Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

 

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193),  προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

  • 3 Μαΐου 2020, 20:14 | Κώστας

    Θα πρέπει να καταργηθεί η διάταξη για το ανώτατο όριο εγγραφής στα επαλ το οποίο είναι 17 έτη!!!

    Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν καταστάσεις βίας όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αντίθετα εξομαλύνουν τις σχέσεις και αποτελούν παράδειγμα και για τους ανήλικους μαθητές.

    Θα πρέπει να έχουν όλοι δικαίωμα στη μόρφωση

  • 3 Μαΐου 2020, 20:06 | Νικη Βαια Κολοβου

    Ειναι αδικο να υπαρχει ηλικακος περιορισμος στις εγγραφες στα ημερησια Επαλ.
    Υπαρχουν ανθρωποι που χρειαζονται να πανε σχολειο το πρωι λογω αλλων υποχρεωσεων.
    Ο σχολικος εκφοβισμος που υπαεχει στα σχολεια δεν εξαλειφεται βαζοντας ηλικιακο περιορισμο τα 17 ετη.
    Οι περισσοτεροι ενηλικες που πανε σε αυτα τα σχολεια ειναι συνειδητοποιημενοι ως προς τι θελουν να κανουν κ δεν επηρεαζουν την υπολοιπη ταξη, το αντιθετο μαλιστα λειτουργουν θετικα ως προς τους μικροτερους μαθητες και αποτελουν ισως κ καλο προτυπο επιτευξης στοχων.
    Ειναι αδικο να κρινονται ζωες απο την ηλικια.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:04 | Έλενα Κολιού

    Είναι μια δυσάρεστη πραγματικότητα η παθογένεια που συνδέεται με την λειτουργία των ΕΠΑΛ. Και είναι προσδοκία όλων όσων εργάζονται στην ΕΕΚ να βελτιωθεί το γόητρο και το κύρος τους. Για τον λόγο αυτό είναι αίτημα πολλών η επιμόρφωση, η βελτίωση των διαθέσιμων εργαλείων και μέσων διδασκαλίας στα εργαστήρια και τις τάξεις, η καλύτερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και με την διοίκηση, η επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων και των μαθησιακών στόχων. Όμως, μέτρα, όπως ο περιορισμός του ηλικιακού ορίου, για τον οποίο δεν έχει γνωστοποιηθεί ή δεν είναι γνωστό σε εμένα το που εδράζεται, θα στερήσει την ευκαιρία πολλών να φοιτήσουν σε πρωινό ωράριο, τόσο ατόμων που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και επανήλθαν σε προσπάθεια βελτίωσης της ζωής τους, όσο και ατόμων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν σε οικείο εκπαιδευτικό ίδρυμα, στον τόπο τους, πρώτη ή δεύτερη εξειδίκευση της επιλογής τους. Τέλος, αν το επιχείρημα είναι η αύξηση της σχολικής βίας (υπάρχουν τεκμήρια ότι στα ΕΠΑΛ είναι πιο μεγάλο το ποσοστό;), η ώθηση να φοιτήσουν σε άλλες σχολικές δομές, σε εσπερινά, σε ΙΕΚ, σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας κοκ, δεν θα μεταθέσει το πρόβλημα κάπου αλλού; Μήπως θα έπρεπε να εξετασθούν άλλες επιστημολογικες προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση του προβλήματος, ώστε να μην θίγει επιπλέον η ήδη παθούσα κατάσταση στα ΕΠΑΛ με ότι επιφέρει σε μαθητές, σε εκπαιδευτικούς κ.α. Ή αν ποσοτικά μειωθεί η φοίτηση στα ΕΠΑΛ, έχει ληφθεί κάποια μέριμνα ώστε να αντισταθμιστεί αυτή η απώλεια με σκοπό την ενίσχυση και περαιτέρω την ανάπτυξη της ΕΕΚ; Ευχαριστώ

  • 3 Μαΐου 2020, 19:11 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θέλουν να περάσουν κάτι τέτοιο……Κάποιοι άνθρωποι βάζω και τον εαυτό μου σε αυτή την κατηγορία για κάποιους λόγους δεν κατάφεραν να βγάλουν το Λύκειο και αποφασίζουν σε μεγαλύτερη ηλικία πλέον και εργαζόμενοι να εκπληρώσουν το στόχο τους…..γιατί η ηλικία θα πρέπει να σταθεί εμπόδιο για αυτούς????Απαράδεκτο…

  • 3 Μαΐου 2020, 19:03 | Ν. Σπυρίδου

    Προς την κ Ζαχαράκη,
    Σας άκουσα σε ραδιοφωνικό σταθμό να δηλώνετε ως προσφερόμενες εναλλακτικές λύσεις, για τους άνω των 17 ετών, τις υπάρχουσες δημόσιες μεταλυκειακές (ΙΕΚ) και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δομές (Εσπερινά ΕΠΑ.Λ.)
    Πιθανόν να μην γνωρίζετε ότι αυτές οι δομές δεν λειτουργούν παντού στη χώρα (π.χ. δεν υπάρχουν σε όλη την επαρχία όπως στις ορεινές περιοχές και την νησιωτική Ελλάδα) και δεν παρέχουν τη δυνατότητα εγγραφής σε όλες τις ειδικότητες. Άρα δεν αποτελούν εναλλακτική λύση για τους ενήλικες μαθητές των ΕΠΑ.Λ. σαν αποτέλεσμα, το πλήθος των ενήλικων μαθητών που διαμένουν μακριά από τέτοιες δομές ή δεν βρίσκουν κοντά τους την επιθυμητή ειδικότητα, θα στερηθούν το συνταγματικό δικαίωμα στην μάθηση.
    Θα ήθελα επίσης να γνωστοποιήσετε τις εμπεριστατωμένες μελέτες ή και τις έρευνες στις οποίες φαντάζομαι ότι στηρίζετε το επιχείρημα περί σχολικού εκφοβισμού που αποδεικνύουν την παραβατική συμπεριφορά των ενηλίκων στους ανήλικους μαθητές.
    Έχοντας μαθητεύσει σε ΕΠΑ.Λ. σε μεγαλύτερη ηλικία ποτέ μου δεν είδα ούτε άκουσα για περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού από μεγαλύτερους μαθητές σε μικρότερους.
    Οι απεχθείς περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού, που συμβαίνουν σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να τύχουν της άμεσης εποπτείας και επίλυσης από τους εκπροσώπους των εκάστοτε εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
    Παρακαλώ να αποσυρθεί το άρθρο.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:53 | ΚΩΣΤΑΣ

    Είναι εντελώς λάθος, κυρία Υπουργέ η προσέγγιση ότι η εγγραφή ατόμων ηλικίας μεγαλύτερης των 17 στα Ε.Π.Α.Λ θα προκαλέσει έξαρση φαινομένων βίας και εκφοβισμού στον χώρο. Όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι συνάδελφοι από την εμπειρία τους συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή η ύπαρξη μεγαλύτερων ηλικιών συντελεί στην άμβλυνση τέτοιων φαινομένων. Αν επιμένετε σε αυτήν την άποψη, υποδείξτε μας τις έγκυρες επιστημονικές μελέτες που αποδεικνύουν κάτι τέτοιο. Προσωπικά είμαι σίγουρος ότι κάτι άλλο κρύβεται πίσω από αυτήν την άποψη και επιμονή. Αν επιμένετε τότε με το ίδιο σκεπτικό, πρέπει σύμφωνα με την αρχή της ισότητας, να απαγορευτούν οι εγγραφές άνω των 17 και στο Γενικό Λύκειο.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:38 | Ευσταθιάδης Δ.

    Οι μαθητές που δημιουργούν προβλήματα στα σχολεία δεν ξαναγράφονται με τη θέλησή τους σε αυτά όταν ενηλικιωθούν και αφού έχουν πλέον πάρει το «χαρτί» που ζητούσαν από την αρχή, μόνο και μόνο για να προκαλέσουν φασαρίες. Δε θέλουν να έχουν ξανά πάνω από το κεφάλι τους καθηγητές να τους βάζουν απουσίες και χαμηλή βαθμολογία (λες και είναι επιλογή των καθηγητών αυτό). Μήπως τελικά σχεδιάζεται κάποια στιγμή να κλείσουν τα ΕΠΑΛ; Αφού ελάχιστη προσπάθεια για στήριξη έγινε από την ίδρυσή τους. Πάντα τα θεωρούσαν όλοι σχολεία για τους αδύναμους μαθητές, παρόλο που οι γνώσεις που μεταδίδονται σε αρκετές ειδικότητες είναι δυσκολότερες από αυτές των γενικών λυκείων και παρόλο που σκοπεύουν να παράγουν ανθρώπους που θα προσφέρουν ειδικευμένη εργασία. Αλλά υπάρχει κόσμος που νομίζει ακόμα ότι μια κοινωνία μπορεί να είναι παραγωγική με επιστήμονες και ανειδίκευτους εργάτες μόνο. Ούτε τόσα γραφεία υπάρχουν (που ονειρευονται οι γονείς για τα παιδιά τους ως πτυχιούχους τριτοβάθμιας), ούτε δουλειές ανειδίκευτου με τόσους μετανάστες πλέον που προσφέρουν πολύ φτηνά εργατικά χέρια. Έτσι οι γονείς που δεν έχουν τόσα για να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές, θα αναγκαστούν και αυτοί να πληρώσουν για τις σπουδές μιας ιδιωτικής τεχνικής σχολής.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:31 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Είναι λυπηρό να στερουνται το δικαίωμα απόκτησης πτυχίου σε οποιαδήποτε χρονικη στιγμη επιθυμουν ατομα μεγαλύτερης ηλικίας ως πολίτες μιας δημοκρατικής χώρας.
    Να καταργηθεί το άρθρο 51,52 άμεσα.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:15 | Πέτρος

    Άρθρο 16 – Σύνταγμα της Ελλάδος

    Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.

    Αυτά. Όλα τ’ άλλα είναι προφάσεις γιατί θέλουν να «χτυπήσουν» την Επαγγελματική Εκπαίδευση

  • 3 Μαΐου 2020, 17:28 | Αλεξανδρής Νικόλαος

    Αλεξανδρής Νικόλαος
    Εκπαιδευτικός
    ΠΕ80 Οικονομολόγος
    15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    Φίλυρο 3/5/2020
    Κυρία Υπουργέ, Κυρία Υφυπουργέ,
    Θέμα: Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
    Σχετικά με την Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», στην οποία ζητάτε να διατυπώσουμε τις απόψεις και τις παρατηρήσεις μας ως προς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις,
    επιθυμώ με την παρούσα να συμμετέχω ζητώντας να λάβετε σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις και το σχέδιο που προτείνει η ένωσή μας ΕΛΤΕΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, της οποίας είμαι μέλος και με το οποίο συντάσσομε.

    Ο Συντάκτης
    Αλεξανδρής Νικόλαος

  • 3 Μαΐου 2020, 17:24 | Βασιλική

    Δε συμφωνώ με την εισήγηση του ορίου ηλικίας των 17 ετών για εγγραφή στα ΕΠΑΛ. Έτσι αποκλείονται μαθητές που επιθυμούν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία για μόρφωση και κατάρτιση, απόφοιτοι ΓΕΛ που επιθυμούν απόκτηση ειδικότητας, απόφοιτοι ΕΠΑΛ που επιθυμούν δεύτερη ειδικότητα ή ειδικότητα άλλου τομέα και δεν μπορούν σε ωράριο εσπερινού ΕΠΑΛ. Επίσης εσπερινά ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν σε κάθε πόλη και πολλές φορές ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα στα εσπερινά ΕΠΑΛ δεν υπάρχουν όλοι οι τομεις – ειδικότητες.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:22 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

    Το ηλικιακό όριο των 17 είναι αποδεκτό προκειμένου να υπάρχει ομοιογένεια ως προς την εκπαιδευτική ομάδα.
    Θα πρέπει όμως να προβλεφθούν τμήματα για ενήλικες όπου θα εξυπηρετήσουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.

