Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:42 | Ζωή Παπαδοπούλου

    Είμαι μαθήτρια έκτης δημοτικού και προετοιμάζομαι για να δώσω εξετάσεις σε ένα πρότυπο γυμνάσιο. Σε αυτό το γυμνάσιο ονειρευόμουν να είμαι από όταν ήμουν ακόμη πολύ μικρή. Δύο χρόνια πριν, όταν ο αδελφός μου ήταν στην ηλικία μου προετοιμαζόταν γι’ αυτό το σχολείο. Τότε αποφάσισα να κάνω κι εγώ αυτή την προετοιμασία.
    Τώρα πια βρίσκομαι στο τέλος αυτής της διαδικασίας και άκουσα πως πρόκειται στα πρότυπα σχολεία να δίνονται εξετάσεις για να περνάνε οι μαθητές της Γ΄ γυμνασίου στην Α΄ λυκείου. Το σκέφτηκα. Εγώ από τότε που κατάλαβα πως ίσως χάσω μερικούς από τους φίλους μου όταν πάω στο γυμνάσιο, είχα στενοχωρηθεί πολύ. Όμως σκέφτηκα πως θα κάνω καινούριους με τους οποίους θα είμαι μαζί για άλλα έξι χρόνια. Τώρα όμως, τι θα γίνει; Θα μείνω μαζί τους για τρία χρόνια και μετά πάλι ίσως τους χάσω;
    Οι φίλοι, πιστεύω, δημιουργούνται δύσκολα και όταν δημιουργηθούν γίνονται αχώριστοι. Αν κάποιος πρέπει να ¨αλλάζει φίλους¨ κάθε τρία χρόνια, οι φίλοι του θα πάψουν να είναι τόσο σημαντικά πρόσωπα για αυτόν. Πιστεύω λοιπόν, πως είναι καλύτερο, το σύστημα να μην αλλάξει και οι φιλίες να μένουν γερές.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:35 | Μ.Λ.

    Οι μαθητές που φοιτούν τώρα στην Α’ & Β’ τάξη Πρότυπου Γυμνασίου πέτυχαν την εισαγωγή τους με εξετάσεις, υπό νομικό καθεστώς που εξασφάλιζε την συνέχεια της φοίτησης τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο, μόνο με τις ενδοσχολικές προαγωγικές εξετάσεις. Η αιφνιδιαστική αναξιοπιστία του Υπουργείου Παιδείας με θεσμοθέτηση επιπλέον εξετάσεων για εισαγωγή στο Λύκειο, εκτός από άδικη είναι και εξόχως αντιπαιδαγωγική! Έστω και αν ένα παιδί αποτύχει και αναγκαστεί σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, θα είναι τραυματικό για την ψυχολογία του. Η βίαιη αλλαγή λόγω αποτυχίας σε εξετάσεις, θα βιωθεί από τους εφήβους ως μεγάλη απώλεια με πρόκληση καταστροφικών συναισθημάτων όπως λύπη, άγχος, θυμός, απογοήτευση… Ο φόβος για το άγνωστο και ο αποχωρισμός από τους αγαπημένους φίλους θα προκαλέσουν οδυνηρή μοναξιά στην ευαίσθητη εφηβική ηλικία. Ποιος από τους σοφούς συντάκτες αυτού του άρθρου θα ήθελε κάτι παρόμοιο να βιώσουν τα δικά του παιδιά; Ποιος γονιός δεν θα έκανε τα πάντα για να το αποτρέψει; Πάρτε το πίσω και ζητήστε συγγνώμη για την αβλεψία και την αναλγησία των συντακτών του άρθρου.

  • 1 Μαΐου 2020, 17:02 | ΘΕΟΧΑΡΙΔΟΥ ΕΥΗ

    Καλησπερα σας,

    Συμφωνώ με τις προτάσεις και τα σχόλια των γονέων που αναφέρονται στο ότι θα θέλαμε να σας ζητήσουμε μια διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος. Πιο συγκεκριμένα θα θέλαμε να μη χρειαστεί να περάσουν οι ήδη υπάρχοντες μαθητές του γυμνασίου στην ίδια δοκιμασία εισαγωγής τους στο λύκειο.
    Η προταση μου είναι η δημιουργία περισσότερων προτύπων σχολείων έτσι ώστε απο τη μία μερία να εξασφαλιστεί η ομάλή φολιτηση των παιδίών που ήδη φοιτούν και να δωθεί η ευκαιρία και σε άλλους μαθητές να φοιτήσουν σε αυτά.

    Με εκτίμηση
    Ευη Θεοχαρίδου

  • 1 Μαΐου 2020, 16:59 | Μαθήτρια Προτύπου

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Είμαι μαθήτρια της α γυμνασίου στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο.Είμαι ιδιαίτερα απογοητευμένη από το άρθρο 18,που σύμφωνα με αυτό παιδιά προτύπων γυμνασίων θα πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις για να περάσουν στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο
    Πιστεύω πως είναι αρκετά άδικο για τους μαθητές προτύπων γυμνασίων, ενώ τους είχε εξασφαλιστεί μια θέση σε πρότυπο λύκειο, περνώντας στις εισαγωγικές εξετάσεις της α τάξης του γυμνασίου, να πρέπει να περάσουν ξανά το ίδιο άγχος, να διαβάσουν πάλι σκληρά για μια θέση που κανονικά ήταν δεδομένη για εκείνους.
    Επιπροσθέτως, με αυτή την απόφαση σας προσθέτετε στους εφήβους άλλο ένα άγχος μέσα στην ήδη πιεστική καθημερινότητά τους,να αποδείξουν για άλλη μια φορά πως αξίζουν να βρίσκονται στο σχολείο που ΗΔΗ φοιτούν.
    Ελπίζω να διαβάσετε το σχόλιό μου και μαζί με των υπολοίπων παιδιών αλλά και γονέων να πάρετε τη σωστή απόφαση, να κάνετε επαναρύθμιση του άρθρου.
    Με εκτίμηση ,

  • 1 Μαΐου 2020, 16:57 | Βαρελά Ειρήνη

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Είμαι μαθήτρια της α γυμνασίου στο Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο.Είμαι ιδιαίτερα απογοητευμένη από το άρθρο 18,που σύμφωνα με αυτό παιδιά προτύπων γυμνασίων θα πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις για να περάσουν στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο
    Πιστεύω πως είναι αρκετά άδικο για τους μαθητές προτύπων γυμνασίων, ενώ τους είχε εξασφαλιστεί μια θέση σε πρότυπο λύκειο, περνώντας στις εισαγωγικές εξετάσεις της α τάξης του γυμνασίου, να πρέπει να περάσουν ξανά το ίδιο άγχος, να διαβάσουν πάλι σκληρά για μια θέση που κανονικά ήταν δεδομένη για εκείνους.
    Επιπροσθέτως, με αυτή την απόφαση σας προσθέτετε στους εφήβους άλλο ένα άγχος μέσα στην ήδη πιεστική καθημερινότητά τους,να αποδείξουν για άλλη μια φορά πως αξίζουν να βρίσκονται στο σχολείο που ΗΔΗ φοιτούν.
    Ελπίζω να διαβάσετε το σχόλιό μου και μαζί με των υπολοίπων παιδιών αλλά και γονέων να πάρετε τη σωστή απόφαση, να κάνετε επαναρύθμιση του άρθρου.
    Με εκτίμηση ,
    Βαρελά Ειρήνη

  • 1 Μαΐου 2020, 15:58 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΟΥΡΠΟΥΤΙΔΗΣ

    Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
    Γράφω για να εκφράσω ορισμένες ενστάσεις και προβληματισμούς σχετικά με τη προτεινόμενη διεξαγωγή εξετάσεων και στην Α’ Γυμνασίου και στην Α΄Λυκείου για την εισαγωγή/παραμονή στα πρότυπα σχολεία, μέσω του Άρθρου 18. Θεωρώ ότι το ζήτημα είναι πολύπλευρο και πως για τους λόγους που θα παραθέσω παρακάτω αυτή η «διπλή» εξέταση δεν είναι επιθυμητή.

