1. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές των Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι εντάσσονται αυτοδίκαια στα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, σύμφωνα με την αντιστοιχία της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 4. Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τ.Ε.Ι. Αθήνας εντάσσονται αυτοδίκαια στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής ΤΕ του Τ.Ε.Ι. Αθήνας εντάσσονται αυτοδίκαια στο Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Φοιτητές των εισαγωγικών κατευθύνσεων Διοίκησης Επιχειρήσεων και Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Πειραιά εντάσσονται στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και φοιτητές της εισαγωγικής κατεύθυνσης Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Τ.Ε.Ι. Πειραιά εντάσσονται στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, εντάσσονται στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών ή στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με πράξη του Προέδρου Τμήματος, ύστερα από αίτησή τους που υποβάλλεται στη Γραμματεία του αντίστοιχου Τμήματος έως την 30η Σεπτεμβρίου 2018, η οποία δεν ανακαλείται.
2. Τα προπτυχιακά μαθήματα Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι., συνεχίζονται σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση των εξαμήνων και των εξετάσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. Τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εφαρμόζονται από το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2018- 2019. Η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4009/11. Τα προγράμματα αυτά θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης από την Α.ΔΙ.Π., σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 70 έως και 72, και του δευτέρου εδαφίου της περίπτ. δ΄ της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4009/11 (Α΄ 195).
3. Με πράξη του Προέδρου Τμήματος, ύστερα από σχετική απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος, γίνεται η αντιστοίχιση των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων των απορροφώμενων Τ.Ε.Ι. με μαθήματα του προγράμματος σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
4. Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής επιθυμεί να ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος Τ.Ε.Ι. υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση στη γραμματεία του Τμήματος έως την 30η Σεπτεμβρίου 2018, η οποία δεν ανακαλείται. Για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών και εξεταστικών διαδικασιών, την πρακτική εξάσκηση των φοιτητών, την παροχή τίτλων σπουδών, την έκδοση πιστοποιητικών και πάσης φύσεως βεβαιώσεων στους φοιτητές της παρούσας παραγράφου, καθώς και τη χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων σε αποφοίτους των Τμημάτων των δύο Τ.Ε.Ι. που απορροφώνται, αρμόδιοι είναι τα μέλη Δ.Ε.Π. και τα όργανα των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, σύμφωνα με την αντιστοιχία της παρ. 1. Ο παρεχόμενος τίτλος σπουδών φέρει τον υφιστάμενο κατά το χρόνο εισαγωγής του φοιτητή τίτλο και τύπο.
5. Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών των Τμημάτων των δυο Τ.Ε.Ι. συνεχίζονται μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος από εγγεγραμμένους φοιτητές, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 85 του ν. 4485/2017, σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών. Στους αποφοίτους των Π.Μ.Σ. απονέμεται μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης Τμήματος Τ.Ε.Ι. με τον υφιστάμενο κατά το χρόνο εισαγωγής τους τίτλο και τύπο.
6. Με πράξη του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ή του Πρύτανη διαπιστώνεται ο αριθμός των φοιτητών που εντάσσονται στα νέα Τμήματα, καθώς και η εκπαιδευτική κατάστασή τους.
Καταργείτε το ΤΕΙ και τους ήδη υπάρχων πτυχιούχους δε τους ισοβαθμίζετε με το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Δηλάδή θα έχουμε ένα πτυχίο που το ίδρυμα μας θα έχει καταργηθεί, ένα χαρτί δηλαδή πια χωρίς καμία υπόσταση; Ούτε στην πιο υποβαθμισμένη χώρα δε γίνονται αυτά! Απαιτείται άμεση ισοβάθμιση των ήδη πτυχιούχων!
Με τον Ν. 2916/2001, τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη εκπαίδευση. Θα δοθεί η δυνατότητα στους αποφοιτησαντες τουλάχιστον απο το 2001 και μετά, να δώσουν μαθήματα για να αποκτήσουν Πανεπιστημιακό πτυχίο;
πρέπει να συμπεριληφθούν και οι παλιοί πτυχιούχοι ώστε με μια διαδικασία να μπορούν να αναβαθμίσουν το πτυχίο τους
Αυτονομο Τμημα ιατρικων εργαστηριων
Δεν γίνεται μνεία στους αποφοίτους και αν θα έχουν αυτόματη ισοτίμηση του τίτλου σπουδών όπως έγινε με τους αποφοίτους Ακαδημιών (Παιδαγωγικών και Γυμναστικών) σε τμήματα Παιδαγωγικής και ΤΕΦΑΑ των ΑΕΙ. Ή τουλάχιστον όσοι θα έχουν ίδιο περίγραμμα μαθημάτων (σε μεγάλο ποσοστό) πριν και μετά την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπως πχ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας και του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών της Σχολής Επιστημών Υγείας
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Πρέπει να δωθεί επιτέλους ένα τέλος στην αδικία λόγω των πιέσεων του ΤΕΕ, και να εγγραφούμε όλοι οι μηχανικοί τετραετούς φοίτησης στο επιμελητήριο. Δεν είναι δυνατόν κάποιος ο οποίος έχει »αγοράσει» πτυχίο στο εξωτερικό να αναγνωρίζεται εδώ ώς μηχανικός και όχι ο απόφοιτος 4ετούς φοίτησης στην ίδια του την χώρα.
Χαιρετίζω την προσπάθειά σας αυτή.
Μ.Α
Πρέπει να συμπληρωθεί το άρθρο 5 για τη διασφάλιση των φοιτητών ως εξής:
άρθρο 5: οι ήδη φοιτούντες στα τμήματα που συγχωνεύονται δια απορροφήσεως εντάσσονται και στις αντίστοιχες κατευθύνσεις του νέου τμήματος βιοιατρικών επιστημών, όπως αυτές θα διαμορφωθούν/ιδρυθοοόυν, βάσει προεδρικού διατάγματος, η έκδοση του οποίου θα γίνει εντός………. από την ψήφιση του παρόντος νόμου.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΓΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΡΗΤΗ.ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ;
Αξιότιμε κε Υπουργέ.
Κατά τη γνώμη μου η ισοτίμηση πρέπει να ισχύσει για ΟΛΟΥΣ τους αποφοίτους, ΟΛΩΝ των ΤΕΙ, για τους παρακάτω λόγους:
-Τα ΤΕΙ είναι εδώ και 16 χρόνια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα(ΑΕΙ) και υπάγονται απευθείας στο άρθρο 16 παρ.5 του συντάγματος.
-Έχουν αξιολογηθεί και ανήκουν στο επίπεδο 6 μαζί με τα πανεπιστήμια, με διακριτό ρόλο. Η διακριτότητα του ρόλου τους δεν σημαίνει χαμηλότερη ποιότητα σπουδών. Απόδειξη των παραπάνω είναι οι χιλιάδες απόφοιτοι ΤΕΙ με μεταπτυχιακά ή και διδακτορικά οι οποίοι γίνονται δεκτοί από έγκριτα πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
-Οι σχολές των ΤΕΙ και ειδικότερα των μηχανικών έχουν τροφοδοτήσει την αγορά με έμπειρους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν καταφέρει να καταξιωθούν, παρά τις όποιες αντιξοότητες(βλέπε επαγγελματικά δικαιώματα).
Δεν κατανοώ λοιπόν γιατί, αν κάποιος θέλει θεωρητικότερη προσέγγιση στη συνέχεια των σπουδών του, να μην υπάρχει εκπαιδευτική διαπερατότητα με τα σωστά πάντα κριτήρια.
Ας πάψουν πια οι αποκλεισμοί σε αυτή τη χώρα και αφήστε επιτέλους τις δυνάμεις της να ξεδιπλωθούν!
Πρέπει να υπάρξει πρόνοια για τους απόφοιτους των ΤΕΙ Αθήνας & Πειραιά στην περίπτωση που αυτοί θέλουν να αποκτήσουν πτυχίο από το νέο Πανεπιστήμιο, αυτό να μπορεί να πραγματοποιηθεί με την παρακολούθηση κάποιον επιπλέον μαθημάτων, σε περίπτωση που αυτό απαιτείται.
Εχω την εντύπωση οτι η πρόνοια αυτη υπήρξε και παλιότερα , οταν υπήρχαν τα ΚΑΤΕΕ ( τα οποία παρείχαν διετής σπουδές )και εγιναν ΤΕΙ .
κε Υπουργέ ,
Με ολη την εκτίμηση και τον σεβασμό στην προσπάθεια αυτή και σχετικα με το θέμα της ισοτίμησης παλαιων πτυχιούχων ,οποίοι εχτισαν μαζι μετους καθηγητες τους το σημερινό Δημιούργημα που λέγεται ΠΔΑ και για να γίνω πιο συγκεκριμένος αναφερομαι στις σχολές ηλεκτρονικων, τις περίφημες σχολές του Σιβιτανιδείου Ιδρύματος και της σχολής του Αναστασιάδη καθώς και τους καθηγητες που πέρασαν και μάτωσαν κει και εγραψαν μεγάλη ιστορία , καθιέρωαν την ηλεκτρονικη εκπαιδευση στην χώρα μας και επάνδρωσαν ολες τις υπηρεσίες της χώρας .
Η ισοτίμηση για αυτούς ειναι ενα θέμα αποκατάστασης της αδικίας που τους εχει γίνει ολα αυτα τα χρόνια ,γιατι ειναι ανθρωποι με 20 και 25 χρόνια υπηρεσιας με σκληρές επαγγελματικες εκπαιδεύσεις και σεμινάρια. Η ισοτίμηση με την νέα σχολή ΗΛΕΚΤΟΛΟΓΩΝ -ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ είναι θέμα τάξης για ολους ( επαν. όλους) τους αποφοίτους
με τις όποιες προυποθέσεις αποφασίσετε
Να μην ξενάτε οτι η αγορα καταξιώνει ηη οχι και ότι στο τέλος η αξία κάθε πτυχίου ειναι η αξία του κατόχου του.
Με εκτίμηση
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Κύριε υπουργέ, τα παρακάτω λόγια είναι δικά σας;
«Όσοι εισαχθούν από το 2018-2019 στο νέο ΑΕΙ, θα αποκτήσουν σαφώς πανεπιστημιακό πτυχίο. Όσοι φοιτητές σπουδάζουν ήδη, θα έχουν τη δυνατότητα είτε να λάβουν πτυχίο ΤΕΙ, είτε λαμβάνοντας επιπλέον μαθήματα, να αποκτήσουν πτυχίο ΑΕΙ. Αυτό είναι κάτι που θα αποφασίζει κάθε τμήμα ξεχωριστά. Ωστόσο, για όσους αποφοίτησαν πριν χρόνια από τα δύο Τεχνολογικά Ιδρύματα, δεν μπορούμε να πλέον να ρυθμίσουμε με σχετική διάταξη τα πτυχία τους. Είναι κάτι που το σκεφτήκαμε, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα πλέον. Θα παραμείνουν λοιπόν, ως έχουν. Και ουσιαστικά, η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτο για παράδειγμα, του τμήματος Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Αθήνας από εκείνον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα είναι το κύρος του πτυχίου. Γιατί κατά τα άλλα, τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια (επιπέδου 6) και σαφώς, η αντίστοιχη ζήτηση στην αγορά εργασίας».
Αν ναι, τότε σας ευχαριστούμε. Όλοι οι παλαιοί φοιτητές των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θα σας το ανταποδώσουμε με την πρώτη ευκαιρία.
ΑΡΘΡΟ 5 ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ Η ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ Π.Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑΣ, ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΔΟΝΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΟΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΤΟΜΕΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Ν. 4485/2017. ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΟΦΩΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5 Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΟΦΩΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤ. β ΤΗΣ ΠΑΡ.1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 ΔΗΛΑΔΗ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ. ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΟΦΩΜΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Για να καταλάβω…
Οι Πολιτικοί Μηχανικοί του νέου Πανεπιστημίου θα γράφονται στο Τ.Ε.Ε. ή στην Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. ???
Κύριε Υπουργέ,
Γιατί καμία δεν υπάρχει καμία αναφορά στους μέχρι τώρα Πτυχιούχους ; Αυτό είναι άδικο και λάθος και πρέπει Άμεσα να το διορθώσετε.
Πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία ισοτιμησης των παλαιών και νέων πτυχιούχων. Οι πριν του 2001 με κάποια επιπλέον μαθήματα ή αυτομάτως εάν κατέχουν και 1ο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ή 2ο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών σχετικό. Οι νεότεροι απόφοιτοι μετά το 2001 ή το 2008 (όποτε και είχαν σχεδόν τα ίδια μαθήματα με τώρα ) αυτομάτως ή με κάποια λογική και δίκαιη διαδικασία. Πρέπει να το δείτε άμεσα το θέμα αυτό, είναι παρά πολύ σημαντικό.
Με εξαιρετική εκτίμηση
Όπως έχω αναφέρει και σε άλλο σχόλιο μου, θα πρέπει να οριστούν σαφή επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων τόσο του νέου Πανεπιστημίου που ιδρύεται όσο και των ΤΕΙ από τα οποία προέρχεται. Επίσης να υπάρξει πρόνοια για τους απόφοιτους των ΤΕΙ Αθήνας & Πειραιά στην περίπτωση που αυτοί θέλουν να αποκτήσουν πτυχίο από το νέο Πανεπιστήμιο, αυτό να μπορεί να πραγματοποιηθεί με την παρακολούθηση κάποιον επιπλέον μαθημάτων, σε περίπτωση που αυτό απαιτείται.
EIMAI ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2006 ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ !ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ! ΥΠΑΡΧΟΥΝΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΔΙΝΑΝ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ Η ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΤΕ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΤΑΡΓΗΤΑΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝΕ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΤΕ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΩΣΤΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ; ΘΑ ΔΩΘΟΥΝΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ; ΝΑ ΓΙΝΟΥΝΕ ΣΑΦΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΑΣΑΦΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΛΑΒΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ!ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!ΛΟΓΩ ΤΗ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝΕ ΑΡΚΕΤΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΕΩΡΟΙ!
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
προ ημερών διαβεβαιώσατε τους υπεύθυνους των τμημάτων: α) Αισθητικής και Κοσμητολογίας, β) Οπτικής και Οπτομετρίας, γ) Οδοντικής Τεχνολογίας, δ)Ακτινολογίας και Ακτινοθεραπείας, και ε) Ιατρικών Εργαστηρίων, καθώς και τα Σωματεία τους, ότι θα συγχωνευτούν και θα συμπεριληφθούν στο ΠΔΑ, ως Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, με καθαρά αναγραφόμενες στον τίτλο σπουδών, τις κατευθύνσεις τους. Δεν γίνεται να προσπεράσουμε το γεγονός, ότι όλα τα παραπάνω τμήματα λειτουργούν αυτόνομα πάνω από 30 χρόνια, δεν αλληλοκαλύπτονται με τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, και παρέχουν υψηλού επιπέδου επιστημονικές γνώσεις. Όλα τα τμήματα διεκδίκησαν την εισαγωγή τους στο ΠΔΑ, αυτόνομα. Παρ’ όλα αυτά, λόγω του φόβου της υποβάθμισής τους σε 2ετούς φοίτησης σχολές, στη συνάντηση που είχατε συμφωνήθηκε η συγχώνευσή τους. Στο άρθρο 2, περίπτωση δ, αναφέρεται το τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, χωρίς όμως πουθενά να γίνεται σαφές από ποια ήδη υπάρχοντα τμήματα του ΤΕΙ θα απαρτίζεται. Απαιτούμε, να διευκρινιστεί το παραπάνω, καθώς και στο άρθρο 5, που αφορά στους φοιτητές, να αναγράφεται ξεκάθαρα η μετακίνηση των φοιτητών των συγκεκριμένων τμημάτων στο τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, του ΠΔΑ.
Δεν υπάρχει η δυνατότητα ισοτίμησης των παλαιών πτυχίων με τα νέα; Αυτό είναι παράλογο!
Με την ενεργοποίηση μάλιστα αυτής της δυνατότητας, θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι μιλάμε για ανθρώπους που παρ’όλο ότι δεν εκδόθηκαν ποτέ δικαιώματα γι’αυτούς, αυτή τη στιγμή εργάζονται (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο), οπότε τουλάχιστον για τις διαδικασίες ισοτίμησης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη και αυτό το δεδομένο (π.χ. εξ αποστάσεως διαδικασίες κλπ.)!
Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για τους πτυχιούχους από άλλες πόλεις (του ίδιου τομέα) να μπορούν να μπουν στη διαδικασία της ισοτίμησης, μιας και με το σχέδιο Αθηνά πολλές από αυτές έκλεισαν και οι απόφοιτοι αυτή τη στιγμή βρέθηκαν ξεκρέμαστοι.
Παρακαλώ,
μη λησμονηθεί η παράταση EUDOXUS συγγραμμάτων για τους φοιτητές μερικής φοίτησης ή επόμενου πτυχίου (δεύτερου ή πλέον) καθώς και τις φοιτητικές μετακινήσεις ΠΑΣΟ,
ευχαριστούμε!
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ!!
Όσο αφορά την άποψη του περί διαχωρισμού των πτυχίων πριν και μετα του 2001, έχουμε να επισημάνουμε ότι με το άρθρο 2 του Ν.3549/07 που τροποποιεί το άρθρο 1 του Ν.2916/01 τα ΤΕΙ αποτελούν μέρος του Τεχνολογικού Τομέα των ΑΕΙ. Παράλληλα ο νομοθέτης κατοχυρώνει ρητά την ισοτιμία των πτυχίων των ΤΕΙ προ και μετά της εφαρμογής του Ν.2916/01 (Εισηγητική Έκθεση Ν.2916/01 – Πρακτικά της Βουλής κατά τη συζήτηση ψήφισης του εν λόγω νόμου – Έγγραφες Βεβαιώσεις του ΥΠΕΠΘ 52434/Ε5-25.5.2006 και 24141/Ε5-28.2.2007 μετά την ψήφισή του.
Για το λόγο αυτό ο νομοθέτης θέσπισε το άρθρο 5 παρ’ 12 γ’ του Ν.2916/01 καθώς και τη μεταβατική διάταξη του άρθρου 6 παρ’ 6 β’ του ιδίου νόμου. Το γεγονός ότι δεν μπορεί να τεθεί θέμα διαχωρισμού των πτυχίων των ΤΕΙ επικυρώνεται και από το σκεπτικό (νομολογία), της αρνητικής για τους πτυχιούχους απόφασης 2028/06 του Αρείου Πάγου, η οποία προκλήθηκε λόγω νομικής ασάφειας του άρθρου 1 του Ν.2916/01 πριν τη τροποποίηση του εν λόγω νόμου από το Ν.3549/07. Επιπροσθέτως σύμφωνα και με την 1291/2003 απόφαση του Γ’ τμήματος του ΣτΕ (Σκέψη 11) προκύπτει σαφώς ότι τα ΤΕΙ είχαν αποκτήσει τα ουσιαστικά χαρακτηριστικά των ΑΕΙ και πριν την ψήφιση του Ν.2916/01. Ως εκ τούτου χορηγούσαν πτυχία κατ’ ουσία ισότιμα με αυτά των ΑΕΙ του Τεχνολογικού Τομέα, πλην όμως αυτό δεν τους είχε αναγνωριστεί μέχρι τότε. Στην πραγματικότητα τα ΤΕΙ λειτουργούσαν de facto ως ΑΕΙ (Εισηγητική Έκθεση, Πρακτικά Βουλής- ομιλία Υπουργού Παιδείας Πέτρου Ευθυμίου) και απλά ο Ν.2916/01 προχώρησε στην de jure αναγνώρισή τους, διορθώνοντας παράλληλα τις νομοτεχνικές αδυναμίες του ιδρυτικού νόμου των ΤΕΙ Ν.1404/83 σε σχέση με το άρθρο 16 παρ’ 5 του Συντάγματος. Για το λόγο αυτό η αναδρομική και απόλυτη εξομοίωση των πτυχίων των ΤΕΙ πριν και μετά το Ν.2916/01 δεν καταστρατηγεί το άρθρο 16 παρ’ 7 του Συντάγματος αφού ποτέ τα ΤΕΙ δεν λειτούργησαν ως πραγματικές Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές. Άλλωστε ο τότε παριστάμενος Υπουργός Παιδείας στην ομιλία του στη Βουλή (14 Μαΐου 2001) ρητά δηλώνει ότι τα ΤΕΙ δεν ιδρύονται δια αυτού του νόμου αλλά έχοντας αποδείξει στα 18 χρόνια της πορείας τους την αξία τους, διαπιστωτικά εντάσσονται στην ανώτατη εκπαίδευση.
Με εκτίμηση..
Η ηγεσία του Υπουργείου παιδείας προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποκόψει το προς ίδρυση ΠΔΑ με τους γονείς του που είναι φυσικά τα δύο προς συγχώνευση ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς. Προσπαθεί να το θεσμοθετήσει ως ένα «προϊόν» παρθενογένεσης και να μας πείσει προκλητικά ότι ουδεμία σχέση θα έχει με τα «κατώτερα» ΤΕΙ, μη προβλέποντας, για πρώτη φορά σε σύγκριση με ανάλογες πανεπιστημιοποιήσεις του παρελθόντος, μεταβατικές διατάξεις για την ισοτίμηση των πτυχιούχων και τοποθετώντας τα είδη κριθέντα μέλη ΔΕΠ σε θέσεις προσωποπαγείς. Προσπαθεί να μας πείσει πως ένας πτυχιούχος του ΤΕΙ Αθηνών ή Πειραιώς είναι «κατώτερος» από αυτόν που θα αποφοιτήσει από το ΠΔΑ. Προσπαθεί να μας πείσει πως το ακαδημαϊκό προσωπικό του ΠΔΑ θα είναι ένα άλλο και καλύτερο προσωπικό από αυτό των δύο συγχωνευμένων ΤΕΙ.
Ξέρετε τι πρωτοφανές και παράλογο στα χρονικά πάει να γίνει? Φανταστείτε μόνο έναν απόφοιτο του ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά να δίνει κατατακτήριες εξετάσεις στο ΠΔΑ. Φανταστείτε επίσης πως στο ΠΔΑ θα υπάρχουν φοιτητές δύο ταχυτήτων. Τέλος φανταστείτε πως σε λίγα χρόνια θα υπάρχουν πτυχιούχοι ΤΕΙ χωρίς κανένα δικαίωμα ισοτίμησης χωρίς να υπάρχουν ΤΕΙ.
Πρέπει να προβλεφθεί η ισοτίμηση των μηχανικών ΕΜΠ/εξωτερικού με τους μηχανικούς Πανεπιστημίου που έχουν MSc:
Μηχανικός ΕΜΠ (5 έτη σπουδών)=> BSc+MSc => άδεια Μηχανικού από ΤΕΕ
Μηχανικός Πανεπιστημίου (4 έτη σπουδών) + MSc (2 έτη σπουδών) => BSc+MSc => άδεια Μηχανικού από ΤΕΕ
Συμφωνώ με τους προηγούμενους ότι θα πρέπει οι απόφοιτοι των 240 credits να ισοτιμιθούν με τους νέους απόφοιτους.
Θα ήθελα να δώσω μια ακόμα πτυχή του προβλήματος. Τι θα γίνει με απόφοιτους σαν και μένα που κάνουμε καριέρα στο εξωτερικό. Θα παρουσιάζουμε ένα τίτλο (πχ ΤΕΙ Αθήνας) ενώ δεν θα υφίσταται αυτό το ίδρυμα πουθενά. Λογικά θα έχουμε πρόβλημα αναγνωρισιμότητας και ακαδημαϊκά (για μεταπτυχιακά, διδακτορικά) αλλά και επαγγελματικά.
1. Το τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού αντικατέστησε το τμήμα αυτοματισμού. Λογικά ο σκοπός και η φιλοσοφία του νεου τμήματος θα είναι διαφορετική απο αυτή απο το οποίο προήλθε . Για αυτό θα πρέπει οι απόφοιτοι του παλαιού τμήματος που θελουν το νεο πτυχίο να εντάσσονται στο τμήμα Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών (πολύ πιο κοντά στο γνωστικό τους αντικείμενο) παρά στο νέο τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού.
2 Τα επαγγελματικά δικαιώματα του τμήματος Βιομ σχεδιασμού θα ποιά θα είναι ??? ΠΧ το τμήμα αυτοματισμού οδηγούσε σε ειδικότητα πληροφορικής (ΠΕ20)στη δευτεροβάθμια εκπ/ση . Στο νέο τμήμα θα ισχύει αυτο??
_
Αξιότιμε κε Υπουργέ.
Κατά τη γνώμη μου η ισοτίμηση πρέπει να ισχύσει για ΟΛΟΥΣ τους αποφοίτους, όλων των ΤΕΙ, για τους παρακάτω λόγους:
-Τα ΤΕΙ είναι εδώ και 16 χρόνια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και υπάγονται απευθείας στο άρθρο 6 του συντάγματος.
-Έχουν αξιολογηθεί και ανήκουν στο επίπεδο 6 μαζί με τα πανεπιστήμια, με διακριτό ρόλο. Η διακριτότητα του ρόλου τους δεν σημαίνει χαμηλότερη ποιότητα σπουδών. Απόδειξη των παραπάνω είναι οι χιλιάδες απόφοιτοι ΤΕΙ με μεταπτυχιακά ή και διδακτορικά οι οποίοι γίνονται δεκτοί από έγκριτα πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
-Οι σχολές των ΤΕΙ και ειδικότερα των μηχανικών έχουν τροφοδοτήσει την αγορά με έμπειρους επιστήμονες, οι οποίοι έχουν καταφέρει να καταξιωθούν, παρά τις όποιες (κυρίως εγχώριες) αντιξοότητες.
Δεν κατανοώ λοιπόν γιατί, αν κάποιος θέλει θεωρητικότερη προσέγγιση στη συνέχεια των σπουδών του, να μην υπάρχει εκπαιδευτική διαπερατότητα με τα σωστά πάντα κριτήρια.
Ας πάψουν πια οι αποκλεισμοί σε αυτή τη χώρα και αφήστε επιτέλους τις δυνάμεις της να ξεδιπλωθούν!
Η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει τους μαθητές Γ’ λυκείου που θα δώσουνε φέτος πανελλήνιες εξετάσεις; θα αλλάξουν οι βάσεις εισαγωγής αφού θα γινουν ΑΤΕΙ καθώς και το ποσοστό εισαγωγής υποψηφίων;Οι απορίες αφορούν για υποψήφιο από ΕΠΑΛ που αυτή την στιγμή είναι στην Γ’ λυκείου,είναι αριστούχος και σκόπευε να δηλώσει το τμήμα πληροφορικής των ΤΕΙ Αθηνών.Δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να στείλουμε τον γιό μας επαρχία και αν ισχύσουν οι βάσεις του 1% από ΕΠΑΛ σε ΑΕΙ οι πιθανότητες να μην περάσει στην επιλογή του είναι πολλή μεγάλες και θα είστε υπεύθυνοι για την καταστροφή του μέλλον του παιδιού μας.
θα θέλαμε τουλάχιστον για τους μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου να μην τους επηρεάσουν οι αλλαγές εισαγωγής τους στις συγκεκριμένες σχολές.
Οι αλλαγές να μην γίνονται στην μέση σχολικής περιόδου γιατί προκαλούν τεράστιο άγχος στα παιδιά που τόσο σκληρά προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις και οποιεσδήποτε αλλαγές δρούν αρνητικά στην επίτευξη των στόχων τους.
«Το επιτελείο του υπουργού Παιδείας διερευνά ποιες κατηγορίες πτυχιούχων θα αφορά η μεταβατική διάταξη, δηλαδή από τότε που τα ΤΕΙ εντάχθηκαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση ή και πριν»
Τι θα πει πριν και μετά? Δεν υπάρχει ισοτιμία αυτή τη στιγμή στους πτυχιούχους? Δεν υπάρχει συνέχεια σε αυτά τα ιδρύματα? Υπάρχουν άνθρωποι που μπήκαν το 1990 και πήραν πτυχίο το 2010. Φτάνει πια, ως εδώ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Δεν έχετε το δικαίωμα να απαξιώσετε τους αποφοίτους των δύο ΑΕΙ!
Σας θυμίζω ότι δεν κλείνετε τα δύο Ιδρύματα, αλλά τους προσδίδετε, και με την βούλα πλέον, το status που τους αξίζει.
Σας θυμίζω επίσης ότι πολλές ήταν οι στιγμές που επικαλλεστήκατε το «βρώμικο» πολιτικό παρελθόν που βίωσαν και βιώνουν ακόμη τα ΤΕΙ…με θύματα πρωτίστως τους αποφοίτους που πασχίζουν να αποκτήσουν την ταυτότητα που τους αξίζει…αυτή του Πτυχιούχου Πανεπιστημίου.
Η θετική πρωτοβουλία σας λοιπόν, θα στερείται νοήματος και ουσίας αν δεν συμπεριλάβετε τους αποφοίτους. Και φυσικά αναφέρομαι ΣΕ ΟΛΟΥΣ…πριν και μετά 2001.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να κάνετε διαφορετικά.
Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ υπομένουμε χρόνια τώρα το συντεχνιακό καθεστώς του κλάδου των μηχανικών και της παράλογης διάκρισης ΠΕ – ΤΕ στο δημόσιο.
Τώρα είναι η ευκαιρία για χιλιάδες πτυχιούχους. Και αυτός ο Νόμος θα είναι το εφαλτήριο για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση όλων των υπολοίπων ΤΕΙ.
Επόμενο βήμα τα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
Πράξτε τα δέοντα αξιότιμε κ. Υπουργέ.
1. Εισαγωγή Άρθρου με Μεταβατικές Διατάξεις για ισοτίμηση των πτυχίων όλων των Αποφοίτων, πριν και μετά 2001.
2. Άρθρο που να καθορίζει τα επαγγελματικά προσόντα που συνοδεύουν τους πτυχιούχους των Σχολών Μηχανικών. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν οι 5ετείς σχολές των Πολυτεχνείων επιπέδου 7 πλέον. Άρα είναι επιτακτική ανάγκη να καθοριστούν τα προσόντα των μηχανικών επιπέδου 6.
Με εκτίμηση,
ΑΣ
θα ήθελα μια απάντηση στο ερώτημα μου αν ειναι δυνατόν:Αποφοιτος μηχανικός ΤΕΙ απο τμήμα που εχει κλείσει-καταργηθεί τι θα γίνει? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
///Το επιτελείο του υπουργού Παιδείας διερευνά ποιες κατηγορίες πτυχιούχων θα αφορά η μεταβατική διάταξη, δηλαδή από τότε που τα ΤΕΙ εντάχθηκαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση ή και πριν///
ενα σχόλιο για προβληματισμό
Αγαπητοί συνάδελφοι ,
τα σημερινά ιδρύματα δεν δημιουργήθηκαν απο παρθενογέννεση,τουλαχιστον αυτά που σήμερα θα αποτελέσουν την νεα σχολη Ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικων.Σε αυτά τα σχολεια περασαν καθηγητές που εγραψαν την ιστορία τους στην ηλεκτρονικη εκπαιδευση γενεών Ελληνων τεχνικών που επανδρωνουν επάξια τις υπηρεσίες του κράτους και βεβαια τον Ιδιώτικο τομέα.θα μου επιτρεψετε αγαπητοι φίλοι να σας αναφέρω μερικους και να ζητησω προκαταβολικα συγγνώμη για πολλους που θα ξεχασω : Aναστασιάδης, Βουδούρης,Φρυδας,Σερβετάς,Μελάς,Πολλάτος,Ζύγκριρης,Τσιτομενέας,Λεγάτος
Καταλαβαίνετε αγαπητοι φίλοι οτι η Ισοτιμηση πρεπει να ειναι για ολους,διακρίσεις δεν χωράνε σε αυτή την σημαντική προσπάθεια ,ολοι πρεπει να μπορουν να μπουν στο »ιερο της εκκλησίας»
σας ευχαριστώ
ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ – ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ -ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Κυριε Υπουργέ και αξιότιμοι κύριοι που εργάζεστε για την έναρξη και λειτουργία του νέου πανεπιστημίου σε στέρεες βάσεις, το θεμέλιο αυτού του πανεπιστημίου είναι οι απόφοιτοι του, παλαιοι και νέοι. Πρέπει ΑΜΕΑ να προσδιορίσετε τη διαδικασία ισοτιμησης των παλαιών και νέων αποφοίτων. Όταν αποφοίτησα από το ΤΕΙ Αθήνας πριν 6 χρόνια ολοκλήρωσα μαθήματα 240 ECTS για να λάβω το πτυχίο μου. Αφού το νέο πανεπιστήμιο θα είναι 4ετες (όπως και σχολή που αποφοίτησα πρόσφατα) θα έχει και αυτό πτυχία με 240 ECTS. Στα νέα τμήματα θα διδάσκουν οι ίδιοι καθηγητές που δίδαξαν κι εμένα , θα έχουν τα ίδια βιβλία , θα διαβάζουν στο ίδιο κτήριο βιβλιοθήκης όπως κι εγώ (που όλοι αγαπούσαμε και φροντίζαμε ), θα κάνουν στα ίδια εργαστήρια , ίδιες αίθουσες και απ’οτι καταλαβαίνω και σχεδόν τα ίδια μαθήματα καθώς μόλις πρόσφατα επικαιροποιήθηκαν πολλά προγράμματα σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας.
Γιατί καμία αναφορά στους μέχρι τώρα αποφοίτους ; Αυτο είναι άδικο και λάθος και πρέπει Άμεσα να το διορθώσετε.
Γιατί καμία αναφορά στους αποφοίτους που ολοκλήρωσαν 4ετεις σπουδές μετά το 2001 ; Η ακόμη και στους αποφοίτους που τελείωσαν φέτος ! Η πέρσι ;;;
Πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία ισοτιμησης των παλαιών και νέων πτυχιούχων. Οι πριν του 2001 με κάποια επιπλέον μαθήματα ή αυτομάτως εάν κατέχουν και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών ή 2ο κύριο τίτλο σπουδών σχετικό. Οι νεότεροι απόφοιτοι μετά το 2001 ή το 2008 (όποτε και είχαν σχεδόν τα ίδια μαθήματα με τώρα ) αυτομάτως ή με κάποια λογική και δίκαιη διαδικασία. Πρέπει να το δείτε άμεσα το θέμα αυτό, είναι παρά πολύ σημαντικό.
Τα επαγγελματικά δικαιώματα πρέπει να εκδοθούν ταυτοχρονα με την ανακοίνωση των νέων προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων ! Μην επιτρέψετε να επαναληφθούν οι δεκαετίες παραλογισμού και κοροϊδίας των αποφοίτων ! Τα επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να αφορούν παλαιους και νέους αποφοίτους, όπως και αν γίνει η ισοτιμία. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ 16 χρόνια χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα !
Παρακαλώ εξετάστε όλες τις προτάσεις, είναι πολύ σημαντικές και αφορούν δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους
Καμία «διαδικασία» ισότιμισης δεν πρέπει να γίνει δεκτή. Τα εν λόγω ιδρύματα μετονομάστηκαν πανεπιστήμια για το υπερυψηλό τους επίπεδο, όπως η ίδια η κυβέρνηση διατείνεται. Πως γίνεται να τίθεται ζήτημα διαδικασίας; Οι απόφοιτοι όλων σχεδόν των ανώτερων σχολών του παρελθόντος αναγνωρίστηκαν αυτόματα ως ισότιμοι μετά την ανωτατοποίηση των ιδρυμάτων τους, τα ήδη ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα των 4 ετών, των 240 ects και του αντικειμενικά υψηλού επιπέδου θα εξαιρεθούν;
κ. Υπουργέ,
Με όλο το θάρρος, δεν έχετε το δικαίωμα να απαξιώσετε τους αποφοίτους των δύο ΑΕΙ!
Σας θυμίζω ότι δεν κλείνετε τα δύο Ιδρύματα, αλλά τους προσδίδετε, και με την βούλα πλέον, το status που τους αξίζει.
Σας θυμίζω επίσης ότι πολλές ήταν οι στιγμές που επικαλλεστήκατε το «βρώμικο» παρελθόν που βίωσαν και βιώνουν ακόμη τα ΤΕΙ…με θύματα πρωτίστως τους αποφοίτους που πασχίζουν να αποκτήσουν την ταυτότητα που τους αξίζει…αυτή του Πτυχιούχου Πανεπιστημίου.
Η πρωτοβουλία σας λοιπόν, θα στερείται νοήματος και ουσίας αν δεν συμπεριλάβετε τους αποφοίτους. Και φυσικά αναφέρομαι ΣΕ ΟΛΟΥΣ…πριν και μετά 2001.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να κάνετε διαφορετικά.
Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ υπομένουμε χρόνια τώρα το συντεχνιακό καθεστώς του κλάδου των μηχανικών και της παράλογης διάκρισης ΠΕ – ΤΕ στο δημόσιο.
Τώρα είναι η ευκαιρία για χιλιάδες πτυχιούχους. Και αυτός ο Νόμος θα είναι το εφαλτήριο για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση όλων των υπολοίπων ΤΕΙ.
Επόμενο βήμα τα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Φτάνει πια με τις συντεχνίες.
Πράξτε τα δέοντα κ. Υπουργέ.
1. Εισαγωγή Άρθρου με Μεταβατικές Διατάξεις για ισοτίμηση των πτυχίων όλων των Αποφοίτων, πριν και μετά 2001.
2. Άρθρο που να καθορίζει τα επαγγλματικά προσόντα που συνοδεύουν τους πτυχιούχους των Σχολών Μηχανικών. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν οι 5ετείς σχολές των Πολυτεχνείων επιπέδου 7 πλέον. Άρα είναι ευκαιρία να καθοριστούν τα προσόντα των μηχανικών επιπέδου 6.
Εύχομαι να επικρατήσει η λογική σας. Μην ενδώσετε στις πιέσεις που τόσα χρόνια τώρα έφτασαν τη Χώρα εκεί που βρίσκεται.
Με εκτίμηση,
ΑΣ
Μονο θετικη και απολυτως λογικη μπορει να ειναι η δημιουργια του Πανεπιστημιου Δυτικης Αττικης μεσω ενοποιησης των δυο Ιδρυματων, ΤΕΙ Αθηνας & ΑΕΙ Πειραια ΤΤ, με τα ΤΕΙ να εχουν αποκτησει τα ιδια χαρακτηριστηκα με εκεινα των Πανεπιστημιων με νομους (ν.2916/2001, ν.3549/2007, ν.4009/2011 και 4485/2017).
Τι θα γινει ομως με τους αποφοιτους των δυο Ιδρυματων; Δεν θα υπαρχουν διαταξεις για την ισοτιμηση του πτυχιου ΤΕΙ με εκεινο του ΠΔΑ;
Θα πρεπει να δοθει η δυνατοτητα και στους αποφοιτους οπως προβλεπεται και με τους φοιτητες των Τμηματων των απορροφωμενων ΤΕΙ που θα εντασσονται αυτοδικαια στα Τμηματα του Πανεπιστημιου Δυτικης Αττικης.
EINAI AΔΙΚΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΠΤΥΧΙΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΩΝ ΤΕΙ . Η ΑΝΩΤΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 2916/2001.
Υπάρχουν δημοσιεύματα ότι το Υπουργείο, για λόγους ισονομίας, εξετάζει μεταβατική διάταξη που θα αφορά τους πτυχιούχους των δυο ιδρυμάτων που επιθυμούν να λάβουν πτυχίο του ΠΔΑ.Διερευνά δε, ποιες κατηγορίες πτυχιούχων θα αφορά η μεταβατική διάταξη.
Υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ των πτυχιούχων ΤΕΙ;
Δεν έχω υπόψη μου για παράδειγμα κάποιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που να αναφέρεται σε πτυχιούχους ΤΕΙ δυο ταχυτήτων.
Δεν έχω υπόψη μου πτυχιούχο ΤΕΙ που δεν έγινε δεκτός σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, λόγω της «παλαιότητάς» του.
Από τη στιγμή που η μετάλλαξη δεν αφορά το σύνολο των ΤΕΙ της χώρας, για λόγους ισονομίας, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και για τους πτυχιούχους των υπολοίπων ΤΕΙ της χώρας.
Κύριε υπουργέ,
Σε έναν έγκυρο διαδικτυακό τόπο ο οποίος ασχολείται αποκλειστικά με εκπαιδευτικά θέματα, διάβασα σχετικά με μια μεταβατική διάταξη που θα αφορά τους ήδη φοιτούντες και τους πτυχιούχους του ΤΕΙ Αθήνας και του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, σύμφωνα με την οποία οι ήδη φοιτούντες και οι πτυχιούχοι θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν πρόσθετα μαθήματα , ώστε να διεκδικήσουν πτυχίο του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και ότι σε αντίθετη περίπτωση θα προσέκρουε στην ισονομία.
Κύριε υπουργέ μας εμπαίζετε; Νομίζετε και εσείς όπως και κάποιοι άλλοι ιδεοληπτικοί πανεπιστημιακοί (τρομάρα τους) ότι είμαστε πνευματικά καθυστερημένοι;
Καταρχήν τα πτυχία των πτυχιούχων είναι ΉΔΗ Ι Σ Ο Τ Ι Μ Α!!!!!!!!!Αυτό δεν το γνωρίζετε; Γ αυτό δεν σας έπεισε το ΤΕΕ, παρά μόνο για την συνέχεια της απαξίωσης των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων σας έπεισε, όπως είπατε κάποτε. Αλήθεια κύριε υπουργέ, κάποιοι χιλιάδες πτυχιούχοι που αυτή τη στιγμή ζουν και εργάζονται στην επαρχία, σε αυτούς τι λέτε; Πάρτε τις καβάτζες από την τράπεζα , γίνεται για έναν χρόνο πάλι φοιτητές στα 30 φεύγα, τινάξτε τις ζωές σας στον αέρα, αλλιώς αν δε θέλετε (λες και μπορούν) κόψτε τον λαιμό σας ή θα μισθώσετε κάποιο αεροπλάνο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Εδώ για εσάς δεν τίθεται θέμα ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ;
Στο παρελθόν με τις παιδαγωγικές σχολές υπήρξε άμεση διαδικασία ισοτίμησης. Εφαρμόστε λοιπόν τον νόμο κύριε Υπουργέ. Ειδάλλως θα αποδειχθεί στις επόμενες εκλογές από τους δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους ότι το ηθικό πλεονέκτημα της κυβέρνησής σας, εξατμίστηκε μέσα σε μια στιγμή από τις ιδεοληψίες σας και από τις γνωστές συντεχνίες.
Θα ήθελα να δηλώσω και γω με τη σειρά μου την απογοήτευση μου ως προς την έλλειψη αναφοράς για τους ήδη πτυχιούχους του ΤΕΙ Αθήνας, που όχι μόνο φοίτησαν 4 έτη αλλά αποφοίτησαν στην ώρα τους.
Για αυτούς τους απόφοιτους τίποτα; Μήπως θα έπρεπε να προστεθεί και μια παράγραφος για αυτά τα παιδιά που μόχθησαν να πάρουν το πτυχίο τους;
Ποια η διαφορά μεταξύ των υφιστάμενων φοιτητών από τους παλαιούς; Δεν μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα, αλλά για δύο ίδια.
Tο Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών της Σχολής Επιστημών Υγείας θα έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας;
Το τμήμα ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ είναι το μοναδικό τμήμα πανελλαδικά και ως φοιτητές επιλέξαμε το συγκεκριμένο τμήμα αποκλειστικά και μόνο για την εξειδίκευση που παρέχει στον τομέα της ενέργειας.Επίσης πληρεί τα κριτήρια για αυτοδύναμο τμήμα έχοντας το προβλεπόμενο μόνιμο προσωπικό με διδακτορικά διπλώματα.Τέλος η συγχώνευση με τα τμήματα ηλεκτρολογιας και μηχανολογίας είναι άδικη για εμάς που επιλέξαμε την εξειδίκευση πάνω στην ενέργεια και μας παραπέμπει στο να πάρουμε ένα πτυχίο το οποίο δεν ήταν η επιλογή μας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Δ.ΑΤΤΙΚΗΣΔε θα πρέπει να αγνοηθούν τα παρακάτω:1. Στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας υπηρετούν δεκατρία (13) μέλη ΔΕΠ από τα οποία τέσσερα (4) πρώτης βαθμίδας, ένα (1) στη βαθμίδα του Αν. Καθηγητή, πέντε (5) στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή και τρία (3) στη βαθμίδα του Λέκτορα. Ως γνωστόν το Τμήμα κατοχυρώνει την αυτοδυναμία του σύμφωνα με το άρθρο 11 – Αυτοδυναμία Τμημάτων και Σχολών – του Ν. 4485/ ΦΕΚ 114/04-08-17.2. Ο τίτλος που αποκτά ο απόφοιτος του Τμήματος είναι ισότιμος/αντίστοιχος σύμφωνα με τον ΔΟΑΤΑΠ με αυτόν, που απονέμεται από διεθνώς αναγνωρισμένα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική καταξιωμένα στον επιστημονικό χώρο Πανεπιστήμια. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα:• Bachelor in Biomedical Sciences: (Abertay University, Cardiff University, De Montfort University, Durham University, Faculty of Science and Technology, University of Westminster, Imperial College London, Keele University, Lancaster University, Leeds Beckett University, Liverpool John Moores University, Northumbria University, Nottingham Trent University, Swansea University, Teesside University, The University of Edinburgh, The University of Hertfordshire, The University of Manchester, University of Aberdeen, University of Chester, University of Dundee, University of East Anglia, University of East London, University of Essex, University of Lincoln, University of Roehampton, University of Surrey, University of Sussex, University of the West of Scotland, University of Warwick, University of Worcester, Vrije Universiteit Amsterdam e.t.c.)• Bachelor in Medical Laboratory Sciences: (California State University Sacramento, Colorado State University, Grand Valley State University, La Sierra University, Lake Superior State University, Lewis University, Marist College, Marquette University, Michigan State University, Murray State University, Oakland University, Oklahoma City University, Southwestern Oklahoma State University, Suny Cortland, Texas A&M University-Corpus Christi ,University of South Alabama e.t.c.).3. Το ερευνητικό έργο των μελών ΔΕΠ του Τμήματος, όπως φαίνεται από αναγνωρισμένες διεθνείς βάσεις δεδομένων (Scopus, κ.α.), αποδεικνύεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Από αξιόπιστους δείκτες αναδεικνύεται περισσότερο η αξία αυτού του επιστημονικού έργου, δεδομένου του μικρού αριθμού μόνιμων μελών ΔΕΠ, αλλά και της μη εκπόνησης αυτοδύναμων διδακτορικών διατριβών, μέχρι σήμερα. Eνδεικτικά:• Ο συνολικός συντελεστής απήχησης (impact factor) των δημοσιευμένων εργασιών των μελών ΔΕΠ του Τμήματος σε αναγνωρισμένα επιστημονικά περιοδικά υψηλού κύρους και βαθμού δυσκολίας καταγράφεται στο 811,180.• Ο Μέσος όρος impact factor/εργασία ισούται με 3,537.4. Αυτή η ιδιαιτέρα υψηλού επιπέδου ερευνητική εργασία, πραγματοποιείται σε ισότιμη συνεργασία με άλλα πανεπιστήμια ή/και ερευνητικά κέντρα εσωτερικού και εξωτερικού, αξιοποιώντας παράλληλα την αναβαθμισμένη υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων του Τμήματος.5. Τέλος και παράλληλα με τις ερευνητικές δραστηριότητες το Τμήμα κατάφερε να ιδρύσει τα τελευταία χρόνια, δύο (2) αυτοδύναμα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που υλοποιεί με ιδιαίτερη επιτυχία.Με βάση τα παραπάνω, δεν πρέπει να τίθεται στον όποιο προβληματισμό ούτε η ακαδημαϊκότητα ούτε η αυτοδυναμία του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.Επιπλέον τα τμήματα με τα οποία συνχονεύονται τα ιατρικά εργαστήρια δεν έχουν καμοία σχέση ως προς τον επιστημονικό τους γνώμονα ! Τα ιατρικά εργαστήρια πρέπει να είναι αυτόνομα , η συνχόνευση αυτή των ιατρικών εργαστηρίων ειναι απαραδεκτη !! Θα σας παρακαλούσα να αναθεωρήσετε και να κάνετε το τμήμα ιατρικών εργαστηρίων αυτόνομο, αυτοδυναμο και ανεξαρτητο εντος του πανεπιστημιου Δ.Αττικής!
Παρακαλώ για την Αυτονόμηση του τμήματος Ενεργειακής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Αθήνας για τους εξής λόγους:
1ον Το τμήμα δραστηριοποιείται σε νέες τεχνολογίες που ήδη υπάρχουν στην αγορά και είναι η γνωσιακή βάση για τεχνολογίες που θα αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς της ενεργειακής δραστηριότητας.
2ον Το τμήμα απαρτίζεται από είκοσι(20) καθηγητές οι οποίοι είναι διακεκριμένοι στον τομέα τους και δεκαεννέα(19)!!!! εξ’αυτών διδάκτορες!!!
3ον Τα εργαστήρια τα οποία λειτουργούν είναι εξελιγμένα με τα καλύτερα συστήματα ώστε η εκμάθηση να γίνεται αρτιότερη και αυτό τα καταττάσει σε ενα από τα καλύτερα της Ελλάδος.(Διαπίστωση επ’αυτου η επίσκεψη πολλών καθηγητων τμημάτων,κατα καιρούς,από άλλα ιδρύματα για την πληροφόρηση επί του εξοπλισμού).
Ο τομέας της Ενέργειας είναι αυτός που θα καθορίσει το μέλλον άρα θεωρω αδιανόητο να μην υπάρχει Τμήμα στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση που να ασχολείται ειδικά και ενεργά με αυτόν.
Κύριε Υπουργέ,
Θα πρέπει άμεσα και χωρίς περιστροφές, να ορίσετε τη «διαδικασία ισοτίμησης» για τα Προπτυχιακά ενώ για τους κατόχους και Μεταπτυχιακού Τίτλου θα πρέπει να ορίσετε την «απευθείας ισοτίμηση».
Με εκτίμηση
Κύριε Υπουργέ,
Παρατηρεί κανείς ότι στο άρθρο 5 του Σ/Ν δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την ισοτίμηση των πτυχίων των αποφοίτων με τα νέα πτυχία.
Είναι καλό να υπάρχει ρύθμιση στον νόμο προκειμένου απόφοιτοι παλαιών ετών από τα ίδια ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά , με τα κριτήρια που αποφασίστηκε η ανωτατοποίηση από εσάς, να έχουν την ίδια αντιμετώπιση στην αγορά, διαφορετικά θα ξεκινήσετε με κενά, με δικαστικές διαμάχες και πτυχία δύο ταχυτήτων του ίδιου κλάδου.Είχε ειπωθεί από τους πρυτάνεις ότι θα αποτελούσε όρο αλλά φάνηκε ακόμη μία φορά ότι το κράτος ενδιαφέρεται για τους φορείς εξουσίας ( μη χάσει κανείς την καρέκλα του) και όχι τους απλούς φοιτητές.Εύχομαι να δείτε το κενό για όλους τους αποφοίτους του ΤΕΙ (όχι μόνο τους πρόσφατους), διαφορετικά θα έχουμε το φαινόμενο φοιτητής ΑΕΙ να κάνει πρακτική σε δημόσιο πλαίσιο με εκπαιδευτή ΤΕΙ.Και αυτό για μερικούς κλάδους , π.χ. Κοινωνικής εργασίας είναι τουλάχιστον γελοίο. Διότι οι άνθρωποι δεν είναι σπίτια τριώροφα ή πολυώροφα……
Με εκτίμηση
Τι θα γινει με τους πτυχιουχους Ιατρικων Εργαστηριων?
Αυτοι που ειναι στα τελευταια εξαμηνα και σπουδαζαν τοσα χρονια τι θα απογινουν;που θα ενταχθουν αφου δεν υπαρχει πλεον τμημα ιατρικων εργαστηριων; ποιος τελικα θα ειναι ο τιτλος των σπουδων τους;;
ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Δεν γίνεται μνεία στους αποφοίτους και αν θα έχουν αυτόματη ισοτίμηση του τίτλου σπουδών όπως έγινε με τους αποφοίτους Ακαδημιών (Παιδαγωγικών και Γυμναστικών) σε τμήματα Παιδαγωγικής και ΤΕΦΑΑ των ΑΕΙ. Ή τουλάχιστον όσοι θα έχουν ίδιο περίγραμμα μαθημάτων (σε μεγάλο ποσοστό) πριν και μετά την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπως πχ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας και του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών της Σχολής Επιστημών Υγείας
– Tο Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών της Σχολής Επιστημών Υγείας θα έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας;
– Στην παράγραφο 1. αναφέρεται μόνο στους φοιτητές ορισμένων Τμημάτων ονομαστικά και όχι σε όλους ενδεικτικά του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας και πού αυτοί εντάσσονται.
-Στην παράγραφο 4. ο παρεχόμενος τίτλος σπουδών να φέρει τον υφιστάμενο κατά το χρόνο αποφοίτησης του φοιτητή τίτλο και τύπο και όχι κατά το χρόνο εισαγωγής
Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας δεν αναφέρεται που εντάσσεται αυτοδίκαια στο νέο Πανεπιστήμιο, όπως γίνεται για άλλα Τμήματα του υπό ιδρυση Πανεπιστημίου.
Σίγουρα η ίδρυση του νέου πανεπιστημίου είναι θετική εξέλιξη για το σύνολο της Τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα .Υπάρχει όμως κατά τη γνώμη μου ένα εμφανώς προβληματικό σημείο που έχει να κάνει με το γεγονός ότι τώρα που η Αττική μένει χωρίς ΤΕΙ τα ΕΠΑΛ σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία και όσα αναφέρονται στο Σ.Ν. δεν θα δίνουν στους απόφοιτούς τους την δυνατότητα σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τόπο τους !!!!! Θα μπορούν (όσοι λίγοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ) να σπουδάσουν σε κάποια σχολή της επαρχίας ή να γραφτούν στα υπό ίδρυση Κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης τα οποία όμως δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση .
Δηλαδή αν απόφοιτος ΕΠΑΛ από Αττική θέλει να σπουδάσει για ευνόητους κοινωνικούς λόγους στον τόπο του ή κάποιο αντικείμενο που ως τώρα υπήρχε μόνο στα δύο αυτά ΤΕΙ (Π.Χ. Βιοιατρικών μηχανικών , Γραφιστικής) πιθανότατα δεν θα μπορέσει γιατί το ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑΛ είναι ελάχιστο (1%).
Οι επιπτώσεις από αυτό το γεγονός στα ΕΠΑΛ θα είναι τεράστιες ως προς το μαθητικό δυναμικό γιατί όλοι οι γονείς ελπίζουν το παιδί τους να συνεχίσει τις σπουδές του και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση . Τώρα με το τέλος του γυμνασίου θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα σχολείο με όλες τις δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους ανοιχτές (ΓΕΛ) και ένα σχολείο αδιέξοδο (ΕΠΑΛ) που ουσιαστικά σε αποκλείει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικά αν συνεχιστεί και σε άλλα ΤΕΙ ή τάση της Πανεπιστημιοποίησης .
Έτσι είναι καταφανώς σημαντικό να προβλεφθεί για το ΠΔΑ τουλάχιστον η ίδια ποσόστωση με αυτήν που υπήρχε και στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά για την εισαγωγή αποφοίτων ΕΠΑΛ. Διαφορετικά προκαλείται αναίτιος αιφνιδιασμός στους φοιτούντες μαθητές και στις οικογένειές τους και απαξίωση της Β/θμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Κατά την άποψή μου ίσως θα έπρεπε ευκαιρίας δοθείσης να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες για ΟΛΟΥΣ (ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ). Αυτό μπορεί να γίνει με την πρόβλεψη ενός ποσοστού εισαγωγής (όχι μόνο 1%) ανάλογου των αποφοίτων κάθε χρονιάς για τον κάθε τύπο σχολείου και στα υπόλοιπα πανεπιστήμια (πού άπτονται των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ) ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια αναβάθμισης και προσέλκυσης μαθητών υψηλότερου επιπέδου σε αυτά .
Θεωρώ ότι ενδεχόμενη μη συμπλήρωση του νόμου με καθορισμό διαδικασίας ισοτίμησης των πτυχίων των ήδη αποφοίτων εγείρει σοβαρά ζητήματα δικαίου και εντιμότητας. Επειδή :
1. Η μετατροπή των Σχολών ΤΕΙ σε ΑΕΙ υποτιμά τα ήδη αποκτηθέντα πτυχία και άρα την κοινωνική και επαγγελματική βάση των παλαιών πτυχιούχων.
2. Στερεί από τους παλαιούς πτυχιούχους τν δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης και καθορίζει αρνητικά το μέλλον τους παρόλο που έχουν τετραετείς σπουδές.
3. Στους χώρους δουλειάς δημιουργεί εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
4. Αντιμετωπίζει με άνισο τρόπο τους πολίτες για ανάλογες περιπτώσεις αφού παλαιότερα προβλέφτηκε ισοτίμηση για άλλες σχολές όπου πολλοί δεν είχαν καν τετραετείς σπουδές (Καθηγητές Σωματικής Αγωγής, Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί)
5. Με την μετατροπή των ΚΑΤΕ-ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ υπήρξε αυτόματη ισοτίμηση των πτυχίων (Ν. 1865/89:«Τα πτυχία ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ και τα ισότιμα προς αυτά, που αποκτήθηκαν μετά από σπουδές τριών ετών (6 εξαμήνων), είναι ισότιμα προς τα πτυχία των ΤΕΙ αντίστοιχων ειδικοτήτων (άρθρο 5, παρ. 1)).
Κανένας δεν θα είχε αντίρρηση τα ιδρύματα να συγχωνέυταν ως ένα νέο μεγάλο ΤΕΙ εφόσον τα πτυχία των ΤΕΙ είχαν διασφαλισμένα επαγγελματικά δικαιώματα και συνεπώς οι απόφοιτοι δεν αποκλείοντας από την αγορά εργασίας.
Συνεπώς το θέμα ουδέποτε ήταν τα ΤΕΙ να γίνουν πανεπιστήμια. Το ζήτημα είναι συντεχνειακό και όχι ακαδημαικό. Αναγνώριση επαγγλεματικών προσόντων χρειάζοναι οι απόφοιτοι ΤΕΙ και όχι ταμπέλες πανεπιστημίου στις πόρτες των ιδρυμάτων τους.