  • 3 Μαΐου 2020, 17:08 | Μαργαρίτα

    Θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου για την αφαίρεση του δικαιώματος των ενηλίκων, να μπορούν να φοιτήσουν στα ΕΠΑ.Λ. και να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μία ειδικότητα δωρεάν. Εφόσον επιθυμούμε και ενισχύουμε τη Δωρεάν Παιδεία, θα πρέπει να δίνουμε στους πολίτες της χώρας, ανεξαρτήτου ηλικίας, ΕΠΙΛΟΓΕΣ και ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ στην παιδεία και κατ’επέκταση και στην αγορά εργασίας, εφόσον τα ΕΠΑ.Λ. συνδέονται με την αγορά εργασίας με το θεσμό της μαθητείας.

    Γνωρίζοντας λοιπόν οτι πολλοί άνθρωποι ολοκληρώνουν τις σπουδές τους σε κάποιο επάγγελμα στο οποίο τελικά δεν μπορούν να βρουν δουλειά, λόγω κρίσης, επιλέγουν τα ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση μιας άλλης ειδικότητας. Πώς λοιπόν θα έχουν μία άλλη διέξοδο στη ζωή τους αν δεν τους δίνεται καν το δικαίωμα να μάθουν μία τέχνη ή να εξειδικευτούν σε κάτι άλλο;

    Η επιλογή των ΙΕΚ δίνει κατάρτιση και ένα ωράριο (εφόσον λειτουργούν σε απογευματινή βάρδια) απαγορευτικό για μητέρες παιδιών, οι οποίες θα μπορούσαν να φοιτήσουν πρωί, όταν τα παιδιά τους απουσιάζουν στα σχολεία του.

    Επίσης ένα παιδί που τελειώνει μία ειδικότητα στα ΕΠΑ.Λ., άρα είναι πλεόν 18 ετών, να μην μπορεί να φοιτήσει και σε μία άλλη ειδικότητα του ίδιου τομέα, μόνο μία χρονιά ακόμα και να πάρει και ένα ακόμα πτυχίο.

    Κάθε εκπαιδευτική δομή έχει την αξία της (ΕΠΑ.Λ., ΙΕΚ, ΓΕΛ) και για το καλό των πολιτών της χώρας, μην αφαιρείτε το δικαίωμα επιλογής στην εκπαίδευση από κανέναν, ανεξαρτήτως ηλικίας, για καμία εκπαιδευτική δομή.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:37 | Άννα Κανάκη

    Όλοι οι Έλληνες πολίτες έχουν το δικαίωμα της Δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης, καθώς και το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του σχολείου που θα φοιτήσουν, χωρίς η ηλικία να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα. Αυτό άλλωστε προβλέπεται και από το άρθρο 16 παράγραφο 4 του Συντάγματος. Έτσι θεωρώ ότι τα άρθρα 51 και 52 του υπό Διαβούλευση Νομοσχεδίου έχουν έντονο τιμωρητικό χαρακτήρα, αφού προβλέπουν και θέτουν ανώτατο ηλικιακό όριο τα 17 έτη, προκειμένου να φοιτήσει κάποιος σε Ημερήσιο ΕΠΑΛ. Παράλληλα, καταστρατηγείται η επιλογή κάποιου μαθητή να επιλέξει τύπο και ωράριο σχολείου. Διερωτώμαι γιατί τα 17 την στιγμή μάλιστα που γίνεται αναφορά από το ίδιο το Υπουργείο για την «Δια Βίου Μάθηση», η οποία βέβαια θεωρείται το ζητούμενο και στόχος κάθε προηγμένης κοινωνίας.

    Είμαι στην Τεχνική Εκπαίδευση τριάντα χρόνια και η εμπειρία μου μου έχει δώσει το δικαίωμα να σας πω, ότι η αποτροπή της ενδοσχολικής βίας δεν γίνεται με βάση το ηλικιακό όριο. Τα περισσότερα επεισόδια εκφοβισμού γίνονται ανάμεσα σε συνομήλικους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι ενήλικες μαθητές φέρονται πιο υπεύθυνα και λειτουργούν ως συνεκτικό κρίκο ανεβάζοντας πολλές φορές το επίπεδο της τάξης. Είναι άδικο να στερήσουμε μια δεύτερη ευκαιρία στους ανθρώπους αυτούς, ειδικά αυτή την εποχή. Αναφορικά με το επιχείρημα, ότι οι μαθητές αυτοί μπορούν να φοιτήσουν σε εσπερινά ΕΠΑΛ, κάτι τέτοιο θεωρείται μάλλον απίθανο αφού αυτά αποτελούν μόνο το 19% των δημοσίων ΕΠΑΛ.

    Έχοντας υπ’ όψη τα παραπάνω θεωρώ, ότι το Υπουργείο θα δώσει την δέουσα προσοχή, θα ενσκήψει θετικά στο πρόβλημα που θα ανακύψει με την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου και θα αποσύρει τελικά τα άρθρα 51 και 52.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:26 | θ6

    Απαραδεκτο κ αντιπαιδαγωγικο να στερεις απο παιδια ανω των 17 το δικαιωμα στην μαθηση ειδικα οταν δεν υπαρχουν παντου εσπερινα επαλ,ιεκ η επας οαεδ…
    Να αποσυρθει αμεσα κ το αρθρο 51 κ 52

  • 3 Μαΐου 2020, 16:03 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ Σ.

