Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο παραβιάζει κάθε δικαίωμα στην εκπαίδευση και κατά συνέπεια στο βιοπορισμό των ατόμων άνω των 17 ετών! Η κυβέρνηση ΝΔ εκ των πραγμάτων καταργεί την δωρεάν παιδεία και ιδιωτικοποιεί όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε έναν λαό ψυχογολικα και οικονομία κατακρεουργημένο! Ζητούμε την άμεση απόσυρση του άρθρου που καταπατά ένα από τα βασικότερα ανθρώπινα δικαιώματα!
ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 51 Κ 52 ΑΜΕΣΑ Κ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ,ΠΑΙΔΙΑ Κ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ…
ΑΛΛΙΩΣ ΑΣ ΦΤΙΑΞΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ,ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ Κ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΗΣΙ…
Γκρεμίζεται η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που προσπάθησε να χτιστεί τα προηγούμενα χρόνια και η σύνδεσης του Σχολείου με την Εργασία.
Το άρθρο 16 παράγραφος αναφέρει ότι όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δημόσια εκπαιδευτήρια σε όλες τις βαθμίδες δωρεάν.
Με το παρόν νομοσχέδιο αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο ΔΗΜΟΣΙΟ πρωινό σχολείο.
Το άρθρο 51 όπως και το 52 πρέπει να αποσυρθούν διότι:
1ον: Καταργείται η ισότητα μέσω της μεροληπτικής αναφοράς της διάταξης στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης.Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να οδηγηθούν οι άνω των 18 ετών μαθητές αποκλειστικά στην κατάρτιση.
2ον: Καταργείται η δυνατότητα των αποφοίτων ΓΕΛ που δεν συνεχίζουν σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να εγγράφονται στη Β΄τάξη των ΕΠΑ.Λ., για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ή και να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους για τη συνέχιση σπουδών τους, ή να συνεχίσουν στα τμήματα μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. ή να αποκτήσουν 2η ειδικότητα στον ίδιο τομέα (εγγραφόμενοι στη Γ΄τάξη) ή σε άλλο τομέα (εγγραφόμενοι στη Β΄τάξη), κάτι που τους εξυπηρετεί αφάνταστα στην επαγγελματική τους ζωή ώστε να μην την αντιμετωπίσουν ως ανειδίκευτοι.
3ον: Οι ισχυρισμοί που αφορούν τον περιορισμό του σχολικού εκφοβισμού, δεν ευσταθούν. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που θέλουν να περάσουν ορισμένοι κύκλοι.Τους θέλουμε, τους χρειαζόμαστε τους ενήλικες
στα ΕΠΑ.Λ γιατί παρακολουθούν απολύτως συνειδητά, είναι ώριμοι και αποφασισμένοι, ανεβάζουν τον μέσο όρο της απόδοσης καθώς επίσης προστατεύουν, φροντίζουν, συμβουλεύουν και γενικά νοιάζονται τους μικρότερους.
4ον: Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. Όσοι δεν θα μπορούν να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ. δεν θα έχουν άλλη επιλογή παρά τον μονόδρομο να πάνε σε ΔΙΕΚ (δεν μπορούν να εγγραφούν όλοι) στα ιδιωτικά ΙΕΚ (οι λίγοι προνομιούχοι που θα μπορούν να πληρώσουν) ή στα ΚΕΚ των επιχειρηματιών, (αποκλείονται ιδιαίτερα οι πιο αδύναμοι ) μη προσφέροντας τους όμως απολυτήριο λυκείου ή την επιλογή πανελλαδικών εξετάσεων και την περαιτέρω ακαδημαϊκή μόρφωση τους.
Δεν προσφέρουν το πρόγραμμα Μαθητείας των 9 μηνών το οποίο είναι σημαντικό για κάποιους από αυτούς προκειμένου να εισέλθουν στην αγορά εργασίας.
Επιπλέον, για να πάρει κάποιος το πτυχίο του (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται.
5ον: Σχετικά με τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Είναι ελάχιστα σε σχέση με τη γεωγραφία της χώρας μας και σε απομακρυσμένα νησιά και σε μικρές πόλεις της επαρχίας δεν υπάρχουν ώστε να μπορούν να εγγραφούν όσοι το επιθυμούν.
Και εκεί που υπάρχουν δεν φτάνουν να καλύψουν όλες τις εγγραφές και τις ειδικότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές άνω των 17 ετών, επίσης υπάρχουν πολλοί μαθητές που ενώ θα επιθυμούσαν να εγγραφούν εργάζονται απόγευμα ή βράδυ.
6ον: Το νέο πολυνομοσχέδιο δεν αναφέρει πουθενά για τη Δ΄τάξη Μεταλυκειακού έτους – Μαθητείας πράγμα που σημαίνει ότι θα το καταργήσει σταδιακά.
Το πρόγραμμα αυτό οφείλεται να συνεχιστεί και να βελτιωθεί, ύστερα από την ιδιαίτερα μεγάλη αποδοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Η πολιτεία οφείλει να μην ενδιαφέρεται παρά μόνο για τον τρόπο που θα βγει το ανειδίκευτο προσωπικό από το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να δουλεύει σκληρά και θα πληρώνεται ελάχιστα, να μην οδηγεί τους πολίτες της μέσω της εκπαίδευσης σε αδιέξοδα και σε ιδιωτικές δομές αλλά να ενισχύσει την επαγγελματική παιδεία και να υπερασπιστεί το δικαίωμα στη ΔΩΡΕΑΝ Δια Βίου Μάθηση ΟΛΩΝ.
ΕΛΕΟΣ ΣΕ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΟΧΕΣ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ ΠΟΥΚ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ ΚΑΙ ΠΙΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝΕ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΟΥΣ…
ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!
Να αποσυρθεί το άρθρο 51 για το ηλικιακό όριο. Είναι αντισυνταγματικό και αντιδημοκρατικό
Από τη μικρή μου εμπειρία στα ΕΠΑΛ, συνειδητοποίησα ότι οι μαθητές που παίρνουν την απόφαση να ξανακαθίσουν στα θρανία είναι παιδιά που συνειδητοποιημένα παρακολουθούν. Είναι κρίμα να μειώνονται οι ευκαιρίες παρακολούθησης για παιδιά που σύμφωνα με την πρακτική» της δια βίου μάθησης » θα έπρεπε να ενθαρρύνονται να βελτιώσουν τη ζωή τους
Η Δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας μάθησης σε μαθητές άνω των 18, αποτελεί δικαίωμα στην εκπαίδευση πολλών χιλιάδων ατόμων που φοιτούν αυτή τη στιγμή. Τα άρθρα 51-52 καταργεί αυτό το δικαίωμα χωρίς να προτείνει καμία άλλη μορφή ουσιαστικής εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, εμείς που φοιτούμε σε τέτοια σχολεία, θα πρέπει να στραφούμε προς την ιδιωτική εκπαίδευση, αλλιώς να δούμε απλώς τον κόπο μας να πηγαίνει χαμένος. Τα συγκεκριμένα άρθρα αποτελούν καταπάτηση του δικαιώματος στη δεύτερη ευκαιρία και απαιτώ να καταργηθούν.
Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Είναι προφανές πως απορρυθμίζουν την παροχή δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και ιδιωτικών πανεπιστημίων, για όσους μέσα από τα ΕΠΑΛ εκπλήρωναν το όνειρο των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση.
Σχετικά με το ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ,
Θα μπορούσε κατ’ εξαίρεση να μην ισχύσει σε νησιωτικές περιοχές ή περιοχές της επικράτειας που δεν υπάρχουν κοντινά εσπερινά αντίστοιχα.
Κατά δεύτερο λόγο ο νομοθέτης θα έπρεπε να λάβει υπόψη και τους μαθητές / πολίτες που αντιμετωπίζουν την εγγραφή τους σε ένα ΕΠΑΛ, ως μια δεύτερη ευκαιρία.
Δικαίωμα στην εκπαίδευση έχουν όλοι οι Έλληνες. Για ποιά δια βίου μάθηση μιλάμε; Δηλαδή τα περισσότερα παιδιά που πηγαίνουν σε ΓΕΛ και αποτυγχάνουν, δεν έχουν δικαίωμα άλλης ευκαιρίας; Στην Ελλάδα τα παιδιά πολλές φορές παρασύρονται και δεν ακολουθούν σε μικρή ηλικία αυτό που πραγματικά θέλουν να κάνουν στη ζωή τους από άποψη εργασίας. Αποσύρετε τα άρθρα 51κ52.
Απαράδεκτος ο περιορισμός των νέων άνω των 17 να γράφονται στο επαλ! Ένας μαθητής που για οικοφενειακους λόγους ή για θέματα υγείας δεν κατάφερε να τελειώσει το σχολείο πρέπει να μένει στο περιθώριο? Υπάρχουν ένα σωρό νέοι που δουλεύουν για να επιβιώσουν. Όταν αυτοί αποφασισουν να επιστρέψουν στο σχολείο στα 20, 22, …. πρεπεινα μείνουν εκτός? Τι θέλουμε έναν λαό χωρίς μόρφωση, χωρίς δεξιότητες? Δεν επιτρέπεται να στερούνται το δικαίωμα της εκπαίδευσης σε τεχνι3κά επαγγέλματα! Οι πλειοψηφία αυτών των νέων δεν έχουν καν απολυτήριο και φυσικά δεν έχουν δικαίωμα να πάνε σε ΙΕΚ.
ΑΠΌΣΥΡΣΗ ΆΜΕΣΑ! ΣΤΉΡΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ! ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΝΈΩΝ ΆΝΩ ΤΩΝ 17!
Το ηλικιακό όριο είναι αντιδημοκρατικό, αντισυνταγματικό. Όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, πρέπει να έχουν το δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ.
Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι οι αποφάσις σας είναι αντισυνταγματικές (άρθρο 16 του συντάγματος) για την φοίτηση στα ημερήσια ΕΠΑΛ.
Επιπλέον με τα άρθρα 51 & 52 αποκλείεται η φοίτηση ατόμων που εργάζονται τις βραδυνές ώρες και των ατόμων που επιλέγουν ειδικότητα που δεν υπάρχει στα εσπερινά ΕΠΑΛ.
Η λύση της φοίτησης στα δημόσια ΙΕΚ αποκλείει μεγάλο αριθμό ατόμων που θέλουν να φοιτήσουν, λόγω περιορισμένου αριθμού τους, ύπαρξής σε λίγες περιοχές της χώρας και στερώντας τους το δικαίωμα στην συνέχεια για φοίτηση στην τριτοβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης.
Ο εξορθολογισμός της αριθμιτικής σχέσης καθηγητών – μαθητών σε ένα κράτος σύγχρονο και κράτος δικαίου δεν επιτυγχάνεται με νομοθετικές διατάξεις μείωσης του αριθμού των μαθητών, αλλά με αύξηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Φαινόμενα εκφοβισμού υπάρχουν και στα ΓΕΛ και στα Γυμνάσια και στα Δημοτικά. Μην στοχοποιείτε τα ημερήσια ΕΠΑΛ.
ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ τα άρθρα 51 & 52
Αμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αρθρου 51 κ 52,δωρεαν παιδεια κ ισες ευκαιριες σε ολους κ ειδικα στην επαρχια που πλειτεται περισσοτερο απο τα αρθρα αυτα.
Οτι πιο ΠΑΡΑΛΟΓΟ Κ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ εχει προταθει ποτε στα Ελληνικα σχολεια..
Με το άρθρο 51 στερείτε από πολυάριθμους ενηλίκους το δικαίωμα για την επαγγελματική τους εξέλιξη και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Υπάρχουν μητέρες που σπουδάζουν στα Επα.λ. και εξυπηρετούνται από το πρωινό ωράριο, καθώς τις ίδιες ώρες τα παιδιά τους πηγαίνουν στο σχολείο. Τους καταστρέφετε οποιοδήποτε όνειρο έχουν για αναβάθμιση των γνώσεων τους και την απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.
Στέλνετε τους ενηλίκους εκπαιδευόμενους κατευθείαν στα ΙΙΕΚ, γεγονός που προυποθέτει την σημαντική οικονομική τους επιβάρυνση.
Τα ΔΙΕΚ χρόνια τώρα τα υποχρηματοδοτείτε. Δεν έχουν μόνιμους εκπαιδευτές, εγχειρίδια, εργαστήρια, ούτε κάν κτήρια, αφού συστεγάζονται με σχολικές μονάδες. Ούτε μια φωτοτυπία δεν έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώσουν, για τις ανάγκες του μαθήματος.
Αντί να ενισχύσετε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, της δίνεται χαριστική βολή.Τόσο μένος πιά; Κανείς δεν έχει ξεχάσει τις διαθεσιμότητες του 2013 και ποιός ήταν ο εισηγητής τους.
ΜΠΡΑΒΟ!!!Επιτέλους ένα μέτρο προς την σωστη κατεύθυνση εξυγιανσης των ΕΠΑΛ της ρεμούλας,των εύκολων εισαγωγών σε ΑΕΙ των λίγων επιτηδείων με ύλη δημοτικού σχολείου,των πλασματικών εγγραφών,της αμορφωσιάς που στον βωμό των ανοιχτών ειδικοτήτων με κάθε κόστος, για την πληρωση θέσεων και ωραρίου αφήνονται ανήλικα παιδιά βορά στον κάθε λογής παραβατικό ενήλικα που μονο για να μάθει δεν μπαίνει στα ΕΠΑΛ.Οποιος θέλει να μάθει υπαρχουν εσπερινα ΕΠΑΛ, ΔΙΕΚ,ΣΔΕ,ΕΠΑΣ,ΤΕΣ,όπου υπάρχει και το αναλογο περιβάλλον για την εκπαίδευση ενηλίκων,όπου οι ιδιαιτερότητες και οι αναγκες είναι πολύ διαφορετικές απο των ανηλίκων παιδιών. Και σωστο το όριο των 17 ετών. Μετα τα 17 εισαι ενηλικας, ψηφίζεις και οι αναγκες και οι υποχρεώσεις είναι διαφορετικες.Συνεχίστε στην ψηφιση του νομοσχεδίου, δώστε γροθιά στους απατεώνες που τα λυμαίνονται σε βάρος των παιδιών μαε. Δεν είναι τα παιδιάπου φοιτούν στα ΕΠΑΛ παιδια ενός κατώτερου θεού τους αξίζει ένα μαθησιακό περιβάλλον μόνο για αυτά,χωρίς να συγχρωτίζονται στις σχολικές αίθουσες με 40αρηδες και 50αρηδες που εχουν κάνει επάγγελμα την φοιτηση στα επαλ περνώντας απο ειδικότητα σε ειδικότητα για να σώσουν συγγενεις και φιλους καθηγητες των ΕΠΑΛ.Επιπροσθέτως,ΔΩΣΤΕ ΤΕΛΟΣ στην παροχη πτυχίων ειδικοτήτων σε πλασματικές εγγραφες επαναλαμβάνω ΕΝΗΛΙΚΩΝ συγγενών και φίλων διευθυντων και καθηγητών των ΕΠΑΛ που πέραν της εγγραφής τους ΔΕΝ πατησαν ΠΟΤΕ στην σχολικη αίθουσα.Προσθέστε εξετάσεις μέσω ΕΟΠΠΕΠ στους υποψήφιους πτυχιούχουσ όπως κάνουν τα ΔΙΕΚ και εκει θα διαπιστώσετε το ποσοστο των απατεώνων. Οφείλετε να το σταματήσετε, οφείλετε ενα επαγγελματικό Λύκειο ισαξιο των ΓΕΛ διαφάνεια λειτουργίας,με ποιότητα και ασφάλεια για τα παιδιά.Κλείστε τα αυτιά σας στους απατεώνες των ΕΠΑΛ που κραυγάζουν εδω μέσα για να συνεχίσουν να αυθαιρετούν. Ευχαριστώ.
Ονομάζομαι Πιπερίδου Αργυρή και είμαι εκπαιδευτικός ειδικότητας Αισθητικής ΠΕ8703 με οργανική θέση στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων Θεσσαλονίκης.
Δηλώνω ότι διαφωνώ κάθετα με την απαγόρευση εγγραφών των μαθητών άνω των 17 ετών.Και θα αναλύσω παρακάτω τους λόγους αυτής της διαφωνίας.
Πρώτον. Ας σκεφτούμε τους μαθητές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο σπουδών τους σε κάποια ειδικότητα του ΕΠΑΛ, πήραν το πτυχίο τους και αποφασίζουν να παρακολουθήσουν εκ νέου, μια δεύτερη ειδικότητα του ίδιου ή άλλου τομέα.Αυτούς τους αποκλείουμε λόγω ηλικίας.
Δεύτερο αποκλείουμε άτομα που έχουν τελειώσει Γενικό Λύκειο και αποφασίζουν να πάνε σε ΕΠΑΛ για να πάρουν πτυχίο σε μια ειδικότητα που επέλεξαν.
Και δεν αντιπαραθέτουμε εδώ τα ΙΕΚ κάτι που άκουσα από διάφορους, διότι ΙΕΚ υπάρχουν λίγα και στα πιο μεγάλα αστικά κέντρα. Στην επαρχία τα ΙΕΚ είναι μετρημένα και με μικρή δυνατότητα απορρόφησης σπουδαστών. Για παράδειγμα στον νομό Ημαθίας υπάρχουν τρία ΕΠΑΛ (Βέροιας, Αλεξάνδρειας, Νάουσας), υπάρχει όμως μόνο ένα ΙΕΚ στην Βέροια (το οποίο δεν μπορεί να απορροφήσει όλους τους ενδιαφερόμενους άνω των 17 του νομού Ημαθίας).
Τρίτον καταργείται η ΜΑΘΗΤΕΙΑ, αφού τα παιδιά της Μαθητείας είναι άνω των 17 ετών.
Τέταρτον αφαιρείται το δικαίωμα, σε μεγάλο αριθμό ατόμων άνω των 17 ετών να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πέμπτον αφαιρείται το δικαίωμα σε άτομα μεγαλύτερα ηλικιακά, που για διάφορους λόγους τελειώσαν το Γυμνάσιο που ήταν υποχρεωτικό παλαιότερα, αλλά δεν συνέχισαν στο Λύκειο (το οποίο δεν ήταν υποχρεωτικό), να σπουδάσουν και να αποκτήσουν απολυτήριο λυκείου και ταυτόχρονα κάποιο πτυχίο που θα τους επιτρέψει να εργασθούν σαν εξειδικευμένοι τεχνίτες (και στην περίπτωση αυτή, πάλι,δεν μπορούμε να αντιπαραθέσουμε τα ΙΕΚ τα οποία είναι μεταλυκειακά).
Έκτο, τι γίνεται με τους ήδη μαθητές του ΕΠΑΛ που για διάφορους λόγους (υγείας, επιβίωσης κ.α.) αναγκάστηκαν να σταματήσουν για ένα ή δύο χρόνια το σχολείο και αποφασίζουν να το συνεχίσουν για να ολοκληρώσουν τον κύκλο σπουδών και να πάρουν το πτυχίο τους. Τι γίνεται επίσης με τους μαθητές τις Γ΄τάξης που έχουν χάσει την τάξη από απουσίες και θέλουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους την επόμενη ή κάποια επόμενη χρονιά.
Σκέφτομαι ότι πριν εφτά χρόνια καταργήσανε όλες τις ειδικότητες υγείας με σκοπό να τις περάσουν στα ΙΕΚ, από όπου σαφώς δεν υπήρχε πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Τελικά μας επανέφεραν και όπως αποδείχθηκε αυτές οι ειδικότητες μαζεύουν ιδιαίτερα πολλούς μαθητές, και μεγάλο αριθμό παιδιών που αποσκοπεί στην είσοδό του στις σχολές υγείας της Τριτοβάθμιας. Εδώ και δύο χρόνια δε που έχουν την δυνατότητα περάσουν σε Πανεπιστημιακές σχολές , τα ΕΠΑΛ έχουν να υποδείξουν επιτυχίες ακόμη και σε σχολές που απαιτούν υψηλό αριθμό μορίων, όπως Ιατρική, Κτηνιατρική κ.α.
Και διερωτώμαι. Μήπως υπάρχει κάποιο σχέδιο αποδυνάμωσης του Επαγγελματικού σχολείου σε σχέση με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Μήπως η Ελλάδα εν αντιθέσει με όλες τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, βάζει σε πολύ κατώτερη μοίρα την Επαγγελματική εκπαίδευση και προσπαθεί να προωθήσει μόνο την Γενική;
Πιστεύω πως με το ηλικιακό όριο που μπαίνει και αφορά μόνο τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΠΑΛ, παραβιάζεται η συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας για παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης. Η δικαιολογία για «αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» δεν ευσταθεί, γιατί η εμπειρία μου των 20 και πλέον ετών στην τάξη, αναδυκνείει ότι αυτοί οι μαθητές είναι οι πιο συνειδητοποιημένοι, συνεργάσιμοι και διαλλακτικοί. Τις πιο πολλές φορές αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία, όταν η πρώτη χάθηκε για διαφόρους λόγους ή και άθελά τους, ή αποζητούν ένα απολυτήριο λυκείου (αφού είναι ισότιμο με του ΓΕΛ) για κάποιο διαγωνισμό ή για να μονιμοποιηθούν σε κάποια υπηρεσία. Από την άλλη μπορεί να θέλουν να διορθώσουν μια λάθος επιλογή Τομέα που αυτό γίνεται μόνο με την επανεγραφή στην Β τάξη του Τομέα που επιθυμούν, αφού πρώτα αποφοιτήσουν από τον πρώτο. Ποιός έχει το δικαίωμα να στερήσει την εγγραφή και φοίτηση στα ΕΠΑΛ, στον μαθητή που αποκτά κρίση και θέλει να διορθώσει τις επιλογές του, στον απόφοιτο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, στον ενήλικο απόφοιτο Γυμνασίου που ψάχνει ένα απολυτήριο Λυκείου (ναι το παραδέχομαι με πιο προσιτό τρόπο), στον απόφοιτο του ΓΕΛ που αναζητά μια δεύτερη ευκαιρία, στη δια βίου μάθηση γενικότερα;
Παρακαλώ πολύ για όλα τα παραπάνω, να αποσύρετε το ηλικιακό όριο των 17 ετών στις εγγραφές μαθητών και μαθητριών στα ημερήσια ΕΠΑΛ.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ…
ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΓΩ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΣΤΑ 22 ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ…
ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΠΡΩΙΝΟ ΕΠΑΛ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΜΕΝΩ…ΟΥΤΕ ΙΕΚ,ΟΥΤΕ ΟΑΕΔ,ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΑ.
ΔΟΥΛΕΥΩ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΑΣΤΟΡΑ Κ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΦΤΙΛΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ Κ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΜΕΤΑ Κ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ…ΑΙΣΧΟΣ
Θα πρέπει να καταργηθεί η διάταξη για το ανώτατο όριο εγγραφής στα επαλ το οποίο είναι 17 έτη!!!!
Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν καταστάσεις βίας όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, αντίθετα εξομαλύνουν τις σχέσεις και αποτελούν παράδειγμα και για τους ανήλικους μαθητές.Θα πρέπει να έχουν όλοι δικαίωμα στη μόρφωση
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
Θέλω να σας θυμίσω απλά ότι εσπερινά ΕΠΑΛ ,δεν υπάρχουν
σε όλη την χώρα και όπου υπάρχουν
έχουν ελάχιστες ειδικότητες .Το πρόβλημα ειδικά στα νησιά μας
είναι πολύ μεγαλύτερο καθώς εκεί δεν υπάρχουν καν δημόσια ιεκ,
επας κ.α δομές για παιδιά άνω των 17 χρονών.
Το πρόβλημα υπάρχει κ σε όλη την επαρχία σχεδόν, αφού αν
υπάρχει ένα εσπερινό ΕΠΑΛ αυτό θα είναι σε μια πόλη με αποτέλεσμα
να είναι σχεδόν αδύνατη η προσέλευση άλλων μαθητών από γύρω
περιοχές και λόγο της προχωρημένης ώρας λειτουργίας των εσπερινών
ΕΠΑΛ.(ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στον μεγαλύτερο νομό της χώρας
στον νομό ΑΙΤ/ΝΙΑΣ, υπάρχει μόνο ένα εσπερινό ΕΠΑΛ κ αυτό είναι στο ΑΓΡΙΝΙΟ.
Πόλεις σαν το Μεσολόγγι κ την Ναύπακτο δεν έχουν κ αν έχουν κάποιο ιεκ
σε καμία των περιπτώσεων δεν καλύπτουν τις ειδικότητες των πρωινών ΕΠΑΛ
στις πόλεις αυτές).
Το συμπέρασμα επομένως είναι πως αν περάσουν τα άρθρα 51 κ 52 ,
θα αποκλειστούν πάρα πολλά παιδιά τα οποία στις περιοχές που μένουν
έχουν ελάχιστες επιλογές κ διεξόδους για μια ειδικότητα κ επομένως τους
στερείτε το δικαίωμα στην εργασία.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΚΩΝ/ΝΟΣ Κ.
Αν είναι ποτέ δυνατόν να αποκλεόνται μαθητές κ παιδιά 18 χρονών κ πάνω
από τα σχολεία της χώρας.Μιάς χώρας που διαθέτει ελάχιστα εσπερινά επαλ
ανά την επικράτεια με την γελοία δικαιολογία την βία στα σχολεία.
Ας πουν ευθέως ότι θέλουν να διαλήσουν τα ΕΠΑΛ κ όχι να μας το παρουσιάζουν
ως μέτρο για το κάλο των επαλ,έλεος….
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΡΘΡΟ 51 Κ 52
Γιατί μου φέρεστε ρατσιστικά
Γιατί μου αφαιρείτε το δικαίωμα αλλαγής επαγγελματικής πορείας;
Σκεφθήκατε αν στην περιοχή μου (εκτός αττικής) υπάρχει εσπερινό ΕΠΑΛ; Σκεφθήκατε αν υπάρχει η ειδικότητα ποθ έχω επιλλέξει;
Γιατί αποφασίσατε να παραβιάσετε το αναφαίρετο δικαίωμά που μου παρέχει το άρθρο 16 του Συντάγματος (δικαίωμα ΟΛΩΝ δωρεάν παιδείας σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στα κρατικά εκπαιδευτήρια);
Γιατί θέλετε να υποβαθμίσετε το επίπεδο της κατάρτισής μας;
Γιατί προβάλετε ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ & ΦΘΗΝΕΣ διακιολογίες για τις επιλογές σας;
Γιατί αποκρύπτετε τον κατευναστικό ρόλο της ύπαρξης ενηλίκων στα φαινόμενα εκφοβισμού στα ΕΠΑΛ;
Γιατί μιλάτε για ¨εξορθολογισμό αριθμιτικής σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητών¨ Τι έχετε κατά νου;
Πολλά τα ¨Γιατί¨! Οι απαντήσεις ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ, ΦΘΗΝΕΣ στις απειροελάχιστες αναφορές σας σε συνεντεύξεις σας!!!!
Το ηλικιακό όριο των μαθητών στα ΕΠΑΛ στερεί την αρχή της ισονομίας των πολιτών στην δυνατότητα τους στην δημόσια εκπαίδευση και δια βίου μάθησης. Σε μια χώρα που διώχνει τους επιστήμονες και κάθε νέο με όνειρα αλλά και ολόκληρες οικογένειες που έχουν βρεθεί σε οικονομική ύφεση και το μέλλον του τόπου είναι δυσοίωνο, στερεί από τους πολίτες το δικαίωμα της δεύτερης ευκαιρίας να βρει μια διέξοδο στην επαγγελματική τους αποκατάσταση. Σε μια χώρα που είναι ανίκανη να αναπτύξει τρόπους επαγγελματικής στήριξης σε ανθρώπους που έχουν ήδη ένα και δύο πτυχία και η μοναδική ευκαιρία πια ίσως είναι τα τεχνικά επαγγέλματα. Απόσυρση του άρθρου τώρα! Χρόνια προσπαθείτε να δώσετε αυτό το κομμάτι της πίτας της δημόσιας εκπαίδευσης στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ανώτατο όριο των μαθητών; και οι υπόλοιποι που θα πάνε τάσσομαι κατά επιβολής ανώτατου ορίου είναι περα για πέρα λάθος αποκλείει μια μεγάλη μερίδα μαθητών και τους οδηγεί σε ιδιωτική εκπαίδευση
Είναι προφανές ότι αυτός-οι που το πρότειναν το όριο ηλικίας των 17 για εγγραφή σε ημερήσια ΕΠΑΛ δεν έχουν καμία σχέση με αυτά γιατί οι ενήλικες μαθητές βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι το ανάποδο.
Επιπλέον δεν μπορούμε να αποκλείουμε μαθητές που λόγω εργασίας (π.χ. εστίαση) δεν μπορούνε να φοιτήσουν σε εσπερινό ΕΠΑΛ.
Είμαι Μαθηματικός σε εσπερινό ΕΠΑΛ.
Από Έφη Βοσκίδου-Γαλατσοπούλου: Ντροπή!!Κάθε άλλο παρά δημοκρατικά είναι τα άρθρα 51 και 52. Θυμίζουν εποχές σκοταδισμού. Με ποια κριτήρια βγαίνουν έστω σε διαβούλευση; Πως έγινε και πέρασαν έστω από το μυαλό κάποιων; Με ποιο Δικαίωμα απαγορεύουν σε ενήλικες να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία; Το συνδικαλιστικό μας όργανο σε επιστολή του εξηγεί πολύ καλά και με πλήρη σαφήνεια για ποιους λόγους δεν είναι πάντα εφικτό να εγγράφονται τα άνω των 17 ετών άτομα σε νυχτερινά ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ. Αν θέλουν να υποβαθμίσουν τα ΕΠΑΛ ή να τα καταργήσουν σε ένα ακραίο σενάριο ή να καταργήσουν τομείς όπως έγινε ήδη στο παρελθόν, για να ευνοηθεί η ιδιωτική εκπαίδευση, ας μας το πουν ξεκάθαρα να ξέρουμε τι μας γίνεται. Φυσικά δεν είναι εύκολο. ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ!!! Και από πού κι ως που επικαλούνται ανυπόστατα πράγματα; Ποια επιστημονικά τεκμηριωμένη έρευνα αναφέρει έστω και μόνο σαν συσχέτιση ότι φαινόμενα ενδοσχολικού εκφοβισμού παρατηρούνται από ενήλικες προς ανηλίκους μαθητές;; Μήπως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο; Η αποσόβηση δηλαδή τέτοιων φαινομένων ακριβώς επειδή έχει φανεί και μέσα από την εμπειρία όσων δουλεύουμε στα ΕΠΑΛ ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές αποτρέπουν τέτοια φαινόμενα, είναι συνειδητοποιημένοι, έχουν άψογη συμπεριφορά επιδεικνύουν θέληση για μάθηση και αποτελούν μια πολύ θετική επιρροή και για τους μικρότερους μαθητές; Ας μη μας εμπαίζουν άλλο. Αν μη τι άλλο έχουμε καταλάβει που το πάνε, που το πάτε……Σταματήστε το πετσόκομα των ΕΠΑΛ!!! Δώστε προτεραιότητα στην τεχνολογική εκπαίδευση, δημιουργήστε υποδομές, γιατί τελικά αυτό ίσως σώσει την νέα γενιά από τον εφιάλτη της ανεργίας, της υποαπασχόλησης, της εκμετάλλευσης. Και ελπίζω σχόλια όπως κάποια που αποτελούν ύβρη για τα ΕΠΑΛ και τους εκπαιδευτικούς τους , όπως βλέπω εδώ, να κοπούν. Οι δε κύριοι/ες που τα γράφουν αμφιβάλλω αν είναι καν εκπαιδευτικοί κι αν ναι, ίσως δεν θα έπρεπε. Μήπως να σκεφτούν να αλλάξουν επάγγελμα;;;; Ευχαριστώ.
Όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, πρέπει να έχουν το δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ . Αν δεν εγγραφούν στα ΕΠΑΛ θα πάνε στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ , δηλαδή η ΠΟΛΙΤΕΙΑ απεμπολεί την υποχρέωση της για Δωρεάν Δημόσια Παιδεία και την παραχωρεί στους ιδιώτες «φίλους μας» .
Το συγκεκριμένο άρθρο (όπως και το άρθρο 52) πρέπει να αφαιρεθεί γιατί παραβιάζει την αρχή της ισότητας του Συντάγματος, την αρχή της μη διάκρισης της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καθώς και την Οικουμενική Διακήρυξη για τα ανθρωπινά δικαιώματα του Ο.Η.Ε.
Η δε αναφορά στην αιτιολογική έκθεση ότι το μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. έχει σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού είναι απαράδεκτη, στοχοποιεί ευθέως τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., αφού (σε αντίθεση με τα ΓΕ.Λ.) υπονοεί ότι οι μεγαλύτεροι των 17 ετών μαθητές των ΕΠΑ.Λ. ασκούν βία προς τους μικρότερους, και δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά.
Αντίθετα, έρευνες δείχνουν ότι η σχολική βία εκδηλώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό στις ηλικίες έως 17 ετών. Ενδεικτικά, σε επιστημονική έρευνα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τη σχολική βία, που δημοσιεύθηκε το 2014, διαβάζουμε:
«τα περιστατικά σχολικής βίας εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα κατά τη διάρκεια της εφηβείας, καθώς αυξάνονται στο γυμνάσιο σε σχέση με το δημοτικό, αλλά υπάρχει μία μικρή μείωση στο λύκειο. Η διαπίστωση αυτή συνάδει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών, τόσο ελληνικών όσο και διεθνών (Κοκκέβη και συν., 2011. Πανούσης, 2006. Fuchs, 2008)»
«ο Fuchs (2008) σε μία διαχρονική έρευνα που πραγματοποίησε στη Βαυαρία με δείγμα 4000 μαθητών διαπίστωσε ότι τα φαινόμενα βίας εκδηλώνονται κυρίως μεταξύ των ηλικιών 14-17 ετών, ενώ σε μικρότερο ποσοστό εμπλέκονται οι μικρότεροι και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές»
«Επιπλέον, άλλοι ερευνητές (Brame, Nagin & Tremblay, 2001. Scheithauer et al., 2006) διαπίστωσαν ότι η εκδήλωση φυσικής βίας φτάνει στην κορύφωσή της κατά τη μέση παιδική ηλικία (που συμπίπτει περίπου με τη φοίτηση στο γυμνάσιο στην Ελλάδα) και ακολουθεί φθίνουσα πορεία με την πάροδο της ηλικίας, ενώ σύμφωνα με τους Espelage, Meban, & Swearer (2004) συγκεκριμένες μορφές επιθετικής συμπεριφοράς αυξάνονται μεταξύ 11 και 15 ετών, ηλικίες στις οποίες οι μαθητές βιώνουν τις εξελικτικές αλλαγές της εφηβείας».
Απαράδεκτος ο ηλικιακός αποκλεισμός στα ΕΠΑΛ μόνο.Η αιτιολογία δε ανυπόστατη έως αστεία.
Ξέρω νεαρό που αφού τελείωσε το Γενικό Λύκειο στα 17-18 πήγε στρατιωτικό, δούλεψε τρία χρόνια με τον πατέρα του και μετά σκέφτηκε να πάει για νοσηλευτική στο ΕΠΑΛ. Άρα περίπου 23 χρονών.
Τελείωσε με επιτυχία το ΕΠΑΛ και στην συνέχεια πέρασε σε ΤΕΙ Νοσηλευτικής όπου σε λίγο θα πάρει το πτυχίο του και θα μπορέσει να περάσει στην αγορά εργασίας.
Δηλαδή αυτός ο νέος δεν έπρεπε να έχει την ευκαιρία όταν συνειδητοποίησε τι θέλει να κάνει στην ζωή του να το κάνει;;
Για αυτόν τον λόγο δεν είναι και το Επαγγελματικό Λύκειο;
Και πολλοί νέοι αφού τελειώνουν μία ειδικότητα βλέπουν ότι θα ήταν καλό να τελειώσουν και μία άλλη που τους ενδιαφέρει και έχει επαγγελματική διέξοδο.
Δεν πρέπει να δικαιούνται να το κάνουν ώστε να έχουν μία επιτυχημένη επαγγελματικά ζωή;
Το ηλικιακό όριο στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας. Ίσως να είναι και οριακά αντισυνταγματικό. Καλό θα ήταν να επαναξεταστεί.
Απαράδεκτη η ύπαρξη ηλικιακού ορίου.
Θυμίζω:
ΣYNΤAΓMA ΤHΣ ΕΛΛAΔAΣ
Τεύχος A’ 211/24.12.2019 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
Άρθρο 16.4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.
Το Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική
προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Ο Λ Ο Ι !
Άμεση απόσυρση του ηλικιακού ορίου!
ΟΧΙ!! ΟΧΙ!!! ΟΧΙ!!! Στο άρθρο αυτό! Όχι! Όχι! Όχι! Στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει τον ρόλο των ΕΠΑΛ και ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση. Όλοι έχουν δικαίωμα στην μόρφωση ανεξαρτήτως ηλικίας και οικονομικής κατάστασης. Το ΕΠΑΛ αυτό ακριβώς παρέχει και θέλετε να το απαγορεύσετε… Στο ΕΠΑΛ έγγραφονται άτομα όλων των ηλικιών και μορφωνονται, αποκτούν δεξιότητες ακόμη ακόμη μπορεί και να ξεφευγουν από την άσχημη καθημερινότητα στην οποία μπορεί να ζουνε. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει σε κανέναν το δικαίωμα στην μόρφωση… Πριν νομοθετήσετε ρωτήστε τους εκπαιδευτικούς που ζούνε μέσα στην ταξη… που δουλεύουν στα δημόσια σχολεία καθημερινά .. όπως επίσης και τον κόσμο που σας ψηφίζει… Άραγε ξέρετε τι πραγματικά συμβαίνει στα δημόσια ΕΠΑΛ; Μάλλον όχι.. Γιατί η αλήθεια είναι ότι οι μεγάλοι άνθρωποι, σε πολλές περιπτώσεις, συμβάλλουν κατά πολύ στη συνοχή και καλή λειτουργία ενός τμήματος.
Ψηφίζω λοιπόν, ΟΧΙ στο άρθρο αυτό.
Διαφωνώ με το Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ, διότι έτσι αποκλείει απόφοιτους Γενικών Λυκείων ή άλλων ΕΠΑΛ από τη δυνατότητα να γραφτούν στα ΕΠΑΛ και να πάρουν μία πρώτη, ή και δεύτερη ειδικότητα.
Δεν πρέπει να στερήσουμε από τα παιδιά μας την δυνατότητα να βρίσκουν νέες επαγγελματικές διεξόδους!
Ευχαριστώ.
Τι να πρωτοσχολιάσει κανεις για το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου μας και για το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης;
Για τον ηλικιακό περιορισμό των μαθητών από την δημόσια τεχνική εκπαίδευση και την απόκτηση βασικών γνώσεων κ δεξιοτήτων;
Ανώτατα ηλικιακά όρια που εμφανίζονται στην παράγραφο 51 ως περίπου αυτονόητα και τείνουν να θεσπιστούν με τρόπο αυθαίρετο και καταχρηστικό, στερούμενα οποιασδήποτε ειδικής αιτιολόγησης ως προς την αναγκαιότητα του ηλικιακού κριτηρίου.
Από τη στιγμή που οι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σπουδών τους και πληρούν όλες τις προϋποθέσεις, ο αποκλεισμός τους από παροχές, ιδίως μάλιστα εκείνες που συνοδεύονται με τη φοίτηση τους, δεν μπορεί να είναι αυτονόητος.
Όχι στο όριο ηλικίας για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ
Να αποσυρθεί άμεσα το ν/σ της κυβέρνησης
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 51 & 52
O απόφοιτος από το ΓΕΛ είναι ανειδίκευτος ενώ ο απόφοιτος από το ΕΠΑΛ εκτός από το απολυτήριο έχει και πτυχίο ειδικότητας, γεγονός που σημαίνει γρηγορότερη ένταξη στην αγορά εργασίας
ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ και ένας/μια ενήλικος/η που θέλει μία δεύτερη ευκαιρία θα στραφεί στο ΕΠΑΛ και ΌΧΙ στο ΓΕΛ.
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ, ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ και ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ τόσο ο αποκλεισμός για το ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΤΩΝ 17 ΕΤΩΝ όσο και ο ισχυρισμός περί σχολικού εκφοβισμού ενηλικων προς ανηλικους. Αντιθέτως έχουν αποδείξει ότι ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΑ στο εκπαιδευτικό μας έργο.
Επιπλέον αν δεν αποσυρθούν άμεσα τα παραπάνω άρθρα τότε ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ και τότε τι άλλο θα περιμένουμε;;;
Έχω γίνει μάρτυρας σε πολλές προσωπικές «ιστορίες θριάμβου» πρώην αποτυχημένων μαθητών, που ήρθαν στα 20-25 χρόνια τους ή μεγαλύτεροι στο ΕΠΑΛ για να τελειώσουν το λύκειο. Η αρχική άβολη παρουσία τους στην τάξη μεταβλήθηκε τάχιστα σε πάθος για το μάθημα, πολύ διάβασμα (απορούσα πώς τα κατάφερναν, με εργασία και οικογένεια μαζί μερικοί) και περηφάνια, γιατί «πήραν το χαρτί» με πολύ καλά ή άριστα ή μπήκαν και σε ΤΕΙ ή και ΑΕΙ! Κάθε χρόνο τα κανάλια παρουσιάζουν τέτοια περιστατικά και ο κόσμος θαυμάζει και χαίρεται μαζί τους. Αυτές τις ιστορίες προσωπικής ανέλιξης και αριστείας, με όχημα το δημόσιο σχολείο, που ανήκει στον κάθε πολίτη, τις καταργείτε και μάλιστα με το πρόσχημα της συμπεριφοράς! Πελώριο λάθος που θα συνοδεύει πολιτικά για πάντα την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Κι άλλοι το προσπάθησαν, αλλά έκαναν πίσω. Κάνετε κι εσείς το ίδιο και χιλιάδες άνθρωποι θα σας ευγνωμονούν.
Κρίνω ως απαράδεκτο το κριτήριο της ηλικίας ως προϋπόθεση εγγραφής μαθητή στο δημόσιο ΕΠΑΛ διότι κατά τη γνώμη μου καταστρατηγεί το Σύνταγμα και το δικαίωμα της δωρεάς δημόσιας παιδείας.
Το όριο ηλικίας που μπαίνει στις εγγραφές μαθητών στα ΕΠΑΛ είναι αντισυνταγματικό.Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση.Γιατί στα ΓΕΛ δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός;γιατί στοχοποιούνται τα ΕΠΑΛ;Στην Ευρώπη στηρίζεται η επαγγελματική εκπαίδευση,εδώ το αντίθετο συμβαίνει.Το ΕΠΑΛ δίνει πτυχίο και κάποια εξιδείκευση για επαγγελματική αποκατάσταση.Να αποσυρθούν τα άρθρα 51κ52.
Αν είναι ποτέ δυνατόν να αποκλειόνται μαθητές κ παιδιά 18 χρονών κ πάνω
από τα σχολεία της χώρας .Μιάς χώρας που διαθέτει ελάχιστα εσπερινα επαλ
ανά την επικράτεια με την γελία διακαιολγία την βία στα σχολεία.
Ας πουν ευθέως ότι θέλουν να διαλήσουν τα ΕΠΑΛ κ όχι να μας το παρουσιάζουν
ως μέτρο για το κάλο των επαλ,έλεος….
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΡΘΡΟ 51 Κ 52
Η δημοκρατία στην εκπαίδευση είναι η διασφάλιση της δυνατότητας όλων ανεξαιρέτως των παιδιών, από όπου κι αν προέρχονται ,όπου κι αν κατοικούν, όποιοι κι αν είναι οι γονείς τους, ό,τι κι αν έχουν ή πρεσβεύουν , να μορφωθούν και να προκόψουν. Αποσύρεται το αντισυνταγματικό άρθρο 51 αλλά και 52 τώρα.
Από τη 8ετή εμπειρία μου στα ΕΠΑΛ ποτέ δεν έπεσε στην αντίληψη μου κάτι ανησυχητικό για μαθητές άνω των 18 ετών, ούτε άκουσα από άλλους συναδέλφους να αναφέρουν κάτι δυσάρεστο. Αντίθετα μάλιστα σαν μαθητές δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθήματα τους, μερικές φορές τους βλέπεις να διαβάζουν ακόμα και στα διαλείμματα. Προσέχουν τα μικρότερα παιδιά και τα βοηθούν όπου μπορούν ή τα συμβουλεύουν επειδή έχουν την ωριμότητα και την εμπειρία Να αποσυρθεί το άρθρο 51
Το ηλικιακό όριο πρέπει να αποσυρθρί διότι στερει σε αποφοιτους Γενικου Λυκειου να εγγραφουν σε Επαλ και να αποκτησουν μία ειδικότητα .Ειναι ρατσιστικό και ωθει τα νέα παιδια προς τα ιδιωτικα ΙΕΚ μιας και γνωρίζουμε οτι δεν εχουν ολες τις ειδικότητες τα κρατικά ΙΕΚ. Σαν εκπαιδευτικος ΕΠΑΛ επι μια εοκοσαετία και παρακολουθώντας όες τις αλλαγες που εχουν συμβει στην ΤΕΕ εχω διαπιστωσει ότι η ύπαρξη ενηλίκων μαθητων στα ΕΠΑΛ (απόφοιτων ΓΕΛ ή οχι) αναβαθμίζει την ομαδα και την εκπαιδευτικη διαδικασία .Παρακαλω το υπουργειο να αποσύερει το ηλικιακό οριο που προσπθει να εισαγει με το νομοσχέδιο
Είμαι ενήλικη μαθήτρια σε ΕΠΑΛ και θεωρώ ότι το άρθρα 51κ52 είναι άδικα.Εμείς που για διάφορους λόγους δεν μπορέσαμε σε μικρή ηλικία να τελειώσουμε τις σπουδές μας γιατί μας κόβουν το δρόμο στην εκπαίδευση;Εσπερινό ΕΠΑΛ βρίσκεται σε απόσταση 30 χιλιόμετρα από το χωριό μου,πώς θα μπορέσω να μετακινηθώ;ΔΕν ξέρω καν αν έχει την ειδικότητα που θέλω να παρακολουθήσω.Από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι κάνουμε οι μεγαλύτεροι μπούλινγκ.Ίσα ίσα που λειτουργούμε συμβουλευτικά όποτε χρειαστεί.Να αποσυρθούν τα άρθρα 51κ52.
Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ άμεσα το άρθρο 51 κ 52 ως άκρως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ απέναντι
σε όλα αυτά τα παιδιά που τους στερεί το δικαίωμα στην εργασία.
Εσπερινά ΕΠΑΛ ,Δημόσια ιεκ,επας οαεδ κ άλλες τέτοιες δομές δεν υπάρχουν
Παντού…
Προσπαθώ να κατανοήσω το σκεπτικό πίσω από τη θέσπιση του ανώτατου ορίου ηλικίας στα ΕΠΑΛ και ειλικρινά αδυνατώ να το καταλάβω. Μου φαίνεται αδιανόητο, ανήθικο, και ρατσιστικό να μη δίνεται σε ανθρώπους δεύτερη ευκαιρία (για απόκτηση είτε πρώτης είτε δεύτερης ειδικότητας) για να βελτιώσουν την ζωή τους και την επαγγελματική τους κατάσταση. Ταυτόχρονα, βέβαια, μου φαίνεται εντελώς παράλογο ότι το υπουργείο προσπαθεί να προωθήσει τη δια βίου εκπαίδευση είτε τυπική είτε μη τυπική. Καθίσταται σαφές ότι το υπουργείο με αυτό το σκεπτικό προσπαθεί να καταργήσει τη ΔΩΡΕΑΝ δια βίου εκπαίδευση στερώντας ευκαιρίες από ανθρώπους που βρίσκονται στα χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την κοινωνική ανισότητα.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΨΥΚΤΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 21 ΧΡΟΝΩΝ;;;ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ Κ ΕΓΩ ΟΠΩΣ Κ ΑΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΟΥ ΚΑΘΩΣ ΟΥΤΕ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ ΚΟΝΤΑ Κ ΟΥΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΙΕΚ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ…
ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΡΑ Η ΠΡΕΠΕΙ ΝΤΕ Κ ΚΑΛΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ…
ΟΤΙ ΠΙΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΜΟΥ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ Κ ΚΑΛΩ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΥΣ ΠΗΡΑΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ….
ΑΣ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΩΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ Κ ΤΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ Κ ΜΕΤΑ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ
Το ηλικιακό όριο βάζει φραγμό στην εκπαίδευση κάποιου που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν μπόρεσε να βρει τον επαγγελματικό του δρόμο. Μέσα απότα Επαλ μπορεί να επιλεγεί ειδικότητα που στην πορεία κατάλαβε ΄τι επιθυμεί
Αμεση κατάργηση του ορίου ηλικίας! Δικαίωμα μόρφωσης για όλους σε δημόσιο σχολείο.