Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:43 | έξι

    τι αλλο θελετε απο μας?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:43 | πέντε

    Τα σκέφτεστε πριν τα γράψετε?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:42 | τέσσερα

    Δεν είστε σοβαροί έτσι? Ξέρετε πόσο γελοίο ακούγεται?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:42 | τρία

    Πόσα άλλα φροντιστήρια θέλετε να κάνουμε? Δε θα έπρεπε να μας προσφέρετε σωστή παιδεία στα δημόσια? Σιγά που θα είναι αρκετή η γνώση για να δώσουμε στις εξετάσεις έτσι απλά.. Κόψτε αυτές τις ιδέες δε κάνετε σε κανέναν καλό

  • 4 Μαΐου 2020, 16:41 | Μαρία

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,

    Παρακαλώ, όπως επανεξετάσετε το θέμα αναφορικά με τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών για αυτά τα σχολεία. Αναγνωρίζω ότι είναι δική μας η απόφαση για επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου μια και βρίσκεται μακρυά από το τόπο κατοικίας μας και μακρυά από το κέντρο της πόλης. Αλλά είναι δημόσιο σχολείο, όποτε θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση σε αυτό. Δεδομένου ότι το σχολείο πραγματοποιεί extra ομίλους, αυτό φυσικά και είναι ευχάριστο αλλά δημιουργεί πρόβλημα στην επιστροφή των μαθητών καθώς κάθε μέρα σχολάνε διαφορετική ώρα! Το κόστος της καθημερινής μετακίνησης ειδικά με την ειδική διαδρομή είναι πολύ υψηλό και δεν καλύπτει πολλές περιοχές διαμονής των μαθητών.
    Επίσης, θεωρώ ότι η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο θα πρέπει να γίνεται χωρίς επιπλέον εξετάσεις. Είναι δύσκολο σε αυτές τις ηλικίες να πρέπει να επανενταχθούν σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον. Αυτές οι αλλαγές αναστατώνουν όλη την οικογένεια.

    Με εκτίμηση
    Μαμά μαθήτριας Β ταξης στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης

  • 4 Μαΐου 2020, 16:40 | δυο

    Καλά θα κάνετε να μην αγνοήσετε τα σχόλια όμως…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:39 | ενας

    Σοβαρά τώρα? Περίμενα καλύτερη σκέψη από ενήλικα

  • 4 Μαΐου 2020, 16:39 | Θ.Γ.

    Ναι διαβάστε λίγο τα σχόλια να δείτε πόσο συμφωνούν όλοι με την απόφαση σας….

  • 4 Μαΐου 2020, 16:38 | ….

    Ναι διαβάστε λίγο τα σχόλια να δείτε πόσο συμφωνούν όλοι με την απόφαση σας…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:38 | ΦΗ

    Μην μας ταλαιπωρείτε αλλο

  • 4 Μαΐου 2020, 16:38 | Ελεος

    Δηλαδή τι άλλο θέλετε από εμάς? Πόσες εξετάσεις πια?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:37 | .

    Αφήστε τα παιδιά ήσυχα

  • 4 Μαΐου 2020, 16:36 | Οχι;

    Οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο πρέπει να συνεχίσουν στο λύκειο τους

  • 4 Μαΐου 2020, 16:35 | Νικολαος Α

    Δεν αξίζει στα παιδία αυτή η αντιμετώπιση! Έχετε αναστατώσει τόσο κόσμο έτσι, για να πούμε ότι αλλάξαμε κάτι! Τα παιδία πέρασαν εξετάσεις για να μπουν στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Μην μας θυμίζετε συνεχώς ότι η πολιτεία δεν θα πάψει ποτέ να μας κοροϊδεύει. Ας γίνουμε κάποτε Ευρώπη.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:31 | Ελένη Α.

    ΩΣ ΓΟΝΕΑΣ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΦΟΙΤΑ ΣΤΗ Β ΤΑΞΗ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΛΥΚΕΙΟ.

    Η αποσύνδεση των Πρότυπων Γυμνασίων από τα Πρότυπα Λύκεια είναι ΑΔΙΚΗ για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια για τους εξής λόγους:

    Σύμφωνα με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη διοίκηση και της χρηστής διοίκησης, ο πολίτης – διοικούμενος σε μια ευνομούμενη πολιτεία, κατά τεκμήριο αναπτύσσει σχέση δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση, ότι αυτή ασκείται κατά την αρχή της χρηστής διοίκησης, ότι διέπεται από σταθερότητα και ισχυρό νομικό πλαίσιο και δεν αιφνιδιάζει τον πολίτη-διοικούμενο, προς το δυσμενέστερο. Στην προκειμένη περίπτωση, ο πολίτης-διοικούμενος γονέας παιδιού που φοιτά σε πρότυπο γυμνάσιο, μπορεί να επικαλεστεί παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και της χρηστής διοίκησης, διότι καταργεί ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΑ το νομικό καθεστώς σύμφωνα με το οποίο εισήχθησαν οι μαθητές στα σχολεία αυτά και θεσπίζει την υποχρέωση των αποφοίτων μαθητών Πρότυπων Γυμνασίων συνδεδεμένων με Πρότυπα Λύκεια να υποστούν εξετάσεις ή δοκιμασία δεξιοτήτων προκειμένου να εισαχθούν στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Λυκείου, χωρίς να έχουν προετοιμασθεί κατάλληλα. Πιθανή αποτυχία τους στη δοκιμασία αυτή θα έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειές τους αφού ανατρέπεται ο προγραμματισμός.

    Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια εισήχθησαν έχοντας υποβληθεί σε εξετάσεις μέσα σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική διαδικασία επιλογής, έχοντας επενδύσει πολύ χρόνο και κόπο για να προετοιμασθούν στην ευαίσθητη ηλικία των 12 ετών. Μέσα στα σχολεία αυτά αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους αν κρίνουμε από τις επιδόσεις που σημειώνουν. Δεν υπάρχει λοιπόν, κανένας λόγος αμφισβήτησης του έργου που παράγεται στα Πρότυπα Γυμνάσια καθώς τα αποτελέσματα είναι εμφανή και μετρήσιμα. Επομένως, οι μαθητές που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο είναι απαράδεκτο να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις – πέραν των προαγωγικών που ισχύουν για όλα τα σχολεία – προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

    Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια ΑΙΦΝΙΔΙΑΖΟΝΤΑΙ με την αποσύνδεση του Πρότυπου Γυμνασίου από το Πρότυπο Λύκειο, καθώς όταν εισήχθησαν δεν γνώριζαν ότι θα υπήρχε η πιθανότητα να αλλάξουν εκ νέου σχολικό περιβάλλον μετά τη φοίτηση στο Γυμνάσιο και είναι σίγουρο ότι αρκετοί από αυτούς δε θα επέλεγαν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.

    Είναι γνωστό ότι ακόμη και πολύ καλοί μαθητές δεν καταφέρνουν να επιτύχουν κάποιες φορές σε μία εξέταση, εξαιτίας διαφόρων κάθε φορά καταστάσεων. Από παιδαγωγικής πλευράς, το μέτρο αυτό θα μπορούσε να έχει ολέθριες συνέπειες για το μικρό ποσοστό των μαθητών, οι οποίοι θα αναγκαστούν λόγω της αποτυχίας τους να εγκαταλείψουν τις παρέες τους σε μία ηλικία πολύ ευαίσθητη, την εφηβεία. Η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θα προσθέσει επιπλέον άγχος στους μαθητές αυτούς και μπορεί να αποβεί καταστροφική για τη μετέπειτα πορεία τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:27 | Μητέρα παιδιού προτύπου

    ΜΟΝΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΚΙ ΑΥΤΟ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΕ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΛΗΡΩΘΕΙ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΌΛΟΙΠΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΤΟΥΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:25 | ΜΗΤΕΡΑ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

    Eίσαι 14 ετών, μαθητής/μαθήτρια Προτύπου Γυμνασίου, στο οποίο έχεις εισαχθεί με πολύ δύσκολες και ανταγωνιστικές εξετάσεις, γιατί εσύ το επέλεξες, και τα κατάφερες.
    Αγαπάς τους καθηγητές σου και το σχολείο σου, ανθίζεις μέσα σ΄ αυτό, λατρεύεις τους φίλους σου, συνεχίζεις να βάζεις στόχους και να τους πετυχαίνεις, δουλεύεις σκληρά αλλά είσαι χαρούμενος/η. Ξέρεις ότι θα συνεχίσεις να συνυπάρχεις με τους φίλους σου στο σχολείο αυτό έως και το τέλος της Γ΄ Λυκείου. Μαζί θα προχωρήσετε, θα κάνετε όνειρα, θα ερωτευτείτε, θα γελάσετε, θα κλάψετε, θα γνωρίσετε νέες ιδέες, θα εξελιχθείτε, θα πάρετε αποφάσεις για το μέλλον σας….ΑΛΛΑ ΟΧΙ!!!!!! Γιατί έρχεται ξαφνικά ένα Υπουργείο κ σου αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Θέλει λέει να παίξουν κι άλλοι, να πάρουν τη θέση σου για να υπάρξει κινητικότητα, να να παρέχει ισότητα ευκαιριών….πάνω στον δικό σου κόπο και τα όνειρα… Σου λέει, για να συνεχίσεις να ονειρεύεσαι, πήγαινε δώσε ΞΑΝΑ εξετάσεις για να προχωρήσεις στο Λύκειο, έχοντας απέναντι σου τώρα τους φίλους σου….ΓΚΑΠ…..Πάρε μια στο κεφάλι….είπες τίποτα; Έτσι είναι η ζωή παιδί μου….Πάρε το μάθημά σου, τώρα που είσαι 14…..μάθε να μην ονειρεύεσαι, να μην κάνεις φίλους, να μην ερωτεύεσαι, να μην έχεις πίστη στην κοινωνία κ την πολιτεία, να μην σέβεσαι τους νόμους αφού δεν σε σέβονται κι αυτοί…να πατάς επί πτωμάτων για να πετύχεις….να βγάζεις το μάτι του διπλανού σου…παιδί μου…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:24 | Κ. Δ.

    Η αριστεία που θέλετε να διατηρήσετε δεν αναφέρεται μόνο στην γνώση αλλά και στο πνεύμα. Αν κοιτάξετε τα σχόλια αυτών των παιδιών τότε θα καταλάβετε πως ο στόχος αυτός, της αριστείας, έχει ήδη επιτευχθεί. Ξυπνήστε, δεν περιστρεφονται όλα γύρω απ τους βαθμούς.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:22 | Α. Αρβ.

    Καλησπέρα! Η παροχή ίσων ευκαιριών και η ανάδειξη της αριστείας προϋποθέτει κριτήρια ΚΟΙΝΑ και ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΉΤΗΤΑ, όπως αυτά των ΙΔΙΩΝ και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΝ εξετάσεων (!) για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια, ανεξάρτητα από την προέλευση του μαθητή. Ποια η λογική να μην εισαχθεί και η ΑΡΙΣΤΗ μαθήτρια συμβατικού Γυμνασίου δίχως εξετάσεις; Ή δεν είναι ψυχοφθόρο και για την ίδια να λάβει μέρος σε διαγωνισμό; Ποια η λογική να εισαχθει το 17άρι (επιτρέψτε μου την έκφραση)του Προτύπου Γυμνασίου απευθείας και όχι το 19 ή το 20 του κλασσικού Γυμνασίου; Μόνο μέσα από την αδιάβλητη διαδικασία της άμιλλας, των κοινών εξετάσεων, θα αναδειχθεί ο/η καλύτερος/η, ανεβάζοντας το επίπεδο σπουδών και αναδεικνύοντας την αριστεία

  • 4 Μαΐου 2020, 16:22 | ΕΛΕΑΝΑ ΧΑΒΙΑΡΑ

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    Είμαι μητέρα δύο παιδιών που φοιτούν στο Βαρβάκειο. Η κόρη μου πηγαίνει στην Α’ Γυμνασίου και ο γιος μου στην Α’ Λυκείου. Θα ήθελα μέσω αυτής της διαβούλευσης, να εκφράσω τη μεγάλη μου έκπληξη και απογοήτευση για το άρθρο 18. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για τα οποία μπορώ να μιλήσω, έχουμε περάσει από τη ρετσινιά της αριστείας στην πιο τιμωρητική εκδοχή της και μάλιστα αναδρομικά. Η κυβέρνηση αυτή, όπως και η προηγούμενη, βάλλει εναντίον των μαθητών των Προτύπων.
    Η προηγούμενη, ωθούμενη από μια στείρα ιδεοληψία, άφηνε το Βαρβάκειο χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό για να απαξιώσει το κύρος μιας «ελίτ αρίστων», και η τωρινή παραβιάζει κάθε αρχή εμπιστοσύνης των πολιτών προς το Κράτος, ακυρώνοντας τον εξαετή σχεδιασμό τόσων παιδιών που φοιτούν σε Πρότυπα και των οικογενειών τους και υποβάλλοντάς τα εκ νέου σε δοκιμασία για να μπορέσουν να διατηρήσουν το οικείο σχολικό τους περιβάλλον, με διακύβευμα- αν αποτύχουν- τους φίλους τους, τη σταθερότητά τους, το ίδιο το Σχολείο τους…
    Αν επιθυμείτε να δώσετε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά να φοιτήσουν σε πρότυπα λύκεια, πρέπει να φτιάξετε περισσότερα Πρότυπα Λύκεια. Όχι να κάνετε απλά ανακύκλωση άριστων μαθητών.
    Ο μόνος που θα βγει κερδισμένος από αυτό το άρθρο θα είναι τα φροντιστήρια. Η Γ’ Γυμνασίου θα μετατραπεί σε τάξη εντατικής προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου, και τα παιδιά μας θα κληθούν μέσα στον ίδιο μήνα να δώσουν απολυτήριες σε επτά μαθήματα, εξετάσεις για απόκτηση πτυχίων γλωσσών, και εξοντωτικές εξετάσεις για να παραμείνουν στο σχολείο τους. Και ποιος θα είναι πιο ευνοημένος σε αυτές τις εξετάσεις; Ο άριστος μαθητής του δημόσιου της γειτονιάς που κάθε μέρα πάει στο σχολείο «περίπατο» και αφού δεν χρειάζεται να προετοιμάζεται παραπάνω από μισή ώρα για τα μαθήματα της επομένης μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο «Φροντιστήριο Προετοιμασίας για Πρότυπα» ή οι μαθητές των Προτύπων που καθημερινά πρέπει να επαναποδεικνύουν την προσωπική τους αξία, θυσιάζοντας όλο τον χρόνο και την προσωπική τους ζωή για να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις ενός απαιτητικού σχολείου; Που βρίσκεται εδώ η αρχή της ισονομίας; Και γιατί χρειάζεται μόνο οι μαθητές των προτύπων να επαναξιολογηθούν; Μήπως έχασαν την αριστεία τους σε τρία χρόνια; Έχασαν οι μαθητές των μουσικών το ταλέντο τους; Ξέχασαν οι μαθητές των καλλιτεχνικών να χορεύουν και να ζωγραφίζουν;
    Πώς αποσύρετε αναδρομικά τη δέσμευση του Κράτους απέναντι στους ήδη φοιτούντες στα Πρότυπα Γυμνάσια να συνεχίσουν αυτό που είναι αυτονόητο για όλους τους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων: να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο;
    Θεωρώ ξεκάθαρα ότι οι ενδιάμεσες εξετάσεις πρέπει να αποσυρθούν από το νομοσχέδιό σας εν γένει. Ιδιαίτερα για τα παιδιά που φοιτούν ήδη στην Α΄και Β΄Γυμνασίου είναι αυτονόητο ότι πρέπει να εξαιρεθούν από αυτήν την αδικαιολόγητη και απάνθρωπη δοκιμασία, ως ένδειξη στοιχειώδους σεβασμού μιας ευνομούμενης Πολιτείας προς αυτούς και τις οικογένειές τους.

    Ελεάνα Χαβιαρά, Εκπ/κος ΠΕ08

  • 4 Μαΐου 2020, 16:21 | Μαθήτρια Προτύπου Γυμνασίου

    ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ. ΜΗ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:19 | Γιαννης Κ

    Οι προτεινόμενες εξετάσεις για τα πρότυπα Λύκεια δεν εξυπηρετούν κανένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό ή κοινωνικό σκοπό. Λειτουργούν σαν τιμωρία σε παιδιά που έχουν είδη δοκιμαστεί, σε παιδιά που θα πρέπει να αναπτύσσουν τις δεξιότητες και να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Είναι μία πρόταση ρατσιστική αφού στοχεύει μια «μειονότητα», αυτή των «αρίστων». Είναι μια πρόταση αντιπαιδαγωγική αφού εξαντλεί τα παιδία με συνεχείς εξετάσεις. Είναι τέλος και αντικοινωνική αφου προκαλεί τεράστια αναστάτωση σε εκατοντάδες οικογένειες που θα πρέπει για άλλη μια φορά να υποστηρίξουν ηθικά και οικονομικά αυτή την αδόκιμη δοκιμασία των παιδιών.
    Αν θέλετε να αναβαθμίσετε τα πρότυπα σχολεία οι ανάγκες είναι πολλές και πιεστικές. Αρχίστε από αυτές που θέλουν τόλμη και χρήμα και άστε τα παιδία να συνεχίσουν ήρεμα στο σχολικό τους περιβάλλον. Το έχουν κερδίσει με την αξία τους!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:18 | Μ. Κ.

    Αφήστε τα ήσυχα τα καημένα τα παιδιά…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:17 | ΓΩ

    Απαράδεκτο

  • 4 Μαΐου 2020, 16:16 | ΒΓ

    Να ορίσετε μεταβατική περίοδο! Εξαιρεστε τα παιδιά της τωρινής α και β γυμνασίου αυτό είναι το δίκαιο!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:16 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΛΑΤΗΣ

    Αξιότιμη κ Υπουργέ
    σας γράφω με αφορμή το σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα με το τμήμα που προβλέπει την τέλεση εξετάσεων για τη μετάβαση μαθητών τρίτης γυμνασίου σε πρότυπο γυμνάσιο στην πρώτη τάξη του αντίστοιχου λυκείου. Είμαι σε θέση ( σαν απόφοιτος της Βαρβακείου αλλά ταυτόχρονα πατέρας τριών παιδιών ένα στη πρώτη λυκείου του Βαρβακείου, ένα στη δευτέρα γυμνασίου του Βαρβακείου και ένα που δεν πέρασε από τις εξετάσεις και είναι στη πρώτη γυμνασίου τοπικού γυμνασίου στο Χολαργό) να έχω μια πολύπλευρη οπτική στα θέματα των Προτύπων. Το γεγονός ότι και τα τρια μου παιδιά έδωσαν εξετάσεις για εισαγωγή στο Βαρβάκειο (με 2 στα 3 επιτυχή αποτελέσματα) σημαίνει ότι πιστεύω στο θεσμό των προτύπων όσο και των εξετάσεων εισαγωγής. Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο έχει σαν σκοπό την αναβάθμιση του θεσμού των προτύπων και ταυτόχρονα να δώσει ευκαιρία σε μαθητές γυμνασίου να μπουν σε ένα τέτοιο σχολείο με το πλέον ανταγωνιστικό επίπεδο μαθητών. Τα προβλήματα που ανακύπτουν όμως με θεσμοθέτηση εξετάσεων για εισαγωγή σε λύκειο είναι πολλά και σημαντικά και θα έχουν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα.
    1. αλλάζετε τους κανόνες στο μέσο του παιχνιδιού κάτι καθόλου δίκαιο (τα παιδιά έδωσαν εξετάσεις και σύμφωνα με το πλαίσιο σε ισχύ θα έμεναν με τον ίδιο κορμό συμμαθητών για έξι χρόνια) ουσιαστικά δεν κάνετε προαιρετικές εξετάσεις για εισαγωγή αλλά υποχρεωτικές εξετάσεις στους φοιτούντες μαθητές που ανεξαρτήτως αποτελέσματος (πετύχουν ή όχι) θα έχουν δραματική αλλαγή του περιβάλλοντος τους (μακράν του ιδανικού από παιδαγωγική άποψη)
    2. οι εξετάσεις στο λύκειο μπορεί να φαντάζουν θελκτικές για τους γονείς μαθητών στο γυμνάσιο που θα ήθελαν τα παιδιά τους να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να μπουν σε αυτά τα σχολεία, αλλά ουσιαστικά αποδυναμώνει σημαντικά το θεσμό των προτύπων αφού από την πλευρά των γονιών σε βάθος χρόνου δεν είναι καθόλου θελκτικό (ίσως και άδικο)να βάλουν τα παιδιά τους σε έναν συνεχή διαγωνισμό και αλλαγή περιβάλλοντος που αυτό συνεπάγεται
    Θεωρόντας δεδομένο το ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση της παιδείας και όχι μόνο των προτύπων και έχοντας προσωπικό συμφέρον από την ενίσχυση τόσο των προτύπων όσο και των απλών δημοσίων σχολείων επιτρέψτε μου κάποιες προτάσεις (ίσως γενικόλογες αρά παρόλα αυτά προτάσεις)
    1.βάλτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα αλλά ταυτόχρονα βρείτε και καθορίστε μεγέθη απόδοσης των εκπαιδευτικών στο έργο τους με αντίστοιχη επιβράβευση (όχι μόνο ηθική αλλά και υλική)(αντιλαμβάνομαι ότι εδώ μπορεί να βρείτε σημαντική αντίσταση)
    2. δημιουργήστε ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας υπεράνω κομματικών σχεδιασμών (η αναδιάρθρωση/ αλλαγές στη μέση εκπαίδευση είναι συγκρίσιμές μόνο με αυτές της πλατείας ομονοίας)
    3. αυξήστε τον αριθμό των προτύπων γυμνασίων/λυκείων , η αύξηση αυτή θα φέρει αναβάθμιση και του μέσου γυμνασίου λυκείου και θα προσφέρει περισότερες επιλογές σε ένα διψασμένο κοινό για ποιοτική δημόσια εκπαίδευση
    4. επεκτείνετε το θεσμό των ομίλων και σε απλά σχολεία όπου υπάρχουν εθελοντές εκπαιδευτικοί (σας διαβεβαιώ τα αποτελέσματα θα σας εκλήξουν ευχάριστα) υπάρχουν προικισμένοι εκπαιδευτικοί που μπορεί να μήν έχουν το βιογραφικό για να διδάξουν σε πρότυπα αλλά αν τους δοθεί η ευκαιρία θα αποδώσουν πολύ περισσότερο από συναδέλφους τους με βιογραφικό ή όχι
    με εκτίμηση

    Ιωάννης Κ Κοντολάτης
    Ορθοπαιδικός Χειρουργός Τραυματολόγος

  • 4 Μαΐου 2020, 16:15 | Μαθήτρια Προτύπου

    Ως μαθήτρια του Προτύπου Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής, πρέπει να σας πω οτι εγώ και οι συμμαθητές μου έχουμε χάσει όλη την εμπιστοσύνη μας προς το υπουργείο. Πίστευα ότι θα μας υπερασπιζόσασταν…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:15 | ΓΗ

    Κάτω το άρθρο 18

  • 4 Μαΐου 2020, 16:15 | ΓΙΑΝΝΑ ΚΡΟΚΟΥ

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    … μας αιφνιδιάσατε δυσάρεστα !
    στην αιτιολογική έκθεση αναφέρετε ότι οι εξετάσεις θα ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας, αποτελεί διαρκή αυτό-βελτίωση… ανέλιξη ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων…. ισότητα ευκαιριών και επίσης ανανέωση μαθητικού πληθυσμού ….
    Παράλληλα διασφαλίζετε την παραμονή των παιδιών στα πειραματικά σχολεία για «την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα», ενώ ταυτόχρονα «τιμωρείτε» αυτά τα παιδάκια που με τόση ωριμότητα στα 12 χρόνια τους πέτυχαν την εισαγωγή τους στα πρότυπα σχολεία.
    Σας προτρέπω να ρίξετε μια ματιά εσείς και οι σύμβουλοί σας στους πρώτους των πρώτων στους διαγωνισμούς «Ευκλείδη», «Αρχιμήδη» (Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία), Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής κ.α. και σκεφτείτε καλά για ποια ανανέωση μαθητικού πληθυσμού μιλάτε?
    Πως θα αντικρίζατε έναν τέτοιο μαθητή που ενώ έχει διακριθεί πανελληνίως και έχει κάνει περήφανο το σχολείο του, τους καθηγητές του, τους συμμαθητές του και πάνω από όλα τους γονείς του, ενδεχομένως λόγω κακής στιγμής αποτύγχανε στις εισαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου?
    Με εκτίμηση

  • 4 Μαΐου 2020, 16:13 | Μαμά μαθήτριας

    Μεγάλη αδικία!! Ντροπή.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:13 | Ι. Π.

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Είμαι μητέρα δύο παιδιών σε Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο. Αν πραγματικά θέλετε να κάνετε αξιολόγηση των μαθητών που μεταπηδούν από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Λύκειο θα μπορούσατε να θεσπίσετε άλλα κριτήρια, διαφορετικά από ένα μεμονωμένο διαγώνισμα όπου κι ένας πολύ καλός μαθητής θα μπορούσε να αποτύχει, όπως για παράδειγμα ο μέσος όρος της βαθμολογίας και των τριών τάξεων να υπερβαίνει ένα κατώτατο όριο. Έτσι ακόμη και αν κάποιος μαθητής δεν πάει καλά μία χρονιά θα έχει την ευκαιρία να δείξει την αξία του τις υπόλοιπες δύο χρονιές. Θεωρώ ότι αυτό το σύστημα θα είναι πιο δίκαιο και θα δημιουργήσει κενές θέσεις οι οποίες θα αναπληρωθούν, μέσω των εξετάσεων που προγραμματίζετε, από πραγματικά καλούς μαθητές, περισσότερο ώριμους σε σχέση με τα παιδιά μας που έδιναν αντίστοιχες εξετάσεις στο τέλος του Δημοτικού.
    Όταν όμως καθορίσετε αυτή την ελάχιστη βαθμολογία θα πρέπει να έχετε πάντοτε υπόψη ότι το επίπεδο εκπαίδευσης των Προτύπων Γυμνασίων είναι υψηλότερο και πολύ πιο αυστηρό, τόσο ώστε για παράδειγμα ο βαθμός 17 να αντιστοιχεί πολλές φορές σε βαθμό 19, σε ένα άλλο δημόσιο Γυμνάσιο.

    Με εκτίμηση,
    Ι. Π.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:12 | Πατέρας

    Αυτά τα παιδιά απέδειξαν ήδη την αξία τους, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αξιολογηθουν ξανά. Άνθρωποι είναι

  • 4 Μαΐου 2020, 16:10 | μητέρα μαθήτριας πρότυπου

    Πραγματικά απορώ, οι συντάκτες του άρθρου ήταν ποτέ έφηβοι; Δεν ξερουν πως είναι να αποχωρίζεσαι τους φίλους σου; Εδώ μιλάμε για παιδιά 15 χρονών, ούτε καν για ενηλίκους. ΠΑΙΔΙΑ. Αφήστε τα να περάσουν αυτά τα χρόνια ήσυχα. Δείξτε λίγη κατανόηση.

  • 4 Μαΐου 2020, 16:04 | ΑΞ

    Είναι τεράστια αδικία!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:03 | ΘΔ

    κανένας τύπος σχολείου δεν χωρίζει τα παιδιά από το γυμνάσιο στο λύκειο!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:58 | ΜΙΧΑΛΗΣ Σ.

    Αξιότιμη Κα Υπουργέ,
    Οι μαθητές των Προτύπων αξιολογούνται καθημερινά και για έτη.
    Δεν είναι αρκετό αυτό για να έχεις ακριβή εικόνα των γνώσεων και ικανοτήτων ενός μαθητή;
    Οι εισαγωγικές εξετάσεις αποτυπώνουν μια στιγμή, για άλλους μπορεί να είναι καλή για άλλους κακή, και αυτή η δοκιμασία θεωρείται πιο αξιόπιστη από τις αμέτρητες που έχουν ήδη υποβληθεί οι μαθητές κατά την φοίτησή τους στα σχολεία αυτά.
    Εκτός αν δεν είναι αξιόπιστο το σύστημα των Προτύπων και το προσωπικό που τα υπηρετεί.
    Μια νέα διαδικασία εισαγωγής στο Λύκειο αμφισβητεί και αδικεί τους μαθητές των Προτύπων αφού τους θέτει στην ίδια μοίρα με άλλους υποψηφίους οι οποίοι ενδεχομένως να μην έχουν καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια σαν μαθητές.
    Δέχομαι ότι κάποιοι μαθητές Προτύπων δεν έχουν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του θεσμού. Θα μπορούσατε να καθορίσετε ένα λογικό όριο βαθμολογίας και να επανεξετάσετε όσους δεν έχουν υπερβεί αυτό το όριο μαζί με νέους υποψηφίους.
    Έτσι οι καλύτεροι από τους ήδη φοιτούντες, οι περισσότεροι, θα συνεχίσουν τις σπουδές τους και οι υπόλοιποι θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία.
    Ένα εξεταστικό σύστημα ασκεί μεγάλη οικονομική και ψυχολογική πίεση σε γονείς και μαθητές όχι μόνο σε συνθήκες όπως οι σημερινές αλλά και στις καλύτερες. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση θα έχουμε μια αναίτια δοκιμασία στο μέσο μιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, δηλαδή μια διάσπαση της.
    Οι αξιολογήσεις είναι αναγκαίες, μέσω αυτών αναδεικνύονται αλλά και αμείβονται οι ικανότεροι, όλα όμως πρέπει να γίνονται με μέτρο.
    Το μέτρο είναι αυτό που λείπει από την ζωή μας, περισσότερο κι από τις γνώσεις, και είναι κάτι το οποίο δεν διδάσκεται σαν μάθημα.
    Διδάσκεται μόνο μέσω του παραδείγματος και το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που δίνει το παράδειγμα και διδάσκει τους μελλοντικούς πολίτες. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να είναι δομημένο με μέτρο. Τα σχολεία είναι πάνω απ’ όλα σχολεία κοινωνικότητας, όχι απλά σχολές κατάρτισης. Οι μαθητές αποτελούν ένα ‘κοινωνικό σύνολο’, σε μια ευαίσθητη ηλικία και κάθε παρέμβαση στην σύνθεση του μπορεί να είναι επιζήμια.
    Και σε καμία περίπτωση τα σχολεία δεν λειτουργούν σαν επιχείρηση. Οι μαθητές δεν είναι στελέχη επιχειρήσεων για να αξιολογούνται κάθε στιγμή και με ποινή απόλυσης. Αυτή η δοκιμασία δείχνει απόλυση στους μαθητές.
    Με τιμή,
    Μιχάλης Σ.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:58 | Iωάννης Κ.

    Το υπουργείο προχωρά σε μια άδικη και αναχρονιστική μεταβολή με την εισαγωγή νέων εξετάσεων στη μετάβαση των παιδιών από το γυμνάσιο στο λύκειο του (πρότυπου) σχολείου ΤΟΥΣ. Η ενίσχυση της παραπαιδείας και η επιπλέον ταλαιπωρία των μαθητών και των γονέων αποτελούν μερικές μόνο συνέπειες. Η σημαντικότερη συνέπεια για εμένα είναι ότι οι νέοι εκπαιδεύονται να αντιμετωπίζουν το κράτος και την κεντρική εξουσία ως το μόνιμο παραβάτη των κανόνων δικαίου και ίσης μεταχείρισης. Θα πρέπει η κ. Υπουργός να επισκεφτεί ένα οποιοδήποτε πρότυπο σχολείο την ημέρα των εξετάσεων. Αυτό που θα δει ΔΕΝ είναι η μεταλαμπάδευση της γνώσης αλλά μάτια σκοτεινά, πρόσωπα κουρασμένα και αποστροφή… Αυτή είναι η ΑΡΙΣΤΕΙΑ που υπερασπίζεστε!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:57 | Νικολαος Τ

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Πότε θα πάψει η Ελλάδα να είναι η χώρα της προχειροδουλειάς, της έλλειψης προγραμματισμού και του πειραματισμού στου «κασίδη το κεφάλι»;
    Ο γιός μου την προηγούμενη χρονιά προετοιμάστηκε και συμμετείχε σε εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου, τόσο για την Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης όσο και για κάποια άλλα ιδιωτικά. Πέτυχε σε περισσότερα από δύο. Με βάση όλα τα δεδομένα, οικονομικά και εκπαιδευτικά, αποφασίσαμε να εγγραφεί στο Πρότυπο για τις έξι τάξεις του γυμνασίου και Λυκείου. Αυτά ήταν τα δεδομένα και αυτή ήταν η «συμφωνία» με την Ελληνική πολιτεία.
    Αυτή τη «συμφωνία» έρχεστε τώρα να αλλάξετε και μάλιστα για λόγους ακατανόητους και βάρβαρα αντιπαιδαγωγικούς.
    Σας εμπιστευτήκαμε ένα παιδί που απέδειξε την αξία του (εισήλθε από τους πρώτους) για να το κάνετε ακόμα καλύτερο και να το βοηθήσετε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του. ΔΕΝ σας το εμπιστευτήκαμε για να γίνει πειραματόζωο στα χέρια ανθρώπων που δεν έχουν ιδέα παιδαγωγικής.
    Η πρόταση σας για εξετάσεις των παιδιών των προτύπων Γυμνασίων προς το Λύκειο ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΕΚΠΕΔΕΥΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ. Προσθέτει άγχος και κακή ανταγωνιστικότητα στις τάξεις των προτύπων, ΤΙΜΩΡΕΙ ΜΕ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ αυτά τα παιδιά που ενδεχόμενα δεν πετύχουν, αφού θα πρέπει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον με την ταμπέλα του αποτυχημένου στο κούτελο.
    Κυρία Υπουργε
    ΣΕΒΑΣΤΕΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΑΝ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και μην κάνετε τα παιδιά μας πειραματόζωα, πελάτες φροντιστηρίων, και ρομποτάκια εξετάσεων.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:57 | ΓΤ

    Σε τι σας φταιξαμε και μας ταλαιπωρείτε τοσο;;;

  • 4 Μαΐου 2020, 15:55 | ΤΓ

    Γιατί να θέλετε μεσα σε περίοδο κενού ύλης να μας κάνετε να χάσουμε και αυτή της τρίτης ώστε να επικεντρωθούμε στα εξεταζόμενα;;;

  • 4 Μαΐου 2020, 15:51 | Μαθήτρια προτύπου

    Σας παρακαλώ μην μας υποβάλλετε ξανά σε μια τέτοια ψυχοφθόρα διαδικασία.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:50 | Παναγιώτης Β.

    Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι στην Ελλάδα για μια ακόμη φορά τιμωρείται αυτός που προσπαθεί για κάτι καλύτερο στη ζωή του και είναι πάντα τυπικός στους θεσμούς όπως τους προστάζει η Δημοκρατία. Αυτή όμως η «Δημοκρατία» βλέπουμε για μια ακόμη φορά να αιφνιδιάζει ύποπτα .Αμεση απόσυρση του άρθρου 18 και ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την Παιδεία .Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι στην πραγματική Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα , ραντεβού λοιπόν στο τέλος της τετραετίας για τη δική σας αξιολόγηση…

  • 4 Μαΐου 2020, 15:39 | Α.Π.

    Μεγάλη αδικία!!! Να εξαιρεθούν τα παιδιά που ήδη φοιτούν στην Α’ και Β’ τάξη των Προτύπων Γυμνασίων!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:35 | Γι’αννης Μπάλας

    Επιτέλους, θα πρέπει κάποτε και σε αυτήν τη χώρα, να υπάρχουν μακρόχρονοι προγραμματισμοί για ευαίσθητα θέματα και μεταξύ αυτών και η παιδεία.
    Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση η ένας πολιτικός προιστάμενος, να αλλάζουν άρδην και τα συστήματα, απλά και μόνο για να δικαιολογούν όλοι την πολιτική τους επάρκεια.
    Σε ό,τι δε αφορά στο συγκεκριμένο άρθρο 18,κατά την προσωπική μου άποψη το θεωρώ ανούσιο, ανώφελο και άτοπο, ιδιαίτερα για τα παιδιά που ήδη φοιτούν!
    Ένας ψηφοφόρος σας….

  • 4 Μαΐου 2020, 15:33 | Αγαπη Λιαπακη

    Αξιότιμε κα Υπουργέ,
    Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους δεν είναι δυνατόν να βαρύνουν τουςγονείς του παιδιού. Το μηναίο κόστος του λεωφορείου ανέρχεται στα 60 ευρώ μηνιαίως, που είναι πραγματικά ένα μεγάλο ποσό μόνο για μετακίνηση. Παρακαλώ να προβλεφθεί μέριμνα για τουλάχιστον κάποια έκπτωση ή ακόμα και ελεύθερη πρόσβαση στα λεωφορεία.

    Με εκτίμηση,
    Αγάπη Λιαπάκη

  • 4 Μαΐου 2020, 15:33 | Δημήτριος Λαδάς

    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε το άρθρο 18 και 56 που αφορά την εισαγωγή μαθητών πρότυπων γυμνασίων στα διασυνδεδεμένα πρότυπα λύκεια με εξετάσεις. Είναι αντιπαιδαγωγικό, ψυχοφθόρο και δεν προάγει την αριστεία! Ειδικά για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στην Α και Β ΠΓ όπου η εισαγωγή τους έγινε με αδιάβλητες εξετάσεις υπό συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:29 | Βάσια Δημητροπούλου

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Είμαι μαθήτρια πρώτης γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και θα ήθελα να σας εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου για το συγκεκριμένο άρθρο.
    Δεν μπορείτε να σκεφτείτε πόσο σκληρό και επώδυνο θα είναι για τα παιδιά που δεν θα τα καταφέρουν και θα αναγκαστούν να χωριστούν από τους φίλους τους και να πάνε στο γειτονικό λύκειο αλλάζοντας εντελώς περιβάλλον. Θα είναι κάτι που θα τους στοιχίσει πάρα πολύ σε όλη τους τη ζωή και τη μελλοντική τους πορεία. Ειδικά για τα παιδιά της α και β γυμνασίου, δεν πρέπει να ισχύει σε καμία περίπτωση, αφού όταν έδωσαν εξετάσεις δεν γνώριζαν ότι θα έπρεπε να ξαναδώσουν για το λύκειο. Βρίσκω το συγκεκριμένο άρθρο απαράδεκτο και πολύ άδικο για τα παιδιά που ήδη έχουν περάσει.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:28 | Ματίνα Δ.

    Παρακαλώ για την αναθεώρηση του άρθρου 18 καθώς η επιβολή εξετάσεων για την προαγωγή μαθητών από τα πρότυπα γυμνάσια στα πρότυπα λύκεια μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει.
    Πέρα από την ενίσχυση της παραπαιδείας, την απαξίωση της προσπάθειας των παιδιών αλλά και των σχολείων η τραγικότερη συνέπεια θα είναι στην ψυχολογία αυτών των παιδιών.
    Μέσα στην εφηβεία θα αναγκαστούν να βιώσουν μια εξαιρετικά αγχώδη χρονιά, για τα επόμενα χρόνια θα υπόκεινται σε ενα συνεχές και στρεσογωνο καθεστώς εξετάσεων αφού ακολουθεί το Λύκειο με τράπεζες θεμάτων και πανελλήνιες και τέλος θα υπάρχει πάντα η πιθανότητα να αναγκαστούν να διαχειριστούν μια αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:25 | St. R.

    Η αντίληψη του εξυγχρονισμού της παιδείας είναι η εισαγωγή κι άλλων εξετάσεων?
    Και μάλιστα τιμωρητικών εξετάσεων που θα εξοστρακίζουν εξαιρετικούς μαθητές από το σχολείο και τους φίλους τους??
    Με ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τελικά της παραπαιδείας και των φροντιστηρίων?
    Πόσο απογοητευτικό…

  • 4 Μαΐου 2020, 15:23 | ΜΑΡΙΑ

    Tα παιδιά που φοιτούν στην Α και Β Γυμνασίου θα πρέπει να εξαιρεθούν, δεδομένου ότι ήξεραν πως θα φοιτούν σ΄αυτό το σχολείο για 6 χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Δεν είναι δίκαιο και ιδιαίτερα γι΄αυτά τα παιδιά. Προσαρμόστηκαν να αλλάξουν περιβάλλον μπαίνοντας στο γυμνάσιο, τώρα πάλι ενδέχεται να ξανα-αλλάξουν!
    Και χωρίς να είναι ενήμερα για το τί θα τους συμβεί, μόλις επέλεξαν να δώσουν εξετάσεις!

    Ελπίζω να πράξετε το ΣΩΣΤΟ και να ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ Α & Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.