Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ατεκμηρίωτη και εντελώς λανθασμένη την απόφαση του Υπουργείου να θέσει τα 17 έτη ως ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ, διότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πάρα πολλά παιδιά να μείνουν εκτός του δημόσιου σχολείου σταματώντας πρόωρα τα όνειρα και τις επιδιώξεις τους για μια καλύτερη ζωή,κάνοντας ένας τεχνικό επάγγελμα που έχουν τα ίδια επιλέξει.
Υπάρχει χρόνος να αναθεωρήσετε την άποψή σας πριν να είναι πολύ αργά για όλους αυτούς τους μαθητές…
Αντισυνταγματικό Απαράδεκτο Να αποσυρθεί
Διαφωνώ με το ηλικιακό όριο. Υπάρχουν απόφοιτοι Γελ οι οποίοι δεν πετυχαίνουν να εισαχθούν σε κάποιο ανώτερο ίδρυμα και εγγράφονται σε κάποια ειδικότητα στα ΕΠΑΛ. Με αυτό το άρθρο στερείται το δικαίωμα αυτό.
Δλδ θα στερήσετε από πολλά παιδιά αλλά κ ενήλικες το δικαίωμα μιας δευτερης ευκαιρίας ή ενός δευτερου πτυχίου?
Η δυνατότητα πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση είναι δικαίωμα όλων των πολιτών. Καταπατάτε ένα από τα βασικά δικαιώματα. Και διαλύετε τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την εργασία. Και για ποιο λόγο; Για να δώσετε μαθητές και λεφτά στα ιδιωτικά ιεκ και κολέγια!
Απόσυρση του άρθρου 51 και 52, δημόσια και δωρεάν παιδεία σε όλους. Απαράδεκτα αυτά που θέτετε.
Με το συγκεκριμένο άρθρο, ουσιαστικά καταργείται η δωρεάν και δημόσια παιδεία, ως αγαθό που δικαιούνται όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας. Χάνονται οι ίσες ευκαιρίες, με την στέρηση απόκτησης πτυχίου λόγου ορίου ηλικίας. Η μόρφωση δεν έχει ηλικία, δίνει ευκαιρίες. Η αιτιολογία ανυπόστατη. Ευελπιστώ θα το σκεφτούν καλύτερα οι αρμόδιοι και δεν θα εφαρμοστεί.
Με θλίβει το γεγονός ότι η ηλικία θα μπορούσε εν δυνάμει να αποτελεί κριτήριο ελεύθερης πρόσβασης στην μόρφωση σε μια δημοκρατική χώρα.Σε μια χώρα όπου η Ε.Ε κατέχει το μικρότερο ποσοστό εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη,να την οδηγήσουμε ακόμη πιο κάτω από να επιλέξουμε την αντίθετη κατεύθυνση.Επισης θεωρώ λάθος την καταργήσει ενός τόσο επιτυχημένου θεσμού όπως η μαθητεία που τόσο πολύ αγκαλιάστηκε από καθηγητές και μαθητές, την στήριξαν και δούλεψαν πολύ. Εχουμε χτυπηθει πολυ κατά το παρελθόν και άδικα θεωρώ (διαθεσιμότητα τομέα Υγειας-Προνειας),όπως δείχνουν και τα νούμερα,ας μην συνεχιστεί αυτός ο άτυπος «πόλεμος» λοιπόν και όλοι μαζί να δουλέψουμε για μια ποιοτικότερη δημόσια παιδεία που να αξίζει στα παιδιά μας.
Κατάργηση τώρα, διαφορετικά ιδρύστε εσπερινά ΕΠΑΛ παντού.
Υπόμνημα επί του Σ/Ν «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»
Η ανταπόκριση της χώρας μας στην πρόκληση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό είναι η σύνδεση του ανθρώπου με τη μηχανή και τις ευφυείς τεχνολογίες, προϋποθέτει πολίτες με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και επιστήμονες Πληροφορικής, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σύγχρονων θέσεων εργασίας, που απαιτούν αντίστοιχες ψηφιακές ικανότητες – Digital Competence Framework (https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/ digital-competence-framework). Σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας-Digital Economy and Society Index – DESI (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi), ο οποίος μετρά την ψηφιακή τεχνολογία και προσδιορίζει την απόδοση και την πρόοδο της ψηφιακής ανταγωνιστικότητας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η χώρα μας υπολείπεται αρκετά (46%) από το μέσο όρο των κρατών μελών (57%). Σήμερα, λοιπόν, παρά ποτέ, για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, είναι οφθαλμοφανής η ενίσχυση της ψηφιακής της ανταγωνιστικότητας, με κύριο πυλώνα την Εκπαίδευση. Κατά συνέπεια το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας και της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής, όπως αυτές προαναφέρθηκαν.
Στην προσπάθεια αυτή είναι γεγονός αδιαµφισβήτητο, ότι η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας, για την ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, σε σχέση με τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των ψηφιακών ικανοτήτων τους, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της νέας προγραμματικής περιόδου για την Ε.Ε., θα συντελέσει τα μέγιστα. (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο δράσης 2018 για την ψηφιακή εκπαίδευση ;Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης 2019 για την Προώθηση της Καινοτομίας και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων).
Επίσης, είναι γενικά αποδεκτό ότι η διδασκαλία-διδακτική των μαθημάτων Πληροφορικής και ιδιαίτερα ο Προγραμματισμός, αναπτύσσουν εκτός των ψηφιακών ικανοτήτων και άλλες ικανότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική, η δημιουργική και η υπολογιστική σκέψη. Με δεδομένη τη διείσδυση της Επιστήμης των υπολογιστών στις άλλες επιστήμες, την οικονομία και την κοινωνία οι προαναφερθείσες ικανότητες του και ψηφιακές ικανότητες αναγνωρίζονται ως θεμελιώδεις, που καλλιεργούνται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα από την αρχή της βασικής εκπαίδευσης. Η ανάπτυξη Πληροφορικής κουλτούρας θα καταστήσει τους μαθητές μας ενεργά μέλη της σύγχρονης κοινωνίας, ικανούς να πρωταγωνιστούν στις αλλαγές και στις εξελίξεις που επιβάλλουν οι σύγχρονες απαιτήσεις σε όλους τους τομείς. Επιπρόσθετα, η ατυχής συγκυρία της πανδημίας του COVID-19 ανέδειξε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη, η Πολιτεία να επενδύσει στην Επιστήμη της Πληροφορικής και στις Εφαρμογές της στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε ζητήματα εξοπλισμού (υλικού και λογισμικού), στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αν και στο σκεπτικό του ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της Πληροφορικής, που είναι η πάγια θέση της Ένωσής μας, δεν ανταποκρίνεται ουδόλως προς αυτή την κατεύθυνση. Με δεδομένη την ειλικρινή πρόθεσή μας, για κατάθεση εποικοδομητικών βελτιωτικών προτάσεων, στην κατεύθυνση των υλοποίησης των προαναφερθέντων, υποβάλλουμε το παρακάτω αναλυτικό και τεκμηριωμένο υπόμνημα θέσεων επί των διατάξεών του. Συγκεκριμένα, στο υπόμνημα καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο το σύστημα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξει την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων, που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία.
Υπόμνημα επί των διατάξεων
Άρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Άρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Η εισαγωγή ηλικιακού ορίου για την εγγραφή μαθητών, πέρα από το προφανές ότι απαγορεύει την απόκτηση 2ης ειδικότητας σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. ή την απόκτηση 1ης ειδικότητας σε αποφοίτους ΓΕ.Λ., θα επιφέρει επιπλέον τεράστια μείωση μαθητικού πληθυσμού, καθώς εκτιμάται το 30% των εγγεγραμμένων μαθητών σήμερα, είναι άνω των 17 ετών. Το παραπάνω στερεί από την τυπική μάθηση τη δυνατότητα προσφοράς ίσων ευκαιριών, σε άτομα ανεξάρτητα της οικονομικής διαστρωμάτωσης από την οποία προέρχονται. Παράλληλα δε μακροχρόνια, θα έχει ως αποτέλεσμα την πιθανή στέρηση, από την εθνική οικονομία, πολύτιμου εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Προτείνουμε:
– Την κατάργηση του ηλικιακού ορίου.
– Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΕΠΑ.Λ. να αποκτήσουν 2η ειδικότητα
– Να επιτρέπεται σε αποφοίτους ΓΕ.Λ. να φοιτούν στα ΕΠΑ.Λ. για να αποκτήσουν 1η ειδικότητα
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Ξέρω νεαρό που αφού τελείωσε το Γενικό Λύκειο στα 17-18 πήγε στρατιωτικό, δούλεψε τρία χρόνια με τον πατέρα του και μετά σκέφτηκε να πάει για νοσηλευτική στο ΕΠΑΛ. Άρα περίπου 23 χρονών.
Τελείωσε με επιτυχία το ΕΠΑΛ και στην συνέχεια πέρασε σε ΤΕΙ Νοσηλευτικής όπου σε λίγο θα πάρει το πτυχίο του και θα μπορέσει να περάσει στην αγορά εργασίας.
Δηλαδή αυτός ο νέος δεν έπρεπε να έχει την ευκαιρία όταν συνειδητοποίησε τι θέλει να κάνει στην ζωή του να το κάνει;;
Για αυτόν τον λόγο δεν είναι και το Επαγγελματικό Λύκειο;
Και πολλοί νέοι αφού τελειώνουν μία ειδικότητα βλέπουν ότι θα ήταν καλό να τελειώσουν και μία άλλη που τους ενδιαφέρει και έχει επαγγελματική διέξοδο.
Δεν πρέπει να δικαιούνται να το κάνουν ώστε να έχουν μία επιτυχημένη επαγγελματικά ζωή;
Ειμαι κ γω ενας απο τους πολλους που ελλειψη δουλειας κ εναλλακτικων λυσεων μπηκα στο μοναδικο επαλ του νομου στα 20 μου για να γινω ηλεκτρολογος εγκαταστασεων
Τι θα απογινει ενας αλλος νεαρος στην ηλικα μου που θα θελει να αποκτησει μια ειδικοτητα αν ισχυσει αυτο το μετρο…
Τι να πω πραγματικα;
Δεν μας υπολογιζει κανεις εμας φαινεται κ παντα εμεις θα ειμαστε τα θυματα..
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ αν στερησει απο τοσα παιδια το δικαιωμα για μια δευτερη ευκαιρια…
Το ηλικιακό όριο είναι αντιδημοκρατικό, αντισυνταγματικό. Όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, πρέπει να έχουν το δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ.
Όσον αφορά το όριο ηλικίας των 17 ετών: Αυτό σημαίνει ότι στερεί το αναφαίρετο δικαίωμα του ατόμου να επιλέξει ελεύθερα τη μόρφωση-εκπαίδευσή του σε ένα δημόσιο σχολείο.
Όσον αφορά τον σχολικό εκφοβισμό: Θα μπορούσαν οι μαθητές που δημιουργούν τα προβλήματα να αποβάλλονται από το σχολείο με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων.
Επίσης υπάρχουν και μαθητές άνω των 17 ετών, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν ως προς την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.
Για τους παραπάνω λόγους δεν με βρίσκει σύμφωνη το συγκεκριμένο άρθρο.
Αμεση κατάργηση του ορίου ηλικίας! Δικαίωμα μόρφωσης για όλους σε δημόσιο σχολείο..
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΤΕ
Κείμενο στη διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Άρθρο 51
Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Άρθρο 52
Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής: «2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α΄ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»
Στα πλαίσια της διαβούλευσης για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα άρθρα 51 και 52 θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στις προτεινόμενες αλλαγές.
Τα δύο παραπάνω άρθρα του σχεδίου Νόμου αποκλείουν από την εκπαίδευση ένα μεγάλο αριθμό μαθητών ή αποφοίτων, όπως:
1. Σε αποφοίτους Γενικού Λυκείου που επιθυμούν να εγγραφούν σε οποιαδήποτε ειδικότητατων ΕΠΑΛγια την απόκτηση πτυχίου το οποίο θα τους εξασφαλίσει επαγγελματική αποκατάσταση
2.Σε απόφοιτους ΕΠΑΛ που επιθυμούν να αποκτήσουν πτυχίο δεύτερης ειδικότητας.
3.Σε μαθητές του Γενικού Λυκείου που για πολλούς λόγους (υγείας, οικογενειακούς, απουσιών κ.α )έχουν χάσει μία ή περισσότερες χρονιές και επιθυμούν να αλλάξουν κατεύθυνση και να εγγραφούν στο ΕΠΑ.Λ.
4. Σε ενήλικες οι οποίοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εποχής μας, έχουν ανάγκη να αποκτήσουν προσόντα, γνώσεις και δεξιότητες για να διευρύνουν τις προοπτικές τους στην αγορά εργασίας.
Το Υπουργείο Παιδείας βάζοντας ηλικιακό όριο εγγραφής στους μαθητές που επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο θα περιοριστούν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού. Η παραπάνω αιτιολογία από την πλευρά του Υπουργείου στερείται επιστημονικών και εκπαιδευτικών ερευνητικών πορισμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι περιστατικά ενδοσχολικής βίας έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία.
Η ενδοσχολική βία είναι ένα σημαντικό- σύνθετο κοινωνικό φαινόμενο και απαιτεί ουσιαστική και πολύπλευρη αντιμετώπιση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (δημοτικά, γυμνάσια, γενικά λύκεια , επαλ) με στοχευμένες κινήσεις της πολιτείας και με την καθιέρωση κοινωνικών λειτουργών και σχολικών ψυχολόγων στα σχολεία σε συνεργασία με σωστά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς.
Οι επικείμενες αλλαγές στο ηλιακό όριο εγγραφής (17) στα ΕΠΑΛ θα επιφέρουν πολλαπλά προβλήματα και θα πλήξουν την Επαγγελματική εκπαίδευση που τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει αύξηση μαθητικού δυναμικού, καλύτερη αποδοχή από την κοινωνία, επιτυχίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αποδοχή του θεσμού της μαθητείας. Με τις προτεινόμενες αλλαγές αναφέρονται παρακάτω ορισμένα προβλήματα που θα προκύψουν όπως:
• Αδυναμία φοίτησης σε κάποιο εσπερινό ΕΠΑΛ γιατί όλα τα νυχτερινά ΕΠΑΛ βρίσκονται στις πρωτεύουσες της Περιφερειακής Ενότητας οι οποίες πολλές φορές είναι πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας και δεν έχουν πολλές ειδικότητες και επιπλέον απαιτείται ο μαθητής να είναι εργαζόμενος.
• Περιορισμό στην επαγγελματική επιλογή μαθητών σε μια εποχή δια βίου εκπαίδευσης και προσαρμογής σε κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές
• Συρρίκνωση μαθητικού δυναμικού ΕΠΑΛ
• Απώλεια οργανικών θέσεων σε καθηγητές ειδικοτήτων και γενικών μαθημάτων
• Πρόβλημα στη συμπλήρωση του ωραρίου μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού
• Έλλειψη θέσεων εργασίας σε συναδέλφους αναπληρωτές που τόσα χρόνια στηρίζουν με κόπους και οικονομικές δυσκολίες τα δημόσια σχολεία
• Ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί στην επαγγελματική εκπαίδευση
• Απαξίωση της όλης προσπάθειας που γίνεται τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης (πρόσβαση στα πανεπιστήμια, θεσμός μαθητείας, εργαστηριακός εξοπλισμός, μαθητικοί διαγωνισμοί)
• Επαγγελματικές διεξόδους μέσω εξαντλητικού εξεταστικού συστήματος μέσω πανεπιστημίων και απαξίωση τεχνικών επαγγελμάτων που αποτελούν μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας μας (αντίθετα άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ενισχύουν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση)
• Απόκτηση ειδικότητας μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης π.χ ΙΕΚ και κυρίως ιδιωτικά
Συμπερασματικά με βάση τα παραπάνω άρθρα αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης σε μαθητές στο Δημόσιο πρωινό σχολείο γιαυτό και παρακαλούμε να αποσυρθούν τα δύο επίμαχα άρθρα τα οποία αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας και έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις διάφορες εξαγγελίες του Υπουργείου περί ενίσχυσης και στήριξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Είμαι μαθήτρια σε ΕΠΑΛ και είμαι μεγάλης ηλικίας .Από που προέκυψε ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές κάνουν μπούλινγκ στους μικρότερους; και όλα αυτά γίνονται μόνο στα ΕΠΑΛ. Δώστε μας το δικαίωμα να μπορέσουμε να σπουδάσουμε και να αξιοποιήσουμε το πτυχίο που θα πάρουμε στην προσωπική μας ζωή. Δια βίου μάθηση και εκπαίδευση σε όλους τους Έλληνες. Αποσύρετε τα άρθρα 51κ52.
ΣΕ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ…
ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΗΝ ΤΗΣ ΤΟΣΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Κ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΝΤΩΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 51+52.
ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ Κ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ 2 ΑΡΘΡΑ…
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΕΣΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ,ΜΑΘΗΤΩΝ,ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΛΛΑ Κ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΠΡΩΙΝΑ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΑΛΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ,
ΘΕΩΡΩ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΒ ΑΡΘΡΩΝ 51 Κ 52 ΚΑΙ ΜΙΑ ΗΘΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΥΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΥΠΕΒΑΛΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ 2 ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΑΡΘΡΑ…
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ 2 ΑΥΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ…
Η ΜΟΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ ΕΙΝΑΙ:
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ ΚΑΙ ΚΟΛΛΕΓΙΑ
ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΚΕΙ ΠΕΡΑ.ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΟΗΘΑΝΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΛΟΤΕΡΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥς ΑΝΗΛΙΚΟΥς ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.Η ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ Η ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΩΘΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ.Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΝΕΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑς ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΩΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ.ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΕΚΙ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΓΚΡΕΜΙΣΕΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΟΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΓΓΙΖΕΙ ΕΝΑ ΜΗΔΑΜΙΝΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΜΕΣΕΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ.ΜΗΜΠΩΣ ΟΙ ΑΝΗΛΙΚΟΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ?ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΛΟΓΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ.ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΣΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.ΘΑ ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΖΑΤΕ ΓΝΩΜΗ.ΟΣΟ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ.
ΠΡΩΗΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ,ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑς,ΔΙΕΚ
ΚΑΙ ΤΕΛΟΙΟΦΟΙΤΗ ΕΠΑΛ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ
Ζητώ να αποσυρθεί το συγκεκριμένο εδάφιο διότι:
-Το Άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελλάδας δεν θέτει ηλικιακά όρια στην εκπαίδευση.
-Τα Άρθρα 165 και 166 της Συνθήκης της λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν θέτουν ηλικιακά όρια στην εκπαίδευση. Ειδικότερα το άρθρο 166 παρ. 2 αναφέρεται ότι: Η δράση της Ένωσης έχει ως στόχο «να διευκολύνει την πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση» και «να βελτιώνει την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και τη συνεχή κατάρτιση, για να διευκολύνεται η επαγγελματική ένταξη και επανένταξη στην αγορά της εργασίας».
-Αγνοεί τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΣΔΕ που επιστρέφουν στην εκπαίδευση για να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου σε μεγαλύτερες ηλικίες και σχεδιάζουν να συνεχίσουν την προσπάθειά τους για επαγγελματική εκπαίδευση και ένταξη/επανένταξη στην αγορά εργασίας ως ειδικευμένοι εργαζόμενοι. Εσπερινά ΕΠΑΛ δεν έχουν 11 νομοί και 22 νησιά της χώρας. Συνολικά λειτουργούν πανελλαδικά μόνο 76 εσπερινά ΕΠΑΛ.
-Αγνοεί τους μαθητές και τις μαθήτριες των ΕΝΕΓΥΛ που ολοκληρώνουν τις σπουδές στο επίπεδο του γυμνασίου σε μεγαλύτερες ηλικίες των 16 χρόνων και επιθυμούν να συνεχίσουν σε ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν γνώσεις οι οποίες θα τους κάνουν ικανούς επαγγελματίες και ανεξάρτητους πολίτες.
-Αγνοεί τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που θέλουν να αποκτήσουν ένα ακόμη πτυχίο συναφές με την ειδικότητα που ολοκλήρωσαν και να έχουν περισσότερες γνώσεις στον επαγγελματικό τομέας που επέλεξαν.
-Αγνοεί τους αποφοίτους των ΓΕΛ που θέλουν να αποκτήσουν ένα πτυχίο με το οποίο θα ενταχθούν στην αγορά εργασίας ως ειδικευμένοι καθώς το απολυτήριο του ΓΕΛ τους εντάσσει σε αυτή ως εργαζόμενους «γενικών καθηκόντων».
-Θέτει ηλικιακό όριο εγγραφής μόνο στο ημερήσιο ΕΠΑΛ διαχωρίζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες σε «πατρίκιους και πληβείους». Αυτή η διάκριση θεωρείται αντισυνταγματική καθώς αντίκειται στην ισότητα των πολιτών της χώρας (Άρθρο 4 παρ. 2).
-Εμποδίζεται η Δια Βίου Εκπαίδευση κλείνοντας την πόρτα των ΕΠΑΛ στα οποία περίπου το 1/3 των μαθητών είναι άνω των 17 ετών. Ας μη ξεχνάμε ότι η Ε.Ε. στο 1ο κεφάλαιο παρ. 1 του κειμένου με τίτλο «Οι 20 αρχές του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων» αναφέρει ότι: «Κάθε άτομο έχει δικαίωμα σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση προκειμένου να αποκτήσει και να διατηρήσει δεξιότητες που θα του επιτρέπουν να συμμετέχει πλήρως στην κοινωνία και να διαχειρίζεται με επιτυχία τις αλλαγές στην αγορά εργασίας.»
Αλήθεια, στην σύγχρονη πραγματικότητα της δια βίου εκπαίδευσης μπορεί να υπάρχει τέτοια πρόταση για ισοπέδωση με τη θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου και να στερούνται οι 17άρηδες την επαγγελματική τους εξέλιξη και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
Αλήθεια, θέλετε να δημιουργήσετε πρόβλημα στους πολίτες που κατά πάσα πιθανότητα αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις συνθήκες ζωής τους, στο οικογενειακό ή κοινωνικό τους περιβάλλον;
Αλήθεια, θέλετε να απογυμνώσετε και άλλο την ύπαιθρο (που ακόμη έχει ΕΠΑ.Λ.) και να στοιβάξετε τους πολίτες στις κεντρικές πόλεις των νομών, ή την Αθήνα, όπου και υπάρχουν τα λιγοστά ΙΕΚ;
Αλήθεια, για να καταλάβω, δίνουμε στους 17άρηδες το δικαίωμα να ψηφίσουν, αλλά όχι να επιλέξουν την εκπαίδευση που επιθυμούν;
Αλήθεια, για να καταλάβω, είναι οι 17άρηδες αρκετά ώριμοι για την κοινωνία και μπορούν να κρίνουν την τύχη της χώρας, αλλά τους αντιμετωπίζουμε ισοπεδωτικά ως βίαιους και ανώριμους να φερθούν με ωριμότητα μέσα στην μικρή κοινωνία του σχολείου;
Στα άρθρα 51 και 52 του υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του υπουργείου
Παιδείας, με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης τίθενται τα δεκαεπτά (17) έτη ως ανώτατο όριο ηλικίας για την εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι αυτό γίνεται:
1) “…με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής
βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων
μαθητών” και
2) “Παράλληλα επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού
δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή”.
Δεν είμαι σύμφωνη με αυτές τις ρυθμίσεις διότι,Αντίθετα, η εμπειρία που έχω από την παρουσία των ενηλίκων μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. αποδεικνύει οτι πρόκειται για απολύτως συνειδητοποιημένους και στοχευμένους ανθρώπους. Έρχονται στα ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν πτυχίο Ειδικότητος και να δουλέψουν με αυτό, να βγάλουν ψωμί για την οικογένειά τους. Δεν χαζολογούν,δεν έχουν έχουν χρόνο για χάσιμο. Κοντά τους οι ανήλικοι μαθητές και μαθήτριες γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι, ωριμάζουν, βλέπουν την αξία του πτυχίου των ΕΠΑ.Λ., αφού μεγάλοι άνθρωποι αποφασίζουν να ξανακαθίσουν στο θρανίο. Καταλαβαίνουν ότι η ζωή δεν είναι μόνο καλοπέραση, αλλά αγώνας, γνώση, αυτοβελτίωση, δουλειά, βιοπορισμός, δημιουργία. Και όταν τείνουν να παρεκτραπούν, τους
συγκρατούν οι ενήλικες “συμμαθητές” τους. Πολύ εύστοχα γράφτηκε ότι οι ενήλικες μαθητές είναι οι καλύτεροι συνεργάτες των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑ.Λ.
Παράλληλα όσων αφορα τον δευτερο λόγο, όσοι εγγράφονται στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. εχουν πραγματικά σοβαρούς λόγους να το κάνουν. Αναφέρω ενδεικτικά:
1. Δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ. ή Ι.Ε.Κ. στην πόλη, στο Νομό ή στο νησί τους.
Με βάση στατιστικά του 2017, στην Αττική υπάρχουν 19 εσπερινά ΕΠΑΛ και στη
Θεσσαλονίκη 7, ενώ λειτουργούν 76 και 33 ημερήσια αντίστοιχα. Επιπλέον
υπάρχουν νομοί όπου δεν λειτουργεί ΚΑΝΕΝΑ εσπερινό ΕΠΑ.Λ. (Αργολίδος,
Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Καστοριάς, Κεφαλληνίας,
Κιλκίς, Λακωνίας και Φωκίδας).
2. Αν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑ.Λ., δεν έχει την ειδικότητα που επιθυμούν να
σπουδάσουν.
3. Εργάζονται το απόγευμα και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα σε
εσπερινό ΕΠΑ.Λ. και Ι.Ε.Κ. Η περίπτωση αυτή αφορά κατά κόρον στις γυναίκες
που παρακολουθούν ειδικότητες του τομέα Υγείας, καθώς οι εργασίες του κλάδου
στις οποίες εργάζονται έχουν κατεξοχήν απογευματινό ωράριο.
4. Είναι μητέρες μικρών παιδιών και μπορούν να απουσιάζουν από το σπίτι μόνο
όταν εκείνα είναι στο σχολείο ή στον παιδικό σταθμό.
5. Την ώρα που σχολούν τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. (22:30 – 23:00) δεν υπάρχει
συγκοινωνία για το χωριό ή την περιοχή τους.
Αρα Θετωντας το όριο της ηλικίας των 17 χρονων στις εγγραφες μαθητών στα ΕΠΑΛ, δεν αποσυμφωρούμε ουτε βελτιώνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία διότι, ο αριθμός των μαθητών που εγγραφονται στα ΕΠΑΛ είναι ήδη περιορισμένος , αλλά στερούμε απο αυτούς τους ανθρώπους το δικαιωμα της εκπαιδευσης .
Δε θα πρέπει να ισχύσει το ηλικιακό όριο που προβλέπει το άρθρο 51, γιατί στερεί από πολυάριθμους ενηλίκους το δικαίωμα για επαγγελματικη εξέλιξη και πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.Η δυνατότητα πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση είναι δικαίωμα όλων των πολιτών.Εξάλλου,οι ενήλικοι μαθητές είναι κατά κανόνα συνειδητοποιημενοι και βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ας βγει το Υπουργειο να πει την αληθεια.Οτι το κανει μονο κ μονο για να κοψει θεσεις εκπ/κων στα επαλ κ ας αφησει τις φθηνες δικαιολογιες..
Περνει στο λαιμο του χιλιαδες γονεις,μαθητες κ εκπ/κους με τα αρθρα 51 κ 52.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ Κ ΠΑΡΑΛΟΓΟ.
Αν περασει αυτο το μετρο θα ειναι η μεγαλυτερη αδικια που θα εχει γινει ποτε σε παιδια σαν κ εμενα που εκανα αλλαγη πορειας στα 20 μου χρονια κ αποφασισα να γινω υδραυλικος…
Το άρθρο αυτό ισοδυναμεί με κατάργηση των ΕΠΑΛ. Αν αυτός είναι ο στόχος η τέλεια απόφαση ! αφού οι μαθητές των ΕΠΑΛ σε μεγάλο ποσοστό είναι απόφοιτοι ΓΕΛ αλλά και παιδιά που επιθυμούν να δοκιμάσουν άλλη ιδικότητα και είναι πάνω από 17 ετών.
Επίσης οι μαθητές μας έχουν σε μεγαλύτερο ποσοστό απο το ΓΕΛ γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με αποτέλεσσμα να δυσκολεύονται και να <> διεξόδους επαγγελματικες σε πιο μεγάλη ηλικία.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ Κ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΡΓΕΙΟ ΑΝ ΠΡΟΤΕΙΘΕΤΑΙ ΝΑ ΙΔΡΥΣΕΙ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Κ ΟΧΙ ΝΑ ΣΤΕΡΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ
ΚΥΡΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ, θα ήθελα να κάνω δύο σχόλια.
1) Περί σχολικού εκφοβισμού.
Πριν δύο μήνες σχεδόν, κατά την ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, είχατε αναρτήσει ένα μήνυμα,
https://www.minedu.gov.gr/news/44260-06-03-20-minyma-tis-yfypourgoy-paideias-thriskevmaton-sofias-zaxaraki-gia-tin-6i-martiou-panellinia-imera-kata-tis-sxolikis-vias-kai-tou-ekfovismoy-2?fbclid=IwAR2l_v6L71SsHETsKgKgVg2Fsm1u0b_su746wL1MuSNG3cTiw544bkN3AFg,
για τα μέτρα που θα λάβετε για να τον αντιμετωπίσετε. Πουθενά δεν υπήρχε η άποψη που διατυπώνεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου. Τα ίδια μέτρα είχατε αναφέρει και στην επιτροπή της Βουλής και στα ΜΜΕ. ΤΙ προέκυψε και προσθέσατε αιφνιδιαστικά αυτό το μέτρο, εντελώς πρόχειρα και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση για ένα τόσο λεπτό θέμα;
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ το μέγεθος της στοχοποίησης και της δυσφήμησης αυτών των μαθητών και των σχολείων παρουσιάζοντάς τα στην κοινωνία ως εξιλαστήρια θύματα για ακόμα μια φορά; ΔΙΝΕΤΕ αφορμή για επικριτικά σχόλια ορισμένων που θέλουν να μεταβιβάσουν τα δικά τους προβλήματα και τις δικές τους ευθύνες στις πλάτες άλλων, είτε από άγνοια είτε με δόλο.
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ότι η πράξη σας αυτή είναι μιας μορφής bullying που ασκείται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας;
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ότι υπάρχει σύγχυση σε γονείς και μαθητές από τον διαφορετικό χαρακτήρα της φοίτησης σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ και ερίζουν για το ποιο είναι καλύτερο- χειρότερο, ανώτερο- κατώτερο, χρήσιμο- άχρηστο κ.α., ασκώντας συχνά bullying και διαπιστώσεις σαν αυτές που κάνετε συντηρούν αυτήν την κόντρα;
2) Περί συνωστισμού.
Το γεγονός ότι σταδιακά αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν Επαγγελματική Εκπαίδευση το βρίσκετε αρνητικό; Δεν είστε σε θέση να το διαχειριστείτε και απλά διώχνετε όσους περισσεύουν; Δεν είναι στη βούλησή σας, όπως λέγατε στο πρόγραμμα σας, να προσεγγίσουμε αυτά που ισχύουν σε άλλες χώρες;
Πού είναι η ολοκληρωμένη στρατηγικής σας και το αντίστοιχο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση να δούμε και εμείς τις προθέσεις σας; ΤΙ γίνεται με τον δεύτερο στόχο του Μπλε Φακέλου; Το ΜΑΞΙΜΟΥ παρακολουθεί την πορεία;
Δεν χρειάζεται να αναφέρω και εγώ πάλι τα οφέλη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, διότι δυστυχώς όλοι τα αναγνωρίζουμε αλλά για μία ακόμη φορά πάμε να χτίσουμε πολυκατοικία ξεκινώντας από τα κουρτινόξυλα.
Συνθέτοντας την συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων που έχουν εκφραστεί, τα επιχειρήματα της αιτιολογικής έκθεσης κατατάσσονται στην κατηγορία των κωμικών που λέγονται στις καταλήψεις: ΄΄το κλείνουμε επειδή η τυρόπιτα του κυλικείου είναι στρογγυλή΄΄.
Θεωρούμε δεδομένο ότι θα αποσύρετε τα εν λόγω άρθρα και αναμένουμε αποφάσεις που θα αποδείξουν στην πράξη ότι αναγνωρίζετε το λάθος και στηρίζετε ουσιαστικά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Το ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, όπως περιγράφεται στο Άρθρο 51 με τίτλο «Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.», εκτός από ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ είναι και τελείως ΑΣΤΟΧΟ!
Σε μια δύσκολη εποχή που η Δια Βίου Μάθηση είναι μονόδρομος, το επίμαχο άρθρο ΚΛΕΙΝΕΙ ΠΟΡΤΕΣ σε ανθρώπους που ψάχνουν διέξοδο!!!
Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!!!
Να αποσυρθεί το άρθρο 51 με το ηλικιακό όριο. Είναι άδικο για τα παιδιά που θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία!!!
Γιατί να μπει ανώτερο όριο ηλικίας δεν μπορώ να το καταλάβω απαράδεκτο
Οι κυριοι καθηγητές εδω μέσα δεν κοπτονται και σκίζονται για τον ενήλικα που δήθεν δεν θα σπουδάσει,στα γεράματα και κάνει τούρ απο ειδικότητα σε ειδικότητα, αλλα για τα παιχνιδια που στήνονται γυρω και με τους ενήλικες στα ΕΠΑΛ.Οπως οι πλασματικές εγγραφές, καθηγητες που πλεοναζουν 2 καθηγητες προς 5 ( και πολλους λέω)πολλες φορες μαθητες, προσθήκη ωρών που δεν γίνονται ποτέ προς χάρην του χαβαλέ γι αυτο και τους ενοχλεί η κάμερα στην αίθουσα και οχι το παραμύθι περί προσωπικών δεδομένων.Οπως βλεπετε ενω τα εχουνε αναφέρει και αλλοι αυτες τις πρακτικές κανενας απο τους φιλους καθηγητες δεν αναφερει η διαψεύδει γτ γνωριζει οτι αν το θιξουν θα βρεθουν ΟΛΟΙ ανακατεμένοι σε αυτο. Συνεχιστε ακαθεκτοικαι ψηφίστε ενα νόμο που επρεπε απο χρονια να θεσπιστει. Οι ενηλικες ΔΕΝ εχουν θεση σε σχολικη δομη ανηλίκων παιδιών για να βολευονται οι καθηγητες.
ΠΕΡΙΕΡΓΙΑ ΕΧΩ ΝΑ ΔΩ ΑΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΟΨΗΝ ΤΟΥ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΔΙΚΑΙΕΣ ΦΩΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΗΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Η ΘΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 51&52
Το τι έγινε. Μήπως εννοείτε να φοιτούμε στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ εκπαιδευτήρια? Άμεσα η κατάργηση των άρθρων 51 & 52.
Είμαι απόφοιτος ΓΕΛ , η εφαρμογή των άρθρων 51 και 52 με το ηλικιακό όριο των 17 ετών μου στερεί τη δυνατότητα μελοντικής μου εγγραφής στα ΕΠΑΛ για απόκτηση κάποιας ειδικότητας.
Με την εφαρμογή του άρθρου 51 καταστρατηγείται το δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση και υποβαθμίζεται ο ρόλος των ΕΠΑΛ σαν Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
Το όριο ηλικίας που εισηγείται το νομοσχέδιο περιορίζει τις επαγγελματικές επιλογές και ευκαιρίες, καθώς στερεί την δυνατότητα σε αποφοίτους ΓΕΛ να φοιτήσουν σε ΕΠΑΛ για απόκτηση ειδικότητας. Το ίδιο ισχύει και για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που επιθυμούν απόκτηση δεύτερης ειδικότητας. Η εναλλακτική λύση των δημοσίων ΙΕΚ δεν καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες, καθώς η λειτουργία τους περιορίζεται μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα και με σαφώς περιορισμένο εύρος ειδικοτήτων. Επιπλέον δεν υπάρχει μέριμνα για μαθητές των ΕΠΑΛ που λόγω ανεπαρκούς φοίτησης δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους.
Η εφαρμογή του ορίου ηλικίας είναι πιθανό να αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τα ΕΠΑΛ, καθώς η μείωση μαθητικού δυναμικού θα οδηγήσει σε συρρίκνωση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και απώλεια θέσεων εργασίας από πλευράς εκπαιδευτικών.
Εκει που πηγε να παρει λιγο τα πανω της η τεχνικη εκπ/ση ,νασου τα αρθρα 51 κ 52 και πισω ολοταχως…
Τι κομπλεξ εχουν τελικοι μερικοι με υα επαλ κ συνεχεια τρικλοποδιες βαζουν δεν μπορω να καταλαβω…
Το οριο ηληκιας το 17 ειναι απαραδεκτο.ισα
δικαιωματα σε ολους τους μαθητες το σχολειο δεν
εχει ηλικιες…οποιος θελει να μαθει κατι
ενω δουλευει τα απογευματα να μην κοπει το
δικαιωμα της μαθησης..
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ μέρτο, γιατί στερεί την πρόσβαση στην ΔΗΜΟΣΙΑ επαγγελματική εκπαίδευση ατόμων άνω των 17 ετών που καταφεύγουν στα ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν μια εξειδίκευση, η οποία θα τους βοηθήσει να διεκδικίσουν ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον.Δεν αναβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του αποκλεισμού μαθητών απ’ αυτήν.Προφανώς, είναι η αρχή της διάλυσης της ΔΗΜΟΣΙΑΣ επαγγελματικής εκπαίδευσης.
‘Εχοντας αναγκαστεί λόγο κρίσης και σοβαρού προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζω να διακόψω την επαγγελματική μου δραστηριότητα, βρήκα διέξοδο προς μια νέα κατεύθυνση για επαγγελματική αποκατάσταση στα ΕΠΑΛ όπου και φοιτώ. Το ηλικιακό όριο των 17 ετών θα μου στερούσε αυτή την δυνατότητα.
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΠΑΛ
Στερούν με τον τρόπο αυτό τους μαθητές άνω των 17 ετών, από το δικαίωμα επιλογής του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. τη στιγμή που τους επιτρέπει την εγγραφή στα ημερήσια Γ.Ε.Λ. Η ενέργεια αυτή εκτός του ότι δημιουργεί ανισότητες, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές της επαρχίας και τα νησιά, θίγει το συνταγματικό δικαίωμα των ίσων ευκαιριών και υποβαθμίζει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τους σκοπούς της, όπως αυτοί ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό Σύνταγμα. Παράλληλα εξυπηρετεί την αύξηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων ενώ στερεί από εκατοντάδες ανθρώπους το δικαίωμα σε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και στην εργασία μέσα από την απόκτηση ενός απολυτήριου λυκείου και ενός πτυχίου της επαγγελματικής ειδικότητας της επιθυμίας τους ακόμα κα τη συνέχιση των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Είναι οξύμωρο, να μιλάμε για Διά Βίου Μάθηση και αντί να άρουμε εμπόδια, όπως συνιστούν και οι ευρωπαϊκές οδηγίες, να προσθέτουμε καινούρια
Ο μεγάλος μαθητικός πληθυσμός ο οποίος στοχοποιείται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία:
1) Απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (Γ.Ε.Λ.) οι οποίοι, για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς, δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και εγγράφονται στα ΕΠΑ.Λ., αφού σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν ούτε εσπερινά ΕΠΑ.Λ. ούτε δημόσια Ι.Ε.Κ., με στόχο να αποκτήσουν μία ειδικότητα και να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. 2) Απόφοιτοι του Γ.Ε.Λ., που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν τη γενική εκπαίδευση και επανέρχονται για να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑ.Λ. με στόχο να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο. 3) Απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. που είτε στη διαδρομή της φοίτησής τους είτε αναζητώντας εργασία διαπίστωσαν ότι επιθυμούν να ασχοληθούν με άλλο αντικείμενο και εγγράφονταν σε άλλο τομέα ή ειδικότητα. 4) Απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. που επιθυμούν να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα του τομέα τους ώστε να αυξήσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα και να διασφαλίσουν μια πιο ολοκληρωμένη επαγγελματική ταυτότητα. 5) Μετανάστες και αλλοδαποί οι οποίοι στην προσπάθεια τους να ενταχθούν ομαλά στη Χώρα επιθυμούν αν εγγραφούν σε ένα ΕΠΑΛ ώστε ταυτότχρονα με την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου να αποκτήσουν και μια επαγγελματική ειδικότητα οι οποίοι στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι άνω των 17.
Υποθετικό σενάριο
Έχω μια κόρη του 2/2005 και το 2020 είναι στο Γ΄ Γυμνασίου έχει κλείσει τα 15 χρόνια της.
Άρα το 2021 όταν θα πάει στην Α Λυκείου θα έχει κλείσει 16 χρονών
το 2022 όταν θα πάει στην Β Λυκείου θα έχει κλείσει 17 χρονών
Αν όμως χάσει ένα χρόνο για οποιοδήποτε λόγο, σε οποιαδήποτε βαθμίδα θα πάει να γραφτεί στα 18 στην Β Λυκείου σε ΕΠΑΛ και δεν θα μπορεί.
Είναι τελείως αντισυνταγματικό να αναγκάζεται να πάει σε Γενικό επειδή θα είναι μεγαλύτερη των 17. Στο Γενικό δεν θα δημιουργείται πρόβλημα λόγο της ηλικίας της;
Και πως θα πάει στο νυκτερινό ΕΠΑΛ ενώ δεν θα δουλεύει; Θα αναγκαστεί;
Αυτό το σενάριο έχει μεγάλο πρόβλημα και δεν θα πρέπει να δημιουργούμε προβλήματα αλλά να λύνουμε προβλήματα.
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΚΑΝΑ 2-3 ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΚΙΟΛΛΑΣ.ΒΑΛΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Η ΑΠΟ ΤΑ ΙΕΚ…ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΧΙΣΤΟΙ.
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Κ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΛ ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΥΠΟΛΟΓΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΓΟΝΕΙΣ Κ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 51&52…ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ,ΕΛΕΟΣ…
Για αρκετούς λόγους οι οποίοι και προαναφέρθηκαν από συμπολίτες μας επιλέγει κάποιος από εμάς να επιστρέψει στα θρανία.Το ρατσιστικό άρθρο 51 αλλά και 52 με την ηλικιακή ψαλίδα των 17 μόνο προβλήματα μπορεί να επιφέρει.Αρχικά έρχεται σε πλήρη αντίφαση με την έννοια ορισμό και ουσία της δια βίου μάθησης.Ενισχύει την ανάπτυξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης εις βάρος της δημόσιας, θέτει φραγμούς σε ανθρώπους που θέλουν να αποκτήσουν πιστοποιημένη γνώση ενώ αφήνει άνεργους πληθώρα εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ. Αρκετά προβλήματα υπάρχουν ήδη στα νοικοκυριά την οικονομία και την κοινωνία μας ας μην προστεθούν επιπλέον. Ζητώ άμεση κατάργηση των άρθρων 51 και 52 διατηρώντας τις επιφυλάξεις μου για το υπόλοιπο σχέδιο νόμου.Ευχαριστώ.
Από την εμπειρία μου που εχω σε ΕΠΑΛ θα πω ότι είναι ένας χώρος Όχι μόνο εκπαιδευτικού χαρακτήρα αλλά κ αξιόλογο κοινωνικό περιβάλλον που βοηθά ανθρώπους μεγαλύτερους σε ηλικία ώστε να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα,Όπως κ εγώ!οπότε πιστεύω πως είναι κρίμα τόσα παιδιά να μην έχουν μια δεύτερη ευκαιρία!
ΕΛΠΙΖΩ Κ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 51+52 ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ,ΓΟΝΕΙΣ Κ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
ΟΤΙ ΠΙΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ Κ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΑΘΕΙ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΟΜΗ
ΠΩΣ ΝΑ ΕΞΗΓΗΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΚΠ/ΚΑ,ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
Όσο μεγαλώνω τόσο εκπλήσσομαι με την ευφυΐα όσων παίρνουν αποφάσεις που υποτίθεται θα πάνε τη χώρα ένα βήμα πιο μπροστά. Ειδικά διαβάζοντας πυροτεχνήματα όπως : «φαινόμενα ενδοσχολικής βίας ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών σε ημερήσια ΕΠΑΛ». Ή υπάρχει τελείως λανθασμένη πληροφόρηση περί των σχετικών «φαινομένων» ή υπάρχουν άλλοι λόγοι και έπρεπε να κατασκευαστούν διάφορα για να γίνει η απόκρυψη της πραγματικότητας.
Δεν θα μπω καν στο γεγονός της κατάφωρης παραβίασης Συνταγματικών Δικαιωμάτων περί Ισότητας και ένα σωρό ακόμα παραβιάσεων της ανθρώπινης υπόστασης, όπως π.χ. το δικαίωμα στην εκπαίδευση, στο δικαίωμα δεύτερης ευκαιρίας ή ειδικότητας, στην Κοινωνική Δικαιοσύνη, κάνοντας απίστευτες διακρίσεις ανάμεσα σε μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε όλα τα επίπεδα … Αλλά για πιο Σύνταγμα μιλάμε ?? … αυτό που το έχετε κάνει κουρέλι ούτως ή άλλως.
Υποχρεωτική φοίτηση συγκεκριμένων κατηγοριών πολιτών από μια ηλικία και επάνω σε νυχτερινά ΕΠΑΛ που δεν υπάρχουν, αποτελεί μια ακόμα πατέντα και πρωτοτυπία της νεοελληνικής πολιτικής πραγματικότητας. Αλλά και να υπήρχαν, αυτό δεν αναιρεί όλα τα πιο πάνω.
Ως μαθητής – πολύ μεγαλύτερος των 17 ετών – που φοιτώ σε ημερήσιο ΕΠΑΛ,μεταξύ πολλών άλλων επίσης μεγαλύτερων των 17 ετών μαθητών, έχω διαπιστώσει πως οι μεγαλύτεροι προσφέρουν πολλά περισσότερα από τα εμφανή. Λόγω ωριμότητας,εμπειρίας αλλά και συνειδητής φοίτησης, αφενός πολλές φορές βοηθούν το έργο των ίδιων των καθηγητών, αφετέρου κρατούν ισορροπίες τόσο μέσα στην τάξη, όσο και στον προαύλιο χώρο.
Για το αν υπάρχουν θέματα που αφορούν την εν γένη λειτουργία και οργάνωση των ΕΠΑΛ ? Φυσικά και υπάρχουν, αλλά η λύση τους βρίσκεται αλλού και όχι στα 2 αυτά άρθρα.
Μήπως τον τίτλο Δια Βίου Μάθησης να τον επανεξετάσετε ?