    Θα αρχίσω με το σημαντικότερο όλων, που είναι η ψυχική υγεία των μαθητών και η ολοκληρωμένη ανάπτυξη τους ως έφηβοι και μετέπειτα ως ενήλικες. Οι μαθητές που έχουν καταφέρει να εισαχθούν σε αυτά τα σχολεία στην Α΄Γυμνασίου έχουν καταβάλει μια τεράστια προσπάθεια, η οποία σίγουρα είναι αγχωτική, ειδικά για μια τέτοια ηλικία. Πάραυτα, μέχρι τώρα, η προσπάθεια αυτή ανταμείβεται με τη μόνιμη φοίτησή τους σε ένα πρότυπο σχολείο. Με την εισαγωγή τέτοιων εξετάσεων στην Ά Λυκείου ουσιαστικά αναγκάζεται αυτούς τους μαθητές να περάσουν την ίδια διαδικασία δύο φορές, και εν τέλει ίσως να στερηθούν τη φοίτησή τους στο σχολείο εξαιτίας ΜΙΑΣ συγκριτικά «κακής» εξεταστικής. Τα παιδιά αυτά είναι άνθρωποι και όπως όλοι μας έχουν το δικαίωμα στο λάθος ή σε μία κακή στιγμή. Δε μιλάμε για μαθητές οι οποίοι είναι κατά εξακολούθηση ακαδημαικά αδύναμοι. Θεωρώ απαράδεκτο να παραμερίζουμε μια σταθερά καλή ακαδημαική πορεία επειδή κάποια παιδιά έτυχε εκείνη τη περίοδο να μη μπορούν να δώσουν το καλύτερό τους εαυτό. Σίγουρα το σχολείο έχει το ρόλο του να διαμορφώνει μορφωμένους ανθρώπους, πρωταρχικός του ρόλος όμως είναι να δημιουργεί ολοκληρωμένους και ηθικούς ανθρώπους. Πρέπει λοιπόν να αναλογιστούμε τι διδάσκει ένα τέτοιο μέτρο στα παιδιά αυτά. Πως το στιγμιαίο λάθος είναι ασυγχώρητο; Πως ο ανταγωνισμός είναι τρόπος ζωής; Πως η ακραία ανταγωνιστικότητα είναι ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό; Αναλογιστείτε πως θα νιώσει ένα παιδί αν ξέρει ότι ίσως η επιτυχία ενός φίλου/φίλης του να σημαίνει ο δικός του αποκλεισμός από το σχολείο ή το αντίστροφο.

    Πέραν αυτού, δε πρέπει να ξεχνάμε τις συνέπειες που θα φέρει ένα τέτοιο μέτρο στα χρόνια που μεσολαβούν από την Α Γυμνασίου εώς την Α Λυκείου. Πολλά παιδιά, γνωρίζοντας ότι στο μέλλον θα αντιμετωπίσουν μια τέτοια εξεταστική, ίσως δώσουν δυσανάλογο βάρος στις ακαδημαικές τους υποχρεώσεις. Αντί να αθλούνται, να ασχοληθούν με τις τέχνες, να εξερευνήσουν νέα ενδιαφέροντά τους, ή απλά να πάνε μια βόλτα με φίλους, θα προτιμήσουν να διαβάσουν δύο-τρεις ώρες παραπάνω. Στο τέλος της ημέρας, αυτό το μέτρο αυτό τους μαθαίνει, ότι οι βαθμοί και μόνο κάποια στιγμή θα κρίνουν τη πορεία τους. Καλώς ή κακώς οι περισσότεροι μαθητές στην Ελλάδα έρχονται ήδη αντιμέτωποι με ένα τέτοιο μέτρο, μέσω της διαδικασίας των πανελλαδικών εξετάσεων. Όμως το αντιμετωπίζουν σε μια πιο ώριμη ηλικία και για μικρότερο χρονικό διάστημα. Και παρόλα αυτά πολλοί αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα. Πόσες φορές έχουμε ακούσει για παιδιά που πήραν βάρος, διέκοψαν την άθληση, ξεκίνησαν το κάπνισμα, και πολλά άλλα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των πανελλαδικών; Γιατί να υποβάλουμε λοιπόν νεότερα παιδιά σε μια παρόμοια διαδικασία, η οποία μάλιστα διαρκεί 3 χρόνια;

    Ακόμη ένα τέτοιο μέτρο θα αποτελέσει σίγουρα κίνητρο για δύο ακόμη ανεπιθύμητες συνέπειες. Η πρώτη είναι η ανάπτυξη φροντιστηριακών προγραμμάτων/ιδιαίτερων μαθημάτων, που σκοπό θα έχουν την προετοιμασία των μαθητών για αυτές τις εξετάσεις, δίνοντας ένα άδικο πλεονέκτημα σε μαθητές που οι γονείς τους βρίσκονται σε μια αρκετά καλή οικονομική κατάσταση για να τους παρέχουν τέτοια βοηθήματα, σε σύγκριση με άλλους, που θα πρέπει να στηριχθούν μόνο στις δικές τους ικανότητες. Δεύτερον, θα δώσει κίνητρο σε πολλούς μαθητές να δοκιμάσουν την εισαγωγή τους σε πρότυπα σχολεία μόνο στο λύκειο. Γιατί άλλωστε να περάσουν απ’τη διαδικασία δύο φορές και να πρέπει επί 3 χρόνια να ανταπεξέρχονται στις υψηλές απαιτήσεις ενός τέτοιου σχολείου, όταν μπορούν να τη περάσουν μόνο μία φορά και στο ενδιάμεσο να απολαύσουν, όπως κάθε έφηβος δικαιούται, πλήρως την εφηβεία τους;

    Εν κατακλείδι, θεωρώ πως το μέτρο δεν είναι επιθυμητό και σίγουρα δεν έχει λάβει υπόψιν του πολλές παραμέτρους. Αργά ή γρήγορα όλοι αντιμετωπίζουμε τον ανταγωνισμό στη ζωή μας. Δεν χρειάζεται όμως να επισπεύδουμε αχρείαστα την έκθεσή του σε αυτόν και σίγουρα δεν χρειάζεται να τον καλλιεργούμε σαν ύστατη αξία. Το σχολείο υπάρχει κατά κύριο λόγο για να διαμορφώνει ανθρώπους. Μακάρι πολλοί από αυτούς να γίνουν και αριστούχοι. Όμως πρώτα και πάνω από όλα πρέπει να γίνουν άνθρωποι.

    Με σεβασμό,
    Νικόλαος Πουρπουτίδης

  • 1 Μαΐου 2020, 15:17 | Ελένη Ακαμιωτάκη

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Είμαι μαθήτρια της Ά τάξης του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου. Είμαι αντίθετη με την απόφαση επανεξέτασης των μαθητών για την εισαγωγή τους στο λύκειο για ποικίλους λόγους. Πρώτα απ’όλα είναι μια διαδικασία που θα επιβαρύνει πολύ την ψυχολογία των εφήβων. Επίσης οι περισσότεροι θα επιλέξουν να κάνουν επιπλέον μαθήματα στο σπίτι ή σε φροντιστήριο γεγονός το οποίο πιθανόν να δημιουργήσει οικονομικές δυσκολίες σε πολλούς γονείς. Επιπροσθέτως πολλοί μαθητές μπορεί να αποτύχουν στις εξετάσεις όχι λόγο της έλλειψης γνώσεων αλλά λόγο μιας άτυχης στιγμής. Για να ολοκληρώσω θα ήθελα να σας επισημάνω πως για έναν μαθητή σε αυτή την ηλικία θα ήταν πολύ δύσκολο να αλλάξει σχολείο και φίλους λόγω της αποτυχίας του σε κάποιες εξετάσεις. Άλλοστε είμαστε παιδιά που ήδη έχουμε αλλάξει σχολείο και φίλους και κάναμε μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστούμε σε αυτό το νέο περιβάλλον μια τέτοια εξίσου μεγάλη αλλαγή είναι πολύ δύσκολη ειδικά σε αυτήν την ηλικία.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:36 | Συμεων Θεοχαριδης

    Χρειάζονται περισσότερα πρότυπα σχολεία και όχι επιλογή μαθητών

  • 1 Μαΐου 2020, 14:26 | Γ. Π.

    Η διάταξη περί εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα Λύκεια και για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια συνιστά παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας: η αρχή της αναλογικότητας, που στηρίζεται σε συγκεκριμένες διατάξεις του Συντάγματος, σημαίνει ότι ένα επαχθές μέτρο που επιβάλλεται με έναν νόμο θα πρέπει να είναι τόσο επαχθές όσο χρειάζεται, να τελεί δηλ σε αναλογία με τον σκοπό που γυρεύει να εκπληρώσει. Στην περίπτωσή μας, με το μέτρο της δεύτερης εξέτασης θίγεται το δικαίωμα των παιδιών που κινδυνεύουν -από το πουθενά- να χάσουν τη θέση τους στο Λύκειο (την οποία θεωρούσαν δεδομένη -με μόνη προϋπόθεση την προαγωγή στις εξετάσεις του σχολείου- σύμφωνα με την Προκήρυξη των εξετάσεων που είχαν δώσει), για να εξυπηρετήσουν έναν σκοπό (ισότητα ευκαιριών, κινητικότητα – και ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού) που δεν αναγνωρίζεται από κανέναν και δεν στηρίζεται και σε καμία διάταξη του Συντάγματος. Ισότητα ευκαιριών αυτή τη στιγμή υπάρχει: όποιος θέλει να μπει σε Πρότυπο εξετάζεται στο τέλος του δημοτικού. Επίσης μπορεί να μπει και στο Λύκειο, χωρίς όμως να πάρει τις θέσεις των μαθητών που ήδη έχουν πετύχει και έχουν φοιτήσει επιτυχώς στο Πρότυπο Γυμνάσιο.

    Η ισότητα ευκαιριών είναι μια έννοια εκτός του πεδίου των αρχών και των σκοπών της Παιδείας και της Εκπαίδευσης, όπως οι αρχές και οι σκοποί αυτοί οριοθετούνται από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Και, εν πάση περιπτώσει, ακόμη και αν η ισότητα ευκαιριών είναι πράγματι ένα από αυτά που κατοχυρώνονται και προστατεύονται με το άρθρο 16, είναι οπωσδήποτε δευτερεύουσας σημασίας σκοπός, οπωσδήποτε εκτός του σκληρού πυρήνα των στοιχείων που έχουν ανάγκη προστασίας από το Σύνταγμα. Κι όλα αυτά χωρίς να ξεχνάμε ότι ισότητα ευκαιριών αυτή τη στιγμή υπάρχει, και δεν αιτιολογείται για ποιό λόγο χρειαζόμαστε περισσότερη.

  • 1 Μαΐου 2020, 14:02 | Μανόλης Πατρωνης

    Είμαι μαθητής της πρώτης τάξης του πρότυπου Γυμνασίου Ιωαννίνων. Πέρσι έδωσα εξετάσεις με αρκετά μεγάλο ανταγωνισμό για να συνεχίσω την εκπαίδευση μου σε ένα πρότυπο Γυμνάσιο. Για τις εξετάσεις αυτές κατέβαλα κόπο και βίωσα αρκετή αγωνία. Όλο αυτό άξιζε τον κόπο διότι ήδη έχω μάθει πολλά από τους καθηγητές μου και έχω κάνει πολύ καλούς φίλους, τους οποίους δεν θα ήθελα με τίποτα να χάσω. Δεν καταλαβαίνω καθόλου γιατί πρέπει να περάσω εγώ και οι συμμαθητές μου ξανά από εξετάσεις για την εισαγωγή μας σε ένα πρότυπο Λύκειο. Εξεταστήκαμε ήδη μία φορά. Αξιολογούμαστε καθημερινά σε κάθε μάθημα από τους καθηγητές του προτύπου Γυμνασίου και έχουμε ετήσιες εξετάσεις για κάθε έτος. Το πλήθος των εξετάσεων αυτών είναι ήδη μεγάλο. Σας γράφω για να σας πω ότι η επιβολή εξετάσεων για αποφοίτους προτύπων Γυμνασίων για την εισαγωγή τους σε ένα Πρότυπο Λύκειο δεν βοηθούν, αλλά αντίθετα τιμωρούν αυτούς που στην ηλικία των δώδεκα αποφάσισαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:46 | Χρήστος Χιώνης

    Θα ήταν ορθότερο η μετάβαση από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο να γίνεται χωρίς εξετάσεις. Έτσι η προσπάθεια των παιδιών στο Γυμνάσιο δεν πάει χαμένη.
    Προκειμένου να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία και σε άλλους μαθητές θα μπορούσαν τα Πρότυπα Λύκεια να επεκταθούν και να δέχονται και νέους μαθητές με εξετάσεις.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:43 | Χρήστος Διαμαντόπουλος

    Καλησπέρα κυρία Υπουργέ,

    Αναφέρομαι στο άρθρο 18 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με θέμα “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

    Καταρχάς, θα πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε στο λόγο ύπαρξης των προτύπων σχολείων. Πιστεύω, και φαντάζομαι και εσείς θα συμφωνήσετε, ότι τα πρότυπα σχολεία υπάρχουν ώστε κάποιοι μαθητές που επιδεικνύουν ιδιαίτερο ζήλο, προσπάθεια και φιλομάθεια να βρεθούν σε ένα σχολείο που θα προωθήσει και καλλιεργήσει περισσότερο τις δεξιότητες τους.

    Σε αυτό το σχολείο οι μαθητές, βεβαίως, βρέθηκαν έπειτα από επίμονες και επίπονες προσπάθειες. Επιπροσθέτως, ξεκίνησαν σε μία ευαίσθητη ηλικία να επιφορτίζονται με το άγχος εισαγωγής σε ένα σχολείο.

    Όσοι μαθητές κατάφεραν να περάσουν τις δύσκολες εξετάσεις θα πρέπει σαν κοινωνία και σαν κράτος να τους ανταμείψουμε γι’ αυτή τους την προσπάθεια με το λιγότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε: Να τα αφήσουμε να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα σπουδών τους σε αυτόν τον χώρο που επέλεξαν να φοιτήσουν. Δεν είναι λογικό να ζητάμε από αυτά τα παιδιά να περάσουν πάλι έναν Γολγοθά εισαγωγικών εξετάσεων για άλλη μία φορά και, φυσικά, να τους ξαναζητήσουμε τρία χρόνια μετά με τις Πανελλήνιες εξετάσεις να κάνουν το ίδιο.

    Θα έλεγε κάποιος ότι σκοπός του κράτους είναι να τιμωρήσει τα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν σε ένα πρότυπο σχολείο. Επίσης, κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει πραγματικά ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο θα προωθήσουν την αριστεία, αφού μία ατυχία μπορεί να αφήσει έναν καλό μαθητή εκτός του Λυκείου. Αυτός ο μαθητής κατά πάσα πιθανότητα θα κρίνεται επί 3 συνεχή χρόνια σε ένα απαιτητικό σχολείο και θα ανταποκρίνεται επάξια, αλλά λόγω μιας ατυχίας στις εξετάσεις θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο σχολείο της γειτονιάς του ως αποτυχημένος.

