1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
ΕΜΠΕΙΡΙΑ:
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχουν αποδείξει ότι μπορούν να προσφέρουν σημαντικό έργο στη Δημόσια Εκπαίδευση, υποστηρίζοντας τεχνικά όλα τα Σχολεία σε θέματα εξοπλισμού πληροφορικής και στη δικτυακή σύνδεση με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ:
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο στη ουσία καταργεί τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, με το να ορίζει ότι σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται ένα άτομο Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.
Είναι αυτονόητο ότι ένα άτομο δε μπορεί να προσφέρει τις παραπάνω υπηρεσίες σε όλες τις Σχολικές Μονάδες της περιοχής ευθύνης του και αναπόφευκτα θα περιορίζεται κυρίως σε συμβουλευτικό ρόλο.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
Τον Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών να πλαισιώνουν δύο (2) Τεχνικοί, ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής, με αντικείμενο την παροχή Τεχνικής Υποστήριξης του εξοπλισμού Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των Σχολικών Μονάδων.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Με την παραπάνω πρόταση θα υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν τεχνικά οι Σχολικές Μονάδες και κατά συνέπεια να μην επιβαρύνονται με το κόστος της τεχνικής υποστήριξης που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε αποδώσουν σε εταιρείες που θα παρέχουν αυτό το έργο.
Κατά συνέπεια το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο θα είναι πολλαπλάσιο του λειτουργικού κόστους που επιφέρει η απασχόληση επιπλέον ατόμων σε αυτή την Υποστηρικτική Δομή
Διαφωνώ με την αντιμετώπιση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Όλα αυτά τα χρόνια υπήρξαν πολύτιμοι αρωγοί στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι επιμορφώσεις και η καθοδήγηση που λάβαμε όσον αφορά τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών ήταν ιδιαίτερα πολύτιμες και μάλιστα τις περισσότερες φορές και εκτός ωραρίου εργασίας για να μην δυσχαιρένεται η λειτουργία των σχολείων. Η δε τεχνική στήριξη που είχαμε από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν επίσης καθοριστική για την ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων πληροφορικής αλλά και όλης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων
Δεν μπορεί ένα μόνο άτομο να υποστηρίξει όλα τα σχολεία της κάθε Διεύθυνσης! ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΕΠΛΗΝΕΤ! ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΎΝ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, τουλάχιστον 3 σε κάθε Διεύθυνση!
Τα έχουν πει όλα οι προηγούμενοι…… είναι απαράδεκτοι σε λίγο θα καταργήσουν και τα σχολεία ….. όλα για τα Μνημόνια. Θεωρώ ότι οι δομές ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ όχι μόνο δεν πρέπει να υποβαθμιστούν , αλλά, αντίθετα, να ενισχυθούν ουσιαστικά με στόχο:
– να παρέχουν την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη και τεχνογνωσία στις σχολικές μονάδες
– να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην άμεση και γενικευμένη ενδοσχολική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες και στην αντίστοιχη πιστοποίηση.
Καθε πληροφορικός σε κάθε σχολείο κάνει τον καθηγητή,τον γραμματέα, τον καταχωριτή, τον βοηθό σε νέες τεχνολογίες,χωρίς μείωση ωραρίου τον τεχνικό στο εργαστήριο ή στα εργαστήρια (στο σχολείο μου 4 εργαστήρια), και τώρα ΚΑΙ τεχνικός για όλα τα αλλα, εαν καταργήσετε έναν συνεργατη ΤΟ «ΚΕΠΛΙΝΕΤ» ΠΟΥ δείνει λυσεις σε διαφορα ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ…
Τα άρθρα 14 & 17 του νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» οδηγούν στην κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και την αντικατάστασή τους από ένα άτομο ανά διεύθυνση.
Γιατί καταργείται ένας πετυχημένος θεσμός με αναγνωρισμένο αξιόλογο έργο τόσο στην υποστήριξη των σχολικών και διοικητικών μονάδων Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσο και των ίδιων των εκπαιδευτικών;
Είναι δυνατόν να συνεχίζεται η υποβάθμιση του ρόλου και της σημασίας της πληροφορικής στην εκπαίδευση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα;
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. έχουν συμβάλει καθοριστικά στην ένταξη και αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων και των σχολείων γενικότερα, τόσο σε επίπεδο τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και δικτυακών υποδομών, όσο και σε επίπεδο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε ψηφιακά εργαλεία.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πάντα αρωγοί στην προώθηση καινοτόμων δράσεων και στη διάδοση του ΕΛ/ΛΑΚ, διαθέτουν την τεχνογνωσία για την εγκατάσταση, λειτουργία και υποστήριξη ανοιχτών τεχνολογιών και έχουν να επιδείξουν πλούσιο έργο, αγάπη στο αντικείμενο, κατάθεση ψυχής.
Εξέχον παράδειγμα αποτελεί το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, το οποίο σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ), έχει υλοποιήσει πληθώρα επιμορφωτικών σεμιναρίων από απόσταση, με σημαντικά θετικά αποτελέσματα στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και μάλιστα, στη δύσκολα προσβάσιμη νησιωτική Ελλάδα.
Μεταξύ άλλων, η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην ανάληψη της τεχνικής στήριξης από τον ιδιωτικό τομέα.
Αντί να καταργηθούν, ο ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πρέπει να αναβαθμιστεί, να ενισχυθούν με προσωπικό αλλά και υλικοτεχνική υποδομή ώστε να εξακολουθήσουν να προσφέρουν απρόσκοπτα τις αναντικατάστατες υπηρεσίες τους.
Όποιος σκέφτηκε τη κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, πραγματικά δεν πρέπει να έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα που βιώνουμε κάθε μέρα στα δημόσια σχολεία με τις ελλιπείς υποδομές και εξοπλισμό. Ρωτήστε εκπαιδευτικούς Α/θμιας αλλά και Β/θμιας. Αν κάποιος διαβάσει τα σχόλια, εάν τελικά έχει κάποια αξία η διαβούλευση θα πρέπει άμεσα να αλλαχτεί η απόφαση περί κατάργησης.
Οι προτεινόμενοι ένας ή δύο εκπαιδευτικοί για την υποστήριξη εκατοντάδων σχολικών εργαστηρίων ανά περιοχή σημαίνει επί της ουσίας κατάργηση της τόσο αναγκαίας και σημαντικής υπηρεσίας που προσφέρουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ τόσο σε τεχνικό όσο και σε επιμορφωτικό επίπεδο.
Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Β Αθηνας για την υποστήριξη που προσέφερε, με επαγγελματισμό και επιστημονική κατάρτιση, όλα αυτά τα πολλά χρόνια, πάνω από δυο δεκαετίες, που υπηρετώ σε σχολεία της περιοχής. Ελπίζω να αποφευχθεί η κατάργησή τους, γιατί εάν γίνει πραγματικά θα είναι μια λυπηρή οπισθοδρόμηση σε εποχές που πρέπει να πηγαίνουμε μπροστά και όχι πίσω…
Ελένη Χούσου
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (MSc Επιστήμης Υπολογιστών) & Φυσικής (Πτυχίο Φυσικής ΕΚΠΑ)
6o Γυμνάσιο Αμαρουσίου
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι μια δομή που εκτός από το γνωστό διττό υποστηρικτικό ρόλο τους (τεχνικό και επιμορφωτικό-αναφέρεται σε όλα τα σχόλια), είναι ίσως η μόνη δομή της β/θμιας που ασχολείται με την έρευνα και σε θεωρητικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο. Διότι οι επιμορφώσεις δεν γίνονται χωρίς έρευνα. Έρευνα σε νέες τεχνολογίες σε νέες θεωρίες μάθησης κλπ κλπ, έρευνα που γίνεται ακόμα και στον ελεύθερο χρόνο των υπευθύνων.
Η κατάργηση-υποβάθμιση λοιπόν, αφενώς της θέσης τους ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ της μείωσης του προσωπικού τους θα έχει κόστος ΚΑΙ στην τεχνική στήριξη(εκ των πραγμάτων δεν θα προλαβαίνουν) ΚΑΙ στις επιμορφώσεις, αλλά ΚΑΙ στην υιοθέτηση και εκμάθηση νέων τεχνολογιών(πως να μάθουν; μήπως θα επιμορφώνονται από επίσημο φορέα;).
Θα έπρεπε να αναβαθμιστούν, αφενώς για επιβράβευση των υπηρεσιών τους τόσα χρόνια, αφετέρου για την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που έχουν οι υπεύθυνοί τους.
Αντί για μείωση του προσωπικού θα έπρεπε τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ να αναβαθμιστούν ποιοτικά με προσεγμένη επιλογή στελεχών με γνώσεις αλλά και υλική υποστήριξη.
Τα περισσότερα ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχουν να παρουσιάσουν σπουδαίο έργο. Είμαι υπεύθυνος σε 2 εργαστήρια, 2 διαφορετικών σχολείων με 30 χλμ απόσταση το ένα από το άλλο. Στο ένα από αυτά πηγαίνω 1 ημέρα την εβδομάδα έχοντας 2 ώρες κενο. Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσα να συντηρώ το 2ο εργαστήριο αλλά δεν προλαβαίνω! Τι γίνεται στα δημοτικά που 1 πληροφορικός συμπληρώνει σε 3,4 ή και 5 σχολεία?
Αν αφήσετε τα σχολικά εργαστήρια χωρίς υποστήριξη πολύ σύντομα θα είναι άχρηστα και το κόστος αντικατάστασης πολλαπλάσιο και μάλλον απαγορευτικό για πολλές μικρές περιφερειακές σχολικές μονάδες.
Η κατάργηση ή η υποβάθμιση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι μεγάλο λάθος και θα κοστίσει περισσότερα χρήματα απ’ ότι θα εξοικονομήσει! Πρέπει να αναβαθμιστούν και να λειτουργήσει ξανά και η Τεχνική Στήριξη.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ δεν πρέπει να καταργηθούν ή να υποστελεχωθούν. Αντιθέτως ανάλογα με τον αριθμό των σχολείων σε κάθε νομό πρέπει να έχουν αρκετό προσωπικό προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των σχολείων.
Τα περισσότερα σχολεία αυτή τη στιγμή έχουν εξοπλισμό του 2000 με συνέπεια να χρειάζονται συνέχεια υποστήριξη. Οι σχολικές επιτροπές δεν έχουν χρήματα για αγορά καινούριου εξοπλισμού. Έτσι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ βρίσκουν λύσεις να δουλεύουν ακόμα και αυτοί οι υπολογιστές.
Δεν υπάρχει υποστήριξη των οπτικών ινών και οι τεχνικοί του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ σε συνεργασία με το ελάχιστο τεχνικό προσωπικό του Ι.Τ.Υ.Ε καταφέρνουν να υποστηρίζουν τη δικτύωση του κάθε σχολείου.
Κάθε χρόνο διοργανώνουν και υποστηρίζουν τεχνικά σεμινάρια των καθηγητών Πληροφορικής σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο.
Υποστηρίζουν τεχνικά τις Δ.Δ.Ε. των νομών και τις διάφορες εκδηλώσεις που γίνονται όπως ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ και άλλα.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν μια πολύτιμα υποστηρικτική δομή για τα σχολεία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η προσωπική μου εμπειρία από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Αττικής είναι πολύ θετική και εκτιμώ ότι το νέο νομοσχέδιο υποτιμάει το ρόλο που διαδραματίζουν στην εκπαιδευτική κοινότητα.Επίσης πιστεύω ότι πρέπει να ενισχυθούν αριθμητικά σε άτομα , ώστε να υποστηρίζουν καλύτερα τα σχολεία.
Το ωφελμότερο πιστεύω , θα ήταν να αποτελέσουν μια αυτόνομη μονάδα στο νέο σχήμα , με τις διακριτές λειτουργίες που υποστήριζαν μέχρι τωρα.
Ο ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ ήταν και είναι πολύ σημαντικός για τη λειτουργία των εργαστηρίων πληροφορικής αλλά και την τεχνική υποστήριξη των σχολείων γενικότερα. Η βοήθεια σε εμάς τους καθηγητές πληροφορικής είναι πολύτιμη ιδιαίτερα όταν τις περισσότερες φορές καλούμαστε να δουλέψουμε σε εργαστήρια με πολύ παλιό εξοπλισμό, τα οποία δεν αναβαθμίζονται εύκολα. Κατά την άποψη μου υπάρχει πραγματική ανάγκη για ενίσχυση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ με περισσότερο προσωπικό ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στα αιτήματα μας και σε καμία περίπτωση συρρίκνωση και υποστελέχωση.
O ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ έχει κάποια σχέση με όλα αυτά; Λέω μήπως με υπεργολαβίες, θέλει να μπει και στην τεχνική στήριξη.
Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι εξαιρετικά σημαντικός και μέχρι σήμερα έχει επιδείξει αξιόλογο έργο όσον αφορά στην υποστήριξη της ομαλής λειτουργίας των σχολείων. Ο εξοπλισμός των σχολείων είναι απαρχαιωμένος σε πολλές περιπτώσεις, οι βλάβες συχνές, σε πολλά Δημοτικά δεν υπάρχει πληροφορικός για τεχνική υποστήριξη (πηγαίνει κάποιες ώρες την εβδομάδα με μερική διάθεση) και στα Νηπιαγωγεία οι Νηπιαγωγοί δεν διαθέτουν πάντα τις απαραίτητες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τεχνικά προβλήματα.
Το προσωπικό που προτείνεται για τις νέες δομές θα φανεί πλήρως ανεπαρκές για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών επομένως θα πρέπει να ενισχυθεί και όχι να μειωθεί. Οποιαδήποτε μείωση θα προκαλέσει πληθώρα προβλημάτων. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει ενοποίηση του προσωπικού και όχι διαμερισμός αυτού, δηλαδή θα πρέπει να είναι κοινοί οι εργαζόμενοι σε επίπεδο νομού (Α/θμια-Β/θμια) ώστε να γίνεται ορθολογικότερη κατανομή των επισκέψεων στα σχολεία, να υπάρχει άμεση διάχυση της τεχνογνωσίας και να αξιοποιούνται καλύτερα τα εργαλεία/υλικά της υπηρεσίας.
Αναβάθμιση και όχι κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν μια πολύτιμα υποστηρικτική δομή για τα σχολεία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η προσωπική μου εμπειρία από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων είναι πολύ θετική και εκτιμώ ότι το νέο νομοσχέδιο υποτιμάει το ρόλο που διαδραματίζουν στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι αρωγός της αναβάθμισης της εκπαίδευσης σε όλους τους τομείς. Είναι λοιπόν εντελώς λανθασμένη η σκέψη πως μπορεί να καταργηθούν. Ελπίζω πως θα επικρατήσει η λογική και αντί να καταργηθούν θα στελεχωθούν ακόμα περισσότερο…
Θα ήθελα να αναφέρω, ενδεικτικά, κάποιες εργασίες / υπηρεσίες που προσφέρει ένα Κε.Πλη.Νε.Τ. στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και στους υπόλοιπους φορείς της εκπαίδευσης:
1. έλεγχος, αποκατάσταση και προτάσεις για την επέκταση της δομημένης καλωδίωσης ενός σχολείου
2. ρυθμίσεις δρομολογητών
3. αναβάθμιση και συντήρηση εργαστηρίων πληροφορικής
3. επιτόπιος έλεγχος και διόρθωση Η/Υ και άλλων συσκευών
4. σύνδεση και εγκατάσταση εκτυπωτών / φωτοτυπικών κοινόχρηστων και δικτυακών κ.α.
5. ημερήσιες / επείγουσες επισκέψεις για διακοπές της σύνδεσης στο διαδίκτυο
7. εξυπηρέτηση τηλεφωνικά ή με απομακρυσμένη διαχείριση Η/Υ στα σχολεία
8. διάγνωση βλαβών και επιδιόρθωση μηχανημάτων που μεταφέρονται από τα σχολεία στον χώρο / εργαστήριο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ
9. υποστήριξη εκδηλώσεων σχολείων / φορέων της εκπαίδευσης
10. οργάνωση ημερίδων και συνεδρίων
11. οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων
12. δημιουργία, συντήρηση και ενημέρωση ιστοσελίδων εκτός του Κε.Πλη.Νε.Τ. (για σχολεία, διευθύνσεις και άλλες δομές εκπαίδευσης)
13. εγκατάσταση και αναβάθμιση εφαρμογών (λειτουργικού συστήματος και λογισμικού)
και πολλές άλλες.
Επίσης να επισημάνω, ότι το Κε.Πλη.Νε.Τ. είναι η μόνη δομή στην οποία καταγράφονται οι εργασίες / επισκέψεις των υπευθύνων, σε πληροφοριακό σύστημα, και ως εκ τούτο το έργο τους μπορεί να αξιολογηθεί.
Προτείνω το Κε.Πλη.Νε.Τ. να είναι μία δομή παρόμοια με τα ΚΕΑ και το ΚΕΣΥ και κάτω από το ΠΕΚΕΣ. Δηλαδή μία δομή ανά νομό στελεχωμένη με 3-4 (στους μεγάλους νομούς με περισσότερους) εκπαιδευτικούς Πληροφορικής η οποία θα στηρίζει και τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια. Σκοπός αυτής της δομής θα είναι η υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Ειδικότερα, τα Κε.Πλη.Νε.Τ. θα παρέχουν υποστήριξη στα εργαστήρια Πληροφορικής, στον υπολογιστικό και δικτυακό εξοπλισμό μιας σχολικής μονάδας, στην διάδοση των υπηρεσιών του ΠΣΔ με επιμορφώσεις και τέλος στην συμβουλευτική (και όχι μόνον) υποστήριξη με τεχνικές γνώσεις και προτάσεις.
Βασίλειος Κ. Ζήσκος
Καθηγητής Πληροφορικής – ΠΕ19
MSc Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα
Υπεύθυνος Κε.Πλη.Νε.Τ. Πιερίας
Όποιος σκέφτηκε τη κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ , πραγματικά δεν έχει ιδέα τι προσφορά είχαν και έχουν στην εκπαίδευση. Ρωτήστε εκπαιδευτικούς Α/θμιας αλλά και Β/θμιας. Βλέποντας τα σχόλια αν κάποιος τα διαβάσει για να έχει αξία η διαβούλευση θα πρέπει άμεσα να αλλαχτεί η απόφαση περί κατάργησης. Τι καταφέρνει το υπουργείο με αυτή την απόφαση; Να δίνει επίδομα σε ένα διοικητικό 90% άσχετης ειδικότητας στην επιστήμη της πληροφορικής και να υποβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες που μέχρι στιγμής υπήρχαν με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ χωρίς ΕΠΙΔΟΜΑ. Αυτό για να το καταφέρει κάποιος χρειάζεται «βραβείο» μη παραγωγικής ιδέας.
Ένας ή δύο εκπαιδευτικοί για την υποστήριξη εκατοντάδων σχολικών εργαστηρίων ανά περιοχή σημαίνει επί της ουσίας κατάργηση της τόσο αναγκαίας και σημαντικής υπηρεσίας που πρσέφεραν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ τόσο σε τεχνικό όσο και σε επιμορφωτικό επίπεδο. Η κατάργηση έρχεται σε μια χρονική στιγμή που η συνεισφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στην αναμόρφωση των σχολικών εργαστηρίων με τη χρήση Ανοικτών Τεχνολογιών είναι τόσο απαραίτητη που μόνο ερωτηματικά και υπόνοιες δημιουργεί.
Ευχαριστώ πολύ το ΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την συντήρηση του εργαστηρίου πληροφορικής και των υπόλοιπων υπολογιστών του 1ου ΓΕΛ Πανοράματος
Με αφορμή την ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του κ. Οτζάκογλου (http://www.opengov.gr/ypepth/?c=56395), που πάντα αρθρώνει δομημένο λόγο, θα ήθελα να σχολιάσω τα εξής στα 6 σημεία που αναφέρει:
1) Συμφωνώ και θεωρώ λάθος που οι σχετικές προσκλήσεις ενδιαφέροντος ανέφεραν ότι η υπηρεσία σε αυτές τις θέσεις είναι διδακτική. Τυπικά/νομικά δεν μπορεί να καταργηθεί αναδρομικά αυτός ο χαρακτηρισμός και γι’ αυτό και στο άρθρο 2στ-εε) του παρόντος Νομοσχεδίου αναφέρεται ρητώς ότι νοείται ως διδακτική υπηρεσία για την επιλογή στελεχών.
2) Υφίσταται το θέμα της στελέχωσης που αναφέρετε. Αυτός, όμως, δεν μπορεί να είναι λόγος κατάργησης της δομής, όπως αναφέρετε στη σύνοψή σας («Ως δομή με τα χαρακτηριστικά που είχε, ιδίως στο σκέλος της στελέχωσης της, ναι σωστά καταργείται.»). Η δομή μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται και να δει το Υπουργείο πώς θα διευθετηθεί το συγκεκριμένο θέμα (και όχι η λογική του στυλ: «Υπάρχει θέμα του τρόπου στελέχωσης της δομής, ας καταργήσουμε τη δομή.»)
Παρεμπιπτόντως, οι περισσότεροι συνάδελφοι (Υπεύθυνοι, Τεχνικοί και Βοηθοί, περίπου 250 πανελλαδικώς) που στελεχώνουν αυτές τις δομές, είναι υπεράριθμοι και δεν δημιουργούν λειτουργικά κενά. Την ίδια στιγμή και χωρίς καμία διάθεση συμψηφιστικής λογικής, έχουμε από τις αποφάσεις των φετινών αποσπάσεων:
α) 468 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στο Υπουργείο Παιδείας (μόνο οι ΠΕ05 και ΠΕ06 είναι περισσότεροι από αυτούς που στελεχώνουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και σχεδόν για κάθε μία περίπτωση εξ αυτών δημιουργείται λειτουργικό κενό και χρειάζεται πρόσληψη Αναπληρωτή)
β) 152 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στις ΠΔΕ +50% ακόμα με διάθεση από Περιφερειακό
γ) 655 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί σε ΔΔΕ και ΔΠΕ +50% ακόμα με διάθεση από Περιφερειακό
δ) 150 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί ως Ομοσπονδιακοί Προπονητές
ε) 119 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες
στ) 62 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στις Ιερές Μητροπόλεις
ζ) 42 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας
η) 35 αποσπασμένοι με Υ.Α. εκπαιδευτικοί στα Γενικά Αρχεία του Κράτους
κ.ά. οι οποίοι «έχουν απομακρυνθεί από την τάξη δηλ. από το ΚΥΡΙΟ έργο τους, για το οποίο και προσλήφθηκαν στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.»
Δεν πιστεύω, όμως, ότι τίθεται θέμα κατάργησης αυτών των δομών, έτσι δεν είναι;
3) Η υποστήριξη των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης είναι εκτός των αρμοδιοτήτων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (βλ. άρ.8 της Υ.Α. 92995/Γ7/10-08-2012 – ΦΕΚ 2316/Β/10-08-2012). Στην πράξη, όμως, συμβαίνει ένεκα του γεγονότος ότι χωροταξικά εκεί εδρεύουν και κυρίως ένεκα της καλής διάθεσης και προσφοράς των στελεχών ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Παρεμπιπτόντως, το τμήμα Πληροφορικής που δημιουργήθηκε σε κάθε Διεύθυνση για τις 58ΔΠΕ+58ΔΔΕ+13ΠΔΕ=129 Διευθύνσεις κοστίζει στο κράτος με τα επιδόματα των Προϊσταμένων (που οι περισσότεροι ΔΕΝ είναι Πληροφορικής) για 1 μόνο μήνα 129*290Ε=37410Ε+τις εργοδοτικές εισφορές, δηλ. όσο περίπου κοστίζει για 1 χρόνο το έργο της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr), το οποίο με τη λύση Ubuntu LTSP έχει δώσει ζωή σε πεπαλαιωμένο εξοπλισμό και έχει γλιτώσει το κράτος από εκατομμύρια Ευρώ. Άρα και σε αυτό το θέμα η προτεινόμενη λύση δεν φαίνεται καθόλου καλά μελετημένη ούτε από πρακτικής ούτε από οικονομοτεχνικής άποψης.
