Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
Άρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
927 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Διαφωνώ. Πριν να ακούσουν καλά τα ελληνικά να πάμε σε άλλη γλώσσα. Γιατί μέχρι να μιλήσουν ή να γράψουν σωστά τα ελληνικά, ρωτήστε τους δασκάλους τους τι βιώνουν. Μα και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού κακώς διδάσκονται…η ημιμάθεια βασιλεύει σε όλα τα επίπεδα.
Αντί να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα, το αποτελειώνουμε.
Ή αν πάλι τόσο καλό κάνει στον εύπλαστο νου η πρώωρη αυτή έναρξη, γιατί να μη μαθαίνουν τα αρχαία ελληνικά, (όπως άλλωστε κάνουν ξένοι λαοί), που θα τα βοηθήσουν κιόλας στο μέλλον σίγουρα; Η ξενομανία θα μας βγάλει τα μάτια. Χάνουμε την παιδεία μας έτσι. Είναι φανερό.
Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο αν και ελπιδοφόρα πρωτοβουλία θα δημιουργήσει περισσοτερα προβλήματα από οσα θα λύσει
Είναι σημαντικό να στηριχθεί η σχέση της οικογένειας και του σχολείου μέσω ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο ή ανά μικρές ομάδες σχολείων όπως αυτές του ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού.Η δυνατότητα έγκαιρης αντιμετώπισης μικρότερων δυσκολιών ή προβλημάτων (όπως προβλήματα λόγου, αναπτυξιακές διαταραχές, προβλήμτα συμπεριφοράς κα.) Θα ενισχύσει τους μαθητές και τις οικογενειές τους για να συνεχίσουν όσο πιο ομαλά γίνεται την πορεία τους και την προσαρμογή τους στο εκπαιδευτικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Παράλληλα θα στηριχθεί ουσιαστικά και η εκπαιδευτική κοινότητα στο να προσφέρει τα μέγιστα στους μαθητές
Διαφωνώ ριζικά με την εισαγωγή μιας ξένης γλώσσας στο Νηπιαγωγείο.
Η πολυετής εμπειρία μου στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, οι ακαδημαϊκές μου γνώσεις, αλλά και η εμπειρία μου ως μητέρα, δεν μου επιτρέπουν να μην παρέμβω σε μία τόσο σημαντική ρύθμιση.
Τα νήπια ακόμα δεν έχουν κατανοήσει τη δομή της μητρικής τους γλώσσας, τον προφορικό λόγο, δεν έχουν κατακτήσει τη γραφή, ούτε την ανάγνωση.
Στο ιδιαίτερα ευαίσθητο αυτό στάδιο, δεν θα πρέπει να δημιουργήσουμε σύγχιση στα παιδιά, προσπαθώντας να διδάξουμε μία ξένη γλώσσα. Άλλωστε, αυτό είναι κάτι που θα το κάνουν αργότερα και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να γίνει από τόσο νωρίς.
Τα νήπια έχουν άλλες γνωστικές και ψυχοπαιδαγωγικές ανάγκες και σε αυτές θα πρέπει να εστιάσουμε.
Η μόνη ανάγκη, που βλέπω να εξυπηρετεί η δεδομένη ρύθμιση, είναι ο διορισμός καθηγητών της αγγλικής γλώσσας. Κατανοώ τα κίνητρα, αλλά, ας βρει το ΥΠΕΠΘ άλλο τρόπο να μειώσει την ανεργία σε αυτόν τον κλάδο.
Τα Νηπιαγωγεία έχουν ανάγκη από επιπλέον Νηπιαγωγούς, (που, επίσης, υπάρχει ανεργία στον κλάδο) όχι από καθηγητές αγγλικών.
Αγγλικά στο νηπιαγωγείο , και στη συνέχεια πληροφορική και γυμναστική. Τα νήπια και τα προνήπια καλούνται σε προσαρμογή, στην σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, στην κοινωνικοποίηση. Πού χωράνε τα αγγλικά σε αυτό το πλαίσιο. Αφήστε τα παιδιά να παίξουν. Δεν είναι παιδαγωγικά σωστή η σχολειοποίηση των προνήπιων και των νηπίων
Υπάρχει ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ τεκμηρίωση για την εισαγωγή των Αγγλικών (και) στο Νηπιαγωγείο; Ή γίνεται για τους γνωστούς λόγους (για να καλύψουν το ωράριό τους οι υπεράριθμοι εκπ/κοί της Αγγλικής);…
Με αφορμή την πιλοτική προσθήκη της ενασχόλησης με την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο και κατανοώντας το σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο προτείνεται κάτι τέτοιο, θα ήθελα να σημειώσω πως, για τους αντίστοιχους λόγους, θα ήταν εξίσου πολυσήμαντη η εισαγωγή του μαθήματος της Μουσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω μουσικών και μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων με στοχευμένη καθοδήγηση μουσικά από τον εκπαιδευτικό μουσικής ΠΕ79.01 και την παρουσία και τη συνεργασία με τις/τους νηπιαγωγούς, ώστε να επιτευχθούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στη γνωστική, συναισθηματική, κιναισθητική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων, την εξάσκηση της ακοής καθώς και της δυνατότητας συνεργασίας και επικοινωνίας που εκ φύσεως εμπεριέχει η ενασχόληση με τη Μουσική.
Με αφορμή την πιλοτική προσθήκη της ενασχόλησης με την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο και κατανοώντας το σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο προτείνεται κάτι τέτοιο, θα θέλαμε να σημειώσουμε πως, για τους αντίστοιχους λόγους, θα ήταν εξίσου πολυσήμαντη η εισαγωγή του μαθήματος της Μουσικής Αγωγής. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω μουσικών και μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων με στοχευμένη καθοδήγηση μουσικά από τον εκπαιδευτικό μουσικής ΠΕ79.01 και την παρουσία και τη συνεργασία με τις/τους νηπιαγωγούς, ώστε να επιτευχθούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στη γνωστική, συναισθηματική, κιναισθητική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων, την εξάσκηση της ακοής καθώς και της δυνατότητας συνεργασίας και επικοινωνίας που εκ φύσεως εμπεριέχει η ενασχόληση με τη Μουσική.
μετά τιμής
για τον Σύλλογο Αποφοίτων
του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου
ο Πρόεδρος: Παντελεήμων Πανδής
ο Γενικός Γραμματέας: Δημήτριος Κυραναστάσης
Σύσταση οργανικών θέσεων ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ) στη γενική εκπαίδευση αποσκοπώντας σε ολιστική παρέμβαση, όπως αξίζει σ΄ένα καινοτόμο σχολείο.
Πραγματικά απορώ… Τι οφέλη θα μπορούσε να έχει για τα παιδιά αυτής της ηλικίας; Οι γονείς μου με είχαν στείλει στην πρώτη δημοτικού σε φροντιστήριο αγγλικών (ήταν δωρεάν για να πιάσουν πελατεία). Ακόμα θυμάμαι τη ματαίωση και το μπέρδεμα που μου είχε προκαλέσει. Αναρωτιόμουν τι στο καλό μαθαίνω. Φαντάζομαι τι αποτυχία θα έχει στα προνήπια και στα νήπια. Εννοείται επίσης πως τίποτα δεν έμαθα και πως μίσησα τα αγγλικά. Από τότε ξάπλωνα στο πάτωμα και έλεγα στους γονείς μου ότι μόνο σηκωτό θα με πάνε στο φροντιστήριο αγγλικών. Εγώ δεν θέλω το παιδί μου να καταπιέζεται σε αυτή την ηλικία με «μαθήματα» και ξένες γλώσσες. Θέλω να παίξει, να δημιουργήσει, να κοινωνικοποιηθεί και να νιώσει ελεύθερο. Τώρα που μπορεί, γιατί μετά δεν θα έχει αυτή τη δυνατότητα. Δεν ξαναγυρίζουν πίσω αυτά τα χρόνια. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έτσι μαθαίνουν. Δηλαδή αν κάνει αγγλικά μια ώρα την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο θα μιλάει άπταιστα μετά από λίγα χρόνια; Άλλο να είσαι δίγλωσσος και άλλο να σου λένε ξαφνικά στα 4 μάθε τα χρώματα στα αγγλικά. Για το παιδί αυτής της ηλικίας άλλα θέματα έχουν προτεραιότητα και σίγουρα δεν πρόκειται να έχει κίνητρο για την εκμάθηση των αγγλικών, αφού δεν το εξυπηρετεί επικοινωνιακά. Δεν με νοιάζει να μάθει στο νηπιαγωγείο τα χρώματα, τους αριθμούς και άλλες λεξούλες στα αγγλικά ή να λέει αγγλικά τραγουδάκια. Θα τα μάθει, όπως τα μάθαμε και εμείς! Αγγλικά στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στο πανεπιστήμιο…. Θα τα μάθουν και τα αγγλικά και όσες γλώσσες μπορούμε να πληρώσουμε (γιατί στο σχολείο δεν πρόκειται). Αντί να βρεθεί μια λύση να γίνει ποιοτική η εκμάθηση των ξένων γλωσσών στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο, πάτε να καταστρέψετε τη μοναδική βαθμίδα που λειτουργεί ακόμα καλά. Έχουμε βαρεθεί να πληρώνουμε φροντιστήρια. Ή μήπως τώρα πρεπει να τα στείλουμε φροντιστήριο και από το νηπιαγωγείο; Έτσι θα αναβαθμιστεί η εκπαίδευση;
Με αφορμή την πιλοτική προσθήκη της ενασχόλησης με την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο και κατανοώντας το σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο προτείνεται κάτι τέτοιο, θα ήθελα να σημειώσω πως, για τους αντίστοιχους λόγους, θα ήταν εξίσου πολυσήμαντη η εισαγωγή του μαθήματος της Μουσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω μουσικών και μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων με στοχευμένη καθοδήγηση μουσικά από τον εκπαιδευτικό μουσικής ΠΕ79.01 και την παρουσία και τη συνεργασία με τις/τους νηπιαγωγούς, ώστε να επιτευχθούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στη γνωστική, συναισθηματική, κιναισθητική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων, την εξάσκηση της ακοής καθώς και της δυνατότητας συνεργασίας και επικοινωνίας που εκ φύσεως εμπεριέχει η ενασχόληση με τη Μουσική.
Ως μητέρα και ως εκπαιδευτικός θεωρώ απαράδεκτη την εισαγωγή αγγλικής γλώσσας σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία που τα παιδιά χρειάζονται σταθερότητα και χρόνο να εξοικειωθούν με τη γλώσσα, τις εκπαιδευτικούς, το περιβάλλον του σχολείου πόσο μάλλον αν χρειάζεται να γνωρίσουν κι άλλη γλώσσα κι άλλους εκπαιδευτικούς….
Δηλώνω την αντίθεσή μου με την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο.
Δεν πιστεύω ότι τα παιδιά μου πρέπει να διδάσκονται αγγλικά στο νηπιαγωγειο, όταν καλά καλά δεν έχουνε μάθει να μιλούν σωστά τα ελληνικά σε αυτή την μικρή ηλικία.
Δεν χρειάζεται βιασύνη για να μάθει κανείς αγγλικά. Δηλαδή εμείς που μάθαμε στο γυμνάσιο και έπειτα πάθαμε τίποτα;
Ποιος μας λέει ότι είναι χρήσιμο να μαθαίνουν τα παιδιά αγγλικά στο νηπιαγωγείο; Αν υπάρχει τεκμηρίωση αυτόυ του σκεπτικού, παρακαλώ το υπουργείο να τη δημοσιεύσει.
Ως εκπαιδευτικός της πράξης αναρωτιέμαι αν η υλοποίηση δραστηριοτήτων αγγλικής γλώσσας και μάλιστα από ένα τρίτο πρόσωπο, είναι μία από τις ανάγκες των νηπιαγωγείων μας και των νηπίων, τα οποία περισσότερο έχουν ανάγκη σύνδεσης με ένα πρόσωπο αναφοράς για την καλλιέργεια κλίματος ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Ήδη τα νήπια με το πρόγραμμα, όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, αναγκάζονται σε κάποιες περιπτώσεις να αλλάζουν ακόμα και 3 δασκάλες στη διάρκεια της ημέρας(πρωινή υποδοχή, υποχρεωτικό πρωινό, ολοήμερο). Είναι αλήθεια προτεραιότητα των νηπίων η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, τη στιγμή που προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε βασικές δεξιότητες στη χρήση της ελληνικής γλώσσας και του λόγου γενικότερα; Μήπως τείνουμε να σχολειοποιήσουμε το νηπιαγωγείο; Μήπως η ύπαρξη ψυχολόγων ή λογοθεραπευτών ανά ομάδες σχολείων θα ήταν πιο ουσιαστική για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας σ αυτή την τόσο ευαίσθητη ηλικία και να αναβαθμίσουμε το ελληνικό σχολείο; Μήπως θα πρέπει να εστιάσουμε στα πραγματικά προβλήματα της παιδείας και των σχολείων μας;
Το νηπιαγωγείο χρειάζεται περισσότερες/-ους νηπιαγωγούς και ολιγομελη τμήματα νηπίων-προνηπίων. Οι ειδικότητες κατακερματίζουν τη φιλοσοφία του αναλυτικού προγράμματος και μόνο αναστάτωση μπορούν να προκαλέσουν.
Η ΠΕΚΑΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης) θεωρεί την πιλοτική εισαγωγή του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο ως ένα θετικό βήμα που θα επιτρέψει την εξοικείωση των παιδιών με την αγγλική γλώσσα και θα ενισχύσει μακροπρόθεσμα την αποτελεσματική εκμάθησή της. Ταυτόχρονα, θα επεκτείνει και θα εμπλουτίσει τους στόχους του Προγράμματος σπουδών του Νηπιαγωγείου. Η ενασχόληση των μαθητών με τα Αγγλικά, όπως αυτή περιγράφεται στο σχεδιασμό του ΥΠΑΙΘ, μας βρίσκει σύμφωνους, δηλαδή η διδασκαλία τους να γίνεται από εκπαιδευτικούς Αγγλικής ΠΕ06 με τη συνέργεια του/της Νηπιαγωγού.
Η εισαγωγή δομημένων διδακτικών ενοτήτων όπως αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, είναι αντίθετη με τη φιλοσοφία του ενδεδειγμένου προγράμματος σπουδών, τις ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας και τις μελέτες για την προσχολική εκπαίδευση, που εστιάζουν στην μάθηση μέσω του παιχνιδιού, με στόχους που θέτει η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες της ομάδας, και με βασική αρχή ότι η γνώση κατακτάται ολιστικά και είναι ενιαία και όχι ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΕΝΗ σε μαθήματα όπως συμβαίνει με το Δημοτικό σχολείο και τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγική η είσοδος ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία (όπως ΠΕ06) και ο χωρισμός σε διδακτικές ώρες ανά μάθημα. Άλλωστε δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα που να στηρίζουν ότι η εκμάθηση ξένης γλώσσας από 4 ετών θα τα ωφελούσε, αφού έχουν όλο το χρόνο μετά να μάθουν αγγλικά πιο ώριμα και χωρίς άσκοπη πίεση. Σκεφτείτε και τα αλλοδαπά παιδιά πόσο θα δυσκολευόντουσαν που δεν γνωρίζουν καν ελληνικά!Επίσης η είσοδος ξένου εκπ/κού για πχ μισή ώρα, θα προκαλούσε αναστάτωση στα παιδιά, αλλά και άσκοπα έξοδα από το κράτος.ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ. Ως εκπαιδευτικό προσχολικής εκπαίδευσης της χώρας μας με βρίσκει κάθετα αντίθετη.
Δεν συμφωνώ με την εισαγωγή των αγγλικών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Σε αυτή την ηλικία υπάρχουν πολλά παιδιά που δυσκολεύονται να χειριστούν σωστά την ελληνική γλώσσα και το τελευταίο πράγμα που τους χρειάζεται τη δεδομένη στιγμή είναι να έρθουν σε επαφή και με την αγγλική γλώσσα.
Το εν λόγω άρθρο για την αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο και μάλιστα από εκπ/κο Π06, ΔΕΝ στηρίζεται στο εκπαιδευτικό πλαίσιο του Νηπ/γείου, αλλά δυστυχώς ούτε στις ιδιαιτερότητες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Δεν λαμβάνει υπόψη τη γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων αλλά ούτε και τον ενδεδειγμένο (βάσει μελετών) τρόπο διδασκαλίας και μάθησης για τη προσχολική ηλικία. Το Νηπιαγωγείο ΔΕΝ είναι Δημοτικό σχολείο ώστε να διδάσκονται αυστηρά δομημένες διδακτικές ενότητες με διαφορετικές ειδικότητες!! Τα παιδιά αυτής της ηλικίας μαθαίνουν με παιγνιώδη τόπο και με στόχους που θέτει η επιμορφούμενη για αυτή την ηλικία νηπιαγωγός, βάσει του ΔΕΠΠΣ και η γνώση κατακτάται με ενιαία ολιστική προσέγγιση και όχι κατακερματισμένη σε διακριτά μαθήματα!
Απ όλα λοιπόν τα εφόδια που καλούνται να αποκτήσουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, με τι κριτήρια προτείνεται η γνωριμία με την αγγλική γλώσσα;Και μάλιστα χωρίς καμία επιστημονική αναφορά που να οδηγεί σε θετικά γνωστικά και κοινωνικά αποτελέσματα από αυτή τη πρόωρα βεβιασμένη και αντιπαιδαγωγική τελικά εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο;Τα προνήπια τώρα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά τη μητρική τους γλώσσα ενώ τα αλλοδαπά δεν μιλάνε πολλές φορές ελληνικά!Μόνο σύγχυση μπορεί να προσφέρει η αγγλική γλώσσα από τόσο νωρίς! Ποιο το όφελος να μαθαίνουν 10 λέξεις στα αγγλικά από 4 ετών κι ενώ μπορεί αργότερα να κουραστούν;Γιατί να μην αρχίσουν από το Δημοτικό;Διαφωνώ κάθετα στην σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου και στην εισαγωγή ξένης γλώσσας από τόσο νωρίς και δη από άλλον εκπαιδευτικό μη σχετικό με αυτή την ηλικία. Υπάρχει σχετική βιβλιογραφία γι αυτά αλλά και για τη φιλοσοφία του αναλυτικού προγράμματος που ενδείκνειται για την προσχολική εκπαίδευση, η οποία δε λαμβάνεται καθόλου υπόψη με την πρόταση του άρθρου αυτού.ΜΗΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟ!
Δεν συμφωνώ με την εισαγωγή των αγγλικών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω αυτή την αγωνία για εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από τόσο μικρή ηλικία τη στιγμή που πολλά παιδιά δυσκολεύονται να χειριστούν σωστά την ελληνική γλώσσα.
Διαφωνώ πλήρως με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Θα ήταν προτιμότερο να εστιάσετε στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και στη σωστή αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών.
Χρόνια τώρα βιώνουμε στην εκπαίδευση τον παραγκωνισμό και την εσκεμμένη συρρίκνωση της ελληνικής γλώσσας, τον εξοστρακισμό μεγάλου μέρους του λογοτεχνικού μας θησαυρού και τον ευτελισμό των αξιών, φορέας των οποίων είναι και η γλώσσα. Την ώρα που συζητάται να γίνει η ελληνική, γλώσσα προγραμματισμού στην πληροφορική λόγω υψηλής ακρίβειας των σημαινομένων, εμείς συνεχώς ρίχνουμε τον πήχυ και μπερδεύουμε τα παιδιά με ανούσιες για τη νηπιακή και την πρώτη παιδική ηλικία γνώσεις. Συνάμα θέτοντας την αγγλική δίπλα στην ελληνική στην ηλικία που οικοδομείται η έκφραση, το λεξιλόγιο, η σύνταξη κ.λ. δημιουργούμε σύγχυση, άγχος, ανασφάλεια στους μικρούς μαθητές, ενώ τους εμποτίζουμε με έναν αλλότριο πολιτισμό, αφού κατά τον Οδυσσέα Ελύτη, η γλώσσα είναι φορέας ήθους.
Ας μάθουν παιχνίδι,δημιουργία,καλλιτεχνία,συμμετοχή,κοινωνικότητα,συνεργασία,και τα αγγλικά αργότερα.
Είναι πολύ νωρίς για ξένες γλώσσες
Στὸ Νηπιαγωγεῖο χρειάζεται νὰ δίνονται εὐκαιρίες μέσα απὸ μελετημένη ἀλληλεπίδραση γιὰ ἀνάπτυξη τῆς ἐκφραστικῆς ἱκανότητας τῶν παιδιῶν στὴ μητρική τους γλῶσσα, στὴ γλῶσσα δηλαδή μέσα στὴν ὁποία ἤδη κουβαλοῦν βιώματα, σὲ αὐτὴν ποὺ χτίζουν σιγὰ σιγὰ τὸν ἐννοιολογικό τους κόσμο. Προέχει ἠ καλλιέργεια καὶ ἐμβάθυνση τὴς αὐτοαντίληψης καὶ αὐτοέκφρασης τοῦ παιδιοῦ σὲ αὐτὴ τὴν κρίσιμη ἡλικία καὶ αὐτὰ γίνονται στὴ γλῶσσα σύνδεσης μὲ τὸν κόσμο γύρω του καὶ μὲ τὰ βιώματά του, τὴ μητρικὴ γλῶσσα, καὶ γιὰ τὰ ἑλληνόπουλα εἶναι ἡ ἑλληνικὴ γλῶσσα. Καὶ τὸ παιχνίδι καὶ τὸ τραγούδι καὶ ὁ χορὸς καὶ τὸ παραμύθι καὶ ἡ συνομιλία καὶ τὸ «χαίρετε» καὶ τὸ «καλημέρα» καὶ τὸ «καλησπέρα» καὶ τὸ «καληνύχτα» καὶ τὸ «γειά σου» στὰ Ἑλληνικὰ. Ἔτσι χτίζεται ἡ γλωσσική ἐπάρκεια, μέσα ἀπὸ ὅλες τὶς ἐκφάνσεις τὶς ζωῆς. Ὑπάρχει ἀργότερα χρόνος γιὰ ἀπόκτηση γνώσεων ξένων γλωσσῶν, προέχει ἡ κατάκτηση τῆς γλώσσας τοῦ ἑαυτοῦ μας γιὰ νὰ τὸν κατανοοῦμε κιόλας…
Πανελλήνια Κοινότητα Ρέτζιο
Reggio Inspired Network
of Greece
Θέμα: «Αίτημα για Τροποποιήσεις στο νέο σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλων Διατάξεων».
Αγαπητή κΥπουργέ,
η νεοσύστατη ομάδα μας παρακολουθεί και μελετά με προσοχή όλες τις αλλαγές που προωθούνται στην Εκπαίδευση. Η ομάδα μας αποτελείται από επαγγελματίες εκπαιδευτικούς του δημόσιου τομέα, του ιδιωτικού τομέα, και γονείς. Όλα τα μέλη μας μέσα από διαδικασίες διαλόγου υποστηρίζουν την ανάπτυξη και τη μάθηση του παιδιού στηριζόμενα σε σύγχρονα επιστημονικά ευρήματα, συγκριτικές έρευνες, και εμπειρικές μελέτες. Όλα τα μέλη μας ανταλλάσουν ιδέες για θετικές εκπαιδευτικές πρακτικές και προτάσεις λύσεων σε προβληματισμούς που αφορούν τα παιδιά στη βάση δύο κεντρικών αξόνων, της Επιστήμης και της Δημοκρατίας.
Δεδομένων αυτών και με αφορμή τις προτάσεις του νέου σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλων Διατάξεων», καταγράφουμε και δημοσιεύουμε προς συζήτηση και γνώση τα παρακάτω, δεδομένα:
α) από το 2005 έως και το 2018 οι μισθοί όλων των ελλήνων εκπαιδευτικών έχουν μειωθεί κατά 30%, αντίθετα από τους μισθούς των υπολοίπων εκπαιδευτικών των χωρών του ΟΟΣΑ οι οποίοι έχουν αυξηθεί έως 13% (OECD, 2019 ).
β) το 43% των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ίσο ή και μεγαλύτερο της ηλικίας των 50 ετών. Το ποσοστό αυτό είναι ένα από τα υψηλότερα των χωρών του ΟΟΣΑ (μαζί με αυτά της Εσθονίας, της Ιταλίας, της Λιθουανίας (OECD, 2019).
γ) η Ελλάδα έχει μία από τις χαμηλότερες αναλογίες μαθητών: εκπαιδευτικών στην Ευρώπη (9.4) μαζί με άλλες δύο χώρες, το Λουξεμβούργο (9.0) και τη Λιθουανία (10.6) (Eurostat, 2019 ). Ωστόσο,
δ) η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα την τελευταία 10ετία είναι χαρακτηριστική της χαμηλής αυτής προαναφερθείσας αναλογίας. Συγκεκριμένα το 2010 οι γεννήσεις ζώντων ήταν 114.766, ενώ το 2018 οι γεννήσεις αυτών ήταν μόλις 86.440 (ΕΛΣΤΑΤ, 2019 ).
ε) το μέγεθος της τάξης αποτελεί δείκτη της υψηλής ή της χαμηλής ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την πειραματική μελέτη STAR όπου έλαβαν μέρος παιδιά από το νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ δημοτικού, στις τάξεις όπου τα παιδιά ήταν 13-17 σημειώνονταν καλύτερες επιδόσεις σε όλους τους τομείς από τις τάξεις όπου τα παιδιά ήταν 22-26 (Finn, 2002• Woods, 2015 ).
