Άρθρο 18 Επιλογή  μαθητών

1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. 

2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.

3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..   

 4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας  και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.

5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.

6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..   

7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το  δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:07 | Θοδωρής

    δεν ειναι δικαιο αυτο

  • 4 Μαΐου 2020, 20:05 | Σταύρος Ταραβήρας

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    Τα πρότυπα σχολεία και οι μαθητές τους για χρόνια υπήρξαν στόχος σφοδρών και ακραίων επιθέσεων και πέρυσι που αναλάβατε εσείς ήταν στην εντατική, μια ανάσα πριν τον θάνατό τους. Πολλοί ήταν αυτοί που πάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις να απομείνει μόνο το θρυλικό παρελθόν τους και μια πινακίδα που να θυμίζει σε λίγους το ιστορικό όνομά τους.
    Όταν αναλάβατε εσείς, όλοι μας πανηγυρίσαμε, με την ελπίδα -αρκετοί από μας με τη βεβαιότητα- ότι έρχονται καλύτερες μέρες γι’ αυτά τα παιδιά που πάλεψαν και παλεύουν τον αγώνα τον καλό.
    Και τώρα, με το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο για την παιδεία, έρχεται το άρθρο 18 να επιβάλλει εισαγωγικές εξετάσεις προς το Λύκειο –σαν να μην είχαν κριθεί πριν ένα ή δύο χρόνια οι «άριστοι των αρίστων», σα να τους είχε δοθεί χαριστικά το προνόμιο που κατέχουν- και να φορτώσει νέα προβλήματα στα επί τόσα χρόνια χειμαζόμενα πρότυπα σχολεία.
    Το γέρας της αριστείας, Υπουργέ μας, δεν αφαιρείται. Και η αριστεία δεν επιβάλλεται με αλλεπάλληλες εξετάσεις και αμφισβητήσεις της αξίας αυτού που αγωνίζεται. Αντίθετα, υπηρετείται με έπαθλα και με συνεχείς ευκαιρίες διάκρισης και προόδου, με την παροχή νέων δυνατοτήτων, με τον εκσυγχρονισμό και τις καινοτόμες δράσεις, με την παροχή περισσότερων κινήτρων στους καθηγητές, με την ευρεία συμμετοχή σε διαγωνισμούς και σε ομίλους.
    Η αριστεία για τους μαθητές των προτύπων είναι τρόπος ζωής, όχι υποχρέωση καταναγκαστική.
    Είμαστε πεπεισμένοι ότι η επιβολή εισαγωγικών εξετάσεων για το Λύκειο μόνο δεινά μπορεί να επιφέρει. Τα παιδιά θα χάσουν την εμπιστοσύνη τους στους νόμους του κράτους που αλλάζουν τους κανόνες κάθε φορά που αλλάζει η πολιτική ηγεσία, θα αισθανθούν έντονο αίσθημα αδικημένου και τιμωρημένου έναντι των συμμαθητών τους όλων των υπόλοιπων σχολείων της χώρας, θα δηλητηριαστούν οι σχέσεις με τον συμμαθητές τους που θα τους βλέπουν πλέον σαν ανταγωνιστές. Και το χειρότερο, αλίμονο σε αυτόν που θα βρεθεί σε κακή μέρα –ή που θα βρεθεί ο διορθωτής του γραπτού του σε κακή μέρα- και θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει σχολείο και παρέες με το αίσθημα του αποτυχημένου να τον συνοδεύει για μια ζωή.
    Κι από την άλλη, χαράς ευαγγέλια για τα φροντιστήρια που ειδικεύονται στις εξετάσεις των προτύπων. Ανοίγεται γι’ αυτά πεδίον δόξης λαμπρόν. Η Τρίτη γυμνασίου θα μετατραπεί σε τάξη εντατικής προετοιμασίας για την παραμονή στο πρότυπο σχολείο! Πανηγύρια όμως και για τους εχθρούς των προτύπων : «Τα πρότυπα δεν είναι για φυσιολογικά παιδιά, αλλά για ζόμπι χωρίς πραγματική ζωή…».
    Υπουργέ, δίνετε ήδη πολλαπλάσιες ευκαιρίες σε περισσότερα παιδιά να μπουν στα πρότυπα, τριπλασιάζοντας τον αριθμό των προτύπων ανά τη χώρα. Και του χρόνου θα φτιάξετε κι άλλα.
    Η επιβολή επιπλέον εισαγωγικών εξετάσεων για το Λύκειο μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει και αναστάτωση χωρίς κανένα κέρδος.
    Σας έχουμε εμπιστοσύνη ότι θα το ξανασκεφτείτε και θα πάρετε τη σωστή απόφαση προασπίζοντας και ενισχύοντας τον θεσμό των προτύπων και όχι πολεμώντας τον.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:05 | Θοδωρής

    απαραδεκτη αποφαση

  • 4 Μαΐου 2020, 19:58 | Α.Δ

    Στην παραζάλη των τελευταίων ημερών,απόρησα…να μην προστεθεί και κάτι άλλο;Eίναι εντελώς απαράδεκτο για κάποιον που έχει ήδη κριθεί για την αξία του,να είναι αναγκασμένος να την αποδεικνύει ξανά και ξανά.
    Νονά μαθητή Πρότυπου Γυμνασίου

  • 4 Μαΐου 2020, 19:53 | Ακουμιανακη Αικατερίνη

    Παρακαλώ θα πρέπει η μετακινηση των μαθητων απο και προς το σχολειο τους να να γινετε δωρεαν.τα παιδια μας ειναι απο διαφορετικες περιοχες και η πλειοψηφία μακρυα απο το σχολειο. .το κοστος της μετακινησης ειναι αρκετό και δεν γινετε να βαρενει τους γονεις.
    Ευχαριστώ με εκτίμηση κατερινα ακουμιανακη

  • 4 Μαΐου 2020, 19:50 | Κατερίνα Γ.

    Είμαι μαθήτρια της Β’Γυμνασίου σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο. Σύμφωνα με το άρθρο 18 της διαβούλευσης στο τέλος του επόμενου σχολικού έτους θα πρέπει να βιώσουμε (οι μαθητές που φοιτούν στη Β’Γυμνασίου σε Πρότυπα Γυμνάσια) για δεύτερη φορά μέσα σε τρία χρόνια την δύσκολη διαδικασία των εξετάσεων. Πάλι ιδιαίτερα, φροντιστήρια και άγχος. Και γιατί; Για να παλέψουμε με όπλο τα βιβλία και τη γνώση για μία θέση στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο με το Γυμνάσιο όπου φοιτούμε. Για μία θέση για την οποία παλέψαμε ήδη μία φορά πριν από δύο χρόνια στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου με δεδομένα αυτά που τότε μας είχαν πει. Για μία θέση την οποία μέχρι και πριν από δύο εβδομάδες θεωρούσαμε δεδομένη. Αλλά από ότι φαίνεται ισχύει η φράση «τίποτα στη ζωή δεν είναι δεδομένο». Ακόμα και η θέση μας σε ένα Πρότυπο Σχολείο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:49 | Γονείς μαθητή Β τάξης Πρότυπου Γυμνασίου

    Είναι εντελώς ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ, αλλά και καταστροφικό για την ψυχολογία των παιδιών να υποβάλλονται, χωρίς να έχουν από πριν την παραμικρή ιδέα, σε νέα δοκιμασία για την εισαγωγή τους στο Λύκειο όταν, μετά από τιτάνιο αγώνα και εντελώς αδιάβλητες εξετάσεις, κατάφεραν να εισαχθούν στα Πρότυπα Σχολεία και εμείς οι γονείς να επωμιζόμαστε απρόβλεπτα έξοδα προετοιμασίας για νέες εξετάσεις και να διαχειρισθούμε, σε ενδεχόμενη αποτυχία, την ψυχική κατάρρευση των παιδιών μας και την αλλαγή της ζωής της οικογένειάς μας.

    Ζητάμε να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ οι μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια από αυτή τη διαδικασία!

    Τα παιδιά μας έχουν αναστατωθεί κι εμείς έχουμε χάσει τον ύπνο μας! Αναθεωρείστε!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:48 | Γκότση Φωτεινή

    Κ.Υπουργέ, θα ήθελα να εκφράσω την έντονη δυσαρέσκειά μου αναφορικά με τη θεσμοθέτηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα Λύκεια, όπως αναγράφεται στο άρθρο 18. Ως εκπαιδευτικός διερωτώμαι για το νόημα των διαδοχικών εξετάσεων… Άραγε τι επιδιώκεται μέσω αυτών; Η εκ νέου αξιολόγηση των μαθητών τρία χρόνια μετά ή η ακύρωση της προηγούμενης επίπονης πρόσπάθειάς τους και τελικά η αποστροφή τους προς τη μάθηση; Και όλη αυτή την ακύρωση πως καλούνται τα συγκεκριμένα παιδιά να τη διαχειριστούν στην παρούσα φάση της ζωής τους, αλλά και στη μετέπειτα πορεία τους; Ειλικρινά, αμφιβάλλω για το απόθεμα των ψυχικών τους αντοχών, γεγονός που με λυπεί αφάνταστα… Και εμείς ως γονείς πως καλούμαστε να υποστηρίξουμε όλη αυτή αυτή την αντιφαση, που απορρέει από τις συνεχείς αξιολογήσεις; Προσποιούμενοι ότι η συγκεκριμένη διαδικασία αποσκοπεί τελικά στην καλλιέργεια μιας θετικής σχέσης με τη μάθηση, την οποία άλλωστε πρεσβεύει και το εκπαιδευτικό μας σύστημα;;; Ή επεξηγώντας δήθεν ότι η επικείμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι απαραίτητο να θεσμοθετηθεί, γιατί στοχεύει στην ανάδειξη των πραγματικών ικανών μαθητών;;;
    Με εκτίμηση,
    Γκότση Φωτεινή

  • 4 Μαΐου 2020, 19:47 | Άγγελος

    Οι μαθητές που δίνουν απαιτητικές εξετάσεις για να εισαχθούν σε ένα πρότυπο σχολείο έχουν αποδείξει τις ικανότητές τους και στις, έτσι κι αλλιώς, αυξημένες υποχρεώσεις κατά την διάρκεια της φοίτησης τους σε αυτό το σχολείο. Με το να αναγκάζονται να ξαναπεράσουν από αυτήν την ψυχοφθόρα διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων για να συνεχίσουν να φοιτούν στο λύκειο όπου και και θα πρέπει να προετοιμαστούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις σε ανώτατα ιδρύματα (άλλες εξετάσεις), καθώς και με τον κίνδυνο μιας ενδεχόμενης αποτυχίας σε κρίσιμη και ευαίσθητη ηλικία χωρίς να αναγνωρίζονται ούτε οι προσπάθειες που κατέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια πιστεύω πως είναι παντελώς άδικο. Θεωρώ πως θα πρέπει να επανεξεταστεί το συγκεκριμένο άρθρο από την υπουργό παιδείας.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:43 | Μ.Ε.

    Είμαι μαθήτρια της Β Γυμνασίου του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Για να μπω σε αυτό το σχολείο δούλεψα σκληρά, γιατί πίστευα οτι το το να έχω την ευκαιρία να φοιτησω σε ένα πρότυπο σχολείο ειναι κάτι που αξίζει. Και πράγματι αξίζει. Αγαπώ το σχολείο μου, τους καθηγητές και τους συμμαθητές μου. Είμαι στ’ αληθεια πολύ χαρούμενη που τι σχολείο μου είναι όπως είναι.
    Μην μας στερήσετε αυτή τη χαρά εφαρμόζοντας κάτι τόσο άδικο. Και μόνο η προοπτική ότι θα αναγκαστούμε να δώσουμε εξετάσεις και να παλέψουμε ξανά, επειτα από τόσους κόπους, για να συνεχίσουμε να είμαστε σε ένα πρότυπο σχολείο είναι απελπιστική. Όλοι οι μαθητές των προτύπων γυμνασίων πέρασαν στα σχολεία τους γνωρίζοντας πως θα συνέχιζαν να φοιτούν εκεί μέχρι το λύκειο, μέχρι τι τέλος. Μην το χαλάσετε αυτό. Μην κάνετε κάτι τόσο άδικο.
    Για έναν μαθητή το σχολείο του , οι φίλοι του και οι συμμαθητές του είναι συχνά το παν. Αν χρειαστεί να δώσουμε εξετάσεις για να περάσουμε στο λύκειο, κινδυνεύουμε να τα χάσουμε όλα αυτα, αν έχουμε μόνο μια κακή στιγμή εκείνη τη μέρα και δεν γράψουμε καλά. Είμαστε άριστοι, ναι. Αλλά το να ζητάτε να το αποδείξουμε μέσα από εξετάσεις που ξεφυτρώνουν ξαφνικά είναι απάνθρωπο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:39 | Λ.

    Άδικο, πολύ άδικο… Ακόμη αναζητώ τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας ρύθμισης… Σίγουρα πάντως σε αυτή δεν εμπίπτει ούτε το καλό των παιδιών, ούτε η προαγωγή της αριστείας… Εξετάσεις; Ξανά;;; Τα παιδιά αυτά δοκιμάστηκαν ήδη μια φορά, πολύ σκληρά. Εκτιμώντας την αξία του αιεν αριστευειν, τα ίδια αλλά και οι γονείς τους υποβλήθηκαν σε έξοδα, πολύ κόπο, και συνειδητά ανέλαβαν το κόστος μιας τυχόν αποτυχίας τους στην ηλικία των 11-12 ετών, με την προοπτική της εξαετούς φοίτησης σε ένα πρότυπο σχολείο. Δεν μπορεί αυτό να ανατρέπεται ξαφνικά και μάλιστα από μια κυβέρνηση που, όπως ισχυρίζεται και δείχνει σε άλλους τομείς, θέλει να ακούει την κοινωνία… Μεγάλη η απογοήτευση και από πολιτικής απόψεως…

  • 4 Μαΐου 2020, 19:18 | Θοδωρής

    Είναι άδικο για τα παιδιά που εχουν υποστεί την διαδικασία των εξετάσεων να υποχρεωθούν να ξανά δώσουν.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:17 | Αναστασία Βαλλιανάτου

    Τα παιδιά που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν εισαχθεί με πολύ απαιτητικά, ανταγωνιστικά και αυστηρά κριτήρια. Γιατί τα αναγκάζετε να αποδείξουν ξανά τα αυτονόητα;; Καθώς προέρχονταν από διαφορετικά σχολεία κλήθηκαν να δημιουργήσουν παρέες και φίλους από την αρχή. Αντιλαμβάνεστε πόσο βίαιο είναι για έναν έφηβο να διακόπτει μία καθημερινότητα τριών χρόνων, χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο;; Tα περισσότερα είναι παιδιά που θέλησαν μόνα τους να προσπαθήσουν για το «καλύτερο». Εν μέσω πανδημίας COV19, έχουν ήδη δώσει άνιση μάχη. Γιατί τα συντρίβετε κατ’αυτόν τον τρόπο;;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:16 | ΣΙΜΟΣ Κ

    Οι μαθητές που είναι στη α και β γυμνασίου γνώριζαν ότι οι εξετάσεις αφορούσαν
    το γυμνάσιο και το λύκειο και αυτά τα δεδομένα είχαν οι 800 οικογένειες για τα οικονομικά του νοικοκυριού τους. Να είστε σίγουρη ότι κάποιες από αυτές δεν μπορούν να υποστηρίξουν μια δεύτερη εξέταση και αυτό είναι άδικο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:11 | Ομάδα γονέων Ευαγγελικης Σχολής

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
    Είμαστε μια ομάδα γονέων μαθητών που φοιτούν στο Γυμνάσιο Προτύπου Σχολείου (Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης). Είναι σαφές ότι και εμείς και τα παιδιά μας πιστεύουμε στην «αριστεία» και την ενθάρρυνσή της από την Πολιτεία. Διαφορετικά δεν θα είχαμε υποβληθεί στη σκληρή δοκιμασία των εισαγωγικών εξετάσεων σε πρότυπο Γυμνάσιο.
    Παρά ταύτα, θεωρούμε λανθασμένη την πρόβλεψη για επανυποβολή των παιδιών μας σε εξετάσεις (άρθρο 18 νομοσχεδίου), προκειμένου να επιτύχουν τη συνέχισή της φοίτησής τους στο συνδεδεμένο λύκειο.
    Και αυτό για τους εξής λόγους :
    1. Με την πρόβλεψη για εξετάσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν στα συνδεδεμένα λύκεια, ουσιαστικά αμφισβητείται η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης (επίπεδο παρεχόμενης εκπαίδευσης και επίπεδο αφομοίωσής της από τους μαθητές) που παρέχεται στα πρότυπα σχολεία, τουλάχιστον στη βαθμίδα του Γυμνασίου.
    2. Έχουμε την αίσθηση ότι, εάν προχωρήσει μία τέτοια μεταρρύθμιση του τρόπου εισαγωγής στα πρότυπα λύκεια, τελικά θα αποδυναμωθούν τα πρότυπα γυμνάσια, καθώς πολλοί λίγοι μαθητές της 6ης δημοτικού θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για πρότυπο γυμνάσιο, εάν γνωρίζουν ότι τρία χρόνια μετά θα αναγκαστούν να περάσουν και νέες εξετάσεις.
    3. Η επίμαχη πρόβλεψη δεν λαμβάνει υπόψη ότι το σχολείο είναι (ή πρέπει να είναι) κάτι περισσότερο από χώρος μετάδοσης γνώσεων. Είναι μία κοινότητα, της οποίας τα μέλη, παράλληλα με την απόκτηση γνώσεων, μαθαίνουν να αισθάνονται μέλη ενός συνόλου και να αναπτύσσουν σχέσεις με τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές τους, να αντιμετωπίζουν την επιτυχία αλλά και την αποτυχία, που υπάρχει και αυτή στη ζωή, όσο άριστος και εάν είναι κανείς, όση προσπάθεια και εάν καταβάλει. Η δημιουργία σχέσεων και η ανάπτυξη αυτού του αισθήματος δεν θα είναι δυνατή, όταν απειλείται (και μπορεί να πραγματοποιηθεί) μία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
    4. Είναι δε αυτονόητη η δυσμενής επιρροή στην ψυχολογία των μαθητών που θα αναγκαστούν ενδεχομένως να απομακρυνθούν από το πρότυπο σχολείο στο οποίο φοιτούσαν, αισθανόμενοι ότι «απέτυχαν», είναι «ακατάλληλοι» να συνεχίσουν στο ίδιο λύκειο, δεν είναι «εξίσου καλοί» όσο οι μέχρι πρότινος συμμαθητές και φίλοι τους κλπ. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι σε αυτό το κυνήγι της «αριστείας», οι «κυνηγοί» είναι παιδιά στην εφηβεία που ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους.
    Είναι λοιπόν αναγκαίο τα μέτρα που λαμβάνει κανείς για την βελτίωση της εκπαίδευσης να λαμβάνουν πρωτίστως υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ηλικίας των βασικών αποδεκτών των μέτρων, ήτοι των μαθητών – εφήβων. Κατά τη γνώμη μας η Πολιτεία, με την επίμαχη πρόβλεψη, δείχνει να μεριμνά για τη συγκέντρωση των καλύτερων μαθητών, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη ούτε το σκοπό του σχολείου ως «κοινότητας», ούτε, πολύ περισσότερο, την προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες της εφηβικής ηλικίας.
    5. Η προτεινόμενη νομοθετική μεταβολή έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη, εν προκειμένων ημών των γονιών και ιδίως των μαθητών, που υποβλήθηκαν σε εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα γυμνάσια μόλις πριν από δύο χρόνια, έχοντας κατά νου ότι, εφόσον επιτύγχαναν, θα μπορούσαν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους και στο συνδεδεμένο λύκειο.
    6. Ασφαλώς, η Πολιτεία, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές συνθήκες δικαιούται και οφείλει να μεταβάλει τη νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που αφορά στην εκπαίδευση.
    Ωστόσο, έχουμε την άποψη ότι, για τους λόγους που αναλύονται πιο πάνω, η επιχειρούμενη τροποποίηση στον τρόπο εισαγωγής στα πρότυπα λύκεια, συνιστά μία επέμβαση στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους, η οποία είναι δυσανάλογη προς τον επιδιωκόμενο σκοπό (δημιουργία σχολείων «αρίστων»). Είναι περαιτέρω, μία επέμβαση που δεν προβλεπόταν από το νόμο κατά το χρόνο εισαγωγής των μαθητών στο πρότυπο γυμνάσιο και δεν παρίσταται αναγκαία σε μία δημοκρατική κοινωνία, ούτε για την εθνική ή δημόσια ασφάλεια, ούτε για την οικονομική ευημερία της χώρας, ούτε για την προάσπιση της τάξης, ούτε για την πρόληψη ποινικών παραβάσεων, ούτε για την προστασία της υγείας ή της ηθικής, ούτε για την προστασία των δικαιωμάτων τρίτων. Υπ’ αυτές δε τις συνθήκες, η επίμαχη τροποποίηση αντιβαίνει στο άρθρο 8 της ΕΣΔΑ.
    Για τους παραπάνω λόγους, έχουμε την άποψη α) ότι δεν εξυπηρετεί καμία σκοπιμότητα η υποβολή των μαθητών που φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο σε εξετάσεις εισαγωγής στο συνδεδεμένο λύκειο (άρθρο 18) και β) ότι, τουλάχιστον οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπο γυμνάσιο (και στις τρεις τάξεις), θα πρέπει να εξαιρεθούν από μία τέτοια (νέα) δοκιμασία και να διατηρήσουν τη θέση τους στο συνδεμένο λύκειο, με πρόβλεψη σχετικής μεταβατικής διάταξης (άρθρο 56 β).
    Είμαστε σίγουροι ότι οι σκέψεις μας αυτές θα τύχουν της προσοχής σας.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:00 | ΓΤ

    Πόσο πολύ μας απογοητεύετε!
    Τόση προσπάθεια, τόσες ώρες διαβάσματος για να περάσουμε τα ίδια τρία χρόνια μετά.
    Μεγάλη αδικία!
    Φυσικά και δεν θα μπαίναμε σε αυτή την διαδικασία αν το γνωρίζαμε από την αρχή.

  • 4 Μαΐου 2020, 18:53 | Βασιλης Αθανασιαδης

    Δεν πρέπει οι μαθητές του προτυπου Γυμνασίου να δίνουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο πρότυπο Λύκειο.

  • 4 Μαΐου 2020, 18:36 | Δήμος Κουτσοστάθης

    Ως μαθητής που ήδη φοιτά σε Πρότυπο σχολείο , θα ήθελα να εκφράσω την δυσαρέσκεια μου όσον αφορά την απόφαση της επανεξέτασης των μαθητών που έχουν αποφοιτήσει από κάποιο πρότυπο Γυμνάσιο για την εγγραφή τους στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο .
    Καταρχάς , η απόφαση αυτή αδικεί πλήρως όχι μόνο τους μαθητές αυτούς καθώς η είσοδος τους σε ένα Πρότυπο Γυμνάσιο επιβεβαίωνε την εγγραφή τους στο αντίστοιχο πρότυπο λύκειο . Το γεγονός ότι αυτό το δικαίωμα στερείται δημιουργεί ένα χάσμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σχολικό σύστημα και τους μαθητές αυτούς , οι οποίοι στην περίπτωση που δεν επιτύχουν στην επανεξέταση αναγκάζονται να επιστρέψουν σε άλλα σχόλια. Η απαραίτητη διεκδίκηση μίας θέσης που έχει ήδη κερδηθεί από ένα άτομο θεωρείται κατά την γνώμη μου ασέβεια από το κράτος τόσο στους μαθητές όσο και στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.
    Επιπλέον , οι μαθητές που επηρεάζονται από την εξέταση είναι ή έστω η πλειονότητά τους) άριστοι τόσο σε επιδόσεις όσο και σε ικανότητες . Μάλιστα , υπάρχουν αρκετές περιστάσεις όπου μαθητές προτύπων έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς όχι μόνο πανελλήνιους αλλά και παγκόσμιους . Με την απόφαση αυτή , το κράτος και το εκπαιδευτικό σύστημα «απορρίπτουν» τέτοιους μαθητές , πολλοί από τους οποίους εμπιστεύτηκαν το δημόσιο σύστημα απορρίπτοντας υποτροφίες σε ιδιωτικά σχολεία και εγγράφοντας τους εαυτούς τους στο πρόγραμμα των προτύπων .
    Συνοψίζοντας , οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε πρότυπα Γυμνάσια θα έπρεπε να συνεχίσουν να έχουν το δικαίωμα να εγγράφονται στο συνδεδεμένο με το Γυμνάσιό τους Πρότυπο λύκειο ακόμα και ύστερα από την εξέταση της επίδοσης τους κατά την τελευταία σχολική χρόνια . Η «υπόσχεση» του κράτους να συνεχίσει να παραμένουν οι μαθητές των προτύπων δεν θα έπρεπε να αναθεωρηθεί και ομοίως θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί το υπάρχον ζήτημα των επόμενων φοιτούντων στα Γυμνάσια , οι οποίοι επίσης δεν θα έπρεπε να επανεξετάζονται για να έχουν πρόσβαση στο Πρότυπο Λύκειο .

  • 4 Μαΐου 2020, 18:33 | Ε.Δ

    πο τα σχόλια του άρθρου φαίνεται πόσο λάθος είναι.Είναι λάθος και άδικο και ειδικά για τα παιδιά της Α και Β γυμνασίου δεν πρέπει να ισχύει.Και θα κάνουμε ότι περνάει απο το χέρι μας για να μας ακούσετε και να το αναθεωρήσετε.

  • 4 Μαΐου 2020, 18:18 | Διονύσης Μ.

    Είμαι μαθητής της α’ τάξης σε πρότυπο γυμνάσιο. Πέρυσι έχασα τις βόλτες και το παιχνίδι με τους φίλους μου για να προετοιμαστώ για τις εξετάσεις. Φέτος κάθε μέρα χάνω χρόνο για να μετακινηθώ από και προς το σχολείο μου που βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι μου. Διαβάζω πιο πολλές ώρες σε σύγκριση με τους παλιούς συμμαθητές μου που πάνε στο σχολείο της γειτονιάς μου, μιας που είναι πολύ περισσότερες και πιο δύσκολες οι εργασίες που μας βάζουν. Όμως συνεχίζω με όρεξη γιατί πιστεύω ότι βρίσκομαι σε ένα σχολείο που μου προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και φαίνεται πως τα καταφέρνω μιας και στο πρώτο τετράμηνο αρίστευσα.
    Τώρα έχω απογοητευτεί με την προοπτική ότι για να παραμείνω στο σχολείο μου με τους νέους φίλους – συμμαθητές μου θα πρέπει τελικά να ξαναδώσω εξετάσεις στο Λύκειο. Αν το ήξερα από πέρυσι δεν θα έμπαινα στον πραγματικά μεγάλο κόπο να δώσω καν εξετάσεις. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον εαυτό μου να αλλάζω σχολείο και να ψάχνω για φίλους κάθε τρία χρόνια!

  • 4 Μαΐου 2020, 18:05 | Στέλλα Τσιτσούλα

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες που αυτή τη στιγμή φοιτούν στα Πρότυπα σχολεία έχουν επιλεγεί μεταξύ ενός πολύ μεγάλου αριθμού υποψηφίων με βάση τις επιδόσεις τους σε εισαγωγικές εξετάσεις. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο, τα Πρότυπα σχολεία έχουν δημιουργηθεί για να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία αυτά είναι ήδη άριστοι μαθητές και μαθήτριες καθώς το κράτος τους έχει υποβάλλει σε αντίστοιχες απαιτητικές εξετάσεις όπου απέδειξαν την αριστεία τους.
    Δεν χρειάζονται λοιπόν και άλλες εξετάσεις για να αποδείξουν αυτά τα παιδιά την αριστεία τους. Αυτό που χρειάζεται είναι το κράτος να καλλιεργήσει και να ενισχύσει το Πρότυπο σχολείο με δράσεις και υλικό τέτοιο έτσι ώστε το ίδιο να ενισχύει αυτή την ήδη άριστη εικόνα του μαθητή και της μαθήτριας και να το επιβραβεύει να φτάνει καθημερινά πιο κοντά στους στόχους του ξεκινώντας από τη στιγμή που μπαίνει στο σχολείο, μέχρι που θα βγει από αυτό βάσει νόμου.
    Παρακαλώ να αναθεωρήσετε το άρθρο 18 και 56 που αφορά την εισαγωγή μαθητών πρότυπων γυμνασίων στα διασυνδεδεμένα πρότυπα λύκεια με εξετάσεις. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να ενισχύσετε το άγχος των παιδιών, ειδικά σε μία τόσο κρίσιμη ηλικιακή ομάδα, αυτή της εφηβείας, όπου τόσο σημαντικές ανατροπές, μπορούν να επιφέρουν αλυσιδωτά προβλήματα σε όλα τα επίπεδα. Αν δηλαδή τα άριστα παιδιά που ήδη φοιτούν στα σχολεία αυτά (Α και Β Γυμνασίου σήμερα), δεν καταφέρουν να κερδίσουν τη θέση τους μετά το Γυμνάσιο στο συνδεδεμένο (μέχρι τώρα) Πρότυπο Λύκειο, πως θα χαρακτηριστούν στη συνέχεια αυτοί οι «άριστοι αποκλεισμένοι»;
    Είμαι υπέρ των ίσων ευκαιριών για όλους. Και τα παιδιά που φοιτούν ήδη στα σχολεία αυτά, επάξια είναι εκεί όχι από τύχη αλλά από προσπάθεια και αξία. Οι ευκαιρίες αυτές όμως πρέπει να βασίζονται σε συγκεκριμένους όρους και κανόνες που να τηρούνται και από τις δύο πλευρές. Δεν νομίζω λοιπόν πως αυτά τα παιδιά έχουν παραβεί κάποιον από τους κανόνες και τους όρους που είχατε θέσει κατά την εισαγωγή τους. Γιατί λοιπόν τους αλλάζετε τώρα μονόπλευρα;

  • 4 Μαΐου 2020, 18:03 | Γιώργος Χατζηδημητρίου

    Κα Υπουργέ, Κ. κ. Εισηγητές του Νομοσχεδίου,

    Έτσι αντιλαμβάνεστε λοιπόν την αριστεία; Ως κάτι που μετράμε και ξανά μετράμε με δίωρα τεστ σε δυο-τρία γνωστικά αντικείμενα ή κάποιες δεξιότητες (άγνωστο ποιες προς το παρόν); Έτσι προσδιορίζετε το «διαρκές» της αριστείας;

    Πού είναι η αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, η ενίσχυση και εκσυγχρονισμός των εκπαιδευτικών μέσων, η ενδυνάμωση των ομίλων, ερευνητικών πρωτοβουλιών και άλλων νησίδων αριστείας; Πού είναι οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και η προώθηση της καινοτομίας;

    Για την αρχική επιλογή των μαθητών για τα Πρότυπα Γυμνάσια, δεν διαφαίνεται άλλος αξιόπιστος και δίκαιος τρόπος επιλογής από κάποιου είδους εξετάσεις. Και εκεί βέβαια θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς τρόπους βελτίωσης, ώστε να μην είναι τόσο ψυχοφθόρα αυτή η διαδικασία των «μίνι πανελλήνιων», αλλά δεν βλέπω να σας απασχόλησε ιδιαίτερα αυτό το θέμα.

    Γιατί όμως τιμωρούνται οι μαθητές που αρίστευσαν στις εισαγωγικές του Γυμνασίου, παρακολουθούν με σοβαρότητα και επιμέλεια τα Πρότυπα Γυμνάσια και «αποτύχουν» για ελάχιστα μόρια στις νέες εισαγωγικές εξετάσεις για τα Λύκεια (κάτω από πρωτόγνωρο άγχος και πίεση, και συναγωνιζόμενοι με πλήθος άλλων παιδιών που επίσης αριστεύουν στα σχολεία τους και είναι καθόλα άξια) με υποχρεωτική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στο μέσο της εξαετούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Με ποιο τρόπο ακριβώς προάγεται έτσι η αριστεία και πως ενισχύεται ο ρόλος και η αποστολή των Προτύπων Σχολείων με αυτή τη τιμωριτική για τους μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων διαδικασία;

    Και αν για εσάς έτσι προάγεται η αριστεία, γιατί τότε να μην επιλέγουμε με τον ίδιο τρόπο τους «πιο άριστους» από του άριστους κάθε χρόνο με τέτοιες εξετάσεις;

    Γιατί δεν εστιάζετε στην επέκταση της δυνατότητας εισαγωγής επιπλέον μαθητών στα Πρότυπα Λύκεια (μέσω περισσότερων πρόσθετων τμημάτων στα υπάρχοντα και στα νέα Πρότυπα Λύκεια), ώστε να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και σε περισσότερα άριστα παιδιά εφόσον το επιθυμούν, χωρίς να τιμωρείτε κανέναν;

    Γιώργος Χ.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:55 | Θ.Β

    Αξιοτιμη κυρια υπουργε
    παρακαλω τεκμηριωστε για ποιον λογο θα πρεπει οι ηδη φοιτουντες μαθητες της α και β προτυπου γυμνασιου να δωσουν εξετασεις για να κατοχυρωσουν την ηδη κατοχυρωμενη θεση τους στο συνδεδεμενο προτυπο λυκειο;Υπαρχει νομικο πλαισιο και ισχυει μεχρι σημερα 4 μαιου 2020 που προβλεπει την αυτοδικαιη εισαγωγη αυτων των μαθητων στο συνδεδεμενο προτυπο λυκειο.Ζουμε σε δημοκρατικη χωρα και οχι σε ολοκληρωτικα καθεστωτα για να αφαιρουμε με αναδρομικη ισχυ κεκτημενα δικαιωματα.Μην ξεχνατε βεβαια και την αγαπημενη φραση του πρωθυπουργου:στην δημοκρατια δεν υπαρχουν αδιεξοδα.

    Αυτος που εχει παρωπιδες και οδηγει αναποδα στην εθνικη οδο θεωρει οτι ολοι οι υπολοιποι οδηγοι οδηγουν αναποδα.
    Εαν δε επιμεινει να οδηγει αναποδα η συγκρουση ειναι αναποφευκτη.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:39 | ΒΙΚΥ Κ.

    Μετά τις εκλογές του Ιουλίου θεωρήσαμε ότι είχαμε κάνει την σωστή επιλογή σχολείου καθώς θα αναβαθμίζατε τα πρότυπα σχολεία.

    Από πότε η ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού αποτελεί αναβάθμιση στην παιδεία?
    Περιμέναμε επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανανέωση του υλικοτεχνικού υλικού, διεύρυνση απογευματινών ομίλων, εκπαιδευτικές εκδρομές, προτροπή για μεγαλύτερη συμμετοχή σε διεθνείς διαγωνισμούς κ.λ.π.

    Σε τι ακριβώς θα ωφελήσει η ανανέωση μαθητών στο Λύκειο, όταν τα παιδιά θα πρέπει πλέον να επικεντρωθούν στις Πανελλήνιες και δεν θα έχουν μυαλό για την ενίσχυση του προτύπου της αριστείας (όπως εσείς αναφέρετε).

    Πώς θα νιώσει το κάθε παιδάκι που ενδεχομένως να έχει αποτύχει στις εισαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου και θα πρέπει σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία των 15 ετών να αναζητήσει νέους φίλους και να προσπαθήσει να ενταχθεί σε μια καινούργια μαθησιακή κοινότητα με την ρετσινιά του αποτυχημένου – πρώην αριστούχου?

    Με εκτίμηση
    Μαμά μαθητή Α’ Γυμνασίου Ευαγγελικής

  • 4 Μαΐου 2020, 17:37 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

    Αξιότιμη κ. υπουργός

    Αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη και αδικαιολόγητο αιφνιδιασμό για τις οικογένειες των μαθητών του σχολείου μας, του Προτύπου Γυμνασίου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, η απόφασή σας για καθιέρωση διαγωνιστικών εξετάσεων για εισαγωγή στην Α’ Λυκείου, όπως αυτή η απόφαση παρουσιάζεται στο νομοσχέδιο που φέρνετε.

    Διαφωνούμε σε αυτή σας την απόφαση, χωρίς πιθανότητες να κάνουμε πίσω, για τους ακόλουθους λόγους.

    1. Με την απόφασή σας, οδηγείτε τα παιδιά μας σε τρεις βαριές διαγωνιστικές διαδικασίες μέσα σε έξι χρόνια:
    – Μία για να εισαχθούν στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου.
    – Μία για να εισαχθούν από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου.
    – Ακόμη μία για να εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο.
    Λάβετε επίσης υπ’ όψιν, ότι κάθε χρονιά εν όψει καθεμιάς από αυτές τις τρεις εξετάσεις, θα είναι ταυτόχρονα και χρονιά εντατικής φροντιστηριακής προπαρασκευής. Σε βάρος της παρακολούθησης του τακτικού σχολικού προγράμματος και σε κόστος του προϋπολογισμού κάθε οικογένειας. Ενώ λοιπόν ήδη οι οικογένειες υφίστανται έξοδα και τα παιδιά κάνουν εντατικά φροντιστήρια για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου του Προτύπου και στο πέρας της εξαετούς Δευτεροβάθμιας, για τις Πανελλαδικές, θέλετε να παρεμβάλλεται ακόμη μία τέτοια χρονιά;

    2. Με την απόφασή σας, το Πρότυπο Σχολείο, από υπερτοπικό που είναι μέχρι σήμερα ως προς την προέλευση των μαθητών, θα μετατραπεί σε ένα τοπικό σχολείο της γειτονιάς.
    Εξηγούμε το γιατί.
    Ποιος μαθητής από Πέραμα, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλό, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Παλαιό Φάληρο, Αιγάλεω, Περιστέρι κ.ο.κ.., θα μπει στη διαδικασία να θέσει υποψηφιότητα για την Α’ Γυμνασίου της Ιωνιδείου, ενώ υπάρχει πιθανότητα, με βάση την απόφασή σας, στην Α’ Λυκείου να επιστρέψει στην γειτονιά του αν δεν τα καταφέρει στις εξετάσεις; Το πιο πιθανό (λαμβανομένου επίσης υπ’ όψιν το γεγονός ότι τα κόστη των υπερτοπικών μετακινήσεων βαραίνουν πάντα τις οικογένειες) είναι να ενδιαφερθούν, ευθύς εξαρχής, κυρίως παιδιά μέσα από τη δημοτική έδρα του σχολείου.
    Επομένως, κατά τρόπο έμμεσο αλλά καθοριστικό, θα μετατρέψετε το σχολείο από υπερτοπικό σε τοπικό.
    Σημειώστε όμως ότι η υπερτοπικότητα, συνδυαζόμενη με κοινωνικές προσμίξεις, είναι από τα κύρια θετικά γνωρίσματα του Προτύπου τα οποία το καθιστούν ξεχωριστό και ιδιαίτερο.

    3. Με την απόφασή σας, αποκλίνετε από τις καλές πρακτικές και τα παιδαγωγικά πρωτόκολλα που ισχύουν στην Ευρώπη και στον εξελιγμένο ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά κόσμο, δεδομένου ότι η πιθανή αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος καταμεσής της εξαετούς πορείας ενός μαθητή μέσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό βάρος της αποτυχίας. Επίσης, προκαλεί το ηθικό, ψυχικό, συναισθηματικό φορτίο μίας νέας ένταξης, προσαρμογής και κοινωνικοποίησης σε ένα νέο πλαίσιο. Ενώ με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα και επί δεκαετίες, είναι συνήθως συνδεδεμένη με την έννοια της τιμωρίας και της αποβολής, της αποπομπής και του εξοστρακισμού.

    4. Ειδικά για τους μαθητές που έχουν ήδη καταφέρει, πέρσι και πρόπερσι τον Ιούνιο, να εισαχθούν σε Πρότυπο και αυτή τη στιγμή είναι μαθητές της Α’ και της Β’ Γυμνασίου, τους αλλάζετε τους όρους των σπουδών τους και της πορείας τους ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει την εξαετή τους φοίτηση μέσα στη Δευτεροβάθμια. Αν γνώριζαν οι οικογένειες των σημερινών μαθητών Α’ και Β’ Γυμνασίου, ότι θα ερχόσασταν εσείς με την απόφασή σας να κατασκευάσετε συνθήκες και πιθανότητες διακοπής της φοίτησής τους εντός του ίδιου σχολείου, ίσως να μην εξέθεταν τα παιδιά τους καν στη διαδικασία των εισαγωγικών για την Α’ Γυμνασίου, πόσο μάλλον εφόσον, όπως εξηγούμε και στο 1ο επιχείρημα, θα ακολουθούσαν εξετάσεις για την Α’ Λυκείου και για τις Πανελλαδικές. Έτσι όμως, θα μειώνονταν κάθετα το γενικότερο ενδιαφέρον και η γενικότερη ζήτηση για εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου και τα Πρότυπα θα μαράζωναν. Αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι εσείς, που είχατε και έχετε υψώσει ως σημαία της πολιτικής σας τα Πρότυπα, δέχεστε να είστε η Υπουργός που θα είχαν αυτή την κατάληξη οι αποφάσεις της.
    Εν πάση περιπτώσει, οι μονομερείς και άνευ διαλόγου ανατροπές σε μία πορεία που τα παιδιά μας έχουν ήδη ξεκινήσει, εγείρει σοβαρά ζητήματα νομικού ενδιαφέροντος για τα οποία ήδη ενημερωνόμαστε σχετικά με το πώς είναι δυνατό να τα προωθήσουμε αρμοδίως και να τα υπερασπιστούμε.
    Ενισχυτικό στοιχείο ως προς το πόσο αμφισβητήσιμη, από νομική σκοπιά, είναι η απόφασή σας, αποτελεί το γεγονός ότι ενώ σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα προάγονται από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου κανονικά με τη βαθμολογία τους, ειδικά για τα Πρότυπα βάζετε εξετάσεις.

    Εν κατακλείδι…

    Στη μέση μίας κρίσης πανδημίας, με μικρές δυνατότητες -λόγω περιορισμού μετακινήσεων- για εκ του σύνεγγυς επαφές και συναντήσεις ή τυχόν κινητοποιήσεις εκ μέρους μας, φέρνετε ένα νομοσχέδιο που αναστατώνει χιλιάδες οικογένειες και που κατά την άποψή μας λειτουργεί de facto υπονομευτικά σε βάρος των Προτύπων.
    Αν κάνατε από την αρχή διάλογο, στον οποίο πάντα ήμασταν και είμαστε ανοικτοί και τον επιδιώκουμε, θα βλέπατε ότι θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στα περισσότερα ζητήματα αναφορικά με τα Πρότυπα, πλην εκείνου των εξετάσεων που για εμάς αποτελεί κόκκινη γραμμή.
    Κατά το παρελθόν, όσες κυβερνήσεις πραγματικά ήθελαν και πραγματικά στήριζαν τα Πρότυπα, έκριναν ως επαρκές και ικανοποιητικό κριτήριο επιλογής μαθητών για τις εξαετείς τους σπουδές σε Γυμνάσιο και Λύκειο, τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου. Δεν κατανοούμε γιατί εσείς κρίνετε διαφορετικά!

    Σας απευθυνόμαστε, εκπροσωπώντας τους γονείς ενός Προτύπου Γυμνασίου το οποίο, το Υπουργείο Παιδείας άφησε δίχως κάλυψη καθηγητών σε πρωτεύοντα μαθήματα ακόμη και μέχρι το Δεκέμβριο και που στεγάζεται σε ένα σχολικό κτίριο παλιό, προβληματικό και απροσπέλαστο για μαθητές και καθηγητές ΑμΕΑ.
    Επαφιόμαστε όμως στις καλές σας, όπως ειλικρινά πιστεύουμε, προθέσεις και σας καλούμε να μην επιμείνετε σε αποφάσεις και επιλογές οι οποίες δεν είναι σωστές και θα μας βρουν μαχητικά αντίθετους και ανθιστάμενους, εμάς τους γονείς της Ιωνιδείου, αλλά πιστεύουμε και τους γονείς από τα υπόλοιπα Πρότυπα.

    Με εκτίμηση
    Το Δ.Σ.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:28 | Γ.ΤΚ

    Αξιότιμη κα Υπουργέ
    Είμαι συγγενής μαθήτριας που φοιτά στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων.
    Η ανιψιά μου, αριστούχα μαθήτρια, τόσο στο δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο με διακρίσεις σε πανελλήνιους εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς έδωσε απαιτητικές εξετάσεις για το σχολείο στο οποίο πέρασε τελικά και στο οποίο ήξερε ότι θα ολοκληρώσει τη σχολική της ζωή (γυμνάσιο-λύκειο).
    Με το συγκεκριμένο άρθρο 18 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου σας, καθώς δεν εξαιρείτε με μεταβατικές διατάξεις τα παιδιά που ήδη φοιτούν στην Α’ και Β’ Γυμνασίου, υποβάλλετε αιφνιδιαστικά τα παιδιά σε νέες εξετάσεις όπου θα πρέπει τελικά να αποδείξουν εκ νέου, την αριστεία τους, την οποία τελικά δεν βλέπω να επιβραβεύετε. Κρίμα.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:24 | Μαρία Τ.

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    Αξιότιμη κα Υφυπουργέ,

    Το άρθρο 18 αιφνιδίασε όχι μόνο τους ενδιαφερόμενους μαθητές και οικογένειές τους, αλλά και απόφοιτους, εκπαιδευτικούς και άλλους πολίτες που αντιλήφθηκαν τη συγκεκριμένη διάταξη.
    Διαβάζοντας τα σχόλια αποτυπώνονται η απορία, η ματαίωση και η ανάγκη προσφυγής στην αίσθηση δικαίου. Επιχειρήματα παιδαγωγικά, κοινωνικά, νομικά κατατέθηκαν – όλα ενάντια στην εφαρμογή αυτού.
    Παρακαλώ αξιολογήστε τα αντανακλαστικά κυρίως των παιδιών να διεκδικήσουν το σχολείο τους. Παιδιών που επενδύουν, χωρίς καμία επιπλέον στήριξη από το κράτος (κάτι που ισχύει για τα καλλιτεχνικά ή μουσικά σχολεία) τα όνειρα και τις προσπάθειές τους στο αγαθό της παιδείας. Παιδιών που διακρίνονται με την υποστήριξη των καθηγητών τους σε πανελλήνιους και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, όχι από αγωνία απόδειξης της αριστείας τους, αλλά από φιλομάθεια και κίνητρο για υψηλούς στόχους.
    Μην απογοητεύσετε αυτά τα παιδιά. Κι αν το κάνετε σκεφτείτε πως θα παρουσιάσετε το ενδεχόμενο αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος σε μαθητές που θα βιώσουν ως ποινή την επιλογή τους να αριστεύσουν.
    Σε μία περίοδο κρίσης και αγωνίας λόγω COVID, το Άρθρο 18 επέτεινε το άγχος για τη συνέχεια του σχολείου, στην κατά τα άλλα διακεκριμένη ομάδα των μαθητών των προτύπων γυμνασίων.
    Κα Κεραμέως, κα Ζαχαράκη, ο αιφνιδιασμός και η αμφισβήτηση δεν καλλιεργούν την εμπιστοσύνη – σχέση για την οποία όλοι, κράτος και πολίτες προσπαθήσαμε πολύ και αποτέλεσε τη σανίδα σωτηρίας της χώρας μας κατά την κρίση της παγκόσμιας πανδημίας. Εμπιστευτείτε τα πρότυπα σχολεία, αναγνωρίστε τη δυναμική των μαθητών τους και στηρίξτε το όνειρό τους που είναι το σχολείο τους. Κόπιασαν άλλωστε γι’ αυτό και τώρα μέσω της διαβούλευσης αγωνίζονται σθεναρά για να το κρατήσουν.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:20 | ΣΤ

    Αξιότιμη κα Υπουργέ
    Η κόρη μου είναι μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου Προτύπου Γυμνασίου.
    Πριν 2 χρόνια όταν η ίδια αποφάσισε από το δημόσιο δημοτικό σχολείο που αποφοίτησε με άριστα, να δώσει εξετάσεις για το πρότυπο γυμνάσιο, πάσχισε μαζί με τα μαθήματα του σχολείου και όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες, να καλύψει διαβάζοντας και μελετώντας για να πετύχει την εισαγωγή της στο εν λόγω σχολείο. Τη βοηθούσαμε όλοι ποικιλότροπος στην οικογένεια να καταφέρει το στόχο της.
    Ξοδεύτηκαν χρήματα, πολύτιμος ελεύθερος χρόνος, χρήματα που δεν περίσσευαν, αλλά κυρίως κόπος από όλα τα παιδιά για να ανταπεξέλθουν στις ομολογουμένων απαιτητικές και αδιάβλητες εξετάσεις.
    Πριν δύο χρόνια είδε όλο τον κόπο της να βρίσκει τόπο και ουσία. Σήμερα, με το νέο νομοσχέδιο, το σχολείο που αγάπησε και πίστευε ότι θα τη συντροφεύει μέχρι το τέλος των μαθητικών της χρόνων, βλέπει τελικά ότι μετατρέπεται σε ένα πεδίο δράσης λαμπρό για τα φροντιστήρια προετοιμασίας, κάθε 3 χρόνια και όλα τα όνειρά της να καταρρέουν.
    Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα ίδια αυτά παιδιά που έχουν περάσει στις εξετάσεις με το σπαθί τους, γίνονται τώρα πειραματόζωα, όπου δοκιμάζεται η ψυχική τους υγεία, και όχι τελικά το γνωστικό τους επίπεδο, που αποδεδειγμένα το έχουν υψηλό.
    Οι μαθητές που εισήχθησαν, κατόπιν απαιτητικών και αδιάβλητων εξετάσεων, και φοιτούν σήμερα στις α΄ και β΄ τάξεις των προτύπων Γυμνασίων, και που μέχρι και πριν λίγο γνωρίζαμε ότι εγγράφονται στα αντίστοιχα συνδεδεμένα πρότυπα Λύκεια αυτοδίκαια, θα πρέπει να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο. Δεν μπορεί να ανατρέπεται αιφνιδίως, η σχολική πορεία των μαθητών που ήδη φοιτούν σε ένα σχολείο.
    Όπως εσείς η ίδια δηλώσατε προεκλογικά, η λογική σας είναι ότι πριν από οποιαδήποτε αλλαγή, χρειάζεται λεπτομερής – πρωτίστως στρατηγικός – σχεδιασμός, χρειάζεται να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να έχουν υποβληθεί υλοποιήσιμες προτάσεις και, φυσικά, ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής. Για αυτούς τους μαθητές που προαναφέρω (της α και β τάξης του γυμνασίου) πως ακριβώς ορίζεται το στάδιο προσαρμογής;
    Με την αιφνιδιαστική παρουσίαση του νομοσχεδίου, για γονείς και μαθητές, εν μέσου μάλιστα μιας πολύ δύσκολης περιόδου με την υγειονομική κρίση που πλήττει τον πλανήτη, και την εκπαιδευτική διαδικασία να έχει πάει πίσω τουλάχιστον 2 μήνες;
    Το σύστημα εισαγωγής που προτείνετε για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στα πρότυπα, θα αλλάξει συθέμελα τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους.
    Καταλήγοντας, θα ήθελα να επανεξετάσετε το ζήτημα και να προβείτε σε βελτιωτικές κινήσεις με κατάργηση των εξετάσεων, ειδικά για αυτά τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε ανάλογα σχολεία.
    Η αριστεία στην παιδεία, είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορείτε να κάνετε, αλλά και η επιβράβευση αυτής της αριστείας, είναι αντίστοιχα σημαντική και θα πρέπει να έχει συνέχεια και κυρίως συνέπεια από το κράτος.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:04 | εικοσι εξι

    ΜΠΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ

  • 4 Μαΐου 2020, 17:03 | εικοσι πεντε

    δεν ηξερα οτι ηρθε ο καιρος για ηλιθιες ιδεες! ευχαριστω για την υπενθυμιση

  • 4 Μαΐου 2020, 17:02 | εικοσι τεσσερα

    Θέλω πραγματικά να μάθω ποιος σκεφτηκε μια τοσο εξυπνη ιδεα… Να τον συγχαρω… (ειρωνεια σε περιπτωση που δε το καταλαβει η κυβερνηση..)

  • 4 Μαΐου 2020, 17:01 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Α.

    Ως γονείς μαθήτριας που φοιτά σε Πρότυπο Γυμνάσιο δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο άρθρο 18 του Νομοσχεδίου.

  • 4 Μαΐου 2020, 17:01 | εικοσι τρια

    εγω καλα ειμαι στο σχολειο μ παντωσ… δε χρειαζομαστε αλλαγη οι μαθητεσ… αλλοι χρειαζονται

  • 4 Μαΐου 2020, 17:00 | εικοσι δυο

    Ειστε αδικοι

  • 4 Μαΐου 2020, 16:59 | εικοσι ενα

    λιγο ακυρο δεν ειναι αυτο?λάικ, προσέξτε μη κολλήσουμε κορονοιό εκεί πέρα και μετά κάντε αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα

  • 4 Μαΐου 2020, 16:57 | είκοσι

    είστε τυχεροί αν βρεθεί 1/100 να το υποστηρίζει αυτό το πράγμα. ΑΙΣΧΟΣ

  • 4 Μαΐου 2020, 16:56 | δεκαεννιά

    Είμαι σίγουρη ότι οι πολίτες του αύριο θα το λατρέψουν αν τους το κάνετε αυτό!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:55 | δεκαοχτώ

    ναι εχω μια καλυτερη ιδεα…
    ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΕΜΑΣ

  • 4 Μαΐου 2020, 16:53 | Α.Ξ

    Αξιότιμη Κα Υπουργέ,
    είμαι μητέρα τριών παιδιών. Ο μεγάλος μου γιος φοιτά στη Β΄τάξη του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων. Τα δίδυμα μικρότερα παιδιά μου φοιτουν στην Δ΄τάξη στο δημόσιο δημοτικό σχολείο της γειτονιάς μας… Μέχρι τώρα ανυπομονούσαν να δώσουν και αυτά εξετάσεις για να πάνε «στο καταπληκτικό σχολείο» του αδελφού τους, όπου μαθαίνει ενδιαφέροντα πράγματα, συμμετέχει σε ομίλους φωτογραφίας, αστρονομίας, ρομποτικής, κάνει παρέα με τα καλύτερα παιδιά και, παρά το σκληρό διάβασμα που έχει, περνά υπέροχα…. Εξάλλου, όπως και ο αδελφός τους, έτσι και εκείνα είναι άριστοι μαθητές και πρώτοι στις ξένες γλώσσες… Είμαι πολύ ευτυχισμένη γιατί και τα τρία παιδιά μου διψούν να μάθουν, να προχωρήσουν σωστά, να σπουδάσουν αυτό που ονειρεύονται… Όμως, όλα αυτά μέχρι να πληροφορηθούμε οικογενειακώς για τις νέες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου προς διαβούλευση. Η αισιοδοξία μας χάθηκε, το μέλλον όλων των παιδιών αβέβαιο… Ο μεγάλος μου γιος είναι απελπισμένος. Τα μικρότερα παιδιά μου δεν θέλουν πια να δώσουν εξετάσεις για το «υπέροχο σχολείο» του αδελφού τους.. Η ερώτηση των παιδιών μου: «Γιατί μαμά τα αλλάζουν τώρα όλα; Κι εμείς δηλαδή θα δώσουμε εξετάσεις και στο Λύκειο;». Πραγματικά δεν ξέρω τι να απαντήσω, γιατί δεν έχω κι εγώ αντιληφθεί τη δική σας επιχειρηματολογία , αν υπάρχει…. Οδεύουμε προς υποβάθμιση των προτύπων σχολείων, ελπίζω να το καταλαβαίνετε…. Όλο και μικρότερη θα είναι από εδώ και έπειτα η συμμετοχη των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα πρότυπα σχολεία… Θα καταφύγουν στα – τις περισσότερες φορές – υποβαθμισμένα δημόσια σχολεία της περιοχής τους ή – για όσους μπορούν να «αγοράσουν» την εκπαίδευση των παιδιών τους – σε πανάκριβα και υπερτιμημένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια… Εκτός αν αυτός ήταν ο στόχος του νομοσχεδίου εξαρχής… Δεν θέλω να είμαι επικριτική ούτε καχύποπτη, αλλά σας εξέφρασα με το παρόν σχόλιο την ανθρώπινη αλήθεια όλων των παιδιών που φοιτούν ή θέλουν να φοιτήσουν σε Πρότυπα Σχολεία…
    Ελπίζουμε, όσο περνούν οι ημέρες της διαβούλευσης, να έχετε συνειδητοποιήσει από τα χίλια + σχόλια, τί πάτε να κάνετε και να το σταματήσετε… Έτσι κι αλλιώς θα σας σταματήσουμε εμείς όπως μπορούμε.
    Με εκτίμηση

  • 4 Μαΐου 2020, 16:53 | δεκαεπτά

    Πρ0Τ1Νω ΔιΑγΩΝ1σμΑτΑ Κά8Ε ΜΕρα!1!1!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:53 | δεκαέξι

    και μόνο που σκεφτήκατε ότι θα ήταν καλή ιδέα είναι απογοητευτικό..

  • 4 Μαΐου 2020, 16:52 | δεκαπέντε

    Δε με διώχνεται από το σχολείο μου!

  • 4 Μαΐου 2020, 16:51 | δεκατέσσερα

    Καθώς βλέπετε την αντίδραση του κόσμου, γιατί δεν αποσύρεται το άρθρο να ηρεμήσουμε επιτέλους?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:50 | δεκατρία

    Γιατί άτομα που δεν έχουν φοιτήσει σε πρότυπα να κάνουν τις αλλαγές σε αυτά?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:50 | Ενεργή πολίτης

    Πιστεύω ότι οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων πρέπει να εγγράφονται χωρίς εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια καθώς το Γυμνάσιο και το Λύκειο ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, αλλιώς η Γ’ Γυμνασίου θα μετατραπεί σε έτος προπαρασκευής για τις εισαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου, με όποιο οικονομικό και ψυχολογικό αντίκτυπο για τα παιδιά και τις οικογένειές τους…

  • 4 Μαΐου 2020, 16:49 | έντεκα

    Αρνούμαι να ξαναδώσω εξετάσεις για το σχολείο μου

  • 4 Μαΐου 2020, 16:48 | δέκα

    Άμα είχατε παιδιά σε τέτοια σχολεία δε θα σκεφτόσασταν καν τέτοια πράγματα

  • 4 Μαΐου 2020, 16:47 | εννιά

    Πάτε καλά? Σε τι σας φταίνε τα 13χρονα και τα 14χρονα?

  • 4 Μαΐου 2020, 16:46 | οχτώ

    Και τώρα σοβαρά θα μας βάλετε και άλλες εξετάσεις? Δώστε εσείς 7 μαθήματα+ άλλα 7 διαγωνίσματα+2 στις εισαγωγικές που θέλετε+άλλα 14 διαγωνίσματα για πρώτο τετράμηνο+20 απροειδοποίητα τεστ+εξετάσεις ξένων γλωσσών και μετά μιλάμε

  • 4 Μαΐου 2020, 16:44 | επτά

    Άμα σας πειράξαμε με τον οποιοδήποτε τρόπο, αυτή η τιμωρία δε θα λύσει το θέμα σας