Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:33 | Σεραφείμ Ζώτης

    Χριστός ανέστη!
    Ας μη σκανδαλίσουμε τα μικρά παιδιά με θέματα που αφορούν στην ενήλικη ζωή. Όποιος σκανδαλίσει ένα των μικρών συμφέρει να δέσει μια πέτρα και να πάει να πνιγεί, είπε ο Χριστός. Ας προσέξουμε την Παιδεία!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:30 | Κοραλία

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία.Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επέμβουμε στην αθωότητα των παιδιών, εκθέτοντας τα τόσο πρόωρα,σε καταστάσεις που δε συνάδουν με την τρυφερότητα και την αγνότητα της παιδικής τους ψυχής.
    Η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με αυτά τα ζητήματα είναι καθαρά θέμα της οικογένειας.
    Κάθε γονιός θα κρίνει, ανάλογα και με την περίπτωση και την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδικού χαρακτήρα,το πότε και με ποιον τρόπο θα μιλήσει στο παιδί, για ένα τόσο ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:28 | Νικόλαος

    Βλάβη θα προκαλέσει στις ψυχές των παιδιών σε τόσο πρώιμη ηλικία.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:27 | Γιώργος Π

    Διαφωνώ με το άρθρο 1 περι διαπαιδαγώγησης σεξουαλικής
    στα νήπια!!!!
    ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:27 | Χριστίνα Κωστάζου

    Ως Κατηχήτρια, ως δασκάλα, ως σκεπτόμενος άνθρωπος διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία.
    Ας αφήσουμε τα παιδιά μας, τα «αγγελούδια» μας, τους εφήβους μας, το μέλλον της πατρίδας μας στην αθωότητά τους. Η ελληνική οικογένεια μπορεί , όπως τόσους αιώνες μπορούσε, να χειριστεί άριστα το ευαίσθητο αυτό θέμα . Οι πειραματισμοί και η προσπάθεια να απομακρύνουμε τα παιδιά μας από τον Χριστό και την Εκκλησία τα καταντούν ερείπια…
    Η εμμονή του Υπουργείου , που κάθε τόσο επανέρχεται, δημιουργεί πολλά ερωτήματα σχετικά με τα κίνητρά του και τους στόχους του.
    Δυστυχώς προσπαθούν να διαλύσουν οικογένεια και Πατρίδα !
    Ν Τ Ρ Ο Π Η !

  • 4 Μαΐου 2020, 20:25 | Σοφια

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή του μαθήματος σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ς στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:24 | ΜΑΡΙΑ

    Χριστός Ανέστη!!!
    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία.Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επέμβουμε στην αθωότητα των παιδιών, εκθέτοντας τα τόσο πρόωρα,σε καταστάσεις που δε συνάδουν με την τρυφερότητα και την αγνότητα της παιδικής τους ψυχής.
    Η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με αυτά τα ζητήματα είναι καθαρά θέμα της οικογένειας.
    Κάθε γονιός θα κρίνει, ανάλογα με την περίπτωση και την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδικού χαρακτήρα,το πότε και με ποιον τρόπο θα μιλήσει στο παιδί, για ένα τόσο ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:20 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    Χριστός Ανέστη!
    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία.Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επέμβουμε στην αθωότητα των παιδιών, εκθέτοντας τα τόσο πρόωρα,σε καταστάσεις που δε συνάδουν με την τρυφερότητα και την αγνότητα της παιδικής τους ψυχής.
    Η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με αυτά τα ζητήματα είναι καθαρά θέμα της οικογένειας.
    Κάθε γονιός θα κρίνει, ανάλογα με την περίπτωση και την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδικού χαρακτήρα,το πότε και με ποιον τρόπο θα μιλήσει στο παιδί, για ένα τόσο ευαίσθητο και λεπτό ζήτημα.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:20 | Ειρήνη Τόπη

    Δε συμφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνεπώς είμαι αντίθετη με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:18 | Χατζηλαζάρου Δημήτρης

    Οι νέες δεξιότητες που εισάγονται στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να σχετίζονται με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Αφενός το άρθρο 1 είναι πολύ αόριστα γραμμένο και επιτρέπει την εισαγωγή της διδασκαλίας παντοίων ειδών »δεξιοτήτων»αφετέρου η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν αποτελεί ούτε σχετίζεται με »δεξιότητα» και δεν αφορά τις τρυφερές ηλικίες των μαθητών των νηπιαγωγείων και των δημοτικών. Αποτελεί καταχρηστική ερμηνεία και κατά το δοκούν εφαρμογή, μη ηθική και μη νόμιμη εξέλιξη για την εκπαίδευση της πατρίδας μας που τελικά υποβαθμίζει το σχολείο, το έργο των εκπαιδευτικών και την παρεχόμενη παιδεία.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:16 | Παναγιώτης

    Ως γονέας και εκπαιδευτικός διαφωνώ κάθετα στην επιβολή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε παιδιά δημοτικού και ιδίως προσχολικής ηλικίας.
    Δεν ξέρω ποιους ενοχλεί η παιδική αθωότητα που θέλουν να την καταργήσουν από τόσο νωρίς.
    Έλεος πια υπάρχει και Θεός αλιμονο μας αν επιτρεψουμε να περαστεί αυτό το αίσχος. ΑΦΉΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΠΑΙΔΙΆ!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:15 | Παναγιώτης

    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο

  • 4 Μαΐου 2020, 20:08 | Ηλίας

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση των παιδιών μου στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό!!! Μόνον οι γονείς έχουν το δικαίωμα να κατευθύνουν τα ανήλικα παιδιά τους!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:07 | Ειήνη Φλουρή