    Τα άρθρα 51-52 πρέπει να καταργηθούν γιατί είναι άδικα, ρατσιστικά και αντισυνταγματικά.
    Η θέσπιση ανώτατου ηλικιακού ορίου των 17 ετών για τα ΕΠΑΛ, πράγμα που δεν ισχύει για τα ΓΕΛ στα οποία μπορεί να εγγραφεί οποιασδήποτε ηλικίας άτομο, αποτελεί ένα ισχυρό πλήγμα για την δημόσια τεχνική εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή που οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενισχύουν την τεχνική εκπαίδευση, εδώ γίνεται ξανά προσπάθεια συρρίκνωσης της με αποτέλεσμα να αναγκαστούν πολλοί να στραφούν σε άλλες δομές απλής τεχνικής κατάρτισης, κυρίως ιδιωτικές, χωρίς διέξοδο στο πανεπιστήμιο.
    Είναι ολοφάνερο ότι το παρόν σχέδιο νόμου παραβιάζει κατάφωρα το δικαίωμα όλων των Ελλήνων να έχουν πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
    Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν 11 νομοί και 22 νησιά τα οποία διαθέτουν ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., όχι όμως και εσπερινό. Θέτοντας όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. αποκλείουμε ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων και από την κατάρτιση.
    Οι μαθητές άνω των 17 ετών είναι άτομα ώριμα και συνειδητοποιημένα που βρίσκουν στα ΕΠΑΛ για μια ευκαιρία που έχασαν με μικρότερη ηλικία, ίσως λόγω κάποιων δυσκολιών της ζωής και σίγουρα δεν είναι βίαια ούτε υπεύθυνα για τις φασαρίες στα σχολεία. Είναι ντροπή να κατηγορούνται για τα παραπάνω.
    Διαβάζοντας τα τηλεγραφικά σχόλια υποστηρικτών των άρθρων 51 και 52, που εννοείται δεν περιέχουν σοβαρά επιχειρήματα, αναρωτιέμαι γιατί δε τους ενοχλεί να κάτσει ο σαραντάρης δίπλα στο 17χρονο κορίτσι στο ΕΠΑΛ αλλά αν γίνει το ίδιο στο ΓΕΛ, που δεν έχει όριο ηλικίας στις εγγραφές, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

  • 3 Μαΐου 2020, 16:00 | Vaso

    Όλοι έχουν δικαίωμα στην μόρφωση και η γνώση δεν έχει ηλικία

  • 3 Μαΐου 2020, 15:56 | Paschalia

    Δεν πρέπει να υπάρχει ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ. Υπάρχουν πολλοί που ωριμάζουν αργότερα, πολλοί που θέλουν δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία, πολλοί που δεν εχουν μητρικη γλωσσα τα ελληνικά και θέλουν να εξειδικευτουν και άλλοι λόγοι.

  • 3 Μαΐου 2020, 15:36 | ΜΑΡΚΕΛΛΑ Λ.

    Είναι ένα πλήγμα για την α) επαγγελματική εκπαίδευση και Β) όπου ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει δικαίωμα ανεξαρτήτου ηλικία να σπουδαση ένα επάγγελμα που θα του δώσει την ευκαιρία για επαγγελματική αποκατάσταση ή για εξέλιξη της προσωπικότητά του.Αυτό το άρθρο είναι καθαρά για να διευκολυνθεί η Ιδιωτική Εκπαίδευση. Το ΕΠΑΛ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΠΆΡΕΡΓΟ

  • 3 Μαΐου 2020, 15:31 | ΕΛΕΝΗ

    Η θέσπιση του όριου ηλικίας στα ημερήσια επαλ είναι μια πρόταση που δεν τεκμηριώνεται από σαφείς λόγους και δεν έχει κανένα βελτιωτικό χαρακτήρα στη λειτουργία τους. Οι ενήλικοι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν μπορούν να θεωρηθούν εν δυνάμει ακατάλληλοι για το μαθητικό περιβάλλον των ημερήσιων ΕΠΑΛ και κατάλληλοι για τα Γενικά Λύκεια. Αυτό είναι μια άνιση μεταχείρηση του μαθητικού πληθυσμού και μάλλον δημιουργεί πολλά ερωτήματα για το κατά πόσο στέκει νομικά. Επιπλέον σε πολλές πόλεις της Ελλάδας δεν υπάρχουν Εσπερινά Επαλ όπου θα μπορούσαν να φοιτήσουν εναλλακτικά. Αυτό θα έχει σαν αναπόφευκτο αποτέλεσμα μια μαθητική διαρρόη που δεν θα έπρεπε να προάγεται από την πολιτεία σαν παιδαγωγικό μέτρο. Εάν αποκλειστούν από το ημερήσιο επαλ και δεν έχουν ικανότητα πρόσβασης σε ένα εσπερινό επαλ τότε η μόνη επιλογή τους θα είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Αυτός είναι ο δρόμος που θέλουμε να τους ανοίξουμε; Αν μη τι άλλο είναι γνωστό πως οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν ανήκουν πλειοψηφικά σε οικογένειες υψηλών εισοδημάτων οπότε το να έχουν πρόσβαση στο Δημόσιο δωρεάν σχολείο είναι η μόνη λύση για να αποκτήσουν ένα πτυχίο και να βγουν στην αγορά εργασίας. Θεωρώ ότι είναι ένα άρθρο που πρέπει να παραληφθεί από το νομοσχέδιο και στον αντίποδα να βρεθούν λύσεις ουσιαστικής ενίσχυσης των ημερησίων επαλ και της τεχνικής εκπαίδευσης. Όλοι οι μαθητές θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιωμάτα στην εκπάιδευση και να μην υπάρχουν τέτοιου είδους αποκλεισμοί που στερούν από αυριανούς πολίτες δικαιώματα στα αγαθά της μόρφωσης. Εφόσον υπάρχουν υπόνοιες για ψεύτικες εγγραφές και ότι άλλο κινεί υποψίες για μη τήρηση των νόμων από σχολικές μονάδες θα πρέπει να είναι ανεπίτρεπτο και να φυσικά να υπάρχει ενδελεχής έλεγχος από τη διοίκηση προκειμένου τέτοια φαινόμενα να πάψουν να υπάρχουν. Δεν μπορεί όμως υπόνοιες και αναληθείες να στερούν σε υποψήφιους μαθητές την υλοποίηση των σπουδών τους και την επίτευξη των στόχων τους έναντι άλλων μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.