στ) το μέγεθος της τάξης επηρεάζει όχι μόνο τις επιδόσεις των μαθητών στις τρέχουσες, καθώς και τις επόμενες τάξεις (NIERR, 2004), αλλά και τη μεθοδολογία που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί (έλεγχος και καθοδήγηση ή υποστήριξη των ενδιαφερόντων, των κλίσεων και των ιδιαίτερων αναγκών των παιδιών) και τις συνέπειες αυτής στην περαιτέρω γνωστική, γλωσσική, και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη όλων των ατόμων (Espinosa, 2002).
ζ) το μέγεθος της τάξης αποτελεί επιπρόσθετα μέτρο για την εξασφάλιση της καλύτερης υγείας (λοιμώξεις) και της ασφάλειας (τραυματισμοί) των μαθητών (Finn, 2002). Το σημείο αυτό έχει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα δεδομένης της πρόσφατης εμπειρίας μας με τον Covid-19. Καθώς και με τη θεσμοθέτηση και την εφαρμογή της υποχρεωτικής διετούς φοίτησης των προνηπιών στο Νηπιαγωγείο.
η) οποιαδήποτε συζήτηση για τη μεταβολή του μεγέθους των τάξεων οφείλει να προσκαλεί σε διάλογο εκπροσώπους της Δημόσιας Υγείας, εκπροσώπους Παιδιάτρων και εκπροσώπους των Παιδαγωγικών Σχολών, όπως συμβαίνει σε άλλες οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες (NIEER, 2004 ).
θ) σύμφωνα με το ΟΟΣΑ οι στόχοι της εκπαίδευσης για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα αναλύονται ως δεξιότητες: γνωστικές (κριτική σκέψη, συλλογισμός, επιχειρηματολογία, καινοτομία), ενδο-προσωπικές (ευελιξία, πρωτοβουλία, εκτίμηση για τη διαφορετικότητα και μεταγνώση) και διαπροσωπικές (συνεργασία και επικοινωνία, επίλυση συγκρούσεων και διαπραγματεύσεις) (Pellegrino, 2017 ). Οι δεξιότητες αυτές είναι διαφορετικές από τις ήπιες δεξιότητες που προωθούνται ως εργαστήρια/ μαθήματα στο άρθρο 1 του υπό ψήφιση νέο σχέδιο νόμου.
ι) οι Τέχνες και η επαφή των παιδιών μέσω των Τεχνών δια μέσου των επαγγελματιών με παιδαγωγική κατάρτιση εξυπηρετούν άριστα τους στόχους για τι δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως αυτές ορίζονται από τον ΟΟΣΑ αφού σύμφωνα με το πρόσφατο άρθρο του Πανεπιστημίου Michigan (Rymanowicz, 2015) αυτές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας, τη γνωστική ανάπτυξη, τη μαθηματική σκέψη και τη γλώσσα.
Συνοψίζοντας, λαμβάνοντας υπόψη μας τα ανώτερα δεδομένα και ευρήματα, προσκαλούμε τους υπευθύνους να καθυστερήσουν τις διαδικασίες προώθησης του εν λόγω νομοσχεδίου. Να έρθουν σε ουσιαστικό και πραγματικό διάλογο με τους αρμόδιους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς. Να τροποποιήσουν και εμπλουτίσουν τις προτάσεις τους με τα σχετικά επιστημονικά δεδομένα, να χρηματοδοτήσουν μακροχρόνιες εγχώριες έρευνες όπως αντίστοιχα κάνουν άλλες χώρες για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής τους πολιτικής, να λάβουν υπόψη τους προσεκτικά τα δεδομένα του ΟΟΣΑ για την πενιχρότητα του κλάδου των εκπαιδευτικών σε σχέση με την παραγωγικότητά τους και τους στόχους για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, και να αναφέρουν με διαφάνεια τα πρότυπα τους από τις αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές άλλων χωρών με παρόμοια χαρακτηριστικά της Ελλάδος.
Λάθος κίνηση η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.
Με την εισαγωγή των Αγγκικών χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλεπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει από την απ’έξω.
Όχι στην εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας και αυτο που πρεσβεύει. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με αυτό, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά θέματα από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανα μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης.