1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποδοχές που καταβάλλονται στους προσλαμβανομένους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς υπολογίζονται με το γινόμενο των μηνιαίων αποδοχών του εισαγωγικού κλιμακίου με το κλάσμα που έχει αριθμητή τις δεδουλευμένες ώρες και παρανομαστή τις ώρες του πρωτοδιόριστου του κλάδου τους. Η προϋπηρεσία αυτών υπολογίζεται με την αναγωγή του συνόλου των δεδουλευμένων ωρών σε έτη, μήνες, ημέρες.
2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ανωτέρω πίνακες συντάσσονται σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους τελικούς πίνακες.
3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.
i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες
ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια μιάμιση (1,5) μονάδα.
η) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ μία (1) μονάδα.
Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην ΕΑΕ πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
1) να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
2) η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ,
3) τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
4) τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΑΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
5) τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ ή διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους ή το διδακτορικό τους (στην περίπτωση των διδακτόρων) είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 30% των μαθημάτων να διδάσκεται από αναγνωρισμένου κύρους επιστήμονες με ειδικά προσόντα και σχετικό δημοσιευμένο έργο ή από ή ειδικούς εκπαιδευτές (π.χ. πληροφορικοί Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ, δάσκαλοι κινητικότητας για τυφλούς…). Το ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων.
Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες .
Υπολογίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας σε μήνες πολλαπλασιαζόμενο επί 0,20
Προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών στρογγυλοποιείται σε μήνα. Προϋπηρεσία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών δεν υπολογίζεται.
iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.
Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.
4. Εφόσον δεν καλύπτονται οι θέσεις με εκπαιδευτικούς με τα παραπάνω προσόντα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) μηνών διδακτικών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους και ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.
5. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.
6. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου
Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα ήθελα να επισημάνω ότι το νέο Νομοσχέδιο περιλαμβάνει μια κατάφωρη αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα. Αρχικά, εφόσον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει σχολή ειδικής αγωγής και ως προσόν πρόσληψης απαιτείται μεταπτυχιακό δίπλωμα, διδακτορικό ή σεμινάριο, συνιστά μέγιστο λάθος η οριζόντια εφαρμογή του Νομοσχεδίου (στην Πρωτοβάθμια αλλά και τη Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση) και η πριμοδότηση του βαθμού toy πρώτου πτυχίου. Για ποιο λόγο πρέπει να διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο ο βαθμός του πρώτου πτυχίου και μάλιστα με μια τόσο μεγάλη μοριοδότηση;
Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο ΠΕ.02 των φιλολόγων, όπου οι εκπαιδευτικοί προέρχονται από εντελώς διαφορετικές σχολές, με εντελώς διαφορετικό κύκλο σπουδών (π.χ. α) Ελληνική Φιλολογία, β) Ιστορία και Εθνολογία, γ) Φιλοσοφία, Παιδαγωγική, Ψυχολογία, δ) Ιστορία και Αρχαιολογία, ε) Ιστορία, Αρχαιολογία και Κοινωνικών σπουδών, στ) Φιλοσοφικών και Κοινωνικών σπουδών κλπ.,) η μοριοδότηση του βαθμού πτυχίου συνιστά κατάφωρη αδικία εις βάρος των αμιγών σχολών Ελληνικής Φιλολογίας, καθώς στις σχολές αυτές, λόγω των βασικών μαθημάτων (Αρχαία, Λατινικά) είναι αδύνατη η λήψη πτυχίου με υψηλό βαθμό. Με αυτή τη ρύθμιση πριμοδοτούνται οι απόφοιτοι των λοιπών σχολών, στους οποίους η λήψη πτυχίου με υψηλότερη βαθμολογία είναι σαφώς πιο εφικτή, λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου (Ψυχολογία, Ιστορία κλπ). Η εφαρμογή αυτή θα προτάξει τους απόφοιτους άλλων τμημάτων και θα αποκλείσει τους απόφοιτους των Ελληνικών Φιλολογιών που αν μη τι άλλο, χωρίς να θέλω να αδικήσω απόφοιτους άλλων τμημάτων, αποτελούν και τους πιο καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ.02.
Επίσης, αναφορικά με την μοριοδότηση των διδακτορικών τίτλων, θεωρώ πως τα 6 μόρια είναι πολύ λίγα. Πρόκειται για έναν κύκλο σπουδών που διαρκεί 3 χρόνια -το λιγότερο-, δηλαδή 1 χρόνο περισσότερο από τα 2ετή (ή και 1ετή μεταπτυχιακά), και συνεπώς η επιπλέον μοριοδότηση ενός κατόχου διδακτορικού διπλώματος οφείλει να είναι πολύ περισσότερη από τα 3 επιπλέον μόρια που εξασφαλίζει ένας διδάκτορας σε σχέση με ένα κάτοχο μεταπτυχιακού. Ωστόσο, στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί το εξής: Για ποιο λόγο στους κατόχους διδακτορικού διπλώματος δεν προσμετρώνται και τα 3 μόρια του μεταπτυχιακού, ενώ στους κατόχους των μεταπτυχιακών διπλωμάτων προσμετρώνται τα μόρια των σεμιναρίων; Μήπως ο λόγος είναι για να συνεχίσουν να καταφεύγουν οι εκπαιδευτικοί στα γνωστά σε όλους σεμινάρια, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα επιπλέον πολυπόθητα μόρια;
Η υποτίμηση των ανώτερων ακαδημαϊκών προσόντων (με τη χαμηλή μοριοδότησή τους) και η υπερτίμηση του πρώτου πτυχίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οδηγούν στην απαξίωση όσων έχουν μεταπτυχιακές σπουδές ή διδακτορικό δίπλωμα και στην πρόταξη εκπαιδευτικών με σεμινάρια και υψηλό βαθμό πρώτου πτυχίου. Αυτός επιθυμούμε να είναι ο τρόπος στελέχωσης της ειδικής αγωγής και η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με ακαδημαϊκά προσόντα;
Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
Όσον αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τους πίνακες κατάταξης συμβαίνει αυτό το παράδοξο. Στους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης οι Γεωπόνοι ΑΕΙ είναι όλοι σε ένα πίνακα ανεξάρτητα τις ειδικότητας που έχουνε. Επίσης οι Τεχνολόγοι Γεωπόνοι ΑΤΕΙ είναι όλοι σε ένα πίνακα ανεξάρτητα τις ειδικότητας που έχουνε.
Τι γίνεται όμως στους πίνακες τις Ειδικής Αγωγής :οι μεν Γεωπόνοι ΑΕΙ είναι όλοι σε έναν πίνακα ανεξάρτητα τις ειδικότητας που έχουνε , όπως και στη γενική εκπαίδευση. Οι Τεχνολόγοι Γεωπόνοι ΑΤΕΙ μέχρι και το Σχολικό έτος 2010-2011 ήτανε επίσης σε έναν πίνακα ενώ από το Σχολικό έτος 2011-2012 συντάσσονται πίνακες ανά ειδικότητα, τότε επίσης το 2011 αναγνωρίστηκε και κάποιος σύλλογος κάποιας ειδικότητας τεχνολόγων γεωπόνων.
Στον ΑΣΕΠ όλοι οι ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΑΕΙ Ή ΑΤΕΙ έχουν την ΙΔΙΑ ύλη για τις εξετάσεις. Τώρα πως γίνεται να υπάρχει η ΙΔΙΑ ύλη για όλους (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ) και να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός στους πίνακες τις ειδικής αγωγής μόνο για τους ΑΤΕΙ;;;;
Γιατί αυτός ο διαχωρισμός ;;;; Μήπως κάποια ΣΥΝ——Α έβαλε το χεράκι της ;;;
Ευχαριστώ πολύ.
Διαφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ με τις απόψεις των ΣΑΤΕΑ
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
Ειλικρινά, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι όλη αυτή η συζήτηση για την Πρωτοβάθμια γίνεται για 150 άτομα περίπου με μεταπτυχιακά (τα περισσότερα αμφιβόλου ποιότητας) με ελάχιστη προϋπηρεσία και προερχόμενα από ΑΛΛΟ κλάδο (όσο κι αν επιμένουν ότι είναι καταλληλα για οποιαδήποτε θέση), όταν οι ειδικοί παιδαγωγοί με βασικό πτυχίο είναι πλέον περισσότεροι από 1500. Στο εξωτερικό, ακόμα και σε ΗΠΑ και Αγγλία, λειτουργούν προπτυχιακά τμήματα ειδικής αγωγής με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Μόνο οι δάσκαλοι γενικής τα αγνοούν γιατί νομίζουν ότι είμαστε ακόμα 20 χρόνια πίσω. Αναμασούν την καραμέλα της συνεκπαίδευσης/ένταξης/ συμπερίληψης, ενώ δεν ξέρουν για τι πρόκειται, πόσο μάλλον να την εφαρμόσουν!
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.
Κύριε υπουργέ εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την εκπαίδευση των παιδιών μας. Έχετε ευθύνη και υποχρέωση να τοποθετήσετε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς. Όσο περισσότερη εκπαίδευση έχει ένας παιδαγωγός μεταπτυχιακό, διδακτορικό, διδασκαλείο, εμπειρία- προυπηρεσία τόσο καλύτερος είναι απέναντι στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Μην επιτρέψετε να τοποθετηθούν, εφόσον τους προτάξετε, οι μόλις λίγων μηνών αποφοίτοι προπτυχιακού δάσκαλοι (22χρονοι απόφοιτοι χωρίς καμία εμπειρία)στα παιδιά μας. Θα μας βρείτε μπροστά….
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Κύριε υπουργέ εμείς δεν διαπραγματευόμαστε την εκπαίδευση των παιδιών μας. Έχετε ευθύνη και υποχρέωση να τοποθετήσετε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς. Όσο περισσότερη εκπαίδευση έχει ένας παιδαγωγός μεταπτυχιακό, διδακτορικό, διδασκαλείο, εμπειρία- προυπηρεσία τόσο καλύτερος είναι απέναντι στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Μην επιτρέψετε να τοποθετηθούν, εφόσον τους προτάξετε, οι μόλις λίγων μηνών αποφοίτοι προπτυχιακού δασκάλοι (22χρονοι απόφοιτοι χωρίς καμία προυπηρεσία και εμπειρία)στα παιδιά μας. Θα μας βρείτε μπροστά….
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ ΕΙΤΕ ΑΡΕΣΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΧΑΛΑΕΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΟΧΙ!
Kύριοι τα μεταπτυχιακά δεν είναι παιχνίδι. Άλλωστε αυτά είναι τα απαραίτητα προσόντα για να κάνει κανείς ακαδημαική καριέρα.Πως μπορείτε να τα υποβιβάζεται με αυτό τον τρόπο δίνοντας σε προπτυχιακούς απόφοιτους προτεραιότητα. Νομίζεται ότι η ε.α. μαθαίνεται απουσία γενικής; Ποτέ και πουθενά δεν ισχύει αυτό στο εξωτερικό. Ακυρώστε τα άρθρα 20 και 22
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ .
Νομίζω ότι ο νόμος έχει αρκετά θετικά ,όπως την ενοποίηση των πινάκων των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής .
Θα ήθελα να επισημάνω 2 πράγματα:
1ο Αν είναι να μετρά η βαθμολογία πτυχίου (πράγμα που λειτουργεί σαν κίνητρο για τους νέους φοιτητές),νομίζω για και για λόγους αρχής θα πρέπει να μετρά και η βαθμολογία του μεταπτυχιακού.
2ο Για κάποιον που δουλεύει στην Ειδική Αγωγή και εκτός από γνώστης του αντικειμένου της Ε.Α. θα πρέπει να είναι και μυημένος στην διαφοροποιημένη διδασκαλία του μαθήματος του, πρέπει η εξειδίκευση στη διδακτική να είναι επιζητούμενο προσόν. Τουλάχιστον αυτό συνειδητοποιώ τα 5 τελευταία χρόνια που εργάζομαι στην Βθμια Ε.Α.
Συμφωνώ με τις προτάσεις από τους 60.50 70.50 όπως αναρτήθηκαν από την Πασχαλίνα.
Στηριζω τις αποψεις των σατεα
Πρέπει να μοριοδοτηθεί ο διδακτορικός – μεταπτυχιακός τίτλος για τους Π.Ε 61, Π.Ε 71.
ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ
Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Είναι λοιπόν η Ελλάδα μια χώρα που απαξιώνει τη γνώση; Πού αλλού συμβαίνει αυτό να συζητάμε αν ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό είναι ανώτερο από ένα βασικό πτυχίο.Το πιο δίκαιο είναι να ισχύσει η μοριοδότηση όλων των προσόντων.προυπηρεσίας, μεταπτυχιακού και διδακτορικού.
Αξιότιμα μέλη της επιτροπής σύνταξης του νομοσχεδίου,
Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη.
Με εκτίμηση,
Πούλιου Αργυρώ
Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 22:
Η κατάταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει, δυστυχώς, μονοπωλήσει τη δημόσια διαβούλευση ενός τόσο σημαντικού νομοσχεδίου, που περιλαμβάνει πληθώρα αλλαγών στη φοίτηση, στη διάγνωση, στη φιλοσοφία της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της χώρας μας. Δυστυχώς, η ραγδαία αύξηση της ανεργίας τα τελευταία χρόνια, το «πάγωμα» των διορισμών στην εκπαίδευση, η έλλειψη προοπτικής στη γενική εκπαίδευση με το απαράδεκτο «κλείδωμα» των πινάκων προϋπηρεσίας (ν.3848/2010) οδήγησε την Ειδική Αγωγή σ’ ένα δυσάρεστο ρόλο: αυτόν της «αποσυμπίεσης» της ανεργίας των εκπαιδευτικών.Είναι κάτι που ως ΣΑΤΕΑ το είχαμε προβλέψει εδώ και 3 χρόνια.
Δείτε την ανακοίνωση μας «Εγκύκλιος Ειδικής Αγωγής: εξαιρέσεις, αντιφάσεις, σκοπιμότητες» τον Ιούλιο του 2011 (στο http://www.satea.gr ), όπου κατά γράμμα λέγαμε: «Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, με ή χωρίς τυπικά προσόντα (όπως γίνεται με το ΕΣΠΑ), θα εισέρχονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να αποτελεί τη βαλβίδα αποσυμπίεσης για όλους τους κλάδους, όπου η προϋπηρεσία δεν προσμετράται. Η Ειδική Αγωγή θα στελεχωθεί πάλι με γνώμονα τη μικροπολιτική, τη λογιστική αντιμετώπιση της ανεργίας των εκπαιδευτικών, και σίγουρα όχι με τις ανάγκες των μαθητών μας για ποιοτική εκπαίδευση».Έτσι, σήμερα, λίγο πριν δημιουργηθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της ΕΑΕ, είναι έκδηλη η αγωνία όσων σχολιάζουν την κατάταξη στους πίνακες αναπληρωτών να κερδίσουν «ένα ακόμη μόριο» στο κυνήγι μιας προσωρινής θέσης εργασίας (μην ξεχνάμε ότι ως αναπληρωτές είμαστε συμβασιούχοι και μάλιστα οι πιστώσεις μας δε χρηματοδοτούνται από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό αλλά από προσωρινά ευρωπαϊκά κονδύλια με ημερομηνία λήξης). Απέναντι σ’ αυτήν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι ΣΑΤΕΑ θέλουμε να κάνουμε καταρχήν ένα κάλεσμα στον κόσμο των αδιόριστων εκπαιδευτικών να αγωνιστούμε από κοινού για το ουσιώδες: για μαζικούς διορισμούς, που τους έχει ανάγκη όχι μόνο η Ειδική Αγωγή (η οποία στελεχώνεται κατά 60-70% με αναπληρωτές) αλλά και η Γενική Εκπαίδευση. Σε αντίθεση με τη λογική των απολύσεων στο δημόσιο τομέα, η εμπειρία μας δείχνει ότι κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει από τα σχολεία. Αντίθετα, απαιτείται μικρότερη αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών για να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.Όσον αφορά στο συγκεκριμένο άρθρο, έχουμε να σχολιάσουμε τα εξής:α) Θεωρούμε ότι η δημιουργία ενός ενιαίου πίνακα αναπληρωτών με διαφορετικά κριτήρια για τους εκπαιδευτικούς οδηγεί σε ανταγωνισμό ανθρώπους, που έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση και απομακρύνεται από την ευρύτερη φιλοσοφία/κατεύθυνση του νομοσχεδίου για εναρμόνιση της νομοθεσίας της ειδικής με τη γενική εκπαίδευση.β) Αυτή τη στιγμή, τα κριτήρια που ισχύουν για την κατάταξη όλων των αναπληρωτών της εκπαίδευσης είναι η προϋπηρεσία και ο βαθμός σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Μέχρι να διεξαχθούν νέοι διαγωνισμοί ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών και να υπάρξουν μοριοδοτήσεις ποικίλων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών κτλ.), όπως ορίζει ο ν.3848/2010-άρθρα 2 και 3, αυτά είναι τα κριτήρια κατάταξης για όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.γ) Με βάση το πτυχίο, ζητάμε ξεχωριστό πίνακα κατάταξης για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΠΕ60-ΠΕ70 και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΠΕ61-ΠΕ71. Η κατάταξη των εκπαιδευτικών να γίνεται με βάση τα ισχύοντα κριτήρια για όλους τους κλάδους εκπαιδευτικών.δ) Ο πίνακας των εκπαιδευτικών ΠΕ61-ΠΕ71, οι οποίοι έχουν το βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ, θα πρέπει να εξαντλείται και στη συνέχεια να γίνονται προσλήψεις από τον επικουρικό πίνακα ΠΕ60-ΠΕ70. Αναλύσαμε και παραπάνω (σχολιασμός άρθρου 20) ότι δε θεωρούμε το βασικό τίτλο σπουδών ισότιμο και αντίστοιχο με τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Περαιτέρω ανάλυση αυτής της θέσης μας μπορείτε να βρείτε στο http://www.satea.gr «Μία απάντηση για τα διδακτορικά-μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής», σε παλιότερα κείμενα μας, καθώς και στο σχολιασμό του άρθρου 27. ε) Για τους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς με αναπηρία και εκπαιδευτικούς γονείς παιδιών με αναπηρία: προτείνουμε να κατατάσσονται στον αντίστοιχο κλάδο/πίνακα με βάση το πτυχίο τους και να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις τους 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών. Προτείνουμε την ποσόστωση ανά νομό και όχι επί του συνόλου των προσλήψεων. Η θέση αυτή έχει διαμορφωθεί από μέλη των ΣΑΤΕΑ, τα οποία τα ίδια ορίζονται νομικά ως άτομα με 67% αναπηρία και άνω. Κάθε άλλη ρύθμιση π.χ. μοριοδότηση, θα οδηγήσει τους συναδέλφους είτε στην ανεργία είτε σε περιοχή μακριά από το υποστηρικτικό τους περιβάλλον και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ρύθμιση κοινωνικής μέριμνας μέσα σ’ ένα νομοσχέδιο που αφορά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η θέση αυτή άλλωστε εναρμονίζεται με την άποψη της ΕΣΑμΕΑ. Επιπλέον, θέλουμε να κατακρίνουμε τη λογική της μοριοδότησης μιας ανθρώπινης κατάστασης, της αναπηρίας, σαν να είναι ένα «προσόν» που κάποιος το «αποκτάει» ή το «εκμεταλλεύεται».ζ) Ως ΣΑΤΕΑ δεν μπαίνουμε σε συζήτηση περί μοριοδότησης και τι είναι «δίκαιη» μοριοδότηση ή «άδικη» μοριοδότηση κτλ. Δεν μπορούμε να δεχτούμε να μοριοδοτούνται προσόντα στην Ειδική Αγωγή, που δε μοριοδοτούνται αυτή τη στιγμή στους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών! Διότι έτσι φτάνουμε στο σημείο να μιλάμε για τη μοριοδότηση π.χ. ενός μεταπτυχιακού ή ενός κοινωνικού κριτηρίου, το οποίο το ίδιο ακριβώς δε μοριοδοτείται στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης για το ίδιο φυσικό πρόσωπο! Μοριοδότηση θα ισχύσει για όλους τους εκπαιδευτικούς, όταν διεξαχθούν διαγωνισμοί ΑΣΕΠ και ισχύσει ο ν.3848/2010. η) Όσον αφορά στο ν.3848/2010 τόσο οι ΣΑΤΕΑ όσο και η Ομοσπονδία μας (ΔΟΕ) έχουν κάνει σφοδρή κριτική. Στο σκέλος των διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών, ο ν.3848/2010 απαξίωσε το ρόλο της προϋπηρεσίας, που προσέφεραν όλοι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.Εν κατακλείδι: – ξεχωριστοί πίνακες αναπληρωτών ΠΕ61-ΠΕ71 και ΠΕ60-ΠΕ70 με κριτήριο ένταξης στον πίνακα/κλάδο το βασικό πτυχίο, όπως ορίζει το Προσοντολόγιο των Δημόσιων Υπαλλήλων και συμβαίνει με όλους τους εκπαιδευτικούς.- επικουρικός πίνακας εκπαιδευτικών ΠΕ60-ΠΕ70 με σπουδές (διδακτορικό ή μεταπτυχιακό) στην ΕΑΕ, ο οποίος θα χρησιμοποιείται σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ ΠΕ61-ΠΕ71. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί ΠΕ60-ΠΕ70 θα βρίσκονται και θα προσλαμβάνονται και στον πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία θα προσμετράται στον κλάδο τους. – σε περίπτωση εξάντλησης και του επικουρικού πίνακα μπορεί να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα διδακτικών μηνών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 και ΠΕ70 θα προσμετράται στον κλάδο τους.- τα κριτήρια κατάταξης στους πίνακες αναπληρωτών να είναι αυτά που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς.στα πλαίσια της άσκησης κοινωνικής πολιτικής, ποσοστώσεις στις προσλήψεις συναδέλφων με αναπηρία ή γονέων παιδιών με αναπηρία, 30% επί του συνόλου των προσλήψεων αναπληρωτών ανά νομό (με το ν.3699/2008 υπήρχε πίνακας Α΄ ο οποίος θα πρέπει να επεκταθεί ως λογική σε όλους τους κλάδους/πίνακες εκπαιδευτικών).οποιαδήποτε μοριοδότηση κριτηρίων θα πρέπει να ισχύσει για το σύνολο των εκπαιδευτικών και όχι μόνο για τη στελέχωση της ΕΑΕ. Το θεσμικό πλαίσιο στη στελέχωση της ΕΑΕ μπορεί πολύ εύκολα να εναρμονιστεί με το θεσμικό πλαίσιο στελέχωσης της γενικής εκπαίδευσης, αρκεί να υπάρξει αυτή τη στιγμή η πολιτική βούληση. Η Ελληνική Πολιτεία βρίσκεται σε πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι, αναφορικά με τη στελέχωση της ΕΑΕ και, εν τέλει, με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης: ή θα οριοθετήσει με σαφήνεια και αυστηρά ποιοτικά κριτήρια το ποιος θα στελεχώνει την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή θα αναπαράγει ένα θεσμικό πλαίσιο, που πριμοδοτεί την άνθιση μιας «βιομηχανίας» τίτλων-προσόντων (μεταπτυχιακών ή σεμιναρίων), απαξιώνοντας πρώτα απ’ όλα τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Οι σύλλογοι και οι ομοσπονδίες γονέων στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ και είναι η κρίσιμη στιγμή η θέληση της κοινότητας της ειδικής αγωγής να γίνει πολιτική πράξη ως προς το ζήτημα της στελέχωσης της ΕΑΕ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
《Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη.》
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Είμαι πτυχιούχος ΠΕ19 και δασκάλα ΕΑ δηλαδή ΠΕ71.
Παρ΄ολα αυτά δεν μου επιτρέπεται να μπω στον πίνακα των Πληροφορικών Ειδικής Αγωγής.
Παρά ταύτα, αναγνωρίζεται το διδακτορικό στην ΕΑ, το μεταπτυχιακό στην ΕΑ, η μετεκπαίδευση (!), τα σεμινάρια 400 ωρών (!)…
Παρακαλώ να διορθωθεί η παραπάνω αδικία…
Ευχαριστώ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΑ ΑΚΡΟ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΣΤΟ ΑΛΛΟ!!! ΙΣΑΞΙΟΙ ΟΛΟΙ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ!! ΤΟ ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟ! ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΕ71….
Συμφωνώ απόλυτα με τον Μάριο:
2 Μαΐου 2014, 11:00 | marios Μόνιμος ΣύνδεσμοςΗ αναγνώριση των ακαδημαϊκών προσόντων αποτελεί κατάκτηση του ευρωπαϊκού πολιτισμού και της παιδείας και αποτελεί κοινή πρακτική σε όλες τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Για παράδειγμα δεν μπορεί κάποιος με μεταπτυχιακό, σεμινάρια και καλό βαθμό πρώτου πτυχίου να εκλεγεί λέκτορας ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου ξεπερνώντας κάποιον με διδακτορικό. Ωστόσο, στο συγκεκριμένο προσχέδιο το αντίστοιχο ισχύει.Και για να μην ξεχνάμε ποια είναι τα δύο τμημάτων ΕΑ τα οποία θα προηγούνται με αυτό το νέο νόμο, καλό είναι να θυμηθούμε πως δημιουργήθηκαν:
Το ΠΤΕΑ Βόλου ιδρύθηκε το 1993. Η εισαγωγή φοιτητών καθυστέρησε, αφού διαπιστώθηκε στη συνέχεια ότι η λειτουργία ενός τέτοιου τμήματος δεν είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες τάσεις στην ειδική αγωγή. Η Πολιτεία αποφάσισε τελικά κι ανακοίνωσε τη μη λειτουργία του Τμήματος. Ακολούθησαν έντονες αντιδράσεις τοπικών πολιτικών παραγόντων της Μαγνησίας και ισχυρών εκκλησιαστικών παραγόντων και η απόφαση αναθεωρήθηκε εκ’ νέου. Υπό αυτές τις συνθήκες έγινε η πρώτη εισαγωγή φοιτητών το 1998.
Το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής δεν ιδρύθηκε ως παιδαγωγικό τμήμα Ε.Α. Δεν ήταν τμήμα παραγωγής εκπαιδευτικών, όπως προδίδει ο τίτλος του. Οι απόφοιτοι του εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ10 Κοινωνιολόγων, όπως αναφέρεται στον ιστότοπο του τμήματος http://www.uom.gr/index.php?tmima=7&categorymenu=2 , αλλά και σε θέσεις δασκάλων ειδικής αγωγής. κ. Κεδίκογλου, ο κ. Λολίτσας είπε πρόσφατα ότι διαβάσατε στο υπόμνημα που στείλανε ενδιαφερόμενοι ό,τι σε όλη την Ευρώπη δεν υπάρχει ξεχωριστό πτυχίο στην ειδική αγωγή κ.λπ., και ότι αυτό είναι μία ακαδημαϊκή συζήτηση που δεν αφορά τον παρόντα νόμο και ότι είναι κάτι που απαιτεί μία άλλη συζήτηση. Μήπως θα ήταν πιο ορθό να είχε προηγηθεί αυτή η συζήτηση προτού αλλάξετε το νόμος; Γιατί τόσα χρόνια δεν έχει γίνει μια τέτοια συζήτηση;
Όλο αυτό προκαλεί πολλά ερωτήματα, καθώς και τα σεμινάρια που για άλλη μια φορά ‘προωθεί’ το υπουργείο, μέσο της υπερβολικής τους μοριοδότησης και της επαναφοράς τους με διαφορετική μορφή.Υποστηρίξατε ωστόσο ότι δεν θα αιφνιδιάσετε κανέναν, πως είναι δυνατόν αυτό να ισχύσει;; Όταν χιλιάδες συνάδελφοι προσπαθούσαν να αποκτήσουν τα προσόντα που ο προηγούμενος νόμος όριζε σαν αξιέπαινα και σε εσείς σε μία νύχτα τα αναιρείται;; (προωθώντας τους κατόχους απλών σεμιναρίων).
Μιλήσατε για κατάφωρες αδικίες και δημιουργία βιομηχανίας μεταπτυχιακών, γνωρίζετε όμως πολύ καλά ότι εσείς μας στρέψατε εκεί. Πιστεύετε θα έπρεπε να »τιμωρηθούμε » που επιλέξαμε να αποκτήσουμε τα προσόντα που εσείς στο υπουργείο ζητούσατε;;
Δηλώσατε ότι περνάμε άμεσα στη μοριοδότηση όλων των κριτηρίων, αυτό δεν είναι κατάφωρη αδικία;; Να φτάσει στο σημείο κάποιος με ένα απλό σεμινάριο, επειδή είχε »γνωριμίες» στο πανεπιστήμιο και το έκανε έγκαιρα να περνάει στη μοριοδότηση έναν διδάκτορα ή έναν κάτοχο μαστερ;; Που σταματάει η αδικία και που ξεκινάει η δικαιοσύνη σας;; Πρόσφατα ο κ. Λολίτσας δήλωσε ότι έγινε προσπάθεια να μην απαξιωθεί τίποτε, κανένα μεταπτυχιακό, κανένα διδακτορικό κ.α. Δηλαδή κάποιος που έκανε 2χρόνια μεταπτυχιακές σπουδές και παίρνει 1,5 χρόνο προϋπηρεσίας με αυτό, δεν απαξιώνετε όταν τον περνάει κάποιος με ένα απλό σεμινάριο;; Όταν ένας διδάκτορας (που έχει και μεταπτυχιακό στην ΕΑ) μπαίνει στον πίνακα και είναι στην κατάταξη κάτω από έναν απλό κάτοχο σεμιναρίου (που έχει δουλέψει 3 χρόνια και έχει και σεμινάριο που μετράει 1 μονάδα) δεν απαξιώνετε;;
Άμα αυτό δεν είναι αδικία, φαίνεται έχουμε χάσει την αίσθηση της λογικής…Η υποβάθμιση των εκπαιδευτικών ειδικών αγωγής 70.50/60.50 με αυξημένα προσόντα και η προσβολή της επαγγελματικής τους ταυτότητας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων δεν έχει προηγούμενο σε αυτό το νόμο. Πιστεύω ότι θα έπρεπε:
– Τουλάχιστον οι κάτοχοι διδακτορικών ειδικής αγωγής να τοποθετούνται με τους ΠΕ 71/61, (είναι ντροπή για την χώρα μας ο διδάκτορας να κατατάσσεται χαμηλότερα από έναν απλό απόφοιτο που θα μπορούσε να είναι φοιτητής του)
– να επανεξεταστεί τη μοριδότηρη της προϋπηρεσίας και να γίνει 0,05-0,1
– να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στα σεμινάρια!! Ο τότε υφυπουργού παιδείας (Ε. Χριστοφιλοπούλου, 22/12/2009) είδε δηλώσει: »Τα χρυσοπληρωμένα σεμινάρια έχουν καταδικαστεί στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και κάθε απόπειρα επαναφοράς τους συνιστά «εμπαιγμό» ».
– τέλος, υπάρχει μία φήμη ότι μέλος της επιτροπής του κ. Λολίτσα έχει πρώτου βαθμού συγγένεια με άτομο που σπουδάζει στην ειδική αγωγή. Θα σας παρακαλούσα να ερευνήσετε το θέμα άμεσα. Δεν γίνεται να υπάρξει δικαιοσύνη άμα κάτι τέτοιο αληθεύει. Ευχαριστώ για το χρόνο σας,
Αν και πολύ φοβάμαι ότι όλα είναι δρομολογημένα…
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΠΛΗΡΩΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ!!!!
Στηρίζω τις θέσεις των Σατεα!!!
Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ!!
Στηρίζω τις θέσεις των
ΣΑΤΕΑ