Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:
ΤΑΞΕΙΣ | Α | Β | Γ | Δ | Ε | ΣΤ | |
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Ενιαίος Τύπος | |||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 |
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2 | 2 | 1 | 1 | ||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | ||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Μουσική | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’ | ||||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤ | Σύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’ | ||
Α | Β | Γ’ – Δ’ | Ε’- ΣΤ’ | ||||||||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 3,5 | 3,5 | 7 | ||
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2/2 | 1 | ||||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 2/2 | 1 | ||||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3/2 | 3/2 | 3 | ||
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 1/2 | 1/2 | 1 | |||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 |
- Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α | ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’ | |||||||
Α΄ | Β΄ | Γ΄ | Δ΄ | Συνδιδασκαλία Γ’ – Δ’ | Σύνολο ωρών Γ’ – Δ’ | Ε΄ | ΣΤ΄ | ||
1 | ΓΛΩΣΣΑ | 9 | 9 | 8 | 8 | 7 | 7 | ||
2 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | 5 | 5 | 3 | 3 | 6 | 4 | 4 | |
3 | ΙΣΤΟΡΙΑ | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
4 | ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||
5 | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ | 2 | 2 | ||||||
6 | ΦΥΣΙΚΑ | 3 | 3 | ||||||
7 | ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 1 | 1 | ||||||
8 | ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ | 2/2 | 1 | 1 | 1 | ||||
9 | ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ* | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | ||
10 | ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
11 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 2 | 2 | 3/2 | 3/2 | 3 | 3 | 3 | |
12 | ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ | 3 | 3 | 2/2 | 1 | ||||
13 | 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ | 2 | 2 | ||||||
14 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
*Αισθητική Αγωγή | |||||||||
Εικαστικά | 2 | 2 | 1 | ||||||
Μουσική | 1 | 1 | 1 | ||||||
Θεατρική Αγωγή | 1 | 1 | 1 |
Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.
Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.
Ως προς την κατανομή του διδακτικού χρόνου, θα ήταν εξαιρετικό να υπάρχει δυνατότητα για Ευέλικτη Ζώνη και Θεατρική Αγωγή στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού.
Ενίσχυση χρειάζεται και στις ώρες διδασκαλίας Μαθηματικών και Φυσικής Αγωγής.
(Ακόμη, χρειάζεται επέκταση και ενίσχυση της 2ης ξένης γλώσσας στο δημοτικό από Δ’ Δημοτικού και ενδεχομένως δυνατότητα να παρακολουθούν όλοι οι μαθητές στο δημοτικό και Γαλλικά και Γερμανικά, ώστε να έλθουν σε πρώτη επαφή και με τις δύο σε μια ηλικία κρίσιμη για απόκτηση νέων γνώσεων-δεξιοτήτων. Η επιλογή μίας εκ των δύο γλωσσών να μετατεθεί στη δευτεροβάθμια)
Ως γονιός παιδιού Ε Τάξης θα επιθυμούσα περισσότερες ώρες γυμναστικής όπως στο εξωτερικό, καθημερινά.
Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για το θέμα, θα εστιάσω όμως σε ένα βασικό: γυμναστική και άθληση! Η σωματική ανάπτυξη είναι εξίσου σημαντική με την πνευματική. Εάν λοιπόν το παιδί πρέπει να λαμβάνει για 30 ώρες «τροφή» για το μυαλό και την ψυχή, δε βλέπω το λόγο να μη γυμνάζεται και αθλείται 10 ώρες εβδομαδιαίως στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος. Επιτέλους θέλουμε 1-2 ώρες ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ τα παιδιά να αναπτύσσουν υγιές σώμα, εύρωστο, να κοινωνικοποιούνται και να αναπτύσσουν όλες τις κοινωνικές δεξιότητες που προσφέρουν απλόχερα τα ομαδικά και ατομικά αθλήματα, το παιχνίδι και η σωματική εκτόνωση. Ωρολόγιο πρόγραμμα που δεν προβλέπει καθημερινή άσκηση-άθληση είναι κατ’ αρχήν αποτυχημένο.
Η ενίσχυση της πληροφορικής που ακριβώς εντοπίζεται; Ούτε τώρα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καταλαβαίνετε τη χρησιμότητα της; Δεν είμαστε τεχνικοί, είμαστε εκπαιδευτικοί, διδάσκουμε ΕΠΙΣΤΗΜΗ και δεν είμαστε η ψηφιακή υποστήριξη του καθένα.
Ακόμη να το καταλάβετε;
ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ; Που η ειδικότητα της πληροφορικής υποτιμάται ως ΤΠΕ; Γνωρίζετε ποσοι ακόμη και( ω ναι δάσκαλοι που μπορούν να κάνουν τα πάντα, από Αγγλικά μέχρι Φυσική αγωγή ) είναι ψηφιακά αναφαλβητοι;
Έχει καταλάβει το ελληνικό κράτος τη θέση της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ της πληροφορικής και την προσφορά της στην κοινωνία;
Αυτό δεν είναι αναβάθμιση της Πληροφορικής στο Δημοτικό.
Είναι κοροϊδία για μαθητές εκπαιδευτικούς γονείς και όλους τους Πολίτες του Ελληνικού Κράτους.
Πόσα άλλα ψέματα; Η παιδεία δεν είναι marketing σε προϊόντα
Κόψε ράψε χωρις ουσιαστική κατεύθυνση. Δε βλέπω ειδικά στο δημοτικό ολιστική αντιμετώπιση. Που είναι η θεατιρική αγωγή στην Ε και ΣΤ που θα μπορούσε να προσεγγίσει άπειρα θέματα της κοινωνίας. που είναι η γυμναστική που μειώνεται αντί να έχει σταθερή θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η πληροφορική που θα μπορούσε να λειτουργήσει κομβικά και να συνδεθούν διάφορα αντικείμενα μέσω αυτής.
Κατά τη γώμη μου το ωρολογιο πρόγραμμα πρέπει να σταματήσει να γίνεται με τη μέθοδο κόψε ράψε, να συνοδεύεται με μία φιλισοφία συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των μαθημάτων και επιτέλους να μπει η ευέλικτη ζώνη σε όλες τις τάξεις ωστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν κάτω από θεματικές ενότητες και παραγωγικά.
Αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ σε τρεις, είναι το λιγότερο που θα μπορούσατε να έχετε ήδη λάβει υπόψη σας στο προσχέδιο του νομοσχεδίου. Που είναι η έμφαση στη Φυσική Αγωγή που δηλώνετε; Αφήνετε εκτός την πιο κρίσιμη και δημιουργική ηλικία.
Η προσπάθεια για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου κρίνω ότι είναι σημαντική.
Παρ όλα αυτά θεωρώ πως οι τομές θα πρέπει να έχουν βάθος και ουσία.
Η ευέλικτη ζώνη νομίζω πως θα έπρεπε να ενισχυθεί και να επεκταθεί και στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού σχολείου γιατί προάγει με εύκολο τρόπο την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και βοηθάει τους μαθητές να προσεγγίσουν σύγχρονα θέματα σε ένα πιο χαλαρό πλαίσιο ενισχύοντας την σχέση μαθητή εκπαιδευτικού.
Το ίδιο θεωρώ ότι πρέπει να εφαρμοστεί και για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.
Καλησπέρα σας. Ως καθηγήτρια φυσικής αγωγης θα συνιστούσα την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στις τάξεις του δημοτικού λόγω της στοχευμενης αύξησης της κίνησης των μαθητών σε 5 ώρες /1 κάθε μέρα στις 4 πρώτες τάξεις του σχολείου και 4 ή 5 ώρες την εβδομάδα στις τάξεις Ε και Στ! Αποτελεί προαπαιτουμενο για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Επίσης στο νηπιαγωγείο δεν αναφέρει την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής γιατί? Αποτελεί απαραίτητη καθημερινή επαφή με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για ανάπτυξη της ισορροπίας, ιδιοδεκτικοτητας και κιναισθησης.
Η αναγκαιότητα της ψηφιακής παιδείας φάνηκε περίτρανα στην παρούσα συγκυρία. Δεν βλέπω αυτό να αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση. Την ώρα που τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της καλλιέργειας δεξιοτήτων αλγοριθμικής σκέψης, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η πληροφορική εξακολουθεί να είναι το πλέον παραγκωνισμένο μάθημα. Τα μονόωρα μαθήματα δεν θα έπρεπε να υπάρχουν στα ωρολόγια προγράμματα.
Αυξήστε τις ώρες της πληροφορικής τόσο στο δημοτικό όσο και στις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης! Στο δημοτικό το μάθημα θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον δίωρο.
Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας θα έπρεπε να συνοδεύεται από την στόχευση για την απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στην Γ’ Γυμνασίου ή στην Α’ Λυκείου. Δεν έχουν όλοι οι γονείς την οικονομική δυνατότητα ή την διάθεση για να στείλουν το παιδί τους σε Κέντρο Ξένων Γλωσσών. Με αυτόν τον τρόπο κάθε παιδί ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια ξένη γλώσσα και ένα έστω μικρό εφόδιο για το μέλλον του. Αυτή την στιγμή παρατηρείται η ανισότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση να διαχωρίζονται τα παιδιά σε αρχάριους και προχωρημένους, με αποτέλεσμα να μην μαθαίνουν τίποτα και να υποβαθμίζεται το μάθημα και οι εκπαιδευτικοί που το διδάσκουν. Ίσες ευκαιρίες, ίσες δυνατότητες για όλους.
Η άσκηση είναι πολύ σημαντική στις μικρές ηλικίες . Κάνοντας το μάθημα της Σχολικής Κολύμβησης τα 4 τελευταία χρόνια βλέπω πόσο τα παιδιά έχουν την ανάγκη της άθλησης και της εξωτερικής φυσικής δραστηριότητας . Νομίζω ότι είναι μεγάλο λάθος από το Υπουργείο να μειώνει οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα .
Ενίσχυση της πληροφορικής με μόλις 1 ώρα Τ.Π.Ε. την εβδομάδα στο δημοτικό; Τελικά μόνο υποσχέσεις και μεγάλα λόγια είστε και εσείς. Κρίμα…
Μάθημα ΤΠΕ 1 ώρα ρην εβδομάδα είναι απλώς … ΑΝΗΚΟΥΣΤΟ εν έτη 2020 και ειδικά μετά την εμπειρία και τις ανάγκες που φάνηκαν με την εξ’ απαστάσεως εκπαίδευση.
Σχετικά με μάθημα «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ», προτείνω να γίνουν τα ακόλουθα:
1) Σε κάθε μαθητή στην Α΄Δημοτικού να δίνεται ένα Voucher των 300€ (μέσω ΕΣΠΑ) με το οποίο θα μπορούν να προμηθευτούν οι μαθητές ένα laptop.
2) Θα πρέπει το υπουργείο να προμηθεύσει όλα τα Δημοτικά με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή (Laptop τουλάχιστον 13, διαδραστικό πίνακα, 5 – 8 kit εκπαιδευτικής ρομποτικής, πίστες εκπαιδευτικής ρομποτικής, σαρωτή, εκτυπωτή έγχρωμο και ασπρόμαυρο)
3) Βιβλίο Πληροφορικής μαθητή με έγχρωμες εικόνες, παραδείγματα, ασκήσεις, συνδέσμους
4) Τετράδιο Πληροφορικής μαθητή με έγχρωμες εικόνες, που θα περιλαμβάνει ασκήσεις
5) Βιβλίο Πληροφορικής καθηγητή με έγχρωμες εικόνες, που θα περιλαμβάνει διδακτικά σενάρια ανά ενότητα.
6) Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην χρήση των παραπάνω.
7) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής σε 2 ώρες.
8) Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής «πραγματική απαλλαγή» από κάθε άλλη εξωδιδακτική απασχόληση.
9) Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κατά 3 ώρες, ως υπεύθυνοι εργαστηρίου Πληροφορικής.
10) Οι εργασίες στο Myschool και κάθε άλλη γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη σε θέματα ΤΠΕ να απαγορευτεί ρητά να πραγματοποιείται από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής είναι καθηγητές, δεν είναι τα παιδιά για όλες τις δουλειές, που κάνουν ότι δεν μπορούν οι υπόλοιποι «συνάδελφοι» και διευθυντές! Σε διαφορετική περίπτωση να δίνεται ένα επιπλέον επίδομα στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
11) Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε κάθε μη θεσμοθετημένη από το νόμο εργασία, να δίνεται υποχρεωτικά βεβαίωση και να μοριοδοτείται σε τυχόν μελλοντικές κρίσεις και αξιολογήσεις εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς το Υπουργείο δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητα της Φυσικής Αγωγής και της φυσικής δραστηριότητας.
Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας κάνει «πρωταθλητισμό» στους δείκτες παιδικής παχυσαρκίας και παιδικής φυσικής ακινησίας (physical inactivity), το Υπουργείο πιστεύει ότι οι ώρες στη Ε και ΣΤ τάξη του Δημοτικού σχολείου πρέπει να είναι 2/εβδομάδα.
Δεν μπορεί να είναι τόσο ρηχή η προσέγγιση σε ένα τόσο βαθύ ζήτημα, καθώς σχετίζεται άμεσα με την υγεία και την ποιότητα ζωής των παιδιών και δεν βοηθά καθόλου την καθιέρωση της άσκησης ως δια βίου δραστηριότητα.
Καλημέρα σας,
είμαι αναπληρώτρια καθηγήτρια πληροφορικής που δουλεύω από το 2006. Φέτος περισσότερο από ποτέ είδαμε πόσο χρήσιμες είναι οι νέες τεχνολογίες, αλλά και πάλι φέτος δεν είδα καμία αύξηση των ωρών στη πληροφορική σε καμία τάξη του Δημοτικού, αλλά ούτε της δευτεροβάθμιας.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ και HELP DESK της εξαποστάσεως εκπαίδευση. Όλοι οι συνάδερφοι της πληροφορικής φέτος περισσότερο από ποτέ την ώρα που λέγανε οτι τα σχολεία είναι κλειστά δουλεύανε 15ωρα για να υποστηρίξουν συναδέρφους, να στήσουν ηλεκτρονικές τάξεις, να επιμορφώσουν συνάδερφους τους για τη σύγχρονη εκπαίδευση.
Κ. Υπουργέ,
Σας παρακαλώ πρέπει να λάβετε υπόψη την αναγκαιότητα του μαθήματος μας και οι τωρινοί μαθητές να μην είναι μελλοντικά τεχνολογικά αναλφάβητοι.
ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ!!!!
Είναι λάθος να αφαιρούνται ώρες από τη διδασκαλία μελέτης στην α και β δημοτικού. Το μάθημα αυτό είναι είναι ισχυρό εργαλείο για διαθεματικότητα. Παρακαλώ αναθεωρείστε.
Πού είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο Δημοτικό;
Μετά από όλα όσα συνέβησαν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το μέλλον της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα συνεχιστεί το μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» να υπάρχει για 1 (ΜΙΑ) ώρα την εβδομάδα; Δηλαδή, για 25-30 διδακτικές ώρες το έτος;;;
Ένα μάθημα του οποίου το πρόγραμμα σπουδών καταρτίστηκε για 2 ώρες την εβδομάδα (όπως και έτσι ξεκίνησε), το 2011 έγινε μονόωρο στις τάξεις Α και Β και το 2016 έγινε μονόωρο πλέον σε όλες τις τάξεις.
Αυτή είναι η γνώμη του υπουργείου για το μέλλον που έρχεται; Ή μήπως έχετε άλλη άποψη για τα μονόωρα μαθήματα;
Επί της ουσίας, είναι αδιανόητο τη σημερινή εποχή το μάθημα της εισαγωγής της Πληροφορικής και της σωστής χρήσης των υπολογιστών στο δημοτικό να διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα. Η μία αυτή ώρα ακυρώνει ουσιαστικά τα αποτελέσματα της μάθησης και αυτό το γνωρίζει οποιοσδήποτε στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πολλές χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης έχουν εντάξει στο δημοτικό υποχρεωτικό μάθημα προγραμματισμού και αναφέρουν ότι στόχος τους είναι μαζί με τις ψηφιακές δεξιότητες να αναπτύξουν τη λογική σκέψη των μαθητών και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες είναι επωφελείς για όλους τους μαθητές κι εμείς βρισκόμαστε ακόμα στη μονόωρη διδασκαλία εν έτει 2020.
ΥΓ: Ξαναστέλνω το σχόλιο μου γιατί δεν δημοσιεύτηκε πιο πριν.
Καλησπέρα,
Πως είναι δυνατόν να ενισχύεται το μάθημα της πληροφορικής, όταν οι ώρες παραμένουν ίδιες. Είναι επιτακτικό να αυξηθούν σε 2 οι ώρες στις τάξεις Γ,Δ,Ε και ΣΤ. Σε μια ώρα ουσιαστικά ελάχιστα προλαβαίνουν να γίνουν.
Βλέποντας επιτέλους το κοινωνικό σύνολο και στην πράξη τον σημαντικό ρόλο που παίζει η Φυσική Δραστηριότητα και η Άθληση στην εποχή της καραντίνας αλλά και βλεποντας τις έρευνες για τα οφέλη της σε διάφορους τομείς της υγείας των ανθρώπων (παχυσαρκία, διαβήτης, ψυχικά νοσήματα,αύξηση προσδόκιμου ζωής) θεωρώ πολύ μεγαλο λάθος την μείωση απο 3 σε 2 των ωρών της Φυσικής Αγωγής στην κρίσιμες τάξεις της Ε΄και ΣΤ’ Δημοτικού.
Είναι μία ηλικία που αρχίζουν και παγιώνονται στάσεις και νοοτροπίες που πιθανότατα θα ακολουθήσουν τα παιδιά σε όλη τους τη ζωή. Είναι ακριβώς τέτοια η συγκυρία όπου φαίνεται περισσότερο από ποτέ στον γενικό πληθυσμό τα οφέλη που αυτός θα αποκομίσει απο την Άσκηση για μία καλύτερη ποιότητα ζωής.
Την ευκαιρία που δώσαμε στους εαυτούς μας το τελευταίο χρονικό διάστημα να γευτούμε τι πραγματικά μπορεί να μας δώσει η Άσκηση μην την αφήσουμε να πάει χαμένη, τουλάχιστον μη την χάσουν τα παιδιά μας στην κρίσιμη ηλικία του δημοτικού σχολείου.
Οι σύγχρονες θεωρίες της μάθησης υποδεικνύουν την μεγάλη σημασία της Τέχνης στη μαθησιακή διαδικασία. Το παρόν νομοσχέδιο φαίνεται να μην έχει την πρόθεση να προωθήσει τις Τέχνες στην εκπαίδευση. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής που βίαια και χωρίς επιστημονική αιτιολογία αφαιρέθηκε από τις δύο τελευαίες τάξεις του δημοτικού το 2016 εξακολουθει να είναι το πιο πραγκωνισμένο από το τρίπτυχο των μαθημάτων της αισθητικής Αγωγής. Είναι το μόνο που δεν εντάσσεται για άλλη μια φορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση- σχήμα οξύμωρο καθώς αποτελεί ένα από το μαθήματα του ωρολόγιου προγράμματος με τη μεγαλύτερη απήχηση από τη μαθητική κοινότητα. Είναι σχεδόν τιμωρητικό να καθηλώνεται ένα παιδί στο θρανίο του επι σειρά ωρών χωρίς να του δίνεται η δυνατότητα της ψυχοκινητικής δραστηριότητας και της δημιουργικής έκφρασης. Η θεατρική Αγωγή αποτελεί ένα μάθημα με μεγάλη ευελιξία στον τρόπο και χώρο διδασκαλίας και διαθέτει πολλά εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν αυτόνομα ή μέσω της διαθεματικότητας να συνεισφέρουν πολλά στο γνωστικό και συναισθηματικό πεδίο. Η μέριμνα του Υπουργείου δε μπορεί να είναι μόνο η επιτυχία αλλά και η ευτυχία των μαθητών γι αυτό και ζητάμε την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στις δυο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και σταδιακά ένταξη του στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
H γραμμή που ακολουθήθηκε στο παρελθόν αλλά επιλέγεται και τώρα, στον τομέα της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, οδηγεί σε δυσμενέστατες και μακροχρόνιες βιολογικές, φυσικές, ψυχικές και πνευματικές επιπτώσεις στους μαθητές. Είναι μια γραμμή που αντιτίθεται στις επιταγές του Συντάγματος στο οποίο ρητά αναφέρεται: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους, έχει δε ως σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και Φυσική Αγωγή των Ελλήνων». Αντιτίθεται ακόμη και στις επιταγές της UNESCO, στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις οδηγίες των διεθνών εκπαιδευτικών και ερευνητικών φορέων.
Τι κι αν το αθλητικό ιδεώδες και η έννοια της εκγύμνασης του παιδιού και του έφηβου ξεκίνησε από την αρχαία Ελλάδα; Στη σύγχρονη Ελλάδα του 2020 μειώνονται ακόμη περισσότερο οι ώρες Φυσικής Αγωγής στα σχολεία, την ώρα που τα Ελληνόπουλα είναι από τα πλέον παχύσαρκα στην Ευρώπη…
Μήπως να φύγουμε κιόλας οι παιδαγωγοί/δάσκαλοι από το δημοτικό σχολείο; Θλιβερή η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας.
Οι μέρες αυτές του εγκλεισμού των μαθητών στο σπίτι ανέδειξαν την αξία της μουσικής για την ανάπτυξη τους καθώς και την ψυχική ανάταση των παιδιών. Είναι λάθος να μην αφιερώνεται μία επιπλέον ώρα για χορωδία στο Δημοτικό σχολείο. Μια ώρα για τις μικρές τάξεις και άλλη μια ώρα για τις μεγάλες. Αυτή η ανάγκη φαίνεται και στις περιόδους των σχολικών εορτών όπου τα παιδιά και ο μουσικός καλούνται να φέρουν εις πέρας μια εκδήλωση με μια ώρα ετοιμασίας την εβδομάδα στην οποία πρέπει να δουλέψουν τα τραγούδια της εκδηλώσης και παράλληλα να προχωρήσουν στο μάθημα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να μην χαίρονται την προετοιμασία των τραγουδιών και επίσης να μην υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το αποτελέσματα αναφέρεται στην ποιότητα της εκδήλωσης καθώς και στην σωστή προετοιμασία των χορωδών προκειμένου να τραγουδήσουν σωστά.
Με εκτίμηση!
Στις Ε και Στ τάξη το ωρολόγιο πρόγραμμα θα πρέπει να τελειώνει στις 14.00 προσθέτοντας και 1-2 ώρες ευέλικτη ζώνη για τις ερευνητικές εργασίες, δραστηριότητες σχολικής ζωής, εκδηλώσεις με προετοιμασία, προετοιμασία του ΚΠΓ. Βιωματικές δράσεις με πρωτοβουλία των σχολείων. Κατάργηση άμεσα ΚΠΕ και συγκρότησή ομάδων στο σχολείο.
Έχοντας 31 χρόνια στο Δημοτικό θεωρώ πως η μείωση των ωρών της δασκάλας ειδικά στις μικρές τάξεις δημιουργεί και μαθησιακά κενά στη γλώσσα και τα μαθηματικά και προβλήματα συμπεριφοράς.Θα πρότεινα οι ειδικότητες να ενισχύουν περισσότερο το ολοήμερο τμήμα του Σχολείου.
Η ηλεκτρονική εποχή που διανύουμε τα τελευταία χρόνια επιβάλλει την αύξηση των διδακτικών ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ). Στις τάξεις του Δημοτικού σχολείου το μάθημα θα ήταν καλό να διδάσκεται την εβδομάδα τουλάχιστον 2 ώρες από 1 ώρα την εβδομάδα που ισχύει έως τώρα. Σε αυτή την αλλαγή θα συμβάλει κ η διεύρυνση του διδακτικού ωραρίου.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο εξοπλισμός των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων με τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό του εργαστηρίου Πληροφορικής. Όπως είναι γνωστό οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής βοηθούν τους διευθυντές αλλά και τους συναδέλφους της εκπαιδευτικής μονάδας τους (τις ώρες του διαλείμματος ή στον ελεύθερο χρόνο τους) και αυτό έγινε πιο έντονο την περίοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Επιπλέον η βοήθεια που προσφέρουν δεν περιορίζεται στις εκπαιδευτικές γνώσεις αλλά προσφέρουν βοήθεια στη διοίκηση των μονάδων τους χωρίς να δικαιούνται ώρες γραμματειακής υποστήριξης.
Πολύ σωστά σκεφτήκατε να αναβαθμίσετε και άλλες ειδικότητες αλλά θα πρέπει να δώσετε λίγο παραπάνω βαρύτητα στην ειδικότητα της Πληροφορικής!
Είναι επιτακτική ανάγκη και απαίτηση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, των μαθητών και των συλλόγων γονέων, να γίνει επιτέλους η επαναφορά του μαθήματος της ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στις Ε και ΣΤ τάξεις και να αρθεί έτσι η κατάφωρη αυτή αδικία εις βάρος των μαθητών αυτών! Το μάθημα είχε αποκλεισθεί από τις εν λόγω τάξεις εν μία νυκτί με εντελώς αντιπαιδαγωγικά κριτήρια!
Ευχαριστώ πολύ!
Θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό να επανενταχθεί το μάθημα της θεατρικής αγωγής στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού (Ε’ και ΣΤ’).
Θα περίμενε κανείς – στην περίοδο που διανύουμε – να είχε γίνει σαφές το πόσο επιτακτική είναι η ουσιαστική αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής. Πρόταση: να επανέλθει στις 2 ώρες το μάθημα για τις τάξεις γ, δ, ε και στ.
Ελλάδα πρωτοπόρος στην παχυσαρκία.. https://www.google.com/amp/s/amp.onmed.gr/ygeia-eidhseis/story/367112/paidiki-paxysarkia-h-ellada-protagonistria-metaxy-ton-xoron-tis-eyropis
Τόσες αναφορές, τόσα άρθρα.. ας σταθεί ο καθένας μας στον καθρέφτη κι ας αναλογιστεί πόσο προσέχει την φυσική του κατάσταση.
Περισσότερη γυμναστική για όλους!
Είναι λανθασμένη η αφαίρεση μιας ώρας από τις ώρες που έχει ο Δάσκαλος τάξης με το τμήμα του στη Α΄και Β΄ δημοτικού. Αφαιρείται από το μάθημα της μελέτης,το οποίο βοηθά μέσω των φυσικών επιστημών στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας η οποία έχει προτεραιότητα στην Α και Β Δημοτικού. Αντίθετα η εκμάθηση δύο γλωσσών ταυτόχρονα, είναι εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Η παιδαγωγική σχέση δασκάλου-μαθητή είναι πολύ σημαντική σε αυτή την ηλικία. Η συναισθηματική σταθερότητα που αισθάνονται τα παιδιά στο χώρο του σχολείου είναι ιδιαίτερα σημαντική έχοντας ως σημείο αναφοράς τον εκπαιδευτικό της τάξης τους.
Σύμφωνα με τον WHO η έλλειψη άσκησης είναι η 4η αιτία θανάτου παγκοσμίως με πρώτη τα καρδιαγγειακά, δεύτερη τον καρκίνο και τρίτη τα αναπνευστικά προβλήματα. Με δεδομένο ότι η άσκηση αποτελεί φάρμακο για όλες τις παραπάνω παθήσεις και με αποδεδειγμένο επιστημονικά το γεγονός ότι η άσκηση προάγει τη γνωστική λειτουργία δεν βρίσκω καποια λογική στην απόφαση μείωσης των ωρών στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Τέτοια ζητήματα, αύριο, τα παιδιά μας θα τα πληρώσουν με τη ζωή τους! Είναι θλιβερό που δε γίνεται αντιληπτό το αυτονόητο!
Σύμφωνα με την πολιτική της Ευρωπαικής Ένωσης θα πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία της 2ης ξένης Γλώσσας κ του ΣΕΠ. Δε βλέπω κάτι τέτοιο. Κανονικά, η 2η ξένη γλώσσα θα πρέπει να γίνει 3ωρη. Ευχαριστώ.
Η 1 ώρα την εβδομάδα ανά τάξη είναι απλά κάτι καλύτερο από το τίποτα ειδικά για τις τάξεις Δ,Ε & ΣΤ. Κατά την άποψη μου τουλάχιστο στις τάξεις αυτές θα πρέπει το μάθημα να είναι 2ωρο.
Όποιος έχει μπει σε τάξη γνωρίζει πολύ καλά πως το 45λπτο γίνεται άνετα 30λεπτο πολύ συχνά, μόνο στο να μπουν και να βγουν τα παιδιά.
Ένα 1ωρο μάθημα αν τύχει να χαθεί σε 2 συνεχόμενες φορές, τα παιδιά του δημοτικού μετά από 3 εβδομάδες συνολικά που ξαναέρχονται σε επαφή με το μάθημα, θυμούνται με «δυσκολία» τον δάσκαλό τους πόσο μάλλον το αντικείμενο του μαθήματος.
Αν δούμε το θέμα και από την πλευρά του εργαζόμενου εκπαιδευτικού, διδάσκω σε 23 διαφορετικά τμήματα σε 470+ διαφορετικούς μαθητές και συντηρώ το εργαστήριο με τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό εκτός διδακτικού ωραρίου και άλλων μη διδακτικών υποχρεώσεων που έχω. Διδάσκουμε στην πρωτοβάθμια σε συνθήκες δευτεροβάθμιας αλλά με ωράρια πρωτοβάθμιας.
Μιλούμε για ενίσχυση των ξένων γλωσσών και βλέπουμε ότι αφορά ΜΟΝΟ στην Αγγλική Γλώσσα!
Το 2ωρο που διδάσκεται η Β’ξένη γλώσσα στις Ε’& ΣΤ’ δημοτικού είναι πενιχρότατο…
Οι μαθητές μάς δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα και εκφράζουν συνεχώς την επιθυμία για περισσότερες ώρες διδασκαλίας με δυνατότητα να αποκτήσουν, όσοι θέλουν, το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας Α1-Α2 στο Δημοτικό. Αυτό θα αποτελούσε και ενα επίτευγμα της δημόσιας εκπαίδευσης!
Η Β’ ξένη γλώσσα έχει μια 15ετία που διδάσκεται στα Δημοτικά Σχολεία μόνο για ένα 2ωρο… Όπως ακριβώς όταν ξεκίνησε πιλοτικά… Είναι δυνατόν, τόσα χρόνια μετά να βρίσκεται ακόμη στο ίδιο σημείο, τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι μόνιμοι καθηγητές διαθέσιμοι ωστε να καλυφθούν και παραπάνω ώρες;
Θα πρότεινα λοιπόν:
– 3ωρη διδασκαλία στις Ε’ & Στ’ τάξεις του δημοτικού
– 2ωρη διδασκαλία στις Γ’ & Δ’ τάξεις του δημοτικού
– Σύνδεση με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
Έχουμε δει όλοι, ειδικά το τελευταίο διάστημα τη χρησιμότητα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι οι ώρες διδασκαλίας παραμένουν οι ίδιες, ειδικά στις 4 μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού. Δε γίνεται να γίνει σωστή δουλειά για έναν τόσο σημαντικό κλάδο της επιστήμης μέσα σε μια ώρα ανά εβδομάδα. Θα έπρεπε επιτέλους να πάρετε στα σοβαρά αυτόν τον κλάδο. Δεν είναι απλά ΤΠΕ αλλά Επιστήμη της Πληροφορικής, δεν είναι απλά χειρισμός αλλά υιοθέτηση ενός ολόκληρου τρόπου σκέψης, ο λεγόμενος Υπολογιστικός Τρόπος σκέψης. Τα παιδιά από πολύ μικρές ηλικίες μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους διδασκαλίες. Οι Πληροφορικοί, δεν διδάσκουμε απλά Word ή ζωγραφική…δεν διδάσκουμε γραμματειακή υποστήριξη. Η Επιστήμη της Πληροφορικής είναι παντού, 2020 έχουμε, μην την υποτιμάτε τόσο πολύ!!!
Κάποιος σχολιαστής Πέτρος ισχυρίζεται ότι οι δάσκαλοι δεν έχουν τις γνώσεις για να διδάξουν μαθηματικά σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικου. Προφανώς αναφέρεται σε κάποιον γνωστό του και, γενικεύοντάς το, το παρουσιάζει ως επιχείρημα. Επιπλέον, δεν γνωρίζει όμως ότι οι δάσκαλοι έχουμε διδαχθεί ψυχολογία και παιδαγωγική για να διδάσκουν σε μικρούς μαθητές ενώ οι καθηγητέςο,τι σχετικό εχουν διδαχθεί, αφορά μεγαλύτερους μαθητές.
Η 1 ώρα την εβδομάδα ανά τάξη είναι απλά κάτι καλύτερο από το τίποτα ειδικά για τις τάξεις Δ,Ε & ΣΤ. Κατά την άποψη μου τουλάχιστο στις τάξεις αυτές θα πρέπει το μάθημα να είναι 2ωρο.
Όποιος έχει μπει σε τάξη γνωρίζει πολύ καλά πως το 45λπτο γίνεται άνετα 30λεπτο πολύ συχνά, μόνο στο να μπουν και να βγουν τα παιδιά.
Ένα 1ωρο μάθημα αν τύχει να χαθεί σε 2 συνεχόμενες φορές, τα παιδιά του δημοτικού μετά από 3 εβδομάδες συνολικά που ξαναέρχονται σε επαφή με το μάθημα, θυμούνται με «δυσκολία» τον δάσκαλό τους πόσο μάλλον το αντικείμενο του μαθήματος.
Ο κορυφαίος Έλληνας επιστήμονας Κωσταντίνος Δασκαλάκης δήλωσε πρόσφατα ότι «η πληροφορική είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα και πρέπει να διδάσκεται από το Δημοτικό». Η πληροφορική (!), όχι μόνο οι ΤΠΕ – και μάλιστα μιας μόνο ώρας την βδομάδα. Για να αντιμετωπιστούν με επιτυχία οι προκλήσεις της εποχής μας θα πρέπει αφενός να αυξηθούν οι ώρες των ΤΠΕ και αφετέρου να εισαχθεί μάθημα με τίτλο «Πληροφορική» το οποίο να περιλαμβάνει και θεωρητικό μέρος, όχι μόνο εργαστήριο. Η πληροφορική είναι εξίσου και θεωρητική επιστήμη. Είναι η επιστήμη η οποία θεμελιώνει την «υπολογιστική σκέψη» (computational thinking), η οποία είναι θεμέλιο όλων των θετικών επιστημών και των επιστημών ζωής & υγείας. Το PISA 2021 όχι μόνο θα συμπεριλαμβάνει την υπολογιστική σκέψη στα τεστ άλλων επιστημών (π.χ. μαθηματικά), αλλά θα περιλαμβάνει και διακεκριμένο τεστ πληροφορικής!
Η καθυστέρηση της προσαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας της χώρας στις απαιτήσεις της εποχής μας είναι η βασική πηγή του brain drain. Στις Η.Π.Α διδάσκουν πλέον την επιστήμη της πληροφορικής – όχι μόνο τις ΤΠΕ – από το Δημοτικό και εκτεταμένα σε όλη την διάρκεια τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης!
Εάν θέλουμε να μάθουν τα παιδιά αγγλικά η πρόσθεση ωρών, και μάλιστα σε νηπιακές ηλικίες από εκπαιδευτικούς χωρίς παιδαγωγική επάρκεια, είναι ατελέσφορη και εξυπηρετεί συντεχνιακά συμφέροντα. Το μόνο που θα καταφέρετε με αυτά είναι να αρχίσουν τα φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο και να δυσφορούν οι γονείς.
Η πρόταση μου είναι να αλλάξει εντελώς ο τρόπος διδασκαλίας των αγγλικών στο ελληνικό σχολείο. Αρχίζοντας από Γ’ και Δ’ τάξη του δημοτικού σχολείου έως και την Γ’ γυμνασίου.
1. Μικρά φροντιστηριακά τμήματα (8 έως 10 μαθητές).
2. Χωρισμός των μαθητών σε ανάλογα επίπεδα.
3. Αλλαγή διδακτικού υλικού- βιβλίων με επιλογή εγκεκριμένου από το εμπόριο.
4. Συνεχεία των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών τουλάχιστον για διετία στο ίδιο σχολείο.
5. Συνεχεία του τμήματος με τον δικό του ρυθμό ανεξάρτητα από την τάξη που φοιτούν.
Έτσι θα σταματήσουν τα φροντιστήρια και τα παιδιά θα μάθουν αγγλικά.
Με το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μεταξύ άλλων αναδείχθηκαν και πολλές ελλείψεις στις ψηφιακές δεξιότητες μαθητών και εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, θεωρώ κοινή λογική ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν πρέπει να αποδειχτεί επικοινωνιακό τέχνασμα αλλά ένας θεσμός που θα ενισχυθεί και θα ‘τρέχει’ παράλληλα με την παραδοσιακή τάξη για ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού και τη δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας. Έτσι μόνο θα είμαστε έτοιμοι όχι μόνο για μελλοντικές καταστάσεις καραντίνας αλλά για τις απαιτήσεις της εποχής γενικότερα. Με δεδομένη λοιπόν την αναγκαιότητα ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων πώς ακριβώς ενισχύεται ο τομέας των ΤΠΕ και της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση? Η παρούσα κατάσταση σίγουρα δεν αντανακλά το εκπ/κο σύστημα μιας χώρας που επενδύει στην ψηφιακή κουλτούρα.
Θεωρώ σε αυτά τα πλαίσια ότι οι ώρες πληροφορικής στο δημοτικό θα έπρεπε να γίνουν 2 – τουλάχιστον στις Δ,Ε ΣΤ τάξεις δημοτικού.Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί ουσιαστική μέριμνα για την τεχνική υποστήριξη των σχολείων η οποία προς το παρόν εναπόκειται στο φιλότιμο του εκάστοτε εκπαιδευτικού πληροφορικής.
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ενίσχυση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών όταν η β ξένη γλώσσα διδάσκεται μόνο 2 ώρες εβδομαδιαίως, σε τμήματα 25-27 ατόμων και με τεράστια ανομοιογένεια όσον αφορά το επίπεδο (μιας και στο γυμνάσιο δίνεται η δυνατότητα αλλαγής β ξένης γλώσσας και υπάρχουν στο ίδιο τμήμα μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί ποτέ τη συγκεκριμένη ξένη γλώσσα, αλλά και μαθητές που την έχουν διδαχθεί για δύο χρόνια στο Δημοτικό). Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει συνέχεια στη διδασκαλία της β ξένης γλώσσας σε δημοτικό και γυμνάσιο, αύξηση ωρών διδασκαλίας από 2 σε 3, ουσιαστική αναβάθμιση των σχολικών εγχειριδίων και εναρμόνιση τους με τον τύπο εξετάσεων του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, ούτως ώστε να είναι σε θέση οι μαθητές να αποκτούν στο τέλος του γυμνασίου το αντίστοιχο πιστοποιητικό.
Εάν θέλουμε να μάθουν τα παιδιά αγγλικά η πρόσθεση ωρών, και μάλιστα σε νηπιακές ηλικίες από εκπαιδευτικούς χωρίς παιδαγωγική επάρκεια, είναι ατελέσφορη και εξυπηρετούν συντεχνιακά συμφέροντα.Το μόνο που θα καταφέρετε με αυτά είναι να αρχίσουν τα φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο και να δυσφορούν οι γονείς.
Η πρόταση μου είναι να αλλάξει εντελώς ο τρόπος διδασκαλίας των αγγλικών στο ελληνικό σχολείο
1. Μικρά φροντιστηριακά τμήματα (8εως 10 μαθητές).
2. Χωρισμός των μαθητών σε ανάλογα επίπεδα.
3. Αλλαγή διδακτικού υλικού- βιβλίων με επιλογή εγκεκριμένου από το εμπόριο.
4. Συνεχεία των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών τουλάχιστον για διετία στο ίδιο σχολείο.
5. Συνεχεία του τμήματος με τον δικό του ρυθμό ανεξάρτητα από την τάξη που φοιτούν.
Έτσι θα σταματήσουν τα φροντιστήρια και τα παιδιά θα μάθουν αγγλικά.
Η ¨Πληροφορική¨ που έχουμε βαφτίσει στο Ελληνικό σχολείο ως ΤΠΕ ας παραμείνει όπως είναι. Πρέπει όμως επιτέλους να γίνει μάθημα Πληροφορικής στα Δημοτικά εάν θέλουμε να μην έχουμε ακόμα και σε 12 χρόνια από τώρα ψηφιακά αναλφάβητους πολίτες. Η πρόταση μου είναι η εξής:
—> 1 ώρα ΤΠΕ σε όλες τις τάξεις και επιτέλους να βγει ένα βιβλίο ώστε να αναβαθμιστεί το μάθημα.
—> 1 ώρα Προγραμματισμό σε όλες τις τάξεις (ίσως 2 σε Ε-ΣΤ). Εδώ μπορούν να γίνονται άπειρες δραστηριότητες στις μικρές τάξεις χωρίς υπολογιστή έως να αναπτύξουν δεξιότητες με τις ΤΠΕ. Φυσικά να γίνει χρήση της γλώσσας Scratch (Γ-Δ-Ε-ΣΤ) & ScratchJr (Α-Β, όπου υπάρχει desktop εφαρμογή εκτός από την εφαρμογή για ταμπλέτες). Εννοείται ότι και εδώ θα πρέπει να υπάρχει ένα βιβλίο με στόχους, θεωρεία και δραστηριότητες και ανοιχτά project, κάτι το οποίο είναι αρκετά απλό καθώς υπάρχει πολύ υλικό.
Πως ακριβώς ενισχύεται το μάθημα ΤΠΕ, όταν παραμένει 1 ώρα για κάθε τάξη; Κατά τ’ άλλα ελάτε πληροφορικοί να τρέξτε την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η μελέτη περιβάλλοντος/γεωγραφία καθίσταται πλέον ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα, τα επαγγέλματα με τα οποία θα καταπιαστούν τα παιδιά του δημοτικού όταν έρθει η ώρα θα αφορούν σχεδόν αποκλειστικά είτε το περιβάλλον είτε τη μηχανολογία. Αυτά τα 2 μαθήματα χρειάζονται περισσότερες από 3 ή 2 ώρες, να αποκτήσουν από νωρίς τα παιδιά μια ευαισθησία και μια κατανόηση της θεμελιώδους σχέσης ανθρώπου-φύσης.
Επίσης, γυμναστική πρέπει να γίνεται κάθε μέρα, σε όλες τις ηλικίες, όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα – αν δε νιώθει καλά το σώμα, δε μπορείς και να παράξεις γνώση.
Θεωρώ ότι η ύπαρξη δύο ωρών Θρησκευτικών σε τάξεις του Δημοτικού και η παραμονή του μονόωρου μαθήματος ΤΠΕ είναι προς τη λάθος κατεύθυνση και δεν εξυπηρετεί σε καμία περίπτωση το σύγχρονο σχολείο.
– Προτείνεται η μείωση των Θρησκευτικών κατά μία ώρα στις τάξεις Γ-Δ και η αύξηση των ΤΠΕ κατά 1 ώρα αντίστοιχα.
– Προτείνεται η αφαίρεση 1 ώρας Αγγλικών (από τις τάξεις Ε-ΣΤ), αφού έχει ενισχυθεί σε όλες τις τάξεις και η αύξηση μιας ώρας της Πληροφορικής. Η προσθήκη αυτή να αφορά μάθημα Υπολογιστικής Σκέψης και Προγραμματισμού (Coding) στις τάξεις Ε-ΣΤ, αντίστοιχα με το Βρετανικό σύστημα, όπου έχει εισαχθεί ο προγραμματισμός από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.