(π.χ Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Διδακτική μεθοδολογία κατά γνωστικό αντικείμενο, Ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές και γονείς, Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σχολική τάξη, Αξιολόγηση μαθητών, Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας, Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικές ομάδες κτλ.), Προώθηση & υποστήριξη καινοτόμων δράσεων, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή υγείας, πολιτιστικές δράσεις κτλ.), Συμβουλευτική και Σχ. Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους των εκπαιδευτικών, Ειδική Αγωγή, Οργάνωση και διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Άλλο..)
Αρχική Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών3. Σε ποια από τα παρακάτω θέματα θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη να επιμορφωθούν οι Εκπαιδευτικοί;
3. Σε ποια από τα παρακάτω θέματα θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη να επιμορφωθούν οι Εκπαιδευτικοί;
- 94 Σχόλια1. Ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι η αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς;
- 59 Σχόλια2. Ποια είναι για εσάς τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα επιμόρφωσης;
- 55 Σχόλια3. Σε ποια από τα παρακάτω θέματα θεωρείτε ότι υπάρχει ανάγκη να επιμορφωθούν οι Εκπαιδευτικοί;
- 37 Σχόλια4. Τι άλλο θα θέλατε να προσθέσετε σχετικά με το επιμορφωτικό πρόγραμμα;
- 23 Σχόλια5. Θεωρείτε ικανοποιητική τη μέχρι σήμερα διαδικασία της διαβούλευσης ;
- 22 Σχόλια6. Τι θα μας προτείνατε, προκειμένου να βελτιώσουμε τη διαδικασία της διαβούλευσης;
- 3 Σχόλια7. Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις απόψεις του συλλογικού σας φορέα σας, παρακαλούμε να αναφέρετε αν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη μορφή της τελικής συμπλήρωσής του (σημειώστε, με ένα x, μία ή περισσότερες επιλογές).
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Ιουνίου 2010, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
55 Σχόλια 293 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
1. Επιμόρφωση σε δεξιότητες επικοινωνίας και συμβουλευτικής (λεκτική και μή λεκτική συμπεριφορά)
2.Επιμόρφωση σε τεχνικές για την ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
3. «Αγωγή του Καταναλωτή» – «Κατανάλωση και Ευρωπαϊκή Ένωση»
Η πρότασή μου βασίζεται στη δική μου εμπειρία των 20 χρόνων στη Δημόσια εκπαίδευση. Θεωρώ ότι οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επιμόρφωση στην οργάνωση και στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Το σύγχρονο σχολείο αποτελεί πλέον έναν οργανισμό πολυσύνθετο του οποίου τις δομές οφείλουν να γνωρίζουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Αυτό θα τους απαλλάξει από το άγχος των «διαδικαστικών θεμάτων» και θα τους επιτρέψει πιο άνετα να ασκήσουν το ελπαιδευτικό τους έργο. Παρόμοια και πιο εξειδικευμένη επιμόρφωση θα πρέπει να πάρουν όσοι εκπαιδευτικοί σκοπεύουν να πάρουν θέσεις ευθύνης – διευθυντών, υποδ/ντών κ.λ.π.- στην εκπαίδευση.
Εξίσου σημαντικό θέμα είναι η ανάπτυξη δημιουργικών σχέσεων με μαθητές, γονείς αλλά και φορείς της τοπικής κοινωνίας. Πώς δηλαδή θα μπορέσει ο εκπαιδευτικός να φέρει σε συνεργασία όλους τους παραπάνω προκειμένου να αναλάβουν από κοινού δράσεις στα πλαίσια του ανοιχτού σχολείου.
Τέλος, θεωρώ πως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί χρήζουν επιμόρφωσης στις νέες διδακτικές μεθοδολογίες και προσεγγίσεις μάθησης. Η εμπειρία τους σε συνδυασμό με την εφαρμογή μιας σύγχρονης μεθοδολογίας δεν μπορεί παρά μόνο θετικά αποτελέσματα να επιφέρει.
Πρόταση του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (Ι.Ο.Μ.)
Tο σχολείο ως φορέας υπεύθυνος για τη δημιουργία δραστήριων και κοινωνικά ώριμων μελών της κοινωνίας, οφείλει να εναρμονίζεται, να παρακολουθεί και να ακολουθεί τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης υπό ένα σύγχρονο πρίσμα. Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, ο εθνικός φορέας εφαρμοσμένης έρευνας για την οπτικοακουστική επικοινωνία στην Ελλάδα, θεωρεί ότι η ένταξη της «Παιδείας στα ΜΜΕ» (media literacy) στο ελληνικό σχολείο είναι απολύτως αναγκαία αν θέλουμε να δημιουργήσουμε πολίτες ικανούς να «διαβάζουν», να κατανοούν, να κρίνουν το περιεχόμενο των ΜΜΕ και να είναι σε θέση να εκφραστούν στις γλώσσες κυρίως των οπτικοακουστικών Μέσων.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό ορισμό (Ανακοίνωση COM(2007), η Παιδεία στα Μέσα ορίζεται ως:
– η ικανότητα πρόσβασης στα μέσα επικοινωνίας (τεχνικές δεξιότητες).
– η ικανότητα κατανόησης και κριτικής αξιολόγησης των μηνυμάτων των μέσων και
των περιεχομένων τους (γνωστικές δεξιότητες).
– η δυνατότητα έκφρασης και δημιουργίας (επικοινωνίας, παραγωγής περιεχομένου) σε διαφορετικά περικείμενα, δηλ. επικοινωνιακές περιστάσεις (επικοινωνιακές, κοινωνικές δεξιότητες).
Περιλαμβάνει όλες τις μορφές εκπαίδευσης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας: τον Τύπο και τη φωτογραφία, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο (οπτικοακουστική παιδεία), τον κινηματογράφο (κινηματογραφική παιδεία), το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακή αγωγή), τη διαφήμιση στα ΜΜΕ (εμπορική αγωγή) κ.ο.κ.
Η εισαγωγή της παιδαγωγικής των ΜΜΕ οφείλει να αποτελεί προϊόν διαβουλεύσεων και ριζοσπαστικού πνεύματος προκειμένου τα ΜΜΕ να βγουν από το περιθώριο και να «νομιμοποιηθούν» στο σχολικό περιβάλλον. Το βασικά σημεία τα οποία χρήζουν διευθέτησης είναι τα εξής:
▶ αναζήτηση του διδακτικού μοντέλου και τρόπος ενσωμάτωσης στο σχολείο
▶ επιλογή ανάμεσα στην κατάλληλη βαθμίδα εκπαίδευσης (Προσχολική αγωγή, Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)
▶ ορισμός και κατάρτιση του εκπαιδευτικού, που θα είναι αρμόδιος για το πρόγραμμα (γνωστική κατεύθυνση)
▶ παραγωγή, διάθεση διδακτικού υλικού (εγχειρίδια, οδηγοί σπουδών, χρήση εποπτικών ο/α μέσων, εκπαιδευτική τηλεόραση)
▶ υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη
Κομβικό σημείο είναι ο τρόπος εφαρμογής και το διδακτικό μοντέλο: ένταξη ως αυτόνομη θεματική ενότητα, ως ένας ανεξάρτητος κύκλος μαθήματος «Αγωγής στα ΜΜΕ» μέσω μιας πολύ-επιστημονικής προσέγγισης ή διαθεματική ενσωμάτωση κατά μήκους του υπάρχοντος προγράμματος σπουδών; Το ερώτημα αυτό τέθηκε για πρώτη φορά δημόσια στο Διεθνές Συνέδριο του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων, «Το Αλφάβητο των Μέσων και η Διδασκαλία του» (Αθήνα, 24.10.2007) αποτυπώνοντας την επιτακτική ανάγκη συγκρότησης μιας ισχυρής οπτικοακουστικής συνείδησης και κριτικής αυτονομίας των ανηλίκων για τη διευρυμένη παρουσία και το ρόλο των ΜΜΕ στην κοινωνία. Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, κρίνει σκόπιμο να δώσει την οπτική και των δύο πλευρών, παραδίδοντας τη σκυτάλη στους αρμόδιους για την υλοποίηση σε πράξη.
Α. Ένταξη ως αυτόνομη θεματική ενότητα «Αγωγή στα ΜΜΕ»
Το αίτημα για τη διδασκαλία των ΜΜΕ στην εκπαίδευση δεν είναι νέο. Από τη δεκαετία του 1980 – σε κάποιες περιπτώσεις και νωρίτερα – αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης και προβληματισμού από πληθώρα εκπαιδευτικών και ερευνητών προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή συνταγή» για μια αποτελεσματική μέθοδο διδασκαλίας, που θα συνδυάζει ισόρροπα τη θεωρία με την πράξη και παράλληλα θα λαμβάνει υπόψη τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και εμπειρίες κάθε χώρας, τη διαφορετική προσέγγιση σε θέματα αγωγής και εκπαίδευσης, την κουλτούρα των μέσων, τις τεχνικές δυνατότητες, και εν γένει την πολιτισμική ταυτότητα.
Δομή & Περιεχόμενο
Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων προτείνει το μοντέλο της «σπειροειδούς διδασκαλίας» (spiral curriculum model) για την ένταξη ενός αυτόνομου κύκλου μαθημάτων «Αγωγής στα ΜΜΕ» στo Νέο Σχολείο. Στο μοντέλο αυτό, ο κεντρικός κορμός του αντικειμένου (τα ΜΜΕ), παραμένει ο ίδιος σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες αλλά με διαβαθμίσεις ως προς το γνωστικό επίπεδο: στα πρώτα στάδια (Πρωτοβάθμια εκπαίδευση) περιλαμβάνει ολιστική προσέγγιση και γνώση, και στα επόμενα στάδια (Δευτεροβάθμια εκπαίδευση) εμπλουτίζεται με νέες τεχνολογικές εξελίξεις ανά αύξουσα βαθμίδα, πάνω σε οικείες αναφορές. Η διδασκαλία περιστρέφεται πάντα γύρω από τον ίδιο πυρήνα, δηλ. τη φύση και το περιεχόμενο των μέσων (Bruner:1960).
Ως προς το περιεχόμενο, οι προτεινόμενες μεθοδολογικές προσεγγίσεις και τα μοντέλα της παιδαγωγικής των ΜΜΕ στην πλειοψηφία τους, συγκλίνουν σε 3 δομικές θεματικές ενότητες (Meyrowitz,1998, Anderson & Ploghoft, 1993):
A. ανάλυση του περιεχομένου (Media content)
Β. ανάλυση του ίδιου του Μέσου (Medium content)
Γ. παραγωγή και δημιουργία περιεχομένου, (Media production)
Β. Ένταξη ως Διαθεματική ενότητα
Λόγω του εννοιολογικού εύρους του όρου της επικοινωνίας, η εισαγωγή και εξοικείωση, η ερμηνεία και ανάλυση της φύσης και του ρόλου των ΜΜΕ στο πλαίσιο της διαθεματικής διδασκαλίας, δύνανται να λάβουν ποικίλες προεκτάσεις, όπως:
• Ιστορική (ιστορική αναπαράσταση γεγονότων από τα ΜΜΕ)
• Γλωσσολογική (κειμενική και σημειολογική ανάλυση των μηνυμάτων των
ΜΜΕ)
• Γεωγραφική (ήθη και έθιμα, τοπικότητα, παγκοσμιοποίηση,
εθνικά χαρακτηριστικά, προβολή υποανάπτυκτων χωρών)
• Φιλοσοφική (ανάλυση κλασικών ιδεωδών, αξιών και ηθικών διλλημάτων)
• Ψυχο – κοινωνιολογική (παρατήρηση, συμπεριφορική ανάλυση ηγετικών
προσωπικοτήτων, τηλεοπτικών προσώπων, στερεοτυπικών προσεγγίσεων)
• Αισθητική (ανάλυση των αισθητικών ρευμάτων και τεχνικών
αναπαράστασης, θεατρική αγωγή, κινηματογραφική αγωγή)
• Οικονομική – Δημοσιονομική (μοντέλα ιδιοκτησίας, κανόνες της αγοράς, βασικός μέτοχος, παγκοσμιοποίηση.)
• Πολιτική / Κοινωνιολογική (ΜΜΕ & δημοκρατία, ΜΜΕ & προπαγάνδα,
μαζική vs υψηλή κουλτούρα, δημόσια και ιδιωτική σφαίρα κτλ).
• Επιστημολογική (πρακτικές απεικόνισης και εφαρμογής ανακαλύψεων,
εφευρέσεων από τα μέσα)
• Τεχνολογική/ψηφιακή (ψηφιακή αγωγή)
Για την γνωστική και τεχνολογική επάρκεια απαιτείται και η θεωρητική πλαισίωση με εστίαση σε ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας και προστασίας, χορηγιών, στους κινδύνους του διαδικτύου, τις μελλοντικές προοπτικές και την ασφαλή χρήση των ψηφιακών μέσων στη διαμεσολαβημένη κοινωνία.
ΜΜΕ & Διαφήμιση (εμπορική επικοινωνία)
Ξεκινώντας από την έννοια περί καταναλωτισμού με σύγχρονα παραδείγματα από καταχωρίσεις στα ΜΜΕ, η ενότητα αυτή μπορεί να θέσει ζητήματα σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές των διαφημιστικών παραγόντων, τα τεχνικά μέσα, το κοινό-στόχο, την αναπαράσταση των φύλων, τους ρόλους που υιοθετούν κατά περίπτωση, τη στερεοτυπική απεικόνιση των κοινωνικών ομάδων, τα λανθασμένα πρότυπα (πχ. η ανορεξία στον κόσμο της μόδας) και τους κινδύνους που περικλείονται σε ένα διαφημιστικό μήνυμα για τη σωματική και ψυχική υγεία των ανηλίκων.
Το «οικοδόμημα» από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την εισαγωγή της «Παιδείας στα Μέσα» στο Νέο Σχολείο είναι η δημιουργία μαθητών που θα μπορούν να δεχτούν, να ερμηνεύσουν, να αποκωδικοποιήσουν και να αξιολογήσουν, να διαχειριστούν δηλ. τη μεταδιδόμενη πληροφορία και σε ένα μετεξελιγμένο στάδιο, να παράγουν περιεχόμενο. Να μάθουν εν κατακλείδι, πώς, μέσω της κριτικής σκέψης και στάσης, θα γίνουν ενεργητικοί καταναλωτές των μέσων και όχι παθητικοί αποδέκτες των μηνυμάτων τους.
Το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, σύμφωνα με το Π.Δ. του (172/94, άρθρο 2α) αναπτύσσει πρωτοβουλίες οπτικοακουστικής παιδείας που στοχεύουν στην ενεργητική και παθητική προστασία των ανηλίκων στα ΜΜΕ. Επιπλέον, παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις στην Παιδεία στα Μέσα ως μέλος του Media Literacy Expert Group της Ευρωπαικής Επιτροπής και ιδρυτικό μέλος στο Διεθνές Παρατηρητήριο για την Αγωγή και Εκπαίδευση στα Μέσα της Συμμαχίας των Πολιτισμών του ΟΗΕ. Το Ινστιτούτο είναι στη διάθεση κάθε φορέα για την κατάρτιση και προώθηση της Παιδείας στα Μέσα, με αποδέκτες τα παιδιά, τους νέους, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και κάθε ενδιαφερόμενο στο πεδίο αυτό.
Πληροφορίες:
Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ)
Φραγκούδη 11 & Αλ. Πάντου,176 71 Καλλιθέα
Τηλ. 210 9098690-1
Fax: 210 9098693
URLs: http://www.iom.gr, http://www.medialiteracy-iom.gr
Email: iom@iom.gr, medialiteracy@iom.gr
1. Πώς να δομούν-οργανώνουν το μάθημα της κάθε διδακτικής ενότητας μέσα στις προτεινόμενες, από τις οδηγίες, διδακτικές ώρες (σχέδιο μαθήματος) προκειμένου να αντιμετωπιστεί ουσιαστικά το μείζον θέμα της κάλυψης της ύλης (π.χ. σύντομη και αποτελεσματική σύνδεση με τα προηγούμενα με τη χρήση του ‘‘εποικοδομητικού μοντέλου’’) και όχι μόνο.
2. Ποιες παραμέτρους θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη κατά το σχεδιασμό αυτό (π.χ. διαθεματικότητα, περιβάλλον, σύνδεση της νέας γνώσης με την ‘καθημερινή’ ζωή και την εκτός σχολείου κοινωνία, εφαρμογή νέων τεχνολογιών, περιβαλλοντικές διαστάσεις κ.ά.) προκειμένου να αναδείξουν στους μαθητές τη χρησιμότητα της νέας γνώσης.
Νέες Τεχνολογίες γενικά και κατά ειδικότητα
Διαχείριση Συγκρούσεων
Συμβουλευτική
Διδακτική γενική & Ειδική
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Θεωρίες Μάθησης
Ειδική Αγωγή
Επικοινωνία
Καινοτόμες δράσεις
Αξιολόγηση
Ηγεσία & Διοίκηση
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Ξένες γλώσσες