Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:36 | Βάγια

    Διαφωνώ πλήρως με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε δημοτικό και νηπιαγωγείο. Θεωρώ ότι πρόκειται για πολύ ευαίσθητες ηλικίες τις οποίες πρέπει να αγγίζουν μόνο οι γονείς με την αγωγή που προσφέρουν κι όχι άλλοι φορείς, σε ένα τόσο δύσκολο και επικίνδυνο θέμα. Το μικρό παιδί μπορεί να βρεθεί σε μεγαλύτερο χάος αν τέτοιες κουβέντες γίνουν απ’ το σχολείο πριν γίνουν απ’ την οικογένεια. Δεν είναι σωστό να περαστεί τέτοια ρύθμιση, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη γνώμη του κόσμου.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:34 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΤΡΑΜΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:33 | ΤΕΤΗ

    ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ….

  • 4 Μαΐου 2020, 15:29 | Siolou Konstantina

    Διαφωνώ κατηγορηματικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Είναι καταστροφικό για τόσο αγνές ψυχές και άχρηστο για την ηλικία αυτή από κάθε άποψη.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:26 | Βασίλης

    Να αποσυρθεί άμεσα! Θέλουμε κοινωνία με ανθρώπους και όχι κοινωνία με κτηνώδεις ανθρώπους που το μόνο που θα τους νοιάζει θα είναι το πώς θα ικανοποιήσουν (ή να πειραματιστούν) τις ορμές τους. Υπουργείο Παιδείας Θέλουμε και όχι Υπουργείο Αηδείας.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:23 | Νεκτάριος Γ.

    Η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, όπως ενδεικτικά αναφέρεται στο επισυναπτόμενο PDF, θεωρώ πως είναι απαράδεκτη σαν θεματική σε παιδιά ηλικίας νηπίου. Διαφωνώ κάθετα με το ψήφισμα.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:22 | Νικόλαος

    «Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.»

  • 4 Μαΐου 2020, 15:22 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΖΑΣ

    Αγαπητοί συμπολίτες και καθ’ ύλην αρμόδιοι της Ελληνικής παιδείας και θρησκευμάτων. Κυβερνήτες του μικρού τούτου τόπου, με τα πανύψηλα ιδεώδη και οράματα, όπου μεγαλώσατε και εσείς με την αγάπη των γονέων σας από νήπια και Θεού επιτρέποντος φτάσατε με επιτυχίες μέχρι σήμερα. Καταφέρατε μια τεράστια επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, έναντι ενός πολύ μικρού και αόρατου εχθρού, ενός μικροβίου, που έχει πανικοβάλει την ανθρωπότητα.

    Πιστεύω απόλυτα και ακράδαντα στο υψηλό φρόνημα υπευθυνότητας και αξιοσύνης σας, δεν μπορώ όμως να κατανοήσω τώρα την πρόθεσή σας να εισάγεται στα αγνά και άδολα νήπια το μικρόβιο της σεξουαλικότητας, διεγείροντας πολύ πρόωρα το γενετήσιο ένστικτο, οδηγώντας τα, πολύ φοβάμαι, σε ανώμαλες αντικοινωνικές συμπεριφορές με τραυματικές εμπειρίες στο υπόλοιπο της ζωής των.

    Διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο.

    Μην το κάνετε αυτό, μην λασπώσετε τα πρόσωπα και τις καρδιές σας με μελλοντικές αντικοινωνικές συμπεριφορές. Κάνετε τουλάχιστον, ότι έκαναν οι γονείς σας, σε εσάς στην εποχή των· δεν πάθατε κάτι κακό που πρέπει να διορθώσετε.

    Με εκτίμηση και αγάπη

    Θεόδωρος

  • 4 Μαΐου 2020, 15:21 | Σοφία

    Απαράδεκτο να μπει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Θα εναντιωθούν όλοι οι γονείς!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:20 | Αναστασια

    «Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:17 | μσγδαληνη

    Η φύση έχει ξεπεράσει τον νομοθέτη από καταβολής κόσμου.Ο άνθρωπος ανά τους αιώνες ήξερε τον τρόπο να δημιουργήσει οικογένεια και να αφήσει απογόνους χωρίς να χρειάζεται να μαθητεύσει σε κανένα πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.Επιπροσθέτως, μιλώντας ως μητέρα, πιστεύω
    ότι το θέμα ούτε ενδιαφέρει, ούτε και θα έπρεπε να ενδιαφέρει παιδιά
    προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 15:17 | Π. Βασίλειος Κούρος

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία.Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επέμβουμε στην αθωότητα των παιδιών, εκθέτοντας τα τόσο πρόωρα,σε καταστάσεις που δε συνάδουν με την τρυφερότητα και την αγνότητα της παιδικής τους ψυχής.
    Η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με αυτά τα ζητήματα είναι καθαρά θέμα της οικογένειας.
    Κάθε γονιός θα κρίνει, ανάλογα και με την περίπτωση και την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδικού χαρακτήρα,το πότε και με ποιον τρόπο θα μιλήσει στο παιδί, για ένα τόσο ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:16 | Σταύρος Μητσιάδης

    Διαφωνώ και εγώ και η σύζυγός μου ΚΑΘΕΤΑ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα Νηπιαγωγεία. Είμαστε και οι δύο εκπαιδευτικοί.
    Είναι επικίνδυνο να διδάσκονται τα παιδιά σε τόσο μικρή ηλικία τέτοια πράγματα. Είστε γονείς. Σκεφτείτε το. Για ποιο λόγο γίνεται αυτή η αλλαγή;

  • 4 Μαΐου 2020, 15:16 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Δεν έχει καμία θέση η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Οι επιστήμονες εν Ελλάδι που το προτείνουν, να μας πουν ποια ήταν τα αποτελέσματα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο εξωτερικό. Λυπούμαι βαθύτατα. Νίκος Αντωνόπουλος, Δάσκαλος 45ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

  • 4 Μαΐου 2020, 15:15 | Παναγιωτίδης Αβραάμ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:14 | Απόστολος

    Διαφωνω κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο νηπιαγωγείο αλλά και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης , διότι δηλητηριαζονται οι αθώες ψυχές των παιδιών μας

  • 4 Μαΐου 2020, 15:12 | ΦΑΝΗ ΚΑΡΚΑΤΣΑ

    Ο ρόλος του σχολειου δεν είναι αυτός. Και σαν γονείς θέλουμε σ’αυτό το θέμα εμείς να ενημερώνουμε τα παιδιά μας. Την πρώτη και κύρια ευθύνη για την πνευματική -ψυχική ανάπτυξη των παιδιών μας την έχουμε εμείς οι γονείς.
    ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ Σ’ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ(ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ) ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:11 | Γλυκερία Παρδάλη

    Διαφωνω με τη σεξουλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό..ο βάθμος ωριμότητας σε κάθε παιδί είναι διαφορετικός ουτως ωστε να κατανοησει ή τουλαχιστον ν αντιληφθει κάποιες έννοιες ή καταστάσεις που πλαισιωνουν οι χαρακτηρίζουν τις ανθρωπινες αλλα και προσωπικες σχέσεις και ιδιαιτερότητες.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:10 | Κλέα

    Διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ με την εισαγωγή του μαθήματος «σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αυτό το θέμα αφορά τους γονείς.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:06 | Κωνσταντίνος

    Αντιπαιδαγωγική, επικίνδυνη και απαράδεκτη η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:04 | ΙΩΑΝΝΑ

    Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο. Θεωρώ ότι είναι αδύνατον με μία απλή επιμόρφωση οι νηπιαγωγοί να είναι σε θέση να διδάξουν την δεξιότητα της κινητικής – φυσικής αγωγής ως δεξιότητα ζωής ή ήπια δεξιότητα, όπως εντάσσεται στην εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα νηπιαγωγεία. Η ανάπτυξη και μάθηση ήπιων δεξιοτήτων φυσικής αγωγής των νηπίων, επιβάλλεται να γίνεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και μόνο, δεδομένου ότι αυτοί είναι οι μόνοι που έχουν το απαιτούμενο, απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο.

  • 4 Μαΐου 2020, 15:02 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΥΜΠΕΡΗΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!ΑΥΤΟ ΦΤΑΝΕΙ!

  • 4 Μαΐου 2020, 14:59 | ΚΩΣΤΑΣ

    Μια χώρα που γέννησε την παιδεία, έχει καταντήσει η πολιτική της ηγεσία να σέρνεται πίσω από το άρμα της σκοταδιστικής Ευρώπης! Όχι στη σεξουαλική «διαπαιδαγώγηση» κακοποίηση των ψυχών των μικράν παιδιών μας! Εκεί στο υπουργείο παρα -παιδείας, δείτε επιτέλους πώς διαπαιδαγωγούσαν τα παιδιά τους οι πρόγονοί μας, με τί σοφία κι αιδώ αντιμετώπιζαν τέτοιες καταστάσεις. Σιχαθήκαμε να βλέπουμε και να ακούμε τον αμοραλισμό των Φράγκων οι οποίοι έχουν διαλύσει – στην κυριολεξία- την οικογένεια και την κοινωνία τους!

  • 4 Μαΐου 2020, 14:50 | Ξύκη

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγωγιση στο νηπιαγωγειο και δημοτικο. Έξαρταται από τις αξίες της κάθε οικογένειας και θρησκείας. Δεν μπορεί να είναι κοινό για όλους. Τα παιδιά κινδυνεύουν με αυτό τον τρόπο.

  • Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», είναι εξαιρετικά σημαντική δράση για το σύνολο των μαθητών και ιδιαίτερα ότι πιο σημαντικό για τους μαθητές με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α., γιατί εκπαιδεύουν τους μαθητές από πολύ μικρή ηλικία να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες που είναι πολύ χρήσιμες τόσο για την κοινωνικοποίησή τους, για την επικοινωνία τους (λ.χ. εργαστήρια πρώτης γνωριμίας με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μουσικο-κινητικά εργαστήρια κ.ο.κ.), ενώ μπορούν να συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση του συνόλου των μαθητών σε θέματα προσβασιμότητας και στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία. Ωστόσο, δεν γίνεται καμία αναφορά ούτε για τον τρόπο διδασκαλίας/λειτουργίας των εργαστηρίων για τους μαθητές με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α., ούτε όμως και για τα εργαστήρια αυτά στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
    Δεδομένων των υποχρεώσεων που απορρέουν από το άρθρο 24 της Σύμβασης, είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση εργαστηρίων που θα ωφελήσουν τους μαθητές με αναπηρία, ως προς την ανάπτυξη δεξιοτήτων κινητικότητας, προσανατολισμού και καθημερινής διαβίωσης, αλλά συγχρόνως επωφελή και για τους μαθητές χωρίς αναπηρία.
    Επιπλέον, στο θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ», σκοπός είναι η κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη, ωστόσο εγείρονται κάποιοι προβληματισμοί, όπως λ.χ. για το πως θα ενσωματωθεί η έννοια της αναπηρίας σε αυτό το πλαίσιο, με ποιο τρόπο, πως θα γίνει ο συσχετισμός μεταξύ αναπηρίας-ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.λπ.
    Αντίστοιχα, από τις επιμέρους θεματικές της ενότητας «Ζω καλύτερα» απουσιάζει παντελώς θεματική σχετική με την «Οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή» παρά τη γενική αναγνώριση της εξαιρετικής σημασίας και κρισιμότητας του θέματος. Ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, για την οποία τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων και των τροχαίων που οδηγούν σε λιγότερο ή περισσότερο σοβαρές αναπηρίες εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερα από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών της ΕΕ, η προσθήκη αυτής της επιμέρους θεματικής θεωρείται απόλυτη προτεραιότητα για τους μαθητές με ή χωρίς αναπηρία όλων των βαθμίδων, με στόχο την δημιουργία μιας νέας γενιάς με ουσιαστική κουλτούρα κοινωνικής υπευθυνότητας και συμπεριληπτικότητας.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:46 | Δημήτριος Φ.

    Ως φυσικός, ως κάτοχος msc με ειδικότητα στη Φιλοσοφία της Επιστήμης αλλά και ως πολύτεκνος πατέρας με άμεσο ενδιαφέρον, μπορώ εν τινι μέτρω να βεβαιώσω για την, ας ονομάσουμε, «αρχή της αβεβαιότητας» της κατά τα άλλα «στέρεης» επιστημονικής γνώσης. Χρειάστηκαν αιώνες για να φτάσουμε σε νόμους και θεωρίες των θετικών επιστημών με αδιάλειπτες εναλλαγές υποθέσεων και για αυτό ακριβώς ο μεγάλος Richard Feynman ψέγει τις ψυχολογικές θεωρίες ως ΑΝεπιστημονικες διότι όπως λέει «δεν είναι δυνατόν να παράγουν τόσο πολύ (έργο) σε τόσο λίγο χρόνο», στην ομιλία του»Αυτή η ανεπιστημονικη εποχή μας». Η υφιστάμενη τακτική επί του θέματος είναι εδώ για χιλιετίες,σε όλες τις θρησκείες και κοινωνίες… Ποιος είναι αυτός που πιστεύει ότι μπορεί να ανατρεψει το παιδί από την παιδικοτητα του και που στηρίζεται επιστημονικά για να το κάνει αυτό… Δεν έχουμε ανάγκη από σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αλλά από οικογένεια διαπαιδαγώγηση. Η οικογένεια διαλύεται.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:46 | Ευαγγελία

    Δεν συμφωνώ δεν τι θέλω ούτε για τα παιδιά μου ούτε για την πατρίδα μου

  • 4 Μαΐου 2020, 14:45 | π. Διονύσιος Γκόλιας

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ απόλυτα με τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Διαστέφετε και πονηρεύετε αθώες ψυχές! Σε λίγα χρόνια θα θρηνούμε στα συντρίμια των παιδιών μας. Ακούστε την αγανάκτηση των πολιτών και αναζητήστε τα αληθινά προβλήματα του τόπου μας.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:43 | Εύα

    Έχω δει άπειρα σχόλια που είναι υπερβολικά αντίθετα με την σεξουαλική παιδαγώγηση σε οποιαδήποτε βαθμίδα. Αρχικά θα παρακαλούσα να σκεφτείτε κυρίως οι γονείς πιο ψύχραιμα το θέμα. Σίγουρα διαφωνώ στο ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από την οικογένεια αρχικά γιατί κάποιοι γονείς δεν νοιάζονται και τόσο ή το παραλείπουν ή ακόμα και απουσιάζουν.Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε χωρίς λόγο καθώς η σεξουαλική αγωγή στις μικρότερες ηλικίες θα είναι προσαρμοσμένη στα μέτρα των παιδιών και ούτε θα χάσουν για κανέναν λόγο την τρυφερή τους ηλικία.Θα μάθουν για παράδειγμα ότι δεν πρέπει οι άγνωστοι να τους αγγίζουν σε ορισμένα σημεία του σώματός τους γιατί δυστυχώς υπάρχουν και τέτοιοι. Ή και το να μάθουν μέσα σε κάποια πλαίσια ότι έχουν προέλθει από τη μαμά και τον μπαμπά και όχι τον πελαργό μόνο κακό δεν θα τους κάνει ούτε πρόκειται να καταπατήσει θεσμούς οικογένειας. Σιγά σιγά τα παιδιά θα μαθαίνουν και άλλα σε μεγαλύτερες ηλικίες και στο τέλος θα είναι έτοιμα και προστατευμένα από πιθανούς κινδύνους όπως νοσήματα ή παρενοχλήσεις.Δεν το θεωρώ συνεπώς κακό αρκεί να γίνεται σταδιακά και να δίνονται οι πληροφορίες που αρμόζουν σε κάθε ηλικία.Είναι κρίμα στο 2020 να θεωρούμε ακόμα το θέμα του σεξ ταμπού

  • 4 Μαΐου 2020, 14:40 | ΑΝΝΑ Χ.

    Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό

  • 4 Μαΐου 2020, 14:38 | π. Διονύσιος Γκόλιας

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ απόλυτα με τη σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία! ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Σε λίγα χρόνια θα θρηνούμε στα συντρίμια των παιδιών μας. Ακούστε την αγανάκτηση των πολιτών και αναζητήστε τα αληθινά προβλήματα του τόπου μας.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:37 | ΑΝΝΑ

    Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό

  • 4 Μαΐου 2020, 14:35 | κωνσταντινος

    Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:35 | Δεσποινα

    Χριστός Ανέστη!!!Είναι απαράδεκτο να θέλουν να μπει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο ακόμα και στο Δημοτικό..Είναι πολύ ευαίσθητη ηλικία.. Διαφωνώ κάθετα

  • 4 Μαΐου 2020, 14:33 | ΦΩΤΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

    Θεωρούμε άκαιρη και αντιπαιδαγωγική την πρόωρη ενημέρωση των παιδιών του δημοτικού σχολείου για θέματα, πού δεν αντιστοιχούν στην κλίμακα της ψυχοσωματικής τους ωριμότητας.
    Οι χώρες, που έβαλαν πριν από εμάς σε εφαρμογή την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο, ομολογούν ότι όχι μόνον δεν πέτυχαν περιορισμό αλλ’ αντιθέτως εισέπραξαν άνοδο των δεικτών επιπολασμού των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων.
    Αντί να γεμίσουμε τα άγουρα μυαλά των μικρών μας παιδιών με γνώσεις ριψοκίνδυνες πάνω σε θέματα άλλης τάξεως ωριμότητας, είναι καλύτερα να δούμε με ποιόν τρόπο θα επαναφέρουμε στα «βιβλία της γλώσσας» την υπόσταση της πολυμελούς οικογένειας, μέσα στην οποία κάθε παιδί, στην κατάλληλη ώρα και με τα κατάλληλα λόγια για κάθε περίπτωση, διδάσκεται, εδώ και αιώνες, τις απαραίτητες γνώσεις υγιούς σεξουαλικής συμπεριφοράς .

    ΦΩΤΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
    ΙΑΤΡΟΣ

  • 4 Μαΐου 2020, 14:24 | Αποστολίδης Αν. Δημήτρης

    Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:24 | Κατερίνα Πανταζή

    Από τη θέση του επαγγελματία υγείας με εξειδίκευση στην Παιδιατρική και από τη θέση της μητέρας, οφείλω να δηλώσω ότι είναι μεγάλο λάθος η ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από την νηπιακή ηλικία. Είναι λάθος η ενασχόληση τόσο μικρών παιδιών με τέτοιες έννοιες. Ακόμη και σε μεγαλύτερα παιδιά, το μάθημα του αναπαραγωγικού συστήματος με βιολογικούς όρους αρκεί. Τα υπόλοιπα «σεξιστικά-σεξουαλικά» άπτονται θεμάτων βιοηθικής και ηθικής διαπαιδαγώγησης. Υπάρχουν και πρέπει να υπάρχουν ενημερώσεις γονέων των μαθητών και το υπουργείο οφείλει να εντάξει αυτά τα προγράμματα για τους γονείς και όχι για τα παιδιά, αν θέλουμε και ελπίζουμε σε μια καλύτερη κοινωνία στο μέλλον!!!
    Δοκιμαστικές προσθήκες σεξουαλικών θεμάτων στην εκπαίδευση των παιδιών χωρίς την σύμφωνη γνώμη των γονέων, είναι καταχρηστικές και προσβάλλουν τα γονεϊκά δικαιώματα!
    Εύχομαι οι αρμόδιοι υπουργοί να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τη φωνή των πολιτών και να φανούν αντάξιοι της ψήφου εμπιστοσύνης που ζήτησαν κι έλαβαν!

  • 4 Μαΐου 2020, 14:23 | Νεκταρία Τσάμη

    Δηλώνω την έντονη διαφωνία μου,τόσο σαν γονέας όσο και σαν δασκάλα, για την πρόθεση της εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα νηπιαγωγεία.Οι γονείς είναι υπεύθυνοι γι’αυτού του είδους διδασκαλία και φυσικά σε μια πιο ώριμη περίοδο της ζωής του παιδιού.Δεν εξυπηρέτει τις λειτουργικες ανάγκες του νηπίου η εκμάθηση της επιστημονικής ονομασίας των γεννητικών οργάνων,ούτε η εικονογραφημένη παρουσίαση της συνουσίας ή της αυτοϊκανοποιησης.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:22 | Milioni Dimitra

    Προσωπικά θεωρώ εντελώς ακατάλληλη την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικης διαπαιδαγώγησης σε παιδιά νηπιαγωγείου και Δημοτικού! Θεωρώ πως αντί για καλό θα κάνει κακό.
    Στο δε Γυμνάσιο θα πρέπει να είναι προαιρετικό με την συναίνεση του κηδεμόνα και μόνο στο λύκειο υποχρεωτικό

  • 4 Μαΐου 2020, 14:19 | Αποστολίδης Αν. Δημήτρης

    Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με σύγχρονες παιδαγωγικές έρευνες και μελέτε δεν ενδείκνυται για παιδιά σε αυτή σε τ΄σο μικρή ηλικία.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:18 | Παισία

    Απολύτως διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε νηπιαγωγείο και δημοτικό. Το έργο αυτό σε τόσο τρυφερές ηλικίες ανήκει αποκλειστικά στους γονείς. Κανένα άλλο πρόσωπο όσο κι αν θεωρείται «ειδικός» δεν είναι άξιο εμπιστοσύνης. Η ζημιά που μπορεί να προκληθεί από λάθη τέτοιας διδασκαλίας είναι τεράστια.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:16 | Ἀναστασία Ἰωσηφίδου

    Ὡς ἐκπαιδευτικός, καί μάλιστα ἐν ἐνεργείᾳ, ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ μέ τήν εἰσαγωγή τῆς σεξουαλικῆς διαπαιδαγώγησης στήν ἐκπαίδευση μέσα ἀπό τά «Ἐργαστήρια Δεξιοτήτων». Χρόνια τώρα ὄχι μόνο παρακολουθῶ ἀλλά καί βιώνω καθημερινά μέ πόνο ψυχῆς τή συνεχή ἔκπτωση τῆς παιδείας μας ὄχι μόνο σέ ἐπίπεδο γνώσεων ἀλλά κυρίως σέ ἐπίπεδο ἀρχῶν καί ἀξιῶν. Αὐτό θά ἀποτελέσει ἕνα ἀκόμη καίριο πλῆγμα στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν μας. Μοντέλα πού ἔχουν ἐφαρμοσθεῖ καί ἔχουν ἀποτύχει μέ θλιβερά ἀποτελέσματα στό ἐξωτερικό, μποροῦν νά μᾶς ποῦν οἱ ἁρμόδιοι φορεῖς γιατί ἐπιμένουν νά τά εἰσαγάγουν στήν ἑλληνική ἐκπαίδευση;

  • 4 Μαΐου 2020, 14:16 | Αθανασία

    Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία. Τα παιδιά μας πρέπει να παραμείνουν παιδιά και εάν η σεξουαλική απελευθέρωση ήταν θετική για την εξέλιξη της κοινωνίας μας δεν θα είχαμε αύξηση των διαζυγίων αύξηση της κατάθλιψης αύξηση των αυτοκτονιών λόγω ερωτικών απογοητεύσεων αύξηση των ερωτικά μεταδιδόμενων νοσημάτων και τόσα άλλα δεινά ….

  • 4 Μαΐου 2020, 14:15 | Μαρία

    Διαφωνώ κάθετα, ως ψηφοφόρος και εκπαιδευτικός για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στις ηλικίες του δημοτικού και του νηπιαγωγείου. Είναι επιλογή της οικογένειας το πότε θα διεκπεραιώσει το ζήτημα αυτό στα μέλη της.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:15 | Κωνσταντίνος Δέδες

    Χριστός Ανέστη!

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του «μαθήματος» της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και ιδιαιτέρως στο Νηπιαγωγείο. Η εν λόγω διαπαιδαγώγηση εμπίπτει αποκλειστικά στο πεδίο αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των γονέων του κάθε παιδιού!
    Αυτά τα πράγματα έχει ανάγκη η τρυφερή ψυχή ενός παιδιού;
    Έχετε ολοκληρώσει με την παροχή Παιδείας & Ήθους στα παιδιά και διαγνώσατε την ανάγκη για τέτοιου είδους διαπαιδαγώγηση;

  • 4 Μαΐου 2020, 14:07 | ΑΣΗΜΙΝΑ

    Ως μητέρα και ως εκπαιδευτικός επί εικοσαετία, θεωρώ εντελώς αστήρικτη από παιδαγωγικής και ψυχολογικής απόψως την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Πρωτοβάθμια και Προσχολική Αγωγή. Δεν έχει προηγηθεί κανένας διάλογος και αποτελεί ένα επικίνδυνο ατόπημα το όλο εγχείρημα. Ας πάψουμε καταστρέφουμε την εκπαίδευση των παιδιών μας , μια και για παιδεία δε γίνεται λόγος πια, με την αντιγραφή και μεταφορά από το εξωτερικό πρακτικών αποτυχημένων και καταστροφικών για τον ιστο της οικογένειας και της κοινωνίας αλλα και αυτής της ψυχικής ισορροπίας των παιδιών μας

  • 4 Μαΐου 2020, 14:02 | ΧΡΥΣΑΝΘΗ Β.

    Καθώς, κατά κοινή ομολογία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι θέμα των γονέων, τα προβλήματα που προκύπτουν από την ελλιπή σεξ.διαπαιδαγωγηση των νέων μπορούν να αποφευχθούν με τη σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση των ΓΟΝΕΩΝ. Καθε γονιός, εφόσον εχει επαρκείς γνώσεις μπορεί με διάκριση να κατευθύνει το παιδί του ανάλογα με τον χαρακτήρα του και τον τρόπο που εχει επιλεξει να το διαπαιδαγωγει.
    Οπότε η λύση στο θέμα θα μπορούσε να είναι η δημιουργία σχολης γονέων στο πλαίσιο των σχολείων και μάλιστα όχι μόνο για θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και όχι αδιάκριτη σεξουαλική διαπαιγωγηση στα ίδια τα παιδιά.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:01 | Νεκτάριος

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!

    Πολύ με στεναχωρεί.Πολύ με λυπεί όλο αυτό το βάρος, το οποίο έχει πέσει στις πλάτες συγκεκριμένων ανθρώπων,συγκεκριμένων θέσεων.
    Έχουν λάβει τη σωστή παιδεία;Έχουν λάβει τη » μαγιά» από τη μικρή τους ηλικία, ώστε να πάρουν τις σωστές αποφάσεις• όχι μόνο κατά κόσμον;!..
    .. καί ποιά η μελλοντική ΨΥΧΟ-λογική τους κατάσταση σε περίπτωση λανθασμένων αποφάσεων;Τί θα απογίνουν οι ψυχές των αδελφών μας που βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις• κοινωνικές,πολιτικές,εκπαιδευτικές κ.τ.λ και καλούνται σε τόσο δύσκολους καιρούς να σηκώσουν,όλο αυτό το βαρύ φορτίο,με αποφάσεις,οι οποίες θα στιγματίσουν ή μή,όχι μόνο τα παιδιά τους καί τα παιδιά των παιδιών τους, αλλά κι όλα τα παιδιά της Ελλάδας για τις επόμενες γενιές;!..
    Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που με στεναχωρεί καί βασανίζει.Κάτι το οποίο είναι τόσο μεγάλο.Κάτι το οποίο σκεπάζει όλα τα προηγούμενα!
    Γιατί ο Καλός Θεός επιτρέπει όλες αυτές τις υψηλές καί τόσο σημαντικές θέσεις που προαναφέρθηκαν, στον παγκόσμιο πλέον χάρτη, να κατέχονται απο ανθρώπους πνευματικά νεκρούς κί όχι από ευσεβείς Χριστιανούς..;
    Εύχομαι καί προσεύχομαι ο Καλός Θεός να φωτίσει το νού,όλων των αρχόντων του τόπου μας,αυτές τις κρίσιμες εποχές καί να «δούν» τη βρωμιά που κρύβεται μέσα στο φανταχτερό περίβλημα αυτού του ζουμερού και λαχταριστού «καρπού»… …πρίν το γευτούν!
    Πρίν να είναι αργά!!

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!

  • 4 Μαΐου 2020, 14:00 | ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ?ΜΟΝΟ ΛΑΘΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΔΙΚΟΣ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΝΩΡΙΣ.Η ΟΠΟΙΑ ΖΗΜΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΝΌΡΘΩΤΗ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.

  • 4 Μαΐου 2020, 14:00 | Σταυρούλα

    Το σημαντικό είναι η προσέγγιση της ψυχολογίας του συντρόφου μας και η αυτοκριτική η δική μας. Αυτό είναι το πρόβλημα σε όλες τις ερωτικές – συναισθηματικές σχέσεις. Γιατί ερωτική και συναισθηματική είναι ένα πράγμα!
    Κι ας ακούμε από παντού το περίφημο ψευδοεπιχείρημα «άλλο έρωτας , άλλο αγάπη».

    Σε τι θα οφελήσει η μελέτη της ερωτικής πράξης; Στην τελειοποίησή της; Και μετά τι; Καλύτερες σχέσεις; Ευτυχισμένοι άνθρωποι; Σωστή προφύλαξη. Αυτό ναι. Το ξέρουν. Ενημερώνονται όλοι συνεχώς.

    Άρα, θα πρότεινα μαθήματα ανθρώπινων σχέσεων, αληθινών όμως. Όχι πώς θα χειριστώ τον άλλον για να επιτύχω τον στόχο μου, αλλά πώς θα ανακαλύπτω π.χ. νέα πράγματα για τον διπλανό μου και τον εαυτό μου στην πορεία της ζωής μας.