1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποδοχές που καταβάλλονται στους προσλαμβανομένους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς υπολογίζονται με το γινόμενο των μηνιαίων αποδοχών του εισαγωγικού κλιμακίου με το κλάσμα που έχει αριθμητή τις δεδουλευμένες ώρες και παρανομαστή τις ώρες του πρωτοδιόριστου του κλάδου τους. Η προϋπηρεσία αυτών υπολογίζεται με την αναγωγή του συνόλου των δεδουλευμένων ωρών σε έτη, μήνες, ημέρες.
2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι ανωτέρω πίνακες συντάσσονται σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους τελικούς πίνακες.
3. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ συντάσσεται ένας πίνακας υποψηφίων εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στον πίνακα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΑΕ προηγούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία. Σε περίπτωση ισοψηφίας λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του πτυχίου. Εν συνεχεία ακολουθούν οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ) όλων των ειδικοτήτων, με τον ισχύοντα κωδικό τους και προέκταση « .50». κατατάσσονται με τα ίδια παρακάτω κριτήρια.
i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μια (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα
στ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου τρεις (3) μονάδες
ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΑΕ που υλοποιείται από Πανεπιστήμια μιάμιση (1,5) μονάδα.
η) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ μία (1) μονάδα.
Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην ΕΑΕ πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
1) να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
2) η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ ή ΚΕΔΔΥ,
3) τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ,
4) τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΑΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
5) τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από μέλη ΔΕΠ ή διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους ή το διδακτορικό τους (στην περίπτωση των διδακτόρων) είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 30% των μαθημάτων να διδάσκεται από αναγνωρισμένου κύρους επιστήμονες με ειδικά προσόντα και σχετικό δημοσιευμένο έργο ή από ή ειδικούς εκπαιδευτές (π.χ. πληροφορικοί Υποστηρικτικών Τεχνολογιών ΑμεΑ, δάσκαλοι κινητικότητας για τυφλούς…). Το ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων.
Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΑΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα.
Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος.
ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες .
Υπολογίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας σε μήνες πολλαπλασιαζόμενο επί 0,20
Προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών στρογγυλοποιείται σε μήνα. Προϋπηρεσία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ημερών δεν υπολογίζεται.
iii) Κοινωνικά κριτήρια
− Η επ’ αόριστον αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%), σε μια μόνο αναπηρία και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εργασία (εκπαιδευτικό έργο), τρεις (3) μονάδες
− Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, σε μία μόνο αναπηρία τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ σύμφωνα με όσα ορίζει ο ν. 3863/2010: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε μονάδες (5) για το τρίτο τέκνο.
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν δυο (2) μονάδες.
Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.
4. Εφόσον δεν καλύπτονται οι θέσεις με εκπαιδευτικούς με τα παραπάνω προσόντα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10) μηνών διδακτικών, η οποία αποκτήθηκε από πρόσληψη στην ΕΑΕ μέσω του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 και ΠΕ70.50 δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους και ΠΕ61 και ΠΕ60.50 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.
5. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.
6. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή braille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο (2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΕΞΟΡΓΙΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ!
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΝΑ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ (4 ΧΡΟΝΙΑ!!! ), ΕΝΩ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗ «ΚΑΒΑΤΖΑ» ΤΟΥ » ΕΛΑ ΜΩΡΕ ΠΑΩ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΚΑΝΩ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ».
ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΡΟΤΙΝΟΥΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ. ΙΣΟΤΗΤΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΩΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ. ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΟΜΩΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
ΚΑΙ ΤΙ ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΟΤΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΝΑΤΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΙΣΤΕ ΙΣΑΞΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΤΟ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΕΜΑΣ; ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΗΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ;’Η ΑΝΤΙΣΟΙΧΑ ΜΟΥΣΙΚΟΣ, ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΚΛΠ; ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΟΛΗ ΤΟΥΣ Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ!
ΑΣ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ!!!
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Για όλους εμάς που εργαζόμαστε χρόνια στην ειδική αγωγή με 6-10 έτη εκπαίδευσης, έχω να πω ότι προσωπικά ως Νηπιαγωγός μέχρι τώρα καλύπτω κενά σε σχολικές μονάδες, στις οποίες αν δεν δεχόμουν τη θέση, απλά δεν θα λειτουργούσαν, καθώς τον πρώτο χρόνο (2008) ήμασταν στον πίνακα μόνο 90 εκπαιδευτικοί (από το πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας 10 και τώρα μετά από 6 χρόνια 21). Να σημειώσω ότι τον πρώτο χρόνο ήμουν επαρχία, αν και στην αντίστοιχη θέση στη γενική εκπαίδευση ήμουν κοντά στο σπίτι μου και τη δεύτερη χρονιά παραιτήθηκα από θέση στη γενική ακριβώς δίπλα στο σπίτι μου, για να οδηγώ καθημερινά 1.5 ώρα σε επαρχιακούς δρόμους, γιατί με ενδιέφερε να προσφέρω τις υπηρεσίες μου σε αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους. Άρα, δεν μπορώ να δεχθώ αυτή την εκστρατεία κατασυκοφάντησης και μάλιστα από συναδέλφους 22 ετών, που μόλις τελείωσαν τη σχολή τους. Δεν είναι λογικό ο διδάκτορας ή ο μεταπτυχιακός, που στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης θα ανταμείβονταν για τις συνεχείς τους σπουδές 6 και 10 χρόνων να διαγράφεται , με όλη την πολυετή εμπειρία που διαθέτει, γιατί ξαφνικά θα είναι ανώτερος ο εκπαιδευτικός των 22 ετών με τα 4 έτη σπουδών και την μηδενική προϋπηρεσία. Συνειδητοποιείτε το λογικό κενό που υπάρχει; Η διαφορά μας είναι ότι εμείς προτείνουμε μοριοδότηση που είναι ο δικαιότερος τρόπος και όχι πρόταξη, που διαγράφει a priori πολύτιμο εκπαιδευτικό δυναμικό.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Κε υπουργέ, ο Σύλλογος ΣΑΤΕΑ έχει μακράν τη δικαιότερη πρόταση στα θέματα που τίθενται.
Συμφωνώ με την κ. Ζωιδάκη, αυτό με τα σεμινάρια είναι πολύ άδικο!!
κ. Υπουργέ, ίσες ευκαιρίες για όλους.ζητάμε μοροδότηση όλων των προσόντων: προυπηρεσίας, μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλο.Τόσο για τους δασκάλους γενικής όσο και για τους ειδικής αγωγής.Δίκαιη μοριοδότηση για όλους.
ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ.
Άρθρο 22§3ι
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφέρουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την εφαρμογή κοινής αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην ΕΑΕ ή στη σχολική ψυχολογία. Θεωρούμε ότι αυτή η νομοθετική οπτική υποβιβάζει τις πολύ υψηλής ποιότητας σπουδές που παρέχονται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα της πρόσφατης εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος. Η υψηλή κατάρτιση του αποφοίτων του ΠΤΕΑ (επιτυχής παρακολούθηση τουλάχιστον θεωρητικών και εργαστηριακών 60 μαθημάτων και διετής πρακτική άσκηση σε μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής) αναγνωρίζεται από όλη ανεξαιρέτως την εκπαιδευτική κοινότητα (σχολικών συμβούλων, διευθυντών και εκπαιδευτικών) και αποδεικνύεται από το άριστο έργο έχουν επιδείξει εργαζόμενοι επί 12ετία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε δομές ειδικής αγωγής.
Επιπρόσθετα, η παρακολούθηση 4ετών προπτυχιακών προγραμμάτων στην ΕΑ αποτελεί μία διεθνή πρακτική για την επαγγελματική επάρκεια των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, όπως τεκμηριώνεται και με την αναλυτική κατάσταση στις ΗΠΑ, όπου προσφέρονται 190 προπτυχιακά προγράμματα 4ετούς διάρκειας στην ΕΑ (http://graduate-school.phds.org/education-index/bachelors-in-special-education-degree-programs).
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ.
Διαφωνω με τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ!
Απαραδεκτο αυτοι οι ανθρωποι να ειναι εκπαιδευτικοι! Ντροπη τους για το video!
Συμφωνω με το Μαριο! Επιτελους να ακουστουμε και εμεις! Δεν θα υπαρξει συναδελφος γενικης αγωγης μετα απο αυτο που να θελει να συνεργαστει μαζι τους!
Είναι δυνατόν να απαξιώνεται η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής εννοώντας όσους έχουν σπουδάσει γενική παιδαγωγική και έχουν κάνει και μεταπτυχιακό; Είναι δυνατόν να απαξιώνεται η επιμόρφωση και εξειδίκευση σε μεταπτυχιακό επίπεδο; Τα τμήματα των Παιδαγωγικών Ιωαννίνων, του εθνικού Καποδιστριακού, της Θεσσαλονίκης κ.λπ. και ειδικά αυτά που έχουν και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών; Αν περάσετε το νομοσχεδιο αυτο με τις τόσες αδικίες (π.χ. πρόταξη ειδικής αγωγής βόλου τμήμα κοινωνικής πολιτικής, υψηλή μοριοδότηση προυπηρεσίας και σεμιναρίων)μας απαξιώνετε σαν εκπαιδευτικούς σαν ανθρώπους που επέλεξαν να σπουδάσουν επιπλέον έτη. Ειλικριά σκεφτείτε το δεν πρόκειται να ξαναψηφίσουμε ΝΔ συλλογικά. Ο Κ. Υπουργός είπε σε συνέντευξη του ότι και άλλα κόμματα είχαν φέρει αυτό το θέμα της ειδικής αγωγής βόλου, ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΊΧΑΝ ΨΗΦΙΣΕΙ!!!!
Δεν θα το ξεχάσουμε όλοι εμείς οι απόφοιτοι των τμημάτων αυτών.
Μοριοδότηση υψηλή σε μεταπτυχιακά, χαμηλή σε προυπηρεσία και σεμινάρια
Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
κύριε Υπουργέ,μ
Στηρίζω την άποψη για τον μη διαχωρισμό των σεμιναρίων της κ. Ζωιδάκη είναι άδικο!
Αν το ξέραμε θα τα κάναμε και εμείς τώρα, αν εξισωθούν!
Συμφωνώ με την άποψη της της κ. Ζωιδάκη, αυτό με το διαχωρισμό των σεμιναρίων είναι απαράδεκτο!
Άρθρο 20: Εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε
Άρθρο 21: Διορισμοί Εκπαιδευτικών ΕΑΕ
Άρθρο 22: Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ
Με τα άρθρα 20, 21 και 22 το νομοσχέδιο δεν παρουσιάζει ουδεμία καινοτομία, αντιθέτως διατηρεί διατάξεις αναχρονιστικού περιεχομένου. Η στελέχωση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, διαπιστώνουμε ότι και με αυτό νομοσχέδιο, γίνεται με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση όταν διαπιστώνονται κενά. Ο χώρος της ειδικής εκπαίδευσης και η ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των μαθητών με αναπηρίες και των εκπαιδευτικών τους, απαιτεί την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρίες με μόνιμη σχέση εργασίας, ούτως ώστε να διασφαλίζει και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μόνο με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθεί ο πλήρης κατακερματισμός και το καθεστώς της ευέλικτης εργασίας των εκπαιδευτικών και των απασχολούμενων στην ειδική εκπαίδευση που οδηγούν στην υποβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Σε ότι αφορά στις προτάσεις μας για την επαγγελματική ένταξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία διαπιστώνουμε ότι και με αυτό το νομοσχέδιο το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στην ίδια απαγορευτική πολιτική. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ορισμένες κατηγορίες ατόμων με αναπηρία προσλαμβάνονται μόνο σε οργανικές θέσεις των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και αποκλείονται από τις οργανικές θέσεις των Σχολικών Μονάδων της Γενικής Εκπαίδευσης (π.χ. ένας τυφλός εκπαιδευτικός δεν μπορεί να διδάξει Ιστορία στο Γενικό Γυμνάσιο, ενώ μπορεί να διδάξει Ιστορία στο Πανεπιστήμιο). Η πολιτική αυτή έρχεται σε ρητή αντίθεση με το Σύνταγμα της χώρας μας καθώς και με το Νόμο 3304/05, με τον οποίο διασφαλίζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης στην απασχόληση.
Σε αυτό το σημείο επισημαίνουμε ότι η αναπηρία δεν αποτελεί εξειδικευμένη γνώση επί των θεμάτων εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, αλλά απλώς μία πρόσθετη εμπειρία, η οποία από μόνη της δε συνιστά ειδικό προσόν για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών με αναπηρία χωρίς τα πρόσθετα τυπικά προσόντα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης.
Γι’ αυτό ζητούμε:
α) να συμπεριληφθεί διάταξη, σύμφωνα με την οποία θα αίρονται όλες οι υφιστάμενες περιοριστικές και απαγορευτικές διατάξεις για την επαγγελματική ένταξη των εκπαιδευτικών με αναπηρία σε πλήρη εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή οδηγία 2000/78/ΕΚ, όπως αυτή ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία με την ψήφιση του Νόμου 3304/2005.
Για τους λόγους αυτούς ζητούμε να απαλειφθούν ρατσιστικές αναχρονιστικές διατάξεις, με τις οποίες καθορίζεται η τοποθέτηση εκπαιδευτικών τυφλών, κωφών –τετραπληγικών – παραπληγικών σε αντίστοιχες σχολικές μονάδες τυφλών, κωφών, παραπληγιών-τετραπληγικών. Οι διατάξεις αυτές ακυρώνουν αυτομάτως άρθρα της Διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία όπως το άρθρο 5: «Ισότητα και μη Διάκριση» και το άρθρο 27 «Εργασία και Απασχόληση» με το οποίο τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα στην εργασία των ατόμων με αναπηρίες, σε ίση βάση με τους άλλους. Αυτό συμπεριλαμβάνει το δικαίωμα στην ευκαιρία να κερδίζουν τα προς το ζην από εργασία που επιλέγεται ελεύθερα ή είναι αποδεκτή σε μια αγοράς εργασίας και σε ένα εργασιακό περιβάλλον που είναι ανοικτό, ενιαίο και προσβάσιμο στα άτομα με αναπηρίες.
Τα κοινωνικά κριτήρια που τίθενται για την πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία ζητούμε να διαμορφωθούν βάσει της φιλοσοφίας που διέπει τον βασικό νόμο για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία:
α) να συμπεριληφθούν στα κοινωνικά κριτήρια και εκπαιδευτικοί με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 50% .
β) Να απαλειφθεί η προϋπόθεση βάση της οποία θα πρέπει το ποσοστό αναπηρίας να προέρχεται από μία και μόνο πάθηση για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και εκπαιδευτικούς γονείς ατόμων με αναπηρία
Σε όποιες διατάξεις του νομοσχεδίου απαιτείται η γνωμάτευση ΚΕΠΑ (πχ. διορισμοί εκπαιδευτικών με αναπηρία, διορισμοί εκπαιδευτικών γονέων ατόμων με αναπηρία κ.λπ) θα πρέπει να συμπληρωθεί και με τις γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί από υγειονομικές επιτροπές προ ιδρύσεως ΚΕΠΑ, εφόσον αυτές είναι σε ισχύ.
Βάσει των ανωτέρω προτείνουμε τα κοινωνικά κριτήρια που τίθενται για την πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία είτε αφορούν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ΕΑΕ είτε το είτε το ΕΕΠ είτε ΕΒΠ να διαμορφωθούν ως εξής:
Κοινωνικά κριτήρια:
-Η αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% έως 66,9% και εφόσον αυτή δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για να επιτελέσουν το εκπαιδευτικό έργο υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές, τρεις (3) μονάδες,
-Η αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% έως 79,9% και εφόσον αυτή δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για να επιτελέσουν το εκπαιδευτικό έργο υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές, πέντε (5) μονάδες,
-Η αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 80% και άνω και εφόσον αυτή δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για να επιτελέσουν το εκπαιδευτικό έργο υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία τους παρέχει τις εύλογες προσαρμογές που ορίζει η κείμενη νομοθεσία, έξι (6) μονάδες, ΄
– Η αναπηρία τουλάχιστον 67% και άνω, τέκνου ύστερα από πιστοποίσηη αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής εφόσον είναι σε ισχύ ως εξής: δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο.
Ανεπαρκής παραμένει και η επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού των γενικών σχολείων σε θέματα εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία.
Ολοκληρωτική επίσης έλλειψη παρατηρείται στην υποχρεωτική κατάρτιση-εκπαίδευση-μετεκπαίδευση – επιμόρφωση σε θέματα εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία των εκπαιδευτικών Β/Βάθμιας εκπαίδευσης. Η έλλειψη αυτή ένα θέλουμε αυτό το ν/σ να αποτελέσει ν/σ αναμόρφωσης της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία θα πρέπει να καλυφθεί με τη συμπερίληψη σχετικών ρυθμίσεων.
Η Ε.Σ.ΑμεΑ. υπενθυμίζει την πάγια θέση της που αφορά στην υποχρεωτική εκπαίδευση των φοιτητών προπτυχιακού επιπέδου σε θέματα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εύλογα τίθεται το ερώτημα, πώς ο εκπαιδευτικός που δεν έχει γνώσεις στο γνωστικό αντικείμενο της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία θα εντάξει κοινωνικά-συναισθηματικά αλλά και γνωστικά τους μαθητές με αναπηρία και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με ΔΕΠ/Υ, με δυσλεξία, με αυτισμό κτλ.) στο γενικό σχολείο; Πως θα προσαρμόσει τα Αναλυτικά Προγράμματα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, πως θα επιλέξει γόνιμες μεθόδους διδασκαλίας για συγκεκριμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Αθήνα, 5 Μαϊου 2014
Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Κων/νο Αρβανιτόπουλο
Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Σ. Κεδίκογλου
Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
κ. Β. Γκουλέκα
Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής
Μορφωτικών Υποθέσεων
ΚΟΙΝ:
-Γραφείο Πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά
-Γραφείο Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ευ. Βενιζέλου
-Υποεπιτροπή για τη μελέτη θεμάτων Αναπηρίας της Βουλής
-ΟΛΜΕ
-ΔΟΕ
-ΠΕΣΕΑ
-ΠΟΣΕΕΠΕΑ
-Φορείς Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ.
ΘΕΜΑ: «Υπόμνημα Ε.Σ.Α.μεΑ. για το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που τέθηκε σε διαβούλευση από το Υπουργείο Παιδείας»
Κύριε Υπουργέ,
Κύριοι Υφυπουργοί,
Κύριε Πρόεδρε και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
To ICEVI είναι μια Διεθνής Οργάνωση αναγνωρισμένη από την επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) που απαρτίζεται από άτομα και Οργανώσεις ανά τον κόσμο που προωθούν την ισότιμη πρόσβαση στην κατάλληλη εκπαίδευση και αποκατάσταση των ατόμων με προβλήματα όρασης, ώστε να μπορούν να αναπτύξουν το μέγιστο των ικανοτήτων τους. Το ICEVI είναι ιδρυτικό μέλος της Επιτροπής για τα Παιδιά με αναπηρία της UNICEF και συνεργάζεται στενά με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την Διεθνή Οργάνωση για την Πρόληψη της Τυφλότητας (I.A.P.B.) από το 1952 έως και σήμερα.
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας επισημάνουμε οτι το παρον Σχέδιο Νόμου ΔΕΝ εναρμονίζεται με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ιδιαίτερα με το άρθρο 24 το οποίο είναι και το κατεξοχήν άρθρο για την Εκπαίδευση, την οποία η χώρα μας έχει επικυρώσει με το Νόμο 4074/2012 οπως και άλλες Ευρωπαικές Χώρες.
Ειδικότερα, στο Κεφάλαιο Β στο άρθρο 9 στην ενότητα 3 Θέματα Λειτουργίας Καταργείται η ταυτότητα του ΕΕΕΕΚ Τυφλών Πολυαναπήρων το οποίο ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2009 με στόχο την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των τυφλών παιδιών με πρόσθετες αναπηρίες. Σε παγκόσμιο επίπεδο η εκπαιδευση του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού με αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτιριστικά γίνεται σε εκπαιδευτικά πλάισια που υποστηρίζουν ΜΟΝΟ παιδιά με τυφλώση και πολλαπλές αναπηρίες. Η φοίτηση και άλλων μαθητών χωρίς αυτές τις ιδιαίτερότητες δημιουργούν σύγχυση στους τυφλούς πολυαναπηρους μαθητές, δεν διασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών από τη στιγμή που θα φοιτούν μαθητές χωρίς προβλήματα όρασης και ταυτόχρονα δεν γίνεται η εξειδικευμένη εκπαιδευτική προσέγγιση. Ο πληθυσμός των τυφλών πολυαναπήρων παιδιών δυστηχώς αυξάνεται ιδιαίτερα λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και της ιατρικής. Τα συγκεκριμένα σχολεία σε όλοκληρη την Ευρώπη χαρακτιρίζονται ως M.D.V.I Multi Disable Visually Impaired Schools οπως και το ΕΕΕΕΚ Τυφλών Πολυαναπήρων.
Επίσης, στο άρθρο 22 στις προσλήψεις αναπληρωτών για διάφορες εκπαιδευτικές δομές της Γενικής Αγωγής αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί με οπτική αναπηρία. Η διάταξη αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, με το Σύνταγμα της Ελλάδας και καταστρατηγεί την αρχή της ίσοτιμης μεταχείρισης οπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από το Νόμο 3304/2005.
Κύριε Υπουργέ,
Το ICEVI-Europe ως Διευθνής Οργάνωση για την Εκπαιδευση και την Απόκατάσταση Ατόμων με προβλήματα όρασης σας ζητάει την μελέτη και εφαρμογή στον πολιτικό σχεδιασμό του νομοσχεδίου της Διεθνής Συμβασης για τα άτομα με αναπηρία καθώς και την διατήρηση της ταυτότητας της Σχολικής Μονάδας Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Τυφλών Πολυαναπήρων ως Εξιδικευμένης Ειδικής Εκπαιδευτικής Δομής στη Δσευτεροβάθμθια Εκπαιδευση.
Sincerely,
Betty Leotsakou
President of ICEVI-Europe
International Council
for Education and Rehabilitation of People
with Visual Impairment
Europe
International Council
for Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment (ICEVI) Europe
European President
Betty Leotsakou
12 Ioannou Kotsou str.
Glyka Nera, Attiki
T.K. 15354
Greece
tel.: +30 6936040630
fax: +30 210 3511505
e-mail: bleotsakou@gmail.com
http://www.icevi-europe.org
ING bank
account number:
4890207
BIC: INGBNL2A
IBAN: NL90 INGB 0004 8902 07
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
Ανεπίτρεπτη η πρόταξη των αποφοίτων της Ειδικής Αγωγής. Πρόταξη των μεταπτυχιακών ή υψηλή μοριοδότηση!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΛΕΓΟΜΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΤΑΝ ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ.ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕ ΣΤΑΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ.
στηριζω κ συμφωνω με τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ!!!
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ!!
ΝΑΙ στην πρόταξη των ΠΕ 61/71 που απέδειξαν έμπρακτα με τι θέλουν να ασχοληθούν εξ’ αρχής κι όχι εκ των υστέρων για προφανείς λόγους.
ΟΧΙ στις απελπισμένες φωνές των επαναπαυμένων που μας «ανέχονται» και απαιτούν να καταργηθούμε και να συνεργάζονται με συγκεκριμένους κλάδους σαν να ήταν η ειδική αγωγή κτήμα του πατέρα τους.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
«Συμφωνώ και στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη»
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
«Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και την πρόταση του κ. Παρασκευά Θυμάκη»
στηριζω θεσεις ΣΑΤΕΑ
Οι απόφοιτοι και οι φοιτητές των ΠΤΕΑ είναι λογικό να στηρίζουν τις θέσεις του συλλόγου τους (σατεα).
Ωστόσο, καταξιωμένα επιστημονικά σωματεία όπως ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (και όχι μόνο) με πολυετή προσφορά στον χώρο, έχουν εναντιωθεί σε αυτές τις θέσεις.
Περιμένουμε την απόφαση της Πολιτείας επί του θέματος.
η πρόταξη των αποφοίτων της Ειδικής Αγωγής του Βόλου είναι απαράδεκτη. Δεν μπορεί να είναι πίσω στη λίστα αυτοί που έχουν τελειώσει παιδαγωγικά τμήματα και έχουν και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική αγωγή.
Στηρίζω τις θέσεις και προτάσεις των ΣΑΤΕΑ
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ για το συγκεκριμένο αρθρο.
Στηριζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(ΣΑΤΕΑ). ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΥΤΧΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ…ΔΕΝ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΣΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
Το σχόλιο: «Στηρίζω τις θέσεις των Συλλόγων Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής
Είμαι πε70 και για προσωπικούς λόγους επέλεξα το διορισμό στο χώρο της Πρόνοιας, όπου εργάζομαι τα τελευταία 22 χρόνια και ασχολούμαι πέραν των άλλων και με τη σχολική προετοιμασία των παιδιών με ειδικές ανάγκες που διαμένουν σε οικοτροφείο. Τα παιδιά φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης της ειδικής αγωγής.
Έχω διαβάσει όλα τα σχόλια και ειλικρινά αισθάνομαι απογοήτευση. Μπορεί να μην είμαι Ειδικός Παιδαγωγός, αλλά τα τόσα χρόνια εργασίας μου στο χώρο, νομίζω πως μου δίνουν το δικαίωμα να εκφράσω την άποψη και την αγανάκτησή μου.
Ο καθένας, εδώ στη διαβούλευση, προτείνει ό,τι θέλει, αφού υπολογίσει τα μόριά του και τα τυπικά και ακαδημαϊκά προσόντα του.Όπως:
– Λιγότερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία.
– Περισσότερη μοριοδότηση στην προϋπηρεσία.
– Ίση μεταχείριση και όχι πρόταξη των πε71 και πε61 (αλήθεια βρε παιδιά, μήπως είναι αρκετά υποκριτική η πρόταση αυτή τη χρονική στιγμή;)
– Μοριοδότηση της ΕΝΓ.
– Μοριδότηση της Braille.
– Περισσότερη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού.(¨Η απόκτηση πτυχίου είναι εύκολη υπόθεση, ενώ το μεταπτυχιακό αποκτιέται δύσκολα¨. Πιστέψτε με γνωρίζω πόσο ¨δύσκολα¨πήραν τα μεταπτυχιακά τους συνάδελφοι από Ιταλία – Βουλγαρία και κάποιοι τώρα ολοκληρώνουν στην Κύπρο.)
– Κατάργηση του κωδικού 0.50.
Κατά τα άλλα, όλοι αγαπάμε την ειδική αγωγή και μόνο αυτός είναι ο λόγος που εργαζόμαστε σ΄αυτή.
Ξέρετε σε πόσους συναδέλφους, όταν ήταν ακόμη υποψήφιοι στις Πανελλήνιες, πρότεινα ως επιλογή την Ειδική Αγωγή; Περιγελούσαν και απαξίωναν χρησιμοποιώντας εκφράσεις που μόνο ντροπή προκαλεί και η απλή αναφορά τους. Και τώρα που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και δυστυχώς η απορρόφηση των ΠΕ70 δεν γίνεται όπως παλαιότερα, έγιναν υπέρμαχοι της ειδικής αγωγής, ¨σκίζουν πουκάμισα¨ προκειμένου να εργαστούν σ΄αυτή και καταφεύγουν σε συμπεριφορές που μόνο συναδελφικές δεν μπορεί να τις χαρακτηρίσει κανείς.
Κακά τα ψέματα παιδιά. Όλα ξεκινούν από τη δεδομένη ανεργία. Και θεωρώ ντροπή να μιλάμε για τα 22χρονα του Βόλου που θα τους δοθεί η δυνατότητα να εργαστούν αμέσως (και ποιός το ξέρει αλήθεια αυτό;)
Ξεχνάμε πως πριν λίγα μόλις χρόνια, τα 22χρονα της γενικής αγωγής καλούνταν αναπληρωτές αρκετά πριν την ορκωμοσία τους.
Θα ανατρέξω μόνο σε δύο σχόλια, που δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι γράφτηκαν από δασκάλους και μάλιστα νέους σε ηλικία.
1)28 Απριλίου. 13.24. Γιάννης
¨Κι εγώ δυο φορές πήγα Ιταλία, τη γλώσσα δεν την έμαθα…..Σήμερα δεν ισχύει το νόμιμο να είναι και ηθικό. Ξυπνήστε.¨
Αναφέρεται στον τρόπο απόκτησης ενός μεταπτυχιακού, που τόσο υποστηρίζετε.
2)29 Απριλίου. 19.32. Κ.Α.
¨…όλα αυτά τα χρόνια δεχόμαστε και ανεχόμαστε την κατάφωρη αδικία, όλοι εσείς ¨οι ειδικοί¨ εκπαιδευτικοί, να είστε στο σχολείο, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί απέδειξαν γραπτά ότι αξίζει να βρίσκονται εκεί…¨
Πρώτον, να θυμίσω ότι δεν οφείλεται σ΄αυτούς τους ¨΄αχρηστους¨ πε71 που δεν έγινε ΑΣΕΠ Ειδικής, παρά τις υποσχέσεις.
Δεύτερον, να θυμίσω ότι οι δάσκαλοι σου, ανάμεσα τους κι εγώ, δεν απέδειξαν γραπτά ότι αξίζουν το διορισμό τους.(επετηρίδα), αλλά μια χαρά σου έμαθαν γράμματα (για παιδεία δεν ξέρω)
Τρίτον, ο ΑΣΕΠ θεσμοθετήθηκε όχι για να δουλέψουν οι άξιοι, αλλά γιατί είχαν κυριολεκτικά ¨φρακάρει¨ όλοι οι κλάδοι των εκπαιδευτικών, που σημαίνει ότι το Υπουργείο αν θέλει, μπορεί να χρησιμοποιήσει επετηρίδα στους δασκάλους ειδικής, για διορισμό.
Άδικη είναι επίσης η αναφορά ¨οι πε70 για να εισαχθούν στη σχολή τους χρειάζονται 18-19.000 μόρια, ενώ οι ΠΕ71 μόνο 15-16.000 μόρια. Να θυμίσω ότι παλαιότερα οι ΠΕ70 εισάγονταν με 12.000 μόρια. Και καλύτερα δείτε πόσο έπεσαν οι περσινές βάσεις στα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Καταλαβαίνετε ελπίζω, ότι όπως και παντού, κι εδώ λειτουργεί ο νόμος της προσφοράς και ζήτησης. Και σε όλες τις σχολές, χωρίς αυτό να μειώνει την επιστημονικότητά τους.
Διάβασα με προσοχή τους οδηγούς σπουδών των δύο τμημάτων ειδικής.Δεν είδα πουθενά ότι με την ολοκλήρωση των σπουδών τους θα μπορούν να εργαστούν μόνο σε ειδικά σχολεία. Αντίθετα μάλιστα στου Βόλου, διάβασα ότι εκπαιδεύονται και για εργασία στη γενική εκπαίδευση, πράγμα που διαπίστωσα από τα μαθήματα που αναφέρονται στον οδηγό σπουδών τους, αλλά και την ετήσια πρακτική άσκησή τους σε γενικές τάξεις.
Αναγκάστηκα να πάρω μέρος στη διαβούλευση, γιατί στα τόσα χρόνια εργασίας μου, έχω συνεργαστεί με πολλούς συναδέλφους γενικής και ειδικής αγωγής. Άλλους τους λάτρεψα, άλλους δεν θέλω να θυμάμαι.Και ¨τα παιδιά του Βόλου¨, όπως αποκαλείτε τους συναδέλφους, ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, πλην μιας και μοναδικής εξαίρεσης. Και πού δεν υπάρχει εξαίρεση, άλλωστε.
(Σε μια ημερίδα για την ειδική αγωγή που βρέθηκα πριν αρκετό καιρό, εκπρόσωπος της ΕΣΑμεΑ είπε ότι η σχολή του Βόλου ιδρύθηκε μετά και από δικές της πιέσεις και προσπάθειες. Δεν μπορεί κάτι περισσότερο θα ξέρουν από εμάς)
Αντίθετα γνώρισα μεταπτυχιακούς που τη διδασκαλία στα τμήματά τους, ενισχυτική θα μπορούσες να την πεις, ειδική όμως σε καμιά περίπτωση.
Θα παρακαλούσα να σταματήσει ο αλληλοσπαραγμός.
Συνάδελφοι, η απαξίωση της μεταπτυχιακήε εκπαίδευσης δεν θα προέλθει από αυτό το Νόμο. Ήδη η μεταπτυχιακή εκπαίδευση απαξιώθηκε από τις ουρές των μεταπτυχιακών Βουλγαρίας -Ιταλίας και τελευταία της Κύπρου.
Οι μεταπτυχιακοί ας στρέψουν τις δυνάμεις τους προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να περιφρουρήσουν την αξία του μεταπτυχιακού τους. Γιατί να είναι σίγουροι ότι θα το βρουν μπροστά τους, όχι για αναπλήρωση, αλλά αργότερα (εύχομαι να έρθει γρήγορα αυτό το αργότερα), στην εξέλιξή τους.
Υπάρχουν στο σχέδιο Νόμου θέματα στα οποία δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή. Όπως η μοριοδότηση των σεμιναρίων (μιλάω για πρωτοβάθμια) και η μη χορήγηση παράλληλης στήριξης σε σχολείο όπου λειτουργεί τμήμα ένταξης. Αυτό το τελευταίο λειτουργεί κυριολεκτικά σε βάρος των παιδιών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, γιατί οι ανάγκες τους σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτονται από το τμήμα ένταξης.
Οφείλω να πω ότι με χαρά χαιρετίζω τη δημιουργία Επιτροπής που θα εξετάζει τη συνάφεια των μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής.
¨Η ευεργετική μοναξιά της παιδικής ηλικίας……¨, τίτλος διδακτορικού που αναγνωρίστηκε ως συναφές με την Ειδική Αγωγή, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Μια ματιά στο Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών είναι αρκετή για να δει κανείς ότι ουδεμία αναφορά και σχέση έχει η ανωτέρω εργασία με την Ειδική Αγωγή, αναγνωρίστηκε όμως ως συναφές διδακτορικό. Αυτά τα πράγματα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
κ. Υπουργέ καλησπέρα σας,
ως νηπιαγωγός γενικής τάξης, όπου έχω τμήμα ένταξης θεωρώ ότι πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη τις θέσεις μας και να αλλάξετε τα άδικα σημεία του νομοσχέδιου.
Όχι πρόταξη των αποφοίτων της Ειδικής Αγωγής του Βόλου.Επιθυμούμε να συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικούς όπου έχουν σπουδάσειΠΡΩΤΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ και μετέπειτα έχουν εξιδεικευτεί στην ειδική με σπουδές ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ(μεταπτυχιακό, όχι σεμινάρια). Πρόταξη λοιπόν ή επιπλέον μοριοδότηση σε 5 μονάδες σε όσους έχουν πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές.Όχι τόσο μοριοδότηση προυπηρεισίας σε σχέση με μεταπτυχακό όχι στην μοριόδτηση των παλιών σεμιναρίων, κατάργηση η χαμηλή μοριοδότηση των νέων.
Θελουμε ένα σχολείο με παιδιά με και χωρίς αναπηρία, ένα σχολείο με καλούς εκπαιδευτικούς με πείρα με ποιοτική μμόρφωση και διάθεση για δια βίου εκπαίδευση στην ανώτατη εκπαίδευση προκειμένου, να βοηθούν και να βοηθούμε εμείς εκείνους (όχι μικρής ηλικίας όπως επιθυμείται να προτάσσονται στο νομοσχέδιο) .
Ευχαριστούμε
Στηρίζω ΑΠΟΛΥΤΑ τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Προς το Μάριο. Κρίμα να γράφεις αυτά για τους αποφοίτους ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ. Οι σχολές αυτές λειτουργούν και υπάρχουν στο Ελληνικό Κράτος. Ζήτησε να τις καταργήσουν αν τις θεωρείς ΑΜΦΙΒΟΛΕΣ. Σταματήστε πια να μας λασπολογειτε και αποδεχτείτε ότι μόνο στην Ειδική Αγωγή ισχύει το παράλογο τα μεταπτυχιακά να προτάσσονται. Αυτή η αδικία πρέπει να διορθωθεί επιτέλους!!!!! Μόνο στους πίνακες Ειδικής Αγωγής ισχύει αυτό και σε κανέναν άλλο πίνακα!!!! Να υπάρξει ισονομία!!! Αυτό ζητάμε!!!!! Ίση και δίκαιη μεταχείριση!!!! Υπάρχουμε στο χώρο 12 χρόνια τώρα και έχουμε συνεργαστεί άψογα με εκπαιδευτικούς πολλών ειδικοτήτων. Αν δε θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μας, εμείς θα συνεχίσουμε υπεύθυνα και με σοβαρότητα να κάνουμε τη δουλειά που επιλέξαμε και όχι τη δουλειά που διαλέξαμε απλά και μόνο για να βρούμε μια θέση μια που δεν έχουμε καλή σειρά στον πίνακα της γενικής…..και κάτι ακόμα…στα μεταπτυχιακά σας αγαπητοί μας συνάφελφοι αυτοι που σας δίδαξαν, δίδαξαν και μας 4 χρόνια. Με ποια λογική λοιπόν αμφισβητείτε τις σχολές μας?
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ
κ. Υπουργέ,
ίσες ευκαιρίες για όλους.ζητάμε μοροδότηση όλων των προσόντων: προυπηρεσίας, μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλο.Τόσο για τους δασκάλους γενικής όσο και για τους ειδικής αγωγής.Δίκαιη μοριοδότηση για όλους.
Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