Το άρθρο 30 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται και απασχολούνται, δυνάμει συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων και ιδίως του άρθρου 36 του παρόντος νόμου.».
Επιτέλους ένα νομοσχέδιο πραγματικά φιλελεύθερο.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι σαν τους δημόσιους ΜΟΝΙΜΟΙ. Σε ποιον άλλο τομέα της ιδιωτικής οικονομίας συμβαίνει αυτό;
Διαβάζω μερικά σχόλια και ρωτώ : οι γιατροί στα ιδιωτικά νοσοκομεία για να κάνουν καλά την δουλειά τους επιδιώκουν μονιμότητα ; Όταν νοσηλεύουν κάποιον ασθενή και δίνουν εξιτήριο, το εξιτήριο αυτό σφραγίζεται απο δημόσιο νοσοκομείο ;
Απαραίτητη προυπόθεση για να είσαι καλός στην δουλειά σου είναι η μονιμότητα ; Αν ισχύει αυτό τότε γιατί τα δημόσια σχολεία βρίσκονται σ’ αυτή την κατάσταση ;
Όταν ο κ. Τσίπρας πήγε να γράψει τα παιδιά μου σε ιδιωτικό σχολείο μίλησε με τον ιδιοκτήτη του Σχολείου, αυτόν εμπιστεύτηκε, δεν ζήτησε να δει το soviet των εκπαιδευτικών !!!
Το νομοσχέδιο μετατρέπει το ιδιωτικό σχολείο σε επιχείρηση και τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς σε ανειδίκευτους εργάτες. Ασφαλώς εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ιδιοκτητών-σχολαρχών που δεν θέλουν κανένα κρατικό έλεγχο ούτε στους τίτλους σπουδών που εκδίδουν και κυρίως στη ρύθμιση των σχέσεών τους με τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Η διάλυση του ασφαλούς εργασιακού κλίματος στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευση κατά τη γνώμη μου μάλλον θα χειροτερέψει τις παρεχόμενες υπηρεσίες παρά θα τις βελτιώσει μέσω του φερόμενου ως «υγιούς ανταγωνισμού». Άν κάποιοι εκπαιδευτικοί του ιδιωτικού τομέα δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και ενώ θα πρέπει να απολυθούν τους υπερασπίζεται η παρούσα νομοθεσία τούτο δεν συνεπάγεται πως πρέπει να διαλυθεί πλήρως το ισχύον εργασιακό καθεστώς για να σταματήσουν κάποιες παθογένειες. Αν πράγματι ήταν αυτή η μέριμνα του υπουργείου θα μπορούσε να θεσπίσει ένα όργανο που να κάνει καλύτερο έλεγχο και να αξιολογεί με περισσότερη ακρίβεια. Το νομοσχέδιο όμως κατατίθεται για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα μόνο των ιδιοκτητών των σχολείων
Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα γίνουν εποχιακοί υπάλληλοι και θα πληρώνονται από τα λεφτά που πληρώνω εγώ ως φορολογουμενη το καλοκαίρι, επειδή ο ιδιοκτήτης του ιδιωτικού σχολείου θα τους απολύει;
Γιατί θέλετε να εξουθενώσετε τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό;
Να ελέγξετε τι έργο παρήγαγαν οι δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ;
Τι κάνετε δηλαδή; Εφαρμόζετε αυτά που σας υπαγόρευσαν οι σχολάρχες .
Στέλνετε πάλι τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο υπουργείο εργασία;, να τους κάνετε εμπορουπάλληλους ;
Αυτούς που συντηρούν ένα κάποιο επίπεδο στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ;
Ξέρουμε ότι είσαστε το εξιλαστήριο θύμα . Με το πρόσχημα του κακού νομοσχεδίου σας αλλάζει υπουργείο και ούτε γάτα ούτε ζημιά.
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 36 ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ Η ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΚΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 30 ΤΟΥ Ν.682/77.
Η ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι μια απλή ιδιωτική επιχείρηση. Οι εκπαιδευτικοί τηων ιδιωτικών σχολείων δεν είναι υπάλληλοι σε μαγαζί που αν δεν εξυπηρετούν τον πελάτη απολύονται. Παράγουν παιδαγωγικό έργο και γι’ αυτό πρέπει να προφυλάσσονται από εξωγενείς πιέσεις. Η ανασφάλεια θα οδηγήσει σε αποδοχή παράνομων πράξεων του εργοδότη. Κι επειδή ο βαθμός του εθνικού απολυτηρίου θα μετράει στο μέλλον, αυτό θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερο υποβιβασμό των δημόσιων σχολείων.
Θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα στους επαΐοντες στα οποία δεν μπορώ να βρω απάντηση σε όσα έχω διαβάσει.
Υπάρχει κάποια δικλείδα ασφαλείας ότι ο εργοδότης δεν θα προβαίνει σε ανακύκλωση προσωπικού, εκδιώκοντας όποιον γερνάει, που είναι και πιο ακριβός;
Η περιβόητη κατάργηση της διετίας δεν είναι μια φούσκα από τη στιγμή που απελευθερώνονται οι απολύσεις;
Το ελαστικό ωράριο δεν σημαίνει, ενδεχομένως, υπογραφή με το ζόρι από τον εργαζόμενο ότι αποδέχεται περιορισμένο ωράριο, άρα μικρότερο μισθό;
Έχετε σκεφτεί ότι το αλισβερίσι με τους βαθμούς, που ήδη γίνεται, θα ενταθεί, από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί, φοβούμενος την απόλυση, να αντιταχθεί στη επιβαλλόμενη χαριστική βαθμολογία;
Οι δραστηριότητες, πέραν του ωραρίου, που, πλέον με τις ευλογίες του νομοθέτη, θα μπορεί να προγραμματίζει η σχολική μονάδα δεν μπορούν να γίνουν πεδίο περαιτέρω εκμετάλλευσης του εργαζομένου;
Λυπάμαι, αλλά οι εμπνευστές και θιασώτες του παρόντος νομοσχεδίου δεν ξέρουν τι αληθινά συμβαίνει στην ιδιωτική εκπαίδευση, είτε γιατί δεν έχουν ποτέ δουλέψει σε αυτή είτε γιατί ακούνε ακατάλληλους ανθρώπους.
Φυσικά, ο επιχειρηματίας οφείλει να έχει το δικαίωμα και να απολύει, όταν ο διδάσκων κρίνεται ανεπαρκής, αλλά υπό αυστηρές προϋποθέσεις.
Τα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι πρατήρια βαθμών και απολυτηρίων ούτε πεδία επιχειρηματικότητας που πρέπει να λειτουργούν με τη στυγνή λογική της αγοράς. Είναι χώροι που παρέχουν παιδεία. Αυτό φαίνεται ότι πολλοί το αγνοούν. Εκτός κι αν δεν γνωρίζουν το περιεχόμενο του όρου (!)
Η εσκεμμένη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου έχει οδηγήσει χιλιάδες οικογένειες να επιλέξουν την ιδιωτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους και πολύ καλά κάνουν. Ας επιτρέψετε, λοιπόν, στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να ασκούν απερίσπαστοι το λειτούργημά τους χωρίς το πιστόλι στον κρόταφο, χωρίς να φοβούνται τους μαθητές τους, χωρίς να χάνουν την αξιοπρέπεια τους, προσποιούμενοι. Άλλωστε, ιδιωτικά σχολεία δεν είναι τα ντουβάρια, αλλά οι εκπαιδευτικοί. Η επιτυχία ενός ιδιωτικού σχολείου οφείλεται αποκλειστικά σε αυτούς. Είναι ο χώρος εργασίας τους που τους δίνει ψωμί. Πρώτοι, λοιπόν, οι ίδιοι επιθυμούν το σχολείο να πηγαίνει καλά, για να έχουν δουλειά, οπότε, θέλοντας και μη, οι περισσότεροι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Δεν νομίζω ότι το νομοσχέδιο αυτό θα τους καταστήσει περισσότερο παραγωγικούς. Πληγωμένους και θυμωμένους ίσως.
Αφού το Υπουργείο δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ ενός υπαλλήλου μιας ιδιωτικής εταιρίας και ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού που έχει την ευθύνη της εκπαίδευσης της νέας γενιάς, τότε δεν υπάρχει καμία σωτηρία για την Χώρα…
Να ενημερώσει κάποιος την Κα Κεραμέως σχετικά με την τύχη του Κοντογιαννόπουλου, της Διαμαντοπούλου, του Αρβανιτόπουλου… Όλοι αυτοί ξήλωσαν, λίγο ή πολύ, την εργασιακή ειρήνη στα Ιδιωτικά σχολεία και εξαφανίστηκαν από το πολιτικό προσκήνιο. Κρίμα για την Κα Κεραμέως που είναι νέα και θα έχει την ίδια τύχη.
Τα ιδιωτικά σχολεία δεν ταυτίζονται με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η Εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση της πολιτείας προς τους πολίτες και η Πολιτεία εκχωρεί τη δυνατότητα σε Ιδιωτικές Μονάδες. Οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και η νομιμότητα στα ωρολόγια προγράμματα πρέπει να εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας.
Τα ιδιωτικά σχολεία προσφέρουν υπηρεσίες κατά παραχώρηση από την Πολιτεία ενός δημόσιου αγαθού που είναι η εκπαίδευση. Δεν είναι λοιπόν απλές επιχειρήσεις και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι υπάλληλοι. Να αποσυρθεί άμεσα όλο αυτό το Νομοσχέδιο-έκτρωμα.
Η ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στην κοινή εργατική νομοθεσία υπονομεύει το λειτούργημά τους καθιστώντας τους έρμαια στις πιέσεις (απειλές, κλίμα τρομοκράτησης) από την πλευρά όσων σχολαρχών πιστεύουν ότι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να είναι αποδοτικός μόνο με τη χρήση βούρδουλα. Ό,τι ακριβώς ισχύει μέσα στην τάξη, όπου οι μαθητές δεν πρέπει να νιώθουν φόβο και ανασφάλεια, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς.
Για να επιτελέσει το έργο του ένα Σχολείο, χρειάζεται κλίμα εμπιστοσύνης, καλής συνεργασίας και ασφάλειας.
Συμφωνώ απόλυτα με ως άνω ……10 Ιουλίου 2020, 23:18 | Κώστας Αντωνιάδης Σε ιδιωτικό σχολείο για να αντικατασταθει εκπαιδευτικος μετά τα 2 χρόνια να πρέπει να αποφασίσουν 3 δικαστές????? <> που έλεγε και ο Αυλωνίτης
ειναι θετικό η κατάργηση τησ διετίας αλλα η μετατροπή των συμβάσεων εργασίας δημιουργεί και δεν προστατεύει απο την αφθαιρεσία των σχολαρχών,τις ενδεχόμενες απειλές για την απώλεια της εργασίας τους.
Δυστυχώς αντί να επικεντρώνετε το υπουργείο στον ελεκτικό του μηχανισμό για την έννομη λειτουργία των εκπαιδευτηρίων σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα του κράτους προσπαθεί να μεταβάλει το ωράριο, τις συμβάσεις..κα
ο νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν μπορεί οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να έχουν προνόμια που οι άλλοι εργαζόμενοι δεν έχουν. Τέλος το καθεστώς των προνομίων. Πού ακούστηκε μετά από δύο χρόνια να πρέπει να αποφασίσουν οι δικαστές αν θα αντικατασταθεί ένας ιδιωτικός εκπαιδευτικός.
Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για παλαιότερους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς (με πάνω από 25 χρόνια υπηρεσίας) οι οποίοι διάλεξαν να εργαστούν στο ιδιωτικό σχολείο και όχι στην δημόσια εκπαίδευση, βασίζοντας τη ζωή τους στο τότε νομικό πλαίσιο και στην όποια εξασφάλιση παρείχε. Η αλλαγή του πλαισίου αυτού, και μάλιστα σε μια ηλικία με την οποία οι εργαζόμενοι με ίσα χρόνια υπηρεσίας στο Δημόσιο ετοιμάζονται για σύνταξη, θα τους δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα. Οι άνθρωποι που στήριξαν την ιδιωτική εκπαίδευση όλα αυτά τα χρόνια θα βρεθούν, λίγο πριν τη σύνταξη, στην ανεργία; Ποια είναι η πρόβλεψη γι αυτούς;
Ειμαι ιδιωτικός εκπαιδευτικός από επιλογή εδώ και 25 χρόνια και έχω ζήσει χρόνια σε πολύ διαφορετικά νομικά πλαίσια. Κάθε νέος νόμος καλείται να θεραπεύσει αρρυθμίες και δυσλειτουργίες σε τομείς της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας. Ποιά είναι άραγε ηεπείγουσα;!! ανάγκη γιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο; Το υπουργείο αντί να θέσει στόχους γιά την παιδεία συνδέοντας κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα με τις σύγχρονες ανάγκες εκπονώντας νέα προγράμματα σπουδών φένει νόμο γιά την ιδιωτική εκπαίδευση εξυπηρετώντας μιά μικρή επιχειρηματική ομάδα που δεν συνεισφέρει στη εξωστρεφή ΠΑΡΑΓΙΚΗ ανασυγκρώτηση. Λυπάμαι που οι οπαδοί του εκσυγχρονισμού; νομίζουν πως πρόοδος είναι η η εξυπηρέτηση επιχειρηματικών ομάδων. Που χάθηκε το νέο αναπτυξιακό μοντέλο που χρειάζεται η χώρα αυτές είναι οι προτεραιότητες μιας πατριωτικής πολιτικής σήμερα ; Λίγη ντροπή.
Πολλά τα ερωτήματα και οι ασάφειες.
1) Σε ποιον φορέα τελικά ανήκουν οι καθηγητές ιδιωτικών σχολείων; Διαφοροποιούνται από τους διοικητικούς υπαλλήλους; Πώς;
2) Είμαι 55 χρόνων. Αν απολυθώ τα επόμενα χρόνια, μπορώ να εργαστώ ως αναπληρώτρια; Θα αναγνωριστεί η προϋπηρεσία μου;
3) Πώς και από ποιους θα κριθεί η νομιμότητα της απόλυσής μου; Κι αν είναι καταχρηστική;
4)Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δε φοβούνται την αξιολόγηση. Αξιολογούνται κάθε χρόνο. Από τη διεύθυνση, τους γονείς, τους μαθητές. Όσα χρόνια είμαι στο σχολείο, ο ασυνεπής εκπαιδευτικός απολυόταν. Δεν εμπόδιζε κανείς τον ιδιοκτήτη να διώξει αυτόν που δεν έκανε σωστά τη δουλειά του.Δεν υπάρχει ούτως ή άλλως μονιμότητα στο ιδιωτικό σχολείο. Τι εξυπηρετεί, λοιπόν, η αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς;
Δεν ξέρω ποιος είναι αρμόδιος να δώσει απαντήσεις, αλλά αυτές πρέπει να δοθούν. Άμεσα.
Ισχυρό σχολείο σημαίνει ισχυρός σύλλογος διδασκόντων. Όταν οι εκπαιδευτικοί από ψυχή του Σχολείου μετατρέπονται σε υπαλλήλους που λειτουργούν υπό το φόβο μιας επικείμενης απόλυσης ή μέσα σε ένα πλαίσιο ρευστών εργασιακών ωραρίων που τους αφήνει έκθετους στις ορέξεις και τις «εμπνεύσεις» των σχολαρχών, τότε το Σχολείο μετατρέπεται σε γραμμή παραγωγής αποφοίτων. Δεν γίνεται να διαμορφώνονται ελεύθεροι πολίτες μέσα σε σχολεία όπου οι δάσκαλοι δεν αισθάνονται ελεύθεροι και ασφαλείς. Όσοι αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση πρωτίστως ως επένδυση, ας πάνε να επενδύσουν αλλού. Όχι στον ιερό χώρο μας!
Όσοι, τέλος, σπεύδουν να συγχαρούν την κυβέρνηση, ας αναρωτηθούν γιατί το νομοσχέδιο εμφανίστηκε μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς…
Πάντως όχι για το καλό των μαθητών… Κρίμα.
Αγαπητοί γονείς που αγωνιάτε για την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών σας, να θυμάστε ότι ο καλός εκπαιδευτικός δεν προκύπτει από το φόβο της απόλυσης. Ο υπάκουος, πειθήνιος, ο φοβισμένος και άβουλος εκπαιδευτικός προκύπτει. Και δεν είναι καλό παράδειγμα για τα παιδιά σας…
ένας γονιός
το νομοσχέδιο θα πρεπει να αποσυρθει. το σχολείο θα γινει super market, οι μαθητες προιοντα ,ο καθηγητης θα εργαζεται με το φοβο της απόλυσης.Ετσι, θα υπαρξουν παραχαραξεις βαθμολογιων, μειωσεις ωραρίων κ.τ.λ. ο μόνος που γνωρίζει τις πραγματικές συνθήκες μεσα στην τάξη ειναι ο δάσκαλος . Αυτος είναι που εμπνέει τους μαθητες . ετσι χάνεται ο κυρίαρχος ρόλος του .πρέπει να διορθωθεί αυτό το λάθος πριν είναι αργά.
Το νομοσχέδιο αμφισβητεί εμφανώς τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης (άρθρο 16 του Συνταγματος) και αυτόματα θέτει ζητήματα εγκυρότητας των τίτλων σπουδών που εκδίδουν τα ιδιωτικά σχολεία.
Ερωτήσεις-απορίες
Σχετικά με τις συμβάσεις αορίστου χρόνου θα ισχύσει το ίδιο και στα δημόσια σχολεία;
Τι θα γίνεται με αυτούς/ες που απολύονται; Τι θα ισχύσει;
Βοηθάει αυτός ο νόμος στην βελτίωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης;
Με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε ομηρεία λόγω της δυνατότητας των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων να τους απολύουν ελεύθερα, δεν υπάρχει καν λόγος να φοιτούν οι μαθητές σε ιδιωτικά Γυμνάσια και Λύκεια. Ας τους στέλνουν τους-ισότιμους με του δημοσίου- τίτλους σπουδών Λυκείου και Γυμνασίου στο σπίτι τους.
Φυσικά θα είναι και άριστοι τίτλοι με μικρές διαφορές ανάμεσα στο 19,5 και το 20. Δε θα στοιχίζει παρά μόνο από 5.000 μέχρι 10.000 ευρώ το κεφάλι ετησίως. Και τα δικά μας παιδιά των δημόσιων Λυκείων με μειονέκτημα σε οποιαδήποτε αξιολόγηση-μόρια στην εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο και γενικά την καριέρα τους.
ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΟ.
Αφού λοιπόν τα ιδωτικά σχολεία μετατρέπονται σε επιχειρήσεις τύπου super market δε θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να παρέχουν τίτλους σπουδών ισοδύναμους του δημοσίου .Επίσης οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι οι χαμηλότεροι που δίνονται σε αποφοίτους ΑΕΙ .
1. Εαν κρινεται οτι η αδυναμια των ιδιωτικων σχολειων να προσφερουν την οποιαδηποτε προστιθεμενη αξια περαν του υψηλοτερου κοινωνικοοικονομικου υποβαθρου [PISA 2016] οφειλεται στην απουσια της απειλης απολυσης, εχει καλως
2. Εαν οντως η ‘περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων’ κρινεται ουσιωδης, τοτε γιατι αγνοειται η εκτυφλωτικος συγκεντρωτισμος του Υπουργειου σε εκπαιδευτικα θεματα; Οπως υπαινιχθηκε σε παραπανω σχολειο, μηπως υπαρχει αντιφαση στο »[οι εκπ/κοι]υπάγονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας’ με τον υπερ-αναλυτικο προσδιορισμο απο το Υπουργειο του αντικειμενου της εργασιας των;
3. Εαν ψηφιστει η διαταξη ως εχει, δεν απομενει στην ΟΙΕΛΕ παρα να διατρανωσει την αντιθεση της στην πιθανοτατα αντισυνταγματικη αρνηση του Υπουργειου λογω πιεσεων της ΟΛΜΕ να λαβει υποψην την προυπηρεσια των ιδιωτικων εκπ/κων για τις προσληψεις μεσω ΑΣΕΠ εκτος αν εχουν απολυθει.
Με την διάταξη αυτή η Υπουργός απελευθερώνει τις απολύσεις εκπαιδευτικών.Θα πρέπει όμως να μεριμνήσει να προστατεύσει τον εκπαιδευτικό που έχει υπηρετήσει πολλά χρόνια στο ιδιωτικό σχολείο και είναι πλέον ασύμφορος για τον εργοδότη λόγω υψηλότερου μισθού και λιγότερων ωρών διδασκαλίας . Γιατί θα υπάρξουν και τέτοιες απολύσεις.Πρέπει απαραίτητα,χωρίς επιπλέον προϋποθέσεις, να μοριοδοτείται η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε ιδιωτικό σχολείο στον πίνακα διορισμού αναπληρωτών Είναι προϋπηρεσία που προσφέρεται σε σχολική μονάδα που τελεί υπό τον έλεγχο του κράτους και η μη προσμέτρησή της αποτελεί άνιση μεταχείριση μεταξύ εκπαιδευτικών.
Πρόκειται περί μιας νομοθετικής παρέμβασης που διαλύει πλήρως την έννοια του ιδιωτικού σχολείου ως παρόχου δημόσιου αγαθού και το παραδίδει βορά στα επιχειρηματικά συμφέροντα, όπου το κέρδος θα είναι το μοναδικό ζητούμενο. Το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών ήταν αυτό που τούς έκανε λειτουργούς και παράλληλα λειτουργούσε ως προστασία των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία… θα μείνει στην ιστορία ως ένα προμελετημένο έγκλημα
Απαράδεκτη ρύθμιση..!! Οδηγεί στην καταγγελία των συγκεκριμένων συμβάσεων και σε εκβιαστικες συμπεριφορές εργοδοτών..
Διαφωνώ με το συγκεκριμένο άρθρο..θεωρώ ότι θα καταστήσει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς έρμαια των διαθέσεων της άλλης πλευράς, δηλ. των εργοδοτών..
Στα ιδιωτικά σχολεία το ωράριο δεν τηρήθηκε ποτέ…εργαζόμαστε απο το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα..χριστούγεννα και πάσχα και καλοκαίρι μέχρι τέλος ιουλίου εργαζόμαστε..αναλύστε καλύτερα και διευκρινίστε τη σύμβαση λεπτομερώς δεν ήμασταν ποτέ μόνιμοι όπως θεωρεί ο κόσμος. Και η προυπηρεσία ειτε απόλυσης είτε παραίτησης στο τέλος του διδακτικού έτους να προσμετράται.Το επάγγελμα αυτό κάποτε ήταν λειτούργημα και ο εκπαιδευτικός είχε μια θέση κύρους και αξιοπρέπειας η οποία πλέον δεν υπάρχει.
Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο γύρισα χρόνια πίσω όταν ως μαθήτρια Γ’ Λυκείου μεγάλου ιδιωτικού σχολείου έπρεπε να δώσω εξετάσεις σε επιτροπή του Δημοσίου προκειμένου το απολυτήριό μου να είναι ισότιμο με το απολυτήριο ενός οποιουδήποτε δημόσιου σχολείου.
Στις εφηβικές παρέες τότε έπρεπε να εξηγήσεις ότι το σχολείο σου αν και ιδιωτικό δε χάριζε βαθμούς ούτε μοίραζε αριστεία.
Αυτά συνέβαιναν πριν από 40 χρόνια περίπου.
«Εκσυγχρονισμός στην Ιδιωτική Εκπαίδευση»
Επιτέλους ένα σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση με τις αυτονόητες ρυθμίσεις. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ο συγκεκριμένος κλάδος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών να εξαιρείται και να προστατεύεται περισσότερο σε σχέση με όλους τους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Πρόκειται για επιχείρηση που δεν είναι του δημοσίου. Οι γονείς έχουν δικαίωμα να επιλέξουν το δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο, πληρώνουν για το ιδιωτικό και έχουν υψηλές απαιτήσεις. Το ιδιωτικό σχολείο κρίνεται πρώτα απ όλα από τους γονείς που το επιλέγουν.
Οι ιδιοκτήτες χρηματοδοτούν τη ΝΔ και η ΝΔ νομοθετεί αυτά που θέλουν οι εργοδότες. Θερμά συγχαρητήρια!
Υπέρ προστατευτισμός στον Ιδιωτικο τομέα !!!! Τολμηρή ρύθμιση σε μια άτολμη χώρα. Το κοινό εργατικό δίκαιο προστατεύει υπέρ αρκετά πλέον και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, όπως τους ιδιωτικούς γιατρούς στα ιδιωτικά νοσοκομεία και τόσους άλλους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Οποίος θέλει μονιμότητα στο δημόσιο.
ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ
Δεν είναι ότι επιτρέπουν τις απολύσεις:
ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ!
– Ο εκπαιδευτικός που κρίνεται ανεπαρκής στο έργο του μπορεί να απολυθεί και με το τρέχον νομικό πλαίσιο (682, αρθρ. 30). Όμως, οι Ιδιοκτήτες θέλουν νόμο για να απολύουν αυτούς που, παρότι είναι επαρκείς, αντιστέκονται στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες στα εργασιακά, τις αντιπαιδαγωγικές πρακτικές φροντιστηριοποίησης του σχολείου και τις αντιεπιστημονικές και αντιδημοκρατικές ερμηνείες και προσαρμογές των μαθημάτων, ιδιαιτέρως των κοινωνικών-ανθρωπιστικών επιστημών.
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
– Στο Σύνταγμα (άρθρο 16) ορίζεται ότι «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους» (παρ. 2) και ξεκαθαρίζεται ότι η προαγωγή της ελεύθερης διδασκαλίας είναι υποχρέωση του κράτους (παρ. 1). Αυτή η γενική αρχή εκφράζεται στο άρθρο 30 του 682, όπου υγκεκριμενοποιείται
ο τρόπος διασφάλισής της: η ελευθερία διδασκαλίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και η προστασία τους από την αυθαιρεσία των ιδιοκτητών σχολείων εξασφαλίζεται από ανεξάρτητη Επιτροπή.
– Επειδή οι ιδιοκτήτες σχολείων είναι επιχειρηματίες που έχουν ως πρώτο μέλημα το κέρδος –ενώ για το κράτος «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή» και υποχρεούται να προάγει την ελεύθερη διδασκαλία–, θεσπίζεται δημόσιος έλεγχος από ανεξάρτητη Επιτροπή, ώστε η επιχειρηματική τους δραστηριότητα στην εκπαίδευση να μην παραβιάζει τους όρους που το κράτος προβλέπει, προκειμένου να μην βλάπτονται ούτε οι μαθητές ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε και η κοινωνία.
– Θα πρέπεινα καταλάβουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων ότι επέλεξαν να κερδοσκοπήσουν στο πολύ ιδιαίτερο και ευαίσθητο κοινωνικό πεδίο της παιδείας.
– Ο δημόσιος έλεγχος και ο ορισμός κριτηρίων σχετίζεται με τη διασφάλιση των προϋποθέσεων –μεταξύ αυτών και της ελεύθερης διδασκαλίας– για τη διαπαιδαγώγηση σφαιρικά αναπτυγμένων προσωπικοτήτων και την προαγωγή της επιστήμης και της δημοκρατίας.
Η κατάργηση του προστατευτικού πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς είναι αντισυνταγματική! Η κατάργηση της διετίας από τον Σεπτέμβριο, φυσικά, και όχι από την ψήφιση του νόμου, γιατί αυτό βολεύει τους σχολάρχες, οδηγεί σε απλές συμβάσεις αόριστου χρόνου.
Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η ιδιότητα του εκπαιδευτικού λειτουργού και μπαίνει στη θέση της ο όρος αναλώσιμος και φτηνός υπάλληλος…Ελεύθερες απολύσεις στη μέση του έτους με μισή αποζημίωση του εργατικού δικαίου. Το πιστόλι στον κρόταφο του ιδιωτικού εκπαιδευτικού! Από την κα Κεραμέως. Βεβαίως βεβαίως…με αγάπη.
Απογοήτευση και εξαθλίωση. Με άλλα λογια οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηριων μπορούν να προσλαμβάνουν οπότε θέλουν, με ότι μισθό θέλουν, να απολυουν οπότε θέλουν και να αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται όσες ώρες θέλουν καθώς μιλάμε για ένα ελευθερο ωραριο που καμιά ασφάλεια δεν προβλέπει για τους εκπαιδευτικούς. Ποιος εκπαιδευτικός θα μείνει με αυτες τις συνθήκες; προσπαθώ να καταλάβω πως βελτιώνεται και εσκυγχρονιζεται το ιδιωτικό σχολείο στη Ελλάδα; τα σχολεία τα κάνουν οι εκπαιδευτικοι! Ποιο θα είναι το επίπεδο εκπαίδευσης μετά από αυτές τις συνθήκες επαγγελματικής εξαθλίωσης; που ακούστηκε εκπιδευτικος φορέας να μην υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας αλλά στο Εργασίας; είναι πολύ εύκολο κάποιος να αναρωτηθεί ποιον ωφελεί…
Η επισφάλεια, ο φόβος και η αποδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού, κάθε άλλο παρά πρόοδο, δημιουργικότητα και έμπνευση για το έργο του προσφέρουν.
Κατά συνέπεια αφήνουν τα παιδιά μας απροετοίμαστα στις προκλήσεις της κοινωνίας που θα κληθούν να συμμετέχουν.
Είναι κρίμα να γίνεται τόση προσπάθεια με ένα σωρό αρνητικές μεθοδεύσεις εναντίον των εκπαιδευτικών, που μόνο προσχηματικά και σαφώς υποκριτικά εκφράζουν υγιείς προθέσεις.
Η εκπαίδευση είναι μια! Ιδιωτική και δημόσια προς το συμφέρον μαθητών και εκπαιδευτικών, οχι των σχολάρχων που χρηματοδοτούν την κυβέρνηση. Λυπάμαι πολύ
Επειδή είμαι ιδιωτικός εκπαιδευτικός από επιλογή με θητεία 25 χρόνων καταθέτω την άποψή μου. Κάθε νόμος άρα και αυτός απαντά σεσυγκεκριμένες ανάγκες . Ποιά επείγουσα;! ανάγκη υποχρεώνει το υπουργείο να νομοθετήσει γιά την ιδιωτική εκπαίδευση; Εχει απαντήσει το υπουργείο σε βασικά προβλήματα στόχων της παιδειας εκσυχρονισμού των προγραμμάτων σπουδών συνδεσης της εκπαίδευσης με το νέο παραγωγικό μοντέλο του τόπου; Δυστυχώς γιά όλα αυτά και πολλά ακομη δεν γίνεται καν συζήτηση. Λυπάμαι γιά τους οπαδούς του εκσυγχρονισμού που δεν βλέπουν ή δεν θέλουν να δούν πως το νομοσχέδιο εξυπηρετεί μιά μικρή επιχειματική ομάδα που δεν συνεισφέρει στην απαραίτητη παραγωική εξωστρέφεια της εθνικής οικονομίας. Η
Το νομοσχέδιο Κεραμεως υποβάθμιζει την παιδεια και πληττει τον παιδαγωγικό ρολο.Οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν καμια προστασία με αποτέλεσμα να πιέζονται να νοθευσουν βαθμολογίες και ενδοσχολικές εξετάσεις.Το νομοσχέδιο αυτο θα εχει δραματικά αποτελέσματα στην ισονομία αναμεσα σε μαθητες και πρεπει να αποσυρθεί.
Είμαι ιδιωτική εκπαιδευτικός για 27 χρόνια.Διαβάζοντας προσεκτικά το <>,φονικότατο για μας,τους εκπαιδευτικούς,τις οικογένειές μας και τους μαθητές μας,αντιλαμβάνομαι πως σε αυτόν τον τόπο δεν υπάρχει πρόγραμμα και οργάνωση.Ανά πάσα στιγμή καταπατώνται τα δικαιώματα του πολίτη και του εργαζομένου.Δυστυχώς,αν ψηφιστεί αυτό το <>,θα υπάρξουν συνέπειες για τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς τους.
Η ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να ελέγχεται από κρατικό φορέα.Διαφορετικά οι αλλεπάλληλες παραβάσεις του νόμου θα οδηγήσουν σε κατάρρευση του οικοδομήματος ολόκληρης της εκπαίδευσης.Όσοι <> τα ιδιωτικά σχολεία ως απλές επιχειρήσεις,ας σκεφτούν πως οι εκπαιδευτικοί σε αυτά διαμορφώνουν συνειδήσεις και προσφέρουν γνώση,ώστε να αναμορφωθεί η κοινωνία.Θέλουμε να καλυτερεύσει ο κόσμος και όχι να οδηγηθούμε στον Μεσαίωνα!
Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΥΠΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΦΟΒΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΗΣ!!!
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ <>!
Πόσο αξιόπιστη είναι η ποιότητα της εργασίας και η κρίση υπαλλήλων επιχειρήσεων και όχι εκπαιδευτικών; Πόσο ίση θα είναι η μεταχείριση των μαθητών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων, όταν οι πρώτοι θα εκπαιδεύονται και θα κρίνονται από εκπαιδευτικούς του Υπουργείου Παιδείας και οι δεύτεροι από υπαλλήλους επιχειρήσεων, του Υπουργείου Εργασίας;
Η κατάργηση του άρθρου 30 του 682/77 παραβιάζει και το Σύνταγμα και τις αποφάσεις του ΣτΕ (622/2010) που απαιτούν «το δυνατόν σταθερές εργασιακές σχέσεις για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος». Τα ιδιωτικά σχολεία προσφέρουν υπηρεσίες κατά παραχώρηση από την Πολιτεία ενός δημόσιου αγαθού που είναι η εκπαίδευση. Δεν είναι λοιπόν απλές επιχειρήσεις και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι υπάλληλοι.
Από πότε οι ελεύθερες αδικαιολόγητες απολύσεις , τα ελαστικά ωράρια και διοριστήρια είναι προς όφελος της εκπαίδευσης;
Η προϋπηρεσία στο ιδιωτικό σχολείο θα έπρεπε να αναγνωρίζεται πλήρως για την πρόσληψη αναπληρωτών στο δημόσιο, αλλά και για τον μόνιμο διορισμό τους, όση κι αν ήταν η διάρκειά της και όποιος κι αν ήταν ο λόγος που η συνέχειά της διεκόπη.
Αναφέρεστε σε »μείωση ωραρίου αν θέλει ο εκπαιδευτικός». Ο εκβιασμός από τον εργοδότη θα είναι δεδομένος.
Από την στιγμή που οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα μπορούν να απολύονται με ευκολία, αυτό θα είναι βούτυρο στο ψωμί των σχολαρχών .(μοχλός πίεσης που ακόμα και σήμερα σε εκβιάζουν όπου μπορούν)ώστε να εξαναγκάζεται ο εκπαιδευτικός να βάζει μεγάλους βαθμούς στους μαθητές του ιδιωτικού σχολείου, η ανισότητα με τους μαθητές των δημοσίων σχολείων είναι προφανείς.
Όλες οι βαθμολογίες θα είναι ψεύτικες ώστε να μην υπάρχουν παράπονα και να εξυπηρετείται ο ‘πελάτης’.
Επιχειρείτε, πάντα μέσα στο καλοκαίρι να καταστρατηγήσετε το δικαίωμά μας και κάθε δυνατότητα για εργασία με αξιοπρέπεια, σε περίπτωση δε που τα σχολεία ξανακλείσουν, εύκολα φαντάζεστε ποια θα είναι η τύχη πολλών ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Είναι γελοία ακόμη κι η διατύπωση αυτού του νομοσχεδίου.
Η ανασφάλεια και η αυθαιρεσία στην εργασία, οδηγούν σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της άσκησης του λειτουργήματος μας. Η βιασύνη μέσα στο καλοκαίρι να αλλάξουν προς το χειρότερο τα εργασιακά των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι παραπάνω από ένοχη.
Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό, παρέχεται από το κράτος υπό την εποπτεία του και δεν πωλείται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να αποσυρθεί στο σύνολό του. Είναι μακράν ο χειρότερος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση που έχει προταθεί.
Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.Οι ελεύθερες απολύσεις των Εκπαιδευτικών αντίκειται στο θεσμικό πλαίσιο με βάση το οποίο δημιουργήθηκε η ιδιωτική εκπαιδευση στην Ελλάδα,ως τμήμα δηλαδή της δημόσιας μοσθας εκπαίδευσης.
Με το νομοσχέδιο που προωθεί προς ψήφιση η υπουργός καταργείται πλήρως ΟΛΟ το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας μας. Μετατρέπει τη σύμβαση εργασίας μας σε μια απλή σύμβαση του κοινού εργατικού δικαίου, εισάγει και πάλι τις διατάξεις για πλήθος αναιτιολόγητες καταγγελίες, μισή αποζημίωση σε περίπτωση προειδοποίησης απόλυσης, μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης εντός του πρώτου 12μηνου της απασχόλησης. Επίσης, με την κατάργηση της διετίας είναι βέβαιο ότι θα πολλαπλασιαστούν οι απολύσεις αφού αυτές θα είναι αναιτιώδεις και, κυρίως, φθηνές! Κοινώς, επιστρέφουμε σε εργασιακό μεσαίωνα, χειρότερο από την περίοδο του κυρίου Αρβανιτόπουλου.
Η ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στην κοινή εργατική νομοθεσία αποσκοπεί μονομερώς στην κάλυψη των εργοδοτών. Πώς θα καλυφθεί ο ο εκπαιδευτικός από την αυθαιρεσία του «κακού»- εκδικητικού – επιθυμούντος να προσλάβει πιο φτηνούς και υπάκουους εργαζόμενους, απαλλασσόμενος από έναν άξιο αλλά όχι πλήρως ελεγχόμενο δάσκαλο;
Στο άρθρ. 10 ΣχΝ καταργείται πλήρως ΟΛΟ το προστατευτικό καθεστώς των συμβάσεων εργασίας των εκπαιδευτικών. Η σύμβαση εργασίας μετατρέπεται πλέον σε μια απλή σύμβαση του κοινού εργατικού δικαίου, στην οποία έχουν πλήρη εφαρμογή οι διατάξεις για την αναιτιώδη καταγγελία, την μισή αποζημίωση σε περίπτωση προειδοποίησης απόλυσης (τακτική καταγγελία), τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση απόλυσης εντός του πρώτου 12μηνου της απασχόλησης, τη μη καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση μήνυσης (ακόμα και προσχηματικής) του εργοδότη κατά του εργαζόμενου κλπ. Η κατάργηση της διετίας, παρόλο ότι στην Αιτιολογική Έκθεση παραπειστικά αναφέρεται ότι «επιδιώκει τη διατήρηση πιο μακροχρόνιων και σταθερών σχέσεων εργασίας, προς όφελος τόσο των ίδιων των εκπαιδευτικών και της οργάνωσης των ιδιωτικών σχολείων όσο και του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου», θα πολλαπλασιάσει τις απολύσεις αφού αυτές θα είναι αναιτιώδεις και, κυρίως, φθηνές! Κι αυτό γιατί η σύμβαση ορισμένου χρόνου (διετής) καταγγέλλεται πρόωρα μόνο με την ύπαρξη σπουδαίου λόγου (οπότε σε περίπτωση ανυπαρξίας αυτού, οφείλονται οι αποδοχές μέχρι τη λήξη της συμβατικής διάρκειας) ενώ η αποζημίωση απόλυσης εντός του πρώτου έτους απασχόλησης είναι μηδενική, στο δεύτερο δε έτος ανέρχεται σε μόλις 2 μισθούς! Απομένει μόνο ο έλεγχος της καταχρηστικότητας (και της νομιμότητας) της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας από τα αρμόδια Δικαστήρια και μόνο, αφού καταργείται και αυτή ακόμα η Επιτροπή Δικαστών που εξέταζε και ζητήματα καταχρηστικότητας. Με την προτεινόμενη ρύθμιση και με την παραπειστική αναφορά στην Αιτιολογική Έκθεση ότι το σημερινό καθεστώς «θίγει στο βαθμό που δεν συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας, τον πυρήνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων», προκύπτει ευθεία αντίθεση με τα όσα το Συμβούλιο της Επικρατείας στην υπ’αριθμ. 622/2010 απόφασή του έχει δεχθεί: «οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 30 του Ν. 682/1987, όπως ισχύουν, έχουν καταργήσει μεν το υφιστάμενο υπό το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς δικαίωμα αναιτιώδους καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου των εκπαιδευτικών από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, δεν αντίκεινται όμως, αλλά, αντιθέτως, βρίσκουν έρεισμα στις διατάξεις των παρ. 1 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, αφού : α) δεν αναιρούν ούτε περιορίζουν υπέρμετρα την συνταγματικώς προστατευόμενη ελευθερία των ιδιοκτητών των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να επιλέγουν το διδακτικό προσωπικό τους, αφού, εκτός του ότι αφορούν μόνο τις συμβάσεις εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που έχουν μετατραπεί, μετά την πάροδο εξαετούς υπηρεσίας στο σχολείο, σε αορίστου χρόνου (εντός της εξαετίας οι συμβάσεις εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μπορεί να καταγγελθούν από τον ιδιοκτήτη του σχολείου χωρίς τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς του άρθρου 30 παρ. 3 περ. α του Ν. 682/1977), ο προαναφερθείς λόγος καταγγελίας των συμβάσεων αορίστου χρόνου (διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο οφειλόμενη σε αδυναμία συνεργασίας του ιδιοκτήτη του σχολείου με συγκεκριμένο εκπαιδευτικό του οποίου καταγγέλλεται η σύμβαση) καλύπτει μια ευρεία ποικιλία καταστάσεων, οι οποίες, εύλογα, καθιστούν ασύμφορη και ατελέσφορη και για τα δύο μέρη της συμβάσεως, αλλά και ασύμφορη για τη λειτουργία του συγκεκριμένου ιδιωτικού σχολείου και την παρεχόμενη σε αυτό εκπαίδευση την συνέχιση του εργασιακού δεσμού και β) αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος της εκπαίδευσης και για το λόγο ότι εξασφαλίζουν στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς σταθερές, κατά το δυνατόν, συνθήκες εργασίας, ώστε να μπορούν απερίσπαστοι να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της παιδείας, ο οποίος, κατά τα προεκτεθέντα, έχει αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος. Εξάλλου, για τους παραπάνω λόγους οι επίμαχες ρυθμίσεις είναι σύμφωνες και με την αρχή της αναλογικότητας που κατοχυρώνεται στο άρθρο 25 παρ. του Συντάγματος και δεν αντίκεινται ούτε στο άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος, αφού, ενόψει όσων προεκτέθηκαν, δεν προσβάλλουν τον πυρήνα της οικονομικής ελευθερίας των ιδιοκτητών των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων..»
Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που πλήττει βάναυσα τον παιδαγωγικό ρόλο αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι εργαζόμενοι μετατρέπονται κυριολεκτικά σε έρμαια της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.