Άρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποδοχές που καταβάλλονται στους προσλαμβανομένους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς υπολογίζονται με το γινόμενο των μηνιαίων αποδοχών του εισαγωγικού κλιμακίου με το κλάσμα που έχει αριθμητή τις δεδουλευμένες ώρες και παρανομαστή τις ώρες του πρωτοδιόριστου του κλάδου τους. Η προϋπηρεσία αυτών υπολογίζεται με την αναγωγή του συνόλου των δεδουλευμένων ωρών σε έτη, μήνες, ημέρες.

2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ανωτέρω πίνακες συντάσσονται σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους τελικούς πίνακες.

3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.

i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:

α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες
ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια μιάμιση (1,5) μονάδα.
η) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ μία (1) μονάδα.

Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην ΕΑΕ πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
1) να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
2) η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ,
3) τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
4) τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΑΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
5) τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ ή διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους ή το διδακτορικό τους (στην περίπτωση των διδακτόρων) είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 30% των μαθημάτων να διδάσκεται από αναγνωρισμένου κύρους επιστήμονες με ειδικά προσόντα και σχετικό δημοσιευμένο έργο ή από ή ειδικούς εκπαιδευτές (π.χ. πληροφορικοί Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ, δάσκαλοι κινητικότητας για τυφλούς…). Το ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων.
Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.

ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες .
Υπολογίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας σε μήνες πολλαπλασιαζόμενο επί 0,20
Προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών στρογγυλοποιείται σε μήνα. Προϋπηρεσία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών δεν υπολογίζεται.

iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.

Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.

4. Εφόσον δεν καλύπτονται οι θέσεις με εκπαιδευτικούς με τα παραπάνω προσόντα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) μηνών διδακτικών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους και ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.

5. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.

6. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου

  • 5 Μαΐου 2014, 20:46 | ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΓΥΡΩ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:46 | Μαρία Βασιλείου

    Συμφωνώ με τις προτάσεις απο τους 60.50 70.50 όπως αναρτήθηκαν από την Πασχαλινα!

  • 5 Μαΐου 2014, 20:45 | ΜΠΕΖΑ ΕΛΕΝΗ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:44 | ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΙΡΓΙΝΙΑ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:40 | Μαρία Ν.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:38 | Giannis

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:37 | ΘΩΜΑΗ Γ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:36 | Antigoni

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:28 | Σταματία

    Επειδή όπως φαίνεται θα εξακολουθήσουμε για πολύ να «βγάζουμε τα μάτια μας» στο βωμό του ατομικού μας συμφέροντος απλά να προσθέσω κάτι: τα πάντα είναι σχετικά. Δεν γίνεται να απορρίπτουμε την ύπαρξη σχολών αλλά ούτε και μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών. Το καθένα να πάρει την αξία που του αναλογεί, αυτό άλλωστε ζήτησε και ο Σύλλογος Αποφοίτων, τα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά να μοριοδοτούνται και να έχουν κυρίως μισθολογικές απολαβές, όπως ισχύει και σε κλάδους εκπαιδευτικών.Πουθενά δεν ισχύει η δυνατότητα πρόσληψης σε θέση απλά και μόνο λόγο ενός μεταπτυχιακού τίτλου ή ενός σεμιναρίου, αυτά αποτελούν επιπλέον προσόντα, χρησιμοποιήστε τα στις τάξεις γενικής μήπως επιτευχθεί η ομαλή ένταξη των μαθητών… Όταν ζητάμε ενιαία και αδιαίρετη ειδική αγωγή να ισχύουν και σε αυτήν τα νόμιμα, καθόλου νόμιμη δε φαντάζει η ομηρεία αναπλήρωσης που βιώνουν απόφοιτοι αυτών των δυο σχολών. Κατανοητός ο προβληματισμός κάποιων γονέων σχετικά με την απειρία ενός νέου απόφοιτου αλλά οι ίδιοι δεν προβληματίζονται όταν το υπουργείο τοποθετεί δίπλα στο παιδί τους έναν εντελώς ανειδίκευτο εκπαιδευτικό (όπως ισχύει τελευταία με τις παράλληλες στηρίξεις).Πολλοί οι προβληματισμοί λοιπόν, ας τηρηθεί μια λογική από μεριάς υπευθύνων και ας αποφύγουμε την λασπολογία. Κανείς δεν είναι άξιος να κρίνει ένα πτυχίο ή ένα μεταπτυχιακό αλλά ας τηρούνται επιτέλους βασικές προϋποθέσεις στην πρόσληψη των αναπληρωτών Ε.Α.Ε.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:27 | Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:19 | βικυ

    στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:19 | ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΙΔΟΥ

    ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ ΜΑΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.ΕΝΑΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ ΘΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:18 | Giota

    Έχω ένα παιδάκι με ειδικές ανάγκες. Έχει κινητικό πρόβλημα( σπαστική παραπάρεση). Του κάνει μάθημα ένας δάσκαλος που έχει κινητικό πρόβλημα ΑμεΑ. Κυριολεκτικά λατρεύει τον δάσκαλό του. Πρόσφατα μου είπε επί λέξει: <>. Δεν κρατήθηκα….Έκλαψα……..Παρακαλώ, μη πειράξετε τους δασκάλους ΑμεΑ…..Αποτελούν το φωτεινό παράδειγμα για τους μαθητές τους με κινητικά και άλλα προβλήματα…..

