Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.
Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
Άρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
204 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Σε ένα καθ’ όλα ταξικό νομοσχέδιο που αντί να αναβαθμίζει όπως κατ΄ευφημισμόν διατείνεται το δημόσιο σχολείο του ρίχνει το τελειωτικό χτύπημα δε θα μπορούσε να λείπει και μια τέτοια αναχρονιστική, όπως σωστά σχολιάζεται, ακραία στιγματιστική διάταξη.
Αν έπρεπε να χαρακτηριστεί με μια μόνο λέξη η διάταξη αυτή δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τον αναχρονισμό. Αλλά δεν περιμέναμε και τίποτε άλλο από την επιεικώς άσχετη, αυστηρώς επικίνδυνη κυρία Κεραμέως.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι σκοπός της αναγραφής (του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών) είναι ο εντοπισμός προβλημάτων συμπεριφοράς και η καλύτερη παιδαγωγική τους αντιμετώπιση. Πότε; Μετά την λήξη του τετραμήνου/τριμήνου ή μετά την αποφοίτηση; Τα προβλήματα συμπεριφοράς πρέπει να συζητιούνται και να αναλύονται όταν συμβαίνουν, με την αρωγή ειδικών (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, παιδοψυχιάτρων). Μέσα στο πλαίσιο όπου αυτές οι συμπεριφορές εκδηλώνονται και σε συνεργασία με τους φροντιστές κηδεμόνες (ας θυμόμαστε ότι δεν ανατρέφονται όλα τα παιδιά από τους γονείς τους). Επειδή τα προβλήματα συμπεριφοράς δεν είναι αυτοφυή. Ούτε ανεξήγητα. Είναι τρόποι έκφρασης υπό διαμόρφωση. Συμπεριφορές που μιμούνται, συμπεριφορές που δοκιμάζονται, που εκτονώνουν εντάσεις κι αγωνίες και που σίγουρα ανιχνεύουν τα όρια ανοχής της σχολικής κοινότητας. Η συμπεριφορά-πρόβλημα ‘φωνάζει’ κάτι και θέλει απάντηση. Ένας σκέτος χαρακτηρισμός σε μια αξιολογική κλίμακα δεν είναι παιδαγωγικό μέτρο.
Αυτό το άρθρο θα έχει περισσότερο αρνητικές επιπτώσεις στη ψυχική υγεία των μαθητών, για παράδειγμα, όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η κατάθλιψη γίνεται ολοένα και συχνότερο φαινόμενο στη ζωή των μικρών παιδιών πράγμα που θα οδηγήσει στην επιδείνωση αυτού του φαινομένου, το ίδιο ισχύει και με το άγχος που σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογία του παιδιού (ανθρώπου). Το να χαρακτηρίζουμε τους ανθρώπους, το να τους βάζουμε ταμπέλες, στιγματίζει τα παιδιά και θα μπορούσαμε να πούμε οτι προωθείται ο ρατσισμός και όχι η εμπάθεια, η αλληλεγγυη… που θα έπρεπε να μάθουμε τα παιδιά να έχουν μέσα τους. Στόχος θα ήταν να φτιάξουμε μία κοινωνία ελεύθερη απο ταμπέλες και χαρακτηρισμούς, ξεκινώντας απο την εκπαίδευση, αλλά με αυτό το άρθρο μόνο το αντίθετο θα επιτευχθεί.
Θα ήταν απαραίτητο,αναγκαίο και ζωτικής σημασιας να στελεχωθούν ΟΛΑ τα σχολεία, ολων των βαθμίδων με ψυχολόγους, κοινωνικους λειτουργούς, εικαστικούς και άλλες ειδικότητες κρισιμες για την ψυχολογία των παιδοων.Η ταμπελοποιηση, ο στιγματισμος και οι αρνητικοι χαρακτηρισμοι ποιους παιδαγωγικους σκοπους εξυπηρετουν;ποιες ενεργειες εχουν γινει ωστε να εντοπιζονται αμεσα τα πιδοα που χρηζουν βοηθειας εξαιτιας συναισθηματικων και συμπεριφορικων διαταραχων;
Ξεκινηστε,λοιπον,απο τα στοιχειωδη και οι χαρακτηρισμοι να λειπουν.Ζηταμε εκπαιδευτικο ενταξιακο κ συμπεριληπτικο πρόγραμμα που θα στοχευει στην ιση συμμετοχη κ στα ισα δικαιωματα των παοδοων.
Αμαρτίες γονέων (και δασκάλων) παιδεύουσι τέκνα! Κυριολεκτικά, στα ελληνικά σχολεία του 21ου αιώνα!
Οι τιμωρίες και μάλιστα αυτές που ακολουθούν και ίσως επηρεάζουν όλη τη ζωή ενός παιδιου δεν έχουν θέση μέσα σε ένα σχολείο. Πότε θα καταλάβετε επιτέλους ότι τα παιδιά χρειάζονται πρότυπα και όχι νταηδες που με τη βία και την εξουσία τους θα προσπαθήσουν να τους επιβληθούν?
Πότε θα καταλάβετε ότι τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές των ενηλίκων, γονέων κ δασκάλων, από πολύ μικρή ηλικία κ μέσω της μίμησης διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους?
Πότε θα καταλάβετε ότι τα παιδιά χρειάζονται ενθάρρυνση κι εμπιστοσύνη που θα τα κάνει να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις ξεχωριστές τους ικανότητες και όχι τραμπούκους που με την απειλή ενός παλιοχαρτου θα προσπαθούν να τους κλείσουν στα κουτάκια τους!
