Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με την επιβολή του ηλικιακού ορίου των 17 ετών για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ, επί της ουσίας καταστρατηγείται το αναφαίρετο και συνταγματικό δικαίωμα των ενηλίκων στη δια βίου μάθηση ,στο αγαθό της δημόσιας επαγγελματικής παιδείας ,το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών .Όσο για το φαιδρό επιχείρημα της αιτιολογική έκθεσης για δήθεν « αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ,τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» ,όσοι έχουν περάσει από μια τάξη ΕΠΑ.Λ με ενήλικες μαθητές γνωρίζουν καλά, πως αυτοί οι μαθητές δρουν καταλυτικά στην άμβλυνση τέτοιων φαινομένων .Όντας συνειδητοποιημένοι και έχοντας ως στόχο είτε την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είτε την απόκτηση απολυτηρίου Λυκείου, είτε την απόκτηση πτυχίου μιας ειδικότητας για αύξηση των ευκαιριών επαγγελματικής αποκατάστασης, και εν γένει επαγγελματική ανέλιξη ,συμβάλλουν στην βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και ανεβάζουν τον πήχη της μαθησιακής διαδικασίας.
Φέρνοντας στη μνήμη μου τον Νίκο ,την Μαρία ,τον Βαγγέλη ,τον Κωνσταντίνο ,τον Δημήτρη ,την Δέσποινα ,τον Σπύρο ,τον Χρήστο, τον Γιάννη και την μακροσκελή λίστα ονομάτων ενήλικων μαθητών μου που ,κατά την εικοσαετή μου διδασκαλία στα ΕΠΑ.Λ , είχα την χαρά να βλέπω να πετυχαίνουν τους στόχους τους επιστρέφοντας στα θρανία όχι μόνο στα 18 ,αλλά και στα 28 , στα 38 ,ακόμη και στα 48 τους , ζητώ να αποσυρθεί το άρθρο 51 ,για να μην ψαλιδιστούν τα όνειρα ανθρώπων που επιζητούν μια δεύτερη ευκαιρία , επιζητούν να ανοίξουν μια πόρτα σε ένα καλύτερο αύριο…
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 17 ΕΤΩΝ
Το απογευματινό είναι ημερήσιο που ΕΠΑΛ λειτουργεί σε απογευματινή βάρδια. Η ιδιαιτερότητά του, σε σχέση με τα πρωινά, έγκειται στο γεγονός πως απευθύνεται σε μια ειδική ομάδα μαθητών, οι οποίοι σε ποσοστό 95% είναι ενήλικες, εργαζόμενοι, οικογενειάρχες κατά κύριο λόγο. Η ανάγκη τους να επιλέξουν απογευματινό σχολείο, είναι οι πρωινές τους υποχρεώσεις της δουλειάς. Φεύγουν νωρίς το πρωί από το σπίτι για τη δουλειά και τελειώνοντας παρακολουθούν το σχολείο, έτσι ώστε μία λογική ώρα νωρίς το βράδυ να βρίσκονται στο σπίτι τους και στις οικογένειές τους. Το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετοί μαθητές δείχνει ότι τα απογευματινά ΕΠΑΛ, είναι ένας θεσμός ο οποίος βρίσκει ανταπόκριση στο μαθητικό πληθυσμό και είναι απαραίτητη όχι μόνο η ύπαρξή του, αλλά πρέπει να γίνουν προσπάθειες για την αναβάθμισή του.
Το Υπουργείο με το νομοσχέδιο που είναι ήδη σε διαβούλευση, προβλέπει ότι προκειμένου για την εγγραφή στην Α και Β τάξη των ημερήσιων ΕΠΑΛ, ο μαθητής δεν πρέπει να έχει συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας του. Αυτό σημαίνει αυτόματα το κλείσιμο όλων των απογευματινών ΕΠΑΛ.
Ουδείς στο Υπουργείο σκέφτηκε ότι στα ημερήσια ΕΠΑΛ ανήκουν και τα απογευματινά και ως εκ τούτου υπογράφεται το κλείσιμό τους. Θέλω να πιστεύω πως αυτό έγινε εκ παραδρομής και οφείλει άμεσα η Υπουργός να σκεφτεί και να εξαιρέσει τα απογευματινά ΕΠΑΛ από το περιοριστικό ηλικιακιό όριο των 17 ετών. Πρέπει να λάβει υπόψη τις εκατοντάδες των μαθητών που φοιτούν ή προτίθενται να φοιτήσουν σε απογευματινό ΕΠΑΛ. Δεν θέλω να πιστεύω πως πρόθεση του Υπουργείου είναι το κλείσιμο των απογευματινών ΕΠΑΛ, αλλά αυτό έγινε εκ παραδρομής.
Τα απογευματινά ΕΠΑΛ, πέρα από το μαθησιακό έργο, επιτελούν και ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο.
Σε μαθησιακό επίπεδο η προσφορά τους είναι σημαντικότατη και αυτό μπορούμε να το δούμε και από τις εισαγωγές στις ανώτατες σχολές (ποσοστά που αγγίζουν το 70%).
Εκτός όμως από το μαθησιακό έργο το σημαντικότερο είναι το κοινωνικό.
Πολύ από τους μαθητές προκειμένου να εξελίξουν τη δουλειά τους, ή να εξελιχθούν οι ίδιοι στην υπηρεσία τους είναι αναγκασμένοι να έχουν και τους ανάλογους τίτλους σπουδών, τους οποίους θα αποκτήσουν από το απογευματινό ΕΠΑΛ, αφού είναι αδύνατο να παρακολουθήσουν πρωινά μαθήματα, αλλά πρέπει να διαφυλάξουν και να είναι παρόντες στις οικογένειές τους ευρισκόμενοι στο σπίτι μια λογική ώρα το βράδυ.
Το επιχείρημα που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση περί πρόληψης της ενδοσχολικής βίας από μαθητές μεγαλύτερους στην ηλικία απέναντι στους μικρότερους, στερείται σοβαρότητας. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Στα απογευματινά ΕΠΑΛ υπάρχει ένα ομαλό κλίμα λειτουργίας τους, ένας χώρος φιλικός προς τους μαθητές, αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες και τις αδυναμίες του καθενός και της καθεμιάς, χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς, με αλληλοβοήθεια και σεβασμό. Η ασφάλεια που βιώνουν μαθητές και καθηγητές είναι εκ των ουκ άνευ.
Στην εκπαίδευση έχουν δικαίωμα όλοι οι Έλληνες. Το όριο ηλικίας και η επιχειρηματολογία γύρω από αυτό δεν πείθουν.Γιατί γίνονται στόχος τα ΕΠΑΛ;Μαθητές κυρίως κατώτερων οικονομικών στρωμάτων μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια.Οι μεγάλοι σε ηλικία μαθητές βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία λόγω ωριμότητας,γνωρίζοντας ακριβώς τι θέλουν.Κατάργηση των άρθρων 51κ52.
Μπορούμε να μιλήσουμε για στήριξη της δωρεάν εκπαίδευσης έτσι; Οι ώριμοι και συνειδητοποιημένοι μαθητές που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και την εκπαίδευση αποκλείονται από τη δωρεάν τεχνική εκπαίδευση που θα τους παρείχε και μια αξιοπρεπή επαγγελματική κατάρτιση για να οδηγηθούν που; Στα ιδιωτικά κολλέγια και Ι.Ε.Κ.; Όσα ψευδοεπιχειρήματα και να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για να στηρίξει τέτοιες αποφάσεις, η κοινωνία αντιμετωπίζοντας τις συνέπειες των πολιτικών επιλογών της θα κάνει ό,τι και με την προηγούμενη, θα την καταδικάσει.
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΑΦΝΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δάφνης Υμηττού σε συνεδρίασή του και με ομόφωνη απόφαση των παρόντων (8/9) μελών επιθυμεί να δηλώσει δημόσια την αντίθεσή του με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς διαβούλευση εν μέσω της πανδημίας και των απαγορευτικών μέτρων. Ειδικότερα:
Η επιλογή της Υπουργού να φέρει στον δημόσιο διάλογο ένα νομοσχέδιο με σημαντικές αλλαγές για την Παιδεία, σε μια περίοδο που η κοινή γνώμη είναι προσανατολισμένη στα ζητήματα του κορωνοϊού (υγείας, οικονομικά, κοινωνικά κ.ά) και με υποχρεωτικό εγκλεισμό στα σπίτια μας, δηλαδή μακριά από κοινωνικές ζυμώσεις και χωρίς δυνατότητα δημόσιων εκφράσεων αντιθέσεων -ή και συμφωνιών- με αυτό, αποτελεί από μόνη της ικανό λόγο να ζητάμε το άμεσο «πάγωμά» του. Η καταληκτική ημερομηνία της δημόσιας διαβούλευσης (6/5/2020) βρίσκει τα σχολεία μας κλειστά και την ευρύτερη σχολική κοινότητα σε αναταραχή για όσα έχουν συμβεί και, κυρίως, για όσα επίκεινται. Είναι δε αδιανόητο για εμάς να συζητάμε για το πως θα μοιραστούν οι μαθητές σε 15αρια τμήματα (αριθμός αυξημένος κατά 50%+ από τον προβλεπόμενο για άλλους κλειστούς χώρους) και την ίδια ώρα να κατατίθεται ένα νομοσχέδιο βάσει του οποίου από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών δημοτικών και νηπιαγωγείων μέχρι και 26 ανά τμήμα (από 22 που είναι σήμερα).
Ένα νομοσχέδιο που:
– αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα παρά το πάγιο αίτημά μας για μείωση του
– αναδεικνύει ως σωφρονιστικό σύστημα τιμωρητικές ποινές, που θα ακολουθούν μάλιστα τον μαθητή εφ’ όρου ζωής, αγνοώντας επιδεικτικά τα αίτια και τους τρόπους πρόληψης μη επιθυμητών συμπεριφορών και «ποντάροντας» σε κάποιον μη ειδικό «Εκπαιδευτικό Εμπιστοσύνης»
– διπλασιάζει σχεδόν τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτρέφοντας την παραπαιδεία και τον εξεταστοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου
– επαναφέρει την αποδεδειγμένη στην πράξη «καρμανιόλα» της Τράπεζας Θεμάτων
– εφευρίσκει «κόντρα» μαθήματα για την πολύπαθη Γ Λυκείου
– αποκλείει από τα Επαγγελματικά Λύκεια όποιον έχει συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας του, στέλνοντας τη συντριπτική πλειοψηφία όσων φοιτούν σήμερα σε ΕΠΑΛ στην ιδιωτική εκπαίδευση
και ρυθμίζει ένα σωρό σοβαρά θέματα που χρήζουν βαθειάς και ειλικρινούς διαβούλευσης (Λατινικά αντί Κοινωνιολογίας, αξιολόγηση, θεματικές νηπιαγωγείων, αύξηση βάσεων κ.ά.) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΩΣ ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ!
ΖΗΤΑΜΕ να μην κλέψει κανείς το μέλλον των παιδιών μας!
ΚΑΛΟΥΜΕ την Κυβέρνηση να αποσύρει ΤΩΡΑ το νομοσχέδιο και να μη μας ειρωνεύεται ότι είχαμε περισσότερο χρόνο να το «μελετήσουμε» με κλειστά σχολεία!
ΟΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΝ ΑΝΟΙΚΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΘΑ ΧΕΙ!
Η θέσπιση ηλικιακού ορίου και μάλλιστα τόσο χαμηλού (17 έτη!), αντίκειται στην αρχή του δικαιώματος στην μάθηση, την μόρφωση και την προόδο σε μια εποχή κατά την οποία οι πληροφορίες διαδίδονται ταχύτατα.
Σημειωτέων οτι τα ΕΠΑΛ περιλαμβάνουν στο πρόγραμμά τους ειδικότητες απαραίτητες στον κοινωνικό ιστό και την οικονομία της χώρας.
Ας αναλογισθούμε οτι και εμείς οι εκπαιδευτικοί σπουδάσαμε επιπλέον ειδικότητες ή μεταπτυχιακά σε μεγαλύτερες ηλικίες στο ίδιο περιβάλλον με άλλους νεότερους φοιτητές.
Η εκδοχή του «μπούλινγκ» απο τους μεγαλύτερους μαθητές δεν τεκμηριώνεται απο την εμπειρία.
Δωρεαν παιδεια για ολες τις ηλικίες.
Απαραδεκτο το οριο των 17 ετων.
Σχετικά με το Άρθρο 51 αλλά και 52 για τις εγγραφές και μετεγγραφές των μαθητών στα ΕΠΑΛ, θεωρώ πολύ αρνητική την απαγόρευση εγγραφής μαθητών με ηλικιακό όριο διότι οι μαθητές που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ (λόγω κακού προηγουμένου ετών που απαξιώνει την Επαγγελματική εκπαίδευση) συνήθως όταν ωριμάσουν, δηλαδή σε μεγαλύτερη ηλικία, επιλέγουν πιο συνειδητά τα ΕΠΑΛ για μια 2η ευκαιρία, με αυτή την ρύθμιση τους στερείται. Το επιχείρημα του bulling για τους μικρότερους μαθητές είναι ανυπόστατο διότι στην πράξη ως επι το πλείστον, γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Κατά την γνώμη μου και από την εμπειρία 20 ετών στην επαγγελματική εκπαίδευση, αυτό που γίνεται είναι ότι οι πιο ώριμοι σε ηλικία μαθητές προστατεύουν και όχι φοβίζουν τους μικρότερους.
Πραγματικά απορώ. Δεν μπορώ να συλλάβω το σκεπτικό τους. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα κλείνουν τις πόρτες για πρόσβαση στην γνώση.Την όποια εναλλακτικότητα, που θα μπορούσαν να έχουν οικογένειες και ενήλικες μαθητές, απλά εκμηδενίζεται. Αλήθεια λυπάμαι, εύχομαι να δωθεί μία ευκαιρία για σκέψη και να γίνει μία μελέτη εκ νέου πάνω σ’ αυτό το τόσο σοβαρό θέμα, που μόνο πληγές θα αφήσει πίσω του.
Κατα τη γνωμη μου αυτο ειναι ρατσισμο.Γιατι καποιος που θελει να σπουδασει δεν θα μπορεσει μονο επειδη ειναι μεγαλυτερος απο 17 χρονων;
Εσεις που δουλευτε στο Υπουργειο σας εμποδισε κανενας να σπουδασετε;
Και δεν ειναι αληθεια οτι ασκουμε μπουλιγκ στα ανηλικα παιδια.Εγω γραφτικα στο ημερισιο ΕΠΑΛ επειδη απο το χωριο που ειμαι δεν εχει λεωφοριο το απογευμα για να μπορω να γυριζω σπιτι το βραδυ.Φετος θα τελειωσω την Β ταξη μετα απο τοσο κοπο ενα χρονο που επρεπε να παρω δυο λεωφορια για να παω και αλλα δυο λεωφορια να γυριζω ολο το χειμωνα μες το κρυο η βροχη;Δεν μας λειπαστε εστω και λιγο;Αλλα δεν νομιζω να μας λειπαστε γιατι τα παιδια σας σπουδαζουν στα καλυτερα Πανεπιστημια.
Ειναι κριμα που δεν μας αφηνετε τουλαχιστον εμεις που εχουμε ξεκινησει να τελειωσουμε.
Ειναι απαραδεκτος ο αποκλεισμος οποιουδηποτε μαθητη, οποιασδηποτε ηλικιας απο την εκπαιδευτικη και μαθησιακη διαδικασια.ποσο μαλλον οταν ενας ανθρωπος επιστρεφει στα θρανια για μια ειδικοτητα που του προσφερεται απο τη δωρεαν δημοσια εκπαιδευση σαφως πιο συνειδητοποιημενος για την αποφαση του.
Μόνο στα ΕΠΑΛ εφαρμόζεται στην πράξη η δια βίου μάθηση. Γιατί θέλετε να τα αποδυνάμωσετε; Γιατί μπερδεύετε πάλι μαθητές και γονείς; Τα ΕΠΑΛ έχουν δυνατή θέση πια στην κοινωνία.
Τα άρθρα 51κ52 είναι αντισυνταγματικά.Έχω μητέρα που σπουδάζει σε ΕΠΑΛ ,είναι απαράδεκτος ο ισχυρισμός του μπούλινγκ .Η δημοκρατία στην εκπαίδευση είναι η διασφάλιση της δυνατότητας όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων , από όπου κι αν προέρχονται, όπου κι αν κατοικούν, όποιοι κι αν είναι οι γονείς τους ,ότι κι αν πρεσβεύουν, να μορφωθούν και να προκόψουν. Απόσυρση των άρθρων 51 κ52.
Όχι χτυπήματα στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους. Τα ΕΠΑΛ παρέχουν στούς μαθητές και πτυχίο για επαγγελματική αποκατάσταση. Οι μεγάλοι σε ηλικία μαθητές είναι κατά κανόνα συνειδητοποιημένοι και είναι αστείο το επιχείρημα του μπούλινγκ σε μικρότερους μαθητές.
ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΕ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΩ:
«ΤΟΣΟΣ ΚΟΠΟΣ ΓΙΑ «ΜΙΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ»,
ΤΟΣΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΤΟΣΑ «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΚΠΟΥΠΙΔΙΑ», ΟΠΩΣ ΑΦΙΣΕΣ,
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ, ΤΗΡΗΣΗ ΟΔΗΓΙΩΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ……
Σ Η Μ Α Ι Ν Ε Ι ΟΤΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ
Χ Ω Ρ Ι Σ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΣΥΝΟΡΑ…
ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ:
Μ Ε Ν Ο Υ Μ Ε ΣΠΙΤΙ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ…
Μ Ε Ν Ο Υ Μ Ε ΑΣΦΑΛΕΙΣ…
ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ …..
«ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ»
Να έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση όλοι ανεξαρτήτου ηλικίας. Τα ΕΠΑΛ να αποτελέσουν πυλώνα της εκπαίδευσης και όχι να τελούν υπό διωγμό. Όχι στον προσανατολισμό των μαθητών στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα άρθρα 51 κ52 είναι αντισυνταγματικά
Η δημοκρατία στην εκπαίδευση είναι η διασφάλιση της δυνατότητας όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων , από όπου κι αν προέρχονται, όπου κι αν κατοικούν, όποιοι κι αν είναι οι γονείς τους ,ότι κι αν πρεσβεύουν, να μορφωθούν και να προκόψουν. Απόσυρση των άρθρων 51 κ52.
Τι να γράψει κανείς πέρα από το αυτονόητο; Τα σχόλια των συναδέλφων είναι νομίζω επιχειρήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν από το Υπουργείο.
Δηλώνω κι εγώ 20 έτη παρών ως ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ, επιβεβαιώνω την δήλωση των συναδέλφων πως μόνο θετικά έχει να προσφέρει η παρουσία ενηλίκων σε τμήματα των ΕΠΑΛ.
Ειδικά οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ που θέλουν να αποκτήσουν το πτυχίο μιας δεύτερης ειδικότητας ή άλλου τομέα αλλά και των ΓΕΛ που έρχονται στα ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν πτυχίο, μόνο θετικά έχουν να προσφέρουν ως προς την διαδικασία της μάθησης. Είναι ΕΠΙΛΟΓΗ τους να έρθουν στο ημερήσιο ΕΠΑΛ διότι πολλοί απο αυτούς έχουν παιδιά στο δημοτικό και δεν θα μπορούσαν να μαθητεύσουν στο Εσπερινό ΕΠΑΛ. Ένας επιπλέον λόγος είναι πως εσπερινά ΕΠΑΛ υπάρχουν μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εγγραφούν σε αυτά μαθητές που ζουν στην περιφέρεια.
Στην ουσία δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα, καμία λογική πίσω από έναν τέτοιο φραγμό εκτός κι αν οι λόγοι είναι άλλοι και δεν μπορούν να γραφτούν σε άρθρα αλλά μόνο σε επιταγές!
Θεωρώ λοιπόν πως η παιδεία είναι αδιαπραγμάτευτο αγαθό και δεν έχει το δικαίωμα κανένας Υπουργός και κανένας σύμβουλος Υπουργού να το στερήσει.
Οι ενήλικες μαθητές δεν δημιουργούν προβλήματα, κάθε άλλο. Έχουν έρθει συνειδητά στα ΕΠΑΛ και αντιμετωπίζουν το σχολείο με μεγαλύτερη ωριμότητα. Επίσης το συγκεκριμένο άρθρο αποκλείει απόφοιτους να αποκτήσουν πτυχίο 2ης ειδικότητας του ίδιου τομέα ή πτυχίο άλλου τομέα.
Ο ηλικιακός αποκλεισμός από την εκπαίδευση μόνο κακό μπορεί να κάνει στο κοινωνικό σύνολο μιας περιοχής.
Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μικρές ή δυσπρόσιτες περιοχές που οι εκπαιδευόμενοι δεν έχουν πολλές ή και καθόλου άλλες ευκαιρίες μάθησης.
Στα ΕΠΑΛ, η επιλογή τομέα εκ γίνεται κυρίως με βάση το αντικείμενο που θέλει να ακολουθήσει ο εκπαιδευόμενος μελλοντικά και σε συνέχιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφ’ όσον το επιθυμεί, άρα αποσκοπούν κυρίως σε επαγγελματική μόρφωση.
Από την πολυετή εμπειρία μου στα ΕΠΑΛ, έχω διαπιστώσει ότι οι περισσότεροι μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας (ιδιαίτερα όσοι έχουν τελειώσει ήδη το σχολείο) σκέφτονται πιο κατασταλαγμένα και βάζουν στόχους τους οποίους οι νεώτεροι αρκετές φορές προσπερνούν. Σε κάποιες περιπτώσεις δε, μπορούν να δράσουν και ως διαμεσολαβητές στην εξομάλυνση των σχέσεων. Άρα σε μία τάξη αποτελούν προστιθέμενη αξία, ανεβάζοντας το μαθησιακό κλίμα καθώς και διατηρώντας τις συνθήκες ηρεμίας εντός της αίθουσας.
Αν οι φόβοι για εξάπλωση του εκφοβισμού (bullying) είναι ο λόγος για να υπάρξει αυτός ο αποκλεισμός των άνω των 17 ετών, τότε από το υπουργείο Παιδείας, ας πράξει επιτέλους αυτό που θα έπρεπε ήδη εδώ και πολλά χρόνια:
=> Την τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών σε μόνιμη βάση που να μπορούν να παρακολουθούν το σχολείο, να επεμβαίνουν και να συμβουλεύουν, διορθώνοντας παραβατικές συμπεριφορές στα όρια του εφικτού. Και συτό για τα σχολεία όλων των βαθμίδων, όχι μόνο στα ΕΠΑΛ.
Το τελευταίο βήμα και μόνο θα πρέπει να είναι η «πόρτα εξόδου» προς οποιοδήποτε μαθητή και σε καμιά περίπτωση το πρώτο.
Η δυνατότητα πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση είναι δικαίωμα όλων των πολιτών. Υπάρχουν τόσα Εσπερινά ΕΠΑΛ με τις αντίστοιχες ειδικοτήτες που θα απορροφήσουν των αριθμό των άνω των 17;Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση προωθεί τα συμφέροντα των ιδιωτών στην εκπαίδευση.
Αμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αρθρου 51 κ 52,δωρεαν παιδεια κ ισες ευκαιριες σε ολους κ ειδικα στην επαρχια που πλειτεται περισσοτερο απο τα αρθρα αυτα.
Οτι πιο ΠΑΡΑΛΟΓΟ Κ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ εχει προταθει ποτε στα Ελληνικα σχολεια..
Τα ΕΠΑΛ στηρίζουν τη δια βίου μάθηση (και όχι μόνο) όπου δεν υπάρχουν άλλες δομές που να μπορούν να το κάνουν. Δεν είναι δυνατόν να αποκλείσετε μαθητές λόγω ηλικίας (ρατσισμός στην εκπαίδευση-οξύμωρο σχήμα) όταν πρώτα δεν έχετε μεριμνήσει να δημιουργήσετε κατάλληλες δομές ώστε να τους δώσετε τη δυνατότητα να συνεχίσουν. Η κάθε ηγεσία του πολύπαθου αυτού υπουργείου, αντιμετωπίζει τα προβλήματα της παιδείας κοιτάζοντάς τα από το τέλος και λαμβάνοντας κυρίως υπόψιν το οικονομικό κόστος.
Ελπίζω σε μια κυβέρνηση που θα καταλάβει επιτέλους ότι η Παιδεία και η Υγεία είναι οι βάσεις ενός αληθινά ανθρωποκεντρικού κράτους κι όχι πεδία πολιτικών μαχών.
Οριο ηλικίας τα 25 Ετη
Με το άρθρο αυτό, παραβιάζεται το αρ. 16 του Συντάγματος, τίθεται ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, αποκλείοντας έτσι το 1/3 των σημερινών μαθητών/-τριών του, που είναι άνω των 17, βάζοντας φραγμό σε μορφωτικά δικαιώματα και επιλογές νέων ανθρώπων και γενικά σε ενήλικους να συνεχίσουν τις σπουδές που επιλέγουν στο πλαίσιο μιας διά βίου εκπαίδευσης.
Σε επίπεδο νομού, στην περιφέρεια, υπάρχει μόνο ένα εσπερινό σχολείο στην πρωτεύουσα. Η πρόσβαση σε αυτό είναι δύσκολη έως και ακατόρθωτη τις περισσότερες φορές. Μην απομακρύνετε τα παιδιά από τα σχολεία!
Η παρουσία των ενηλίκων στις τάξεις των ημερήσιων ΕΠΑΛ όχι μόνο δεν δημιουργεί πρόβλημα αλλά πολλές φορές λειτουργεί και κατευναστικά σε στιγμές έντασης μεταξύ των μαθητών.
Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52!
Απαράδεκτο μέτρο. Αποκλείει ξεδιάντροπα, με προσχηματικες δικαιολογιες, χιλιαδες μαθητές απο τα σχολεία οδηγώντας τους -πού αλλου; στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μαζί με τους μαθητες, φυσικα ,θα αποκλειστουν και μερικές χιλιαδες καθηγητές. Οι λογοι για τους οποίους ειναι απαράδεκτο το μέτρο έχει γραφτεί επανειλημμένως στην παρούσα «διαβούλευση». Απόσυρση τώρα του αντίεκπαιδευτικού νομοσχεδίου συνολικά, μαζι φυσικά και του αρθρου 51.
Δικαίωμα όλων η δωρεάν δημόσια παιδεία. Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 & 52!
Αστεία η αιτιολογία περί εκφοβισμού των ενηλίκων σε ανήλικα!! Σπάνια έως ανύπαρκτα περιστατικά.
Όσο για την «αποσυμφόρηση» των ΕΠΑΛ, μάλλον βαφτίσατε έτσι το κλείσιμό τους, αφού ούτως ή άλλως ο κατώτερος αριθμός μαθητών σε Τομείς και Ειδικότητες δεν αλλάζει!
Ας μην παίζετε άλλο με τη νοημοσύνη μας!! ΕΛΕΟΣ!!
Για ποιο λόγο να οριστεί ανώτατο όριο στην εγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑΛ και μόνο σε αυτά;
Για ποιο λόγο αποκλείονται μαθητές λόγω ηλικίας από την εκπαιδευτική διαδικασία;;
Που είναι το κοινωνικό δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη για Δημόσια δωρεάν Παιδεία;;
<> (Σύνταγμα, Άρθρο 16, παρ. 2)
Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52
Το ηλικιακό όριο για την εγγραφή των μαθητών ΕΠΑΛ είναι άδικο και κατα τη γνώμη μου πρέπει να μην ισχύσει.
Είναι άδικο γιατί στερεί τη δυνατότητα ένας αποφοιτος ΕΠΑΛ να συνεχίσει τις σπουδες του για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου, άλλης ειδικότητας ή ενός αποφοίτου ΓΕΛ να φοιτήσει στο ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας.
Η δικαιολόγηση για την ύπαρξη ηλικιακού ορίου είναι αβάσιμη και κακοδιατυπωμένη.
Υπάρχουν πολλοί νέοι που φοιτούν στα ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας. Αυτά τα παιδιά μπορούν να εργασθούν κατευθείαν αφού τελειώσουν το σχολείο στο επάγγελμα που διάλεξαν. Στο μεταβαλλόμενο και ασταθές επαγγελματικό περιβάλλον τους δίνεται η δυνατότητα να διορθώσουν την επιλογή τους και να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα και δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία. Αυτή είναι και η ουσία της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης. Με το συγκεκριμένο άρθρο αυτή η επιλογή θα υπάρχει μόνο στην ιδιωτική εκπαίδευση. Εξαιρετικά άδικη και άνιση αντιμετώπιση !
Απαράδεκτο το Νομοσχέδιο όσον αφορά το συγκεκριμένο άρθρο 51, για το μέλλον της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για προσπάθεια συρίκνωσής της με προφανή ανακατεύθυνση των αποκλειομένων μαθητών, προς την ιδιωτική Εκπαίδευση, Ιδιωτικά ΙΕΚ κλπ.
Η δε αιτιολόγηση ξεπερνά τα όρια της γελοιότητας.
Απαράδεκτο το Νομοσχέδιο όσον αφορά το συγκεκριμένο άρθρο, για το μέλλον της Δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για προσπάθεια συρίκνωσής της με προφανή ανακατεύθυνση των αποκλειομένων μαθητών, την ιδιωτική Εκπαίδευση, Ιδιωτικά ΙΕΚ κλπ.
Η δε αιτιολόγηση ξεπερνά τα όρια της γελοιότητας.
1. Το ηλικιακό όριο δεν συνάδει με την επαγγελματική κατάρτιση. Ο άνθρωπος μαθαίνει να ασκεί επάγγελμα σε κάθε ηλικία.
2. Ως υποδιευθυντής έχω εμπειρία καλής συμβίωσης ενηλίκων με ανήλικους μαθητές!
Πολλές φορές η ώριμη στάση των ενηλίκων αποτέλεσε παράδειγμα προς μίμηση για τους ανήλικους.
3. Στατιστικά μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιευθεί μελέτη ή έρευνα που να φανερώνει αρνητικά σημεία της σπουδής ενηλίκων σε ΕΠΑΛ.
4. Σε μια τόσο δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, είναι πολύ σκληρό, το οργανωμένο κράτος(Υπουργείο) να αφήνει στο δρόμο χιλιάδες ανεπάγγελτους χωρίς να τους δίνει την ευκαιρία να ενταχθούν σε μία κοινότητα (σχολική) με προοπτική.
Τα ΕΠΑΛ ως μια αυτόνομη ή και συνδυαστική εκπαιδευτική διαδρομή παρέχει επιλογές! πρώτες και δεύτερες ευκαιρίες!!!! για μαθητές/τριες αποφοίτους ΣΔΕ, αποφοίτους Ειδικών Γυμνασίων, Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων, ανθρώπων που λόγω ιδιαιτεροτήτων μαθησιακών, πολιτισμικών, οικονομικών, κοινωνικών ή και γεωγραφικών αξιοποιούν το δικαίωμα της πρόσβασης στην εκπαίδευση σε μεγαλύτερη ηλικία από αυτήν μιας «ομαλής» και τυπικής εκπαιδευτικής διαδρομής. Ο φραγμός της ηλικίας αποτελεί αρνητική διάκριση για όλους αυτούς και τον αποκλεισμό τους ουσιαστικά από τη συνέχιση των σπουδών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή τον επαναπροσανατολισμό τους (εκπαιδευτικό, επαγγελματικό) εφόσον το επιθυμούν. Συνταγματική καταστρατήγηση υπέρ των λίγων, των αρίστων με γνώμονα την προώθηση αυτών των δεύτερης κατηγορίας πολιτών στην σύντομη και εύκολη κατάρτιση (του επιθυμητού επιπέδου 3 που αποδυναμώθηκε τα προηγούμενα χρόνια, κατά την παρούσα ομάδα των ιθυνόντων/συντακτών)!. Στους δε «επιστημονικοφανείς» ισχυρισμούς περί εξορθολογισμού και καταπολέμησης της σχολικής βίας (στην αιτιολογική έκθεση) πραγματικά είναι υποτιμητικό να ανταπαντήσουμε ως επιστήμονες και επαγγελματίες! Πόσο μας υποτιμάτε πια ως πολίτες, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Άμεση απόσυρση του άρθρου.
Θεωρώ ότι δεν είναι σωστή η εφαρμογή ορίου ηλικίας για την εγγραφή, γιατί έτσι αποκλείονται μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν μια άλλη ειδικότητα των ΕΠΑΛ ή ενήλικες που αποφάσισαν να παρακολουθήσουν μια ειδικότητα. Ας μην ξεχνάμε ότι ειδικά στην επαρχία δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις γι αυτές τις περιπτώσεις.
Έχω ειλικρινά σοκαριστεί με το άρθρο 51, κυρίως επειδή προέρχεται από την επονομαζόμενη φιλελεύθερη παράταξη. Νόμιζα πως φιλελευθερισμός στα ζητήματα παιδείας σημαίνει πως ο κάθε πολίτης έχει την ελευθερία να επιλέξει σε ποιο τύπο σχολείου να πάει, ποιο αντικείμενο να σπουδάσει κ.ο.κ χωρίς κρατικούς περιορισμούς. Αν και οι απόψεις μου ίσως είναι υπερβολικά φιλελεύθερες για την Παιδεία στην Ελλάδα, περίμενα τη νέα κυβέρνηση να πάρει μέτρα που αυξάνουν την κοινωνική κινητικότητα και τις επιλογές των πολιτών και όχι μέτρα που τις περιορίζουν.
Ενώ συμφωνώ με σχεδόν όλες τις επιλογές της κυβέρνησης σε άλλα υπουργεία νοιώθω πως κάτι λάθος συμβαίνει ιστορικά με το μείγμα πολιτικών του ΥΠΕΠΘ της «φιλελεύθερης» παρατάξεως….
Θα ήθελα επίσης να σας επιστήσω την προσοχή ότι με την οικονομική κρίση και την ανεργία που θα χτυπήσει όλες τις χώρες σαν τσουνάμι λόγω του κορωνοϊού, θα στερήσετε από ένα ευάλωτο τμήμα της κοινωνίας που ψάχνει ακόμα διεξόδους, τη δυνατότητα για ένα έντιμο μεροκάματο.
Ευχαριστώ πολύ.
Να αποσυρθεί το άρθρο 51 με το ηλικιακό όριο.
είμαι άνω των 35+
Είναι άδικο για ανθρώπους όπως εγώ ,
που ευτυχώς είμαι στην γ τάξη επαλ νοσηλευτική κι φέτος περνώ πτυχίο,
κι επίσης ήμουν όμως και από αυτούς που στα 33 τελείωσα το επαλ το λύκειο και μαζί τελείωσα κι Τεχνικός Αυτοματισμού επαλ πρωινό-μεσημεριανό (κι ακόμα να βγουν επαγγελματικά δικαιώματα για αυτό το πτυχίο , ενώ μέσα έχει μαθήματα ηλεκτρονικών πρακτική και θεωρία, Ηλεκτροτεχνία κ.λ.π,)
είμαι από τους τυχερούς που γνώρισα καθηγητές κι διευθυντές να σου μιλάνε κι να στέκονται διπλά σου, (με ότι διαφωνία σε φυσιολογικά πλαίσια ,μπορεί να υπάρξει) ,
είναι άδικο να μην μπορούν να σπουδάσουν κάποιοι ή να αλλάξουν καριέρα γιατί μπορεί π.χ. να μην μπορεί να εργαστεί σε δουλειά που έκανε λόγο ατυχήματος , είναι δικαίωμα του καθένα σπουδάσει .
άκουσα κι αυτό φαινόμενα ενδοσχολική βίας ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών σε ημερήσια ΕΠΑΛ, σας διαβεβαιώνω ότι όχι μόνο τσακωμούς δεν είδα άλλα το ανάποδο, σεβασμό ή κι απλά αδιαφορία, λογικό όμως δεν έχουμε κοινά. τσακωμούς όμως έχω δει μεταξύ τους, σε ελάχιστα παιδιά, σε ότι άφορα, σχέσεις, istagram, facebook, ομάδες ,αλλά βέβαια είναι λογικό της ηλικίας τους, στο μυαλό.
Επίσης ο ενήλικας κάνει ευσινιδιτη επιλογή στο επαλ, δεν έχει κάποιο γονέα να του λέει που να πάει– κι ναι αυτό είναι καρφί για κάποιους– λίγους γονείς, που στέλνετε τα παιδιά σε επαλ χωρίς να το συζητείται μαζί τους, τι μπορεί να μην ή να του-της αρέσει,
έχω δει φυλακισμένους , δυο, σε επαλ να σπουδάζουν, άνω τον 28 κι πέρασαν σε ΑΕΙ
μανάδες που έχουν τα κότσια να πάνε πρωί σχολή κι απόγευμα δουλειά,
έχω δει ανθρώπους άνω των 30+ να σπουδάζουν για να μάθουν κάτι κι το απόγευμα να δουλεύουν, σερβιτόροι, μπαρ μαν, σουβλατζιδικα κ.λ.π και καποιοι να περνάνε σε αεί με 18 και 20.
επίσης τα απογευματινά επαλ δεν είναι σε όλες της περιοχές κι δεν καλύπτουν της ειδικότητες των πρωινών υπάρχει έλλειψη όπως κάθε χρόνια, έχει έλλειψη από καθηγητές έως καθόλου επαλ
αν βάλετε όριο ηλικίας κυριολεκτικά θα είναι ταφόπλακα σε ανθρώπους που θέλουν ή δεν μπορούσαν για οποιοδήποτε λόγο παλιά να πάνε σχολείο.
π.χ. από έναν πιτσιρικά που προτίμησε να πάει φαντάρος νωρίς έως και κάποιων που έχασε την δουλειά του στα 30 κι θέλει να κάνει ένα καινούργιο επάγγελμα αλλά δεν έχει τελειώσει λύκειο.
με εκτίμηση κι σεβασμό
Δεν με βρίσκει σύμφωνη το ηλικιακό όριο καθένας θα πρέπει να έχει το δικαίωμα όταν δοθεί η ευκαιρία να συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του. Το ηλικιακό όριο είναι εμπόδιο σε αυτό το σκοπό. Το ποσοστό δεν είναι μεγάλο δώστε δεύτερη κ τρίτη ευκαιρία σε όσους δεν μπόρεσαν τότε.
Η εκπαιδευτική διαδικασία μόνο εμπλουτίζεται.
Όλοι έχουν δικαίωμα για μια δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση και τεχνική εκπαίδευση! Οι ενήλικοι μαθητές δεν δημιουργούν προβλήματα και τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. είναι ελάχιστα!Απαράδεκτο λοιπόν το ηλικιακό όριο!
Δεν ξέρω αν πρόκειται να διαβάσει κάποιος όλα αυτά τα σχόλια ή απλά είναι ακόμη ένας τρόπος να θεωρήσουμε ότι συμβάλλουμε στη δημοκρατία και στον διάλογο. Ένα τέτοιο θέμα πάντως θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτο αφού αντιτίθεται στο δικαίωμα του καθενός ανεξαρτήτου ηλικίας να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση και την δια βίου μάθηση. Και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ! Πέρα τούτου προσβάλλει την νοημοσύνη μας η φτηνή δικαιολογία του σχολικού εκφοβισμού από του μεγαλύτερους μαθητές. Εργάζομαι 13 χρόνια στην Επαγγελματική εκπαίδευση και έχω ακριβώς την αντίθετη άποψη. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ενήλικων μαθητών που αποφασίζει να πάρει μια ειδικότητα στα ΕΠΑΛ, είναι πιο συνειδητοποιημένοι και βοηθάνε για την εύρυθμη λειτουργία της τάξης. Ντροπή σε όσους καταθέτουν και ψηφίζουν τέτοια νομοσχέδια. Δεν μας πείθούν για τις αγνές τους προθέσεις.
Καλησπέρα
Απαράδεκτο το άρθρο 51 που αφορά το ηλικιακό όριο των 17 ετών για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ!
Δεν υπάρχουν Εσπερινά ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα για να φοιτήσουν όσοι θέλουν να συνεχίσουν την εκπαιδευσή τους.
Όλοι πρέπει να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία.
ΆΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του άρθρου 51!
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ Κ ΟΙ ΚΡΑΥΓΕΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΤΟΣΩ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΔΩ ΜΕΣΑ Κ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Κ Η ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ.
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΑΛΛΟΥ ΝΟΗΜΑ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΝ Κ ΥΠΟΨΗΝ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ…
ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ…
Αναιτιολόγητος αποκλεισμός των μεγαλύτερων σε ηλικία από τη φοίτηση στα ΕΠΑΛ. Δεν μπορεί να τίθενται τεχνητοί φραγμοί στη δια βίου μάθηση. Με αυτή τη ρύθμιση θα οδηγηθεί σημαντικός αριθμός στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Αυτή είναι η επιδίωξη.
Οι ενήλικες μαθητές είναι πιο συνειδητοποιημένοι και όχι μόνο δεν δημιουργούν προβλήματα στο σχολείο αλλά βοηθούν στη δημιουργία καλού κλίματος στην τάξη.
Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν το πρωινό ωράριο είτε γιατί είναι άνεργοι και το πρωί λείπουν τα παιδιά στο σχολείο, είτε γιατί δουλεύουν το βράδυ, είτε γιατί δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑΛ στη περιοχή τους.
Βάζοντας όριο ηλικίας στους μαθητές του ημερήσιου ΕΠΑΛ δεν τους επιτρέπετε να πάρουν απολυτήριο και πτυχίο.
Για τους παραπάνω λόγους τα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν.
Στα Πανεπιστήμια γιατί επιτρέπεται να εγγράφονται άτομα απεριορίστου ηλικίας; Σε πολλές ορκωμοσίες βλέπουμε να λένε τον όρκο άτομα 40 και 50 χρονών. Και παίρνουν και την υποτροφία κι ας εργάζονται. Στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση τι πρόβλημα θα υπάρχει αν υπάρχουν άτομα άνω των 17, εφόσον έχουν όρεξη για μάθηση και συμβάλουν στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος; Ίσα ίσα που θα είναι και πιο συνειδητοποιημένοι.
Χριστός Ανέστη!
Άμεση απόσυρση του επίμαχου άρθρού 51!
-Υπάρχουν Εσπερινά ΕΠΑΛ σε όλες τις περιοχές; Για να μπορεί κάποιος που είναι άνω των 17 να εγγραφεί; Όχι!
-Καταστρατηγούνται οι ίσες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση.
Διαφωνώ, κάθετα, με το άρθρο 51 και το όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως αυτό έγινε για την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού από τους μεγαλύτερους μαθητές προς τους μικρότερους. Πιστέψτε με,στα 16 χρόνια που διδάσκω σε ΕΠΑΛ , οι μεγαλύτεροι μαθητές που έρχονταν στο σχολείο, έρχονταν για να πάρουν ένα πτυχίο και να διορθώσουν τη θέση τους στην εργασία τους. Ήταν το καλύτερο παράδειγμα για τους μαθητές μας, αφού τους παρότρυναν να διαβάζουν, για να μην περάσουν κι αυτοί την ίδια διαδικασία. Το πιο τίμιο θα ήταν, να κάνετε το ίδιο και για τα ΓΕΛ. Θέλετε να μας πείτε, πως τα ΓΕΛ δεν υπάρχουν φαινόμενα εκφοβισμού;
Με όλη μου την εκτίμηση,
Φανουρία Μαστέλλου,
Εκπαιδευτικός του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς.
Βάσει του πλαισίου «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2020» («ΕΚ 2020») το ποσοστό των νέων ηλικίας 18-24 ετών που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση θα πρέπει να είναι μικρότερο από 10%.
https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_el
Η Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας αποτελεί εύκολο στόχο και μήλον της έριδος λόγω της σύγχρονης και επίκαιρης γνώσης και της ικανότητάς της να προσφέρει ταυτόχρονα με το αναγκαίο εννοιολογικό προαπαιτούμενο περιεχόμενο και τις συνοδές σύγχρονες δεξιότητες που απαιτούνται στο σύγχρονο Επαγγελματικό Περιβάλλον. Και ενώ η χρησιμότητα αλλά και η διάκριση μεταξύ Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι σαφής και Επιστημονικά τεκμηριωμένη στην εγχώρια και Διεθνή Βιβλιογραφία, η λανθασμένη αποτίμηση κόστους-ωφέλειας σχετικά με την ύπαρξη, τη λειτουργία και τη προσφορά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο τόπο μας, τη καθιστά λανθασμένα ασύμφορη και βορά σε ιδιοτελή συμφέροντα που επιθυμούν διαχρονικά να αποσπάσουν κομμάτια της για να υπάρχουν και δικαιολογούν τη δράση τους.
Παρά το συμπληρωματικό χαρακτήρα της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που επιδιώκεται να αναστραφεί με όρους ποιοτικής υποβάθμισης για τη Δημόσια Παιδεία και Οικονομικής αναβάθμισης για τα Ιδιωτικά συμφέροντα, δεν έχει υπάρξει καμία σημαντική Ιδιωτική επένδυση στο Τομέα Ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Επαγγελματικών Λυκείων ή Τεχνικών Λυκείων ή και Πολυκλαδικών αντίστοιχα δομών στη Πατρίδα μας, λόγω του μεγάλου επενδυτικού κόστους που χωρίς τη Κρατική συνδρομή δεν μπορεί να επιτύχει τους στόχους και τις προβλέψεις της ,με τους όρους της αγοράς. Απόδειξη για τη ανυπαρξία ακόμα και της επονομαζόμενης «Επιχειρηματικής Πίστης» σε ένα επενδυτικό σκοπό. Η αγέλεια απόσπαση τμημάτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να «τραφεί» ένας άλλος οργανισμός, παραπέμπει σε όρους ζούγκλας.
Η έννοια της Εκπαίδευσης δεν έχει ανατραπεί επιστημονικά ως προς τη στόχευση και ικανότητά της, να παρέχει Παιδεία και όχι αποσπασματική, αναγκαία και απαραίτητη καθ’ όλα Κατάρτιση.
Και ως επιλογή από νωρίς, εξασφαλίζει έγκαιρα τη κλιμακούμενη και αναλογική στις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Επαγγελματική Προσαρμοστικότητα, εφόδιο σημαντικό για τη πορεία στον κόσμο της Εργασίας, ειδικά στο σύγχρονο, διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό, εργασιακό περιβάλλον. Το πόσο ενωρίς πρέπει και δύνανται οι νέοι μας να κάνουν τις επιλογές τους δεν είναι θέμα που μπορεί να επιλυθεί με Νομικές διατάξεις, που εάν είχαν αυτή τη Θεία Δυνατότητα θα είχαν επιλύσει και όλα τα άλλα Ιστορικά και σύγχρονα κοινωνικά ζητούμενα, μέσω των μεγάριθμων Παγκοσμίως διατάξεων της Νομικής Επιστήμης, λειτουργίας και πρακτικής. Καθώς παράλληλα η εξέλιξη της Επιστήμης και του ανθρώπου γενικότερα μας επιτρέπουν να εργαζόμαστε μέχρι τα πρότινος «γεράματα» και να είμαστε ενεργοί Επαγγελματικά όπως και θεσμικά έχει προνοηθεί, τίθεται το ερώτημα για το πως θα γίνει αυτό με τους απαιτούμενους λόγω των ραγδαίων Τεχνολογικών εξελίξεων, όρους ΓΝΩΣΗΣ. Αυτό είναι μια Βιβλιογραφική συμφωνία Επιστημονικών απόψεων στις πολλές άλλες διαφωνίες;… μια «καραμέλα» που βοηθά στην χαλάρωση κατά τις προσπάθειες των Σπουδών μας;… ή η μόνη ίσως αναγκαία και ικανή συνθήκη για να επιτύχουμε στο απαιτητικό σύγχρονο περιβάλλον; Πως είναι λοιπόν δυνατό να επιχειρηματολογούμε με φληναφήματα «ενδοσχολικής βίας» για να επιβάλουμε αποκλειστικές, και για μια ακόμη φορά στοχευμένες, Νομικές απαγορεύσεις εγγραφής στα ΕΠΑΛ ενηλίκων πολιτών; Γιατί η Ελληνική Πολιτεία που έχει συνέχεια, όχι μόνο ως προς τις δημοσιονομικές της υποχρεώσεις Διεθνώς, δεν έλεγξε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όταν επί έτη επικροτούν ατομικές προσπάθειες ενηλίκων άξιων συμπολιτών μας κάθε φορά που επιτύγχαναν να εισέλθουν στη Γ΄/Θμια Εκπαίδευση και γενικότερα όταν έστω και αργά για τους όποιους λόγους αποδείκνυαν με ενάργεια πως μπορούσαν και επιτύγχαναν σημαντικά βήματα για την αυτοβελτίωσή τους; Είναι και αυτές οι Επιστημονικές αναφορές για την επιτακτική ανάγκη θεσμικής ενίσχυσης και παρώθησης της αυτοβελτίωσης, «καραμέλες» και διαφημιστικές ευκαιρίες; Και πως η στατιστική μεροληπτική δειγματοληψία των δύο, τριών κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας σε ΕΠΑΛ της Επικράτειας, καθίσταται Αναλυτικό Ιεραρχημένο Μοντέλο για επιβολή «Επιστημονικής»(;) θεσμικής παρέμβασης; Γιατί δεν έχουμε απαντήσεις για την ανακολουθία μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκών Κρατών μελών στην Ε.Ε. αναφορικά με την αναλογία εγγραφών στις αντίστοιχες Λυκειακές δομές Εκπαίδευσης Γενικής και Επαγγελματικής φύσης; Στο πεδίο αυτό ποιος μας επιτρέπει ή και μας επιβάλει να αποκλίνουμε της κοινής Ευρωπαϊκής Πρακτικής; Δεν μπορεί από καμία άποψη να αφαιρεθεί το Δικαίωμα στους Έλληνες Πολίτες να εγγράφονται και να φοιτούν στα ΕΠΑΛ, την πλέον σύγχρονη μέχρι σήμερα, Δευτεροβάθμια δομή Εκπαίδευσης όσο και αν αυτό ξενίζει ή ενοχλεί. Είναι λυπηρά φαινόμενα, αναχρονισμού και ανάσχεσης στην απαιτούμενη ενίσχυση του ορθού έναντι του εσφαλμένου. Μεταρρυθμίσεις που θα ενισχύουν τη πραγματική και ουσιαστική φοίτηση στα ΕΠΑΛ με άρση της κατασυκοφάντησης και του Δογματισμού περί «κακών μαθητών» που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ επειδή ενοχλεί όποια επιδίωξη τρίτων, δεν είναι δυνατό να βρίσκει αθεσμικούς αντιπάλους, έναντι των θεσμικών συμμάχων της Πολιτείας. Είναι ανεπίτρεπτη άλλη μία υποβάθμιση σε έναν πυλώνα Εκπαίδευσης που παντού στο σύγχρονο κόσμο ενισχύεται, στην πολυεπίπεδα μαστιζόμενη Χώρα μας να συνεχίσει να διώκεται, να εξαντλείται σε συλλογικό και ατομικό-προσωπικό επίπεδο και να κατασυκοφαντείται με αφορμές ως αίτια και με «δικαιολογίες» ως βεβαιωμένες τάχα, Επιστημονικές απόψεις. Δεν κρίνω ουσιαστικό να σχολιάσω όλα τα υπόλοιπα προτεινόμενα άρθρα σχετικά με την Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση, εφόσον η γενίκευση των παραπάνω απόψεών μου είναι σαφής και κατανοητή ως απόρριψη και του περιεχομένου τους, αλλά και της μη πρόσκλησης όλων των Εκπαιδευτικών να υποβάλλουν προτάσεις, αντί σχολίων. Συλλήβδην διαφωνώ με όλες αντιστοίχως. Δεν μπορεί με όρους «γνώσης» να μην έχουν ερωτηθεί ΠΟΤΕ για το τι προτείνουν με ισηγορία! οι γνωρίζοντες ειδικοί, που είναι οι Εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ στη περίπτωση των σχετικών άρθρων , που μοχθούν καθημερινά στον Πνευματικό και εργασιακό αγώνα, στο «πεδίο της μάχης» αλλά και της Επιστήμης, για τον κοινό στόχο και σκοπό και πάντα να καλούνται ως παρατηρητές-σχολιαστές αντί ως συμμέτοχοι Ενεργοί και Υπεύθυνοι Πολίτες με Επιστημονική συγκρότηση και στάση, επειδή πρέπει κατά κάποιους να είναι τα αδιάφορα, ανεύθυνα θύματα, διαχρονικά.
Σχολικός εκφοβισμός στα ΕΠΑΛ και ηλικίες μαθητών
Υπηρετώ στην τεχνική εκπαίδευση 25 χρόνια στην Δυτική Αττική και πιστεύω ότι έχω πολύ καλή γνώση(ανταλλάσοντας απόψεις και με συναδέλφους) για το τι συμβαίνει στα σχολειά μας.
Είναι συχνό το φαινόμενο να εγγράφονται στα σχολεία της ΤΕΕ μαθητές που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος τη ηλικίας τους.
Οι μαθητές αυτοί έρχονται για να «εξοπλιστούν» με επαγγελματική γνώση (τυπική και ουσιαστική)που τους είναι απαραίτητη για τηνμελλοντική τους επιβίωση στην αγορά εργασίας.
Εχουν συνηδειτοποιήσει το πόσο δύσκολο είναι «να τα βγάλει πέρα» κανείς στην «μεταμνημονιακή Ελλάδα» και προσπαθουν να πάρουν το καλύτερο δυνατό επίπεδο γνώσης στον τομέα που φοιτούν γι αυτό και στηρίζουν το έργο του εκπαιδευτικού στην τάξη και στα εργαστήρια.
Πολλές φορές επειδή έχουν ήδη εργασιακή εμπειρία στον τομέα τους μεταδίδουν μέρος από την εμπειρία τους στους συμμαθητές τους και στους δασκάλους τους.
Το μπούλινγκ στον σχολικό χώρο γίνεται συνήθως από μαθητέςμικρότερης των 18 ετών ηλικίας που δεν έχουν κατασταλάξει σαν προσωπικότητες.
Αναζητώντας στο διαδίκτυο τη φράση «μπούλινγκ στατιστική» θα οδηγηθούμε σε άρθρα και στατιστικούς πίνακες που αναφέρονται κυρίως σε ηλικίες μέχρι 17 ετών.
Αν θα θέλαμε να έχουμε μια πραγματική άποψη για τον σχολικό εκφοβισμό στα ΕΠΑΛ ο καλύτερος τρόπος πιστεύω είναι να συμπληρώσουν μία διαδικτυακή φόρμα οι ψυχολόγοι που έχουν υπηρετήσει την τελευταία τριετία στα σχολεία μας και έχουν κάνει συνεδρίες με μαθητές θύματα μπούλινγκ.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι κατοχυρωμένο από το σύνταγμα δικαίωμα(άρθρο 16) κάθε Ελληνα πολίτη να επιλέγει όποια κρατική εκπαιδευτική δομή νομίζει ότι ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.
Θωμάς Μπόλης Πληροφορικός του Επαλ Πετρούπολης