1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποδοχές που καταβάλλονται στους προσλαμβανομένους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς υπολογίζονται με το γινόμενο των μηνιαίων αποδοχών του εισαγωγικού κλιμακίου με το κλάσμα που έχει αριθμητή τις δεδουλευμένες ώρες και παρανομαστή τις ώρες του πρωτοδιόριστου του κλάδου τους. Η προϋπηρεσία αυτών υπολογίζεται με την αναγωγή του συνόλου των δεδουλευμένων ωρών σε έτη, μήνες, ημέρες.
2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ανωτέρω πίνακες συντάσσονται σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους τελικούς πίνακες.
3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.
i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες
ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια μιάμιση (1,5) μονάδα.
η) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ μία (1) μονάδα.
Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην ΕΑΕ πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
1) να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
2) η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ,
3) τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
4) τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΑΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
5) τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ ή διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους ή το διδακτορικό τους (στην περίπτωση των διδακτόρων) είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 30% των μαθημάτων να διδάσκεται από αναγνωρισμένου κύρους επιστήμονες με ειδικά προσόντα και σχετικό δημοσιευμένο έργο ή από ή ειδικούς εκπαιδευτές (π.χ. πληροφορικοί Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ, δάσκαλοι κινητικότητας για τυφλούς…). Το ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων.
Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες .
Υπολογίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας σε μήνες πολλαπλασιαζόμενο επί 0,20
Προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών στρογγυλοποιείται σε μήνα. Προϋπηρεσία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών δεν υπολογίζεται.
iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.
Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.
4. Εφόσον δεν καλύπτονται οι θέσεις με εκπαιδευτικούς με τα παραπάνω προσόντα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) μηνών διδακτικών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους και ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.
5. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.
6. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στην Φινλανδία, στην Σουηδία, στην Δανία, στην Ολλανδία, στο Βέλγιο, στη Γαλλία… ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. Μήπως δεν έχουν και ειδική αγωγή και εκπαίδευση; Αυτές οι χώρες έχουν την καλύτερη ειδική αγωγή και εκπαίδευση με εκπαιδευτικούς που έχουν τα προσόντα για να δουλέψουν σε σχολεία ειδικής αγωγής δηλαδή δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές με μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή. Κρίμα – κρίμα που η σύγχρονη Ελλάδα δεν τους ακολουθεί και ακολουθεί ένα μοντέλο παρωχημένο και μας γυρίζει πολλά – πολλά χρόνια πίσω. Η πρόταση για το νόμο: στις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης θα πρέπει να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με ειδίκευση στην ειδική αγωγή.
Το να υπερισχύει ένα νεοεμφανιζόμενο πανεπιστήμιο χωρίς να έχει καθόλου δοκιμαστεί σε βάθος χρόνου στην ειδική αγωγή, είναι απαράδεκτο. Αφήνετε εμπειρία και υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακά και διδακτορικά απέξω με τι δικαιολογία; Το βασικό πτυχίο μπροστά από όλα τα υπόλοιπα;έχουν άλλα επιχειρήματα να προτάξουν οι συνάδελφοι για να καλύψουν το περιορισμένο εύρος σπουδών, τα μεταπτυχιακά ή διδακτορικά που δεν έχουν και την καθόλου εμπειρία που δεν θα έχουν οι απόφοιτοι της ελλιπούς παιδαγωγικής των πανεπιστημίων τους;
Θεωρώ πολύ θετικό το γεγονός ότι μοριοδοτείται ο βαθμός του πτυχίου γιατί ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να γνωρίζει σε βάθος το γνωστικό αντικείμενο που καλείται να διδάξει για να μπορεί να το παρουσιάζει από πολλές οπτικές πλευρές προς όφελος των μαθητών του. Αφού σωστά λοιπόν μοριοδοτείται ο βαθμός του πτυχίου γιατί να μην μοριοδοτούνται και οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι που είναι συναφείς με το πτυχίο του εκπαιδευτικού ;
Ένα αρνητικό του νομοσχεδίου είναι ότι η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας είναι μεγάλη σε σχέση με την μοριοδότηση των μεταπτυχιακών της Ειδικής Αγωγής. Ένας εκπαιδευτικός με μεγάλη προϋπηρεσία μπορεί να είναι καλός εκπαιδευτικός αλλά θα μπορούσε όμως να ήταν καλύτερος εκπαιδευτικός εάν είχε κάποιο μεταπτυχιακό.
Θεωρώ σωστή τη διαπίστωση και την πρόταση της κ. Ζωιδάκη παραπάνω!
Συμφωνώ με την πρόταση για ποσόστωση 30% επί των διορισμό για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ με αναπηρία!
Κύριε υπουργέ,
Σχετικά με την παράγραφο 3, i, ζ του παρόντος άρθρου θα ήθελα να δηλώσω την αντίθεσή μου στην μοριοδότηση με μισή μονάδα (0,50) παραπάνω των σεμιναρίων που θα διαθέτουν τις προδιαγραφές, που προτείνει το εν λόγω νομοσχέδιο. Θεωρώ αυτή τη ρύθμιση άδικη διότι:
1. Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για σεμινάρια, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους ουσιαστικά για 20 ώρες.
2. Οι προδιαγραφές που πρέπει να καλύπτουν τα σεμινάρια πλέον δεν ενυπήρχαν παλαιότερα, ώστε να μπορούν να θεωρηθούν τα παλαιότερα σεμινάρια ως κατώτερου επιπέδου.
Με βάση τα παραπάνω, ζητώ την ισοτιμία στη μοριοδότηση όλων των σεμιναρίων με 1,5 μονάδα.
Σας ευχαριστώ,
Ελίνα Ζωιδάκη
Αφού τα σεμινάρια των 400 ωρών δεν πληρούν τις προδιαγραφές που περιγράφονται στο άρθρο 22 γιατί αυτά να μοριοδοτούνται ;
Στο παρελθόν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου) είχε δεσμευτεί ότι θα καταργηθούν τα σεμινάρια των 400 ωρών ως προσόν διορισμού . Γιατί λοιπόν μοριοδοτούνται ;
Το άρθρο 22 αναφέρει ότι κριτήριο για να μοριοδοτούνται τα σεμινάρια των 400 ωρών είναι να έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014 αλλά αυτό το κριτήριο δεν είναι ουσιαστικά περιορισμός.
Μπορεί κάλλιστα κάποιος που έχει παρακολουθήσει σεμινάριο 400 ωρών μετά την παραπάνω ημερομηνία να προσφύγει στο ΣτΕ και να ισχυριστεί ότι ο νόμος συμπεριφέρεται άνισα στους νέους και τους παλιούς κατόχους των σεμιναρίων των 400 ωρών . Το ΣτΕ θα κρίνει ότι υπάρχει ανόμοια μεταχείριση από τον νόμο σε άτομα που έχουν το ίδιο προσόν και έτσι θα δικαιωθεί.
Άρα λοιπόν για να παραμείνει το Υπουργείο Παιδείας πιστό στις δεσμεύσεις του θα πρέπει να μην μοριοδοτείται κανένα από τα σεμινάρια των 400 ωρών άσχετα από το χρόνο υλοποίησης τους.
Συμφωνώ με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ με τις Θέσεις και Προτάσεις των ΣΑΤΕΑ για το άρθρο 22.
http://www.opengov.gr/ypepth/?c=17742
«3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.»
Γιατί να προηγούνται οι ΠΕ61 και ΠΕ71; Γιατί αυτός ο υποβιβασμός των μεταπτυχιακών και των διδακτορικών τίτλων; Γιατί να μην είναι ενιαίος ο πίνακας για όλους (ΠΕ60, ΠΕ61 και ΠΕ70, ΠΕ71) και η κατάταξη να γίνεται βάσει κριτηρίων, όπως λ.χ. η προϋπηρεσία, ο χρόνος κτήσης πτυχίου, τα υπόλοιπα κοινωνικά κριτήρια, κ.τ.λ.;
«i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες»
Αυτό δεν μπορεί να ισχύει γιατί απαραίτητη προϋπόθεση να λάβει κάποιος μέρος στις εξετάσεις και να εισαχθεί στα Διδασκαλεία ήταν να είναι μόνιμος με τουλάχιστον 5 έτη προϋπηρεσίας. Άρα πώς μπορεί ένας μη διορισμένος, που επιθυμεί να εργαστεί ως αναπληρωτής, να έχει τίτλο διδασκαλείου;
«4…Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α’ και Β’ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α’ και Β’ των λοιπών δημοτικών σχολείων.»
Για ποιο λόγο μπορεί να συμβαίνει αυτό; Νηπιαγωγοί να τοποθετούνται σε θέσεις δασκάλων; Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν μία ξεχωριστή κατηγορία μαθητών, που δεν χρήζουν αντιμετώπισης ίσης και αντίστοιχης με των άλλων μαθητών/τριών; Οι προσδοκίες του μέσου όρου περιορίζονται όταν γίνεται αναφορά στα άτομα με αναπηρία; Κλινική θεώρηση!
στηριζω τις θεσεις του Σατεα
«Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη»
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Διαφωνώ με τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ . ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ για ΟΛΟΥΣ! Καμία πρόταξη πε61-71!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Άρθρο 22 παρ 3
1. Στα ακαδημαϊκά κριτήρια να προστεθεί :
• «Είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σχετικού με την κύρια ειδικότητα χωρίς συνάφεια στη ΕΑΕ μία μονάδα (1)» και
• «Είναι κάτοχοι δεύτερου μεταπτυχιακού τίτλου σχετικού με την κύρια ειδικότητα χωρίς συνάφεια στη ΕΑΕ μισή μονάδα (0,5)»
Δεν είναι σωστή η λογική της πλήρους απαξίωσης των μεταπτυχιακών σπουδών χωρίς συνάφεια .
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει βασικό πτυχίο που να σε κάνει ειδικό παιδαγωγό. Εφόσον λοιπόν δεν υπάρχει, πρέπει να εξειδικευτείς. Αυτό επιτυγχάνεται με μεταπτυχιακό τίτλο master ή με διδακτορικό.
Δυστυχώς η μοριοδότηση των ακαδημαϊκών κριτηρίων είναι ά δ ι κ η σε σχέση με αυτή της προϋπηρεσίας. Ας αναλογιστούμε ότι ο κόπος για την σειρά με την οποία κατακτάται η γνώση περνάει πρώτα από το θεωρητικό και έπειτα στο πρακτικό επίπεδο. Δίχως τα εφόδια της γνώσης είναι πιθανό κάποιος να συνεχίσει να εφαρμόζει τις ίδιες εσφαλμένες πρακτικές ειδικά στον καινούριο τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, είναι δύσκολο να κατανοήσει κάποιος πώς ένας μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος ισοδυναμεί με 15 ή αντίστοιχα 30 μήνες προϋπηρεσίας αναλογιζόμενοι μάλιστα ότι οι συνάδελφοι απέκτησαν αυτή την προϋπηρεσία έχοντας ως «εφόδιο» κάποια υποτυπώδη σεμινάρια 400 ωρών. Προς τούτο θα ήταν περισσότερο αξιόλογη για όλους μια πρόταση όπου η προϋπηρεσία να προσμετράται στα ακαδημαϊκά προσόντα με μία προσαύξηση του 0,1 για κάθε μήνα.
Επίσης, η συνάθροιση μορίων από τον βαθμό του βασικού πτυχίου για τους καθηγητικούς κλάδους είναι α τ υ χ ή ς. Πέρα από την διαφορά στο βαθμό δυσκολίας των πανεπιστημιακών τμημάτων σε διαφορετικά πανεπιστήμια της χώρας, το εγχείρημα αυτό ανοίγει εύκολα τον ασκό του Αιόλου και στην προσμέτρηση α) του μεταπτυχιακού πάνω στο γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου, β) την επιτυχία στον ΑΣΕΠ κλπ. Η πρόταση αυτή θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην περίπτωση που δύο ή παραπάνω υποψήφιοι έχουν ίσα μόρια.
Τέλος, επειδή είναι καιρός ουσιαστικών αλλαγών στην χώρα, ας μη γίνει το προς ψήφιση σχέδιο νόμου η αφετηρία της εκ νέου βιομηχανοποίησης της γνώσης με δεύτερο μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ (!!!) και σεμινάρια/ετήσιες επιμορφώσεις που προσφέρουν αποσπασματικές γνώσεις, με αποτέλεσμα να διαιωνίζουν και όχι να επιλύουν τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Όσον αφορά την παράγραφο 5 iii που αναφέρεται στην επ’ αόριστον αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) η μοριοδότηση είναι άδικη θα πρέπει να υπάρχει ξεχωριστός πινάκας όπως ίσχυε μέχρι τώρα και να γίνεται η πρόσληψη με ποσόστωση,φυσικά στο πίνακα θα μπορούν να ενταχθούν μόνο δάσκαλοι με σπουδές στην ειδική αγωγή.
Επιπλέον, εκπαιδευτικοί με ανάπηρα τέκνα θα μπορούν να εργαστούν εφόσον έχουν σπουδές στην ειδική αγωγή. Το οτι έχουν ένα παιδί με αναπηρία δεν τους κάνει αυτόματα ειδικούς. για παράδειγμα αν έχω ένα παιδί με προβλήματα λόγου μπορώ να γίνω λογοθεραπεύτρια;
όσον αφορά τη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών που προωθείται,η άποψη μου με βρίσκει σύμφωνη με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
αν όμως περάσει αυτή η αδικία φροντίστε το μεταπτυχιακό που θα κάνει ένας εκπαιδευτικός στο κλάδο της ψυχολογίας, να τον κάνει αυτόματα ψυχολόγο! (με μοριοδότηση φυσικά!)
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνω με τη θεση του ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Ποια είναι η κατάφωρη αδικία που ευαγγελίζονται αρκετοί από τους απόφοιτους του Παν/μίου Βόλου; Το ότι τόσα χρόνια δεν προτάσσονταν με το βασικό τους πτυχίο, εκείνων που έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο στην ΕΑ; Μήπως θεωρουν το χώρο της ειδικής αγωγής «τσιφλίκι» τους και όπως λένε ήρθε επιτέλους η ώρα να λυθεί αυτή η «τεράστια αδικία»; Από πότε και πού στον κόσμο θεωρείται αδικία η πρόταξη μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου έναντι βασικού πτυχίου; Τώρα αν ο ΣΑΤΕΑ δεν θεωρεί όπως λέει ισάξιο έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο στην ΕΑ σε σύγκριση με το δικό τους βασικό πτυχίο, είναι φυσικά απορίας άξιο και βέβαια έχουν όπως είναι προφανές τους λόγους τους!!! Και επιτέλους, ας μην ακούμε άλλο το επιχείρημα ότι κάποιος έκανε μεταπτυχιακές σπουδές όχι από αγάπη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά λόγω του φρακαρίσματος της γενικής αγωγής! Η γενική αγωγή έχει πολλά κενά σε αντίθεση με την ειδική που οι οργανικές της θέσεις είναι περιορισμένες και ας μας πουν, είναι σε θέση να γνωρίζουν και τα κίνητρα του καθενός από εμάς; Μόνο εκείνοι έχουν τα αγνά κίνητρα και οι άλλοι κινούνται από ωφελιμιστικούς λόγους; Αλλά βέβαια επιστρατεύει κανείς διάφορα επιχειρήματα προκειμένου να στηρίξει θέσεις που πολύ απέχουν από τις αυτονόητες… ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ.
Ποια είναι η κατάφωρη αδικία που ευαγγελίζονται αρκετοί από τους απόφοιτους του Παν/μίου Βόλου; Το ότι τόσα χρόνια δεν προτάσσονταν με το βασικό τους πτυχίο, εκείνων που έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο στην ΕΑ; Μήπως θεωρουν το χώρο της ειδικής αγωγής «τσιφλίκι» τους και όπως λένε ήρθε επιτέλους η ώρα να λυθεί αυτή η «τεράστια αδικία»; Από πότε και πού στον κόσμο θεωρείται αδικία η πρόταξη μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου έναντι βασικού πτυχίου; Τώρα αν ο ΣΑΤΕΑ δεν θεωρεί όπως λέει ισάξιο έναν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο στην ΕΑ σε σύγκριση με το δικό τους βασικό πτυχίο, είναι φυσικά απορίας άξιο και βέβαια έχουν όπως είναι προφανές τους λόγους τους!!! Και επιτέλους, ας μην ακούμε άλλο το επιχείρημα ότι κάποιος έκανε μεταπτυχιακές σπουδές όχι από αγάπη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες αλλά λόγω του φρακαρίσματος της γενικής αγωγής! Η γενική αγωγή έχει πολλά κενά σε αντίθεση με την ειδική που οι οργανικές της θέσεις είναι περιορισμένες και ας μας πουν, είναι σε θέση να γνωρίζουν και τα κίνητρα του καθενός από εμάς; Μόνο εκείνοι έχουν τα αγνά κίνητρα και οι άλλοι κινούνται από ωφελιμιστικούς λόγους; Αλλά βέβαια επιστρατεύει κανείς διάφορα επιχειρήματα προκειμένου να στηρίξει θέσεις που πολύ απέχουν από τις αυτονόητες… ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ. Ακόμη μεγαλύτερη μοριοδότησή τους ειδικά εκείνων που προέρχονται από ελληνικά πανεπιστήμια. Εννοείται δε, ότι οι οργανικές θέσεις δεν πρέπει να ανήκουν στους ΠΕ 61/71 σε καμία περίπτωση αλλά να είναι ανοικτές στους εκπ/κούς με τα περισσότερα προσόντα βάσει μοριοδότησης. Όλοι οι αναπληρωτές να δώσουν ΑΣΕΠ. Οι μόνιμοι ασφαλώς και πρέπει να προηγούνται και πρέπει να έχουν το ελεύθερο να μετατίθενται και να αποσπώνται μετά από τόσα χρόνια δουλειάς χωρίς να εμποδίζονται από στεγανά οργανικών ΠΕ71. Και στη γενική όταν ξεκινήσαμε κάναμε 12 και 15 χρόνια υπηρεσίας για να πιάσουμε οργανική. Εκείνοι θέλουν να πιάσουν οργανικές από τα 22 τους και μάλιστα εκτοπίζοντας συναδέλφους με 25 και πλέον χρόνια υπηρεσίας; Έλεος!!!
Στηριζω τις αποψεις των
ΣΑΤΕΑ και συμφωνω με την προταση του συναδελφου Παρασκευά Θυμάκη.
Είμαι ένας αναπληρωτής δάσκαλος ειδικής αγωγής ΠΕ 71 απόφοιτος Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής το (2003) με μεταπτυχιακές σπουδές στον αυτισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2007.
Μια εποχή που κανένας δάσκαλος γενικής δεν ενδιαφερόταν για την ειδική αγωγή αφού οι διορισμοί στην γενική αγωγή ήταν μαζικοί.
Μια εποχή που έπρεπε να φοιτήσεις(φοιτώ=παρακολουθώ μαθήματα) στο Πανεπιστήμιο για να αποκτήσεις τον μεταπτυχιακό τίτλο.
Αυτό που έχω να πω είναι ότι σε καμία περίπτωση 4 χρόνια σπουδών στην ειδική αγωγή δεν μπορούν να αντικατασταθούν από έναν μεταπτυχιακό τίτλο πόσο μάλιστα αμφιβόλου ποιότητας.
Ο καιροσκοπισμός δεν έχει θέση στην ειδική αγωγή.
Στηρίζω απόλυτα τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Έχοντας αποφοιτήσει από το παιδαγωγικό δημοτικής του Βόλου γνωρίζω αρκετά καλά το παιδαγωγικό ειδικής καθώς έχω είχα επιλέξει κάποια μαθήματα ως ελεύθερης επιλογής αλλά και επειδή κάποια μαθήματα τα θεωρούσα ενδιαφέροντα τα παρακολούθησα ελεύθερα για προσωπικούς λόγους. Θέλω λοιπόν να επισημάνω ότι τα μισά και παραπάνω μαθήματα ήταν κοινού περιεχομένου και στα δύο τμήματα. Επίσης και οι πρακτικές των τμημάτων γινόταν στα ίδια δημοτικά σχολεία και όχι σε ειδικά. Δεν αμφισβητώ το ότι ειδικεύονται στη διδασκαλία και στήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά δεν μπορούν οι απόφοιτοι του τμήματος ειδικής αγωγής να κατακρίνουν της δημοτικής γιατί γνωρίζω και περιπτώσεις αποφοίτων ειδικής οι οποίοι εργάζονται στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση ως δάσκαλοι γενικής αγωγής. Αυτοί, δηλαδή, γνωρίζουν το δικό μας γνωστικό αντικείμενο; Σαφώς και έχουν παιδαγωγική κατάρτιση όμως. Επίσης, παρακολούθησα το σεμινάριο 400 ωρών κατά το 1/3 του γιατί μετά το σταμάτησα επειδή κατά τη γνώμη μου δεν ήταν επαρκές για να μάθει κανείς για την ειδική αγωγή και θεωρώ ότι δεν πρέπει να βαθμολογείται με μόρια στο ΑΣΕΠ γιατί οι κάτοχοί του αν έχουν επιμορφωθεί στην ειδική εκπαίδευση μόνο από αυτό, είναι δύσκολο να συμμετέχουν σε δρώμενα ειδικής εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην ειδική εκπαίδευση και σε συνδυασμό με το πτυχίο μου στο ΠΤΔΕ σαφώς και μπορώ να ανταπεξέλθω στης ανάγκες της ειδικής εκπαίδευσης αν μου ζητηθεί. Το περιεχόμενο των σπουδών είναι πολύ αξιόλογο και δομημένο για την αντιμετώπιση πολλαπλών περιπτώσεων ειδικής εκπαίδευσης το οποίο με καταρτά πλήρως για την ειδική εκπαίδευση και αντιτίθεται στην οποιαδήποτε εμπορευματοποίηση όπως χαρακτηριστικά διατείνονται οι απόφοιτοι ΠΤΕΑ. Μην υποβιβάζουμε ένα μεταπτυχιακό επειδή τυγχάνει να ενοχλεί κάποιους και τονίζουν χαρακτηριστικά ότι τους πιάνουμε τις θέσεις ή ότι το επιλέγουμε μόνο και μόνο για να γίνουμε αναπληρωτές. Αυτοί στα 18 ήξεραν πως είναι η ειδική αγωγή ή επέλεξαν το τμήμα και για γίνουν αναπληρωτές; Εμείς τουλάχιστον είμαστε συνειδητοποιημένοι για το τι πάμε να διδάξουμε και που και δεν αγαπήσαμε ξαφνικά τη ειδική αγωγή. Να διευκρινίσω ότι τα παραπάνω είναι απλώς η γνώμη μου και δεν τα γενικεύω. Η μόνη επιθυμία μου είναι να μην υποβιβάζονται τα μεταπτυχιακά ειδικής εκπαίδευσης γιατί δεν είναι δεύτερης κατηγορίας και οι απόφοιτοί τους μπορούμε να συνδράμουμε στην ειδική αγωγή. Συγνώμη αν ο λόγος μου έχει πταίσματα αγανάκτησης και επιθετικότητας αλλά δεν μπορώ να ακούω από τους αποφοίτους της ειδικής αγωγής να δείχνουν τόσο μένος για τους γενικής. Όλοι συνάδελφοι είμαστε.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!
Διαφωνώ με τις θέσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα και πρακτικές. Ο χειρισμός του Υπουργείου θεωρώ ότι είναι λανθασμένος από την αρχή με την ίδρυση τμημάτων ειδικής αγωγής και σεμινάρια 400ωρών. Δεν είναι δίκαιο να υποβαθμίζονται όλοι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι (δεν είναι όλα από τη Βουλγαρία, ούτε πληρωμένα- καλό θα ήταν να έχουν μελετηθεί οι οδηγοί σπουδών των μεταπτυχιακών) καθώς και τα διδακτορικά που απαιτούν ενδελεχή και σε βάθος ερευνητική και πρακτική δραστηριότητα. Ξαφνικά μετά από τόσα χρόνια όλοι θυμούνται την ειδική αγωγή;; Ισοτιμία και συνεκτίμηση ακαδημαϊκών προσόντων (μεταπτυχιακό, διδακτορικό, δεύτερο πτυχίο σχετικό για το οποίο δε γίνεται τόσος θόρυβος και φασαρία), προσμέτρηση εμπειρίας.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Συμφωνώ και στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Ειδικής Αγωγής.
Ο «καταρτισμένος» ειδικός παιδαγωγός της τάξης, αν περαστεί το νομοσχέδιο ως έχει, θα είναι αυτόματα ο κάθε 22χρονος άπειρος απόφοιτος του Βόλου, που θα έχει επαναπαυτεί πριν καν τελειώσει τον προπτυχιακό του τίτλο, αφού θα ξέρει πως ένας βαθμός πτυχίου 5 ή 6 θα είναι υπεραρκετός και θα τον θέτει αυτόματα πάνω από τον δάσκαλο με σπουδές ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ή και ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ επιπέδου στην Ειδική Αγωγή.
Μοριοδότηση όλων των κριτηρίων και για όλους θα είναι το πιο δίκαιο, διαφορετικά οι αντιδράσεις θα είναι τεράστιες. Δεν είναι δυνατόν να σε «κατευθύνει» το κράτος από τη μία να εξειδικευτείς στην ΕΑΕ και από την άλλη να σου ακυρώνει όλη σου την προσπάθεια.
ΥΓ) Για τα σεμινάρια και την προυπηρεσία με 0,2/μήνα φυσικά ούτε λόγος. Σε μια περίοδο που μπορεί πλέον η Ειδική Αγωγή να στελεχωθεί με πιο ικανά άτομα, είτε μέσω των ΠΤΕΑ, είτε μέσω κατόχων μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών, είναι προφανές πως θα πρέπει αναθεωρηθεί η μοριοδότηση των σεμιναρίων και να μειωθεί σε 0,1 η έτσι κι αλλιώς μη αξιολογημένη προυπηρεσία.
Στηριζω απολυτα τις θεσεις των Σατεα!!!!!επιτελους να αντιμετωπιστουμε οπωσ μαςαξιζει μετα απο τοσα χρονια ταλαιπωριας κ δικης μας κ των οικογενειων μας!η ειδικη αγωγη ανηκει κυριως στους αποφοιτους των δυο τμηματων ειδικησ αγωγης με καθαρα προσοντα!φτανει αυτη η αδικια τοσα χρονια:
Καθε χρονο πεφτουμε 30 με 40 θεσεις λογω μεταπτυχιακων κ κινδυνευουμε να μην δουλεψουμε!αυτα τα θεματα επρεπε να λυθουν απο χρονια!!!!ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ…
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Αλλη μια απορία: αφού ένας ΠΕ 71 δεν πρέπει να είναι ισότιμος με έναν ΠΕ70 με μεταπτυχιακό, με ποια λογική είναι ισότιμοι οι απόφοιτοι των δύο τμημάτων Ειδικής αγωγής εφόσον το τμήμα της Θεσσαλονίκης δεν είναι καν παιδαγωγικό; Αν θέλουμε διαχωρισμό, να ισχύει παντού όχι μόνο όπου μας συμφέρει. Ο διαχωρισμός δεν βγάζει πουθενά γιατί η εκπαίδευση είναι μία. Μέσα στον πίνακα υπάρχουν άνθρωποι και οικογένειες που έχουν τις ίδιες αγωνίες για σταθερή δουλειά. Προσμέτρηση όλων των προσόντων για όλους ξεκινώντας από διαφορετική βάση – πτυχίο, προϋπηρεσία, αναπηρία- για τον καθένα. Έτσι ακριβώς όπως πρέπει να κάνουμε και με τους μαθητές. Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι. Σωστά;
ειναι απαραδεκτο καποιος ΠΕ 71 να έχει 2 και 3 μεταπτυχιακά και 2-3 πτυχία και να μην υπολογίζονται πουθενά .Τι σόι σύστημα είναι αυτό?Θα γυρίσουμε 100 χρόνια πισω
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Θεωρώ κι εγώ άδικο να καταργηθεί ο πίνακας Α, με συνέπεια τόσοι εκπαιδευτικοί με αναπηρία να μην προσληφθούν (ή να προσληφθούν μακριά από τους ανθρώπους που τους στηρίζουν καθώς δεν μπορούν να κάνουν κι αλλιώς). Είναι κι αυτό φαίνεται δείγμα του πολιτισμού μας (ισοτιμία όμως δεν σημαίνει ισοπέδωση)
Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ
Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΨΗΛΗ.ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ
Κύριε υπουργέ,
Ζητώ να διευκρινιστεί το σημείο iii της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου «Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες».
Τι εννοείται με το χωρίο «περισσότερων των τριών τέκνων»
1. Τους τρίτεκνους και άνω ή
2. Τους πολύτεκνους
Παρακαλώ όπως διευκρινιστεί το παρών σημείο, σε όλα τα μέρη του παρόντος νόμου, προκειμένου να μην προκληθούν παρερμηνείες.
Προτείνω τα εξής:
1. Οι γονείς τριών τέκνων να μοριοδοτούνται με 1 μόριο
2. Οι γονείς τεσσάρων τέκνων και άνω να μοριοδοτούνται με 2 μόρια
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Ελένη (ΠΕ 60.50)
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