Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
927 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Η σωστή εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας είναι διαπιστωμένο ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση και απαιτεί συνεχής προσπάθεια, που αρχίζει ήδη από τη νηπιακή ηλικία. Τώρα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο καταστρέφεται αυτή η προσπάθεια με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο, ενώ είναι γεγονός ότι η γλώσσα αυτή δεν είναι συγγενής με την ελληνική (πέραν των δανείων λέξεων που έχει από αυτήν) και θα προκληθεί με βεβαιότητα αθεράπευτη σύγχυση στο μυαλό των μικρών μαθητών, οι οποίοι μπαίνουν για πρώτη φορά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο δείκτη νοημοσύνης. Άστοχο τελείως το χρονικό σημείο που επελέγη για τη διδασκαλία της αγγλικής, έστω και σε απλή μορφή! Υπάρχει αρκετός χρόνος σε μεγαλύτερες τάξεις για τη διδασκαλία της, που θα είναι τότε και πιο αποδοτική!
Διατυμπανίζατε την αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής… Αναγνωρίσατε δημόσια τη μεγάλη αξία των ψηφιακών δεξιοτήτων στις μερες μας και την αμέριστη βοήθεια των εκπαιδευτικών πληροφορικής στην υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης… Εντούτοις με έκπληξη διαβάζουμε ένα νομοσχέδιο που η πληροφορική είναι ηχηρά απούσα από τις μεταρρυθμίσεις! Καμία αύξηση ωρών στο δημοτικό και το γυμνάσιο!!! Είναι δυνατόν σε 1 ώρα μάθημα την εβδομάδα να επιτυγχάνεται ο ψηφιακός εγγραματισμός των παιδιών μας;
Με ποιον τρόπο, λοιπόν, προχωρά το Υπουργείο σε ΕΝΙΣΧΥΣΗ της Πληροφορικής;Πόσο θα συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας να εμπαίζει τον κλάδο της Πληροφορικής αλλά και την κοινωνία λέγοντας ότι ενισχύει το γνωστικό αντικείμενο αυτό, ενώ στην πραγματικότητα δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ προς αυτή την κατεύθυνση;
Πόσο ακόμα οι Πληροφορικοί, πέραν του εκπαιδευτικού μας έργου, θα ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ διοικητικά και τεχνικά (υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων και διοικητικών διαδικασιών, υποστήριξη σχολικών δομών, υπεύθυνοι εργαστηρίων, κλπ) τα σχολεία και τους συναδέλφους χωρίς καμία μείωση του διδακτικού ωραρίου και χωρίς καμία ουσιαστική αναγνώριση;
Πόσο ακόμη θα συνεχίζεται να εισάγονται σε τμήματα αμιγώς Πληροφορικής (Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών Πανεπιστημίων) οι μαθητές ΧΩΡΙΣ να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής;
Και εν μέσω πανδημίας, μιας πανδημίας που έφερε στην επιφάνεια την έλλειψη των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών και την ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ συμβολή – υποστήριξη των Πληροφορικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ένα, δύο ή και παραπάνω σχολεία που υπάγονται, πως είναι δυνατόν να κατατίθεται νομοσχέδιο με στόχο και την ενίσχυση της Πληροφορικής με ασάφειες και με παντελή απουσία στοιχείων στήριξης της ίδιας της Πληροφορικής;
Δεν είναι απαραίτητα ούτε χρήσιμα τα Αγγλικά στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας! Ας εξασκηθούν στην ελληνική γλώσσα καλύτερα!
Θεωρώ ότι θα έπρεπε να τεθεί στο διάλογο η κατάργηση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο και όχι εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο.
Από τη μέχρι τώρα εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης παιδιών ηλικίας τεσσάρων ετών στο νηπιαγωγείο μας δείχνει ότι δεν υπάρχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις (ολοήμερη φοίτηση, κατάλληλες αίθουσες, σίτιση κ.ά.) ούτε προθέσεις( κανένα πρόγραμμα κατασκευής νέων νηπιαγωγείων) από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την επιτυχή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης με συνέπεια την υποβάθμιση των συνθηκών φοίτησης των παιδιών (προνηπίων και νηπίων).
Ως γονιός νηπίου πιστεύω η ελεύθερη επιλογή των γονέων ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό για τα παιδιά τους, με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες κάθε παιδιού,σαφώς, υποστηρίζει την καλύτερη λειτουργία της οικογενείας.
