Άρθρο 09: Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου

1. Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα είκοσι δύο (22) ωρών εβδομαδιαίως, με δέκα (10) μαθήματα Γενικής Παιδείας, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα δέκα τριών (13) ωρών εβδομαδιαίως, που αποτελείται από τέσσερα (4) έως και έξι (6) μαθήματα Ειδικοτήτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού.

α. Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας είναι τα εξής :
1. Ελληνική Γλώσσα (Νέα Ελληνική Γλώσσα 3 ώρες και Λογοτεχνία 1 ώρα),
2. Μαθηματικά (Άλγεβρα 3 ώρες και Γεωμετρία 1 ώρα),
3. Φυσική (2 ώρες),
4. Χημεία (2 ώρες),
5. Ερευνητική Εργασία (Project) (2 ώρες),
6. Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά) (2 ώρες),
7. Ιστορία (1 ώρα),
8. Θρησκευτικά (1 ώρα),
9. Πολιτική Παιδεία, δύο (2) ώρες, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία,
10. Φυσική Αγωγή (2 ώρες).

β .Τα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού στην Α’ ΕΠΑ.Λ. είναι τα εξής :

1. Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:
1. Αρχές Μηχανολογίας (4 ώρες )
2. Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες)
3. Τεχνικό Σχέδιο (2 ώρες)
4. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
5. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες)

2. Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας :
1. Οργάνωση & Διοίκηση (4 ώρες)
2. Αρχές Λογιστικής (3 ώρες)
3. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
4. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (4 ώρες)

3. Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής :
1. Αρχές Αγροτικής Οικονομίας (5 ώρες)
2. Αρχές Λογιστικής (2 ώρες)
3. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
4. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (4 ώρες)

4. Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων :
1. Ναυτική Τέχνη (2 ώρες)
2. Ναυτιλιακές Γνώσεις (2 ώρες)
3. Στοιχεία Μηχανών Πλοίου (2 ώρες)
4. Τεχνικό Σχέδιο (1 ώρα)
5. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας- Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
6. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (4 ώρες)

2. Στην Β΄ και Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα δώδεκα (12) ωρών εβδομαδιαίως, με έξι (6) μαθήματα Γενικής Παιδείας, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα είκοσι τριών (23) ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από τέσσερα (4) έως και έξι (6) μαθήματα Ειδικότητας. Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.

α. Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας είναι τα εξής :
1. Ελληνική Γλώσσα (Νέα Ελληνική Γλώσσα 2 ώρες και Λογοτεχνία 1 ώρα),
2. Μαθηματικά (Άλγεβρα 2 ώρες και Γεωμετρία 1 ώρα),
3. Φυσική (2 ώρες),
4. Χημεία (2 ώρες),
5. Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά) (1 ώρα),
6. Φυσική Αγωγή (1 ώρα).

β. Τα μαθήματα ανά Ειδικότητα Τομέα Ομάδας Προσανατολισμού στη Β’ και Γ’ Τάξη ΕΠΑ.Λ, καθώς και οι διδακτικές ώρες αυτών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και η αντιστοιχία των διδασκόμενων μαθημάτων και των κλάδων-ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε α’ και β’ ανάθεση και των τεσσάρων τάξεων του ΕΠΑ.Λ.

3. Στην «Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζεται πρόγραμμα του εργαστηριακού μαθήματος «Ενισχυτική Εργαστηριακή Εκπαίδευση της Μαθητείας» επτά (7) συνολικά ωρών, επιμερισμένο σε δύο ημέρες εβδομαδιαίως, το οποίο διδάσκεται στη σχολική μονάδα του ΕΠΑ.Λ, καθώς και τις σχολικές μονάδες του ΟΑΕΔ, από εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΑΕΔ για διάρκεια ενός σχολικού έτους, ήτοι από την 1η Σεπτεμβρίου έως και την 30η Αυγούστου εκάστου έτους.
Στην «Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζεται «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας – Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε πέντε (5) ημέρες για ένα σχολικό έτος.
Το «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας – Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» διέπεται από σύμβαση, που συνάπτεται μεταξύ του ΟΑΕΔ και του εργοδότη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου), με επιπρόσθετα κίνητρα πρόσληψης του Μαθητευόμενου μετά το πέρας της μαθητείας, για περίοδο δύο ετών τουλάχιστον. Το εργαστηριακό μάθημα πραγματοποιείται σε Εργαστήρια του ΟΑΕΔ ή στα οικεία Εργαστηριακά Κέντρα ή στα Σχολικά Εργαστήρια του ΥΠΑΙΘ.
Ετησίως, από τη 1η Σεπτεμβρίου έως την 15η Σεπτεμβρίου, οι απόφοιτοι της Τάξης Μαθητείας του σχολικού έτους, που ολοκληρώθηκε την 30η Αυγούστου του ίδιου έτους, εφόσον το επιθυμούν, μπορούν να παρακολουθούν το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης, συνολικής διάρκειας 70 ωρών, για την αρτιότερη προετοιμασία τους για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, απόκτησης Πτυχίου Ειδικότητας, του ΕΟΠΠΕΠ, οι οποίες διεξάγονται ετησίως το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης.

  • 16 Αυγούστου 2013, 10:51 | ΗΛΙΑΣ Κ.

    Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Τεχνολογικών Εφαρμογών, πρέπει να υπάρχει κάποιο εισαγωγικό μάθημα του τομέα Δομικών έργων, όπως π.χ. Αρχές οικοδομικής, ώστε να εξοικειώνονται οι μαθητές με τις έννοιες που θα τους παρουσιαστούν μετέπειτα στον τομέα των Δομικών έργων.

    Επίσης, το μάθημα του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ, που είναι απαραίτητο για το μεγαλύτερο μέρος των Τομέων των Τεχνολογικών Εφαρμογών θα πρέπει να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς Πολιτικούς Μηχανικούς – Αρχιτέκτονες.

  • 16 Αυγούστου 2013, 10:15 | Χρήστος

    Γιατί δεν υπάρχει πουθενά το αναλυτικό πρόγραμμα των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων;

  • 16 Αυγούστου 2013, 10:14 | ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

    Στο νέο τεχνολογικό λύκειο μια ομάδα που υποτιμήθηκε είναι αυτή των Δομικών έργων

    Με μια μόλις ειδικότητα και χωρίς να υπάρχει στην Α λυκείου ένα μάθημα που να το έχουν ανάθεση αποκλειστικά οι δομικοί, ενώ στις άλλες ειδικότητες αυτό διασφαλίζεται

    Η πρόταση μου είναι να γίνει μετονομασία του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ, σε ΓΡΑΜΜΙΚΟ- ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ,να είναι 3ωρο και σε πάνω από 15 μαθητές να μπαίνει και δεύτερος διδάσκοντας

  • 16 Αυγούστου 2013, 10:01 | Καθηγητές του Τομέα Δομικών Έργων του ΕΠΑΛ Βροντάδου – Χίος

    Οι μαθητές που θα επιλέξουν από την Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών , τον Τομέα Δομικών έργων, δεν θα βρούν κάποιο σχετικό αντικείμενο με την επιλογή τους, στα μαθήματα της κατεύθυνσης αυτής στην Α΄Λυκείου.
    Για το λόγο τούτο προτείνουμε το μάθημα:

    «Αρχές σχεδιασμού και Υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» .
    Το περιεχόμενο του μαθήματος να εισάγει τον μαθητή σε βασικές αρχές ανάλυσης – σύνθεσης δομικών έργων, καθώς και στη σχετική ορολογία διάκρισης τους. Επίσης μπορεί να περιλαμβάνει πληροφορίες στις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού σύγχρονων Δομικών έργων.

  • 16 Αυγούστου 2013, 06:31 | Αθανάσιος Κωνσταντινίδης

    Καθείς εφ΄ ώ ετάχθη
    Από το 1959 για την κάλυψη της ανάγκης στελέχωσης της τεχνικής εκπαίδευσης με κατάλληλα εκπαιδευμένο διδακτικό προσωπικό για τη διδασκαλία τεχνικών επαγγελματικών μαθημάτων, δημιουργήθηκε η ΣΕΛΕΤΕ (πλέον ΑΣΠΑΙΤΕ) με τις ειδικότητες:

    Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας
    Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικής
    Εκπαιδευτικών Μηχανολογίας
    Εκπαιδευτικών Πολιτικών Δομικών Έργων-Πολιτικών Έργων Υποδομής

    Θεωρώ απαράδεκτη την άποψη διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων από μηχανικούς ΠΕ12.

  • 16 Αυγούστου 2013, 00:57 | ΚΩΣΤΑΣ

    Eκτός της τεχνολογίας θα πρέπει στο γυμνάσιο να διδάσκεται το μάθημα «στοιχεία τεχνικού σχεδίου» διότι ο μαθητής του γυμνασίου καλείται να επιλεξει λύκειο και τεχνολογικά παραμένει αναλφάβητος.Το τεχνικό σχέδιο είναι το νούμερο ένα μάθημα της τεχνολογίας ,αφού τίποτε δεν μπορεί να κατασκευαστεί εάν πρωτίστως δεν σχεδιαστεί.

  • 16 Αυγούστου 2013, 00:49 | ΚΩΣΤΑΣ

    Α) Το νέο σχέδιο νόμου καταργεί τα μαθήματα επιλογής, τα οποία πρέπει να επανέλθουν:
    Α Τάξη γενικού λυκείου 1) Τεχνικό σχέδιο (πολλοί μαθητές θα μεταγραφούν στα ΕΠΑΛ )
    Β’ τάξη γενικού λυκείου: 1) το γραμμικό σχέδιο και
    2) το ελεύθερο σχέδιο
    Γ’ τάξη γενικού λυκείου:
    2) το αρχιτεκτονικό σχέδιο και
    3) το ελεύθερο σχέδιο.

    Β) Στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών η δομή που προτείνει το Υπουργείο είναι η ακόλουθη, ξεχνώντας μάθημα για τον τομέα των Δομικών Έργων:
    1. Αρχές Μηχανολογίας (4 ώρες)
    2. Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες)
    3. Τεχνικό Σχέδιο (2 ώρες)
    4. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
    5. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες)

    Προτείνω:

    1. Αρχές Μηχανολογίας (3 ώρες)
    2. Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες)
    3. Τεχνολογία Δομικών Έργων (2 ώρες)
    4. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες)
    5. Τεχνικό Σχέδιο (2 ώρες)
    6. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (1 ώρα)

    Γ) Να παραμείνει το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο ως έχει σήμερα.

  • 15 Αυγούστου 2013, 23:43 | ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ

    Για τον «εκσυγχρονισμό» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
    επιχειρήθηκε η εξαφάνιση του τομέα των κατασκευών (Πολιτικού Μηχανικού), που αποτέλεσε επί σειρά ετών έναν από τους πυλώνες της χώρας και της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
    Αυτό φαίνεται από την ύπαρξη μίας μόνο ειδικότητας του τομέα (ο μοναδικός) καθώς επίσης και από το ότι στην ομάδα που ανήκει, Τεχνολογικών Εφαρμογών , δεν έχει μάθημα που να διδάσκεται αποκλειστικά από καθηγητές της ειδικότητας(κάτι που ισχύει για τις άλλες ειδικότητες).
    Θα πρέπει να υπάρχουν μαθήματα και αναθέσεις από όλους τους τομείς και όχι έτσι απροκάλυπτα να συνεχίζεται αυτή η υποτίμηση του τομέα.
    Θα πρέπει εφόσον παραμείνει το σχέδιο να ονομάζεται ΓΡΑΜΜΙΚΟ-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ , και να δοθεί σε πρώτη ανάθεση στους Δομικούς.
    Θα είναι τρίωρο και να μειωθεί το μάθημα Αρχές Μηχανολογίας κατά μία ώρα

    Συνοπτικά

    Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:
    1. Αρχές Μηχανολογίας (3 ώρες )
    2. Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας (3 ώρες)
    3. ΓΡΑΜΜΙΚΟ –ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (3 ώρες)
    4. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή (2 ώρες)
    5. Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (2 ώρες)

  • 15 Αυγούστου 2013, 18:16 | Νικήτας

    Στη Γ ΓΕΛ θα μπορούσε να μπει τμήμα αντιστοιχο με το Οικονομίας και Διοίκησης των ΕΠΑΛ για τα παιδιά που δεν θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ετσι θα δωθεί και ειδικευση και θα αξιοποιηθούν και τα εργαστήρια Πληροφορικής των ΓΕΛ.

  • 15 Αυγούστου 2013, 15:52 | kostas

    Πολύ λίγες οι ώρες των Μαθηματικών . Οι πιο πολλοί μαθητές έχουν ένα σωρό κενά στα Μαθηματικά που θα δυσκολέυει τον εκπαιδευτικό να προχωρήσει την προβλεπόμενη ύλη .
    Επαναφορά των υποστηρικτικών μαθημάτων που τόσο βοήθησαν τους μαθητές αλλά και τους γονιούς τους.
    Το τελευταίο ειδικά αυτό να μην το ξεχνάμε.

  • 15 Αυγούστου 2013, 15:18 | ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ

    ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ
    Προτείνω το μάθημα <> να αντικατασταθεί με <> .

  • 15 Αυγούστου 2013, 15:13 | ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ

    ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ Προτείνω το μάθημα «Αρχές Λογιστικής» να αντικατασταθεί με<>.

  • 15 Αυγούστου 2013, 15:08 | ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ

    Θα ήθελα να επισημάνω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού «Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες .
    Παρατηρώ ότι υπάρχουν αρκετά μαθήματα οικονομικού προσανατολισμού και κανένα μάθημα που να προσανατολίζει τα παιδιά προς την Γεωπονία και τα Τρόφιμα. Κατανοώ ότι κάποιος που θα ασχοληθεί με την αγροτική παραγωγή θα πρέπει να έχει και βασικές γνώσεις οικονομικών αλλά δεν θα γίνει λογιστής. Άρα οι 5 ώρες αγροτικής οικονομίας είναι πάρα πολλές επίσης η αγροτική οικονομία περιέχει και βασικές γνώσεις λογιστικής. Προτείνω το μάθημα «Αρχές Λογιστικής» να αντικατασταθεί με<>.
    Πρέπει να προσανατολιστούν τα παιδιά προς τον πρωτογενή τομέα και όχι προς τον τριτογενή. Σκεφτείτε ένα παιδί στην επαρχία που θέλει να ασχοληθεί με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων να έρθει στην Α τάξη του ΕΠΑΛ να επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής και να κάνει 7 ώρες την εβδομάδα οικονομικά μαθήματα ( όπως η κατεύθυνση οικονομίας και διοίκησης) δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον.
    προσπαθεί να καταλάβει που βρίσκεται και ότι δεν έχει κάνει λάθος επιλογή.

  • 15 Αυγούστου 2013, 15:06 | ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ

    Θα ήθελα να επισημάνω την διαφωνία μου ως προς το πρόγραμμα σπουδών της ομάδας προσανατολισμού «Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου τα μαθήματα προσανατολισμού ειδικότητας είναι 1. Αγροτική Οικονομία 5 ώρες 2. Αρχές Λογιστικής 2 ώρες. ….
    Παρατηρώ ότι υπάρχουν αρκετά μαθήματα οικονομικού προσανατολισμού και κανένα μάθημα που να προσανατολίζει τα παιδιά προς την Γεωπονία και τα Τρόφιμα. Κατανοώ ότι κάποιος που θα ασχοληθεί με την αγροτική παραγωγή θα πρέπει να έχει και βασικές γνώσεις οικονομικών αλλά δεν θα γίνει λογιστής. Άρα οι 5 ώρες αγροτικής οικονομίας είναι πάρα πολλές επίσης η αγροτική οικονομία περιέχει και βασικές γνώσεις λογιστικής. Προτείνω το μάθημα «Αρχές Λογιστικής» να αντικατασταθεί με <>.
    Πρέπει να προσανατολιστούν τα παιδιά προς τον πρωτογενή τομέα και όχι προς τον τριτογενή. Σκεφτείτε ένα παιδί στην επαρχία που θέλει να ασχοληθεί με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων να έρθει στην Α τάξη του ΕΠΑΛ να επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού Γεωπονίας τροφίμων και διατροφής και να κάνει 7 ώρες την εβδομάδα οικονομικά μαθήματα ( όπως η κατεύθυνση οικονομίας και διοίκησης) δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον. Θα προσπαθεί να καταλάβει που βρίσκεται και ότι δεν έχει κάνει λάθος επιλογή.

  • 15 Αυγούστου 2013, 11:50 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    Στην Ομάδα Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής στην Α΄τάξη το μάθημα «Αρχές Λογιστικής» θα πρέπει να αντικατασταθεί από το μάθημα «Βασικές Εφαρμογές Γεωπονίας και Τεχνολογίας τροφίμων» που ήδη διδάσκεται και εξοικειώνει τους μαθητές με τον τομέα που επέλεξαν να ακολουθήσουν και για το οποίο υπάρχει πλήρης οδηγός διδασκαλίας. Το μάθημα «Αρχές Λογιστικής» δεν χρειάζεται στην τάξη προσανατολισμού του τομέα Γεωπονίας αφού στην τάξη αυτή θα διδάσκεται το οικονομικό μάθημα «Αρχές Αγροτικής Οικονομίας».

  • 15 Αυγούστου 2013, 10:52 | ΦΥΣΙΚΟΣ, ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ MSc

    Το μάθημα
    τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών
    πρέπει να διδάσκεται ίσες ώρες σε όλους τους σχετικούς τομείς
    με Α ανάθεση μόνο στις ειδικότητες της τεχνολογίας.

    Το μάθημα
    ερευνητικές εργασίες
    πρέπει να διδάσκεται Α ανάθεση μόνο
    από τις ειδικότητες της τεχνολογίας.
    Δεν είναι δυνατόν ειδικότητες της εκπαίδευσης γενικής παιδείας
    (φιλόλογοι, μαθηματικοί, αγγλικών, κλπ) που δεν εκπονούν διπλωματικές εργασίες για τη λήψη πτυχίου, ούτε διδάσκονται εργαστηριακά μαθήματα που συνοδεύονται από φύλλα εργασίας να έχουν Α ανάθεση αυτό το μάθημα.
    Συγκρίνετε στο διαδίκτυο ερευνητικές εργασίες με επιβλέποντες εκπαιδευτικούς τεχνολογίας και καθηγητές γενικής παιδείας να δείτε ποιοι επιβάλλεται να διδάσκουν το μάθημα.

    Δεν μπορούν όλοι οι καθηγητές να διδάσκουν όλα τα μαθήματα.
    Leonardo da Vinci δεν υπάρχει σήμερα….

  • 15 Αυγούστου 2013, 10:50 | ΦΥΣΙΚΟΣ, ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ MSc

    Το μάθημα
    <>
    πρέπει να διδάσκεται ίσες ώρες σε όλους τους σχετικούς τομείς
    με Α ανάθεση σε όλες τις ειδικότητες της τεχνολογίας.

    Το μάθημα
    <> πρέπει να διδάσκεται Α ανάθεση μόνο
    από τις ειδικότητες της τεχνολογίας.
    Δεν είναι δυνατόν ειδικότητες της εκπαίδευσης γενικής παιδείας
    (φιλόλογοι, μαθηματικοί, αγγλικών, κλπ) που δεν εκπονούν διπλωματικές εργασίες για τη λήψη πτυχίου, ούτε διδάσκονται εργαστηριακά μαθήματα που συνοδεύονται από φύλλα εργασίας να έχουν Α ανάθεση αυτό το μάθημα.
    Συγκρίνετε στο διαδίκτυο ερευνητικές εργασίες με επιβλέποντες εκπαιδευτικούς τεχνολογίας και καθηγητές γενικής παιδείας να δείτε ποιοι επιβάλλεται να διδάσκουν το μάθημα.

    Δεν μπορούν όλοι οι καθηγητές να διδάσκουν όλα τα μαθήματα.
    Leonardo da Vinci δεν υπάρχει σήμερα….

  • 15 Αυγούστου 2013, 09:51 | Αλέξιος Λ.

    Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Τεχνολογικών Εφαρμογών,θα πρέπει να
    προστεθεί και εισαγωγικό μάθημα του Τομέα Δομικών Έργων στην Α’ ΕΠΑ.Λ. (Αρχές Δομικών Έργων ή Οικοδομικής που να είναι 3ώρο,όπως γίνεται και για τους υπόλοιπους τομείς.

    Επίσης, το μάθημα του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ, που είναι απαραίτητο για το μεγαλύτερο μέρος των Τομέων των Τεχνολογικών Εφαρμογών πρέπει να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς Πολιτικούς Μηχανικούς – Αρχιτέκτονες.

    Παράλληλα, στη Τάξη Μαθητείας του προαιρετικού 4ου έτους σπουδών, πρέπει να παραμείνει εντός της τυπικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και να μην δοθεί στο Υπουργείο Εργασίας ως μαθητεία του ΟΑΕΔ. Δεν νοείται τυπική εκπαίδευση εκτός του Υπ. Παιδείας.

  • 15 Αυγούστου 2013, 02:02 | Βασίλης Πολυχρονιάδης

    Τα εργαστηριακά μαθήματα στο ΕΠΑ.Λ. μέχρι τώρα διδάσκονται στα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) ή σε Σχολικά Εργαστήρια. Στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο πού θα διδάσκονται ;
    Στην περίπτωση που οι εργαστηριακές ώρες πραγματοποιούνται στα εργαστήρια των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης , με επίσης πρωινό ωράριο λειτουργίας , θα προηγούνται στη χρήση των εργαστηρίων τα τμήματα των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης. Δηλαδή η Σχολή μη τυπικής εκπαίδευσης θα καθορίζει την λειτουργία (αριθμός τμημάτων ,ειδικοτήτων) του νέου Επαγγελματικού Λυκείου ;
    Τα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης,να παρέχουν την απαιτούμενη εργαστηριακή εκπαίδευση και να υποστηρίζουν την λειτουργία των σχολών μη τυπικής εκπαίδευσης.

  • 15 Αυγούστου 2013, 01:00 | Μάνος

    Θα ήθελα να αναφερθώ στην ουσιαστική κατάργηση του μαθήματος της ΙΣΤΟΡΙΑΣ στα ΕΠΑΛ και στην κατάργηση των μαθημάτων υποστήριξης.Συγκεκριμένα, ενώ το μάθημα διδασκόταν 2 ώρες την εβδομάδα στην Α΄Λυκείου και μία στη Β΄Λυκείου (και αυτές ήταν παιδαγωγικά ανεπαρκείς, αλλά υπήρχε ανοχή, καθώς επρόκειτο για επαγγελματική εκπαίδευση) και ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου ήταν να διδάσκεται το μάθημα έστω μία ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου), τώρα, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που τίθεται υπό διαβούλευση, προτείνεται να διδάσκεται το μάθημα μόνο μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου. Η πρόταση αυτή φανερώνει άγνοια των πραγματικών αναγκών του μαθήματος. Δεν είναι δυνατόν, οι μαθητές με μία ώρα την εβδομάδα και μόνο στην Α΄Λυκείου να διδαχτούν Αρχαία, Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία -ούτε καν μία ιστορική περίοδο- και με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν στοιχειώδη – έστω – γνώση της ιστορικής συνέχειας και ιστορική παιδεία. Η πρόταση συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, και φανερώνει πως το μάθημα της Ιστορίας υπάρχει στο σχέδιο νόμου στην Α΄Λυκείου απλά, για να φαίνεται πως διδάσκεται, ενδεχόμενο που, για όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση, το καθιστά πρακτικά αδύνατο. Δυστυχώς, αυτό το σχέδιο νόμου θα δημιουργήσει περισσότερους «ιστορικά αναλφάβητους» μαθητές.
    Επίσης, σε ότι αφορά στα μαθήματα υποστήριξης, ουσιαστικά καταργούνται και τα Νέα Ελληνικά, και είναι κρίμα, καθώς είχαν βοηθήσει πολλούς μαθητές με γλωσσικές αδυναμίες. Ήδη υπάρχουν οι πρώτες αντιδράσεις από γονείς. Άραγε, θα ληφθούν υπόψη αυτές οι θέσεις στην τελική κατάθεση του νομοσχεδίου; Το γεγονός ότι πρόκειται για ΕΠΑΛ δε σημαίνει πως πρέπει να παραγκωνιστεί περαιτέρω η ιστορική και γλωσσική παιδεία των μαθητών.

  • 15 Αυγούστου 2013, 00:04 | Ένωση Θεολόγων Ν. Ημαθίας

    ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
    Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ
    Βέροια

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Με αφορμή το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που είδε το φως της δημοσιότητας πριν λίγες ημέρες, θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη αντίθεσή μας στη σχεδιαζόμενη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών στη Β΄ Τάξη του νέου Επαγγελματικού Λυκείου.
    Η υποβάθμιση του μαθήματος, με την κατάργησή του στη Β΄ τάξη του νέου Επαγγελματικού Λυκείου και τη μείωση έτσι, των ήδη λίγων ωρών (σύμφωνα με το προηγούμενο ωρολόγιο πρόγραμμα 1 ώρα στην Α΄ τάξη και 1 ώρα στη Β΄τάξη), είναι ενέργεια όχι μόνο αντισυνταγματική, αλλά και αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική.
    Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν εξυπηρετούν το σκοπό τους και απαξιώνονται στην πράξη (απώλεια διδακτικών ωρών λόγω αργιών, γιορτών και εκδρομών),πολύ δε περισσότερο όταν αυτά διδάσκονται σε μία μόνο τάξη!
    Οι μαθητές στην κρίσιμη αυτή ηλικία θα στερηθούν το δικαίωμα να αποκτήσουν θρησκευτική συνείδηση μέσα από την κριτική προσέγγιση της ορθόδοξης πίστης, που στη χώρα μας εξακολουθεί να επηρεάζει τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας και τη σύγχρονη όψη του πολιτισμού και της ιστορικής ταυτότητάς του.
    Παραγνωρίζεται με τον τρόπο αυτό ότι η διαμόρφωση αξιών, στάσεων, η υπέρβαση των προκαταλήψεων, των στερεοτύπων και των διακρίσεων, η αποδοχή των διαφορών, η επίλυση των αντιπαλοτήτων, η ανάλυση και συζήτηση μεγάλων σύγχρονων προβλημάτων, συνδέονται με τις αξίες και την υπαρξιακή στάση που προκύπτει από το ήθος της ελληνορθόδοξης παράδοσης.
    Αυτό λοιπόν το μάθημα επιχειρείται να στερηθούν τα παιδιά μας και να παραμείνουν πνευματικά αμόρφωτα και ηθικά ανοχύρωτα, εύκολη λεία στην προπαγάνδα παραθρησκευτικών σεκτών, καταστροφικών λατρειών, παρακρατικών ρατσιστικών οργανώσεων, οπαδών της βίας του αμοραλισμού και της αναρχίας.
    Παράλληλα, η υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών θα έχει ως αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση και το αβέβαιο εργασιακό μέλλον μεγάλου μέρους των ήδη υπηρετούντων στη Δημόσια Εκπαίδευση Θεολόγων.
    Δηλώνουμε λοιπόν την αντίθεσή μας στη σχεδιαζόμενη αποδυνάμωση της θρησκευτικής αγωγής στην επαγγελματική εκπαίδευση και καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δώσει την ενδεδειγμένη λύση που δεν είναι άλλη, από το να παραμείνει το μάθημα των Θρησκευτικών στον κορμό μαθημάτων της Β΄ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου, εξασφαλίζοντας την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, σε μια εποχή που περισσότερο από ποτέ άλλοτε, η γνώση, η εξειδίκευση και η τεχνική κατάρτιση είναι ανάγκη να συνοδεύεται από αξίες και ήθος .

    Το Δ.Σ. της Ένωσης Θεολόγων Ν. Ημαθίας

  • 14 Αυγούστου 2013, 23:59 | Βασιλεία Νατσιού

    (Προς: 13 Αυγούστου 2013, 20:25 | Νικος)

    Από το 1959 για την κάλυψη της ανάγκης στελέχωσης της τεχνικής εκπαίδευσης με κατάλληλα εκπαιδευμένο διδακτικό προσωπικό για τη διδασκαλία τεχνικών επαγγελματικών μαθημάτων, δημιουργήθηκε η ΣΕΛΕΤΕ (πλέον ΑΣΠΑΙΤΕ) με τις ειδικότητες:
    Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας-Ηλεκτρονικής-Μηχανολογίας-Πολιτικών Δομικών Έργων-Πολιτικών Έργων Υποδομής
    Θεωρώ απαράδεκτη την άποψη διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων από μηχανικούς μόνο ΠΕ12.
    Κρίνω επίσης κατάφορα λανθασμένη την υποβάθμιση-συρρίκνωση του τομέα Δομικών Έργων στην Τεχνική Εκπαίδευση, κλάδο που απασχολεί τεράστιο αριθμό εργαζομένων-τεχνιτών διαφόρων ειδικοτήτων στον κατασκευαστικό τομέα, οι οποίοι μάλιστα δεν συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους στην τριτοβάθμια.

  • 14 Αυγούστου 2013, 22:23 | Βασιλική Παπαϊωάννου

    1) Το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας είναι εξ’ορισμού περιττό στο Επαγγελματικό λύκειο. Προτείνω να αντικατασταθεί από το δίωρο μάθημα της Βιολογίας που διδάσκεται στην αντίστοιχη Α’ τάξη του γενικού λυκείου (φυσιολογία ανθρώπινου σώματος), μιας και βλέπω ότι σε καμία τάξη δεν έχετε μάθημα γενικής παιδείας από το οποίο οι μαθητές μπορουν να διδαχθούν το πώς λειτουργεί το σώμα τους (αναπαραγωγικό σύστημα, ορμόνες, αισθητήρια όργανα), ούτε ν’αποκτήσουν γνώσεις υγιεινής διατροφής και διαβίωσης, πρόληψης ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης, σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων, κλπ. Η μη συνειδητοποιημένη στάση ζωής αφενός δημιουργεί πολλά κοινωνικά προβλήματα (εφηβική εγκυμοσύνη, εθισμοί, κλπ) και αφετέρου επιβαρύνει υπέρογκα το σύστημα υγείας και τα ασφαλιστικά ταμεία με νοσήματα που μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με τη σωστή εκπαίδευση των μελλοντικών πολιτών (παχυσαρκία, αλκοολισμός, AIDS που παρουσιάζει μεγάλη έξαρση την τελευταία διετία στη χώρα μας, κλπ).

    2) Στην Α’ τάξη της Ομάδας Προσανατολισμού Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται «Βασικές Εφαρμογές Γεωπονίας και Τεχνολογίας τροφίμων» αντί του μαθήματος «Αρχής Λογιστικής», του οποίου η ύλη μπορεί να καλυφθεί στο 5ωρο μάθημα «Αρχές αγροτικής Οικονομίας».

  • 14 Αυγούστου 2013, 22:09 | Σάββας

    Θεωρώ ότι είναι απόλυτη ανάγκη, καταρχήν, να γυρίδουν όλοι οι διάφοροι «σύμβουλοι» στις τάξεις για μάθημα, και όχι να περιφέρονται στα διάφορα ΙΕΠ χωρίς αντικείμενο…!
    Είναι κοινή διαπίστωση ότι η ερευνητική εργασία έχει αποτύχει, τι θα γίνει πότε θα καταργηθεί;

  • 14 Αυγούστου 2013, 16:26 | Ζαχαρίας

    επαναφορά των υποστηρικτικών μαθημάτων οπωσδήποτε.

  • 14 Αυγούστου 2013, 16:08 | dim

    Σίγουρα ο τομέας Γεωπονίας και τεχνολογίας τροφίμων είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης για τη χώρα μας.
    Να κάνουν όμως τα παιδιά στην Α΄τάξη εκτός από την αγροτική οικονομία (5 ώρες)- που είναι όντως απαραίτητο μάθημα – και λογιστική (2 ώρες)μάλλον είναι υπερβολή.
    Δεν είναι πιο σωστό αντί για το 2ωρο λογιστικής να κάνουν βασικές αρχές γεωπονίας και τεχνολογίας τροφίμων.
    Με την παραγωγή προϊόντων θέλουν κατά κύριο λόγω να ασχοληθούν.

  • 14 Αυγούστου 2013, 15:33 | ΓΙΩΡΓΟΣ Φ

    Σχετικά με τα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού στην Α’ ΕΠΑ.Λ. η πρότασή μου είναι οι 4 ώρες των Αρχών Μηχανολογίας να γίνουν 2 και οι 2 ώρες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών να γίνουν 4 για τους παρακάτω λόγους:
    Α) για να υπάρχει αντιστοιχία με την Ομάδα Προσανατολισμού Διοίκησης και Οικονομίας που εκεί είναι 4 ώρες
    Β) για να μην αποτρέπει τους μαθητές και κυρίως τις μαθήτριες από την ειδικότητα της Πληροφορικής βάζοντάς τους να διδαχθούν ένα μάθημα που δεν έχει καμμία σχέση με την ειδικότητα της Πληροφορικής και
    Γ) το μάθημα της Τεχνολογίας Πληροφορίας και Επικοινωνιών είναι χρήσιμο και απαραίτητο σε όλες τις ειδικότητες της Ομάδας Τεχνολογικών Εφαρμογών.

  • 14 Αυγούστου 2013, 13:46 | Δημήτρης

    Καλησπέρα,
    Είναι αδύνατο τα μαθηματικά στη Γ´ ΕΠΑ.Λ να έιναι 2 Αλγεβρα και 1 Γεωμετρία, κάποιο λάθος πρέπει να έχει γίνει. Ας υποθέσουμε, ότι ένας μαθητής απο ΕΠΑ.Λ μετά απο πανελλήνιες εξετάσεις, εισάγεται σε κάποιο ΤΕΙ, π.χ. κάποιο τμήμα μηχανολογίας. Επίσης στο ίδιο τμήμα εισάγεται και κάποιος μαθητής που προέρχεται απο Γενικό Λύκειο που αυτός κάνει 8 ώρες μαθηματικά σύμφωνα με το νέο Λύκειο. Προφανώς υπάρχει μια χαοτική υπεροχή του μαθητή του γενικού λυκείου. Εκτός αυτού, σίγουρα δεν πρόκειται ο μαθητής απο το ΕΠΑ.Λ να έχει αποκτήσει τις ελάχιστες, απαραίτητες γνώσεις για να ανταπεξέλθει στο πρόγραμμα σπουδών του ΤΕΙ.
    Τέλος, αναφέρω πως το μάθημα υποστήριξης στα μαθηματικά και στην Α και τη Β ΕΠΑ.Λ, δεν πρέπει να καταργηθεί, είναι στην ουσία ό,τι καλύτερο υπήρξε τα 2 τελευταία χρόνια, γιατί έδωσε τη δυνατότητα σε αδύναμους μαθητές να καλύψουν βασικά κενά τους μέσα απο το ίδιο το σχολείο.

  • 14 Αυγούστου 2013, 13:34 | Ζέτα

    λίγες οι ωρες των μαθηματικών και ειδικά για παιδιά των επάλ! η γεωμετρία πρέπει οπωσδήποτε να γίνει δίωρη , τα υποστηρικτικά να επιστρέψουν , κια η γ λυκείου τουλάχιστον μια ώραα παραπάνω

  • 14 Αυγούστου 2013, 13:32 | ΘΕΜΗΣ

    Οι ΣΕΚ θα πρέπει να είναι ΜΟΝΟ δημόσιες, να μην υπάρχουν ιδιωτικές ΣΕΚ . Δεν μπορεί η ελληνική οικογένεια, αμέσως μετά το Γυμνάσιο, να υποβάλλεται και σε άλλα οικονομικά βάρη, στις σημερινές συνθήκες.

  • 14 Αυγούστου 2013, 13:31 | ΘΕΜΗΣ

    Στην Ομάδα Προσανατολισμού των Τεχνολογικών Εφαρμογών,θα πρέπει να
    προστεθεί και εισαγωγικό μάθημα του Τομέα Δομικών Έργων στην Α’ ΕΠΑ.Λ. (Αρχές Δομικών Έργων ή Οικοδομικής που να είναι 3ώρο,όπως γίνεται και για τους υπόλοιπους τομείς.

    Επίσης, το μάθημα του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ, που είναι απαραίτητο για το μεγαλύτερο μέρος των Τομέων των Τεχνολογικών Εφαρμογών πρέπει να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς Πολιτικούς Μηχανικούς – Αρχιτέκτονες.

    Παράλληλα, στη Τάξη Μαθητείας του προαιρετικού 4ου έτους σπουδών, πρέπει να παραμείνει εντός της τυπικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και να μην δοθεί στο Υπουργείο Εργασίας ως μαθητεία του ΟΑΕΔ. Δεν νοείται τυπική εκπαίδευση εκτός του Υπ. Παιδείας.

  • 14 Αυγούστου 2013, 12:58 | ΒΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Ενώ την ερευνητική εργασία τελικά μπορείς να την διαχειριστείς σαν θέμα της τεχνολογίας , αυτό δεν είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα γίνει έτσι, η φιλοσοφία της τεχνολογίας είναι ολιστική προσέγγιση, πνεύμα και δεξιότητες χεριού, έτσι ίσως θα πρέπει να επιστρέψουμε ξανά στην έννοια της τεχνολογίας και στου τεχνολόγου . Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι είτε μιλάμε για τεχνολογία είτε μιλάμε για ερευνητική εργασία πολύπλοκες κατασκευές , ή εξεζητημένες γραπτές εργασίες, η γνώση πρέπει να πηγή χαράς και όχι εξαναγκασμού

  • 14 Αυγούστου 2013, 12:39 | Γεωργία Λέισου

    Θα ήθελα ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ να εκφράσω την πλήρη αντίθεσή μου στη συρρίκνωση των μαθημάτων γενικής παιδείας.Μία ώρα την εβδομάδα η Λογοτεχνία,κατάργηση των υποστηρικτικών ωρών στο μάθημα της Γλώσσας, ενώ για το μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα αρκεστούν σε μία ώρα και μόνο στην Α΄τάξη!!!Τα αντίστοιχα μαθήματα στα ΓΕΛ διδάσκονται περισσότερες ώρες και σε όλες τις τάξεις.
    Και όλα αυτά όταν οι τρεις πρώτοι στόχοι που θέτει για το Επαγγελματικό Λύκειο το ίδιο νομοσχέδιο είναι οι εξής:α)η παροχή ΓΕΝΙΚΗΣ παιδείας ΥΨΗΛΟΥ επιπέδου β)η προαγωγή της κριτικής σκέψης και γ)η καλλιέργεια των βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας.
    -Πώς θα παρέχουμε γενική παιδεία υψηλού επιπέδου;Με μία ώρα την εβδομάδα; Έξι είναι τα μονόωρα μαθήματα στα ΕΠΑΛ: Λογοτεχνία, Γεωμετρία,Ιστορία,Θρησκευτικά, Αγγλικά (Β΄και Γ΄τάξη), Φυσική Αγωγή (Β΄και Γ΄τάξη). Είναι κοινό μυστικό μεταξύ όλων των μάχιμων εκπαιδευτικών ότι τα μονόωρα μαθήματα δεν προσφέρουν τίποτα επί της ουσίας.
    -Πώς θα προάγουμε την κριτική σκέψη; Χωρίς ιστορία;
    -Πώς θα αναπτύξουμε ολόπλευρα την προσωπικότητά τους; Χωρίς την εμβάθυνση που προσφέρει η Λογοτεχνία; Χωρίς την καλλιέργεια που παρέχει η Γλώσσα;
    Προτείνω: α)όλα τα μονόωρα μαθήματα να γίνουν δίωρα και β)να βρει τη θέση του στο ΕΠΑΛ τόσο το μάθημα της Ιστορίας (απαραίτητο σε όλες τις τάξεις) όσο και το μάθημα της Γλώσσας με τη διατήρηση των υποστηρικτικών του ωρών.

  • 14 Αυγούστου 2013, 08:54 | Γιώργος Στάμος

    Επιβάλλεται η διδασκαλία «AΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ» ΚΑΙ «ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ» σε όλους τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) ως βασικά μαθήματα Γενικής Παιδείας.

    Παρατήρησα ότι ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ από την Α’ ΕΠΑΛ το μάθημα επιλογής «Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες». Παρότι μόνο για ένα χρόνο εισήχθη, έτυχε ευρείας αποδοχής από τους μαθητές. Στο δικό μου σχολείο (πρώην σχολείο γιατί τέθηκα σε διαθεσιμότητα) είχαν φτιαχτεί 3 τμήματα, το είχαν επιλέξει περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που φοιτούσαν συνολικά στην Α’ τάξη.

    Από όλες τις σχετικές έρευνες σε νέους ανθρώπους προκύπτει η άγνοια για θέματα προστασίας της υγείας τους. Οι μαθητές εκτίθενται από μικρή ηλικία σε κινδύνους μακροχρόνιας βλάβης της υγείας τους από ανθυγιεινές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, χρήση ουσιών, κακή διατροφή, μη άσκηση κ.ά.) αλλά επίσης οι νέοι άνθρωποι κινδυνεύουν να προσβληθούν από A.I.D.S. και Ηπατίτιδα και άλλα θανατηφόρα νοσήματα γιατί δεν διδάχθηκαν ως μαθητές επαρκώς στο σχολείο πώς να προστατευθούν. Βέβαια γίνονται αρκετά προγράμματα Αγωγής Υγείας, αλλά θα δείτε ότι αυτά ΠΟΤΕ δεν επαρκούν. Στα προγράμματα Αγωγής Υγείας ΔΕΝ μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές και ΔΕΝ μπορούν να είναι τόσο πολλά σε κάθε σχολείο (όπως η πράξη έχει δείξει) ώστε ΟΛΑ τα παραπάνω θέματα να τίθενται για προβληματισμό σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές. Για παράδειγμα ένα πρόγραμμα για το ΑΛΚΟΟΛ, θα έπρεπε να γίνεται σε ΟΛΑ τα σχολεία, ΚΑΘΕ χρόνο και να συμμετέχουν ΟΛΟΙ οι μαθητές. Μπορεί να γίνει; Γίνεται; Προφανώς όχι. Ίσως να γίνεται ανά 2-3 χρόνια σε μια ομάδα μαθητών. Και ένας μαθητής δεν μπορεί να συμμετέχει σε πολλά προγράμματα λόγω έλλειψης χρόνου και φόρτου εργασίας. Ενώ είναι εφικτό να αφιερωθούν αρκετές ώρες για το αλκοόλ, το A.I.D.S., τα ναρκωτικά και όλα τα παραπάνω θέματα στα πλαίσια της «Αγωγής Υγείας» ως βιωματικού μαθήματος κάθε χρόνο για όλους τους μαθητές μιας τάξης.

    ΠΡΕΠΕΙ να γίνει κατανοητό αγαπητοί συνάδελφοι, ότι η ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ΟΛΩΝ των σχολείων αποτελεί βασική συνιστώσα της Γενικής Παιδείας και επομένως είναι υποχρέωση του Σχολείου να την παρέχει συμβάλλοντας στην προσωπική ανάπτυξη και ολοκλήρωση των μαθητών. Η διδασκαλία της προστασίας της σωματικής και ψυχικής υγείας ήταν βασική συνιστώσα της Γενικής Παιδείας των αρχαίων Ελλήνων, θυμηθείτε το «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».
    Η ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ σχετίζεται άμεσα με τη στάση ζωής που θα αναπτύξουν οι έφηβοι απέναντι στην υγιεινή διατροφή, τον αθλητισμό, το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, τα άτομα με αναπηρίες, τα πυρηνικά, την προστασία του περιβάλλοντος, την εθελοντική αιμοδοσία κ.λπ. Το βιωματικό μάθημα θα δώσει την ευκαιρία της συζήτησης με τους εφήβους των τρόπων πρόληψης των κυριότερων νοσημάτων για τη διατήρηση της σωματικής και ψυχικής τους υγείας. Είναι θέμα ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ πως θα αποφύγουμε τις περισσότερες νόσους που μαστίζουν την ανθρωπότητα και μάλιστα την απληροφόρητη νεολαία (το A.I.D.S., την Ηπατίτιδα, τα λοιπά Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα, το Διαβήτη, τον Καρκίνο, τα Ατυχήματα κ.ά. θανατηφόρες νόσους).

    Επίσης θεωρώ, ότι ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή τις νέες Σ.Ε.Κ.) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ παράλληλα και «ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ». Οι λόγοι της αναγκαιότητας αυτής της διδασκαλίας είναι προφανείς. Οι μαθητές κινούνται, τρέχουν, ταξιδεύουν, αθλούνται και εκτός σχολείου. Θα πρέπει να μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα πιθανό κίνδυνο για την υγεία τους και τη ζωή τους ανά πάσα στιγμή καθώς και να προσφέρουν βοήθεια σε κάθε συνάνθρωπό τους, φίλο, συγγενή, άγνωστο, που έχει ανάγκη.

    Ενόψει της σχεδιαζόμενης βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ας αφιερώσουμε λίγο σχολικό χρόνο ΕΝΤΟΣ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ για το μάθημα της ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ, και στο Γυμνάσιο (προτείνω στη Β’ τάξη Γυμνασίου) και οπωσδήποτε και στην Α’ Λυκείου και των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων και ΣΕΚ, ανεξάρτητα από την Κατεύθυνση που θα επιλέξουν οι μαθητές. ΑΞΙΖΕΙ !!! για την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών μας.

    Πέραν επίσης από την τεράστια ωφέλεια για την υγεία και τη στάση ζωής των μαθητών, η διδασκαλία των παραπάνω μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στην Α’ Τάξη των Λυκείων θα βοηθήσει τους μαθητές στην εξάσκηση από νωρίς στην επιστημονική σκέψη, στη λήψη αποφάσεων, στη διαμόρφωση της στάσης τους απέναντι στις ανθρωπιστικές αξίες, στην ευαισθητοποίησή τους στην προσφορά βοήθειας και στην απόκτηση πνευματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων απαραίτητων σε κάθε σύγχρονο μορφωμένο άνθρωπο που θα τους ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή. ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Το σχολείο πρέπει να στοχεύει σε ανθρώπους μορφωμένους ολοκληρωμένους με αξίες και ιδανικά, και από τις σημαντικότερες και ευγενέστερες για μια πολιτισμένη κοινωνία αξίες είναι Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ.
    Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Στάμος Γιώργος, εκπαιδευτικός ΠΕ14.01 (σε διαθεσιμότητα)

  • 14 Αυγούστου 2013, 07:38 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!

  • 14 Αυγούστου 2013, 00:14 | Μάκης Καραγιάννης

    «Στην Β΄ και Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. Μαθηματικά (Άλγεβρα 2 ώρες και Γεωμετρία 1 ώρα)»!!!

    Όποιος προτείνει 2 ώρες Άλγεβρας στη Γ Λυκείου προφανώς έχει μεσάνυχτα και δεν έχει διδάξει ποτέ του Μαθηματικά σε ΕΠΑΛ. Θα ήθελα να ξέρω το όνομα εκείνου που το εισηγήθηκε. Η Γ Τάξη -εκτός των άλλων- προετοιμάζει τους μαθητές με τις στοιχειώδεις γνώσεις μαθηματικών για τα ΤΕΙ, δηλ Στατιστική, Παράγωγοι, Μελέτη συναρτήσεων, Ολοκληρώματα. Βέβαια με δυο ώρες μπορείς να τους διδάξεις τους τίτλους των κεφαλαίων… Αυτό θα έχει ως συνέπεια όλοι οι μαθητές που εισάγονται στα ΤΕΙ να τα εγκαταλείπουν στην πορεία, γιατί δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στο επίπεδο των μαθηματικών. Ποτέ μέχρι τώρα τα μαθηματικά δεν διδάσκονταν στη Γ’ κάτω από 4 ώρες! Η δε Γεωμετρία που μας προτείνουν, στη Γ’ δεν διδάσκεται ούτε στο Λύκειο! Ποιος άραγε παίζει τόσο αβασάνιστα και εγκληματικά με το μέλλον το παιδιών; Δικαιούμαι τουλάχιστον να ξέρω το όνομά του. Αν έχει το θάρρος ας βάλει την υπογραφή του.

  • 13 Αυγούστου 2013, 23:42 | Ευγενία

    Η Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών έχει 5 τομείς ενώ οι υπόλοιπες ομάδες Προσανατολισμού 1 (2 τα ναυτιλιακά επαγγέλματα). Έτσι οι μαθητές που επιλέγουν τομέα διοίκησης ή γεωπονίας διδάσκονται στην Α ΕΠΑΛ μαθηματα του τομέα τους, ενώ όσοι επιλέγουν τομέα πληροφορικής ή κάποιον άλλον της ίδιας ομάδας διδάσκονται λίγο από όλα. Δεν είναι άδικο;

    Γιατί στην ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών το μάθημά Τεχνολογίες Πληροφορίας κ Επικοινωνιών είναι 2ωρο ενώ στις άλλες ομάδες 4ωρο;;;;

    Τέλος, θα έπρεπε ήδη για τη δημόσια διαβούλευση να γνωρίζουμε κ το πρόγραμμα σπουδών της Β κ Γ ΕΠΑΛ καθώς κ τις αναθέσεις των μαθημάτων.

  • 13 Αυγούστου 2013, 22:34 | Μαρία Ν.

    ο τομέας των Δομικών Έργων δεν εκπροσωπείται από κανένα μάθημα προσανατολισμού στην Α΄τάξη. Μειώνοντας από μία ώρα Αρχές Μηχανολογίας και Ηλεκτρισμού θα μπορούσε να προστεθεί Γενική Δομική ή Οικοδομική μαθήματα που θα προσέφεραν βασικές γνώσεις για το κτίριο και σε μηχανολόγους και ηλεκτρολόγους. Επιπλέον το τεχνικό σχέδιο θα πρέπει να γίνει 3ώρο αφού το 2ωρο ειναι λίγος χρόνος για σχέδιο και για το ΣΕΠ αρκεί η 1 ώρα.

  • 13 Αυγούστου 2013, 20:24 | Νικος

    Στις α αναθεσεις στις θεωρίες του μηχανολογικού τομέα και οποιουδηποτε αλλου τομεα θα πρέπει να τις έχουν οι ΠΕ 12 του Πολυτεχνείου και έλλειψη αυτών οι ΠΕ 17. Στα εργαστήρια να ειναι κοινές. Αυτο στηρίζεται στα επαγγελματικά δικαιώματα καθώς και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα οι απόφοιτοι των ΤΕΙ και χαμηλότερα μισθολογικά κλιμάκια έχουν και δεν προτάσσονται έναντι αποφοίτων ΑΕΙ για θέσεις στελεχών. Ειναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης και αξιοκρατίας. Ας υπαρξει επιτέλους στην τεχνικη εκπαιδευση ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ

  • 13 Αυγούστου 2013, 18:02 | Νικηταράς

    Γράφτηκαν πολλά και ο καθένας απ΄ότι βλέπω, κοιτάει το τομάρι του.
    Μιας και είμαι τεχνικής ειδικότητας, θα κοιτάξω και εγώ τα μαθήματα τεχνικής φύσης. Eνα μεγάλο μπράβο σωστά κάνανε και τα αυξήσαν, στη Β΄τάξη ΕΠΑΛ.
    1. Εγραψε μια συναδέλφισσα φιλόλογος ότι έπρεπε να αυξηθούν, λάθος.
    Εδω είναι ΕΠΑΛ κυρία μου. Οι μαθητές τα μόνα μαθήματα που τους αρέσουν είναι τα ειδηκότητας και ειδικότερα τα εργαστηριακά μαθήματα.
    Κακώς, πολύ κακώς που δεν αυξήσαν τις εργαστηριακές ώρες. Τέλος πάντων… Τα ΕΠΑΛ δεν βγάζουν φιλολόγους , δασκάλους και δικηγόρους, όποιος το επιθυμεί να πάει στα ΓΕΛ, άντε μπράβο. Αλήθεια κυρία μου, μιας και ενδιαφέρεστε να αυξηθούν οι φιλολογικές ώρες στα ΕΠΑΛ, δεν μπορεί, θα εργάζεστε σε αυτά, για πείτε μου το-τα μαθήματα που διδάσκετε, οι μαθητές σας τα βρίσκουν ενδιαφέροντα ;
    2. Διαφωνώ με το συνάδελφο ΠΕ 12 που θέλει πρώτη ανάθεση στη θεωρεία. Είναι λάθος ! Γιατί φοβάσαι το εραστήριο; Εάν έχεις τα κότσια, ζήτα πρώτη ανάθεση εργαστηριακά μαθήματα…και μετά έλα να σε δούμε να κάνεις μάθημα…
    Μόνο οι πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ -ΤΕΙ μπορούν να τα κάνουν και τα δυο. Γιατί μας φοβάσαι; Κατσαβιδάδες βγάζουμε, δεν βγάζουμε διπλωματούχους.

    jimmy_ΠΕ 17.07_Τεχν. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κός
    Συντηρητής Γ΄ 200ΚW

  • 13 Αυγούστου 2013, 17:45 | Eirini

    H Γεωμετρία χρειάζεται να είναι δίωρη!!
    Ειδικά στα παιδιά των ΕΠΑΛ!
    Επίσης τα υποστηρικτικά μαθήματα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ βοήθησαν πολύ παιδια των ΕΠΑΛ που έχουν αδυναμίες και κενά από προηγούμενες τάξεις. Γιατί να καταργηθούν?
    Τη βοήθεια αυτή τα παιδιά τη χρειάζονται αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα οι οικογένειες τους να τους την παρέχουν.
    Ακόμα κι αυτή η μικρή βοήθεια θεωρείται πολυτέλεια?

  • 13 Αυγούστου 2013, 17:45 | ΚΑΡΑΤΣΟΣ ΤΑΣΟΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ κάνουμε αποκλειστικά Τεχνικές-Επαγγελματικές σχολές 2-ετούς διάρκειας(θεωρητική και εργαστηριακή κατάρτιση), αποδεσμεύοντας από αυτές την απόκτηση απολυτηρίου ΛΥΚΕΙΟΥ.
    Όσοι το επιθυμούν και το αξίζουν μπορούν τότε να μεταπηδούν σε αντίστοιχα τμήματα Τεχνολογικής κατεύθυνσης των αντίστοιχων Γενικών Λυκείων.
    Το τρίτο έτος θα αφιερώνεται σε μαθητεία σε επιχειρήσες. Οι απόφοιτοι θα παίρνουν ένα πιστοποιητικό(όχι απολυτήριο Λυκείου) κατάρτισης, που θα τους δίνει επαγγελματικά δικαιώματα.
    Εννοείται ότι θα μεταφερθούν ειδικότητες των σημερινών ΕΠΑΛ, στην Τεχνολογική κατεύθυνση των ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ.
    Έτσι ένας που εισάγεται π.χ. στη σχολή Ηλεκτρολόγων του Πολυτεχνείου
    θαχει κάνει μερικά εργαστήρια ηλεκτρολογίας.

  • 13 Αυγούστου 2013, 17:25 | ΧΡΥΣΑ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

    Είναι αυτονότητο ότι εμείς οι καθηγητές Αγγλικής των ΕΠΑ.Λ. έχουμε σκοπό και χρέος να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να Αγαπήσουν και να εξοικειωθούν με την ορολογία και τις γλωσσικές δομές της Αγγλικής γλώσσας που σχετίζονται με βασικά θέματα της Ειδικότητας που επιλέγουν.

    Οι μαθητές μας πρέπει να εμπεδώσουν γλωσσικά (λεξιλογικά, γραμματικά και συντακτικά) φαινόμενα μέσα από ανάλογα κείμενα και ασκήσεις και να βελτιώσουν τις ικανότητές τους για προφορική επικοινωνία και γραπτή έκφραση κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους μελλοντικά.

    Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, θεωρώ αναγκαίο και προτείνω την Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής (a World language and an International means of communication) σε Δύο (2) ώρες εβδομαδιαίως στην Β’ και Γ’ τάξη αντίστοιχα τουλάχιστον.

  • 13 Αυγούστου 2013, 17:01 | Άγγελος

    Στην ομάδα προσανατολισμού τεχνολογικών εφαρμογών, το μάθημα τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών, είναι μόνο δύο ώρες ( κατά την γνώμη μου απαράδεκτο ).
    Επίσης σε τι θα βοηθήσει τους μαθητές που πρόκειται να ακολουθήσουν την πληροφορική, το μάθημα αρχές Μηχανολογίας που είναι τέσσερις ώρες και αρχές Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρολογίας που είναι τρεις ώρες;
    Το ίδιο ισχύει και για το τεχνικό σχέδιο.
    Θα πρέπει να υπάρχει στην πρώτη τάξη μεγαλύτερη εξειδίκευση όπως συμβαίνει με την ομάδα προσανατολισμού διοίκησης και οικονομίας.

  • 13 Αυγούστου 2013, 16:50 | grigoris

    Θεωρώ ότι η κατάργηση του υποστηρικτικού διώρου της Νεοελληνικής Γλώσσας από Α΄και Β΄ΕΠΑΛ είναι μια λανθασμένη απόφαση. Επίσης το μάθημα της Ιστορίας αποψιλώνεται, καθώς στη Α΄τάξη μετατρέπεται από δίωρο σε μονόωρο, ενώ παύει να υφίσταται στη Β΄ΕΠΑΛ. Το γεγονός ότι ο νέος τύπος Λυκείου προσαγορεύεται ως Τεχνολογικός, αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει απόφοιτους χωρίς γλωσσική και ιστορική παιδεία.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:49 | ΠΕ20

    Μάλλον η ΠΑΣΕΚΑΠ της οποίας το σχόλιο δημοσιεύσατε μας κοροϊδεύει σε μερικά σημεία της. Προς αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω σχόλια επί των σημείων της δημοσίευσής της συγκεκριμένης διασπαστικής κίνησης:

    1) Στην ειδικότητα της Πληροφορικής έχουν ενταχθεί άτομα πολλών κατηγοριών χωρίς τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Συγκεκριμένα υπάρχει ο κλάδος των περίπου 3.000 ΤΕ Πληροφορικής (ΠΕ20) στον οποίο υπηρετούν ακόμα και υπάλληλοι με πτυχίο από ΤΕΙ Ιχθυοκαλλιέργειας. Επίσης, στον κλάδο των περίπου 4.000 ΠΕ Πληροφορικής (ΠΕ19) υπηρετούν υπάλληλοι χωρίς πτυχίο Πληροφορικής.

    Από που προκύπτουν τα παραπάνω; Συμφωνώ πάντως ότι όποιος δεν έχει πτυχίο πληροφορικής θα πρέπει τουλάχιστον να γυρίσει στην ειδικότητά του και να προσμετράται εκεί ως πλεονάζων.

    3) Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ πραγματοποιήθηκαν με διαφορετικά θέματα για τον κλάδο ΠΕ19 και άλλα για τον κλάδο ΠΕ20, ενώ καταλαμβάνουν ακριβώς τις ίδιες θέσεις.
    π.χ. http://www.asep.gr/portal-files/dynamic/c49683/attachfile/0/1P_05_THEMATA_el_GR.zip

    Σύμφωνα με το αρχείο που επισυνάπτεται τα θέματα ήταν παρόμοια με άλλη σειρά.

    7) Ο σύλλογος …….Για να μπορούμε να λεγόμαστε Ευρώπη πρέπει πρώτα να γίνουμε Ευρώπη!

    Στην Ευρώπη τα πτυχία ΠΕ19/ΠΕ20 Θεωρούνται ισότιμα!

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:38 | Aγγελος

    Δεν θα συμφωνήσω με τον «13 Αυγούστου 2013, 09:21 | Μηχανικός»

    Δεν προκύπτει από κανένα αναλυτικό πρόγραμμα – πρόγραμμα σχολής ότι ένας απόφοιτος ΠΕ20 δεν κατέχει τις θεωρητικές γνώσεις που πρέπει να περάσει στους μαθητές του.

    Με την λογική του θα μπορούσε να υπήρχε και η αντιπρόταση στα εργαστήρια να διδάσκουν κατά προτεραιότητα πτυχιούχοι ΠΕ20 μιας και βάση τα προγράμματα των σχολών τους κατέχουν αυτή τη γνώση περισσότερο από τους πτυχιούχους ΠΕ19. Εκτός και αν ο «Μηχανικός» βολεύεται και με τα εργαστήρια αν είναι να μην βγει υπεράριθμος.

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:31 | Ι.Μ

    ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ

  • 13 Αυγούστου 2013, 15:01 | Παπαδοπούλου Μαρία

    Προς ΠΑΣΕΚΑΠ

    Ο υπό σύσταση σύλλογος καλά θα κάνει να είναι διαβασμένος πρίν την οποιαδήποτε πρόταση στη διαβούλεψη γιατί εκτίθεται και κινδυνεύει πριν κάν δημιουργηθεί να αυτοδιαλυθει από τις κυρώσεις που θα έρθουν για τα ατομα αυτα απο το ποινικό αδίκημα της διασποράς ψευδών ειδήσεων.

    Λέτε πως στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για τους κλάδους ΠΕ19-20 τα θέματα ήταν διαφορατικά. Είναι ποτέ δυνατον να κάνετε μία τέτοια ανάρτηση χωρις να ισχύει αυτό. Στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ υπάρχουν τα θέματα και είναι ιδια για του κλάδους ΠΕ19-20 στον ΑΣΕΠ του 1998, 2000 , 2002.

    Οσο για το link για τα θέματα του 2005 ναι μπορεί να ήταν ξεχωριστά αλλά θα έπρεπε να μπείτε στον κόπο να τα μελετήσετε. Στα παιδαγωγικά τα θέματα ήταν ακριβώς τα ΙΔΙΑ και στο γνωστικό ήταν κατά 95% ίδιες ερωτήσεις.

    Η αλήθεια εδώ: 1998 http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/downloads/oldSiteContest/etos1998.csp?tabId=0&lcmenuId=lc5

    2000 http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/downloads/oldSiteContest/etos_2000.csp?tabId=0&lcmenuId=lc5

    2002 http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/downloads/oldSiteContest/Etos_2002.csp?tabId=0&lcmenuId=lc5

    2005 http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/downloads/oldSiteContest/etos_2005.csp?tabId=0&lcmenuId=lc5

    Υ.Γ : Στα δικαστήρια να δούμε πως θα αντιμετωπίσετε τις κατηγορίες για το ποινικό αδίκημα της διασποράς ψευδών ειδήσεων όταν λέτε ότι ολοι οι διαγωνισμοί για την πληροφορική έγιναν με διαφορετικά θέματα.

  • 13 Αυγούστου 2013, 14:17 | ΚΟΡ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Δεν αναφερεται κατι βασικο εν οψει εναρξης μαθηματων.
    Ενω για το ΓΕΛ το νεο σχεδιο θα εφαρμοστει απο Α Λυκειου, τι προκειται νασυμβει στο επαγγελματικο; Η Β ΕΠΑΛ θα παρακολουθησει το παληο προγραμμα;οι καταργουμενοι κλαδοι Υγειας θα διδαχθουν καιγια τα δυο επομενα χρονια B ΚΑΙ Γ Λυκειου οπως ειναι λογικο, η με τη λογικη του ξαφνικου θανατου εξαφανιζονται, και αν ναι, αυτοι οι μαθητες πως ακριβως προκειται να αντιμετωπιστουν;
    Παρακληση για μια απαντηση , αν πραματι καποιος γνωριζει περα απο εικασιες