Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ΠΕΚΑΔΕ (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης) δεν θεωρεί ότι η θέσπιση μεγίστου ορίου ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια τα δεκαεπτά (17) έτη κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Αντίθετα θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα σε μεγαλύτερους μαθητές οι οποίοι θα θελήσουν να φοιτήσουν σε αυτά και κυρίως θα αποτρέψει αποφοίτους Γενικού Λυκείου να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ έτσι ώστε να αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας το οποίο θα τους βοηθήσει σε μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση. Επίσης, θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση μαθητικού δυναμικού με συνέπεια την αδυναμία σχηματισμού τμημάτων ειδικότητας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των ΕΠΑΛ και την απώλεια διδακτικών ωρών και πιθανώς οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Είναι απαράδεκτο το ηλικιακό όριο. Που είναι καταγεγραμμένα τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές των ΕΠΑΛ;
Σαν μητέρα δυο ανηλίκων παιδιών και
μαθήτρια ημερήσιου ΕΠΑΛ θα ήθελα να εκφράσω την δυσαρέσκεια μου.
Θα σας παρακαλούσα να μη στερήσετε τη γνώση σε ανθρώπους σαν και εμένα, που δεν είχαμε την ευκαιρία λόγο συγκυριών να σπουδάζουμε.
Τα παιδιά παραδειγματίζονται απ’τους ενηλίκους σε τρόπους συμπεριφοράς και συνέπειας.
Από την εμπειρία μου στο ημερήσιο ΕΠΑΛ ΨΑΧΝΩΝ μόνο θετικά αποτελέσματα είδα.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 ΚΑΙ 52!
Είναι αντισυνταγματικά και κυρίως δεν έχουν καμία λογική.
Οι δικαιολογίες βέβαια ότι ευνοείται ο σχολικός εκφοβισμός από τους ενήλικες σε ανήλικους μαθητές είναι πολύ αστείες.
Και βέβαια ο εξορθολογισμός του μαθητικού δυναμικού;
Μα είναι δυνατόν να προβάλλεται τέτοια δικαιολογία;
Θέλετε να καταργήσετε τα ΕΠΑΛ και να υποβαθμίσετε την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση που τα τελευταία χρόνια βελτίωσε τη δυναμική της;
Γιατί;
Είναι άδικο για τα παιδιά αλλά και για όσους ενήλικες θέλουν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους.
Διαβάζω διάφορα, για τους εκπαιδευτικούς ότι δεν νοιάζονται για τους μαθητές, αλλά για τις εικονικές εγγραφές. Πραγματικά , όλοι αυτοί έχουν περάσει ποτέ έστω έξω από κάποιο σχολείο. Η δια βίου μάθηση ; Πως ακριβώς την αντιλαμβανόμαστε πλέον.; Είναι μόνο για τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Να αποσυρθεί άμεσα το ηλικιακό όριο στα ΕΠΑΛ.
Εργάζομαι 16 χρόνια στα ΕΠΑΛ και μάλιστα σε μια περιοχή που θεωρείται «δύσκολη» από πλευράς ενδοσχολικής βίας και μπορώ να δηλώσω υπεύθυνα ότι ειδικά οι ενήλικοι μαθητές κάθε άλλο παρά ενοχοποιούνται όσον αφορά τη συμμετοχή τους σε αυτήν. Τουναντίον τις περισσότερες φορές λειτουργούν ως «πυροσβεστήρες» επικουρώντας στο έργο των καθηγητών τους απέναντι στους εφήβους συμμαθητές τους. Ο νομοθέτης, κατά τη γνώμη μου, είτε έχει πλήρη άγνοια αυτής της πραγματικότητας είτε, πολύ φοβάμαι, κινείται με γνώμονα όχι την εύρυθμη λειτουργία των ΕΠΑΛ αλλά με την εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων. Πιστεύω ότι ειδικά αυτό το άρθρο είναι αντιπαιδαγωγικό, ρατσιστικό και ως εκ τούτου αντισυνταγματικό.
Τό νομοσχέδιο αὐτό ἀποκλείει τούς ἐνήλικες μαθητές πού ἔχουν τελειώσει τό Λύκειο καί θέλουν νά φοιτήσουν στό ΕΠΑΛ ἤ νά πάρουν δεὐτερο Πτυχίο εἰδικότητας . Φυσικά ἀποκλείει καί ἀνθρώπους μεγαλύτερης ἡλικίας πού στή ζωή τους γιά κάποιο λόγο ἀποφασίζουν νά ἀλλάξουν ἐπάγγελμα καί ἔρχονται νά γραφτοῦν ὠς μαθητές καί νά καθήσουν στά θρανία μέ κάποιον ὄψιμο ἐπαγγελματικό στόχο.
Ἐμᾶς ἠ γνώμη μας εἶναι ὅτι τούς μαθητές αὐτούς καί ἐμεῖς τούς χρειαζόμαστε καί αὐτοί μᾶς χρειάζονται. Δηλαδή:
Ὅλοι μας στήν διδακτική μας πορεία εἴχαμε τέτοιους μαθητές καί θά ἔχουμε διαπιστώσει ὅτι ὡς πιό μεγάλοι εἶναι καί πιό ὥριμοι ἀπό τούς ἔφηβους καί πιό συνειδητοποιημένοι σ’αὐτό πού ἀποφασίζουν νά κάνουν καί στόν βαθμό πού τούς ἐπιτρέπουν οἱ ὑποχρεώσεις τῆς ζωῆς τους κάνουν φιλότιμες προσπάθειες καί συχνά χτυπάνε πολύ καλούς βαθμούς.
Ἀνεβάζουν τό ἐπίπεδο τῆς τάξης καί ἐξ ἄλλου μέσα στό σχολεῖο ἀρκετές φορές παίζουν ἕναν ρόλο ἐξισορροποιητικό δίνοντας ἕνα καλό παράδειγμα στούς μικρότερους πού θέλουν νά ἀκούσουν καί κάποια κουβέντα πιό ἔμπειρη ἀπό ἕναν μεγαλύτερό τους. Δέν εἶναι ὑπερβολή νά ποῦμε ὅτι ἐμπνέουν σεβασμό.
Ἐνδεχομένως βέβαια, δέν θά εἶναι ὅλοι ἔτσι καί θά βρεθοῦν καί κάποιοι προβληματικοί ἀλλά πάλι ἀπό τήν πείρα μας ξέρουμε ὅτι μέ μιά σταθερή καί ὑπεύθυνη ἀντιμετώπιση ἀπό τήν μεριά μας, μποροῦμε νά τούς δείξουμε ὅτι «δέν τούς παίρνει» καί ὅτι ἄν θέλουν νά συνεχίσουν μαζί μας πρέπει νά ἀλλάξουν στάση. Ἀλλιῶς …στό καλό. Σχεδόν πάντα αὐτές οἱ περιπτώσεις τό πολύ μέχρι τά Χριστούγεννα ἐγκαταλείπουν τό σχολεῖο καί ξεχωρίζει ἡ ἤρα ἀπ’τό στάρι.
Νά ἀρθεῖ λοιπόν τό μέτρο χωρίς ὁριο ἡλικίας.
Η κυριαρχία του παράλογου σε όλο της το μεγαλείο…. Έως τα 17 σου, γιατί από κει και πέρα δεν έχεις δικαίωμα ούτε για αναθεώρηση των επιλογών σου, ούτε για ένα νέο ξεκίνημα.
Παρα πολυ άδικο αυτό που γίνεται τώρα… ΟΧΙ στον αποκλεισμό τις μαθήσεις στο ΕΠΑΛ και απο κανενα Δημόσιο σχολείο τις χώρας. Δεν πρέπει να στερείς την μάθηση σε εναν ανθρωπο λογο τις ηλικίας του. Η μάθηση ειναι προς ολους και δεν κάνει διακρίσεις και δεν εχει συγκεκριμένο αριθμό ηλικίας. Αν περασει αυτο το μέτρο θα ειναι η μεγαλύτερη αδικία που εχει γινει ποτε στην παιδια…
Απαράδεκτο τα άρθρα 51 και 52 να αποσυρθούν τώρα…στερεί το δικαιωμα των ανθρωπων όλων των ηλικιών στην παιδεια εκπαιδευση…η οποία είναι αγαθό και όχι προιον.Στερει το δικαιωμα σε μια δευτερη ευκαιρία σε κάθε άνθρωπο και ειδικα τους πολιτες των φτωχοποιημένων κοινωνικών στρωμάτων..
Η παρουσια των ενηλικών μαθητών είναι θετική στα πρωινά σχολεια για τους εφηβους μαθητές και με τιποτα δεν αναπαράγεται η ενδοσχολική βία,μου φαίνεται αστείο επιχείρημα.
Διαφωνώ διότι με αυτόν τον τρόπο εμποδίζεται η πρόσβαση στην δημόσια τεχνική εκπαίδευση ως δεύτερη ευκαιρία, σε ανθρώπους που επιθυμούν μια διορθωτική κίνηση στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Απαράδεκτο να μπει το ηλικιακό όριο των 17 ετών, ως προυπόθεση εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ.
Να αποσυρθούν άμεσα τα άρθρα 51 και 52. Η αιτιολογική έκθεση είναι εκτός πραγματικότητας. Αυτό που επιχειρείται για άλλη μια φορά είναι η συρρίκνωση των ΕΠΑΛ. Όπως το 2013, όταν καταργήθηκαν 3 τομείς και 15 ειδικότητες και το 30% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ δίνονταν δώρο στην ιδιωτική εκπαίδευση και κατάρτιση. Έτσι και τώρα, με το άρθρο 51 για το ηλιακό όριο εγγραφών, το ίδιο περίπου ποσοστό μαθητών ΕΠΑΛ ωθείται και πάλι στα ιδιωτικά ΚΕΚ.
Θεωρώ το ηλικιακό όριο εντελώς απαράδεκτο, ειδικά στις μέρες μας που εκατοντάδες νέα παιδιά αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία έπειτα από κάποια ενδεχομένως άστοχη επιλογή ή αποτυχία με την πρώτη τους προσπάθεια στα ΓΕΛ. Η υποτιθέμενη ενδοσχολική βία που χρεώνεται στους ενήλικες, αν κάποιος έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ, μπορεί πολύ καλά να καταλάβει ότι είναι απλά μια πρόφαση καθώς ειδικά οι ενήλικες είναι συνήθως οι πιο συνειδητοί μαθητές και πολλές φορές αυτοί που μεσολαβούν και προλαμβάνουν τις περισσότερες φορές τους τσακωμούς ανάμεσα στους εφήβους μαθητές. Η πρόταση του υπουργείου δείχνει πλήρη άγνοια της πραγματικότητας και κατά τη γνώμη μου πρόκειται να λειτουργήσει απαξιωτικά προς τον θεσμό των ΕΠΑΛ.
Γενική κρίση:
Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί χρόνια τώρα.
Το δημόσιο σχολείο – σε όλες τις βαθμίδες του – είναι ο μεγάλος ασθενής (όπως και η οικονομία της χώρας και το πολιτικό κατεστημένο της).
Η παιδεία χρειάζεται όραμα… Δυστυχώς, το παρόν νομοσχέδιο δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. Πολλά θα μπορούσε να σχολιάσει κανείς… Όμως θα είμαστε αναγκαστικά σύντομοι.
Άρθρο 51:
Γιατί παρακαλώ αυτή η Προκρούστεια λογική; Τι εξυπηρετεί η αποβολή από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας ενός νέου που συμπλήρωσε τα 17 του χρόνια; Σε τι θα βελτιώσει την εικόνα των «ρημαγμένων» ΕΠΑ.Λ.;
Μήπως ο «κόφτης» αυτός επιβάλλεται για να προμηθεύσει τις ιδιωτικές σχολές επαγγελματικής κατάρτισης με νέους «πελάτες»;
Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52 του Σχεδίου Νόμου, με τίτλο «Aναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», γιατί η προυπόθεση των 17 ετών ως μέγιστο όριο ηλικίας εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ αποτελεί ρατσιστικό,οπισθοδρομικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο.
Υποτιμάται η νουμοσύνη τόσο των μαθητών και των γονιών τους,όσο και των εκπαιδευτικών και των ευρύτερων κοινωνικών ομάδων,όταν επιχειρούνται αιτιολογήσεις του τύπου ότι κατ΄αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπιστεί ο σχολικός εκφοβισμός ή ότι θα είναι πιό εύκολη η διαχείριση των εργαστηρίων.
Είναι πρωτάκουστο κάποιος που έχει ξεπεράσει τα 17 του έτη να μη μπορεί να κάνει εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ και μ΄αυτόν τον τρόπο να στερείται της δυνατότητας για ανέλιξη προσωπική, επαγγελματική, αλλά και κοινωνική.
Να μην υπάρχει ηλικιακό όριο .
Όλοι δικαιούνται δημόσια εκπαίδευση και νέες ευκαιρίες.
Γιατί μπορεί κάποιος ιδιωτικά σε οποιαδήποτε ηλικία να συνεχίζει σπουδές και όχι δημόσια;
Όλοι έχουν το δικαίωμα στην παιδεία χωρίς ηλικιακά όρια.
Τα άρθρα 51 και 52 κατά την γνώμη μου πρέπει να αποσυρθούν και να πάρετε στα σοβαρά όλα αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν .Δεν είναι από μεγάλες οικογένειες και δεν τρέχουν χρήματα από τα μπατζάκια των γωνιών τους ούτε κρατά η σκούφια τους από μεγάλα τζάκια ! Αλλά το λέει η καρδία τους !
Μην δημιουργείται εκπαιδευτικές διακρίσεις και να σταθείτε δίπλα σε αυτά τα παιδιά είτε είναι ανήλικα είτε ενήλικα.Γιατί όλοι έχουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην ΖΩΗ!
27 χρόνια διδάσκω και έχω υπηρετήσει την ΤΕΕ αυτοί οι ενήλικες που έχουν δημιουργήσει πρόβλημα δεν είναι πάνω από 10 το πολύ…οι υπόλοιποι τι φταίνε να αποκλειστούν από την ΔΗΜΌΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
Θέλουμε ή δεν θέλουμε πραγματικά να προσφέρουμε σε άτομα που έχουν ανάγκη να συνεχίσουν τις σπουδές τους και τις διέκοψαν για διάφορους κοινωνικούς λόγους;
Το κακό που πάτε να κάνετε είναι πολύ πιο μεγάλο από όσο φαντάζεστε….
και βέβαια μας φέρνετε στην μνήμη την εποχή του 2103,την εποχή της μεγάλης ντροπής και σφαγής των ΕΠΑΛ
ΟΛΑ ΕΔΩ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ…….
ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 Κ 52 ΠΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑΚΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ Κ ΣΕ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ…
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΤΟΥ Κ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ,ΜΑΘΗΤΕΣ Κ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ Κ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Κ ΝΟΗΜΑ ΟΙ ΤΟΣΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ…
ΕΛΠΙΖΩ ΕΣΤΩ Κ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ Κ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΟΛΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΑ ΑΓΩΝΙΑ…
Λέμε όχι σε αυτήν την άδικη και άσκοπη δολοφονία των ΕΠΑλ λέμε όχι στο άρθρο 51 και 52
ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΤΑ ΕΠΑΛ Κ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ…
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΝΙΩΘΟΥΝ ΥΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ…
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΤΟ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ!
Αν είναι δυνατόν να ψηφιστεί τέτοιο ρατσιστικό περιεχόμενο. Να κόβονται έτσι ευκαιρίες μάθησης. Δεν υπάρχουν παντού εσπερινά, δεν υπάρχουν παντού ΙΕΚ. Οδηγείτε το κόσμο στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιος θέλει να παρακολουθήσει ημερήσιο ΕΠΑΛ, εργασία, εξετάσεις μόνο δύο από αυτούς. Η δικαιολογία για τον εκφοβισμο μόνο αστεία είναι. Στα συμβάντα έως τώρα μόνο ανήλικοι συμμετέχουν. Για να μη ξεχνάμε ακόμα και στα δημοτικά σχολεία. Οι ενήλικες ειναι σοβαροί άνθρωποι που πηγαίνουν να μορφωθούν. Να αποσυρθεί αυτό το άρθρο που μόνο αδικίες δημιουργεί. Αντί να στηρίξουμε την τεχνική εκπαίδευση των καταστρέφουμε.
ΑΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 51+52 ΘΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ ΠΑΝΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ Κ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Κ ΜΕΤΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΤΡΑ..
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ Κ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΑΠΟ ΜΕΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ Κ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΒΑΛΕ ΓΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ
Η απόσυρση των άρθρων 51 και 52
πρέπει να είναι μονόδρομος ώστε να
δοθεί σε όσους επιθυμούν (απόφοιτοι ΕΠΑΛ,
απόφοιτοι ΓΕΛ, ενήλικες μόνο με απολυτήριο
Γυμνασίου) η δυνατότητα να χαράξουν τους
δικούς τους δρόμους.
Εκτός από την ανο(η)σία της αγέλης έχουμε και τον ανυπόστατο, αστήρικτο, αντιπαιδαγωγικο και άκρως ρατσιστικό ηλικιακό περιορισμό των 17 χρόνων (δηλαδή 16 στην Α Λυκείου). Οι μεγαλύτεροι μαθητές εξελίσσουν με την εμπειρία τους το μάθημα και λειτουργούν πυροσβεστικά σε συγκρούσεις στο σχολικό χώρο. Πολλά παιδιά απόφοιτοι από ΓΕΛ, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έρχονται για να μάθουν μια ειδικότητα, να βρουν μια δουλειά. Έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, ακόμα και για να δώσουν Πανελλήνιες. Αλίμονο αν τους τη στερήσει το Υπουργείο! Απαράδεκτος αναχρονισμός!
Τακτικισμοί και εργαλειοποίηση στην εκπαίδευση σε όλο τους το μεγαλείο…. με το μέγιστο όριο ηλικίας εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑ.Λ τα 17 τους.
Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52
1. Όλοι έχουμε βάσει Συντάγματος το δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία χωρίς ηλικιακά όρια
2. Να μην αφαιρεθεί το δικαίωμα σε όσους, νέους και ενήλικες που είναι άνω των 17 ετών να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν σε πρωινό δημόσιο ΕΠΑΛ, καθότι δεν υπάρχουν παντού εσπερινά ΕΠΑΛ ούτε δημόσια ΙΕΚ, ΕΠΑΣ και αν υπάρχουν δεν έχουν τις ίδιες ειδικότητες με τα πρωινά ΕΠΑΛ.
3. Το πρόβλημα ειδικά στα νησιά είναι πολύ μεγαλύτερο, καθώς εκεί δεν υπάρχουν καν δημόσια ΙΕΚ,
ΕΠΑΣ κ.α. εκπαιδευτικές δημόσιες δομές για όσους είναι άνω των 17 χρονών.
4. Υπάρχει διεξαχθείσα δημοσιευμένη έρευνα που να αποδεικνύει το επιχείρημα στην αιτιολογική έκθεση, ότι οι ενήλικες μαθητές των ΕΠΑΛ δημιουργούν προβλήματα βίας, συμπλοκές κλπ. στα ΕΠΑΛ?
Οι ενήλικες μόνο κατευναστικά λειτουργούν λόγω ωριμότητας, ως διαμεσολαβητές, γιατί τους ενδιαφέρει πραγματικά η εκπαιδευτική διαδικασία, συχνά αριστεύουν και ξεχωρίζουν για το ήθος και την προσπάθειά τους, καθότι για αυτούς είναι μια δεύτερη ευκαιρία ζωής,το να πάρουν μια Ειδικότητα στο ΕΠΑΛ, και να μπορέσουν να βρούν δουλειά ως άριστα ειδικευμένο προσωπικό!!
5.Δεν έχουν όλοι χρήματα για Ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ!…..
Πιστεύω πως ειναι λάθος να μην δίνετε η ευκαιρία να πανε ανω των 17 ετων σε πρωινό Επαλ διότι μητέρα με παιδιά οπως εγω με βολεύει το πρωινό που πανε και τα παιδια μου σχολείο και πηγαίνω και εγώ .Υπάρχουν
Πολλοί εκει έξω που θέλουν δεύτεροι ευκαιρία στη ζωή τους μν την κόβετε..
Με τη θέσπιση ως ανώτατου ορίου ηλικίας τα 17 έτη για εγγραφή στα ΕΠΑΛ, κλείνει ασφυκτικά η κύρια δίοδος στη γνώση και κατάρτιση για νέους ανθρώπους μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης. Επιπλέον ορθώνονται φραγμοί στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με το ηλικιακό όριο και τον αποκλεισμό της επαναφοίτησης αποφοίτων λυκείου.
Η αιτιολόγηση αυτής της διάταξης αναφέρει (αιτιολογική έκθεση) «καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας δια του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή». Όμως τα σύγχρονα πορίσματα της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας μας δείχνουν ότι η βία εδράζεται στην απουσία εκπαίδευσης και υποστήριξης των νέων, και όχι στη συνύπαρξη διαφορετικών ηλικιών σε ένα πλαίσιο εκπαίδευσης. Η βία εδράζεται στην απαξίωση και απόρριψη εκείνων που προσπαθούν σε μεγαλύτερη ηλικία να ενταχθούν, να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν στόχους.
Το ζήτημα του μεγάλου πλήθους των μαθητών που έχουν ανάγκη επαγγελματικής λυκειακής εκπαίδευσης επιλύεται με τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων και ειδικοτήτων και με την πρόσληψη εκπαιδευτικών και όχι με τη θεσμοθέτηση αυστηρών ηλικιακών ορίων.
Το συγκεκριμένο άρθρο έρχεται σε αντίθεση με την Οικουμενική διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η οποία ανάμεσα στα άλλα ορίζει ότι κάθε άτομο έχει το δικαίωμα στην εκπαίδευση. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται δωρεάν τουλάχιστον στη στοιχειώδη και βασική βαθμίδα της. Η στοιχειώδης εκπαίδευση πρέπει να είναι υποχρεωτική. Η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους, ενώ η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να είναι εξίσου προσιτή σε όλους ανάλογα με τις ικανότητές τους (άρθρο 26).
Απαράδεκτο μέτρο που ξεκάθαρα αποσκοπεί στην ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα.
Καταρχήν πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο, ενώ θα έχει καταλυτικές συνέπειες σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, όλως περιέργως κατατίθεται αιφνιδιαστικά εν μέσω υγειονομικής πανδημίας και πρωτόγνωρων ειδικών συνθηκών. Η διαβούλευση, που «εμφατικά» το συνοδεύει, δεν υποκαθιστά με κανένα τρόπο τον ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς που έχουν θεσμικά σημαντικό ρόλο στον τόσο ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης .
Σαν εκπαιδευτικός , με παρουσία άνω των 30 ετών στη σχολική τάξη δημοσίων σχολείων Μ.Ε. (ΕΠΑ.Λ., γυμνάσια), παρατηρώ για ακόμη μια φορά τα τελευταία χρόνια (δες κλείσιμο τομέων / διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών ΕΠΑ.Λ. 2014) να επιχειρείται μια ευθεία επίθεση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα στο δημόσιο δωρεάν σχολείο.
Αναφέρομαι φυσικά στα άρθρα 51 και 52, με τα οποία, αναιτιολόγητα και με αβάσιμα έως αστεία επιχειρήματα (εκφοβισμός ανηλίκων από ενήλικες μαθητές – μόνο στα ΕΠΑ.Λ., αποσυμφόρηση ημερησίων ΕΠΑ.Λ., εξορθολογισμός), τίθενται ηλικιακοί φραγμοί στη φοίτηση στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Επιχειρείται μια απροκάλυπτη στοχοποίηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. που αγγίζει τα όρια του κοινωνικού ρατσισμού, καθώς και μια βίαιη ώθηση μεγάλου αριθμού νέων στην «πρόθυμη αγκαλιά» των ιδιωτικών Ι.Ε.Κ., στη μεταγυμνασιακή μαθητεία (αλήθεια, εδώ δε συγχρωτίζονται ενήλικες με ανήλικους;), στην ανειδίκευτη, φτηνή και χωρίς κατάρτιση, εργασία.
Τα αντεπιχειρήματα εκατοντάδων Ελλήνων στην παρούσα διαβούλευση, αλλά και αυτών που καθημερινά διατυπώνονται στο κοινωνικό μας περιβάλλον, είναι αρκετά για να οδηγήσουν το Υπουργείο στην άμεση απόσυρση των δύο επίμαχων άρθρων.
Αντ’ αυτών περιμένουμε μια γενναία και ουσιαστική προώθηση της τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (νέα προγράμματα σπουδών, σύγχρονα βιβλία, επικαιροποίηση εργαστηριακού εξοπλισμού, επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων) συμβαδίζοντας έτσι και με την επικρατούσα κατάσταση στις περισσότερες προηγμένες χώρες της Ευρώπης, αλλά και με τις επιταγές της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Ας μην συνδέσει η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη θητεία της με τη συρρίκνωση της τυπικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και αλλά και με την αθέτηση της συνταγματικής υποχρέωσης του Κράτους να παρέχει ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλους τους πολίτες.
Απόσυρση των άρθρων 51 και 52.
Τα επαγγελματικά λύκεια ανήκουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως και τα γενικά λύκεια. Θα συμφωνούσα πιθανόν, αν το ηλικιακό όριο έμπαινε για την εγγραφή όλων των μαθητών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πράγμα που δεν ισχύει. Αυτό από μόνο του καταλύει το συνταγματικό δικαίωμα όλων των Ελλήνων για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,Θέτοντας μόνο στα Επαλ το όριο των 17 ετών, επιδεικνύεται ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Στερείτε από αρκετά παιδιά, που συνειδητά επιθυμούν να αποκτήσουν μια συγκεκριμένη ειδικότητα και συγχρόνως και το απολυτήριό τους, το δικαίωμα αυτό.
Τα εξαναγκάζεται να πάνε στο ΓΕΛ να αποκτήσουν το απολυτήριο-βίαιος εξαναγκασμός, αφού είχαν καταλήξει σε κάποια ειδικότητα που τους αρέσει, και στη συνέχεια για την απόκτηση ειδικότητας να απευθυνθούν σε κάποιο ΙΕΚ, όσο μακριά και αν είναι αυτό από τον τόπο κατοικίας.κάνοντας επίσης και περισσότερα έτη στα θρανία.
Στερείται το δικαίωμα από παιδιά των Επαλ να αποκτήσουν μια δεύτερη ειδικότητα, την περίοδο που ένας βασικότατος στόχος μάθησης είναι η απόκτηση περισσότερων δεξιοτήτων.
Καταλήγοντας δεν υπάρχει κανένα παιδαγωγικό όφελος ή καμία τεκμηριωμένη έρευνα που να αποδεικνύει πως τα ενήλικα παιδιά είναι υπεύθυνα για την εμφάνιση βιαιότητας στα σχολεία.
Το όριο ηλικίας είναι απαράδεκτο γιατί δεν δίνεται η δυνατότητα στους εφήβους μια δεύτερη ευκαιρία για εκπαίδευση
Να ΑΠΟΣΥΡΘΟΎΝ τα άρθρα 51 και 52 γιατί παραβιάζουν το δικαίωμα της δωρεάν εκπαίδευσης και μόρφωσης όλων των πολιτών του κράτους (Άρθρο 16, παρ. 4 του Συντάγματος).
Είναι πραγματικά απαράδεκτο σε μια δημοκρατική χώρα να »κόβεται»..η πορεία και η επιλογή των παιδιών στα 17 τους χρόνια.
Η επαγγελματική εκπάιδευση κύριοι και κυρίες που θεσμοθετείτε ,στην Ελλάδα μόλις τα τελευταία χρόνια έκανε άλματα σε μια προσπάθεια να φτάσει σε υψηλό επίπεδο παροχής γνώσεων και επιλογών στα παιδιά!Βάζοντας ηλικιακά όρια ουσιαστικά τους στερείτε την δυνατότητα και την ευκαιρία να ακολουθήσουν τεχνικά επαγγέλματα ή μια δεύτερη ευκαιρία στις επιλογές τους!Δείχνετε μια επίμονη προσπάθεια κτά της Τεχνικής Εκπαίδευσης, όταν σε όλη την Ευρώπη ενισχύεται και προωθείται από όλες τις κυβερνήσεις.Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο πουμε τα ηλικιακά όρια που θέτει στερεί στα παιδιά το δικαίωμα τους στην μόρφωση και στην εκπαίδευση!
Απόσυρση άρθ 51 και 52
Όλοι έχουμε το δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία χωρίς ηλικιακά όρια
Νόμιζα ότι όλοι είχαμε δικαίωμα στη μόρφωση… Όχι ε? Εντελώς αντισυνταγματικο… Σας ευχαριστούμε πολύ! Θα το θυμομαστε
Κυρία Υπουργέ…
Μια χαρά έχεις τη θεσούλα σου εκεί που είσαι…ρωτα και μας που στα 40 μας πάμε σχολείο ξανά για να πάρουμε ένα πτυχίο μήπως και δούμε μια άσπρη μέρα… Ο μόνος τρόπος για να πας σχολειό όταν έχεις οικογένεια είναι το πρωί… Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο πέρα από το ότι στερείς τη γνώση από αυτούς που τη θέλουν εντελώς αντιδημοκρατικα… Τι θα κάνω αν του χρόνου δεν έχει εσπερινό επαλ στην ειδικότητα που θέλω να κάνω? Μάλλον δε σε νοιάζει! Το καλό είναι πως μου το δείχνεις ξεκάθαρα… Σ ευχαριστώ… Τα φιλιά μου…
Για ποιο λόγο ορίζεται ανώτατο όριο ηλικίας σε ΕΠΑΛ; Γιατί ο 17+ 1 μέρα δεν θα μπορεί να εγγραφεί και να φοιτήσει με ένα συμμαθητή του που θα είναι και 1 μέρα μικρότερος σε ηλικία; Ακόμη και αν η διαφορά είναι μεγαλύτερη, γιατί να μην εγγράφονται ενήλικες μαθητές; Για να αποφευχθούν φαινόμενα ενδοσχολικής βίας μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών;
Διδάσκω στην Επαγγελματική Εκπαίδευση συνολικά 13 έτη. Και από τη δική μου εμπειρία και από άλλων συναδέλφων μπορώ να πω με βεβαιοτητα πως μαθητές του ΕΠΑΛ μεγαλύτεροι σε ηλικία ήταν και είναι πάντα από τους πιο επιμελείς και υπεύθυνους.Και αυτό διότι έρχονται από επιλογή τους, συνειδητοποιημένα, ώστε να πάρουν ένα πτυχίο και απολυτήριο, αλλά και να αποκτήσουν γνώσεις. Με τον ηλικιακό περιορισμό θα στερηθεί σε πολύ κόσμο αυτή η δεύτερη ευκαιρία! Θα αναγκαστούν να στραφούν σε ιδιωτικές σχολές χωρίς να ρωτάμε αν θα μπορούν εύκολα να ανταπεξέλθουν οικονομικά! Πού είναι οι ίσες ευκαιρίες για μόρφωση; Πού είναι η δημόσια δια βίου εκπαίδευση; Η λύση των Εσπερινών ΕΠΑΛ είναι ημιτελής. Δεν υπάρχουν Εσπερινά σε όλους τους Νομούς της χώρας και δεν παρέχονται οι επιλογές σε ειδικότητες. Επίσης, έναν ενήλικα προφανώς για να είναι σε πρωινό ΕΠΑΛ, αν υπάρχει και η επιλογή για Εσπερινό, τον καλύπτει η πρώτη επιλογή σε θέμα ωραρίου!
Σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό, εκφοβισμός γίνεται από παιδιά δημοτικού σε παιδιά δημοτικού! Από παιδιά γυμνασίου σε παιδιά γυμνασίου και μικρότερα! Από παιδιά λυκείου σε παιδιά λυκείου και μικρότερα! Αναφέρθηκε παραπάνω πως οι ενήλικες έρχονται συνειδητοποιημένοι στο σχολείο και μάλιστα αποτελούν παράδειγμα προς τους νεότερους συμμαθητές τους! Σχολικός εκφοβισμός, δυστυχώς, υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ωστόσο, οι ενήλικες δε θα κάτσουν να κάνουν τους νταήδες και αν το κάνουν γι αυτό είναι η σχολική κοινότητα για να αντιμετωπίσει και να καταστείλει τέτοια φαινόμενα.
Τελειώνοντας, το άλλο επιχείρημα αναφέρεται στη σταδιακή αποσυμφόρηση των ΕΠΑΛ. Εάν υπάρχει “συμφόρηση” αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ζήτηση και είναι κάτι καλό. Φτιάξτε, λοιπόν, νέες αίθουσες, νέα σχολεία…ώστε να καλυφθεί η “συμφόρηση”! Ή μήπως δεν το επιθυμείτε;
Η προτεινόμενη διάταξη όπως είναι διατυπωμένη χωρίς να λαμβάνει υπόψη της την κατάσταση στην τεχνική εκπαίδευση και να μην στέργει συνολικά και εξειδικευμένα να την αντιμετωπίσει θα επιφέρει σειρά τεράστιων προβλημάτων σ’ αυτήν και τελικά την αποδιάρθρωσή της. Χρειάζεται να απαλειφθεί και να επιστρέψει σε μορφή πλήρους αντιμετώπισης των συγκεκριμένων προβλημάτων. Όπως λέει ο απλός λαός δεν ισχύει το «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι».
Άμεση απόσυρση των άρθρου 51 και 52 ως αντισυνταγματικά.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του Συντάγματος ορίζεται ότι: «Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη», κατά δε την παράγραφο 1 του άρθρου 25, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το από 6.4.2001 Ψήφισμα της Ζ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων (ΕτΚ Α’, φ. 84/17-4-2001), «Οι κάθε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου πρέπει να προβλέπονται είτε απευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, εφόσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας»
Γιατί πρέπει να στερήσουμε από κάποιους ανθρώπους τη δυνατότητα επιλογής των σπουδών τους και την ελεύθερη πρόσβαση στη δημόσια παιδεία; Αυτός δεν είναι τρόπος αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης ούτε τρόπος αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.
Κοιτάξτε λίγο το ελληνικό κοινό, δεν μπορούμε να στερούμε δυνατότητες επιμόρφωσης σε όλα αυτά τα παιδιά και σε περιοχές όπου η σχολική διαρροή είναι μεγάλη ή επαγγελματική αποκατάσταση στηρίζεται σε πρακτικές ενασχολήσεις. πολλά παιδιά θέλουν να βγάλουν μια και περισσότερες ειδικότητες και πλέον δεν έχουν την ευκαιρία. υπάρχει η δυνατότητα να μην ξέρει ενα παιδί τι θέλει στα 16 ή τα 17 του, δε μπορούμε να του κλείνουμε την πόρτα, ούτε σε αυτόν που πήγε να δουλέψει και κατάλαβε έπειτα ότι το απολυτήριο και η ειδικότητα του χρειάζεται. είναι ντροπή να κλείνουμε την πόρτα σε αυτή τη μερίδα ων παιδιών.
ΟΧΙ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 Κ 52…
ΟΤΙ ΠΙΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ,ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ,ΠΑΡΑΛΟΓΟ Κ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΑΘΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ..
Απαράδεκτο πρέπει να αποσυρθεί . Δεν μπορεί κανένας να απαγορεύει την είσοδο στην Επαγγελματική εκπαίδευση βάζοντας ηλικιακά ορια. Οι πολίτες αυτής της χώρας έχουν κάθε δικαίωμα να αποφασίζουν οι ίδιοι πότε θα εμπλακούν στη διαδικασία της μάθησης καθώς και της πρασβασης τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση μέσω αυτής. Και τώρα με το άρθρο 51 χάνουν αυτό το δικαιωμα. Μπορούν να γραφτούν στα ημερήσια ΕΠΑΛ έως 17ετων μετά δεν προβλέπεται. Δεν μπορεί το ίδιο το κράτος να στερεί το δικαίωμα της δια βίου μάθησης η να βάζει εμπόδια σε αυτο.
ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΝΩ Κ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ…ΠΕΡΑΣΕ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΑΡΑ Κ ΤΙΣ ΕΚΕΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ…
ΠΡΟΒΛΕΠΩ ΠΩΣ ΤΖΑΜΠΑ ΤΟΣΟΣ ΚΟΣΜΟΣ Κ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ Κ ΛΕΕΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 51 Κ 52…
ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ 51 Κ 52
Ό,τι πιο αντιεπιστημονικο, αντιπαιδαγωγικό και οπισθοδρομικό μπορούσε να υπάρξει. Αν καταλαβαίνουμε λάθος, και ο διακαής πόθος του υπουργείου δεν είναι η συρρίκνωση και η υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τότε ας βάλει στο τραπέζι το σχέδιο και ας το συζητήσει με ψυχολόγους, συλλόγους γονέων, παιδαγωγούς κλπ.
Αν,λέω, έχουμε καταλάβει λάθος.
Το ηλικιακό όριο είναι μία παράλογη διάταξη του νομοσχεδίου αυτού γιατί όλοι οι άνθρωποι και πολίτες της χώρας αυτής ανεξάρτητα της ηλικίας τους έχουν το δικαίωμα αν το θέλουν να εκπαιδεύονται σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης θέλουν. Οτιδήποτε άλλο είναι αντίθετο με τα άρθρα του συντάγματος για την ελευθερία στην επιλογή της εκπαίδευσης και γενικά στις ελευθερίες του ατόμου.Η Κυβέρνηση πρέπει να το αποσύρει.
Η προσέλευση των ενηλίκων στα ΕΠΑ.Λ. δηλώνει την ανάγκη τους να φοιτήσουν σε αυτά αλλά και την κάλυψη των αναγκών τους μέσα από αυτή τη φοίτηση. Εσείς θέλετε να τους την στερήσετε?