Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:55 | ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ

    Το έργο αυτό ανήκει στους γονείς. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται διαπαιδαγώγηση για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, μέσα σε μια σχολική τάξη, χωρίς εξατομίκευση.
    Είμαστε σίγουροι ότι τα αποτελέσματα θα είναι θετικά; Φοβάμαι ότι το μόνο που θα «κερδίσουμε» θα είναι το να προσθέσουμε γνώσεις και περιέργεια, σε μικρά παιδιά ακόμη και του… Νηπιαγωγείου, που δεν έχουν την ωριμότητα για να το αντιμετωπίσουν σωστά. Όχι μόνο δεν θα προλάβουμε τις ενδεχόμενες κακοποιήσεις των παιδιών, αλλά θα τα ωθήσουμε σε κακοποιήσεις και εξαχρειώσεις.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:54 | ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και θεωριών περί διαφορετικότητας. Η ευθύνη ανήκει στους γονείς. Απαράδεκτο.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:54 | Μαίρη

    Διαφωνώ απόλυτα. Ή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν είναι δουλειά του τυχαίου παιδαγωγού και της πολιτείας, είναι δουλειά των γονέων.Όπου έχει εφαρμοστεί έχει παταγωδώς αποτύχει.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:50 | Δημήτρης

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό.Είναι απαραδεκτο να διδασκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδια του σχολείου.Την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση την έχουν μόνο οι γονεις και κανένας άλλος. 

  • 3 Μαΐου 2020, 20:49 | Κογκούλης Ιωάννης

    Του Ιωάννη Β. Κογκούλη
    Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου-Στο νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση, και ειδικότερα στο πλαίσιο της προοπτικής καλλιέργειας στους μαθητές «δεξιοτήτων ζωής» εντάσσονται θεματικές, όπως είναι, για παράδειγμα, ο εθελοντισμός, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οικολογική συνείδηση, ο αλληλοσεβασμός, η διαφορετικότητα κ.λπ.

    Το εν λόγω Πολυνομοσχέδιο φαίνεται να δημιούργησε αρκετούς προβληματισμούς, με αποτέλεσμα γονείς και δάσκαλοι ή καθηγητές να διαμαρτυρηθούν και, μάλιστα, όταν διαπίστωσαν την ένταξη στην υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών τους ακόμη και στο Νηπιαγωγείο της σεξουαλικής αγωγής.

    Στο σημείο αυτό, παρενθετικά αναφέρουμε, πως, ο κορωνοϊός που σε παγκόσμιο επίπεδο θρυμμάτισε τη θεοποίηση της τεχνολογίας, των επιστημονικών επιτευγμάτων, της οικονομίας κ.λπ., θα μπορούσε να γίνει αφορμή αποφυγής σε θέματα διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας εντυπώσεων και στην αποτύπωση μιας άλλης παιδαγωγικής ποιότητας στα αφορούντα την εκπαίδευση μέτρα, όπως αυτά αποτυπώνονται στα σχετικά με αυτήν Νομοσχέδια.

    Με αφορμή τα ανωτέρω και ιδιαίτερα τις παρατηρούμενες σε πτυχές του Πολυνομοσχεδίου αντιδράσεις, θεωρώ υποχρέωσή μου να εκθέσω τα ακόλουθα:

    ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ στους οποίους ΟΦΕΙΛΕΙ να στηρίζεται τόσο το σχολείο όσο και η εκπαίδευση γενικότερα, τους οποίους, δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να παραθεωρεί, ξεχνώντας, μάλιστα, παλαιότερο σύνθημά του: «Όλα είναι θέμα Παιδείας», όπως και την ίδια του την ονομασία, είναι δύο:

    Ο ΠΡΩΤΟΣ είναι η Αυθεντική Παιδεία και η δια της, μέσω αυτής ανάδειξη του σχολείου σε διδασκαλείο ΑΡΕΤΩΝ, καλλιέργεια του ήθους των μαθητών.
    Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ αφορά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές και γενικότερα στις επιστημονικές εξειδικεύσεις τους.
    Ο δεύτερος πυλώνας κυριαρχεί στο χώρο του σχολείου και, μάλιστα, κατά τρόπο μονομερή, ενώ φαίνεται να απουσιάζει ο πρώτος πυλώνας, η Παιδεία. Δυστυχώς το σημερινό σχολείο αναδεικνύεται μεταπράτης στους μαθητές χρηστικών γνώσεων, ενώ αδιαφορεί για την καλλιέργεια από αυτούς διανθρώπινων σχέσεων, να υλοποιεί, δηλαδή, αυτό που έλεγαν παλιά οι γονείς: «στέλνω το παιδί μου στο σχολείο για να γίνει άνθρωπος».

    Η εμμονή του σχολείου να επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην κατάκτηση από τους μαθητές γνώσεων και δεξιοτήτων, το οδηγεί στην υποκατάστασή του από τα παντός είδους λειτουργούντα στον τόπο μας φροντιστήρια. Η εν λόγω μονομέρεια του σχολείου έχει ως αποτέλεσμα, στοn χώρο του, πολλές φορές η Παιδεία να νοείται ως ανάπτυξη δεξιοτήτων ή ως επιστημονική εξειδίκευση.

    Αλλά και όταν το σχολείο αναφέρεται στην Παιδεία, αυτή μάλλον παρουσιάζει την εικόνα εκείνης της παιδείας, την οποία ο άγιος Μέγας Βασίλειος χαρακτηρίζει ανόητη και βλαβερά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα να εμπλέκονται, για παράδειγμα, με τη ρομποτική, ή ακόμη, χειρότερα, να γίνεται λόγος για σεξουαλική αγωγή και ΟΧΙ για την υποβοήθηση των μαθητών να εισέλθουν σε μια κοινωνία σχέσεων.

    ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, όπως αυτή συνιστά τον πρώτο βασικό πυλώνα του σχολείου και γενικότερα της εκπαίδευσης, και μάλιστα της ορθής, κατά τον Πλάτωνα, της ωφέλιμης, κατά τον άγιο Μέγα Βασίλειο, ή της αυθεντικής, με βάση την παράδοση και ζωή του Γένους μας είναι:

    Να βοηθηθούν τα παιδιά και οι έφηβοι και, πρωτίστως, οι μαθητές να ΓΙΝΟΥΝ:

    Άρτιοι, ολοκληρωμένοι ως προσωπικότητες, «κοσμοπολίτες», αποτελούντες «κόσμου κόσμον» (κόσμημα – στολίδι), οικουμενικοί, παγκόσμιοι άνθρωποι και ΟΧΙ παγκοσμιοποιημένοι.
    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, το οποίο κυρίως καλείται να υλοποιήσει τον ανωτέρω σκοπό είναι το καλούμενο μάθημα των Θρησκευτικών. Όμως, επειδή η ονομασία του εν λόγω μαθήματος ΑΠΟΤΕΛΕΙ αντιγραφή του αντίστοιχου στο Βαυαρικό Πρόγραμμα μαθήματος (Religionsunterrict), και επειδή η χρήση του όρου «Θρησκευτικά» κατάντησε αποπροσανατολιστική, ενισχύοντας τις, μέσω αυτού, προσπάθειες όσων οραματίζονται τη μετάλλαξη του Γένους μας, στηριγμένοι στην, κατά τον Α. Παπαδιαμάντη, «δική μας σκέψη», ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ το συγκεκριμένο μάθημα να φέρει την ονομασία: «Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Κληρονομιά», διαφοροποιούμενο, ως προς τον τίτλο, στις διάφορες σχολικές βαθμίδες.

    Ένα τέτοιο μάθημα οφείλει να προσφέρεται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ΟΛΩΝ των επιμέρους τάξεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Το εν λόγω μάθημα, μαζί με το μάθημα της «Γλώσσας» και το μάθημα της μη «σιδερωμένης» και ιδεολογικοπολιτικά προσανατολισμένης «Ιστορίας», αποτελούν τον βασικό κορμό του πρώτου πυλώνα στον οποίο οφείλει να στηρίζεται το σχολείο όσο και η εκπαίδευση γενικότερα.

    ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ), του μαθήματος: «Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Κληρονομιά», προσαρμοσμένο στις επιμέρους σχολικές βαθμίδες, θα μπορούσε να περιλαμβάνεται η ακόλουθη βασική θεματολογία:

    Η καλλιέργεια του ήθους των μαθητών, το οποίο στον χώρο του σχολείου και στο πλαίσιο της ορθής, ωφέλιμης, αυθεντικής Παιδείας νοείται: ως ήθος μετάνοιας, συγγνώμης, αυτοκένωσης, αυτοπροσφοράς. Κατά συνέπεια, το περιεχόμενο του εν λόγω ήθους είναι ξένο προς κάθε ηθικισμό ή μοραλισμό, που εκφράζεται ως μια ΑΠΝΟΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΑ. Παράλληλα, αποκλείει την προσφορά στους μαθητές μιας άχρωμης ηθικής, η οποία οδηγεί το παιδί και τον έφηβο σε καταστάσεις ανασφάλειας, απάθειας και απροσάρμοστης συμπεριφοράς. Στο περιεχόμενο της καλλιέργειας του ήθους των μαθητών εντάσσονται:
    Η καλλιέργεια από τους μαθητές της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ τους υπόστασης (ποιος είναι ο καθένας τους ως υπαρξιακή οντότητα). Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από την ανάδειξη, πρώτον της εικόνας του άρρενος και της θήλεος, όπως αυτή απαντάται σε όλα τα επί της γης έμβια όντα και, δεύτερον, της παρουσίας του ανθρώπου ως άνδρα και γυναίκας, ως πατέρα και μητέρας και ΟΧΙ ως γονέα νούμερο ένα και γονέα νούμερο δύο.
    Η καλλιέργεια στους μαθητές της «ταυτότητας» του Γένους μας.
    Αυτό επιτυγχάνεται με την αντιπαράθεσή τους με τη μεγάλη διαχρονική ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, η οποία, όντας ξένη προς κάθε μορφής κινήματα που έχουν μέσα τους διαλυτικά στοιχεία φθοράς, προβάλλει τον κοινοτικό θεσμό και αναδεικνύει το ανθρώπινο πρόσωπο, στοιχεία, τα οποία αποτελούν τα θεμέλια κάθε μορφωτικής και εκπαιδευτικής ενέργειας.