Ας μάθουμε πρώτα καλά τη μητρική μας γλώσσα κι έχουμε καιρό για τα αγγλικά. Παιδιά φίλων Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό και τα παιδιά τους άκουγαν 2 με 3 γλώσσες από γεννησιμιού τους κατέληξαν να μιλούν μια αυτοσχέδιας γραμματικής και συντακτικού γλώσσα με μίγμα λέξεων από τις 2 ή τις 3 γλώσσες. Δυστυχώς τα παιδιά δε μπορούσαν να μιλήσουν καμιά από τις 2 ή 3 γλώσσες σωστά…. που να κατανοήσουν το πλάτος και το βάθος της κάθε γλώσσας… Η γλώσσα και η σκέψη αλληλεπιδρούν και η μια αναπτύσσει την άλλη αμφίδρομα.Η γλώσσα είναι το μέσο με το οποίο εκφράζεται η σκέψη και η σκέψη αναπτύσσει τη γλώσσα. Για να χτίσουμε δυνατά σκεπτόμενους ανθρώπους το βασικότερο είναι η καλλιέργεια των δυνατοτήτων της γλώσσας στο έπακρο. Δε γίνονται όμως όλα τέλεια, άρα επιμένουμε στην μητρική. Τώρα πια με τα προγράμματα αυτόματης μετάφρασης που συνεχώς θα βελτιώνονται, οι ξένες γλώσσες θα χάνουν την αίγλη του παρελθόντος…
Οχι στις θεματικες αο το νηπιαγωγειο.
ΔΙΑΦΩΝΩ με την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο.
προέχει να δοθεί παράλληλη στήριξη σε όλα τα παιδιά που το χρειάζονται, να δημιουργηθούν παντού τμήματα ένταξης και επίσης να στελεχωθούν και τα ειδικά νηπιαγωγεία για τις ειδικότητες που λείπουν
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ με την εισαγωγή διδασκαλίας των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Δεν υφίσταται κανένας απολύτως λόγος. Αντιθέτως, θα προκαλέσει σύγχυση στα νήπια, τα οποία δεν έχουν ακόμα διδαχθεί και εμπεδώσει τη μητρική τους γλώσσα. Δεν γνωρίζουν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδεία πως, για να μάθεις σε βάθος μία ξένη γλώσσα, πρέπει πρώτα να κατέχεις καλά τη μητρική σου; Αυτό που χρειάζεται είναι η ποιοτικότερη διδασκαλά των Ελληνικών και έπειτα των ξένων γλωσσών. Επίσης, είναι δείγμα ξενομανίας. Φτάνει πια η κομπλεξική απαξίωση οποιουδήποτε καθ’ ημάς στοιχείου και γνωρίσματος!!!
Θεωρω οτι τα αγγλικα πιο μεγαλο κακο θα κανουν παρα καλο. Δεν εχουν ολα τα παιδια τις ιδιες δεξιοτητες. Δυν τις αλλης, ζουσε σε μια χωρα οπου η ελληνικη γλωσσα ηδη φθινει, γιατι να κανουμε το προβλημα μεγαλυτερο;;;
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη μητρική τους γλώσσα,οπότε η εισαγωγή μιας ξένης γλώσσας περισσότερο θα τα μπερδέψει παρά θα τα βοηθήσει.
Διαφωνώ με την αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο καθότιν η γνώση προσεγγίζεται ως ολότητα και όχι κατακερματισμένη σε διδακτικά αντικείμενα
Όλο αυτό έρχεται σε αντίθεση με την φιλοσοφία του Νηπιαγωγείου.Επίσης σ΄αυτή την ηλικία τα παιδιά πρέπει να μάθουν καλά πρώτα την μητρική τους γλώσσα και πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο.
Οι ανάγκες του σημερινού Νηπιαγωγείου είναι λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι , τραπεζοκόμοι και σχολικοί νοσηλευτές .
Λάθος η εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο. Σε αυτή την ηλικία ακόμη προσπαθούν να κατακτήσουν τη μητρική τους γλώσσα. Επιπλέον έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Το ίδιο υποστηρίζει και η απόφαση της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών. Καλό θα ήταν να συμβουλευόσασταν και κάποιον ειδικό πάνω στο θέμα.
Λάθος μέτρο.Οταν τα νήπια δεν γνωρίζουν καλά καλά τα Ελληνικά, η προσθήκη μιας άλλης γλώσσας μόνο γλωσσική σύγχιση δημιουργεί, καθώς δεν υπάρχει δίγλωσσο κοινωνικό περιβάλλον. Έχουν όλο το χρόνο να τα μάθουν όταν μεγαλώσουν.Εκτός κι αν η αγγλοποίηση της εκπαίδευσης και της ελληνικής κοινωνίας είναι στόχος της κυβέρνησης, σε εποχές που πολλοί ξένοι θα ήθελαν τον αφελληνισμό της.
ΨΗΦΙΣΜΑ –ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εν μέσω πανδημίας, κατέθεσε προς ψήφιση, πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, χωρίς να προηγηθεί ουσιαστικά κανένας διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τα θεσμοθετημένα όργανά της. Το συγκεκριμένο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο απαξιώνει και υποβαθμίζει το Δημόσιο Νηπιαγωγείο μέσα από μεταρρυθμίσεις που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τους σκοπούς και τις βασικές παιδαγωγικές αρχές του.Η «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου και ο κατακερματισμός της γνώσης με την κατάτμηση σε διακριτά διδακτικά αντικείμενα με την εισαγωγή των Αγγλικών και της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής, δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων και τα αναπτυξιακά τους χαρακτηριστικά. Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να αλλάξει τη φυσιογνωμία του Νηπιαγωγείου, όπου η γνώση κατακτάται μέσω του παιχνιδιού.
Επιπρόσθετα, προβλέπει την αύξηση των μαθητών από 22 στους 26. Η παραπάνω ρύθμιση θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών εκτός της σχολικής τους περιφέρειας. Κατά συνέπεια υποβαθμίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και ταυτόχρονα χτυπά την εργασία των εκπαιδευτικών με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.
Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο αναβαθμίζεται με :
• Στελέχωση με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, γενικής και ειδικής αγωγής και βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμοι, καθαρίστριες, γενικών καθηκόντων)
• Κατάλληλες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές
• Αναλογία 5 τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας και 15 μαθητές ανά εκπαιδευτικό
• Επαρκή υλικοτεχνικό εξοπλισμό (εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό υλικό, εποπτικά μέσα διδασκαλίας)
• Υποστήριξη από ψυχολόγους, λογουθεραπευτές κ.λπ. για την πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες
• Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην κατανόηση και εφαρμογή του υπάρχοντος Αναλυτικού Προγράμματος ,με σκοπό την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού τους ρόλου.
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν γνωρίζουν ούτε την Ελληνική γλώσσα. Σε τι θα ωφελήσει η εκμάθηση της αγγλικής από το νηπιαγωγείο; Τα αγγλικά διδάσκονται από την πρώτη δημοτικού. Τί θα κερδίσουν τα παιδιά αν ξεκινήσουν να μαθαίνουν αγγλικά ένα χρόνο νωρίτερα; Γιατί δεν λαμβάνονται μέτρα ώστε τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν, δημόσια και ποιοτική εκπαίδευση της αγγλικής γλώσσας; Αγγλικά όλοι μάθαμε και ας μην ξεκινήσαμε από το νηπιαγωγείο. Είχαμε όμως πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση αγγλικών από φροντιστήρια κλπ. Ας ληφθούν μέτρα που θα κάνουν πιο ουσιαστική την εκμάθηση των αγγλικών στο δημόσιο σχολείο.
ΣΧΟΛΙΟ:
Ως ΣΑΤΕΑ αφουγκραζόμαστε τους προβληματισμούς των συναδέλφων νηπιαγωγών αναφορικά με τον κίνδυνο σχολειοποίησης του νηπιαγωγείου. Η παρουσία επιπλέον ειδικοτήτων στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θα εντείνει αυτό τον κίνδυνο και δε συνάδει με τις παιδαγωγικές έρευνες οι οποίες υπογραμμίζουν την ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού προσώπου αναφοράς στην προσχολική ηλικία. Δεν γίνεται καμία πρόβλεψη και αναφορά για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι υποστηρικτικές δομές των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην προσχολική εκπαίδευση προάγουν την έγκαιρη παρέμβαση και υποστήριξη των μαθητών και τονίζουμε έντονα για ακόμα μια φορά πως οι όποιες νομοθετικές τροποποιήσεις θα πρέπει να στηρίζονται σε ποιοτικούς δείκτες και όχι ποσοτικούς.
Η αγγλική γλώσσα από το Νηπιαγωγείο μόνο μεγαλύτερες δυσκολίες θα έχει για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Προτείνουμε το μάθημα της Μουσικής που λείπει εντελώς και είναι σημαντικό μάθημα γι αυτή την ηλικία.
Αδιανόητο να είναι υποχρεωτική η εκμάθηση αγγλικής γλώσσας από το Νηπιαγωγείο, από τη στιγμή που έχουν καταργηθεί τα Αρχαία Ελληνικά από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!
Παραθέτω την παρακάτω επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη του ΠΕΣΕΑ αναφορικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο: Για Νηπιαγωγείο Άρθρο 2: Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. θεωρεί ότι η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, έστω και πιλοτικά, έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, οδηγώντας εν τέλει στη σχολειοποίησή του, σύμφωνα με την απόφαση της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν κατακτήσει πλήρως την μητρική τους γλώσσα ώστε να μπορέσουν να μάθουν μία δεύτερη γλώσσα. Τα δίγλωσσα νήπια και στα νήπια με μαθησιακές δυσκολίες θα επικρατήσει σύγχυση με την εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας. Αυτή η νομοθετική ρύθμιση φαίνεται να απορρέει από την προώθηση της πολυγλωσσίας που αποτελεί κεντρικό στόχο της Ε.Ε. (Γιαν Φίγκελ , Επίτροπος Ε.Ε.).
04 ΜΑΪΟΥ 2020
Η εισαγωγή του Μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στους μικρούς Μαθητές του Νηπιαγωγείου είναι απολύτως απαραίτητη για την ψυχική και σωματική τους υγεία.
Συμφωνώ. Τα παιδιά των ιδιωτικών νηπιαγωγείων εχουν μάθει πολυ καλα Αγγλικά. Γιατι να μην συμβεί το ίδιο και στα δημόσια.
Πάγιο αίτημα των τελευταίων χρόνων είναι η εισαγωγή της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Αρχικά το υπουργείο πρότεινε την εισαγωγή της Φ.Α. στο νηπιαγωγείο (δες σχετικά εδώ) κάτι που πλέον δεν είναι σαφές. Η εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα αυτονόητο βήμα προς την κατεύθυνση εμπλουτισμού του Προγράμματος Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Η πρόθεση της Υπουργού συνάδει με πλήθος επιστημονικών ερευνών διεθνώς που επισημαίνουν τη σημαντικότητα της προσχολικής ηλικίας για την κινητική ανάπτυξη και την υιοθέτηση συμπεριφορών που σχετίζονται με την υγεία, όπως η φυσική δραστηριότητα, και παράλληλα αναδεικνύουν την εξέχουσα θέση της κίνησης για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων. Είναι προφανές ότι το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής θα πρέπει να διδάσκεται στο Νηπιαγωγείο από εκπαιδευτικούς ΦΑ στη βάση παιδαγωγικών μοντέλων και μεθόδων που επενδύουν ολιστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων-ικανοτήτων, στη συναισθηματική ολοκλήρωση και την κοινωνική ενδυνάμωση των μικρών μαθητών/τριων. Η φυσική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση δεν μπορεί να συγκριθεί με την εισαγωγή άλλων γνωστικών αντικειμένων που επιχειρεί το υπουργείο να εισάγει και κακώς αυτό συμβαίνει αφού με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια η κίνηση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη στην καθημερινότητα των παιδιών, γεγονός που επιφέρει πολλαπλά προβλήματα στη σωματική και ψυχική υγεία τους, στη σύγχρονη κοινωνία είναι επιτακτική η ανάγκη το σχολείο να λειτουργήσει διορθωτικά και να δώσει στα παιδιά κατάλληλα αναπτυξιακά ερεθίσματα για την ενίσχυση της φυσικής τους δραστηριότητας και τη βέλτιστη κινητική τους ανάπτυξη.
Την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο ως μάχιμος νηπιαγωγός την βλέπω ως έργο βιτρίνας κι όχι ουσίας, δυστυχώς ,δεν μπορει να εφαρμοστεί με τις συνθήκες που επικρατούν .μακάρι να μπορούσαμε να δώσουμε όλοι το καλύτερο στην εκπαίδευση της νέα γενιάς…Υπουργείο δάσκαλοι γονείς κι ίσως να είναι και λόγος να τροφοδοτήσει τα φροντιστήρια αγγλικών με νέους πελάτες.
Το σχολείο θεωρείται από τους πρώτους φορείς κοινωνικοποίησης ενός παιδιού. Στο Νηπιαγωγείο όπου φοιτούν οι μικροί μαθητές θα πρέπει να δίνονται ευκαιρίες για παιχνίδι, για εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων αυτονόμησης, για αλληλεπίδραση με συνομήλικα παιδιά, για γνωριμία με την κοινότητα , για επαφή με τη φύση. Τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού είναι καθοριστικά για την ορθή ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική του εξέλιξη και αυτά πρέπει να αποτελούν το σκοπό του Νηπιαγωγείου. Επομένως διαφωνώ με την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, είμαι υπέρ της εκμάθησης γλωσσών και υπέρ του διορισμού των ΠΕ 06, ΑΛΛΑ στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και στη ΄Β Βάθμια Εκπαίδευση.
Ευχαριστώ.
Λάθος μέτρο χωρίς καμία ουσία κ κέρδος για τα παιδιά του νηπιαγωγείου.
Καταστρατήγηση των αρχών και της φιλοσοφίας του χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου , περισσότερο κακό παρά καλό ως μέτρο .
Σχολικούς νοσηλευτές και τραπεζοκόμους χρειάζονται τα νηπιαγωγεία !!!οχι αγγλικά και γυμναστές .
Η απόφαση για εισαγωγή ειδικότητας στο Νηπιαγωγείο θεωρώ ότι είναι λανθασμένη, καθώς εγείρει τον κίνδυνο σχολειοποίησής του. Πιο συγκεκριμένα, η εισαγωγή της διδασκαλίας των Αγγλικών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου,vστερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης, παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές, καθώς και τις ανάγκες των παιδιών 4-6.
Η ποιοτική αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης επιτυγχάνεται με:
Μόνιμο σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής. Μείωση μαθητών ανά τάξη (και όχι αύξηση από 22 σε 24 συν 10%)Παροχή κατάλληλων υλικότεχνικών υποδομών.
Το νηπιαγωγείο δεν αποτελεί προπαρασκευαστική τάξη για το δημοτικό σχολείο αλλά την πρώτη επαφή του παιδιού με τη μάθηση μέσα από διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες παιγνιώδους χαρακτήρα. Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Ως δασκάλα αγγλικών σε δημοτικό, νομίζω πως πρέπει πρώτα να υπάρξει συγκεκριμένο πρόγραμμα και ύλη όπως είχε βγει για τις Α΄και Β΄Δημοτικού. Δηλαδή θα κάνει ο καθένας ό,τι νομίζει; Κι αν μάθουν απλές λεξούλες και φρασούλες στο νήπιο, στις Α΄και Β΄Δημοτικού που προβλέπεται να τις διδαχθούν, τι θα κάνουν; Πρέπει ν’αλλάξει και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Επιπλέον, χρειαζόμαστε επιμόρφωση. Ότι γνωρίζει κάποιος αγγλικά δεν σημαίνει ότι μπορεί να τα διδάξει σε νήπια.
Εν ολίγοις, για να έχει νόημα το όλο εγχείρημα χρειάζεται να γίνει με επαγγελματισμό κι όχι με προχειρότητα.
Η εισαγωγή της διδασκαλίας των Αγγλικών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών.». Παραθέτω τη θέση των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και προσθέτω πως αν πραγματικά θέλουμε να αναβαθμίσουμε την Προσχολική Εκπαίδευση θα πρέπει να υπάρξει καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, μείωση και όχι αύξηση του μαθητικού δυναμικού ,πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και δημιουργία προϋποθέσεων για ίσες ευκαιρίες μάθησης
Διαφωνώ
Η μάθηση τον 21ο αιώνα, όπως τονίζεται στον νέο οδηγό σπουδών του νηπιαγωγείου του 2014, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται, αποκλειστικά, σύμφωνα με τα γνωστικά αντικείμενα. Τα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν ικανότητες «κλειδιά» που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στη μάθηση, ώστε να είναι σε θέση να μαθαίνουν και να εξελίσσονται καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Είναι φανερό ότι επιχειρείται η αλλαγή της φιλοσοφίας του προγράμματος και ο κατακερματισμός του σε γνωστικά αντικείμενα ανεξάρτητα μεταξύ τους στη διδασκαλία.
Η αλλαγή όμως του αναλυτικού προγράμματος στο νηπιαγωγείο και ο κατακερματισμός του προγράμματος σε διδακτικά αντικείμενα, δεν αποτελεί εξέλιξη στην εκπαίδευση των παιδιών, παραγκωνίζει τις ανάγκες τους, τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, χωρίς να βασίζεται σε σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα
Λάθος η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έχουν ανάγκη από παιχνίδι, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους με περιορισμένο μαθησιακό φορτίο, ώστε να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες. Προς αυτή την κατεύθυνση θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα.
Διαφωνώ κάθετα με τη ρύθμιση αυτή. Δεν έχει καμία αξία η εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Χρειαζόμαστε ψυχολόγους και μόνιμες καθαρίστριες. Ξεκινήστε από τα σημαντικά και από τις πραγματικές ανάγκες μας.
Ως γονέας συμφωνω. Θα ήθελα τα παιδιά μου να έχουν τις δυνατότητες που έχουν τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων και να μάθουν Αγγλικά από νωρίς χωρίς να χρειαστεί να πάνε φροντιστήριο
-Με βάση τα πορίσματα πολλών ερευνών η επαφή των παιδιων με την ξενη γλώσσα από πολύ μικρή ηλικία βοηθάει όχι μόνο στην κατάκτηση της ξένης γλώσσας αλλά και στην ανάπτυξη ποικίλων γνωστικών δεξιοτήτων. -Δεν νομίζω να υπάρχει κάποια σύγχρονη έρευνα που να έχει αποδείξει το αντίθετο, ότι βλάπτει δηλ.την γνωστική και γλωσσικη ανάπτυξη των παιδιών.- Τα παιδιά των ιδιωτικών νηπιαγωγείων δεν νομίζω να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην γλωσσικη τους ανάπτυξη λόγω των Αγγλικων. Το αντίθετο. Σε πολύ μικρή ηλικία μιλούν άπταιστα Αγγλικά.- -Φυσικά δεν μιλάμε για διδασκαλία της Αγγλικής ως διακριτό διδακτικό αντικείμενο, αλλά μια επαφή με την ξένη γλώσσα με φυσικό τρόπο μέσα από ευχάριστες μουσικοκινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, ζωγραφική, χειροτεχνίες κλπ. Φυσικά και δεν μιλάμε για ορθογραφία και γραμματική.- Η έλλειψη σε καθαρίστριες/αίθουσες/υλικοτεχνική υποδομή κλπ είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα σχολεία και δεν έχουν σχέση με την παρούσα συζήτηση και την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν τα προγράμματα σπουδών.-Τέλος είναι κρίμα να σχολιάζουν κάποιοι (και μάλιστα με ειρωνικό ύφος) καθαρά με γνώμονα τα επαγγελματικά τους συμφέροντα και όχι το καλό των παιδιών.
Φτιάξτε πρώτα εργαστήρια, γυμναστήρια, αίθουσες εκδηλώσεων στα σχολεία μας. Φτιάξτε πρώτα σχολεία! που πολλά στεγάζονται σε πανάρχαια κτίρια ή κτίρια – φυλακές χωρίς αυλές και ευχάριστο περιβάλλον. Έπειτα μάθετε στα ελληνόπουλα την ελληνική γλώσσα, που κοντεύουν να την ξεχάσουν. Οργανώστε σωστά το μάθημα των αγγλικών στο γυμνάσιο και στο λύκειο, όπου είναι η ώρα του παιδιού και μετά σκεφτείτε το αν θα βάλλετε Αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Μια ζωή κινήσεις εντυπωσιασμού με μηδενικό αποτέλεσμα. ΌΧΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ!!
Διαφωνω καθετα με την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών, όπως και τη χρήση υπολογιστών.. Απαράδεκτο σε τέτοια μικρή ηλικία.. όπως επισης θεωρω απαραδεκτο το μαθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγωγησης, ομοφυλοφιλιας και χρηση ουσιων..ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ για τέτοια θεματα..
1) Πρώτα οι βρεφονηπιοκόμοι που ζήτησαν τα προνήπια να μένουν στους παιδικούς σταθμούς και όχι να πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο (βολεύει, βλέπεις, γιατί προτιμούν παιδιά που αυτοεξυπηρετούνται από τα μωρά)
2) Μετά οι δήμαρχοι που πολεμάνε με όλες τους δυνάμεις (προεξέχοντος του Πατούλη) τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαιδευση (θέλουν, βλέπεις, να περάσει όλη τη προσχολική εκπαίδευση στην τοπική αυτοδιοίκηση, να αποκοπεί από το Υπουργείο Παιδείας και να πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί με voucher από τον Δήμαρχο)
3)Τώρα οι γυμναστείς, οι της αγγλικής φιλολογίας, οι εικαστικοί, πληροφορικάριοι που τους έκοψαν ώρες από την υπόλοιπη Εκπαίδευση και ζήτησαν γραπτά από την Υπουργό να πάρουν ώρες από το νηπιαγωγείο
ΕΛΕΟΣ. Διαλύουν το δημόσιο νηπιαγωγείο μπροστά στα μάτια όλων, χωρίς ντροπή.
Πάτε να διαλύσετε τον επιστημονικό χαρακτήρα και τον ρόλο του δημόσιου νηπιαγωγείο. Πάτε να το μετατρέψετε σε παιδοφυλακτύριο με διευρυμένο ωράριο όπου τα παιδιά θα κάνουν λίγο απ΄ όλα, με πασαλείμματα. Όπως όπως και να περνάει η ώρα, μέχρι να σχολάσουν οι γονείς. Πάτε να φτιάξετε ένα κέντρο δημιουργικής απασχόλησης με χαρακτήρα πάρκινγκ για τα παιδιά.
Δεν έχει προηγηθεί καμία επιστημονική έρευνα και δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση για την εισαγωγή αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Το Υπουργείο παίζει επικοινωνιακά παιχνίδια με τους γονείς που «θαμπώνονται» από τα αγγλικά (γιατί έτσι κάνουν στα ιδιωτικά) και αποσκοπεί στο να «βολέψει» ειδικότητες που δεν συμπληρώνουν ωράριο στις υπόλοιπες βαθμίδες της Εκπαίδευσης (αφού πρώτα τους έκοψε τις ώρες αυτές). Βολεύει κιόλας γιατί έτσι γλυτώνει και προσλήψεις αναπληρωτών νηπιαγωγών.
Πολύ απερίσκεπτη κίνηση η ένταξη των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία.