Θέλουμε ένα σχολείο που να εκτιμά τα παιδιά, να τα προστατεύει κ να τα εμπνέει για να βγουν από εκεί μέσα άνθρωποι σκεπτόμενοι, με ανοιχτό μυαλό, με αυτοπεποίθηση κ προσωπικότητα που ξεχωρίζει και όχι καταθλιπτικούς και φοβισμένους ενήλικες που θα εκτελούν εντολές χωρίς το θάρρος της γνώμης τους!
Σας βολεύουν οι δεύτεροι, το ξέρουμε! Αλλά ως γονείς παλεύουμε για το πρώτο!!!
Αν και έχει προηγηθεί σχόλιο μου επι του συγκεκριμένου άρθρου, μου είναι αδύνατο να προσπεράσω το λεκτικό της αιτιολογικής έκθεσης: Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών εκτιμάται, κατά τα προβλεπόμενα στις υφιστάμενες οικείες διατάξεις και παγίως, ότι έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Εκτιμάται από ποιον; Από την επιστήμη; Από τον εισηγητή του άρθρου που μάλλον έχει να επιμορφωθεί αιώνες; Πείτε μας σας παρακαλώ σε ποιες υφιστάμενες οικείες διατάξεις αναφέρεστε; Πρόκειται για επιστημονικές πηγές; Έρευνες; Τόσο η διάταξη όσο και η αιτιολογική έκθεση εκθέτει το υπουργείο.
Άμεση απόσυρση.
Δεν προσφέρουν τίποτα αυτοί οι χαρακτηρισμοί στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Δεν μπορεί το παιδί να αποκτά ‘κίτρινο χαρτί’ εφ’ όρου ζωής για κάποιο λάθος ή λάθη στη σχολική του ζωή.
Μήπως το υπουργείο να σκεφτεί με ποια ουσιαστικά μέσα θα συμβάλλει στη βελτίωση της συμπεριφοράς και διαγωγής των παιδιών; Ψυχολογική – συμβουλευτική υποστήριξη χρειάζεται πρώτα, μάθηση δια του παραδείγματος, ενσυναίσθηση, επικοινωνία και διάλογος μεταξύ παιδιών και καθηγητών. Αποσύρει τις ευθύνες και την λήψη πρωτοβουλιών και είναι πολύ πιο εύκολο για όλους με μια μονοκοντυλιά να διαγράφονται προσωπικότητες…κοστίζει περισσότερο σε ανθρώπινο δυναμικό, κόπο και χρόνο η εις βάθος ενασχόληση με την ψυχική υγεία των παιδιών μας.
Αναγραφή διαγωγής. Ένα πολύ καλό μέτρο για τον στιγματισμό του «κακού» μαθητή, του απόβλητου, του κοινωνικά μη αποδεκτού. Μια πολύ καλή κίνηση για την επιβεβαίωση της θεωρίας της αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Χαρακτηρισμός διαγωγής σε επίσημο έγγραφο του κράτους που θα σε ταξινομεί κοινωνικά σε κατηγορίες υποδεέστερες των κανονικών και θα σου εξασφαλίσει ένα μελλοντικό εισιτήριο για κάποιο ολοπαγές ίδρυμα. Έυγε!
Αναρωτιέμαι τι θα είχε να πει ο Συνήγορος του Παιδιού,το ίδρυμα Μαραγκοπούλου ή και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων για αυτή τη διάταξη. Αντί να επιχειρείτε τον στιγματισμό των παιδιών με συμπεριφορικά προβλήματα ή προβλήματα προσαρμογής, ενισχύστε τα σχολεία με σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που θα διαχειριστούν αυτές τις καταστάσεις και θα δουλέψουν και στο κομμάτι της πρόληψης. Βέβαια η πρόληψη κοστίζει, ενώ η ρετσινιά της διαγωγής κοσμίας είναι τζάμπα..
Ανούσια αλλαγή, καθώς εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια δεν πρέπει να υπάρχει περίπτωση μείωσης διαγωγής. Για του λόγου το αληθές, μπορείτε να εξετάσετε αν υπήρξε μείωση διαγωγής σε περιστατικά βίας, εκφοβισμού, σε περιπτώσεις που κρίθηκε απαραίτητη η επέμβαση της αστυνομίας ή η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Ο λόγος είναι ότι ένα ανήλικο παιδί, και σύμφωνα με τον νόμο, δεν έχει την κύρια ευθύνη των πράξεων του. Κανένας εκπαιδευτικός δεν θα καταδικάσει ένα παιδί με ένα τέτοιο ισόβιο στιγματισμό, γιατί πίσω από οποιαδήποτε συμπεριφορά θα μπορούσε να επισύρει τέτοια ποινή, υπάρχουν πάντα λόγοι που επιτάσσουν την βοήθεια στο παιδί και όχι την τιμωρία.
Η μείωση της διαγωγής δεν είναι παιδαγωγικό μέτρο, καθώς όταν και αν το άτομο είναι σε θέση να αντιληφθεί το λάθος του, ο χαρακτηρισμός θα είναι μη αναστρέψιμος. Άρα είναι καθαρά τιμωριτικό μέτρο.
Εν κατακλείδι, η συλλογιστική της αιτιολογητικής έκθεσης είναι λάθος, και στην πράξη η μόνη επίπτωση του είναι να αναγράφεται σε όλα τα απολυτήρια «Διαγωγή Κοσμιοτάτη» κάτι το οποίο αυτοαναιρεί και την όποια αξία θα είχε κάτι τέτοιο.
Αναχρονισμός και τιμωρητικότητα χωρίς λόγο. Βαθειά αντιεκπαιδευτική διάταξη. Μια παιδική ανοησία μπορεί να ακολουθεί εφ όρου ζωής έναν άνθρωπο. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου.
Δε χρειάζεται να μπει ας παραμείνει ως έχει .
Δε είναι σωστό μέτρο να στιγματίζονται άνθρωποι
Δεν ξέρω αν θα πρέπει να γράφεται η διαγωγή του παιδιού στον έλεγχο ή το απολυτήριο κλπ, ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ όμως θα πρέπει να υπάρχουν επιπτώσεις στους μαθητές που ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ έχουν απαράδεκτη συμπεριφορά εντός του σχολείου. Συμφωνώ με την άποψη που διατυπώθηκε, πως οι καθηγητές μπορούν να διαχωρήσουν ποιος μαθητής μπορεί και μια φορά από ανωριμότητα ή λάθος της στιγμής έκανε κάτι μεμπτό και ποιος συστηματικά καταπατεί τους κανόνες της σχολικής ζωής. Δεν είμαι όμως καθόλου βέβαιη ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά φαινόμενα σχολικής βίας, κάτι για το οποίο δε φταίνε αναγκαστικά οι ίδιοι. Όλα αυτά που διατυπώθηκαν, περί αγκαλιάσματος με αγάπη των μαθητών, συμφωνώ πως πρέπει να είναι πρωταρχική αντιμετώπιση, όμως τι γίνεται όταν αυτό δεν αποδίδει (κάτι που συμβαίνει ουκ ολίγες φορές); Πολλές φορές είδαμε παιδιά εκτός ορίων να επιτίθενται φραστικά ή με άλλο τρόπο στους ίδιους τους καθηγητές. Όλα πρέπει να έχουν κάποιο όριο και η κατανόηση και η αυστηρότητα.
Η αξιολόγηση της συμπεριφοράς του κάθε ατόμου γίνεται καθημερινά από τις διάφορες κοινωνικές ομάδες στις οποίες ανήκει. Η αναγραφή μιας τέτοιας αξιολόγησης δεν προσφέρει τίποτε, ούτε παιδαγωγικά, ούτε κοινωνικά. Να αποσυρθεί.
Απαράδεκτο η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο.Πάμε μπροστά ή πίσω;;;Το δικό μου απολυτήριο το αναγράφει όταν τελείωσα το σχολείο το 1990.Άρα γυρνάμε πίσω.
κ. Υπουργό κυρία Κεραμέως Νίκη
Υφυπουργό κ. Ζαχαράκη Κ. Διγαλάκη
κ. Γκίκα κ. Κορομπέλη κ. Μήτσιου
κ. Στράτου και πειθαρχικό Β/θμιας
Πειθαρχικό Β/θμιας Αττικής κλπ…
κ. Εισαγγελέα, ΕΛΑΣ
κ.κ. Βουλευτές, ΜΜΕ
«Περιμένουμε το νέο, σύντομα»
«Και οι έσχατοι είναι πρώτοι, πλέον»
«Δεν φταίνε πάντα μόνο οι άλλοι».
«Όλοι, είμαστε συνυπεύθυνοι
κ. Στράτου και πειθαρχικό Β/θμιας
Πειθαρχικό Β/θμιας Αττικής κλπ…
κ. Εισαγγελέα, ΕΛΑΣ
κ.κ. Βουλευτές, ΜΜΕ
«Περιμένουμε το νέο, σύντομα»
«Και οι έσχατοι είναι πρώτοι, πλέον»
«Δεν φταίνε πάντα μόνο οι άλλοι».
«Όλοι, είμαστε συνυπεύθυνοι
Πορεία προς την Ευρώπη ή επιστροφή στον Οθωμανισμό, πρέπει να ξεκαθαριστεί, αμέσως.
Προς μία Ευρωπαϊκή αξιολόγηση και αριστεία ή μια «παρωδία μαϊμού ψευδο-αριστεία του «μπαξίσι» με τον «Βεληγκέκα», ρυθμιστή πάντων.
Αν κάποιοι θέλουν να επαναφέρουν τις «Οθωμανικές μίζες ή το μπαξίσι», ας βγάλουν δημόσια την τιμή κάθε θέσης, για την θέση Πανεπιστημιακού ή για θέση Στελέχους εκπαίδευσης, να το γνωρίζουμε όλοι «πόσο κοστίζει».
Γιατί να υποκρινόμαστε, λένε πολλοί.
Μηνύω τους κάτωθι για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, με διακριτούς ρόλους και παράνομες πράξεις κατά του δημοσίου και εναντίον μου και καταθέτω παράβολο πολιτικής αγωγής για τα κατ έγκληση αδικήματα.
Συνεχίζονται οι καταλήψεις και τον Δεκέμβριο 2019, στο τεχνικό Λύκειο Γκράβας, ορμητήριο παρανόμων επί σειρά ετών, με τους ίδιους πρωταγωνιστές κλπ…
Ο κ. Κόκλας Χαράλαμπος (γυμναστής του διπλανού 4 Γυμνασίου Γκράβας Αθηνών), κινούμενος από ταπεινά κίνητρα, μετά δόλου και σχεδίου, ήρθε παράνομα, όπως κατ’εξιν και επάγγελμα συνηθίζει επί σειρά ετών, στον ίδιο χώρο, στις 20-11-2018 και ώρα 12.30 και οργάνωσε ως ηθικός αυτουργός την παράνομη κατάληψη στο 22 Λύκειο Αθηνών, Ολοφύτου 55 και Κρώμνης 6 Αθήνα, Ριζούπολη και εμπόδισε, μαζί με τον κ. Μανδηλαρά Θόδωρο και τον κ. Χασάν Αλί τους 30 καθηγητές τον Λυκειάρχη και 300 μαθητές να μπουν στο σχολείο να λειτουργήσει κανονικά και οι καθηγητές τις ίδια ώρες και μέρες και τις ακόλουθες μέρες του Δεκεμβρίου 2018, υπέμεναν καρτερικά απέξω στην βροχή και το κρύο θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία ανήλικων μαθητών, χάνοντας παράνομα μάθημα τις ακόλουθες μέρες στο 22 Λύκειο Αθηνών Ολοφύτου 55 και Κρώμνης 6 Αθήνα, Ριζούπολη. Από 3 έως 5 -12 -2018 παράνομη κατάληψη Και από 15 έως 22-12-2018 παράνομη κατάληψη.
Στην οργάνωση και της παράνομη κατάληψης του δημόσιου σχολείου παράνομα συμμετείχε και κατά κατά παράβαση καθήκοντος η Χαρατσή Χρύσα, η κ. Κυλινταρέα Σταυρούλα, ο κ. Βακαλόπουλος Κωνσταντίνος, ο κ. Καραγκούνης Ευάγγελος ο κ. Αποστολόπουλος Κωνσταντίνος και ο κ. Κρητικός Γεώργιος , οι οποίοι ευθύνονται και για τις πολλές φθορές μέσα στο σχολείο, το σπάσιμο πόρτας και το σπάσιμο καρεκλών, το βάψιμο τοίχων με ακραία πολιτικά συνθήματα, με ύβρεις , απειλές και στον τοίχο στον κήπο έγραψαν «χασισοφυτεία», που δηλώνει το ναρκεμπόριο και χρήση παράνομων ουσιών, κατά τη διάρκεια της παράνομης κατάληψης.
Στις 31-12-2018 έγινε από τους «συνεργούς» των ανωτέρω και διάρρηξη και διακεκριμένη κλοπή του ραφείου του Λυκειάρχη του 22 Λυκείου , όπου έσπασαν με ειδικά διαρρηκτικά εργαλεία τον φωριαμό του γραφείου μου, όπου φυλάσσονταν έγγραφα που ενοχοποιούσαν τους ανωτέρω που υπεξαιρέθηκαν και παράλληλα, την ίδια μέρα, έγινε κλοπή του κυλικείου του κυλικείου του σχολείου, όπου έκλεψαν χρήματα κλπ… Στη συνέχεια κοροιδεψαν την Τσιχλη Σταυρουλα με ψεύδη, με συκοφαντίες με στημένες κατηγορίες και παράνομες μεθοδεύσεις προσπάθησαν να με εκβιάσουν μην μιλήσω για τις καταλήψεις, το ναρκεμπόριο στην περιοχή κλπ..
Συνεχίζονται οι καταλήψεις και τον Δεκέμβριο 2019, στο τεχνικό Λύκειο Γκράβας, ορμητήριο παρανόμων, ναρκεμπόρων Γκράβας επί σειρά ετών, με τους ίδιους πρωταγωνιστές κλπ…
Nα μου δώσετε αντίγραφο με την γνήσια υπογραφή της κ Κεραμέως στα έγγραφα μου να μη λένε οι άλλοι ότι δήθεν δεν έχει υπογράψει η ιδια
Και αντίγραφο από το έγγραφο για τη δήλωση της Ελλάδος στον ΟΗΕ για την
ΑΟΖ που έχει υπογράψει η ιδια ως μέλος του υπουργικού συμβουλίου και υπάρχουν μηνύσεις προπαρασκευή και έσχατη προδοσία κλπ..
Με τιμή
Μάρτυρες
Κορομπέλη, Στράτου Βασιλική, Σταθακόπουλος κλπ…
Με τιμή Αθήνα 23.4.2020
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Συνδικαλιστής 6980293968 ankoutsoukos@ahoo.gr
Σε ποια παιδαγωγική μέθοδο και ποιανού αιώνα αναφέρεστε στην αιτιολογική σας έκθεση? Θα είχε ενδιαφέρον να μας παραθέσετε και τις αντίστοιχες επιστημονικές έρευνες. Αν και όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για μέτρο που βασίζεται σε αναχρονιστικές μεθόδους. Είναι ξεκάθαρο ότι η υπουργική ομάδα αδυνατεί να λάβει υπόψιν της τις ανάγκες της αγοράς αλλά και του πλανήτη που εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς για μια εκπαίδευση που θα ενισχύει την κριτική σκέψη, την συνεργατικότητα, την λήψη αποφάσεων, την επίλυση συγκρούσεων και άλλες σημαντικές δεξιότητες στον άνθρωπο του 21ου αιώνα.
Η κακή/καλή συμπεριφορά και διαγωγή ενός παιδιού οφείλεται κατ’αρχήν στην ίδια του την οικογένεια. Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για έναρξη διαδικασιών συμβουλευτικής/συννενόησης με γονείς για αντιμετώπιση προβλημάτων, αλλά δε λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα η αναγραφή στο απολυτήριο.
Είναι αναχρονιστικό και ξεπερασμένο. Δεκαετία 50. Δεν υπάρχει κανένας λόγος στη σημερινή εποχή να αναγράφεται η διαγωγή και πρακτικά και ουσιαστικά.
Πρακτικά ο μόνος λόγος για να αναγραφεί θα ήταν να φοβηθεί ο μαθητής να μην κάνει ακραίες αξιόποινες πράξεις! Όμως τι σημαίνει αυτό για ανήλικα άτομα;
Ουσιαστικά αν το παραπάνω είναι σημαντικό επιχείρημα τότε το σχολείο του 2020 έχει αποτύχει εντελώς στους βασικούς εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους του!
Αν διαπαιδαγώγηση σημαίνει αναγραφή της διαγωγής τότε είμαστε πίσω τουλάχιστον 70 χρόνια από την εποχή μας!
Τυπικό , ανούσιο, αστείο. Ρητά ο βαθμός να συνδέεται και με διαγωγή (ένας ξεχωριστός βαθμός ίσως; που θα μετρά στο μέσο όρο απολυτηρίου; ). Να απλευθερωθεί ο σύλλογος να αλλάζει περιβάλλον εύκολα σε μαθητή. 3-4 θα κάνουν «βόλτα» και θα χάσουν και μία χρονιά (μετά τον δεύτερο σύλλογο που θα διαπιστώσει προβλημα) και θα κοπούν τα φαινόμενα «γαλακτοκομική σχολή» και άλλα , όταν έρθουν προ ευθυνών κηδεμόνες και οι ίδιοι οι μαθητές. Παραπομπή σε ειδικούς (σε κάθε ΠΔΕ) ανεξάρτητα από τη συναίνεση κηδεμόνων , με ομόφωνη απόφαση συλλόγου δ.
Όλοι γνωρίζουμε ότι μία «κακή διαγωγή» ενός μαθητή αρχίζει συνήθως από την οικογένεια.
Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι ο μαθητής είναι ανήλικος και άρα την ευθύνη έχουν οι γονείς του ή οι κηδεμόνες του.
Τέλος, όλοι γνωρίζουμε ότι σίγουρα ο μαθητής θα έχει δείξει σημάδια της «κακής διαγωγής» του από μικρότερη ηλικία.
Τι πρέπει να γίνει: Εντοπίζουμε τον μαθητή από μικρότερη ηλικία. Φωνάζουμε τους γονείς στο σχολείο και διερευνούμε το θέμα. Εάν διαπιστώσουμε πρόβλημα στην οικογένεια ή οι γονείς δεν συνεργάζονται, πρέπει με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ νομοθετικό πλαίσιο να μπορούμε να καλέσουμε κοινωνικό λειτουργό ή/και ψυχολόγο για το παιδί και την οικογένεια. Από εκεί και πέρα θα αναλάβουν οι κοινωνικές υπηρεσίες την υπόθεση. Εάν οι γονείς δεν συμμορφώνονται και δεν συνεργάζονται έχουν κυρώσεις, μέχρι και αφαίρεση της επιμέλειας του παιδιού.
Το να γράψουμε διαγωγή «κοσμία» σε έναν μαθητή κάνει απλώς χειρότερα τα πράγματα. Δηλαδή δεν έχουμε κάνει καμία παρέμβαση επί της ουσίας και του βάζουμε και μια πινακίδα στο μέτωπο να την κουβαλάει για πάντα.
Μαζί με τη διαγωγή, θέλουμε πίσω ποδιές, πηλίκια και ξυρισμένα κεφαλάκια.
ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ !!!
ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ??
Η αναγραφή η μη της διαγωγής στον τίτλο σπουδών δεν έχει κανένα αντίκρισμα αν δε συνδυάζεται με επιβραβεύσεις ή και «ποινές». Μόνο η αναγραφή δεν έχει απολύτως κανένα νόημα και λειτουργεί μάλλον αναχρονιστικά για τα δεδομένα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.
Πιο ορθή θα ήταν η πρόβλεψη η «διαγωγή» (ήτοι σεβασμός στους κανόνες του σχολείου και της τάξης, συμπεριφορά, στάση/προσοχή/ενεργό συμμετοχή και ενδιαφέρον την ώρα του μαθήματος, συνέπεια κλπ) να αποτελούν κριτήρια της αξιολόγησης των μαθητών σε συνδυασμό με τα γνωστικά κριτήρια και μάλιστα με ιδιαίτερη βαρύτητα.
Συμφωνώ με την άποψη που κατέθεσε η συνάδελφος Θεοδότα Μανάβη (εύγε της!)
Η αναγραφή της διαγωγής μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην ομαλή ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, κάτι που αποτελεί έναν από τους κυριότερους στόχους των εκπαιδευτικών.
Όπως σωστά καταθέτει η συνάδελφος «Το να στιγματίζεται ένας μαθητής με μη διαμορφωμένη ακόμα προσωπικότητα κι ενώ η άσχημη συμπεριφορά του μπορεί να οφείλεται σε ένα σωρό λόγους είναι εντελώς λάθος. Με αυτόν τον τρόπο δίνονται λάθος μηνύματα στον μαθητή με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά και ισοπεδώνεται κάθε προσπάθειά του για αλλαγή της συμπεριφοράς του. Ίσα-ίσα αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη πιο παραβατικές συμπεριφορές. Μπορούν να βρεθούν άλλοι τρόποι οι οποίοι θα έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή προς μια θετική στάση του μαθητή απέναντι στο σχολείο. Γι΄αυτό βέβαια χρειάζεται η συνδρομή όλων γονέων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.α.»
Είναι λάθος να γυρίζουμε σε τακτικές του παρελθόντος που δεν απέδωσαν καρπούς.
Συμφωνώ απολύτως (κι ας έπαιρναν όλοι «κοσμιοτάτη»). Το σχολείο δεν μεταδίδει μόνο γνώσεις, πλάθει και ήθος.
Θα περίμενα να δω και κάποια μέτρα που θα βοηθούν τον διδάσκοντα να επιβάλλει το κατάλληλο κλίμα για μάθημα μέσα στη τάξη. Σήμερα ένας μαθητής μπορεί να διαλύσει ένα μάθημα επειδή έτσι θέλει και τα όπλα για την υπεράσπιση του δικαιώματος των άλλων μαθητών να κάνουν μάθημα είναι πολύ λίγα και σχεδόν ανύπαρκτα.
Αν ο στόχος είναι η τιμωρία και η περιθωριοποίηση του μαθητή, μπορεί να εφαρμοστεί. Αν ο στόχος είναι να φανεί η δύναμη των ισχυρών, που μπορούν να «χαρακτηρίζουν» ως θεοί, επίσης μπορεί να εφαρμοστεί.Αν ο στόχος είναι να αγκαλιάσουμε τα παιδιά και να τα βοηθήσουμε να ισορροπήσουν στον δύσκολο κόσμο που τους φτιάξαμε, δεν έχει κανένα λόγο να εφαρμοστεί.
Αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους. Απαράδεκτο. Διάταξη του 50. Όταν προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στην εποχή μας και να οδηγήσετε την εκπαίδευση ένα βήμα μπροστά δεν επαναφέρετε ότι πιο αναχρονιστικό υπάρχει.
Απαγορεύεται βάση Νόμου 4624/2019
Εμπρός πίσω!
Παιδαγωγική δηλ. αγωγή των παιδιών
Παιδαγωγός δηλ. το πρόσωπο για την αγωγή των παιδιών
Διαγωγή δηλ. πώς ενεργείς με βάση τους δημοκρατικούς κοινωνικούς κανόνες
Αρα ο παιδαγωγός καθηγητής ή δάσκαλος όπως αξιολογεί τον μαθητή στα επί μέρους μαθήματα ,οφείλει δια των συλλογικών του οργάνων (σύλλογος διδασκόντων) να αξιολογεί και την διαγωγή των μαθητών.
Εξ΄άλλου την αξιολόγηση θα την υποστεί ο μαθητής, από την αμείλικτη και σκληρή κοινωνία, αργότερα. Συνεπώς η ενδοσχολική αξιολόγηση, ακόμη και της διαγωγής, έχει και παιδευτικό χαρακτήρα προετοιμάζοντάς τον για την ένταξή του σε μιά ανταγωνιστική κοινωνία
ΣΣ Πάντως δεν πιστεύω οτι θα έχει τα κότσια το υπουργείο να το πάει μέχρι τέλους το θέμα της διαγωγής.
Επιστροφή στη δεκαετία του 50! Όσοι εισηγούνται τέτοιες προτάσεις δεν είναι απλώς εκτός σχολικής πραγματικότητας, είναι εκτός πραγματικότητας γενικώς.
Εντελώς περιττό το μέτρο. Ακόμα και όταν ίσχυε η αναγραφή της διαγωγής, κανένα σχολείο δε μείωνε τη διαγωγή ακόμα και του πιο παραβατικού μαθητή. Και γιατί να το κάνει άλλωστε; Κατά τη γνώμη μου, οι εκπαιδευτικοί είναι αρμόδιοι να κρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών και όχι τη συμπεριφορά και την προσωπικότητα άλλων ανθρώπων. Δεν είμαστε ιεροεξεταστές!
Ως εκπαιδευτικός που πρόσφατα ολοκλήρωσα την επιμόρφωσή μου σε θέματα ενδοσχολικής βίας κι εκφοβισμού διαφωνώ απολύτως με την αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Δεν είναι κάτι το οποίο θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Στόχος της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η ομαλή ένταξη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Το να στιγματίζεται ένας μαθητής με μη διαμορφωμένη ακόμα προσωπικότητα κι ενώ η άσχημη συμπεριφορά του μπορεί να οφείλεται σε ένα σωρό λόγους είναι εντελώς λάθος. Με αυτόν τον τρόπο δίνονται λάθος μηνύματα στον μαθητή με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά και ισοπεδώνεται κάθε προσπάθειά του για αλλαγή της συμπεριφοράς του. Ίσα-ίσα αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη πιο παραβατικές συμπεριφορές. Μπορούν να βρεθούν άλλοι τρόποι οι οποίοι θα έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή προς μια θετική στάση του μαθητή απέναντι στο σχολείο. Γι΄αυτό βέβαια χρειάζεται η συνδρομή όλων γονέων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών… Η σωστή ενημέρωση όλων για τους κανόνες της σχολικής κοινότητας είναι το κλειδί! Ας μην κόβουμε τα φτερά σε ένα νέο παιδί βάζοντάς του μια ταμπέλα που θα το ακολουθεί κι ως ενήλικα! Τα παιδιά χρειάζονται κίνητρα για να αλλάξουν κι υπάρχουν πολλές άλλες στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Είναι λάθος να γυρίζουμε σε τακτικές του παρελθόντος που δεν απέδωσαν καρπούς.
Διαβάζοντας το σχόλιο παρακάτω απο έναν ονομαζόμενο διαδυκτιακά Νικόλαο Κορώνα, δεν γίνεται να αδιαφορήσει η πολιτεία και η κυβέρνηση, καθώς και οι αρχές πάνω σε ένα τέτοιο επιθετικό προς ανηλίκους μαθητές σχόλιο, ένα σχόλιο που επιτίθεται συκοφαντικά προς ανήλικα παιδιά 14 και 15 ετών ( γιατί αυτή είναι η ηλικία που αποκτάται το απολυτήριο γυμνασίου ). Με ποιό δικαίωμα χαρακτηρίζεται φασίστας ένα παιδί 14 ετών?? Με ποιό δικαίωμα μιλάει για αγκυλωτούς σταυρούς ο εν λόγο διαδικτυακά κύριος?? Με ποιό δικαίωμα θα πρέπει να χαρακτηριστεί κακή διαγωγή σε ένα παιδί που δεν ξέρει καν τι σημαίνει το κάθε τι, η που δε το έχουν διδάξει ( όπως φυσικά και ο κύριος του σχόλιου παρακάτω δεν ξέρει τι σημαίνει φασισμός και τι αγκυλωτός σταυρός και πόσα χρόνια πριν τον β παγκόσμιο πόλεμο υπήρχαν οι αγκυλωτοί σταυροί που δεν ξέρει καν πως ονομάζονται ). Ερώτημα προκαλεί εάν μόνο ένας μαθητής γεμίσει με αγκυλωτούς σταυρούς ένα σχολείο ( πράγμα εξαιρετικά σπάνιο στα σχολεία ) πρέπει να χαρακτηριστεί κακός στην διαγωγή. Εάν λοιπόν ένας μαθητής γεμίσει με 5Α το σχολείο, με αναρχικά σύμβολα, με διάφορα αισχρά σύμβολα, η με συνθήματα κατά της αστυνομίας και του κράτους τι διαγωγή πρέπει να πάρει?? Συμφωνεί λοιπόν ο παρακάτω κύριος να υπάρχει ισάξια μεταχείριση στην διαγωγή?? Η μήπως τα αναρχικά και τα σατανιστικά σύμβολα ( που βρίθουν στα σχολεία ) επιτρέπονται??? Για τους βανδαλισμούς στα σχολεία τι διαγωγή πρέπει να υπάρχει?? Ας σοβαρευτούμε λοιπόν οι ενήλικες και υποθετικά ώριμοι άνθρωποι και ας κοιτάξουμε πως θα μορφωθούν σωστά τα παιδιά, πως θα διδάσκονται ορθά τι σημαίνει το κάθε τι σύμβολο και ποιος το χρησιμοποίησε για λάθος σκοπό. Και οι σταυροφόροι έφεραν τον σταυρό και έπαιρναν κεφάλια. Να καταργήσουμε μήπως και τον σταυρό λόγο σταυροφορίας?? Ας αφήσουμε λοιπόν διαγωγές πριν μάθουμε να διδάσκουμε σωστά ηθική τα παιδιά. Γιατί αν μόνο και μόνο είναι κάποιος κακός λόγο οτι έκανε ένα σύμβολο στον τοίχο ( ότι σύμβολο και αν είναι, ο τοίχος του σχολίου Δεν είναι για βανδαλισμούς ), τότε έχουμε χάσει την μπάλα και έχουμε διαλύσει την παιδεία ολοκληρωτικά. Φυσικά και είναι ανούσιο, απαράδεκτο, μικροπρέπια και αναχρονισμός στο να κολλάμε στην διαγωγή ενός παιδιού 14 και 15 ετών. Και ας μάθουμε επιτέλους την ιστορία του κάθε συμβόλου, πριν τα ταυτίσουμε με τον κάθε εγκληματία πολέμου.
Εντελώς αναχρονιστικό και ξεπερασμένο! Ντροπή να κάνετε νομοθετικό έργο προς διασκέδαση των εντυπώσεων τπυ συντηρητικού κοινού σας
Η διαγωγή εδώ και δεκαετίες χαρακτηρίζονταν ως άριστη ακόμα και αν ήταν κάκιστη. Η αναγραφή της είναι άνευ ουσίας. Η διαγωγή των μαθητών δεν πρέπει να αναγράφεται. Ωστόσο θα έπρεπε να υπάρχει πια νομική υπηρεσία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που να επιλαμβάνεται των περιπτώσεων εκείνων των συμπεριφορών που είναι ποινικά κολάσιμες, όπως απειλές σε καθηγητές, εκφοβισμός σε συμμαθητές, φθορές, βιαιοπραγία κλπ. Τα θέματα που προκύπτουν από τέτοιες συμπεριφορές δεν διορθώνονται με μια απλή αναγραφή: «Διαγωγή κακή».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε κάθε περίπτωση, διαθέτει την παιδαγωγική κατάρτιση, τη γνώση, την ευαισθησία, την υπευθυνότητα και την ικανότητα συνεργασίας, όπου απαιτείται για να πάρει τη σωστή απόφαση.
Δεν εξυπηρετεί σε τίποτε, αντίθετα δείχνει ότι δεν αγαπάμε τα παιδιά και τα στιγματίζουμε για όλη τη ζωή τους.
Δεν το θεωρώ ως θετικό μέτρο.
Είναι λάθος.
Εντελώς άσκοπο μέτρο. Ακόμα και όταν υπήρχε, δε χρησιμοποιούταν – ελάχιστοι μαθητές έπαιρναν «διαγωγή κοσμία», και κανείς από αυτούς δε βελτιώθηκε ποτέ εξ’αιτίας του χαρακτηρισμού. Η μόνη.χρήση του μου φαίνεται συμβολικού χαρακτήρα για τους ψηφοφόρους που τους ενδιαφέρουν κάτι τέτοια.
Παρόμοιες αξιολογήσεις στάσεων και συμπεριφορών οταν προσπαθούν να θεσμοθετηθούν ενέχουν μεγάλο ρίσκο και συνηθως αποτυγχάνουν αφού σχεδόν ποτέ δεν συνοδεύονται με συγκεκριμένες τυποποιημένες οδηγίες προς τους αξιολογούντες (εκπαιδευτικούς) με αποτέλεσμα η υποκειμενικότητα να ξεχειλιζει σε κάθε κρίση η παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας να γίνεται ο κανόνας ,ή, στην καλυτερη, το μέτρο σιγά σιγά καθισταται σιωπηρά ανενεργό. Αληθεια ποια είναι η ενδεδειγμένη διαγωγή για τον μαθητή και πως τη διδάσκει αυτή το σχολείο; Να θυμίσω ότι οι κανονισμοί των σχολείων ελάχιστα συνάδουν με τα σημερινά φιλελευθερα χρηστά ήθη (απαγορεύεται π.χ σε ένα κορίτσι να φορέσει σορτσάκι και έτσι…. το φοράει μόνο εκτός σχολείου, ή θεωρείται παράπτωμα το ζελέ στα μαλλιά,πρόκειται δηλαδή για μια εικονική πραγματικότητα εντός του σχολειου, μακρία από τον αληθινό κόσμο).
Τελικά αυτό που μένει απο τέτοιες ρυθμίσεις(ίσως μάλιστα αυτός είναι και ο αρχικός σκοπός;! )είναι η εκπαίδευση του μαθητή και αυριανού «πολιτη» στην υποταγή του απέναντι στην εξουσία χωρίς διαμαρτυρίες κλπ.
Τουλάχιστον ας είχε και η μαθητική κοινότητα μια έστω επιλογή ώστε να δύναται να εκφέρει την κρίση της για το διδακτικό προσωπικό !!
Eπιτέλους, να μπουν κάποια όρια στην αχαρακτήριστη συμπεριφορά κάποιων που νομίζουν οτι στο σχολείο πηγαίνουν για να περνάνε την ώρα τους ή να εμποδίζουν τους υπόλοιπους να μάθουν. Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν πότε κάποιος μαθητής θα ξεφύγει περιστασιακά λόγω ανωριμότητας και θα τον συνετίσουν με το διάλογο και πότε κάποιος που έρχεται στο σχολείο αποκλειστικά για να προκαλεί διαρκώς προβλήματα πρέπει να πάρει διαγωγή κοσμία. Μην ακούτε για αναχρονιστικές βλακείες, όλα αυτά μας οδήγησαν στην ασυδωσία. Συνεχίστε έτσι.
Πολύ σωστό μέτρο.Θα πρέπει ο μαθητής να αξιολογείται για την γενική εικόνα και συμπεριφορά του στο σχολείο.
Απαράδεκτο! Επιτέλους ας κοιτάξουμε και προς τη Δύση…
Αυτό είναι κοινωνικός στιγματισμός. Αντί της αναγραφής του χαρακτηρισμού διαγωγής θα ήταν προτιμότερο να επεκταθεί το πρόγραμμα των ΕΔΕΑΥ και να υπάρχει στις εκπαιδευτικές μονάδες ανάλογη μέριμνα πρόληψης και αντιμετώπισης από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Δεν θεωρώ αναχρονιστικό το μέτρο, είναι σημαντικό να υπάρχουν επιπτώσεις και να μάθει το άτομο να αναγνωρίζει την ευθύνη του ΑΡΚΕΙ να οριστούν συγκεκριμένα πλαίσια κάτω από τα οποία θα δίδεται ο βαθμός της διαγωγής. Δηλαδή, να μην υπόκειται στην αντικειμενικότητα κάθε εκπαιδευτικού, να γίνεται διαβάθμιση των ενεργειών (π.χ. πότε για έναν μαθητή χαμηλώνει η διαγωγή του και εάν γίνει αυτό πως μπορεί να βελτιωθεί?) σε συνδυασμό και με διερεύνηση των περιστατικών από παιδοψυχολόγους και άλλους ειδικούς.
Η προσχολική αγωγή θεωρείται ότι αποτελεί τη βάση για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης, πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντα, στις ανάγκες και στα βιώματα των νηπίων ώστε να προωθείται η ενεργητική μάθηση.
Η Νηπιαγωγός είναι η πλέον κατάλληλα καταρτισμένη στην επιστήμη της αγωγής μικρών παιδιών, ώστε να δημιουργήσει το περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίξει την ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Η εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων στο Νηπιαγωγείο, θα αποτελέσει την σχολειοποίηση της ευαίσθητης αυτής ηλικίας. Όπως γνωρίζουμε στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, βρίσκεται το παιδί και καμία πρόοδος δεν συντελείται στην κατάκτηση της γνώσης, εάν δεν λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας τα εξελικτικά στάδια που διανύει το κάθε παιδί, και τις δυνατότητες του στην κατανόηση και στην κατάκτηση της γνώσης που του παρέχουμε. Στην ηλικία αυτή τα νήπια δεν έχουν ακόμη αναπτύξει το λόγο στην μητρική γλώσσα και καλούμαστε τώρα να προάγουμε τη δεύτερη γλώσσα ενώ έχουμε ανάγκη από λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να βοηθήσουν εμάς, τα παιδιά και τους γονείς. Επίσης, πρέπει να δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής για τα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσικά περιβάλλοντα καθώς και να μειωθεί η αναλογία νηπιαγωγού μαθητών, ώστε να έχουμε ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Δηλαδή είναι αναχρονιστικό, εάν ένας φασίστας μαθητής γεμίσει με αγκυλωτούς σταυρούς το σχολείο,να κριθεί η διαγωγή του για την ενέργεια αυτή…