1. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 126/2016 (Α′ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:
α) Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Α′
αα) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.
αβ) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ήτοι Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
αγ) Ιστορία.
αδ) Μαθηματικά.
αε) Φυσική.
αστ) Βιολογία.
αζ) Αγγλικά.
β) Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
Ομάδα Β′
βα) Γεωλογία-Γεωγραφία.
ββ) Χημεία.
βγ) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.
βδ) Θρησκευτικά.
βε) Δεύτερη ξένη γλώσσα.
βστ) Τεχνολογία – Πληροφορική.
βζ) Οικιακή Οικονομία.
γ) Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ′) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:
γα) Μουσική-Καλλιτεχνικά.
γβ) Φυσική Αγωγή.».
2. Η περ. Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως εξής:
«Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α′ και της Ομάδας Β′ της των εδαφίων α και β, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της ομάδας Β′ δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Ειδικά για το μάθημα της Πληροφορικής, κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία και κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ′ του εδαφίου γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου».
4. Η παρ. 2 του άρθρου 5 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.».
5. Η παρ. 2 του άρθρου 10 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Κατ` εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1:
α) Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι και την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.
β) Οι μαθητές της περ. α) εάν, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία δεν προσέλθουν σε εξέταση την ημέρα που θα ορισθεί με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α’ δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου. Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.».
6. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
αα) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
αβ) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β) Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους (δεύτερη εξεταστική περίοδος) σε επαναληπτική εξέταση, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
γ) Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′ και της Ομάδας Γ′ της παρ. 1 του άρθρου 2 οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.
δ) Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α′ και Β′ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ′ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης σύμφωνα με την περ. α′ της παρ. 4 , επαναλαμβάνει την τάξη.».
7. Η παρ. 6 του άρθρου 14 του π.δ. 126/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι κατ΄ιδίαν διδαχθέντες και στρατεύσιμοι μαθητές προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12. Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).».
8. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον έντεκα (11).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από οκτώ (8).».
9. Το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής:
« Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.».
10. Το δεύτερο, το τρίτο και τα τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 126/2016 αντικαθίστανται ως εξής
«Οι ανωτέρω μαθητές προάγονται ή απολύονται:
i) όταν έχουν επιτύχει στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» και «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχουν γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δώδεκα (12).
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, οι ανωτέρω μαθητές παραπέμπονται και εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από τα αριθμητικά όρια του στοιχείου i.
Οι ανωτέρω μαθητές μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους σε Ελληνικό Γυμνάσιο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται ή απολύονται, όπως προβλέπεται για τους μαθητές της ημεδαπής.»
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑ ΣΤΗ Μ.Ε
Υποχρέωση καθενός από μας είναι να εκφράσει τις απόψεις του και αν μπορεί να βοηθήσει να προχωρήσουμε μπροστά. Η διαμόρφωση των τελικών προτάσεων πρέπει να λάβει υπόψη της τις απόψεις της ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΏΝ (Ε.Ε.Χ) και την εμπειρία των καινοτόμων δομών που διαθέτουμε στη Μ.Ε των ΕΚΦΕ (Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών).
Αν μπορούσατε με τα αισθητήρια σας ή με οποιοδήποτε διαθέσιμο τεχνολογικό εξοπλισμό να βρείτε κάτι που δεν σχετίζεται με την ΧΗΜΕΙΑ θα δεχόμουν την υποβάθμιση, που αυτή διαχρονικά υφίσταται στα Ελληνικά σχολεία. Καθημερινά η αναγκαιότητά της γίνεται ολοένα και ποιο εμφανής επομένως και η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ της. Η άποψή μου όσο πιο σύντομα μπορώ να εκφράσω είναι :
1) Πρέπει να είναι η ΧΗΜΕΙΑ ισότιμο τμήμα της διδασκαλίας των ΦΥΣΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Φ.Ε) στο Γυμνάσιο (σε ώρες και εξέταση). Μια μόνο ώρα διδασκαλίας της, την εβδομάδα στη Β και Γ Γυμνασίου και μη εξεταζόμενη ως μάθημα , είναι αδιανόητο και καταστροφικό.
2) Είναι εργαστηριακό μάθημα και γι αυτό πρέπει να καθιερωθεί το 2ωρο εργαστήριο Φ.Ε με ότι αυτό συνεπάγεται (αναβάθμιση του ρόλου των ΕΚΦΕ και των σχολικών εργαστηρίων).
3) Στο Λύκειο δεν μπορεί σε μια σχολική χρονιά ( Γ Λυκείου) κανένας μαθητής να εμπεδώσει τόση τεράστια ποσότητα ύλης άρα απαιτείται διαφορετική κατανομή των ωρών της και «άπλωμά» των σε όλο το Λύκειο.
Τεχνοκρατικές ξεκομμένες από την πραγματικότητα απόψεις και προτάσεις δεν μπορούν να οδηγήσουν σε αναβάθμιση των παρεχόμενων σπουδών και γνώσεων στη Μ.Ε. Επενδύστε στηρίξτε και ΑΚΟΥΣΤΕ τους μαχίμους εκπαιδευτικούς .
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.
Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου
Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής
Σε πιο ακριβώς σημείο έγινε η ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής;
Θέλουμε πραγματική ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες χθες! Τουλάχιστον 2 ώρες σε κάθε τάξη στο Δημοτικό, 2 ώρες σε κάθε τάξη στο Γυμνάσιο, 2 ώρες την Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ στη Β Λυκείου και να εξετάζονται σε μάθημα πληροφορικής (ΑΕΠΠ) οι μαθητές επιλέγουν σχολές Μηχανικών Πληροφορικής (Τουλάχιστον).
Ο Πρωθυπουργός να πάρει άμεσα θέση για την αναβάθμιση της πληροφορικής που εξήγγειλε στη ΔΕΘ Θεσσαλονίκης!
Δυστυχώς και αυτό το νομοσχέδιο »πετάει στον κάλαθο αχρήστων» τη χημεία.Μονοωρο μάθημα της Β ομάδας, μόνο στις 2 τάξεις του γυμνασίου!Αραγε τι εξυπηρετούν τα σεμινάρια για τη διασύνδεση της χημείας με την καθημερινότητα και για την πειραματική διδασκαλία;Πότε να τα διδάξουμε;Και πως ο μαθητης θ αγαπήσει το μάθημα , όταν μετα τις μηδαμινές γνωσεις που αποκτα στο γυμνάσιο , έρχεται η τεράστια ύλη του λυκείου;Επίσης , πως ο μαθητής θα κατανοήσει τη βιολογία οταν δεν έχει γνωρίσει τη χημεία του οργανισμού του; Εστω και τωρα ας σωθει κατι: Να συμπεριληφθει 1 ωρα στην α τάξη και να ενταχθεί στην α ομάδα.Διαφορετικα, ..ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΧΗΜΕΙΑ…δυστυχώς για άλλη μια φορα.
Διωρο το μαθημα της Πληροφορικης στις 3 ταξεις του Γυμνασιου, με την μια ωρα ανα ταξη να αξιοποιειται για την προετοιμασια των μαθητων για το Κρατικο Πιστοποιητικο Πληροφορικης. Δεν ειναι λειτουργικο το Κρατικο να προετοιμαζεται απο ωρομισθιους μετα τη ληξη των μαθηματων, ειδικα σε σχολεια που μαθητες μετακινουνται με συγκοινωνια.
Με αυτον τον τροπο πολλοι εκπαιδευτικοι θα καλυπτουν ωραριο στη Βθμια και δε θα διατιθενται υποχρεωτικα σε Αθμια κ ΔΙΕΚ, οπου φυσικα θα μπορουσαν εκει να προσληφθουν αναπληρωτες ή ωρομισθιοι (κακα τα ψεματα, ειδικα στα ΔΙΕΚ δεν πρεπει να πηγαινει κανενας χωρις τη θεληση του)
Αντιθετως, να καταργηθει η Πληροφορικη στην Α και Β Δημοτικου, να υαρξει μια στοχευση-ενισχυση απο Γ δημοτικου μεχρι και Α Λυκειου (υποχρεωτικο μαθημα κ οχι επιλογης)
Γιατί τέτοια απαξίωση στις τέχνες; Γιατί λείπει η θεατρική αγωγή; Είναι δυνατόν σε ελληνικό σχολείο, στη χώρα που γέννησε το θέατρο, να μην διδάσκονται τα παιδιά θεατρική αγωγή; Θέατρο σε όλες τις τάξεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.
Η υποβάθμιση για το μάθημα της Χημείας συνεχίζεται. Ένα μάθημα που εξετάζεται πανελλαδικά σε δύο απαιτητικές ομάδες προσανατολισμού με πολύ δύσκολα θέματα τα τελευταία χρόνια.Οι μαθητές του γυμνασίου πηγαίνουν στο λύκειο χημικά αναλφάβητοι και προσπαθούν σε μία χρονιά της α λυκείου να μάθουν βασικές έννοιες για τις οποίες θα εξεταστούν στην γ΄λυκείου. Οι περισσοτέροι μαθητές απογοητεύονται από τον όγκο πληροφορίων και προσανατολίζονται σε άλλες κατευθύνσεις. Τα μονόωρα μαθήματα του γυμνασίου πρέπει να γίνουν δίωρα και φυσικά η θέση της χημείας είναι στην Α ομάδα δίπλα στη φυσική και στη βιολογία.
Στην εποχή που ζούμε και με τα στοιχεία για παχυσαρκία και νοσήματα όπως ο σακχαρώδης διαβήτης στα παιδιά, επιβάλλεται νομίζω η αύξηση των ωρών φυσικής αγωγής. Επειδή η υγεία είναι το υπέρτατο αγαθό και η γυμναστική το μόνο μάθημα που συνδέεται άμεσα με την υγεία, οφείλετε να αυξήσετε τις ώρες σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα.
Όσον αφορά τις εξετάσεις, δεν νομίζω πως χρειάζονται εξετάσεις στο τέλος, η αξιολόγηση μπορεί να γίνει και κατά την διάρκεια της χρονιάς. Μόνο άγχος προσθέτουμε στους μαθητές.
Ουσιαστικά εξεταζόμενα είναι πλέον όλα τα βασικά μαθήματα που συνεχίζονται και στο Λύκειο εκτός από τη Χημεία. Η Χημεία ουσιαστικά θα καταγράφεται στις συνειδήσεις μαθητών και γονιών ως ένα ασήμαντο μάθημα. Γενικά η κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε εξεταζόμενα και μη μεταφράζεται σε σημαντικά και ασήμαντα.. Η διδασκαλία της Χημείας είναι χρόνια αποδυναμωμένη γιατι λόγω των λίγων διδακτικών ωρών της – από όλες τις φυσικές επιστήμες έχει το λιγότερο διδακτικό χρόνο στο γυμνασιο- διδάσκεται κατά κανόνα από όλους τους υπόλοιπους ΠΕ04 (φυσικούς, γεωλόγους, βιολόγους) εκτός από χημικούς. Δεν φτάνουν οι ώρες της στο Γυμνάσιο για να βγει οργανικό κενό χημικού! Τώρα σαν να δίνεται η χαριστική βολή. Μια βασική Επιστήμη παραμενει ως μάθημα β κατηγορίας, ενώ άλλα προάγονται στην α κατηγορία με σκανδαλώδη τρόπο. Τόσα θέματα καθημερινότητας άπτονται στην επιστήμη της Χημείας, τα φάρμακα , τα παντός είδους υλικά, τα τοξικά απόβλητα, τα συντηρητικά κ.α.και πιο υποβαθμισμένη βασική επιστήμη στο ελληνικό σχολείο δεν υπάρχει. Τη μερίδα του λέοντος έχουν τα ανθρωποκεντρικά μαθήματα και αυτά ενισχύονται λόγω συντεχνιακών δυναμικών και μόνο. Ο άνθρωπος είναι κομμάτι της φύσης κι όχι πάνω από αυτήν. Για να το καταλάβουν οι αυριανοί πολίτες πρέπει να ενδυναμωθούν οι επιστήμες στο σχολείο,αρχής γενομένης από τη Χημεία, που χρόνια είναι το αποπαιδι των φυσικών επιστημών. Δύο τουλάχιστον διδακτικές ώρες στη Χημεία και αν πρέπει να υπάρχουν εξεταζόμενα μαθηματα- που διαφωνώ κάθετα γιατί τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι τα ιδια- να είναι μέσα στα εξεταζόμενα. Ποσα τραγικά περιστατικά θρηνουμε κάθε χρονο λόγω άγνοιας της Χημείας π.χ. αν διδασκόταν όπως έπρεπε η Χημεια θα άναβαν μαγκάλι στο σπίτι για να ζεσταθούν οι φοιτητές πριν κάποια χρόνια, με αποτέλεσμα πεθάνουν;;;
Η Γεωλογία, μια από τις τέσσερις θετικές επιστήμες, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη σεισμική δράση και την αντιμετώπιση των σεισμικών κινδύνων, την ηφαιστειότητα, τη γεωθερμική ενέργεια, τον ορυκτό πλούτο (μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας),τους υδατικούς πόρους,την διαχείριση και την προστασία τους, καθώς και μια πληθώρα άλλων θεμάτων υψίστης σημασίας για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας.
Επίσης, μέσω της γεωλογίας, οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί πολίτες, μπορούν να ενημερωθούν για τους γεωλογικούς κινδύνους – φυσικές καταστροφές (σεισμοί, κατολισθήσεις, πλημμύρες, ξηρασία, κλιματική αλλαγή) και τα μέτρα πρόληψης – προστασίας για την ασφάλεια και ευημερία του ανθρώπου αλλά και την διατήρηση των μνημείων της φύσης.
Κι όμως παραμένει υποβαθμισμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα της β/θμιας.
Διδάσκεται μόνο 3 ώρες στο γυμνάσιο (θυμίζω ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια οι ώρες φυσικής, χημείας, βιολογίας, γεωλογίας-γεωγραφίας στο γυμνάσιο ήταν 4-2-4-4, πλέον είναι 5-2-3-3).
Στο λύκειο υπάρχει μόνο επιλογής μάθημα στην Α΄τάξη (Γεωλογία και διαχείριση φυσικών πόρων).
Τα σχετικά σχολικά εγχειρίδια είναι παρωχημένα ενώ βρίθουν από λάθη και ανακρίβειες. Απαιτούνται νέα προγράμματα σπουδών βασισμένα σε εισηγήσεις μελών ΔΕΠ τμημάτων Γεωλογίας, ώστε τα σχολικά εγχειρίδια να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν.
Συγκεκριμένα προτείνω:
● Ένταξη στην ομάδα Α΄ όλων των μαθημάτων φυσικών επιστημών ανεξαιρέτως (φυσική, χημεία, βιολογία, γεωλογία-γεωγραφία).
● Επαναφορά της ώρας που περικόπηκε, δίωρη διδασκαλία του μαθήματος «Γεωλογία-Γεωγραφία» στην Α΄ Γυμνασίου σύμφωνα και με την εισήγηση του ΙΕΠ (4799/24¬-06¬-2016).
● Υποχρεωτικό μάθημα Γεωλογίας στα Γενικά Λύκεια ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία της μελέτης και κατανόησης φαινομένων που αφορούν τις διεργασίες στη λιθόσφαιρα, την υδρόσφαιρα και την ατμόσφαιρα, καθώς και τη σχέση τους με τον άνθρωπο και το περιβάλλον στο Γεωλογικό χρόνο.Σε αυτή την κατεύθυνση, θα μπορούσε να τροποποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε το μάθημα της Α’ Λυκείου «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από επιλογής να ενταχθεί στα μαθήματα γενικής παιδείας (υποχρεωτικά).
● Δημιουργία τομέα στα ΕΠΑΛ που θα οδηγεί τους αποφοίτους σε πτυχία ειδικοτήτων όπως μαρμαροτεχνιτών, γεωτρυπανιστών, τεχνολόγων πετρελαίου κ.α. σχετικών με τη Γεωλογία. Με αυτό τον τρόπο θα αναβαθμιστεί παράλληλα και η επαγγελματική εκπαίδευση.
● Νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία» και «Γεωλογία και Διαχείριση φυσικών πόρων» βασισμένα σε εισηγήσεις μελών ΔΕΠ τμημάτων Γεωλογίας, ώστε τα σχολικά εγχειρίδια να διορθωθούν και να επικαιροποιηθούν.
Διαφωνώ κάθετα.
Πρέπει να μειωθεί ο εξεταστικός χαρακτήρας του σχολειου και να αυξηθεί ο δημιουργικός χαρακτήρας του σχολείου, με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.
Εκ μέρους και της δικής μου ειδικότητας και με την πολυετή εμπειρία και επαφή με παιδιά και εφήβους, θα ήθελα να επισημάνω κάποια σημεία.
Είναι απαραίτητη η αύξηση των ωρών φυσικής αγωγής για τα παιδιά ιδίως του Γυμνασίου. Στην εφηβική ηλικία τα παιδιά έχουν τεράστια ανάγκη από άσκηση για εκτόνωση της ενέργειάς τους, καλύτερη φυσική κατάσταση, αποδοχή της εικόνας τους και κυρίως του σώματός τους και ομαλής ένταξης στην ομάδα συνομιλήκων (κοινωνικοποίηση, υγιείς σχέσεις μεταξύ συμμαθητών).
Δεν κρίνω σκόπιμο να υπάρχουν επιπλέον εξεταστέα μαθήματα (π.χ. Βιολογία) που εντείνουν το άγχος των εξετάσεων και δη της στείρας αποστήθισης στα παιδιά. Οι εξετάσεις είναι ιδιαίτερα αγχογόνος παράγοντας για παιδιά σε αυτή την ηλικία και έχουν ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στη μαθησιακή διαδικασία, σε αντίθεση με τη βιωματική μάθηση απαλλαγμένη από το άγχος εξετάσεων.
Με εκτίμηση,
Δρ. Βάιος Νταφούλης, Ιατρός Παιδοψυχίατρος
Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο
Αναγκαίο είναι να αυξηθούν οι ώρες της φυσικής αγωγής, το λιγότερο 3 στο Γυμνάσιο, αφού και τα παιδιά σε αυτές ειδικά τις ηλικίες χρειάζονται τη σωματική άσκηση για πολλούς λόγους που και ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουμε.
Όσο για τα Αρχαία Ελληνικά, μιας και σχεδιάζεται να εξετάζονται πλέον και στις προαγωγικές εξετάσεις είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας όπως ίσχυε όταν εξετάζονταν και παλαιότερα, ώστε να καλύπτεται επαρκώς η ύλη και να είναι σε θέση οι μαθητές να εμπεδώσουν και να κατακτήσουν τα γνωστικά αντικείμενα (ιδίως στα Αρχαία Ελληνικά από το Πρωτότυπο, που απαιτούν αρκετές ώρες για κάλυψη βασικών ενοτήτων γραμματικής, συντακτικού, λεξιλογίου και φυσικά επαφής με το αρχαίο κείμενο).
Η ‘ενίσχυση’ της Πληροφορικής με τον τρόπο που γίνεται είναι προσχηματική.
Πραγματική ενίσχυση σημαίνει διπλασιασμός των ωρών για τους μαθητές και αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών και κατ’ επέκταση των σχολικών βιβλίων. Μονόωρο μάθημα σημαίνει περίπου 25 ώρες μαθήματος την χρονιά, κάτι που η εμπειρία τόσων ετών έχει δείξει ότι δεν είναι αρκετές. Έχει άλλωστε υπάρξει πιλοτική εφαρμογή του δίωρου πληροφορικής σε πρότυπα/πειραματικά σε παλαιότερα έτη, με θετικά από όσο γνωρίζω αποτελέσματα. Γιατί λοιπόν αγνοούνται;
Γενικότερα, στο Γυμνάσιο αλλά και σε όλο το σχολείο παρατηρείται μία δυσανάλογ έμφαση (σε σχέση με τη σημασία τους στον πραγματικό κόσμο) σε μαθήματα όπως τα αρχαία και τα λατινικά με αποτέλεσμα οι μαθητές να περιορίζεται ο χρόνος διδασκαλίας θετικών μαθημάτων όπως η Φυσική, η Βιολογία και η Χημεία. Με αυτό το πρίσμα μπορούν να ερμηνευτούν αρνητικά αποτελέσματα σε κατατάξεις όπως το τεστ PISA. Μία πραγματική μεταρρύθμιση θα άλλαζε αυτή την ανισσοροπία.
Τέλος, είναι απαραίτητο το μάθημα της φυσικής αγωγής να διδάσκεται σε καθημερινή βάση για όλους τους μαθητές.
Η προσθήκη του μαθήματος της Βιολογίας στα εξεταζόμενα δεν πρέπει να γίνει. Είναι ένα μάθημα πολύ λεπτομερειακό που ενισχύει (με τον παρόντα τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης) την παπαγαλία και κουράζει με πολλές πληροφορίες τα παιδιά που δεν είναι έτοιμα ειδικά στις μικρές τάξεις του Γυμνασίου να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τόσα στοιχεία. Και με διδασκαλία μόνο 1 ώρα την εβδομάδα ο φόρτος θα μεταφερθεί μάλλον στα παιδιά ώστε να αποστηθίσουν πολλά κομμάτια στο σπίτι. Είναι απαράδεκτο να επιβαρύνονται τα παιδιά τόσο πολύ και με το άγχος της αποστήθισης και εξοικείωσης με δύσκολες έννοιες και διαδικασίες. Ενώ, χωρίς την απειλή των εξετάσεων, θα μπορούν να κατανοήσουν ευκολότερα και καλύτερα το μάθημα, ενισχύοντας και το βιωματικό χαρακτήρα της μάθησης με περισσότερο εργαστηριακό χαρακτήρα που είναι και το βασικό ζητούμενο σε αυτού του είδους τα γνωστικά αντικείμενα. Η αξία ενός μαθήματος δεν καθορίζεται από το αν εξετάζεται ή όχι στο τέλος της χρονιάς με εξετάσεις, αλλά από τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των παιδιών καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κάτι που όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση χρόνια το παρατηρούν και το ξέρουν πολύ καλά. Είναι λάθος να καλλιεργείται αυτή η εντύπωση και με τέτοιες πρακτικές δεν βοηθάτε το εκπαιδευτικό σύστημα να την αποβάλει και να στραφεί προς την ουσιαστική βιωματική μάθηση.
Νισάφι πια με τα Θρησκευτικά. Αν όχι κατάργηση (γιατί ξέρω ότι αυτό είναι ακραίο για κάποιους) τουλάχιστον μείωση των ωρών και αναπληρωσή τους με Φυσική Αγωγή (θα έπρεπε να υπάρχει καθημερινά αυτό το μάθημα) και τεχνες. Εισαγωγή της Θεατρικής αγωγής και στη δευτεροβάθμιαεκπαίδευση. Είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα.
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.
Λάθος η παραπομπή το Σεπτέμβριο. Καλύτερο το υπάρχον σύστημα, που η επανεξέταση γίνεται αμέσως μετά το πέρας των εξετάσεων και αφού έχει προηγηθεί διδασκαλία με τους υπεύθυνες καθηγητές. Άλλωστε, η αποτυχία ενός μαθητή δεν είναι μόνο ευθύνη του ίδιου, αλλά και του διδάσκοντος που είχε όλη τη χρονιά.
«Δεύτερη εξεταστική περίοδος του Σεπτεμβρίου»
Η εξεταστική περίοδος του Ιουνίου όπως λειτουργεί σήμερα, ήταν ότι καλύτερο για τους μαθητές.
Αμέσως μετά την 1η εξεταστική γίνονται «φροντιστηριακά» μαθήματα από τους καθηγητές του σχολείου σε όσους παραπέμπονται και μετά από μία εβδομάδα (που έχουν ακόμα επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία) εξετάζονται και πάλι. Λειτουργεί πολύ καλά.
Το προτεινόμενο σύστημα με την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν και γνωρίζουμε ότι οι μαθητές αποκόπτονται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά από 2,5 μήνες ανεμελιάς, τις τελευταίες μέρες πριν τις εξετάσεις του Σεμπτεμβρίου αρχίζαν να ψάχνουν τα βιβλία τα οποία είχαν χάσει, να μάθουν ποια είναι η εξεταζόμενη ύλη κλπ.
Θα είναι λάθος η επαναφορά στο σύστημα αυτό.
Είμαι καθηγητής Αγγλικών σε Γυμνάσια και Λύκεια. Χαίρομαι που το μάθημα των Αγγλικών θα εξετάζεται ξανά με γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις ! Το μάθημα είχε απαξιωθεί με την κατάργηση των εξετάσεων! Χρειάζεται όμως να έχουμε και νέα βιβλία που να μας βοηθούν στο έργο μας !
Επίσης θα ήθελα να σημειώσω ότι η δεύτερη εξεταστική περίοδος που ίσχυε μέχρι σήμερα ήταν μια κοροϊδία γιατί ο μαθητής έπρεπε να μάθει σε 10 μέρες όσα δεν έμαθε σε μια χρονιά !
Διαφωνώ με την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.Το γυμνάσιο δεν είναι υποχρεωτικό.
«Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής..»
Ο κάθε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει εδώ, ότι επιτέλους το μονόωρο μάθημα του Γυμνασίου ή της Β’ Λυκείου ή το μάθημα επιλογής της Α’ λυκείου θα αναβαθμιστεί σε 2ωρο, και ο αριθμός των μαθητών στο εργαστήριο από 22 ελάχιστοι που είναι τώρα(στο γυμνάσιο), θα μειωθεί τουλάχιστον στους 15.
Όμως εδώ έρχεται το υπουργείο και κάνει την κίνηση ματ. Αναβαθμίζει την Πληροφορική από Γ’ ομάδα σε Β΄ στο Γυμνάσιο (καμία «αναβάθμιση»στο Λύκειο ή τα ΕΠΑΛ).
Πρακτικά αυτό σημαίνει, διαγώνισμα στο Α΄ τετράμηνο και μια εργασία στο Β’. Το δούλεμα και ο εμπαιγμός σε όλο του το μεγαλείο. Όχι μόνο τώρα…από το ’93 και μέχρι το 2002 που διοριζόταν Πληροφορικοί στα σχολεία από ό,τι ειδικότητα κυκλοφορούσε αδιόριστη. Ας ελπίσουμε κάποια στιγμή η εκάστοτε κυβέρνηση να καταλάβει ότι δε ζούμε στο 1980 ούτε στο 1990.
Όσο για το αν μπει στα νηπιαγωγεία το μάθημα…γελάνε και τα νήπια.
Πολύ σημαντικός πρέπει να θεωρείται ο εξορθολογισμός των ωρών διδασκαλίας όλων των αντικειμένων του ωρολογίου προγράμματος δίνοντας έμφαση σε αντικείμενα και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας καθώς και της ψυχικής και σωματικής υγείας του μαθητή / της μαθήτριας.
Ιδιαίτερος ρόλος πρέπει να δοθεί στην βελτίωση της φυσικής δραστηριότητας των νέων παιδιών με συστηματική και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Αυτό μπορεί να συμβεί με δύο τρόπους:
α) σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας (3-5 ώρες) του μαθήματος Φυσικής Αγωγής και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και
β) επιστημονική καθοδήγηση – επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φ.Α. ώστε ο κυριότερος στόχος του μαθήματος να είναι η οικοδόμηση γνώσεων και συμπεριφορών που μπορούν να εμπεδώσουν στους μαθητές τη πολύπλευρη σημαντικότητα της φυσικής δραστηριότητας στην σωματική, πνευματική και ψυχική, διά βίου, υγεία.
Το μάθημα της Γεωγραφίας- Γεωλογίας πρέπει να βρίσκεται στην ομάδα Α και να γινεται σε περισσότερες ώρες, τουλάχιστον 4 ωρες. Η μοναδική ευκαιρία που έχουν οι μαθητές να αποκτήσουν γεωγραφικές κα περιβαλλοντικές γνώσεις είναι μόνο στο Γυμνάσιο!! Πρέπει να αντιμετωπίσετε πιο σοβαρά την ευρύτερη εκπαιδευση και μόρφωση των μαθητών! Το περιβάλλον βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων στην σημερινή εποχή. Οι μαθητές αδυνατούν να γνωρίζουν ακόμη και τη γεωγραφική κατανομή της Ελλάδας! Μόνο τα ανώτερα μαθηματικά και τα αρχαία έχουν αξία για το υπουργείο!!
Διαφωνώ με την αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο σε 7 από 4. Θα οδηγήσει τους μαθητές στα φροντιστήρια για την εμπέδωση της ύλης, κάτι που δεν μπορεί να γίνει εύκολα στο σχολείο με 26+παιδιά σε κάθε τμήμα.
Ειδικά τα αρχαία δυσκολεύουν πολύ τα παιδιά στην Α γυμνασίου. Χάθηκε εντελώς το ενδιαφέρον για την ιστορία της Οδύσσειας που είχαμε εμείς, τα παιδιά αγωνιούν να διαβάσουν έστω και 2 σειρές από το αρχαίο κείμενο και τελικά μισούν το μάθημα γιατί δεν το καταλαβαίνουν (στην εποχή μας ήταν το αγαπημένο φιλολογικό μάθημα, έδινε τροφή για συζητήσεις, σκέψη, εργασίες). Από την 6η δημοτικού στην Α γυμνασίου το σκαλοπάτι είναι μεγάλο …
Δεν βοηθάει καθόλου αυτό τους μαθητές, οι εξετάσεις δημιουργούν άγχος, γίνονται γρήγορα, σε 4 μέρες, 4 μαθήματα το ένα μετά το άλλο, η ύλη ανακοινώνεται πολύ αργά από τους καθηγητές (πχ το Πάσχα δεν υπάρχει καν υπόνοια έστω και μερικών κεφαλαίων που θα είναι στην εξεταστέα ύλη για να κάνουν μια επανάληψη τα παιδιά) και υπάρχει ένα αγώνας και μία αγωνία άνευ λόγου. Και μην μου πείτε ότι θα δώσουν πανελλαδικές πρέπει να μάθουν από τώρα, στις πανελλαδικές ξέρεις την ύλη από την αρχή της χρονιάς, δεν τη μαθαίνεις 10 μέρες πριν πας να γράψεις !
Θα μπορούσατε να αυξήσετε τα ωριαία διαγωνίσματα στα μη εξεταζόμενα μαθήματα χωρίς να αυξήσετε τα εξεταζόμενα… ‘Ετσι κι αλλιώς είναι λάθος ο τρόπος που δίνονται τώρα, είναι λίγο «σικέ» γιατί μέσα σε ένα συγκεκριμένο καλούπι, προειδοποιημένα, σε συγκεκριμένη ύλη, με συγκεκριμένη δομή και στυλ ερωτήσεων.
Μετά τη διεύρυνση των εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, θεωρώ ότι η Χημεία είναι το μοναδικό βασικό μάθημα που βρίσκεται εκτός των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων. Η μία ώρα την εβδομάδα, δεν επαρκεί στοιχειωδώς να καλύψει την κατάκτηση γνώσης και εμβάθυνσης ενός μαθήματος, που αργότερα θα αποτελεί βασικό μάθημα για την εισαγωγή σε πάρα πολλές πανεπιστημιακές σχολές. Ακόμη πιστεύω ότι αποτελεί βασική γνώση για την κατανόηση της Βιολογίας, η οποία προτείνεται να εξετάζεται γραπτώς. Μία ελάχιστη παραχώρηση θα ήταν να εξετάζεται γραπτώς τουλάχιστον στη Β γυμνασίου, η ύλη της οποίας είναι η βάση για την κατανόηση του μαθήματος κυρίως στο Λύκειο.
Ανήκουστο να μην περιέχεται στην ομάδα Γ η θεατρική αγωγή ,σε μια βαθμίδα που έρχεται σε επαφή με την αρχαία ελληνική γραμματεία μέσω του αρχαίου ελλ.θεατρου,πολλώ δε μάλλον σε μια ηλικία που τά παιδιά έχουν ανάγκη έκφρασης,δημιουργίας,και εξοικείωσης με την έκθεση του εαυτού τους μπροστά σε άλλους.Πόσο θα συνέβαλλε σε όλα τα παραπάνω η ύπαρξη θεατρικών ομίλων μέσα στο Γυμνάσιο. Ελπίζω να γίνει αντιληπτή η σπουδαιότητα της διδασκαλίας του Θεάτρου τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Είμαι καθηγήτρια Αγγλικών και διδάσκω 13 χρόνια στη Βθμια. Είναι φανερή η διάθεση σας να μετατοπίσετε το βάρος της διδασκαλίας των Αγγλικών στη Αθμια εκπαίδευση με ταυτόχρονη υποβάθμιση του μαθήματος στη Βθμια. Ενισχύετε τις ώρες διδασκαλίας στο δημοτικό και σκοπεύετε να εισάγετε τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία αλλά για τα Γυμνάσια καμία πρόβλεψη! Λειτουργούμε με βιβλία 20ετίας με μειωμένες ώρες μόλις δυο 45λεπτα την εβδομάδα μιας και μας μειώσατε το τρίωρο μάθημα σε δίωρο και κατα τα άλλα θέλετε να συνδέσετε και το Κρατικό Πιστοποιητικό στο τέλος της Γ Γυμνασίου!! Πως μπορεί να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο? Επαναφέρετε το μάθημα ως γραπτώς εξεταζόμενο χωρίς ΚΑΜΙΑ άλλη αλλαγή. Αν πραγματικά θέλετε να ενισχύσετε το μάθημα και να εισάγετε τη διαδικασία του Κρατικού Πιστοποιητικού στο Γυμνάσιο τότε αυξήστε τις ώρες διδασκαλίας, αλλάξτε τα απαράδεκτα βιβλία και εφοδιάστε μας με συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών που δεν περιλαμβάνει αερολογίες και γενικότητες.
Θα υπάρξει κάποια μέριμνα/διαφοροποίηση για τους μαθητές των Τμημάτων Ένταξης ή γενικά για τους μαθητές που φέρουν μαθησιακές δυσκολίες-ο αριθμός των οποίων διαρκώς αυξάνεται- αναφορικά με τα συνεξεταζόμενα γλωσσικά μαθήματα; Οι μαθητές, είτε με ειδικές είτε με γενικές εκπαιδευτικές καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια κατά τη διάρκεια της χρονιάς προκειμένου να βελτιώσουν τις αδυναμίες τους και ν’ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των γνωστικών αντικειμένων. Η από κοινού εξέταση των αρχαίων ελληνικών, στην υποχρεωτική εκπαίδευση, μόνο αρνητικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει τόσο στην επίδοση όσο και στην ψυχολογία των μαθητών.
1. Οι εξετάσεις και οι πολλές γραπτές δοκιμασίες στο Γυμνάσιο θεωρούνται από πολλούς μία εγγύηση ότι οι μαθητές θα μελετούν συστηματικά όλη τη χρονιά. Αυτό δεν είναι ανακριβές, δεν είναι όμως και η μόνη αλήθεια. Η οργάνωση της σχολικής ζωής γύρω από τα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις συχνά είναι εις βάρος της ποιότητας της διδασκαλίας. Ο προγραμματισμός του διδάσκοντος καταλήγει να περιστρέφεται γύρω από τον συντονισμό της διαθέσιμης ώρας για διαγώνισμα με τις κατάλληλες προς εξέταση ενότητες (δεν προσφέρουν όλες οι διδακτικές ενότητες επαρκές υλικό για ωριαίο διαγώνισμα, με τρόπο μάλιστα που να προσεγγίζει την τελική εξέταση). Η έμφαση στο διαγώνισμα και τις εξετάσεις αποπροσανατολίζει τους μαθητές, που τελικά θεωρούν ότι η βασική τους υποχρέωση αλλά και η βασική πηγή αξιολόγησής τους, είναι η γραπτή δοκιμασία και αυτό υποβαθμίζει το ενδιαφέρον τους για την καθαυτό διδασκαλία στην τάξη.
2. Ο τυποποιημένος τρόπος εξέτασης στα φιλολογικά μαθήματα (προβλέπεται συγκεκριμένος τύπος ερωτήσεων για οποιοδήποτε κείμενο) καταλήγει σε μια στείρα ανάλυση, όπου οι μαθητές απομνημονεύουν τεχνικές, σχήματα λόγου, έτοιμες αναλύσεις. Οι μαθητές τελικά αντί να απολαμβάνουν τα κείμενα, καταλήγουν απλώς να μαθαίνουν πώς να απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Τα αρχαιοελληνικά και νεοελληνικά κείμενα προσφέρονται για δημιουργικές και διαθεματικές εργασίες (πχ δημιουργική γραφή, εικαστική αποτύπωση, διαθεματικές αναλύσεις) και θα έπρεπε να προκρίνονται τέτοιες εργασίες, αντί για διαγωνίσματα και εξετάσεις.
3. Τα εξεταζόμενα μαθήματα δεν είναι 7, αλλά 9. Τα φιλολογικά που συνεξετάζονται είναι τελείως ανεξάρτητα μαθήματα, που διδάσκονται όλη τη χρονιά ίσως και απο διαφορετικούς καθηγητές, έχουν διαφορετική στοχοθεσία και διαφορετικές θεματικές. Οι μαθητές δηλαδή προετοιμάζονται για διπλό μάθημα.
4. Η συνεξέταση Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο, όπως εφαρμόστηκε, δεν είχε καμία συνοχή. Ήταν ουσιαστικά δύο διαφορετικά διαγωνίσματα την ίδια μέρα. Οι μαθητές αυτής της ηλικίας δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν σε μια τρίωρη εξέταση και τελικά είτε έγραφαν μέτρια και στα δύο, είτε πολύ καλά στο ένα και χειρότερα στο άλλο, ενώ στα διαγωνίσματα του τετραμήνου έδειχναν ότι μπορούσαν να γράψουν καλύτερα. Οι φιλόλογοι που δίδασκαν τα μαθήματα είχαν εκφράσει πολλές επιφυλάξεις για αυτό το σύστημα, αντί όμως να εισακουστούν, προστίθεται άλλο ένα ακόμα διπλό μάθημα σε συνεξέταση.
Όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος των Αγγλικών στο Γυμνάσιο θα βοηθούσε πολύ στο νομοθετικό διάταγμα να υπάρχει πρόβλεψη έτσι ώστε να έχουν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ6 της Αγγλικής γλώσσας άμεση προτεραιότητα στη χρήση κενών τάξεων που μπορούν να αξιοποιηθούν και να χαρακτηριστούν ως εργαστήρια Αγγλικής γλώσσας. Το ίδιο θα ήταν καλό να ισχύει και για τη χρήση βιντεοπροβολέων ή αιθουσών με βιντεοπροβολείς.
Ο λόγος γι’αυτή τη νομοθετική ρύθμιση είναι πως αρκετά συχνά δημιουργούνται προστριβές και αναπτύσσεται αίσθημα ανταγωνιστικότητας από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται τις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθήματος αλλά και τις οδηγίες που έχουν αποσταλεί μέσω εγκυκλίων για το μάθημα των Αγγλικών. Ως εκ τούτου, υπάρχει ανάγκη για νομοθετική κάλυψη στο συγκεκριμένο ζήτημα, εφόσον το μάθημα των Αγγλικών μεταφέρθηκε στην Ομάδα Α και απέκτησε γι’αυτό το λόγο μεγαλύτερη βαρύτητα. Η ρύθμιση αυτή θα βοηθήσει ιδιαίτερα τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να λαμβάνουν αντίστοιχες αποφάσεις όταν προκύπτουν τέτοιου είδους θέματα προς διευθέτηση.
Η ισχνή διδασκαλία της Χημείας (1 ώρα την εβδομάδα) στην Β΄και Γ΄Γυμνασίου και η μη εξέτασή της τον Ιούνιο καθώς και η απουσία της από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄Γυμνασίου την υποβαθμίζει σε σχέση με τον ρόλο που στην πραγματικότητα έχει στην καθημερινή ζωή. Αν θέλουμε υπεύθυνους πολίτες με εμπεριστατωμένη άποψη η θέση της Χημείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου πρέπει να ενισχυθεί όπως και ο πειραματικός της χαρακτήρας με προσθήκης μίας ώρας εβδομαδιαία σε κάθε τάξη.
Θεωρώ ότι σε θεωρητικά μαθήματα, όπως η Ιστορία, η Βιολογία, τα Θρησκευτικά και η Γεωγραφία, θα ήταν χρήσιμο να αντικατασταθεί, όπως και στην Πληροφορική, το διαγώνισμα του β’ τετραμήνου από την υποχρεωτική εκ μέρους των μαθητών εκπόνηση συνθετικής εργασίας. Τα παιδιά, εν έτει 2020, είναι χρήσιμο να καλλιεργούν ήδη από το Γυμνάσιο ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες και να μην εθίζονται στη στείρα μάθηση και στην αποστήθιση!
ΑΝ πραγματικά -και όχι για το θεαθήναι- θέλουμε να μιλάμε για αναβάθμιση των ξένων γλωσσών και ειδικά των Αγγλικών, που είναι η κυριαρχούσα ξένη γλώσσα, τότε είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ η αύξηση των ωρών ΕΙΔΙΚΑ στο Γυμνάσιο και τουλάχιστον και την Α΄Λυκείου. Επίσης, απαραίτητη είναι και η σύνδεση με το Κρατικό Πιστοποιητικό που μπορεί να ελαφρύνει κάπως τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Είναι επιεικώς αστείο τα Αγγλικά να διδάσκονται μόνο με 2 ώρες, όταν οι αντίστοιχες ώρες στα φροντιστήρια είναι κυριολεκτικά πολλαπλάσιες.
Άμεση αύξηση των διδακτικών ωρών των Αγγλικών, αλλιώς σοβαρή δουλειά δεν γίνεται και σοβαρή συζήτηση για την αναβάθμιση δεν είναι δυνατόν να υπάρξει. Σκεφτείτε, απλά, ότι σε φροντιστήριο για τις μικρές τάξεις διδάσκονται 2-3 ώρες των 55 λεπτών και τα επόμενα χρόνια γύρω στις 6-7 (και παραπάνω), χωρίς να χάνονται διδακτικές ώρες. Την ίδια στιγμή στο Γυμνάσιο είναι 2 ώρες των 45′ και χάνονται πολλές για διάφορους λόγους. Με απλά μαθηματικά, μία χρονιά σε φροντιστήριο αντιστοιχεί ΚΑΙ στα 3 χρόνια του Γυμνασίου (επιεικώς).
Επομένως, είναι άμεση ανάγκη η αύξηση του αντίστοιχου ωραρίου, για να γίνει ΣΟΒΑΡΗ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ δουλειά.
Είναι αστείο να μιλάτε για εργαστήρια απόκτησης δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, Stem, ρομποτική κλπ όταν η Πληροφορική στο Γυμνάσιο παραμένει 1 ώρα την εβδομάδα. Αναβαθμίστε ουσιαστικά το μάθημα της Πληροφορικής στα σχολεία. Δεν διορίστηκαμε για να κάνουμε τον γραμματέα ή τον χαμάλη κάθε φορά που υπάρχουν προβλήματα στο σχολείο! Ζητάτε την βοήθειά μας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έχουμε επιμορφώσει όλους τους εκπαιδευτικούς στο α επίπεδο και μας εξευτελίζετε ζητώντας μας να επιμορφωθούμε στο β επίπεδο από αυτούς που εμείς επιμορφώσαμε!Μιλάτε για αναβάθμιση της πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το μόνο που βλέπουμε είναι η αλλαγή κατάταξης Γ ομάδα σε Β. Έλεος..Πόση κοροϊδία πια! Η αναβάθμιση είναι η συνθετική εργασία που ούτως η άλλως αναθέταμε?Το νομοσχέδιο αυτό είναι μια παρωδία σε όλους τους τομείς.
Όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών/τριών του γυμνασίου, εφόσον αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, θεωρώ ότι οι μαθητές πρεπει να προάγονται στην επόμενη τάξη και με βαθμό κάτω του 10, αλλά στο τέλος να προάγονται στο λύκειο μόνο αυτοί που έχουν άθροισμα στους βαθμούς προαγωγής τους πάνω από 30, ώστε στο Λύκειο να συνεχίζουν όλοι αυτοί που μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα …
Τέλος επειδή η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με την περισσότερη παχυσαρκία, και επειδή πρέπει να σηκώσουμε τα παιδιά να γυμναστούν (!), θεωρώ ότι η αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες είναι επιβεβλημένη και όχι η μείωσή τους όπως βλέπουμε στο Λύκειο.
Χωρίς να έχω κάποιο πρόβλημα με τους θεολόγους νομίζω ότι στο Λύκειο οι 6 ώρες θρησκευτικά με τις 4 ώρες Φυσική Αγωγή είναι λάθος!!!
Σημειώστε δε, ότι σε στρατιωτικές σχολές, ΤΕΦΑΑ, αστυνομικές σχολές οι μαθητές και μαθήτριες δίνουν αγωνίσματα …
Εξεταστικό σύστημα. Αντ αυτού να δίδεται η ευκαιρία για εργαστήρια ήπιων δεξιοτήτων με ενσυναίθηση και αλληλεγγύη. Ανοιχτά εργαστήρια με ανθρωπιστικό χαρακτήρα. Όλο αυτό το εξεταστικό σύστημα είναι η χαρά των ιδιαίτερων μαθημάτων. Όχι άλλο επιβάρυνση στην ελληνική οικογένεια. Οι μαθητές που συμμετέχουν σε εξετάσεις γλωσσομάθειας απαλλαγή από την εξέταση στο γυμνάσιο ή το λύκειο. Επιβράβευση άριστων μαθητών.
Στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών όλων των τάξεων προτείνω να συμπεριληφθούν και ενδεικτικά κείμενα της μεσαιωνικής ελληνικής, ώστε οι μαθητές να έχουν σφαιρική εικόνα της ελληνικής γλώσσας.
α) Παράλληλα με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων πρέπει να μειωθεί η προς εξέταση ύλη έτσι ώστε να ισορροπήσει η σημαντικότητα του μαθήματος με την αποφυγή της προσφυγής σε φροντιστήρια.
β) Αναγνώριση της σημαντικότητας των «καλλιτεχνικών» μαθημάτων για την ψυχική και πνευματική εξέλιξη των παιδιών. Θεσμοθέτηση εβδομαδιαίου μαθητικού φεστιβάλ στο τέλος κάθε σχολικού έτους με τη συμμετοχή όμορων σχολείων σε κάθε Δήμο (σε μικρούς Δήμους, όλα τα σχολεία μαζί), όπου θα παρουσιάζονται καλλιτεχνικές δραστηριότητες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Π.χ. θεατρική παράσταση, ποίηση, ζωγραφική, μουσική, ομαδικές καλλιτεχνικές παρεμβάσεις κ.λπ.
γ) Προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού πληροφορικής σε όλα τα σχολεία και ανανέωση του σε τακτά χρονικά διαστήματα, συνεχής μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών πληροφορικής, συνεχής ανανέωση των σχολικών εγχειριδίων πληροφορικής, παροχή εξοπλισμού σε μαθητές μέσω δωρεών ή ενωσιακών προγραμμάτων, καθιέρωση μηνιαίας διεξαγωγής μαθήματος με την εφαρμογή distance learning σε διαφορετικά κάθε φορά μαθήματα ώστε να επιτυγχάνεται η εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τη διαδικασία, ανταλλαγή σημειώσεων και ασκήσεων μέσω της πλατφόρμας e-school.
δ) Υποχρεωτική φυσική δραστηριότητα κατά 3 με 4 διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
Καλησπέρα σας.
Με την τοποθέτηση του μαθήματος της Πληροφορικής στην Β’ ομάδα ως μόνη αλλαγή, ΔΕΝ αναβαθμίζεται το μάθημα!
Είναι δυνατόν ένα τόσο σημαντικό αντικείμενο για την εποχή μας να διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα στο Γυμνάσιο;;;
Πως θα μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν την ραγδαία εξέλιξη σε αυτό τον τομέα, να προετοιμάσουν σωστά και άρτια τους μαθητές τους ώστε να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες σε αυτό το τόσο σημαντικό μάθημα;
Επιπλέον, έχετε αντιληφθεί ότι οι πληροφορικοί εργάζονται στα σχολεία πολύ περισσότερο από αυτό που τους αναλογεί, γιατί εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων τους, χωρίς ενημερωμένα βιβλία και με τεράστιες ελλείψεις σε εξοπλισμό, καλούνται να υποστηρίξουν τεχνικά τα εργαστήρια, και όχι μόνο αφού πλέον δεν υπάρχουν τεχνικές υπηρεσίες υποστήριξης, αλλά και τεχνικά και γραμματειακά όλο το σχολείο τους (και πολλές φορές περισσότερα από ένα σχολεία ανάλογα με τις τοποθετήσεις τους); Να θυμίσω ότι καταργήσατε τις ΚΕΠΛΗΝΕΤ που αποτελούσαν πολύ μεγάλη βοήθεια για την υποστήριξη των εργαστηρίων μας και επιπλέον τις ώρες εργαστηριακής υποστήριξης!
Επιτέλους αντιμετωπίστε το μάθημα της Πληροφορικής και τους Πληροφορικούς με τη σοβαρότητα που τους αρμόζει!!
Προτείνω να προστεθούν τα λατινικά στο μάθημα της ΑΕ γλώσσας και γραμματείας με εσωτερική ανακατανομή των ωρών, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν γνώση του τι σημαίνει κλασική παιδεία. Και στα ευρωπαϊκά σχολεία τα κλασικά μαθήματα διδάσκοντα από κοινού. Η κλασική παιδεία μάς καθιστά Έλληνες Ευρωπαίους πολίτες και λείπει τραγικά από το ελληνικό σχολείο ως ενιαίο μάθημα.
Η άποψη μου είναι ότι στο Γυμνάσιο (που είναι υποχρεωτική βαθμίδα) δεν θα έπρεπε να υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ εξεταζόμενο μάθημα και στο Λύκειο αρκούσαν τα 4 μαθήματα σε κάθε τάξη
Η Τεχνολογία είναι καιρός πια να αλλάξει περιεχόμενο. Επιβάλλεται να ασχοληθεί με την Ρομποτική και γενικά με όλες τις εξελίξεις της Ηλεκτρονικής Επιστήμης. Αυτό συνεπάγεται ανάθεση του μαθήματος μόνο σε σχετικές ειδικότητες (ΠΕ84, ΠΕ86) και απομάκρυνση των Γεωπόνων, Πολιτικών Μηχανικών κλπ., οι οποίοι μπορούν να εργαστούν στην ειδικότητα τους στα ΕΠΑΛ.
Παρά τις εξαγγελίες απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Πώς εξασφαλίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ομαλής μετάβασης από το Γυμνάσιο στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ, πώς εξασφαλίζεται η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για την επιλογή πορείας μέσα στον κάθε τύπο λυκείου;
Μην απαντήσετε υπάρχουν τα ΚΕΣΥ γιατί ίσως δε γνωρίζετε ότι από τον κανονισμό λειτουργίας τους απευθύνονται μόνο σε μαθητές/τριες Β και Γ λυκείου. Οι υπόλοιποι/ες;
Ούτε στο Γυμνάσιο βλέπω να βρέθηκε έστω και μία ώρα εβδομαδιαίως για τον ΣΕΠ. Κρίμα! Οι δεξιότητες ζωής δεν έχουν θέση στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, κατά πως φαίνεται. Όλα τα μαθήματα έχουν την αξία τους και τον ρόλο τους αλλά δεν χάθηκε ο κόσμος αν κάνουν τα παιδιά λίγο λιγότερο κάποια από τα «κλασικά» μαθήματα και ασκηθούν σε έννοιες όπως η λήψη απόφασης, η αυτογνωσία, η μετάβαση κλπ.
Καταρχάς, η διατήρηση του συστήματος των τετραμήνων είναι τουλάχιστον απαράδεκτη. Οι μαθητές παίρνουν τον πρώτο έλεγχο τον Φεβρουάριο, επομένως δεν έχουν πολύ χρόνο για βελτίωση έως το τέλος του σχολικού έτους. Επίσης, είναι παγκοσμίως αποδεκτή στην παιδαγωγική επιστήμη η συχνή αξιολόγηση των μαθητών, κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει με αυτό το σύστημα, το οποίο προάγει την χαλαρότητα. Όσο για την εξέταση των φιλολογικών μαθημάτων σε τρίωρα ποτέ κανείς δεν κατάλαβε που αποσκοπεί και τι προσφέρει. Οι μαθητές κουράζονται κατά την προετοιμασία τους (έχουν να διαβάσουν 2 βαριά μαθήματα για μία ημέρα) και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποστρέφονται τα συγκεκριμένα μαθήματα. Δίωρη κανονική εξέταση για κάθε φιλολογικό μάθημα και σε διαφορετικές ημέρες.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει κάποια πρόνοια, ώστε τα παιδιά με προβλήματα στον λόγο,να απαλλάσσονται από τη διδασκαλία και την εξέταση των αρχαίων ελληνικών και των ξένων γλωσσών; Είναι πρακτικά πολύ δύσκολο να διαχειριστούν τόσες εκφάνσεις της γλώσσας(νέα ελληνική, αρχαία ελληνική και ξένη γλώσσα),με αποτέλεσμα να αποτυγχάνουν συνολικά, με δυσμενή αποτελέσματα στην γνωστική και ψυχολογική τους ανάπτυξη. Το σχολείο στη θέση αυτών των ωρών θα μπορούσε να προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία μόνο στα Νέα Ελληνικά, στις Φυσικές επιστήμες και τα Μαθηματικά, καθώς και ενισχυτικά προγράμματα στις κοινωνικές δεξιότητες.
Προσωπικά νιώθω σχεδόν προδομένος ως καθηγητής πληροφορικής χρόνια τώρα στα γυμνάσια της χώρας. Έχουμε στηρίξει τα σχολεία και τους μαθητές όλα αυτά τα χρόνια και στη παρούσα συγκυρία θα έπρεπε να γίνει κατανοητό πόσο σημαντική είναι διδασκαλία της πληροφορικής. Με μια ώρα την εβδομάδα κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Παρακαλώ τουλάχιστον κατεβάστε την επικοινωνιακή φανφάρα περί ενίσχυσης της πληροφορικής. Δεν μας αξίζει τέτοια μεταχείριση.