Η Π.Ε.Α.Δ., ως ο θεσμικός εκπρόσωπος των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντιτίθεται σφοδρά στο εν λόγω άρθρο, θεωρώντας ότι αποτελεί τη πιο σοβαρή υπονόμευση της επαγγελματικής εκπαίδευσης από την εποχή της κατάργησης τομέων το 2013 που οδήγησε χιλιάδες μαθητές/-τριες στην αβεβαιότητα και εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στη διαθεσιμότητα.
    Το άρθρο αυτό παραβιάζει κατάφορα το Σύνταγμα (άρθρο 16 περί ισότιμης πρόσβασης στην δημόσια εκπαίδευση/κατάρτιση) και θα αποψιλώσει τα ΕΠΑ.Λ. από χιλιάδες μαθητές/-τριες αφού χιλιάδες είναι αυτοί που δεν θα πληρούν το ηλικιακό όριο.
    Σε μια περίοδο που σημαδεύεται από την υγειονομική κρίση και την οικονομική που θα την ακολουθήσει, όσοι/-ες θελήσουν να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση θα πρέπει να απευθυνθούν στις αντίστοιχες παροχές στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μπορεί η μέση ελληνική οικογένεια να αναλάβει ένα τέτοιο κόστος;
    Γιατί πρέπει να αποδυναμωθούν, να ακυρωθούν στην πράξη δεδομένου του μαζικού αποκλεισμού μαθητών/-τριών λόγω ηλικιακού ορίου επιτυχημένες δράσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση όπως η απόκτηση δεύτερης ειδικότητας, το μεταλυκειακό έτος μαθητείας, η δεύτερη ευκαιρία στη ζωή σε τελευταία ανάλυση στους νέους και τις νέες που επιθυμούν να αποκτήσουν δεξιότητες επαγγελματικές;
    Το άρθρο αυτό είναι πρωτίστως αντισυνταγματικό, αντικοινωνικό, αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό.

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

  • 3 Μαΐου 2020, 09:18 | Νικη

    Γιατί μου στερείται το δικαίωμα στη μόρφωση;Είμαι μητέρα 2 παιδιών δημοτικού και δεν υπάρχει η δυνατότητα για φοίτηση σε δομές τα απογεύματα παρά μόνο πρωινά .Για πολλές μητέρες συμβαίνει το ίδιο.Το πρωί είναι τα παιδιά στο σχολείο και μπορούμε και μεις να παρακολουθούμε τα μαθήματα.Διαφορετικα μας περιορίζεται,μας στερείται τα όνειρα και μας κόβονται τα φτερά….

  • 3 Μαΐου 2020, 09:03 | Ελενη Μπατση

    Δεν συμφωνω ….αντισυγματατικο….οοως τα περισσοτερα αλλωστε στην Ελλαδα.
    Δημοσια παιδεια…..την εχετε παραμελησει αδιαφορειτε. Κανενα ΕΠΑΛ δεν είναι υποδιαλυση οπως προτρεχουν καποιοι να διαδωσουν..

  • 3 Μαΐου 2020, 07:34 | Αλλά Βουϊτσικ

    Δώστε δυνατότητά εκπαίδευση σε όσους επιθυμούν!!!

  • 3 Μαΐου 2020, 01:40 | Χαρα

    Πιστεύω πως αυτό αδικει τους μαθητές άνω τον 17 ετών.

  • 3 Μαΐου 2020, 01:39 | Διονυσία

    Αίσχος! Το να στερείτε τον πολίτη από το θεμελιώδες δικαίωμά του στη μόρφωση είναι επονείδιστη κατάχρηση εξουσίας. Η θέση σας είναι ν’αντιπροσωπεύετε και να διευκολύνετε, όχι να εμποδίζετε και να δυναστεύετε. Δεν είστε μόνο εσείς άνθρωποι και παιδιά δεν είναι μόνο τα δικά σας.

  • 3 Μαΐου 2020, 01:22 | Ιωάννα Φ

    Αντισυνταγματική και άδικη κρίνω την αντιμετώπιση των ΕΠΑΛ έναντι των ΓΕΛ αναφορικά με το όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ. Πλείστες οι περιπτώσεις ανθρώπων που είχαν την ευκαιρία να φοιτήσουν και να πάρουν απολυτήριο ή μια δεύτερη ειδικότητα. Τέλος ουδέποτε υπήρξε θέμα εκφοβισμού από ενήλικες αλλά από εφήβους .

  • 3 Μαΐου 2020, 01:13 | Σοφια

    Τα παιδια που ειναι 19 χρονων κ θελουν να αλλαξουν κατευθυνση στη ζωη τους να μην τους δωσουμε μια ευκαιρια,να πανε να πληρωνουν ιδιωτικσ ιεκ;

  • 3 Μαΐου 2020, 00:50 | Petros

    Πιστεύω ότι αυτό άδικη τους μαθητές άνω τον 17 ετών που θέλουν να σπουδασουν στο σχολείο που επέλεξαν.

  • 3 Μαΐου 2020, 00:34 | Πασχάλης Κυρτσόπουλος

    Διαβάζοντας και ξανά διαβάζοντας το «17», δε μου μένει να κάνω κάτι άλλο, παρά να ψάξω. Να ψάξω το γιατί, το γιατί των γιατί και πίσω από αυτό. Όσο όμως κι αν ψάξω, όσο όμως κι αν προσπαθώ δε βλέπω πουθενά σ’ αυτή την προσθήκη το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, το συμφέρον των μαθητών, το συμφέρον της οικογένειας. Πουθενά!!! Το μόνο που βλέπω είναι αναστάτωση, εμπαιγμός, απογοήτευση. Γιατί αποκλείεται τους αποφοίτους των Λυκείων από την απόκτηση ενός πτυχίου ή ενός δεύτερου πτυχίου. Πρέπει υποχρεωτικά να τους μετακινήσετε στην κατάρτιση επιβαρύνοντάς τους οικονομικά; Γιατί;
    Δεν θέλω να σχολιάσω την αναστάτωση που δημιουργεί αυτή σας η ρύθμιση στη λειτουργία των σχολείων και των διευθύνσεων. Δε θέλω να σχολιάσω την ομηρεία των αναπληρωτών. Έτσι κι αλλιώς όταν οι καθηγητές χρειάζεται να υποστηρίξουν τις διάφορες μεταρρυθμίσεις σας ή κάποιες έκτακτες καταστάσεις (όπως αυτή που διανύουμε), είναι ΦΙΛΟΤΙΜΟΙ, εργατικοί, εφευρετικοί, ενώ όταν πρόκειται να εξυπηρετήσετε εσείς τα δικά σας συμφέροντα είναι απλώς «αριθμοί».
    Αλλαγές, μεταρρυθμίσεις, βελτιώσεις για το καλό του Δημόσιου σχολείου, για το καλό των μαθητών, για το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ!
    Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν…..
    Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:57 | ΝΑΣΙΑ

    Ατόπημα του υπουργείου να βάζει ηλικιακούς φραγμούς σε άτομα που ψάχνουν μια επαγγελματική διέξοδο στις δύσκολες εποχές που ζούμε. Και σαν εκπαιδευτικός με δωδεκαετή εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση σας διαβεβαιώ οτι η πλειοψηφία των ενήλικων μαθητών είναι άριστοι μαθητές, συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και παραδείγματα προς μίμηση για τους μικρότερους μαθητές. Ευχαριστώ

  • 2 Μαΐου 2020, 23:52 | Σπυριδουλα

    Ειναι δυνατον σε αυτην την κριση που ζουμε κ στα χειροτερα δυστυχως που ειναι μπροστα μας,να αποκλειονται απο το δημοσιο σχολειο παιδια ανω των 17 χρονων…και απο που;Απο τα ΕΠΑΛ ειδικα που θελει καποιο παιδι να μαθει μια τεχνη κ να βγαλει ενα μεροκαματο.Τι θα κανουν ολα αυτα τα παιδια;Με το ετσι θελω να πανε στα Ιεκ κ να πληρωσουν;Γιατι απο οτι γνωριζω τα δημοσια ΕΠΑΛ κ ειδικα στην επαρχια δεν εχουν πολλες ειδικοτητες κ τα εσπερινα επ ειναι επισης ελαχιστα κ με λιγες ειδικοτητες.
    Πραγματικα οτι πιο ρατσιστικο εχω διαβασει ποτε μου ολα αυτα τα χρονια.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:51 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Α.

    Απαράδεκτο, ανάλγητο και σίγουρα αντισυνταγματικό.Ποιος άραγε μπορεί να αποτρέψει νέους ανθρώπους που ενδεχομένως αντιμετώπισαν σοβαρά θέματα με την υγεία τους,την οικογένεια ή οικονομικές δυσκολίες από το να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε πρωινά ΕΠΑΛ; Πόση αδικία για τους μαχητές της ζωής που δεν είχαν την τύχη να μεγαλώσουν σε υγιές,προστατευτικό και ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον; Υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά (μαθητές ΕΠΑΛ άνω των 17)που έχουν το καταφύγιο τους και μια δεύτερη ευκαιρία για μόρφωση και καλύτερη ζωή!!Με ποιο δικαίωμα τους στερείτε αυτή την ευκαιρία;

  • 2 Μαΐου 2020, 23:47 | ΜΙΧΑΛΗΣ

    η Τεχνικη και Τεχνολογικη εκπαιδευση χρειαζεται ενισχυση.
    Η δια βιου εκπαιδευση πρεπει να παραμεινει προτεραιοτητα, και να παρεχει δευτερες ευκαιριες.

    …..εαν ήθελε να εγγραφεί σε ημερήσιο ΕΠΑΛ για να αποκτήσει
    δωρεάν μία ειδικότητα και να διεκδικήσει την είσοδο του στο Πανεπιστήμιο μέσα από Πανελλήνιες εξετάσεις, μπορούσε να το κάνει ανεξάρτητα από την ηλικία του.

    Επιπλέον κάποιος απόφοιτος του ΕΠΑΛ μπορούσε να επανεγγραφεί σε αυτό και να αποκτήσει δωρεάν μία δεύτερη ειδικότητα επίσης ανεξάρτητα από την ηλικία του.
    για παραδειγμα εαν πρεπει να επαναλαβει τις πανελληνιες εξετασεις , να ειναι σε περιβαλλον σχολειου, αποκτοντας ταυτοχρονα μια δευτερη εξειδικευση.

    Επισης περιορισμων των πιθανων μαθητων, μειωνει το συνολικο αριθμο .. υπαρχει κινδυνος καταργησης τμηματων. Και αρα μαθητες να πρεπει να αλλαξουν σχολικο περιβαλλον.

    Οι μαθητες μεγαλυτερης ηλικιας συχνοτερα ειναι ωριμοτεροι και με σαφη κινητρα, εχουν εμπειρια αρα μαλλον προσφερουν στο συνολο της ταξης.

    Τα ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ ως εναλλακτικη απαιτουν ο μαθητης να ειναι ηδη εργαζομενος και δηλωμενος απο τον εργοδοτη του.

    Με τις προβλεψεις ανεργιας… καλυτερα τα σχολεια .. να μεινουν ανοικτα

  • 2 Μαΐου 2020, 23:44 | Θανος

    Oσοι εγγράφονται στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. είχαν πραγματικά σοβαρούς λόγους να το κάνουν:
    1. Δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ. ή Ι.Ε.Κ. στην πόλη, στο Νομό ή στο νησί τους.
    2. Αν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ., δεν έχει την ειδικότητα που επιθυμούν να σπουδάσουν.
    3. Εργάζονται το απόγευμα και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε εσπερινό ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. Η περίπτωση αυτή αφορά κατά κόρον στις γυναίκες που παρακολουθούν ειδικότητες του τομέα Υγείας, καθώς οι εργασίες του κλάδου στις οποίες εργάζονται έχουν κατεξοχήν απογευματινό ωράριο.
    4. Είναι μητέρες μικρών παιδιών και μπορούν να απουσιάζουν από το σπίτι μόνο όταν εκείνα είναι στο σχολείο ή στον παιδικό σταθμό.
    5. Την ώρα που σχολούν τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. (22:30 – 23:00) δεν υπάρχει συγκοινωνία για το χωριό ή την περιοχή τους.
    5) Οι ενήλικοι που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ στη πλειοψηφία τους είναι ώριμοι και αποτελούν πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους. Είναι πιο συνειδητοποιημένοι για την επιλογή τους και έχουν σαφείς στόχους.
    6) Ορισμένοι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνοντας μία ειδικότητα παρακολουθούν ξανά πρόγραμμα του ΕΠΑΛ για απόκτηση δεύτερης ειδικότητας ώστε να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα.
    7) Αρκετοί απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν το ΓΕΛ, επανέρχονται να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο.
    8) Δεν είναι λίγοι οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (διαφόρων ηλικιών) οι οποίοι, για διάφορους λόγους (οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς), δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι) με στόχο να αποκτήσουν ταυτόχρονα με το πτυχίο τους και πρόσβαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Συνήθως παρουσιάζουν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω ΕΠΑΛ.
    9) Κάποιοι μαθητές των ΕΠΑΛ λόγω ανεπαρκούς φοίτησης στο γυμνάσιο, για διάφορους λόγους, φτάνουν στην Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών.
    10) Αρκετοί μαθητές που βρίσκονται ήδη στην ενηλικίωση φοιτούν ήδη στην Α’ και Β΄ τάξη ημερήσιων ΕΠΑΛ.
    11) Σε υποβαθμισμένες περιοχές με χαμηλό, μορφωτικό και κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, με μειονότητες και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού αρκετοί ενήλικοι αναζητούν διέξοδο μέσω των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ειδικά όταν δεν λειτουργεί και άλλης βάρδιας στην περιοχή τους) για την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την αναζήτηση επαγγελματικών προσόντων.

    Με βάση τα παραπάνω αλλά και την αιτιολογική έκθεση για τα άρθρα 51 και 52 που αναφέρουν λόγους:
    α) Σχολικού εκφοβισμού και βίας και β) Μείωση του μαθητικού δυναμικού στα ημερήσια ΕΠΑΛ για βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
    Είναι προφανές ότι:
    1) Το Ημερήσιο (μόνο) Επαγγελματικό Λύκειο στοχοποιείται ως κέντρο ανομίας, σχολικού εκφοβισμού και βίας
    2) Καταργείται η ισότητα (δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για τα ημερήσια ΓΕΛ) και καταστρατηγείται το δικαίωμα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση για τους άνω των 17 ετών. Αφαιρείται η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής φοίτησης και δημιουργείται διάκριση σε βάρος των ημερήσιων ΕΠΑΛ και των ενηλίκων μαθητών που επιθυμούν να το επιλέξουν.
    3) Οι άνω των 17 ετών μαθητές που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ, και αποτελούν κατά κανόνα πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους, στοχοποιούνται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού.
    4) Μαθητές με ανεπαρκή φοίτηση εκδιώχνονται από τα ΕΠΑΛ και τιμωρούνται με αποκλεισμό.
    5) Μαθητές του ΕΠΑΛ που τελειώνουν την Α’ Λυκείου και είναι ήδη άνω των 17 δεν μπορούν πλέον να εγγραφούν στην Β’ ΕΠΑΛ και το μόνο που τους μένει είναι να μεταπηδήσουν στο Γενικό Λύκειο στο οποίο δεν υπάρχει ανάλογο όριο ηλικίας ή σε εσπερινό που όμως πιθανότατα δεν υπάρχει στην περιοχή τους ή δεν θα έχει απαραίτητα τον Τομέα που επιθυμούν.
    6) Το να πηγαίνουν οι ενήλικες μαθητές όλοι σε ΙΕΚ δεν αποτελεί απαραίτητα διέξοδο καθώς από εκεί δεν δίνεται πρόσβαση με πανελλήνιες εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιπρόσθετα οι άνω των 17 δεν έχουν απαραίτητα απολυτήριο λυκείου. Το ΕΠΑΛ προσφέρει εκπαίδευση και είναι λύκειο και το ΙΕΚ κατάρτιση.
    7) Σε πάρα πολλά ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ θα υπάρχει μείωση του μαθητικού δυναμικού λόγω της διάταξης αυτής.
    8) Οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία ή δεν βρουν φύλαξη για τα παιδιά τους με τις περισσότερες πιθανότητες να τους οδηγούν να εγκαταλείψουν το σχολείο.
    9) Οι εμπειροτεχνίτες (πχ κομμωτές, νοσηλευτές, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, μηχανολόγοι κ.α.) που θέλουν να αναβαθμίσουν και να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και τους τίτλους σπουδών τους που μπορεί να έχουν από άλλη βαθμίδα που δεν οδηγούσε σε απολυτήριο λυκείου (πχ ΕΠΑΣ) και σπούδαζαν ή επιθυμούν να σπουδάσουν στο ημερήσιο ΕΠΑΛ της περιοχής τους, είτε γιατί εργάζονται σε απογευματινή, νυχτερινή βάρδια είτε γιατί δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑΛ στην περιοχή τους, πλέον χάνουν αυτό το δικαίωμα και αποκλείονται από την εκπαίδευση.
    10) Τα άρθρα 51 και 52 επί της ουσίας καταργούν αυτομάτως τα ημερήσια ΕΠΑΛ που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο αφού δεν προβλέπει έστω τον μετασχηματισμό τους σε εσπερινά ΕΠΑΛ. Φυσικά αν μετασχηματισθούν σε εσπερινά θα χάσουν αυτομάτως τους ανήλικους μαθητές. Αν συντρέχουν λόγοι για τον μετασχηματισμό απογευματινών ΕΠΑΛ σε εσπερινά θα πρέπει να προβλεφθεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να τα καταργεί με έμμεσο τρόπο.
    11) Για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, λόγω συνωστισμού, δεν διώχνονται οι μαθητές απ’ το δημόσιο δωρεάν σχολείο αλλά νομοθετείται η μείωση μαθητών ανά τμήμα (πχ μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε θεωρητικά μαθήματα σε 20 και σε εργαστηριακά μαθήματα σε 10). Επίσης έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων εφόσον αναγνωρίζεται από το υπουργείο με βάση το αιτιολογικό πως όσοι λιγότεροι μαθητές βρίσκονται σε ένα τμήμα τόσο καλύτερα αποτελέσματα εκπαίδευσης επιτυγχάνονται.
    Για τους παραπάνω λόγους τα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν

  • 2 Μαΐου 2020, 23:38 | Γονιος 19χρονου

    Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ η προταση αυτη του Υπουργειου κ να ζητησει ενα μεγαλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ απο παιδια σαν το δικο μου που εκανε το λαθος να θελει να δοκιμασει την τυχη του σε μια ειδικοτητα των ΕΠΑΛ για να βγαλει ενα μεροκαμματο να ζησει…
    Να πουν στο παιδι μου που θα μαθει την ειδικοτητα αυτη που θελει αφου στο νησι που μενουμε ουτε εσπερικο επαλ υπαρχει ,ουτε ΙΕΚ…
    Οτι πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ εχω ακουσει κ τιμωρητικο απεναντι στα νεα πσιδια,δεν εχω λογια πραγματικα

  • 2 Μαΐου 2020, 23:37 | Αθανασίου κωσταντινα

    Δώστε την δεύτερη ευκαιρία κ την μορφωτική κ εργασιακή,που κοινή ΙΚΑ τα προηγούμενα χρόνια δεν μπορούσαν για βιοποριστικους λόγους, αυτός ο μαθητής είναι περισσότερος συνειδητοποίημενος από ένα 17 χρόνο, Η ΓΝΏΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΎΝΑΜΗ!!!!!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 23:34 | Νίκος

    Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας.Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:29 | Αναστασία

    Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Βιοιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής προερχόμενη από ΕΠΑ.Λ. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό για την επιλογή μου. Από τα χρόνια του σχολείου έχω τις καλύτερες αναμνήσεις από τους ενήλικους μαθητές. Ήταν αυτοί που ένωναν την τάξη και βοηθούσαν πολύ τους εκπαιδευτικούς σαν πιο ώριμοι άνθρωποι. Ήταν επίσης αυτοί που είχαν τις καλύτερες επιδόσεις και αυτοί που πάντα φρόντιζαν να παρέμβουν με όμορφο τρόπο για να αποτρέψουν τις διαμάχες μεταξύ των ανηλίκων μαθητών. Λυπάμαι πολύ που σήμερα ενημερώθηκα ότι το σχολείο θα κλείσει τις πύλες του για όλους αυτούς τους ανθρώπους. Θεωρώ βέβαιο ότι η απόφαση πάρθηκε χωρίς πολύ σκέψη ή χωρίς ενημέρωση. Σας παρακαλώ ειλικρινά να εξετάσετε το θέμα και με πολύ λογική και σκέψη να αποφασίσετε. Οι άνθρωποι αυτοί αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. Μην τους κόβεται τα φτερά. Ελπίζω ότι η κυβέρνηση θα δείξει το ανθρώπινο πρόσωπο που επιβάλλεται για την περίσταση.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:28 | Αθανασίου κωσταντινα

    Δώστε την ευκαιρία στους ανθρώπους να έχουν δεύτερη ευκαιρία στην μορφωτική κ συνέπεια στην εργασιακή κοινωνία Η ΓΝΏΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΎΝΑΜΗ, μην τους αφήνετε στην άγνοια για να τους χειραγωγηται.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:25 | Γονεας

    Θεωρω ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το αποκλειεις ενα παιδι 18,19,20 η κ παραπανω απο το σχολειο μονο κ μονο επειδη δεν ειναι 17 χρονων οπως προτεινει το Υπουργειο μονο.
    Εμενα το παιδι μου περσυ εδωσε πανελληνιες κ δεν περασε καπου κ θελει να σπουδασει μια ειδικοτητα σε ΕΠΑΛ της πολης μας.Εσπερινο Επαλ δεν υπαρχει παρα μονο σε γειτονικο νομο ο οποιος μαλιστα δεν ειχε την ειδικοτητα που ηθελε το πσιδι…
    Τι θα γινουν ολα αυτα τα παιδια κ ειναι παρα πολλα που γνωριζω στην ιδια θεση…Το ιδιο κ με ποσα παιδια που ειναι σε νησια κ υπαρχει μονο ενα ΕΠΑΛ…
    Οποιος το σκεφτηκε ολο αυτο ειναι εκτως πραγματικοτητας κ εκδικητικο προς τα παιδια του κοσμακι που προσπαθει να ορθοποδησει.
    Να αποσυρθει αμεσα η προταση κ να ζητησει συγγνωμη το Υπουργειο απο τα παιδια μας

  • 2 Μαΐου 2020, 23:22 | Χαρά

    Το επαγγελματικό λύκειο πρέπει να έχει ανοιχτές τις πόρτες του σε κάθε άνθρωπο που θέλει να μάθει μια τέχνη!!! Το ηλικιακό κριτήριο είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, αποκλείει τόσο τους νέους ανθρώπους που επιθυμούν να φοιτήσουν και να πετύχουν την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια όσο και τους μεγαλύτερους που θέλουν να αποκτήσουν γνώσεις και εφόδια ώστε να μπουν στον επαγγελματικό στίβο. Σχετικά με την φοίτηση ενηλικων μαθητών έχω να πω πως διδάσκω 23 χρόνια στην επαγγελματική εκπαίδευση και ποτέ οι μαθητές αυτοί δεν δημιουργούν προβλήματα στο σχολείο. Το αντίθετο συμβαίνει, βάζουν την ώριμή τους πινελιά και συμπαρασύρουν θετικά τους ανήλικους. Χαιρόμαστε πάντα που τους έχουμε! Ποια έρευνα αποδεικνύει πως οι ενήλικες μαθητές δημιουργούν προβλήματα και εκφοβίζουν τους ανήλικους;;;; Αν θέλετε πραγματικά να μειωθεί η ανεργία και να δώσετε ευκαιρίες σε ανθρώπους που ίσως καθυστέρησαν να βρουν το δρόμο τους και θέλουν να ακολουθήσουν μια ειδικότητα του ΕΠΑΛ και να μπουν στον χώρο της εργασίας θα πρέπει να αποσύρετε τα άρθρα 51 και 52.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:15 | Ελένη

    Θα επιθυμούσα μία έντιμη απάντηση στο παρακάτω ερώτημα:

    Επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα , η Θεσσαλονίκη και οι μεγάλες πόλεις, ένας 18χρονος που για τον οποιοδήποτε λόγο τελειώνει την Α ΕΠΑΛ σε αυτή ηλικία και στο μέρος που ζει δεν υπάρχει ούτε σχολή κατάρτισης, ούτε σχολή ΟΑΕΔ, ούτε ΙΕΚ δημόσιο ή ιδιωτικό σε ποια εκπαιδευτική δομή θα πάει?

    Νομίζω έχει μία επιλογή ΜΟΝΟ, να πάει στο διπλανό Γενικό Λύκειο.

    Εκτός εάν τον στείλουμε στο σπίτι του……

  • 2 Μαΐου 2020, 23:07 | Γιάννης Θ

    ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
    (Σκωπτικά Αριστοφανικά)

    Αντιπολίτευση: Πριν δύο μήνες στη Βουλή η κυρία Ζαχαράκη, στα μέτρα για το bullying, δεν μας είχε αναφέρει κάτι τέτοιο.

    Υπουργός : Λόγω καραντίνας έχω καιρό να την δω.

    Αντιπολίτευση: Παραδέχεστε εξόφθαλμα ότι εμείς είχαμε αυξήσει τον αριθμό μαθητών στα ΕΠΑΛ και έτσι έγινε ΄΄συμφόρηση΄΄.

    Υπουργός: Ναι αλλά εμείς χτυπάμε το bullying.

    Αντιπολίτευση : Μα δεν υπάρχει κάποια μελέτη και δεν ισχύει αυτό για τα ΕΠΑΛ. Σε άλλες δομές υπάρχει περισσότερο.

    Υπουργός : Ναααιι , αλλά βάζουμε σε καραντίνα το 1/3 του μαθητικού δυναμικού και δεν έχουμε συγχνωτισμό.

    Αντιπολίτευση: Ντροπή να λέτε τέτοια.
    Υπουργός: Καθρεφτάκι.

    Σοβαρευτείτε. Δείχνετε σοβαρή κυβέρνηση σε πολλούς τομείς. Μην κάνετε παραφωνίες. Μην φτιάχνετε μόνοι σας παγίδες. Μη δίνετε εύκολα σημεία στον αντίπαλο.
    ΟΧΙ πάλι εύκολο θύμα τα ΕΠΑΛ. Στην προηγούμενη διακυβέρνηση ΄΄κοπήκατε΄΄ σε αυτό το μάθημα. ΟΧΙ πάλι αδιάβαστοι. Στηρίξτε την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

    Το άρθρο αυτό πρέπει να αποσυρθεί.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:03 | CC

    Μα γιατί τέτοια εμμονή με την Επαγγελματική Εκπαίδευση; Παντού την έχουν ισάξια με την Γενική Εκπαίδευση αν όχι καλύτερα. Χωρίς κανένα πειστικό έστω αληθοφανές επιχείρημα αλλά αντιθέτως όπως και τότε με την οριζόντια κατάργηση όλου του τομέα υγείας από τα ΕΠΑΛ και τις διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών, έτσι και τώρα με αυτό το οριζόντιο μέτρο (κανένας πάνω από 17 στα ΕΠΑΛ) και με ανυπόστατες δικαιολογίες (βια και αποσυμφόρηση :)) αλλά και όσα είπατε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (καλύτερη διαχείριση εργαστηρίων :))προσπαθείτε να συρρικνώσετε την ΕΕ. Να λάβετε σοβαρά τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα όσων έγραψαν να καταργηθούν τα άρθρα 51 και 52. Είδα και κάποια σχόλια υπέρ βέβαια αλλά κι αυτά χωρίς επιχειρήματα ή εντελώς αίολα επίσης. Δεν γέμισαν ξαφνικά ανώμαλους 40ρηδες τα ΕΠΑΛ. Κάθε τέτοια περίπτωση ας δώσουν εξουσία στο ΣΔ να την τελειώνει. Επίσης δεν είναι μόνο οι 40ρηδες και οι 18άρηδες δεν θα μπορούν να γραφτούν και να μορφωθούν αν περάσουν αυτά τα άρθρα.
    Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτραπεί η καταστρατήγηση της ελεύθερης πρόσβασης στα ημερήσια ΕΠΑΛ, η ανισότητα ανάμεσα στους δύο τύπους λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), η συρρίκνωση της δωρεάν δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και εντέλει η κατάργηση σχολικών μονάδων. Είναι απαράδεκτη και αστήρικτη η στοχοποίηση των μαθητών άνω των 17 ετών, ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού, ενώ αν πάνε σε ημερήσια ΓΕΛ οι ίδιοι μαθητές δεν ισχύουν οι ίδιοι λόγοι. Η Δια βίου Μάθηση η οποία αποτελεί άξονα και προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια για την Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα με τα εν λόγω άρθρα υπονομεύεται και σταματά να έχει δημόσιο χαρακτήρα.
    Τα απαράδεκτα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν.

  • 2 Μαΐου 2020, 23:03 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να είναι λογικό όλο αυτό που περιγράφεται στο άρθρο αυτό. Δεν θα μπω σε κυνήγι μαγισσών, ούτε σε λογικές συνωμοσίας για το τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό.
    ΑΠΛΑ ΑΠΟΣΥΡΤΕ ΤΟ!

  • 2 Μαΐου 2020, 22:46 | Μαίρη Ποντικάκη

    Σαν εκπαιδευτικός του ΕΠΑ.Λ με διδακτική εμπειρία 17 ετών, έχω διαπιστώσει ότι οι πιο συνεργάσιμοι και συνεπείς μαθητές μας είναι οι ενήλικες, οι οποίοι έρχονται απόλυτα συνειδητοποιημένοι να μάθουν και να τους δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση και στην επαγγελματική τους αποκατάσταση. Είναι πραγματικά ντροπιαστικό για κάθε εκπαιδευτικό, το να αναγκαστεί να κλείσει την πόρτα του σχολείου σε αυτούς τους ανθρώπους. Είναι ρατσιστικό! Αντισυνταγματικό! Βίαιο! Σας παρακαλώ να το δείτε με σοβαρότητα. Πρέπει για ηθικούς λόγους να αποσυρθεί.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:33 | Κατερίνα Νταγκουνάκη

    Το άρθρο είναι απαράδεκτο! Αντισυνταγματικό! Καταργεί τη δια βίου μάθηση! Χτύπημα σε ανθρώπους που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία σε πολύ δύσκολες οικονομικά εποχές. Πρέπει να αποσυρθεί!

  • 2 Μαΐου 2020, 22:32 | Κωστας

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ !!Προφανως και δεν έχετε εικόνα για τα σχολεία ΕΠΑ.Λ. Οι ενήλικοι μαθητές είναι αυτοί που στοχευμένα γυρίζουν στα θρανία αρπάζουν την ευκαιρία κ παροτρύνουν κ τους υπόλοιπους μαθητές . Όσον αφορά το bulling ,ποιος άραγε το σκέφτηκε αυτό , προφανώς κ δεν έχει καμία σχέση με τα σχολεία , οι ενήλικες έχουν άλλες προτεραιότητες , και δεν σπαταλούν τον χρόνο τους για κάτι τέτοιο . Είναι ώριμοι κ αγωνίζονται ν φτάσουν στο στόχο τους

  • 2 Μαΐου 2020, 22:25 | Γιάννης

    Διαφωνώ παντελώς με το όριο ηλικίας στην φοίτηση των μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ. Είναι άδικο και άνισο καθότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ και επιπροσθέτως σε όσα λειτουργούν οι ειδικότητες είναι περιορισμένες. Είναι λάθος να αποκλείονται απο την μάθηση συνειδητοποιημένοι μαθητές που ταυτόχρονα είναι Έλληνες πολίτες με δικαιώματα. και ως γονέας ΑΜΕΑ τέκνου στο ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ το οποίο έχει χάσει δύο χρονιές λόγω επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο και δημοτικό ΤΟ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΕ απο το δικαίωμα του να εγγραφεί σε ένα ΕΠΑΛ, ποιο είναι το μέλλον του;;;; Σε ΕΕΕΕΚ ενώ είναι συνεργάσιμο και λειτουργικό παιδί;;; Η πολιτεία οφείλει να προσφέρει δωρεάν παιδεία σε όλους. Όσον αφορά τους μαθητές με κακή συμπεριφορά έναντι συμμαθητών τους υπάρχουν υπάρχουν ποινές και επιπτώσεις για όσα πράττουν! Θα πρότεινα η κυβέρνηση να ενεργοποιήσει το θεσμό του ψυχολόγου σε κάθε ΕΠΑΛ και τη δημιουργία καθηγητών/συμβούλων για κάθε μαθητή.

  • 2 Μαΐου 2020, 22:11 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Μ.

    Ως πατέρας μαθητή γενικού λυκείου της γ΄τάξης θέλω ο γιος μου αν δεν περάσει στην τριτοβάθμια, να έχει το δικαίωμα να φοιτήσει σε ένα ημερήσιο ΕΠΑΛ σε φυσιολογικές ώρες της ημέρας.Άλλωστε το απόγευμα είναι σχετικά πιθανότερο να βρεί μια εργασία μερικής απασχόλησης. Είναι απαράδεκτο να στερείσετε το δικαίωμα σε νέα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να βρούν ένα επάγγελμα, ώστε να ζήσουν με αξιοπρέπεια στη ζωή τους. Είναι εγκληματικό να καταδικάζετε νέους ανθρώπους και να τους αφαιρείτε τη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας.
    Ο ρόλος της πολιτείας είναι να δίνει διέξοδο σε κατηγορίες μαθητών χαμηλών οικονομικών στρωμάτων να αποκτήσουν μόρφωση και επαγγελματικά προσόντα σε δημόσιο σχολείο και ΔΩΡΕΑΝ.Οι λόγοι που προβάλλετε είναι προσχηματικοί,είναι καθαρά αντιλαικό μέτρο και εντελώς παράλογο!!
    Απαράδεκτο!!

  • 2 Μαΐου 2020, 22:08 | Δημήτριος Μ

    Ως πατέρας μαθητή γενικού λυκείου της γ΄τάξης θέλω ο γιος μου αν δεν περάσει στην τριτοβάθμια, να έχει το δικαίωμα να φοιτήσει σε ένα ημερήσιο ΕΠΑΛ σε φυσιολογικές ώρες της ημέρας.Άλλωστε το απόγευμα είναι σχετικά πιθανότερο να βρεί μια εργασία μερικής απασχόλησης. Είναι απαράδεκτο να στερείσετε το δικαίωμα σε νέα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να βρούν ένα επάγγελμα, ώστε να ζήσουν με αξιοπρέπεια στη ζωή τους. Είναι εγκληματικό να καταδικάζετε νέους ανθρώπους και να τους αφαιρείτε τη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας.
    Ο ρόλος της πολιτείας είναι να δίνει διέξοδο σε κατηγορίες μαθητών χαμηλών οικονομικών στρωμάτων να αποκτήσουν μόρφωση και επαγγελματικά προσόντα σε δημόσιο σχολείο και ΔΩΡΕΑΝ.Οι λόγοι που προβάλλετε είναι προσχηματικοί,είναι καθαρά αντιλαικό μέτρο και εντελώς παράλογο!!
    Απαράδεκτο!!

  • 2 Μαΐου 2020, 21:44 | ΓΚ

    Αντισυνταγματικο, οπισθοδρομικο, Αυθαίρετο, αντιαναπτυξιακο. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ απο καθε άποψη!!!

  • 2 Μαΐου 2020, 21:40 | Γαβριέλα Καλτέκη

    Πολλά παιδιά σε αυτήν την ηλικία ακόμα δεν έχουν αποφασίσει για τον μελλοντικό τους προσανατολισμό και ωριμάζουν αργότερα. Επίσης, πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και νέοι με σύνδρομα, που δεν μπορούν να προχωρήσουν στα ΓΕΛ, βρίσκουν καταφύγιο στο κοντινότερο ΕΠΑΛ και κοινωνικοποιούνται μεταγενέστερα. Γνωρίζουμε ότι η λειτουργία σχολείων πιο δομημένων από τα απρόσιτα ΙΕΚ στηρίζει εκατομμύρια οικογενειών που ψάχνουν μια δεύτερη ευκαιρία κι εμείς οι συνάδελφοι τους καθοδηγούμε με εμπιστοσύνη στο ΥΠΑΙΘ προκειμένου να ολοκληρώσουν τη μετάβαση (και μέσω της μαθητείας) στον εργασιακό χώρο.Με την κρατική στήριξη πείσαμε μαθητές παρελθόντων ετών να συνεχίσουν τη δια βίου εκπαίδευση σε σχολείο κοντά στο σπίτι τους και μας εμπιστεύθηκαν. Πώς θα τους απογοητεύσουμε τώρα;Παρακαλώ να μην γκρεμίσουμε μία επένδυση 10ετιών…

  • 2 Μαΐου 2020, 21:15 | Νίκη

    Έχοντας δουλέψει σε ΕΠΑΛ για διάστημα πάνω από δέκα έτη, διαπιστώνω ότι οι μαθητές άνω των 17 που έρχονται να παρακολουθήσουν μια δεύτερη ειδικότητα, έχουν πολύ μεγάλο πείσμα γι’ αυτό που κάνουν και συχνά αριστεύουν αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για τους μικρότερους συμμαθητές τους. Ταυτόχρονα, αυτή η ηλικιακή κατηγορία των ΕΠΑΛ αν δεν έχει το δικαίωμα εγγραφής, θα πρέπει να καταβάλλει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά στα ιδιωτικά ΙΕΚ, δεδομένου ότι τα κρατικά είναι ελάχιστα.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:51 | Ιωάννης Θ.

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    από την απουσία σχολιασμών για το δεύτερο επιχείρημα, αποδεικνύεται πως δεν ευσταθεί και εγείρει εύλογα ερωτήματα ότι είναι προσχηματικό. Εάν υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις συμφόρησης μπορούν να επιλυθούν κατά περίπτωση με πολλούς τρόπους.
    -Καλό δεν είναι που αυξάνεται το ποσοστό μαθητών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση;
    -Δεν πρέπει να προσεγγίσουμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο;
    -Δεν λέγατε προεκλογικά ΄΄συνειδητή επιλογή για πολλούς΄΄;
    -Μήπως το υπουργείο έχει άλλη ρότα τελικά;

    Στα συμπεράσματα του Συμβουλίου, της 26ης Νοεμβρίου 2012 (2012/C 393/02) http://publications.europa.eu/resource/cellar/43b3c7b1-4ace-11e2-9294-01aa75ed71a1.0005.04/DOC_1, αναφέρεται μεταξύ άλλων η ανάγκη διασύνδεσης θεωρίας και πράξης (κάτι που γίνεται στα ΕΠΑΛ με τα εργαστηριακά μαθήματα και την μαθητεία) και καλεί τα κράτη να προβούν σε μία σειρά από παρεμβάσεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση προκειμένου αυτή να ενδυναμωθεί, ως κατεξοχήν τομέας της Εκπαίδευσης που είναι ΄΄φιλικός προς την ανάπτυξη΄΄, κυρίως σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Πολλές από τις παρεμβάσεις αυτές, είχαν συμπεριληφθεί στο προεκλογικό σας πρόγραμμα (π.χ. η σύνδεση με την αγορά εργασίας), με στόχο να αναβαθμιστεί ο ρόλος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μειωθεί η ανεργία και να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της χώρας.
    Αντί αυτού μας παρουσιάζετε κάτι που πρώτη φορά ακούγεται αιφνιδιαστικά από εσάς. Όταν είχατε ερωτηθεί από δημοσιογράφο για να σχολιάσετε ένα σοβαρό περιστατικό σε ΓΕΛ είχατε πει ΄΄το μπούλινγκ είναι μάστιγα της εποχής. Δεν αφορά ένα συγκεκριμένο φορέα. Εμφανίζεται σε όλα τα στρώματα σε δομές προσχολικής εκπαίδευσης μέχρι και στα πανεπιστήμια. Το φαινόμενο είναι οριζόντιο δεν αφορά ένα φορέα συγκεκριμένα ΄΄.
    H υφυπουργός κυρία Ζαχαράκη είχε παρουσιάσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής μόλις στις 04/03/2020 μια σειρά θετικών μέτρων κατά του σχολικού εκφοβισμού και πουθενά δεν είχε θίξει κάτι τέτοιο.
    Το συμπέρασμα ότι ο ΄΄σχολικός εκφοβισμός παρατηρείται ιδίως μεταξύ ανηλίκων και ενηλίκων΄΄ είναι εντελώς αυθαίρετο. Στοχοποιεί,δυσφημεί και προσβάλει τους μαθητές και το σχολείο και δίνει λαβές σε άτομα που δεν έχουν γνώση επί του θέματος να κάνουν λανθασμένους και επικίνδυνους συνειρμούς. Αιτίες του σχολικού εκφοβισμού όπως ανεπαρκής γονική στήριξη, υπέρμετρη προβολή βίας (π.χ. στα γήπεδα), κοινωνικές ανισότητες κ.α., εμφανίζονται σε όλες τις ηλικίες και βαθμίδες εκπαίδευσης και σε μεγαλύτερο βαθμό απ΄ότι στα ΕΠΑΛ (μπορείτε να το διαπιστώσετε με ένα απλό Google search περιστατικών bulling), τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν στελεχωθεί και με Ψυχολόγους.
    Γιατί πάλι στόχος τα ΕΠΑΛ και η μαθητές τους;

    Το άρθρο αυτό παρακαλώ να το αποσύρετε και να διασκεδάσετε τις αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:49 | Κώστας

    Σωστό. Τα ΕΠΑΛ είναι υπό διάλυση. Ψεύτικα τμήματα, κάνεις δεν ξέρει ποιος γράφεται, πλασματικές ώρες μονίμων κ προσλήψεις αναπληρωτών.

  • 2 Μαΐου 2020, 20:39 | Μιχάλης

    Δεν είναι δυνατόν να μην μπορεί κάποιος να πάρει ένα δωρεάν πτυχίο και να βοηθηθεί στο μέλλον, τουλάχιστον αυτό, πραγματικά απαράδεκτο

  • 2 Μαΐου 2020, 20:38 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Θα μεγαλώσει η Ανεργία και η Αμάθεια -φτωχός νούς και η υποβιβασμός του λαού μας .

  • 2 Μαΐου 2020, 20:35 | Παναγιώτης

    Έλεος με την κάθε απόφαση του υπουργείου. Ντροπή σας, δεν σκέφτεστε ότι αυτό θα έχει πρόβλημα στο μέλλον για θέμα της ανεργίας; Βοηθήστε λοιπόν τα παιδιά και του ενήλικες να μάθουν γράμματα γιατί η εκπαίδευση είναι δώρο Θεού. Δεν μπορούμε αναγκαστικά να πάμε στο ΓΕΛ επειδή δεν μπορείτε να βοηθήσετε τα ΕΠΑΛ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΈΛΕΟΣ, ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ

  • 2 Μαΐου 2020, 20:04 | ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΟΥΚΟΓΙΑΝΝΗ

    Είναι σίγουρα αντισυνταγματικό να καθορίζεται το ηλικιακο όριο των 17 χρόνων για να εγγραφεί κάποιος μαθητής στην Β/θμια Τεχνολογική εκπ/ση (Ημερήσια ΕΠΑΛ ), όταν ζουμε σε μία χώρα που όχι μόνο πέρασε κ περνάει μία μεγάλη οικονομική κρίση και τα πάντα ειναι «ρευστά » ως προς την πορεία της οικονομίας της Αλωστε οι Οικονομολογοι και οι άλλοι ερευνητές -δημοσιας Διοικησης, Κοινωνιολογοι κλπ επιστήμονες εδώ και 20 χρόνια μας «προειδοποιούσανε » ότι θ αλάξουμε τουλάχιστον 7 επαγγέλματα -ειδικότητες στην διάρκεια της ζωής μας και παρόλο που φροντίσαμε οι περισσότεροι αναπληρωτές εκπ/κοί εδω και χρόνια ν αποκτήσουμε τουλάχιστον δύο-τρείς ειδικότητες επαγγελματικές βιώνουμε την ανεργία πολλάκις την τελευταία 10/ετία..-Πώς λοιπόν, αποκλείουν απο τα ΕΠΑΛ μαθητές που για οικονομικούς, κοινωνικούς και άλλους λόγους δεν «ευδοκίμησαν » στο επάγγελμα που ειχαν πρωτοεπιλέξει ή κάνανε «λάθος » επιλογή Λυκείου σε σχέση με τις δυνατότητες τους και τις οικονομικές συνθήκες που αλλάζουν στη χώρα και παγκοσμίως με απρόσμενα δυσάρεστα αποτελέσματα ? -Γνωρίζει η κα Υπουργός ότι το 70% των Ελλήνων ζεί υπό δύσκολες οικονομικές συνθηκες εδω και πολλές 10/ετίες και είναι πολλά τα άτομα που σταματάνε το σχολείο στα 15 τους χρόνια για να δουλέψουν και το ξανασυνεχίζουν αργότερα, όταν μπορουν να καλύψουν παράλληλα και οικονομικές τους ανάγκες ?Και πώς τους στερούνε το δικαίωμα στην Γ/θμια εκπαίδευση ? Και να μην ξεχναμε ότι η χώρα μας μορφολογικά ειναι «ιδιαίτερη » με πολλά νησιά που δεν λειτουργουν καθολου νυχτερινά ΕΠΑΛ ή δεν έχουν τις ειδικότητες που ζητουνε οι μαθητές..Πώς δλδ, θα φεύγει 1ς μαθητής και με ποιο πλοίο ή δρομολόγιο όταν σχολάσει το νυχτερινό ΕΠΑΛ στις 10 μ.μ. για να πάει στο γειτονικό νησί που πιθανόν να μένει ή σε γειτονικό χωριό ή πόλη που μπορεί ν απέχει μέχρι και 40 χλμετρα θα μας πείτε..?

  • 2 Μαΐου 2020, 19:59 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

    Στερεί από μεγάλη μερίδα μαθητών τη δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν ένα πτυχίο ή μία δεύτερη ειδικότητα, αλλά και να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο, βάζοντας όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη.