Η παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας. Αν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την αίτηση, τη διαβιβάζει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, και το διοριστήριο τροποποιείται αντίστοιχα. Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται.
β) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριο του διοριστηρίου τους με βάση το υποχρεωτικό ή το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται, απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους.».
Είναι προφανές ότι η περίπτωση να επιλέξει ο εκπαιδευτικός αυτοβούλως την επαγγελματική του αυτοχειρία (αφού η μείωση των ωρών μειώνει και τις αποδοχές, όπως προβλέφθηκε στην περ. β’ του ίδιου άρθρου) δεν είναι τίποτα άλλο παρά νομιμοποίηση της εργοδοτικής πίεσης υπό την απειλή της (ελεύθερης πια) απόλυσης έναντι κάθε απαίτησης του ιδιοκτήτη σε βάρος του εργαζόμενου. Η παροχή εκπαιδευτικού έργου, δυστυχώς, θα καταντήσει εν πολλοίς, εργασία του «μεροκάματου», υποβαθμίζοντας αφάνταστα την ποιότητα των υπηρεσιών, ειδικά στους ιδιοκτήτες που η ποιότητα αυτή έρχεται ως προτεραιότητα μετά το κέρδος.
Θα υπάρξει πίεση των εκπαιδευτικών να δεχτούν μείωση του ωραρίου τους και κατ’ επέκταση μείωση των αποδοχών τους με την απειλή της απόλυσης.
Απαράδεκτο παιχνίδι στις πλάτες των ιδιωτικών εκπαιδευτικών! Ντροπή!
Είναι θετική η ενίσχυση του βαθμού ελευθερίας της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού και του προγράμματος σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας των εκπαιδευτηρίων.
Το Άρθρο 9 νομιμοποιεί τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας, δηλαδή την τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εργατική νομοθεσία απαγορεύεται η μονομερής τροποποίηση σύμβασης εργαζομένου από πλήρες σε μειωμένο ωράριο!
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να μειώνει το ωράριο σε όποιον εκπαιδευτικό θέλει ακόμα και κατά την διάρκεια του διδακτικού έτους, να δίνει όσες ώρες σε όποιον εκπαιδευτικό θέλει και φυσικά να προσλαμβάνει «φτηνούς» με μειωμένο ωράριο (σε ομηρία/ανασφάλεια, χωρίς απαιτήσεις και πρόθυμους να υποκύπτουν στις εντολές του).
Επιπλέον, η ρύθμιση αυτή στην παράγραφο 3, δίνει τη δυνατότητα στον εργοδότη να μειώνει εκβιαστικά το ωράριο σε έναν εκπαιδευτικό και την επόμενη χρονιά να τον απολύσει με δραματικά μειωμένη αποζημίωση.
Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας! Απαράδεκτο και παγίδα…
Η εφαρμογή αυτού του άρθρου υπονομεύει τη λειτουργία του σχολείου ως παιδαγωγικού οργανισμού τόσο κατά πλάτος, δηλαδή κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όσο και σε βάθος χρόνου.
Ο ίδιος ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός με μία τέτοια αίτηση λειτουργεί αυτοκτονικά εφόσον ακυρώνεται το Διοριστήριό του. Μία τέτοια αίτηση η οποία σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα υπαγορεύεται ενδεχομένως από ιδιαίτερη προσωπική συνθήκη, θα πρέπει να αναφέρει το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να εργάζεται με μειωμένο ωράριο, η λήξη του οποίου θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι εντός του διδακτικού έτους και μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους ο εκπαιδευτικός να επανέρχεται στις ώρες του.
Η απασχόληση πολλών ατόμων με μειωμένο ωράριο υποβαθμίζει την παιδαγωγική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων ο οποίος μετατρέπεται σιγά-σιγά σε αγέλη ατόμων που αγωνιούν για την επιβίωσή τους και είναι απολύτως συνεργάσιμοι με τη διεύθυνση της επιχείρησης αν όχι απολύτως αδιάφοροι για τα παιδαγωγικά ζητήματα που θα ανακύπτουν κατά τη διάρκεια του έτους.
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5287#respond
Κάκιστο άρθρο. Δεν εξασφαλίζει καθόλου την ήρεμη εργασία του εκπαιδευτικού. Δηλαδή πρακτικά ο ιδιοκτήτης χωρίς πραγματικά κριτήρια, αποφασίζει πόσες ώρες θα διδάξει ο καθένας. Αδιανόητο. Άρα ουσιαστικά καταργείται ο διορισμός.
Συμπέρασμα:
1)Για το Υπουργείο Παιδείας το ιδιωτικό σχολείο δεν διαφέρει από μια ιδιωτική επιχείρηση (π.χ. ένα σούπερ μάρκετ ή ένα βενζινάδικο ή ένα ιδιωτικό νοσοκομείο) και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν διαφέρουν από έναν απλό υπάλληλο. Το τι λέει το σύνταγμα περί αυτού είναι για το Υπουργείο ψιλά γράμματα.
Να υπενθυμίσω στο Υπουργείο, ότι αν ένας ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ (τυχαίο παράδειγμα, δεν εμπεριέχει κανένα υπονοούμενο για τον κλάδο) απολύει τους ικανούς υπαλλήλους του για τους δικούς του λόγους και πέφτει η ποιότητα υπηρεσιών, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει το διπλανό σούπερ μάρκετ. Αν ένα ιδιωτικό σχολείο απολύει ή μειώνει το ωράριο άξιων καθηγητών για τους δικούς του λόγους, τι θα κάνει ο γονέας, μπορεί έτσι εύκολα να αλλάξει το σχολείο των παιδιών του;
Μπορεί κάποιος να δώσει απάντηση ή πιστεύει ότι όλοι οι ιδιοκτήτες σχολείων βάζουν σε πρώτη μοίρα την ποιότητα των υπηρεσιών και όχι το κέρδος;
Δεν είναι δυνατόν να πιστεύετε κι εσείς οι ίδιοι που νομοθετειτε ότι θα υπάρξει εκπαιδευτικός που θα επιθυμήσει μείωση του ωραρίου εργασίας του! Δίνεται όμως έτσι απλά η δυνατότητα στον σχολάρχη να αποφασίζει πόσες ώρες (επομένως και πόσο εισόδημα)θα έχει ο εκπαιδευτικός που εργάζεται στο σχολείο του.
Διαβάζω αντεπιχειρήματα και απαντώ:
1. Θέλει δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα και επίδομα άδειας το παιδί γιατί είναι ιδιωτικός υπάλληλος λέει πλέον.
Ναι , φίλε μου αλλά να δεχθείς και ως βασικό τα 650 και όχι τα 1092! Δεν συμφέρει ε;
2. Νοιάζονται για τους γονείς λένε τα παιδιά ! Θέλουν τα λεφτά των γονιών αλλά τους θεωρούν ανίκανους να συμμετέχουν έστω και με τη γνώμη τους στην αξιολόγηση τους!
3. Νοιάζονται για τους γονείς λένε τα παιδιά ! Εκδικητικά φυσικά ζητούν να μπει ΦΠΑ , λες και θα τον πληρώσει ο φουφουτος και όχι οι γονείς. Εκδικητικά να κλείσουν τα σχολεία και να επιβαρύνονται οι γονείς
4. Θα μεγαλώσει το χάσμα με τα δημόσια σχολεία λένε τα παιδιά! Και ζητούν αντί να ανεβει και εκεί το επίπεδο, να εγκλωβίσουν το ιδιωτικό σχολείο.
Φυσικά υπάρχουν και άλλα …. όλα δείχνουν πόσο υποκριτές και οπισθοδρομικοί είστε κύριοι!
Νομιμοποιείται πλήρως η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας των Ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Δίνετε τη δυνατότητα στον Ιδιοκτήτη απειλώντας με απόλυση τον Εκπαιδευτικό να συναινέσει στη μείωση του ωραρίου του. Συνεπώς καταργείτε το διοριστήριο. Είναι δυνατόν ο Εκπαιδευτικός να επιθυμεί λιγότερες ώρες απ΄αυτές του Διοριστηρίου του; Επομένως μικρότερο μισθό; ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ τους Ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς!
Σε μια εποχή που η ανασφάλεια των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα κορυφώνεται και που έννοιες όπως»ευελιξία» και «αγκυλώσεις» χρησιμοποιούνται ως επικοινωνιακός πολιορκητικός κριός εναντίον των εργασιακών δικαιωμάτων, το υπουργείο Παιδείας επισημοποιεί την εργασία λάστιχο και αναγκάζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν βλαπτικές μεταβολές στις εργασιακές τους σχέσεις. Κι όλο αυτό το αντεργατικο και αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο προβάλλεται ως μια μοντέρνα προσέγγιση της Ιδιωτικής Παιδείας κατά την οποία ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, περιχαρής, θα αποδεχτεί αυτή τη βλαπτική μεταβολή. Πραγματικά απίστευτο
Οικειοθελής μείωση διδακτικού ωραρίου και κατ’ επέκταση μείωση αποδοχών. Είναι τουλάχιστον αστείο να πιστεύει η Υπουργός ότι υπάρχει ιδιωτικός εκπαιδευτικός που θα προβεί σε αυτήν τη δήλωση «οικειοθελώς». Νομιμοποιείται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας καταργώντας το διοριστήριο μέσω της συναίνεσης των εργαζομένων υπό τις απειλές των εργοδοτών. Εντολές εκτελείτε ……
Το παρόν νομοσχέδιο καθιστά τους εκπαιδευτικούς ομήρους αυθαιρεσιών και πιέσεων από τους εργοδότες..Εισάγει ευέλικτη απασχόληση με το πρόσχημα των κανόνων της ελεύθερης αγοράς!
Σοβαρά και υπεύθυνα μελετημένο νομοσχέδιο που το διέπει η σημερινή «πραγματικότητα» και λύνει αγκυλώσεις παλιές!
Νομοσχέδιο που φεύγει επιτέλους από τη νοοτροπία «υπέρ των εκπαιδευτικών» ή «υπέρ των ιδιοκτητών» και είναι υπέρ όλων!
Μόνο θετικά αποτελέσματα θα υπάρξουν!
Μεγαλύτερος μισθός στους δασκάλους, καλύτερη εκπαίδευση στα παιδιά, πραγματική αξία στα δίδακτρα των γονέων!
Η αγωνία όλων των εκπαιδευτικών είναι αν θα έχουν πλήρες ωράριο ώστε να έχουν το 100% των αποδοχών.
Ποιος είναι αυτός ο εκπαιδευτικός που θα αναζητήσει μειωμένο ωράριο, για ποιο λόγο και πως μπορεί να ζήσει με τον μειωμένο μισθό; Πραγματικά πιστεύετε ότι μπορεί κάποιος να το κάνει με τη θέλησή του και όχι με πίεση από τον ιδιοκτήτη;
Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου!τοσα χρόνια ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παλεύουν για το πλήρες ωράριο και ξαφνικά υπάρχουν άνθρωποι που θα ήθελαν να εργαστούν λιγότερο;;;εγώ δεν ξέρω κανέναν!ποιον κοροϊδεύουν;ολοι καταλαβαίνουμε ποιον εξυπηρετεί αυτό για ακόμα μια φορά!
Καταστροφικό άρθρο, απόλυτα υπερ των αυθαιρεσιών των σχολαρχών. Αποφασίζουμε και διατάζουμε.
Ευελικτο ωραριο σημαινει δεν πληρωνω. Η δυνατοτητα πραγμάτωσης δραστηριοτήτων και περαν του υποχρςωτικου ωραριου σς συνδυασμι με το ευελικτο- ελαστικο ωράριο σημαινει πως οι εκπαιδευτικοι θα εργαζονται ολο τον χρονο ασταμάτητα και φυσικα με τις ιδιες αποδοχές. Αποδειξη των παραπανω αποτελει το γεγονός, πως μεχρι σημερα, και εφοσον οι σχολαρχες ειχαν την διαθεση να πληρώνουν, δεν υπηρχε κανενα εμποδιο στην υλοποιηση των επιπλέον δραστηριοτητων.
Απαράδεκτο, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα εξασφάλισης πλήρους ωραρίου για έναν εκπαιδευτικό, να δίνεται η δυνατότητα στον σχολάρχη να «σπάει» το πλήρες ωράριο στα δύο. Κανείς δεν πρόκειται να βγει κερδισμένος: ούτε ο σχολάρχης ούτε ο εκπαιδευτικός που θα εργαστεί με τέτοιους όρους
Απαράδεκτο το περιεχόμενο του άρθρου. Ανοίγει τον ασκό του Αιόλου.
Όταν ο εκπαιδευτικός διδάσκει σε ένα σχολείο, ιδιωτικό ή δημόσιο, οφείλει να νιώθει εργασιακή ασφάλεια, όσο αυτή είναι δυνατή. Όταν υπάρχουν διδακτικές ώρες για να του διατεθούν ώστε να συμπληρώσει πλήρες ωράριο, δεν υπάρχει λόγος να τον αναγκάσεις να έρθει σε σύγκρουση με άλλον συνάδελφο που θα έχει προσληφθεί για να σπάσει ο σχολάρχης στα δύο ένα πλήρες ωράριο. Είναι απίστευτα ζημιογόνο. Αρχικά, μία τέτοια κίνηση μπορεί να έχει κάποιο οικονομικό όφελος για τον σχολάρχη, όμως πολύ σύντομα, όταν το σχολείο θα έχει μετατραπεί σε εργασιακή αρένα όπου ο ένας συνάδελφος θα κοιτάει να»φάει» τον άλλο για τις ώρες, τότε και ο σχολάρχης θα καταλάβει ότι η μόνη λύση που απομένει είναι το λουκέτο. Και το σχολείο, από τη φύση του, δεν είναι οποιαδήποτε επιχείρηση. Όταν κλείσει, η απώλεια είναι πολύπλευρη και πολυεπίπεδη.
Άρα, όλοι χαμένοι.
Για άλλη μία φορά ένα νομοσχέδιο για την Εκπαίδευση από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με αυτή και δεν έχουν μπει ποτέ σε σχολική τάξη.
Πίεση των εκπαιδευτικών να δεχτούν μείωση των αποδοχών τους, ελαστικοποίηση των ωραρίων, εργασία σε μόνιμο καθεστώς φόβου και διαρκή απειλή απολύσεων. Είναι άδικο, αυξάνει τις ανισότητες, προκαλεί ένα περιβάλλον όπου δεν μπορεί να επιτευχθεί ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία εις βατρος τελικά του μαθητή.
Το άρθρο 9 του παρόντος νομοσχεδίου νομιμοποιεί πλήρως τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας καταργώντας το διοριστήριο μέσω της εκβιαζόμενης συναίνεσης. Το Υπουργείο αναίσχυντα πλέον προσπαθεί να εξυπηρετήσει συμφέροντα σχολαρχών και ιδιοκτητών χωρίς καμία πρόβλεψη για τους εργαζόμενους. Επιθυμώ άμεση τροποποίηση του παρόντος με στόχο την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Με το νέο νομοσχέδιο οι εκπαιδευτικοί θα τρέμουν κάθε χρόνο για το αν θα έχει αρκετούς μαθητές το σχολείο και η ειδικότητά τους. Ένα ακόμη πάτημα για ασυδοσία και πλήρη ανασφάλεια των εκπαιδευτικών. Εάν δεν επενδύουμε πραγματικά στην εκπαίδευση δεν θα υπάρξει καμία ανάπτυξη και πρόοδος.
Σε μια εποχή που η ανασφάλεια των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα κορυφώνεται και που έννοιες όπως»ευελιξία» και «αγκυλώσεις» χρησιμοποιούνται ως επικοινωνιακός πολιορκητικός κριός εναντίον των εργασιακών δικαιωμάτων, το υπουργείο Παιδείας επισημοποιεί την εργασία λάστιχο και αναγκάζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν βλαπτικές μεταβολές στις εργασιακές τους σχέσεις. Κι όλο αυτό το αντεργατικο και αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο προβάλλεται ως μια μοντέρνα προσέγγιση της Ιδιωτικής Παιδείας κατά την οποία ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, περιχαρής, θα αποδεχτεί αυτή τη βλαπτική μεταβολή. Πραγματικά απίστευτο!
Αφού διάφοροι πολιτικοί «πυροβόλησαν» τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς άπειρες φορές μέσα στα χρόνια της κρίσης και βοήθησαν να βάλουν πολλοί ιδιοκτήτες στην τσέπη τους εκατομύρια με μαζικές απολύσεις και περικοπές μισθών, τώρα υποκύπτουν ξανά και θέλουν να τους γλιτώσουν από την «οδύνη» της μισθολογίας παλιών, καλών και έμπειρων εκπαιδευτικών, στους οποίους θα μπορούν και με την άδεια του παρόντος νόμου – ο Θεός να τον κάνει! – να μειώνουν το ωράριο κατά το δοκούν, μέχρι τελικής απολύσεως! Κατά τα άλλα, τα απολυτήρια των Ιδιωτικών Επαιδευτηρίων είναι ‘ισότιμα’ με των δημόσιων σχολείων…! Κι ας εκδίδονται από εκπαιδευτικούς που θα βρίσκονται υπό την αίρεση της απόλυσης… Κατά τα άλλα, εκπαίδευση της αριστείας (μάλλον της αλητείας!)!
Η διατύπωση είναι μνημείο ασάφειας. Να προστεθεί ότι η μείωση ωραρίου αφορά μόνο την περίπτωση που δεν υπάρχουν πια αρκετές διδακτικές ώρες και αναφέρεται μόνο στον εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας που έχει προσληφθεί τελευταίος. Επίσης να προστεθεί ότι δεν πρέπει να υπάρχουν άλλοι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας που εργάζονται υπερωριακά.
Μειωμενες ώρες=μειωμενες αποδοχές και πιθανά μειωμένη αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης! Ποια ασφάλεια και ποια διάθεση να κάνει ο εκπαιδευτικός το έργο του δουλεύοντας υπό την απειλή της ελευθερης απόλυσης έναντι κάθε απαίτησης του ιδιοκτήτη σε βάρος του; Θα δουλεύει για το μεροκάματο!!
Ελεύθερο πεδίο για εκβιασμούς και απολύσεις εκπαιδευτικών!
Πραγματικά πιστεύετε ότι θα υπάρξει Ιδιωτικός Εκπαιδευτικός που να θέλει να δουλεύει ταυτόχρονα σε 2 και 3 Σχολεία αντί να είναι σε ένα Σχολείο; Παρέχετε διευκόλυνση στους Σχολάρχες και εξαθλιώνετε πλήρως τον Ιδιωτικό Εκπαιδευτικό. Κρίμα!
Tα τελευταία χρόνια οι διευθύνσεις Ιδιωτικής Εκπαίδευσης είχαν θεσμικά τουλάχιστον τη δυνατότητα να ελέγξουν τις αυθαιρεσίες στα ιδιωτικά σχολεία. Δεν το πέτυχαν, είτε γιατί ήταν υποστελεχωμένες, είτε γιατί τους επιβλήθηκε αδράνεια.
Ερώτηση; Τώρα που αίρονται και οι στοιχειώδεις κανόνες στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων ποιος θα πληγεί περισσότερο από την υπερεργασία του προσωπικού και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων;
Απάντηση 1η; Η ελληνική οικογένεια της οποίας το παιδί θα έχει δασκάλους ανασφαλείς επαγγελματικά, εξαντλημένους σωματικά και καταρρακωμένους ψυχικά, άρα θα απολαμβάνει λιγότερο ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Απάντηση 2η; Οι συνεπείς εργοδότες που θα αντιμετωπίσουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού από συναδέλφους τους που κερδοσκοπούν βάζοντας 30+ μαθητές ανά τμήμα και την ίδια στιγμή κρατούν χαμηλά το μισθολογικό κόστος, απολύοντας παλιούς και έμπειρους και προσλαμβάνοντας νέους και φθηνούς εκπαιδευτικούς.
Διαλύει τις εργασιακές σχέσεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν συμπληρώνετε το ωράριο, τότε η σύμβαση εργασίας τροποποιείται μονομερώς. Δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να μειώσει δια της βίας το ωράριο σε έναν Εκπαιδευτικό και την επόμενη χρονιά να τον απολύσει με δραματικά μειωμένη αποζημίωση.