    Παρακαλούμε πολύ να ανακαλέσετε τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά από την ηλικία του νηπιαγωγείου… Θα ήταν καλό να μαθαίνουν γενικά για το σώμα τους, πώς λειτουργούν οι καρδιά, οι πνευμονες, το στομάχι, τα οστά, κλπ, που είναι κάτι που ενδιαφέρει κιόλας πολύ τα παιδιά… Είμαι γιατρός και έχω κληθεί να μιλήσω αρκετές φορές στην τάξη των τεσσάρων παιδιών μου (από νηπιαγωγούς και δασκάλους σε Προνήπιο έως Τρίτη Δημοτικού) -εκτός curriculum- για το σώμα μας, τις λειτουργίες του και πώς το προστατεύουμε και το φροντίζουμε, για τη διατροφή μας, κλπ… Τα παιδιά και οι γονείς τους έχουν εκφραστεί με πολύ ενθουσιασμό μετά από τέτοια «μαθήματα». Γιατί εσείς επικεντρώνεστε στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που, αν μη τι άλλο, σε αυτήν την ηλικία τους είναι αδιάφορο… Και καταστροφικό για την ευαίσθητη παιδική ψυχή, αν ειπωθούν πράγματα για τα οποία κάποια παιδιά δεν έχουν αναρωτηθεί καν. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι για τα παιδιά από 9-10 ετών και άνω, δηλ. το νωρίτερο από Τετάρτη Δημοτικού. Μέχρι τότε τα παιδιά μιλάνε με τους γονείς τους αν εχουν κάποια ερώτηση. Αν δεν έχουν τότε δε χρειάζεται να τα πιέσουμε να «ενηλικιωθούν» πριν την ώρα τους. Το σχολείο θέλουμε να καλλιεργεί τα παιδιά μας, να τα «ανεβάζει» πνευματικά, όχι να τα διαλύει και να τα καταστρέφει!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:06 | Εφη

    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο νηπιαγωγείο κ στο δημοτικό!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:05 | Ζ.Ευαγγελία

    Κύριοι,
    Βεβαίως και η εκμάθηση δεξιοτήτων στα παιδιά κάθε ηλικίας και ανάλογα με την ηλικία τους, είναι κάτι το θεμιτό. Από την άλλη όμως το δημόσιο σχολείο έχει πλέον την αξία που του δίνει το φιλότιμο μιας πολύ μικρής μερίδας εκπαιδευτικών που ασκούν την εκπαίδευση και ως λειτούργημα και που παρά τα πενιχρά μέσα που έχουν και τα στερημένα από πάσης απόψεως βιβλία, προσπαθούν να περάσουν τόσο γνώσεις, όσο και αξίες στα παιδιά.

    Ως Έλληνες πολίτες, φορολογούμενοι και γονείς,ανεχόμαστε χρόνια τη συνεχόμενη φθίνουσα πορεία της εκπαίδευσης. Αν όμως μέσα από αυτή την εκμάθηση δεξιοτήτων συνεχίσετε το αίσχος του Γαβρόγλου με την υποενότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και τα αίσχη που έγιναν στα σχολεία, θα αντιδράσουμε και πάλι, όπως και τότε, με όλα τα νόμιμα μέσα που κατέχουμε.
    Στα υπόλοιπα σχόλια διάβασα πολύ αξιόλογες και σοβαρές προτάσεις. Αναβαθμίστε λοιπόν την παιδεία, εντάξετε και εκμάθηση δεξιοτήτων, αλλά μην προκαλείτε άλλο τους γονείς, θέλοντας να κάνετε πειραματόζωα τα παιδιά μας εντάσσοντάς τα σε ατζέντες που εφαρμόστηκαν στο εξωτερικό και απέτυχαν, αλλά και που κυρίως στοχεύουν στην περαιτέρω αλλοίωση της ψυχοσύνθεσής τους.

    Ευχαριστώ.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:05 | Στυλιανός

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΉ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΏΓΗΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΊΑ.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:03 | ΕΡΜΙΝΑ

    Διαφωνώ κάθετα και εξ’ολοκλήρου με το άρθρο. το μόνο που θα κατάφερνε η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νήπιο είναι να μπερδέψει τα παιδιά και να τους εξάψει την περιέργεια για το σεξουαλικό παιχνίδι, πράγμα αδιανόητο γι΄αυτές τις ηλικίες. Να αποσυρθεί άμεσα.

  • 4 Μαΐου 2020, 20:02 | Κ Χελμης

    Διαφωνώ κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό!

  • 4 Μαΐου 2020, 20:01 | Φιλιος Αθανασιος

    Η σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση των παιδιων, ειναι υποχρεωση και δικαιωμα αποκλειστικα και μονον των γονεων, και δεν σας την παραχωρουμε.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:59 | Ευαγγελος

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΤΡΑΜΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:59 | Γεωργία

    Διαφωνώ κάθετα!!!! Υπεύθυνοι στο να κατευθύνουν τα ανήλικα παιδιά τους, είναι αποκλειστικά και μόνο οι ίδιοι οι γονείς!!! Είναι απαράδεκτο!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:59 | ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ

    Όχι στην επιβολή «σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης» από το Νηπιαγωγείο,
    γιατί προκαλεί διαστροφή σε πλευρά της προσωπικότητας του παιδιού και το απομακρύνει από το Χριστό, που αν εμείς το οδηγήσουμε κοντά Του, Εκείνος το προστατεύει και το σοφίζει για τη ζωή.
    Η μόνο ανδιαμφισβήτητη, διαχρονική αλήθεια, καθήκον να την δίνει και η οικογένεια και το σχολείο βιωματικά στο παιδί.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:59 | Θωμαή Β.

    Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο.Ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό είναι αντιπαιδαγωγικό, τραυματίζει την αθωότητα των παιδιών.Αφήστε τα παιδιά να ζήσουν την παιδική τους ηλικία!!
    Όσον αφορά στο γυμνάσιο και λύκειο υπάρχει το μάθημα της βιολογίας όπου γίνεται επαρκής ενημέρωση. Γιατί πρέπει να εισάγουμε νέο πρόγραμμα; Και ποιοι είναι οι «ειδικοί» που θα το διδάξουν; ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:57 | ΕΡΜΙΝΑ

    Διαφωνώ κάθετα κ εξ’ ολοκλήρου! Μόνο να μπερδευτούν τα παιδιά θα επιτύγχανε κάτι τέτοιο και να τους εξάψει την περιέργεια. Είναι μεγάλο λάθος να αποσυρθεί το άρθρο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:57 | Κατερίνα Νίκα

    Ως εκπαιδευτικός και μητέρα, διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής αγωγής στο Νηπιαγωγείο. Τα παιδιά σε αυτήν την πρώιμη ηλικία μαθαίνουν μέσα από το συμβολικό παιχνίδι και τον μιμητισμό και πολύ εύκολα μπορούν να οδηγηθούν σε επικίνδυνα για την ψυχοσωματική τους υπόσταση και υγεία παιχνίδια…
    Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα και αθωότητα της αγνής παιδικής ψυχής, προβάλλοντας στο σχολεία πρότυπα οικογενειακής ζωής που θα ενσταλάζουν στις ψυχές των παιδιών την βεβαιότητα ότι οι αληθινές προσωπικές σχέσεις των συζύγων οικοδομούνται με αγάπη, άδειασμα και ολοκλήρωση μέσα στο μυστήριο του γάμου. Έτσι σταδιακά και σε βάθος χρόνου χωρίς βιασύνη και επιβολή, θα εννοούν ότι η επιτυχημένη σεξουαλική σχέση είναι το δώρο βαθιάς ένωσης και αληθινής αγάπης. Το έργο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγης στην πρώιμη παιδική ηλικία πρέπει να ανήκει εξ ολοκλήρου στους γονείς των παιδιών και η ώριμη στάση τους σε αυτό το θέμα να προκύπτει αβίαστα μέσα από υγιή πρότυπα του περιβάλλοντός τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:56 | Αθανάσιος

    Διαφωνώ με την είσοδο της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην τρυφερή αυτή ηλικία. Αφήστε τους γονείς τους να το πράξουν όποτε κρίνουν εκείνοι ότι είναι η κατάλληλη στιγμή.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:56 | Νίκη Τ.

    Ανεπίτρεπτο και απαράδεκτο. Αδιανόητο και μόνο σαν σκέψη. Με τις ψυχές των παιδιών δεν παίζουμε. Χίλια ΌΧΙ!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:46 | Σαράντης Εφαπλωματάς

    Με την Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τόσο μικρή ηλικία επιχειρείται βιασμός της παιδικής αθωότητας. Ποίος ο λόγος! Είναι απαράδεκτο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:45 | Φανή

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο.
    Διδαξτε ηθικές αξίες και μη δημιουργείται πληγές στις ψυχές τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:43 | Θεόδωρος Αντωνάκος

    Διαφωνώ με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε δημοτικό και νηπιαγωγείο.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:38 | ΒΙΚΤΩΡΙΑ Π.

    Διαφωνώ με την εισαγωγή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην Εκπαίδευση. Τα παιδιά μας μπορεί να μάθουν πιο όμορφα και πιο δημιουργικά πράγματα. Κοπιάζουμε και αγωνιζόμαστε να τα μεγαλώσουμε και εσείς θέλετε να μας τα καταστρέψετε;;;

  • ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΑΠΟΤΑΣΣΟΜΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙ «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» ΛΟΓΩ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! ΔΕΝ ΚΡΥΒΩ ΟΤΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕ11) ΑΝΤΕΔΡΑΣΑ ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΙΕΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ….ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ (4/5/2020) ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΘΑ ΕΚΔΙΚΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΜΟΥ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΛΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΗΘΙΚΗΣ ΚΡΙΘΗΚΑ ΩΣ «ΑΝΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ» ΚΑΙ ΧΥΔΑΙΟΣ, ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ «μη σεβόμενος την προσωπικότητα των μαθητών/τριών και μη αναλογιζόμενος τις αρνητικές συνέπειες στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη»!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΗΛ. ΜΗΝΥΜΑ

  • 4 Μαΐου 2020, 19:37 | ΣΟΦΙΑ ΣΠΥΡΟΥ

    Δηλώνω την απόλυτη αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία, καθώς αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα και ευθύνη των γονέων.
    Σκοπός της παιδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος είναι, μεταξύ άλλων, ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η σεξουαλική αγωγή με την εφαρμογή των υπαρχόντων προγραμμάτων, (Φρίξος κτλ) απροκάλυπτα σκοπεί στην διαστροφή της ηθικής και πνευματικής υπόστασης των Ελλήνων.
    Το πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που θα διδάσκετε στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά θα είναι ο Φρίξος που διδάσκεται απο το 2015 ή κάποιο άλλο κι αν ναι γιατί χρειάστηκε να δημιουργήσετε τα νέα εργαστήρια; Το πρόγραμμα της Σεξουαλικής Αγωγής θα το διδάσκουν οι Νηπιαγωγοί ή άλλοι κλάδοι θα εισέρχονται στις σχολικές δομές; Δεν είναι δυνατόν να καλούμαστε σε δημόσια διαβούλευση ενός νόμου χωρίς να είναι γνωστά όλα τα δεδομένα.
    Το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι ότι παράγει νέους που δεν έχουν σωστή σεξουαλική αγωγή, αλλά ότι παράγει νέους που δεν έχουν την απαραίτητη ηθική προπαρασκευή να δημιουργήσουν υγιείς οικογένειες, με τραγική συνέπεια την δημογραφική συρρίκνωση. Η αυτονόμηση της σεξουαλικής αγωγής από την ηθική και πνευματική προετοιμασία του ανθρώπου να δημιουργήσει μια υγιή οικογένεια αποτελεί από μόνη της αλλοίωση και κατ΄επέκταση διαστροφή της έννοιας της αγωγής.
    Σε κάθε περίπτωση αρνούμαι τη συμμετοχή των παιδιών σε αυτά τα προγράμματα και δεν θα επιτρέψω στους «ειδικούς» εκπαιδευτές του Υπουργείου να γίνουν διαχειριστές της ζωής και των αξιών της δικής μου οικογένειας. Δεν επιτρέπω την μεταβίβαση του αποκλειστικού δικαιώματός μου στην σεξουαλική αγωγή των παιδιών μου στο Κράτος.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:34 | Ευανθία

    Πολύ λυπηρό τα πιο λεπτά και ευαίσθητα και μοναδικά δώρα του Θεού δημιουργού στο πλάσμα του τον άνθρωπο να γίνονται αντικείμενο αυθαίρετης κοσμικής και νομοθετικής εξουσίας. Ας μη λησμονούν όσοι τώρα νομοθετούν ότι κάποτε θα λογοδοτήσουν. Διαφωνώ ως προς τη διδασκαλία του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στους μαθητές όλων των βαθμίδων. Σε άλλους ανήκει ο χειρισμός αυτών των προσωπικών και ευαίσθητων θεμάτων.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:28 | Μάκης Κρίκελλο Ευρυτανίας

    Aντί δικού μου σχολίου παραθέτω το ερώτημα του κ. Γιανναρά όσον αφορά στα προσόντα της σημερινής αλλά και των προηγούμενων υπουργών της έρμης παιδείας στη χώρα μας
    «Στη συνείδηση των Ελληνοφώνων σήμερα, ποια λογική συνδέει την υπουργό Παιδείας με το υπουργείο της; Ποιά πείρα, ποιά ξεχωριστά προσόντα, ποιά εξειδίκευση, ποιό κατατεθειμένο συγγραφικό έργο; Με την ίδια ακριβώς δημόσια εικόνα της, θα μπορούσε να είναι υπουργός Συγκοινωνιών ή Εργασίας ή Εμπορίου.

    Ασφαλώς θα γνωρίζει ο πρωθυπουργός πώς λειτουργούσε η γενιά του πατέρα του: Οταν οι Ελληνες ήξεραν, πως αν ψηφίσουν «Ενωση Κέντρου», την Παιδεία θα διαχειριζόταν ο Ευάγγελος Παπανούτσος, αν ψήφιζαν «ΕΡΕ», τη διαχείριση της Παιδείας θα είχε ο Κωνσταντίνος Γεωργούλης. Ηταν και οι δυο κορυφαίες προσωπικότητες του πνευματικού βίου της χώρας, με πολύχρονη θητεία στη Μέση Εκπαίδευση, δάσκαλοι στην έδρα, δάσκαλοι δασκάλων στη μετεκπαίδευση, μαχητικοί μεταρρυθμιστές, πολυγράφοι και πασίγνωστοι συγγραφείς, συνεχώς παρόντες στο προσκήνιο της δημοσιότητας. Διαφωνούσαν σε πολλά, αλλά με κατάδηλη ανιδιοτέλεια.

    Ποιο αντίστοιχο σημάδι στον στίβο της εκπαίδευσης και του πνευματικού βίου της χώρας συνοδεύει το όνομα της σημερινής υπουργού Παιδείας; Σε τι διαφωνεί και σε τι διαφέρει από τον ανεκδιήγητο Γαβρόγλου ή τον Φίλη; Ποιο όραμα παιδείας τη συνεπαίρνει, ποια κοινωνία οραματίζεται, κατά τι παραλλάζει από μέτριο τεχνοκράτη υπάλληλο καριέρας;»

  • 4 Μαΐου 2020, 19:28 | Ιωάννα Αναγνωστοπούλου

    Χριστός Ανέστη!
    Σας ενημερώνω ότι διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως στην εισαγωγή μαθήματος που να αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μαθητών νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου. Είμαι απόλυτα πεπεισμένη πως αυτόν τον ρόλο τον έχουν αποκλειστικά οι γονείς, οι οποίοι αν επιθυμούν μπορούν να απευθυνθούν σε κάθε ιθύνοντα για να τους υποδείξει τον τρόπο που αρμόζει στο παιδί τους και να θα φέρουν βέβαια και την απόλυτη ευθύνη.
    Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες είναι αγνά και καθαρά και εμπιστεύονται την οικογένειά τους περισσότερο από όλους.
    Άλλωστε τα σχολεία μας ως την ώρα μας έχουν αποδείξει την ανικανότητα τους να διδάξουν τα παιδιά μας.
    Γιατί άλλωστε να καταφεύγουμε στα φροντιστήρια, σε κέντρα μελέτης και σε ιδιαίτερα μαθήματα;
    Είμαστε τόσο πλούσιος λαός;
    Η το Υπουργείο Παιδείας, αφού μας έχει εξαναγκάσει να καταθέτουμε πάρα πολλά χρήματα σε φροντιστήρια, θέλει να εξασφαλίσει άλλο ένα ποσό να το δίνουμε σε ψυχιάτρους για τα παιδιά μας.
    Προτείνω λοιπόν να αφιερώσει αυτό το κονδύλι για :
    * Πρόσληψη μόνιμου και ικανού διδακτικού προσωπικού ώστε να σταματήσει το φαινόμενο τηςνα τρέχουμε για ξένες γλώσσες, κλπ.
    * Να φροντίσει τα σχολεία να έχουν τα στοιχειώδη υλικα,π.χ. φωτοτυπικό χαρτί, κλπ, ώστε να μην πληρώνουμε οι γονείς και πάλι από την τσέπη τους.
    * Ας μεριμνήσει για τα παιδιά που βρίσκονται σε δυσκολη οικονομική κατάσταση για τα δέοντα και όχι να περιμένει τους συλλόγους, την εκκλησία και την ιδιωτική πρωτοβουλία.
    * Ας ασχοληθεί δυναμικά με την άθληση των μαθητών, γιατί έτσι τα παιδιά μας θα ωφεληθούν και θα παρακάμψουν περίεργα μονοπάτια στη ζωή τους.
    Το πείραμα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση απέτυχε σε άλλες χώρες.
    Ας κοιτάμε τα καλά, ας πούμε σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει φροντιστήριο για τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο και ας αφήσουμε τα υπόλοιπα στους γονείς!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:26 | Ευλαμπία Χοπτήρη

    Ως εκπαιδευτικός 30 χρόνια και πολύτεκνη μητέρα θεωρώ ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παραβιάζει τα δικαιώματα του παιδιού, το οποίο προστατεύεται και διδάσκεται αποκλειστικά από την οικογένειά του τα σχετικά με τη γενετήσια ορμή. Κανένα εκπαιδευτικό πρόσωπο, όσο και επιστημονικά εξειδικευμένο να είναι δεν δικαιούται να διαφωτίζει «σεξουαλικά» κανένα παιδί, παρά μόνο το δικό του.
    Τα εκπαιδευτικά προγράμματα αυτά έχουν δοκιμαστεί στην Ευρώπη με αρνητικά αποτελέσματα.Εμείς δεν μπορούμε να διδαχθούμε από αυτό;; Ή πρέπει να προσφεύγουμε στα δικαστήρια για τα αυτονόητα δικαιώματα γονέων και παιδιών;;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:26 | ΑΡΙΣΤΕΑ

    Διαφωνώ κάθετα να μπει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σαν μάθημα σε οποιαδήποτε σχολική βαθμίδα.
    Αφήστε τα παιδιά μας να χαρούν την αθωότητα της ηλικίας τους και μην καταστρέφετε το μέλλον της χώρας μας.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:23 | Ελένη Αντ

    Χριστός Ανέστη!!!
    Κύριοι βουλευτές έχετε λύσει όλα τα προβλήματα που αφορούν στην οικονομική, πολιτική και πολιτιστική ζωή αυτού του πολύπαθου λαού και τώρα έμεινε το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα Νηπιαγωγεία. Αυτό είναι κάτι που δεν έχει πετύχει πουθενά στον κόσμο. Τα παιδιά θέλουν να τα διδάξουμε ήθος, ιστορία και πολιτισμό.Δεν θέλουμε άλλο γκρέμισμα στην Εκπαίδευση, αρκετά έχουν επιφέρει και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
    Μόνο οι γονείς είναι αυτοί που έχουν δικαίωμα να δίνουν την κατεύθυνση της πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης στα ανήλικα παιδιά τους. Καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε τόσο νεαρή και τρυφερή ηλικία την σταδιακή ανατροφή προς την ωρίμανση των ανήλικων παιδιών μας. Είμαι κάθετα αντίθετη με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτή την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:21 | Δέσποινα

    Πραγματικά αναρωτιέμαι εάν η Κυβέρνηση θα πάρει υπόψη της όλες αυτές τις γραπτές φωνές διαμαρτυρίας για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά (και όχι μόνο). Αν δεν λάβει υπόψη της όλη αυτή τη συνολική αντίδραση και δεν αποσύρει τις σχετικές διατάξεις, για ποιο λόγο γίνεται η διαβούλευση; Έχει κάποιο νόημα;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:20 | Φανουρία Μαστέλλου

    Χριστός Ανέστη!!!
    Είμαι μητέρα τεσσάρων παιδιών και προσπαθούσα πάντα να ήμουν δίπλα τους σε ότι εκείνα χρειάζονταν.
    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, και στη σχολική και πολύ μάλλον στην προσχολική εκπαίδευση.
    Για να καταλάβετε γιατί διαφωνώ, θα σας μεταφέρω την εμπειρία που είχα με δύο περιστατικά, που έζησα κατά τη διάρκεια της προσχολικής και σχολικής ηλικίας τους.
    1)Όταν το τέταρτο παιδί μας, ήταν στο νηπιαγωγείο, χρειάστηκε κάποια μέρα να το πάρω νωρίτερα από τη λήξη του προγράμματος. Όταν έφτασα, άκουσα τη νηπιαγωγό του, να φωνάζει στα παιδάκια να πάνε στην τουαλέτα, λέγοντας: «Όλα τα αγοράκια να ‘ρθουνε μαζί μου, τώρα». Όταν το άκουσα ήθελα να επαινέσω τη νηπιαγωγό για το σεβασμό που έδειχνε στο φύλο των παιδιών. Πριν προλάβω να της μιλήσω, είδα με έκπληξή μου, πως την ακολουθούσαν όλα τα παιδάκια. Και τα αγόρια και τα κορίτσια. Τότε ήθελα να επαινέσω τους γονείς για τον ίδιο λόγο. Σ΄αυτή την αθώα ηλικία, τα παιδιά, δεν έχουν καταλάβει καν, ποιο είναι το φύλο τους. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να το καταλάβουν. Πολύ περισσότερο δε μπορούν να καταλάβουν την «ευχαρίστηση» που αυτό μπορεί να τους προσφέρει. Την ευθύνη για τη σεξουαλική ωριμότητα και σεξουαλική διαπαιδαγώγηση του παιδιού πρέπει να την έχει ο κάθε γονιός.
    2) Όταν το δεύτερο παιδί μας ήταν στην Στ΄ Δημοτικού, κάποια «φωτισμένα μυαλά» του ίδιου Υπουργείου Παιδείας, ανάγκασαν τους δασκάλους, να κάνουν, στη συγκεκριμένη τάξη, μάθημα σεξουαλικής αγωγής. Υπήρχαν δύο τμήματα Έκτης τάξης στο σχολείο του. Το ένα (ευτυχώς για το γιο μου) είχε δασκάλα, ενώ το άλλο είχε δάσκαλο. Έμαθα από το παιδί, πως η δασκάλα, τους έκανε το μάθημα, όπως θα το έκανε μια μάνα. Χωρίς να εκχυδαήσει την κατάσταση, πράγμα που δεν συνέβηκε στο άλλο τμήμα, με τις μαμάδες να ήταν σε απόγνωση, για το πως θα «ισιώσουν» τα παιδιά τους, στο θέμα αυτό. Βλέπετε, είναι πολύ λεπτά τα ζητήματα αυτά και ο κάθε εκπαιδευτικός, ανάλογα με τα δικά του βιώματα, θα μεταφέρει στα παιδιά την συγκεκριμένη διαπαιδαγώγηση.
    Γι’ αυτό διαφωνώ κάθετα στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, τόσο στα παιδιά προσχολικής, όσο και στα παιδιά σχολικής ηλικίας. Σας απαλλάσσουμε οι γονείς απ’ αυτήν την ευθύνη.
    Και να ξέρετε: Σεξ θα κάνουν, αργότερα, συνέχεια (αν θέλουν). Παιδιά δεν θα ξαναμείνουν!!
    Με εκτίμηση,
    Φανουρία Μαστέλλου, Εκπαιδευτικός του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:18 | Κωνσταντίνος

    Διαφωνώ απόλυτα.Έχει αποτύχει στο εξωτερικό.Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε αυτές τις ηλικίες δημιουργεί ψυχικές ατέλειες στα παιδιά.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:15 | Μαρία Σ

    Αν είναι δυνατόν!!!!!
    Από μόνοι μας αφαιρούμε την αθωώτητα των μικρών παιδιών! Μεγαλώνουν χωρίς να έχουν αναπτύξει καλά καλά τις δεξιότητές τους αλλά και τη σωματική τους ανάπτυξη κι εμείς τα αναγκάζουμε να έχουν υπόψη τους πράγματα τα οποία δεν έχουν καν την ωριμότητα να τα διαχειριστούν ακόμα και τα παιδιά της Δευτεροβάθμιας!!!!
    Οδεύουμε πια δυστυχώς στο να καταστρέψουμε την κοινωνία που μας έδωσαν οι πρόγονοί μας..! Θα είστε περήφανοι για το τι θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές;;;
    Χρωστάμε σε όσους ήρθαν, πέρασαν, θα ‘ρθουνε, θα περάσουν….
    εμείς θα παραδώσουμε στην επόμενη γενιά μια ανΟΡΘΟΔΟΞΗ ανΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ελλαδίτσα… που αιώνες τώρα μεγαλώνει με την ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ παράδοση….
    Θυμηθείτε λίγο πως μεγαλώσατε….
    Τι θα παραδώσουμε;;;;;;;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:13 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ Π.

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή σεξουαλικήε διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο. Ας αφήσουμε τα νήπιά μας να ζήσουν την ηλικία τους. Οι γονείς είναι υπεύθυνοι για αυτή την αγωγή του παιδιού τους κι όχι το απρόσωπο κράτος. Αλλωστε η ίδια η φύση έχει τοποθετήσει το ¨ξύπνημα¨της σεξουαλικότητας στην εφηβεία. Εμείς πάμε να προλάβουμε-αν είναι δυνατόν-ή και να βιάσουμε τη φύση;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:12 | Μαρία

    Ως εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική αγωγή. Το ζήτημα αυτό είναι εξαιρετικά λεπτό και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αφήνεται στην κρίση του κάθε γονέα.

  • 4 Μαΐου 2020, 19:08 | Χρήστος (γονιός)

    Η διατύπωση «σεξουαλική διαπαιδαγώγηση» στις επί μέρους θεματικές (Αιτιολογική Έκθεση), αποτελεί από μόνη της μία πολύ ασαφή και αόριστη έννοια, της οποίας ο ορισμός δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενικός και φυσικά σε πολλές περιπτώσεις αντικρουόμενος μεταξύ των πολιτών.
    Παράλληλα φαίνεται έτσι το προτεινόμενο πρόγραμμα να μην περιορίζεται-αποσκοπεί σε εκείνο που θα μπορούσαμε να ονομάζουμε «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ», αλλά σε κάτι πολύ ευρύτερο που ενδεχομένως εμπεριέχει την προώθηση συγκεκριμένων (νέων) προτύπων, αντιλήψεων και θεωριών γύρω από αυτά τα ζητήματα.
    Για ένα τέτοιο πρόγραμμα αν μη τι άλλο οφείλουν να διατυπώνονται σαφώς το περιεχόμενο και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. όταν αυτό δεν συμβαίνει, αφήνεται το περιθώριο αυτό να θεωρείται ακόμα και εσκεμμένη εκ μέρους της κυβερνήσεως ενέργεια. Αντανακλά δηλαδή ενδεχομένως μια ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΣΑΦΕΙΑ!

    Ο προβληματισμός εστιάζεται μεταξύ άλλων στο γεγονός ότι στόχος πολλών σχετικών προγραμμάτων, τελικά δεν είναι μόνο η προαγωγή της υγείας, της γνώσης, ή της προστασίας από την κακοποίηση (όπως ακριβώς συμβαίνει και με άλλα αντίστοιχα προγράμματα στο εξωτερικό ή και με το εγκεκριμένο από το ΙΕΠ πρόγραμμα «παίζω με το Φρίξο»), αλλά Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ‘ΔΙΟΛΙΣΘΑΙΝΕΙ’ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ‘ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ΄-‘ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ’ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ, μάλιστα χωρίς την απαιτούμενη σε τέτοιας φύσεως ζητήματα, γονικής συναινέσεως!!
    *(Πάνω σε αυτή τη βάση άλλωστε εν πολλοίς, στηρίχτηκε η απόφαση-ορόσημο ΣτΕ660/2018 για το Μάθημα Θρησκευτικών, η οποία όμως δύναται να εφαρμόζεται σε κάθε προσπάθεια «επέμβασης» στη συνείδηση των μαθητών εκ μέρους της κρατικής εξουσίας)

    Πιο συγκεκριμένα, πολλά προγράμματα ακριβώς σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης διέπονται:
    α) από μεθόδους που χειραγωγούν και σεξουαλικοποιούν πρόωρα τα μικρά παιδιά (Νηπιαγωγεία-Δημοτικά) φέρνοντάς τα σε επαφή με ζητήματα που ούτε τους απασχολούν, ούτε ανταποκρίνονται στην ψυχική-σωματική τους ωριμότητα.

    β) από δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ενθαρρύνεται η συμμετοχή των νέων σε κάθε είδους σεξουαλική πρακτική, χωρίς κανένα ηθικό ή ‘βιολογικό’ πρότυπο.

    γ) από μία ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΦΑΣΗΣ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΥΨΗΛΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (πχ. αλλαγή φύλου κ.α.) ΠΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΑ Η ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ.

    δ) από τις άκρως αμφισβητούμενες έως επικίνδυνες (επιστημονικά, φιλοσοφικά, κοινωνιολογικά, θρησκευτικά), θεωρίες και προσεγγίσεις του λεγόμενου «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ» (με αυτό δεν εννοούνται γενικά οι κοινωνιολογικές περί φύλων έρευνες), μέσω των οποίων ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ, ΤΟΥ ΔΙΠΟΛΟΥ ΑΝΤΡΑΣ-ΓΥΝΑΙΚΑ. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται για εκπαιδευτικές πρακτικές σεβασμού στη διαφορετικότητα, αλλά για την εισαγωγή ενός συστήματος πεποιθήσεων που ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ (έως και την επιλογή του!) Είναι η ιδέα ότι το φύλο δεν είναι θέμα φύσης αλλά ανθρώπινης περιγραφής και κατασκευής-διαμόρφωσης. (Κάτι αντίστοιχο είναι που προβλεπόταν και στον 3ο άξονα στη Θεματική Εβδομάδα του Γαβρόγλου στα Γυμνάσια. Μάλιστα όσοι κλήθηκαν να αναπτύξουν στους μαθητές τα ζητήματα αυτά δεν διέθεταν καμία σχετική εξειδίκευση!)

    ε) από ένα κλίμα (πχ. μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων) όπου κατ’ ουσία ασκείται ψυχολογική πίεση έως εκβιασμός στους μαθητές που εκφράζουν κάποια διαφορετική άποψη από εκείνη που επιβάλει και προωθεί το υποστηριζόμενο και συγκεκριμένο σύστημα ιδεών.

    Καταστρατηγούνται δε έτσι τα αναφαίρετα δικαιώματα γονέων και μαθητών που μεταξύ άλλων, λόγω φιλοσοφικής, κοινωνικής ή θρησκευτικής συνειδήσεως δεν αποδέχονται (πολύ περισσότερο δεν εξισώνουν) πχ. την ομοφυλοφιλική σεξουαλική δραστηριότητα με την φυσική-ετεροφυλοφιλική, ούτε θέλουν να εμπιστευτούν για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα τα τέκνα τους, σε αμφιβόλου κατάρτισης και αντιλήψεων εκπαιδευτικούς. Έχουν κάθε δικαίωμα γι’ αυτό.
    Ενέργεια βεβαίως σαν την προαναφερθείσα, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΥ! (όπως ακριβώς συνέβη και στο λεγόμενο Νέο Μάθημα Θρησκευτικών, πλέον παλαιό)

    Σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι, όταν προσεγγίζει η Πολιτεία ή ο οποιοσδήποτε τέτοια εκπαιδευτικά ζητήματα, να μην αγνοεί την καθοριστική για όλα τα σχετικά ζητήματα, Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) η οποία αποτελεί νόμο του Κράτους (ΝΔ53/1974-ΦΕΚ 256/Α ́) και με βάση την οποία έχουν δικαιωθεί όσοι γονείς προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) για σχετικές υποθέσεις:
    «Παν Κράτος εν τη ασκήσει των αναλαμβανομένων υπ’ αυτού καθηκόντων επί του πεδίου της μορφώσεως και της εκπαιδεύσεως θα σέβεται το δικαίωμα των γονέων όπως εξασφαλίζωσι την μόρφωσιν και εκπαίδευσιν ταύτην συμφώνως προς τας ιδίας αυτών θρησκευτικάς και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις». (ΕΣΔΑ, αρθρ. 9, 2ο άρθρο του Α΄ Πρωτοκόλλου)

    Εν τέλει, όταν γίνεται λόγος για εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σεξουαλική ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» (παρότι πρόκειται για μία επίσης ‘αναδυόμενη’ έννοια), αυτό πρέπει να εννοείται ως πρόγραμμα που αποσκοπεί αποκλειστικά στην σχετιζόμενη με τη σεξουαλική δραστηριότητα υγεία και τις μεθόδους προστασίας της. Που εμπεριέχει δηλαδή τη σχετική πληροφόρηση και επιστημονική γνώση που ελαχιστοποιεί τους κινδύνους για την υγεία που προκύπτουν από ενδεχόμενη σεξουαλική δραστηριότητα.
    Μεταξύ άλλων πχ να εμπεριέχει (σε μεγαλύτερες τάξεις):
    • ενημέρωση/γνώση περί της ανατομίας των 2 φύλων (και της αυταπόδεικτης δυαδικής φύσης της ανθρώπινης αναπαραγωγικότητας), και περί των μεταβολών του ανθρωπίνου σώματος κατά τις διάφορες αναπτυξιακές του φάσεις (εφηβεία κτλ)
    • μεθόδους προστασίας από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), συμπεριλαμβανομένης προφανώς της αποφυγής αλλαγής συντρόφων και της αποχής, αλλά και των ομάδων υψηλού κινδύνου (ομοφυλόφιλοι, τοξικομανείς, κτλ)
    • ενημέρωση-προστασία από ψυχοσωματικούς κινδύνους που προκύπτουν από ενδεχόμενες πρόωρες, ή τις λεγόμενες «ανεπιθύμητες» εγκυμοσύνες,
    • αποδόμηση νοσηρών σεξουαλικών στερεοτύπων και προτύπων που οδηγούν στην έμφυλη βία
    • ενημέρωση κινδύνων από πρόωρη σεξουαλική δραστηριότητα/ωφέλειες από την καθυστέρηση έναρξής της,
    • επιστημονική ενημέρωση περί των κινδύνων/ασθενειών από ενδεχόμενη «παρά φύσιν» σεξουαλική δραστηριότητα
    • προστασία από καταστάσεις σεξουαλικής βίας-κακοποίησης ή εκμετάλλευσης,
    • σεξουαλική υγιεινή
    • λεπτομερή επιστημονική ενημέρωση περί των μεταβολών στο σώμα μιας εγκυμονούσας γυναίκας και της θαυμαστής ανάπτυξης του εμβρύου-παιδιού μέσα της!
    • σαφή ενημέρωση περί των πολλαπλών κινδύνων που συνεπάγονται μία ή περισσότερες εκτρώσεις (εδώ κατ’ ακρίβεια, θα όφειλε να εμπεριέχεται -καθότι ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ως ελέχθη- και ενημέρωση περί της …«υγείας» του εμβρύου σε αυτές τις περιπτώσεις…)

    Σε μια τέτοια κατεύθυνση, η σεξουαλική αγωγή θα προσεγγίζεται με όρους ΥΓΕΙΑΣ! Οι φιλοσοφικές, κοινωνικοπολιτικές ή θρησκευτικές αντιλήψεις, επαφίονται στη διάκριση και τις επιλογές του καθενός, στις αντιλήψεις του, στην κουλτούρα του, στην ελευθερία της συνειδήσεώς του, καθώς και των γονέων/κηδεμόνων που ασκούν νομίμως τη γονική μέριμνα των τέκνων τους.

    Σε κάθε άλλη περίπτωση το οποιοδήποτε πρόγραμμα ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ (με ενυπόγραφη γονική συναίνεση, κατόπιν σαφούς γνώσεως του πειρεχομένου του προγράμματος)

    Πάνω σε αυτή τη βάση γίνεται εφικτό για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής ΥΓΕΙΑΣ, αφενός να προκύψει πολιτική, αλλά κυρίως κοινωνική σύγκλιση και συμφωνία, αφετέρου οι νέοι να οδηγηθούν στην επιστημονική γνώση και ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, σε εκπαιδευτικές πρακτικές που θα απελευθερώνουν από την άγνοια, την παραπληροφόρηση και την προκατάληψη και που θα προάγουν τη σεξουαλική και αναπαραγωγική τους υγεία, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

    Επιτέλους, τα παιδιά ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!
    Υπάρχουν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα κι ελευθερία συνείδησης!

  • 4 Μαΐου 2020, 19:05 | Βασίλειος Τσαλίκογλου

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικά στο Νηπιαγωγείο. Αρνούμαι να διδάσκουν στα παιδιά μου σε τόσο τρυφερή ηλικία ζητήματα που αφορούν αποκλειστικά και μόνο την οικογένεια. Είναι τραγικό εν μέσω υγειονομικής κρίσης, να ψηφίζονται στα μουλωχτά τέτοια νομοσχέδια, που δε θα αδυνατούσα να χαρακτηρίσω και ανώμαλο το περιεχόμενό τους. Αντί να συνετιστούμε και να επιστρέψουμε στις ελληνορθόδοξες παραδόσεις μας, όλο και απομακρυνόμαστε από αυτές καταστρέφοντας τον πυρήνα της κοινωνίας μας, την οικογένεια, αυτό επιχειρεί και το εν λόγω άρθρο. Απαράδεκτο εγχείρημα από μέρους του Υπουργείου, εν τέλει Θεό δε φοβάστε;

  • 4 Μαΐου 2020, 19:01 | Νίκη

    Διαφωνώ κατηγορηματικά! Η παιδική ηλικία είναι συνυφασμένη με την αγνότητα. Ο, τιδήποτε άλλο είναι παρά φύσιν.

  • 4 Μαΐου 2020, 18:58 | Γεωργία Ζορμπα

    Ειμαστε καθετα και αμετακλητα αντιθετοι με κατι τετοιο διοτι δεν υπαρχει αρκετη επιστημονικη καταρτιση απο την εκπαιδευτικη κοινωτητα πανω σε θεματα ψυχολογιας κοινωνιολογιας βιολογιας για να δωθουν οι σωστες βασεις για μια φυσιολογικη ωριμανση επι του θεματος στους νεους. Ποσο μαλλον σε μια χωρα στην οποια ακομα δεν εχουν διευκρινιστει απο την κοινωνια και οχι απο πολιτικους παραγοντες διαφορετικες αποψεις που επηρεαζουν το θεμα της σεξουαλικης ταυτοτητας. Για του λογου το αληθες υπερασπιζομαστε το δικαιωμα να δινουμε εμεις σαν γονεις τα πρωτα βηματα ακομα κι αν διαφωνουν οι αποψεις ανα οικογενεια για να μην προσβαλουμε την ελευθερια επιλογης των εαυτων μας και των διπλα μας. Γιαυτο αλλα και για λογους που αφορουν θρησκευτικη ελευθερια θεωρουμε επικινδυνο κατι τετοιο για τα δικαιωματα μας και ειμαστε εροιμοι να τα διεκδικησουμε νομικα οπου και αν αυτα προσβληθουν. Ωστοσο αντιπροτεινουμε πανω σε μια θετικη προσπαθεια εξελιξης του συστηματος την ιδεα της επενδυσης στις επιστημες της βιολογιας και της κοινωνιολογιας ως γεφυρας σταθερης και υγειης προσσεγγισης των νεων με τα θεματα σεξουλικης αγωγης και αναπτυξης.