  • 5 Μαΐου 2014, 20:16 | Πασχαλίνα

    ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
    ΔΑΣΚΑΛΟΙ (ΠΕ70.50) & ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ (60.50)

    ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
    1. Να μην προχωρήσει ο διαχωρισμός γενικής και ειδικής αγωγής ο οποίος όχι μόνο είναι επιστημονικά και ερευνητικά αβάσιμος αλλά επιπλέον έχει αρνητικές επιπτώσεις στην παιδαγωγική πράξη καθώς δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην συνεκπαίδευση και ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό (mainstream) σχολειό. Επιπροσθέτως, ο διαχωρισμός αυτός δημιουργεί αυθαίρετες ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών ως προς τα βασικά τους πτυχία τα οποία θα πρέπει να θεωρούνται ΙΣΟΤΙΜΑ. Η παιδαγωγική επιστήμη αφορά γνώσεις και δεξιότητες που ο εκπαιδευτικός-αποφοιτος παιδαγωγικών τμημάτων
    πανεπιστημιακού επιπέδου κατέχει και πρέπει να κατέχει προκειμένου να
    ανταποκριθεί στις ανάγκες του κάθε μαθητή και όχι ενός τύπου μαθητή και αποτελεί βασική προϋπόθεση για να εργαστεί ο εκπαιδευτικός στο χώρο της ειδικής αγωγής.
    2. Προτείνουμε την ισότιμη μοριοδότηση των προσόντων ΟΛΩΝ των
    αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής δασκάλων και νηπιαγωγών με
    σκοπό την αξιοκρατική κατάταξη τους στους πίνακες αναπληρωτών
    εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Τα τυπικά και επιπρόσθετα προσόντα που
    έχουν άμεση συνάφεια με την Ειδική αγωγή να μοριοδοτούνται σύμφωνα με
    τα κριτήρια υπολογισμού μοριοδοτησης του ΑΣΕΠ. Πιο συγκεκριμένα να
    μοριοδοτειται κάθε εκπαιδευτικός είτε ΠΕ60.50 είτε ΠΕ 61 με βάση την
    ημερομηνία κτήσης πτυχίου, τον βαθμό πτυχίου, τα μεταπτυχιακά,
    διδακτορικά και την προϋπηρεσία.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:15 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:12 | Σταματία

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α

  • 5 Μαΐου 2014, 20:09 | Μαρία Χ.

    «Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ».

  • 5 Μαΐου 2014, 20:08 | Αντωνία

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:08 | Σταύρος Στ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:03 | Βιβή Σταματούκη

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 20:02 | ΕΛΛΗ ΚΟΣΜΙΔΟΥ

    Κύριε διευθυντή της ε.α. το αν η ειδική αγωγή στο εξωτερικό υπάρχει μετά το βασικό πτυχίο δεν είναι άλλη συζήτηση όπως λέτε και αφορά κατά πολύ τον παρόντα νόμο. Σημαίνει ότι ώριμοι απόφοιτοι της γενικής αγωγής ειδικεύονται στην ειδική που είναι εξέλιξη και όχι αφετηρία της παιδαγωγικής. Η ειδική αγωγή δεν είναι αυτόνομη και δεν μαθαίνεται αποσπασματικά, αλλά είναι ένα πολύπλευρο σύνολο γνώσεων που οπωσδήποτε προηγείται της ειδικής. Γιαυτό και δεν πρέπει να υπάρχει ως ξεχωριστό τμήμα . Όσον αφορά τη ¨»βιομηχανία μεταπτυχιακών» όπως ονομάζετε τα μεταπτυχιακά, συμφωνούμε πιστεύω όλοι να μπαίνουν αυστηρότερα κριτήρια στην αναγνώριση τους από το εξωτερικό. Αυτή είναι δική σας δουλειά να το δρομολογήσετε όχι των εκπαιδευτικών. Οπωσδήποτε πρέπει να προτάσσονται οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών και από τις δύο ομάδες και πε60-50, 70-50 και πε61-71.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:01 | ΕΛΛΗ ΚΟΣΜΙΔΟΥ

    Κύριε Λολίτσα, το αν η ειδική αγωγή στο εξωτερικό υπάρχει μετά το βασικό πτυχίο δεν είναι άλλη συζήτηση όπως λέτε και αφορά κατά πολύ τον παρόντα νόμο. Σημαίνει ότι ώριμοι απόφοιτοι της γενικής αγωγής ειδικεύονται στην ειδική που είναι εξέλιξη και όχι αφετηρία της παιδαγωγικής. Η ειδική αγωγή δεν είναι αυτόνομη και δεν μαθαίνεται αποσπασματικά, αλλά είναι ένα πολύπλευρο σύνολο γνώσεων που οπωσδήποτε προηγείται της ειδικής. Γιαυτό και δεν πρέπει να υπάρχει ως ξεχωριστό τμήμα . Όσον αφορά τη ¨»βιομηχανία μεταπτυχιακών» όπως ονομάζετε τα μεταπτυχιακά, συμφωνούμε πιστεύω όλοι να μπαίνουν αυστηρότερα κριτήρια στην αναγνώριση τους από το εξωτερικό. Αυτή είναι δική σας δουλειά να το δρομολογήσετε όχι των εκπαιδευτικών. Οπωσδήποτε πρέπει να προτάσσονται οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών και από τις δύο ομάδες και πε60-50, 70-50 και πε61-71.

  • 5 Μαΐου 2014, 20:01 | ΒΕΡΑ ΓΟΥΛΙΑΡΜΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:59 | Ερια

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:56 | Αναστασία Χιδερίδου – Μανδαρή

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:56 | Πασχαλίνα

    ΠΟσο παιδιαστικο μπορει να ειναι το οτι ολοι οι ΠΕ 61 71 συνεννοηθηκαν να στειλουν ολοι το ιδιο σχολιο! ΠΟσο ανωριμοι μπορει να ειστε. Σε επιστημονικα τεκμηριωμενα επιχειρηματα δεν δωσατε καμια απολυτως απαντηση και αυτο φανηκε διοτι το άρθρο μας σκιζει και εχει σταλει και στον Υπουργο που το εχει λαβει σοβαρα υποψη! Σας λυπαμαι πραγματικα!

  • 5 Μαΐου 2014, 19:51 | Γεωργία Καραγεώργου

    Στηρίζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:49 | Ηλίας Κίσας

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:47 | Αγγελική

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:46 | ΔΩΡΑ ΜΑΥΡΙΚΗ ΠΕ71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:45 | Ρεα

    Η μοριοδότηση κινείται στη σωστή κατεύθυνση,ωστόσο θεωρώ άδικη την τοποθέτηση δασκάλων σε δομέs τηs δευτεροβάθμιαs εκπαίδευσηs.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:44 | Golightly

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:41 | Χριστίνα

    Κανένας λόγος δεν γίνεται σχετικά με την Παιδαγωγική Επάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ) και την μοριοδότησή της στις τεχνικές ειδικότητες.
    Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να μοριοδοτείται!!!!!!!

  • 5 Μαΐου 2014, 19:40 | Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:33 | ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ71

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:32 | Μάγδα Π

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:20 | Μαρία Κουτσ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:16 | Κωνσταντίνος Σ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 19:09 | Βασω

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 19:08 | nektaria

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:58 | ΧΑΡΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ 61-71

  • 5 Μαΐου 2014, 18:54 | Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των Σατεα!!!

  • 5 Μαΐου 2014, 18:50 | Αγλαΐα ΠΕ 71

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:40 | ΜΑΡΙΑ

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ (ΜΟΝΙΜΗ) ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΙΣΤΕΥΩ
    ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΕ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
    Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΙΤΗΣΕΙ ΟΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΓΝΩΣΗ- ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ/ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:30 | Γεωργία Δ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:30 | ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΑΝΔΡΕΟΥ

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΔΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:26 | ΦΩΤΕΙΝΗ ΛΥΡΑ

    Είμαι αριστούχος του παιδαγωγικού και του μεταπτυχιακού ειδικής αγωγής .Έχω 6 χρόνια προυπηρεσία σε πλαίσιο με αυτιστικά και ψυχωσικά παιδιά. Τώρα δουλεύω δύο χρόνια ως αναπληρώτρια ειδικής αγωγής. Και έρχεστε κύριε υπουργέ να μου πείτε τι; Πως ειδικοί είναι οι προπτυχιακοί του Βόλου; Kαι πως σταδιακά βγαίνουμε από τον πίνακα αξιολόγησης γιατί κάθε χρόνο θα μπαίνουν οι καινούργιοι απόφοιτοι; Αυτό το ονομάζετε δικαιοσύνη; Δίκαιο είναι να γίνεται η ίδια αξιολόγηση και στις δύο ομάδες. 1 βαθμός πτυχίου 2 όικάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων 3 διδακτορικό 4 προυπηρεσία κ.λ.π. Τότε δεν θα έχει δικαίωμα να παραπονεθεί κανείς. ΤΟ ΟΤΙ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 20 ΚΑΙ 22 ΕΧΟΥΝ ΦΕΡΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΕΣ ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ.ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΕΣ ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΝΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ.

  • 5 Μαΐου 2014, 18:21 | Βίκυ

    Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ και τισ προσυπογράφω!!!!

  • 5 Μαΐου 2014, 18:17 | Μόνα

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ

  • 5 Μαΐου 2014, 18:10 | Τσινικας Κων/νος

    Στηρίζω τις θέσεις των
    ΣΑΤΕΑ