    Τέλος, θα πρέπει να μιλήσουμε για την ψυχολογία ενός μαθητή που στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας θα πρέπει να νοιώσει την απόρριψη και τον στιγματισμό. Ο μαθητής αυτός θα απεύχεται να είχε περάσει στις πρώτες εισαγωγικές εξετάσεις και να πήγαινε από την αρχή σε κάποιο άλλο Γυμνάσιο. Η ζημιά που θα προκληθεί στον μαθητή που θα φύγει από το Πρότυπο σχολείο λόγω μίας ενδεχόμενης αποτυχίας σε μία εξέταση θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την στέρηση της δυνατότητας φοίτησης στο ίδιο σχολείο για έναν νέο μαθητή.

    Θεωρώ, λοιπόν, λογικό να μην υπάρχουν εισαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές που τελειώνουν τα Πρότυπα Γυμνάσια, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τον κύκλο σπουδών τους.

    Με εκτίμηση,
    Χρήστος Διαμαντόπουλος

  • 1 Μαΐου 2020, 13:39 | Ι.ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ, Δρ.Μηχ/Ηλεκ Ε.Μ.Π.

    Η αρχή του νομοσχεδίου είναι αναγκαία και σωστή, γιατί προωθεί την αρχή της αξιοκρατίας, πρέπει όμως να γίνουν ορισμένες προσθήκες ή διευκρινίσεις για τους μαθητές που ήδη έχουν εισαχθεί κατόπιν πανελληνίων αδιάβλητων εξετάσεων και φοιτούν στα πρότυπα γυμνάσια στην πόλη των οποίων ιδρύθηκαν και πρότυπα λύκεια, είτε με την ίδια ονομασία είτε με άλλη. Στην περίπτωση αυτή οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων πρέπει να εισαχθούν στο πρότυπο λύκειο που αντιστοιχεί ή συνδυάζεται με αυτά, (ονοματολογικά ή με ρητή αναφορά στην απόφαση ίδρυσης του), και να μην υποβληθούν στην ταλαιπωρία συμμετοχής σε νέες πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς πρόκειται για την ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, (μέση), και οι μαθητές έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους για τη βαθμίδα αυτή σε πανελλήνιες εξετάσεις. Η αντιστοιχία είναι προφανής και μονοσήμαντή εάν σε μία πόλη υπάρχει μόνο ένα πρότυπο γυμνάσιο και υπήρχε ή ιδρυθεί ένα πρότυπο λύκειο, και αντίστροφα.
    Στην περίπτωση που στην ίδια πόλη υπήρχαν, (ή ιδρυθούν), περισσότερα από ένα πρότυπα γυμνάσια και ιδρυθεί μόνο ένα ή περισσότερα πρότυπα λύκεια από τα πρότυπα γυμνάσια, πρέπει στην απόφαση ιδρύσεως των λυκείων να καθοριστεί με ποιο από τα πρότυπα γυμνάσια, αντιστοιχεί ή συνδυάζεται διαφορετικά η εισαγωγή στο (ή στα) λύκεια που δημιουργήθηκαν, θα πρέπει να γίνει με πανελλήνιες εξετάσεις. Πάντως καλό είναι στην απόφαση ιδρύσεως του κάθε λυκείου να αναφέρεται με ποιο από τα πρότυπα γυμνάσια αντιστοιχεί ή συνδυάζεται, γιατί εάν δεν υπάρχουν ισάριθμα πρότυπα γυμνάσια, η δεν μπορεί να γίνει αντιστοιχία για άλλους λόγους, οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι αναπόφευκτες για κάποια λύκεια.
    Εάν οι προβλεπόμενες θέσεις για το (ή τα) νέο λύκειο είναι λιγότερες από τους αποφοίτους του λυκείου με το οποίο αντιστοιχεί ή συνδυάζεται, είτε θα πρέπει να γίνει εισαγωγή όλων των αποφοίτων μεταβατικά ως υπεραρίθμων, είτε η επιλογή των εισαγομένων θα γίνει με βάση τη βαθμολογία που είχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις (που κατά τεκμήριο είναι αδιάβλητες), είτε με τη βαθμολογία του απολυτηρίου του πρότυπου γυμνασίου τους, η οποία όμως, ιδίως σε τοπικό επίπεδο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ως προς το αδιάβλητό της. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μεσολαβήσει διαδικασία κληρώσεως, γιατί αυτή αντίκειται στην αρχή της αξιοκρατίας.

  • 1 Μαΐου 2020, 13:37 | Φώτιος Φωτόπουλος

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Σας παρακαλώ να επανεξετάσετε την εφαρμογή του άρθρου 18 για την εισαγωγή μαθητών σε πρότυπα γυμνάσια-λύκεια. Όσοι μαθητές φοιτούν ήδη σε πρότυπα γυμνάσια πρέπει να περνούν χωρίς εξετάσεις σε πρότυπα λύκεια, ειδικά εκείνοι οι μαθητές που έχουν από από ένα βαθμό και άνω. Αυτός ο τρόπος αξιολόγησης είναι δικαιότερος αφού είναι αποτέλεσμα μιας συνολικής προσπάθειας του μαθητή και όχι αποτέλεσμα μόνο μιας τρίωρης εξέτασης. Ταυτόχρονα αποτελεί και ένα κίνητρο για τους μαθητές που φοιτούν ήδη σε πρότυπα σχολεία. Ελπίζω να επανεξετάσετε και να ακυρώσετε την εφαρμογή αυτής της διάταξης.

    Με εκτίμηση,
    Φώτιος Φωτόπουλος

  • 1 Μαΐου 2020, 13:24 | Δώρα Κ.

    Η πρόταση που υπάρχει στο νομοσχέδιο για επανάληψη των εισαγωγικών εξετάσεων στην Α τάξη Λυκείου για τους αποφοίτους των προτύπων γυμνασίων είναι εντελώς αντιπαιδαγωγική.

    Η σχολική και κοινωνική ζωή των μαθητών θεωρείται στη χώρα μας ενιαία στο Γυμνάσιο και Λύκειο. Για το λόγο αυτό έχουμε καθιερώσει την αντιστοίχιση Λυκείων για κάθε ένα Γυμνάσιο. Με τον τρόπο αυτό συνεχίζουν οι
    μαθητές τη μαθητική τους διαδρομή όπως τη ξεκίνησαν στην Α τάξη του Γυμνασίου και αλλάζουν περιβάλλον μόνο οι μαθητές που το επιθυμούν και μόνο όταν υπάρχει σημαντικός λόγος. Γιατί λοιπόν να επιβάλουμε την τιμωρία της υποχρεωτικής αλλαγής στους μαθητές των προτύπων;

    Οι μαθητές αυτοί ήξεραν όταν έδωσαν εξετάσεις ότι θα συνεχίσουν τις σπουδές τους για τα υπόλοιπα 6 χρόνια. Πoια είναι λοιπόν η αξιοπιστία της πολιτείας και τι τους διδάσκουμε στην ευαίσθητη αυτή ηλικία;

  • 1 Μαΐου 2020, 13:23 | Μαθήτρια Προτύπου

    Μένουμε σπίτι, Μένουμε Πρότυπο!

  • 1 Μαΐου 2020, 13:22 | Μαθήτρια Προτύπου

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, καλησπέρα σας.
    Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, να επανεξετάσετε το άρθρο 18 καθώς ως μαθήτρια προτύπου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως έχω διαβάσει πολύ σκληρά, έχω στερηθεί πολλά πράγματα, για να καταφέρω να έχω μια θέση σε αυτό το σχολείο. Αυτό το σχολείο σημαίνει πάρα πολλά για μένα και πραγματικά, δεν μπορείτε να καταλάβετε πόσο χαρούμενη με κάνει. Μπήκα και ήξερα ότι θα μείνω για 6 χρόνια. Μην μου στερήσετε αυτήν την ευκαιρία. Εξάλλου, όσοι περάσαμε σε κάποιο πρότυπο, περάσαμε με την αξία μας και θα μείνουμε εκεί τουλάχιστον 3 χρόνια. Μετά από 3 χρόνια σε κάποιο πρότυπο, που επαναλαμβάνω, έχουμε περάσει με την αξία μας, δεν μπορείτε να μας πείτε πως δεν αξίζουμε!

    Με εκτίμηση,
    μια μαθήτρια προτύπου

  • 1 Μαΐου 2020, 12:46 | Μια μητέρα

    Μην κλέβετε τα όνειρα απο τα παιδιά μας…

  • 1 Μαΐου 2020, 12:45 | Μαρία Κ.

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Είμαι εκπαιδευτικός και μητέρα μαθητή της Γ’ τάξης του Προτύπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Παρ’ ότι ο γιος μου είναι πολύ καλός μαθητής και πάντα συνεπής στις υποχρεώσεις του, γνωρίζω πως δεν είναι διατεθειμένος να υποστεί για μια ακόμη φορά την ψυχοφθόρα διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων σε πρότυπο σχολείο. Τα παιδιά που φοιτούν στο Πρότυπα Γυμνάσια εχούν ήδη εξεταστεί και επιλεχθεί και ειλικρινά δε βρίσκω κανένα λόγο γιατί θα πρέπει να αποδείξουν για μια ακόμη φορά ότι μπορούν να φοιτήσουν σε πρότυπο σχολείο.

    Επισημαίνω πως οι απόφοιτοι όλων των υπόλοιπων Προτύπων Γυμνασίων της χώρας εχουν εξαιρεθεί από τις εισαγωγικές εξετάσεις αυτή τη χρονιά, καθώς ο χρόνος προετοιμασίας από την επικείμενη δημοσίευση του νόμου μέχρι την διεξαγωγή των εξετάσεων κρίνεται ανεπαρκής. Αυτό συνιστά αδικία για του μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, οι οποίοι καλούνται να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις επειδή το Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής δεν είναι ακόμα συνδεδεμένο με το Πρότυπο Γυμνάσιο! Ο τρόπος εισαγωγής στην Α’ τάξη των Προτύπων Λυκείων θα πρέπει να είναι ο ίδιος για όλους εφόσον έχουν επιλεχθεί με τα ίδια κριτήρια. Η σύνδεση του Προτύπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής με το Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας Σχολής είναι θέμα καθαρά τυπικό και στερείται κάθε ουσίας.

    Με εκτίμηση

  • 1 Μαΐου 2020, 12:39 | ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΤΙΝΑ

    Δεν μπορεί τα παιδιά που έδωσαν εξετάσεις και μπήκαν στο γυμνάσιο να μην πηγαίνουν και στο λύκειο χωρίς εξετάσεις. Είναι δικαιότερο από μία 3ωρη εξέταση. Αλλωστε μπορεί να μπει ένα όριο από κάποιον βαθμό και πάνω ώστε να μπαίνουν οι καλύτεροι.

  • 1 Μαΐου 2020, 12:27 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΩΙΔΗΣ

    Καλημέρα σας,
    Η επαναξιολόγηση(εξετάσεις), για τα παιδιά των προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων που προτείνετε στο άρθρο 18, θεωρώ ότι, απο κάθε άποψη, είναι ΑΔΙΚΗ. Τα παιδιά έχουν ήδη δώσει εισαγωγικές εξετάσεις για την Α Γυμνασίου και θα πρέπει να συνεχίσουν στο Λύκειο,το οποίο είναι στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως τα παιδιά των υπόλοιπων σχολείων.
    Πιστεύω ότι, η συγκεκριμένη πρόταση είναι εντελώς άδικη, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει στα παιδιά και τις οικογένειές τους και σίγουρα δεν θα προσφέρει τίποτα παραπάνω στο εκπαιδευτικό σύστημα.

    Μιχάλης Ζωίδης

  • 1 Μαΐου 2020, 12:26 | ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΝΗΣ

    Τα παιδιά που φοιτούν στα προτυπα γυμνασια πρέπει να μπαίνουν χωρις εξετασεις στα προτυπα λυκεια, τουλαχιστον από ένα βαθμο και πάνω. Είναι δίκαιο

  • 1 Μαΐου 2020, 12:04 | μαθητρια προτυπου

    ΔεΝ ΑΝΤΈΧΩ ΑΛΛΟ ΤΟΣΗ ΠΙΕΣΗ! ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΜΟΥ ΥΓΕΙΑ!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:58 | Αίσχος

    Πραγματικά εξαίσια ιδέα! Γιατί δεν είχαμε ΤΙΠΟΤΑ άλλο να μας ανησυχεί! Ποιος νοιάζεται για το μέλλον του έτσι και αλλιώς

  • 1 Μαΐου 2020, 11:55 | ^_^

    Πόσα άτομα που δουλεύουν στο Υπουργείο έχουν φοιτήσει σε πρότυπο Γυμνάσιο της Ελλάδας και ξέρει τι περνάνε τα παιδιά που πάνε σε πρότυπα;

  • 1 Μαΐου 2020, 11:53 | Έλεος

    Ως μαθήτρια πρότυπου γυμνάσιου,έχω να πω ότι στο μάθημα της Γλώσσας μας μαθαίνουν στην έκθεση να μην επαναλαμβανόμαστε, να μην βγαίνουμε εκτός θέματος και να είμαστε σαφής σε αυτά που λέμε. Μήπως να δώσετε και εσείς τις εισαγωγικές, και ΑΜΑ περάσετε, να έρθετε να μάθετε να γράφετε κείμενα που βγάζουν ξεκάθαρο νόημα?

  • 1 Μαΐου 2020, 11:49 | Απογοητεύομαι…

    Και εσάς σας φάνηκε καλή ιδέα για ποιον λόγο? Αλλά πείτε συγκεκριμένα..Μη μας πετάτε εκατό χιλιάδες σάλτσες εκεί πέρα και χάνουμε το νόημα..

  • 1 Μαΐου 2020, 11:46 | 100% Λάθος

    Πείτε μας κ’ άλλα.. Όπως βλέπετε το κοινό σας λατρεύει τα λεγόμενα σας

  • 1 Μαΐου 2020, 11:45 | =/

    Απογοητεύομαι από τη στάση του υπουργείου απέναντι σε 13χρονά και 14χρονά και στο κάτω κάτω δεν έκαναν τίποτα κακό για να υποστούν τιμωρία…

  • 1 Μαΐου 2020, 11:43 | *

    Δεν έχετε τίποτα πιο σημαντικό να κάνετε αυτόν τον καιρό! Πρέπει να πλήττετε στο υπουργείο, από την έλλειψη προβλημάτων που έχετε να λύσετε και αποφασίσατε να αλλάξετε τα πρότυπα και τα πειραματικά… Πρέπει να πεθαίνετε από βαρεμάρα σας λυπάμαι…

  • 1 Μαΐου 2020, 11:39 | :/

    Μήπως να περάσει από εξετάσεις το υπουργείο για να δούμε αν είναι ικανοί και «άριστοι» στη δουλειά τους…

  • 1 Μαΐου 2020, 11:38 | ?

    Δηλαδή για να καταλάβω, τα παιδιά που πάνε σε πειραματικά και πέρασαν ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ δε θα δώσουν εξετάσεις και θα συνεχίσουν την φοίτηση τους χωρίς εξετάσεις για να μην τους έρθει ξαφνικό, ενώ τα παιδιά που πάνε σε πρότυπα θα δώσουν εξετάσεις ΞΑΝΑ για κάτι που δούλεψαν για να το πετύχουν? Για αυτά τα παιδιά δεν είναι ξαφνικό δηλαδή?
    ΑΚΟΥΤΕ ΤΙ ΛΕΤΕ?!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:35 | -_-

    Τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια πρέπει να συνεχίσουν την φοίτηση στα σχολεία τους

  • 1 Μαΐου 2020, 11:34 |

    Το υπουργείο οφείλει να διαβάσει τα σχόλια των άρθρων, γιατί αλλιώς, πέρα από την έννοια του δικαίου καταργούμε και την έννοια της δημοκρατίας…

  • 1 Μαΐου 2020, 11:32 | :¨)

    Μη ξεχνάμε ότι τα παιδιά που βρίσκονται τώρα στις Α και Β γυμνασίου θα ψηφίζουν στις επόμενες εκλογές…

  • 1 Μαΐου 2020, 11:30 | Ένα άτομο

    Γιατί φέρεστε έτσι στα παιδιά που κατέβαλαν προσπάθειες για να φτάσουν εκεί που είναι?!

  • 1 Μαΐου 2020, 11:27 | ΑΝΝΑ

    Ένα παιδί στην εφηβεία δεν θεωρώ, σύμφωνα πάντα με τους ψυχολόγους, ότι είναι καλό να αλλάζει σχολικό περιβάλλον. Ειδικά με τέτοιον τρόπο, που εκτός ότι χάνει τους φίλους του χάνει και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του, σημαντικό για την μετέπειτα εξέλιξη του ως ενήλικα. Μία εξέταση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την συνολική εικόνα του μαθητή διαχρονικά. Και είναι λάθος να έχει το αίσθημα του αποτυχημένου ενώ υπάρχει συνολική εικόνα της προόδου του.
    Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να ισχύσει για τα παιδιά που εισέρχονται στην Α΄Γυμνασίου, ώστε να είναι ψυχολογικά προετοιμασμένα.

  • 1 Μαΐου 2020, 11:22 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Καλημέρα σας

    Είμαι γονέας δύο (2) μαθητών του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Η πρώτη παρατήρηση για το νέο νομοσχέδιο, είναι ότι δεν προβλέπεται η διασύνδεση του Γυμνασίου αυτού με το υπό ίδρυση Πρότυπο Λύκειο Ζωσιμαίας. Η δεύτερη είναι η πρόβλεψη εξετάσεων για την επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στην 1η Λυκείου. Θεωρώ άστοχη αυτή την πρόβλεψη του άρθρου 18, ειδικά για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο, εν μέσω μάλιστα πανδημίας αλλά και ελλιπούς σχολικής χρονιάς.

    Ελπίζω να κατανοήσετε τις ανωτέρω αβλεψίες του νέου νομοσχεδίου και να προβειτε στη διόρθωσή τους.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:44 | Μαθητής Προτύπου Γυμνασίου

    Μαθητής Προτύπου Γυμνασίου

    Σε όλο το δημοτικό ήμουν άριστος μαθητής και οι δάσκαλοι μου, με συμβούλεψαν να συνεχίσω την εκπαίδευση μου σε ένα πρότυπο σχολείο όπου θα βρισκόμουν σε ένα περιβάλλον με περισσότερα ερεθίσματα και μαθησιακές προκλήσεις.

    Μου είπαν όμως, ότι θα έπρεπε να δώσω εξετάσεις και να διαβάσω πολύ περισσότερο για να τα καταφέρω.

    Και αποφάσισα, να διαβάσω πολύ περισσότερο, να δώσω εξετάσεις αφού και το διάβασμα με ευχαριστεί.

    Αποφάσισα να δώσω στον εαυτό μου τη δυνατότητα να φοιτήσω σε ένα καλύτερο σχολείο ανάλογο με τις δυνατότητες μου και την προσπάθεια τόσων χρόνων.

    Και τα κατάφερα!

    Τώρα, έμαθα ότι μου ζητούν να ξαναδώσω εξετάσεις για να συνεχίσω και στο Πρότυπο Λύκειο.

    Τι έκανα ΛΑΘΟΣ;

    Εξακολουθώ να είμαι άριστος. Να κάνω ό,τι μου ζητούν οι καθηγητές μου, με πολύ κόπο και πολύ διάβασμα.

    ΓΙΑΤΙ πρέπει να ξαναδώσω εξετάσεις; Δεν έπρεπε, τουλάχιστον, να μου το πουν από την αρχή;

    Δεν είχα το δικαίωμα, να ξέρω από την αρχή ότι θα αφήσω τους φίλους μου στο δημοτικό, θα δώσω εξετάσεις για το γυμνάσιο… και μετά, ίσως, αφήσω πάλι τους φίλους μου, για το λύκειο;;

    Την πρώτη φορά, τουλάχιστον, υπήρχε λόγος σοβαρός!! Το έκανα, για να πάω σε ένα «καλύτερο» σχολείο ..και ήταν ΕΠΙΛΟΓΗ μου.

    Τώρα, για να συνεχίσω στο λύκειο του σχολείου μου, γιατί μου ζητάτε να ξαναδώσω εξετάσεις;

    Διαβάζω πολλές ώρες, με πολλές θυσίες και είμαι ένας άριστος μαθητής σε ένα δύσκολο και με απαιτήσεις σχολείο.

    Ελπίζω και εύχομαι, να το ξανασκεφτείτε, πριν αποφασίσετε, και μας αδικήσετε!
    Ευχαριστώ

  • 1 Μαΐου 2020, 10:21 | Ε. Χ.

    Είναι εντελώς ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ και ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ να υποβάλονται τα παιδιά, χωρίς να έχουν από πριν την παραμικρή ιδέα, σε νέα δοκιμασία για την εισαγωγή τους στο Λύκειο όταν, μετά από τιτάνιο αγώνα και εντελώς αδιάβλητες εξετάσεις, κατάφεραν να εισαχθούν στα Πρότυπα Γυμνάσια ενώ παράλληλα, οι γονείς να επωμιζόμαστε απρόβλεπτα έξοδα προετοιμασίας για νέες εξετάσεις και να διαχειρισθούμε, σε ενδεχόμενη αποτυχία, την ψυχική κατάρρευση των παιδιών μας και την αλλαγή της ζωής της οικογένειάς μας.

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε και να συμπληρωθεί η μεταβατική διάταξη ώστε να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ από τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο.

  • 1 Μαΐου 2020, 10:12 | AΓΓΕΛΙΚΗ Α.

    Είμαι μητέρα μαθητή στη Β γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο. Προσπαθώ εδώ και μέρες να καταλάβω την ανάγκη να ξαναδώσει εξετάσεις για να συνεχίσει στο ίδιο Σχολείο στο Λύκειο .Τα παιδιά αυτά έδωσαν ήδη εξετάσεις και αποτελούν τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού που είναι η ζητούμενη για αυτά τα σχολεία. Αν γνώριζα ότι το παιδί μου θα γίνει πειραματόζωο των <> της παιδείας στη χώρα μας φυσικά δεν θα το υπέβαλα σε αυτές τις ψυχοφθόρες διαδικασίες των συνεχών εξετάσεων με κίνδυνο να καταρρεύσει ψυχολογικά. Φυσικά σκέπτομαι πως πρέπει να δουλέψουν και τα φροντιστήρια και να <> παιδιά σαν το δικό μου που πέρασε χωρίς φροντιστήρια . Η απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης είναι μια κίνηση ελάχιστου σεβασμού σε ο,τι έχει απομείνει από τη στοιχειώδη λογική σε αυτήν τη χώρα.

