1. Συστήνονται Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος (Ο.Π.Π.Ι.), οι οποίες στελεχώνονται από κατώτερους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. και ειδικούς φρουρούς που προσλαμβάνονται για τον σκοπό αυτό σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 2734/1999 (Α΄ 161). Αποστολή των Ο.Π.Π.Ι. είναι η προστασία και ασφάλεια των Α.Ε.Ι. και η ενίσχυση της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Για τον σκοπό αυτό συνιστώνται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη χίλιες (1000) οργανικές επί θητεία θέσεις ειδικών φρουρών, οι οποίες κατανέμονται σε υπηρεσίες ασφάλειας σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 18 του ν. 2800/2000 (Α΄ 41).
2. Το προσωπικό της παρ. 1 διατίθεται σε Α.Ε.Ι. με κριτήριο την ύπαρξη και την έκταση των σχετικών αναγκών και ανακατανέμεται ανάλογα με τις περιστάσεις, χωρίς χρονικό περιορισμό.
3. Το προσωπικό των Ο.Π.Π.Ι. συνεργάζεται με τον πρύτανη ή τον αρμόδιο αντιπρύτανη, καθώς και με τις αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα του ιδρύματος.
4. Για την εκπλήρωση της αποστολής των Ο.Π.Π.Ι. το προσωπικό της είναι αρμόδιο για την άσκηση αστυνομικών καθηκόντων και ιδίως για:
α) την αποτροπή τέλεσης αδικημάτων εντός των χώρων των Α.Ε.Ι.,
β) τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Λήψης Σημάτων μαζί με το προσωπικό των Α.Ε.Ι.,
γ) την πραγματοποίηση περιπολιών,
δ) την αντιμετώπιση της παραβατικότητας.
Κατά την άσκηση των καθηκόντων του συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες και ασκεί όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητες σύμφωνα και με την παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114).
5. Το προσωπικό των Ο.Π.Π.Ι. υπάγεται στην Ελληνική Αστυνομία και η μισθοδοσία του βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Το προσωπικό αυτό διατίθεται σε Α.Ε.Ι. με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Προστασίας του Πολίτη, βάσει των αναγκών που διαπιστώνονται σε κάθε Α.Ε.Ι.. Οι διοικήσεις των Α.Ε.Ι. υποχρεούνται να διευκολύνουν με κάθε τρόπο το προσωπικό των Ο.Π.Π.Ι. στο Α.Ε.Ι. κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 4.
6. Με προεδρικό διάταγμα κατόπιν πρότασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Προστασίας του Πολίτη, αφού ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της αποστολής των Ο.Π.Π.Ι., καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις αναφορικά με τις διαδικασίες πρόσληψης, εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, διάθεσης του προσωπικού των Ο.Π.Π.Ι., ζητήματα οργάνωσης, συγκρότησης και εξοπλισμού των Ο.Π.Π.Ι., οι ειδικότεροι όροι και λεπτομέρειες σχετικά με την άσκηση των καθηκόντων του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Εφόσον επιθυμείτε την προστασία των ΑΕΙ ενός χώρου δυσκολου και ιδιόρρυθμου εκεί που κινούνται ελευθερίες ανθρώπων και ιδεών πως θα βάλλεται αστυνομικούς να τους προστατέψουν και ειδικά όταν ξέρετε ότι για εκεί είναι κόκκινο πανί.
Όταν θα υπάρξει πρόβλημα πως θα επιβληθούν;;;
Θα φωνάζουν την μαχιμη αστυνομία απ’εξω;;;
Αυτοί η αστυνομικοί θα παραμείνουν στο χώρο αυτό μέχρι συνταξιοδοτησης;;;
Κάτι δεν έχετε σκεφτεί σωστά η απόφαση είναι παρμένη στο πόδι δημιουργείτε αστυνομία πολλών ταχυτήτων που μόνος σκοπό έχουν την ψηφοθηρία!!!!
Μπορείτε άνετα να μην χάσετε και τους ψήφους να προσλάβετε security αφού και η αστυνομικοί δεν θα οπλοφορούν και δεν θα ενοχλούν τους μπαχαλακιδες μόνιμους φοιτητές.!!!!
Και θα πρέπει κάποτε η αστυνομία να ειναι μια να φέρει μια στολή ένα συγκεκριμένο οπλισμό ένα μόνο τρόπο πρόσληψης τις πανελλήνιες.!!!!
Επιτέλους κάντε κάτι σωστό μακριά από προσωπικές φιλοδοξίες και κομματικά μικροσυμφεροντα.!!!!
Θέση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΑΕΙ σχετικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθέριας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α.Ε.Ι. αντιτίθεται στο σύνολο του Νομοσχεδίου θεωρώντας ότι, σε ό,τι αφορά το πνεύμα του αλλά και τα μέτρα που προτείνει, είναι βαθιά αντιδημοκρατικό και δεν συνάδει με τις αρχές που οφείλουν και πρέπει να διέπουν ένα ελεύθερο δημοκρατικό Πανεπιστήμιο.
Ταυτίζοντας επί της ουσίας την παραβατικότητα με την εγκληματικότητα μεταμορφώνει τους χώρους του Πανεπιστημίου σε χώρους πλήρως ελεγχόμενους με ηλεκτρονικά και άλλα συστήματα ασφαλείας και με σώματα αστυνομίας, υπαγόμενα απευθείας και αποκλειστικά στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τα οποία θα διενεργούν ακόμα και προανακρίσεις μέσα στους χώρους του Πανεπιστημίου μετατρέποντάς το έτσι σε χώρο Αστυνομικού Τμήματος! Θεσμοθετεί την ελεγχόμενη πρόσβαση στους χώρους του Πανεπιστημίου ακόμη και για τα ίδια τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Αντιμετωπίζει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως έναν a priori χώρο ανομίας και εγκληματικότητας, όπου μόνο η αστυνομία μπορεί να παρέμβει αποτελεσματικά σε αντίθεση με αυτό που ο τίτλος υποστηρίζει ότι τάχα έρχεται να προστατεύσει την ακαδημαϊκή ελευθερία.
Η σκόπιμη σύγχυση του Υπουργείου ανάμεσα στην παραβατικότητα και την εγκληματικότητα και η αδημονία της να λύσει όλα τα «προβλήματα» με μιας, φτάνει στο σημείο να «βάζει στο ίδιο σακί» θέματα καθαρά ακαδημαϊκά, όπως η λογοκλοπή, με θέματα που κινούνται στα όρια της εγκληματικότητας, όπως η εκ προθέσεως καταστροφή περιουσίας του ιδρύματος.
Εγείρει τεράστια ερωτηματικά το γεγονός ότι πουθενά σε όλες τις πειθαρχικές διαδικασίες των φοιτητών και μέχρι την επιβολή πειθαρχικών ποινών δεν προβλέπεται η παρουσία εκπροσώπου του νομικού-δικαστικού χώρου ο οποίος θα ορίσει το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διεξάγεται η διαδικασία παρόλο που οι ποινές είναι αρκετά αυστηρές και μπορούν να στερήσουν ακόμα και τη φοιτητική ιδιότητα!
Η εχθρική στάση του Υπουργείου προς τους φοιτητές διαφαίνεται και στον περιορισμό του χρόνου φοίτησης άκριτα χωρίς καμιά πρόβλεψη υποστήριξης των φοιτητών σε συνθήκες οικονομικά πολύ δύσκολες, όπως αυτές που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια.
Τέλος ο σύνθετος τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια με τη θεσμοθέτηση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, μέσα σε όρια που το Υπουργείο θα καθορίζει κάθε χρόνο, το μόνο που θα καταφέρει είναι να δημιουργήσει προβλήματα στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια και σε μικρότερα Τμήματα, αλλά δεν πρόκειται να λύσει τα ουσιαστικά προβλήματα του χαμηλού επιπέδου των φοιτητών, που εισάγονται, τα οποία οφείλονται σε χρόνιες παθογένειες του όλου εκπαιδευτικού συστήματος.
Μας προβληματίζει βαθύτατα ο χρόνος που επιλέγεται να συζητηθεί ένα τέτοιο βαθιά αντιδημοκρατικό νομοσχέδιο, που το πνεύμα και οι διατάξεις του προσβάλλουν την ίδια την έννοια της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, εν μέσω πανδημίας και με τα Πανεπιστήμια, κατ’ εξοχήν χώρο συζητήσεων, ζυμώσεων και προτάσεων, κλειστά.
Ζητούμε την άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου και τη διεξαγωγή συζήτησης από την αρχή με την ενεργή συμμετοχή όλων των φορέων και των συλλόγων των Α.Ε.Ι. οι οποίοι είναι σε θέση να γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει στα Πανεπιστήμια.
Το Διοικητικό Συμβούλιο
Της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α.Ε.Ι.
Έγγραφο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών στη Δημόσια Διαβούλευση για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία
Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2021
Αρ. Πρωτ.: 400/8
Έγγραφο της Ε.ΑΣ.Υ.Α. στη Δημόσια
Διαβούλευση για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία
Το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών παρακολουθεί με έκδηλη ανησυχία τις εξελίξεις που αφορούν τη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Προστασίας του Πολίτη. Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. (18/01/2021) τέθηκε το ζήτημα της «Σύστασης Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων» στο Άρθρο 13 του υπό διαβούλευση Σ/Ν και αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ η αντίθεσή μας για λόγους που θα αναλυθούν κάτωθι και θα τεθούν από μέρους μας στη δημόσια διαβούλευση.
Αρχικά γνωστοποιούμε ότι δεν είμαστε επ’ ουδενί αντίθετοι στη φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, χώρους ακαδημαϊκής μάθησης και πολιτισμού, δεκαετίες όμως τώρα με ξεκάθαρη ευθύνη της Πολιτείας και των Πρυτανικών Αρχών έχουν μετατραπεί σε άνδρα ανομίας και ορμητήρια βίαιων ενεργειών, τα οποία καταδυναστεύουν θλιβερές μειοψηφίες.
Είναι προφανές ότι όπως απορρέει από τον θεσμικό μας ρόλο πρέπει να έχουμε λόγο για τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει η Κυβέρνηση να προστατέψει τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, καθώς κατά την άποψή μας πρόκειται για κάτι πρόχειρο στο οποίο ως στιγμής δεν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, δεν γίνονται σεβαστές οι διαδικασίες του διαλόγου, παρά μόνο ενημερωνόμαστε για το τι μέλλει γενέσθαι από δελτία ειδήσεων, εφημερίδες, διαδίκτυο και όλη αυτή η διαδικασία δεν περιποιεί τιμή για κανέναν, την ώρα που εμείς ως αστυνομικοί θα κληθούμε να υπηρετήσουμε ακόμα ένα εγχείρημα χωρίς ειρμό, χωρίς κατά τη γνώμη μας λειτουργικότητα σε βάθος χρόνου, χωρίς «συνάρθρωση» και «μπόλιασμα» με το αυτοδιοίκητο των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Θέτουμε κάποια ερωτήματα:
Για ποιο λόγο η φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, επιχειρείται να ανατεθεί εξ ολοκλήρου στην αρμοδιότητα της ΕΛ.ΑΣ., την ώρα που αυτά έχουν αυτοδιοίκητο;
Αποτελεί όλη αυτή η διαδικασία μια έμμεση παραδοχή ότι η νομοθέτηση της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου (Ν. 4623/2019 άρθρο 64 παρ. 3) είναι κάτι που απέτυχε στην πράξη και τώρα είναι επιβεβλημένη η εμπλοκή της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα καθημερινότητας και μικροασφάλειας των χώρων των Α.Ε.Ι.;
Δεν αντιλαμβανόμαστε επίσης ποια είναι επιτέλους η παγιωμένη διοικητική και προπάντων επιστημονική άποψη των Πρυτανικών Αρχών για το ζήτημα και τι άλλαξε από πέρυσι όταν γίνονταν κυρίως λόγος για εσωτερική ασφάλεια των πανεπιστημιακών χώρων με αναφορά και εποπτεία των Πρυτανικών Αρχών.
Οι ήδη υπάρχουσες δομές – Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. θεωρούνται ίσως ακατάλληλες ώστε να επιβάλλουν την ευνομία εφόσον κληθούν; Στο σημείο αυτό θέλουμε να επικοινωνήσουμε προς όλους ότι η ΕΛ.ΑΣ. ως Οργανισμός και οι υπηρετούντες σε αυτή οπουδήποτε κλήθηκαν να εφαρμόσουν τα όσα το Σύνταγμα και οι Νόμοι ορίζουν, δόθηκαν τα κατάλληλα νομοθετικά εργαλεία και οι κατάλληλες κατευθύνσεις, ανταπεξήλθαν, ενώ όπου και όποτε οι Αστυνομικές Δυνάμεις έχουν επιχειρήσει με «ερμαφρόδιτες» εντολές – οδηγίες πάντα αποτύγχαναν !
Σε ό,τι αφορά την πρόσληψη των 1.000 Ειδικών Φρουρών, θέτουμε τα κάτωθι ερωτήματα:
Αν και εφόσον προσληφθούν, θα προσληφθούν σύμφωνα με τα όσα αναγράφει η δημόσια διαβούλευση (άρθρο 9 του Ν.2734/99); Δηλαδή:
Θα εγείρουν τα πλήρη εργασιακά δικαιώματα των νεοπρασλαμβανομένων Ειδικών Φρουρών (συνυπηρέτηση, υπηρεσία γραφείου, τακτική και έκτακτη μετάθεση κ.λ.π.), πράγμα που σημαίνει ότι με μαθηματική ακρίβεια δεν θα βρίσκονται στη θέση για την οποία προορίζονται;
Σύμφωνα με ποια προβλεπόμενα οι υπάλληλοι αυτοί δεν θα φέρουν ατομικό οπλισμό, όταν σύμφωνα με τα προαναφερόμενα μετακινηθούν σε μια άλλη Υπηρεσία ή σε μια άλλη περιοχή της Χώρας, θα λαμβάνουν ειδικής ατομικής εκπαίδευσης ώστε να φέρουν όπλο και ποιος θα κληθεί να τους αντικαταστήσει; Θα χρειαστούν εκ νέου προσλήψεις, ή θα κληθεί να ενισχύσει η ήδη υπάρχουσα αποδεκατισμένη από προσωπικό μάχιμη Αστυνομία; Συνεπώς σε τι αποσκοπεί η εξ αρχής πρόσληψή τους ;
Σε περίπτωση της οποιαδήποτε επιχειρούμενη έκνομης ενέργειας εναντίον τους η οποία θα υπερβαίνει τις δυνατότητές τους (μια ενδεχόμενη επίθεση με μολότοφ, μαχαίρι ή από μεγάλο αριθμό ατόμων κ.λ.π.), δεν θα κληθούν να επέμβουν οι ίδιες Υπηρεσίες που υπάρχουν και σήμερα (διμοιρίες ΜΑΤ- Ασφάλεια- ΔΙΑΣ- ΟΠΚΕ- ΔΡΑΣΗ – Α.Δ. κ.λ.π.), μετακυλίοντας όλες τις ευθύνες στην ΕΛ.ΑΣ., την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια έχουν αυτοδιοίκητο; Είμαστε ίσως η μοναδική Ευρωπαϊκή Χώρα που κάθε ζήτημα που ανακύπτει σε οποιονδήποτε Οργανισμό και το οποίο δεν μπορεί να επιλυθεί άλλως, ανατίθεται στην Ελληνική Αστυνομία.
Ποιος εγγυάται τη σωματική ακεραιότητα άοπλων αστυνομικών σε χώρους που ακόμα και σήμερα οργανωμένες αστυνομικές δυνάμεις δεν καλούνται να επέμβουν; Οι συμπολίτες μας αυτοί που θα συμμετάσχουν στον ενδεχόμενο διαγωνισμό θα αποτελέσουν πρόβατα επί σφαγή μετατρέποντας για ακόμη μια φορά ένα αμιγώς πολιτικό ζήτημα σε αστυνομικό !!!
Διερωτώμεθα πως οι νέοι αυτοί υπάλληλοι σύμφωνα με τα όσα ακούμε και διαβάζουμε θα έχουν ανακριτικά καθήκοντα (!!!) την ώρα που οι απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων εκπαιδεύονται για τουλάχιστον 3 έτη ώστε να είναι ανακριτικοί υπάλληλοι και την ίδια στιγμή οι προτάσεις του συνδικαλιστικού μας κινήματος κινούνται διαχρονικά προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της πρακτικής αλλά και της θεωρητικής εκπαίδευσης, όπως άλλωστε έχει δηλώσει πολλάκις ο ίδιος ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί αυτό άραγε αναβάθμιση της εκπαίδευσης του επιπέδου και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες ή πισωγύρισμα;
Επιπρόσθετα, τεράστια είναι η απορία μας αφού την τρέχουσα χρονική περίοδο:
που η κοινωνία οικονομικά βρίσκεται σε οικονομικό λοκντάουν εξαιτίας της πανδημίας, να επιχειρούν για ακόμα μια φορά προσλήψεις,
που ο προϋπολογισμός του Υπουργείου του Πολίτη για το 2021 δεν είναι αυξημένος,
όταν μας έχει ανακοινωθεί ότι για το έτος 2020 οι Αστυνομικοί μέσω Πανελληνίων εξετάσεων δεν μπορούσαν να υπερβαίνουν τους 750,
που για να προμηθευτούν οι Αστυνομικοί απαραίτητο υπηρεσιακό εξοπλισμό αυτό γίνεται είτε με δωρεές, είτε με χρήματα τα οποία η Κυβέρνηση διέθεσε από προϋπολογισμό εκτός του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη,
είναι απορίας άξιο που θα βρεθούν ακριβώς τα χρήματα και τι θα σημαίνει οικονομικά για τους υπάρχοντες αστυνομικούς τα επόμενα έτη.
Έχει αποφασίσει η Κυβέρνηση να καταργήσει ή να απαξιώσει εκ του πλαγίου τον υφιστάμενο θεσμό της πρόσληψης μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων; Και αν ναι αποτελεί αυτό φιλελεύθερη πολιτική ; Πάγια απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος αποτελεί η πρόσληψη ΜΟΝΟ μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Η Ένωσή μας λοιπόν ομόφωνα αποφάσισε να αντιταχθεί σε όσα δρομολογούνται καταφεύγοντας σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να αναδειχθούν τα ζητήματα που δημιουργούνται και να διαφυλαχθούν τα πραγματικά συμφέροντα των πολιτών και των συναδέλφων μας.
Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο αγώνας μας δεν είναι συντεχνιακός, αγωνιζόμαστε επί δεκαετίες, για μια Αστυνομία ομογενοποιημένη η οποία θα παρέχει το αγαθό της ασφάλειας στους πολίτες και στο οποίο δεν χωρούν εκπτώσεις. Η πολύπαθη Ελληνική Αστυνομία έχει πληρώσει ακριβά τους ερασιτεχνισμούς και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες των εκάστοτε κυβερνώντων. Συνεπώς ζητούμε την απόσυρση της εν λόγω διάταξης και την έναρξη διαλόγου με τα θεσμικά μας Όργανα (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων).
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αθηνών
Ο Πρόεδρος Πάκος Δημοσθένης
Ο Γενικός Γραμματέας Χύτας Κων/νος
https://easya.gr/2021/01/18/engrafo-tis-e-as-y-a-sti-dimosia-diavoulefsi-gia-tin-panepistimiaki/
Εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας η κυβέρνηση επιχειρεί, να δημιουργήσει μια νέα υπηρεσία στην ΕΛ.ΑΣ η οποία θα υπάγεται απ ευθείας στον αρχηγό και θα αναλάβει την φύλαξη των πανεπιστημίων, θέτοντας εν αμφιβόλω το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, τη δημοκρατική λειτουργία και την διάρθρωση τους.
Θέλω να πιστεύω ότι η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει στην ακραία, αναποτελεσματική και επικίνδυνη για την πανεπιστημιακή ειρήνη επιλογή να εγκαταστήσει μόνιμη αστυνομική δύναμη εντός των πανεπιστημίων αλλά θα πρέπει δώσει την δυνατότητα στο υπουργείο Παιδείας να οργανώσει την δική του Υπηρεσία Επιτήρησης των χώρων της Πανεπιστημιούπολης – με πόρους και προσωπικό που θα τους διαθέσει το υπουργείο Παιδείας, με αρμοδιότητες και δικαιοδοσίες που θα περιγράφονται με σαφήνεια στον Εσωτερικό Κανονισμό των Πανεπιστημίων.
Επίσης τίθενται ερωτήματα για πόσο χρόνο θα εκπαιδευτούν αυτοί οι αστυνομικοί των πανεπιστημίων, πως θα τους δοθεί το δικαίωμα της προανάκρισης , ( για να αποκτήσει ανακριτικά καθήκοντα αστυνομικός εκπαιδεύεται 2,5 χρόνια) ενώ θεωρούμε ότι θα έχουμε και το θεσμικό παράδοξο, να υφίσταται αστυνομία εντός των πανεπιστημίων και η Ελληνική αστυνομία απέξω να τους προστατεύει !
Είναι προφανές ότι οδεύουμε σε μία σφόδρα αντιδημοκρατική μεθόδευση και σε ένα θεσμικό παράδοξο, που πρέπει να αποτραπεί.
Χωρίς να λησμονήσουμε, ότι την ώρα που ελληνική κοινωνία οδεύει εν μέσω του κορονοιου στην οικονομική κατάρρευση, η κυβέρνηση υιοθετεί αυταρχικά μέτρα ακριβώς για να καλύψει την απόλυτη αδυναμία της να σχεδιάσει δημοκρατικά και να προωθήσει το μέλλον του Δημόσιου Πανεπιστημίου υπό τις αναγκαίες συνθήκες ελευθερίας στην έρευνα και τη διδασκαλία.
Απέναντι σε όλα αυτά τα παράδοξα και παράλογα, ίσως θα ήταν καλύτερα :
Tα πανεπιστήμια να συντάξουν κι όσα ήδη έχουν να αναμορφώσουν τους εσωτερικούς τους κανονισμούς, στους οποίους με σαφήνεια και πειθαρχία θα προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων σε παραβατικές συμπεριφορές, που είναι πέρα και έξω από το ύφος της ακαδημαϊκής δεοντολογίας.
Να συνθέσουν τα πανεπιστήμια Επιτροπές Θεσμικού Ελέγχου, όπου βάσει του εσωτερικού τους κανονισμού θα εποπτεύουν την ορθή λειτουργία του πανεπιστημιακού χώρου και θα επιβάλουν προβλεπόμενες ποινές, σε όσους καταστρατηγούν την ακαδημαϊκή τάξη, καταστρέφουν Πανεπιστημιακές υποδομές, εκπαιδευτικό υλικό και τέλος προσβάλλουν την αισθητική και την αξιοπρέπεια της Πανεπιστημιακής ιδέας.
Να περιφρουρούν τους χώρους των πανεπιστημίων με τη σύσταση δική τους εσωτερικής υπηρεσίας ελέγχου, με χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό που θα τους παράσχει η πολιτεία και με ελεγκτικές οι εποπτικές αρμοδιότητες που θα καθορίζονται κατηγορηματικά από τον εσωτερικό κανονισμό του πανεπιστημίου.
Να καθορίζουν ακόμα για αυτές τις εσωτερικές τους υπηρεσίες ελέγχου, με καταστατικές διατάξεις, πειθαρχικές διώξεις και διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις, για όσα μέλη τους, δεν θα ασκούν τις ελεγκτικές και οι εποπτικές υπηρεσίες, με δημοκρατικό έλεγχο και κατά τους προβλεπόμενους θεσμικούς κανόνες.
Για πράξεις του Ποινικού δικαίου, η επιβολή της τάξης στο Πανεπιστημιακό χώρο, θα γίνεται με τη συνέργεια των Εσωτερικών εποπτικών οργάνων, της πρυτανείας και των εισαγγελικών αρχών, με την κατά το δυνατό μικρότερη εμπλοκή της αστυνομίας, στην τιμωρία και δίωξη των παραβατικών πράξεων.
Μέσα από ένα τέτοιο θεσμικό Πλαίσιο θα περιφρουρηθεί με δημοκρατικό τρόπο ο χώρος του ελληνικού Πανεπιστημίου και θα σταλεί το σαφές και διαυγές μήνυμα, ότι οι έκνομες συμπεριφορές και πράξεις στο χώρο του πανεπιστημίου, διώκονται και τιμωρούνται, ότι το Πανεπιστήμιο και οι πρυτανικές αρχές έχουν τη βούληση και την απαιτούμενη δύναμη να τηρήσουν τη θεσμική αυτονομία και το αυτοδιοίκητο που τους παράσχει το Σύνταγμα και ότι έχουν επίσης τη δύναμη να περιφρουρήσουν το χώρο τους, χωρίς να απαιτείται η εγκαθίδρυση αστυνομικών δυνάμεων στον «οίκο» τους.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αντιπρόσωπος της ΕΑΣΥΑ στην ΠΟΑΣΥ
Κανείς δεν είπε να μην φυλαχθουν τα Πανεπιστημιακα ιδρύματα. Κανείς δεν είπε ότι μπορούν εσαεί να αποτελούν ορμητήρια μπαχαλακηδων και χώροι διαπραξης εγκλημάτων. Κανείς δεν είπε οτι δεν οφείλουν να διέπονται από την εύρυθμη λειτουργία τους και να υπηρετούν το σκοπό τους που είναι η μάθηση και καλλιέργεια των μαθητών οι οποίοι αποτελούν τους κίονες της σημερινής κοινωνίας. Το ζήτημα είναι να γίνει ΣΩΣΤΆ!! Πως σε μια μέρα μέσα θα δημιουργηθεί μια ομάδα από το πουθενά με 1000 «ειδικούς» φρουρούς οι οποίοι θα αναλάβουν να εργαστούν ώστε να βάλουν τέλος σε ένα πρόβλημα όπου δεκαετίες δεν μπήκε? Γιατί το Υπ.Προστασιας του Πολίτη αναλαμβάνει την φύλαξη των Πανεπιστημιακων ιδρυμάτων; Γιατί ο αστυνομικός να γίνει για άλλη μια φορά αυτός που θα βγάλει το φίδι από την τρύπα; Αν θέλουμε πραγματικά να είμαστε «Ευρωπαίοι» και όχι όποτε μας βολεύει ας ανοίξουμε τα μάτια μας και ας δούμε ότι τα μεγάλα Πανεπιστήμια στον κόσμο φυλάσσονται από ιδιωτικές εταιρίες με σχετικό αντικείμενο και εξειδίκευση καθώς επίσης και ψυχολογους.<>.. Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά ποιος εγκυαται ότι οι ‘1000’ θα παραμείνουν στο πόστο που θα προσληφθούν και δεν θα βρεθούν σε κάποιο πολιτικό γραφείο ή θα αποδημήσουν στην επαρχία καλύπτοντας και αυτοί με την σειρά τους την θέση ενός αστυνομικού που περιμένει να πάει στον τόπο του; Γιατί ας μην ξεχνάμε και τους συνοριακους οι οποίοι κατέκλυσαν την επαρχία και εγκλωβισαν εκατοντάδες αστυνομικούς. «Δικαιο» Τρόμαξε το κράτος να γίνει αξιοκρατικο με το αδιάβλητο σύστημα πανελληνίων και σώνει και καλά να το γκρεμίσουμε. «ΟΧΙ» Ο κανόνας είναι όταν επιχειρείς να κάνεις ένα βήμα μπροστά να μην καταλήγεις 10 βήματα πίσω! Σεβαστείται τον κόπο και το έργο των αστυνομικών. Όχι στα λόγια και στις συνεντεύξεις αλλά στην πράξη. Η εκτέλεση έπεται της σχεδίασης..και εσείς δεν σχεδιάσατε..
Πανθομολογείται ότι τα προβλήματα που ταλανίζουν τα ελληνικά Πανεπιστήμια, μεαυξητικές μάλιστα τάσεις τις τελευταίες δύο δεκαετίες, είναι πολλά και τείνουν να χαρακτηριστούν παγιωμένα. Μία ολιγόλεπτη συζήτηση με έναν πανεπιστημιακό ή έναν φοιτητή είναι αρκετή για να έρθουν στο φως ζητήματα που αφορούν: α) την διακίνηση ναρκωτικών και άλλων απαγορευμένων ουσιών, β) ζητήματα ασφάλειας τόσο των εργαζομένων όσο και φοιτητών, γ) συχνή διενέργεια καταλήψεων και αποχή από την ακαδημαϊκή καθημερινότητα, για λόγους μάλιστα που δεν επηρεάζουν και δεν αφορούν τιςπερισσότερες φορές την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά αντιθέτως εκπορεύονται από άλλες συντεχνίες που τις περισσότερες φορές οδηγούν τα πράγματα σε βανδαλισμούς και καταστροφή δημόσιας περιουσίας, δ) λειτουργία παραεμπορίου εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων καθώς και άλλα πολλά.Το θέμα είναι πως οι ανωτέρω αιωνίζουσες παθογένειες μπορούν να λυθούν όταν για την ίαση τους προτείνετε η πρόσληψη μίας ομάδας υπαγόμενη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που για τους παρακάτω λόγους οδηγεί με σιγουριά σε καινούργιες παθογένειες που πολλές από αυτές μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες καταστάσεις. Ενδεικτικά: Ποιος ο λόγος ύπαρξης του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και ποια είναι ακριβώς η λειτουργία του όταν η καθημερινή ασφάλεια των χώρων του Πανεπιστήμιου πλέον ανατίθεται σε υπηρεσία της αστυνομίας. Μήπως οδηγούμαστε στην πλήρη κατάργηση του; Ποια η γνώμη της Πανεπιστημιακής κοινότητας και της συγκλήτου για το θέμα αυτό, καθώς από «αύριο» θα κληθεί να συνεργαστεί σε επίπεδο καθημερινότητας με μια ομάδα ξένη προς αυτήν. Ρωτήθηκε; Και ποία είναι η δημόσια τοποθέτηση τους. Ποιος εγγυάται για την σωματική και ψυχική ακεραιότητα των νεοπροσληφθέντων καθώς θα κληθούν να επιληφθούν σε χώρους που μαστίζονται από πολλά και επικίνδυνα να προβλήματα, χωρίς να έχουν τον επαρκή εξοπλισμό, την κατάλληλη εμπειρία από παρόμοια περιστατικά και την δυνατότητα ενίσχυσης τους σε περιπτώσεις που την επιβάλουν. Εφόσον προφανέστατα αυτός που θα επιληφθεί σε γεγονότα που απειλείται η σωματική ακεραιότητα των νεοπροσληφθέντων είναι οι εκπαιδευμένες υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ., γιατί δεν χρησιμοποιούνται από την αρχή των μέτρων αυτών και υπάρχει η ανάγκη προσλήψεων των πρώτων. Εφόσον θα υπάγονται στο προσωπικό του Υπ. Προστ. του Πολίτη θα έχουν και τα αντίστοιχα εργασιακά δικαιώματα με τους άλλους εργαζομένους. Κατά τις περιόδους που θα κωλύονται οι νεοπροσληφθέντες (π.χ. άδεια ανατροφής τέκνου, αναρρωτικές άδειες κ.τ.λ.), πως θα αναπληρώνονται αυτές οι δυνάμεις; Μήπως καταλήξουμε και πάλι στην σίγουρη δεξαμενή του μονίμου προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ., το οποίο είναι κατά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης ήδη αποδεκατισμένο; Οι υπάρχουσες εκπαιδευμένες υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ., δεν μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια στους χώρους των πανεπιστημίων. Αν ναι… Τι τις οδήγησε σε αυτό; Αναζητούνται ευθύνες από τους αρμόδιους για την αποτυχία τους; Ο πρόσφατος νόμος περι πανεπιστημιακού ασύλου, απέτυχε; Προσπάθησε η πολιτεία να εφαρμόσει ότι θεσμοθετήθηκε πριν λίγο καιρό πριν αλλάξει στρατηγική;
Αυτά και άλλα πολλά μας οδηγούν στο σίγουρο συμπέρασμα ότι η πρώιμη επιλογή επιδερμικών προσλήψεων δεν θα οδηγήσει στην λύση των προβλημάτων αλλά αντίθετα θα δημιουργήσει νέα, οδηγώντας την πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά και την κοινωνία γενικότερα σε αχαρτογράφητα νερά με προορισμό την βέβαιη συντριβή….!!!
Ούτε η ακαδημαϊκή κοινότητα,ούτε οι αστυνομικοί είναι υπέρ αυτού του εγχειρήματος,παρ’ολα αυτά συνεχίζεται να τους αγνοειτε.Ιδρυετε μια ειδική ομάδα για να αντιμετωπίσετε κάθε πρόβλημα στην χώρα και δεν σας νοιάζει τα προβλήματα που δημιουργείτε στο σώμα της Ελ.ας.Εχουμε αστυνομία πολλών ταχυτήτων και πολλών προβλημάτων.Επιτελους καταλήξτε σε έναν και μόνο τρόπο εισαγωγής στην πολύπαθη αστυνομία και ενισχύστε στις υπάρχουσες δυνάμεις που θα κληθούν για άλλη μια φορά,όταν το εγχείρημα σας αυτό κριθεί αναποτελεσματικό.
Προσωπικά είμαι αρνητικός στην δημιουργία της εν λόγω υπηρεσίας(;) για τους παρακάτω λόγους.
α) Αν θέλουν να αστυνομία στα πανεπιστήμια, ας ανοίξουν τις πόρτες ώστε να περιπολούν εντός οι ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες. Δεν χρειάζεται μια καινούρια, για το φαίνεσθαι.
β) Τους παίρνει ως Ε.Φ. τους τοποθετεί στα πανεπιστήμια χωρίς όπλο (όπως λέει) και γίνεται ένα πέσιμο. Ποιός θα τρέχει η ΥΑΤ η ΥΜΕΤ η ΔΡΑΣΗ η ΔΙΑΣ η ΑΔ;;;;
γ) Για οποία στραβή γίνει, σε ποιον θα πέσει το ανάθεμα. Στους «κακούς μπάτσους» ;;;
δ) Σε δύο τρία χρόνια θα έχουν δικαίωμα για μετάθεση οι συγκεκριμένοι, ποιός θα τους αντικαταστήσει…
ε) Αν τους βγάλει ανακριτικούς πώς θα τους βγάλει σε 2-3 μήνες;;; Οι μετά 95 που κάθονται δύο χρόνια μέσα είναι κορόϊδα;;;
ζ) Θα πρέπει να σταματήσει ο συγκεκριμένος κύριος (και όχι μόνο) να παίζει τα επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες της ΕΛ.ΑΣ . Τα τμήματα (και όχι μόνο) αυτή τη στιγμή υποφέρουν και ο συγκεκριμένος προχωράει κάθε λίγο στη δημιουργία νέων υπηρεσιών (ΟΔΟΣ, Πανεπιστημιακή Αστυνομία, τώρα σκέφτεται την Αστυνομία Μετρό κ.τ.λ.) που στο διαταυτα δεν προσφέρουν τίποτα παρά μόνο το θεαθηναι.
Λόγω εμπειρίας δεν συμφωνώ να μπει αστυνομικός φύλακας σε κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα δεδομένου ότι θα γίνει ο κάθε φύλακας αστυνομικός σάκος του μποξ σε κάθε ομάδα μπαχαλάκηδων- αναρχικών και να προσθέσω ότι ότι και να λέει ο εκάστοτε φύλακας που θα είναι και αστυνομικός δεν θα γίνεται αποδεκτό διότι όλοι θα λένε το είπε ο μπάτσος ακόμα και σωστό να είναι.Επίσης δεν είναι σωστό στην αστυνομία να υπάρχουν διαφορετικές προσλήψεις έστω και μέσω ΑΣΕΠ από τη στιγμή που υπάρχει η πρόσληψη στην αστυνομία μέσω πανελληνίων εξετάσεων αδικείς κατάφωρα το κάθε νέο παιδί που έχει όνειρο και πολεμάει να μπει στη στολή της αστυνομίας. Έτσι λοιπόν οι προσλήψεις για φύλακες στο πανεπιστήμιο πρέπει να γίνουν μόνο με ιδιώτες οι οποίοι αφού εκπαιδευτούν να ανήκουν καθαρά και μόνο στο πανεπιστημιακό ίδρυμα για το οποίο έχουν προσληφθεί.
Δημιουργήστε ακόμη 5-6 κατηγορίες προσωπικού που θα υπάγονται στην ΕΛ.ΑΣ. προκειμένου να τη διαλύσετε.
Πόσες ακόμα προσλήψεις από το παράθυρο θα γίνουν και θα ενταχθούν στα σώματα ασφαλείας;;; Αν αυτό θέλετε καταργηστε τις πανελλήνιες εξετάσεις επιτέλους έτσι ώστε να μην χρεώνονται οι οικογένειες σε φροντιστήρια και να αρκεί ένα απολυτηριο λυκείου, η στράτευση, το δίπλωμα και οι πολεμικές τέχνες έλεος δλδ!!!Επίσης οταν δεκαετίες ολόκληρες η αστυνομία για φοιτητές καθηγητές και πρυτανεις είναι κόκκινο πανί και ουδέποτε υπήρξε συνεργασία προς όφελος της κοινωνίας έτσι ώστε να εκμηδενιστουν οποιεσδήποτε παραβατικες συμπεριφορές εντός των ιδρυματων τώρα τους επιβαλλεις και τους εντάσεις εντός των πανεπιστημιακων χωρών μια αστυνομία που δεν είναι αστυνομία ακριβώς αλλά είναι, πόσο μυαλό πραγματικά δλδ;;;Τέλος στα θύματα που θα θρυνησουμε σα λαός είτε από τη δήθεν καινούργια αστυνομία η από τον πανεπιστημιακο χώρο είτε από ακροαριστερα κινήματα που λυμαινονται το χώρο του πανεπιστημίου και θα θρυνησουμε είναι το μόνο σίγουρο, ποιος άραγε θα αναλάβει την ευθύνη εσείς εκ της κυβερνησεως;;; Γτ υπαιτιοι εσείς θα είστε και όχι κάποιο άλλο κρατικό παρακλαδι που θα προσπαθησετε να στοχοποιησετε εκ των υστέρων για αποποιηση δικών σας ευθυνών επί του θέματος
Θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεση μου στο συγκεκριμένο ζήτημα (δηλαδή την δημιουργία Πανεπιστημιακής Αστυνομίας εντάσσοντας την στην ΕΛ.ΑΣ.) καθώς πιστεύω ότι θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και αδικίες από όσα πραγματικά θα επιλύσει για τους λόγους που θα αναφέρω:
α) Θα πρέπει να υπάρχει ένας ενιαίος τρόπος εισαγωγής αστυνομικών. Εάν δεν μας ικανοποιεί ο αδιάβλητος τρόπος των πανελληνίων εξετάσεων τότε ας τις καταργήσουμε τελείως. Αυτό που άρχισε να ξαναγίνεται εδώ και ενάμιση χρόνο με την εισαγωγή ¨αστυνομικών¨ από το παράθυρο (Ειδικοί Φρουροί και Συνοριοφύλακες) δημιουργεί αφενός μία κατάφορη αδικία για τους γονείς που πληρώνουν αρκετά χρήματα στα φροντιστήρια ώστε τα παιδιά τους να πετύχουν την εισαγωγή τους στο σώμα της ΕΛ.ΑΣ. μέσω των πανελληνίων εξετάσεων, αφετέρου δημιουργεί ανομοιογένεια στο ίδιο το σώμα της ΕΛ.ΑΣ..
β) Θεωρώ ότι χρειάζεται ¨αστυνόμευση¨ και προστασία ο χώρος των πανεπιστημίων, πλην όμως η νέα υπηρεσία που θα δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό θα πρέπει να ανήκει απευθείας στο Υπουργείο Παιδείας (όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις υπόλοιπες χώρες που διαθέτουν κάτι αντίστοιχο) και πουθενά αλλού. Αν το κράτος επιθυμεί την φύλαξη από το σώμα της ΕΛ.ΑΣ. τότε δεν χρειαζόμαστε νέα υπηρεσία αλλά αλλαγή στους υπάρχοντες νόμους και ¨ανοιχτές¨ τις πόρτες των πανεπιστημίων στις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες (όπως ΔΙΑΣ, Αμ. Δράση, Ο.Π.Κ.Ε. κ.τ.λ.) ώστε να μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα και να περιπολούν εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
γ) Καταθέτω τα ερωτήματα μου αρχικά ως προς το χρόνο εκπαίδευσης των εν λόγω ¨πανεπιστημιακών αστυνομικών¨, διότι, πως θα τους δοθεί το δικαίωμα της προανάκρισης (για να αποκτήσει ανακριτικά καθήκοντα ένας αστυνομικός εκπαιδεύεται 2,5 χρόνια);;;; Καθώς και στο ΜΗ δικαίωμα να φέρουν πάνω τους ατομικό οπλισμό, διότι θεωρώ ότι θα έχουμε ένα θεσμικό παράδοξο όπου θα υφίσταται αστυνομία εντός των πανεπιστημίων και Ελληνική Αστυνομία από έξω για να τους προστατεύει.
Για τους ανωτέρω λόγους, και όχι μόνο, πιστεύω ότι δεν πρέπει να προχωρήσει η δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας που θα ανήκει στην ΕΛ.ΑΣ., αντιθέτως πιστεύω ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια μέσω των δικών τους θεσμών θα πρέπει να συντάξουν ή να αναμορφώσουν τους εσωτερικούς τους κανονισμούς και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν Επιτροπές Θεσμικού Ελέγχου ώστε να εποπτεύουν την ορθή λειτουργία των πανεπιστημιακών χώρων προστατεύοντας την πανεπιστημιακή περιουσία και να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες ποινές που θα καθορίζονται από τους δικούς τους εσωτερικούς κανονισμούς ή να (προσ-)καλούν την Ελληνική Αστυνομία όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Σύσσωμη η ελληνική κοινωνία χαιρέτισε προ 25 ετών την εισαγωγή στην Αστυνομία με το αδιάβλητο σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων με γνώμονα την πρόοδο και την εξέλιξη του Έλληνα αστυνομικού. Με λυπεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι πάτε να δημιουργήσετε ένα ακόμα ερμαφρόδιτο σώμα εντός της Αστυνομίας με την πρόσληψη 1000 Ε.Φ. για τη φύλαξη των πανεπιστημίων ενώ ακόμα δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από τις υπογραφές των Ειδικών Φρουρών και των Συνοριακών Φυλάκων μόλις πριν από 1,5 χρόνο. Δηλαδή περίπου 4000 προσλήψεις άνευ εξετάσεων, την ώρα που χιλιάδες νοικοκυριά ματώνουν οικονομικά για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τις πανελλήνιες. Σε αυτούς τι θα πείτε;
Τι έχετε να απαντήσετε στους χιλιάδες αστυνομικούς που πέτυχαν στην Αστυνομία μέσω πανελληνίων (με οικονομικό και ψυχολογικό κόστος) και φοίτησαν για 2,5 χρόνια ώστε να ονομαστούν ανακριτικοί υπάλληλοι, όταν ετοιμάζεστε να ονομάσετε τους Ειδικούς Φρουρούς και αυτούς ανακριτικούς μετά από εκπαίδευση 2 μόλις μηνών;
Συμφωνώ στην ανάγκη φύλαξης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλά με ένα σώμα το οποίο επ’ουδενί δε θ’ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία. Οφείλει να έχει ήπια χαρακτηριστικά τα οποία δε θα συγκρούονται με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των πανεπιστημίων και των κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται σε αυτά. Είναι καθολική απαίτηση όλων των εμπλεκομένων φορέων (φοιτητές, Πρυτανικές Αρχές, Αστυνομικοί). Ας αφουγκραστείτε για μια φορά την κοινωνία.
Αντιπρόταση είναι η πρόσληψη διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού. Οι φοιτήτες/φοιτήτριες θα ήταν πολύ ευχαριστημένοι/ες αν είχαν περισσότερα, ανταγωνιστικά μαθήματα να επιλέξουν, και μεγαλύτερη επαφή με τους καθηγητές και τις καθηγήτριες τους ώστε να εκσυγχρονιστεί το επίπεδο σπουδών. Ειδάλλως τα άτομα αυτά να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα και να διαθέτουν την ικανότητα να εξεταστούν στα μαθήματα των εξαμήνων, να αναβαθμιστεί ο πνευματικός τους κόσμος.
Τεράστιο λάθος να ανήκουν στην αστυνομία και στο υπουργείο προστασίας του πολίτη οι συγκεκριμένοι φρουροί των πανεπιστημίων. Θετικό επιχείρημα η δημιουργία σώματος προστασίας πανεπιστημίων όμως πόσους πιά να χωρέσει η ΕΛ.ΑΣ; Κάποτε θεσμοθετήθηκε ως μοναδικός τρόπος εισαγωγής στην ΕΛ.ΑΣ οι αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις. Ακολούθησαν βέβαια αρκετές χιλιάδες προσλήψεων Ειδικών φρουρών και συνοριοφυλάκων , οι οποίοι τότε θα είχαν, όπως διαβεβαίωναν οι εκάστοτε υπουργοί διαφορετικό ρόλο από αυτόν του Αστυφύλακα εξερχόμενου εκ των πανελληνίων εξετασεων. Εντούτοις λίγα χρόνια αργότερα ονομάστηκαν όλοι Αστυφύλακες.Κάτι παρόμοιο θα γίνει και τώρα θα προσληφθούν ως πανεπιστημιακοί «φρουροί» και σε πέντε χρόνια θα ναι κι αυτοί κανονικοί αστυνομικοί γενικών καθηκοντων θα μετατίθενται σε τελείως διαφορετικές υπηρεσίες με αποτέλεσμα να ψάχνει το κράτος προσωπικο για τη συγκεκριμένη φρούρηση. Γνώμη μου είναι να προσληφθούν αφού χρειάζεται φρούρηση το εκάστοτε πανεπιστήμιο λόγω της ανομίας που επικρατεί αλλά οχι από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αλλά από το Υπουργείο Παιδείας. Ας ισχύσει επιτέλους ως μοναδικός τρόπος πρόσληψης στην ΕΛ.ΑΣ οι πανελλήνιες και να τελειώσει επιτέλους αυτή η αστυνομία πολλών ταχυτήτων . Κάτι τέτοιο έχει προηγούμενο. Μην ξεχνάμε τις προσλήψεις Ειδικών Φρουρών της Τράπεζας της Ελλάδος ή τους Ειδικούς Φρουρούς που είχαν προσληφθεί στην Βουλή των Ελλήνων οι οποίοι δεν ανήκαν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
– H σύσταση Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δεν πρέπει να σχετίζεται με τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας, και καλό θα ήταν να μην υπάγεται σε αυτήν ούτε να στελεχώνεται από αστυνομικούς.
– Η υπαγωγή του σώματος αυτού στην ΕΛ.ΑΣ. αντίκειται στο αυτοδιοίκητο των Α.Ε.Ι. και είναι αντισυνταγματική.
– Η Ελληνική Αστυνομία παλεύει επί δεκαετίες για να απαλλαγεί απο τα κατάλοιπα του παρελθόντος και έχει καταφέρει να αντιμετωπίζεται ως ενα δημοκρατικό σώμα το οποίο βρίσκεται δίπλα στον πολίτη και λειτουργεί για τον πολίτη,ωστόσο η σύσταση της προαναφερόμενης ομάδας θα επαναφέρει στην κοινή γνώμη Χουντικές μνήμες και θα αποτελέσει εναρκτήριο λάκτισμα για την αντιστροφή της κατάστασης και της στοχοποίησης της αστυνομίας από την κοινωνία ως ένα σώμα το οποίο παρεμβαίνει στην ελεύθερη διακίνηση ιδεών και εν γένη της ελευθερίας των πολιτών.
– Η πρόσληψη νέων αστυνομικών χωρίς εμπειρία και γνώση των κανόνων λειτουργίας του Σώματος όπως επίσης και έλλειψη των γνώσεων της Ποινικής Δικονομίας, Συνταγματικού Δικαίου, Ποινικού Δικαίου και άλλων γνώσεων που αφορούν την λειτουργία ενός δημοκρατικού Σώματος όπως η Αστυνομία θα επιφέρει σωρεία παραβάσεων απο όσους νεοπροσλαμβανόμενους στελεχώνουν την Ο.Π.Π.Ι.
– Πιθανό είναι να υπάρξει νεκρός Αστυνομικός ή Νεκρός Πολίτης ή τραυματισμός ενός από τους δύο, καθώς θα αποτελεί στόχο ο αστυνομικός εντός του πανεπιστημίου και θα υπάρξουν σίγουρα αναταραχές και επιθέσεις εναντίον του.
– Το τελευταίο εγχείρημα της πρόληψης των ειδικών φρουρών με fast track διαδικασίες και χωρίς εκπαίδευση έχει αποτύχει καθώς είναι συνεχόμενα τα παραπτώματά τους εντός και εκτός Υπηρεσίας άρα θα πρέπει να μην επαναλαμβάνεται μια λάθος συνταγή.
– Το Άσυλο έχει καταργηθεί με Νόμο από την παρούσα Κυβέρνηση άρα ποιος ο λόγος να υπάρχει περαιτέρω φύλαξη των Ιδρυμάτων.
– Τα Αστυνομικά τμήματα της περιοχής που έχουν ως σκοπό την φύλαξη των πολιτών είναι ελλιπή από προσωπικό, καλύτερα θα ήταν για την κοινωνία να επανδρωθούν τα Α.Τ. τα οποία είναι επιβαρυμένα με την φύλαξη των χιλιάδων πολιτών και όχι τα πανεπιστήμια τα οποία προβλέπεται με νόμους η φύλαξή τους.
– Η στελέχωση της Ο.Π.Π.Ι., αν γίνει, θα πρέπει να γίνει με εξειδικευμένους, εκπαιδευμένους αστυνομικούς και τουλάχιστον κατόχους πτυχίου Α.ΕΙ.-Τ.Ε.Ι. και της Αστυνομικής Ακαδημίας.Οχι απλά αστυνομικούς χωρίς εκπαίδευση και μόρφωση με Στρατιωτικά προσόντα.
– Το παρόν Νομοσχέδιο και ότι αφορά την πανεπιστημιακή κοινότητα πρέπει να αποφασίζεται μετά από διαβούλευση με όλους τους φορείς προκειμένου να συνδιαμορφωθεί ένα πλαίσιο ορθό και δημοκρατικό.
– Ελλοχεύει ο κίνδυνος να έχουμε νέα Δεκεμβριανά με το παραμικρό συμβάν μεταξύ Αστυνομίας και φοιτητών.
1. Σε ρεπορτάζ του ΒΗΜΑτος της Κυριακής (17.01.2021), ο αστυνομικός συντάκτης της εφημερίδας, κ. Βασίλης Λαμπρόπουλος, αναφέρει ότι «Σε κάθε πανεπιστημιακό χώρο θα υπάρχει ειδικό «αστυνομικό τμήμα» που θα είναι σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τις γειτονικές αστυνομικές υπηρεσίες, με δυνάμεις επιφυλακής της ΕΛ.ΑΣ. εκτός των ΑΕΙ,…». Εμείς ως φοιτητές, αναλογιζόμενοι αφενός μεν το γεγονός ότι τα «αστυνομικά τμήματα» εξοπλίζονται με συγκεκριμένο εξοπλισμό και ενθυμούμενοι αφετέρου δε τις απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας σε ερωτήσεις σχετικά με τον εξοπλισμό των αστυνομικών που θα στελεχώσουν τα σώματα φύλαξης των ΑΕΙ, ότι δηλαδή θα είναι άοπλοι, δεν θα φέρουν πυροβόλα όπλα αλλά μόνο γκλοπ και χειροπέδες, θελουμε να ξεκαθαρίσετε το αν θα υπάρχουν σε αυτά τα «αστυνομικά κέντρα» εντός των ΑΕΙ, ή στα γραφεία της αστυνομίας εντός των ιδρυμάτων, κάποιου είδους πυροβόλος εξοπλισμός εκτός των γκλοπ. Θεωρούμε πως αυτό είναι κάτι που δεν ξεκαθαρίζεται επαρκως. Ως φοιτητές ανησυχούμε για πιθανές κλοπές τέτοιου υλικού, με πιθανά επακόλουθα ατυχήματα αλλά και πιθανή κακή χρήση του από τους ίδιους τους αστυνομικούς. Ως φοιτητές διαφωνούμε με την παρουσία και μόνο πυροβόλου οπλισμού εντός των ΑΕΙ, γι’ αυτό κα ανησυχούμε.
2. Η ανησυχία αυθαιρεσιών από την ομάδα αυτή είναι διάχυτη στην φοιτητική κοινότητα. Πιστεύουμε την τοποθέτηση καμερών στην στολή των αστυνομικών απαραίτητη, ώστε να υπάρξουν στοιχεία για πιθανή αυθαιρεσία των αστυνομικών, αλλά και να αποφευχθούν εσφαλμένες κατηγορίες εναντίον τους.
3. Θα υπάρχει έκθεση παραβατικότητας από την ΟΠΠΙ; Πιστεύουμε πως μία έκθεση ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να αναδείξει τα καταγεγραμμένα στοιχεία βίας και ανομίας, καθώς και την αντίστοιχη αντιμετώπισή τους από την ΟΠΠΙ. Θεωρούμε ότι κάθε πιθανή σύλληψη θα πρέπει να γίνεται με ανοιχτή κάμερα.
4. Η ΟΠΠΙ από ποιόν φορέα θα εποπτεύεται; Η πρόταση μας είναι η εποπτεία να περάσει στις αρμοδιότητες της Επιτροπή Ασφάλειας και Προστασίας Α.Ε.Ι. Η οποία αποτελείται από:
α) τον πρύτανη ή τον αρμόδιο ανά περίπτωση αντιπρύτανη για θέματα ασφάλειας και προστασίας, ως πρόεδρο,
β) πέντε (5) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), τα οποία προέρχονται, κατά το δυνατόν, από διαφορετικές σχολές του Α.Ε.Ι.,
γ) τον προϊστάμενο της Μονάδας Ασφάλειας και Προστασίας,
δ) τον προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας του Α.Ε.Ι.
Πανθομολογουμένως, η κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν είναι η ευκταία. Εδώ και πολλά χρόνια, οι εντάσεις, οι έκνομες ενέργειες και οι καταστροφές, στοιχειοθέτησαν ένα φαινόμενο που οδήγησε, όπως ήταν αναμενόμενο, σε ένα καθεστώς ασυδοσίας.
Η νυν Κυβέρνηση, από τις πρώτες ημέρες της διακυβέρνησής της, προσπάθησε να βελτιώσει τις κρατούσες συνθήκες προωθώντας την νομοθετική διάταξη περί προστασίας των πανεπιστημιακών κτιρίων και την κατάργηση του ασύλου. Πλέον, οι Αρχές, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Αστυνομίας, μπορούν και επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως εντός των χώρων του πανεπιστημίου, όταν τελούνται αξιόποινες πράξεις.
Κατά συνέπεια, η πρόσληψη 1000 Αστυνομικών ειδικής κατηγορίας δεν αποτελεί υποστηρικτική ενέργεια για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αντιθέτως ρίχνει λάδι σε μια φωτιά που δεν έχει σβήσει ακόμη.
Όλοι γνωρίζουμε ότι το πρόβλημα μέσα στα πανεπιστήμια προκαλείται από συγκεκριμένες ομάδες ατόμων, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο από τις διμοιρίες των ΔΑΕ και τις υπόλοιπες ειδικές ομάδες της ΕΛΑΣ. Καθώς, ο χαρακτήρας των νέων Ομάδων θα είναι περισσότερο εποπτικός παρά επεμβατικός, τα μέλη τους πιθανότατα θα αποτελέσουν κινούμενους στόχους και θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από συντονισμένες επιθέσεις εις βάρος τους.
Η Ελληνική Αστυνομία οφείλει να είναι ένα ομογενοποιημένο και αδιαίρετο Σώμα, χωρίς να διασπάται σε υποκατηγορίες Αστυνομικών που την απομακρύνουν από την βασική αποστολή της, δηλαδή την γενική αστυνόμευση όλης της πόλης και την άμεση επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων στα ανακύψαντα περιστατικά.
Το πρόβλημα στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν θα λυθεί με εικόνες αστυνομοκρατίας που θα φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό και θα διασπάσουν περαιτέρω το πολύπαθο Σώμα της ΕΛΑΣ. Αυτό που απαιτείται είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου νομικού πλαισίου, που θα εφαρμόζεται απαρέγκλιτα και θα θωρακίζει τη λειτουργία των αστυνομικών και δικαστικών Αρχών.
Για ποιό λόγο η αστυνομια να αναλάβει τη φύλαξη των πανεπιστημιακων ιδρυμάτων ; Σαφώς και πρέπει να πανεπιστημια να φυλάσσονται.οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν με την παρουσία της αστυνομίας εντος των ιδρυματων..Μηπωςθα ηταν προτιμότερο τη φύλαξη των πανεπιστημίων να την αναλάβουν φύλακες που θα υπάγονται απευθείας στο υπουργείο Παιδείας και όχι αστυνομικοί ;Θεωρώ οτι το συγκεκριμένο εγχειρημα θα προκαλέσει περισσότερες αντιδράσεις απ οτι θα λύσει το πρόβλημα.. Έτσι κι αλλιώς κανείς δεν είναι σύμφωνος. Πανεπιστημιακοί, πρυτάνεις αστυνομικοί φοιτητές όλοι αντιδρούν..
Όσον αφορά την απόφαση της κυβέρνησης για παρουσία της αστυνομίας στα πανεπιστήμια είναι μια καθαρά πολιτική απόφαση την οποία την είχε εξαγγείλει και προεκλογικά. Από εκεί και πέρα ο τρόπος με τον οποίο αποφάσισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη να το υλοποιήσει σαφώς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην δομή της αστυνομίας . Ένα από αυτά είναι η πρόσληψη αστυνομικών με οποιοδήποτε άλλο τρόπο πέραν των πανελληνίων εξετάσεων οι οποίοι θα εκπαιδευτούν με διαδικασίες fast track 20 ημερων σε αντίθεση με αυτούς των πανελληνίων οι οποίοι εκπαιδεύονται στις σχολές της αστυνομίας επί δύο συναπτά έτη ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε περιστατικό τους τύχει. Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι υπηρεσίες πυλώνες της αστυνομίας στελεχώνονται εδώ και 20 χρόνια με συναδέλφους των πανελληνίων όπως η ΕΚΑΜ, τα ΜΑΤ , τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης καθώς και άλλες μαχιμες υπηρεσίες. Από αυτό και μόνο πρέπει η παρουσία της αστυνομίας να είναι με στελέχη τα οποία έχουν εμπειρία για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια και όχι με προσλήψεις άνευ λόγου και αιτίας δημιουργώντας μια αστυνομία τριών ταχυτήτων.
Όσον αφορά την απόφαση της κυβέρνησης για παρουσία της αστυνομίας στα πανεπιστήμια είναι μια καθαρά πολιτική απόφαση την οποία την είχε εξαγγείλει και προεκλογικά. Από εκεί και πέρα ο τρόπος με τον οποίο αποφάσισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη να το υλοποιήσει σαφώς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην δομή της αστυνομίας . Ένα από αυτά είναι η πρόσληψη αστυνομικών με οποιοδήποτε άλλο τρόπο πέραν των πανελληνίων εξετάσεων οι οποίοι θα εκπαιδευτούν με διαδικασίες fast track 20 ημερων σε αντίθεση με αυτούς των πανελληνίων οι οποίοι εκπαιδεύονται στις σχολές τις αστυνομίας επί δύο συναπτά έτη ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε περιστατικό τους τύχει. Επίσης δεν είναι τυχαίο ότι υπηρεσίες πυλώνες της αστυνομίας στελεχώνονται εδώ και 20 χρόνια με συναδέλφους των πανελληνίων όπως η ΕΚΑΜ, τα ΜΑΤ , τα περιπολικά της Άμεσης Δράσης καθώς και άλλες μαχημες υπηρεσίες. Από αυτό και μόνο πρέπει η παρουσία της αστυνομίας να είναι με στελέχη τα οποία έχουν εμπειρία για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια και όχι με προσλήψεις άνευ λόγου και αιτίας δημιουργώντας μια αστυνομία τριών ταχυτήτων.
Καταρχας να επισημανω οτι κρινω απαραιτητη την καλυτερη αστυνομευση των πανεπιστημιακων χωρων γιατι η κατασταση που επικρατει αυτη ειναι χαοτικη.Θεωρω ομως απαραδεκτο να συσταθει μια καινουργια υπηρεσια στους κολπους της ΕΛ.ΑΣ για αυτη τη δουλεια τη στιγμη που η ιδια η πολιτειαδιαχρονικα δεν θωρακιζει την ΕΛ.ΑΣ με τα νομικα εχεγγυα για να περιπολει οπως πρεπει και να ελεγχει σωστα τους πανεπιστημιακους χωρους και μονο σαν ανεκδοτο που ακουγεται πως το προβλημα θα λυθει με την προσληψη και αλλων αστυνομικων οι οποιοι αοπλοι και με ουσιαστικα ανυπαρκτη εκπαιδευση θα μπορεσουν να κανουν οτι δεν αφηνετε να κανουν επαγγελματιες αστυνομικοι.Το γεγονος και μονο οτι θα ανηκουν στην ΕΛ.ΑΣ θα τους καταστησει βορα και λαφυρο στις ορεξεις του καθε μπαχαλακια,αφου δεν θα μπορουν ουσιαστικα να προστατεψουν ουτε τον ιδιο τους τον εαυτο και παλι θα χρειαζεται να επεμβαινει η αστυνομια με πολυ σκληροτερους τροπους και με το φοβο της υπαρξης νεκρου σε πανεπιστημιακους χωρους.Αληθεια αντεχετε αλλον εναν Κορκονεα η αλλον εναν Τεμπονερα και τα συνεπακολουθα αυτων???
Τη φυλαξη πρεπει να συνεχισουν να την εχουν οι πανεπιστημιακες αρχες,με αυστηροτερη εποπτεια του υπουργειου Παιδειας και η αστυνομια να καλειται να επεμβει οργανωμενα και οχι με ερασιτεχνισμους και προχειροτητα,οπως παει να γινει με αυτο το νομοσχεδιο.
Τελος θελω να ρωτησω,βρηκατε εναν τροπο να καταργησετε εμμεσα την προσληψη αστυνομικων μεσω των πανελληνιων εξετασεων,γιατι συνεχως βλεπουμε πολυ μεγαλυτερο αριθμο προσληψεων αστυνομικων απο το παραθυρο.Βγειτε τουλαχιστον να το πειτε στους γονεις που πληρωνουν ενα σωρο χρηματα σε φροντιστηρια για να περασουν τα παιδια τους στην αστυνομια,οπως και στους γονεις των αστυνομικων που περιμενουν καποια στιγμη να πανε τα παιδια τους στον τοπο τους και βλεπουν συνεχως τα παιδια τους να χανουν δικαιωματα,λογω συνεχομενων προσληψεων αστυνομικων,ανα την επικρατεια,με αλλες διαδικασιες.
Θυμηθειτε λοιπον οτι ψηφιζουν και ολοι αυτοι και οχι μονο οι γονεις των ρουσφετολογημενων,γιατι οταν το αντιληφθειτε θα ειναι αργα και θα εχετε συντελεσει στην επιστροφη στην εξουσια της χωρας αυτων που ονειρευονται και στηριζουν τα μπαχαλα
Με εκτιμηση,ενας αγανακτισμενος αστυνομικος!!!
Έχω σύζυγο με πτυχία,μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κλπ,επιτυχουσα από τον τελευταίο ΑΣΕΠ, 3 τέκνα κ είναι άνεργη( κάπου κάπου την παίρνουν αναπληρώτρια κ κάποιες φορές δε μπορούμε να φύγουμε για κάποιο μέρος,λόγω της οικογ.καταστασης).Είναι δυνατόν με τεράστιες ελλείψεις στα σχολεία μας διδακτικού προσωπικού, με συνεχείς μεταβολές στις αναπληρώσεις( μια Σύρο,μια Αθήνα,μια Καστοριά, χάνεται η επαφή καθηγητη-μαθητη-γονεα), χάνεται η οικογενειακή συνοχή κ αλλα σοβαρά προβλήματα,να γίνεται πρόσληψη κ άλλων αστυνομικών; Θα έπρεπε να δίνεται έμφαση στην παιδεία, την οικογένεια αρχικά κ να διασφαλίζεται το αγαθό της γνώσης,της μόρφωσης,πρώτα με τις προσλήψεις σε διδακτικό προσωπικό, με κίνητρα για καθηγητές κ φοιτητές.Διασφαλιστε τα ανωτέρω κ τους ανωτέρω με θέσπιση «σκληρών» κανονισμών.Η πλειοψηφία των πολιτών επιθυμεί το δικαίωμα στη μόρφωση και την ασφάλεια για τα παιδιά του.Ας είναι κάθε υπουργείο υπεύθυνο για το αντικείμενο του κ η Ελ.Αστυν.ας συνδράμει όπου απαιτηθεί κ της ζητηθεί.Μην δημιουργείτε έριδες μεταξύ της κοινωνίας.Εχουμε επιστήμονες ανέργους κ παίρνετε με συνοπτικές διαδικασίες αστυνομικούς ,χωρίς εκπαίδευση ουσιαστική, χωρίς να φέρουν ίσως κατάλληλα προσόντα, ουσιαστικά δημιουργείται σαφές πρόβλημα κ στο σώμα της ΕΛ.ΑΣ ως προς την αποστολή της κ τη διαίρεση του ίδιου του Σώματος.
Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο με θέμα: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», προβλέπεται η πρόσληψη 1000 επιπλέον αστυνομικών για τα Πανεπιστήμια, ενώ το Υπουργείο Παιδείας δεν προβλέπει νέες θέσεις καθηγητών. Με μία προγραμματισμένη αύξηση στη χρηματοδότηση, θα μπορούσε να αναβαθμισθεί το Πανεπιστήμιο και να μπορεί να εκπαιδεύει το σύνολο όσων θέλουν να σπουδάσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με τη διάθεση ενός μεγάλου ποσού για την πρόσληψη αστυνομικών, επαναλαμβάνεται αυτό που βιώνουμε καθημερινά: τις ασύλληπτες σπατάλες για την ενίσχυση πελατειακών σχέσεων. Εκτός αν η Κυβέρνηση προτιμάει να διορίζει αστυνομικούς αντί καθηγητές.
Η κυρία Υπουργός με πομπώδες ύφος είχε εξαγγείλει την καθιέρωση της βάσης του 10. Δεν το έκανε, γιατί απλούστατα δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει την κοινωνική κατακραυγή. Οπότε “πετάει το μπαλάκι” στα Πανεπιστήμια και θα ισχυριστεί ότι αυτά είναι υπεύθυνα για τον αποκλεισμό των 20.000 νέων από τα Πανεπιστήμια. Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο καθορίζεται η βάση εισαγωγής σε κάθε Τμήμα είναι απολύτως αυθαίρετος και δεν έχει καμία απολύτως ακαδημαϊκή εγκυρότητα. Υπάρχουν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη Τμήματα που είναι ακαδημαϊκά προβληματικά και όμως έχουν υψηλές βάσεις. Και υπάρχουν σε περιφερειακά Πανεπιστήμια ακαδημαϊκά άριστα Τμήματα με χαμηλές βάσεις. Άρα το σύστημα που προτείνεται θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Κάτι που είναι πολύ άδικο. Θα πληγούν, λοιπόν, τα περιφερειακά Πανεπιστήμια που παίζουν και ένα πολιτιστικά αναντικατάστατο ρόλο στις τοπικές κοινωνίες.
Με το σύστημα που νομοθετείται όλη η συζήτηση στρέφεται στις βάσεις και όχι στο μεγάλο ασθενή που είναι η εκπαίδευση. Αν τα παιδιά δεν πάρουν τις απαραίτητες γνώσεις μέσα από ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό σύστημα, αναβαθμισμένο από τη βάση του και όχι με μεμονωμένες αλλαγές παρμένες από συστήματα του παρελθόντος, οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως. Προσφέρουν μόνο στα κολλέγια και στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σύμφωνα με τα παραπάνω θα πρέπει να θεσπιστεί ένας ανάλογος τρόπος εισαγωγής και στα κολλέγια. Η Υπουργός νομοθετεί πρώτα την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των Δημόσιων Πανεπιστημίων και δε θεσμοθετεί καμία απολύτως διαδικασία εισαγωγής στα κολλέγια παρά μόνον την απλή εγγραφή. Αρκεί να έχει κανείς τη δυνατότητα να πληρώνει δίδακτρα.
Η Κυβέρνηση θέλει να τιμωρήσει τα Πανεπιστήμια, να απογοητεύσει τις νέες και τους νέους και να αναστατώσει τις οικογένειες.
Μιλάμε για τους “αιώνιους φοιτητές”, που δεν κοστίζουν τίποτα στο κράτος και δε μιλάμε για την ανεργία των αποφοίτων, που αποτελεί μάστιγα για τους νέους.
Ως προς την αγορά εργασίας, βλέπει κανείς μία υγιή οικονομία που να προσφέρει πολλές θέσεις εργασίας που δεν μπορούν να καλυφθούν επειδή δεν υπάρχουν καλά εκπαιδευμένα στελέχη; Το αντίστροφο ισχύει. Δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας, οι επιχειρήσεις έχουν τα χάλια τους, η οικονομία είναι προβληματική και είναι λάθος να χρεώνεται την κατάσταση αυτή μαζί και την ανεργία το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Η χρόνια υποχρηματοδότηση, οι σοβαρότατες ελλείψεις της φοιτητικής μέριμνας, η έλλειψη διοικητικού προσωπικού, η προβληματική υλικοτεχνική υποδομή σε ορισμένα Ιδρύματα, αποτελούν σοβαρά προβλήματα. Και δεν θα λυθούν ούτε με τη μείωση της χρηματοδότησης, ούτε με την ενίσχυση των κολλεγίων, ούτε με την πανεπιστημιακή αστυνομία, ούτε με τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών, ούτε με τα πειθαρχικά συμβούλια, ούτε με τη μείωση των εισακτέων, ούτε και με τον μη διορισμό καθηγητών.
Φυσικα και να δημιουργηθει η ΟΠΠΙ. Οποιος λεει αλλιως απλα δεν βλεπει το προβλημα ή ακομα χειροτερα θελει να το κρυψει !
Το θεμα ειναι στα κριτήρια οταν ανοιξουν οι θεσεις θα πρεπει , εφοσον μιλαμε για ενα πανεπιστημιακο ίδρυμα , να μεγαλωσει το οριο ηλικιας τουλαχιστον μεχρι 30 ετων. Φυσικα να μοριοδοτηθει παραπανω εαν καποιος υποψηφιος εχει τελειωσει καποιο ΑΕΙ. Ετσι επιτυγχάνεται και η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ τοσο με τα υποψηφια ιδρυματα που θα αναλαβει η ΟΠΠΙ , αναφορικα με τα προβληματα τους, οσο και γενικοτερα με το περιμβαλλον του πανεπιστημιου!!!
Μα είμαστε σοβαροί; Θες να ιδρύσεις σώμα φύλαξης πανεπιστημίων και το σώμα αυτό το δίνεις στην αστυνομία; Μα είστε σοβαροί τέλος πάντων εκεί στα Υπουργεία; Δεν έχετε ιδέα από σχεδιασμό πια; Από οποία μεριά κι αν το δεις είναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ λάθος όλο αυτό! Από τη μια προκαλείς τις φοιτητικές ομάδες (ακραίες ή μη) και από την άλλη εκθέτεις σε άμεσο κίνδυνο τους υποψήφιους αυτών των ομάδων οι οποίοι μόνο και μόνο που τους κάνει Ειδικούς Φρουρούς τους κάνεις και κόκκινο πανί! Σοβαρευτείτε λίγο! Είναι δυνατόν να μην παίρνουν σαν παράδειγμα φύλαξης τους φύλακες μουσείων και να διανοούνται να συνδυάζουν και εδώ τα πάντα με την αστυνομία; Τα πανεπιστήμια είναι χώροι εκπαίδευσης, παιδείας και ιστορίας! Η ύπαρξη και μόνο ένστολου παραβιάζει ηθικά τις ιδέες και το σκοπό των ιδρυμάτων! Αφήστε εκτός την αστυνομία απ αυτό!
Φροντίστε κ. Χρυσοχοΐδη να οργανώσετε την αστυνομία όπως της αξίζει και σταματήσετε τις με κάθε ευκαιρία ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ Ε.Φ.! Η αστυνομία έχει δυο σχολές παραγωγής ικανών υπαξιωματικών και αξιωματικών αστυνομικών, και εσείς το απαξιώνεται συνεχώς με αυτές τις κινήσεις! Η αστυνομία είναι λειτούργημα και σώμα ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ!
Γιατί να πάρετε ειδικούς φρουρούς; Ας διοριστούν στο υπουργείο Παιδείας απευθείας πολιτικοί υπάλληλοι με ειδικότητα φύλαξης χώρων και εκμεταλλευτείτε όλα αυτά τα παιδιά που έχουν ολοκληρώσει σεμινάρια φύλαξης χωρών! Κάντε διαγωνισμούς και δώστε την φύλαξη σε ΣΕΚΙΟΥΡΙΤΙ!
Τόσες λύσεις και εσείς επιλέγετε τη ΧΕΙΡΙΣΤΗ!
Προλάβετε το λάθος πριν να είναι αργά!
Η πρόσληψη για πολλοστή φορά αστυνομικού προσωπικού μέσω της διαδικασίας της προκήρυξης διαγωνισμού για ειδικούς φρουρούς με σκοπό την επάνδρωση ενός νέου σώματος συνεχίζει να απαξιώνει το θεσμό και το ρόλο της αστυνομίας στην Ελληνική κοινωνία εισάγοντας ανεκπαίδευτο προσωπικό , πράγμα που οδηγεί σε πληθώρα προβλημάτων. Επιπλέον για ποιο λόγο χρειάζεται η ίδρυση ενός σώματος που αφορά τη φύλαξη των πανεπιστημίων και το οποίο θα ανήκει στην Ελληνική αστυνομία; Εξάλλου για οτιδήποτε προκύψει πάλι η αστυνομία θα κληθεί να μπει και να δώσει λύση. Δηλαδή ουσιαστικά προχωράτε στην πρόσληψη κάποιου για να πάρει τηλέφωνο την αστυνομία όταν γίνει κάτι μέσα σε ένα πανεπιστημιακό χώρο. Άμα θέλει λοιπον ας προκηρύξει διαγωνισμό το υπουργείο Παιδείας και ας προσλάβει φύλακες για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η αστυνομία ούτε είναι, ούτε λειτουργεί a la carte. Δεν μπορούμε να λέμε αστυνομία για τα πανεπιστήμια, αστυνομία για τα μέσα μεταφοράς, αστυνομία για το ένα, αστυνομία για το άλλο. Η αστυνομία είναι μία και εκτελεί το έργο της όπου χρειάζεται. Οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες και τα πολιτικά παιχνίδια θα έπρεπε να μείνουν στο περιθώριο.
Δεν είμαι κατά της αστυνόμευσης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αλλά από τη στιγμή που θέλετε να βάλετε φύλακες στις σχολές γιατί απλά δεν εφαρμόζεται ο νόμος που η κυβέρνηση σας άλλαξε για το άσυλο; Γιατί δεν περιπολούν αστυνομικοί κανονικά στις σχολές; θεωρώ ότι δεν χρειάζεται ΤΕΤΟΙΑ αστυνομία στα πανεπιστήμια ( άοπλοι και ανεκπαίδευτοι) …αν χρειάζεται να προσληφθούν σεκιούριτι γιατί περί αυτού πρόκειται υπάρχουν τόσες εταιρείες…αν επιμένετε να είναι δημόσιοι υπάλληλοι ας ανήκουν στο υπουργείο Παιδείας..
Δηλαδή εν μέσω της οικονομικής κρίσης απο τοσους μήνες lockdown θα προσληφθούν 1000 ειδικοί φρουροί οι οποίοι με εκπαίδευση ενός μηνός και μόνο όπλο ενα σπρέι με μηδαμινή εμπειρία και την Πρυτανική διοίκηση δηλωμένα εχθρική εναντιον τους θα καταπολεμήσουν εστίες ανομίας,θα «καθαρίσουν» χώρους διακίνησης ναρκωτικών και καταλήψεις-γιάφκες μπαχαλακηδων και αντικοινωνικών στοιχείων οταβν τώρα για να πλησιάσει η αστυνομία επιστρατεύονται διμοιριες ΜΑΤ και ειδικές δυνάμεις;Αυτό σοβαρά είναι σχέδιο νόμου;Μάλλον για προσπάθεια διορισμού ψηφοφόρων και διασπάθισης δημοσίου χρήματος μου φαίνεται.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει η ομάδα αυτή που θα δημιουργηθεί να ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία. Είναι τελείως άλλο υπουργείο. Άοπλοι στα πανεπιστήμια? και τις χιλιάδες μολότοφ που θα πέσουν και τις επιθέσεις που θα δεχτούν θα τις αποκρούσουν με ένα γκλομπ? Επίσης όλοι αυτοί θα έχουν την εξέλιξη των ειδικών φρουρών? θα μπορούν να μετατεθούν? Υποψιάζομαι ότι πάλι θα κληθεί η αστυνομία να σώσει αυτές τις ομάδες από τα χέρια των μπαχαλάκηδων.Τέλος θα ήθελα να ρωτήσω αφού όλοι την ώρα προσλαμβάνονται διάφοροι στην αστυνομία από το παράθυρο, γιατί δεν καταργείτε και τις πανελλαδικές εξετάσεις να τελειώνουμε. Τουλάχιστον να μην κουράζονται τα παιδιά να διαβάζουν και οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια. Να ξέρουν να τους βγάζουν διπλώματα οδήγησης.
Από την στιγμή που έχει καταργηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο πραγματικά είναι απορίας άξιο ποιο νόημα έχει η περαιτέρω αστυνόμευση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Σε μια εποχή που οι ελλείψεις των πανεπιστημίων σε προσωπικό όλων των κατηγοριών είναι μεγάλη ,η πρόσληψη αστυνομικών μόνο θυμό μπορεί να προκαλέσει. Τον ίδιο θυμό, μπορεί και μεγαλύτερο, προκαλεί η πρόσληψη και ΑΛΛΩΝ αστυνομικών ειδικά εν μέσω μιας πανδημίας που η προτεραιότητα έπρεπε να δίνεται σε πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού.
Με το Άρθρο 13 του προτεινόμενου, συγκροτούνται Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος της ΕΛ.ΑΣ. στα Α.Ε.Ι. της χώρας, όχι όμως και στα υπόλοιπα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύγκλητοι, Σύλλογοι Μελών Δ.Ε.Π., Σύλλογοι Φοιτητών και η Π.Ο.ΑΣ.Υ. διαφωνούν με τη σύσταση των Ο.Π.Π.Ι.
Το Άρθρο 13 καταπατά το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδύναμο των Πανεπιστημίων, εισάγει οπλισμένους εξωπανεπιστημιακούς στα Α.Ε.Ι., ενισχύει την ανασφάλεια και απαλείφει την εμπιστοσύνη στον χώρο των Πανεπιστημίων. Παράλληλα, το προβλεπόμενο κόστος των Ο.Π.Π.Ι. ανέρχεται στα €30.000.000 ετησίως, ποσό ικανό να τριπλασιάσει την τακτική χρηματοδότηση του Ε.Κ.Π.Α. ή να διπλασιάσει συνολικά την τακτική χρηματοδότηση των Ε.Κ.Π.Α., Ο.Π.Α., ΠΑ.ΠΕΙ., Ε.Μ.Π., ΠΑ.ΜΑΚ., ΠΑ.ΔΑ., ΠΑ.ΚΡΗΤ. και Γ.Π.Α. Συνεπώς προτείνεται η απόσυρση του Άρθρου 13 και η κατανομή του προβλεπόμενου κόστους των Ο.Π.Π.Ι. στα Α.Ε.Ι. της χώρας, ώστε να ενισχύσουν τις Μ.Α.Π. τους με τακτικό προσωπικό, καθώς και να ανανεώσουν των εργαστηριακό κ.ά. εξοπλισμό τους.
Για αυτή τη διάταξη νομίζω ότι προκύπτουν πολλά ερωτήματα. Μερικά καίρια είναι: Αφού τα Πανεπιστήμια έχουν αυτοτέλεια συνταγματικά κατοχυρωμένη, δεν πρέπει να αποφασίζουν μόνα τους για την προφύλαξή τους; Πως λοιπόν έρχεται η πολιτεία να αμφισβητήσει αυτό το συνταγματικό τους δικαίωμα; Επίσης, γιατί την αστυνομία στα Πανεπιστήμια δεν την θέλουν ούτε οι ίδιοι οι αστυνομικοί; Θυμίζω ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων αναφέρει ότι οι «Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων» δεν πρέπει να υπάγονται στην ΕΛΑΣ, ούτε να στελεχώνονται από αστυνομικούς, αλλά το όποιο σώμα φύλαξης θα πρέπει «να χρηματοδοτείται, να καθοδηγείται και να ελέγχεται από τους πανεπιστημιακούς φορείς»! Περαιτέρω, η πολιτεία δεν είναι που μόλις πριν λίγο καιρό κατάργησε το πανεπιστημιακό άσυλο, παρότι προέβλεπε παρέμβαση της αστυνομίας είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν αιτήματος των Πανεπιστημιακών Αρχών; Επομένως το Πανεπιστήμιο τώρα αστυνομεύεται όπως και όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι χώροι. Γιατί πρέπει να δημιουργήσουμε και άλλη αστυνομία για τα Πανεπιστήμια; Μήπως πρέπει να θεσπίσουμε ειδική αστυνομία και για τις εφορίες, τα γήπεδα, τα αεροδρόμια κλπ κλπ; Σήμερα, ποια είναι η μεγαλύτερη ανάγκη του δημόσιου Πανεπιστημίου; Ποια πρέπει να είναι η προτεραιότητα της πολιτείας για το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα; Η δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας ή η μεγαλύτερη χρηματοδότησή του, ώστε να εξασφαλιστούν καλύτερες υποδομές, δηλ. αίθουσες, αμφιθέατρα, εργαστήρια, σύγχρονος εξοπλισμός, σύγχρονες εστίες, καλύτερη αναλογία φοιτητών/ μέλος ΔΕΠ; Διάβασα πρόσφατα ότι στην ΕΕ αντιστοιχούν 15 φοιτητές/ μέλος ΔΕΠ και στην Ελλάδα 39 φοιτητές / μέλος ΔΕΠ); Τελικά γιατί να καθιερωθεί το μέτρο; Μήπως για να βολευτούν κάποιοι επιπλέον «δικοί μας», φαινόμενο που επιτέλους πρέπει να εκλείψει όποιος και αν κυβερνά!
Κοντολογίς εφόσον πλέον τα ΑΕΙ αστυνομεύονται όπως και όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι χώροι δε χρειάζεται η σύσταση επιπλέον αστυνομίας Πανεπιστημίου.Τα Πανεπιστήμια στο πλαίσιο της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοτέλειάς τους πρέπει να αποφασίζουν μόνα τους για την προφύλαξή τους. Αυτή είναι η γνώμη μου.
Η ελευθερία και η ασφάλεια δοκιμάζονται διαρκώς σε μια ευαίσθητη ισορροπία, η οποία στην περίπτωση της παιδείας ιστορικά ευνοεί την ελευθερία. Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι αυτόνομοι δημόσιοι χώροι των οποίων η εύρυθμη λειτουργία βαραίνει την ακαδημαϊκή κοινότητα στο σύνολό της, και καμία αρμοδιότητα δεν πρέπει να έχει η ελληνική αστυνομία χωρίς πρόσκληση της πρώτης. Τα άρθρα 4 και 5 αποτελούν μνημεία κατάργησης του ασύλου, του αυτοδιοίκητου, αλλά και του ίδιου του Υπ. Παιδείας το οποίο κατά πως φαίνεται έχει αναθέσει το νομοπαρασκευαστικό του έργο στο ΥΠΠΟ.
Στην πραγματικότητα το (αρχικά) άοπλο προσωπικό της αστυνομίας θα λειτουργήσει ως προβοκατόρικος δούρειος ίππος με σκοπό την αυτοεκπληρούμενη επιβεβαίωση της αναγκαιότητας του, και την γρήγορη αντικατάστασή του από ένοπλους που θα παρακολουθούν, συντονίζουν και θα καταστέλλουν στην πηγή το φοιτητικό κίνημα, αλλά και το σύνολο της φοιτητικής ζωής. Ταυτόχρονα η παράγραφος 5 θα αποτελέσει μοχλό ώστε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να ασκεί κριτική και έλεγχο στην διοίκηση των ιδρυμάτων, μετατρέποντάς τα επί της ουσίας σε αστυνομικές διευθύνσεις υποβαθμίζοντας το κύρος τους και οδηγώντας τες σε αναγκαστική σύγκρουση με το σύνολο του φοιτητικού κόσμου.
Τα υπαρκτά προβλήματα παραβατικότητας και ποινικών συμπεριφορών, δεν επιλύονται με την μετατροπή των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε αστυνομοκρατούμενα μαντριά. Η αστυνομία, της οποίας η αποστολή είναι ήδη διευρυμένη, δεν έχει κανένα λόγο στην “ενίσχυση της ακαδημαϊκής ελευθερίας”. Προσωπικό ασφαλείας του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας κατάλληλα εκπαιδευμένο μπορεί να επιτελέσει το ίδιο έργο με την εμπιστοσύνη της ακαδημαϊκής κοινότητας, η οποία ήδη έχει την ευθύνη και τα όργανα για την κλήση της αστυνομίας όποτε κρίνεται απαραίτητο.
Η αλήθεια είναι πως ολόκληρο το μέρος Β του παρόντος άτσαλα αλλάζει τον χαρακτήρα των ιδρυμάτων από εκπαιδευτικό σε φιμωμένο, και πρέπει να αποσυρθεί. Θλιβερό που τέτοιες διατάξεις βρέθηκαν σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Υφίστανται ήδη και το νομικό πλαίσιο και οι αστυνομικές υπηρεσίες για να καταστειλουν τυχον εκνομες ενεργειες εντος των πανεπιστημίων.Αυτη η πρωτοφανής παγκοσμίως αστυνομικη παρεμβαση στο αυτοδιοικητο των πανεπιστημίων εκ μέρους της κυβερνησης και του κυριου Χρυσοχοΐδη προσωπικά ο οποιος δεν τυγχανει βουλευτής του κοινοβουλίου θα οδηγησει σε κοινωνική αναταραχή και θα απασχολησει πολλες αστυνομικες δυνάμεις που θα καλούνται να επέμβαινουν καθημερινά για να προστατευουν τους αοπλους»ειδικους φρουρους» πανεπιστημίων που ειναι παγκοσμια πρωτοτυπία αστυνομικής ιδιοτητας! Ο κ. Χρυσοχοιδης εχει δημιουργησει μεσα σε μολις εναμιση χρόνο διαφορες αστυνομικές υπηρεσίες για να αντιμετωπίσει καθε προβλημα που του προκυπτει και συνεχιζει με συνέπεια να επικρατει στην ελληνικη αστυνομία μια υπηρεσιακη Βαβέλ.Ειναι μαθηματικα βεβαιο οτι το εγχείρημα θα αποτύχει παταγωδώς και η κυβέρνηση θα εκτεθει ανεπανορθωτα. Αφουγκραστειτε επιτελους την συντριπτική πλειοψηφία των πρυτανικων αρχων, των φοιτητικων παραταξεων και των ιδιων των συνδικαλιστικών φορέων των αστυνομικών υπαλλήλων της χώρας που ειναι κάθετα αντιθετοι με σωστά επιχειρήματα. Το ελάχιστο θα ηταν αυτη η ειδικη ομάδα φυλαξης των πανεπιστημίων να μην ανηκει στο Υπουργείο προστασίας του Πολίτη αλλα στο Υπουργείο Παιδειας ή τουλάχιστον να μην ονομάζονται Ειδικοι Φρουροι αλλα να ειναι πολιτικοι υπαλληλοι αφου θα ειναι αοπλοι, προκειμενου να μην συγχεονται με τους αστυνομικούς.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΥΛΑΞΗ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ – Ομάδα εργασίας για τον νόμο
σε απάντηση στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σε διαβούλευση, ως προς τα μέρη που τιτλοφορούνται «Προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος» και «Πειθαρχικό Δίκαιο»
16-1-2021
Έχοντας υπόψη ότι:
Κύριος καταστατικός στόχος των Πανεπιστημίων είναι η ελεύθερη και δημοκρατική
διεξαγωγή της διδασκαλίας και της έρευνας, η παραγωγή γνώσης και η διαμόρφωση
πολιτών.
Το Σύνταγμα κατοχυρώνει «πλήρη αυτοδιοίκηση» στα Πανεπιστήμια (άρ. 16.5 Σ),
κατοχύρωση που συνεπάγεται πλήρεις αρμοδιότητες των πρυτανικών αρχών στον
πανεπιστημιακό χώρο.
Το πανεπιστημιακό άσυλο, προστατεύοντας όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής
κοινότητας, συνέχεται άρρηκτα τόσο με την ελευθερία της επιστημονικής έρευνας και
διδασκαλίας όσο και με την «πλήρη αυτοδιοίκηση» των ΑΕΙ και συνεπώς εμπεριέχεται
ουσιαστικά στην κατοχύρωση της ακαδημαϊκής ελευθερίας (Αριστόβουλος Μάνεσης).
Το ασφαλές περιβάλλον για όλους/ες αποτελεί προϋπόθεση για την υλοποίηση του καταστατικού στόχου των Πανεπιστημίων και την απρόσκοπτη λειτουργία της ακαδημαϊκής κοινότητας.
O ποινικός κώδικας έχει πλήρη ισχύ παντού στην επικράτεια και άρα και στον χώρο των Πανεπιστημίων. Η ισχύς του δεν εξαρτάται από την τυχόν επέμβαση της αστυνομίας ή τον τρόπο φύλαξης.
Τα Πανεπιστήμια χρειάζονται αποτελεσματική φύλαξη, προστασία των υποδομών τους, των εργαζόμενων σε αυτά και των φοιτητών/ριών από κάθε φυσικό ή λειτουργικό κίνδυνο ή βλάβη. Η φύλαξη οφείλει να επιτελείται σύμφωνα τις καταστατικές αρχές των Πανεπιστημίων.
Όπως δείχνουν έρευνες, η εγκληματικότητα δεν αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο στα Πανεπιστήμια και δεν χαρακτηρίζει τη ζωή σε αυτά. Έχει κατά κανόνα σποραδικό και ήπιο χαρακτήρα με εξαίρεση ορισμένα περιστατικά που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα.
Η μόνιμη παρουσία της αστυνομίας εντός των Πανεπιστημίων, εκτός από αντισυνταγματική, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει, καθώς ποτέ η επίταση της αστυνόμευσης δεν έλυσε προβλήματα εγκληματικότητας. Αντίθετα, συχνά δημιούργησε περαιτέρω προβλήματα στις σχέσεις πολιτών και αστυνομίας.
Η πλέον αποτελεσματική προστασία του Πανεπιστημίου επιτυγχάνεται μέσα από την ανάπτυξη αισθήματος του ανήκειν και την οικειοποίηση του χώρου από τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Προτείνουμε:
Τη δημιουργία σώματος φύλαξης στα πανεπιστήμια και την ανάπτυξη προτύπων φύλαξης των ΑΕΙ, ανάλογα με τα χωροταξικά χαρακτηριστικά του κάθε ιδρύματος. Το προσωπικό φύλαξης ανήκει στο προσωπικό των πανεπιστημίων και εκπαιδεύεται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια. Το σώμα φύλαξης και η εκπαίδευσή του χρηματοδοτείται από τον τακτικό προϋπολογισμό.
Την ανάπτυξη μέτρων πρόληψης και αποτροπής εγκλημάτων στα ΑΕΙ μέσω αξιοποίησης συμβατικών και εξελιγμένων τεχνολογιών ή στοχευμένων μέτρων (κατάλληλος φωτισμός, συστήματα ιχνηλασίας και καταγραφής εξοπλισμού, απομάκρυνση ΑΤΜ κ.ά.).
Τη συστηματική κατάρτιση της διοίκησης των ΑΕΙ στη διαχείριση κρίσεων και τη δημιουργία Μόνιμης Επιτροπής Διαπραγμάτευσης σε κάθε ΑΕΙ.
Την παρέμβαση της αστυνομίας (ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού) σε πανεπιστημιακό χώρο, μόνον ύστερα από πρόσκληση των πρυτανικών αρχών ή αυτεπάγγελτα όταν απαιτείται.
Τη συνδρομή της αστυνομίας στην αποδιάρθρωση της αγοράς ναρκωτικών γύρω από τα ΑΕΙ.
Τη λογοδοσία της αστυνομίας (μέσω εκθέσεων, για παράδειγμα) σχετικά με τους λόγους επέμβασης και μη επέμβασης σε χώρους των πανεπιστημίων.
Την ανάπτυξη δράσεων για την κοινωνική συμπερίληψη των φοιτητών/τριών στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την καλλιέργεια αντίληψης κοινού οφέλους που αφορά το Πανεπιστήμιο και τις λειτουργίες του. Ενεργοποίηση φοιτητών/τριών και διδακτικού και διοικητικού προσωπικού στο πεδίο της δημιουργικής παρέμβασης του δημόσιου χώρου και της ψυχαγωγίας με στόχο τη συνεχή, κατά το δυνατόν, λειτουργία των πανεπιστημιακών χώρων.
Την επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου χρήσεων και προστασίας της περιουσίας των ΑΕΙ. Τη διάκρισή της σε περιουσία/χώρους για ακαδημαϊκές και διδακτικές λειτουργίες και για μη ακαδημαϊκές λειτουργίες με περαιτέρω διαφοροποιημένο καθεστώς φύλαξης.
Το Πανεπιστήμιο θεσπίζει διατάξεις πειθαρχικού χαρακτήρα, σύμφωνα με το αυτοδιοίκητο. Εξάλλου, ήδη προβλέπονται διατάξεις πειθαρχικού χαρακτήρα στους κανονισμούς των πανεπιστημιακών οργάνων.
Κάθε Πανεπιστήμιο μπορεί να ελέγχει την είσοδο σε συγκεκριμένους χώρους, εφόσον το αποφασίσει, στα όρια της αποκλειστικής αρμοδιότητας που διαθέτει.
Το πανεπιστήμιο αποτελεί χώρο ελεύθερης διακίνησης ιδεών και δεν υπάρχει χώρος μέσα σε αυτό για την ύπαρξη πανεπιστημιακής αστυνομίας στην οποία τόσο εγώ όσο και πολλές σχολές στην Ελλάδα έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους.
Τα προβλήματα ανομίας στο πανεπιστήμιο χρειάζεται να αντιμετωπιστούν με επένδυση του κράτους στους ίδιους τους ανθρώπους, στην ενημέρωση και στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών αλλά και με την ενίσχυση των κατάλληλων κρατικών δομών (π.χ. κέντρα απεξάρτησης για ανθρώπους εθισμένους στα ναρκωτικά).
Η παρουσία μιας ομάδας πανεπιστημιακής αστυνομίας δημιουργεί περισσότερη ανησυχία στους φοιτητές απ’ότι ηρεμία και φανερώνει περισσότερο τον αποπροσανατολισμό της πολιτείας ως προς τι πραγματικά έχει ανάγκη το ελληνικό πανεπιστήμιο κι αυτό είναι η πρόσληψη ανθρώπινου δυναμικού κι η χρηματοδότησή του ώστε να παύσει να υπολειτουργεί.
Είναι παράλογο να συζητείται η επένδυση ενός τεράστιου χρηματικού ποσού για τη σύσταση ενός επιπλέον αστυνομικού σώματος αντί να γίνεται διάλογος για το πως θα λυθούν τα χρόνια προβλήματα των ελληνικών σχολών και να τίθεται ως βασικό μέλημα της κυβέρνησης η προάσπιση κάθε είδους ελευθερίας.
Μου φαίνεται ακόμη εντελώς ακατάλληλη στιγμή να προτείνονται τέτοιοι νόμοι που θα επιφέρουν τεράστιες αλλαγές τη στιγμή που όλοι είναι περιορισμένοι στα σπίτια τους εν καιρώ πανδημίας κι είναι πολύ πιο δύσκολο να ακουστούν περισσότερες γνώμες και να υπάρξει διάλογος.
Έγγραφο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών στη Δημόσια Διαβούλευση για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία
Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2021
Αρ. Πρωτ.: 400/8
Το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών παρακολουθεί με έκδηλη ανησυχία τις εξελίξεις που αφορούν τη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Προστασίας του Πολίτη. Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. (18/01/2021) τέθηκε το ζήτημα της «Σύστασης Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων» στο Άρθρο 13 του υπό διαβούλευση Σ/Ν και αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ η αντίθεσή μας για λόγους που θα αναλυθούν κάτωθι και θα τεθούν από μέρους μας στη δημόσια διαβούλευση.
Αρχικά γνωστοποιούμε ότι δεν είμαστε επ’ ουδενί αντίθετοι στη φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, χώρους ακαδημαϊκής μάθησης και πολιτισμού, δεκαετίες όμως τώρα με ξεκάθαρη ευθύνη της Πολιτείας και των Πρυτανικών Αρχών έχουν μετατραπεί σε άνδρα ανομίας και ορμητήρια βίαιων ενεργειών, τα οποία καταδυναστεύουν θλιβερές μειοψηφίες.
Είναι προφανές ότι όπως απορρέει από τον θεσμικό μας ρόλο πρέπει να έχουμε λόγο για τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει η Κυβέρνηση να προστατέψει τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, καθώς κατά την άποψή μας πρόκειται για κάτι πρόχειρο στο οποίο ως στιγμής δεν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, δεν γίνονται σεβαστές οι διαδικασίες του διαλόγου, παρά μόνο ενημερωνόμαστε για το τι μέλλει γενέσθαι από δελτία ειδήσεων, εφημερίδες, διαδίκτυο και όλη αυτή η διαδικασία δεν περιποιεί τιμή για κανέναν, την ώρα που εμείς ως αστυνομικοί θα κληθούμε να υπηρετήσουμε ακόμα ένα εγχείρημα χωρίς ειρμό, χωρίς κατά τη γνώμη μας λειτουργικότητα σε βάθος χρόνου, χωρίς «συνάρθρωση» και «μπόλιασμα» με το αυτοδιοίκητο των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Θέτουμε κάποια ερωτήματα:
Για ποιο λόγο η φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, επιχειρείται να ανατεθεί εξ ολοκλήρου στην αρμοδιότητα της ΕΛ.ΑΣ., την ώρα που αυτά έχουν αυτοδιοίκητο;
Αποτελεί όλη αυτή η διαδικασία μια έμμεση παραδοχή ότι η νομοθέτηση της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου (Ν. 4623/2019 άρθρο 64 παρ. 3) είναι κάτι που απέτυχε στην πράξη και τώρα είναι επιβεβλημένη η εμπλοκή της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα καθημερινότητας και μικροασφάλειας των χώρων των Α.Ε.Ι.;
Δεν αντιλαμβανόμαστε επίσης ποια είναι επιτέλους η παγιωμένη διοικητική και προπάντων επιστημονική άποψη των Πρυτανικών Αρχών για το ζήτημα και τι άλλαξε από πέρυσι όταν γίνονταν κυρίως λόγος για εσωτερική ασφάλεια των πανεπιστημιακών χώρων με αναφορά και εποπτεία των Πρυτανικών Αρχών.
Οι ήδη υπάρχουσες δομές – Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. θεωρούνται ίσως ακατάλληλες ώστε να επιβάλλουν την ευνομία εφόσον κληθούν; Στο σημείο αυτό θέλουμε να επικοινωνήσουμε προς όλους ότι η ΕΛ.ΑΣ. ως Οργανισμός και οι υπηρετούντες σε αυτή οπουδήποτε κλήθηκαν να εφαρμόσουν τα όσα το Σύνταγμα και οι Νόμοι ορίζουν, δόθηκαν τα κατάλληλα νομοθετικά εργαλεία και οι κατάλληλες κατευθύνσεις, ανταπεξήλθαν, ενώ όπου και όποτε οι Αστυνομικές Δυνάμεις έχουν επιχειρήσει με «ερμαφρόδιτες» εντολές – οδηγίες πάντα αποτύγχαναν !
Σε ό,τι αφορά την πρόσληψη των 1.000 Ειδικών Φρουρών, θέτουμε τα κάτωθι ερωτήματα:
Αν και εφόσον προσληφθούν, θα προσληφθούν σύμφωνα με τα όσα αναγράφει η δημόσια διαβούλευση (άρθρο 9 του Ν.2734/99); Δηλαδή:
Θα εγείρουν τα πλήρη εργασιακά δικαιώματα των νεοπρασλαμβανομένων Ειδικών Φρουρών (συνυπηρέτηση, υπηρεσία γραφείου, τακτική και έκτακτη μετάθεση κ.λ.π.), πράγμα που σημαίνει ότι με μαθηματική ακρίβεια δεν θα βρίσκονται στη θέση για την οποία προορίζονται;
Σύμφωνα με ποια προβλεπόμενα οι υπάλληλοι αυτοί δεν θα φέρουν ατομικό οπλισμό, όταν σύμφωνα με τα προαναφερόμενα μετακινηθούν σε μια άλλη Υπηρεσία ή σε μια άλλη περιοχή της Χώρας, θα λαμβάνουν ειδικής ατομικής εκπαίδευσης ώστε να φέρουν όπλο και ποιος θα κληθεί να τους αντικαταστήσει; Θα χρειαστούν εκ νέου προσλήψεις, ή θα κληθεί να ενισχύσει η ήδη υπάρχουσα αποδεκατισμένη από προσωπικό μάχιμη Αστυνομία; Συνεπώς σε τι αποσκοπεί η εξ αρχής πρόσληψή τους ;
Σε περίπτωση της οποιαδήποτε επιχειρούμενη έκνομης ενέργειας εναντίον τους η οποία θα υπερβαίνει τις δυνατότητές τους (μια ενδεχόμενη επίθεση με μολότοφ, μαχαίρι ή από μεγάλο αριθμό ατόμων κ.λ.π.), δεν θα κληθούν να επέμβουν οι ίδιες Υπηρεσίες που υπάρχουν και σήμερα (διμοιρίες ΜΑΤ- Ασφάλεια- ΔΙΑΣ- ΟΠΚΕ- ΔΡΑΣΗ – Α.Δ. κ.λ.π.), μετακυλίοντας όλες τις ευθύνες στην ΕΛ.ΑΣ., την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια έχουν αυτοδιοίκητο; Είμαστε ίσως η μοναδική Ευρωπαϊκή Χώρα που κάθε ζήτημα που ανακύπτει σε οποιονδήποτε Οργανισμό και το οποίο δεν μπορεί να επιλυθεί άλλως, ανατίθεται στην Ελληνική Αστυνομία.
Ποιος εγγυάται τη σωματική ακεραιότητα άοπλων αστυνομικών σε χώρους που ακόμα και σήμερα οργανωμένες αστυνομικές δυνάμεις δεν καλούνται να επέμβουν; Οι συμπολίτες μας αυτοί που θα συμμετάσχουν στον ενδεχόμενο διαγωνισμό θα αποτελέσουν πρόβατα επί σφαγή μετατρέποντας για ακόμη μια φορά ένα αμιγώς πολιτικό ζήτημα σε αστυνομικό !!!
Διερωτώμεθα πως οι νέοι αυτοί υπάλληλοι σύμφωνα με τα όσα ακούμε και διαβάζουμε θα έχουν ανακριτικά καθήκοντα (!!!) την ώρα που οι απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων εκπαιδεύονται για τουλάχιστον 3 έτη ώστε να είναι ανακριτικοί υπάλληλοι και την ίδια στιγμή οι προτάσεις του συνδικαλιστικού μας κινήματος κινούνται διαχρονικά προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της πρακτικής αλλά και της θεωρητικής εκπαίδευσης, όπως άλλωστε έχει δηλώσει πολλάκις ο ίδιος ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί αυτό άραγε αναβάθμιση της εκπαίδευσης του επιπέδου και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες ή πισωγύρισμα;
Επιπρόσθετα, τεράστια είναι η απορία μας αφού την τρέχουσα χρονική περίοδο:
που η κοινωνία οικονομικά βρίσκεται σε οικονομικό λοκντάουν εξαιτίας της πανδημίας, να επιχειρούν για ακόμα μια φορά προσλήψεις,
που ο προϋπολογισμός του Υπουργείου του Πολίτη για το 2021 δεν είναι αυξημένος,
όταν μας έχει ανακοινωθεί ότι για το έτος 2020 οι Αστυνομικοί μέσω Πανελληνίων εξετάσεων δεν μπορούσαν να υπερβαίνουν τους 750,
που για να προμηθευτούν οι Αστυνομικοί απαραίτητο υπηρεσιακό εξοπλισμό αυτό γίνεται είτε με δωρεές, είτε με χρήματα τα οποία η Κυβέρνηση διέθεσε από προϋπολογισμό εκτός του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη,
είναι απορίας άξιο που θα βρεθούν ακριβώς τα χρήματα και τι θα σημαίνει οικονομικά για τους υπάρχοντες αστυνομικούς τα επόμενα έτη.
Έχει αποφασίσει η Κυβέρνηση να καταργήσει ή να απαξιώσει εκ του πλαγίου τον υφιστάμενο θεσμό της πρόσληψης μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων; Και αν ναι αποτελεί αυτό φιλελεύθερη πολιτική ; Πάγια απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος αποτελεί η πρόσληψη ΜΟΝΟ μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Η Ένωσή μας λοιπόν ομόφωνα αποφάσισε να αντιταχθεί σε όσα δρομολογούνται καταφεύγοντας σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να αναδειχθούν τα ζητήματα που δημιουργούνται και να διαφυλαχθούν τα πραγματικά συμφέροντα των πολιτών και των συναδέλφων μας.
Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο αγώνας μας δεν είναι συντεχνιακός, αγωνιζόμαστε επί δεκαετίες, για μια Αστυνομία ομογενοποιημένη η οποία θα παρέχει το αγαθό της ασφάλειας στους πολίτες και στο οποίο δεν χωρούν εκπτώσεις. Η πολύπαθη Ελληνική Αστυνομία έχει πληρώσει ακριβά τους ερασιτεχνισμούς και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες των εκάστοτε κυβερνώντων. Συνεπώς ζητούμε την απόσυρση της εν λόγω διάταξης και την έναρξη διαλόγου με τα θεσμικά μας Όργανα (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων).
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αθηνών
Ο Πρόεδρος Πάκος Δημοσθένης
Ο Γενικός Γραμματέας Χύτας Κων/νος
https://easya.gr/2021/01/18/engrafo-tis-e-as-y-a-sti-dimosia-diavoulefsi-gia-tin-panepistimiaki/
Έγγραφο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών στη Δημόσια Διαβούλευση για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία
Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2021
Αρ. Πρωτ.: 400/8
Το Δ.Σ. της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών παρακολουθεί με έκδηλη ανησυχία τις εξελίξεις που αφορούν τη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Προστασίας του Πολίτη. Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. (18/01/2021) τέθηκε το ζήτημα της «Σύστασης Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων» στο Άρθρο 13 του υπό διαβούλευση Σ/Ν και αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ η αντίθεσή μας για λόγους που θα αναλυθούν κάτωθι και θα τεθούν από μέρους μας στη δημόσια διαβούλευση.
Αρχικά γνωστοποιούμε ότι δεν είμαστε επ’ ουδενί αντίθετοι στη φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, χώρους ακαδημαϊκής μάθησης και πολιτισμού, δεκαετίες όμως τώρα με ξεκάθαρη ευθύνη της Πολιτείας και των Πρυτανικών Αρχών έχουν μετατραπεί σε άνδρα ανομίας και ορμητήρια βίαιων ενεργειών, τα οποία καταδυναστεύουν θλιβερές μειοψηφίες.
Είναι προφανές ότι όπως απορρέει από τον θεσμικό μας ρόλο πρέπει να έχουμε λόγο για τον τρόπο με τον οποίο θα αποφασίσει η Κυβέρνηση να προστατέψει τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, καθώς κατά την άποψή μας πρόκειται για κάτι πρόχειρο στο οποίο ως στιγμής δεν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας, δεν γίνονται σεβαστές οι διαδικασίες του διαλόγου, παρά μόνο ενημερωνόμαστε για το τι μέλλει γενέσθαι από δελτία ειδήσεων, εφημερίδες, διαδίκτυο και όλη αυτή η διαδικασία δεν περιποιεί τιμή για κανέναν, την ώρα που εμείς ως αστυνομικοί θα κληθούμε να υπηρετήσουμε ακόμα ένα εγχείρημα χωρίς ειρμό, χωρίς κατά τη γνώμη μας λειτουργικότητα σε βάθος χρόνου, χωρίς «συνάρθρωση» και «μπόλιασμα» με το αυτοδιοίκητο των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Θέτουμε κάποια ερωτήματα:
Για ποιο λόγο η φύλαξη – προστασία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, επιχειρείται να ανατεθεί εξ ολοκλήρου στην αρμοδιότητα της ΕΛ.ΑΣ., την ώρα που αυτά έχουν αυτοδιοίκητο;
Αποτελεί όλη αυτή η διαδικασία μια έμμεση παραδοχή ότι η νομοθέτηση της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου (Ν. 4623/2019 άρθρο 64 παρ. 3) είναι κάτι που απέτυχε στην πράξη και τώρα είναι επιβεβλημένη η εμπλοκή της ΕΛ.ΑΣ. σε θέματα καθημερινότητας και μικροασφάλειας των χώρων των Α.Ε.Ι.;
Δεν αντιλαμβανόμαστε επίσης ποια είναι επιτέλους η παγιωμένη διοικητική και προπάντων επιστημονική άποψη των Πρυτανικών Αρχών για το ζήτημα και τι άλλαξε από πέρυσι όταν γίνονταν κυρίως λόγος για εσωτερική ασφάλεια των πανεπιστημιακών χώρων με αναφορά και εποπτεία των Πρυτανικών Αρχών.
Οι ήδη υπάρχουσες δομές – Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. θεωρούνται ίσως ακατάλληλες ώστε να επιβάλλουν την ευνομία εφόσον κληθούν; Στο σημείο αυτό θέλουμε να επικοινωνήσουμε προς όλους ότι η ΕΛ.ΑΣ. ως Οργανισμός και οι υπηρετούντες σε αυτή οπουδήποτε κλήθηκαν να εφαρμόσουν τα όσα το Σύνταγμα και οι Νόμοι ορίζουν, δόθηκαν τα κατάλληλα νομοθετικά εργαλεία και οι κατάλληλες κατευθύνσεις, ανταπεξήλθαν, ενώ όπου και όποτε οι Αστυνομικές Δυνάμεις έχουν επιχειρήσει με «ερμαφρόδιτες» εντολές – οδηγίες πάντα αποτύγχαναν !
Σε ό,τι αφορά την πρόσληψη των 1.000 Ειδικών Φρουρών, θέτουμε τα κάτωθι ερωτήματα:
Αν και εφόσον προσληφθούν, θα προσληφθούν σύμφωνα με τα όσα αναγράφει η δημόσια διαβούλευση (άρθρο 9 του Ν.2734/99); Δηλαδή:
Θα εγείρουν τα πλήρη εργασιακά δικαιώματα των νεοπρασλαμβανομένων Ειδικών Φρουρών (συνυπηρέτηση, υπηρεσία γραφείου, τακτική και έκτακτη μετάθεση κ.λ.π.), πράγμα που σημαίνει ότι με μαθηματική ακρίβεια δεν θα βρίσκονται στη θέση για την οποία προορίζονται;
Σύμφωνα με ποια προβλεπόμενα οι υπάλληλοι αυτοί δεν θα φέρουν ατομικό οπλισμό, όταν σύμφωνα με τα προαναφερόμενα μετακινηθούν σε μια άλλη Υπηρεσία ή σε μια άλλη περιοχή της Χώρας, θα λαμβάνουν ειδικής ατομικής εκπαίδευσης ώστε να φέρουν όπλο και ποιος θα κληθεί να τους αντικαταστήσει; Θα χρειαστούν εκ νέου προσλήψεις, ή θα κληθεί να ενισχύσει η ήδη υπάρχουσα αποδεκατισμένη από προσωπικό μάχιμη Αστυνομία; Συνεπώς σε τι αποσκοπεί η εξ αρχής πρόσληψή τους ;
Σε περίπτωση της οποιαδήποτε επιχειρούμενη έκνομης ενέργειας εναντίον τους η οποία θα υπερβαίνει τις δυνατότητές τους (μια ενδεχόμενη επίθεση με μολότοφ, μαχαίρι ή από μεγάλο αριθμό ατόμων κ.λ.π.), δεν θα κληθούν να επέμβουν οι ίδιες Υπηρεσίες που υπάρχουν και σήμερα (διμοιρίες ΜΑΤ- Ασφάλεια- ΔΙΑΣ- ΟΠΚΕ- ΔΡΑΣΗ – Α.Δ. κ.λ.π.), μετακυλίοντας όλες τις ευθύνες στην ΕΛ.ΑΣ., την ίδια ώρα που τα πανεπιστήμια έχουν αυτοδιοίκητο; Είμαστε ίσως η μοναδική Ευρωπαϊκή Χώρα που κάθε ζήτημα που ανακύπτει σε οποιονδήποτε Οργανισμό και το οποίο δεν μπορεί να επιλυθεί άλλως, ανατίθεται στην Ελληνική Αστυνομία.
Ποιος εγγυάται τη σωματική ακεραιότητα άοπλων αστυνομικών σε χώρους που ακόμα και σήμερα οργανωμένες αστυνομικές δυνάμεις δεν καλούνται να επέμβουν; Οι συμπολίτες μας αυτοί που θα συμμετάσχουν στον ενδεχόμενο διαγωνισμό θα αποτελέσουν πρόβατα επί σφαγή μετατρέποντας για ακόμη μια φορά ένα αμιγώς πολιτικό ζήτημα σε αστυνομικό !!!
Διερωτώμεθα πως οι νέοι αυτοί υπάλληλοι σύμφωνα με τα όσα ακούμε και διαβάζουμε θα έχουν ανακριτικά καθήκοντα (!!!) την ώρα που οι απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων εκπαιδεύονται για τουλάχιστον 3 έτη ώστε να είναι ανακριτικοί υπάλληλοι και την ίδια στιγμή οι προτάσεις του συνδικαλιστικού μας κινήματος κινούνται διαχρονικά προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της πρακτικής αλλά και της θεωρητικής εκπαίδευσης, όπως άλλωστε έχει δηλώσει πολλάκις ο ίδιος ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί αυτό άραγε αναβάθμιση της εκπαίδευσης του επιπέδου και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες ή πισωγύρισμα;
Επιπρόσθετα, τεράστια είναι η απορία μας αφού την τρέχουσα χρονική περίοδο:
που η κοινωνία οικονομικά βρίσκεται σε οικονομικό λοκντάουν εξαιτίας της πανδημίας, να επιχειρούν για ακόμα μια φορά προσλήψεις,
που ο προϋπολογισμός του Υπουργείου του Πολίτη για το 2021 δεν είναι αυξημένος,
όταν μας έχει ανακοινωθεί ότι για το έτος 2020 οι Αστυνομικοί μέσω Πανελληνίων εξετάσεων δεν μπορούσαν να υπερβαίνουν τους 750,
που για να προμηθευτούν οι Αστυνομικοί απαραίτητο υπηρεσιακό εξοπλισμό αυτό γίνεται είτε με δωρεές, είτε με χρήματα τα οποία η Κυβέρνηση διέθεσε από προϋπολογισμό εκτός του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη,
είναι απορίας άξιο που θα βρεθούν ακριβώς τα χρήματα και τι θα σημαίνει οικονομικά για τους υπάρχοντες αστυνομικούς τα επόμενα έτη.
Έχει αποφασίσει η Κυβέρνηση να καταργήσει ή να απαξιώσει εκ του πλαγίου τον υφιστάμενο θεσμό της πρόσληψης μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων; Και αν ναι αποτελεί αυτό φιλελεύθερη πολιτική ; Πάγια απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος αποτελεί η πρόσληψη ΜΟΝΟ μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Η Ένωσή μας λοιπόν ομόφωνα αποφάσισε να αντιταχθεί σε όσα δρομολογούνται καταφεύγοντας σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να αναδειχθούν τα ζητήματα που δημιουργούνται και να διαφυλαχθούν τα πραγματικά συμφέροντα των πολιτών και των συναδέλφων μας.
Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο αγώνας μας δεν είναι συντεχνιακός, αγωνιζόμαστε επί δεκαετίες, για μια Αστυνομία ομογενοποιημένη η οποία θα παρέχει το αγαθό της ασφάλειας στους πολίτες και στο οποίο δεν χωρούν εκπτώσεις. Η πολύπαθη Ελληνική Αστυνομία έχει πληρώσει ακριβά τους ερασιτεχνισμούς και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες των εκάστοτε κυβερνώντων. Συνεπώς ζητούμε την απόσυρση της εν λόγω διάταξης και την έναρξη διαλόγου με τα θεσμικά μας Όργανα (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων).
Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αθηνών
Ο Πρόεδρος Πάκος Δημοσθένης
Ο Γενικός Γραμματέας Χύτας Κων/νος
Η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας είναι ότι πιο αστείο και επικίνδυνο έχει συλλάβει ανθρώπινος νους για την ελληνική αστυνομία σε συνάρτηση με το μπαχαλο που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια
Εκφράζω την άποψη μου ως φοιτητής Μηχανολόγος Μηχανικός στο ΑΠΘ, 8ο έτος, επειδή δουλεύω ταυτόχρονα, χωρίς χρωστούμενα μαθήματα και με μόνη εκρεμμότητα την παράδοση της διπλωματικής μου. Τα τελευταία 8 χρόνια ζω κι αναπνέω στους χώρους της Πανεπιστημιούπολης του Αριστοτελείου, κι έτσι θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου όσον αφορά την εφαρμογή του νόμου στο ΑΠΘ.
Το νέο νομοσχέδιο είναι σαφές ότι δεν εξυπηρετεί την αναβάθμιση των ΑΕΙ αλλά προσπαθεί να διαμορφώσει ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο κατά το οποίο οι περισσότεροι νέοι θα διαλέγουν άλλη πορεία για την επαγγελματική τους καριέρα. Προσδοκεί στην τεχνική κατάρτιση περισσότερων νέων και την ακαδημαϊκη κατάρτιση λιγότερων. Ίσως αυτό εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται αθέμιτο, ωστόσο μερικά σχόλια:
-Είμαστε ο πολιτισμός που θέσπισε την έννοια της φιλοσοφίας, και κατ’ επέκταση της επιστήμης. Οφείλουμε να χαράζουμε δρόμο στην εκπαίδευση κι όχι να ακολουθούμε μοντέλα άλλων πιο εύπορων χωρών που δεν αντικατοπτρίζουν σε καμία περίπτωση την ιδιαιτερότητα της δικής μας κοινωνίας και πολιτισμού. Το πανεπιστήμιο δεν είναι γραμμή παραγωγής καριεριστών και επαγγελματιών, αλλά χώρος καλλιέργειας της επιστήμης και του πνεύματος. Σπουδάζουμε πρώτον για να γίνουμε άνθρωποι, με κριτική σκέψη, να διευρύνουμε το πνεύμα μας ώστε να αντιμετωπίζουμε κάθε πτυχή της ζωής μας με σύνεση, και δεύτερον για να επιλέξουμε την επαγγελματική μας καριέρα. Οι σχολές δεν είναι μονόδρομος, και πολλοί σπουδαγμένοι και άξιοι απόφοιτοι επιλέγουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με άλλους τομείς, διαπρέποντας.
-Δεύτερον. Εφόσον η κυβέρνηση κόπτεται τόσο πολύ για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων αλλά και την οικονομική ευημερία, ρωτώ: Είναι αλήθεια υψίστης σημασίας η θέσπιση θεσμικού σώματος που κοστολογείται στα 30 εκατομμύρια ευρώ, και επιπροσθέτως 1 εκατομμύριο ευρώ/μήνα για την μισθοδοσία των νέων υπαλλήλων? Το ΑΠΘ ήδη απασχολεί διακόσιους (200!) ιδιωτικούς υπάλληλους security. Γιατί δεν δαπανούνται τα μισά λεφτά (που είμαι σίγουρος ότι γίνεται και λιγότερα) για να φτιαχτεί περιφρούρηση στα πανεπιστήμια, με υπεύθυνους security που ελέγχουν τα πάσο σε κάθε είσοδο? Γιατί δεν επενδύετε λεφτά για την υποδομή της περίφραξης, που θα ήταν πολύ λιγότερη η κοστολόγηση?
Για εμένα αυτό καθιστά σαφές ότι η θέσπιση σώματος που θα απαντάει στην διεύθυνση της αστυνομίας, και όχι στον Πρύτανη (ανήκουστο σε όλη την Ευρώπη, όπου τα μεγαλύτερα ιδρύματα αξιοποιούν ιδιωτικές εταιρείες security, ΠΟΥΘΕΝΆ δεν υπάρχει κρατική αστυνομία σε εκπαιδευτικά ιδρύματα), αποτελεί μια ΣΥΜΒΟΛΙΚΉ πολιτική κίνηση, η οποία «χαϊδεύει» τα αντανακλαστικά μεγάλης μερίδας συντηρητικών πολιτών, οι οποίοι δεν έχουν και ιδιαίτερη σχέση ή τριβή με την φοιτητική κοινότητα ούτως ή άλλως.
Όλοι και όλες συμφωνούμε πως η κατάσταση των ελληνικών πανεπιστημίων, ως υποδομές, βρίσκεται σε πολύ χειρότερη μοίρα συγκριτικά με ιδρύματα χωρών της ΕΕ. Σε αυτό που ΔΕΝ συμφωνούμε αξιότιμη κ. Υπουργέ, είναι η επιλογή των λύσεων που προτείνετε.
Εν κατακλείδι, δηλώνω την ΠΛΗΡΗ αντίθεση μου με το νέο νομοσχέδιο, κι όχι επειδή δεν συμμερίζομαι την αναγκαιότητα εύρεσης λύσης για το θέμα των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Αλλά διότι είναι οριακά υποτιμητικό για την διανόηση μας, να υποστηρίζετε ότι οι εν λόγω μεταρρυθμίσεις θα βελτιώσουν την κατάσταση.
Επιτέλους! από το 1894 έχουν αστυνομία στο Yale, σε 200 χρόνια θα τους φτάσουμε! Μπαίνει ο καθένας και κάνει οτι θέλει. Η ακαδημαϊκη κοινότητα όταν έλεγε στον Γαβρόγλου ότι έπρεπε να κάνει αξιολόγηση πριν τις συγχωνεύσεις την έγραφε στα παλιά του τα παπούτσια, τώρα την υπολογίζουμε ε? Όταν φωνάζανε οι πανεπιστημιακοί που τους δέρνανε και τους χτίζανε, που οι λίγοστές αίθουσες ήταν αποθήκες κλοπιμαίων, ναρκωτικών, μολότοφ ήταν καλά, γιατί είχαμε αριστερο υπουργό παιδείας! Εξάλλου μερικές σχολές (όχι όλες) συμφώνησαν, γιατί να μην το δοκιμάσουμε και ένα-ένα τα προβλήματα των ΑΕΙ να αρχίσουν να λύνονται? Σε όλους τους χώρους δημόσιους και ιδιωτικούς ισχύουν οι νόμοι και για αυτό και θα πρέπει ελεγχεται από το εκάστοτε σώμα της αστυνομίας (δημοτική, τουριστική, συνοριοφύλακες, οικονομική, αγροφυλακή) κλπ
Είμαι φοιτήτρια του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σε μια περίοδο που δεν ξέρουμε τι θα γίνει όχι μόνο με το μέλλον των σπουδών μας αλλά και με της ίδιας μας της ζωής, το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτόμουν οτι χρειαζόμαστε στο Πανεπιστήμιο όταν θα επιστέψουμε είναι ένα νέο σώμα ασφάλειας. Εφ’ όσον η ΕΛ.ΑΣ. έχει το δικαίωμα να μπει στον χώρο του Πανεπιστημίου σε περίπτωση που υπάρχει εγκληματική δραστηριότητα, γιατί να δημιουργηθεί ένα νέο σώμα αποκλειστικά για το Πανεπιστήμιο; Και γιατί εφόσον θα υπάρχει φύλαξη και κάμερες που θα συντονίζονται απο το ίδιο το ίδρυμα πρέπει, όπως αναφέρεται, το νέο αυτό σώμα να συμμετέχει στη «στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Λήψης Σημάτων μαζί με το προσωπικό των Α.Ε.Ι.»; Αστυνομία υπάρχει και στη γύρω περιοχή και δεν φαίνεται να είναι αποτελεσματική στην πρόληψη του εγκλήματος. Επιπλέον, στις χαμηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης, όπου επίσης παρατηρούνται επεισόδια βίας (ας θυμηθούμε ξυλοδαρμούς καθηγητών σε ΕΠΑ.Λ. και όχι μόνο) καθώς και επεισόδια παραβατικότητας (διακίνηση και χρήση ναρκωτικών), το νέο νομοσχέδιο δεν προβλέπει τη φύλαξή τους. Άρα το θέμα τελικά δεν είναι η προστασία των φοιτητών και του πανεπιστημιακού προσωπικού. Τα προβλήματα που έχουμε στο ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα αφορούν καθαρά την υποχρηματοδότηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του προσωπικού. Καλό θα ήταν να δωθεί προτεραιότητα στην βελτίωση των προαναφερθέντων. Καλό θα ήταν επίσης να δωθεί έμφαση στις γνώμες των φοιτητών, καθώς και του εκπαιδευτικού προσωπικού και της πρυτανείας, δηλαδή των ατόμων που θα επιρεάσουν περισσότερο απο τα μέτρα αυτά, σε σύγκριση με των ατόμων που δεν έχουν βρεθεί ποτέ σε τέτοιο χώρο εκπαίδευσης.
Διαβάζοντας μήνυματα από άτομα που θέλουν να φέρουν τα κριτήρια στα μέτρα τους ώστε να χουν Περισσότερες ελπίδες για την εισαγωγή τους στο Σώμα θα διαφωνήσω με το κριτήριο «κατώτατος βαθμός απολυτηρίου» Καθώς αυτό είναι άνιση μεταχείριση ευρεσης εργασίας! ακόμα και στις προκηρυξεις λιμενικου από 12 έγινε 10 είμαστε εδώ να εκφέρουμε προτάσεις που θα βοηθήσουν στην ευρεση εργασίας και στον εκσυγχρονισμό
εισαγωγής στα σώματα ασφαλείας και όχι στη μείωση πιθανοτήτων κατά πως βολευει τον κάθε έναν που δε συμπληρώνει τα μόρια από αλλά σημαντικά κριτήρια και θα να αναγκάσει υποψήφιους να κινηθούν νομικά εναντίον του κράτους και πιθανόν να κερδίσουν την διαμάχη μετά από χρόνια και να αποζημιωθούν και οικονομικά και εργασιακά όπως έχει γίνει κ στο παρελθόν από αλλά θέματα τα οποία ήταν αντικείμενικα άδικα. Παρ’όλα αυτά θα συμφωνήσω με το να προστεθει κάποιο κριτήριο όπως πχ η γνώση Η/Υ να προστεθούν κριτήρια όχι να γίνονται διακρίσεις
Θα ήταν αυταπάτη να πιστεύουμε πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά πανεπιστήμια θα λυθούν με την πρόσληψη ειδικού σώματος αστυνομικών.
Δε θα σταθώ στην έλλειψη υποδομών, χρηματοδοτήσεων, προσωπικού, καθαρών χώρων, θεμελιωδών και στοιχειωδών προϋποθέσεων, δηλαδή, για τη λειτουργία ενός πανεπιστημίου, γιατί έχει φανεί διαχρονικά πως αυτά δεν αποτελούν προτεραιότητα του Υπουργείου. Το να φέρουμε σαν επιχείρημα την πρόσληψη αστυνομικών για τον έλεγχο της διακίνησης ναρκωντικών και εγκληματικότητας μέσα στα πανεπιστήμια, προβλημάτων, δηλαδή, βαθιά κοινωνικών, υποτιμά τη νοημοσύνη τόσο της πανεπιστημιακής κοινότητας όσο και της κοινωνίας. Η αντιμετώπιση αυτών των κοινωνικών προβλημάτων δεν επιτυγχάνεται με επιφανειακές λύσεις. Μάλιστα, μέσω των τρόπων που επιλέγει το υπουργείο να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα διαφαίνεται και το κατά πόσο ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτά. Αν ,λοιπόν, όντως το υπουργείο επιθυμεί την λύση στα παραπάνω προβλήματα οφείλει να ακολουθήσει ολιστικές αλλαγές και παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω υποδομών, καθηγητών, ποιότητας εκπαίδευσης. Παράλληλα, πρέπει να υπάρξει μέριμνα για το κοινωνικό πρόβλημα της διακίνησης ναρκωντικών σε γενικότερο πλαίσιο, καθώς η παρουσία αστυνομικών στα πανεπιστήμια δε δίνει λύσεις αλλά μεταθέτει τα κοινωνικά προβλήματα χωρίς να τα αντιμετωπίζει. Και μάλιστα με ένα τεράστιο χρηματικό κόστος, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προκλητικό, την στιγμή που η παιδεία στη χώρα υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο με την υπογραφή του Υπουργείου. Τα κοινωνικά προβλήματα αντιμετωπίζονται σε βάθος μόνο μέσω της ορθής παιδείας, την οποία και οφείλουμε να υπερασπιζόμαστε. Η αντίδραση φοιτητών, καθηγητών, κοσμητειών και πρυτανειών οφείλει να ληφθεί σοβαρά υπόψη αν θέλουμε να λέμε πως συνυπάρχουμε σε ένα δημοκρατικό σύστημα.
Το πανεπιστήμιο θεωρούνταν ανέκαθεν χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών, γεγονός που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αμφισβητείται. Το πανεπιστήμιο οφείλει να είναι ενεργό! Να στηρίζει πρωτοβουλίες φοιτητών όπως πανεπιστημιακές ομάδες και δρώμενα! (σε καμία περίπτωση δεν αναφέρομαι σε κομματικές παρατάξεις) Το πανεπιστήμιο οφείλει να προβληματίζει μέσω της γνώσης τους φοιτητές, να υποστηρίζει τη ζύμωση των φοιτητών με την επιστήμη αλλά και μεταξύ τους. Η αστυνομία, με την κατάργηση του ασύλου μπορεί να παρεμβαίνει στο χώρο του πανεπιστημίου σε περιπτώσεις που αυτό απαιτείται. Οπότε η παρουσία της όλη τη μέρα μόνο ερωτηματικά θέτει.
Καταληκτικά, αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται για την αντιμετώπιση προβλημάτων στα πανεπιστήμια, μια γόνιμη ανταλλαγή ιδεών με την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα [της οποίας την επιστημονική άποψη (οφείλει να) συμβουλεύεται σε όλα τα ζητήματα που εγείρουν κοινωνικούς προβληματισμούς και θέτουν ερωτηματικά] δε θα ήταν παρά το πιο κατάλληλο βήμα για να βρεθεί μια λύση στα προβλήματα των πανεπιστημίων, που αποτελούν βαθιά κοινωνικά ζητήματα, και δε μπορούν να αντιμετωπίζονται με εφήμερες, επιφανειακές και ,-ναι-, επικίνδυνες «λύσεις»!
Τα όρια ηλικίας πρέπει να επανεξεταστούν. Να μπει κατώτατο όριο για δήλωση συμμετοχής στην προκήρυξη τουλάχιστον το 25ο έτος και ανώτερο τουλάχιστον το 35ο. Από την προσωπική μου πολυετή εμπειρία ως security σε πανεπιστήμιο, ένας (security) στην ηλικία των φοιτητών εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να επιφέρει την τάξη για ευνόητους λόγους.
Στην μοριοδότηση πρέπει να προστεθει η γνώση Η/Υ, λόγω στελέχωσης των κέντρων λήψης σημάτων.
Τελος η ισχύουσα άδεια ασκήσεως επαγγέλματος τύπου Α ( security) του νόμου (Ν.3707/08 τ.Α΄). Όσοι κατέχουν αυτήν την άδεια, είναι οι μόνοι που έχουν γνώσεις πάνω στην φύλαξη και την ασφάλεια προσώπων και υποδομών, μέσα απ την εργασιακή τους εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα.
Εγώ θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα για την μοριοδοτηση και το όριο ηλικίας που ισχυει στις προκήρυξεις αυτές το όριο ηλικίας έως 28 είναι απίστευτα άδικο απ όλες τις πλευρές από θέμα συνταξης από θέμα νεοτητας απ ολα..στα 27 εισαι νέος αλλά στα 28-29 είσαι γέρος?.. Αυξηση ορίων ηλικίας τουλάχιστον 30 έτη!!! Στην μοριοδοτηση να γίνει γνωστό στους υπουργους ότι δεν είναι αξιοκρατία να παιρνει ένας δόκιμος 500 μορια ένας στρατιώτης των ειδικών δυνάμεων 500 μορια αλλά ένας δόκιμος των ειδικών δυνάμεων 1000 μόρια!!! το πιο σωστο και δίκαιο θα ήταν όλοι οι δόκιμοι εφεδροι αξιωματικοί να παίρνουν συγκεκριμένα μόρια ανεξάρτητα απ το όπλο το οποίο απολύθηκαν δηλαδή ειτε πεζικό ειτε ειδικές δυνάμεις ειτε τεθωρακισμένα όλοι 800 μορια καθώς υπηρέτησαν το ελληνικό στρατεύμα περισσοτερους μήνες απο τους απλους στρατιώτες και θεωρουνται εφεδροι ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ του ελληνικού στρατού και απολυονται με τον βαθμό του ανθυπολοχαγου αυτό από μόνο του τους καθιστά ανώτερους από στρατιώτες και δν ειναι δίκαιο να μοριοδοτουνται με τα ίδια μόρια! Επίσης τρίτεκνοι πολύτεκνοι εφόσον παίρνουν έξτρα μόρια θα μπορουσαν να μοριοδοτηθουν και οι άνθρωποι που έχουν έναν αδερφό η μια αδερφη με 100 μόρια
Οταν οι χωροι των πανεπιστημιων εχουν καταληξει σε αποθηκες μολοτοφ σε ανδρα διακινησης ναρκωτικων και σε ανδρα ανομιας και επικρατει μια εικονα χαους,παραβατικοτητας και βιας,οταν πολλοι φοιτητες φοβουντε πολλες φορες να πανε να παρακολουθησουν το μαθημα τους λογω της καταστασης που επικρατει ε ας μη γελιομαστε!Χρειαζοντε σαφως δραστικα μετρα.Δε γινεται απο τη μια να γκρινιαζουμε για την κατασταση που εχουμε δει ουκ ολιγες φορες σε καταληψεις και σε πορειες και ταυτοχρονα να γκρινιαζουμε σε μετρα παταξης αυτων.Η μονη ελευθερια που καταπατειται ειναι η «ελευθερια» των μπαχαλακιδων και των αναρχικων! Υπερ της αστυνομευσης εντος των πανεπιστημιων και της παταξης καθε παρανομης πραξης και διωξης αυτης!
Η ακαδημαϊκή κοινότητα ΔΕΝ επιθυμεί την Ομαδα Προστασίας σας.
Σήμερα διαβάσαμε ανακοίνωση ακόμα και αστυνομικών που διαφωνούν με την σύσταση του σώματος αυτού
Κουρελιάζει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων , το οποιο εχει συνταγματική περιωπή (16παρ5Σ)
Η εικόνα των πανεπιστημίων δεν είναι η εικόνα των ΜΜΕ , και αυτό το γνωρίζετε.
Δώστε λεφτα για την παιδεία , όχι για την αστυνομία.
Κατασκευάζετε προβλήματα , όπως αυτό των αιώνιων φοιτητών , και αγνοείτε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ζητήματα των πανεπιστημίων: Ερευνα ; Βιβλιοθήκες ; Ανοιγμα με ασφάλεια ; Παράδοση συγγραμμάτων ; Εστίες ; Δεν τελειώνει ο κατάλογος.
Ακούστε τους Πανεπιστημιακούς και αυτούς που ζουν το πανεπιστημίου.
Δεν είναι δυνατόν να βάζετε αστυνομικους να φυλάνε τους φοιτητές λες και πρόκειται για ναρκωμανεις ή εγκληματίες… Το πανεπιστήμιο είναι χώρος παιδείας και ελεύθερης διακίνησης ιδεών και η τοποθέτηση σώματος ασφάλειας προσβάλει τον ρόλο του πανεπιστημίου. Η εγκληματικοτητα τόσα χρόνια είναι απροκάλυπτη μπροστά μας εκτός του χώρου των πανεπιστημίων. Οι αστυνομικοί ας τοποθετηθούν εκεί που είναι η θέση τους. Σίγουρα η θέση τους δεν ανήκει στα πανεπιστήμια. Τόσα χρήματα θα μπορούσαν να δοθούν για να αναβαθμιστούν τα πανεπιστήμια όσο το δυνατόν περισσότερο και σε χιλιάδες άλλα πράγματα που αφορούν τον πολιτισμό, την παιδεία, την τέχνη κλπ….