1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Διαφωνώ ΑΠΌΛΥΤΑ.
Ίσως να βάλετε καλύτερα και σε αυτό το θέμα την Αντιπολίτευση να τα εφαρμόσει.. τουλάχιστον αυτοί δεν «κρύβονται»
Φοβερή ηθική έκπτωση και αστοχία! Προέρχεται εκ του πονηρού για την ηθική κατάπτωση της κοινωνίας…Δεν εξηγείται αλλιώς η επιμονή για διδασκαλία μιας φυσικής ορμής!
Είναι σημαντικό οι δεξιότητες που προσπαθεί αυτή η πρόταση να ενισχύσει να μη γίνουν ένα ακόμη ‘μάθημα’ το οποίο τα παιδιά παθητικά παρακολουθούν. Αντί για την ένταξη ειδικοτήτων που αποσπασματικά θα καλύπτουν τους τομείς αυτούς θα είχε περισσότερο νόημα η αλλαγή της συνολικής πρακτικής, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη μάθηση και το παιχνίδι στον εξωτερικό χώρο, μέσα από την επιμόρφωση των δασκάλων και την κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου και των υλικών.
Χριστός Ανέστη!ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΈΦΕΤΕ τις αγνές παιδικές ψυχές με τέτοιου είδους διαστροφικά σχέδια. Μόνο οι γονείς είναι υπεύθυνοι γι αυτή τη διαπαιδαγωγηση.Έχουν φύλακα άγγελο που τα φυλάει δεν χρειάζονται άλλη προστασία!
Καταπληκτική ιδέα! Επιτέλους η εισαγωγή δεξιοτήτων ζωής στο ωρολόγιο πρόγραμμα! Όσοι σχολιάζουν αρνητικά αμφιβάλλω αν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Αντίδραση για την αντίδραση μόνο!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο δημοτικό!!! Είναι απαράδεκτο!!!!!!!!!!!!!!!
Χριστός Ανέστη!ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΈΦΕΤΕ τις αγνές παιδικές ψυχές με τέτοιου είδους διαστροφικά σχέδια. Μόνο οι γονείς είναι υπεύθυνοι γι αυτή τη διαπαιδαγωγηση.Έχουν φύλακα άγγελο που τα φυλάει δεν χρειάζονται άλλη προστασία! 25
1. Παρά την συχνή εντύπωση ότι η σεξουαλική αγωγή στο σχολείο μπορεί να επηρεάσει θετικά την σεξουαλική συμπεριφορά στους νέους και να μειώσει τους κινδύνους, δεν υπάρχουν αδιαμφησβήτητα επιστημονικά δεδομένα. Εύλογα λοιπόν η διδασκαλία σεξουαλικών ζητημάτων στα σχολεία θεωρείται ιδεολογική επιλογή Οργανισμών και Κυβερνήσεων και όχι τεκμηριωμένη παρέμβαση υγείας. Και εύλογα οι γονείς διαμαρτύρονται, θεωρώντας τις παρεμβάσεις πειραματικές.
2.Πρόσφατες διεθνώς αξιόπιστες μετααναλύσεις της COCHRANE Database of Systematic Reviews, (διεξήχθησαν με αίτημα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) δείχνουν ότι δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα αποτελεσματικότητας της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρόληψη της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων (School-based interventions for preventing HIV, sexually transmitted infections, and pregnancy in adolescents. http://cochranelibrary-wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD006417.pub3/full . Τα προγράμματα πρόληψης πρόληψης της σεξουαλικής κακοποίησης προσφέρουν αύξηση των γνώσεων, αλλά δεν έχει ελεγχθεί η αποτελεσματικότητά τους στην πρόληψη της κακοποίησης, η διατήρηση των γνώσεων πέραν των 6 μηνών και η επίδραση των προγραμμάτων στους γονείς (School-based education programmes for the prevention of sexual abuse. Cochrane Database Syst Rev, 2015;16(4):CD004380)
3.Επιδίωξη της συμπεριληπτικής σεξουαλικής αγωγής είναι να καλλιεργήσει την δυνατότητα «αναπαραγωγικής ελευθερίας και σεξουαλικής ικανοποίησης όπως ο καθένας τα αντιλαμβάνεται για τον εαυτό του» (SIECUS Position Statement, 2018). Αυτή είναι άποψη και όχι επιστημονική θέση και ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα συμφωνίας ή διαφωνίας, σύμφωνα με τις αξίες του
4.Η αγωγή σεξουαλικής υγείας θα πρέπει να αποτελέσει παράγοντα κοινωνικής υγείας και συνοχής και όχι σημείο τριβής μεταξύ των μελών της οικογένειας, της κοινωνίας ή μεταξύ κράτους και πολιτών. Τα πλέον επιτυχημένα προγράμματα ήταν αυτά που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τις υπηρεσίες Παιδείας, Υγείας, την Εκκλησία και τις οργανώσεις Γονέων (πχ Ολλανδία). Προτείνω να αποτελέσουν τα προγράμματα αγωγής σεξουαλικής υγείας μέρος πιο εμπεριστατωμένων και ευέλικτων πρωτοβουλιών, σε συνεργασία με τους αποδέκτες των υπηρεσιών τους.
