1. Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται την 1η-10-2018 τα κάτωθι Τμήματα:
α) Τμήμα Νοσηλευτικής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
β) Τμήμα Λογοθεραπείας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας,
γ) Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
δ) Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, με έδρα την πόλη της Πρέβεζας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών,
ε) Τμήμα Μουσικών Σπουδών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Καλών Τεχνών,
στ) Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,
ζ) Τμήμα Γεωπονίας, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας.
η) Τμήμα Ψυχολογίας, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών,
2. Στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ιδρύονται τα κάτωθι Τμήματα:
α) Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, με έδρα την πόλη της Άρτας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Γεωπονίας,
β) Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στην Πολυτεχνική Σχολή,
γ) Τμήμα Ειδικής Αγωγής, με έδρα την πόλη των Ιωαννίνων, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Αγωγής,
δ) Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, με έδρα την πόλη της Ηγουμενίτσας, το οποίο εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.
Η ίδρυση των Τμημάτων της παρούσας αρχίζει το νωρίτερο την 1-10-2019 και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας τους αρχίζει το νωρίτερο το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Η ακριβής ημερομηνία ορίζεται με απόφαση της Συγκλήτου, σύμφωνα με την παρ. 6.
3. Στα Τμήματα της παρ. 1 λειτουργεί από την 1-10-2018 προσωρινή Συνέλευση και ορίζεται προσωρινός πρόεδρος, με εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4485/2017, έως την ανάδειξη προέδρου με εκλογική διαδικασία σύμφωνα με το επόμενο εδάφιο, άλλως έως να καταστούν αυτοδύναμα, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4485/2017. Στα Τμήματα αυτά η ανάδειξη προέδρου με εκλογική διαδικασία ολοκληρώνεται έως και την 31η-1-2019. Οι πρόεδροι των Τμημάτων, προσωρινοί ή μη, καθώς και τα μέλη Δ.Ε.Π. αυτών, συμμετέχουν στα συλλογικά όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο ν. 4485/2017.
5. Η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων της παρ. 1 και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών, αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020.
6. Με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθορίζεται η ίδρυση και η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Τμημάτων της παρ. 2. Η απόφαση αυτή εκδίδεται έως τις 30 Ιουνίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική. Στα Τμήματα αυτά η προσωρινή Συνέλευση και ο προσωρινός πρόεδρος ορίζονται την 1η Οκτωβρίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας και η εκλογική διαδικασία ολοκληρώνεται, εφόσον είναι αυτοδύναμα, έως την 1η Ιανουαρίου του έτους έναρξης της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
7. Σε κάθε Τμήμα συνιστάται Γραμματεία, η οποία παρέχει διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη στο εν γένει εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο τους. Η Γραμματεία οργανώνεται και λειτουργεί σε επίπεδο Τμήματος κατά την έννοια της περίπτωσης α΄ της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4178/2013.
8. Σε καθένα από τα Τμήματα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ειδικής Αγωγής, Ψυχολογίας και Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας συστήνονται από την ίδρυσή τους οκτώ (8) θέσεις μελών Δ.Ε.Π..
9. Ο πρώτος κύκλος σπουδών των Τμημάτων του παρόντος άρθρου διαρκεί οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Κατ’ εξαίρεση η απαιτούμενη διάρκεια φοίτησης για την απόκτηση πτυχίου στο Τμήμα Γεωπονίας, στο Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής και στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ορίζεται σε δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.
10. Η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων του παρόντος γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4009/2011. Τα προγράμματα αυτά θεωρούνται πιστοποιημένα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης από την Α.ΔΙ.Π., σύμφωνα με τα άρθρα 70 έως και 72, καθώς και το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. δ΄ της παρ. 12 του άρθρου 80 του ν. 4009/2011.
Κύριε υπουργέ γιατί αυτή η ξαφνική »αλλαγή»?
Η ειδική εκπαίδευση είναι εξειδίκευση και προέκταση της γενικής εκπαίδευσης.
Αυτή είναι η κατεύθυνση όλης της Ευρώπης, πως εμείς τωρα γυρίζουμε πίσω σε απαρχαιωμένες πρακτικές;;
Δεν συμφωνώ με την ίδρυση τμήματος ειδικής αγωγής στα Ιωάννινα!
Η ειδική ειναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής!!
Πρώτα γίνεται κάποιος δάσκαλος και μετά εξειδικεύεται στην ειδική εκπαίδευση.
Η ειδική εκπαίδευση είναι υποσύστημα της γενικής εκπαίδευσης.
Πρώτα γίνεται κάποιος δάσκαλος και μετά εξειδικεύεται στην ειδική εκπαίδευση.
Κύριε υπουργέ σταματήστε την ίδρυση του τμήματος ειδικής αγωγής στα Ιωάννινα.
Όταν όλη η Ευρώπη προσανατολίζετε στο »Ένα σχολείο για ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Εμείς γυρίζουμε πίσω;; Προσπαθούμε να γίνουμε Ρουμανία;; Γιατί μονο στη Ρουμανία υπάρχει Τμήμα Ειδικής Αγωγής.. Καμία ανεπτυγμένη χώρα δεν έχει Τμήμα Ειδικής Αγωγής καθώς σύμφωνα με μελέτες η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές.
Θεωρώ ότι είναι λάθος η δημιουργία άλλου ενός τμήματος ειδικής αγωγής.
Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής και όχι να δημιουργήσει νέα.
Καλημέρα σας. Οπωσδήποτε κι εγώ συμφωνώ με την κατάργηση του τομέα Ψυχολογίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Ομολογώ ότι δεν το γνώριζα και το θεωρούσα αυτονόητο εφόσον ιδρύεται καινούργιο Τμήμα Ψυχολογίας. Αλήθεια, ισχύει ακόμα το σύνθημα «λεφτά υπάρχουν» όταν στην ίδια γεωγραφική περιοχή υπάρχουν δύο όμοια γνωστικά αντικείμενα; Αλλά τί λέω; Και στη Θεσσαλονίκη και στις Σέρρες η ίδια σπατάλη πόρων γίνεται με τα 2 ΤΕΦΑΑ που είναι εκεί.
Επίσης εμένα ο τίτλος «Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας» μου φαίνεται άκρως αφηρημένος και χωρίς αντίκρυσμα γιά τους υποψήφιους φοιτητές. Μάλλον θα έπρεπε να επεξεργαστεί από τους αρμόδιους και να βελτιωθεί κάπως στην τελική διατύπωση προσθέτοντας τον όρο mediation δηλαδή μεσολάβηση όπου κι όπως εκείνοι θέλουν.
Τέλος, η ίδρυση νέων τμημάτων που δεν υπάρχουν ως τομείς σε κανένα τμήμα από τα δύο ιδρύματα πρέπει να γίνει με προσοχή και με φειδώ,γιατί θυμίζει εκπλήρωση προεκλογικών υποσχέσεων
Προχειρότητες ως συνήθως. Θα υπάρχει λοιπόν στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων ένα νέο τμήμα Ψ που θα βγάζει ψυχολόγους με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα κι ένα τμήμα ΦΠ(Ψ), όπου οι φοιτητές έχοντας κατεύθυνση Ψ θα βγαίνουν Φιλόλογοι. Εξαιρετική ιδέα και απορώ πως δεν την έχουν σκεφτεί και σε άλλες χώρες!
Βεβαια, όσο φαινομενικά παράλογες ιδέες και να έχουν όσοι θέλουν να ασχολούνται με την πολιτική (και δεν εννοώ μόνο το Υπουργείο και την Κυβέρνηση…), τελικά κάπου στοχεύουν. Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως αυτή η «Σολομώντεια λύση», καθώς και η ίδρυση νέων τμημάτων χωρίς καμία χρησιμότητα (π.χ. Τμήμα Ειδικής Αγωγής), αποσκοπούν στο να υπάρξει ένα δούναι και λαβείν μεταξύ Υπουργείου και Πρυτάνεων. Μήπως ο μεν Υπουργός θέλει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο της συγχώνευσης ΑΕΙ/ΤΕΙ, οι δε υποψήφιοι Πρυτάνεις (όλων των αποχρώσεων) να μαζέψουν ψηφαλάκια από παντού έν´ όψει των επερχόμενων πρυτανικών εκλογών; Κατά τα άλλα δουλεύουμε όλοι «επ αγαθώ της κοινωνίας βεβαίως βεβαίως»…….
Τέλος, θα ήθελα να μου εξηγήσει κάποιος ποια θα είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία θα κρίνει η Σύγκλητος την εσωτερική μετακίνηση κάποιου απο το ΦΠΨ στο νέο Ψ. Το αυτονόητο, βέβαια, θα είναι να μετακινηθούν αυτοδίκαια στο νέο τμήμα Ψ οι διδάσκοντες του υπάρχοντος τομέα Ψ. Έχοντας όμως υπόψη ότι το «αυτονόητο» δεν είχε ποτέ τύχη σε αυτή τη χώρα, φοβάμαι ότι θα βρεθούμε στο τραγελαφικό αποτέλεσμα να καταλήξουν στο νέο Ψ όλοι οι Φ και Π και στο υπάρχον ΦΠΨ να μείνουν μόνο οι Ψ. Τότε οι συντάκτες του νομοσχεδίου θα έχουν πετύχει το στόχο τους. Να γελοιοποιηθούν περισσότερο από όσο θα μπορούσαν να είχαν ποτέ φανταστεί!
κ. Υπουργέ το τμήμα της ειδικής τι ακριβώς αποφοίτους θα βγάζει και που θα εργάζονται αυτά τα νέα παιδιά;;
Ποιος είναι άραγε ο πραγματικός λόγος της ίδρυσης νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής στα Ιωάννινα;
Έχει τόσες ανάγκες αυτός ο τόπος από Ειδικούς Παιδαγωγούς;;
Μήπως δεν υπάρχουν ήδη 2 σχολές ειδικής (η μία χωρίς καν παιδαγωγική επάρκεια) που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην εκπαίδευση;
Ή μήπως δεν υπάρχουν αρκετά παιδαγωγικά τμήματα στην χώρα που κάθε χρόνο προσθέτουν 2.000+ νέους άνεργους αποφοίτους στη χώρα χωρίς ουσιαστικό μέλλον;;
Σας παρακαλώ να αναθεωρήσετε και να ανακαλέσετε την παράγραφο 2.γ του άρθρου 3.
ΚΑΤΑ της Ίδρυσης Νέου Τμήματος Ειδικής Αγωγής!
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Διαφωνώ με την ενέργειά σας αυτή, να συμπεριλάβετε στη συγχώνευση και νέο τμήμα ειδικής Αγωγής.
Μια τέτοια ενέργεια οδηγεί πολύ πίσω τον πολύπαθο τομέα της ειδικής αγωγής, καθώς τείνει προς το ιατρικό μοντέλο και όσον αφορά την παιδαγωγική οδηγεί σε διαχωρισμούς και στιγματοποιήσεις. Αφού ξεχωρίζει και διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς σε δυο ξεχωριστές κατηγορίες.
Πρέπει να πάρετε πίσω το άρθρο 3 (παραγρ.:2.γ), καθώς αντιτίθεται στις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Ένας εκπαιδευτικός πρώτα πρέπει να λάβει την γενική του εκπαίδευση και έπειτα εάν το επιθυμεί να εξειδικευτεί με επιπλέον σπουδές στον τομέα της ειδικής αγωγής. Όπως ένας γιατρός πρώτα λαμβάνει την γενική του εκπαίδευση και έπειτα παίρνει την ειδικότητά του π.χ. καρδιολόγος κλπ.).
Ας μην δημιουργείτε και νέους πόλους στον χώρο αυτό, καθώς δεν χρειάζονται! Η εκπαίδευση είναι μία και ενιαία! Όλα τα παιδιά στο ίδιο σχολείο!
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Δεν νομίζω ο τόπος να χρειάζεται νέο Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Πρόκειται για αντικείμενο μεταπτυχιακών σπουδών. Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών σε αυτό το αντικείμενο αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία. Επίσης επικροτώ τη δημιουργία Τμήματος Ψυχολογίας. Αυτό πρέπει όμως να συνοδευευτεί με προσαρμογές στο ΦΠΨ. Νομίζω πως εξυπακούεται αυτό.
Θα ήθελα να επικροτήσω την ίδρυση Τμήματος Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Θεωρώ, ωστόσο, πως ένα τέτοιο τμήμα στην Ελλάδα δεν φτάνει. Πρέπει η πολιτεία να μεριμνήσει για την εδραίωση των σπουδών διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Όλες οι αναπτυγμένες χώρες επενδύουν στην εξωστρέφειά της κοινωνίας και της οικονομίας με τέτοια τμήματα. Η εμπειρία μου στην Ολλανδία με δίδαξε πως οι απόφοιτοι αυτών των Τμημάτων είναι απαραίτητοι στις επιχειρήσεις και την πολιτεία. Στην Ολλανδία σχεδόν όλα τα Πανεπιστήμια έχουν σχετικό τμήμα και οι απόφοιτοι βρίσκουν άμεσα απασχόληση.
Οπισθοχώρηση η ίδρυση τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Κύριε Υπουργέ έχετε όλα τα επιστημονικά επιχειρήματα,έχετε ήδη αρχίσει να χαράζετε μια συμπεριληπτική εκπαιδευτική πολιτική,Μην την ακυρώνετε,σταματήστε την ίδρυση του τμήματος.Θα είναι οπισθοδρόμηση και θα γυρίσουμε δεκαετίες πίσω.
Γιατί κύριε υπουργέ αυτή η ξαφνική μεταστροφή (αλλαγή) ? Κάτω από ποιες πιέσεις εκμηδενίζετε το ίδιο σας το νομοθετικό έργο; Το οποίο έφερε την εδική εκπαίδευση στον ορθό επιστημονικά δρόμο;ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΕΑΕ!!!!
Η δημιουργία τμήματος που θα οδηγεί σε εξειδίκευση μέσω προπτυχιακών σπουδών αποτελεί επιστημονικό ατόπημα !πρώτα σπουδές στη ΓΕΝΙΚΗ κι ύστερα ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ στην ΕΙΔΙΚΗ!!!!!η ειδική ειναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής!!!
Ένα σχολείο για ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!Αυτό το ακούν εκεί στο Υπουργείο; Η δημιουργία τμήματος ΕΑΕ στα Γιάννενα ερχεται σε ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με την συνθήκη της SALAMANCA!!!!
Μεγάλη έκπληξη η δημιουργία ΑΚΟΜΗ ΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΑΕ στα Γιάννενα!!!παλινδρόμηση του Υπουργείου με αυτή την κίνηση!!παρότι είχε κάνει θετικά βήματα στον χώρο της ΕΑΕ!!
ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ Η ΙΔΡΥΣΗ ΚΙ ΑΛΛΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η συγχρονη βιβλιογραφια παντου στον κοσμο υποστηριζει ότι η ειδικη αγωγη είναι προεκταση κι εξειδικευση της γενικης αγωγης πανω στους βασικους τιτλους σπουδων του δασκαλου , του νηπιαγωγου κτλ… Αυτό μαλλον σε ολον τον κοσμο πλην της Ελλαδας. Στην Ελλαδα εχουμε ηδη δυο πανεπιστημια ειδικης αγωγης που δινουν μεικτους τιτλους σπουδων… οπου το αν γινεις πχ δασκαλος ή νηπιαγωγος… το επιλεγεις σε καποιο εξαμηνο… και τελικα αντι η ειδικη αγωγη να είναι εξειδικευση… καταληγει να ναι εξειδικευση ο τιτλος του δασκαλου ή του νηπιαγωγου… Αυτά μονο εδώ γινονται… κι αντι να βρουμε μια λυση γι αυτά τα δυο ηδη υπαρχοντα πανεπιστημιακα τμηματα που αμφισβητουνται σε θεματα παιδαγωγικης επαρκειας… αποφασιζουμε να ιδρυσουμε άλλο ένα τετοιο τμημα… κι αντι να αμφισβητουνται δυο πανεπιστημιακα τμηματα … προτεινουμε στο μελλον να αμφισβητουνται τρια…!!!!!!! Ας σταματησουν επιτελους τα παιχνιδια στον χωρο της ειδικης αγωγης! Ας προστεθει ενας χρονος επιπλεον στα παιδαγωγικα τμηματα προσχολικης και δημοτικης εκπαιδευσης για οσους επιθυμουν εξειδικευση στην ειδικη αγωγη ή αλλιως ανοιξτε παλι τα διδασκαλεια!!!
Δεν συμφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.. Κάτω από ποιες πιέσεις, κύριε Υπουργέ εκμηδενίζετε το ίδιο το νομοθετικό σας έργο που έφερε την εδική εκπαίδευση στον ορθό επιστημονικά δρόμο;
Η ειδική εκπαίδευση είναι εξειδίκευση και προέκταση της γενικής εκπαίδευσης. Πρώτα γίνεται κάποιος δάσκαλος και μετά εξειδικεύεται στην ειδική εκπαίδευση. Η δημιουργία τμήματος που θα οδηγεί σε εξειδίκευση μέσω προπτυχιακών σπουδών αποτελεί επιστημονικό ατόπημα !
Δεν συμφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής στα Ιωάννινα. Η ειδική αγωγή αποτελεί τμήμα της γενικής αγωγής, συνεπώς πρώτα κανείς γίνεται δάσκαλος κι έπειτα εξειδικεύεται στην ειδική αγωγή! Επίσης, κύριε Υπουργέ με την πρόταση αυτή έρχεστε σε αντιπαράθεση με όσα υποστηρίζετε για την συμπερίληψη.
Η εμπειρία έχει δείξει πως εκτός από την Ειδική Εκπαίδευση, που θα πρέπει να έχει λάβει ένας ειδικός παιδαγωγός, είναι απαραίτητη κυρίως η παιδαγωγική του κατάρτιση. Δεν αρκεί η γνώση περιπτώσεων αναπηρίας, αλλά χρειάζεται η κατανόηση των παιδαγωγικών απαιτήσεων για τη διδασκαλία. Η Ειδική Αγωγή, επομένως, αποτελεί μια κατηγορία στην «ομπρέλα» της Γενικής Αγωγής και οι εκπαιδευτικοί, που την υπηρετούν, κρίνεται απαραίτητο να αποτελούν με τη σειρά τους τμήμα της Γενικής Αγωγής. Πόσο μάλλον όταν επιχειρείται η ένταξη και η συνύπαρξη των μαθητών, που απαρτίζουν την Ειδική Αγωγή με το γενικό πληθυσμό του σχολείου!
Σε όλα τα κράτη της Ευρωπαικής Ένωσης η ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή πραγματοποιείται σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Προηγείται το πτυχίο των Παιδαγωγικών Τμημάτων και στη συνέχεια ακολουθούν τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών Ειδικής Αγωγής ως φυσική συνέχεια. Θεωρώ ότι ως χώρα πρέπει να ακολουθήσουμε τη λογική αυτή, η οποία συνάδει με τις προηγμένες χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης, και να μη δίνεται τόσο μεγάλη βάση στις γνώσεις αξιέπαινων μεν ανθρώπων, που όμως περιορίζονται σε προπτυχιακό επίπεδο και τη δημιουργία νέων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, όπως αναφέρεται για τα Ιωάννινα.
Ευχαριστώ
Ειλικρινά δεν γνωρίζω,αν και θα ήθελα να μάθω πραγματικά του πραγματικούς σκοπούς, που θα εξυπηρετήσει η δημιουργία ενός Τμήματος Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων. Για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός να ανταποκριθεί στις δομές της Ειδικής Αγωγής και να υπηρετήσει αυτές με αποτελεσματικό τρόπο προς όφελος των συμμετεχόντων μαθητών δυστυχώς δεν αρκεί μόνο ένα πτυχίο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Η πράξη έχει αποδείξει πως οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι προέρχονται από τα Διδασκαλεία είναι πιο ολοκληρωμένοι και μπορούν να χειριστούν περιπτώσεις δύσκολες με μεγαλύτερη ευχέρεια. Η δική μου πρόταση είναι η επαναλειτουργία των Διδασκαλείων. Αν αυτό δεν είναι εφικτό και αδυνατώ να κατανοήσω βέβαια το γιατί νομίζω πως στα υπάρχοντα Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης θα ήταν αρκετό να υπάρχουν σε όλα τα έτη μαθήματα Ειδικής Αγωγής και ένας επιπλέον χρόνος εξειδίκευσης για όσους φοιτητές το επιθυμούν. Ολοκληρώνοντας θα επιμείνω στην πενταετή τουλάχιστον υποχρεωτική θητεία των εκπαιδευτικών με πτυχίο Ειδικής Αγωγής, στη Γενική Εκπαίδευση και έπειτα στην υπηρέτηση των αντίστοιχων δομών.
Με εκτίμηση
Είναι ανούσια η διατήρηση του τμήματος ΦΠΨ εφόσον δημιουργηθεί αυτόνομο τμήμα ψυχολογίας. Η δημιουργία αυτόνομου τμήματος Ψ είναι αναγκαία εαν λάβει κανείς υπόψιν τα στατιστικά στοιχεία περί ζήτησης των σχολών ψυχολογίας. Παρόλα αυτά, η διατήρηση του ΨΠΦ κρίνεται περιττή εαν αναλογιστούμε α) τον μικρό αριθμό φοιτητών που δηλώνουν το ΦΠΨ ως πρώτη τους επιλογή στις πανελλαδικές, και β) τον τεράστιο αριθμό (εως 80%) που διαλέγει την ψυχολογία ως κατεύθυνση. Η έξοδος τόσων ατόμων από το ΦΠΨ χωρίς την αναγνώριση τους ως ψυχολόγων προκαλεί μελλοντικά επαγγελματικά προβλήματα και είναι πασιφανές πως αποτελεί μια τελευταία λύση. Η παράλληλη διατήρηση τμημάτων ΦΠΨ και ψυχολογίας θα είναι απείρως δυσλειτουργική και τα παρατείνει προβλήματα όπως τον μεγάλο αριθμό φοιτητών που συνεχίζουν σε προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό εν μέσω της οικονομικής κρίσης, προσωπικές ματαιώσεις, την μικρή επιτυχή πρόσβαση σε τμήματα ψυχολογίας μέσω κατατακτηρίων, καθώς και την επαγγελματική αποκατάσταση. Συνοπτικά, η αποκοπή του τμήματος Ψ και η ίδρυση αυτονόμου τμήματος ψυχολογίας θα δώσει λύση στην υψηλή ζήτηση της ψυχολογίας ως τομέα σπουδών καθώς και στην επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών λόγω της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.
