Άρθρο 13: Λειτουργία και οργάνωση των ΚΕΔΥ

       1. Στις έδρες των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων Νομών και Διαμερισμάτων ιδρύονται ΚΕΔΥ που αποτελούν αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες και υπάγονται στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σκοπός των ΚΕΔΥ είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας. Τα ΚΕΔΥ αξιολογούνται ανά έτος για τη διαπίστωση του βαθμού επίτευξης των σκοπών τους.

 

     2. Στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις και Διαμερίσματα ιδρύονται τα παρακάτω ΚΕΔΥ:

 

      Α` Αθήνας με έδρα την Αθήνα , Β` Αθήνας με έδρα τη Νέα Ιωνία Αττικής, Γ` Αθήνας με έδρα το Αιγάλεω Αττικής, Δ` Αθήνας με έδρα τον Άλιμο Αττικής, Ανατ. Αττικής με έδρα το Κορωπί Αττικής, Δυτικής Αττικής με έδρα την Ελευσίνα, Α` Πειραιά με έδρα τον Πειραιά, Β` Πειραιά με έδρα τη Β` Διοικητική Περιφέρεια Πειραιά, Αιτωλοακαρνανίας με έδρα το Μεσολόγγι, Αρκαδίας με έδρα την Τρίπολη, Αργολίδας με έδρα το Ναύπλιο, Άρτας με έδρα την Άρτα, Αχαΐας με έδρα την Πάτρα, Βοιωτίας με έδρα τη Λιβαδειά, Γρεβενών με έδρα τα Γρεβενά, Δράμας με έδρα τη Δράμα, Δωδεκανήσου: α) Ρόδου με έδρα τη Ρόδο, β) Καλύμνου με έδρα την Κάλυμνο, γ) Κω με έδρα την Κω, Έβρου με έδρα την Αλεξανδρούπολη, Εύβοιας με έδρα τη Χαλκίδα, Ευρυτανίας με έδρα το Καρπενήσι, Ζακύνθου με έδρα τη Ζάκυνθο, Ηλείας με έδρα τον Πύργο, Ημαθίας με έδρα τη Βέροια, Ηρακλείου Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο, Α` Θεσσαλονίκης με έδρα τη Θέρμη, Β` Θεσσαλονίκης με έδρα τη Σταυρούπολη, Θεσπρωτίας με έδρα την Ηγουμενίτσα, Ιωαννίνων με έδρα τα Ιωάννινα, Καβάλας με έδρα την Καβάλα, Καρδίτσας με έδρα την Καρδίτσα, Καστοριάς με έδρα την Καστοριά, Κέρκυρας με έδρα την Κέρκυρα, Κεφαλληνίας με έδρα το Αργοστόλι, Κιλκίς με έδρα το Κιλκίς, Κοζάνης με έδρα την Κοζάνη, Κορινθίας με έδρα την Κόρινθο, Κυκλάδων:

 

    α) Σύρου με έδρα τη Σύρο, β) Νάξου με έδρα τη Νάξο, Λακωνίας με έδρα τη Σπάρτη, Λάρισας με έδρα τη Λάρισα, Λασιθίου Κρήτης με έδρα τον Άγιο Νικόλαο, Λέσβου:

  α) Μυτιλήνης με έδρα τη Μυτιλήνη, β) Λήμνου με έδρα τη Μύρινα, Λευκάδας με έδρα τη Λευκάδα, Μαγνησίας με έδρα το Βόλο, Μεσσηνίας με έδρα την Καλαμάτα, Ξάνθης με έδρα την Ξάνθη, Πέλλας με έδρα την Έδεσσα, Πιερίας με έδρα την Κατερίνη, Πρέβεζας με έδρα την Πρέβεζα, Ρεθύμνου Κρήτης με έδρα το Ρέθυμνο, Ροδόπης με έδρα την Κομοτηνή, Σάμου με έδρα τη Σάμο, Σερρών με έδρα τις Σέρρες, Τρικάλων με έδρα τα Τρίκαλα, Φθιώτιδας με έδρα τη Λαμία, Φλώρινας με έδρα τη Φλώρινα, Φωκίδας με έδρα την Άμφισσα, Χαλκιδικής με έδρα τον Πολύγυρο, Χανίων με έδρα τα Χανιά και Χίου με έδρα τη Χίο. Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, ορίζονται ως ΚΕΔΔΥ Περιφέρειας τα Α` Αθήνας και Α` Θεσσαλονίκης αντίστοιχα.

 

    3.Σε όλα τα ανωτέρω ΚΕΔΥ τοποθετείται και υπηρετεί το εξής Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΕΠ),  ΕΕΠ και Διοικητικό Προσωπικό (ΔΠ):

 

     ΠΕ60.50 ή ΠΕ61 – Νηπιαγωγών

     ΠΕ70.50 ή ΠΕ71 – Δασκάλων

     ΠΕ02.50 – Φιλολόγων

     ΠΕ03.50  – Μαθηματικών

       ΠΕ23 – Ψυχολόγων

     ΠΕ30 – Κοινωνικών Λειτουργών

     ΔΕ – Διοικητικών

 

 

      Οι οργανικές θέσεις του ν. 2817/2000 άρθρο 2 παράγραφος 4, όπως ισχύει, μεταφέρονται στα ΚΕΔΥ του παρόντος άρθρου και το ΕΠ, το ΕΕΠ και το ΔΠ τοποθετείται στα αντίστοιχα ΚΕΔΥ.

 

      Στα ΚΕΔΥ τοποθετούνται με απόσπαση, μετάθεση, πρόσληψη, διορισμό μόνο ειδικότητες που μετέχουν στις διαγνωστικές ομάδες. Επίσης μπορούν να τοποθετηθούν κατά περίπτωση με απόσπαση ή με μετάθεση στις αντίστοιχες κενές οργανικές θέσεις, οι ειδικότητες ΠΕ21, ΠΕ26, ΠΕ29, ΠΕ28, ΠΕ31, ΠΕ24, ΠΕ35. Οι ειδικότητες αυτές εφόσον τοποθετηθούν, συμπληρώνουν το ωράριό τους με απόφαση περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης με υποστηρικτικό έργο στις ΣΜΕΕ και τις ΕΔΕΑΥ εντός της περιφέρειας. Παραμένουν στη θέση τους όσοι κλάδοι υπηρετούν ήδη στα ΚΕΔΥ με οργανική θέση.

 

      4.  Για την επιλογή Προϊσταμένων με  τετραετή θητεία των ΚΕΔΥ, το ΚΥΣΕΕΠ συνεδριάζει υπό την προεδρία του Προέδρου του ΚΥΣΕΕΠ, αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, τη συμμετοχή ενός συμβούλου ειδικής εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από άλλον σύμβουλο ειδικής εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης, αναπληρούμενο από τον αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης και τα δύο αιρετά μέλη ΕΕΠ αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ. Με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί αμέσως μετά την δημοσίευση του παρόντος νόμου θα καθοριστούν τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις επιλογής Προϊσταμένων των ΚΕΔΥ με θητεία μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης.

       Δεν μπορεί να μετέχει στην διαδικασία πλήρωσης θέσεως προϊσταμένου του ΚΕΔΥ, κλάδος που δεν μετέχει στη διαγνωστική επιτροπή εκτός και αν υπηρετεί με οργανική θέση σε αυτό. Ως κριτήρια θα ορίζονται επιστημονικά-παιδαγωγικά, υπηρεσιακά (προϋπηρεσία, διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια) και η προσωπικότητα-γενική συγκρότηση του υποψηφίου.

 

       Όταν δεν καλύπτονται οι θέσεις με επιλογή από το ΚΥΣΕΕΠ, ορίζεται αναπληρωτής προϊστάμενος με διετή θητεία από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, με πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ), ύστερα από προκήρυξη ενδιαφέροντος.

 

      Ο χρόνος υπηρεσίας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών ΕΕ στα ΚΕΔΥ μοριοδοτείται ως διδακτική εμπειρία σε ΣΜΕΕ. Ο προϊστάμενος του ΚΕΔΥ ασκεί καθοδηγητικό έργο και έχει τις διοικητικές και πειθαρχικές αρμοδιότητες για το προσωπικό που υπηρετεί οργανικά σε αυτό. Αν ο προϊστάμενος κατέχει οργανική θέση στο ΚΕΔΥ, όπου τοποθετείται, τότε αναπληρώνεται στα καθήκοντα της ειδικότητας του. Τον προϊστάμενο κωλυόμενο ή απόντα αναπληρώνει εκπαιδευτικός ή μέλος του ΕΕΠ, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης από τους  υπηρετούντες οργανικά στο ΚΕΔΥ, ύστερα από εισήγηση του ΠΥΣΕΕΠ.

 

      5. Τα ΚΕΔΥ συνεργάζονται με  τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα.

 

       6. Το ΕΕΠ κάθε ΚΕΔΥ που λειτουργεί στην έδρα της Περιφέρειας προσφέρει τις υπηρεσίες του και στα ΚΕΔΥ των Νομών που ανήκουν στην Περιφέρεια.

 

       7. Σε περιπτώσεις απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και νησιωτικών περιοχών καθώς και σε κάθε άλλη περίπτωση που θα κριθεί αναγκαίο, ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής μπορεί να συνάπτει συμβάσεις έργου με ιδιώτες της ειδικότητας ΠΕ24 και ΠΕ35 σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

 

      8. Κατά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα ΚΕΔΥ λαμβάνεται μέριμνα να μην τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί με την ίδια εξειδίκευση στην ΕΕ στο ίδιο ΚΕΔΥ, ώστε να επιτυγχάνεται η κάλυψη όλων των κατηγοριών ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Ο χρόνος της απόσπασης των εκπαιδευτικών και των μελών του ΕΕΠ στα ΚΕΔΥ υπολογίζεται ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.

 9. Στα ΚΕΔΥ, εφ’ όσον δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό, μπορούν να τοποθετούνται ως προϊστάμενοι με τις προϋποθέσεις που ορίζει ο παρών νόμος και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΕ,  προσωρινά για τις ανάγκες της υπηρεσίας και μόνο μέχρι την πλήρωση των κενών με μόνιμο προσωπικό.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:14 | Μαρία

    κάθε κοινωνία οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα τον κάθε πολίτη προσφέροντας του ίσες ευκαιρίες μάθησης ώστε να ενταχθεί στον κοινωνικό σύνολο αξιοποιώντας την προσωπική του αξία. Στα ΑμεΑ και στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δεν προσφέρονται οι ίδιες δυνατότητες εκπαίδευσης καθώς στις περισσότερες περιοχές δεν υπάρχουν σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς μετά το Δημοτικό να μην έχουν την απαιτούμενη στήριξη για την συνέχιση της εκπαίδευσης τους. Έχοντας ως αρχή την εξασφάλιση από το κράτος της παροχής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της χώρας
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την ενσωμάτωση στον νόμο άρθρου που να προβλέπει την δημιουργία σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης σε κάθε νομό. Ειδικό Γυμνάσιο & Λύκειο σε κάθε νομό της χώρας.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πρόβλεψη στον υπο διαμόρφωση νόμο, της ίδρυσης τμήματος ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση των αντίστοιχων οργανικών θέσεων. Η ισχύουσα νομοθεσία αφηνει την ίδρυση του τ.ε. στην καλή προαίρεση του εκάστοτε διευθυντή και συλλόγου καθηγητων, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ προσλήψεις καθηγητών ΕΕ με διαδικασίες ΑΣΕΠ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:13 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Άρθρο 13 παρ 8

    <>

    Πρέπει να απαλειφθεί η διάταξη αυτή . Αποτελεί άνιση αντιμετώπιση σε σχέση με τους υπόλοιπους που αποσπώνται με αίτησή τους σε σχολικές μονάδες , δεν θεωρείται ότι υπηρετούν οργανική και παίρνουν τα μόρια του σχολείου στο οποίο αποσπάστηκαν . Για τους αποσπασμένους στα ΚΕΔΥ πρέπει να ισχύει ότι και στις υπόλοιπες αποσπάσεις και η μοριοδότηση πρέπει να γίνεται με βάση την πλησιέστερη σχολική μονάδα . Χρειάστηκαν χρόνια για να απαλλαγούμε από τέτοιου είδους πρακτικές που συντηρούσαν ένα πελατειακό σύστημα σε σχέση με τις αποσπάσεις στα γραφεία , μην το επαναφέρουμε στα ΚΕΔΥ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:42 | Χριστινάκης Βασίλειος

    Στην παράγραφο 4 για την επιλογή προϊσταμένου σε ΚΕΔΥ συνεδριάζει συμβούλιο με 2 αιρετούς ΕΕΠ. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα από την στιγμή που υποψήφιοι εκτός από ΕΕΠ είναι και Εκπαιδευτικοί. Σε αυτή την περίπτωση τίθεται θέμα αμεροληψίας εκ μέρους των αιρετών μιας και εκπροσωπούν τους ΕΕΠ και όχι τους εκπαιδευτικούς.

    Δεν πρέπει λοιπόν να εξετάζεται από το ΚΥΣΕΕΠ αλλά από διευρυμένο συμβούλιο με τρεις τουλάχιστον αιρετούς, ένα ΕΕΠ ένα εκπαιδευτικό Α/θμιας και έναν εκπαιδευτικό Β/θμιας. Δηλαδή 1 αιρετό του ΚΥΣΕΕΠ 1 αιρετό του ΚΥΣΠΕ και 1 του ΚΥΣΔΕ.

    Χριστινάκης Β.
    Δ/ντης του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Ρόδου

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:34 | Αντώνιος Στ

    Στηρίζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:32 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:30 | Ιωάννα Θεοχάρη

    Θα πρέπει επιτέλους να επανδρωθούν τα ΚΕΔΥ με προσωπικό όλων των ειδικοτήτων και ουσιαστικά και όχι μόνο να αναφέρονται όλα αυτά στα χαρτιά. Όταν χρειάζονται να αξιολογηθούν μαθητές, να γίνεται σύντομα και όχι να υπάρχει τεράστια λίστα αναμονής λόγω έλλειψης προσωπικού και κυρίως έλλειψη προσωπικού εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.Ας δοθεί επιτέλους άδεια από τους περιφερειάρχες να ανοίξουν οι θέσεις και εκεί

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:26 | Άννα

    Στηρίζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:21 | Βιβή Στ

    Στηρίζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:18 | Πωλίνα – Μαρία Μαλάη

    συμφωνώ με τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:11 | Ελπίδα Πεπελιά

    Συμφωνώ με το ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:08 | Δέσποινα

    Μέλος του Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΚΕΔΥ θα πρέπει να είναι και οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.50), διότι η συμβολή τους κρίνετε απαραίτητη για την ανίχνευση κινητικών διαταραχών και κινητικών καθυστερήσεων σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Οι ΠΕ11.50 μπορούν να συμβάλουν τόσο στην έγκαιρη διάγνωση κινητικών καθυστερήσεων όσο και στο σχεδιασμό προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης. Παρακαλούμε, όπως επανεντάξετε τους ΠΕ11.50 στο απαραίτητο Εκπαιδευτικό Προσωπικό των ΚΕΔΥ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:54 | Βαρβάρα Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:52 | Ευαγγελια Κατεμιδου

    Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:19 | Αναστασία Σταματούδη

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:17 | ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΛΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.