1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 2.885 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- 927 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο
- 865 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία
- 501 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
- 204 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο
- 1.559 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο
- 214 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σκοποί
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Πρότυπα Σχολεία
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Πειραματικά Σχολεία
- 406 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ίδρυση και διασύνδεση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Περιφερειακή Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Όργανα διοίκησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο
- 1.638 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιλογή μαθητών
- 97 ΣχόλιαΆρθρο 19 Διδακτικό προσωπικό
- 190 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 22 Συμβούλιο στήριξης σχολείου
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση
- 16 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 24 Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4415/2016 (Α΄ 159, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 165)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τροποποιήσεις του άρθρου 4 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποιήσεις του άρθρου 5 του ν. 4415/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4415/2016
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 28 Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4415/2016
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τροποποιήσεις του άρθρου 16 του ν. 4415/2016
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τροποποίηση του άρθρου 17 του ν. 4415/2016
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 31 Τροποποίηση του άρθρου 18 του ν. 4415/2016
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4415/2016
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 33 Αντικατάσταση του άρθρου 47 του ν. 4547/2018ΙΑΤΑΞΕΙΣ
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 34 Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αντικατάσταση του άρθρου 48 του ν. 4547/2018.
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 37 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων
- 216 ΣχόλιαΆρθρο 38 Εκπαιδευτικός Eμπιστοσύνης
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 39 Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
- 75 Σχόλια Άρθρο 40 Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Τροποποίηση του άρθρου 13Δ του ν. 4186/2013
- 550 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 43 Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 44 Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 45 Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την πληρωμή των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών
- 57 ΣχόλιαΆρθρο 47 Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
- 935 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών παλαιοτέρων ετών στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης
- 1.217 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 238 ΣχόλιαΆρθρο 52 Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 2074/1992
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 54 Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης -Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 192 ΣχόλιαΆρθρο 56 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 58 Καταργούμενες διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών Άρθρο 59 Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 60 Δικαίωμα υποψηφιότητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασυμβίβαστα
- 225 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σώμα εκλεκτόρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 ΠροκήρυξηΆρθρο 63 Προκήρυξη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 64 Εκλογική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και ΑντιπρυτάνεωνΆρθρο 65 Παραίτηση ή έκλειψη Πρύτανη και Αντιπρυτάνεων
- 31 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Μετεγγραφές φοιτητών Άρθρο 66 Ορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 67 Δικαιούχοι μετεγγραφής – Προϋποθέσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 68 Λόγοι αποκλεισμού
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 69 Μετεγγραφή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 70 Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετακίνηση σε Τμήμα του ιδίου επιστημονικού πεδίου
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 72 Μετεγγραφή ειδικών κατηγοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 ΕνστάσειςΆρθρο 74 Ενστάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών Άρθρο 76 Ίδρυση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Όργανα διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 78 Διδακτικό προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Λοιπό προσωπικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικούΆρθρο 81 Μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών διπλής ειδίκευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Διπλά Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 Θερινά προγράμματα σπουδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 85 Συνεργασίες με Ιδρύματα της αλλοδαπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ασφαλιστική κάλυψη αλλοδαπών φοιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών Άρθρο 87 Μονάδα υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Ταχεία διαδικασία χορήγησης αδειών διαμονής για λόγους σπουδών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Λοιπές διατάξεις Ξ.Π.Σ.
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 90 Χρηματοδότηση Ε.Λ.Κ.Ε. για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91 Διαδικασία εκλογής Κοσμήτορα
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διαδικασία εκλογής Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου Τμήματος
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Β΄ ΜΕΡΟΥΣ Άρθρο 93 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Α΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Γ΄
- 120 ΣχόλιαΆρθρο 98 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Απριλίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2020, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2.885 Σχόλια 14716 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Έχω μπερδευτεί με την αξιολόγηση του τι είναι σημαντικό και τι όχι και ποια μερίδα ανθρώπων αφορά. Αξιολογήσαμε ώς σημαντικό τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στη β’βαθμια εκπαίδευση και ως αποτελεσματική την εφαρμογή της και είδαμε ότι αυτή απουσιάζει από τις μικρότερες σχολικές βαθμίδες; Πιστεύω ότι δημιουργούμε ένα σχολείο που δεν είναι πια σχολείο καθώς η ουσιαστική γνώση, η κριτική ικανότητα και οι αξίες των μαθητών φθίνουν γεωμετρικά τα τελευταία 10, 20, … χρόνια. Ενα σχολείο που έχει απαξιωθεί στα μάτια γονιών και μαθητών και σκεφτόμαστε ότι αυτό που λείπει είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο δημοτικό και νηπαιγωγείο; Καταλαβαίνουμε ότι έχουμε χάσει το στόχο εδώ και χρόνια; Ας ανασυνταχθούμε συνολικά μήπως και το σώσουμε. Κινδυνεύουν τα παιδιά μας και μαζί μ’ αυτά η κοινωνία μας, σήμερα, αύριο …
Διαφωνώ εξ ολοκλήρου με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το νηπιαγωγείο αλλά και σε όλη την εκπαίδευση. Θεωρώ πως κακοποιούνται βάναυσα τρυφερές παιδικές ψυχές χωρίς σαφή λόγο! Αφού κι εσείς έχετε παιδιά πώς προχωράτε ένα απαράδεκτο πρόγραμμα μόνο και μόνο γιατί μας ήρθε από το εξωτερικό;;
ΔΙΑΦΩΝΏ ΜΕ ΤΗΝ ΈΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ. ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΊΝΑΙ ΥΠΕΎΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥΣ.
Με τα παιδιά δεν κάνουμε πειράματα. Το νομοσχέδιο είναι κατάπτυστο ειδικά όταν δεν υπάρχουν επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε παιδιά νηπιακής ηλικίας αλλά ακόμη και στο δημοτικό και γυμνάσιο, ως γονείς μας βρίσκει αντίθετους. Τα παιδιά πρέπει να βιώνουν φυσιολογικά την κάθε περίοδο της ηλικίας τους. Ποιους εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο?
Απόλυτα αντίθετος στην εισαγωγή αυτού του μαθήματος!Δε συνάδει ούτε με το Σύνταγμα ήτοι υποχρέωση Ορθόδοξη ς Χριστιανικής παιδείας ούτε με καμία επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη!
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΤΡΥΦΕΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ.
Είναι και ανήθικο και αφύσικο. Στο κάτω κάτω ποιος τους δίνει το δικαίωμα να κάνουν τέτοιες παρεμβάσεις στην ζωή των παιδιών μας.
Αυτή η αυταρχική και αυθαίρετη συμπεριφορά του κράτους είναι απόλυτα προσβλητική για τους γονείς και για την Ελληνική κοινωνία.
Είναι απαράδεκτο να δοθει το δικαίωμα να διαπαιδαγωγεί ο καθένας τα παιδιά μας σε αυτή την ηλικία.
Διαφωνώ κάθετα.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων. Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα. Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής. Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη ημών των γονέων. Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων. Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλική Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα. Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της διαστροφή της έννοιας της αγωγής. Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών μου σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.
Χρόνια πολλά Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας στο σχολείο, ειδικά από τόσο μικρή ηλικία! Οι ψυχές και οι καρδιές τους είναι αγνές και δεν χρειάζονται μια τέτοια παρέμβαση σε αυτήν την τόσο τρυφερή ηλικία!
Απαράδεκτο!!Δεν πρόκειται ποτέ εμεις οι γονείς να συναινέσουμε σε κάτι τέτοιο.
Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μέσα στα σχολεία. Ειδικά για τα πολύ μικρά παιδιά..Αυτό μπορεί να γίνει και μέσα από το σπίτι από τους γονείς.
Είμαι εκπαιδευτικός και Διαφωνώ κάθετα σε κάθε μορφή σεξουαλικής διαπεδαγώγησης σε νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο. Υπάρχουν τόσα άλλα ωραία στοιχεία που μπορούμε να υιοθετήσουμε από το εξωτερικό και εσείς παίρνετε ότι χειρότερο υπάρχει.
Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγιση των νηπίων.
Πειράματα με καταστροφικά αποτελέσματα.
Ας αφήσουμε τα νήπια να χαρούν την παιδικότητά τους.
Διαφωνώ απολυτα με την εισαγωγη της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στην προσχολικη και πρωτοβαθμια εκπαιδευση. Γιατι βιαζεστε να μεγαλωσετε προωρα τα παιδιά μας; Γιατι θελετε να γκρεμισετε την παιδική αθωότητα; Γιατι θελετε να μεγαλωσουν τοσο βίαια; Γιατι θελετε να γεμισετε το μυαλουδακι τους με πραγματα εξω απ την ηλικία τους; Παρακαλω, ξανασκεφτειτε το. Αφηστε τα παιδιά να μεγαλωσουν ως παιδιά!
Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα να ενταχθεί στο σχολείο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν χρειάζεται να βομβαρδίζονται τα παιδιά ειδικά σε τόσο μικρή ηλικία και να μπερδεύονται χωρίς λόγο. Μπορούμε κι εμείς οι γονείς να τα καθοδηγήσουν όσον αφορά αυτό το θέμα όταν θεωρήσουμε ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή.
Διαφωνώ εντελώς με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης, ιδιαιτέρως δε αυτή των Νηπιαγωγείου & Δημοτικού.
Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.
Διαφωνώ ως Ιατρός και Έλληνας πολίτης κάθετα με την ένταξη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό και διαφωνώ απόλυτα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.Να σεβαστούμε τη τρυφερή ηλικία και να αφήσουμε στους γονείς των παιδιών το έργο αυτό.Όπως οι γονείς φροντίζουν και για τα άλλα θέματα των παιδιών τους, έτσι και σ΄αυτό το θέμα, μπορούν και είναι ικανοί να βοηθήσουν τα παιδιά τους.
Υπάρχουν άλλα πεδία στα οποία το Ελληνικό σχολείο θα πρέπει να ενσκήψει όπως την ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και την Μουσικοκινητική.
Περιτεύουν τα πολλά σχόλια. ΑΙΣΧΟΣ!
Με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού, θέλω να σημειώσω ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα αναθρέψει παιδιά με διαταραγμένο ψυχικό κόσμο! Ως εκ τούτου διαφωνώ με τον νομοσχέδιο!!!
Φροντιστε να υπάρχει η σωστή παιδεία σε όλες τίς σχολικές βαθμίδες καί νά μήν αναγκάζεται ο γονιός να πληρώνει τά μαλλιοκεφαλα του σε φροντιστήρια και αφήστε τίς τρυφερές ψυχουλες να χαίρονται τήν ηλικία τους με παιχνίδι καί χαρά… έλεος πια, βρήκατε πάτημα με τον κορονοϊο καί περνάτε όλα τά επαίσχυντα νομοσχέδια
Θεωρώ τελείως λάθος την εισαγωγή σεξουαλικής διαπεδαγώγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία θα πάθουν ψυχοσωματικές ζημιές που θα είναι ανεπανόρθωτες!
Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΗΘΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΜΑΣ.
1
Στα παιδιά γνωρίστε τον Χριστό και όχι ότι σας επιβάλλεται από την ψυχολογία!!!
Τις γερές βάσεις θα τις χτίσουν, μαθαίνοντας τί είναι η κατά Θεόν αρετή και όχι η μύηση εκ μητρικών λαγόνων στην γενετήσια ορμή…
Πολύ σωστή η κατεύθυνση της εισαγωγής νέων θεματικών στα σχολεία, όπως π.χ. οι νέες τεχνολογίες και οι νέοι τρόποι ζωής με σκοπό την αναγέννηση του κατεστραμμένου περιβάλλοντος, που δυστυχώς τα παιδιά κληρονομούν από τις προηγούμενες γενιές.Επίσης, είναι απαραίτητη η έμφαση στο σεβασμό της διαφορετικότητας αλλά και στην ανάπτυξη της δεξιότητας χειρισμού της ελληνικής γλώσσας, όπου και φαίνεται να υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες.Το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι πολύ ευαίσθητο για να διδάσκεται στα σχολεία από «ειδικούς»,τους οποίους οι γονείς ή τα παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών δεν έχουν δυνατότητα να επιλέξουν, ώστε να αναπτύξουν σχέση εμπιστοσύνης.Περαιτέρω, η σεξουαλική ταυτότητα, αποτελεί σκληρό πυρήνα της προσωπικότητας του ατόμου και ως εκ τούτου θα πρέπει να διαμορφώνεται ελεύθερα.Ως πολίτης, μητέρα, νομικός,διαφωνώ με την εισαγωγή αυτής της θεματικής ενότητας στα σχολεία, καθώς θα δημιουργήσει θέματα προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον, ανισοτήτων και σχολικού εκφοβισμού, καθώς οι απόψεις και εμπειρίες του κάθε παιδιού διαφέρουν δραματικά σε αυτό το ευαίσθητο θέμα.
Θεωρώ πως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην προσχολική ηλικία και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θα βλάψει και θα μπερδέψει τα παιδιά. Σε αυτήν την ηλικία και γι’ αυτά τα τόσο λεπτά και ευαίσθητα θέματα, υπεύθυνοι είναι οι γονείς. Επίσης, πολλές φορές η μεταφορά γνώσης σε τόσο ευαίσθητα θέματα, περιπλέκεται από τους διδάσκοντες με προσωπικά ταραχώδη συναισθηματικά βιώματα και τραύματα που μπορεί να περάσουν στα παιδιά. Γνώμη μου, πως η συγκεκριμένη θεματική ενότητα θα εγείρει πολλές και σοβαρές αντιδράσεις στην κοινωνία(λόγω του εξαιρετικώς ευαίσθητου θέματος).
Διαφωνώ απόλυτα με τη λεγόμενη «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση».
Είναι απότοκο της υλιστικής ουμανιστικής θεωρήσεως που σκοπό έχει την, από κάθε άποψη, ηθική αποσάρθρωση της κοινωνίας μέσω της ταυτόχρονης, πονηρώ τω τρόπω, αποδόμησης παραδεδομένων διαχρονικών, πέρα για πέρα ορθότατων, ελληνοχριστιανικών αρχών και αξιών.
Διαφωνώ κάθετα και παρακαλώ πριν είναι αργά να το αποσύρετε. Είμαι εκπαιδευτικός σε μεγαλύτερα βέβαια παιδιά και γνωρίζω από την πολύχρονη πείρα μου ότι είναι ευαίσθητο θέμα . Μη φέρετε σε δύσκολη θέση νηπιαγωγούς και παιδιά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία που εσείς διακαώς επιθυμείτε. Αφήστε τα παιδιά αθώα δεν φταίνε για να πληρώσουν τη δική μας πονηριά.
Ό,τι πρέπει για να διαλύσετε τον ψυχισμό και την παιδική αθωότητα των μαθητών!
Διαφωνω ΚΑΘΕΤΑ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο!!Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι αυτός….
Ψηφίζω ΟΧΙ ! Ειμαι κάθετη.
Σωστή η εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων, θέλει όμως προσοχή, αυτές ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να συνδεθούν με τις κοινωνικές δεξιότητες και την ανάπτυξη συναισθηματικής νοημοσύνης από τα παιδιά. Μάλιστα θα πρέπει να συνοδεύονται από συμβουλευτική γονέων, ώστε να υπάρχει συνέχεια στο οικογενειακό περιβάλλον.
Σχολιάζω ως εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας και γονιός σχετικά με την εκπαίδευση σε ζητήματα γενετήσιας λειτουργίας και σεξουαλικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Πιστεύω ότι ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να παρέμβει, αφού πρώτα πάρει ανάλογη πιστοποίηση, μόνο σε εκείνες τις ηλικιακές ομάδες όπου τα παιδιά περιορίζουν την επικοινωνία με τους γονείς τους σε θέματα που αφορούν στο σώμα τους και στις συμπεριφορές που προκαλούν ευχαρίστηση. Οι γονείς λοιπόν είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την αγωγή των μικρών μαθητών, περίπου μέχρι τα 13 χρόνια της ζωής τους, για τα παραπάνω θέματα.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας που εφαρμόστηκε μαζικά στα Γυμνάσια, μετά από πιλοτική δοκιμή σε κάποια, οι εκπαιδευτικοί δεχθήκαμε διαμαρτυρίες γονέων για το περιεχόμενο της ενότητας «έμφυλες ταυτότητες», τις οποίες υποχρεώθηκαν να παρακολουθήσουν όλοι οι μαθητές.
Όχι μόνο διαφωνώ αλλά δεν θέλω ούτε να ξανάσυσταθει τέτοια πρόταση.
Πόσο «ήπια διαπαιδαγωση» (soft skills) μπορεί να είναι η ενασχόληση των νηπίων με την σεξουαλική αγωγή τη στιγμή που όλα γύρω τους σύμφωνα με όλες τις επιστημονικές μεθόδους πρέπει να διέπονται από ασφάλεια και σταθερότητα;
Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
ως ΕΕΧ σας έχουμε καταθέσει εγγράφως τις προτάσεις μας επί του Σ/Ν.
Παράλληλα, καταθέτουμε τις επισημάνσεις μας κατά άρθρο.
Παρότι όλοι οι Διεθνείς οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένου του ΟΟΣΑ και της UNESCO έχουν επισημάνει την ανάγκη ενίσχυσης της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικής και περιβαλλοντικής συνείδησης, την διαχείριση κρίσεων δημόσιας υγείας, σαν αυτή την οποία βιώνουμε, την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, συνεργασίας, κοινωνικής ευθύνης, την ανάπτυξη επιστημονικού τρόπου σκέψης και επομένως κριτικής στάσης και κυρίως την ενίσχυση της Δημοκρατίας, στο Σ/Ν ΔΕΝ υπάρχει καμία αναφορά και καμία πρόβλεψη για την ενίσχυση των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο λειτουργικός αλφαβητισμός αφορά στην ΓΛΩΣΣΑ, τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και τις ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ με βάση όλους τους Διεθνείς Οργανισμούς.
Ιδιαίτερα για την επιστήμη της ΧΗΜΕΙΑΣ, στην οποία σήμερα όλη η ανθρωπότητα προσβλέπει για την ανάπτυξη εμβολίων και φαρμάκων που θα βάλουν τέλος στην ιδιότυπη ομηρεία εκατομμυρίων ανθρώπων, όχι μόνο δεν υπάρχει αναφορά, αλλά αντίθετα κατατάσσεται στα μαθήματα Β κατηγορίας.
Ειδικά στο Γυμνάσιο η ανάγκη ενίσχυσης της Χημείας και γενικότερα των Φ.Ε. είναι επιτακτική, καθώς με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ο μαθητής θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένα συνεκτικό πλαίσιο κριτικής σκέψης και επιστημονικής μεθόδου.
Για τον λόγο αυτό επανερχόμαστε στην πάγια πρόταση μας για ενοποίηση της διδασκαλίας των Φ.Ε. στο Γυμνάσιο με 5ωρη τουλάχιστον διδασκαλία και ενίσχυση του πειραματικού τους χαρακτήρα με θεσμοθέτηση 1 επιπλέον υποχρεωτικής εργαστηριακής ώρας.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με ενίσχυση των ωρών οι Θεματικές 1-2-4 θα μπορούσαν να ενταχθούν ως εφαρμογές στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των Φυσικών Επιστημών, καθώς η στόχευσή τους δεν μπορεί να είναι επιτυχής χωρίς το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο, το οποίο παρέχουν οι Φυσικές Επιστήμες. Ειδικότερα σε ότι αφορά στην διατροφή, την αγωγή υγείας, την κλιματική αλλαγή, την διαχείριση φυσικών πόρων, την αειφόρο ανάπτυξη, την διαχείριση φυσικών καταστροφών και την οικολογική συνείδηση αδυνατούμε πως είναι δυνατόν να τίθενται ως στόχοι, όταν η κατεξοχήν επιστήμη που παρέχει το γνωστικό υπόβαθρο για την αναγνώριση και κατανόηση τους, η ΧΗΜΕΙΑ, χαρακτηρίζεται μάθημα Β΄ κατηγορίας.
Η κοινωνία της γνώσης στην οποία ζούμε επιτάσσει να διευρυνθούν τα όρια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να περιληφθεί και Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Λύκειο), με στόχο να εξασφαλιστεί το αναγκαίο επίπεδο γνώσεων και ωριμότητας. Υπό αυτή την έννοια δεν μπορούμε παρά να σχολιάσουμε ότι ο ηλικιακός περιορισμός της φοίτησης στα ΕΠΑΛ παρεμποδίζει την υλοποίηση αυτού του στόχου, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική μέριμνα για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής και της στήριξης όλων των μαθητών για την ολοκλήρωση του ΓΕΛ.
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε:
1. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες (https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en), αλλά και στο Ευρωπαϊκό σχολείο (https://www.eursc.eu/en), η διδασκαλία των Φ.Ε. στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι ενοποιημένη και κατά μέσο όρο περισσότερες ώρες από την Ελλάδα.
2. Ένα μεγάλο μέρος του εργαστηριακών δραστηριοτήτων, των πειραματικών διαγωνισμών, των διαγωνισμών ρομποτικής κ.ά. ήδη πραγματοποιούνται με μεγάλη επιτυχία με ευθύνη των 78 Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ,Ε.), τα οποία έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία να στηρίξουν αυτές τις δράσεις και επομένως δεν είναι κατανοητή η αναγκαιότητα πρόβλεψης νέων δομών.
Με εκτίμηση
Α.Ν.Παπαδόπουλος
Πρόεδρος ΔΕ ΕΕΧ
Καθηγητής
ΔΕΝ ΣΥΝΦΩΝΩ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΜΑΣ ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΛΟΙ ΕΔΩ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ Ο Χ ΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ
«Μόνο οι γονείς είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαστε αντίθετοι στο άρθρο αυτό.»
Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό! Οι ανωμαλίες να μείνουν έξω από την Ελλάδα!
Οχι
Ὡς ἐκπαιδευτικός, καί μάλιστα ἐν ἐνεργείᾳ, ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ μέ τήν εἰσαγωγή τῆς σεξουαλικῆς διαπαιδαγώγησης στήν ἐκπαίδευση μέσα ἀπό τά «Ἐργαστήρια Δεξιοτήτων». Χρόνια τώρα ὄχι μόνο παρακολουθῶ ἀλλά καί βιώνω καθημερινά μέ πόνο ψυχῆς τή συνεχή ἔκπτωση τῆς παιδείας μας ὄχι μόνο σέ ἐπίπεδο γνώσεων ἀλλά κυρίως σέ ἐπίπεδο ἀρχῶν καί ἀξιῶν. Αὐτό θά ἀποτελέσει ἕνα ἀκόμη καίριο πλῆγμα στήν ἀγωγή τῶν παιδιῶν μας. Μοντέλα πού ἔχουν ἐφαρμοσθεῖ καί ἔχουν ἀποτύχει μέ θλιβερά ἀποτελέσματα στό ἐξωτερικό, μποροῦν νά μᾶς ποῦν οἱ ἁρμόδιοι φορεῖς γιατί ἐπιμένουν νά τά εἰσαγάγουν στήν ἑλληνική ἐκπαίδευση;
Ως μητέρα και ως εκπαιδευτικός επί εικοσαετία, διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στην Προσχολική Αγωγή.Δεν έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα , δεν έχει προηγηθεί καμία γνωμοδότηση παιδαγωγών, ψυχολόγων και επιστημόνων που θα έιχαν να προσφέρουν τεκμηριωμένη άποψη; Ποιον ωφελεί λοιπόν η βάναυση παραποίηση της παιδικής ηλικίας ; Για ποιον λόγο; Ας πάψουμε να αντιγράφουμε κακά (αντι)εκπαιδευτικά παραδείγματα του εξωτερικού.
Είμαι δασκάλα και διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος της Σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό. Είναι τελείως αντιεπιστημονική η διδασκαλία ενός τόσο ευαίσθητου θέματος μαζικά. Κάθε παιδί έχει διαφορετική ωριμότητα και προέρχεται από διαφορετικό περιβάλλον.Οι παιδοψυχίατροι συνιστούν την εξατομικευμένη ενημέρωση για τα θέματα αυτά. Τουλάχιστον η κυρία Υπουργός, ας δώσει στους γονείς το δικαίωμα απαλλαγής από το εν λόγω μάθημα,όπως είχε πει προεκλογικά σε συνάντηση, στην οποία είχε παρευρεθεί και η γράφουσα.
Διαφωνώ με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Εκπαίδευση,ιδιαιτέρως
την προσχολική και πρωτοβάθμια. Οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι,εφόσον διαθέτουν ερείσματα ήθους και γνώσεων καταλλήλων,είναι οι γονείς.Η επιπόλαιη και κατά συνέπεια λανθασμένη αντιμετώπιση του θέματος έχει τραυματίσει θανάσιμα το θεσμό της οικογένειας. Ας αναζητήσουμε χειρισμούς στην Ορθόδοξη Παράδοσή μας.
Χριστός Ανέστη!
Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νήπιο και στο δημοτικό. Σε αυτές τις ηλικίες αρμόδια είναι η οικογένεια.
Απαράδεκτη απόφαση, η νηπιακή ηλικία βασίζεται στην αθωότητα και την ανεμελιά… Τα νήπια χρειάζονται άλλα πράγματα σε αυτή την ηλικία και σίγουρα δεν είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση..
Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό.