1. Προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης, πλην των στελεχών της παρ. 7, είναι η κατοχή του βαθμού Α΄, καθώς και η πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 86.
2. Ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη. Ως Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας.
3. Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού. Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για την Αειφορία επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων, ενώ ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία ή μέλη του Ε.Ε.Π. με πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Ως Συντονιστές Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα για δέκα τουλάχιστον έτη στο μειονοτικό πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων της αντίστοιχης βαθμίδας. Ως Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μουσουλμανικής Θρησκείας επιλέγεται εκπαιδευτικός με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, ο οποίος έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί δέκα τουλάχιστον έτη στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια σε μάθημα μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις για τη θέση Συντονιστή Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τη θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Μουσουλμανικής Θρησκείας, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας ή χωρίς τη γνώση ξένης γλώσσας.
4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί ή Ε.Ε.Π. των κλάδων που προβλέπονται στις περιπτ. α΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου.
5. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Α. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη.
6. Ως Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στη βαθμίδα αυτή, οι οποίοι έχουν ασκήσει για οκτώ τουλάχιστον έτη διδακτικά καθήκοντα στην πρωτοβάθμια ή/και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά. Από τα ανωτέρω οκτώ έτη άσκησης διδακτικών καθηκόντων, τα τρία τουλάχιστον πρέπει να έχουν ασκηθεί σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας, συμπληρώνοντας σε αυτά τουλάχιστον το 50% του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με την επιφύλαξη της περίπτ. ζ΄. Ειδικά για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εκτός των εκπαιδευτικών, μπορεί να επιλέγονται ως διευθυντές και μέλη Ε.Ε.Π. με δέκα τουλάχιστον έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ., από τα οποία τρία τουλάχιστον έτη πρέπει να έχουν υπηρετηθεί σε αντίστοιχη με την προς κάλυψη θέση Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της οικείας βαθμίδας εκπαίδευσης.
Ειδικότερα:
α) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών δημοτικών σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί που αναφέρονται στο π.δ. 323/1993 (Α΄ 139) και στην υπ’ αρ. 172260/Ε1/17.10.2016 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 3391).
β) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών νηπιαγωγείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 60.
γ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ε.Κ. μπορεί να είναι:
αα) Για τις θέσεις Διευθυντών γυμνασίων, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ., εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91.
ββ) Για τις θέσεις Διευθυντών Ε.Κ., εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ80 έως και ΠΕ90.
δ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι:
αα) για θέσεις Διευθυντών των δημοτικών σχολείων Ε.Α.Ε., μόνιμοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν σε αυτά, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών του π.δ. 323/1993, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π.
ββ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας Ε.Α.Ε. (Γυμνάσια Ε.Α.Ε., Λύκεια Ε.Α.Ε., Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ή Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια ή Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ.), μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π. Επιπλέον και μόνο για τις θέσεις Διευθυντών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων και εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου. Εκπαιδευτικοί κλάδου δασκάλων με οργανική θέση σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. μπορούν, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας παραγράφου, να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας και για θέση διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
γγ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών νηπιαγωγείων Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί του κλάδου νηπιαγωγών, εφόσον έχουν τα προσόντα διορισμού και τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον τριών ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ., καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π.
ε) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί κάτοχοι τίτλου ξένης γλώσσας, κατά προτίμηση της χώρας προέλευσης της πλειονότητας των μαθητών, σε επίπεδο τουλάχιστον Β2.
στ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών στα μουσικά ή καλλιτεχνικά σχολεία μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα ειδικά προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα σχολεία αυτά.
ζ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και πρότυπων σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα προσόντα που προβλέπονται στην παρ. 3 του άρθρου 42 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118).
7. Ως Προϊστάμενοι διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη μονάδα την οποία αφορά η επιλογή.
Ειδική προϋπόθεση για την επιλογή σε θέση υποδιευθυντή και υπευθύνου τομέα Ε.Κ. είναι ο εκπαιδευτικός να ανήκει σε κλάδο ή ειδικότητα που προβλέπεται για το Ε.Κ.
Ως υποδιευθυντές Ε.Κ., στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα τουλάχιστον μαθητές και τα οποία εξυπηρετούν τουλάχιστον δύο ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο λειτουργίας (πρωινό κύκλο, απογευματινό κύκλο, εσπερινό κύκλο), καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολική μονάδα, η οποία εξυπηρετείται από το Ε.Κ. και δεν έχουν κριθεί ως υπεράριθμοι, κατά το χρόνο της επιλογής.
Ειδικά για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ως υποδιευθυντές μπορεί να επιλέγονται και μέλη Ε.Ε.Π. με οκταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη Σ.Μ.Ε.Α.Ε. την οποία αφορά η επιλογή.
Αν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας δεν πληρούν την προϋπόθεση της οκταετούς διδακτικής υπηρεσίας, υποψήφιοι μπορεί να είναι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας.
8. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δεκαετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των κλάδων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ01 έως και ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40 και ΠΕ78 έως και ΠΕ91. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις των προηγούμενων εδαφίων, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας. Ως Προϊστάμενος του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επιλέγεται εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος έχει ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για τουλάχιστον δέκα έτη, από τα οποία τουλάχιστον έξι σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης.
9. Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα. Επίσης, δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας, καθώς και εκπαιδευτικός που έχει απαλλαγεί από τα καθήκοντά του σύμφωνα με την περίπτ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 31.
10. Δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για θέση στελέχους της εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του επόμενου της επιλογής έτους αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης.
11. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Τα κωλύματα επιλογής της παρ. 9 δεν πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.
Δεν αναφέρεται πουθενά ότι λογίζεται ως διοικητική προϋπηρεσία η θέση του Προϊσταμένου σχολικής μονάδας τόσο για τις θέσεις στα νηπιαγωγεία, όσο βεβαίως και για τα ολιγοθέσια σχολεία. Είναι βέβαιο ότι αποτελεί διοικητική προϋπηρεσία και θα πρέπει να προσμετρηθεί.
Επιπρόσθετα, όσοι νηπιαγωγοί έχουν προυπηρεσία σε Παιδικούς Σταθμούς υπάρχει διάταξη που την αναγνωρίζει ως εκπαιδευτική προυπηρεσία αλλά δεν την υπολογίζει ως διδακτική. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ασκούσαν διδακτικό έργο σε τάξη με παιδιά προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να συνυπολογιστεί ως διδακτικό έργο.
Να προστεθεί στην παράγραφο 3: Στις θέσεις συντονιστών εκπαιδευτικού έργου του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. προσλαμβάνονται μέλη του Ε.Ε.Π. με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε σχολικές μονάδες Ε.Α.Ε. της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., καθώς και προϋπηρεσία του Ε.Ε.Π. που έχει αποκτηθεί σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. όπου ασκούσαν την ειδικότητα με την οποία προσελήφθησαν στην Ειδική Αγωγή( άρθρο 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008.)
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σημεία διάκρισης και άνισης μεταχείρισης των υποψηφίων Συντονιστών Εκπαίδευσης και άλλων στελεχών εκπαίδευσης που θα πρέπει να διορθωθούν προτού υποβληθεί προς ψήφιση το παρόν σχέδιο Νόμου
Άρθρο 22, Προϋποθέσεις επιλογής (εδάφιο 2., σελ. 46)
Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται:
1) οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη…
Εδώ τίθεται ως βασική προϋπόθεση επιλογής τα διδακτικά καθήκοντα που αποτελούν αφενός ελάχιστο υποσύνολο της διδακτικής υπηρεσίας και το σημαντικότερο επιλεκτικά στην επιλογή κάποιων στελεχών και όχι σε κάποια άλλα όπως ενδειτικά:
* Ως Προϊστάμενοι διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και
νηπιαγωγείων, υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων και υποδιευθυντές σχολικών
μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιλέγονται εκπαιδευτικοί με «οκταετή
τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία».
* Ως υποδιευθυντές Ε.Κ., στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα τουλάχιστον
μαθητές…καθώς και ως υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με «οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία».
8. Ως Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων
Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με «δεκαετή τουλάχιστον διδακτική
υπηρεσία» στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης.
ζ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και πρότυπων
σχολείων μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί που έχουν τα προσόντα που προβλέπονται
στην παρ. 3 του άρθρου 42 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118). (εδώ δεν απαιτείται άσκηση διδακτικών καθηκόντων αλλά διδακτική προϋπηρεσία).
παρομοίως ορίζει «4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί ή Ε.Ε.Π. των κλάδων που προβλέπονται … ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για
δέκα τουλάχιστον έτη… » αλλά ΠΡΟΝΟΕΙ και εξισώνει για παν ενδεχόμενο στο άρθρο 2 εδάφιο ζ. «Εκπαιδευτική ή διδακτική υπηρεσία ή άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε
Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) ή Κ.Ε.Σ.Υ…».
2) οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2.. δηλαδή μόνο οι Συντονιστές Εκπαίδευσης από όλα τα στελέχη Εκπαίδευσης έχουν ανάγκη γνώσης ξένης γλώσσας και κανείς άλλος στην Ελλάδα, μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης, το 2018;
4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί των κλάδων που προβλέπονται στις περιπτ. α΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη ή Ε.Ε.Π. της περ. β τηςπαρ.1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Κ.Δ.Α.Υ., Σ.Μ.Ε.Α.Ε., καθώς και εκπαιδευτική υπηρεσία του άρθρου 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008 και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου (να τροποποιηθεί με αυτή τη διατύπωση).
Σχετικά με το άρθρο 22 που αφορά τις προυποθέσεις για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης και ειδικότερα των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι εφόσον οι υποψήφιοι διαθέτουν μεταξύ των άλλων και προσόντα όπως:
1 Μεταπτυχιακούς Τίτλους
2 Δεύτερο Πτυχίο
3 Συγγραφή Βιβλίων είτε άρθρων
4 Έχουν επιλεγεί εμπειρογνώμονες, αξιολογητές ΑΠΣ είτε βιβλίων από ΙΕΠ
5 Διαθέτουν πιστοποιημένη καθοδηγητική επάρκεια εκπ/κών, ΕΚΔΔΑ
6 Διαθέτουν μεγάλη εκπαιδευτική και διδακτική προυπηρεσία
7 Διαθέτουν προυπηρεσία σε ΑΕΙ/ΤΕΙ
τότε διαθέτουν οπωσδήποτε και γνώσεις ξένων γλωσσών, είτε διαθέτουν είτε δεν διαθέτουν κάποιο σχετικό πιστοποιητικό και συνεπώς η προυπόθεση: «και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2» είναι όχι μόνο περιττή και άσκοπη, εφόσον και μοριοδοτείται ξεχωριστά, αλλά και γιατί τέτοιες πιστοποιήσεις διαθέτουν πλέον και μαθητές του γυμνασίου με αποτέλεσμα αφενός να υποβιβάζεται το επίπεδο του πεδίου επιλογών και αφετέρου να περιορίζεται εφόσον πιθανόν αποκλείει εκπαιδευτικούς με πολύ υψηλά προσόντα και εκπαιδευτική προσφορά.
Πέραν δε των ανωτέρω πολύ σοβαρών λόγων η προυπόθεση αυτή δεν περιλαμβάνεται σε καμία άλλη επιλογή στελέχους και συνεπώς δύναται να θεωρηθεί ως μονομερής.
Σας Ευχαριστώ,
Μωυσής Δεϊμέζης
Για τους μαθητες- τριες γενικης αγωγης ποιος συβουλος θα υπαρχει????
Να τεθει στη Δομη ΚΕΣΥ ως υπευθυνος οχι μονο με γνωση ειδικης αγωγης, αλλα και ΣΥΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ-ΠΕΣΥΠ!!!!!!!!!! ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΜΕ ΜΕΠΑΤΠΥΧΙΑΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΜΕ Πρακτικη εξασκηση ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ- ΠΕΣΥΠ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ!!!!
Η ΚΑΥΟΧΗ Β2 ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ1 ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΣΗΣ!!!
ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΔΝΤΕΣ, ΣΤΟΥς ΔΝΤΕΣ ΕΠΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!!!! ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΘΚΟΙΝΩΙΑ ΛΟΓΨ ΘΕΣΗΣ ΕΞΕΧΟΥΣΑΣ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΛΠ
Υπάρχουν διάφοροι «αλεξιπτωτιστές» που έχουν περάσει από τις δομές. Σωστό και ηθικό είναι σε αυτούς να μην επιτραπεί για κανένα λόγο να αιτηθούν για στελέχη ίδιας ή παρόμοιας θέσης.
Υποθετικό παράδειγμα: Κάποιος που υπηρετούσε σε δομή παραιτήθηκε για να γίνει Διεθυντής σχολείου. Αφού έγινε Διευθυντής, στις κρίσεις με την ψήφο του συλλόγου δεν κατάφερε να συγκεντρώσει ούτε καν τον ελάχιστο αριθμό ψήφων. Οπότε, για να μην πάει στην τάξη, ξαναγύρισε στην δομή που είχε εγκαταλείψει. Και συνέχισε με παρόμοιο τρόπο μέχρι που τώρα είδε φως και λέει να μπει…
Αυτονόητο ότι το Υπουργείο θα πρέπει να διασφαλίσει ότι τέτοια άτομα δεν θα υπάρξουν πουθενά στις νέες δομές. Δεν έχουν καμία θέση μεταξύ των νέων στελεχών και των μελών των ΚΕΣΥ, ΠΕΚΕΣ κλπ
Αφετέρου δε τέτοια άτομα έχουν το κύριο μερίδιο ευθύνης για οποιαδήποτε αρνητικά σχόλια έχουν διατυπωθεί σχετικά με τα ήδη υπηρετούντα στελέχη. Ευτυχώς αποτελούν μόνο μια λυπηρή μειοψηφία!
Νομίζω ότι οι ανάγκες του σύγχρονου σχολείου απαιτούν την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Ιστολόγια, ιστότοποι, κοινωνικά δίκτυα κλπ πρέπει να αξιοποιούνται οπωσδήποτε από τα ΚΕΣΥ ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα.
Συνεπώς θα πρέπει να προβλέπεται και ένας πληροφορικός στα ΚΕΣΥ με αρμοδιότητα την ψηφιακή υποστήριξη της νέας δομής.
Είναι προβληματική η στελέχωση σε σχέση με τον προϊστάμενο ΚΕΣΥ εκτός και αν αλλάξει η μοριοδότηση της διδακτικής προϋπηρεσίας έτσι ώστε η προϋπηρεσία των στελεχών σε θέσεις ευθύνης να προσμετράται ισότιμα με αυτή των εκπαιδευτικών των σχολείων.
Σε αντίθετη περίπτωση όλα τα εξαιρετικά αξιόλογα και προσοντούχα στελέχη που υπηρετούν τώρα στις διάφορες δομές θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση (πχ σε σχέση με ένα δάσκαλο που έχει 20 χρόνια στην τάξη) με αποτέλεσμα να συμβεί ακριβώς το αντίθετο από το προσδοκόμενο αποτέλεσμα.
Οι προϋποθέσεις που τίθενται είναι απαράδεκτες.
1. Γιατί αποκλείονται όσοι έχουν δύο θητείες. Δεν είναι αντισυνταγματικό να περιορίζεται η δυνατότητα της επαγγελματικής εξέλιξης ενός εκπαιδευτικού. Αν κάποιο στέλεχος είναι ικανό γιατί θα πρέπει να μη μπορεί να συνεχίσει ή και να εξελιχθεί;
2. Οι προϋποθέσεις που τίθενται γίνονται μόνο και μόνο για να μπορέσει να ελεγχθεί το σώμα των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και στη συνέχεια το ελεγχόμενο αυτό σώμα στελεχών να αξιολογήσει και συνεπώς να ελέγξει του Διευθυντές των σχολείων. Όλα γίνονται για την κομματικοποίηση της εκπαίδευσης
2. Κακώς μπαίνει η προϋπόθεσης της γνώσης ξένης γλώσσας σε επίπεδο Β2 και μάλιστα μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Τέτοια διάταξη δεν υπάρχει πουθενά αλλού ως προϋπόθεση ούτε στον ιεραρχικά ανώτερο περιφερειακό διευθυντή ούτε σε πανεπιστημιακούς ούτε σε άλλες θέσεις στο Δημόσιο. Ποιους θέλουν να αποκλείσουν;
Να διευκρινιστούν οι προϋποθέσεις επιλογής των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας, διαφορετικά να υπάρχει αναφορά ότι οι προϋποθέσεις θα ορίζονται με υπουργική απόφαση.
Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να έχουν 10ετή διδακτική εμπειρία αποκλειστικά στα σχολεία στα οποία θα ασκήσουν εποπτεία. Γι’ αυτό και στα Μειονοτικά Σχολεία θα πρέπει να έχουν μπει σε σχολική τάξη μειονοτικού σχολείου και να μην προέρχονται από γενικού τύπου σχολεία. Πώς θα εποπτεύσει ο Συντονιστής το έργο των εκπαιδευτικών του ελληνόφωνου προγράμματος, όταν δεν έχει μπει ούτε μια ώρα σε τάξη μειονοτικού σχολείου;
Απαραίτητη στις μέρες μας η γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας. Οι μαθητές μας κατέχουν περισσότερες.
Θεωρώ πως τα 3 έτη υπηρέτησης είναι μεγάλος χρόνος και θα αφήσει εκτός διαδικασίας πολλούς και ικανούς συναδέλφους. Θα πρέπει να ελαττωθεί το πολύ στα 2 έτη.
ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΕΕΠ
Άρθρο 22
4. Ως Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί των κλάδων που προβλέπονται στις περιπτ. α΄ και γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη ή Ε.Ε.Π. της περ. β τηςπαρ.1 του άρθρου 9, με δωδεκαετή εκπαιδευτική υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Κ.Δ.Α.Υ., Σ.ΜΕ.Α.Ε., καθώς και εκπαιδευτική υπηρεσία του άρθρου 82, του ν.4368/2016, όπως αντικατέστησε το πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 3699/2008 και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου.
Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, στο τιθέμενο ερώτημα αρμόζει, κατά
την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, η απάντηση ότι ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός
τίτλος σπουδών, για τον οποίο προσκομίζεται βεβαίωση επαγγελματικής ισοδυναμίας
από το Σ.Α.Ε.Π., όχι, όμως, και βεβαίωση ισοτιμίας από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., μπορεί να
ληφθεί υπόψη και να αξιολογηθεί για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του
υπαλλήλου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 4024/2011._
10. Δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για θέση στελέχους της εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του επόμενου της επιλογής έτους αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης.
Διαφωνώ, γιατί με αυτό τον τρόπο εξαναγκάζονται σε παραίτηση κάποια στελέχη. Για παράδειγμα ένας Διευθυντής Εκπαίδευσης πρέπει να μπει στην τάξη και να έχει διευθυντή του έναν πρώην υφιστάμενο.Δεν είναι υποτίμηση για το συνάδελφο; Ένα στέλεχος τα τελευταία χρόνια της καριέρας του φτάνει σε ανώτερες Θέσεις. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ; ΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝ ΜΠΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ;
Σχετικά με το πλαφόν των δύο θητειών :Είναι γεγονός πως τα ικανά στελέχη είναι συνήθως και τα έμπειρα. Η εμπειρία όμως δεν διδάσκεται αλλά αποκτάται στην πράξη. Τα στελέχη, που έχουν πάνω από δύο θητείες, έχουν αποκομίσει σημαντική εμπειρία. Με ποια λογική λοιπόν θα πρέπει να αποπεμφθούν; Εκτός κι αν θεωρούμε τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας σαν ένα πεδίο πειραματισμού, όπου όλοι θα πρέπει να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους! Πρωτοφανής και ταυτόχρονα παγκόσμια πρωτοτυπία…
Σε ό,τι αφορά στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών, η υποχρεωτική δεκαετής προϋπηρεσία στην οικεία βαθμίδα είναι κάτι που δε λαμβάνει, διόλου, υπόψη τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που με προϋπηρεσία είκοσι ετών και πάνω στην τάξη, στη Δ/θμια Εκπ/ση, μετατάχθηκαν στην Α/θμια κάτω από το γνωστό καθεστώς των μετατάξεων του 2013. Με δέκα χρόνια, επιπλέον, προαπαιτούμενη προϋπηρεσία, μόνο στα τριάντα χρόνια αποκτούν το δικαίωμα να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών, ενώ όλοι οι συνάδελφοί τους μπορούν(και καλώς μπορούν), με μόλις δέκα χρόνια συνολική προϋπηρεσία να διεκδικήσουν το ίδιο δικαίωμα! Νομίζω ότι είναι κραυγαλέα και κατάφωρη η παράλειψη και η αδικία που πρέπει, άμεσα, να αποκατασταθεί!!!
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καθώς και οι Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης επιτελούν κατά 90% διοικητικό έργο.
Αντιβαίνει σε κάθε έννοια δικαιοσύνης και ισότητας ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ των διοικητικών υπαλλήλων με διοικητική εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης με μόνο πρόταγμα την παιδαγωγική κατάρτιση και την διδακτική εμπειρία.
Ποιος μπορεί να ασκήσει πιο αποτελεσματική ΔΙΟΙΚΗΣΗ της εκπαίδευσης; Κάποιος που επί δέκα χρόνια ασκεί διδακτικό έργο και περιστασιακά στα διαλλείματα ή στα κενά του ασκεί και κάποιο διοικητικό έργο σε κάποιο σχολείο ή κάποιος που για τον ίδιο χρόνο ασκεί καθημερινά αμιγώς διοικητικό έργο σε μια διεύθυνση εκπαίδευσης; Ο πρώτος έχει δικαίωμα να είναι υποψήφιος και ο δεύτερος αποκλείεται εξ αρχής!
Επιπλέον, για τα θέματα που απαιτείται παιδαγωγική κατάρτιση, κάθε διευθυντής πλαισιώνεται από σύμβουλο εκπαιδευτικών θεμάτων και υπηρεσιακό συμβούλιο με 4 από τα 5 μέλη εκπαιδευτικούς.
Οι δύο θητείες είναι σωστό αλλά δυστυχώς θα καταρριφθεί απο το ΣΤΕ. Προαπαιτούμενο θα πρέπει να είναι τα τελευταία 5 χρόνια μέσα στην τάξη. Κι όποιος θέλει να ξαναγίνει στέλεχος να γυρνάει στην τάξη για τέσσερα χρόνια για ανατροφοδότηση κι έπειτα να ξαναβάζει για στέλεχος.
Τουλάχιστον ας είναι ανα τέσσερα χρόνια να γυρνάνε στην τάξη ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Πολύ σωστό που είναι προαπαιτούμενο η γνώση ξένη γλώσσας (Β2) και το ΤΠΕ. Σωστότερο θα είναι επάρκεια μιας ξένης γλώσσας για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης όχι μόνο για τους συντονιστές. Επίσης επειδή βλέπω εδώ μέσα ότι αυτοί που έχουν διδακτορικά είναι αυτονόητο (εφόσον ανατρέχουν σε διεθνή βιβλιογραφία) ότι κατέχουν (?) και μία γλώσσα απλά δεν έχουν πιστοποίηση, να σας πληροφορήσω ότι είναι πολύ εύκολο να πάρουν πιστοποίηση πολύ γρήγορα. Είτε απο το ΚΠγ είτε απο άλλους φορείς. Υπάρχουν εξετάσεις πιστοποίησης ξένων γλωσσών που γίνονται κάθε εβδομάδα και αναγνωρίζονται απο ΑΣΕΠ. Αρκεί φυσικά να γνωρίζεις την γλώσσα!!
Θα πρέπει να προστεθει στη γενική διαταξη ότι: Προϋπόθεση για την επιλογή σε οποιαδηποτε θέση στελέχους της εκπαίδευσης είναι η κατοχή ΠΤΥΧΙΟΥ τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Πανεπιστημίου ή ΑΤΕΙ).
Αυτό ισχύειήδη για για τα ΚΠΕ, για υπεύθυνους ΣΔ,ΠΕ,ΑΥ,ΠΘ, υπεύθυνους ΚΕΣΥΠ.
Είναι δυνατόν να μην τίθεται ως προαπαιτούμενο για Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Διευθυντές και Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων κλπ ;;;
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια (τουλάχιστον σε επίπεδο Β2) για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θεωρείται ως προαπαιτούμενο προσόν. Διαφωνώ πλήρως με τη διάταξη αυτή και προτείνω να αφαιρεθεί από το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή για τους εξής λόγους:
α) Κατ’ αρχάς αντίκειται σαφώς στην αρχή της ισονομίας των πολιτών, όπως ρητά ορίζει το Σύνταγμα. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο για κανένα άλλο στέλεχος της εκπαίδευσης ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, παρά μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και ως εκ τούτου πιστεύω πως είναι αντισυνταγματικό. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο ούτε για τους Περιφερειακούς Διευθυντές, ούτε για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που είναι ιεραρχικά ανώτεροι, κατά το σχέδιο νόμου. Γιατί αυτή η διάκριση; Όποιοι εκλεγούν στη θέση αυτή, να εκλεγούν κατά τρόπο δίκαιο, αντικειμενικό, αξιοκρατικό και χωρίς αποκλεισμούς.
β) Ποιοί και πόσοι από εμάς τους εκπαιδευτικούς είχαν τη δυνατότητα να πληρώνουν ιδιώτες για να αποκτήσουν Lower ή Proficiency ή κάποιο άλλο δίπλωμα ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 και άνω, όταν σπούδαζαν; Οι πλούσιοι ή τα φτωχόπαιδα; Εσείς, ως αριστερή κυβέρνηση, με ποιούς είστε; Αν είστε με όλους θα πρέπει να τους αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο. Για λόγους δικαιοσύνης, λοιπόν, και ισονομίας θα πρέπει να θέσετε τη γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο ή για όλους που διεκδικούν θέσεις ευθύνης σε όλη τη δημόσια διοίκηση ανεξαιρέτως, ή για κανένα. Γιατί να είναι προαπαιτούμενο μόνο για τη θέση αυτή; Ποιά αναγκαιότητα εξυπηρετεί; Ποιό ουσιαστικό σκοπό;
Το ερευνητικό και επιστημονικό έργο του κάθε υποψηφίου, για το οποίο έχει κριθεί ήδη από την επιστημονική κοινότητα ( βιβλία, άρθρα κλπ.), αποδεικνύει -de facto- εάν γνωρίζει ή όχι κάποια ξένη γλώσσα.
Επομένως, το άρθρο 22,3, σε αυτό το μέρος του, πρέπει να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη».
θα πρέπει για την τοποθέτηση και του Τομεάρχη στα ΕΚ και στα ΕΠΑΛ να υπάρχουν μετρήσιμα κριτήρια-προσόντα για την επιλογή του και να προκύπτουν αξιολογικοί πίνακες ανά ΕΚ και ΕΠΑΛ στα πλαίσια της αξιοκρατίας.
Άρθρο 6: To όριο των τριών ετών σε ένα σχολείο είναι πολύ μεγάλο. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος εκπαιδευτικός συμπληρώνει το ωράριό του σε τρία σχολεία είναι δύσκολο να το αποκτήσει. Τουλάχιστον να το μειώσετε σε ένα χρόνο.
Η μόνη προϋπόθεση για Περιφερειακούς,Συντονιστές και Δ/ντές εκ/σης πρέπει να είναι το διδακτορικό, αφού έχει μειωθεί 40% ο αριθμός τους, έτσι θα έχουμε στελέχη υψηλού κύρους, εκτός αν θέλουμε κομματικοποίηση των κρίσεων.
Το προαπαιτούμενο για τη γνώση της ξένης Γλώσσας μόνο για τους Συντονιστές μπαίνει για πρώτη φορά στις κρίσεις στελεχών. Προβλέπεται δηλαδή για τον υφιστάμενο συντονιστή και όχι για τον προϊστάμενο Περιφερειακό Διευθυντή!!! Θεωρώ ότι στο πλαίσιο της ισότητας των ευκαιριών κατά την πρώτη εφαρμογή δεν θα πρέπει να είναι προαπαιτούμενο με την πρόβλεψη ότι εντός της τριετούς θητείας οι συντονιστές έχουν την υποχρέωση να προσκομίσουν την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας αν θέλουν να είναι εκ νέου υποψήφιοι.
Θα ‘θελα να θέσω ένα ερώτημα – προβληματισμό
Από που προκύπτει η αναγκαιότητα και πια η λογική οι ΣΕΕ και μόνο να έχουν πιστοποίηση Β2 σε κάποια ξένη γλώσσα και γιατί να είναι αυτό προϋπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής; Μήπως θα συντονίζουν το εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό έργο ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών; Μήπως το να έχεις μια πιστοποίηση σε κάποια ξένη γλώσσα απαιτεί περισσότερη προσπάθεια από το να κάνεις διδακτορική διατριβή, η οποία φυσικά και βασίζεται σε ξένη βιβλιογραφία την οποία αξιοποιείς; Οι έχοντες διδακτορική διατριβή με πλούσια ξενόγλωσση βιβλιογραφία σε πολλές γλώσσες κι όχι σε μια και σε ανώτερο επίπεδο από το Β2 γιατί πρέπει να αποκλείονται αν δεν έχουν πιστοποίηση β2 επιπέδου; Έχει καμιά λογική αυτή η προϋπόθεση;
Έχετε γνώση του πόσοι πανεπιστημιακοί δεν έχουν ποτέ μπει σε διαδικασία πιστοποίησης της γνώσης ξένης γλώσσας, γιατί οι ΣΕΕ πρέπει απαραίτητα να το έχουν κάνει;
Με βάση πιο άρθρο του συντάγματος αποκλείεται ένας εκπαιδευτικός (ο οποίος έχει πολύ περισσότερα προσόντα π.χ., διδακτορικά, μεταπτυχιακά, άλλα πτυχία, από μια πιστοποίηση Β2 επιπέδου), από τη διαδικασία επιλογής στη νέα δομή ;
Τέλος σας θυμίζω την απάντηση που έδωσε ένας μεγάλος Πανεπιστημιακός Δάσκαλος όταν τον ρώτησαν για το πόσες γλώσσες γνωρίζει: «Ομιλώ ολίγα ελληνικά κι αυτό μου φτάνει.»
Το προαπαιτούμενο της ξένης γλώσσας για την επιλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης να καταργηθεί.
Στους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου κάλως αποτελεί προϋπόθεση η γνώση ξένης γλώσσας αφού πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν βιβλιογραφία πέραν των ελληνικών ορίων.
Εκτιμώ όμως ότι δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτή οποιαδήποτε γλώσσα παρά μόνο οι πλέον διαδεδομένες. Πχ η γνώση της Αλβανικής γλώσσας τι δυνατότητες ανοίγει για ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας;
Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στα Μειονοτικά Σχολεία θα πρέπει να επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι θα έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες της Μειονοτικής Εκπαίδευσης για δέκα τουλάχιστον έτη ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ. Όπως ορθά ορίζεται για τον Συντονιστή Μειονοτικής Εκπαίδευσης και για τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου της Μουσουλμανικής Θρησκείας. Γιατί διαφοροποιείτε κ. Υπουργέ τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου; Είναι δυνατόν ο Συντονιστής να μην έχει διδακτική προϋπηρεσία σε Μειονοτικά Σχολεία; Θα έρθει π.χ. ένας υποψήφιος Συντονιστής από την Αθήνα, να Συντονίσει το Έργο στο ελληνόφωνο πρόγραμμα, χωρίς να έχει ποτέ διδάξει σε μειονοτικό σχολείο; Γνωρίζετε ότι τα βιβλία, το ΕΩΠ, η διδακτέα ύλη, τα διδασκόμενα μαθήματα, οι μέθοδοι διδασκαλίας κλπ. δεν είναι ίδια στα δημόσια και στα μειονοτικά σχολεία; Στη Θράκη κ. Υπουργέ έχουμε βαρεθεί να μας «συμβουλεύουν» Σύμβουλοι, που προέρχονται από άλλες περιοχές της Ελλάδας και δεν έχουν πατήσει ποτέ μέσα σε σχολική μειονοτική τάξη. Έλεος πια!!!
Λαμβάνοντας υπόψη ότι » Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί (…) οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2,(…)για τη θέση Συντονιστή Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τη θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Μουσουλμανικής Θρησκείας, μπορεί να είναι υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί με μικρότερο χρόνο υπηρεσίας ή χωρίς τη γνώση ξένης γλώσσας», κρίνουμε ότι η υποχρεωτικότητα της γνώσης ξένης γλώσσας επιπέδου Β2, δε μπορεί να προβλέπεται μόνο για του Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και, επιπλέον, να μην μοριοδοτείται. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, προκειμένου να είναι δίκαιη και σύννομη, οφείλει να ισχύει για όλους τους υποψήφιους για την επιλογή τους σε θέση ευθύνης χωρίς εξαίρεση, πόσο μάλλον για θέσεις ιεραρχικά ανώτερες αυτής του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου στις δομές εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το Σύνταγμα, ο νόμος οφείλει να εγγυάται την ισότιμη πρόσβαση, να άρει τους μονομερείς αποκλεισμούς και να αναγνωρίζει σε όλους ισότιμα την κατοχή ενός τυπικού προσόντος.
Επιμένουμε ότι η γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους ή κανέναν, και να μοριοδοτείται με τον ίδιο βαθμό για όλους, χωρίς εξαιρέσεις και επιλεκτικές μεταχειρίσεις.
Διαβάζω σε πάρα πολλά σχόλια ότι πολλοί συνάδελφοι γνωρίζουν ξένη γλώσσα αλλά δεν έχουν την πιστοποίηση να ενημερώσω ότι είναι πολύ εύκολο να αποκτηθει σε 15 ημέρες. Στην Αμερινκάνικη Ένωση μπορεί κάποιος να δώσει εξετάσεις (TOEIC) και ανάλογα το επίπεδο που θα γράψει θα πάρει και την αντίστοιχη πιστοποίηση.
Δεν είναι σωστό να αποκλείονται ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ Εκπαιδευτικοί !!!
ΟΧΙ στο πλαφόν των 2 θητειών !
Ως Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας.
Αυτό το απόσπασμα του νομοσχεδίου αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση, μάλλον δεν ενδιαφέρεται για την στελέχωση των διευθύνσεων εκπαίδευσης με στελέχη που θα έχουν γνώσεις διοίκησης. Δεν απαιτείται καμιά προϋπόθεση για την τοποθέτησή τους στη θέση. Δηλαδή, ο διευθυντής εκπαίδευσης μπορεί κάλλιστα να έχει λιγότερα προσόντα από έναν διευθυντή σχολείου. Αυτό είναι προσβλητικό για την ίδια τη διοίκηση και για όλο το Υπουργείο.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Θέσατε ως προϋπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) τη γνώση ξένης γλώσσας, επιπέδου τουλάχιστον Β2, ενώ για καμία από τις άλλες θέσεις στελεχών δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο (άξια απορίας τούτη η διαφοροποίηση). Συνεπώς, εκπαιδευτικός ο οποίος διαθέτει διδακτορικό δίπλωμα, μεταπτυχιακό δίπλωμα, δεύτερο πτυχίο, όλα στις επιστήμες της αγωγής και δεν διαθέτει την τυπική πιστοποίηση ξένης γλώσσας επιπέδου Β2, αποκλείεται από τη διεκδίκηση της συγκεκριμένης θέσης (Σ.Ε.Ε.), όταν είναι προφανές ότι είναι επιστημονικά κατάλληλος για να την υπηρετήσει. Η κατοχή πιστοποιητικού γνώσης ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 (το εν λόγω πιστοποιητικό το έχουν σχεδόν όλα τα 15χρονα παιδιά) δεν έχει καμιά προστιθέμενη επιστημονική αξία για τις γνώσεις και ικανότητες που απαιτούνται για την συγκεκριμένη θέση (σύμφωνα με το νομοσχέδιο). Επιπλέον, ως πανεπιστημιακός δάσκαλος, γνωρίζετε πολύ καλά ότι όσοι κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα ή / και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης γνωρίζουν τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο, προκειμένου να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις των σπουδών τους, μολονότι δεν διαθέτουν την τυπική πιστοποίηση επιπέδου Β2 (τις περισσότερες φορές από ξένα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα με υψηλό κόστος συμμετοχής).
Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ ότι η απαλοιφή της εν λόγω προϋπόθεσης στο νομοσχέδιο θα αποκαταστήσει την αρχή της ισότιμης συμμετοχής όλων των εκπαιδευτικών στη διαδικασία επιλογής των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και θα συμβάλει στην επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη όλων των εκπαιδευτικών με υψηλά επιστημονικά προσόντα.
Με εκτίμηση
Χρήστος Πράμας
Εκπαιδευτικός ΠΕ70
Πολλοί εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να είναι υποψήφιοι για τη θέση συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, αν και γνωρίζουν ξένη γλώσσα δε διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας που να αναγνωρίζεται από τον ΑΣΕΠ. Ειδικά για τις κρίσεις που θα γίνουν τώρα δε θα πρέπει να ισχύσει ως προαπαιτούμενο, γιατί θα καταστρατηγηθεί η αρχή των ίσων ευκαιριών ανάμεσα στα υποψήφια στελέχη. Ενδεχομένως, αν και εφόσον θεωρηθεί απαραίτητο, να ισχύσει από τις μεθεπόμενες κρίσεις ως προαπαιτούμενο, αφού έτσι δε θα ξαφνιαστεί κανείς, και όλοι οι υποψήφιοι θα έχουν φροντίσει για να διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.
Προϋπόθεση για τις θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου πρέπει να είναι η κατοχή πιστοποιητικού γλωσσομάθειας Γ1.
Να μην αποκλείεται όποιος έχει δύο θητείες σε μία θέση, αλλά να αποκλείεται όταν έχει μία θητεία, από το ίδιο σχολείο μόνο, αν είναι Δ/ντής, ώστε να μην δημιουργούνται προστριβές με τους καθηγητές που θα τον αξιολογήσουν, όπως με τις κρίσεις με ψηφοφορία. Ο Σύμβουλος το ίδιο με μία θητεία να αποκλείεται από την ίδιους νομούς που ήταν και ο Δ/ντής εκ/σης από τον νομό που ήταν στην πρώτη θητεία. Έτσι το ικανό στέλεχος θα του δίνεται η ευκαιρία να βοηθήσει και άλλους και το προβληματικό στέλεχος να μην το έχουν μεγάλο διάστημα οι ίδιοι και να δημιουργούνται «περιβάλλοντα ευνοούμενων». Το ίδιο και για τους Περιφερειακούς.
4.Προϋπόθεση για τους Περιφερειακούς και Συντονιστές τουλάχιστον πρέπει να είναι το Διδακτορικό, όπως στους Πανεπιστημιακούς, αφού επιμορφώνουν εκ/κούς και όχι ένα τόσο ευτελές κριτήριο όπως το επίπεδο Β2 Αγγλικών ή το Β1 των ΤΠΕ, ή να ισχύσουν από την επόμενη επιλογή στελεχών, λόγω του ότι επιβλήθηκαν αιφνίδια. Δεν είναι δυνατόν να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος για πανεπιστημιακός καθηγητής και να μην μπορεί να είναι υποψήφιος για στέλεχος της εκπαίδευσης. Το τέλειο για να μην υπάρξουν προβλήματα νομιμότητας θα ήταν να μην υπάρχει κανένας περιορισμός αλλά άθροιση των μορίων.
Για άλλη μια φορά τιμωρούνται οι μεταταγέντες του 2013. Άνθρωποι με 20 και πλέον έτη συνολικής εκπ/κής υπηρεσίας σε Β/θμια και Α/θμια , με υψηλά προσόντα, αποκλείονται και πάλι από τις διαδικασίες. Όχι μόνο δεν μπορούν να διεκδικήσουν θέση υποδ/ντών (λόγω μη απόδοσης οργανικών), αλλά και Δ/ντών..Δικαιοσύνη τώρα!!Ας θεωρηθεί προαπαιτούμενο η 10ετής συνολική προϋπηρεσία με τουλάχιστον 5 έτη στην Α/θμια…
Θα πρέπει γενικά να μαζευτεί το πλαίσιο και να μην
κτυπάει καμπανάκι πάνω στα υπάρχοντα στελέχη με
στόχο να φύγουν ώστε να μπουν άλλοι.
Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μεγάλη φυγή (μετάταξη) εκπαιδευτικών
με διδακτορικό κ.λ.π. προς
τα Πανεπιστήμια όπως έγινε πρόσφατα.
Αν τελικά αλλάξουν πλήρως οι προϋποθέσεις και μπαίνουν φραγμοί όπως
θητείες, γλώσσες, κ.λ.π.
αυτό θα ωφελήσει την εκπαίδευση ή θα δημιουργήσει διχασμό ???
Ας παλέψουμε όλοι για ένα νόμο λογικό που θα έχει στόχο
να ανοίξει τους ορίζοντες σε νέους ανθρώπους να μπουν στην «διαδικασία»
χωρίς όμως να εκτοπίσει τα υπάρχοντα στελέχη με τεχνητούς φραγμούς.
Όλοι στην διαδικασία με μοριοδότηση κ.λ.π. αλλά και μετά ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΛΗΘΙΝΗ και ΦΡΕΣΚΙΑ (όχι κονσερβα – ίδια για όλους)
Η γλωσσομάθεια ως προαπαιτούμενο επιλογής μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δεν πρέπει να ισχύει.
Όποιοι εκπαιδευτικοί έκαναν μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές ασφαλώς και μπήκαν σε διαδικασίες αναζήτησης ξένης βιβλιογραφίας και συμμετείχαν σε συνέδρια και Δημοσιεύσεις.Οι μεγάλοι σε ηλικία και από επαρχία δεν είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο πιστοποιητικό Β2 ή ανώτερο. Δεν σημαίνει ότι δεν έχουν ικανοποιητικό επίπεδο γλωσσομάθειας.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ.
Να προσμετράται βέβαια με τα ανάλογα μόρια για όσους διαθέτουν τέτοια πιστοποιητικά.
10. Δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για θέση στελέχους της εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του επόμενου της επιλογής έτους αποχωρούν υποχρεωτικά από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης.
Το άρθρο αυτό αδικεί όσους τυπικά αποχωρουν την επόμενη χρονιά γιατί η αποχώρηση υπολογίζεται την 31-12-2019 και ουσιαστικά μεταφέρεται 31-7-2020 για να μη γίνει η αποχώρησ στη μέση του σχολικού έτους. Δηλαδή αυτοί που «αποχωρούν» το 2019 ουσιαστικά θα μέινουν ακόμα 2 χρόνια στην εκπαίδευση, γιατί να αποκλειστούν απο την επιλογή;.
Για τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να διαγραφεί από το νομοσχέδιο η φράση: «πρέπει να διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2» και να παραμείνει απλώς η μοριοδότηση της ξένης γλώσσας.
Αγαπητοί συνάδελφοι
Ένα σχόλιο για τη μοριοδότηση των στελεχών. Αρχικά για να είμαι ξεκάθαρος να πω ότι το σχόλιο ξεκινά και από προσωπικό κίνητρο(όχι πάντως με την κακή έννοια).
Υπάρχει ένας αριθμός συναδέλφων (στους οποίους ανήκω κι εγώ) που έχουμε ασχοληθεί για μια εικοσαετία με την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ κι έχουμε πιστοποιηθεί για αυτό από τον ΕΟΠΠΕΠ, καθώς είμαστε εκπαιδευτές-εκπαιδευτών ενηλίκων και αξιολογητές εκπαιδευτών ενηλίκων. Τα συγκεκριμένα προσόντα είναι απολύτως σχετικά με εκείνα που πρέπει να έχει ένα στέλεχος της εκπαίδευσης, καθώς μέσα στα καθήκοντά του είναι οι επιμορφώσεις . Ένας πιστοποιημένος εκπαιδευτής εκπαιδευτών ενηλίκων ασχολείται αποκλειστικά με τις τεχνικές της επιμόρφωσης σε ενήλικες εκπαιδευόμενους.
Καταλήγω λέγοντας, μήπως θα έπρεπε να σκεφτούμε την επιπλέον μοριοδότηση αυτών των συναδέλφων, αν θέλουμε τουλάχιστον οι επιμορφώσεις στο μέλλον να έχουν έναν άλλο χαρακτήρα.
Πολυχρόνης Σπηλιόπουλος
Δεν νοείται οποιοδήποτε ανώτερο στέλεχος της εκπαίδευσης να μην γνωρίζει και να είναι πιστοποιημένος σε δύο βασικά πράγματα: α)υπολογιστές και β) τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα.
Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί πλέον συνταγματικά!. Άλλαξαν οι εποχές. Οι μαθητές μας γνωρίζουν περισσότερα!
Γιά λόγους ισονομίας και ίσης μεταχείρισης όλων των υποψηφίων στελεχών είναι αναγκαίο να καταργηθεί το προαπατούμενο της ξένης γλώσας για τους υποψήφιους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.
Η ξένη γλώσσα δεν πρέπει να είναι προαπαιτούμενο. Σε καμία άλλη θέση του δημοσίου, ΔΕΝ τίθεται ως προαπαιτούμενο προσόν η γλωσσομάθεια. Και πώς δικαιολογείται, να τίθεται ως προαπαιτούμενο το προσόν αυτό μόνο για τη θέση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου; Το διδακτορικό δίπλωμα έπρεπε να είναι προϋπόθεση για τη θέση των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, αν θέλουμε την αναβάθμιση του νέου Θεσμού. Η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και οι δημοσιεύσεις σε ξένα επιστημονικά περιοδικά (με κριτές) πιστοποιούν σίγουρα και τη γλωσσομάθεια.
Στο άρθρο 22 παρ.3 αναφέρεται: «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού…».
Παρατηρείται ότι προστίθεται, μόνο για μια ομάδα στελεχών εκπαίδευσης, ως προϋπόθεση επιλογής η πιστοποιημένη με τίτλο γνώση ξένης γλώσσας με αποτέλεσμα:
1.Να καταστρατηγούνται οι κοινές προϋποθέσεις επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, όπως σαφώς ορίζονται στην παρ. 1 του ιδίου άρθρου και η έννοια της ισοτιμίας όλων των στελεχών της εκπαίδευσης με ενιαία κριτήρια επιλογής, που διέπει όλο το υπόλοιπο νομοσχέδιο.
2.Να ανατρέπεται η ισοτιμία των μεταπτυχιακών τίτλων ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής και της αλλοδαπής. Εφόσον, ουσιαστικά, μόνο για τους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων ημεδαπής τίθεται ως προϋπόθεση επιλογής η κατάθεση τίτλου πιστοποίησης ξένης γλώσσας (αν και τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών προϋποθέτουν εξετάσεις ξένης γλώσσας)ενώ για τους κατόχους αντίστοιχων και ισότιμων τίτλων αλλοδαπής, αναγνωρίζεται αυτόματα και η επάρκεια της ξένης γλώσσας.
3.Επιπλέον καταστρατηγείται και ο κοινός και ισότιμος τρόπος μοριοδότησης των στελεχών εκπαίδευσης (παρ. αα & ββ, άρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής) εφόσον οι τίτλοι πιστοποίησης της Α’ ξένης Γλώσσας (οποιουδήποτε επιπέδου) για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δεν μοριοδοτούνται, όπως συμβαίνει με όλα τα υπόλοιπα στελέχη εκπαίδευσης.
Τα παραπάνω καταδεικνύουν την ανάγκη τροποποίησης της παρ.3 του άρθρου 23 και των παρ. αα & ββ του άρθρου 24.