4) Το μοντέλο που αναφέρετε ίσχυσε για 2-3 χρόνια και φυσικά υφίστατο εμπλοκή και του καθαρά Ιδιωτικού Τομέα. Υπήρχαν Τεχνικοί Ιδιωτικών Εταιρειών οι οποίοι πληρώνονταν ανά Δελτίο που διεκπεραίωναν και κυρίως πήγαιναν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες. Φυσικά, όπως όλα τα έργα ΕΣΠΑ, κάποτε τα λεφτά και το έργο τέλειωσαν. Το θέμα είναι τι έμεινε πίσω. Και αυτό είναι ένα ευρύτερο θέμα για όλα τα έργα ΕΣΠΑ, μετά τη λήξη των οποίων έχουμε 2 ενδεχόμενα:
α) ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ: Το έργο ολοκληρώνεται, δεν μένει κάποια μόνιμη δομή που θα αναλάβει τη λειτουργία του και οποιαδήποτε προστιθέμενη αξία εξαφανίζεται. Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει με πάρα πολλά έργα ΕΣΠΑ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: δείτε την Ανακοίνωση Ολοκλήρωσης Έργου στην αρχική σελίδα του http://stop-bullying.sch.gr/ Αλήθεια, τι έγινε εκείνο το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού; Τα ακρωνύμια ΠΟΔΠ, ΟΔΠ, ΕΣΥΔΠ σας λένε κάτι; Μήπως σταμάτησε να υφίσταται το φαινόμενο του εκφοβισμού και γι’ αυτό δεν έχει λόγο ύπαρξης; Πάντως, ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του Παρατηρητηρίου ανήκει κι αυτός στους εκπαιδευτικούς που αναφέρθηκαν στο σημείο 2), αφού υπηρετεί σε κάποιο κομματικό γραφείο.
β) ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ: Το έργο λειτουργεί πιλοτικά, διαπιστώνονται δυνατά/αδύνατα σημεία κτλ. και με την ολοκλήρωσή του αναλαμβάνει ο κρατικός μηχανισμός τη συνέχιση του έργου με ίδιους πόρους, ανάλογα και με την πρόταση του Φορέα πιλοτικής λειτουργίας. Αλήθεια, γνωρίζετε ότι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία; Υπάρχουν με τη σημερινή μορφή τους από το ν. 3467-2006 άρ.16, παρ.9 (υπήρχε βέβαια και παλιότερη αναφορά στο ν. 2986/2002, άρ.8, παρ.5). Πριν από το 2006 υπήρχε ο μονοπρόσωπος ΠΛΗΝΕΤ, ένας θεσμός που χρηματοδοτήθηκε από το πρώτο έργο της Τεχνικής Στήριξης (2003-2005) και υλοποιήθηκε από το ΙΤΥ. Με το πέρας του έργου υπήρξε σχετική εισήγηση του ΙΤΥ από την οποία προέκυψαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ με τη μορφή που τα ξέρουμε μέχρι σήμερα και τη δεδομένη προσφορά τους.
Τώρα, λοιπόν, και ενώ το μοντέλο από την άποψη του επιτελούμενου έργου θεωρείται από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών άκρως επιτυχημένο, πάμε όπισθεν ολοταχώς στο μονοπρόσωπο Υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.
Συνεπώς δεν υπάρχει κάποιος λόγος να διαβούμε για την Τεχνική Υποστήριξη των μονάδων ένα μονοπάτι που έχουμε ήδη διαβεί. Μέχρι να βγει πρόσκληση από τη Διαχειριστική Αρχή, να υποβληθούν προτάσεις, να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να bootάρει ένα σχετικό έργο, θα έχουν καταρρεύσει πολλά. Οι προτάσεις για έργα ΕΣΠΑ είναι βέβαια πολύ επιθυμητές από τους Φορείς που μπορούν να αναλάβουν τέτοια έργα (ΙΕΠ, ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, ακόμα και η ΕΟΔΕ στο άρθρο 8.1γ του καταστατικού της μπορεί να έχει πόρους από υλοποίηση πράξεων ΕΣΠΑ).
5) Κατ’ αρχάς αυτό που λέτε έρχεται σε εσωτερική αντίφαση με το σημεία 1 και 2, υπό την έννοια ότι ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο σχολείο έχει να επιτελέσει το ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ έργο στην τάξη. Και φυσικά, εάν πρόκειται για κάποιο απλό τεχνικό θέμα μπορεί να το επιλύσει (ανάλογα τον Πληροφορικό μπορεί να επιλυθούν και πιο δύσκολα τεχνικά θέματα). Όμως, ούτε είναι υποχρεωμένοι να ξέρουν όλοι οι Πληροφορικοί από όλα τα τεχνικά θέματα (και εάν ξέρουν αλλά για να μην «χώνονται» δηλώνουν αδυναμία επίλυσής τους, δεν μπορεί κάποιος να τους υποχρεώσει ή να τους κατηγορήσει) ούτε είναι δυνατόν να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας, π.χ. ένα πρόβλημα στη δομημένη καλωδίωση μπορεί να χρειάζεται εξοπλισμό τον οποίο όμως δεν μπορεί να διαθέτουν όλα τα σχολεία, μπορεί όμως να τον διαθέτει το ΚΕΠΛΗΝΕΤ της Διεύθυνσης.
Κατά δεύτερον, υπάρχουν σχολικές μονάδες που δεν διαθέτουν Πληροφορικό (Νηπιαγωγεία και ΣΜΕΑΕ). Όμως, όταν το Υπουργείο τους ζητάει συμπλήρωση και επιβεβαίωση δεδομένων στο myschool πρέπει να διαθέτουν λειτουργικό υπολογιστή και ενεργή σύνδεση στο Διαδίκτυο. Στα Δημοτικά που τα μάθημα έγινε μονόωρο, σε ένα 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο ένας Πληροφορικός καλύπτει 12 ώρες, συνεπώς οι Πληροφορικοί στην Πρωτοβάθμια συμπληρώνουν σε 2/3/4/5 σχολεία. Άρα μιλάμε για 2/3/4/5 σχολικά εργαστήρια, δεν είναι δυνατόν (λαμβάνοντας υπόψη και τις ώρες μετακίνησης μεταξύ των μονάδων) να αναλάβει ο (διερχόμενος) Πληροφορικός του σχολείου τόσα σχολικά εργαστήρια, ακόμα κι αν διαθέτει τις τεχνικές γνώσεις και τον εξοπλισμό. Ακόμα και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε μικρές μονάδες ο Πληροφορικός είναι διερχόμενος και συμπληρώνει το ωράριό του και σε άλλα σχολεία.
Βλέπετε κ. Οτζάκογλου ότι τα πράγματα στην Εκπαίδευση δεν είναι παντού όπως στην περίπτωσή σας που υπηρετείτε σε μία μόνο μονάδα (Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο).
6) Οι επιμορφώσεις που διεξάγονται από κάποια ΚΕΠΛΗΝΕΤ πάνω σε θέματα Πληροφορικής, αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών κτλ. δεν οδηγούν σε κάποια μοριοδοτούμενη πιστοποίηση και ούτε κανείς υποσχέθηκε κάτι τέτοιο στους συμμετέχοντες. Όμως πρόκειται για εξαιρετικά αξιόλογες και αφιλοκερδείς προσπάθειες, στις οποίες όποιος θέλει συμμετέχει, δεν υπάρχει κάποια υποχρέωση συμμετοχής. Αντί, λοιπόν, να επαινούμε αυτή την εθελοντική προσπάθεια και προσφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τους «την λέμε» κι από πάνω; Εξάλλου δεν πρόκειται για μια αυθαίρετη ενέργεια των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, διότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στις αρμοδιότητές τους υπάρχει σχετική πρόβλεψη (άρ.8.1ι της Υ.Α. 92995/Γ7/10-08-2012 – ΦΕΚ 2316/Β/10-08-2012):
«ι) Διοργανώνει τοπικά επιμορφωτικά σεμινάρια και ενημερωτικές ημερίδες, με τεχνολογικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο, σε συνεργασία με αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους, με επιστημονικούς Φορείς, αρμόδιες Υπηρεσίες, ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και Ερευνητικά Ινστιτούτα.»
Παρεμπιπτόντως, ο ίδιος ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου έχει καταφερθεί δημοσίως εναντίον των δήθεν επιμορφώσεων του παρελθόντος: https://www.esos.gr/arthra/50411/ypoyrgos-amartolo-parelthon-me-ta-hrimata-tis-epimorfosis «Φαγώθηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για δήθεν επιμορφώσεις.» Παρότι κάθε τέτοια επιμόρφωση είχε «στοιχεία που την καθιστούν καθολική, συνεκτική με το πλαίσιο των αναλυτικών προγραμμάτων, με συνέχεια και κυρίως με στοιχεία ανατροφοδότησης και γενίκευσης.»
Αυτή την περίοδο διεξάγεται η επιμόρφωση ΤΠΕ Β1 Επιπέδου, ένα έργο ΕΣΠΑ 13.000.000+ Ευρώ. Δεν θα σας πω αν είναι πολλά ή λίγα τα λεφτά, διότι εμπλέκονται χιλιάδες άτομα. Επειδή, όμως την παρακολουθώ ο ίδιος και κάνοντας σύγκριση με επιμορφώσεις ΚΕΠΛΗΝΕΤ (σε επίπεδο περιεχομένου και υλικού) καθώς και από συζητήσεις με συναδέλφους, διαπιστώνουμε ότι αυτές των ΚΕΠΛΗΝΕΤ μας «προσφέρουν» περισσότερα, απλώς κάνουμε και αυτή του Β1 Επιπέδου για την πιστοποίηση. Φανταστείτε να έδιναν 13.000.000+ Ευρώ στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ για Επιμορφώσεις, τι θα έφτιαχναν…
Τελικά το τζάμπα μάλλον … «χαλάει την πιάτσα».
Ο Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν πάντα πολύτιμος αρωγός. Πάντα να τρέχει, να βοηθάει και να βρίσκει λύσεις. Πάντα παρών και σε όλες τις επιμορφώσεις που έγιναν από τον Σύμβουλο Πληροφορικής, να στηρίζει τεχνικά και γνωστικά τις επιμορφώσεις. Άνθρωποι λάστιχα που να τρέχουν να εξυπηρετούν όλα τα σχολεία. Ο θεσμός αυτός δεν πρέπει να καταργηθεί, πρέπει να ενισχυθεί… Δεν είναι δυνατό να επιθυμεί το κράτος, τα σχολεία να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, οι μαθητές επίσης να μαθαίνουν για τις νέες τεχνολογίες αλλά να μην υπάρχει αντίστοιχη υποστήριξη.
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. είναι μια επιτυχημένη δομή της εκπαίδευσης. Αν και υποστελεχωμένα, παρέχουν σημαντική τεχνική υποστήριξη στις σχολικές μονάδες (εξοικονομώντας πόρους) και διοργανώνουν πλήθος επιμορφωτικών δράσεων (αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο)
Προτείνω: Να αναβαθμιστούν με επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό και με την απαραίτητη για τη λειτουργία τους υλικοτεχνική υποδομή.
Η υποβάθμισή τους ή η κατάργηση τους, στην ουσία αποδυναμώνει τις σχολικές μονάδες σε όλα τα επίπεδα.
Ο Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ ήταν πάντα πολύτιμος αρωγός σ’ οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα υπήρχε στο σχολείο σε όποιο σχολείο και αν ήμουν. Πάντα να τρέχει, να βοηθάει και να βρίσκει λύσεις. Πάντα παρών και σε όλες τις επιμορφώσεις που έγιναν από τον Σύμβουλο Πληροφορικής, να στηρίζει τεχνικά και γνωστικά τις επιμορφώσεις. Άνθρωποι λάστιχα που να τρέχουν να εξυπηρετούν όλα τα σχολεία. Ο θεσμός αυτός δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά πρέπει να ενισχυθεί και να υποστηριχθεί και με περισσότερο ακόμα προσωπικό… Δεν είναι δυνατό να επιθυμεί το κράτος, τα σχολεία να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, οι μαθητές επίσης να μαθαίνουν για τις νέες τεχνολογίες αλλά να μην υπάρχει αντίστοιχη υποστήριξη.
Ο εκσυγχρονισμός της παιδείας και των εκπαιδευτικών συστημάτων δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με τέτοια νομοσχέδια.
Η παιδεία θα γυρίσει πολλά χρόνια πίσω.
Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να καταργηθεί ένας θεσμός που υποστηρίζει τα σχολεία και διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους. Τα σχολεία είναι εξοπλισμένα με απαρχαιωμένους υπολογιστές που παρουσιάζουν καθημερινά προβλήματα, που μας τα επιλύουν οι συνάδελφοι των ΠΛΗΝΕΤ. Με αυτήν την πραγματικότητα, θα περίμενα αύξηση των ατόμων που απασχολούνται στα ΠΛΗΝΕΤ και όχι μείωση.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι μια δομή που αποτελείται κυρίως από στελέχη με μεγάλη εμπειρία στην υποστήριξη των απαρχαιωμένων σχολικών εργαστηρίων. Οι βοήθειες που μπορούν να προσφέρουν είναι σημαντικές σε υλικοτεχνικά προβλήματα, καλωδιώσεις, software προβλήματα, ενημερωτικές δράσεις και άλλα πολλά που ήδη έχουν αναφερθεί σε προηγούμενα σχόλια. Ως επί το πλείστον η επίσκεψη σε μονάδες γίνετε με έξοδα από την τσέπη του καθενός και σε χρόνο που δεν περιορίζεται σε ωράρια, καθώς πολλές εργασίες πραγματοποιούνται εκτός ωραρίου και μερικές φορές από το σπίτι του καθενός.
Με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία, είναι άξιο απορίας με ποια κριτήρια προτείνεται η κατάργηση μιας τόσο χρήσιμης δομής. Όταν υπάρχουν χιλιάδες εργαστήρια Η/Υ σε κάθε σχολείο με εκατοντάδες χιλιάδες Η/Υ κάποιος τρόπος θα πρέπει να υπάρχει να υποστηριχθούν υλικοτεχνικά. Η επόμενη μέρα μετά από την προτεινόμενη κατάργηση θα αφήσει απίστευτο κενό στην τεχνική υποστήριξη των σχολείων.
Προτάσεις έχουν κατατεθεί από αρκετούς/ες στην υπάρχουσα διαβούλευση. Θα προσθέσω επίσης:
Η σοβαρή στελέχωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με έμπειρα στελέχη είναι ζωτικής σημασίας. Η υλικοτεχνική υποστήριξη τους επίσης είναι σημαντική.
Επίδομα μετακίνησης θα πρέπει επίσης να παρέχεται για απομακρυσμένες επισκέψεις.
Όσον αφορά τη διοίκηση της δομής, αυτή καλό είναι να υπάρχει μια κεντρική από το Υπουργείο και μια τοπική από έμπειρο αποσπασμένο εκπαιδευτικό της εκάστοτε ΔΔΕ ή ΔΠΕ. Δεν υπάρχει νόημα να ελέγχεται από Διοικητικό προϊστάμενο εντός της ΔΔΕ, ο οποίος δεν έχει εικόνα (και δεν θα έχει ποτέ λόγω του διοικητικού ρόλου του) από λειτουργία σχολικών εργαστηρίων, από βλάβες και από υποδομές.
Ελπίζω να λάβετε υπόψη τα σχόλια μας και να ενισχύσετε αντί να καταργήσετε το ΚΕΠΛΗΝΕΤ…..
Με τιμή
Γεώργιος Νικολαΐδης
Ανεδαφική η σκέψη να μειωθεί ο αριθμός τον εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ . Πώς θα εξυπηρετούνται οι σχολικές μονάδες????????????? Από εξωτερικούς συνεργάτες-ιδιώτες??
Η ειδικότητά μου είναι τέτοια που δεν μου επιτρέπει να έχω λεπτομερής γνώση των πραγμάτων. Αυτό όμως που έχω να πω είναι οτι μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω νέα πράγματα εξ’αποστάσεως κι επίσης να συνεχίζω να μην καταλαβαίνω γιατί είναι απαραίτητη η φυσική μας παρουσία για σεμινάρια τύπου πιστοποίηση Β’ κλπ κάτι που δεν μπορώ να κάνω λόγω των ρυθμών της ζωής μου. Ένα μεγάλο ευχαριστώ για όλη την υποστήριξη που δίνεται και σε εμάς τους εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούμε αλλά και τη στήριξη στα σχολεία. Γιατί ταπεινή μου άποψη είναι οτι ο εκπαιδευτικός της πληροφορικής δεν είναι αναγκασμένος να παίζει και ρόλω τεχνικού ή προγραμματιστή ή ότι άλλο διευκολύνει την ομαλή λειτουργία μιας σχολικής μονάδας.Και πάλι σας ευχαριστώ.
Διαβάζω στο προτεινόμενο νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης ότι καταργείται ο θεσμός ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Όμως το υπουργείο δεν έχει παρουσιάσει προτάσεις για το πώς θα λύνουν τα σχολεία και οι διευθύνσεις τα τεχνικά προβλήματα τους. Δηλαδή τα σχολεία ξαφνικά θα μείνουν χωρίς τεχνική υποστήριξη. Αυτό σημαίνει ότι τα πληροφοριακά συστήματά τους θα είναι άχρηστα. Όταν λοιπόν το υπουργείο παρουσιάσει λύσεις που δεν θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό περισσότερο, ας προχωρήσει μετά σε αναδιάρθρωση. Εκτός αν τελικά όλο αυτό γίνεται για να κινηθεί ο ιδιωτικός τομέας, που φυσικά θα κοστίσει πολύ περισσότερο στους φορολογούμενους.
Eιναι απαραδεκτο να αποφασιζεται αυθαιρετα η καταργηση του θεσμου των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ σε μια εποχη που ο νεες τεχνολογιες κ η εκμαθηση τους ειναι πρωτιστης σημασιας κ ο λογος υπαρξης τους απαραιτητος. θα επρεπε αντιθετως τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ να ενισχυθουν με επιπλεον προσωπικο.Οι υπευθυνοι αυτης της αποφασης θα επρεπε να το ξανασκεφτουν πιο αναλυτικα κ να εξετασουν ολες τις παραμετρους που μαλλον δε το εκαναν διοτι τοτε θα εβλεπαν την χρησιμοτητα του θεσμου κ δε θα ειχαν αποφασισει την καταργηση του. Ας ξεκαθαρίσει πρώτα το υπουργείο πως θα λύνουν τα σχολεία και οι διευθύνσεις τα τεχνικά προβλήματα τους και μετά να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση.
Δεν έχω μεγάλη επειρία σχετικά με τη λειτουργία του ΚΕΠΛΗΝΕΤ κι αυτό γιατί στο σχολείο οπου υπηρετούσα ο διευθυντής δεν είχα καμία γνώση και καμία ενημέρωση σχετικά με την τεράστια βοήθεια που προσφέρουν για θέματα τεχνολογίας. Γνώρισα τη δουλειά του ΚΕΠΛΗΝΕΤ όταν παρακολούθησα το σεμινάριο Moodle. Με εντυπωσίασε πώς ένα σεμινάριο εξ’ολοκλήρουν βασισμένο σε εθελοντική εργασία προσφέρει τόσο καλά οργανωμένες γνώσεις σε θέματα εκπαιδευτικών εργαλείων και προγραμμάτων που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας εκπαιδευτικός. Από εκεί έμαθα παράλληλα και τη δουλειά του ΚΕΠΛΗΝΤ η οποία είναι σημαντική αφού προσφέρουν βοήθεια σε γνώσεις, υλικά, υπηρεσίες ή ότι άλλο χρειαστείς ανά πάσα στιγμή. Στο φετινό σχολείο μου, σε ένα μικρό χωριό της ορεινή Αχαϊας ήρθαν άμεσα για να βοηθήσουν να λύσουμε κάποια θέματα που είχαμε. Πιστεύω ότι τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα πρέπει να ενισχυθούν και παράλληλα να αναβαθμιστεί και ο ρόλος του παρέχοντας εκπαίδευση με σεμινάρια όπως αυτό του Moodle στους εκπαιδευτικούς.
Για το άρθρο 14:
Η αποδυνάμωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα στερήσει τα σχολεία μας από την πολύτιμη βοήθεια των συναδέλφων μας της Πληροφορικής, για να αντιμετωπίσουμε σειρά καθημερινών προβλημάτων, τη στιγμή που αυξάνουν οι απαιτήσεις της Πολιτείας για ηλεκτρονική γραμματειακή υποστήριξη και αποτύπωση των σχολείων.
Ιδιαιτέρως δε, θα ήθελα να αναφερθώ στη σειρά των σεμιναρίων που διοργανώνει το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων μαζί με την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning και άλλους φορείς: έχω παρακολουθήσει μεγάλη σειρά εργαστηρίων-σεμιναρίων στο παρελθόν αλλά είναι η ΠΡΩΤΗ φορά που ένα σεμινάριο προσφέρει τόσο οργανωμένη και προσιτή γνώση επάνω στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση!!!!!
Θα ήταν τεράστιο λάθος να σταματήσει αυτή η προσπάθεια-προσφορά των διοργανωτών του σεμιναρίου, ενός σεμιναρίου που βοηθάει περισσότερους από 4.000 εκπαιδευτικούς να κάνουμε πιο μοντέρνα και οικεία προς τους μαθητές διδασκαλία μας.
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αποτελούν την μόνη υποδομή υποστήριξης των σχολικών μονάδων στα ζητήματα πληροφορικής που ανακύπτουν καθημερινά.
Ειδικότερα στα απομακρυσμένα σχολεία, όπου για μεγάλο διάστημα δεν υπάρχει καν εκπαιδευτικός αντίστοιχης ειδικότητας, οι συνάδελφοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, πάντα στη διάθεσή μας και με υψηλή γνώση του αντικειμένου τους, μας έχουν λύσει κυριολεκτικά τα χέρια προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια για τη λειτουργία του σχολείου.
Εξίσου σημαντικός – πέρα από τον καθαρά υποστηρικτικό – είναι κα ο επιμορφωτικός τους ρόλος. Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια έχει προσφέρει μια ντουζίνα σχεδόν προγράμματα εξ’ αποστασεως επιμόρφωσης, μέσω των οποίων χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν εξοικειωθεί με τις νέες τεχνολογίες και τους τρόπους αξιοποίησης του ΕΛΑΚ στην σχολική πράξη και ενέπνευσε με τον τρόπο αυτό τη δημιουργία μιας δυναμικής κοινότητας εκπαιδευτικών που αν και είναι σκορπισμένοι σε ολόκληρο το Νότιο Αιγαίο έχουν ωστόσο τη δυνατότητα να συζητούν και να επιλύνουν από κοινού προβλήματα. Και όλα αυτά με το μεράκι και την αποκλειστικά εθελοντική προσφορά των συναδέλφων.
Θεωρώ εξωφρενική και μόνο τη σκέψη κατάργησης αυτών των πυλώνων διάχυσης καλών πρακτικών, ιδιαίτερα την ίδια στιγμή που το σύνολο των βασικών λειτουργιών του σχολείου εκτελείται μέσω των νέων τεχνολογιών. Πολλές νησιωτικές μονάδες ανεξάρτητα από το κόστος της συμβουλευτικής και της υποστήριξης – που αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται καθώς τα παραπάνω παρέχονται δωρεάν από τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ – δεν έχουν καν πρόσβαση σε τεχνικές υπηρεσίες.
Ας σοβαρευτούμε. Απαιτείται ενίσχυση και όχι διάλυση των υπαρχουσών κέντρων – το έργο που προσφέρουν είναι ανυπολόγιστης αξίας και μάλιστα (για να είμαστε και στο κλίμα των ημερών) είναι και μετρήσιμο. Οι όποιες τοποθετήσεις για το αντίθετο κατά τη γνώμη μου γίνονται αποκλειστικά εκ του πονηρού.
Γαμβρουλή Ουρανία
Δ/ντρια Γυμνασίου ΛΤ Κουφονησίων
Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ παρέχουν ουσιαστική τεχνική υποστήριξη στα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης, τη χρησιμότητα της οποίας αντιλαμβάνεται ο καθένας! Αντί για την αξιοποίηση του υπάρχοντος εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού είναι δυνατόν να αναζητούμε πιο κοστοβόρες και λιγότερο αποδοτικές λύσεις; Η όποια προσπάθεια εξορθολογισμού επιβάλλει τη διατήρηση και ενίσχυση αυτής της δομής και σε καμία περίπτωση την κατάργησή της.
Η προσφορά των ΚΕΠΛΗΝΕΤ όλα αυτά τα χρόνια είναι αδιαμφισβήτητη. Το οικονομικό όφελος του κράτους από την λειτουργία τους και την υποστήριξη των σχολικών μονάδων τεράστιο. Η αντικατάσταση τους από έναν έναν υπεύθυνο για όλες τα σχολεία μιας διεύθυνσης δεν μπορεί να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες άναγκες των σχολείων.
Είναι απαραίτητο να οριστεί επίσης ένας τεχνικός υπεύθυνος ανα 30 σχολικές μονάδες για να είναι δυνατή η αποτελεσματική στήριξη των σχολειων.
Ως υπεύθυνος τομέα πληροφορικής στο 3ο Ε.Κ. Γ’ Αθήνας έχω συνεργαστεί με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ στην επίλυση πολλών προβλημάτων του σχολείου μου, όπως για παράδειγμα την δικτυακή ενοποίηση τριών διαφορετικών εργαστηρίων πληροφορικής, την καλωδίωση όλου του Ε.Κ. ώστε να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όλα τα εργαστήρια, εκπαιδεύσεις υπευθύνων εργαστηρίων, συντηρήσεις και αναβαθμίσεις εργαστηριακού εξοπλισμού, κ.α. Τελευταίο έργο ήταν η ενοποίηση τριών γραμμών ADSL σε μία γιατί στο σημείο που εδρεύει το Ε.Κ δεν υπάρχει η δυνατότητα ταχύτητας του DSL πάνω από 4 ΜΒ. Με τη διαδικασία αυτή πετύχαμε ταχύτητα 10 ΜΒ για όλο το σχολείο.
Όλα τα παραπάνω απαιτούν εξειδικευμένη γνώση και αρκετό χρόνο ενασχόλησης για να αποκτηθεί. Όλη αυτή η προσπάθεια και η δωρεάν παρεχομένη γνώση με το νέο νομοσχέδιο πετιέται στα σκουπίδια και στην ουσία τα σχολεία μένουν ξεκρέμαστα διότι οι καθηγητές πληροφορικής που διδάσκουν δεν έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν με τα συγκεκριμένα θέματα.
Επίσης το έργο που συντελείτε στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας και όχι ενός μόνο ατόμου, όπως προβλέπει το νέο νομοσχέδιο. Το σίγουρο είναι ότι αν περάσει αυτό το άρθρο στο επόμενο χρονικό διάστημα θα παρουσιαστεί σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας των δομών πληροφορικής των σχολείων. Συνεπώς τα όποια χρήματα εξοικονομηθούν από την διάλυση των δομών ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα δοθούν σε εταιρείες που θα χρειαστεί να υποστηρίζουν τα σχολεία;
Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι οπωσδήποτε ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση. Παρά την υποστελέχωσή τους τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ παρέχουν καλές και δωρεάν υπηρεσίες στα σχολεία. Η λογική θα έπρεπε να είναι προς την ενίσχυσή και όχι προς την αποδυνάμωση τους. Χωρίς την υποστήριξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ τα σχολεία είτε θα πρέπει να στραφούν προς ιδιώτες οπότε θα επιβαρυνθούν με το αντίστοιχο οικονομικό κόστος είτε απλά θα αφήσουν τον εξοπλισμό χωρίς επιδιόρθωση και συνεπώς πρακτικά άχρηστο…
Το να αλλάξει η οργανωτική δομή και να υπαχθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ υπό κάποιο άλλο τμήμα κτλ είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί (αν και η αυτονομία μιας τέτοιας δομής όπως το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι σαφώς προτιμότερη, οι άνθρωποι που τα στελεχώνουν γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα πως πρέπει να κάνουν και λειτουργούν σύμφωνα με τις δυνατότητες που τους παρέχονται), όμως η αποψίλωσή τους από προσωπικό είναι εντελώς λάθος (ένα άτομο ανά διεύθυνση εκπαίδευσης, άντε δύο στις μεγάλες διευθύνσεις, ακούγεται ως αστείο όταν σήμερα με 4-5 άτομα σε μεγάλες διευθύνσεις και πάλι ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος…)
Από τη στιγμή που όλες οι λειτουργίες του σχολείου γίνονται μέσω διαδικτύου, είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει τεχνική υποστίρηξη.
Αν υποβαθμιστεί ο ρόλος των ΚΕ.Πλη.Νε.Τ. τα σχολεία θα πρέπει να στραφούν στον ιδιωτικό τομέα για τεχνικά προβλήματα, με το ανάλογο κόστος αφού οι κπαιδευτικοί της πληροφορικής δεν είναι γνώστες όλων
των τεχνικών προβλημάτων.
Στο σχολείο μας (3ο ΓΕΛ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Δ΄ΑΘΗΝΑΣ) τα παιδιά από ΚΕ.Πλη.Νε.Τ. μας βοήθησαν στο δίκτυο του σχολείου όταν είχε πρόβλημα ο router και οι ασύρματες συνδέσεις, καθώς και σε προβληματα χαλασμένων σταθμών εργασίας. Αν δεν υπήρχαν αυτοί θα έπρεπε το σχολείο να καλέσει ιδιώτες τεχνικούς.
Το ΚΕ.Πλη.Νε.Τ. είναι απαραίτητο για τα σχολεία, αλλιώς το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο και θα υπάρξουν προβλήματα στις βασικές λειτουργίες του σχολείου.
Με το Σχέδιο Νόμου καταργούνται τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Έχει υπολογιστεί ότι το έργο που προσφέρει κατ’έτος πχ το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κω θα κόστιζε 60.000€, αν το παρήγαγε κάποιος ιδιώτης. Αυτό λοιπόν το ποσό θα χρειαστεί να πληρωθεί πλέον από το κράτος,προκειμένου να εξυπηρετούνται τα σχολεία του νησιού το ίδιο αποτελεσματικά. Έχει την ικανότητα και τη διάθεση το κράτος μας να το επωμισθεί;
Γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα όσν αφορά στην ύπαρξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ;
Είναι πραγματικά απογοητευτικό που λόγω οικονομικού κόστους καταστρέφονται δομές της εκπαίδευσης άκρως απαραίτητες για το έργο μας.Στην ηλεκτρονική εποχη που ζούμε χρειαζόμαστε περισσότερους εκπαιδευτικούς στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ ώστε να εκσυγχρονιστεί πραγματικά η εκπαίδευση.
Είναι απαράδεκτο να καταργηθεί ένας θεσμός που μόνο θετικά έχει να προσφέρει!
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να επιτρέψουμε να καταργηθούν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ και να αντικατασταθούν από μόνο ένα άτομο ανα διέυθυνση εκπαίδευσης.
Τα δωρεάν εξ αποστάσεως σεμινάρια πληροφορικής, για όλους εμάς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς που ζούμε και εργαζόμαστε στην ακριτική Ελλάδα, είναι πολύτιμα για την επιμόρφωσή μας!
Πλεον ολες οι ενεργειες και ολες αναξερετως οι διαδικασιες του δημοσιου γινονται με την στηριξη των νεων τεχνολογιων που τιςτεχνολογιες αυτες τις χειριζονται ανθρωποι υπαλληλοι ανεξαρτητου ειδικοτητας και κλαδου με την υποστηριξη ομως συγκεκριμενων ειδικοτητων δηλαδη τους ΠΕ19, ΠΕ20. Η καταργηση επομενως των κλαδων αυτων που συντελλουν στο να υφισταται το λεγομενο ΚΕΠΛΗΝΕΤ, αν καταργηθει αυτοματα θα σημανει την αμεση καταργηση του λεγομενου back up ολης της δουλειας του δημοσιου τομεα. Το ΚΕΠΛΗΝΕΤ ειναι απαραιτητο οχι μονο για την βοηθεια και στηριξη μιας ακολουθιας εργασιων του Υπουργειου Παιδειας αλλα και των λοιπων Υπουργειων, περιφερειων κτλ.
Αντιθετως λοιπων απο την καταργηση αυτου του κλαδου , θα πρεπει να συζητηθει η ενισχυση αυτου για ενα ομαλο, λειτουργικο και ισσοροπημενο αποτελεσμα
To δημόσιο δεν πρέπει να πετάει λεφτά όταν μπορεί να έχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου από το ήδη υπάρχον προσωπικό.
Κατά συνέπεια τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ πρέπει να ενισχυθούν σε προσωπικό και αρμοδιότητες. Το προσωπικό πρέπει να διπλασιαστεί από το σημερινό. Στις αρμοδιότητες πρέπει να προστεθεί και η τεχνική στήριξη του Ubuntu LTSP η οποία είχε διακοπεί λόγω τερματισμού κονδυλίων.
Δεν πρέπει βέβαια η προυπηρεσία σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ να θεωρείται διδακτική καθώς προφανώς δεν γίνεται διδασκαλία σε εφήβους.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι πάρα πολύ σημαντικό όχι μόνο να συνεχίσει να υπάρχει, αλλά και να ενισχυθεί. Η εμπειρία δείχνει ότι στηρίζουν τα σχολικά εργαστήρια όποτε χρειάζεται, προσφέρουν επιμόρφωση και συμβουλευτική σε πάρα πολλά προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά,(ξεπερνώντας το ωράριό τους κατά πολύ, σε πολλές περιπτώσεις).
Είναι ΠΑΡΑΛΟΓΟ ένας θεσμός που στήθηκε, και έχει μια πολύτιμη συσσωρευμένη εμπειρία χρόνων τώρα, να καταργείται για να στηθεί κάτι πολύ πιο αδύναμο και άγνωστο πώς θα λειτουργήσει στο μέλλον. Το θέμα είναι ότι όταν ένας θεσμός καταργείται είναι πολύ δύσκολο να ξαναγίνει όπως ήταν. Και καταργείται χωρίς λόγο. Ή μάλλον οι λόγοι για τους οποίους καταργείται δεν προκύπτουν από αναποτελεσματικότητα,γιατί το αντίθετο ισχύει. Είναι αποδεδειγμένα ένας θεσμός επιτυχημένος. Οι λόγοι για τους οποίους καταργείται, είναι προφανώς οι περικοπές και η προώθηση της ιδιωτικής λύσης. Αν δεν θα αρκεί η εργασιακή εξουθένωση των υπεύθυνων εργαστηρίων των σχολείων που θα πρέπει να κάνουν τα εργαστήριά τους να δουλεύουν, τότε η λύση θα είναι η απεύθυνση σε ιδιώτες, που θα αναλαμβάνουν τις εργασίες, και εφόσον χρήματα δε θα υπάρχουν, οι σύλλογοι γονέων θα πληρώνουν τον λογαριασμό. Στοιχειώδες!
Πρόταση: Ο θεσμός των ΚΕΠΛΗΝΕΤ να ενισχυθεί με περισσότερα στελέχη, πράγμα που είναι εφικτό χωρίς καθόλου κόστος (είναι γνωστή η τεχνητή υπεραριθμία των καθηγητών πληροφορικής).
Ευδοξία Πάτκου, ΠΕ19
ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, για την υποστήριξη των εργαστηρίων πληροφορικής στο 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας.
Απαράδεκτη και μονο η σκέψη να καταργηθούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και να αντικατασταθούν από ΕΝΑ μόνο άτομο! Πώς θα προλαβαίνει αυτό το άτομο να εξυπηρετεί τόσες ανάγκες; Εχω τη χαρά να είμαι αναμεσα στους 2000 εκπαιδευτικούς που λαμβάνουν επιμόρφωση υψηλού επιπεδου στις νεες τεχνολογίες… Πως θα γίνουν όλα αυτά από ΕΝΑ μόνο άτομο σε καθε κέντρο; Παρακαλώ να το ξανασκεφτείτε… Μην καταργήσετε κάτι που λειτουργεί τόσο καλά!
Θεωρώ ότι οι δομές ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ όχι μόνο δεν πρέπει να υποβαθμιστούν , αλλά, αντίθετα, να ενισχυθούν ουσιαστικά με στόχο:
– να παρέχουν την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη και τεχνογνωσία στις σχολικές μονάδες
– να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην άμεση και γενικευμένη ενδοσχολική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες και στην αντίστοιχη πιστοποίηση.
ΟΤΑΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑ ΚΙ ΕΓΙΝΑ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΡΙΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ, ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΒΡΗΚΑ ΟΧΙ ΑΠΛΩΣ ΚΑΜΕΝΗ ΓΗ ΑΛΛΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ! ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΑ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ! ΜΕ ΑΡΓΑ ΒΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΠΟΛΥ ΚΥΝΗΓΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ 1 ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΣΤΑΘΜΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ. ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΥΤΗ ΥΠΗΡΞΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΕΠΛΗΝΕΤ. ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ- ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. ΜΑΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΩΡΗΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΨΑΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ. ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ- ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΑΠΟ ΙΟΥΣ ΚΛΠ ΔΕ ΝΟΕΙΤΑΙ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΗΤΑΝ ΑΜΕΣΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΛΥΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΑΣ ΘΕΜΑΤΑ. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ. ΘΑ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ; ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ- ΓΙΑΤΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΧΑΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ – ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΜΑΣ ΜΑΣ ΑΦΗΝΑΝ ΧΩΡΙΣ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΙΑ ΜΕΡΕΣ. ΟΛΟΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟ. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΚΑΙ ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ.( ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ).
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΕΣΣΗΝΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ 11ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ ήταν και είναι η μόνη ουσιαστική βοήθεια που έχουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις όποιες δυσκολίες έχουμε με τις «νέες τεχνολογίες» που μόνο «νέες» δεν είναι στα σχολεία μας.Αυτό λοιπόν που πρέπει να γίνει αν θέλουμε να γίνουμε σχολεία του μέλλοντος είναι η στελέχωση τους με επιπλέον προσωπικό αλλά και η αναβάθμιση των σχολείων μας σε υπολογιστές.
Δεν γνωρίζω το θέμα σε όλες του τις όψεις. Εκείνο όμως που ξέρω και για το οποίο θέλω να μιλήσω είναι τα διαδικτυακά μαθήματα που έχουν δημιουργηθεί σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων και τα οποία παρακολουθούν αυτή τη στιγμή δύο χιλιάδες εκπαιδευτικοί (και εγώ μαζί) και τα οποία είναι ΑΞΙΟΛΟΓΟΤΑΤΑ! Είναι κρίμα να πάει χαμένη μία τέτοια προσπάθεια που στόχο της έχει την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού κόσμου στις νέες τεχνολογίες και στις δυνατότητες που αυτή παρέχει για βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Ας μην ισοπεδώνουμε τα πάντα για όλους…