  • 3 Μαΐου 2020, 15:30 | Νικη Βαια Κολοβου

    Το ηλικιακο οριο δεν εξυπηρετει στην αποτροπη περιστατικων βιας!Ατομα που εγγραφονται στα ημερησια επαλ κ ειναι ανω των 17 ετων μπορει να ειναι ανθρωποι με οικογενειες που χρειαζονται παραπανω γνωσεις κ ενας τιτλος ειδικοτητας,οσο τα παιδια τους ειναι στα σχολεια η δουλευουν το βραδυ.
    Το ηλικιακο οριο ειναι απαραδεκτο. Τα περιοσοτερα παιδια που κανουν τετοια επεισοδια μπουρουν ευκολα να εντοπιστουν κ να εφαρμοστουν ποινες ειτε σχολικες, ειτε κ ποινικες ακομα στους ιδιους η τους γονεις τους αναλογα με τη φυση της παραβατικοτητας.
    Ενηλικες που ζητουν μια δευτερη ευκαιρια μαθησης κ μπορουν να πηγαινουν στα επαλ το πρωι τι θα πρεπει να κανουν;
    Εαν αγαπατε κ νοιαζεστε για τους πολιτες γιατι να υπαρχουν τετοιου ειδους μετρα τα οποια ειναι ρατσιστικα ορια;
    Η γνωση ειναι δυναμη οταν την προσφερεις σε ολους….

  • 3 Μαΐου 2020, 15:14 | Δέσποινα

    Το παρόν άρθρο πρέπει να μην κατατεθεί. Ως υποδιευθύντρια Επαγγελματικού σχολείου, θα ήθελα να αναφέρω ότι το επιχείρημα πως οι ενήλικες ενισχύουν τη βία δεν υφίσταται σε καμία περίπτωση. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι έχουμε πολλούς ενήλικες μαθητές και μαθήτριες που έρχονται με αξιώσεις και αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους. Είναι κατασταλαγμένοι και έρχονται γιατί οι ίδιοι το επιλέγουν για να συνεχίσουν. Προτιμούν το πρωϊνό ωράριο γιατί είτε έχουν παιδιά στο δημοτικό, είτε διότι δουλεύουν απογευματινές ώρες. Επιπλέον, αυτό που θα ήθελα να αναφέρω εγώ για την Πέλλα (που θα ισχύει και σε άλλους επαρχιακούς νομούς), η οποία έχει μεν 2 εσπερινα ΕΠΑΛ, στα Γιαννιτσά και πολύ περισσότερο στην Αριδαία δεν υπάρχει το βράδυ καμία συγκοινωνία από το σχολείο προς το κέντρο της πόλης. Και έστω ότι σε μεταφέρει κάποιος μέχρι τα ΚΤΕΛ την ώρα που τελειώνουν τα μαθήματα δεν υπάρχει προφανώς ούτε και ΚΤΕΛ να επιστρέψεις στα γύρω χωριά. Εμπόδια που αποτρέπουν την εγγραφή σε Εσπερινό ΕΠΑΛ αν δεν έχεις δικό σου αυτοκίνητο.

  • 3 Μαΐου 2020, 15:03 | Θοδωρής

    Με ψυχαραιμη φωνή και με την εμπειρία 20 χρόνων στην εκπαίδευση από τα οποία 12 είναι σε σχολείο ΕΠΑΛ οφείλω να πω την άποψη μου. Δεν βοηθά το ηλικιακό όριο που θέσατε. Τα παιδιά μας έχουν ιδιαιτερότητες. Κατά μεγάλο ποσοστό είναι αδικημενα . Προέρχονται από δύσκολες οικογένειες συχνά ανέργων γονέων και σίγουρα μη προνομιούχων. Αυτά τα παιδιά βρίσκουν ένα δρόμο στα ΕΠΑΛ. Ίσως ωριμάζουν και όλας θα έλεγα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παιδιών που βρηκαν ένα χρόνο εργασίας ή και ακόμα εισόδου σε μια σχολή και αυτό τους άλλαξε την ζωή και τα οδηγεί σε μια βελτίωση. Μη το αλλάξετε.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:52 | Περικλής Μοσχιδης

    Μπορείτε να μας απαντήσετε στα μέρη που δεν υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ και ΙΕΚ που θα φοιτήσουν οι μαθητές αυτοί; Νομίζετε ότι εκεί που υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ μπορούν να δεχθούν επιπλέον μαθητές; Διδάσκω σε εσπερινο το οποίο είναι ήδη κορεσμένο. Με την οικονομική κρίση που έρχεται θα έχουν την δυνατότητα να φοιτήσουν πολλοί σε ιδιωτικά ΙΕΚ;

  • 3 Μαΐου 2020, 14:50 | Γεωργια

    Στερείτε από τον κόσμο την ευκαιρία της μάθησης και ειδικά της δωρεάν εκπαίδευσης με την απόφαση αυτήν.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:42 | Ευαγγελία θ

    Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο το ηλικιακό όριο που αγγίζει τα όρια της αντισυνταγματικότητας.Να σημειωθεί ότι και οι ισχυρισμοί στην αιτιολογική έκθεση είναι για μένα αβάσιμοι κ ελλιπώς τεκμηριωμένοι.στηριζονται σε επιστημονικά δεδομένα? αναρωτιέμαι..

    Η εμπειρία μου στο ΕΠΑΛ καταδεικνύει ακριβώς το το αντίθετο.οι μεγαλύτερη ς ηλικίας μαθητές κρατούν μια ισορροπία στη εκπαιδευτική διαδικασία.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:37 | Βουλισμά Μαρία

    Με το άρθρο 51 και 52 καταστρατηγείται η αρχή της ισότητας και παροχής ίσων ευκαιριών στους πολίτες.Στις μέρες που διανύουμε,εν μέσω Πανδημίας και δεδομένης της αύξησης της ανεργίας θα είναι πολλοί αυτοί που θα αναζητήσουν μια άλλη ευκαιρία δεξιοτήτων και ικανοτήτων για επαγγελματική αποκατάσταση.Οφείλει η Πολιτεία να τη δώσει με το δικαίωμα της επιλογής για ελεύθερη πρόσβαση στα ημερήσια ΕΠΑΛ.Θεωρώ λοιπόν πως είναι ωφέλιμο για όλους η απόσυρση των παραπάνω άρθρων.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:34 | Ευθύμης Ευαγγέλου

    Φοίτησα στα ΤΕΕ τότε (σημερινά ΕΠΑ.Λ) στα 19 μου δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία στον εαυτό μου. Έγραψα άριστα στις Πανελλήνιες, σπούδασα στη ΣΕΛΕΤΕ και σήμερα είμαι μόνιμος εκπαιδευτικός στα ΕΠΑ.Λ. Το παράδειγμα μου το δίνω σε όλους τους μαθητές μας.. δίνοντνας τους έτσι μια ελπίδα για το μέλλον τους. Θεωρώ άδικο να καταργηθεί αυτή η ευκαιρία απ τους μαθητές μας.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:29 | ΧΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Διδάσκω 5 χρόνια σε εσπερινό ΕΠΑΛ και έχω 20 χρόνια στην εκπαίδευση.
    Γνωρίζω ότι κοντά στους μεγάλους οι μικρότεροι μαθητές γίνονται καλύτεροι, πολλές φορές τους έχουν σαν παράδειγμα. Πολλές φορές οι μεγαλύτεροι μαθητές βοηθούν άτυπα το έργο των καθηγητών ειδικά στα εργαστήρια. Ο εκφοβισμός γίνεται μόνο μεταξύ συνομηλίκων μαθητών και όχι από τους μεγαλύτερους προς τους μικρότερους.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:28 | ΑΙΤΩΛΟΣ

    Ότι πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κ ΠΑΡΑΛΟΓΟ έχει προταθεί ποτέ στα δημόσια
    σχολεία.Τιμωρεί τα παιδιά που δεν πέτυχαν σε κάποιο τομέα της ζωής
    τους κ θέλουν να δοκιμάσουν κάτι άλλο στην πορεία.
    Να αποσυρθεί άμεσα η πρόταση αυτή κ το Υπουργείο να ζητήσει ένα
    Μεγάλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ από γονείς κ από παιδιά που είναι ή θέλουν να πάνε
    σε πρωινό ΕΠΑΛ , μιας κ να θυμήσω ότι δεν υπάρχουν παντού εσπερινά
    επαλ,ούτε δημόσια ΙΕΚ,ΕΠΑΣ κ αν υπάρχουν δεν έχουν τις ίδιες ειδικότητες
    με τα πρωινά ΕΠΑΛ.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:27 | AΓΓΕΛΙΚΗ Α

    Ως μαθήτρια γυμνασίου θεωρώ άδικο να μην μπορώ να έχω ενναλακτικές αν δεν μου αρέσει τελικά η επιλογη ειδικότητας που σκέφτομαι να πάρω στο Λύκειο.
    Δεν μου επιτρέπεται να έχω πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση αν τώρα κάνω λάθος επιλογή; Δεν μου επιτρέπεται να έχω επιλογές; Να αλλάξω κατεύθυνση;Να ξαναδοκιμάσω;
    Είναι πολύ αγχωτικό και άδικο!

  • 3 Μαΐου 2020, 14:19 | Παναγιώτης

    Ή εκπαίδευση και η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων των πολιτών της χώρας.
    Αυτό το άρθρο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να καταργηθεί, παραβιάζει την αρχή των ίσων δικαιωμάτων.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:07 | Χριστινα

    ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Κ ΑΚΡΩΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ. ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΒΟΗΘΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
    ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ 19,20,21 Κ ΒΑΛΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ, ΝΑ ΜΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ…
    ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΟ.ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΗ ΑΚΟΜΑ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ;
    ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ Κ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΑΥΤΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

  • 3 Μαΐου 2020, 14:06 | Νικόλ

    Να καταργηθεί το όριο της ηλικιας των 17 ετών!!!
    Όλοι χρειάζονται μια δεύτερη ευκαιρία στο δημόσιο σχολείο!!!

  • 3 Μαΐου 2020, 14:05 | Θοδωρής

    Με ψυχαραιμη φωνή και με την εμπειρία 20 χρόνων στην εκπαίδευση από τα οποία 12 είναι σε σχολείο ΕΠΑΛ οφείλω να πω την άποψη μου. Δεν βοηθά το ηλικιακό όριο που θέσατε. Τα παιδιά μας έχουν ιδιαιτερότητες. Κατά μεγάλο ποσοστό είναι αδικημενα . Προέρχονται από δύσκολες οικογένειες συχνά ανέργων γονέων και σίγουρα μη προνομιούχων. Αυτά τα παιδιά βρίσκουν ένα δρόμο στα ΕΠΑΛ. Ίσως ωριμάζουν και όλας θα έλεγα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παιδιών που βρηκαν ένα χρόνο εργασίας ή και ακόμα εισόδου σε μια σχολή και αυτό τους άλλαξε την ζωή και τα οδηγεί σε μια βελτίωση. Μη το αλλάξετε.

  • 3 Μαΐου 2020, 14:05 | Γονιος 20χρονου

    ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΤΑΘΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ…ΤΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑΤΙ;;;
    ΓΙΑ ΤΟΝ Α Ή Β ΛΟΓΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Κ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΔΟΥΛΕΙΑ.
    ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΟΥΤΕ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ ΥΠΑΡΧΟΥΝ,ΟΥΤΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Κ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΩΝΑ
    ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΥΤΗ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

  • Η κατανομή: 323 Ημερήσια ΕΠΑΛ και 75 Εσπερινά ΕΠΑΛ. Έντεκα (11) νομοί της Ελλάδας δεν έχουν κανένα Εσπερινό ΕΠΑΛ.

    Για ποια Εσπερινά ΕΠΑΛ μιλάμε; Η νησιωτική Ελλάδα δεν έχει σχεδόν τίποτε… Ποιες θα είναι οι επιλογές των ανθρώπων;

    Στη δε επαρχιακή ηπειρωτική Ελλάδα δεν υπάρχει το βράδυ καμία συγκοινωνία από το σχολείο (Εσπερινό ΕΠΑΛ) προς τα χωριά, κωμοπόλεις. Εμπόδια που αποτρέπουν την εγγραφή σε Εσπερινό ΕΠΑΛ, αν δεν έχεις δικό σου αυτοκίνητο.

    Σχετική τεκμηρίωση: Η Κατανομή των ΕΠΑΛ και των δημοσίων ΙΕΚ στην Ελλάδα (στοιχεία σχ. έτους 2019-20) & Αναλυτικοί Πίνακες Τομέων – Ειδικοτήτων όλων των ΕΠΑΛ – Επιμέλεια Φελέκης Ιωάννης Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ84

    https://www.ipaidia.gr/paideia/katanomi-ton-epal-kai-ton-dimosion-iek-stin-ellada-pinakes-tomeon-eidikotiton?fbclid=IwAR2trY1Ftmhhv2wyN7ehA0FKjYFcEp4glGxvJ3ITxuwmS6O7Wpf8pSmVWIw

  • 3 Μαΐου 2020, 13:49 | Μέλπω

    Βήμα πίσω μην κάνετε. Έχουμε παιδιά στα ΕΠΑΛ και είναι ξεφραγα αμπέλια . Ντρέπομαι κνθυμωνω με αυτά που διαβάζω από τους καθηγητές που δεν θέλουν να χάσουν τη βολή τους. Αρχίζει ένα τμήμα με 20 και καταλήγουν 5.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:47 | Γονιός

    ΣΩΣΤΌ. ΟΙ ΕΝΉΛΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. 16 σελίδες σχόλια από μόνιμους και αναπληρωτές για να μη χαθεί η κουτάλα από τις ψεύτικες εγγραφές.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:38 | Αθανάσιος Κανελλόπουλος

    Απόσυρση χθες, όχι τώρα ούτε αύριο. Το άρθρο αυξάνει την κοινωνική ανισότητα παρέχοντας λιγότερες εκπαιδευτικές ευκαιρίες στους Έλληνες πολίτες. 18.000 άτομα (σύμφωνα με τις περσινές εγγραφές) αναμένονται να βρεθούν εκτός της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Και υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις έννοιες της εκπαίδευσης και της κατάρτισης….

  • 3 Μαΐου 2020, 13:32 | Γιώργος

    “It is only, or at any rate it is chiefly, the literary and scientific intelligentsia, the very people who ought to be the guardians of liberty, who are beginning to despise it, in theory as well as in practice.”
    ― George Orwell, Animal Farm

    Όχι μόνο αντιστνταγματικό, αλλά και ανήθικο. Εξυπηρετεί ίσως, όμως…

  • 3 Μαΐου 2020, 13:30 | Εκπ/κος ΓΕΛ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κ ακρως ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ το μετρο αυτο απο την στιγμη μαλιστα που αναφερεται μονο στα ΕΠΑΛ…Χρονια τωρα ακουω τους συναδελφους των επαλ να εχουν παραπονο για την αντιμετωπιση τοσο των ιδιων οσο κ του θεσμου των σχολειων τους κ να που τωρα ερχεται το Υπουργειο να τους δικαιωσει…
    Μονο που αυτη την φορα το μετρο που προτεινει δεν αφορα μονο την εκπ/κη κοινοτητα αλλα κ δυστυχως τα ιδια τα παιδια.
    Φαινεται πλεον ξεκαθαρα πως το Υπουργειο συμπεριφερεται με τροπο ρατσιστικο κ εκδικητικο απεναντι στους καθηγητες την ΕΠΑΛ,τους μαθητες των ΕΠΑΛ κ τον θεσμο των ιδιων των ΕΠΑΛ.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:20 | Σπύρος

    Πιστεύω ότι χρειαζόμαστε εργατικά χέρια και όχι επιστήμονες στην χώρα μας πλέον, μιας και οι επιστήμονες που είχαμε έφυγαν ως οικονομικοί μετανάστες σε άλλες χώρες.
    Πιστεύω ότι οι μεγαλύτερες ηλικίες στον χώρο των ΕΠΑΛ παίζουν καταλυτικό ρόλο στις εφηβικές ιδέες, και επειδή γνώρισαν την πραγματική αγορά εργασίας, και όχι αυτήν που είχαν φανταστεί, μπορούν να εμπνεύσουν στους μικρότερους σε ηλικία μαθητές την επαγγελματική συνείδηση που δεν διδάσκεται , να επικεντρωθούν περισσότερο στα μαθήματά τους, καθώς και να λειτουργήσουν με περισσότερη σοβαρότητα.
    Χάνεται έτσι μια δεύτερη ευκαιρία στην πατρίδα μας ουσιαστικά να ανακάμψει.

  • 3 Μαΐου 2020, 13:11 | Βαγγελης

    Αν ειναι ποτε δυνατον να αποκλειονται απο τα δημοσια αχολεια παιδια γιατι για παιδια προκειται επειδη ακουσον ακουσον ειναι πανω απο 17.
    Ας μας απαντησουν μερικοι κυριοι που συμφωνουν με την προταση,τι θα γινουν αυτα τα παιδια των νησιων οπου ουτε εσπερινο επαλ υπαρχει,ουτε ιεκ,ουτε επας…
    Ποσο ασχετοι κ επικινδυνοι μπορει να ειναι μερικοι με την επαγγελματικη εκπ/ση που λενε ας πανε εκει…κ ας αφησουμε τα νησια…ας μας πουν στις επαρχιακες πολεις ποσα εσπερινα επαλ υπαρχουν κ ποσα ιεκ με τις αντιστοιχες ειδικοτητες των πρωινων επαλ υπαρχουν
    Ας σταματησουν επιτελουν να υπονομευουν τα πρωινα επαλ κ το μελλον των παιδιων μας κ να παρουν πισω αυτο το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ Κ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ μετρο

  • 3 Μαΐου 2020, 13:08 | Πετρος

    Χαντακώνετε παιδιά που ζητούν μια δεύτερη ευκαιρία για να κερδίσουν τα ιδιωτικά ΙΕΚ και σχολεία. Αυτο είναι ξεκάθαρα πολιτική εναντίον του φτωχού πολίτη, σε μια χώρα που το επίπεδο ανεργείας θα αυξηθεί και τα παιδιά δεν έχουν καν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις

  • 3 Μαΐου 2020, 13:04 | Δήμητρα Ποντικάκη

    Είναι ξεκάθαρο ότι με αυτή την ανήθικη πρόταση κάθε αλλο από τους ανήλικους μαθητές προσπαθείτε να προστατεύσετε. Ξεκάθαρος στόχος είναι να ενισχύσετε την ιδιωτική παιδεία, γεγονός που από μονο του κάνει το διαβούλευμα εκτός από ανήθικο και αντισυνταγματικό. Θεμελιώδης αρχή του Ελληνικού Συντάγματος ειναι η πρόσβαση στη δωρεάν παιδεία, κάτι που και πριν λίγα χρόνια και τώρα η Κυβέρνηση σας θέλει να χαντακώσει. Αυτό δε μπορεί να περάσει ετσί, οφείλουμε όλοι να βγούμε στους δρόμους.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:48 | Βασια Παπ.

    Λυπαμαι που θα το πω, αλλα η απαραδεκτη διαταξη για το ηλικιακο οριο των 17 ετων για εγγραφη στα δημοσια ημερησια ΕΠΑΛ, ειναι δωρακι της κυβερνησης στα λογης λογης ιδιωτικα ΙΕΚ και ΚΕΚ.
    Οσο για το… παραμυθι του bulling, ας πανε να δουνε οι ασχετοι που το επικαλουνται, τι γινεται στα δημοτικα και στα γυμνασια. Οι ενηλικοι μαθητες στα ΕΠΑΛ πολλες φορες εχει αποδειχτει οτι συγκρατουν τα μικροτερα παιδια, ως πιο ωριμοι ηλικιακα και ειναι βοηθοι του εκπαιδευτικου πανω σ αυτο το θεμα.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:23 | ANGELIKI

    Να καταργηθεί το όριο της ηλικιας των 17 ετών…όλοι χρειάζονται μια δεύτερη ευκαιρία στο δημοσιο σχολείο..

  • 3 Μαΐου 2020, 12:22 | Βαγγέλης

    Νομίζω ότι δεν εξυπηρετεί κανέναν, ούτε μαθητές ούτε τους διδάσκοντες, ούτε γενικότερα την κοινωνία. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, όσο αφορά την εκπαίδευση τους, είναι περισσότερο κατασταλαγμένοι. Όταν γραφτούν στο ΕΠΑΛ έρχονται με γνώμονα το μέλλον τους και αναζητούν την γνώση, πιο βαθιά από κάθε άλλο μαθητή μικρότερης ηλικίας. Αυτοί είναι που δίνουν το σωστό ρυθμό στην διδασκαλία. Δίνουν το μέτρο στους συμμαθητές τους, όταν τα πράγματα τείνουν να ξεφύγουν . Έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μάθηση, από κάθε άλλον. Έχουν ωριμάσει και στοχεύουν στην αποκατάσταση τους. Μέσα από την διαδικασία του σχολείου που τους δίνει τα εφόδια, θα προχωρήσουν στην ζωή. Δεν πρέπει να τους αφαιρέσει κανείς αυτό το δικαίωμα. Είναι άδικο!! Δεν πρέπει να καταδικάζουμε τους μαθητές, για τις νεανικές, ανώριμες επιλογές τους. Γιατί αν ψηφιστεί μια τέτοια απόφαση θα είναι τελικά μια καταδίκη για αυτούς. Έτσι πρέπει να πράττει μια δημοκρατική πολιτεία σε όλους αυτούς που δεν πήραν στα σοβαρά την ζωή τους;
    Για όλους αυτούς που βρισκόταν στην ηλικία των αποφάσεων αλλά δεν είχαν την ωριμότητα και δεν έπραξαν σωστά, αυτή είναι η ετυμηγορία;
    Θα πρέπει να τους τιμωρήσουμε με αποκλεισμό γιατί άργησαν να ωριμάσουν, να σκεφτούν, να επιλέξουν;;; ΟΧΙ
    Απόσυρση του άρθρου 51.

  • 3 Μαΐου 2020, 12:15 | Δήμητρα Μπάρτζη

    Θεωρώ μεγάλη αδικία να μην μπορεί οποιοσδήποτε μαθητής ανεξαρτήτου ηλικίας να εχει το δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ μια σχολική δομή που έχει κατεξοχήν δημιουργηθεί για να δίνει ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση. Σαν εκπαιδευτικός των ΕΠΑΛ και ζώντας σε ένα κράτος δικαίου αρνούμαι να δεχτώ μια τέτοια απόφαση. Η ίδια συναίσθηση θα επρεπε να διέπει και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Λυπάμαι…