1) Τα παιδιά είναι πολύ μικρά για να διαχειριστούν δύο γλώσσες
2) Προέχει η σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και σε αυτό, όπως δείχνουν οι έρευνες, η ελληνική εκπαίδευση χωλαίνει, μαθητές ακόμα και του Λυκείου έχουν έλλειψη λεξιλογίου και προβλήματα στην έκφραση. Η ένταξη των αγγλικών θα δημιουργήσει προβλήματα και σύγχυση σε παιδιά τόσο μικρής ηλικίας.
3) Ποιος εγγυάται ότι θα γίνεται σωστή εκμάθηση των αγγλικών και όχι προχειρότητες, αφού όπως όλοι ξέρουμε, αυτές οι ηλικίες χρειάζονται εξειδικευμένο εκπαιδευτικό και εμπεριστατωμένο και μελετημένο πρόγραμμα και όχι έναν οποιοδήποτε καθηγητή αγγλικών;
4) Αφήστε επιτέλους τα παιδιά να παίξουν! Πόσα θα τους φορτώσουμε πια; Έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους να πιέζονται, πρέπει να το τους φορτώνουμε ήδη από τα πέντε τους έτη;;;
Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία είναι αμφιβόλου σημασίας και αμφιβόλου οφέλους. Τα παιδιά ηλικίας 4 και 5 ετών μετά βίας ομιλούν την Ελληνική· εντούτοις η εισαγωγή δεύτερης γλώσσας είναι αποδεδειγμένο από την ύπαρξη δίγλωσσων παιδιών ότι δεν βλάπτει την ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων του παιδιού. Όμως, είναι σημαντικό να γίνει με άλλον τρόπο από αυτόν που προτείνεται στο παρόν σχέδιο νόμου, δηλαδή με την παρουσία εκπαιδευτικού ειδικότητας 06, καθώς η ειδικότητα των νηπιαγωγών υπάρχει λόγω του τρυφερού της ηλικίας των μαθητών που συνεπάγεται συγκεκριμένες δεξιότητες. Η εισαγωγή διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο μπορεί να προκαλέσει άρρυθμη λειτουργία αυτού και καλό είναι να αποφευχθεί. Εάν το Υπουργείο επιμένει στην εισαγωγή των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, αυτή καλό θα ήταν να γίνει μέσω επιμόρφωσης των νηπιαγωγών, ώστε να αποκτήσουν στο σύνολό τους επαρκή γνώση της αγγλικής γλώσσας, καθώς και με συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο θα ακολουθούν για την εξοικείωση των μαθητών με τη γλώσσα αυτή. Όμως, η ανάγκη εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο είναι αμφίβολη, καθώς οι μαθητές ήδη διδάσκονται τη γλώσσα αυτή από την Α’ Δημοτικού και μάλιστα με το παρόν σχέδιο νόμου οι ώρες που διδάσκεται αυτή στις πρώτες δύο τάξεις του Δημοτικού διπλασιάζονται.
Απαράδεκτο καί καταστροφικό! Η διδασκαλία αρχίζει πάντα από τήν μητρική γλώσσα. Υπάρχουν μελέτες πανεπιστημίων,τίς οποιες οφείλετε νά γνωρίζετε ήδη,ότι η δεύτερη γλώσσα από τόσο μικρή ηλικία,συγχίζει τόν εγκέφαλο,μέ αποτέλεσμα τό παιδί νά αργεί νά εκφραστεί αποτελεσματικά σέ αμφότερερες τίς γλώσσες.
Τό σχολεία έχει αποδειχθεί απολύτως αναποτελεσματικό καί απόδειξις αυτού είναι ότι απόφοιτοι Λυκείων αλλά πολλές φορές καί Πανεπιστημίων,έχουν πτωχό καί ανεπαρκές λεξιλόγιο καί αγνοούν νοήματα τά οποία ήταν κάτι συνηθισμένο σέ παιδιά Γυμνασίου,πρίν 30 χρόνια. Η Παιδεία καταστρέφεται αντί νά εμπλουτίζεται,τά μυαλά τών παιδιών μας αποχαυνώνονται αντί νά λαμπρύνονται.Κι αυτο επειδή ακολουθούνται μέθοδοι αλλότριες καί οδηγίες καταστροφικές. Αφήστε τίς ξένες γλώσσες καί δώστε στά παιδιά ελληνικά κείμενα,καταστήστε τα κοινωνούς στόν εκπληκτικό λεξιλογικό πλούτο τής γλώσσας μας,διδάξτε τους τίς αρετές τών προγόνων μας,κι αφήστε τίς ξένες γλώσσες καί τίς ξένες συνήθειες.
Περισσότερο κακό παρά καλό θα γίνει με την εισαγωγή τους σε αυτό το στάδιο της ηλικίας των παιδιών. Ως γονιός ήδη 2 παιδιών που βρίσκονται στη προσχολική ηλικία, με ενδιαφέρει πιο πολύ τα παιδιά μου να μάθουν σωστά τη χρήση της ελληνικής γλώσσας (γεγονός για το οποίο υπεύθυνος είμαι κι εγώ και όχι μόνο το σχολείο) και όχι να ξεκινήσουν την αγγλική ενώ δεν μιλάνε καλά τη γλώσσα μας.Άλλες είναι οι ανάγκες και οι ελλείψεις καλό θα ήταν να εστιάσετε σε αυτά τα ζητήματα και όχι να δημιουργήσετε ένα ακόμα πρόβλημα στα παιδιά μας.
Διαφωνούμε με την διδασκαλία αγγλικών στο νηπειαγωγείο, με την εμπειρία 5 παιδιών που πέρασαν όλα από το νηπειαγωγείο, η ξένη γλώσσα πιο πολύ θα τα μπερδέψει, το όφελος ακόμα και στη διδασκαλία των 3ων πρώτων τάξεων του δημοτικού δεν επιτυγχάνει το αναμενόμενο. Αυτά τα παρατήρησα στα δικά μου παιδιά στην πράξη. Τυγχάνει να είμαι εκπαιδευτικός και παρατηρώ ότι τα παιδιά που έρχονται στο Γυμνάσιο από το Δημοτικό δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα, ποιά Αγγλική διδασκαλία στο νηπειαγωγείο; Τα δε μουσουλμανάκια της Θράκης δεν μπορούν να εκφραστούν σε ποσοστό 90% στα ελληνικά! Αν θέλετε να βοηθήσετε να αυξήσετε τις ώρες της ελληνικής γλώσσας…
Θεωρώ πως η κατάτμηση γνωστικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο έρχεται σε αντίθεση με τον διαθεματικό του χαρακτήρα. Δεν βλέπω το λόγω να προστεθούν αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.
Γενικά
Χωρίς να έχω μελετήσει με λεπτομέρεια το σύνολο της μεταρρύθμισης θεωρώ σημαντικό ότι εισάγονται θεματικοί κύκλοι με αρκετά ενδιαφέροντα και ουσιαστικά θέματα – συγχαρητήρια
Ενίσχυση ξένων γλωσσών
Με βάση την εμπειρία και την δική μου και των παιδιών μου και την γενικότερη χρόνια αντίληψη από το περιβάλλον γύρω μου -γονείς, εκπαιδευτικοί – θα προσπαθήσω να θέσω κάποιες ερωτήσεις και να κάνω και κάποιες προτάσεις για τα παρακάτω :
Τα παιδιά κάνουν 3-5 ώρες ξένες γλώσσες ήδη στα σχολεία Δημοτικά & Γυμνάσια και γεννιούνται οι παρακάτω εύλογες ερωτήσεις :
α.
Υπάρχει κάποιος που υποστηρίζει ότι μπορούν να μάθουν ξένη γλώσσα χωρίς φροντιστήριο?
β.
Υπάρχει λόγος να χάνονται από ώρες έως και μία ημέρα ανά εβδομάδα χωρίς να υπάρχει κάποιο όφελος για κανένα ?
γ.
Δεν υπάρχει διπλό κόστος σε χρόνο και χρήμα για όλους ?
Προτεινόμενες λύσεις :
α.
Να υπάρχει διαδικασία αναγνωρισμένης πιστοποίησης για αντίστοιχο επίπεδο με τα φροντιστήρια ώστε να αποκτήσει νόημα η όλη προσπάθεια και να έχουν όφελος και τα παιδιά και οι γονείς.
β.
Εάν δεν μπορεί να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο -πιστοποιήσεις – να είναι προαιρετικό το μάθημα ξένης γλώσσας ώστε να επιλέγουν εάν θέλουν κάποια άλλη δραστηριότητα η μάθημα σε σχέση με την χαμένη ώρα ξένης γλώσσας.
γ.
Τέλος ποιο ριζοσπαστικό να δίνεται σε χρήματα το κόστος που έχει το κράτος για κάθε ώρα ώστε να επιλέγουν οι μαθητές/γονείς και το που -σχολείο/φροντιστήριο – και ποια γλώσσα επιθυμούν να μάθουν, δεν υπάρχουν όλες οι επιλογές στο σχολείο έτσι και αλλιώς.
Για να μάθει κάποιος μια ξένη γλώσσα, χρειάζεται να έχει κατακτήσει πρώτα τη μητρική του γλώσσα. Ένα παιδί νηπιαγωγείου μαθαίνει ακόμα τη μητρική του γλώσσα. Δεν έχει μάθει ακόμα γραμματική και συντακτικό. Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας θα το μπερδέψει. Τα δίγλωσσα παιδιά που μεταφέρουν τη σύνταξη ή τη γραμματική της μίας γλώσσας που μιλούν στην άλλη είναι καλό παράδειγμα αυτής της κατάστασης.