Καλλιόπη Προκοπάκη
Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων
Χριστός Ανέστη! Θεωρώ απαράδεκτη και μόνο τη σκέψη να οδηγήσουμε τα αγγελούδια που ο Θεός μας εμπιστεύτηκε σε αυτά τα άρρωστα μονοπάτια. Δεν έχετε κανένα δικαίωμα με τις ενέργειες σας να κακοποιησεσε τις ψυχές των παιδιών μας και να καταστρέψετε τις ζωές τους. Έγκλημα! Λυστε τα τόσα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και αφήστε το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους γονείς. Έλεος πια!
Καλημέρα,Χριστός Ανέστη!!Διαφωνώ ριζικά με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.Είναι απαράδεκτο να δεχθεί ένα παιδί σε αυτή την τρυφερή ηλικία τέτοια ερεθίσματα..έχουμε ισοπεδώσει τα πάντα πια σε αυτή τη χώρα!!
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Χριστός Ανέστη!!!
Δυστυχώς οι άνθρωποι που μας κυβερνούν σταμάτησαν να διαβάζουν τα πολύ πλούσια πατερικά βιβλία των Αγίων πατέρων μας οπού μέσα θα μπορούσαν να βρουν με ακρίβεια ότι χρειάζεται ένα παιδί – έφηβος, αντίθετα σύμβουλοί τους έχουν γίνει όλοι οι προβληματικοί «ειδικοί» που επειδή η συνείδησή τους δεν τους αφήνει σε ησυχία θέλουν να κάνουν τον κόσμο σαν τα μούτρα τους για να νιώθουν καλύτερα.
Σαφώς και είμαι αντίθετος με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά και παραπέμπω τους υπεύθυνους στην διδασκαλία και παιδαγωγική των Αγίων πατέρων μας.
Αληθώς Ανέστη!!!
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη των γονέων.
Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλικής Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της αλλοίωση και κατ΄επέκταση διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο τρυφερές ηλικίες! Το τοπίο είναι αρκετά θολό. Δεν ξέρουμε ούτε ποιος θα το διδάσκει ούτε με τι διδακτικά εγχειρίδια… Αλλά και ποιος στ’ αλήθεια θα μπορούσε να μας εγγυηθεί για τη διαφύλαξη της ιερότητας ενός τόσο λεπτού ζητήματος;; Κάποια λίγα πράγματα που ήρθαν στο φως μας ανησύχησαν πολύ! Θα κάνουμε πειραματόζωα κάποιες γενιές παιδιών για να διαπιστώσουμε τελικά πόσο τραγικό λάθος κάναμε;; Όταν θα γεμίσει ο κόσμος μας αποτυχημένους και ψυχολογικά διαταραγμένους ενήλικες, ανίκανους να δημιουργήσουν με ωριμότητα την δική τους οικογένεια; Εσείς πώς το ανέχεστε αυτό αφού έχετε κι εσείς παιδιά;; Και περνάτε μέσα σε ένα τεράστιο νομοσχέδιο ένα τέτοιο σπουδαίο ζήτημα σαν να είναι λεπτομέρεια!; Ευτυχώς από όσο βλέπω υπάρχουν σωστές αντιδράσεις. Μένει να δούμε αν η διαβούλευση γίνεται για το θεαθήναι ή αν τη λαμβάνετε σοβαρά υπόψιν…
Ας αφησουμε αλώβητη την αγνότητα που χαρακτηρίζει αυτή την ηλικία.
Κάτω τα χέρια σας απο τα νήπια σύγχρονε Ηρώδη της ψυχής τους. Αρκετός εκχυδαισμος έχετε φροντίσει να τα περιμένει στην μετέπειτα ζωή τους.
Πολύτεκνη μητέρα
Οικονομολόγος
Χριστός Ανέστη!
Αχρείαστη εκμάθηση του συγκεκριμένου ζητήματος σε τόσο μικρές ηλικίες.
Το σχολείο έχει σημαντικότερα θέματα να διδάξει στα παιδιά, να μάθουνε την γλώσσα πρώτα, τις ρίζες μας, την ιστορία μας και τις επιστήμες μας!
Να μαθαίνετε στις νέες γενιές να προστατεύουν και να υπερασπίζονται την πατρίδα μας, τα ιδανικά μας, τα έθιμα μας!!!!
Αφήστε την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αρκετή παράνοια και παραπληροφόρηση υπάρχει από τα ΜΜΕ!
Να παιδαγωγείτε τα παιδιά με τέχνες, έθιμα και τον ορθόδοξο χριστιανισμό!
Κάντε και κάτι διαφορετικό από την μάζα, πρωτοτυπήστε,
Μην φλερτάρετε ΣΥΝΕΧΕΙΑ, με το παράλογο!!!!!!
Είναι ντροπή και αίσχος για την ορθόδοξη Ελλάδα κάτι τέτοιο! Αυτά τα περιμέναμε από τον άθεο που ήταν στην κυβέρνηση πριν, αλλά εσείς αποδειχτήκατε ΤΡΙΣΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ!
Μας κλείσατε τις εκκλησίες, μας αφαιρέσατε κάθε δικαίωμα ελευθερίας και τώρα αυτό;;; ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!
Έννοια σας, θα το καταλάβετε στις εκλογές!
Δεν συμφωνώ με σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση !!
Διαφωνώ με την ένταξη την σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό
Το πνεύμα του άρθρου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι θεματικές πρόληψης (σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων) και η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, όπως οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση και η επίλυση προβλημάτων καθίστανται αναγκαίες στο σύγχρονο σχολείο και εναρμονίζονται με διεθνείς καλές πρακτικές.
Όμως, προβληματίζει το γεγονός ότι με τη «διδασκαλία» τους επιφορτίζονται «ειδικότητες εκπαιδευτικών», την ίδια στιγμή που από το σχέδιο νόμου απουσιάζει κάθε αναφορά στο θεσμό του σχολικού ψυχολόγου ως μέλους της σχολικής μονάδας.
Παρόλο που η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα αναγνωρίσει με δημόσιες δηλώσεις την αναγκαιότητα της ενίσχυσης των σχολείων με ψυχολόγους, με το παρόν νομοσχέδιο ενεργεί διαφορετικά. Δεν αξιοποιεί το εξειδικευμένο προσωπικό, που διαθέτει την ακαδημαϊκή επάρκεια και την απαιτούμενη εμπειρία στην πρόληψη και αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων της σχολικής κοινότητας. Αντίθετα, αναθέτει τη διαχείρισή τους στους εκπαιδευτικούς, μία ενέργεια η οποία εγκυμονεί κινδύνους για τη διασφάλιση της ψυχικής υγείας των μαθητών και των κηδεμόνων τους και επιτείνει την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών.
Η θέση του σχολικού ψυχολόγου είναι μέσα στο σχολείο, σε άμεση συνεργασία με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, με πρωταρχικό ρόλο στην πρόληψη, αλλά και διαχείριση των δυσκολιών που προκύπτουν, κατεξοχήν αντικείμενα της εξειδίκευσής του.
Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο και δημοτικό! Αυτά που θέλουν να «περάσουν» στα παιδιά μας είναι απαράδεκτα και μη αποδεκτά από κάθε φυσιολογικό άνθρωπο με υγειη νου και σώας τας φρένας!!!
Χριστός Ανέστη
Διαφωνώ πλήρως με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος θα έχει ως συνέπεια να πονηρέψει τα παιδιά, να τους βγάλει από μέσα τους την απλότητα, την καθαρότητα που είναι το ψυχικό τους μεγαλείο. Θα έχει επίσης ως συνέπεια να κατεβάσει την ηλικία πρώτης εμφάνισης προβλημάτων (ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, ,μετάδοσης σεξουαλικά μεταδιδόμενων ασθενειών) όπως παρατηρήθηκε στην Σουηδία (15 έτη) της οποίας τα εκπαιδευτικά «κατορθώματα» πάμε να αντιγράψουμε. Το πρόβλημα λοιπόν δεν λύνεται με πρόβλημα αλλά με λύση και η λύση είναι η δημιουργία σωστών οικογενειών που θα προστατέψουν, θα διαφυλάξουν και όταν χρειαστεί θα ενημερώσουν τα παιδιά τους γι’ αυτά τα πολύ λεπτά θέματα.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο.Στα παιδιά θα σπείρουμε ζιζάνια, θα τα μπερδέψουμε, θα οδηγηθούν σε αδιέξοδα, θα κάνουν λάθη, και όλα αυτά δήθεν από αγάπη και ενδιαφέρων.Μεγάλο ψέμα, η σημερινή κοινωνία δεν αγαπά και δεν πονά τα παιδιά όπως ισχυρίζεται.
ΔΙΑΦΩΝΩ και το θεωρώ απαράδεκτο. Τα παιδιά δεν πρέπει να χάσουν με κανένα τρόπο την αθωότητα της παιδικής ηλικίας στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό.
Τα τελευταία χρόνια δυστυχώς το υπουργείο παιδείας και Θρησκευμάτων, δια των υπουργών του, έχει γίνει και αντιπαιδαγωγικό και κυρίως διώκτης των Χριστιανικών ιδανικών και μόνο. Το νομοσχέδιο αυτό, ούτε στη Βουλή δεν πρέπει να φτάσει, πολύ δε μάλλον το άρθρο για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από τις νηπιακές ηλικίες. Ένα ευαίσθητο θέμα που δεν χωρεί συζήτηση, εκτός από τους γονείς των παιδιών. Κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών, πέραν αυτής των γονέων.
Ως εκπαιδευτικός θεωρώ απαράδεκτο το να εισαχθή η διαπαιδαγώγηση αυτή στις τρυφερές αυτές ηλικίες καθώς δεν μπορούμε να ελέγξουμε το τί ακριβώς θα διδάσκονται τα παιδιά και πως ακριβώς θα χειρίζεται το κάθε θέμα.
Είμαι παιδαγωγός και πατέρας τριών παιδιών (δύο κορίτσια και ένα αγόρι), άνω των είκοσι ετών, τώρα πια.
Συνοπτικά, η θέση που θ’ αναπτύξω είναι ότι
α) η ενημέρωση των παιδιών ΜΟΝΟ για όσα χρειάζεται να γνωρίζουν, προκειμένου να μην πέσουν θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης ή κακοποίησης, είναι κάτι που γίνεται ΗΔΗ και δεν έχει σχέση με την σεξουαλική αγωγή, όπως την εννοεί το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, και
β) η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του παιδιού είναι κάτι που, εκ των πραγμάτων, αποτελεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ έργο των γονέων του.
Όσον αφορά το πρώτο, δεν νομίζω ότι το να πούμε στα παιδιά ότι κάποια σημεία του σώματός τους δεν πρέπει να τα αγγίζουν άλλοι, εκτός από τους γονείς τους και τον γιατρό και αυτοί για ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ λόγους, που ΔΕΝ θα τα κάνουν να αισθανθούν περίεργα ή άβολα, απαιτεί ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ εμβάθυνση σε θέματα σεξουαλικότητας.
Όσον αφορά το δεύτερο, είναι γνωστό, ακόμα και σε όσους δεν έχουν γνώσεις εξελικτικής ψυχολογίας, ότι υπάρχει σημαντική ΔΙΑΦΟΡΑ στην ανάπτυξη της σεξουαλικότητας από παιδί σε παιδί.
Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη εντελώς ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ εκπαίδευσης σ’ αυτόν τον τομέα, η οποία, στο σχολείο, με τη μορφή που έχει τώρα, είναι παντελώς ΑΔΥΝΑΤΗ.
Η γενική παιδαγωγική αρχή είναι να δίνουμε σ’ ένα παιδί τη γνώση όταν είναι ΕΤΟΙΜΟ να την δεχτεί. Σε αντίθετη περίπτωση, το παιδί μπορεί να οδηγηθεί σε παρανοήσεις ή ακόμα και σε ψυχικό τραυματισμό, για τον οποίο ο κάθε γονιός, ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ, θ’ ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά του και «ο νοών, νοείτω»…
Στην ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, το πότε είναι έτοιμο το κάθε παιδί να δεχτεί κάποια γνώση γίνεται φανερό από τις ερωτήσεις που κάνει και από το μέχρι ποιου σημείου δέχεται τις απαντήσεις που του δίνουμε.
Έτσι, για παράδειγμα, η μία κόρη μας, σε σχετικά ερωτήματα, που από κοινού μας έθετε με την ελάχιστα μικρότερη αδελφή της, ήθελε να παίρνει απάντηση μέχρι …τέλους, ενώ η αδελφή της ικανοποιούταν από την αρχική-γενική απάντηση και, μετά, αποχωρούσε από τη συζήτηση (και αυτό το ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΜΕ).
Αν σας ενδιαφέρει το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της με αυτόν τον τρόπο σεξουαλικής -προτιμώ να το ονομάζω ερωτικής- διαπαιδαγώγησης, στα πλαίσια της ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, θα σας πω ότι, όταν τους έγινε ένα σχετικό μάθημα, στο λύκειο, από μιαν «ειδικό» , η μία μας κόρη δέχτηκε τα ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ της, γιατί βρέθηκε πιο ενημερωμένη από όλους τους συμμαθητές (-τριές) της (και μιλάμε για εφήβους που τα «είχαν κάνει όλα», αλλά, ουσιαστικά, δεν γνώριζαν τίποτα γι αυτά που έκαναν)!
Ξέρω ότι πολλοί θα πουν ότι το παραπάνω μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ μέσα από μια σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας των παιδιών με τους γονείς, η οποία, δυστυχώς, σπανίζει στην εποχή μας.
Γι αυτό κι εγώ είμαι ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ, κάτι που θα είναι πολύ πιο ουσιαστικό, αφού εκεί θα μπορούν να συζητηθούν και όλες οι ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ των οικογενειών (ιδεολογικές, θρησκευτικές, κλπ.), τις οποίες, αν δεν τις λάβουμε υπ’ όψιν, ο,τι κι αν «ράβουμε» στο σχολείο θα «ξηλώνεται» στο σπίτι (άλλος ένας λόγος που δεν μπορεί να είναι ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ μια τέτοια διαπαιδαγώγηση στο σχολείο).
Με άλλα λόγια, αυτό που έχω να πω στους «ειδικούς» της σεξουαλικής αγωγής είναι «να τα βάλουν με κάποιους της ηλικίας τους» και όχι να πειραματίζονται, παιδαγωγικά ΑΔΟΚΙΜΑ, με τις ψυχές μικρών παιδιών!
Υ.Γ. Όποιος διαφωνεί με το «αδόκιμα», ας μου φέρει στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι, σε κράτη που εφαρμόστηκε η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, είχαμε ΜΕΙΩΣΗ σε σεξουαλική εκμετάλλευση παιδιών, κλπ.
Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Θεωρώ ότι η εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, ως εκπαιδευτική δράση βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση. Οι απόφοιτοι ΤΕΦΑΑ/ΣΕΦΑΑ θεσμοθετημένα έχουν τα απαραίτητα επιστημονικά εφόδια, ώστε να δραστηριοποιήσουν κινητικά τους μικρούς μαθητές, να βελτιώσουν τις κινητικές τους δραστηριότητες και προφανώς έχουν κατανοήσει το γενικό και ειδικό πλαίσιο της διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής, τόσο πρακτικά όσο και θεωρητικά.
Όσον αφορά την πρόθεση επιμόρφωσης των νηπιαγωγών σχετικά με τις κινητικές δεξιότητες των νηπίων θεωρώ ότι βρίσκεται εξίσου προς τη σωστή κατεύθυνση, όχι όμως ώστε να υποκαταστήσει τη διδασκαλία του αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής από τους εξειδικευμένους επιστήμες αλλά διότι πρέπει κάθε ειδικότητα που ασχολείται με διδασκαλία μαθητών/-τριων που βρίσκονται σε παιδική-εφηβική ηλικία να είναι ενήμερη για την σωματική εξέλιξη και τα στάδια ανάπτυξης των κινητικών τους δραστηριοτήτων. Αλίμονο, αν μια επιμόρφωση υποκαθιστούσε την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Κρίνω δε σκόπιμο, αντίστοιχη επιμόρφωση-επικαιροποίηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής που θα κληθούν να διδάξουν, σε θέματα που άπτονται της ψυχοσυναισθηματικής εκπαίδευσης των μαθητών του νηπιαγωγείου.
Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ανασκόπηση της πρόσφατης βιβλιογραφίας επιβεβαιώνει τις θετικές προοπτικές της διδασκαλίας αντικειμένων της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο και δεν θα πρέπει να αγνοείται.
Απαράδεκτο το όλο εγχείρημα. Από το νηπιαγωγείο; Καλά είναι σοβαροί όλοι αυτοί οι δήθεν φωστήρες; Το όλο εγχείρημα κάτι άλλο ύπουλο και κακό κρύβει και είμαι αντίθετος σε αυτό.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Είναι απαράδεκτο και έγκλημα να βάζετε να διδάσκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά αυτής της ηλικίας που είναι δεν αποτελεί σχετική, πρακτική και ποιοτική εκπαίδευση στο ρόλο του σχολείου ενώ είναι ευθύνη του κάθε γονέα. Εμείς που τα μάθαμε σε μεγαλύτερη ηλικία, και από τους δικούς μας γονείς, πάθαμε κάτι;
Διαφωνω καθετα με τη σεξουλικη διαπαιδαγωγηση σε τοσο μικρη ηλικια και μαλιστα απο το σχολει. Δεν εχετε το δικαιωμα να επεμβαινετε με με αυτο τον τροπο στις αθωες ψυχουλες των παιδιων μας. Θα το αρνηθουμε ως γονεις με οποιον τροπο.
Χριστός Ανέστη, διαφωνώ με την εκμάθηση σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στα παιδιά του νηπιαγωγιου και του δημοτικού. Μόνο σε παιδιά γυμνασίου και λυκείου εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις δηλαδή η διδασκαλία να πραγματοποιείται από εξειδικευμένο προσωπικό και όχι από τους καθηγητές που διδάσκουν γυμναστική, φυσική ή φιλολογία.
Είναι απαράδεκτο να προσπαθείτε να χαλάσετε αθώες ψυχές.
Οχι απο το νηπιαγωγειο,απο το μαιευτηριο πρεπει να τα διαπαιδαγωγειτε.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ
Θεωρώ λάθος τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης. Δε βλέπω τι μπορεί να προσφέρει καθώς κατά τη διάρκεια της ύπαρξης του ανθρωπίνου γένους οι σχετικές διαδικασίες έτρεχαν πάντα στον αυτόματο και δεν υπήρξε τέτοια ανάγκη.
Είμαι κάθετα αντίθετος στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων!!
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Διαφωνώ με τη διδασκαλία της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Σε μεγαλύτερες ηλικίες θα μπορούσε να διδαχθεί από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι)με τα κατάλληλα διδακτικά μέσα
Όχι στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Θα μπορούσε να διδαχθεί σε μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά εξαρτάται πάντα από το βιβλίο και την επιστημονική κατάρτιση του διδάσκοντα.
Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο.
Ν Τ Ρ Ο Π Η για να μην πω τιποτα βαρυτερο..
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ ριζικά με αυτού του είδους διαπαιδαγώγηση στα σχολεία (και δη στο Νηπιαγωγείο-Δημοτικό).
Νομιιμοποιήσατε κάθε διαστροφή (σύμφωνο συμβίωσης κ.λ.π.) (τα Σόδομα και Γόμορα ωχριούν γιατί δεν είχαν ψηφίσει τέτοιους νόμους) και όμως καταστράφηκαν από το Θεό.
Ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να γνωρίσει την σεξουαλικότητα, όταν έρθει ο κατάλληλος χρόνος για αυτόν, που φυσικά δεν είναι στα σχολικά χρόνια του παιδιού και ιδιαίτερα στα τρυφερά χρόνια του νηπιαγωγείου και δημοτικού! Σε αυτά σχολικά χρόνια, καλό είναι το Υπουργείο να φροντίσει να εμφυσήσει στα παιδιά, όπου είναι οι αυριανοί πολίτες της χώρας μας, αξίες και ιδανικά, όπως η Θεοσέβεια, η ταπεινοφροσύνη, η εργατικότητα, η συνεργασία, η υπευθυνότητα, ο πατριωτισμός, ο σεβασμός τόσο στους ανθρώπους όσο και στο περιβάλλον, η κοινωνικότητα, η δικαιοσύνη, η ελευθερία, η κριτική σκέψη και πολλά άλλα.
Αν τα παιδιά δεν διαπαιδαγωγηθούν από το νηπιαγωγείο για την σεξουαλικότητα, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Αν όμως δεν διαπαιδαγωγηθούν από μικρά όλες τις αξίες και τα ιδανικά, τότε πραγματικά θα έχουμε προβλήματα πολλά, όπως στο εξωτερικό υπάρχουν αυτοκτονίες εφήβων, ναρκωτικά και εγκληματικότητα.
Ειναι απαραδεκτο να διδασκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδια του σχολείου Την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση την έχουν μόνο οι γονεις και κανένας άλλος Που ξέρουμε τι ειναι ο καθε παιδαγωγός που θα αναλάβει να διδάξει αυτό το μάθημα Αρκετή παιδεραστία υπάρχει Φτάνει πια σε όλες τις ανωμαλίες που θέλετε να διδάξετε τα παιδιά μας Ντροπής και αίσχος τα παιδιά Σ αυτή την τρυφερή ηλικία δεν πρέπει να τα μαθαίνουμε τίποτα γύρω από το σεξ Παραβιάζουμε την ομαλή τους εξέλιξη Εσεις δεν θέλετε σωστούς πολίτες θέλετε εκτρώματα Ντροπή και αίσχος αφήστε τα παιδιά στην ησυχία τους Λαμπρινη Χασογια
Θεωρώ απαράδεκτη την θεσμοθέτηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα παιδιά του νηπιαγωγείου Αφήστε τα παιδιά στην τρυφερότητα της ηλικίας τους .Υπάρχουν οι έφηβοι στους οποίους θα έπρεπε να δώσετε την προσοχή τους που δεν γνωρίζουν. Ούτε τους τρόπους αντισύλληψης .Η ενημέρωση για τα τέτοιου είδους θέματα θα πρέπει να γίνεται σε ηλικία που το παιδί θα έχει την επίγνωση να δεχθεί μια τέτοια πληροφορία .Οι νηπιαγωγοί δεν είναι οι πλέον ικανοί να αναλάβουν κάτω τόσο σημαντικό για την μετέπειτα σεξουαλικη πορεία των παιδιών .Σαν γονιος και σαν μητέρα θα σταθώ απέναντι στην οποία θετικη απόφαση σας .Αφήστε τα παιδιά να ταξιδέψουν στην χαρούμενη παιδική τους ηλικία και αφήστε στην άκρη των εξευτελισμό στην ηθική των νεαρών παιδιών .Θα είναι απέναντι σας .Αν και ψηφοφόρος σας
Όχι μόνο ΔΙΑΦΩΝΏ, αλλά το θεωρώ ΈΓΚΛΗΜΑ αυτό που πάτε να κάνετε στα παιδιά μας, στο μέλλον της χώρας μας…
Με ποιο δικαίωμα επεμβαίνετε σε τέτοια θέματα χωρίς την άδεια των γονέων;
Δηλαδή ούτε στο σχολείο δε θα νιώθουμε ότι τα παιδιά μας είναι ασφαλή;
ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ…
Από τη μία θέλετε να «παιδαγωγήσετε» σεξουαλικά το νήπιο δήθεν για το καλό του και από την άλλη νομιμοποιείτε τις εκτρώσεις..!
Για γέλια και κλάματα μαζί!
Χριστός Ανέστη. Διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο καθώς και σε οποιαδήποτε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Για την εισαγωγή νέων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείων, η Πληροφορική, η Φυσική Αγωγή, η μουσική και η θεατρική αγωγή περιλαμβάνονται ήδη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και δεν αποτελούν νέα γνωστικά αντικείμενα. Εντάσσονται, λοιπόν, μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που έχουν νόημα για τα παιδιά, γι΄αυτό και δεν προτείνονται για αυτοτελή διδασκαλία. Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και όχι με αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα που δεν συνδέεται με τα ενδιαφέροντα και τις ψυχοσωματικές ανάγκες των παιδιών. Θεωρώ, συνεπώς, πώς με την εισαγωγή άλλων ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση, «καταργείται» και απαξιώνεται η ειδικότητα του νηπιαγωγού, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί και εξειδικευτεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό.