1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.
2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.
3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..
4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.
5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.
6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..
7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.
απαράδεκτο!!!!
Οι μαθητές που τώρα φοιτούν σε πρότυπο θα πρέπει να εξαιρεθούν
Απολύτως απαράδεκτο!
Εγω ποτέ θα ζήσω τα εφηβικά μου χρόνια μου λέτε;
Όχι στο άρθρο 18!
Μεγάλη αδικία, δώσαμε για να φοιτήσουμε 6 χρόνια και αυτό θα κάνουμε!
Δεν χρειάζεται να ξανά αποδείξουμε την αξία μας!!!
Αδικία!
Δώσαμε με τον όρο να φοιτήσουμε 6 χρόνια!
Απαράδεκτο!
Αναθεωρήστε άμεσα!
Μεγάλη αδικία!
“Αριστεία” ή “ρετσινιά”;
Πώς φτάσαμε άραγε να μιλάμε σαν οι δύο αυτές λέξεις να θεωρούνται οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος; Η σύνδεσή τους απλό αποκύημα πολιτικού λόγου και επίπλαστης πολιτικής αντιπαράθεσης (με έμφαση στο “επίπλαστη”), που στο μυαλό των ρομαντικών, ευτυχώς ακόμα εφήβων, ακούγεται παράλογη! Γιατί παρότι διαφορετικό κάθε φορά το πολιτικό φρασεολόγιο, η ουσία ίδια. Στοχοποίηση των αρίστων!
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
εκτιμώ ότι η προτεινόμενη διάταξη του Άρθρου 18 είναι εντόνως προβληματική όσον αφορά τη θέσπιση εκ νέου εξετάσεων για την εισαγωγή μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια.
Με την διάταξη αυτή ουσιαστικά μετατρέπεται η Γ’ Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων σε μια τάξη προθάλαμος εξετάσεων, γεγονός που θα επιφέρει άγχος στους μαθητές και θα υποβαθμίσει εν γένει τη μαθησιακή διαδικασία. Η αριστεία είναι μια συνεχής προσπάθεια που πρέπει να ξεδιπλώνεται απρόσκοπτα. Η συνεχής παρεμβολή εξετάσεων δεν συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή, υποβαθμίζει την εκπαιδευτική αξία του Προτύπου Γυμνασίου και απαξιώνει τους μαθητές που επιδίωξαν να γίνουν μέτοχοι της αριστείας μέσα από τη συμμετοχή και επιτυχία τους στις απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις εισαγωγής τους στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Επιπροσθέτως, ξέχωρα από τη θέσπιση ή μη εξετάσεων εισαγωγής των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια -τις οποίες όπως αποτυπώνεται στον σχολιασμό του Άρθρου 18 απορρίπτουμε κατηγορηματικά και καθολικά οι συμμετέχοντες στην άκρως επιτυχημένη από πλευράς συμμετοχής διαβούλευση αυτή- θεωρώ άδικη την έλλειψη διάταξης της Παρ. 10 του Άρθρου 56 η οποία να προβλέπει την εισαγωγή μόνο με ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια των μαθητών Προτύπων Γυμνασίων που ήδη φοιτούν στην Α’και Β’ τάξη αυτών. Πιστεύω ότι απλώς σε οφείλεται σε παράβλεψη του συντάκτη του Άρθρου 56.
Ευχαριστώ για τη δυνατότητα συμμετοχής στη σημαντική διαδικασία της διαβούλευσης.
Παππούς μαθητή Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Παλέψαμε και παλεύουμε καθημερινά με Κύκλωπες και Λαιστρυγόνες, ματώσαμε! Θέλουμε να φτάσουμε στην Ιθάκη μας!! Μη γίνεστε η Κίρκη μας!!!
Λαμπρινή Κόκκινου
Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός
Η ελληνική πολιτεία υποχρεούται να λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών. Οι αλλαγές θα λειτουργούσαν αντιπαιδαγωγικά και θα ζημειώσουν τους μαθητές, την καθημερινή τους ζωή και την ψυχική τους υγεία.
Με εκτίμηση Κωνσταντίνα Παπαδάκη
Είμαι 12 ετών. Πέρασα μια χρονιά γεμάτη θυσίες, προκειμένου να δώσω εξετάσεις για ένα καλό σχολείο.
Εφόσον πετύχω στις εξετάσεις, δεν θέλω να περάσω την ίδια διαδικασία σε 3 χρόνια. Δεν είναι δίκαιο για μένα αλλά ούτε για τους γονείς μου.
Δεν θέλω να κινδυνεύω να αποχωριστώ ξανά τους φίλους μου.
Δεν θέλω να ζω συνεχώς με το άγχος εξετάσεων.
Αν το να είμαι άριστη σημαίνει ότι δεν πρέπει να με νοιάζουν οι φίλοι παρά μόνο να ετοιμάζομαι συνεχώς για εξετάσεις, τότε δεν το θέλω.
Αυτού του είδους η αριστεία δεν είναι υγιής, λυπάμαι πολύ.
Δεν θα δώσω εξετάσεις με αυτούς τους όρους, δεν με ενδιαφέρουν πια τα πρότυπα.
Θα μπορέσετε να μου επιστρέψετε εσείς την ανεμελιά που έχασα τους τελευταίους 9 μήνες? Θα επιστρέψετε τις βόλτες που δεν έκανα για να διαβάσω?
Προσπαθούμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας προκειμένου να γίνουν πολίτες μιας χώρας, η οποία βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη Πολιτείας – Πολίτη και με το Σχέδιο Νόμου -που θέσατε υπό Δημόσια Διαβούλευση κυρία Υπουργέ- ήρθατε να καταστρέψετε την προσπάθειές μας μιας δεκαετίας και πλέον.
Η Πολιτεία- την οποία εκπροσωπείτε κυρία Υπουργέ- εξαπατά με ανάλγητο τρόπο παιδιά που επένδυσαν το χρόνο τους και τα όνειρά τους σε αυτή, καταβάλλοντας υπερπροσπάθεια προκειμένου να πετύχουν σε ιδιαίτερα δύσκολες εξετάσεις ενώ τώρα τους ζητάτε να το κάνουν εκ νέου μεταβάλλοντας εκ των υστέρων τους κανόνες του παιγνιδιού.
Αν τελικά επιμείνετε στην συγκεκριμένη διάταξη κυρία Υπουργέ οι έφηβοι μαθητές, που εκφράζουν την αριστεία σε αυτή τη χώρα και φοιτούν στην πρώτη και Δευτέρα Γυμνασίου των Πρότυπων Σχολείων, θα έχουν σχηματίσει δικαιολογημένα την εικόνα μιας Πολιτείας που δεν προστατεύει τον Πολίτη αλλά με τη πρώτη ευκαιρία τον εξαπατά και θα διαμορφώσουν ανάλογα τις δικές τους στάσεις και πρακτικές προκειμένου να «προστατευθούν».
Κυρία Υπουργέ η πολιτική δεν περιορίζεται στο πλαίσιο μιας «μεταβατικής διάταξης», έχει σχέση με το μέλλον αυτής της χώρας και η ευθύνη σας ως Υπουργός Παιδείας είναι τεράστια σας καλώ να την αναλογιστείτε.
Η κόρη μου, είναι μαθήτρια στη δευτέρα Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο.
Δύο χρόνια πριν είχε λάβει μέρος σε εξετάσεις -εκτός για την εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία- και σε ιδιωτικά Σχολεία και κέρδισε υποτροφία προκειμένου να φοιτήσει σε δύο από τα πλέον αναγνωρισμένα από αυτά.
Στο δίλημμα που αντιμετώπισε σχετικά με το σχολείο που θα επιλέξει, τη συμβούλευσα να προτιμήσει τα Πρότυπα Δημόσια Σχολεία και να εμπιστευθεί το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και εγώ είχα φοιτήσει σε Πρότυπο Δημόσιο Σχολείο και είμαι – ή καλύτερα ήμουν – θερμός υποστηρικτής της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Μετά το σχέδιο νόμου που καταθέσατε με το οποίο την υποχρεώνετε και συμμετέχει εκ νέου σε εξετάσεις προκειμένου να συνεχίσει τη φοίτησή της στο Λύκειο, αισθάνεται αδικημένη και εξαπατημένη και θεωρεί εμένα υπεύθυνο για την «κακή επιλογή» της, στο να εμπιστευθεί το Ελληνικό Δημόσιο.
Σας παρακαλώ κυρία Υπουργέ συμβουλεύστε με τι πρέπει να απαντήσω στο παιδί μου, καθώς φαντάζομαι ότι εσείς και οι συνεργάτες έχετε λάβει υπόψη σας τα παραπάνω θέματα όταν σχεδιάζατε το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου.
Θα ήθελα να εκφράσω την απορία μου αν ο κος Αντωνίου που συμμετέχει στην διαβούλευση και υποστηρίζει το συγκεκριμένο άρθρο έχει κάποια σχέση με τον κο Αντωνίου πρόεδρο του ΙΕΠ. Αν δεν υπάρχει καμία διασύνδεση ζητώ προκαταβολικώς συγγνώμη.
Κυρια υπουργέ,
Οι μαθητες αξιολογούνται με επιτυχία,καθημερινά στα πρότυπα σχολεία. Δώσανε εξετάσεις και πετύχανε στην πρώτη γυμνασίου. Δεν θεωρώ ότι χρειάζεται να δώσουν πάλι στην τρίτη γυμνασιου.Τ π επίπεδο ειναι ήδη πολυ υψηλό.
Επιπροσθέτως, οταν έδωσαν εξετάσεις για να μπουν στα πρότυπα σχολεία δεν γνώριζαν ότι θα έδιναν στην Τρίτη γυμνασίου πάλι για να μπουν στο λύκειο..
Δεν νομίζετε ότι αυτό θα επιφέρει κι άλλο ανχος αφου θα υποβληθούν ξανά στην ίδια διαδικασία, ενώ αυτό το έχουν περάσει ήδη;;!!
Ευχαριστώ.
Αξιότιμη να Υπουργέ,
Είναι μητέρα τριών μαθητών που φοιτούν στο Πρότυπο σχολείο Ιωνιδειου Πειραιά. Τα δυο μεγαλύτερα πάνε Τρίτη γυμνασίου όποτε σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 18 γλιτώνουν τις εξετάσεις. Η μικρή μου όμως όχι. Έχετε διανοηθεί πως νιώθουν τα παιδιά που από τόση μικρή ηλικία δίνουν τόσο δύσκολες εξετάσεις;; Έχετε σκεφτεί τους γονείς των παιδιών αυτών ποσά χρήματα ξοδεύουν για τα φροντιστήρια των παιδιών τους ώστε να προετοιμαστούν για να δώσουν εξετάσεις;;; Πολλά παιδιά αν ήξεραν ότι θα έμπαιναν ξανά σε αυτή την διαδικασία ίσως να μην έπαιρναν μέρος στις εξετάσεις. Έχετε ρωτήσει τους καθηγητές των προτύπων όταν έδιναν τα παιδιά εξετάσεις για την προαγωγή τους στο λύκειο ότι δεν ασχολούνταν με κανένα άλλο μάθημα εκτός από τα εξεταστέα;; Όλο αυτό που πάτε να κάνετε είναι αντιπαιδαγωγικό και ψυχοφθόρο για τα παιδιά. Σκεφτείτε λίγο την ψυχολογία τους. Έχουν κάνει τους φίλους τους, έχουν συνηθίσει το σχολικό περιβάλλον και αν υπάρξει μια αποτυχία πως θα νιώθουν;; Οι οικογένειες που θα πρέπει να ξαναπληρώσουν φροντιστήρια ώστε να προετοιμαστούν τα παιδιά για τις εξετάσεις!!! Πρέπει να σκεφτείτε τα παιδιά που ήδη φοιτούν τώρα στα Πρότυπα. Δεν μπορείτε να τους αλλάξετε τα δεδομένα που ήδη ξέρουν μέχρι τώρα. Θα πρέπει να διαβάσετε τα σχολεία όλων μας που αγωνιούμε για την τύχη των παιδιών μας. Να αποσύρετε αυτό το άρθρο.
Ευχαριστώ
Μ. Στρατακου
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και κύριοι αρμόδιοι
Το σχόλιό μου αφορά το άρθρο 18 παρ. 1 του παρόντος σχεδίου νόμου,το οποίο θεωρώ άστοχο για την τωρινή χρονική περίοδο που υπάρχουν τόσα αλλά σοβαρά προβλήματα και άδικο για τα παιδιά που έχουν ήδη δώσει εξετάσεις και τα έχουν καταφέρει. Πιστεύω ότι έχουν δείξει τι αξίζουν και το αποδεικνύουν κάθε μέρα.Γιατί λοιπόν να ξαναπερασούν αυτή την διαδικασία ?? Και χωρίς να θέλω να προσβάλω τα δημόσια σχολεία, αλλά στα πρότυπα γίνεται καλή δουλεία.Αν θέλετε να είσαστε σωστοί και δίκαιοι γιατί δεν βάζετε εξετάσεις και στα γενικά, πειραματικά, μουσικά σχολεία???
ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ. ΜΗ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΑΣ.
Το άρθρο 18 είναι άδικο.
Οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια πρέπει να εισάγονται στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια μόνο μέσω ενδοσχολικών απολυτήριων εξετάσεων αφού αυτό προέβλεπε το Θεσμικό Πλαίσιο το οποίο όριζε την διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια αλλά και την μετέπειτα σχολική πορεία των επιτυχόντων, μέχρι και την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γ’ Λυκείου).
Ειναι ξεκαθαρο οτι οι συντακτες του νομοσχεδιου δεν εχουν καμια επαφη με την ελληνικη πραγματικοτητα.Οι γονεις αυτων των αριστουχων παιδιων αν ειχαν την οικονομικη δυνατοτητα θα τα εστελναν σε ιδιωτικα σχολεια.Για επιβραβευση της αριστειας τους το υπουργειο τα βαζει να πληρωνουν τα μεταφορικα απο την τσεπη τους
για να πανε στο σχολειο και τα βλεπει με καχυποψια αναγκαζοντας τα να δωσουν εξετασεις για να μπουν στο λυκειο επιβαρυνοντας παλι τους γονεις με φροντιστηρια.Σαν να μην εφταναν ολα αυτα βαζει και αναδρομικη ισχυ και ληστευει το νομιμο δικαιωμα των μαθητων που ηδη φοιτουν στην α και β γυμνασιου οι οποιοι αυτοδικαια περνανε στο συνδεδεμενο προτυπο λυκειο.
Ειναι χιλιαδες οι γονεις που θιγονται και το μονο σιγουρο ειναι οτι αν τολμησει το υπουργειο να περασει το αρθρο 18 ,η συνεχεια θα δοθει στα ευρωπαικα δικαστηρια.
Αξιότιμη κα Υπουργέ
Είμαι σίγουρος ότι το πλήθος των σχολίων ειδικά για την αδικία που υφίστανται τα ήδη φοιτούντα παιδιά της Α και Β Γυμνασίου στα Πρότυπα Σχολεία ,θα σας ωθήσει να αφουγκραστείτε τις τόσες φωνές ανθρώπων ειδικών , νομικών, ψυχολόγων, επιστημόνων, γονέων , μαθητών ,συγγενών, φίλων και απλών πολιτών.
Είμαι θεολόγος καθηγητής και συγγενής μαθητή που φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων .
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΘΥΜΙΣΩ ,καθώς είναι καταγεγραμμένο , ότι ΕΣΕΙΣ Η ΙΔΙΑ (ΚΑΙ ΟΡΘΩΣ), ΚΑ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΕΧΕΤΕ ΔΗΛΩΣΕΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΤΙ « ΘΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΤΥΧΗ» και έτσι επαναφέρατε την αξιολόγηση των σημαιοφόρων με βαθμολογικά κριτήρια και ορθώς.
ΟΜΩΣ ΚΑ ΥΠΟΥΡΓΕ δεν πρέπει να λησμονείτε ,ότι τα παιδιά μας που ήδη φοιτούν στην Α’ και Β’ Γυμνασίου των Προτύπων Σχολείων ,έχοντας προσπαθήσει δυσανάλογα πολύ , ανάλογα με την τρυφερή ηλικία των 11 ετών ,υποβλήθηκαν σε σοβαρές εξετάσεις αριστείας ,(ισάξιες των Πανελληνίων) ,και ανταμείφθηκαν με την επιτυχία και εντεύθεν την εισαγωγή τους στα Πρότυπα αυτά Σχολεία.
Με το συγκεκριμένο άρθρο 18 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου σας , καθώς δεν εξαιρείτε με μεταβατικές διατάξεις τα παιδιά που ήδη φοιτούν στην Α’ και Β’ Γυμνασίου , και υποβάλλοντας τα ,αναπάντεχα ,αιφνίδια ,σε νέες εξετάσεις «δήθεν νέας αριστείας» για την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Λύκειο (συνδεδεμένο), ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΤΕ ΤΟΣΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.
Και αυτό γιατί ΑΦΕΝΟΣ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ Η ΙΔΙΑ ΕΙΧΑΤΕ ΕΞΑΓΓΕΙΛΕΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΤΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ» που ΕΧΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ,ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΤΑ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΕΙΣΗΛΘΑΝ (ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΑ 1 ΣΤΟΥΣ 10 ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ) ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΞΙ (6) ΕΤΗ.
Θέλω να πιστεύω ότι η «Διοίκηση» δεν θα κωφεύσει.
ΑΔΡΙΑΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΖΑΣ
Θεολόγος και συγγενής μαθητή που φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων .
Εγώ προτείνω, εφόσον το ξεκινήσαμε, να γίνει θεσμός το σύστημα των ξαφνικών εξετάσεων. Κάθε χρονιά και διαφορετικές όμως έτσι για να μην πλήττουμε.
Δηλαδή μετά τις φετεινές που βάζουμε για τα Λύκεια των προτύπων σχολείων (διώχνοντας τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτά), θα μπορούσαμε του χρόνου να βάλουμε π.χ. εισαγωγικές για την τελευταία τάξη του λυκείου των ίδιων σχολείων, του παραχρόνου πανελλήνιες εξετάσεις για το τρίτο έτος του Πολυτεχνείου, τον επόμενο χρόνο θα μπορούσαμε να εξετάσουμε ξαφνικά στα Μαθηματικά όλους τους εν ενεργεία δικηγόρους (και όποιος κοπεί να χάνει την άδεια άσκησης επαγγέλματος), τον αμέσως επόμενο να μετρήσουμε την επίδοση στην δισκοβολία όλων των θεολόγων και αν δεν είναι υψηλή να τους παύσουμε, κλπ.
Τι λέτε; Έτσι για να μην μας φύγει η «αριστεία» το λέω…
Είμαι απόφοιτος Προτύπου Σχολείου, στο οποίο εισήλθα με αξιολόγηση, υποστηριχτής της Αριστείας και ο γιός μου υποψήφιος μέσω των εξετάσεων που αναμένουμε εφέτος. Η θέσπιση εξετάσεων για εισαγωγή των αποφοίτων του Προτύπου Γυμνασίου στο Λύκειο είναι αποκρουστική για όλο το εγχείρημα των Προτύπων και εμφανώς προς όφελος των φροντιστηρίων, όπως πρόσφατα το «voucher των 600€» για τους «επιστήμονες»! Δεν μπορείτε να μας υποβάλλετε σε ΤΡΕΙΣ φροντιστηριακούς κύκλους σε διάστημα μόλις 6 ετών! Από τη στιγμή που κάποιος εισήχθηκε σε Πρότυπο Γυμνάσιο, έχετε το εργαλείο της βαθμολογίας προαγωγής από τάξη σε τάξη στα χέρια σας, το οποίο μπορείτε να ρυθμίσετε στο στοχευόμενο επίπεδο, αν θέλετε, ακόμη και να το αξιοποιήσετε για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Γιατί πρόσθετες εξετάσεις; Γιατί τόσες εξετάσεις τέλος πάντων;
Αν αληθεύει ότι η Πολιτεία οδεύει προς την υιοθέτηση του International Baccalaureate στο Εθνικό Σύστημα Παιδείας για εισαγωγή στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, κάντε το με σοβαρότητα και θάρρος, καθ’ ότι είναι ένα σύστημα γνωστό παγκοσμίως, με μεγάλη έκταση ιστορικών στοιχείων. Μην επιχειρείτε όμως εκτρωματικές, αποσπασματικές προσαρμογές προς τα εκεί, που το μόνο αποτέλεσμά τους μπορεί να είναι η ταλαιπωρία της κοινωνίας!
Αν η Πολιτεία θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη εξέτασης των μαθητών των προτύπων γυμνασίων – οι οποίοι μόλις τρία χρόνια νωρίτερα είχαν επιλεχθεί ως άριστοι – για την εισαγωγή τους στην Α’ λυκείου στην πραγματικότητα αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα των προτύπων σχολείων ως κέντρα προώθησης και ανάπτυξης της αριστείας και, τελικά, το λόγο ύπαρξής τους.
Αν στη διάρκεια των τριών ετών του γυμνασίου, οι άριστοι παύουν να είναι άριστοι, προφανώς το σύστημα χρειάζεται αλλαγή, όχι οι μαθητές.
Το επιχείρημα, δε, περί ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού δεν έχει καμία λογική βάση. Η λύση στο πρόβλημα του μικρού αριθμού προτύπων σχολείων δεν είναι αλλάζουμε τους μαθητές για να πάρουν όλοι/περισσότεροι «μια γεύση από πρότυπο» αλλά δημιουργούμε περισσότερα πρότυπα σχολεία, τουλάχιστον ένα ανά νομό, όπως είχε διακηρύξει προεκλογικά το κυβερνόν κόμμα και είχε γίνει δεκτό με ικανοποίηση απ’ όλους τους άμεσα και έμμεσα ενδιαφερομένους.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
παρακαλώ για την αφαίρεση του Άρθρου 18, καθώς δεν προωθεί τη φιλοσοφία των Προτύπων Σχολείων και δεν αναδεικνύει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που παρέχουν τα Πρότυπα Γυμνάσια. Αν οι μαθητές υποβάλλονται σε εκ νέου εξετάσεις στην Γ’ Γυμνασίου για την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Λύκειο, είναι δεδομένο ότι το εκπαιδευτικό αυτό έτος θα γίνει μια χρονιά αποκλειστικά αγχωτικής και εντατικής φροντιστηριακής προετοιμασίας. Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων δοκιμάζονται και πετυχαίνουν να εισαχθούν σε αυτά μέσα από γραπτές εξετάσεις υψηλού επιπέδου. Μόνο κερδισμένοι θα βγουν αν αφεθούν απρόσκοπτα να ολοκληρώσουν την εξαετή φοίτησή τους στο Πρότυπο Σχολείο χωρίς επιπλέον ψυχοφθόρες εξετάσεις.
Σχετικά με την παροχή ευκαιριών για εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο μεγαλύτερου αριθμό μαθητών και ανανέωσης του μαθητικού δυναμικού, αυτό ήδη το επιτυγχάνετε με την εν γένει αύξηση του συνολικού αριθμού των Προτύπων Λυκείων.
Ευχαριστώ.
Γιαγιά μαθητή Προτύπου Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Καθόλου σωστό!
Γιατί πρέπει να γίνουν οι φίλοι ανταγωνιστές για το ποιος είναι καλύτερος;
Δεν μπορείτε να βάλετε τους μαθητές που αυτή την στιγμή φοιτούν σε πρότυπα να ξαναδώσουν εξετάσεις καθώς πέρασαν με άλλη νομοθεσία!
Όχι στο άρθρο 18!!!
Οι μαθητές έχουν αποδείξει την αξία τους δεν χρειάζεται ξανά!
Απαράδεκτο!
Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Μόλις δύο χρόνια μετά την εισαγωγή μου στο γυμνάσιο μετά από τόσο κόπο και θυσίες, θα πρέπει να ξεκινήσω προετοιμασία για νέες εξετάσεις; Μα τόσο πολύ τους αγαπούν τους φροντιστές εκεί στην κυβέρνηση;
Η προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 18 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου είναι από κάθε άποψη προβληματική.
Αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ασφάλειας δικαίου και της απορρέουσας από αυτό προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος καθώς μεταβάλλει αναδρομικά τους όρους βάσει των οποίων οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Σχολείο επέλεξαν να διαγωνιστούν και εν τέλει να φοιτήσουν σε αυτά (Ν 4327/2015 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Επιπλέον αποτελεί παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας καθώς μόνο οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων αναγκάζονται να υποστούν υποχρεωτικώς εκ νέου εισαγωγικές εξετάσεις για το Πρότυπο Λύκειο που αποτελεί συνδεδεμένη μονάδα με το Γυμνάσιο που ήδη φοιτούν.
Ο θεσμοθέτηση εξετάσεων από το Γυμνάσιο στο Λύκειο έτσι όπως αυτή προβλέπεται στο εν λόγω άρθρο θα μετατρέψει την Γ΄Γυμνασίου σε ένα έτος προπαρασκευής για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο. Πρακτικά, όλα τα μη εξεταζόμενα μαθήματα θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα και εν τέλει θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην συνολική παιδεία των μαθητών. Οι άριστοι δεν θα κρίνονται από το σύνολο των επιδόσεών τους στα μαθήματα του σχολικού έτους αλλά από την επίδοσή τους και μόνο στα δύο εξεταζόμενα μαθήματα.
Η πιθανή αποτυχία στην εξέταση για την εισαγωγή στο Λύκειο θα υποχρεώσει τους μαθητές σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με ότι αυτό συνεπάγεται στην ψυχολογία των εφήβων μαθητών.
Τέλος, ευελπιστώντας ότι θα αποσυρθεί η εν λόγω διάταξη, θεωρώ ότι πριν από οποιαδήποτε μελλοντική ανάλογη σκέψη θα πρέπει να έχει προηγηθεί η εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολείων και να ακολουθεί η όποια αξιολόγηση των μαθητών.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
παρακαλώ πολύ εξαιρέστε τους μαθητές της ά και β γυμνασίου από τις εισαγωγικές του Λυκείου.Τα παιδιά αυτά εισήχθησαν κάτω από άλλες νομοθετικές διατάξεις στα σχολεία.Αν θεωρείται ότι πρέπει να αξιολογηθούν,αυτό μπορεί να γίνει με το να παρακολουθείται η συνολική τους πορεία στα 3 χρόνια του γυμνασίου ώστε να προσπαθούν σε όλα τα μαθήματα και όχι μόνο σε 2-3 όπως θέλετε να πράξετε τώρα.Με αυτό ενισχύετε την παραπαιδεία και δημιουργείται άγχος και πίεση σε ήδη αγχωμένους και προβληματισμένους εφήβους.Οι μαθητές των Προτύπων είναι ένα αγκάθι στα χέρια των ιδιωτικών σχολείων που τους βλέπουν μονίμως να διακρίνονται παντού.Ας τους διασκορπίσουμε λοιπόν.Οι περισσότεροι φοβόμαστε ότι όλα είναι προαποφασισμένα πίσω από την πλάτη μας και εξυπηρετούνται συμφέροντα.Αποδείξτε μας ότι σέβεστε και ακούτε την γνώμη μας.Διαβάστε όλα τα σχόλια και αναρωτηθείτε αν αξίζει αυτή η αναστάτωση που πάτε να προκαλέσετε…Διορθώστε το άρθρο 18…ΜΗΝ ΟΔΗΓΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ…
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
η υιοθέτηση των εξετάσεων για την είσοδο στα Πρότυπα Λύκεια των ήδη μαθητών των Πρότυπων Γυμνασίων (που εισήχθησαν με εξετάσεις) αποτελεί αχρείαστη ψυχική ταλαιπωρία των μαθητών και των οικογενειών τους αφού θέτει εν αμφιβόλω πορεία 3 ετών και εμπεριέχει τα όσα αρνητικά προκύπτουν από την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τους μαθητές που τυχόν αποτύχουν, αποτυχία που τις περισσότερες φορές οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες μη συνδεόμενους με την γνωστική τους επάρκεια.
Ταυτόχρονα από μόνη της (η υιοθέτηση εξετάσεων) αποτελεί παραδοχή αποτυχημένης λειτουργίας των Πρότυπων Γυμνασίων που δεν προσφέρει την απαραίτητη γνώση και δεν επιτυγχάνει τον επιδιωκόμενο σκοπό ίδρυσή τους και ώς τέτοιο αποτέλεσμα θα έπρεπε να σας ανησυχεί φροντίζοντας για την διόρθωση των όποιων αστοχιών.
Αν εν τούτοις κρίνεται απαραίτητος ο εμπλουτισμός και με νέους μαθητές από άλλα σχολεία, τότε η μόνη δόκιμη λύση είναι η αύξηση των τμημάτων των συνδεδεμένων Λυκείων κατά 30-50% επί των τμημάτων των Γυμνασίων ώστε να ενταχθούν σε αυτά και μαθητές από άλλα Γυμνάσια.
Το παράδειγμα της πόλης των Ιωαννίνων όπου δεν υπήρχε Πρότυπο Λύκειο με αποτέλεσμα πολλοί ικανοί μαθητές να μην μπαίνουν στην διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπο Γυμνάσιο, αφού μετά 3 έτη θα έπρεπε να αλλάξουν σχολείο και σχολικό περιβάλλον (με όσα αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία τους), θα πρέπει να σας προβληματίσει για την αποτελεσματικότητα της επιχειρούμενης ρύθμισης. Ας μην τορπιλιστεί η αριστεία εν τη γενέσει της.
Ως νομικός και μητέρα ενός παιδιού που ήδη φοιτά στη Β τάξη Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων θα ήθελα να τονίσω ότι η αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων είναι απαραίτητη και επιθυμητή και επικροτούμε όποια προσπάθεια γίνεται προς την κατεύθυνση αυτή. Ωστόσο, θα ήθελα ειδικότερα να εκφράσω την άποψή μου για το θέμα πρόβλεψης εξετάσεων για τη μετάβαση των μαθητών από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο στο ΝΣ του Υπουργείου Παιδείας (άρθρο 18).
1) Τήρηση των αρχών της ασφάλειας δικαίου και της προηγούμενης προστατευμένης εμπιστοσύνης των πολιτών. Οι νόμοι που ρύθμιζαν μέχρι και σήμερα το καθεστώς εισαγωγής των μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια της χώρας ήταν οι νόμοι 4327/2015 (άρθρο 11 παρ. 6) και 4610/2019 (άρθρα 88 επ.). Ο νομοθέτης επέλεξε η εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια να διεξάγεται μέσω Πανελλήνιων αδιάβλητων γραπτών εξετάσεων. Η δε μετάβασή τους στα (συνδεδεμένα) Πρότυπα Λύκεια να γίνεται μόνο με τις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις. Αυτό γνώριζαν τόσο οι γονείς όσο και οι ίδιοι οι μαθητές των Προτύπων Σχολείων και με τη γνώση αυτή έκαναν επιλογές και ρύθμισαν την καθημερινότητά τους.
2) Τα Πρότυπα Σχολεία δεν είναι ελιτίστικα ούτε κλειστά σχολεία. Τα Πρότυπα Σχολεία έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα, χωρίς να τοποθετούνται προσκόμματα βάσει οικονομικών, μορφωτικών ή άλλων προϋποθέσεων. Οι δε προβλεπόμενες θέσεις εισαγωγής μαθητών στο εκάστοτε Γυμνάσιο προσδιορίζεται από αντικειμενικές και εκ τω προτέρων γνωστές συνθήκες. Στο παρόν σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι ήδη προβλέπεται και υπάρχει η δυνατότητα να προκηρύσσονται νέες θέσεις εισαγωγής από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο για νέους μαθητές, με την μέθοδο των εξετάσεων. Μέσα από την διαδικασία αυτή δημιουργείται μία νέα τάξη 25 μαθητών στην Α’ Λυκείου. Συνεπώς, η δυνατότητα για εξωτερικούς μαθητές προβλέπεται και υπάρχει. Ο μόνος περιορισμός είναι οι διαθέσιμες αίθουσες που μπορεί να χρησιμοποιήσει το εκάστοτε Πρότυπο Λύκειο. Όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, πολύ απλά δεν μπορούν να διεξαχθούν εξετάσεις για πολλούς εξωτερικούς μαθητές.
3) Ναι στην αξιολόγηση αλλά προς ποιον και με ποιο τρόπο. Μαθητές και γονείς είμαστε σύμφωνοι σε μία διαρκή αξιολόγηση, έλεγχο και βελτίωση των Προτύπων Σχολείων. Ωστόσο, όταν κάτι λειτουργεί καλά, ο κανόνας είναι ότι δεν το σταματάς, αλλά το βελτιώνεις. Μέχρι και σήμερα, φαίνεται ότι έχει επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό επίπεδο που επιβεβαιώνουν τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές των Προτύπων Σχολείων. Σημαντικό, επίσης, ότι έχουν βρεθεί κάποιες καλές ισορροπίες. Θεωρώ ότι εάν επέλθει απροσδόκητα και βίαια μία εκ βάθρων αλλαγή, μπορεί να μηδενίσει όλες τις καλές προσπάθειες, γεγονός που δεν είναι το ζητούμενο από το εκάστοτε Υπουργείο Παιδείας. Επίσης, η διαδικασία αξιολόγησης συνήθως δεν ξεκινάει από την βάση, δηλαδή τους μαθητές, αλλά θα έπρεπε να ξεκινάει από την κορυφή. Δηλαδή, η πρόταση της αξιολόγησης θα έπρεπε να εστιάζει στους θεσμούς, φορείς και Στελέχη της εκπαίδευσης. Οι μαθητές ήδη αξιολογήθηκαν με δύσκολους και αντικειμενικούς όρους εξετάσεων και συνεχίζουν να αξιολογούνται μέσα από το πλήθος των διαγωνισμών που συνήθως συμμετέχει η πλειοψηφία. Πιστεύω ότι η πρόβλεψη επιπλέον εξετάσεων για την μετάβαση στο Πρότυπο Λύκειο θα είναι μία αρνητική καινοτομία, η οποία δεν προβλέπεται για κανέναν άλλο μαθητή που φοιτά σε Δημόσιο ή Ιδιωτικό Σχολείο της Ελλάδας. Από την άλλη δεν προβλέπεται η παραμικρή επιβράβευση στους μαθητές που τυχόν θα περάσουν όλες αυτές τις δοκιμασίες επιτυχώς, δεδομένο που γνωρίζουμε όλοι ότι λειτουργεί ενισχυτικά και ενδυναμωτικά στους έφηβους.
4) Καλλιέργεια της αριστείας. Το σχολικό πρόγραμμα που παρακολουθούν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων είναι το ίδιο με των υπόλοιπων Δημόσιων Σχολείων της χώρας. Διαφοροποίηση υπάρχει όσον αφορά τον τρόπο παρουσίασης και εκμάθησης, τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των Καθηγητών τους και την παροχή επιπλέον ερεθισμάτων μέσα από την διοργάνωση Ομίλων (πχ. Ρομποτικής, Φυσικής, φωτογραφίας κλπ). Επίσης, από την εμπειρία μου, υπάρχει σοβαρή προσπάθεια κάποιων Καθηγητών να παρακινούν και να προετοιμάζουν τα παιδιά στο να συμμετέχουν ενεργά σε διάφορους διαγωνισμούς που διοργανώνεται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (π.χ. μαθηματικοί διαγωνισμοί, ρητορικής κλπ). Από τα αποτελέσματα των διαγωνισμών αυτών, φαίνεται ότι οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων καλλιεργούν πολλαπλές δεξιότητες, επιτυγχάνοντας παράλληλα και υψηλά ποσοστά επιτυχιών. Το ίδιο αναφέρεται και στα ποσοστά επιτυχιών στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
5) Αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων. Η αναβάθμιση των Προτύπων Σχολείων είναι ένα πάγιο αίτημα τόσο των ίδιων των μαθητών, των γονιών τους όσο και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Ένα Πρότυπο Σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί καλά όταν υπάρχουν κενά και Καθηγητές σε βασικά μαθήματα αναλαμβάνουν καθήκοντα προς το τέλος Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου. Ένα Πρότυπο Σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί καλά και να υπηρετεί την αριστεία όταν απουσιάζουν κονδύλια για την κάλυψη ακόμα και βασικών υλικοτεχνικών υποδομών. Τέλος, ένα Πρότυπο Σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί σωστά όταν δεν προβλέπεται Γραμματέας Σχολείου. Όλα αυτά δυστυχώς συμβαίνουν, και σε όλα αυτά αιτούμαστε την συνδρομή της Πολιτείας και την πραγματική και άμεση παροχή βοήθειας.
Ελπίζω να κατάφερα να σας μεταφέρω τις απόψεις και τον προβληματισμό μίας μητέρας παιδιού που φοιτά στη Β Γυμνασίου Προτύπου Σχολείου. Θεωρώ ότι η αριστεία μαθαίνεται και διδάσκεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αξιών με συνέπεια και συνέχεια και αυτό αναμένουμε.
Δρ Βασιλική Βρετού
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΣΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ… ΕΞΑΙΡΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΤΕ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Α’ ΚΑΙ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ. ΓΙΑΤΙ;;;;;
ΘΕΣΠΙΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Σχόλιο διαμαρτυρίας επί του άρθρου 18 παρ.2- ΠΕΙΡΑΜΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Με το άρθρο 18 παρ. 2 συνεχίζει να ισχύει η εξαίρεση των προτύπων σχολείων από την δωρεάν μεταφορά μαθητών που ισχύει για όλους τους μαθητές των δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.9 του Ν.1566/85, παρά το γεγονός ότι τα πρότυπα σχολεία και με τον παρόντα νόμο αποτελούν δομές της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η δωρεάν μεταφορά μαθητών ισχύει για όλα τα σχολεία ανεξαιρέτως όπως τα μουσικά, τα καλλιτεχνικά και τα αθλητικά, ακόμη και για τη μεταφορά των μαθητών στο αντικείμενο της κολύμβησης (Σχετ. η Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Παιδείας &Θρησκευμάτων, Υποδομών και Μεταφορών με αρ. 50025/18 ΦΕΚ 4217/Β/18).
Ως γονείς μαθήτριας που φοιτά στη Γ΄ Γυμνασίου του μέχρι σήμερα πειραματικού και μετά τον παρόντα νόμο προτύπου Γυμνασίου Ηρακλείου θεωρούμε ότι πρέπει να απαλειφθεί από τον νόμο το τμήμα της παρ. 2 του άρθρου 18 το οποίο αναφέρει « Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια» διότι:
Α) Τα πρότυπα σχολεία δεν εξαιρούνται από τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης και ισχύει η δωρεάν μεταφορά των μαθητών για όλα τα δημόσια σχολεία ανεξαιρέτως σύμφωνα με τον θεμελιώδη νόμο της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (Ν.1566/85 άρθρο 2 παρ. 9).
Β)Οι γονείς των μαθητών των προτύπων σχολείων επιφορτίζονται με ένα τεράστιο οικονομικό και ψυχολογικό κόστος καθώς η πλειοψηφία των γονέων είναι εργαζόμενοι και αναγκάζονται να αναπροσαρμόζουν το πρόγραμμα της εργασίας τους για την εξυπηρέτηση των μαθητών κατά την πρωινή και μεσημεριανή μετακίνηση, σε ώρες αιχμής με μεγάλη απώλεια χρόνου και χρημάτων, κίνδυνο ατυχήματος, συνωστισμό έξω από το σχολείο κλπ.
Γ) Παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών (άρθρο 4 του Συντάγματος), γεγονός το οποίο είναι ανεπίτρεπτο σε ένα ευνομούμενο και δημοκρατικό κράτος, όπως η χώρα μας. Επιπλέον, η ισότιμη πρόσβαση και οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των πολιτών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Είμαστε σίγουροι ότι στην Ελληνική Βουλή θα ληφθούν υπόψη οι ανωτέρω προβληματισμοί και θα απαλειφθεί το τμήμα της παρ. 2 του άρθρου 18 για την επιβάρυνση των γονέων με τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών των προτύπων σχολείων.
Με εκτίμηση
Γεωργία Μπαγιουρούκη
Γονέας μαθήτριας Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Πρότυπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά
e-mail: sgionid@gmail.com httpw.google.com/site/goneisgionidiou/home
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Παρασκευή 26/4/2020
Προς την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
Αξιότιμη κ. υπουργός
Αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη και αδικαιολόγητο αιφνιδιασμό για τις οικογένειες των μαθητών του σχολείου μας, του Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, η απόφασή σας για καθιέρωση διαγωνιστικών εξετάσεων για εισαγωγή στην Α’ Λυκείου, όπως αυτή η απόφαση παρουσιάζεται στο νομοσχέδιο που φέρνετε.
Διαφωνούμε σε αυτή σας την απόφαση, χωρίς πιθανότητες να κάνουμε πίσω, για τους ακόλουθους λόγους.
1. Με την απόφασή σας, οδηγείτε τα παιδιά μας σε τρεις βαριές διαγωνιστικές διαδικασίες μέσα σε έξι χρόνια:
– Μία για να εισαχθούν στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου.
– Μία για να εισαχθούν από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου.
– Ακόμη μία για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο.
Λάβετε επίσης υπ’ όψιν, ότι κάθε χρονιά εν όψει καθεμιάς από αυτές τις τρεις εξετάσεις, θα είναι ταυτόχρονα και χρονιά εντατικής φροντιστηριακής προπαρασκευής. Σε βάρος της παρακολούθησης του τακτικού σχολικού προγράμματος και σε κόστος του προϋπολογισμού κάθε οικογένειας. Ενώ λοιπόν ήδη οι οικογένειες υφίστανται έξοδα και τα παιδιά κάνουν εντατικά φροντιστήρια για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου και στο πέρας της εξαετούς Δευτεροβάθμιας, για τις Πανελλαδικές, θέλετε να παρεμβάλλεται ακόμη μία τέτοια χρονιά;
2. Με την απόφασή σας, το Πρότυπο Σχολείο, από υπερτοπικό που είναι μέχρι σήμερα ως προς την προέλευση των μαθητών, θα μετατραπεί σε ένα τοπικό σχολείο της γειτονιάς.
Εξηγούμε το γιατί.
Ποιος μαθητής από Πέραμα, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλό, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Αιγάλεω, Περιστέρι κ.ο.κ.., θα μπει στη διαδικασία να θέσει υποψηφιότητα για την Α’ Γυμνασίου της Ιωνιδείου, ενώ υπάρχει πιθανότητα, με βάση την απόφασή σας, στην Α’ Λυκείου να επιστρέψει στην γειτονιά του αν δεν τα καταφέρει στις εξετάσεις; Το πιο πιθανό (λαμβανομένου επίσης υπ’ όψιν το γεγονός ότι τα κόστη των υπερτοπικών μετακινήσεων βαραίνουν πάντα τις οικογένειες) είναι να ενδιαφερθούν, ευθύς εξαρχής, κυρίως παιδιά μέσα από τη δημοτική έδρα του σχολείου.
Επομένως, κατά τρόπο έμμεσο αλλά καθοριστικό, θα μετατρέψετε το σχολείο από υπερτοπικό σε τοπικό.
Σημειώστε όμως ότι η υπερτοπικότητα, συνδυαζόμενη με κοινωνικές προσμίξεις, είναι από τα κύρια θετικά γνωρίσματα του Προτύπου τα οποία το καθιστούν ξεχωριστό και ιδιαίτερο.
3. Με την απόφασή σας, αποκλίνετε από τις καλές πρακτικές και τα παιδαγωγικά πρωτόκολλα που ισχύουν στην Ευρώπη και στον εξελιγμένο ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά κόσμο, δεδομένου ότι η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος καταμεσής της εξαετούς πορείας ενός μαθητή μέσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό βάρος της αποτυχίας. Επίσης, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό φορτίο μίας νέας ένταξης, προσαρμογής και κοινωνικοποίησης σε ένα νέο πλαίσιο. Ενώ με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα και επί δεκαετίες, είναι συνήθως συνδεδεμένη με την έννοια της τιμωρίας και της αποβολής, της αποπομπής και του εξοστρακισμού.
4. Ειδικά για τους μαθητές που έχουν ήδη καταφέρει, πέρσι και πρόπερσι τον Ιούνιο, να εισαχθούν σε Πρότυπο και αυτή τη στιγμή είναι μαθητές της Α’ και της Β’ Γυμνασίου, τους αλλάζετε τους όρους των σπουδών τους και της πορείας τους ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει την εξαετή τους φοίτηση μέσα στη Δευτεροβάθμια. Αν γνώριζαν οι οικογένειες των σημερινών μαθητών Α’ και Β’ Γυμνασίου, ότι θα ερχόσασταν εσείς με την απόφασή σας να κατασκευάσετε συνθήκες και πιθανότητες διακοπής της φοίτησής τους εντός του ίδιου σχολείου, ίσως να μην εξέθεταν τα παιδιά τους καν στη διαδικασία των εισαγωγικών για την Α’ Γυμνασίου, πόσο μάλλον εφόσον, όπως εξηγούμε και στο 1ο επιχείρημα, θα ακολουθούσαν εξετάσεις για την Α’ Λυκείου και για τις Πανελλαδικές. Έτσι όμως, θα μειώνονταν κάθετα το γενικότερο ενδιαφέρον και η γενικότερη ζήτηση για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου και τα Πρότυπα θα μαράζωναν. Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι εσείς, που είχατε και έχετε υψώσει ως σημαία της πολιτικής σας τα Πρότυπα, δέχεστε να είστε η Υπουργός που θα είχαν αυτή την κατάληξη οι αποφάσεις της.
Εν πάση περιπτώσει, οι μονομερείς και άνευ διαλόγου ανατροπές σε μία πορεία που τα παιδιά μας έχουν ήδη ξεκινήσει, εγείρει σοβαρά ζητήματα νομικού ενδιαφέροντος για τα οποία ήδη ενημερωνόμαστε σχετικά με το πώς είναι δυνατό να τα προωθήσουμε αρμοδίως και να τα υπερασπιστούμε.
Ενισχυτικό στοιχείο ως προς το πόσο αμφισβητήσιμη, από νομική σκοπιά, είναι η απόφασή σας, αποτελεί το γεγονός ότι ενώ σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα προάγονται από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου κανονικά με τη βαθμολογία τους, ειδικά για τα Πρότυπα βάζετε εξετάσεις.
Εν κατακλείδι…
Στη μέση μίας κρίσης πανδημίας, με μικρές δυνατότητες -λόγω περιορισμού μετακινήσεων- για εκ του σύνεγγυς επαφές και συναντήσεις ή τυχόν κινητοποιήσεις εκ μέρους μας, φέρνετε ένα νομοσχέδιο που αναστατώνει χιλιάδες οικογένειες και που κατά την άποψή μας λειτουργεί de facto υπονομευτικά σε βάρος των Προτύπων.
Αν κάνατε από την αρχή διάλογο, στον οποίο πάντα ήμασταν και είμαστε ανοικτοί και τον επιδιώκουμε, θα βλέπατε ότι θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στα περισσότερα ζητήματα αναφορικά με τα Πρότυπα, πλην εκείνου των εξετάσεων που για εμάς αποτελεί κόκκινη γραμμή.
Κατά το παρελθόν, όσες κυβερνήσεις πραγματικά ήθελαν και πραγματικά στήριζαν τα Πρότυπα, έκριναν ως επαρκές και ικανοποιητικό κριτήριο επιλογής μαθητών για τις εξαετείς τους σπουδές σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου. Δεν κατανοούμε γιατί εσείς κρίνετε διαφορετικά!
Σας απευθυνόμαστε, εκπροσωπώντας τους γονείς ενός Προτύπου Γυμνασίου το οποίο, το Υπουργείο Παιδείας άφησε δίχως κάλυψη καθηγητών σε πρωτεύοντα μαθήματα ακόμη και μέχρι το Δεκέμβριο και που στεγάζεται σε ένα σχολικό κτίριο παλιό, προβληματικό και απροσπέλαστο για μαθητές και καθηγητές ΑμΕΑ.
Επαφιόμαστε όμως στις καλές σας, όπως ειλικρινά πιστεύουμε, προθέσεις και σας καλούμε να μην επιμείνετε σε αποφάσεις και επιλογές οι οποίες δεν είναι σωστές και θα μας βρουν μαχητικά αντίθετους και ανθιστάμενους, εμάς τους γονείς της Ιωνιδείου, αλλά πιστεύουμε και τους γονείς από τα υπόλοιπα Πρότυπα.
Με εκτίμηση
Το Δ.Σ.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
Ως γονιός θα ήθελα να σας εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου σχετικά με την μετακίνηση των μαθητών των πρότυπων και πειραματικών σχολείων (άρθο 18 , παρ.2) .Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει αυτοί οι μαθητές να επιβαρύνονται οικονομικά για την μετακίνησή τους καθημερινά στο χώρο του σχολείου.Δεν ανήκουν στο μαθητικό δυναμικό της χώρας μας ;
Όπως όλοι οι μαθητές και φοιτητές ,λαμβάνουν οικονομικές διευκολύνσεις θα έπρεπε το ίδιο να συμβαίνει και για τους μαθητές των πειραματικών σχολείων της χώρας μας. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε οι γονείς σήμερα σηκώνουν μεγάλο οικονομικό φορτίο ,θα έπρεπε τουλάχιστον σε τέτοια ζητήματα το υπουργείο να έδειχνε κατανόηση , το αυτονόητο δηλαδή.
Θα ήθελα να σας ζητήσω να ξαναδείτε το συγκεκριμένο ζήτημα και να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας την οικονομική κρίση και τις δυσκολίες που έχει να αντιμετώπιση η ελληνική οικογένεια.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Με εκτίμηση
Μανιούδη Βασιλική
Κα Υπουργέ
Ως μητέρα δύο μαθητών, οι οποίοι φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων και με το μεγαλύτερο από αυτά στην Γ Γυμνασίου, πρέπει να σας επισημάνω ότι η «αδικία» στην οποία αναφέρονται οι υπόλοιποι γονείς και οι μαθητές, όχι μόνο προσωποποιείται στους μαθητές της Ά και Β΄ γυμνασίου αλλά κάνει ολοφάνερη την παρουσία της στο ίδιο μας το σπίτι (το δεύτερο παιδί μου φοιτά στην Β΄ Γυμνασίου).Και οι δύο μαθητές φυσικά εισήχθησαν με εξετάσεις πολύ απαιτητικές, όπως ήδη γνωρίζετε ( ποσοστό εισαγωγής περίπου 1 στους 10 μαθητές εισάγονται κάθε χρονιά ).
Νομίζω ότι όπως σε όλους τους νόμους κατά την εφαρμογή τους, έτσι και στην τροποποίηση αυτού, περί εισαγωγής στα πρότυπα, θα πρέπει να ισχύσει στους μελλοντικούς υποψηφίους της Α΄ Γυμνασίου και μετά, διατηρώντας ακέραια τα κεκτημένα δικαιώματα των υπαρχόντων μαθητών. Είναι δεδομένο δε,ότι οι μαθητές αυτοί είναι επιλεγμένοι και παραμένουν άριστοι, χάρη στην πρότυπη διδασκαλία και μεθοδολογία που το σχολείο τους παρέχει σταθερά όλα τα χρόνια της φοίτησής τους. Ελπίζω απλά ότι θα ακούσετε με προσοχή τη φωνή των μαθητών που κοπιάζουν καθημερινά να αποδείξουν την αξία και το προνόμιο της «αριστείας» που τους ακολουθεί από την ημέρα της εισαγωγής τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων.
Με τιμή
Αναστασία Δημητρίου
Αλλεργιολόγος
Αξιότιμη Υπουργέ,
Είμαι μαθήτρια ενός πρότυπου σχολείου και θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου για το δημοψήφισμα που δημοσιεύσατε.
Πιστεύω πως αυτή η πράξη δεν είναι δίκαια για τους μαθητές του Γυμνάσιου καθώς πέρασαν επιτυχώς τις εξετάσεις τους για το Γυμνάσιο και έτσι δικαιούνται να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους στο λύκειο του πρότυπου σχολείου τους. Κατά την γνώμη μου, είναι αδικία για έμενα και τους συμμαθητές μου και θα ήθελα να μην ψηφιστεί το δημοψήφισμα.
Σας ευχαριστώ.
Είμαι μαθήτρια του γυμνασίου της Ιωνιδείου σχολής και θεωρώ πολύ άδικο να ξαναδίνουμε εξετάσεις για την είσοδο μας στο λύκειο. Αρχικά όλοι μας έχουμε αναπτύξει φιλίες που είναι πολύ σημαντικες και οι μόνες που έχουμε σε μερικές περιπτώσεις. Επίσης με αυτήν την πράξη βρισκόμαστε με τους φίλους μας σε έναν μόνιμο ανταγωνισμό και επιβαρύνονται οι σχέσεις μας καθώς δεν μπορούμε να ζούμε ξένιαστα, σαν παιδιά. Επιπλέον για να περάσουμε σε αύτα τα σχολεία κουραστήκαμε και διαβάζαμε πολύ κάθε μέρα, μια περίοδο που όλοι μας οι φίλοι διασκεδάζανε. Τέλος πολλοί από εμάς πήγαν σε φροντιστήριο για να μπορέσουν να εισέλθουν στα πρότυπα και μπορεί τώρα οι γονείς να μην έχουν την οικονομική ευκαίρια να δώσουν πάλι χρήματα αφού έχουν μπροστά τους και τις πανελλαδικές εξετάσεις στις οποίες επενδύουν πολλά. Συνοπτικά πιστεύω πως δεν πρέπει να δίνουμε εξετάσεις για την εισαγωγή στο λύκειο τόσο για ψυχολογικούς όσο και για πιο πρακτικούς λόγους.
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Είμαι μητέρα μαθήτριας Α’ Γυμνασίου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και μαθητή ΣΤ΄ Δημοτικού που προετοιμάζεται για εξετάσεις σε πρότυπο Γυμνάσιο.
Διαβάζοντας τα σχόλια των παιδιών, συγκινούμαι. Συγκινούμαι γιατί τα λόγια τους είναι αυθόρμητα, ειλικρινή. Συγκινούμαι γιατί μου θύμισαν τι σημαίνει να είσαι παιδί, έφηβος. Δεν ξέρω γιατί αλλά με άγγιξε ιδιαίτερα το σχόλιο ενός παιδιού που έγραψε ότι πήγε να δώσει εξετάσεις έχοντας μαζί του μόνο μία κασετίνα και ένα μπουκάλι νερό. Μου θύμισε την κόρη μου. Όπως όλα τα παιδιά, είχε τόσα λίγα μαζί της για μία τόσο δύσκολη μέρα, μία τόσο μεγάλη προσπάθεια. Εμείς οι γονείς τους όμως ξέρουμε ότι τα παιδιά εκείνη την ημέρα, είτε πέρασαν είτε όχι, είχαν πολλά περισσότερα. Είχαν πείσμα, όνειρα, αποφασιστικότητα, αγωνία, επιθυμία να επιτύχουν. Επιπλέον, είχαν τη διαβεβαίωση τη δική μας και της πολιτείας ότι αγωνίζονταν για την εξαετή φοίτησή τους σε πρότυπο σχολείο. Η κόρη μου θυσίασε δυσανάλογα πολλά για τη ηλικία της προκειμένου να περάσει στις εξετάσεις. Το πρώτο πράγμα που ρώτησε όταν έμαθε για το νομοσχέδιο ήταν εάν θα χάσει τους συμμαθητές της και το σχολείο της. Αγαπάει το σχολείο της, τους φίλους της, τους ομίλους. Σίγουρα τους συντάκτες του νομοσχεδίου δεν τους απασχολεί πως νοιώθει η κόρη μου και η πλειοψηφία των παιδιών και των γονιών. Οι νόμοι δεν βασίζονται σε συναισθήματα. Οι νόμοι όμως οφείλουν να προφυλάσσουν τους πολίτες, να μην προάγουν την αδικία και να μη μεταβάλουν μονομερώς και προς το δυσμενέστερο τους κανόνες στη μέση μιας διαδρομής.
Κυρία Υπουργέ, σας ζητώ να είστε συνεπής στις δηλώσεις που κάνατε στις 12/07/2019 στο Υπουργείο Παιδείας, παρουσία του Πρωθυπουργού, στο πλαίσιο των επισκέψεών του στα υπουργεία με στόχο τον καλύτερο συντονισμό του κυβερνητικού έργου. Τότε λέγατε «…δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Η αλήθεια είναι ότι οι μαθητές δεν χρωστούν κάτι επειδή αλλάζουν οι κυβερνήσεις…». Και όμως, μας αιφνιδιάσατε όλους, γονείς και παιδιά. Το άρθρο 18 και το άρθρο 56 είναι καταπέλτης για τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε πρότυπα γυμνάσια. Η αριστεία δεν προσδιορίζεται και δεν περιορίζεται στην καλή απόδοση σε συνεχείς εξετάσεις. Είναι στάση ζωής. Στη διαδρομή για την αριστεία, σημαίνει ότι θα έχεις και αποτυχίες, θα κάνεις λάθη. Αφήστε τα παιδιά να ολοκληρώσουν το ταξίδι που ξεκίνησαν.
Λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω καθώς και όλα τα κοινωνικά, παιδαγωγικά, νομικά, ηθικά και ψυχολογικά επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί σε προηγούμενα σχόλια και εφαρμόστε τις μεταβατικές διατάξεις τουλάχιστον για τα παιδιά που ήδη φοιτούν στην Α’ και Β΄ Γυμνασίου. Δείξτε συνέπεια λόγων και πράξεων. Δε ζητάμε διακριτική μεταχείριση. Ζητάμε να τηρήσει η πολιτεία τις δεσμεύσεις της ανεξάρτητα από κυβερνήσεις.