    Οι Διαφυλικές διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και ΟΧΙ απλά η «σεξουαλική αγωγή» των μαθητών τοποθετούνται στο επίκεντρο της διαπαιδαγώγησης των μαθητών.
    Οι Διανθρώπινες διαπροσωπικές σχέσεις, με την ανάδειξη καταστάσεων που συμβάλλουν στον ευτελισμό του ανθρώπινου προσώπου, ματαιώνοντας τον σκοπό της ύπαρξής του και την πορεία του προς ωρίμανση. Σε αυτές εντάσσεται η προτεινόμενη από κάποιους «κυκλοφοριακή εκπαίδευση» των μαθητών, και όχι μόνο.
    Η Ειρήνη (Παιδεία Ειρήνης) ως περιεχόμενο σχετιζόμενο με την υπεύθυνη συναναστροφή των ανθρώπων με ολόκληρο τον κόσμο, ως ανάδειξη απόκτησης ετοιμότητας, και υπέρβασης προκαταλήψεων μίσους, βίας, ανελευθερίας και αδικίας, όπως και ως μέσο καλλιέργειας ήθους ειρήνης.
    Η Οικουμένη (Οικουμενική Παιδεία), ως περιεχόμενο υποβοήθησης των μαθητών στην, με αφετηρία ότι η Εκκλησία βρίσκεται στον αντίποδα της θρησκείας, και πως αυτή συνιστά αναίρεση της θρησκείας, απόκτηση ικανοτήτων διαλόγου με ανθρώπους ομολογιών και θρησκειών, ευαισθητοποίησή τους μπροστά στα κοινά παγκόσμια προβλήματα, της εξεύρεσης λύσεων στα προβλήματα μέσα από διάλογο με επιχειρήματα, αλλά και η σχέση των διαφόρων θρησκειών με τον πολιτισμό, την επιστήμη, την πολιτική, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ειρήνη.
    Το περιβάλλον (Περιβαλλοντική Παιδεία) ως περιεχόμενο μελέτης άσκησης στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση από τον άνθρωπο ενός κώδικα συμπεριφοράς του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά γύρω από τα προβλήματα, που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος.
    Η Πολιτική (Πολιτική Παιδεία) ως περιεχόμενο μελέτης των βασικών αρετών που προβάλλουν στην εντός της πολιτικής άσκηση ορθής, ωφέλιμης και αυθεντικής Παιδείας και αγωγής και που είναι: Η σύνεση, η ανεκτικότητα, η συμπάθεια, η υπομονή, ο συμβιβασμός, η ετοιμότητα για αλλαγή και ιδιαίτερα η δικαιοσύνη. Δικαιοσύνη απέναντι στο σύνολο και υπευθυνότητα για τον πλησίον. Ο Χριστός δεν επιτρέπει να ξεχωρίζεις το ξένο από το δικό σου.
    Η ΑΠΟΥΣΙΑ της Αυθεντικής Παιδείας και της, μέσω αυτής ανάδειξης του σχολείου σε διδασκαλείο ΑΡΕΤΩΝ, καλλιέργειας του ήθους των μαθητών έχει ως αποτέλεσμα:

    Να βγαίνουν από τα σχολεία μας ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ πνευματικά ανάπηροι, ικανοί για όλα.
    Οι πνευματικά ανάπηροι απόφοιτοι των διαφόρων εκπαιδευτικών μονάδων, χωρίς ήθος και ηθική, είναι έτοιμοι να υπηρετήσουν, ως σύγχρονοι νεογενίτσαροι, χωρίς αναστολές, αυτούς που απεργάζονται την καταστροφή της κοινωνίας. Είναι εκείνοι που φαίνεται να διαχειρίζονται κορωνοϊούς, οι οποίοι οδηγούν στον θάνατο, στην εξαθλίωση και στην πείνα εκατομμύρια ανθρώπους.

    Και κάτι τελευταίο. Όπως για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού οι κυβερνώντες κάλεσαν επιστήμονες, διακρινόμενοι για το ήθος και την άριστη επιστημονική ιατρική εξειδίκευση, κάτι ανάλογο οφείλουν να κάνουν και για τη διοργάνωση της διαπαιδαγώγησης και εκπαίδευσης των μαθητών. Να συμβουλευτούν, δηλαδή, επιστήμονες που να διακρίνονται πρώτον για το ήθος τους και δεύτερο για την Ψυχοπαιδαγωγική κατάρτισή τους.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

    Κογκούλη Ι. Β., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική, Έκδοση Ζ΄ Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016, σσ. 511. [σσ. 292-318].
    Κογκούλη Ι. Β., Διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών -Παιδείας και Ελληνορθόδοξης Κληρονομιάς-, Έκδοση Β΄, Εκδόσεις Δέσποινα Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2014, σσ. 854. [σσ. 439-547].

  • 3 Μαΐου 2020, 20:44 | Θεοδώρα Φ.

    Σαν εκπαιδευτικός και μητέρα 4 παιδιών εκφράζω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, πόσο μάλλον στο νηπιαγωγείο. Αυτό είναι αποκλειστικά έργο των γονέων που γνωρίζουν την ιδιοσυγκρασία κάθε παιδιού τους. Χρειάζεται εξατομικευμένη προσέγγιση τέτοιων ευαίσθητων ζητημάτων και όχι ισοπεδωτική μέσα στην τάξη ακόμα και από ειδικούς.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:43 | Ελπίς Γούναρη

    Τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση τη διδάσκει η ίδια η φύση. Από μας χρειάζεται η έμπνευση της ευθύνης του ανθρώπου για το θαύμα της ζωής. Το έργο αυτό μπορούν να το επιτελέσουν «με βελούδινα δάχτυλα» εκείνοι που «ξέρουν να διδάσκουν τραγουδώντας» ό,τι αυτοί θησαύρισαν μέσα τους, λειτουργώντας το μυστήριο του ανθρώπου, που έχει έμφυτο μέσα του το σχἐδιο του Δημιουργού για τον άνθρωπο και τον κόσμο.
    Το θέμα για τον άνθρωπο του σήμερα, που έχει ευτελίσει το ανθρώπινο πρόσωπο μεταβάλλοντάς το σε σκεύος πολυώνυμης αυτοϊκανοποιήσεώς του, δυστυχώς δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ενός νομοθετήματος!
    Απαιτείται πολλή σπουδή για τη μελέτη του, με ανιδιοτέλεια και υπεράνθρωπη αγάπη και όχι σπουδή.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:41 | Δημήτρης

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό.Ειναι απαραδεκτο να διδασκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδια του σχολείου Την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση την έχουν μόνο οι γονεις και κανένας άλλος. 

  • 3 Μαΐου 2020, 20:38 | Κυριακή Λαϊου

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ απόλυτα.
    Ο ρόλος αυτός είναι του γονιού. Ο γονιός γνωρίζει το παιδί του καλύτερα από τον καθένα και αυτός θα επιλέξει τον τρόπο και το χρόνο.
    Ο γονιός το προστατεύει στην καθημερινότητα του και αυτή τη στιγμή νιώθω ότι πρέπει να το προστατέψω από τις προθέσεις σας.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:37 | Δημήτρης

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό.Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:36 | Ευαγγελία Σπάσου

    Χριστός Ανέστη!
    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:34 | Αθανάσιος Πουναρτζόγλου

    Χριστός Ανέστη!
    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:32 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Απαραδεκτη η επιβολη σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στα αγγελουδια μας.ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ <> ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:30 | Δέσποινα Λ.

    Απαράδεκτο! Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό. Απαράδεκτο!

  • 3 Μαΐου 2020, 20:30 | Ελπίς Γούναρη

    Τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση τη διδάσκει η ίδια η φύση. Από μας χρειάζεται η έμπνευση της ευθύνης του ανθρώπου για το θαύμα της ζωής. Το έργο αυτό μπορούν να το επιτελέσουν «με βελούδινα δάχτυλα» εκείνοι που «ξέρουν να διδάσκουν τραγουδώντας» ό,τι αυτοί θησαύρισαν μέσα τους, λειτουργώντας το μυστήριο του ανθρώπου, που έχει έμφυτο μέσα του το σχἐδιο του Δημιουργού για τον άνθρωπο και τον κόσμο.
    Το θέμα για τον άνθρωπο του σήμερα δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ενός νομοθετήματος.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:28 | Ελένη

    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη των γονέων.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:27 | Καλλιόπη Καπέτη

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:25 | Πελαγία δασκάλα δημοτικού

    Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το μάθημα να να διδαχθεί στην πρωτοβάθμια αλλά ούτε και στην δευτεροβάθμια. Είναι ένα θέμα το οποίο απαιτεί λεπτότητα και διάκριση και προσαρμόζεται στην ψυχοσύνθεση του κάθε παιδιού. Συνεπώς δεν μπορεί να διεξαχθεί στην τάξη όπου το κάθε παιδί έχει την δική του προσωπικότητα και ψυχοσύνθεση. Είναι αποκλειστικό καθήκον του κηδεμόνα του κάθε παιδιού να ενημερώσει το παιδί του με τον τρόπο και το χρόνο που εκείνος ΜΟΝΟ γνωρίζει.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:11 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΟΥΚΑΣ- ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ-ΑΡΤΕΜΑΚΗΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ-ΚΑΜΑΡΙΤΣΑΣ-ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ-ΜΑΡΚΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΤΡΙΑΝΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ-ΤΡΙΑΝΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ-ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Χριστός Ανέστη.Διαφωνώ και το θεωρώ απαράδεκτο να γίνει εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό

  • 3 Μαΐου 2020, 20:09 | Μαρία

    Διαφωνώ απόλυτα με αυτή την απόφαση. Γιατί να βιαζουμε τις παιδικές ψυχές δίνοντας τους γνώσεις που δεν είναι ώριμα να διαχειριστούν; Όλο και περισσότερο καταστρέφουμε την παιδική ηλικία των παιδιών αναγκάζοντας τα να μεγαλώσουν πριν την ώρα τους.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:07 | ΚΥΡΙΑΚΗ

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση,είναι έργο τών ενημερωμένων γονέων.
    Ενημερώστε τούς γονείς καί αφήστε τους νά πράξουν ό,τι νομίζουν.Αυτοί γνωρίζουν τίς ψυχούλες των παιδιών τους,τήν κατάλληλη γιά τό καθένα στιγμή, αλλά καί τόν τρόπο μέ τον οποίον πρέπει νά μεταχειριστούν τήν κάθε ψυχούλα ξεχωριστά. Είναι απαράδεκτο νά απασχολείτε μέ τέτοια θέματα αθώα παιδάκια,πού θέλουν νά χαρούν τήν ξενοιασιά και τήν αγνότητα τής ηλικίας τους.
    Τό σχολείο νά ασχοληθεί μέ τήν διδασκαλία τών απαραίτητων γιά τήν κάθε ηλικία γνωστικών εφοδίων,καί οι γονείς,όπως γινόταν απ΄αρχαιοτάτων χρόνων,νά κάνουν τό δικό τους καθήκον,σύμφωνα μέ τίς αξίες καί τις αρχές τής κάθε οικογενειας.

  • 3 Μαΐου 2020, 20:06 | Συριοπούλου Ξανθή

    Νομίζω ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και καταστροφικό για τη νηπιακή ηλικία η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Έχουμε χρέος να σεβασθούμε την αθωότητα και την αγνότητα αυτής της τρυφερής ηλικίας, αν επιθυμούμε να γίνουν σωστές οικογένειες μέσα στην κοινωνία μας. Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες (Ὁ σπείρων ἀνέμους, θερίζει θυέλλας).

  • 3 Μαΐου 2020, 19:48 | Συλλογος γονεων Κοπανου

    Σαφώς και είμαστε αρνητικοί στα ξενόφερτα πειράματα του Φρίξου και των λοιπών δυτικών αποτυχιών. Το υπουργείο οφείλει να σεβαστεί την Ελληνορθόδοξη παράδοση του Έθνους μας και να επιστρέψει στις ρίζες των παραδόσεων μας. Η υποτιθέμενη προοδευτικότητα και η εξέλιξη, μας έχει πλήξει διεθνώς και συνεχίζει. Τι σας πειράζουν τα άμοιρα παιδάκια των νηπίων αλλά και τα μεγαλύτερα, να αυτοσχεδιάζετε και να πειραματίζεστε πάνω τους? Κάντε σχολές γονέων και ενημερώστε τους γονείς για ότι θέμα θέλετε. ΟΧΙ στα ανήλικα παιδάκια. Μην αμαυρώνετε το μέλλον τους. Περιμένετε τα αποτελέσματα να είναι, η πρώιμη σεξουαλικοποίηση του παιδιού, που θεωρεί φυσιολογικό τον αυνανισμό, την ασυμβατότητα βιολογικού φύλου και ταυτότητας φύλου, ισότιμες όλες τις μορφές «οικογένειας», εθίζεται στην πορνογραφία, αποδέχεται στη συνείδησή του τις προγαμιαίες σχέσεις, την αντισύλληψη, την άμβλωση, την ομοφυλοφιλία, τη ρευστότητα στη ταυτότητα φύλου και αντιδρά σε όποιον κάνει παρέμβαση προς την κανονικοποίησή του (γονέα, θρησκευόμενο άτομο, ιατρό, κοινωνικό κανόνα) θεωρώντας τον καταχραστή των σεξουαλικών του δικαιωμάτων.Να γνωρίζετε επίσης ότι μόνο οι γονείς και κατά το νόμο είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για το είδος της διαπαιδαγώγησης του παιδιού τους και βεβαίως και της σεξουαλικής, ιδιαίτερα στην ευαίσθητη νηπιακή και παιδική του ηλικία.

    Αυτό ορίζει η νομοθεσία, όπως και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, στην οποία ρητά αναφέρεται: «1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα του παιδιού για ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας. 2. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη σέβονται το δικαίωμα και το καθήκον των γονέων ή, κατά περίπτωση, των νομίμων εκπροσώπων του παιδιού, να το καθοδηγούν στην άσκηση του παραπάνω δικαιώματος κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του» (άρθρο 14, παρ. 1, 2). Το αυτό αναφέρει και η «Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» σχετικά με την επιλογή του είδους της παιδείας που θα επιλέξουν οι γονείς για τα παιδιά τους (πόσο μάλλον για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγησή τους): «Οι γονείς έχουν, κατά προτεραιότητα, το δικαίωμα να επιλέγουν το είδος της παιδείας που θα δοθεί στα παιδιά τους» (άρθρο 26, παρ. 3).

  • 3 Μαΐου 2020, 19:48 | Κατερίνα

    Δεν συμφωνώ καθόλου με την σεξουαλική των νηπίων. Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:46 | ΑΝΝΑ ΣΟΦΙΑΝΟΥ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΛΗΡΩΣ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΕΞ ΠΟΥ ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΡΕΤΕΣ

  • 3 Μαΐου 2020, 19:39 | ΚΑΛΎΒΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Διαφωνώ εντονως με την
    Σεξουαλικη αγωγη σε
    Πσιδια Δημοτικού και
    Νηπιαγωγείο.
    Εμπευστε στα παιδιά μας
    Αρχές και αξίες,
    Οδηγήστε τα στο Χριστο
    Για να τα ασφσλισετε
    Ηθικά και πνευματικά.

  • 3 Μαΐου 2020, 19:35 | sky

    Διαφωνώ οριζόντια καθετα και διαγωνια με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
    Από το νηπιαγωγείο;; ΕΛΕΟΣ!
    Τι φαντάζεστε στο υπουργείο ότι δεν θα ενημερωθούν για αυτά τα θέματα
    εγκαίρως και βιαζεστε να καταστρεψετε τις αγνές παιδικές ψυχούλες απο την ηλικία των 4-5 ετων;;;
    Κυρίες και κύριοι ΜΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.
    ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ Σ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ

  • 3 Μαΐου 2020, 19:33 | Δημήτρης

    Υπάρχει κάποιος λόγος να μιλήσουμε για την ερωτική πράξη σε παιδιά νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων δημοτικού; Για απορίες που ακόμα φυσιολογικά δεν έχουν προκύψει θα κάτσουμε να μιλήσουμε στα παιδιά; Και ποιοι θα μιλήσουν; Και τι θα πουν; Όλη αυτή η κουβέντα αγγίζει ιδεολογικά ζητήματα που κάθε οικογένεια τα αντιλαμβάνεται και τα ζει διαφορετικά. Θα πείτε ότι η ερωτική πράξη είναι ιερή και δεν γίνεται με τον καθένα; Θα πείτε ότι το να έχεις αλλεπάλληλες ερωτικές επαφές είναι κατασπατάληση της ψυχής σου; Θα πείτε ότι η ερωτική πράξη αποτελεί ένωση ψυχής και σώματος και ότι αυτή η ένωση είναι επώδυνη όταν σπάει; Γιατί εγώ αυτά πιστεύω και αυτά θα ήθελα να ειπωθούν. Δεν θα ειπωθούν όμως. Αντίθετα, θα ειπωθούν πράγματα που αποτελούν ιδεολογία αυτών που φτιάχνουν το πρόγραμμα. Γιατί θα πρέπει να «διαπαιδαγωγηθούν» βάσει της ιδεολογίας κάποιων άλλων; Δεν καταλαβαίνω!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:30 | Hania Gogacz

    Εγώ δεν συμφωνώ με την σεξουαλική εκπαίδευση σε τοσο μικρή ηλικία.Δεν επιτρέπεται και είναι αποδιγμενο από μεγάλους πανεπιστημονες παιδικής ψυχολογίας σε όλα τα κράτη.Τι κάθε παιδί
    έχει το δικαίωμα του να μεγαλώσει με τα παιδικά του χρόνια και να ωριμάσει με τον απόλυτο σωστό τρόπο ανάλογα με την ηλικία του.Σε αυτό δεν επιτρέπεται να επιβάλει ΚΑΝΕΝΑΣ!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:28 | Παναγιώτα

    Και τα δύο άρθρα εξυπηρετούν σκοπούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης που εδώ και χρόνια προσπαθείτε να σπρώξετε για τους λόγους που εσείς ξέρετε πολύ καλά με τις συμφωνίες που έχετε κάνει κάτω από το τραπέζι. Σε μια χώρα που είναι σε οικονομική ύφεση πάνω από δεκαετία και με δυσοίωνο μέλλον, αποκλείεται από την δωρεάν παιδεία και δια βίου εκπαίδευση τους πολίτες που έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο επαγγελματικό και οικονομικό! Σε μια χώρα που διώχνει τους επιστήμονες και κάθε νέο με όνειρα αλλά και ολόκληρες οικογένειες εκτός συνόρων. Τι άλλο θα μας απαγορεύσετε; Και τον αέρα που αναπνέουμε; Στα δημοτικά, τα γυμνάσια που επίσης υπάρχει σχολική βία τί θα κάνετε; Θα τα κλείσετε κι αυτά; Σκεφτήκατε μήπως ότι τα αίτια είναι άλλα και αυτά προέρχονται από την πιεσμένη ψυχολογική, οικονομική κατάσταση που έχετε φέρει τον λαό; Με αμφιβολία και ανασφάλειες για το μέλλον, για την καθημερινότητα του; Λίγο ντροπή δεν θα έβλαπτε από την μεριά σας, να παραδεχτείτε το λάθος σας και να τα αποσύρεται πριν καν τα καταθέσετε!! Ίσως να ξανακερδίσετε και το κοινό που χάσατε πριν 8 χρόνια!!
    Εσείς θα μας δείξετε με τις πράξεις σας που να κατευθύνουμε την ψήφο μας!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:20 | ΑΣΗΜΙΝΑ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΓΩΙΣΜΟ ΤΟΥΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ, ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΣΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ Σ-Λ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΝ ΚΛΑΣΜΑΤΑ. ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΑΡΧΑΡΙΟΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΕΙ. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΣΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΤΟ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ «ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ» ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

  • 3 Μαΐου 2020, 19:20 | Βιολέττα Ρέλλου

    Επιφυλάσσομαι για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο γυμνάσιο και λύκειο και διαφωνώ με τη διδασκαλία του στο δημοτικό και πολύ περισσότερο το νηπιαγωγείο. Είναι ένας πολύ ευαίσθητος τομέας για το σχεδιασμό του οποίου πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν η εξελικτική ψυχολογία των διαφόρων ηλικιών, ο διαφορετικός ρυθμός ανάπτυξης κάθε παιδιού, το ηθικοπνευματικό οικογενειακό υπόβαθρο, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, η ψυχολογία της μάζας που λειτουργεί αρνητικά στην συλλογική και επίπεδη ψηλάφηση τέτοιων θεμάτων αλλά και το ιδεολογικό και κοσμοθεωρητικό πλαίσιο κάθε διδάσκοντος που θα αναλάβει τη διδασκαλία του. Μεγάλη προσοχή επίσης στους υπεύθυνους φορείς σύνταξης του παρεχόμενου υλικού καθότι αμφιλεγόμενες ομάδες προσπαθούν να διεισδύσουν με αντιπαιδαγωγικό τρόπο και να παρουσιάσουν τη διαφορετικότητα ως κανονικότητα. Άλλωστε για το συγκεκριμένο θέμα γίνονται ήδη αναφορές από τους εκπαιδευτικούς μέσα από τα ποικίλα διδακτικά αντικείμενα με πολύ καλή ανταπόκριση των μαθητών. Δεδομένου λοιπόν ότι τα τελευταία χρόνια με τις διάφορες δράσεις, προγράμματα και διαγωνισμούς που αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δεν προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν την ύλη του μαθήματός τους, που είναι και ο βασικός διδακτικός στόχος, θα πρότεινα να εμπλουτιστούν τα ήδη υπάρχοντα μαθήματα με καινοτόμες δράσεις και ανανεωμένο υλικό, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη επιπλέον σύστασης χρονοβόρων εργαστηρίων δεξιοτήτων. Αντιτίθεμαι λοιπόν σε μια ακόμη θεματική εβδομάδα με άλλο προσωπείο!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:19 | Παναγιωτης

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό. Τα παιδια εχουν και γονεις να τα καθοδηγησουν στο θεμα αυτο, οταν θα ειναι ωριμα να καταλαβουν. Καθε πραγμα στον καιρο του!!!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:13 | Ιωαννης

    Διαφωνω με την εισαγωγη σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο δημοτικο,ποσο μαλλον στο νηπιαγωγειο.Αυτα τα θέματα καλύπτονται μεσα απο την οικογενεια.

  • 3 Μαΐου 2020, 19:13 | Σταματία Π

    Το θεωρώ απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό .

  • 3 Μαΐου 2020, 19:12 | Γιάννα από Μακεδονία

    Χριστός Ανέστη!Δηλώνω κατηγορηματικά αντίθετη στην ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία μας.Αυτή η ευθύνη βαραίνει εξολοκλήρου τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών,καθώς θα μεταφερθεί στα παιδιά με βάση τις αρχές και τις αξίες κάθε οικογένειας και στον χρόνο που οι γονείς θεωρούν ως τον πλέον κατάλληλο.Είναι απαράδεκτο μικρά παιδάκια,αθώες ψυχούλες να διδάσκονται κάτι που όχι μόνο στην ηλικία που βρίσκονται τους είναι αδιάφορο,αλλά το χειρότερο τα βάζει σε πειρασμό να πειραματιστούν και να πονηρευτούν πράγματα που ίσως τραυματίσουν τον ψυχισμό τους στο μέλλον,άρουν την εμπιστοσύνη τους στο άλλο φύλο ή ακόμα και να διαστρεβλώσουν στο μυαλό τους την πραγματική ουσία του έρωτα και της αγάπης!Η Πολιτεία καλό θα ήταν να θέσει πρώτα ως βασικό στόχο της Παιδείας μας,την καλλιέργεια της αρετής και του ήθους στα παιδιά μας,μέσα από την ορθή διδασκαλία της Ιστορίας μας,της γλώσσας μας και της Ορθοδοξίας μας!Αν διαμέσου της βιωματικής μάθησης καλλιεργήσουμε στις νέες γενιές την αγνή Πίστη,την γνώση της πλούσιας σε όλους τους τομείς Ιστορίας μας και τον σεβασμό των προγόνων και των Ηρώων μας,τότε τα παιδιά μας ως ολοκληρωμένοι πνευματικά άνθρωποι θα είναι σε θέση όταν φτάσουν στην κατάλληλη ηλικία να διαχειριστούν με σύνεση και ήθος τον ερωτισμό τους αλλά και με σεβασμό τον έρωτα,την έλξη και την αγάπη που θα νιώσουν για τον άλλο άνθρωπο.Εύχομαι ο Θεός να σας φωτίσει να λάβετε ψυχωφελείς για τα παιδιά μας,αποφάσεις!

  • 3 Μαΐου 2020, 19:02 | Πολυξενη

    Διαφωνώ είναι απαράδεκτο σε αυτή την ηλικία τα αγγλικά! Το υπουργείο να ενδιαφερθεί και να αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς γιατί πολλοί είναι ακατάλληλοι και ημιμαθης!!!

  • 3 Μαΐου 2020, 18:44 | Ειρήνη

    Διαφωνώ κάθετα με το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που θέλει να εισάγει θεματικές ενότητες στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου που αφορούν στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Είναι απαράδεκτο και άκρως ακατάλληλο για αυτές τις ηλικίες, οι οποίες είναι στον πιο κατάλληλο καιρό να καλλιεργηθεί στην ψυχή τους η καθαρότητα και η αγνότητα.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:44 | Ιωάννης Κουμαριανός

    Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών είναι ένα ιδιαίτερα λεπτό ζήτημα στο οποίο κυρίαρχο ρόλο έχει η οικογένεια.Κάθε παιδάκι έχει δικό του ρυθμό ανάπτυξης και προβληματισμού σε αυτό το θέμα και οι γονείς του,που το ξέρουν καλά,μπορούν να του παρέχουν τις σωστές πληροφορίες ώστε σε κάθε στάδιο της αναπτυξής του θα το βοηθήσουν και δεν θα το βλάψουν. Αυτή η προσέγγιση εμπίπτει στον όρο «διαπαιδαγώγηση». Η απλή παροχή πληροφοριών στα παιδιά ,δεν τα βοηθάει αλλά αντίθετα τα μπερδεύει,όταν δεν έχουν την ικανότητα να τις διαχειριστούν. Σας παρακαλώ θερμά να επαναξιολογήσετε το θέμα αυτό.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:43 | Περσεφόνη

    Χριστός Ανέστη!!

    Εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό;Αίσχος!
    Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας!Αφήστε τα να ζήσουν τα παιδικά τους χρόνια αθώα!

  • 3 Μαΐου 2020, 18:41 | ΜΝΠ

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή τέτοιας θεματικής σε τόσο μικρές ηλικίες.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:39 | φωτεινη

    Δεν συμφωνώ με το νομοσχέδιο αυτό που θα εισάγει στα μικρά παιδιά μας ένα θέμα που δεν είναι της ηλικίας αυτής για να διδαχθεί. Εξ’άλλου είναι τόσο λεπτό το θέμα που δεν θα ήθελα οποιοσδήποτε να το διδάξει. Είναι θέμα παιδαγωγίας καθάρά της οικογενείας.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:32 | Εφη

    Διαφωνώ κάθετα. Κάθε πράγμα στον καιρό του. Θεωρώ ότι τις βασικές αρχές και γνώσεις περί της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης,τις διδάσκει ο γονέας στο παιδί του και όταν το κρίνει αυτός χρονικά.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:30 | ΕΛΕΝΗ

    Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, πρέπει να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, ως οι μόνοι που έχουν το απαραίτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Επίσης οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής είναι οι μόνοι που μπορούν με ασφαλή και δημιουργικό τρόπο, με ποικίλλες δραστηριότητες, να εισάγουν τη φυσική δραστηριότητα στα παιδιά νηπιακής ηλικίας, έτσι ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν την άσκηση και να γίνει δεξιότητα ζωής. Ο καθένας είναι καλύτερος και μπορεί να προσφέρει περισσότερα στο αντικείμενο σπουδών του. Με σεμινάρια μπορεί να υπάρξει επιμόρφωση όχι όμως και βαθιά γνώση ενός αντικειμένου, οπότε τα αποτελέσματα δεν είναι και τα επιθυμητά.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:30 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:28 | ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΑΝΩ

    Διαφωνώ με κάθε αντιγραφή ξένων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία μας χωρίς καμία διάκριση!!!
    Ως γονέας έχω την απόλυτη ευθύνη για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου σε τόσο ευαίσθητα θέματα.
    Ως Νηπιαγωγός θεωρώ πως είναι ανούσιο και μπορεί να βλάψει τα νήπια, καθώς το μόνο που θα φέρει μια τέτοια «διαπαιδαγώγηση» είναι σύγχυση και ταραχή στον ψυχικό τους κόσμο!!!

  • 3 Μαΐου 2020, 18:26 | Ειρήνη Γαβαλά

    Η σεξουαλική αγωγή είναι κατά κύριο λόγο έργο των γωνιών των παιδιών και μάλιστα των νηπίων. Ισορροπημένη και υγιώς πληροφορημένοι γονείς με συναίσθηση ευθύνης καθοδηγούν σωστά τα παιδιά τους. Εργαστήρια δεξιοτήτων τέτοιου τύπου το μόνο που μπορούν να προκαλέσουν είναι αποπροσανατολισμό και σύγχυση στα παιδιά μικρής ηλικίας.
    Ας ασκήσουμε τα παιδιά μας στη γνώση και στις «δεξιότητες» της αγάπης, της αγνότητας της ψυχικής υγείας και στις διαχρονικές αρετές της πατρίδας μας.
    Διαφωνώ ριζικά με το προτεινόμενο αυτό πρόγραμμα της σεξουαλικής αγωγής στα νήπια

  • 3 Μαΐου 2020, 18:25 | Φωτεινή Μέρρα

    Xριστός ανέστη!
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο, και μάλιστα από το νηπιαγωγείο ακόμη, είναι εντελώς απαράδεκτη από κάθε άποψη!
    Όχι μόνο δεν προσφέρει τίποτα θετικό στο παιδί, αλλά αντιθέτως το καταστρέφει κιόλας, εξαφανίζοντας την παιδικότητα και την φυσική αγνότητά του.
    Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι, που μας παρουσιάζονταν ως χριστιανοί, και υποκρίνονταν όπως φαίνεται τώρα, και πετροβολούσαν τους προηγούμενους, βάλθηκαν να αποπαιδοποιήσουν τα παιδιά μας και να τα μεταμορφώσουν σε μικρομέγαλες, μπερδεμένες, διεστραμμένες και δυστυχισμένες υπάρξεις.
    Τουλάχιστον οι προηγούμενοι δήλωναν ειλικρινώς ότι είναι άθεοι και άρα τα έργα τους ήταν συνεπή με την ιδεολογία τους.
    Τώρα πώς δικαιολογούνται οι σημερινοί «χριστιανοί» αποφασίζοντες;
    Με τι μούτρα θα μας ξαναζητήσουν την ψήφο μας αύριο;

  • 3 Μαΐου 2020, 18:24 | Κασσιανή Δρακονταειδή

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο.

  • 3 Μαΐου 2020, 18:23 | Δήμητρα Αποστολίδου

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο.