Άρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών

Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, συμπεριλαμβανομένων των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών.

  • 28 Απριλίου 2020, 01:09 | Ουρανία Τσουκαλά

    Σε ένα καθ’ όλα ταξικό νομοσχέδιο που αντί να αναβαθμίζει όπως κατ΄ευφημισμόν διατείνεται το δημόσιο σχολείο του ρίχνει το τελειωτικό χτύπημα δε θα μπορούσε να λείπει και μια τέτοια αναχρονιστική, όπως σωστά σχολιάζεται, ακραία στιγματιστική διάταξη.

  • 27 Απριλίου 2020, 19:24 | Σοφία

    Αν έπρεπε να χαρακτηριστεί με μια μόνο λέξη η διάταξη αυτή δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τον αναχρονισμό. Αλλά δεν περιμέναμε και τίποτε άλλο από την επιεικώς άσχετη, αυστηρώς επικίνδυνη κυρία Κεραμέως.

  • 27 Απριλίου 2020, 18:29 | Χρύσα Γρηγοριάδου

    Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι σκοπός της αναγραφής (του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους σπουδών) είναι ο εντοπισμός προβλημάτων συμπεριφοράς και η καλύτερη παιδαγωγική τους αντιμετώπιση. Πότε; Μετά την λήξη του τετραμήνου/τριμήνου ή μετά την αποφοίτηση; Τα προβλήματα συμπεριφοράς πρέπει να συζητιούνται και να αναλύονται όταν συμβαίνουν, με την αρωγή ειδικών (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, παιδοψυχιάτρων). Μέσα στο πλαίσιο όπου αυτές οι συμπεριφορές εκδηλώνονται και σε συνεργασία με τους φροντιστές κηδεμόνες (ας θυμόμαστε ότι δεν ανατρέφονται όλα τα παιδιά από τους γονείς τους). Επειδή τα προβλήματα συμπεριφοράς δεν είναι αυτοφυή. Ούτε ανεξήγητα. Είναι τρόποι έκφρασης υπό διαμόρφωση. Συμπεριφορές που μιμούνται, συμπεριφορές που δοκιμάζονται, που εκτονώνουν εντάσεις κι αγωνίες και που σίγουρα ανιχνεύουν τα όρια ανοχής της σχολικής κοινότητας. Η συμπεριφορά-πρόβλημα ‘φωνάζει’ κάτι και θέλει απάντηση. Ένας σκέτος χαρακτηρισμός σε μια αξιολογική κλίμακα δεν είναι παιδαγωγικό μέτρο.

  • 27 Απριλίου 2020, 17:27 | Πέτρος

    Αυτό το άρθρο θα έχει περισσότερο αρνητικές επιπτώσεις στη ψυχική υγεία των μαθητών, για παράδειγμα, όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι η κατάθλιψη γίνεται ολοένα και συχνότερο φαινόμενο στη ζωή των μικρών παιδιών πράγμα που θα οδηγήσει στην επιδείνωση αυτού του φαινομένου, το ίδιο ισχύει και με το άγχος που σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογία του παιδιού (ανθρώπου). Το να χαρακτηρίζουμε τους ανθρώπους, το να τους βάζουμε ταμπέλες, στιγματίζει τα παιδιά και θα μπορούσαμε να πούμε οτι προωθείται ο ρατσισμός και όχι η εμπάθεια, η αλληλεγγυη… που θα έπρεπε να μάθουμε τα παιδιά να έχουν μέσα τους. Στόχος θα ήταν να φτιάξουμε μία κοινωνία ελεύθερη απο ταμπέλες και χαρακτηρισμούς, ξεκινώντας απο την εκπαίδευση, αλλά με αυτό το άρθρο μόνο το αντίθετο θα επιτευχθεί.

  • 27 Απριλίου 2020, 11:43 | Αβραμίδου Ελένη

    Θα ήταν απαραίτητο,αναγκαίο και ζωτικής σημασιας να στελεχωθούν ΟΛΑ τα σχολεία, ολων των βαθμίδων με ψυχολόγους, κοινωνικους λειτουργούς, εικαστικούς και άλλες ειδικότητες κρισιμες για την ψυχολογία των παιδοων.Η ταμπελοποιηση, ο στιγματισμος και οι αρνητικοι χαρακτηρισμοι ποιους παιδαγωγικους σκοπους εξυπηρετουν;ποιες ενεργειες εχουν γινει ωστε να εντοπιζονται αμεσα τα πιδοα που χρηζουν βοηθειας εξαιτιας συναισθηματικων και συμπεριφορικων διαταραχων;
    Ξεκινηστε,λοιπον,απο τα στοιχειωδη και οι χαρακτηρισμοι να λειπουν.Ζηταμε εκπαιδευτικο ενταξιακο κ συμπεριληπτικο πρόγραμμα που θα στοχευει στην ιση συμμετοχη κ στα ισα δικαιωματα των παοδοων.

  • 27 Απριλίου 2020, 10:17 | Ξακοπούλου Χρύσα

    Αμαρτίες γονέων (και δασκάλων) παιδεύουσι τέκνα! Κυριολεκτικά, στα ελληνικά σχολεία του 21ου αιώνα!
    Οι τιμωρίες και μάλιστα αυτές που ακολουθούν και ίσως επηρεάζουν όλη τη ζωή ενός παιδιου δεν έχουν θέση μέσα σε ένα σχολείο. Πότε θα καταλάβετε επιτέλους ότι τα παιδιά χρειάζονται πρότυπα και όχι νταηδες που με τη βία και την εξουσία τους θα προσπαθήσουν να τους επιβληθούν?
    Πότε θα καταλάβετε ότι τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές των ενηλίκων, γονέων κ δασκάλων, από πολύ μικρή ηλικία κ μέσω της μίμησης διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους?
    Πότε θα καταλάβετε ότι τα παιδιά χρειάζονται ενθάρρυνση κι εμπιστοσύνη που θα τα κάνει να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις ξεχωριστές τους ικανότητες και όχι τραμπούκους που με την απειλή ενός παλιοχαρτου θα προσπαθούν να τους κλείσουν στα κουτάκια τους!
    Θέλουμε ένα σχολείο που να εκτιμά τα παιδιά, να τα προστατεύει κ να τα εμπνέει για να βγουν από εκεί μέσα άνθρωποι σκεπτόμενοι, με ανοιχτό μυαλό, με αυτοπεποίθηση κ προσωπικότητα που ξεχωρίζει και όχι καταθλιπτικούς και φοβισμένους ενήλικες που θα εκτελούν εντολές χωρίς το θάρρος της γνώμης τους!
    Σας βολεύουν οι δεύτεροι, το ξέρουμε! Αλλά ως γονείς παλεύουμε για το πρώτο!!!

  • 27 Απριλίου 2020, 01:08 | Παπαδοπουλου Ηλεκτρα

    Αν και έχει προηγηθεί σχόλιο μου επι του συγκεκριμένου άρθρου, μου είναι αδύνατο να προσπεράσω το λεκτικό της αιτιολογικής έκθεσης: Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μαθητών εκτιμάται, κατά τα προβλεπόμενα στις υφιστάμενες οικείες διατάξεις και παγίως, ότι έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Εκτιμάται από ποιον; Από την επιστήμη; Από τον εισηγητή του άρθρου που μάλλον έχει να επιμορφωθεί αιώνες; Πείτε μας σας παρακαλώ σε ποιες υφιστάμενες οικείες διατάξεις αναφέρεστε; Πρόκειται για επιστημονικές πηγές; Έρευνες; Τόσο η διάταξη όσο και η αιτιολογική έκθεση εκθέτει το υπουργείο.

  • 27 Απριλίου 2020, 01:02 | Βασίλης

    Άμεση απόσυρση.
    Δεν προσφέρουν τίποτα αυτοί οι χαρακτηρισμοί στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
    Δεν μπορεί το παιδί να αποκτά ‘κίτρινο χαρτί’ εφ’ όρου ζωής για κάποιο λάθος ή λάθη στη σχολική του ζωή.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:59 | Θεοδώρα

    Μήπως το υπουργείο να σκεφτεί με ποια ουσιαστικά μέσα θα συμβάλλει στη βελτίωση της συμπεριφοράς και διαγωγής των παιδιών; Ψυχολογική – συμβουλευτική υποστήριξη χρειάζεται πρώτα, μάθηση δια του παραδείγματος, ενσυναίσθηση, επικοινωνία και διάλογος μεταξύ παιδιών και καθηγητών. Αποσύρει τις ευθύνες και την λήψη πρωτοβουλιών και είναι πολύ πιο εύκολο για όλους με μια μονοκοντυλιά να διαγράφονται προσωπικότητες…κοστίζει περισσότερο σε ανθρώπινο δυναμικό, κόπο και χρόνο η εις βάθος ενασχόληση με την ψυχική υγεία των παιδιών μας.

  • 27 Απριλίου 2020, 00:34 | Πολύβιος

    Αναγραφή διαγωγής. Ένα πολύ καλό μέτρο για τον στιγματισμό του «κακού» μαθητή, του απόβλητου, του κοινωνικά μη αποδεκτού. Μια πολύ καλή κίνηση για την επιβεβαίωση της θεωρίας της αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Χαρακτηρισμός διαγωγής σε επίσημο έγγραφο του κράτους που θα σε ταξινομεί κοινωνικά σε κατηγορίες υποδεέστερες των κανονικών και θα σου εξασφαλίσει ένα μελλοντικό εισιτήριο για κάποιο ολοπαγές ίδρυμα. Έυγε!
    Αναρωτιέμαι τι θα είχε να πει ο Συνήγορος του Παιδιού,το ίδρυμα Μαραγκοπούλου ή και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων για αυτή τη διάταξη. Αντί να επιχειρείτε τον στιγματισμό των παιδιών με συμπεριφορικά προβλήματα ή προβλήματα προσαρμογής, ενισχύστε τα σχολεία με σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που θα διαχειριστούν αυτές τις καταστάσεις και θα δουλέψουν και στο κομμάτι της πρόληψης. Βέβαια η πρόληψη κοστίζει, ενώ η ρετσινιά της διαγωγής κοσμίας είναι τζάμπα..

  • 27 Απριλίου 2020, 00:32 | Μιχάλης Σμαραγδάκης

    Ανούσια αλλαγή, καθώς εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια δεν πρέπει να υπάρχει περίπτωση μείωσης διαγωγής. Για του λόγου το αληθές, μπορείτε να εξετάσετε αν υπήρξε μείωση διαγωγής σε περιστατικά βίας, εκφοβισμού, σε περιπτώσεις που κρίθηκε απαραίτητη η επέμβαση της αστυνομίας ή η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
    Ο λόγος είναι ότι ένα ανήλικο παιδί, και σύμφωνα με τον νόμο, δεν έχει την κύρια ευθύνη των πράξεων του. Κανένας εκπαιδευτικός δεν θα καταδικάσει ένα παιδί με ένα τέτοιο ισόβιο στιγματισμό, γιατί πίσω από οποιαδήποτε συμπεριφορά θα μπορούσε να επισύρει τέτοια ποινή, υπάρχουν πάντα λόγοι που επιτάσσουν την βοήθεια στο παιδί και όχι την τιμωρία.
    Η μείωση της διαγωγής δεν είναι παιδαγωγικό μέτρο, καθώς όταν και αν το άτομο είναι σε θέση να αντιληφθεί το λάθος του, ο χαρακτηρισμός θα είναι μη αναστρέψιμος. Άρα είναι καθαρά τιμωριτικό μέτρο.
    Εν κατακλείδι, η συλλογιστική της αιτιολογητικής έκθεσης είναι λάθος, και στην πράξη η μόνη επίπτωση του είναι να αναγράφεται σε όλα τα απολυτήρια «Διαγωγή Κοσμιοτάτη» κάτι το οποίο αυτοαναιρεί και την όποια αξία θα είχε κάτι τέτοιο.

  • 26 Απριλίου 2020, 20:34 | Διομήδης Κυριάκου

    Αναχρονισμός και τιμωρητικότητα χωρίς λόγο. Βαθειά αντιεκπαιδευτική διάταξη. Μια παιδική ανοησία μπορεί να ακολουθεί εφ όρου ζωής έναν άνθρωπο. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του σχολείου.

  • 26 Απριλίου 2020, 20:34 | Θωμάς Σγ

    Δε χρειάζεται να μπει ας παραμείνει ως έχει .
    Δε είναι σωστό μέτρο να στιγματίζονται άνθρωποι

  • 26 Απριλίου 2020, 20:01 | ΒΙΚΥ

    Δεν ξέρω αν θα πρέπει να γράφεται η διαγωγή του παιδιού στον έλεγχο ή το απολυτήριο κλπ, ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ όμως θα πρέπει να υπάρχουν επιπτώσεις στους μαθητές που ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ έχουν απαράδεκτη συμπεριφορά εντός του σχολείου. Συμφωνώ με την άποψη που διατυπώθηκε, πως οι καθηγητές μπορούν να διαχωρήσουν ποιος μαθητής μπορεί και μια φορά από ανωριμότητα ή λάθος της στιγμής έκανε κάτι μεμπτό και ποιος συστηματικά καταπατεί τους κανόνες της σχολικής ζωής. Δεν είμαι όμως καθόλου βέβαιη ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά φαινόμενα σχολικής βίας, κάτι για το οποίο δε φταίνε αναγκαστικά οι ίδιοι. Όλα αυτά που διατυπώθηκαν, περί αγκαλιάσματος με αγάπη των μαθητών, συμφωνώ πως πρέπει να είναι πρωταρχική αντιμετώπιση, όμως τι γίνεται όταν αυτό δεν αποδίδει (κάτι που συμβαίνει ουκ ολίγες φορές); Πολλές φορές είδαμε παιδιά εκτός ορίων να επιτίθενται φραστικά ή με άλλο τρόπο στους ίδιους τους καθηγητές. Όλα πρέπει να έχουν κάποιο όριο και η κατανόηση και η αυστηρότητα.

  • 26 Απριλίου 2020, 19:54 | Μάνος Ζουμπούλογλου

    Η αξιολόγηση της συμπεριφοράς του κάθε ατόμου γίνεται καθημερινά από τις διάφορες κοινωνικές ομάδες στις οποίες ανήκει. Η αναγραφή μιας τέτοιας αξιολόγησης δεν προσφέρει τίποτε, ούτε παιδαγωγικά, ούτε κοινωνικά. Να αποσυρθεί.

  • 26 Απριλίου 2020, 17:27 | Γεωργια

    Απαράδεκτο η αναγραφή της διαγωγής στο απολυτήριο.Πάμε μπροστά ή πίσω;;;Το δικό μου απολυτήριο το αναγράφει όταν τελείωσα το σχολείο το 1990.Άρα γυρνάμε πίσω.

  • 26 Απριλίου 2020, 16:47 | Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος

    κ. Υπουργό κυρία Κεραμέως Νίκη
    Υφυπουργό κ. Ζαχαράκη Κ. Διγαλάκη
    κ. Γκίκα κ. Κορομπέλη κ. Μήτσιου
    κ. Στράτου και πειθαρχικό Β/θμιας
    Πειθαρχικό Β/θμιας Αττικής κλπ…
    κ. Εισαγγελέα, ΕΛΑΣ
    κ.κ. Βουλευτές, ΜΜΕ
    «Περιμένουμε το νέο, σύντομα»
    «Και οι έσχατοι είναι πρώτοι, πλέον»
    «Δεν φταίνε πάντα μόνο οι άλλοι».
    «Όλοι, είμαστε συνυπεύθυνοι
    κ. Στράτου και πειθαρχικό Β/θμιας
    Πειθαρχικό Β/θμιας Αττικής κλπ…
    κ. Εισαγγελέα, ΕΛΑΣ
    κ.κ. Βουλευτές, ΜΜΕ
    «Περιμένουμε το νέο, σύντομα»
    «Και οι έσχατοι είναι πρώτοι, πλέον»
    «Δεν φταίνε πάντα μόνο οι άλλοι».
    «Όλοι, είμαστε συνυπεύθυνοι

    Πορεία προς την Ευρώπη ή επιστροφή στον Οθωμανισμό, πρέπει να ξεκαθαριστεί, αμέσως.
    Προς μία Ευρωπαϊκή αξιολόγηση και αριστεία ή μια «παρωδία μαϊμού ψευδο-αριστεία του «μπαξίσι» με τον «Βεληγκέκα», ρυθμιστή πάντων.
    Αν κάποιοι θέλουν να επαναφέρουν τις «Οθωμανικές μίζες ή το μπαξίσι», ας βγάλουν δημόσια την τιμή κάθε θέσης, για την θέση Πανεπιστημιακού ή για θέση Στελέχους εκπαίδευσης, να το γνωρίζουμε όλοι «πόσο κοστίζει».
    Γιατί να υποκρινόμαστε, λένε πολλοί.

    Μηνύω τους κάτωθι για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, με διακριτούς ρόλους και παράνομες πράξεις κατά του δημοσίου και εναντίον μου και καταθέτω παράβολο πολιτικής αγωγής για τα κατ έγκληση αδικήματα.
    Συνεχίζονται οι καταλήψεις και τον Δεκέμβριο 2019, στο τεχνικό Λύκειο Γκράβας, ορμητήριο παρανόμων επί σειρά ετών, με τους ίδιους πρωταγωνιστές κλπ…
    Ο κ. Κόκλας Χαράλαμπος (γυμναστής του διπλανού 4 Γυμνασίου Γκράβας Αθηνών), κινούμενος από ταπεινά κίνητρα, μετά δόλου και σχεδίου, ήρθε παράνομα, όπως κατ’εξιν και επάγγελμα συνηθίζει επί σειρά ετών, στον ίδιο χώρο, στις 20-11-2018 και ώρα 12.30 και οργάνωσε ως ηθικός αυτουργός την παράνομη κατάληψη στο 22 Λύκειο Αθηνών, Ολοφύτου 55 και Κρώμνης 6 Αθήνα, Ριζούπολη και εμπόδισε, μαζί με τον κ. Μανδηλαρά Θόδωρο και τον κ. Χασάν Αλί τους 30 καθηγητές τον Λυκειάρχη και 300 μαθητές να μπουν στο σχολείο να λειτουργήσει κανονικά και οι καθηγητές τις ίδια ώρες και μέρες και τις ακόλουθες μέρες του Δεκεμβρίου 2018, υπέμεναν καρτερικά απέξω στην βροχή και το κρύο θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία ανήλικων μαθητών, χάνοντας παράνομα μάθημα τις ακόλουθες μέρες στο 22 Λύκειο Αθηνών Ολοφύτου 55 και Κρώμνης 6 Αθήνα, Ριζούπολη. Από 3 έως 5 -12 -2018 παράνομη κατάληψη Και από 15 έως 22-12-2018 παράνομη κατάληψη.
    Στην οργάνωση και της παράνομη κατάληψης του δημόσιου σχολείου παράνομα συμμετείχε και κατά κατά παράβαση καθήκοντος η Χαρατσή Χρύσα, η κ. Κυλινταρέα Σταυρούλα, ο κ. Βακαλόπουλος Κωνσταντίνος, ο κ. Καραγκούνης Ευάγγελος ο κ. Αποστολόπουλος Κωνσταντίνος και ο κ. Κρητικός Γεώργιος , οι οποίοι ευθύνονται και για τις πολλές φθορές μέσα στο σχολείο, το σπάσιμο πόρτας και το σπάσιμο καρεκλών, το βάψιμο τοίχων με ακραία πολιτικά συνθήματα, με ύβρεις , απειλές και στον τοίχο στον κήπο έγραψαν «χασισοφυτεία», που δηλώνει το ναρκεμπόριο και χρήση παράνομων ουσιών, κατά τη διάρκεια της παράνομης κατάληψης.
    Στις 31-12-2018 έγινε από τους «συνεργούς» των ανωτέρω και διάρρηξη και διακεκριμένη κλοπή του ραφείου του Λυκειάρχη του 22 Λυκείου , όπου έσπασαν με ειδικά διαρρηκτικά εργαλεία τον φωριαμό του γραφείου μου, όπου φυλάσσονταν έγγραφα που ενοχοποιούσαν τους ανωτέρω που υπεξαιρέθηκαν και παράλληλα, την ίδια μέρα, έγινε κλοπή του κυλικείου του κυλικείου του σχολείου, όπου έκλεψαν χρήματα κλπ… Στη συνέχεια κοροιδεψαν την Τσιχλη Σταυρουλα με ψεύδη, με συκοφαντίες με στημένες κατηγορίες και παράνομες μεθοδεύσεις προσπάθησαν να με εκβιάσουν μην μιλήσω για τις καταλήψεις, το ναρκεμπόριο στην περιοχή κλπ..
    Συνεχίζονται οι καταλήψεις και τον Δεκέμβριο 2019, στο τεχνικό Λύκειο Γκράβας, ορμητήριο παρανόμων, ναρκεμπόρων Γκράβας επί σειρά ετών, με τους ίδιους πρωταγωνιστές κλπ…
    Nα μου δώσετε αντίγραφο με την γνήσια υπογραφή της κ Κεραμέως στα έγγραφα μου να μη λένε οι άλλοι ότι δήθεν δεν έχει υπογράψει η ιδια
    Και αντίγραφο από το έγγραφο για τη δήλωση της Ελλάδος στον ΟΗΕ για την
    ΑΟΖ που έχει υπογράψει η ιδια ως μέλος του υπουργικού συμβουλίου και υπάρχουν μηνύσεις προπαρασκευή και έσχατη προδοσία κλπ..
    Με τιμή
    Μάρτυρες
    Κορομπέλη, Στράτου Βασιλική, Σταθακόπουλος κλπ…
    Με τιμή Αθήνα 23.4.2020
    Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
    Συνδικαλιστής 6980293968 ankoutsoukos@ahoo.gr

  • 26 Απριλίου 2020, 16:26 | Ναντια

    Σε ποια παιδαγωγική μέθοδο και ποιανού αιώνα αναφέρεστε στην αιτιολογική σας έκθεση? Θα είχε ενδιαφέρον να μας παραθέσετε και τις αντίστοιχες επιστημονικές έρευνες. Αν και όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για μέτρο που βασίζεται σε αναχρονιστικές μεθόδους. Είναι ξεκάθαρο ότι η υπουργική ομάδα αδυνατεί να λάβει υπόψιν της τις ανάγκες της αγοράς αλλά και του πλανήτη που εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς για μια εκπαίδευση που θα ενισχύει την κριτική σκέψη, την συνεργατικότητα, την λήψη αποφάσεων, την επίλυση συγκρούσεων και άλλες σημαντικές δεξιότητες στον άνθρωπο του 21ου αιώνα.

  • 26 Απριλίου 2020, 13:11 | Θοδωρής Δαλαμάγκας

    Η κακή/καλή συμπεριφορά και διαγωγή ενός παιδιού οφείλεται κατ’αρχήν στην ίδια του την οικογένεια. Ο χαρακτηρισμός της διαγωγής μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφορμή για έναρξη διαδικασιών συμβουλευτικής/συννενόησης με γονείς για αντιμετώπιση προβλημάτων, αλλά δε λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα η αναγραφή στο απολυτήριο.

  • 26 Απριλίου 2020, 12:25 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΗΣ

    Είναι αναχρονιστικό και ξεπερασμένο. Δεκαετία 50. Δεν υπάρχει κανένας λόγος στη σημερινή εποχή να αναγράφεται η διαγωγή και πρακτικά και ουσιαστικά.
    Πρακτικά ο μόνος λόγος για να αναγραφεί θα ήταν να φοβηθεί ο μαθητής να μην κάνει ακραίες αξιόποινες πράξεις! Όμως τι σημαίνει αυτό για ανήλικα άτομα;
    Ουσιαστικά αν το παραπάνω είναι σημαντικό επιχείρημα τότε το σχολείο του 2020 έχει αποτύχει εντελώς στους βασικούς εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους του!
    Αν διαπαιδαγώγηση σημαίνει αναγραφή της διαγωγής τότε είμαστε πίσω τουλάχιστον 70 χρόνια από την εποχή μας!

  • 26 Απριλίου 2020, 08:00 | απογοητευμένος εκπαιδευτικός

    Τυπικό , ανούσιο, αστείο. Ρητά ο βαθμός να συνδέεται και με διαγωγή (ένας ξεχωριστός βαθμός ίσως; που θα μετρά στο μέσο όρο απολυτηρίου; ). Να απλευθερωθεί ο σύλλογος να αλλάζει περιβάλλον εύκολα σε μαθητή. 3-4 θα κάνουν «βόλτα» και θα χάσουν και μία χρονιά (μετά τον δεύτερο σύλλογο που θα διαπιστώσει προβλημα) και θα κοπούν τα φαινόμενα «γαλακτοκομική σχολή» και άλλα , όταν έρθουν προ ευθυνών κηδεμόνες και οι ίδιοι οι μαθητές. Παραπομπή σε ειδικούς (σε κάθε ΠΔΕ) ανεξάρτητα από τη συναίνεση κηδεμόνων , με ομόφωνη απόφαση συλλόγου δ.

  • 26 Απριλίου 2020, 00:31 | Μαίρη Σ

    Όλοι γνωρίζουμε ότι μία «κακή διαγωγή» ενός μαθητή αρχίζει συνήθως από την οικογένεια.
    Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι ο μαθητής είναι ανήλικος και άρα την ευθύνη έχουν οι γονείς του ή οι κηδεμόνες του.
    Τέλος, όλοι γνωρίζουμε ότι σίγουρα ο μαθητής θα έχει δείξει σημάδια της «κακής διαγωγής» του από μικρότερη ηλικία.
    Τι πρέπει να γίνει: Εντοπίζουμε τον μαθητή από μικρότερη ηλικία. Φωνάζουμε τους γονείς στο σχολείο και διερευνούμε το θέμα. Εάν διαπιστώσουμε πρόβλημα στην οικογένεια ή οι γονείς δεν συνεργάζονται, πρέπει με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ νομοθετικό πλαίσιο να μπορούμε να καλέσουμε κοινωνικό λειτουργό ή/και ψυχολόγο για το παιδί και την οικογένεια. Από εκεί και πέρα θα αναλάβουν οι κοινωνικές υπηρεσίες την υπόθεση. Εάν οι γονείς δεν συμμορφώνονται και δεν συνεργάζονται έχουν κυρώσεις, μέχρι και αφαίρεση της επιμέλειας του παιδιού.
    Το να γράψουμε διαγωγή «κοσμία» σε έναν μαθητή κάνει απλώς χειρότερα τα πράγματα. Δηλαδή δεν έχουμε κάνει καμία παρέμβαση επί της ουσίας και του βάζουμε και μια πινακίδα στο μέτωπο να την κουβαλάει για πάντα.

  • 25 Απριλίου 2020, 21:14 | Ασημίνα Βλάχου

    Μαζί με τη διαγωγή, θέλουμε πίσω ποδιές, πηλίκια και ξυρισμένα κεφαλάκια.

  • 25 Απριλίου 2020, 19:26 | ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ !!!

    ΑΠΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ

    ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ??

  • 25 Απριλίου 2020, 19:04 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΟΥΡΝΑΣ

    Η αναγραφή η μη της διαγωγής στον τίτλο σπουδών δεν έχει κανένα αντίκρισμα αν δε συνδυάζεται με επιβραβεύσεις ή και «ποινές». Μόνο η αναγραφή δεν έχει απολύτως κανένα νόημα και λειτουργεί μάλλον αναχρονιστικά για τα δεδομένα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

    Πιο ορθή θα ήταν η πρόβλεψη η «διαγωγή» (ήτοι σεβασμός στους κανόνες του σχολείου και της τάξης, συμπεριφορά, στάση/προσοχή/ενεργό συμμετοχή και ενδιαφέρον την ώρα του μαθήματος, συνέπεια κλπ) να αποτελούν κριτήρια της αξιολόγησης των μαθητών σε συνδυασμό με τα γνωστικά κριτήρια και μάλιστα με ιδιαίτερη βαρύτητα.

  • 25 Απριλίου 2020, 17:44 | Ιωάννης

    Συμφωνώ με την άποψη που κατέθεσε η συνάδελφος Θεοδότα Μανάβη (εύγε της!)

    Η αναγραφή της διαγωγής μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη στην ομαλή ένταξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον, κάτι που αποτελεί έναν από τους κυριότερους στόχους των εκπαιδευτικών.

    Όπως σωστά καταθέτει η συνάδελφος «Το να στιγματίζεται ένας μαθητής με μη διαμορφωμένη ακόμα προσωπικότητα κι ενώ η άσχημη συμπεριφορά του μπορεί να οφείλεται σε ένα σωρό λόγους είναι εντελώς λάθος. Με αυτόν τον τρόπο δίνονται λάθος μηνύματα στον μαθητή με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά και ισοπεδώνεται κάθε προσπάθειά του για αλλαγή της συμπεριφοράς του. Ίσα-ίσα αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη πιο παραβατικές συμπεριφορές. Μπορούν να βρεθούν άλλοι τρόποι οι οποίοι θα έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή προς μια θετική στάση του μαθητή απέναντι στο σχολείο. Γι΄αυτό βέβαια χρειάζεται η συνδρομή όλων γονέων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.α.»

    Είναι λάθος να γυρίζουμε σε τακτικές του παρελθόντος που δεν απέδωσαν καρπούς.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:39 | Αγάπη

    Συμφωνώ απολύτως (κι ας έπαιρναν όλοι «κοσμιοτάτη»). Το σχολείο δεν μεταδίδει μόνο γνώσεις, πλάθει και ήθος.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:23 | A.B

    Θα περίμενα να δω και κάποια μέτρα που θα βοηθούν τον διδάσκοντα να επιβάλλει το κατάλληλο κλίμα για μάθημα μέσα στη τάξη. Σήμερα ένας μαθητής μπορεί να διαλύσει ένα μάθημα επειδή έτσι θέλει και τα όπλα για την υπεράσπιση του δικαιώματος των άλλων μαθητών να κάνουν μάθημα είναι πολύ λίγα και σχεδόν ανύπαρκτα.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:21 | ΣΙΑΦΑΚΑ ΕΛΕΝΗ

    Αν ο στόχος είναι η τιμωρία και η περιθωριοποίηση του μαθητή, μπορεί να εφαρμοστεί. Αν ο στόχος είναι να φανεί η δύναμη των ισχυρών, που μπορούν να «χαρακτηρίζουν» ως θεοί, επίσης μπορεί να εφαρμοστεί.Αν ο στόχος είναι να αγκαλιάσουμε τα παιδιά και να τα βοηθήσουμε να ισορροπήσουν στον δύσκολο κόσμο που τους φτιάξαμε, δεν έχει κανένα λόγο να εφαρμοστεί.

  • 25 Απριλίου 2020, 15:10 | ΣΤΑΥΡΟΣ

    Αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους. Απαράδεκτο. Διάταξη του 50. Όταν προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στην εποχή μας και να οδηγήσετε την εκπαίδευση ένα βήμα μπροστά δεν επαναφέρετε ότι πιο αναχρονιστικό υπάρχει.

  • 25 Απριλίου 2020, 14:55 | Νάνσυ

    Απαγορεύεται βάση Νόμου 4624/2019

  • 25 Απριλίου 2020, 01:14 | ΤΑΣΟΣ

    Εμπρός πίσω!

  • 25 Απριλίου 2020, 00:38 | Νικόλαος Κορώνας

    Παιδαγωγική δηλ. αγωγή των παιδιών
    Παιδαγωγός δηλ. το πρόσωπο για την αγωγή των παιδιών
    Διαγωγή δηλ. πώς ενεργείς με βάση τους δημοκρατικούς κοινωνικούς κανόνες
    Αρα ο παιδαγωγός καθηγητής ή δάσκαλος όπως αξιολογεί τον μαθητή στα επί μέρους μαθήματα ,οφείλει δια των συλλογικών του οργάνων (σύλλογος διδασκόντων) να αξιολογεί και την διαγωγή των μαθητών.
    Εξ΄άλλου την αξιολόγηση θα την υποστεί ο μαθητής, από την αμείλικτη και σκληρή κοινωνία, αργότερα. Συνεπώς η ενδοσχολική αξιολόγηση, ακόμη και της διαγωγής, έχει και παιδευτικό χαρακτήρα προετοιμάζοντάς τον για την ένταξή του σε μιά ανταγωνιστική κοινωνία
    ΣΣ Πάντως δεν πιστεύω οτι θα έχει τα κότσια το υπουργείο να το πάει μέχρι τέλους το θέμα της διαγωγής.

  • 24 Απριλίου 2020, 21:39 | Θοδωρής Λουκάκος

    Επιστροφή στη δεκαετία του 50! Όσοι εισηγούνται τέτοιες προτάσεις δεν είναι απλώς εκτός σχολικής πραγματικότητας, είναι εκτός πραγματικότητας γενικώς.

  • 24 Απριλίου 2020, 20:37 | Όλυα Δ.

    Εντελώς περιττό το μέτρο. Ακόμα και όταν ίσχυε η αναγραφή της διαγωγής, κανένα σχολείο δε μείωνε τη διαγωγή ακόμα και του πιο παραβατικού μαθητή. Και γιατί να το κάνει άλλωστε; Κατά τη γνώμη μου, οι εκπαιδευτικοί είναι αρμόδιοι να κρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών και όχι τη συμπεριφορά και την προσωπικότητα άλλων ανθρώπων. Δεν είμαστε ιεροεξεταστές!

  • 24 Απριλίου 2020, 20:27 | Θεοδότα Mαναβή

    Ως εκπαιδευτικός που πρόσφατα ολοκλήρωσα την επιμόρφωσή μου σε θέματα ενδοσχολικής βίας κι εκφοβισμού διαφωνώ απολύτως με την αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Δεν είναι κάτι το οποίο θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Στόχος της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η ομαλή ένταξη όλων των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Το να στιγματίζεται ένας μαθητής με μη διαμορφωμένη ακόμα προσωπικότητα κι ενώ η άσχημη συμπεριφορά του μπορεί να οφείλεται σε ένα σωρό λόγους είναι εντελώς λάθος. Με αυτόν τον τρόπο δίνονται λάθος μηνύματα στον μαθητή με παρεκκλίνουσα συμπεριφορά και ισοπεδώνεται κάθε προσπάθειά του για αλλαγή της συμπεριφοράς του. Ίσα-ίσα αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη πιο παραβατικές συμπεριφορές. Μπορούν να βρεθούν άλλοι τρόποι οι οποίοι θα έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή προς μια θετική στάση του μαθητή απέναντι στο σχολείο. Γι΄αυτό βέβαια χρειάζεται η συνδρομή όλων γονέων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών… Η σωστή ενημέρωση όλων για τους κανόνες της σχολικής κοινότητας είναι το κλειδί! Ας μην κόβουμε τα φτερά σε ένα νέο παιδί βάζοντάς του μια ταμπέλα που θα το ακολουθεί κι ως ενήλικα! Τα παιδιά χρειάζονται κίνητρα για να αλλάξουν κι υπάρχουν πολλές άλλες στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Είναι λάθος να γυρίζουμε σε τακτικές του παρελθόντος που δεν απέδωσαν καρπούς.

  • 24 Απριλίου 2020, 19:55 | cris

    Διαβάζοντας το σχόλιο παρακάτω απο έναν ονομαζόμενο διαδυκτιακά Νικόλαο Κορώνα, δεν γίνεται να αδιαφορήσει η πολιτεία και η κυβέρνηση, καθώς και οι αρχές πάνω σε ένα τέτοιο επιθετικό προς ανηλίκους μαθητές σχόλιο, ένα σχόλιο που επιτίθεται συκοφαντικά προς ανήλικα παιδιά 14 και 15 ετών ( γιατί αυτή είναι η ηλικία που αποκτάται το απολυτήριο γυμνασίου ). Με ποιό δικαίωμα χαρακτηρίζεται φασίστας ένα παιδί 14 ετών?? Με ποιό δικαίωμα μιλάει για αγκυλωτούς σταυρούς ο εν λόγο διαδικτυακά κύριος?? Με ποιό δικαίωμα θα πρέπει να χαρακτηριστεί κακή διαγωγή σε ένα παιδί που δεν ξέρει καν τι σημαίνει το κάθε τι, η που δε το έχουν διδάξει ( όπως φυσικά και ο κύριος του σχόλιου παρακάτω δεν ξέρει τι σημαίνει φασισμός και τι αγκυλωτός σταυρός και πόσα χρόνια πριν τον β παγκόσμιο πόλεμο υπήρχαν οι αγκυλωτοί σταυροί που δεν ξέρει καν πως ονομάζονται ). Ερώτημα προκαλεί εάν μόνο ένας μαθητής γεμίσει με αγκυλωτούς σταυρούς ένα σχολείο ( πράγμα εξαιρετικά σπάνιο στα σχολεία ) πρέπει να χαρακτηριστεί κακός στην διαγωγή. Εάν λοιπόν ένας μαθητής γεμίσει με 5Α το σχολείο, με αναρχικά σύμβολα, με διάφορα αισχρά σύμβολα, η με συνθήματα κατά της αστυνομίας και του κράτους τι διαγωγή πρέπει να πάρει?? Συμφωνεί λοιπόν ο παρακάτω κύριος να υπάρχει ισάξια μεταχείριση στην διαγωγή?? Η μήπως τα αναρχικά και τα σατανιστικά σύμβολα ( που βρίθουν στα σχολεία ) επιτρέπονται??? Για τους βανδαλισμούς στα σχολεία τι διαγωγή πρέπει να υπάρχει?? Ας σοβαρευτούμε λοιπόν οι ενήλικες και υποθετικά ώριμοι άνθρωποι και ας κοιτάξουμε πως θα μορφωθούν σωστά τα παιδιά, πως θα διδάσκονται ορθά τι σημαίνει το κάθε τι σύμβολο και ποιος το χρησιμοποίησε για λάθος σκοπό. Και οι σταυροφόροι έφεραν τον σταυρό και έπαιρναν κεφάλια. Να καταργήσουμε μήπως και τον σταυρό λόγο σταυροφορίας?? Ας αφήσουμε λοιπόν διαγωγές πριν μάθουμε να διδάσκουμε σωστά ηθική τα παιδιά. Γιατί αν μόνο και μόνο είναι κάποιος κακός λόγο οτι έκανε ένα σύμβολο στον τοίχο ( ότι σύμβολο και αν είναι, ο τοίχος του σχολίου Δεν είναι για βανδαλισμούς ), τότε έχουμε χάσει την μπάλα και έχουμε διαλύσει την παιδεία ολοκληρωτικά. Φυσικά και είναι ανούσιο, απαράδεκτο, μικροπρέπια και αναχρονισμός στο να κολλάμε στην διαγωγή ενός παιδιού 14 και 15 ετών. Και ας μάθουμε επιτέλους την ιστορία του κάθε συμβόλου, πριν τα ταυτίσουμε με τον κάθε εγκληματία πολέμου.

  • 24 Απριλίου 2020, 19:51 | Νικόλαος

    Εντελώς αναχρονιστικό και ξεπερασμένο! Ντροπή να κάνετε νομοθετικό έργο προς διασκέδαση των εντυπώσεων τπυ συντηρητικού κοινού σας

  • 24 Απριλίου 2020, 19:39 | Σώτερ

    Η διαγωγή εδώ και δεκαετίες χαρακτηρίζονταν ως άριστη ακόμα και αν ήταν κάκιστη. Η αναγραφή της είναι άνευ ουσίας. Η διαγωγή των μαθητών δεν πρέπει να αναγράφεται. Ωστόσο θα έπρεπε να υπάρχει πια νομική υπηρεσία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που να επιλαμβάνεται των περιπτώσεων εκείνων των συμπεριφορών που είναι ποινικά κολάσιμες, όπως απειλές σε καθηγητές, εκφοβισμός σε συμμαθητές, φθορές, βιαιοπραγία κλπ. Τα θέματα που προκύπτουν από τέτοιες συμπεριφορές δεν διορθώνονται με μια απλή αναγραφή: «Διαγωγή κακή».

  • 24 Απριλίου 2020, 18:49 | Σταύρος Κασιμάτης

    Ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε κάθε περίπτωση, διαθέτει την παιδαγωγική κατάρτιση, τη γνώση, την ευαισθησία, την υπευθυνότητα και την ικανότητα συνεργασίας, όπου απαιτείται για να πάρει τη σωστή απόφαση.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:27 | Δ. Καλαϊτζίδης

    Δεν εξυπηρετεί σε τίποτε, αντίθετα δείχνει ότι δεν αγαπάμε τα παιδιά και τα στιγματίζουμε για όλη τη ζωή τους.
    Δεν το θεωρώ ως θετικό μέτρο.
    Είναι λάθος.

  • 24 Απριλίου 2020, 18:00 | Παπαδογιαννάκη Αναστασί

    Εντελώς άσκοπο μέτρο. Ακόμα και όταν υπήρχε, δε χρησιμοποιούταν – ελάχιστοι μαθητές έπαιρναν «διαγωγή κοσμία», και κανείς από αυτούς δε βελτιώθηκε ποτέ εξ’αιτίας του χαρακτηρισμού. Η μόνη.χρήση του μου φαίνεται συμβολικού χαρακτήρα για τους ψηφοφόρους που τους ενδιαφέρουν κάτι τέτοια.

  • 24 Απριλίου 2020, 15:23 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ

    Παρόμοιες αξιολογήσεις στάσεων και συμπεριφορών οταν προσπαθούν να θεσμοθετηθούν ενέχουν μεγάλο ρίσκο και συνηθως αποτυγχάνουν αφού σχεδόν ποτέ δεν συνοδεύονται με συγκεκριμένες τυποποιημένες οδηγίες προς τους αξιολογούντες (εκπαιδευτικούς) με αποτέλεσμα η υποκειμενικότητα να ξεχειλιζει σε κάθε κρίση η παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας να γίνεται ο κανόνας ,ή, στην καλυτερη, το μέτρο σιγά σιγά καθισταται σιωπηρά ανενεργό. Αληθεια ποια είναι η ενδεδειγμένη διαγωγή για τον μαθητή και πως τη διδάσκει αυτή το σχολείο; Να θυμίσω ότι οι κανονισμοί των σχολείων ελάχιστα συνάδουν με τα σημερινά φιλελευθερα χρηστά ήθη (απαγορεύεται π.χ σε ένα κορίτσι να φορέσει σορτσάκι και έτσι…. το φοράει μόνο εκτός σχολείου, ή θεωρείται παράπτωμα το ζελέ στα μαλλιά,πρόκειται δηλαδή για μια εικονική πραγματικότητα εντός του σχολειου, μακρία από τον αληθινό κόσμο).
    Τελικά αυτό που μένει απο τέτοιες ρυθμίσεις(ίσως μάλιστα αυτός είναι και ο αρχικός σκοπός;! )είναι η εκπαίδευση του μαθητή και αυριανού «πολιτη» στην υποταγή του απέναντι στην εξουσία χωρίς διαμαρτυρίες κλπ.
    Τουλάχιστον ας είχε και η μαθητική κοινότητα μια έστω επιλογή ώστε να δύναται να εκφέρει την κρίση της για το διδακτικό προσωπικό !!

  • 24 Απριλίου 2020, 15:16 | ΧΡΥΣΑ

    Eπιτέλους, να μπουν κάποια όρια στην αχαρακτήριστη συμπεριφορά κάποιων που νομίζουν οτι στο σχολείο πηγαίνουν για να περνάνε την ώρα τους ή να εμποδίζουν τους υπόλοιπους να μάθουν. Οι εκπαιδευτικοί ξέρουν πότε κάποιος μαθητής θα ξεφύγει περιστασιακά λόγω ανωριμότητας και θα τον συνετίσουν με το διάλογο και πότε κάποιος που έρχεται στο σχολείο αποκλειστικά για να προκαλεί διαρκώς προβλήματα πρέπει να πάρει διαγωγή κοσμία. Μην ακούτε για αναχρονιστικές βλακείες, όλα αυτά μας οδήγησαν στην ασυδωσία. Συνεχίστε έτσι.

  • 24 Απριλίου 2020, 14:55 | Αναστασιος

    Πολύ σωστό μέτρο.Θα πρέπει ο μαθητής να αξιολογείται για την γενική εικόνα και συμπεριφορά του στο σχολείο.

  • Απαράδεκτο! Επιτέλους ας κοιτάξουμε και προς τη Δύση…

  • 24 Απριλίου 2020, 13:20 | Δέσποινα Χατζηδρόσου

    Αυτό είναι κοινωνικός στιγματισμός. Αντί της αναγραφής του χαρακτηρισμού διαγωγής θα ήταν προτιμότερο να επεκταθεί το πρόγραμμα των ΕΔΕΑΥ και να υπάρχει στις εκπαιδευτικές μονάδες ανάλογη μέριμνα πρόληψης και αντιμετώπισης από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:53 | Στυλιανή

    Δεν θεωρώ αναχρονιστικό το μέτρο, είναι σημαντικό να υπάρχουν επιπτώσεις και να μάθει το άτομο να αναγνωρίζει την ευθύνη του ΑΡΚΕΙ να οριστούν συγκεκριμένα πλαίσια κάτω από τα οποία θα δίδεται ο βαθμός της διαγωγής. Δηλαδή, να μην υπόκειται στην αντικειμενικότητα κάθε εκπαιδευτικού, να γίνεται διαβάθμιση των ενεργειών (π.χ. πότε για έναν μαθητή χαμηλώνει η διαγωγή του και εάν γίνει αυτό πως μπορεί να βελτιωθεί?) σε συνδυασμό και με διερεύνηση των περιστατικών από παιδοψυχολόγους και άλλους ειδικούς.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:27 | Σεβαστή Καρρά

    Η προσχολική αγωγή θεωρείται ότι αποτελεί τη βάση για την αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πρόγραμμα της προσχολικής εκπαίδευσης, πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στα ενδιαφέροντα, στις ανάγκες και στα βιώματα των νηπίων ώστε να προωθείται η ενεργητική μάθηση.
    Η Νηπιαγωγός είναι η πλέον κατάλληλα καταρτισμένη στην επιστήμη της αγωγής μικρών παιδιών, ώστε να δημιουργήσει το περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίξει την ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Η εισαγωγή διακριτών διδακτικών αντικειμένων στο Νηπιαγωγείο, θα αποτελέσει την σχολειοποίηση της ευαίσθητης αυτής ηλικίας. Όπως γνωρίζουμε στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, βρίσκεται το παιδί και καμία πρόοδος δεν συντελείται στην κατάκτηση της γνώσης, εάν δεν λαμβάνουμε υπ’ όψιν μας τα εξελικτικά στάδια που διανύει το κάθε παιδί, και τις δυνατότητες του στην κατανόηση και στην κατάκτηση της γνώσης που του παρέχουμε. Στην ηλικία αυτή τα νήπια δεν έχουν ακόμη αναπτύξει το λόγο στην μητρική γλώσσα και καλούμαστε τώρα να προάγουμε τη δεύτερη γλώσσα ενώ έχουμε ανάγκη από λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για να βοηθήσουν εμάς, τα παιδιά και τους γονείς. Επίσης, πρέπει να δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής για τα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά γλωσσικά περιβάλλοντα καθώς και να μειωθεί η αναλογία νηπιαγωγού μαθητών, ώστε να έχουμε ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

  • 24 Απριλίου 2020, 12:20 | Νικόλαος Κορώνας

    Δηλαδή είναι αναχρονιστικό, εάν ένας φασίστας μαθητής γεμίσει με αγκυλωτούς σταυρούς το σχολείο,να κριθεί η διαγωγή του για την ενέργεια αυτή…