1. Οι υποψήφιοι κατατάσσονται στους πίνακες της παρ. 2 του άρθρου 21 με βάση το άθροισμα των μονάδων, τις οποίες συγκεντρώνουν σύμφωνα με την κατά το άρθρο 24 αποτίμηση των ακόλουθων κριτηρίων:
α) επιστημονική συγκρότηση,
β) διοικητική και διδακτική εμπειρία,
γ) διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια και
δ) προσωπικότητα και γενική συγκρότηση.
2. Τα κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 21 είναι η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, η επιστημονική συγκρότησή του, η διοικητική και διδακτική εμπειρία, η ικανότητα του να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιδεικνύει συνεργατικότητα και να επιλύει προβλήματα, ιδίως διδακτικά, διοικητικά, οργανωτικά και λειτουργικά, η συνεισφορά του στη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος, η συμμετοχή του στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, καθώς και οι ικανότητες διοίκησης ή/ και οργάνωσης εκπαιδευτικών ή παιδαγωγικών δράσεων.
Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
Άρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Περιφερειακές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
- 187 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και τις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.
- 1.128 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
- 206 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
- 217 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 237 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μισθολογικές διατάξεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 159 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογής
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
- 567 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Αρμόδια όργανα και διαδικασία επιλογής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Συμβούλια επιλογής
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης
- 256 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απαλλαγή στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταθέσεις – τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αναπλήρωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή στελεχών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής – σκοπός και γενικές αρχές
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Αξιολογητές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Έκθεση αξιολόγησης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συμβουλευτική συνέντευξη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ενστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Όργανα εξέτασης ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Eξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Έναρξη ισχύος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Ομάδες εκπαιδευτικών και ομάδες σχολείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Θέματα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαρτίου 2018, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Μαρτίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
88 Σχόλια 4429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Να μοριοδοτείται ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ το Μεταπτυχιακο πάνω στο Αντικείμενο της Διοίκησης και Οργάνωσης της Επαιδευσης. Προϋποθεση βασικα θα πρεπε να ναι, όχι απλώς κριτήριο προς μοριοδότηση.
Όταν τελείωσα το πανεπιστήμιο έπρεπε να υπηρετήσω την στρατιωτική μου θητεία. Η συμφοιτήτριά μου όμως όχι. Τον Σεπτέμβριο διορίστηκε αναπληρώτρια και την άλλη χρονιά μόνιμη (ναι, υπήρχαν και τέτοιες ειδικότητες κάποτε). Όταν μετά από τρία σχολικά έτη μπορούσα και εγώ πλέον να υποβάλλω χαρτιά υπήρχαν θέσεις μόνο για ωρομίσθιους. Εργάστηκα έτσι εννέα σχολικά έτη (ωρομίσθιος με έως και 24 ώρες εβδομαδιαίως- παράνομα βέβαια αλλά ποιος νοιάζεται, σημασία τότε είχε να πετύχουμε την περιβόητη σύγκλιση με την ΟΝΕ) και όταν επιτέλους μονιμοποιήθηκα είχα μόνο 4 έτη προϋπηρεσίας παρόλο που μέσα στην τάξη βρισκόμουν περισσότερες ώρες από τους μόνιμους καθηγητές. Στην διάρκεια αυτών των 12 ετών η εν λόγω συμφοιτήτριά μου έκανε τρία παιδιά και έλλειπε από την τάξη τις έξι σχολικές χρονιές. Ωστόσο είχε σχεδόν 12 χρόνια διδακτική προϋπηρεσία. Η στρατιωτική θητεία μου είχε κοστίσει (εκτός των άλλων) 8 χρόνια διδακτικής προϋπηρεσίας στα χαρτιά! Αλλά όχι μόνο αυτό. Η παλιά συμφοιτήτρια είχε νέα πεθερά και έτσι τα χρόνια της άδειάς της μπόρεσε να συλλέξει έναν μεγάλο σωρό τυπικών προσόντων. Όταν εγώ διοριζόμουνα δόκιμος εκπαιδευτικός στην επαρχία, εκείνη γινότανε διευθύντρια στην πόλη.
Τις δεκαετίες που ακολούθησαν παρακολούθησα την γεωμετρική αύξηση ενός νέου τύπου δασκάλου: ο κυνηγός προσόντων. Δεν ενδιαφέρεται για την πραγματική γνώση αλλά για το χαρτί. Η χρησιμοθηρία είναι η αρχή του. Πολλοί-χωρίς να ξέρουμε πόσοι ακριβώς – απέκτησαν έναν συρφετό τυπικών προσόντων αντιγράφοντας, λογοκλέβοντας, ανταλλάσοντας, εξαγοράζοντας. Για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι μόνο ένας τρόπος υπάρχει: γραπτές εξετάσεις από θεσμούς όπως οι πανελλήνιες εξετάσεις ή το ΑΣΕΠ.
Αν μας ενδιαφέρει η διδακτική προϋπηρεσία, αν είναι πραγματικά χρήσιμη στην διεκπεραίωση των διαφόρων υποχρεώσεων των θέσεων ευθύνης, τότε πρέπει να προσμετρηθεί η αληθινή, αυτή που χτίζεται ώρα με την ώρα μέσα στην τάξη. Διαφορετικά αποκαλύπτεται η υποκριτική της χρήση και θυσία στον βωμό των (βασικά υποκειμενικών, συντεχνιακών και μικροπολιτικών) σκοπιμοτήτων.
Τα υπόλοιπα είναι διαφημιστικά σλόγκαν. Αν η δικαιοσύνη έχει κάποια σημασία τότε η διδακτική προϋπηρεσία θα πρέπει να μετρηθεί με πραγματικές ώρες μέσα στην τάξη και τα προσόντα με εξετάσεις από αξιόπιστο θεσμό. Κάθε άλλη επιλογή θα δημιουργήσει στρατιές δυσαρεστημένων που θα ταμπουρώνονται πίσω από συνθήματα τύπου ‘συνταγματικότητα, προσόντα, εμπειρία, προσφορά κλπ’ και θα πολεμούν με κάθε μέσο (υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι μεσάζοντες και μάλιστα σε τόσο καλές τιμές όπως π.χ. η υπόσχεση μιας ψήφου) με αποτέλεσμα να ανακυκλώνεται το νεοελληνικό ρεζίλι το οποίο δυστυχώς δεν παραγράφεται στην ιστορία.
Κύριε Υπουργέ αγαπητοί συνάδελφοι,
Αφού ευχαριστήσω το Υπουργείο για τη φιλοξενία των απόψεών μας στην ιστοσελίδα ανοιχτής διακυβέρνησης, να κλείσω με μια παράκληση.
Πέρα από τα προσωπικά μας σχόλια, που λόγω προσωπικών βιωμάτων μπορεί να έχουν και δόσεις υπερβολών (βλέπε «Δημήτρης» για «αργόσχολους, χαραμοφάηδες και αργόμισθους ισόβιους συμβούλους»), πρέπει να μελετήσετε τις θέσεις συλλογικών οργάνων και Επιστημονικών Ενώσεων (ΠΕΣΣ, ΕΕΦ, ΕΕΧ, ΠΕΒ κλπ) και όχι μόνο των ανώνυμων που συμμετείχαμε στη Διαβούλευση.
Με την ευχή να μείνουν τα δίκαια και αποτελεσματικά μέτρα του νομοσχεδίου και να εξαλειφθούν οι κόφτες, αδικίες και ακρότητες.
Καλή σταδιοδρομία στα νέα στελέχη, θα είμαστε δίπλα τους από όποια θέση μας προκύψει στις επόμενες κρίσεις για την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κώστας Καφετζόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04, ΔΔΕ Α Αθήνας, Υποδιευθυντής 3ου ΠΕΚ Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΕΚΦΕ.
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό θα πρέπει να μπορεί να επιλέγει και τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης για θέση στελέχους-διευθυντή,πχ να επιλέγεις πρωτοβάθμια αν δουλεύεις στη δευτεροβάθμια, όπως δίνεται αντίστοιχα η δυνατότητα στους δασκάλους. Επίσης να έχει ίσες δυνατότητες και ίδια κριτήρια με τους εκπαιδευτικούς και να μην ξεκινά από διαφορετική αφετηρία.
Κατ΄αρχάς πιστεύω πως μια ανοιχτή διαβούλευση ανοίγει και μια χαραμάδα δημοκρατικής λειτουργίας, έστω και αν αυτή γίνεται για άλλους λόγους.
Το να λες, θέλω ένα αντικειμενικό σύστημα επιλογής στελεχών μέσα στο χώρο των σχολικών μονάδων είναι μάλλον ουτοπικό. Γνωρίζουμε καλά από την εμπειρία μας στην εκπαιδευτική διαδικασία ότι τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. . Μπορεί, ο καλύτερος όλων στα αντικειμενικά μόρια να τινάξει, άνετα, ένα ολόκληρο σχολείο στον αέρα και προκαλέσει μεγάλες συγκρούσεις ανάμεσα στο προσωπικό και το ευρύτερο περιβάλλον. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να απαντήσουμε με ειλικρίνεια αν στη θέση του δ/ντή σχολικής μονάδας πρέπει είναι διδάσκων εκπαιδευτικός ή στέλεχος της εκπαίδευσης. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα μπορεί ν΄αποτελέσει τη βάση για ένα έντιμο σύστημα επιλογής του. Κατά τη γνώμη μου, το ΥΠΠΕΘ βάζει λάθος το ζήτημα προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα σε θεσμούς και ανθρώπους. Ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα. Ανάμεσα σε ένα σχολείο που πρέπει να εφαρμόζει πολιτικές, πολλές φορές, αποφάσεις ή ένα σχολείο παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατικής λειτουργίας. Στην κατεύθυνση αυτή λοιπόν ίσως και θα ήταν πιο λειτουργικό ή αποτελεσματικό ο δντής της σχολικής μονάδας να προέρχεται αποκλειστικά από τους οργανικά υπηρετούντες της μονάδας αυτής. Να είναι ζωντανό κομμάτι αυτής και μάλιστα πολλαπλά αξιολογούμενο από τους ίδιους τους συναδέλφους του, τους μαθητές και τους γονείς. Με το σύστημα αυτό η ευθύνη αλλά και επιπτώσεις της όποιας απόφασης θα έχει άμεσες συνέπειες και για τον ίδιο. Σ΄αυτό το μοντέλο ο δ/ντής μπορεί να επιλεγεί μέχρι και δύο θητείες, με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του Σ.Δ..
Διαφορετικά πρέπει να σκεφτούν πολύ πιο σοβαρά οι ιθύνοντες ν΄ αυξήσουν τα χρόνια υποχρεωτικής προϋπηρεσίας στην εκπαιδευτική πράξη -ίσως και πάνω από 20 χρόνια- ως ασφαλιστική δικλείδα πλέον.
Επίσης κάθε δ/ντής Σ.Μ. πρέπει ν΄απαλλάσσεται από το βραχνά της διδασκαλίας ώστε ν΄ αφοσιώνεται αποκλειστικά στο σωστό προγραμματισμό και την αποτελεσματική λειτουργία αυτής.
Στο σχετικό άρθρο αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής στελεχών σε σχέση με τη διδακτική υπηρεσία αυτή μετονομάζεται πλέον σε «άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα». Η μετονομασία αυτή-κατά την άποψη νομικών- δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση την κατάφωρη παραβίαση της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης σε βάρος διάφορων εκπαιδευτικών πχ. των Υπευθύνων, Σχολικών Συμβούλων κτλ. Οι υπουργικές αποφάσεις πχ. η Υ.Α. 93008/Γ7/10.8.2012 στην περίπτωση των Υπευθύνων ΣΣΝ και παρόμοιες σε όλες τις Δομές και τους Σ.Σ., βάσει της οποίας αιτήθηκαν και ανέλαβαν τη θέση ευθύνης, μετά από διαδικασία κρίσης, προσδιόριζε την υπηρεσία τους σε αυτήν ως διδακτική και περιέγραφε το καθηκοντολόγιό τους ως τέτοιο. Είναι αδιανόητο συνεπώς, όλοι να «τιμωρούνται», λαμβάνοντας μόνο 2 έτη «άσκησης διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα», αντί του συνόλου των ετών κατά τη διάρκεια των οποίων είναι καταγεγραμμένες συνεχείς παρεμβάσεις στην τάξη κατά την άσκηση του έργου της θέσης ευθύνης.
Επίσης κατά τη γνώμη νομικών με βάση άλλα σημεία στο προς ψήφιση ν/σ, η απόφαση αυτή για τη συνολική αναγνώριση της διδακτικής υπηρεσίας, καθίσταται ακόμη πιο προκλητική δεδομένης της αύξησης των απαιτουμένων ετών για τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, αλλά και της σε βάρος τους διακριτικής μεταχείρισης, σε σχέση με εργαζομένους άλλων δομών, οι οποίοι δεν στερούνται του συγκεκριμένου δικαιώματος. Εξάλλου το δικαίωμα αυτό αναγνωρίζεται ακόμα και στο προσωπικό των υπηρεσιών στις οποίες περιέρχονται οι αρμοδιότητες των ΚΕΣΥ και του ΚΕΑ.
Επιπλέον τα οριζόμενα στο σχεδιαζόμενο ν/σ προσκρούουν στο άρθρο 388 ΑΚ απρόσμενη μεταβολή συνθηκών με διασταλτική ερμηνεία και εφαρμογή σε υπαλληλική σχέση” καθώς και την άποψη αρκετών νομικών που θεωρούν ότι εγείρονται ζητήματα αντισυνταγματικότητας στις περιπτώσεις των άρθρων 2, 3, 24 & 30.
Η κοινωνία νομίζει ότι οι εκπαιδευτικοί δε θέλουν την αξιολόγηση, ενώ παραβλέπεται ότι είναι οι μόνοι που αξιολογούνται συνεχώς και μέσα και έξω από την τάξη.
Στο σύλλογο των εκπαιδευτικών, όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι ο πιο κατάλληλος για κάποια θέση.
Ακόμα και ένα παιδάκι του Δημοτικού αν ρωτήσεις για τον καλύτερο συμμαθητή του, θα σου απαντήσει. Πρώτος είναι ο Γιώργος, δεύτερη η Κατερίνα και τρίτος εγώ!
Δοκιμάστηκε και η επιλογή των στελεχών από όλους τους συμμέτοχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κυρίως εκπαιδευτικούς, αλλά απέτυχε (και συνταγματικά).
Εξάλλου, για την κρίση της επιλογής δεν είναι όλοι ειδικοί, να εκφέρουν γνώμη (δηλ. γνώση αντικειμενική), ανεξάρτητα από την υποκειμενική άποψή τους.
Για την απολογιστική κρίση, όμως, στο τέλος κάθε χρονιάς, όλοι οι συμμέτοχοι (ακόμη και γονείς, ή μαθητές), μπορούν να αξιολογήσουν και μπορούν, με κάποιο ποσοστό να προτείνουν την απομάκρυνση των αποτυχόντων στελεχών.
Να δρουν, δηλαδή, έστω θεραπευτικά, αφού δεν μπορούν προληπτικά, για επιστημονικούς, κυρίως, λόγους, πράξη που μπορεί να γίνει από την επιτροπή επιλογής στελεχών.
Μάθηση είναι η ανατροπή και αντικατάσταση μιας προηγούμενης σχετικής εμπειρίας.
Επιτέλους διδαχτήκαμε ότι το πρόβλημα της επιλεκτικής αξιολόγησης παραμένει αιώνιο.
Μία είναι η επαναστατική λύση, τελικά:
Να καταργηθούν όλα τα κριτήρια, εκτός από τα προαπαιτούμενα και ενιαία για κάθε θέση άρθρο.
Δεν μπορεί να έχει την ίδια βαρύτητα το διδακτορικό π.χ. και για τον διοικητικό και για τον συντονιστή!
Τα κριτήρια εγκυρότητας, γενικά, δεν εξασφαλίζουν αντικειμενική αξιοπιστία, γιατί εμπεριέχουν πάντα εύλογες αδικίες (πόσο μάλλον, όταν τσουβαλιάζονται αβασάνιστα τα ίδια κριτήρια, για όλες τις θέσεις).
Είναι κατάντια να τα μοριοδοτούμε με το σταγονόμετρο και να πάψουν να μας ταλανίζουν μια ζωή και να μηδενίζουν και την αξία της αξιολόγησης, που είναι σύμφυτη με όλες τις μορφές της εκπαίδευσης.
Δεν έχουν ουσιαστική σημασία οι χαρτούρες, οι τίτλοι και τα τυπικά προσόντα, αλλά η πιστοποίησή τους ότι μπορείς να τα εξασκήσεις στην πράξη και φυσικά θα υπάρχουν τα προαπαιτούμενα τυπικά προσόντα, κάθε φορά (ελάχιστη προϋπηρεσία κλπ).
Θα υπάρχει μόνον η συνέντευξη, ενώπιον επιλεγμένων επιστημονικών κριτών, που ορίζονται, έστω στην αρχή από τα κόμματα, μετά από κλήρωση της τελευταίας «στιγμής», οι οποίοι θα αξιολογούν αιτιολογημένα (με ασφαλιστική δικλείδα όχι τη μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους κλπ).
Τα ίδια κριτήρια, αν θα ισχύσουν, να επεκταθούν σε όλες τις «στεγανές» δομές (ΙΕΚ, ΣΔΕ κλπ).
Η προϋπηρεσία του ΕΕΠ δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από εκπαιδευτική.
(Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής)
Η προτεινόμενη αποτίμηση που δίνεται προς διαβούλευση ουσιαστικά και ολοφάνερα δημιουργήθηκε έτσι ώστε να ευνοεί τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας στις περιπτώσεις που διεκδικούν από κοινού θέση στελέχους με εκπαιδευτικούς της Α/θμιας.
Η συρρίκνωση του Διδασκαλείου, όταν συνυπάρχει με μεταπτυχιακό δίπλωμα είναι και άδικη και αυθαίρετη.
Δηλαδή: μεταπτυχιακό, 3,5 μονάδες
διδασκαλείο: 3 μονάδες ΚΑΙ όταν συνυπάρχουν από 6,5 ως σύνολο ΠΕΦΤΕΙ στα 4,5.
Επίσης για πρώτη φορά σε κριτήρια επιλογής διαφέρει τόσο πολύ η μοριοδότηση Διδακτορικού (6 μονάδες) με μεταπτυχιακό (3,5 μονάδες).
Πρόταση:
Να μειωθεί η μοριοδότηση του διδακτορικού στο 5 και να έχει 1,5 μονάδα διαφορά με το μεταπτυχιακό (3,5), που για το σύνολο των 9 μορίων (το ανώτερο που εχει αυτή η κατηγορία) είναι μια δίκαιη διαφορά.
Να μην συγχωνευτούν Διδασκαλείο και Μεταπτυχιακό, αλλά να διατηρήσουν την αυτόνομη μοριοδότησή τους. Αν είναι απραίτητητη η συγχώνευσή τους να μην υποβαθμίζονται στο 4,5 αλλά να είναι τουλάχιστον 5,5.
Γνώση Τ.Π.Ε. B΄ Επιπέδου: 1 μονάδα.
Πρόταση: Εφόσον η διαδικασία στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου συνεχίζεται και πολλοί συνάδελφοι δεν έχουν κληρωθεί όχι από δική τους υπαιτιότητα, για αυτές τις κρίσεις να μην ισχύσει.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (και να μοριοδοτείται μόνο η συγγραφή σχολικών εγχειριδίων & άρθρων για την εκπαιδευση).
ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΊ ΑΜΕΣΑ!
ΥΓ. Για να γράψεις ένα βιβλιο σχετικό με την εκπαίδευση απαιτείται πολύ περισσότερος κόπος από τη συγγραφή ενός απλού άρθρου.
Απόστολος Κ. Καρύδας
Δεν έχει προβλεφθεί η μοριοδότηση της συνδικαλιστικής δράσης. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να κρίνεται ΚΑΙ για την αγωνιστικότητά του στον χώρο της διεκδίκησης εργασιακών δικαιωμάτων. Αυτή η στάση του τον τιμά και τιμά και εκείνο το σύστημα που του την αναγνωρίζει και την επιβραβεύει.
Δεν έχει προβλεφθεί η μοριοδότηση του αυτόνομου/αυτοτελούς ή ομαδικού επιστημονικού συγγραφικού έργου πέραν του αυστηρά σχολικού. Το έργο αυτό όμως, του οποίου η επιστημονική αρτιότητα κρίνεται με την παρουσία και τη χρήση βιβλιογραφίας, είναι προσόν υψηλής βαθμολογίας σε όλες τις ευρωπαϊκές αξιολογήσεις.
Θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί η μοριοδότηση διδακτικής εμπειρίας σε δομές άτυπης εκπαίδευσης, σχολεία μεταναστών κ.λπ. που αποδεικνύει μεταξύ άλλων την κοινωνική ευαισθησία του εκπαιδευτικού και παρέχει τεκμήρια υψηλής διδακτικής επάρκειας.
Άρθρο 23, § 2
Α. Να διασφαλιστεί η αξιοκρατική και διαφανής επιλογή των στελεχών της $3.β.
Με κατάρτιση συγκεκριμένων κριτηρίων:
α) επιστημονικής συγκρότησης
β) διοικητικής και διδακτικής εμπειρίας,
γ) διοικητικής και εκπαιδευτικής επάρκειας και
δ) προσωπικότητας και γενικής συγκρότησης
Εξετάσεις ΑΣΕΠ και ποιοτική αποτίμηση του έργου τους (για τους νυν και για τους επόμενους), ώστε να επιλέγονται οι ικανοί και οι άξιοι.
Η ΔΙΑΔΑΚΑΛΙΑ ΣΤΑ ΑΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ!
ΝΑ ΜΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ. Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ
ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ
ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΑ ΑΕΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΡΟΤΑΣΗ! ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΑΡΘΡΟ 23 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Στο παρόν νομοσχέδιο παραλείπετε η μοριοδότηση σημαντικών έργων και θέσεων στην εκπαίδευση, για τις οποίες είχαμε ζητήσει διευκρινήσεις στην προηγούμενες επιλογές διευθυντών αλλά δεν τύχανε απάντησης. Συγκεκριμένα:
1. Το έργο ενός υποψηφίου ως εμπειρογνώμονας σε εθνικό φορέα (ΙΕΠ), δεν λαμβάνεται υπόψη και δεν μοριοδοτείται.
2. Η συμμετοχή ως μέλος σε διοικητικό συμβούλιο Εθνικών Φορέων ή/και Αρχών του Κράτους, όπως της ΑΔΙΠΠΔΕ.
3. Η ετήσια επιμόρφωση όσων φοιτήσαμε ως αριστούχοι τελειόφοιτοι της Μαρασλείου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου (ετήσια ενασχόληση με έρευνα). Στις περσινές επιλογές, λόγω απουσίας απάντησης από την κεντρική αρχή, δεν προσμετρήθηκε ούτε ως 2η ετήσια επιμόρφωση.
4. Ο μεταπτυχιακός και διδακτορικός τίτλος στην «εκπαιδευτική διοίκηση» θα πρέπει να τυγχάνει ξεχωριστής μοριοδότησης στις θέσεις διοίκησης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα κριτήρια επιλογής σε αντίστοιχες θέσεις των άλλων υπουργείων. Για ποιο λόγο θα πρέπει οι δημόσιοι υπάλληλοι εκπαιδευτικοί να μην τυγχάνουν ιδίας μεταχείρισης; Δεν μπορεί η συνάφεια τίτλου και προκηρυγμένης θέσης να ισοπεδώνεται και ο διδακτορικός τίτλος να εξωμοιώνεται (άρα να καταργείται) με τα χρόνια υπηρεσίας.
Με αυτό το νομοσχέδιο επιτέλους, αναγνωρίζεται η σημαντικότητα και το κύρος του διδασκαλείου.Ωστόσο μένει μισό μόριο πίσω από τα μεταπτυχιακά. Θα πρέπει να επανεξετασθεί η μοριοδότηση του και να περάσει τροπολογία για την αλλαγή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και την ενσωμάτωση του διδασκαλείου στο ΕΠΠ 7. Επίσης θα έπρεπε και το διδασκαλείο όπως και τα 5ετή των πολυτεχνείων να μοριοδοτείται διπλά ως βασικός τίτλος και σαν μεταπτυχιακό, δηλαδή συνολικά 6.5 μονάδες!
Όσοι με κακόβουλο τρόπο επιμένουν -επειδή λένε δεν υπάρχει πλέον- να καταργηθεί η μοριοδότηση του Διδασκαλείου κάνουν σοβαρό λάθος! Πολλές σχολές δεν υπάρχουν ή ακόμη πολλά πτυχία ΑΕΙ τα έχουν πάρει πριν 10-20- 30 χρόνια θα έπρεπε να καταργηθούν;
Σοβαρή παράλειψη έως τώρα της πολιτείας που δεν το αναγνώρισε έως τώρα το Διδασκαλείο ως μεταπτυχιακό αφού στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ως μεταπτυχιακό και πλέον των 120 ECTS .
Επίσης δεν είναι αγορασμένο αλλά έχουν περάσει οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί χωρίς τα ρουσφέτια με απευθείας αναθέσεις που γίνονται με τα μεταπτυχιακά και πολύ περισσότερο με τα διδακτορικά, εάν δεν έχουν αγοραστεί. Έχουμε δίκαιο και υπεύθυνο υπ. παιδείας εδώ και δεκετίες. Μένει να το αποδείξει και με το Διδασκαλείο. Όιχ μόνο να το αναγνωρίσει όπως οφείλει ως μεταπτυχιακό αλλά να το ανοίξει αναβαθμισμένο για να βελτιωθεί η εκπαίδευση στη χώρα. ΟΧΙ στα ΑΓΟΡΑΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ που είναι χαμηλότατου επιπέδου και τα παίρνουν ΟΛΟΙ όσοι πληρώνουν!
Προτείνω για την επιλογή των στελεχών:
1) Οι εξειδικευμένες σπουδές στην Διοίκηση της Εκπαίδευσης(Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά) να μοριοδοτούνται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Είναι δυνατόν οι υποψήφιοι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων ή Διευθυντές Εκπαίδευσης κάτοχοι των παραπάνω τίτλων να εξισώνονται με εκείνους οι οποίοι κατέχουν διαφορετικούς τίλους; Στην Αμερική οι εν λόγω σπουδές αποτελούν προυπόθεση για να διεκδικήσεις θέση στελέχους στην εκπαίδευση.
2)Εκτός από την συνέντευξη, αξιοκρατικό είναι να διενεργούνται και αδιάβλητες γραπτές εξετάσεις.
Και πάλι «Δημήτρης» …..
Προς όλους τους παθιασμένους κατά των σχολικών συμβούλων (σ.σ.) παραθέτω το κείμενο Επιστημονικής Ένωσης με το οποίο συμφωνώ. Συμφωνώ όχι μόνο για το συμφέρον μου ως στέλεχος, (είμαι σ.σ. και πριν τη θητεία μου ήμουν στην τάξη), αλλά διότι οι «ενάντια» στους σ.σ., τυφλωμένοι, δεν βλέπουν που θα τους πάει ο νέος νόμος. Διαφωνώ με κόφτες και προαπαιτούμενες γλώσσες έστω κι αν προσωπικά με ευνοούν.
Αφιερωμένο στον «Δημήτρης» τυφλωμένο από – ίσως όχι άδικο- πάθος κατά των σ.σ. με τον οποίο διαφωνούμε κάθετα, αλλά θα γνωριστούμε τελικά.
Αν δεν σας πείθουν και οι επιστημονικές ενώσεις τότε … καληνύχτα σας!
Όπως έγραψα και αλλού …αφήστε τα μίση και αρχίστε το … διάβασμα!
ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ …. θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
…. Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των Σχολικών Συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους. Επίσης δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική η υπηρεσία του Σχολικού Συμβούλου.
…. Υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη στα γνωστικά αντικείμενα, ως το σχολείο να μην έχει μαθησιακούς στόχους, όπως καθίσταται σαφές στα άρθρα 8-9 για τα ΚΕΣΥ, στα οποία εκτός των άλλων δεν προβλέπεται καμία θέση για τον κλάδο των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ04).Η ΕΕΦ εκφράζει την ανησυχία της για τις συνέπειες της εφαρμογής του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τον φόβο της για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών διαφορετικών ταχυτήτων, οι οποίες θα παραβιάζουν την θεμελιώδη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση και καλεί το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών δομών, δίνοντας έμφαση στο ΓΝΩΣΤΙΚΟ- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ και στην συγκρότηση ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΤΟ ΔΣ ΕΕΦ
…και για την αντιγραφή Κώστας Κ, σ.σ. μάχιμος πριν τη ατελείωτη θητεία μου με την ακούσια παράταση.
Η εκ των υστέρων παραγραφή της διδακτικής προυπηρεσίας των Υπεύθυνων Σχολικών Δραστηριοτήτων ενώ η προκήρυξη της θέσης τους διατύπωνε με σαφήνεια τη διπλή προυπηρεσία είναι αντισυνταγματική και δημιουργεί ζητήματα
Προτείνω να καθιερωθεί και το κριτήριο των γραπτών εξετάσεων, ώστε να διαπιστωθούν, κατά τρόπο αντικειμενικό, οι γνώσεις των υποψήφιων για τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης και η ικανότητά τους να πραγματεύονται και να χειρίζονται εκπαιδευτικά θέματα.
Ευχαριστώ
Η αυτόνομη διδασκαλία στα Πανεπιστήμια πρέπει να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για την επιλογή των Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου και επιμόρφωσης, ιδιαίτερα στα
Παιδαγωγικά Τμήματα. Όταν τους ανατίθεται το τόσο σημαντικό έργο της στήριξης των εκπαιδευτικών και το αντικείμενο της Επιμόρφωσης αυτές οι γνώσεις και η εμπειρία είναι πολύτιμη. Το ανώτερο όριο γι’ αυτό τον τομέα να αυξηθεί σημαντικά (π.χ 5 μόρια).
Η Διδακτική εμπειρία παίρνει “10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”, περισσότερο δηλαδή από τους τίτλους σπουδών που παίρνουν “9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”. Νομίζω ότι αυτή η μοριοδότηση της διδακτικής εμπειρίας είναι υπερβολική και εκθέτει όσους την έχουν προτείνει. Εάν κάποιους εκπαιδευτικός δεν είναι επαρκής στα διδακτικά του καθήκοντα θα του δοθούν χαριστικά τόσα μόρια. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να αποσυρθεί ή να περιοριστούν τα μόρια αυτά πάρα πολύ (π.χ. μέχρι 2 το ανώτερο). Οι θέσεις αυτές πρέπει να καλύπτονται από συναδέλφους με πολλές σπουδές και με υψηλό επιστημονικό υπόβαθρο και εμπειρία.
Σε ένα σχολικό πλαίσιο με τόσα πολλά και σύνθετα προβλήματα, τα στελέχη που θα επιλεγούν πρέπει να έχουν και πολλές σπουδές και σημαντική εμπειρία.
Θα πρέπει να υπάρχει μια εξισσορόπιση ανάμεσα στα κριτήριο της διδακτικής εμπειρίας και των τίτλων σπουδών.Δεν θα με πείσετε ότι αρκούν μόνο 10 χρόνια στην τάξη χωρίς καμία επικαιροποίηση γνώσης για να γίνει κάποιος καλός διευθυντής. Και τι σημαίνει τελικά για τον καθένα «καλός διευθυντής»; Μειώστε τα χρόνια στα 8 ως προυπόθεση. Επίσης προφανώς και δεν είναι συνταγματικό το όριο των θητειών. Όλοι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν το δικαίωμα της εξέλιξής τους στη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους καριέρας, Αν θέλετε να κάνετε κάτι πραγματικά καινοτόμο να απαγορεύσετε τη θητεία στο ίδιο σχολείο. Οι εξαιρετικοί διευθυντές θα πηγαίνουν σε πολλά σχολεία. Όσοι δεν είναι ικανοί το ίδιο το σύστημα θα τους απορρίπτει.Επίσης κάθε εκπαιδευτικός να μένει συγκεκριμένα χρόνια σε ένα σχολείο. Παιδαγωγικά και ηθικά θα βοηθήσει ένα τέτοιο μέτρο ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία μας καλύτερα. Έτσι γίνεται και στην Κύπρο.Καθιερώστε διαφανές σύστημα εξετάσεων για τις θέσεις των στελεχών από δημόσιο φορέα.
Η κατοχή του επιπέδου Β2 γλωσσομάθειας θεωρώ ότι πρέπει να αποσυρθεί καθώς και η δεύτερη θητεία. Όλοι οι ικανοί πρέπει να έχουν δικαίωμα επανεκλογής και συνέχισης του έργου τους.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας παραθέτω αυτούσια δύο(2) σχόλια συναδέλφων που διάβασα εδώ στη διαβούλευση και τα οποία θεωρώ ότι λένε αλήθειες:
1) «Οι σχολικοί σύμβουλοι έχουν γενικώς εκτός τάξης άπειρα χρόνια (οι περισσότεροι). Μερικοί από αυτούς και πριν γίνουν σύμβουλοι ήταν σε γραφεία, πανεπιστήμια, υπουργία κ.τ.λ. και γενικώς ο μέσος σύμβουλος είναι εκτός τάξης 15 – 20 χρόνια. (Αυτό με μια μικρή έρευνα διαπιστώνεται).Αλλά το πιο σοβαρό από όλα είναι ότι θεωρούν ντροπή και ξεφτίλα να γυρίσουν στην τάξη. Και αυτό είναι που τους απασχολεί. Θα δείτε ότι θα βρούνε τρόπους και «τόπους» να μην γυρίσουν στην τάξη. Ήδη ψάχνουν!»
(Λ.Λ.)
2) «Είναι δυνατόν Σχολικός Σύμβουλος να έχει αδιάλειπτη θητεία από το 2007 ως και σήμερα;;
Είναι δυνατόν στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων να παρίσταται καθημερινά από ένας(ο ίδιος) ως κανένας;;
Είναι δυνατόν να συμβουλεύει όντας εκτός τάξης 11 έτη;;
Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν expert και παιδαγωγό απλά και μόνο επειδή είναι 11 χρόνια στην ίδια θέση;; Δίχως κανένα άλλο εφόδιο;;
Είναι δυνατόν να έχει δημιουργήσει κλίκα με παρατρεχάμενους τους οποίους χρησιμοποιεί πετόντας «τυράκι»;;
Είναι δυνατόν να θεωρεί εαυτόν, πρώτο στην ειδικότητά του εντός περιοχής ευθύνης του και ως εκ τούτου να απαιτεί διάφορα, προτάσσοντας την ιδιότητά του ως Σχολικός Σύμβουλος;;
Είναι δυνατόν να ψάχνεται από πέρυσι πώς θα καβατζωθεί εκτός τάξης σε περίπτωση που έρθει στη Βουλή ΣΝ όπως το τρέχον;;
Είναι δυνατόν να έχει λιγότερες δυνατότητες στο γνωστικό του αντικείμενο από το μέσο εκπαιδευτικό και να καλύπτει αυτή του την ανεπάρκεια, παίζοντάς το «παιδαγωγός»;;
Είναι δυνατόν να είναι εσκεμμένα κρυψίνους και να μη μοιράζεται απόψεις με τους συναδέλφους του;;
Είναι δυνατόν να κοιτάει μόνο την πάρτη του;;
…και άλλα πολλά…
Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν!!»
(Σχολιαστής)Κρίνετε μόνοι σας, αγαπητοί συνάδελφοι, αν η μεταρρύθμιση που εισάγει το παρόν σχέδιο νόμου είναι απαραίτητη ή όχι.
Με εκτίμηση.
Σε ό,τι αφορά την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι η πρόταση του σχεδίου νόμου δεν υπηρετεί το στόχο για καθιέρωση ενός διαφανoύς, αξιοκρατικού και ευρείας αποδοχής συστήματος επιλογής τους(επιλεκτική μοριοδότηση τυπικών προσόντων, Συμβούλια Επιλογής με διορισμένα μέλη, δήλωση προτίμησης σχολείων και θέσεων στις δομές πριν από τη συνέντευξη των υποψηφίων, κ. ά.), το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην προσπάθεια για ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα υψηλής ποιότητας προς όφελος της κοινωνίας.
Γιατί τόσο μίσος αγαπητοί συνάδελφοι για τα στελέχη και κυρίως για τους σχολικούς συμβούλους; Έχουν γραφτεί τα πάντα σε αυτή την διαβούλευση.
Είμαι εκπαιδευτικός τάξης για 27 χρόνια, δεν είμαι στέλεχος, ούτε διευθύντρια ή υποδιευθύντρια ούτε σχολικός σύμβουλος.
Όποτε χρειάστηκα βοήθεια (είτε σε θέματα διαχείρισης διδακτικού χρόνου λόγω πολυπολιτισμικής τάξης, είτε σε θέματα αντιμετώπισης παραβατικών μαθητών ή σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας), ο σχολικός σύμβουλος με βοήθησε αποτελεσματικά.
Κατά τη γνώμη μου οι σχολικοί σύμβουλοι είναι ένα είδος ασπίδας για τους εκπαιδευτικούς.
Είναι δυνατόν ένας σχολικός σύμβουλος να επιστρέψει στην τάξη μετά από δυο ή τρεις θητείες και με δεδομένη την αντιπάθεια (αδικαιολόγητη για μένα) από μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών (άραγε γιατί;). Και βέβαια θα επιστρέψει κανονικά και θα αναλάβει τάξη αλλά σκεφτείτε να είναι σε σχολείο και να έχει να αντιμετωπίσει καθημερινή αδιαφορία ή σνομπάρισμα από μερίδα συναδέλφων εκπαιδευτικών.
Για τα κριτήρια επιλογής στελεχών (Συντονιστών και Διευθυντών)θεωρώ ότι πρέπει να μοριοδοτούνται:
1. Μεταπτυχιακοί ή διδακτορικοί τίτλοι
2. Προηγούμενη προϋπηρεσία σε θέση στελέχους (με θετική αξιολόγηση)
3. Επιτυχή παρακολούθηση ειδικού σεμιναρίου στελεχών (απόκτηση διοικητικής
ή καθοδηγητικής επάρκειας)
4. Βεβαίωση από Ψυχολόγους για την ικανότητα διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων
5. Λοιποί τίτλοι (αν υπάρχουν): ξένες γλώσσες, πληροφορική, διδακτική
προϋπηρεσία
Σας ευχαριστώ θερμά
Κύριε Υπουργέ,
δεν πρέπει να είναι προϋπόθεση για θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου η κατοχή Β2 γλωσσομάθειας.
Όλοι οι υποψήφιοι για θέσεις Συντονιστών έχουν μάστερ και διδακτορικά που σημαίνει ότι έχουν μπει σε διαδικασίες αναζήτησης ξένης βιβλιογραφίας.Όλοι μπορούν να χειριστούν θέματα ξένης βιβλιογραφίας ικανοποιητικότατα. Η κατοχή πιστοποιητικού Β2 σε αγγλική, γαλλική, ιταλική, γερμανική, ρωσική ή άλλη γλώσσα τι περισσότερο θα προσφέρει στον υποψήφιο για θέση Συντονιστή. Η κατοχή των τίτλων μάστερ και διδακτορικών δεν αποκτήθηκαν με διαδικασίες που απαιτούσαν συστηματική χρήση ξένης βιβλιογραφίας;Ασφαλώς και ναι.
Πρέπει να μην είναι προϋπόθεση λοιπόν η κατοχή πιστοποιητικού Β2.
Να προσμετράται στην μοριοδότηση για όποιους έχουν τίτλους γλωσσομάθειας αλλά να μην αποτελεί προϋπόθεση.
Ευχαριστώ θερμά.
Η αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής είναι αξιοκρατική και προωθεί στις θέσεις ευθύνης τους ικανότερους;
Πολύ αμφιβάλω, δείχνει μάλλον πολύ πρόχειρη και κακοσχεδιασμένη. Τυχαίο;
Επισημαίνω παρακάτω μερικά σφάλματα:
α) Η Διδακτική εμπειρία παίρνει “10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”, περισσότερο δηλαδή από τους τίτλους σπουδών που παίρνουν “9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο”. Δηλαδή 6 χρόνια προϋπηρεσίας αποτιμώνται το ίδιο με έναν διδακτορικό τίτλο!!! Προφανώς αυτοί που το σκέφθηκαν δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει διδακτορικός τίτλος.
β) Οι τίτλοι σπουδών μοριοδοτούνται το ίδιο, ανεξαρτήτως του αντικειμένου και της επιστημονικής εξειδίκευσης. Δηλαδή ένας υποψήφιος για διοικητική θέση θα πάρει τα ίδια μόρια είτε έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην διοίκηση της εκπαίδευσης, είτε έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην χημεία, στην ιστορία, ή την γεωγραφία….Η συνάφεια με λίγα λόγια πάει περίπατο…
γ) Οι δημοσιεύσεις άρθρων μοριοδοτούνται με ενιαίο τρόπο, αν και μπορεί να μην είναι της ίδιας επιστημονικής αξίας. Δηλαδή, μια δημοσίευση σε διεθνές επιστημονικό περιοδικό εγνωσμένης ποιότητας και κύρους είναι το ίδιο με μία δημοσίευση σε τοπικό περιοδικό η με μια αυτοέκδοση; Επιπλέον, η διαφορά των δημοσιευμένων άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά με τις εισηγήσεις σε συνέδρια, σίγουρα θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, καθώς οι απαιτήσεις των κριτών στα συνέδρια συνήθως είναι πολύ χαμηλότερες απ’ ότι στα άρθρα σε έγκριτα περιοδικά.
δ) Τα μεταπτυχιακά μοριοδοτούνται όλα το ίδιο. Θα έπρεπε να μοριοδοτούνται ανάλογα με τα ECTS τους. Δεν μπορεί να είναι το ίδιο ένα Μάστερ διάρκειας 1 έτους με 60 ECTS και ένα άλλο Μάστερ διάρκειας 2 ετών και 120 ECTS.
ε) Τα δεύτερα πτυχία μοριοδοτούνται ανεξαρτήτως αντικειμένου. Ξανά η συνάφεια με την εκπαίδευση πάει περίπατο…
ζ) Η συνέντευξη μπορεί να δώσει έως 15 μόρια, περισσότερα δηλαδή από κάθε άλλη κατηγορία… Αν θέλουμε αξιοκρατία κάτι τέτοιο είναι άτοπο. Δεν διαφωνώ ριζικά με την συνέντευξη αρκεί να μην μοριοδοτεί περισσότερο από τα υπόλοιπα κριτήρια. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και αξιόπιστο τρόπο, από άτομα που δεν έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα με τους υποψηφίους. Επιπρόσθετα, η διεξαγωγή γραπτού αδιάβλητου διαγωνισμού είναι μια αξιοκρατική διαδικασία που μπορεί να αξιολογήσει την ειδική γνώση των υποψηφίων.
Φαντάζομαι από λάθος δεν προσμετράται ως διδακτική εμπειρία η άσκηση διδακτικής υπηρεσίας των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, η οποία είναι θεσμοθετημένη σε 3 και 9 ώρες αντίστοιχα. Ειδικά μάλιστα όταν ότι οι αντίστοιχοι συνάδελφοι που υπηρετούν σε θέσεις των ΙΕΚ και οι οποίοι δεν έχουν ωράριο, θεωρείται κατά κάποιο περίεργο τρόπο ότι ασκούν διδακτικό έργο. Μόνο στην Ελλάδα!!!!
Στο κριτήριο της διοικητικής εμπειρίας να υπάρχει διευκρίνιση ότι το λαμβάνουν και οι διευθυντές και υποδιευθυντές των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ). Υπάρχουν ήδη αποφάσεις δικαστηρίων που έχουν επιβεβαιώσει το αυτονόητο, ότι δηλαδή αποτελούν εξειδικευμένο τύπο γυμνασίου, και ως τέτοια πρέπει να μοριοδοτούνται. Η ξεχωριστή αναφορά στα ΣΔΕ σε κάποια άρθρα του σχεδίου νόμου τη στιγμή που σε άλλα άρθρα απλά υπονοείται, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε προβλήματα και ταλαιπωρία. Και φυσικά δεν υπάρχει κανένας λόγος για να γίνει αυτό.