  • 1 Μαΐου 2020, 08:25 | ΠΕΡΣΑΝΗ ΣΤΕΛΛΑ

    Είμαι μητέρα μαθητή Β’ τάξης Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, ο οποίος εισήχθη μετά από δύσκολες και αδιάβλητες εξετάσεις, μια επίπονη, ψυχοφθόρα και πολυέξοδη διαδικασία. Ωστόσο, γνώριζε ότι ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή του στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, ήταν η συμμετοχή του μόνο σε εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ τάξη του Γυμνασίου. Είναι βέβαιο ότι αν γνωρίζαμε ότι αυτό δεν ισχύει δεν θα είχαμε υποβάλει το παιδί μας στη διαδικασία εισαγωγής σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Ήδη η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο σε ένα εντελώς ξένο περιβάλλον, μακριά από όλες τις σχολικές φιλίες, υπήρξε δύσκολη. Πέραν των ανωτέρω θεωρώ ότι οι επιπλέον εξετάσεις θα αποτρέψουν πολλούς άριστους μαθητές από το να συμμετάσχουν στις εξετάσεις της Α’ Γυμνασίου λόγω του μελλοντικού ψυχικού και οικονομικού κόστους.
    Απαντώντας σε κάποια σχόλια που αναφέρουν ότι τουλάχιστον το 1/3 και αρκετές χρονιές και το 1/2 των μαθητών δεν πληροί βασικά κριτήρια συνέχισης σπουδών σε πρότυπο Λύκειο, οι μελλοντικοί μαθητές των προτύπων γυμνασίων θα μπορούσαν να συνεχίζουν αυτοδίκαια στο αντίστοιχο λύκειο αν έχουν μέσο όρο βαθμολογιών στο γυμνάσιο πάνω από ένα όριο πχ άνω του 18.
    Υποστηρίζεται ότι η επιβολή εξετάσεων έχει ως στόχο την παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Αυτός ακριβώς ο στόχος θεωρώ ότι εκπληρώνεται με τη δημιουργία περισσοτέρων προτύπων σχολείων.
    Τέλος, στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι Πειραματικά Σχολεία μετατρέπονται σε Πρότυπα. Όσον αφορά στον τρόπο εισαγωγής, προβλέπεται ότι οι μαθητές που είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. ανώτερης βαθμίδας, δεν συμμετέχουν σε επιπλέον κλήρωση, αλλά η εισαγωγή τους υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Έχουν δηλαδή δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου Προτύπου Σχολείου χωρίς ποτέ να έχουν υποβληθεί σε εξετάσεις εισαγωγής.Τεράστια αδικία και ανισότητα για τους μαθητές γυμνασίου Προτύπων, παιδιά τα οποία υποβλήθηκαν σε δύσκολες εξετάσεις αριστείας και για να αποφοιτήσουν με απολυτήριο προτύπου Λυκείου, καλούνται να δώσουν πάλι εξετάσεις εισαγωγής. Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά επαινείται την «τύχη» και όχι την αριστεία.

  • 1 Μαΐου 2020, 01:54 | Νατάσα Ανυφαντή

    Η εισαγωγή στα πρότυπα γυμνάσια είναι μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν σε μια τρυφερή ηλικία έναν τρομερό ανταγωνισμό. Ανταπεξέρχονται. Επιτυγχάνουν έναν άθλο. Πώς τους ζητάτε να ξαναπεράσουν την ίδια διαδικασία; Πόσες εξετάσεις για κάτι που κέρδισαν. Με τεράστιο κόπο. Διεκδίκησαν ένα καλύτερο σχολείο σε μια χώρα που δυστυχώς τα Γυμνάσια – Λύκεια δεν έχουν την καλύτερη φήμη. Μπόρεσαν όμως και χάρισαν στον εαυτό τους μια καλύτερη πορεία. Είναι πολύ άδικη απόφαση. Σκεφτείτε την καλύτερα και αναθεωρήστε.

  • 1 Μαΐου 2020, 01:21 | Ευαγγελία Α.

    Μήπως θα πρέπει οι αρμόδιοι να ξαναεξετασουν προσεκτικά το εν λόγω άρθρο και να αναλογιστούν ότι τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη περάσει την διαδικασία των εξετασεων.
    Μια διαδικασια δύσκολη ανταγωνιστική με πολλές ώρες διάβασμα αγωνία και άγχος. Και τα κατάφεραν!!! Πως ζητάμε τώρα από τα ίδια παιδιά να ξαναμπούν σε αυτή τη διαδικασία από τη στιγμη που τους λέγαμε ότι θα αποφοιτησουν από το Λύκειο ακολουθώντας το δρόμο της σκληρής και πάλι καθημερινής μελέτης αλλά όχι όμως και εκ νέου εισαγωγικές για το Λύκειο.
    Πως το ζητάμε από αυτά τα παιδιά; Γιατί πρέπει να παίξουμε με την ψυχολογία τους; Γιατί πρέπει να τους πούμε ότι εντάξει δεν πειράζει πρέπει να το κάνεις και αυτό….. γιατί απλά κάποιοι…ειπαν πρέπει εκ των υστέρων!!!!
    Και αν υποθέσουμε ότι θα μας πείσουν για τα κίνητρα τους και για τα μελλοντικά οφέλη που ίσως υπάρχουν…. δε πρέπει να λάβουν σοβαρά ότι τουλάχιστον είναι αναγκαίο να υπάρξει μια λογική χρονική περίοδος που αυτό θα τεθεί σε ισχύ έτσι ώστε όλοι να είναι ενημερωμένοι και να πράξουν σύμφωνα με αυτό που θεωρούν σωστό στους καινούργιους όμως μαθητές.
    Κλείνοντας θέλω να επιστησω τη προσοχή σε όλους τους αρμόδιους ότι το μέλλον των παιδιών μας είναι κάτι πολύ σοβαρό καθώς και η ψυχολογία τους.
    Για κανένα λόγο δεν πρέπει να πράξουμε απερίσκεπτα!!!!

  • 1 Μαΐου 2020, 01:14 | ΑΝΝΑ ΠΑΤΕΛΗ

    Είμαι γιαγιά μαθητή που φοιτά σε Πρότυπο Γυμνάσιο και εκπαιδευτικός εδώ και πολλά χρόνια. Θέλω να εκφράσω την αντίθεση μου στην διάταξη που προωθεί εισαγωγικές εξετάσεις στο Πρότυπο Λύκειο. Έχω να πω ότι πρέπει να βλέπουμε τους μαθητές όχι μόνο στο στενό περιβάλλον του σχολείου αλλά και γενικά ως παιδιά που γίνονται έφηβοι και μετέπειτα ενήλικες. Τα παιδιά αυτά δεν χρειάζονται μόνο τα μαθήματα, αλλά πρέπει να εξασκήσουν τις μουσικές τους ικανότητες, να αθληθούν, να κάνουν παρέες. Πρέπει να αναρωτηθούμε τι είδους πολίτες θέλουμε να έχουμε στην κοινωνία μας. Δεν πρέπει τα παιδιά αυτά να προσπαθήσουν να αναπτύξουν πολύπλευρα το χαρακτήρα τους, να αναπτύξουν κρίση και οξύνοια, να κοινωνικοποιηθούν για να ενταχθούν στην κοινωνία των ενηλίκων; Οι εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο θα είναι ένα εμπόδιο κοινωνικοποίησης, καθώς τα παιδιά αυτά θα περάσουν την Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι γι’αυτές τις εξετάσεις και θα παραμελήσουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες που είναι πολύ σημαντικές για την ολόπλευρη ωρίμανση τους. Στην Α Λυκείου αρχίζει μετά ο προγραμματισμός για τις Πανελλήνιες, οπότε δεν μπορεί τα παιδιά να σπαταλήσουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο που θα έχουν στην Τρίτη Γυμνασίου προετοιμαζόμενοι για άλλες δύσκολες εξετάσεις και με μεγάλο διακύβευμα για αυτά. Παρακαλώ να επανεξετάσετε και εν τέλει να αποσύρετε την απόφαση για εισαγωγή εξετάσεων στο Πρότυπο Λύκειο. Εξετάσεις για εισαγωγή ήδη υπάρχουν σε κάποια Πρότυπα Λύκεια για να φοιτήσουν σε αυτά παιδιά που το επιθυμούν, χωρίς να παίρνουν τις θέσεις των ήδη υπαρχόντων παιδιών των Προτύπων Γυμνασίων. Δημιουργήστε λοιπόν σε κάθε Πρότυπο Λύκειο ένα επιπλέον τμήμα παιδιών, όπως ήδη γίνεται σε κάποια Πρότυπα Λύκεια και επιτρέψτε στα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν τη φοίτηση τους στα Πρότυπα Λύκεια. Άλλωστε στην Ελλάδα το Λύκειο είναι συνέχεια του Γυμνασίου και ανήκει στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, τη δευτεροβάθμια…

  • 1 Μαΐου 2020, 00:41 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ

    Ιωάννινα, 1 Μαΐου 2020

    Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

    Καλησπέρα σας

    Παρακαλώ όπως επανεξετάσετε, το άρθρο 18 που αφορά στην επαναξιολόγηση των μαθητών, που έχουν εισαχθεί με εξετάσεις στα πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια.

    Δείτε μέσα από τα μάτια αυτών των παιδιών, τους κόπους και τις αγωνίες τους να φτάσουν μέχρι εδώ.

    Ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του ανθρώπινου πολιτισμού στην επικοινωνία, είναι η συναισθηματική νοημοσύνη, και είναι σίγουρο ότι τη διαθέτεται στο μέγιστο βαθμό.

    Δώστε σε αυτά τα παιδιά την ευκαιρία να συνεχίσουν να ονειρεύονται, γι’ αυτό που πριν καιρό κόπιασαν για να αποκτήσουν.

    Μετά τιμής

    Νικόλαος Καραχάλιος

  • 1 Μαΐου 2020, 00:23 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ

    Επί 3 έτη που η κόρη μας φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων πρωτοστατήσαμε σταθερά και επίμονα, μεμονωμένα αλλά και θεσμικά μέσω του Συλλόγου Γονέων, για την ίδρυση Πρότυπου Λυκείου στα Ιωάννινα. Το θέμα ωρίμασε και βρισκόμαστε κοντά στην επίτευξη του στόχου. Αυτό όμως που θα ισχύσει για το 2020-2021 όσον αφορά στην αυτοδίκαιη εισαγωγή των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου των άλλων Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα -έως τώρα- Πρότυπα Λύκεια είναι δίκαιο να εφαρμοστεί και για τους μαθητές του Προτύπου Γυμνασίου Ιωαννίνων. Ειδάλλως οι μαθητές που πέτυχαν ήδη στις εισαγωγικές εξετάσεις της Α΄Γυμνασίου και που γνώριζαν ότι στην πιθανότατη περίπτωση ίδρυσης Πρότυπου Λυκείου θα εισάγονταν αυτοδίκαια σε αυτό, θα αναγκαστούν να συμμετάσχουν σε μια επίπονη και ασαφή διαδικασία εξετάσεων αφού το διδακτικό έτος διακόπηκε βιαίως λόγω της πανδημίας του COVID 19. Η εμπλοκή των μαθητών σε εξετάσεις που θα διενεργηθούν κάτω από δυσμενείς εκπ/κές και υγειονομικές συνθήκες θα σημάνει την άνιση μεταχείριση των μαθητών του ανωτέρω σχολείου έναντι των μαθητών των άλλων Πρότυπων Γυμνασίων-Λυκείων παρότι όλοι εισήχθησαν με κοινές εξετάσεις στην Α΄Γυμνασίου. Παρακαλούμε πολύ για την αυτοδίκαιη εγγραφή (χωρίς εξετάσεις)των μαθητών/τριών -που επιθυμούν- της Γ΄Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, στην Α΄Λυκείου του -προς ίδρυση- Πρότυπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.

  • 1 Μαΐου 2020, 00:12 | Οι επί Θητεία και Αποσπασμένοι Καθηγητές του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών

    Στο Άρθρο 18, Παρ. 5 αναφέρεται ότι «τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια».
    Θα ήταν πιο σωστό να αναλάβει η Πολιτεία την υποχρέωση να καλύπτει τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών που φοιτούν σε ΠΠΣ (έστω και με κριτήρια εισοδηματικά), ώστε να μην στερούνται την ευκαιρία φοίτησης στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία μαθητές από πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα.

  • 1 Μαΐου 2020, 00:12 | Μαρία Λιν.

    Το άρθρο 18 το οποίο αφορά στην Επιλογή των Μαθητών στα Πρότυπα Σχολεία μπορεί να χαρακτηριστεί τουλάχιστον άδικο για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια. Οι μαθητές αυτοί ακολούθησαν μια επίπονη και αγχωτική διαδικασία και έδωσαν εν τέλει τις απαιτητικές εξετάσεις έχοντας κατά νου ότι αν πετύχουν, εκτός των άλλων, θα συνεχίσουν την φοίτησή τους στο αντίστοιχο Λύκειο.
    Πριν καλά καλά προλάβουν να συνειδητοποιήσουν την επιτυχία τους και να βρουν τα πατήματά τους στο καινούργιο και εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον έρχονται αντιμέτωποι με την διάταξη του Υπουργείου που όχι μόνο τους αναστατώνει και τους αποπροσανατολίζει αλλά τους απογοητεύει και τους κάνει να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στην Πολιτεία.
    Αποσύρετε το άρθρο 18 και αφήστε τα παιδιά να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση τους, δώστε τους κίνητρα, φτιάξτε τους υποδομές και μην υποβαθμίζετε τα Πρότυπα Σχολεία.

    Μητέρα μαθητή Α΄ Γυμνασίου Π.Γ. Αναβρύτων

  • 30 Απριλίου 2020, 23:47 | Μαρία Αδαμοπούλου

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,

    Στην λογικότατη τοποθέτηση και επιχειρηματολογία των προηγούμενων σχολίων, κατά του Άρθρου 18, προσθέτω το εξής:

    Κατά τον Αριστοτέλη, «Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει κανένας τον άλλον, που τον θαυμάζει, ή και να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπερνάει».
    Ως μητέρα μαθητή στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων, βιωματικά πια μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η ευγενής άμιλλα ανεβάζει τη μάθηση σε όμορφα επίπεδα και οξύνει την κρίση των παιδιών μας. Αδιαμφισβήτητα, η ενσωμάτωση πρόσθετων εξετάσεων «για μία θέση» στο λύκειο θα μετατρέψει τον συναγωνισμό των μαθητών σε ανταγωνισμό, διαταράσσοντας τις (τόσο σημαντικές γι’ αυτήν την ηλικία!) σχέσεις.
    Η κοινωνία μας σήμερα χωλαίνει από την έλλειψη ανθρώπων με ήθος, αξίες και κυρίως ενσυναίσθηση. Η οικογένεια πρώτη τα καλλιεργεί αυτά, ωστόσο (ιδανικά) το σχολείο καλείται να δράσει συμπληρωματικά. Ως εκ τούτου, σας προτρέπω να αναλογιστείτε σφαιρικότερα την έννοια της αριστείας, με τρόπο που να μην αναιρεί το μαθησιακό επίπεδο που η ίδια προϋποθέτει.

    Με εκτίμηση,
    Μαρία Α.