ΑΝΤΙ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Η ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Αυτό που συμβαινει σε ολο τον κοσμο είναι οι εκπαιδευτικοι γενικης αγωγης, εχοντας αποκτησει ένα γερο μπακγκραουντ πανω σε γενικες παιδαγωγικες αρχες, να εξειδικευονται στην ειδικη αγωγη μεσω μεταπτυχιακων και διδακτορικων σπουδων. Παγκοσμια πρωτοτυπια η ιδρυση ξεχωρων τμηματων ειδικης αγωγης στην Ελλαδα, που ξερετε πααααααααρα πολύ καλα πως αμφισβητουνται ως προς την ποιοτητα των παρεχομενων γνωσεων. Ας μην ξεχνουμε το θεμα Παιδαγωγικης Επαρκειας που μενει αλυτο στα ηδη υπαρχοντα τμηματα ειδικης αγωγης αυτή τη στιγμη. Κι αντι να βρεθει μια επιστημιονικα ορθη λυση…… αυτό που προτεινετε δηλαδη είναι η ιδρυση ενός ακομη τετοιου τμηματος για να συνεχιστει αυτό το χαλι;;; Ειχατε δειξει πως στηριζετε την συμπεριληπτικη εκπαιδευση…. Γιατι τωρα οπισθοδρομειτε;;;;;;;;;;;
ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Παιδαγωγικα εσφαλμενη κι αναχρονιστικη η ιδεα ιδρυσης ενός νεου τμηματος Ειδικης Αγωγης. Εναντια στην ιδεα της συμπεριληπτικης εκπαιδευσης και του οραματος ενός σχολειου για ολους συμφωνα με τη διακυρηξη της Salamanca. Η Ειδικη Αγωγη είναι προεκταση της Γενικης Αγωγης και σε ολο τον κοσμο αποτελει εξειδικευση κι όχι αυτονομο αντικειμενο. Ας επαναλειτουργουσατε το διδασκαλειο στα Ιωαννινα για δασκαλους και νηπιαγωγους που εχουν αποκτησει τις βασικες, γενικες παιδαγωγικες αρχες;
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η κυβερνηση ως τωρα εχει αποδειξει ότι στηριζε την ιδεα του συμπεριληπτικου σχολειου και προστετευε τα διακαιωματα των μαθητων με αναπηρια, προσπαθωντας να εξαλειψει τα εμποδια που τους στερουσαν ισες εκπαιδευτικες ευκαιριες. Με την ιδρυση ενός νεου τμηματος ειδικης αγωγης πετατε στα σκουπιδια ο,τι χτισατε ως τωρα κι αυτοαναιρειστε. Μας γυρνατε πισω στο ιατρικο μοντελο, από το οποιο παλεψαμε τοσα χρονια να απομακρυνθουμε!!! Ερευνες που εχουν δημοσιοποιηθει αμφισβητουν ξεκαθαρα πρωτοτυπιες σαν κι αυτή του ξεχωριστου τμηματος ειδικης αγωγης. Εχετε να μας υποδειξετε άλλες που να τα υποστηριζουν; Αν όχι … νομοθετειτε αντιπαιδαγωγικα!!!
Αντ’ αυτου προτεινουμε την επιμηκυνση κατά 1 χρονο των σπουδων των παιδαγωγικων τμηματων σε οσους φοιτητες επιθυμουν εξειδικευση στην ειδικη αγωγη… πραγμα που είναι και παιδαγωγικως ορθο!!!
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η κυβερνηση ως τωρα εχει αποδειξει ότι στηριζε την ιδεα του συμπεριληπτικου σχολειου και προστετευε τα διακαιωματα των μαθητων με αναπηρια, προσπαθωντας να εξαλειψει τα εμποδια που τους στερουσαν ισες εκπαιδευτικες ευκαιριες. Με την ιδρυση ενός νεου τμηματος ειδικης αγωγης πετατε στα σκουπιδια ο,τι χτισατε ως τωρα κι αυτοαναιρειστε. Μας γυρνατε πισω στο ιατρικο μοντελο, από το οποιο παλεψαμε τοσα χρονια να απομακρυνθουμε!!! Ερευνες που εχουν δημοσιοποιηθει αμφισβητουν ξεκαθαρα πρωτοτυπιες σαν κι αυτή του ξεχωριστου τμηματος ειδικης αγωγης. Εχετε να μας υποδειξετε άλλες που να τα υποστηριζουν; Αν όχι … νομοθετειτε αντιπαιδαγωγικα!!!
Αντ’ αυτου προτεινουμε την επιμηκυνση κατά 1 χρονο των σπουδων των παιδαγωγικων τμηματων σε οσους φοιτητες επιθυμουν εξειδικευση στην ειδικη αγωγη… πραγμα που είναι και παιδαγωγικως ορθο!!!
Διαφωνώ με την ίδρυση νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής. Υπάρχουν άλλωστε ήδη στα Ιωάννινα 2 εξαιρετικά Παιδαγωγικά Τμήματα (Δασκάλων και Νηπιαγωγών). Να αξιοποιηθούν και να γίνει επέκταση του προγράμματος σπουδών τους με κατεύθυνση εξειδίκευσης στην ΕΑΕ για όποιον φοιτητή το επιθυμεί.
Δεν έχει νόημα η ίδρυση ενός ακόμα τμήματος ειδικής αγωγής! Μάλλον από πολιτική σκοπιμότητα θα γίνει για να εξυπηρετηθούν κάποιοι που διόλου δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την ειδική αγωγή!όχι άλλοι αδιόριστοι,όχι άλλοι ειδικευμένοι χωρίς βασικό πτυχίο στα παιδαγωγικά!
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
ΔΙΑΦΩΝΩ ΡΙΖΙΚΑ στην ιδρυση νεου τμηματος ΕΙΔΙΚΗΣ Αγωγης, καθως η λογικη αυτή βρισκεται περα από κάθε συγχρονη παιδαγωγικη αντιληψη. Σε ολο τον συγχρονο και πολιτισμενο κοσμο η ειδικη αγωγη αποτελει προεκταση της γενικης αγωγης, καθως είναι επιστημονικα αδιανοητο να γινεται καποιος δασκαλος ειδικης αγωγης … μη εχοντας αποκτησει πριν γνωσεις γενικης αγωγης. Η ειδικη αγωγη αποτελει προεκταση της γενικης αγωγης μεσω εξειδικευσης, μεταπτυχιακων και διδακτορικων που πατανε πανω στα βασικα παιδαγωγικα πτυχια!!! Μη μας γυρνατε πισω δεκαετιες… κινδυνευετε να μας οδηγησετε σε μονοπατια ιατρικου μοντελου που εχει ηδη αποδειχτει ολεθριο για τους μαθητες με ειδικες εκπαιδευτικες αναγκες!!! Υπερασπιστειτε το ΟΡΑΜΑ της ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ και τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!!! ΜΗΝ ΒΑΖΕΤΕ ΑΛΛΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ !!!
Δε συμφωνώ με τη δημιουργία νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής. Ο λόγος είναι σαφής και απλός. Η Ειδική Αγωγή διεθνώς θεωρείται εξειδίκευση και όχι ξεχωριστό μέρος της εκπαίδευσης. Είναι προέκταση της Γενικής Αγωγής και αναπόσπαστο κομμάτι της. Περιμένουμε επομένως από το Υπουργείο να προχωρήσει σε επιστημονικά ορθές τομές στην Ειδική Αγωγή όπως για παράδειγμα η επέκταση του προγράμματος σπουδών των ΠΤΔΕ κατά ένα έτος (4+1) για την απόκτηση της εξειδίκευσης στην ΕΑΕ σε όσους φοιτητές το επιθυμούν.
Η ίδρυση ενός ακόμα τμήματος ειδικής αγωγής τι και ποιους εξυπηρετεί?Δεν φτάνουν οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που είναι αδιόριστοι? Δεν φτάνει η διχόνοια που έχει ξεσπάσει για το ποιος είναι καλύτερος δάσκαλος και ποιο πτυχίο έχει μεγαλύτερη ισχύ(του Βόλου ή των Διδασκαλείων)? Η ειδική αγωγή θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα και ανάλογη σοβαρότητα κι όχι να γίνεται σκαλοπάτι για πολιτικές υποσχέσεις!
Η ίδρυση ενός ακόμα τμήματος Ειδικής Αγωγής τι και ποιους εξυπηρετεί? Δεν φτάνουν οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας που είναι ακόμα αδιόριστοι? Δεν φτάνει η διχόνοια που έχουν με τους μετεκπαιδευόμενους από τα Διδασκαλεία για το ποιος είναι ο καλύτερος δάσκαλος και ποιο πτυχίο έχει μεγαλύτερη ισχύ?Η ειδική αγωγή θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη υπευθυνότητα κι όχι να γίνεται το σκαλοπάτι πολιτικών υποσχέσεων και πειραματόζωο κάθε κυβέρνησης!
Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων αποτελεί ένα από τα πλέον αδικημένα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελεί –εξαιτίας του Σχεδίου «Αθηνά»- μετάλλαξη του επιτυχημένου Τμήματος Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών κάτω από τον γενικό τίτλο της Διοίκησης Επιχειρήσεων. Παρά την έλλειψη αναγνωρισιμότητας, τα Μέλη ΔΕΠ της κατεύθυνσης Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών συνέχισαν το διδακτικό και ερευνητικό τους έργο, κατορθώνοντας 5 διεθνή συνέδρια (όντως διεθνή), έκδοση επιστημονικού περιοδικού (το μόνο στο ΤΕΙ Ηπείρου), εκπόνηση μείζονος κλίμακας ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων, λειτουργία θεσμοθετημένου ερευνητικού εργαστηρίου με διοργάνωση σεμιναρίων υποτιτλισμού και διερμηνείας κλπ.
Το Τμήμα πρότεινε η κατεύθυνση Εφαρμοσμένων Ξένων Γλωσσών να αποτελέσει ένα από τα υπό ένταξη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήματα, με τον τίτλο Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Η εμπειρία από ανάλογα προγράμματα σπουδών, καθώς και η τεχνογνωσία των μελών ΔΕΠ του Τμήματος, σε συνδυασμό με την υλικοτεχνική υποδομή εγγυώνται την ομαλή έναρξη της λειτουργίας του Τμήματος, και μάλιστα από το ακαδ. έτος 2019-20 κατ’ αναλογία προς τα λοιπά υπό ένταξη Τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος Ειδικής Αγωγής. Η Ειδική Αγωγή είναι ειδίκευση και όχι βασικό πτυχίο.
Μεγάλο λάθος η ίδρυση Τμήματος Ειδικής Αγωγής.
Για ποιο λόγο ιδρύεται νέο τμήμα Ειδικής Αγωγής;Αυτό που θα έπρεπε να γίνει τώρα είναι να έρθει Ενιαίος νόμος για την Εκπαίδευση. Η ειδική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της γενικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης. Άμεση αλλαγή του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών ώστε να αποδυναμωθεί το δίπολο «γενική-ειδική» αγωγή και να ενισχυθεί ο ενταξιακός προσανατολισμός σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα που θα το διέπουν οι αρχές της παροχής ίσων ευκαιριών σε όλους τους τομείς και για όλους τους μαθητές.
Μέγα λάθος η ίδρυση του τμήματος!Ο κύριος Υπουργός μας είχε πείσει ότι κατανοεί σε βάθος τα θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης και είχαν γίνει σοβαρά βήματα προς την σωστή κατευθύνση.Τι άλλαξε;Αναιρούνται όλα με την ίδρυση του τμήματος;
Η δημιουργία ενός νέου τμήματος ειδικής αγωγής αν έχει προσανατολισμό την εκπαίδευση μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει.Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής αγωγής.Η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές και όχι με περικοπές σπουδών και την απόχτηση ενός μεικτού πτυχίου ειδικής αγωγής με εξειδίκευση στο τέταρτο έτος δάσκαλοι, φιλόλογοι, μουσικοί κτλ.Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.Το υπουργείο θα έπρεπε να αλλάξει τα ήδη υπάρχοντα τμήματα ειδικής αγωγής που έχουν προσανατολισμό την παιδεία και όχι να δημιουργήσει νέα.
Η ίδρυση νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής αποτελεί κίνηση που καμία σχέση δεν έχει με την σύγχρονη συμπεριληπτική κατεύθυνση της εκπαίδευσης των ατόμων με δυσκολίες μάθησης ή αναπηρία. Ο δάσκαλος Ειδικής Αγωγής πρέπει να είναι δάσκαλος από Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση (ή Διδακτορικό) στην Ειδική Εκπαίδευση.
Οι Διδακτικές και Πρακτικές ασκήσεις που λαμβάνουν χώρα στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης της χώρας καθιστούν έναν δάσκαλο ικανό και επαρκή να ανταποκριθεί στις ανάγκες μιας σχολικής τάξης. Εκεί λοιπόν έρχεται η εξειδίκευση στην Ειδική Εκπαίδευση, που συμπληρώνει τις γνώσεις του και προσθέτει στις πρακτικές δεξιότητες στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Η εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, λοιπόν, είναι απαραίτητο να γίνει προέκταση της ολοκλήρωσης των σπουδών στα ήδη υπάρχοντα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Η ανάγκη ύπαρξης Παιδαγωγικών Τμημάτων αμιγώς Ειδικής Εκπαίδευσης είναι αμφίβολη. Να τονιστεί, κλείνοντας, ότι τα Παιδαγωγικά Ειδικής Αγωγής αποτελούν μία ελληνική εφεύρεση και παγκοσμίως αμφισβητούμενη πρακτική.
Διαφωνώ κάθετα με την ίδρυση νέου τμήματος ειδικής αγωγής στα Ιωάννινα.
Κύριε υπουργέ αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα ενιαίος νόμος για την εκπαίδευση.
Η διατήρηση του Τομέα Ψυχολογίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας είναι ιδιαίτερα προβληματική με δυσμενέστατες συνέπειες για όλες/ους.
Από τα τμήματα αυτά αποφοιτούν κάθε χρόνο νέες και νέοι που στερούνται τα εργασιακά δικαιώματα του ψυχολόγου. Η πλειοψηφία τους θα επιχειρήσει να εισαχθεί στα τμήματα ψυχολογίας με κατατακτήριες εξετάσεις είτε θα κετευθυνθεί στο εξωτερικό για την εξασφάλιση της πολυπόθητης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.
Είναι απολύτως ακατανόητα τα κριτήρια με βάση τα οποία αποφασίστηκε η διατήρηση του τμήματος Φ.Π.Ψ. ως έχει.
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής Αγωγής! Στόχος θα έπρεπε να είναι η κατάργηση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων ΕΑΕ και όχι η δημιουργία νέων. Η ειδική Αγωγή είναι εξειδίκευση και όχι διαφορετική επιστήμη από την παιδαγωγική!
Διαφωνώ με την δημιουργία τμήματος ειδικής Αγωγής! Απαράδεκτο αντι να νομοθετουμε κοιταζοντας «μπρος», να πηγαίνουμε προς τα «πισω
Η δημιουργια τμηματος ειδικης αγωγης μονο αναχρονιστικη πρακτικη μπορει να θεωρηθει! Η εκπαιδευση ειναι ΜΙΑ. η Εδική Αγωγή είναι εξειδίκευση που ακολουθείται μετά την ολοκλήρωση του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού με επιπλέον σπουδές. Αν δεν γνωρίζει την εκπαιδευση (απς) πως θα μπορεί να κάνει διαφορποιησεις με στόχο την συνεκπαιδευση?!
Είναι λάθος το υπουργείο να δημιουργήσει άλλο ένα τμήμα ειδικής αγωγής, όταν μέχρι τώρα όλες οι έρευνες για σχολές ειδικής αγωγής, που οι φοιτητές της δεν έχουν ολοκληρώσει πρώτα το πτυχίο εκπαιδευτικού, είναι αρνητικές.Επισης,η ειδική αγωγή ειναι εξειδίκευση που αποκτάται μετα απο το βασικο πτυχιο του δασκάλου.
Η αναγνώριση είναι δεκτή, από όπου κι αν προέρχεται.
Πτυχιούχος Τμήματος Ειδικής Αγωγής, 14 χρόνια αναπληρώτρια ΠΕ71
Κακώς ανοίγει το τμήμα. Εδώ έλεγαν να κλείσουν το τμήμα στο Βόλο κ στο Παμακ. Κρίμα γιατί μπερδεύει τον κόσμο. Η παγκόσμια πρωτοτυπία συνεχίζεται.
Όχι κι άλλο τμήμα ειδικής αγωγής. Οι δάσκαλοι της γενικής αγωγής με μετεκπαιδευση στην ειδική αγωγή στηριζαν ως τώρα και εξακολουθούν να στηρίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Ισχυρή Αντίφαση με την ίδρυση νέου τμήματος Ειδικής Αγωγής
Σκοπός του νομοσχεδίου αυτού είναι η συγχώνευση του ΤΕΙ με το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Το ΤΕΙ Ιωαννίνων έχει τμήμα Ειδικής Αγωγής;; Για ποιο λόγο λοιπόν να ιδρυθεί νέο τμήμα και μάλιστα Πανεπιστημιακό, που θα βγάζει αποφοίτους χωρίς κανένα μέλλον στην ελληνική εκπαίδευση, τη στιγμή που ήδη υπάρχουν χιλιάδες εξειδικευμένοι απόφοιτοι (είτε Δάσκαλοι/Νηπιαγωγοί με μεταπτυχιακό, είτε απόφοιτοι ΠΕ 71/61 των σχολών του Βόλου και της Θεσσαλονίκης) να καλύψουν τις ανάγκες της Ειδικής αγωγής στην Ελλάδα.
Επίσης, ευλόγως διερωτάται κανείς, αφού χρειαζόμαστε ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ τμήμα για την πρωτοβάθμια (κάνοντας τα στραβά μάτια στους πλέον 15.000+ αδιόριστους δασκάλους/νηπιαγωγούς, χωρίς καν προϋπηρεσία, που καρτερικά και απεγνωσμένα αναμένουν να προσφέρουν στην εκπαίδευση…), δε θα έπρεπε να ιδρυθούν αντιστοίχως και ΝΕΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ τμήματα ειδικής αγωγής που θα βγάζουν Φιλολόγους, Μαθηματικούς, Πληροφορικούς κλπ. αποκλειστικά ως ειδικούς παιδαγωγούς για την Δευτεροβάθμια;;
Ακόμη, έχω ισχυρές αμφιβολίες για την επιτροπή που μελέτησε το συγκεκριμένο άρθρο. Θα ήταν πρέπον, καθώς προχωρούν σε μια τόσο τολμηρή κίνηση, να τεκμηριώσουν την θετική τους κρίση υπέρ του άρθρου. Με ποια κριτήρια δηλαδή κρίθηκε ως αναγκαία η ίδρυση ενός νέου τμήματος ειδικής; που θα ωφελήσει στο ευρύτερο κοινωνικό Σύνολο; Με βάση ποιες επιστημονικές έρευνες έχει κριθεί πως χρειάζεται ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ τμήμα ειδικής, τη στιγμή που σε όλο τον κόσμο η ειδική είναι απλά προέκταση της γενικής και ο κάθε εκπαιδευτικός που επιθυμεί λαμβάνει επιπλέον εξειδίκευση στην ειδική αφού έχει ολοκληρώσει την γενική, είτε με μεταπτυχιακό είτε με τον πλέον κατάλληλο και αρμόδιο τρόπο της επιπλέον φοίτησης/εξειδίκευσης στη ίδια του τη σχολή.
Οπότε θεωρώ πως χρειάζεται καλύτερη διαχείριση των οικονομικών ειδικά σε μια τέτοια συγκυρία που περνάει η χώρα… Ας μη σπαταλάμε άδικα λεφτά σε ικανοποίηση «ειδικών» συμφερόντων συγκεκριμένων!
Αντί να κοιτάμε πως θα εξορθολογίσουμε τα Παιδαγωγικά μας εμείς ιδρύουμε νέα!!Παγκόσμια πρωτοτυπία και εδώ…
Δάσκαλος ΠΕ 70.ΕΑΕ
Δε συμφωνώ με τη δημιουργία ενός ακόμη τμήματος ειδικής αγωγής. Μια από τα ίδια ξανά?? Έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι στις δομές της ειδικής αγωγής οι δάσκαλοι με το βασικό πτυχίο παιδαγωκων ανταπεξερχονται πιο αποτελεσματικά!! Γνώμη μου είναι ότι θα πρέπε να ανοίξουν τα Διδασκαλία γιατί αυτά παρείχαν καλύτερη κατάρτιση. Ο δάσκαλος της ειδικής αγωγής θα πρέπει πρώτα να περάσει από τη γενική τάξη!!
Τα μέλη ΔΕΠ του υπό κατάργηση Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων προέρχονται όλα από το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο, το οποίο το 2012 μετατράπηκε σε κατεύθυνση με τίτλο “Εφαρμοσμένες Ξένες Γλώσσες στην διοίκηση και την οικονομία”. Επίσης, είναι εκείνοι που πρότειναν την μετεξέλιξη της κατεύθυνσης του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων σε Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας.
Οι έννοιες Εφαρμοσμένες Ξένες γλώσσες και διαπολιτισμική επικοινωνία δηλώνουν συγγενές αντικείμενα σπουδών – η μεν πρώτη από γαλλική οπτική, η δε δεύτερη από αγγλοσαξωνική και γερμανική οπτική.
Τα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν στο Τμήμα σήμερα μπορούν να στελεχώσουν άμεσα το Τμήμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας διότι διαθέτουν συναφή γνωστικά αντικείμενα.
Στην περίπτωση αυτή πρέπει να εφαρμοστούν όσα ισχύουν για το Τμήμα Ψυχολογίας που ιδρύεται άμεσα ενώ αποτελεί νέο τμήμα.
Κατά πόσο ανταποκρίνεται στην κοινή λογική η ιδέα της ίδρυσης τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, όπως προτείνει η επιτροπή ; Στην ειδικότητα αυτή υπάρχει μεγάλη περίσσεια επιστημόνων στη χώρα και μεγάλος αριθμός τμημάτων στην επικράτεια. Μήπως πρέπει να αξιοποιήσουμε με πιο ορθολογικό τρόπο τους εθνικούς πόρους ;