1. Η εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.
2. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να καταθέσει αίτηση και να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ.. Η συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του μαθητή. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η κατάθεση της αίτησης της παρούσας δεν αποκλείει την συμμετοχή του αιτούντος στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ., σύμφωνα με την παρ. 5.
3. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου ή της Α΄ Λυκείου Π.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως Π.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως Π.Σ..
4. Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, το χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας χωρίς κλήρωση ή με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν σε επόμενη τάξη. Οι κληρώσεις του προηγούμενου εδαφίου γίνονται με ευθύνη των οργάνων διοίκησης του σχολείου. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως ΠΕΙ.Σ. για την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, Γυμνασίου ή Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. και εφεξής.
5.Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ένα ΠΕΙ.Σ.. Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης του μαθητή για την πλήρη φοίτησή του και για τη συμμετοχή του στους ομίλους βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική του μέριμνα ή τον γονέα που έχει την επιμέλεια. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν αποκλείει την εκ μέρους του ενδιαφερομένου υποβολή αίτησης για να συμμετάσχει στις εξετάσεις για εισαγωγή σε ένα Π.Σ., σύμφωνα με την παρ. 2.
6. Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο, την Α` Δημοτικού, την Α΄ Γυμνασίου και την Α΄ Λυκείου ΠΕΙ.Σ. για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της. Η εισήγηση του προηγούμενου εδαφίου δεν απαιτείται σε περίπτωση ίδρυσης ή χαρακτηρισμού ενός σχολείου ως ΠΕΙ.Σ. για το πρώτο έτος λειτουργίας του ως ΠΕΙ.Σ..
7. Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ., σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας γίνεται χωρίς να διενεργηθεί επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας. Κατά τα λοιπά στις περιπτώσεις της παρούσας εφαρμόζεται αναλόγως το δεύτερο και τέταρτο έως έβδομο εδάφιο της παρ. 4.
Συμφωνώ με τις εξετάσεις, ώστε να δίνεται η δυνατότητα και σε αλλά παιδιά που δεν κατάφεραν να εισέλθουν στο πρότυπο Γυμνάσιο να έχουν τη δυνατότητα να ξαναδοκιμάσουν Άλλωστε όσοι ήδη φοίτησαν στο πρότυπο Γυμνάσιο θα έχουν ήδη μια συγκεκριμένη διαδικασία εκπαίδευσης που ούτως ή άλλως τα φέρνει σε καλλιτερη θέση. Εκείνο όμως που εκτιμώ είναι να μην υπάρχει ο αιφνιδιασμός στα παιδιά. Οι Εξετάσεις και πι διαδικασίες να ισχύουν για τους μαθητές που θα εισέλθουν τώρα στα πρότυπα Γυμνάσια. Δεν είναι ορθό και εκπαιδευτικά τόσο συχνές αλλαγές. Ή δεν αντιλαμβάνομαι την εξαίρεση των μαθητών του προτύπου Γυμνασίου Ιωαννίνων που δεν τους δίνεται καμία περίοδος προσαρμογής και είναι αναγκασμένα να προβούν σε άμεσες εξετάσεις!
Πότε θα ζήσουμε τα παιδικά μας χρόνια όλο διάβασμα και διάβασμα
Κα Υπουργέ,ο γιος μου φοιτά στη πρώτη τάξη του γυμνασίου των Αναβρύτων.Ο αγωνας του για ένα καλύτερο αύριο με την εισαγωγή του στο πρότυπο ήταν τιτανιος και συγκινητικός!επισης ελπιδοφόρος όπως και όλων των επιτυχόντων στα πρότυπα, παιδιων που είναι εξαιρετικά έξυπνα και ανήσυχα πνεύματα, που θέλαν το κάτι παραπάνω στην εκπαίδευση.Αρκετοι γονείς από την μεσαία τάξη, ελπίζαμε ότι αυτά τα γενναία παιδιά που στην τρυφερή ηλικία αποφάσισαν να διαγωνιστούν για ένα καλύτερο μέλλον,θα είχαν μια καλύτερη ανταπόκριση από την πολιτεία που πρέπει να στηρίζει τους άριστους της…που πρέπει να φέρει πίσω επιστήμονες από το brain drain…και που πρέπει να κατανοήσει πόσο σημαντικό κεφάλαιο είναι για την χώρα αυτά τα παιδιά,οι αυριανοι επιστήμονες.Σας εκλιπαρώ κυρία υπουργέ μην τους κόβετε τα φτερά,μην τους αφαιρέσετε το κεκτημένο τους δικαιώμα που με τόσο κόπο κατεκτησαν,μην τους ακρωτηριαζετε το πνεύμα.αφηστε τους νέους και τις νέες των προτύπων γυμνασίων να ολοκληρώσουν το έργο τους και στα πρότυπα λύκεια!Γινεται προστάτιδα του σπουδαίου κεφαλαίου της χώρας,αυτών των λαμπρών παιδιών…δεν θα σας απογοητευσουν πιστέψτε τα,αγκαλιάστε τα θα μας κάνουν όλους περήφανους!σας το υπόσχομαι.σας ευχαριστώ
Κυρία Υπουργέ,
κατανοώ το να δωθούν νέες ευκαιρίες για εισαγωγή σε Πρότυπο Λύκειο. Αυτές οι ευκαιρίες όμως δεν έχουν να κάνουν με τους ήδη υπάρχοντες μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων. Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ (θεωρώ) λόγος να τσεκαριστει αν οι μαθητές αυτοί «αξίζουν» να προχωρήσουν στο συνδεδεμένο Λύκειο. Αν κάποιοι θεωρούν ότι στα Πρότυπα Γυμνάσια μαθητεύουν και κάποιοι που από άριστοι κατέληξαν μη άριστοι, άλλα είναι τότε τα μέτρα που πρέπει να παρθούν.
Κατανοώ ότι οι εξετάσεις είναι μέσο απόδειξης αριστείας. Ως μεσήλικας και έχοντας «εξεταστεί» αρκετές φορές…η μικρή μου εμπειρία, μου υποδεικνύει ότι δε χρειάζεται κάθε τρεις (χρονιές) και λίγο να εξεταζομαστε (εάν και εφόσον έχουμε ήδη περάσει από εξετάσεις).
Είμαστε μια χώρα που δείχνουμε να τις «αγαπάμε» τις εξετάσεις. Παραπάνω από όσο θα έπρεπε (ίσως). Επίσης θεωρώ ότι πολλές φορές μπερδεύουμε τον όρο «εξέταση» με τον όρο «αξιολόγηση».
Τέλος και το σημαντικότερο για μένα…και από μένα: μιλάμε για μαθητές Γυμνασίου που ακομα θυμούνται το στρες από τις εξετάσεις στο τέλος του Δημοτικού. Αν υπήρχε έστω και μια περίπτωση να τους προσέδιδε κάτι η «επανεξέταση» …καμίαν αντίρρηση δεν θα εξέφραζα.
Ας επικεντρωθούμε στην εκπαίδευση τους.
Πιστεύω ακράδαντα ότι η δημόσια διαβούλευση θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Μεταφορά μαθητών
Σχετικά με το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών, οι μαθητές των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων στερούνται μέχρι σήμερα το δικαίωμα της δωρεάν μετακίνησής τους. Αντιθέτως, όλοι οι μαθητές των δημόσιων σχολείων -πλην των Πρότυπων και Πειραματικών- μεταφέρονται δωρεάν με τη δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία, και εφοδιάζονται με Ειδικά Μαθητικά Δελτία (Ε.Μ.Δ.) που χρησιμοποιούν στις μετακινήσεις τους, με την προϋπόθεση ότι «οι μαθητές εγγράφονται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή των αρμόδιων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας». Είναι σαφές και κοινώς αποδεκτό ότι η πρόσβαση σε ένα Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο δεν πρέπει να απευθύνεται σε μέλη οικογενειών κοινωνικής ή οικονομικής ισχύος, αλλά να ανταποκρίνεται σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, και να ικανοποιεί όλες τις πτυχές τής εκπαίδευσης. Για αυτό τον λόγο οι μαθητές και μαθήτριες των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων πρέπει να χαρακτηριστούν ως δικαιούμενοι δωρεάν μεταφοράς.
Έχουμε αποδείξει την αριστεία μας!!!
Μου μίλησαν για τα Πρότυπα σχολεία που προάγουν την έρευνα και την καινοτομία και όπου για να μπεις χρειάζονται εξετάσεις. Από όσο καταλάβαινα τότε…, μου φάνηκε ενδιαφέρον. Διάβασα πολύ, θυσίασα πάρα πολλά (μέχρι και την τριήμερη εκδρομή της ΣΤ’ Δημοτικού που μου κόστισε πάρα πολύ!), μου συμπαραστάθηκαν οι γονείς μου είναι αλήθεια, αλλά η περηφάνια που ένιωσα όταν πέρασα δεν συγκρίνεται με τίποτα!
Πέρασε η α’ γυμνασίου, πήγα πολύ καλά (έβγαλα 19), το αγάπησα το σχολείο, έκανα πολλούς νέους φίλους, αλλά τώρα, πριν τελειώσει η β’ γυμνασίου, μαθαίνω ξαφνικά ότι σε ένα χρόνο θα με διώξουν γιατί, όπως λένε, θέλουν να δώσουν την ευκαιρία και σε άλλα παιδιά (μαζί με μένα) να διεκδικήσουν την θέση που τώρα έχω εγώ (και που κέρδισα με εξετάσεις πριν 2 χρόνια) για το Λύκειο.
Είμαι εντελώς απογοητευμένος. Δεν έχω καμιά εμπιστοσύνη στο κράτος. Με θεωρεί βολεμένο σε μια θέση που το ίδιο μου άνοιξε το δρόμο να διεκδικήσω και τελικά να κερδίσω.
Άριστοι…. μαθητές…. φοβάστε…. τόσο ….μα τόσο????
Αριστεία
Ύστερα από προσεκτική μελέτη των άρθρων 11 και 12 που αναφέρονται στους σκοπούς των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων αντίστοιχα, καταλήξαμε ότι η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι κυριολεκτικά η λέξη “αριστεία”. Βέβαια η αριστεία δεν είναι κάτι κακό. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι η έννοια της αριστείας περιορίζεται και εξαντλείται μόνο στις εισαγωγικές εξετάσεις των παιδιών στα Πρότυπα Γυμνάσια και τα Πρότυπα Λύκεια. Κατά τη διάρκεια των 6 χρόνων φοίτησης των μαθητών/τριών σε αυτά τα σχολεία η αριστεία δεν είναι μετρήσιμη, διότι δεν αποδεικνύεται από κάπου. Εισάγονται οι άριστοι, είναι αυξημένο το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων, ταυτόχρονα όμως είναι αυξημένος ο -καθόλου εποικοδομητικός- ανταγωνισμός και η συναισθηματική εξουθένωση των παιδιών που βρίσκονται σε αυτή την τρυφερή ηλικία. Άρα, θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί και κάτι παραπάνω γι’ αυτά τα σχολεία. Προφανώς δεν αρκούν μόνο οι εξετάσεις και η λέξη “αριστεία”, για να οριστεί το πλαίσιο λειτουργίας των πρότυπων σχολείων. Οι καθηγητές επιλέγονται με τον ίδιο τρόπο, όμιλοι, ερευνητικά προγράμματα, πιλοτικά προγράμματα, δημιουργικές δράσεις, κ.τ.ό. είναι κοινοί άξονες λειτουργίας των δύο τύπων σχολείων. Επομένως, κάποιος γονιός ή μαθητής μπορεί να οδηγηθεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει λόγος να επιλέξει ένα πρότυπο σχολείο, όπου υπάρχει η ψυχοφθόρος διαδικασία των εξετάσεων και τεράστιος ανταγωνισμός, αλλά ένα πειραματικό που έχει ακριβώς τους ίδιους σκοπούς -πλην της λέξης “αριστεία”, επειδή με αυτό τον τρόπο το παιδί θα είναι πιο ήρεμο και χαρούμενο.”
Με βάση τις παραπάνω επισημάνσεις μας, σας προτρέπουμε να σκεφτείτε ποια θέλετε, στ’ αλήθεια, να είναι η ειδοποιός διαφορά των δύο τύπων σχολείων. Αρκεί αυτή η διαφορά να είναι ουσιαστική και όχι μία μόνο λέξη ή μάλλον δύο λέξεις (αριστεία=εξετάσεις).
ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 18!
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΞΑΝΑΓΡΑΨΩ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΘΑ ΦΟΙΤΟΥΣΑ ΓΙΑ 6 ΧΡΟΝΙΑ?!
Δεν προβλέπεται να φοιτούν μαθητές με ΔΕΠ-Υ και άλλες μαθησιακές δυσκολίες στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Οι μαθητές αυτοί συχνά λόγω των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους σε συγκεκριμένους τομείς είναι κατάλληλοι γι’ αυτά τα σχολεία φτάνει να προβλεφθεί αναλυτικά η υποστήριξή τους και ιδιαίτερες προσαρμογές ανάλογα με την περίπτωση. Μέχρι τώρα δεν υπήρχε περιορισμός στη συμμετοχή των μαθητών με ΔΕΠ-Υ ή Μαθησιακές στις εξετάσεις που διεξήγαγαν στα Πρότυπα Σχολεία. Βέβαια, λόγω των δυσκολιών τους και τη μη πρόβλεψη για προφορικές εξετάσεις δεν είχαν και πολλές ελπίδες. Να υπάρχει μέριμνα τόσο στη φάση της εξέτασης για εισαγωγή σε αυτά τα πλαίσιο όσο και μετά, για παράλληλη στήριξη των μαθητών με Ε.Ε.Α.
Συγγνώμη ως μαθήτρια πρότυπου δεν ήξερα πως δεν αγχωνόμαστε και ότι δεν είμαστε παιδιά αλλά ρομπότ! Από την άλλη, τα καημένα παιδιά των πειραματικών θα ταραχτούν και δε πρέπει να τα περάσουν αυτά!
Μην μας κάνεται να ανταγωνιζόμαστε τους συμμαθητές μας!
Εξετάσεις
Είναι σαφές ότι το άρθρο 18 που αφορά την εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα με εξετάσεις προωθεί την αρχή της αριστείας.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί διαρκώς αυξανόμενη δυσκολία των θεμάτων εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια. Είναι κατανοητό ότι στην Αθήνα, για παράδειγμα, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Όμως, η επιλογή τέτοιων θεμάτων δεν συνάδει με την ευαίσθητη ηλικία των παιδιών που μόλις τελείωσαν το δημοτικό.Θεωρούμε ότι είναι νωρίς να μπει ένας άριστος μαθητής στη διαδικασία να σκέφτεται ανταγωνιστικά, ή να απογοητεύεται, όταν ξεκινά την προετοιμασία του, ή να καταφεύγει, ύστερα από παραίνεση ή και πίεση τής οικογένειάς του, σε φροντιστήρια.
Γι’ αυτούς τους λόγους προτείνουμε να υπάρχει η δυνατότητα σε κάθε Πρότυπο να επιλέγει εκείνο τα θέματα για την εισαγωγή των μαθητών του και να μην είναι μεγάλος ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ή -ορθότερα- να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Βέβαια, είναι προφανές ότι οφείλει το συγκεκριμένο Πρότυπο που θα επιλέξει το ίδιο τα θέματα για τους υποψήφιους μαθητές του να υπερασπιστεί τη διαφάνεια της εξεταστικής διαδικασίας. Γι’ αυτό κρίνεται σκόπιμο το Πρότυπο να έχει ετοιμάσει θέματα εξετάσεων. Στη συνέχεια, μια επιτροπή από άλλα σχολεία τού νομού – Ηρακλείου, εν προκειμένω- θα αναλάβει να επιλέξει ανάμεσα σε αυτά και να διορθώσει τα γραπτά, τα οποία θα είναι καλυμμένα όπως γίνεται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Προφανώς, η ίδια επιτροπή οφείλει να εξετάσει και τους μαθητές που εξετάζονται προφορικά (δυσλεξικούς, για παράδειγμα).
Επιπρόσθετα, σε περίπτωση ισοβαθμίας με ποιο τρόπο γίνεται η επιλογή;
Όσον αφορά δε τα εξεταζόμενα μαθήματα, δεν υπάρχει ισορροπία, αφού από τη μια εξετάζονται στη Γλώσσα και από την άλλη στα Μαθηματικά και στη Φυσική. Επομένως, δίνεται εκ των πραγμάτων λιγότερη βαρύτητα στις γλωσσικές δεξιότητες. Προτείνουμε λοιπόν, μια και με το καινούργιο νομοσχέδιο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις ξένες γλώσσες, να εξετάζονται οι μαθητές και στην Αγγλική Γλώσσα.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημάνουμε ότι καλό είναι οι εξετάσεις στη Γλώσσα να εστιάζουν σε έναν καλλιεργημένο γραπτό λόγο και όχι να είναι μόνο μηχανιστικές.
Τέλος, αφού οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου βίωσαν μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία σε τόσο ευαίσθητη ηλικία, εκείνη των εισαγωγικών εξετάσεων, και έχουν εργαστεί πολύ για να ολοκληρώσουν το απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών τού Γυμνασίου, δεν κρίνεται αναγκαίο να βιώσουν ξανά μια επίπονη εξεταστική διαδικασία, προκειμένου να εισαχθούν και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Λύκειο.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Είμαι μητέρα δύο παιδιών, που φοιτούν στο Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο αντίστοιχα της Ιωνιδείου. Τη διαδικασία και το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων την πέρασα δύο φορές.
Όταν αποφάσισα να βάλω τα παιδιά μου στη διαδικασία της αξιολόγησης από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γνώριζα, ότι η είσοδος των παιδιών στο Γυμνάσιο, διασφάλιζε την αποφοίτηση τους από το ίδιο σχολείο μετά από έξι χρόνια.
Η αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος και για τα δύο μου παιδιά ήταν ήδη δύσκολη. Τους εξήγησα όμως, και με τον καιρό το κατανόησαν και τα δύο, ότι ναι μεν η αλλαγή θα ήταν στενόχωρη, όμως στο νέο σχολείο θα ξεκινούσαν τη νέα εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή τους, μέχρι να τελειώσουν και το Λύκειο. Επιπλέον, ενώ είχα τη δυνατότητα να μετακομίσω (και εν μέσω κρίσης) σε δικό μου ιδιόκτητο σπίτι στην Ανατολική Αττική, παρόλα αυτά , λόγω της εισαγωγής των παιδιών μου στο Πρότυπο Σχολείο, αποφάσισα να ενοικιάσω σπίτι στον Πειραιά, προκειμένου να είμαστε κοντά.
Επιπροσθέτως,η προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις, ήταν ένα μεγάλο οικονομικό βάρος για εμένα(γιατί ως γνωστόν όλοι οι μαθητές ξεκινούν την προετοιμασία από την Ε’ δημοτικού,δεδομένου ότι, ειδικά στο συγκεκριμένο σχολείο, οι θέσεις είναι λιγοστές και ο ανταγωνισμός μεγάλος).
Με την αιφνιδιαστική τροποποίηση των όρων εισαγωγής , διαφοροποιούνται πολλά πράγματα στην οικογένειά μου. Αυτόματα το σχολείο μετατρέπεται σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο. Στην Γ’ Γυμνασίου ο γιος μου θα πρέπει να δώσει δύο φορές εξετάσεις, σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια. Θα μου πείτε, επιλογή δική μου η φοίτηση σε Πρότυπο σχολείο… Συμφωνώ απολύτως, όμως, όταν το επιλέξαμε με το παιδί γνωρίζαμε, ότι θα έμπαινε στη δοκιμασία αυτή μία φορά. Όταν συμμαθητές του στο δημοτικό είχαν ελεύθερο χρόνο, ο ίδιος ή διάβαζε ή έκανε φροντιστήριο. Ήξερε όμως, πως θα πιεζόταν μία φορά, προκειμένου να συνεχίσει και να τελειώσει τη μαθητική του ζωή στο σχολείο που είχε επιλέξει. Η αλλαγή που επιθυμείτε να κάνετε, θα έχει επίδραση στην καθημερινότητα τόσο των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους. Η εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή και των δύο μου παιδιών, έχει διαμορφωθεί με βάση το σχολείο που φοιτούν.
Επίσης,είναι δεδομένο, πως μια αλλαγή σαν και αυτή που θέλετε να εφαρμόσετε αυτή τη στιγμή, ενισχύει τραγικά την παραπαιδεία. Αναμφίβολη είναι και η οικονομική αιμορραγία των οικογενειών των μαθητών του Γυμνασίου.
Επιπροσθέτως, αναρωτιέμαι: εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, προαγωγικές εξετάσεις Γυμνασίου, εισαγωγικές εξετάσεις για το Λύκειο, προαγωγικές εξετάσεις Λυκείου, Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο… Κυρία Υπουργέ, μπορεί αυτά τα παιδιά να είναι άριστα, δεν παύει όμως να είναι ΠΑΙΔΙΑ! Το πιθανότερο είναι, μέχρι να έρθει η στιγμή να καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθειά τους για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, να τα έχουμε «κάψει».
Αν παρόλα αυτά επιμένετε να προχωρήσετε στις εν λόγω αλλαγές, σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής, αυτό δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί στους μαθητές που τώρα φοιτούν σήμερα στη Α’ και Β’ τάξη του Γυμνασίου και ίσως και στα παιδιά που θα δώσουν φέτος εξετάσεις για να μπουν στο Γυμνάσιο.Νομίζω ότι μια τέτοια απόφαση είναι, αν μη τι άλλο δίκαιη και για τους μαθητές αλλά και για εμάς τους γονείς. Όσοι γονείς αποφασίσουν από το σχολικό έτος 2021-2022 και μετά να βάλουν τα παιδιά τους στη διαδικασία εισαγωγής στο Πρότυπο Σχολείο, τουλάχιστον θα γνωρίζουν εξ αρχής το σύστημα και δεν θα βρεθούν αντιμέτωποι με αιφνιδιαστικές αλλαγές.
Αναμένοντας να δείξετε την δέουσα κατανόηση
Με εκτίμηση
Μόνικα Σεργιάννη
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΠΕΡΑΣΑΝ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ! ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΔΩΣΑΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΔΗ
συγγνώμη δηλαδή εγώ που έκανα τόσο κόπο θα πρέπει να ξαναδώσω αλλά τα παιδιά που είχαν τύχη σε μία κλήρωση θα περάσουν έτσι απλά για να μην τα αγχώσετε?
Τόσο φόβο και ανασφάλεια από άριστους μαθητές….. πραγματικά δεν το περίμενα….
Πραγματικά απαράδεκτο.
και γιατί εγώ να ξαναδουλέψω τόσο σκληρά και να κάνω και άλλα φροντηστήρια?!
Καθόλου δίκαιο!
Οι μαθητές που φοιτούν ήδη στα πρότυπα πρέπει να εξαιρεθούν
η αποφαση θα βοηθησει πολυ τα γυμνασιοπαιδα σε προτυπα! χρειαζονται και αλλο αγχος!
Απαράδεκτο!!!!!
έδωσα εξετάσεις για να φοιτήσω 6 χρόνια!
Ξανασκεφτείτε το!
Αναθεωρήστε
Αισχοσ!
Όχι στο άρθρο 18!
Απαράδεκτο
Αξιότιμη κα. Υπουργε
Θα ήθελα να εκφράσω την άποψη μου για τη αδικία που λαμβάνει χώρα στο θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων από Πρότυπα Γυμνάσια σε Συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.
Η αδικία αυτή αφορά την μη υφιστάμενη ρητή εξαίρεση από τις εξετάσεις
εισαγωγής για τα Πρότυπα Λύκεια όλων των μαθητών των Α’ και Β’ τάξεων
που ήδη σήμερα, το σχολικό έτος 2019-2020, φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο.
Οι μαθητές αυτοί εισήχθησαν με εισαγωγικές εξετάσεις στην Α’ γυμνασίου και
κατά τον χρόνο εισαγωγής τους ο νόμος όριζε ρητά το δικαίωμα εισαγωγής
τους στο Πρότυπο Λύκειο μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις.
Ειδικότερα οι λόγοι για τους οποίους διεκδικούμε τα κεκτημένα των ήδη
φοιτούντων μαθητών της Α’ και Β’ Γυμνασίου βασίζονται στους νόμους
4327/2015 και 4610/2019 . Δυνάμει του αρ. 11 παρ. 6 του Ν. 4327/2015, με το
οποίο τροποποιήθηκε το αρ.44 του Ν.3966/2011 ορίστηκε η διαδικασία
εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια αλλά και η μετέπειτα σχολική πορεία των
μετέπειτα επιτυχόντων από την Α΄ Γυμνασίου μέχρι και την ολοκλήρωση της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γ’ Λυκείου). Συγκεκριμένα, η βούληση του
νομοθέτη ήταν η εισαγωγή των υποψηφίων μαθητών στα Πρότυπα Γυμνάσια
κατόπιν εισαγωγικών εξετάσεων και η μετέπειτα σχολική πορεία των
επιτυχόντων μαθητών μέχρι το πέρας την Γ’ Λυκείου να υπόκειται αποκλειστικά
και μόνο σε ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Ως μαθητής της Β’ τάξης του Προτύπου Γυμνασίου Αναβρύτων, έχω ζήσει το άγχος και την πίεση που εκδηλώνεται στην προετοιμασία και στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια. Η στιγμή που είδα το όνομα μου στην λίστα των επιτυχόντων ήταν από τις πιο χαρούμενες στιγμές της ζωής μου. Ήταν δύσκολο να προσαρμοστώ στο άγνωστο για μένα, περιβάλλον του σχολείου και στην κουραστική καθημερινή μετακίνηση μου σε αυτό. Άξιζε όμως ο κόπος και με το παραπάνω καθώς έκανα φιλίες, εντάχθηκα σε παρέες, έκανα όνειρα, στόχους, ανέπτυξα τις γνώσεις μου, συμμετείχα σε διαγωνισμούς και ομίλους και θεωρούσα δεδομένη τη φοίτηση μου σε αυτό το σχολείο για έξι ολόκληρα χρόνια.
Το άρθρο 18 του νομοσχέδιου ωστόσο, αμφισβητεί όλα τα παραπάνω. Εάν ισχύσει, υπάρχει πιθανότητα να χάσουμε όλα αυτά για τα οποία δουλέψαμε πολύ σκληρά να αποκτήσουμε, επειδή δεν θεωρούμαστε αρκετά άξιοι για να τα έχουμε. Επιπλέον θα μας κυριεύσει το άγχος και ο φόβος της αποτυχίας. Το άγχος αυτό θα είναι διπλό, θα φοβόμαστε αν κάποιος στενός φίλος μας αποτύχει, αλλά και αν θα αποτύχουμε εμείς οι ίδιοι.
Επίσης, αυτό θα προσθέσει ένα ακόμα μεγάλο φορτίο στις οικογένειες μας, καθώς από τη μία θα νιώσουν σαν να τους εξαπατούν και από την άλλη, δεν θα αντέξουν το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων για την προετοιμασία των εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο.
Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύω, πως στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Λύκεια, δεν θα πρέπει να συμμετέχουν οι μαθητές των Πρότυπων Γυμνασίων.
Σας ευχαριστώ
Θα ήθελα και εγώ να εκφράσω τη γνώμη μου για το άρθρο 18 του νομοσχεδίου της Παιδείας που αφορά την εισαγωγή με εξετάσεις στην επόμενη βαθμίδα του Λυκείου. Και εγώ, όπως και όλοι οι συμμαθητές μου . αιφνιδιαστήκαμε και κυρίως προβληματιστήκαμε για τον σκοπό που εξυπηρετεί η εκ νέου εξέτασή μας, αφού η εισαγωγή μας στο Πρότυπο Γυμνάσιο έγινε με τη διεξαγωγή εξετάσεων, αδιάβλητων και με την προϋπόθεση ότι θα φοιτήσουμε σ’ αυτό για τα υπόλοιπα 6 χρόνια. «Αναβάθμιση των Προτύπων», » Ανανέωση του μαθητικού πληθυσμού των Προτύπων» είναι τα επιχειρήματα του Υπουργείου. Κατά την άποψή μου, όμως, το άρθρο αυτό θα οδηγήσει ουσιαστικά στην υποβάθμιση του θεσμού αυτού, ενώ δεν λαμβάνονται καν υπόψη οι ψυχολογικές προεκτάσεις που θα υπάρξουν στα ίδια τα παιδιά, σε περίπτωση μιας αποτυχίας. Για το Υπουργείο Παιδείας , όλοι οι μαθητές των Προτύπων κρινόμαστε «αναξιόπιστοι». Ο κόπος που καταβάλαμε για την εισαγωγή μας, ο κόπος που καταβάλλουμε καθημερινά στις τάξεις , οι επιδόσεις μας , το περιβάλλον που «χτίζουμε» ακυρώνονται ολοφάνερα. Ελπίζω οι φωνές μας να εισακουστούν και να επικρατήσει το δίκαιο. Ευχαριστώ
Με το παρόν σχόλιο θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεση μου σε δύο σημεία του άρθρου 18, όπου με τη νέα ρύθμιση προβλέπεται η διενέργεια εξετάσεων στις εισαγωγικές τάξεις τόσο του Γυμνασίου, όσο και του Γενικού Λυκείου.
Α) Στην παράγραφο 1 εισάγονται οι εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία και στην Α Λυκείου. Στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 18 αναφέρεται ότι «στόχος των εξετάσεων είναι η παροχή της δυνατότητας ανανέωσης του μαθητικού πληθυσμού, που φοιτά σε Πρότυπα Σχολεία, ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους στον συγκεκριμένο τύπο σχολείου. Η συνακόλουθη κινητικότητα στις εισαγωγικές τάξεις του Πρότυπου Γυμνασίου και του Πρότυπου Λυκείου προάγει έτι περαιτέρω την ισότητα ευκαιριών, συμβάλλοντας παράλληλα στη διασφάλιση των κατάλληλων εκείνων συνθηκών και προϋποθέσεων, ώστε τα εν λόγω σχολεία να συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους»
Ορθώς προβλέπεται η διασφάλιση των συνθηκών και προϋποθέσεων για την επίτευξη του έργου των Πρότυπων Σχολείων. Αυτό όμως θα μπορούσε να γίνει μέσω της αξιολόγησης των ήδη υφιστάμενων μαθητών, που κρίθηκαν άριστοι κατά την εισαγωγή τους στην Α Γυμνασίου π.χ. μέσω των ενδιάμεσων εξετάσεων των τάξεων, μέσω διατήρησης ενός κατώτατου ορίου βαθμού κλπ. Είναι άδικο και αντιπαιδαγωγικό ένας αριστούχος μαθητής στην Γ Γυμνασίου, να κινδυνεύει να χάσει τη θέση του και να αλλάξει σχολικό περιβάλλον επειδή ένας μαθητής από άλλο σχολείο κρίθηκε «περισσότερος άριστος» (ας επιτραπεί η έκφραση) μέσω εξετάσεων σε μια δεδομένη χρονική στιγμή. Ειδικά όταν η απόκλιση μεταξύ των άριστων είναι ελάχιστη και κρίνεται από μια άτυχη στιγμή, αυτή των εξετάσεων.
Β) Όπως αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση «Στην παράγραφο 1 προβλέπεται, επίσης, ότι οι εξετάσεις ή η δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής. Διευκρινίζεται, με τον τρόπο αυτό, ότι οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν ήδη σε μία από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή του Λυκείου, κατά τον χαρακτηρισμό του σχολείου τους ως Π.Σ., δεν υπόκεινται σε εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων, προκειμένου να διασφαλίσουν την παραμονή τους στο σχολείο όπου ήδη φοιτούν. Και τούτο, σταθμίζοντας αντικειμενικούς λόγους που συνέχονται αφενός με την ίδια τη συνεκτικότητα των τάξεων κάθε βαθμίδας, και αφετέρου με την ανάγκη αποφυγής αιφνιδιασμού των μαθητών εν μέσω φοίτησής τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Επομένως, η πρόβλεψη εξετάσεων αφορά την εισαγωγή στην Α΄ (εισαγωγική) τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, αντιστοίχως, και καταλαμβάνει, συναφώς, μόνο τους μαθητές οι οποίοι θα εισαχθούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, μετά τον χαρακτηρισμό του οικείου σχολείου ως Πρότυπου.»
Η ίδια πρόνοια θα πρέπει να δοθεί σε όλους τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πειραματικό Σχολείο που μετατρέπεται σε Πρότυπο για όλες τις τάξεις. Κι αυτό γιατί όλοι οι γονείς και οι μαθητές που επέλεξαν να φοιτήσουν σε ένα συγκεκριμένο Πειραματικό Σχολείο που μετατρέπεται σε Πρότυπο, θα αιφνιδιαστούν και όχι μόνο αυτοί που βρίσκονται εν μέσω φοίτησης τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Δηλαδή, ο βαθμός αιφνιδιασμού αλλάζει ανάλογα με την τάξη στην οποία βρίσκεται ο κάθε μαθητής ; Είναι λάθος μια τέτοια σκέψη, με δεδομένο ότι η επιλογή όλων των γονιών για τη φοίτηση των παιδιών τους στο Πειραματικό έγινε με γνώμονα ότι θα τους ακολουθήσει μέχρι την τελευταία τάξη του σχολείου που επέλεξαν. Επιλογή που έγινε με πολύ σκέψη, με μακροπρόθεσμο πλάνο, αφήνοντας το σχολείο της γειτονιάς τους, προκειμένου να φοιτήσουν σε ένα Πειραματικό Σχολείο με εκπαιδευτικές καινοτομίες.
Ως γονείς μαθητή της Β’ Γυμνασίου Πρότυπου Γυμνασίου σας ζητάμε ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ από τη διαδικασία γραπτών εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα Λύκεια ΚΑΙ οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων Γυμνασίων και όχι μόνο της Γ’ τάξης.
Όταν οι μαθητές έδιναν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε αυτά τα σχολεία δεν γνώριζαν πως θα υποστούν εκ νέου την ίδια ψυχοφθόρα διαδικασία και ίσως να μην έδιναν καν εξετάσεις, αν γνώριζαν τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Δεν μπορείτε να αιφνιδιάζετε με αυτόν τον τρόπο τους μαθητές αυτούς και τις οικογένειές τους, καθώς το νομικό πλαίσιο με το οποίο εισήχθησαν ήταν διαφορετικό.
Μη διώχνετε τα παιδιά απο το Σχολείο τους
Αναντίρρητα οδεύετε προς υποβάθμιση των προτύπων σχολείων… Χάρις στις καινούργιες εξετάσεις, η συμμετοχή των μαθητών για τα πρότυπα σχολεία θα μειωθεί… Αυτός είναι τελικά ο στόχος σας;
Διαβάζω τα πολυπληθή σχόλια για το παρόν άρθρο και όλα ορθώνουν επιχειρήματα νομικά, οικονομικά, κοινωνικά, σχετικά με την ψυχολογία των εφήβων μαθητών κλπ Δεν αρκούν για να αναθεωρήσετε το επίμαχο άρθρο;;;; Ακούστε τον παλμό της κοινωνίας…
Οι μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια έχουν ήδη δοκιμαστεί και έχουν αποδείξει την αξία τους. Για ποιο λόγο να υποβληθούν εκ νέου σε εξετάσεις; Αυτό όχι μόνο ψυχοφθόρο είναι για τα παιδιά αλλά και ολέθριο από παιδαγωγικής πλευράς, γιατί συνιστά απαξίωση των κόπων τους και δημιουργεί επιπλέον άγχος.
Πραγματικά δεν έχω καταλάβει. Ποιοι ήταν κατά των προτύπων σχολείων και της αριστείας; Οι προηγούμενοι ή οι τωρινοί; Το έχασα!
Τελικά, νομίζω, όλα γίνονται για να εξυπηρετήσουμε τους ημέτερους (ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια) χωρίς να υπολογίζουμε τη ζημιά που προκαλούμε, ακόμη και σε άλλες παιδικές ψυχές. Ευτυχώς είναι ακόμη νωρίς και υπάρχει χρόνος να αλλάξει αυτό το απαράδεκτο άρθρο 18 πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου. Ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική.
Κυρία Υπουργέ,
Το άρθρο 18 είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ και προωθεί απροκάλυπτα την ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ μεταξύ μαθητών της ίδιας Δημοκρατικής Χώρας. Δεν επιτελεί το σκοπό της επιβράβευσης της αριστείας, όπως υποσχεθήκατε, αλλά τον ανταγωνισμό και την ενίσχυση της παραπαιδείας !
Ακούστε τις φωνές τόσων μαθητών, γονέων και απλών πολιτών και αναθεωρείστε το !
Με εκτίμηση
Ελένη Χριστοδούλου
Αναφορικά με το άρθρο 18 για τα Πρότυπα Σχολεία
Αξιότιμη Κα Υπουργέ καλησπέρα σας,
Θεωρώ πραγματικά βάναυσο τον τρόπο αντιμετώπισης των παιδιών των Προτύπων από την πλευρά της Πολιτείας αν τους εξαναγκάσετε να συμμετάσχουν ξανά σε εξετάσεις. Η κόρη μου βρίσκεται στην Ιωνίδειο, στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου (Α2), σηκώνεται από τα χαράματα για να πάει στο σχολείο καθώς διαμένουμε Χαϊδάρι, κι έρχεται κατάκοπη το μεσημέρι για να συνεχίσει να μελετάει μέχρι αργά το βράδυ. Σας διαβεβαιώνω ότι ήδη αυτά τα παιδιά ταλαιπωρούνται αρκετά. Οι απαιτήσεις των καθηγητών τους, τα συνεχή διαγωνίσματα και τεστ τους εξουθενώνουν αλλά ταυτόχρονα τους έχουν μάθει να μελετούν σκληρά προκειμένου να εκπληρώσουν τους στόχους τους. Και τώρα με το άρθρο 18, όλα αυτά ανατρέπονται. Πόσα μπορεί να αντέξει αλήθεια ένα παιδί;
Αρχικά για την εισαγωγή της, κόπιασε, διάβασε σκληρά για να μπει στο σχολείο των αρίστων. Αυτό τον χρόνο, προσπάθησε να προσαρμοστεί – όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολη είναι η προσαρμογή των παιδιών από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Μακριά από το σπίτι της, χωρίς τις φίλες της από τη γειτονιά, ξεκίνησε για να κυνηγήσει το όνειρό της. Και τώρα τι; Τι ζητάτε κυρία Υπουργέ από όλα αυτά τα παιδιά; Να ξαναδώσουν εξετάσεις για να αποδείξουν τι; Αξίζει άραγε τόσος κόπος, τόση προσπάθεια; Κι αν αποτύχουν τα παιδιά, θα επιστρέψουν στη γειτονιά ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ; Γιατί γνωρίζετε ότι πολλοί θα πουν ότι δεν ήταν ικανοί – επαρκείς και γι΄αυτό επέστρεψαν. Και πως θα προσαρμοστούν σε άλλο σχολικό περιβάλλον όταν έμαθαν να μορφώνονται ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ;;;;
Αλήθεια, πιστεύετε ότι αξίζουν μία τέτοια μεταχείριση όλα αυτά τα παιδιά; Συνεχείς εξετάσεις και ανταγωνισμός, για να αποδείξουν τι; Τώρα, αρχίζει η κόρη μου να προσαρμόζεται. Δεν θα ήθελα το παιδί μου στην εφηβεία να ταλαιπωρηθεί χωρίς λόγο και με άλλες απαιτητικές εξετάσεις γιατί οι γονείς της δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να την βάλουν σε ένα καλό ιδιωτικό σχολείο. Γιατί αυτό είναι το θέμα. Το καλό ιδιωτικό – που δεν έχει όμως τους άριστους – θα εξασφάλιζε σε όλα αυτά τα παιδιά των προτύπων την ηρεμία τους, αλλά ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΑΓΩΝΙΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ή ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΝΩΣΤΩΝ ΤΟ ΠΡΩΙ Ή ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ -ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΣ. Δείξτε ΕΛΕΟΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !!! ΓΙΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΑΣΑΝ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΦΗΒΟΙ. ΘΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ…ΕΙΝΑΙ ΕΦΗΒΟΙ…. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΟΡΤΩΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ -να τους μετατρέψουμε δηλαδή σε πειραματόζωα επειδή έτσι θελήσαμε. ΛΙΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΛΑΒΕΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Πάρτε την μόνη δίκαιη και ηθικά σωστή απόφαση και αποσύρετε το άρθρο 18. Η δύναμη και η ψυχή των προτύπων είναι τα παιδιά τους. Αν προχωρήσετε με αυτή την άδικη διάκριση εναντίον τους, θα προκαλέσετε άδικη ταλαιπωρία και άγνωστες συνέπειες στη ζωή των παρόντων μαθητών. Πότε ήταν που συζητούσαμε για εκφοβισμό και συναισθηματική σταθερότητα στη ζωή των εφήβων; Ήταν για όλους του άλλους εκτός των μαθητών των Προτύπων;
Το ακόμα χειρότερο, όμως, είναι οτι σε πολύ λίγα χρόνια, τα πρότυπα θα ερημώσουν. Δεν θα υπάρχει γονιός που εν γνώσει του θα υποβάλει το παιδί του σε αυτή την διαρκή εξεταστική και ψυχολογική πίεση.
Εκτός κι αν αυτός είναι ο σκοπός σας: να αποδυναμωθούν τα Πρότυπα και να ενισχυθεί περαιτέρω η Ιδιωτική Εκπαίδευση που τόσο ταιριάζει στο νεοφιλελεύθερο πνεύμα.
Αποσύρετε το άρθρο 18. Δεν στοιχειοθετείται ούτε καν προσχηματικά.
Ελπίζω να αποδείξετε σε πράξη την αφοσίωσή σας στη Δημοκρατία, σε μία καλώς ευνοούμενη Πολιτεία και να λάβετε σοβαρά υπ όψην τα σχόλια και την αγωνία των πολιτών…
Κύριοι συντάκτες του νομοσχεδίου,
Δεν πρέπει η Παιδεία μας να είναι τιμωρητική αλλά δίκαιη !!!!
Το άρθρο 18 στρέφεται με τιμωρητικό τρόπο κατά αριστούχων μαθητών που εισήχθησαν με αδιάβλητες εξετάσεις στα πρότυπα γυμνάσια και με δεδομένη την αυτοδίκαιη μετάβασή τους στα πρότυπα λύκεια.
Εάν θέλετε να δώστε τη δυνατότητα και σε άλλους άριστους μαθητές των δημόσιων σχολείων να διεκδικίσουν την εισαγωγή τους στα πρότυπα σχολεία αυξήστε τις θέσεις και τον αριθμό τους όχι μόνο στην Πρωτεύουσα αλλά κυρίως στην Περιφέρεια που με εξαίρεση τα Γιάννενα πουθενά δεν υπάρχει ούτε ένα πρότυπο σχολείο !!!!! Τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ανανέωση και θα κοιτάμε τους εφήβους στα μάτια.
Ευχαριστώ
Ματθαίος Χατζηστεφάνου
Εάν, λέω εάν, κάποιος γονιός του οποίου το παιδί φοιτά σε γενικό λύκειο συμφωνεί με την θεσμοθέτηση εξετάσεων εισαγωγής στα Λύκεια των Π.Σ. με ισχύ το 2021, ας αναλογισθεί την περίπτωση που το παιδί του πετυχαίνει στις εξετάσεις αυτές αλλά δύο χρόνια αργότερα, εντελώς αναπάντεχα, τον διώχνουν από το σχολείο και προκηρύσσουν νέες εξετάσεις για την πλήρωση των θέσεων της Γ’ Λυκείου. Πώς θα του φαινόταν;
Κάπως έτσι αισθανόμαστε όλοι εμείς οι γονείς των παιδιών που φοιτούν στην α’ και β’ γυμνασίου των Π.Σ.
Αξιότιμη κα Υπουργέ ,
Είμαι και εγώ αντίθετος στις εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο. Τους (πάρα πολλούς) λόγους τους έχουν αναλύσει επαρκώς οι προηγούμενοι.
Ως πατέρας μαθητή της Α’ Γυμνασίου σε Πρότυπο Γυμνάσιο, γνωρίζω από πρώτο χέρι τόσο τον κόπο, διάβασμα και θυσίες που έκανε για να περάσει στο Πρότυπο, όσο και το πόσο πολύ προσπαθεί για να είναι άριστος και αυτό φαίνεται και στους βαθμούς του…
Μην επιβαρύνετε λοιπόν και άλλο αυτά τα παιδιά, γιατί είναι πραγματικά «άριστοι» και θέλουν τόσο πολύ ένα καλύτερο αύριο…
Αποσύρετε τη διάταξη αυτή.Είναι άδικη, κακή, άνιση.
απαραδεκτη αποφαση
Οι μαθητές των Α και Β τάξεων Προτύπων Γυμνασίων συμμετείχαν στις εισαγωγικες εξετάσεις με την προϋπόθεση ότι με την εισαγωγή τους θα φοιτήσουν 6 χρόνια σε πρότυπο σχολείο (3 χρόνια στο Γυμνάσιο και αυτό δίκαια εισαγωγή στο Πρότυπο Λύκειο). Είναι άδικο και απαράδεκτο να αλλάζουν τα δεδομένα γι’αυτα τα παιδιά, κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους.
Πώς θα διδαξουμε σε αυτά τα παιδιά την εμπιστοσύνη στο Κράτος και τη συνέπεια στα συμφωνηθέντα όταν το ίδιο το Κράτος αθετεί το δικό του μέρος της συμφωνίας?