Άρθρο 22: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτησή τους, προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου , μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

2. Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται βάσει των οριστικών πινάκων κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από τις αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3.α. Για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ΕΕ, συντάσσονται στην πρωτοβάθμια ΕΕ δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ70.50 και δυο πίνακες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ60.50 και ένας πίνακας ανά κλάδο και  ειδικότητα στη Δευτεροβάθμια ΕΕ στην Κεντρική Υπηρεσία από τις Διευθύνσεις Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων .

β. Σε όλους τους πίνακες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ΕΕ, σε κάθε φάση πρόσληψης προτάσσονται εκπαιδευτικοί με 67% και πάνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, σε ποσοστό 10% ανά κλάδο και ειδικότητα και σε ποσοστό όχι παραπάνω από 15% σε κάθε σχολική μονάδα κατά την διαδικασία των τοποθετήσεων.

γ. Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:

γα. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου  ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.

γβ. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου  ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.

Τα παραπάνω ισχύουν  μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.  

4α. Στους πίνακες της Πρωτοβάθμιας ΕΕ προτάσσονται στις προσλήψεις οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71 κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με  την προϋπηρεσία και με την σειρά επιτυχίας στον ΑΣΕΠ. Σε περίπτωση ισοβαθμίας η κατάταξη γίνεται σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση. 

β. Στη συνέχεια ακολουθούν οι  έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παράγ 2.1,2 του παρόντος νόμου κατατασσόμενοι με τα παρακάτω κριτήρια.
γ. Στον πίνακα της Β/θμιας Εκπ/σης ΕΕ κατατάσσονται οι έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παρ.2.3 του παρόντος νόμου, εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και των ειδικοτήτων ΠΕ (Καθηγητών Δευτεροβάθμιας ΕΕ) σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια:

i) Ακαδημαϊκά κριτήρια:       

α) Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μισή μονάδα (0,5)  για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΕ, ή στη σχολική ψυχολογία,  έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στην ΕΕ ή στη σχολική ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τρεις (3) μονάδες.

ε) είναι κάτοχοι κύριας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, δύο (2) μονάδες

στ) είναι κάτοχοι δευτερεύουσας ειδικότητας στην Ειδική Φυσική Αγωγή για τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ, μία (1) μονάδα.

ζ) είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης πιστοποιημένης ετήσιας επιμόρφωσης στην Ε.Ε. που υλοποιείται από εποπτευόμενο ίδρυμα του ΥΠΑΙΘ (Πανεπιστήμιο ή ερευνητικό Κέντρο), μια (1) μονάδα.

 Για να είναι μια ετήσια επιμόρφωση στην Ε.Ε. πιστοποιημένη, θα πρέπει να ισχύουν τα εξής:
– να λειτουργεί στο πανεπιστήμιο που θα υλοποιεί την ετήσια επιμόρφωση προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών απόλυτα σχετικό με την Ε.Ε. και αν πρόκειται για ερευνητικό κέντρο (εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας),  να έχει εμπειρία στην ΕΕ μέσα από την υλοποίηση σχετικών εκπαιδευτικών έργων και δημοσιεύσεων καθώς και διεθνή αναγνώριση,
– η επιμόρφωση να περιλαμβάνει 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 120 πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΕ ή ΚΕΔΥ,
– τουλάχιστον το 80% των μαθημάτων του προγράμματος να είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ, τουλάχιστον το 15% των μαθημάτων του προγράμματος να καλύπτει την περιοχή των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών Πληροφορικής στην ΕΕ και στο προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό και
– τουλάχιστον το 70% των μαθημάτων του προγράμματος να διδάσκονται από  διδάκτορες που το γνωστικό αντικείμενό τους είναι απόλυτα σχετικό με την ΕΕ.

Το Δ.Σ. του ΙΕΠ θα εγκρίνει ή όχι τις προτεινόμενες για πιστοποίηση ετήσιες επιμορφώσεις ελέγχοντας την κάλυψη των παραπάνω απαιτήσεων κατόπιν εισήγησης του γραφείου Γ΄ ειδικής εκπαίδευσης.
η) Σεμινάρια αποδεδειγμένης ετήσιας διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών στην ΕΕ, που θα έχουν υλοποιηθεί μέχρι τις 30/08/2014, από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων μοριοδοτούνται με μισή (0,5) μονάδα.

Στις περιπτώσεις που υποψήφιος:

 1) είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου στο ίδιο αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνον ο διδακτορικός τίτλος

2) είναι κάτοχος των κριτηρίων β),γ),δ),ε) και στ) δε μοριοδοτούνταιι το  ζ) και η)

3) ο κάτοχος των κριτηρίων ζ) και η) μοριοδοτείται άπαξ μόνο για  το ζ) του παρόντος άρθρου.

ii) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δομές Ε.Ε. και ΚΕΔΥ
Η προϋπηρεσία για κάθε μήνα μοριοδοτείται με 0,20 μονάδες.
iii) Κοινωνικά κριτήρια

α. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και μέχρι 80% ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ του ν.3863/2010 και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τρεις (3) μονάδες.

β. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 80% και άνω επ’ αόριστον αναπηρία ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, μοριοδοτούνται με τέσσερις (4) μονάδες.

γ. Η επ’ αόριστον αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω,  τέκνου ύστερα από σχετική πιστοποίηση του ΚΕΠΑ μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες για το πρώτο, τρεις (3) μονάδες για το δεύτερο και πέντε (5) μονάδες για το τρίτο τέκνο.

Βεβαιώσεις πιστοποίησης ποσοστού αναπηρίας, που έχουν εκδοθεί πριν την 01-09-2011 από τις Α/θμιες υγειονομικές επιτροπές των Νομαρχιών, της περιφέρειας ή των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και εφ’ όσον έχει υποβληθεί αίτηση στο ΚΕΠΑ, γίνονται δεκτές για επ’ αόριστον χρήση εφ’ όσον πρόκειται για επ’ αόριστον γνωματεύσεις ή αλλιώς μέχρι την ημερομηνία που λήγει η ισχύς τους.

Μόνο για τις προσλήψεις αναπληρωτών, τα οριζόμενα ποσοστά αναπηρίας του παρόντος άρθρου, μπορούν να μην χαρακτηρίζονται ως επ’ αόριστον.
δ. Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με δύο (2) μονάδες.

ε. Η ύπαρξη τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν μοριοδοτείται με μία (1) μονάδα.

Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με 67% επ’ αόριστον αναπηρία και άνω, και εφόσον αυτή, σε κανένα ποσοστό δεν οφείλεται σε παθήσεις ψυχικών διαταραχών και είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο,  σύμφωνα με τα ισχύοντα στον  δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί, τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου με σχέση ιδιωτικού δικαίου μόνο σε ΣΜΕΕ, Τ.Ε. και ΚΕΔΥ.

5. Επίσης εντάσσονται και κατατάσσονται στους παραπάνω πίνακες με προσόντα στην ΕΕ οι εκπαιδευτικοί  που έχουν προϋπηρεσία μεγαλύτερη των δέκα (10)  διδακτικών μηνών στην ΕΕ.

6. Η σειρά κατάταξης των συμμετεχόντων στον τελικό πίνακα με προσόντα στην ΕΕ προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικοί και από κοινωνικά κριτήρια.

7. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ71 ΕΕ και ΠΕ70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών των κλάδων  ΠΕ61 ΕΕ και ΠΕ60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου οι οποίοι:

 α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και

 β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους  ΠΕ61 Ε.Ε και ΠΕ 60, που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.1 του παρόντος νόμου αντίστοιχα.

8. Στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων κατά περιοχή πρόσληψης και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης.

Οι  κλάδοι και οι ειδικότητες  που διαθέτουν  Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια  σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία, προτάσσονται  στους πίνακες  κατάταξης .

9. Οι εκπαιδευτικοί ΕΕ οι οποίοι διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στην Ελληνική γραφή Βraille (ΕΓΒ), τοποθετούνται ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ως ωρομίσθιοι κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες κωφών και τυφλών. Δημιουργούνται δύο(2) πίνακες. Ο ένας περιλαμβάνει αυτούς που έχουν επάρκεια στην ΕΝΓ και ο άλλος στην ΕΓΒ. H πιστοποίηση γίνεται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου γ).

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 20:02 | ΕΛΕΝΗ ΚΟΤΑΚΗ

    ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ ΠΤΥΧΙΟΥ. ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΤΛΟΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΣΕΠ, ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 20:01 | Αναστασία

    ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ το ποσοστό των νηπιαγωγών και δασκάλων με εξειδίκευση (60.50/70/50)στις προσλήψεις και να μην πεταχτούν στην ΑΝΕΡΓΙΑ οι πιο καταρτισμένοι και κατάλληλοι παιδαγωγοί.
    Είναι πολύ άδικο ένα απλο πτυχίο (Βόλου/Μακεδονίας)(και αμφιβόλου ποιότητας όπως λένε και οι εξωτερικές αξιολογήσεις) να προτάσσεται έναντι δασκάλων κ νηπιαγωγών με μεταπτυχιακά και διδακτορικά που είναι πλήρεις τόσο σε παιδαγωγικής κατάρτιση όσο και στις εξειδικευμένες γνώσεις που είναι αναγκαίες ώστε να υπηρετήσουν στην Ε.Α. Πώς μπορεί ένα τμήμα πχ Μακεδονίας (που δεν ειναι καν ειδικής αγωγής να κρίνεται πιο κατάλληλο και να προτάσσεται; Πώς είναι δυνατόν οι απόφοιτοι 71, 61 να προτάσσονται και μάλιστα στα γενικά σχολεία, στην παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση όταν δεν έχουν επάρκεια διδασκαλίας στα γενικά σχολεία; Πως μπορουν να δουλεύουν οι 61/ 71 στις παράλληλες και στα τμήματα ένταξης;
    Στήριξη των επιπλέον προσόντων των απιδαγωγών και όχι τιμωρία σε όσους επιλέγουν συνειδητά να ακολουθήσουν τις κατάλληλες και μακροχρόνιες σπουδές.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 19:55 | ΕΛΕΝΗ ΚΟΤΑΚΗ

    θΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ 0,20 ΤΟ ΜΗΝΑ. ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΤΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ ΜΕ 0,10 ΤΟ ΜΗΝΑ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΑΥΤΗ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ο ΚΑΘΕ ΜΗΝΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ 0,10 ΜΟΡΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 19:36 | γιώτα

    Είναι μεγάλη αδικία να μην προτάσσονται οι πε61 και πε71. Να ισχύσει στην ειδική αγωγή ότι και στην γενική δηλαδή να προτάσσονται οι κάτοχοι του βασικού πτυχίου.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 19:35 | elia

    Τα σεμιναρια της ντροπης…να παρουν τη θεση που τους αρμοζει..

    1) 61/71(μεταξύ τους κατάταξη προυπηρεσια+βαθμος πτυχιου)
    2)διακτορικα/μεταπτυχιακα (μεταξύ τους κατάταξη προυπηρεσια+βαθμος πτυχιου)
    3)»ανειδικευτοι»με προυπηρεσια ανω των 24 μηνών (μεταξύ τους κατάταξη προυπηρεσια+βαθμος πτυχιου)

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 19:05 | τάκης

    Έστω δύο αναπληρωτές, ο ένας με σεμινάριο και ο άλλος με σεμινάριο και μεταπτυχιακό. Αν το σύνολο των μορίων τους εκτός του σεμιναρίου είναι το ίδιο, τότε αυτός που έχει μόνο σεμινάριο θα προσπεράσει αυτόν με σεμινάριο και μεταπτυχιακό. Είναι παράλογο το ίδιο τυπικό προσόν (σεμινάριο) να μην μετρά σε όλους το ίδιο.
    Έτσι στην πραγματικότητα τα μόρια του σεμιναρίου αφαιρούνται από τα μόρια του μεταπτυχιακού.
    Η πρόταξη των αναπήρων είναι παράλογη και καταστρατηγεί την αρχή της ισότητας για όλους τους άλλους.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 19:02 | Δήμητρα

    Είναι άδικο κάποιος που έχει διδακτορικό να παίρνει 6 μόρια όταν κάποιος με μεταπτυχιακό παίρνει 4 μόρια. Για να πάρεις διδακτορικό θέλεις σίγουρα 4 χρόνια, ενώ για να πάρεις μεταπτυχιακό από 1 έως 2 χρόνια. Θα έπρεπε να δίνονται τουλάχιστον 8 μόρια στο διδακτορικό.
    Την πρώτη φορά που βγήκε σε διαβούλευση ο νόμος ήταν 6 μόρια το διδακτορικό και 3 το μεταπτυχιακό. Όταν αυξήσατε τη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού (από 3 σε 4 μόρια) θα έπρεπε να αυξήσετε και τη μοριοδότηση του διδακτορικού.
    Καλό είναι να διορθώνουμε ένα πράγμα ολοκληρωμένα κι όχι να δημιουργούμε νέες αδικίες.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 18:12 | Πέγκυ

    Οι ΠΕ71 & ΠΕ61 δεν έχουν επάρκεια να διδάξουν στην γενική εκπαίδευση.Οι κάτοχοι βασικών τίτλων δάσκαλων και νηπιαγωγών έχουν την δυνατότητα να διδάξουν στις ΣΜΕΑΕ όταν υπάρχει έλλειψη αναπληρωτών ΕΑΕ και χωρίς καμία επιπλέον εξειδίκευση. Άρα ο βασικός τίτλος που αποκτάται από τα παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής και προσχολικής εκπαίδευσης είναι ισχυρότερος και επαρκέστερος από οποιαδήποτε κατεύθυνση δάσκαλου – νηπιαγωγού από τα τμήματα ειδικής αγωγής καθώς εξασφαλίζει κινητικότητα ανάμεσα στην γενική εκπαίδευση και στην προέκταση της την ειδική αφού ως γνωστόν η ειδική παιδαγωγική αποτελεί συνέχεια και προέκταση της γενικής. Στα σύγχρονα διεθνή κείμενα που παρέχουν κατευθύνσεις και παραδείγματα για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ο ειδικός παιδαγωγός δεν!! αποτελεί ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό. Σύμφωνα με την Διακήρυξη της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO η ειδική αγωγή αποτελεί έναν τομέα της παιδαγωγικής που είναι συνυφασμένος και θα πρέπει να συνδέεται στενά με την έρευνα. Η λέξη έρευνα δεν περιορίζεται σε στενό ακαδημαϊκό επίπεδο.Αφορά τον σχεδιασμό καινοτόμων παρεμβάσεων και την διεξαγωγή έρευνας-δράσης που εστιάζει στην εφαρμογή και αξιολόγηση στρατηγικών και παρεμβάσεων άμεσα συνδεδεμένων με την παιδαγωγική πράξη. Κάτι που αποκτάται μέσα από από μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές και είναι απαραίτητο εφόδιο του ειδικού παιδαγωγού. Οι πτυχιούχοι με βασικό τίτλο στην ειδική αγωγή εκ των πραγμάτων δεν είναι ειδικοί παιδαγωγοί καθώς δεν έχουν την προαπαιτούμενη για εξειδίκευση βασική παιδαγωγική κατάρτιση και επάρκεια για τη γενική αγωγή. Τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, δεν έχουν αυξημένη διάρκεια ως προς το βασικό παιδαγωγικό πτυχίο δεν έχουν ενσωματωμένες τις βασικές γενικές παιδαγωγικές σπουδές και ως εκ τούτου δεν οδηγούν σε επάρκεια διδασκαλίας στη γενική τάξη. Συνεπώς, το βασικό τους πτυχίο και μόνο δεν τους καθιστά εξειδικευμένους παιδαγωγούς. To τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δεν είναι καν παιδαγωγικό, ενώ το τμήμα ειδικής αγωγής του Βόλου μέσα από κοινό πρόγραμμα σπουδών εκπαιδεύει δασκάλους και νηπιαγωγούς σε αντίθεση με ότι ισχύει στα υπόλοιπα παιδαγωγικά τμήματα της Ελλάδας. Επίσης, η πρακτική άσκηση και η εμπειρία μέσα στην τάξη είναι περιορισμένη αφού μόνο το 3ο έτος είναι για γενικά σχολεία και το 4ο έτος για ειδικά σχολεία. Στο πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να εισαχθεί μία πιο συνεκπαιδευτική προσέγγιση. Σχετικά με τα όσα λέγονται για την κακή ποιότητα κάποιων μεταπτυχιακών, υπάρχει αρμόδιος φορέας για την αναγνώριση των μεταπτυχιακών τίτλων του εξωτερικού ο οποίος εποπτεύεται από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Τέλος δε καταλαβαίνω πως γίνεται τα μεταπτυχιακά να έχουν ημερομηνία λήξης και να επιδιώκεται το μπλοκάρισμά τους!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 18:01 | Ευαγγελια

    Παρακαλώ να μοριοδοτείται και η επιτυχία στο ΑΣΕΠ.Αποτελεί αξιοκρατικό κριτήριο.Επίσης να διευκρινιστεί τι εννοείται με τον όρο μεταπτυχιακό κ διδακτορικό στο ίδιο αντικείμενο μοριοδοτείται μονο το διδακτορικό.Η ειδική αγωγή έχει πολλά αντικείμενα π.χ.τομέας αυτισμού,προβλημάτων όρασης κλπ.Αρα μεταπτυχιακό στον αυτισμό κ διδακτορικό σε προβλήματα όρασης θεωρούνται διαφορετικό αντικείμενο;

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 17:56 | Ελισάβετ

    Κυρίαρχη τάση στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης διεθνώς είναι η πρόσληψη των εκπαιδευτικών που προέρχονται από τη Γενική Εκπαίδευση με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ο ειδικός παιδαγωγός οφείλει να έχει βασική παιδαγωγική επάρκεια για τη γενική τάξη και επιπλέον εξειδίκευση, την οποία δεν διαθέτουν, σύμφωνα και με τις εξωτερικές αξιολογήσεις των τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΠΑΜΑΚ & ΠΤΕΑ), οι ΠΕ71 και ΠΕ61. Επομένως, η πρόταξη τους σε βάρος των Νηπιαγωγών και Δασκάλων με σπουδές στην Γενική Εκπαίδευση και εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι ανεπίτρεπτη, καθώς στερείται επιστημονικής βάσης, αλλά και κοινής λογικής. Αν για παράδειγμα προκηρυσσόταν διαγωνισμός για πρόσληψη καρδιοχειρουργού σε κάποιο νοσοκομείο, η πρόσληψη θα γινόταν βάσει του πρώτου πτυχίου ή βάσει της εξειδίκευσης στη καρδιοχειρουργική, η οποία προϋποθέτει το πτυχίο γενικής ιατρικής; Τέλος, είναι μεγάλο σφάλμα, από την στιγμή που μιλάμε για δια βίου μάθηση, να μην προσμετρώνται αθροιστικά όλα τα προσόντα των εκπαιδευτικών (σεμινάρια-χωρίς τον περιορισμό της χρονολογίας κτήσης, δεύτερο ή και τρίτο μεταπτυχιακό, διδακτόρικό κλπ).

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 17:50 | ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 17:40 | Φωτεινή

    Με ποιο σκεπτικό μπήκε η ποσόστωση; Υπάρχει ποσόστωση στη γενική εκπαίδευση και δεν το γνωρίζουμε; Πού είναι η εναρμόνιση γενικής και ειδικής, όπως προβλέπει ο Ν. 4186; Οι πίνακες των 60.50 και 70.50 είναι εφεδρικοί. Όπως είδαμε φέτος μια χαρά προσλαμβάνονται και χωρίς να έχουν εξαντληθεί οι πίνακες των 61, 71.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 16:34 | Βάγια

    Συγγνώμη άλλα έχω κουραστεί να διαβάζω για την αυθεντία των βασικών πτυχίων ειδικής αγωγής. Από πότε η ειδική αγωγή είναι ξεχωριστή επιστήμη για να δικαιολογεί την ύπαρξη προπτυχιακών τμημάτων?
    Καιρός είναι επιτέλους ν’ αναδιοργανωθεί ΚΑΙ η τριτοβάθμια εκπαίδευση και να σταματήσει ο κατακερματισμός των γνώσεων, η απόλυτη, αδικαιολόγητη εξειδίκευση.
    Σε λίγο θα δημιουργήσουμε και σχολή εισαγγελέων, χωρίς πτυχίο νομικής και θα απαιτούμε τον απόλυτο διορισμό τους. Υπάρχει λογική?
    Η καλύτερη λύση, λοιπόν, εναρμονισμένη και με ευρωπαϊκές επιταγές (ας μην ξεχνάμε από που αντλούμε το ΕΣΠΑ) είναι ισάξια, δίκαιη μοριοδότηση για ΟΛΟΥΣ, χωρίς καμία πρόταξη ή ποσόστωση.
    Ευχαριστώ!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:56 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Θα ήθελα να αναφερθώ σχετικά με ποσοστό των προσλήψεων των εκπαιδευτικών ΑμεΑ. Το 10% θεωρώ ότι είναι πολύ λίγο αν λάβουμε υπόψην οτι λόγω της αναπηρίας μας δεν έχουμε πολλές επιλογές στην αγορά εργασίας. Επιπλέον όταν υπηρετούμε σε μια σχολική μονάδα αναλαβαίνουμε τις ίδιες υποχρεώσεις με τους (μη αναπήρους ) συναδέλφους μας και υπάρχουν φορές που αναλαμβανουμε πολύ περισσότερες υποχρεώσεις ακόμα και εκτός ωραρίου γιατί πιστεύουμε ότι το μάθημα δεν σταματαει στην τάξη και στα 45 λεπτά. Όλα τα παραπάνω τα είπα όχι για υποτιμήσω τους (μη αναπήρους ) συναδέλφους αλλά για να σας πω ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους (μη αναπήρους ) συναδέλφους.
    Τελειώνοντας πιστεύω ότι το ποσοστό προσλήψεων των εκπαιδευτικών ΑμεΑ θα ήταν καλά να μένει στο 20% όπως ήταν με τον παλιό νόμο

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:47 | Αθανασιάδης Χ

    Το προσχέδιο νόμου στηρίζεται στο προηγούμενο νόμο και αλλάζουν κάποια μέρη του, ο ισχύον νόμος πάλι είναι αποτέλεσμα παρεμβάσεων που πρέπει να επανεξεταστούν για το αν επέφεραν βελτιώσεις προς όφελος το μαθητών της ειδικής αγωγής και του πλαισίου τους ( ΣΜΕΑ, εκπαιδευτικούς και γονείς). Οι αλλαγές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια ποιους και ποιον σκοπό εξυπηρέτησαν; Ποιοι τις πρότειναν και ποιοι τις προτείνουν τώρα ; Έχουν όφελος από τις αλλαγές αυτές οι μαθητές της ΕΑ και οι γονείς τους;

    Δεύτερο σχετικά με τα απαραίτητα προσόντα που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί υποψήφιοι για να συμπεριληφθούν στους πίνακες αναπληρωτών της ΕΑ. Απαραίτητο προσόν για να συμπεριληφθεί κάποιος στους πίνακες ήταν και είναι το σεμινάριο 400 ωρών της ΕΑ, το οποίο δίχασε τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους γονείς των μαθητών με ΕΑ. Επιτρέψτε μου να κάνω μια παρομοίωση για να εκφέρω την άποψή μου, ευτυχώς τα πράγματα δεν είναι ούτε μαύρα ούτε άσπρα, κάθε προσπάθεια που εμπλέκει και επιμορφώνει εκπαιδευτικούς σχετικά με την ΕΑ, ειδικά εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι θετική προσπάθεια και καλή για όλους μας. Αν τώρα τα κίνητρα των εκπαιδευτικών είναι ευγενικά ή όχι αυτό δεν μπορούμε το αλλάξουμε αλλά μπορούμε μέσα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουμε το έργο τους όπως προβλέπεται και για την γενική εκπαίδευση.

    Τρίτον, φέτος για πρώτη φορά δεν προτάσσονται τα μεταπτυχιακά στους πίνακες αναπληρωτών αλλά μοριοδοτούνται με 4 μόρια όταν κάθε μήνας εργασίας στην ΕΑ μοριοδοτείται με 0,2 με άλλα λόγια ένα μεταπτυχιακό ισούται με δύο χρόνια εργασίας στην ΕΑ. Αυτό προκύπτει από κάποια επιστημονικά στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι πράγματι δύο διδακτικά έτη στις ΣΜΕΑ ισούνται με τα προσόντα και τις γνώσεις ενός μεταπτυχιακού; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η αναλογία αυτή; Σίγουρα όχι των μαθητών.

    Τέταρτο, πριν από το 2010 ζητείται η επιτυχία ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να συμπεριληφθεί κάποιος στον πίνακα αναπληρωτών της ειδικής αγωγής, ο νομοθέτης καλώς έπραξε, σκοπός του ήταν να καλύψει τις προϋπόθεσεις ότι ο υποψήφιος αναπληρωτής έχει τις απαραίτητες γνώσεις των αντικειμένων που καλείται να διδάξει και φυσικά τις παιδαγωγικές. Από το 2010 έπαψε όχι μόνο να ζητείται η επιτυχία ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να συμπεριληφθεί κάποιος στον πίνακα αναπληρωτών της ειδικής αγωγής αλλά και οποιαδήποτε μοριοδότησή του , με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν πλέον εκπαιδευτικοί με επιτυχία ΑΣΕΠ. Πράγματι αυτό μπορεί να συμβαίνει στην πρωτοβάθμια αλλά στην δευτεροβάθμια οι πίνακες περιέχουν εκπαιδευτικούς με επιτυχία ΑΣΕΠ οι οποίοι δεν μοριοδοτούνται ή δεν προτάσσονται πλέον στους πίνακες. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης δεν πρέπει να έχει τα προσόντα αυτά της γενικής; Η εμπειρία τους στην γενική δεν αποτελεί προσόν και για την ειδική;
    Πέμπτο, σχετικά με τις αλλαγές στις προσλήψεις των αναπληρωτών δευτεροβάθμιας της ΕΑ, από φέτος υπεύθυνοι για τις προσλήψεις τους είναι η διεύθυνση της γενικής αγωγής και όχι της ειδικής όπως προβλέπεται λόγω μίας ένστασης για τις περσινές προσλήψεις.
    Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι σαν τα παραπάνω θα συνεχίσουν να συμβαίνουν αν δεν συμπεριληφθεί στο νέο νόμο της ΕΑ η υποχρέωση του κάθε νομοθέτη ή αρμόδιου υπουργού να ενημερώνει τους άμεσα ενδιαφερόμενους δηλαδή τους γονείς των μαθητών με ΕΑ για κάθε αλλαγή που γίνεται ή θα γίνει σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών τους. Δεν πρέπει να ξεχνάνε ότι αν δεν υπήρχαν οι μαθητές της ΕΑ και γονείς τους ούτε ειδική αγωγή, ούτε δομές της ΕΑ, ούτε άνθρωποι που εργάζονται σε αυτές τις δομές, ούτε σχετικοί νόμοι , θα υπήρχαν και χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ και σεβασμό για αυτά που μας διδάσκουν και μας προσφέρουν στην εκπαίδευση γενικότερα.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:47 | Ζήσης Π.

    Είναι πολύ σωστό να μετράνε τα προγράμματα ετήσιας επιμόρφωσης στην ΕΕ από τη στιγμή που έχουν μπει συγκεκριμένα κριτήρια στην υλοποίησή τους. Ειδικά για τις ειδικότητες/κλάδους της Β/ΜΙΑΣ εκπαίδευσης που τα κενά είναι τόσα πολλά σε επιστημονικό προσωπικό και δεν έχουμε σχέση με τη Α/βμια εκπαίδευση,αυτή η προσμέτρηση είναι αναγκαία.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:19 | ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    Σ’ ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την κάλυψη οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις δομές των σχολικών μονάδων της ειδικής εκπαιδευσης, δικαιωμα συμμετοχης, όπως οριζει το προσοντολογιο, εχουν μονο οι πτυχιουχοι των κλάδων ΠΕ 61 και ΠΕ71. Και τούτο γιατι εχουν, κατά τον νομο, τον βασικο τιτλο σπουδων από πανεπιστημιακο τμημα της χωρας μας (τυπικά προσόντα) και τετοιο τμημα εχει το Πανεπιστημιο Θεσσαλιας (παιδαγωγικο τμημα ειδικης αγωγης ) καθως επισης και το Πανεπιστημιο Μακεδονιας.
    Να σημειωσω εδώ ότι όταν η ιδιωτικη εκπαιδευση δεν ειχε για τα σχολεια της δασκαλους, απλους ή και με μεταπτυχιακα, διδακτορικα, το υπουργείο Παιδείας εδινε το δικαιωμα στους ιδιωτες για την προσληψη τους στα δημοτικα τους σχολεια πτυχιούχους του Παιδαγωγικου Τμηματος Ειδικης Αγωγης του Βολου. Και τίθεται το ερώτημα: Για την ιδιωτική εκπαίδευση ηταν αξιοι οι πτυχιούχοι ΠΕ71,ενώ για την δημοσια δεν είναι; Το ίδιο ερώτημα μπαίνει και για τα σχολεία κωφων ή τυφλων, όλες οι τάξεις των οποίων μπορούν να καλύπτονται από πτυχιούχους ΠΕ71, αλλά δεν ισχύει το ίδιο τα τα δημόσια δημοτικά.
    Οι πτυχιούχοι των κλάδων. ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 ΓΙΑΤΙ δεν έχουν το βασικο τιτλο σπουδων, δηλαδη το πτυχιο ειδικής αγωγής και επειδή το προσοντολογιο σε κάθε κλαδο ΠΕ ή ΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ δινει το πτυχιο και όχι το διδακτορικο η μεταπτυχιακο κλπ, δεν μπορούν να πάρουν μερος σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ για καλυψη οργανικων θεσεων ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ 71. Και δεν μπορεί ένας πτυχιούχος των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 που δεν εχει πτυχιο ειδικης αγωγης αλλα μονο ένα μεταπτυχιακο, ή διδακτορικο να αυτοανακηρύσσεται «ειδικος επιστημονας». Ειδικός επιστήμονας είναι μόνο στον κλαδο του και δεν μπορεί κάποιος να λέει ότι είναι και ψυχολογος επειδη εχει μεταπτυχιακο στην σχολικη ψυχολογια..
    Αν κάποιος εχει τοσο μεγαλη διαθεση για προσφορα στην ΕΙΔΙΚΗ εκπαιδευση, ας δώσει ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ή ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
    Είναι εκτος λογικης όταν δεν εχεις δικαιωμα ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ σε διαγωνισμο ΑΣΕΠ σε κλαδο που δεν ανηκεις γιατι ο δικος κλαδος είναι ο ΠΕ 60/70 να απαιτεις μεταθεση ,αποσπαση,διορισμο ως αναπληρωτης σε δομες της ειδικης αγωγης επειδη εχεις ένα μεταπτυχιακο η διδακτορικο κλπ…
    Ο νομοθετης σωστα προβλεπει όταν δεν υπαρχουν αλλοι πτυχιουχοι ειδικης, για να μην μεινουν το ειδικα σχολεια ΕΕΕΕΚ,ΚΕΔΔΥ χωρίς εκπαιδευτικούς ειδικης αγωγης, να αποσπώνται ή να προσλαμβανονται αναπληρωτες ΠΕ 60 ,ΠΕ70, με τα κριτηρια που οριζονται και αν δεν επαρκουν παλι, τότε να τοποθετουνται ανευ κριτηριων από γενικο πινακα αναπληρωτων ΠΕ 70,ΠΕ60
    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    Θα πρεπει να παρετε γενναία αποφαση εφ οσον δεν επαρκουν πτυχιουχοι ειδικης αγωγης ΠΕ 61 και ΠΕ71 να αυξήσετε τον αριθμο εισακτεων στα δυο πανεπιστημιακα τμηματα Βολου και Μακεδονιας. Διαφορετικα, να δημιουργηθουν και νεα πανεπιστημιακα τμηματα, γιατι οι δομες εκπαιδευσης της ειδικης αγωγης θελουν πτυχιουχους από πανεπιστημιακα τμηματα ειδικης αγωγης και όχι με τιτλους ανευ βασικου πτυχιου στην ειδικη αγωγη. Και, βεβαίως, πρέπει να σταματησουν οι αντιπαραθεσεις από πτυχιουχους που δεν ανηκουν σε κλαδους ΠΕ 61 ΚΑΙ ΠΕ7

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 15:01 | Φωτεινή

    Mοριοδότηση παλαιότητας πτυχίου και προϋπόθεση η επιτυχία στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:41 | Δέσποινα

    Σε κάθε φάση πρόσληψης στην πρωτοβάθμια:

    γα. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-71 ΕΕ και σε ποσοστό 5% επί των προσλήψεων, θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ 2.2 του παρόντος νόμου.

    γβ. Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ-61 ΕΕ και σε ποσοστό 30% για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ-60 που έχουν τα προσόντα του Άρθρου 20 παραγ.2.1 του παρόντος νόμου.

    Τα παραπάνω ισχύουν μόνο για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού – μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου.

    Θεωρώ ότι είναι άδικο να ισχύσουν τα παραπάνω μέχρι και την δημοσίευση του παρόντος νόμου. Ή για όλους ή για κανέναν.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:33 | Ζωή

    Αν είναι δυνατόν να προηγούνται Πε 71 απόφοιτοι του 2015 έναντι ενός ΠΕ 70,50 με προυπηρεσία και μεταπτυχιακό! Θα πρέπει να γίνει μια πρόβλεψη για την ημερομηνία κτήσης πτυχίου. Όχι στον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:32 | Εφη

    Είναι απαράδεκτη η ποσόστωση.σε ποιον άλλο κλάδο δίνεται ποσόστωση στα μεταπτυχιακά??? και το 30% στους νηπιαγωγούς με πιο κριτήριο το βάζετε??? σε 2-3 χρόνια οι απόφοιτοι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής θα κάθονται σπίτια τους για να δουλέψουν αυτοί με τα μεταπτυχιακά? Εσεις δημιουργήσατε τα τμήματα ειδικής αγωγής, τώρα πρέπει να υποστηρίξετε και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:28 | Ζωή

    Αν είναι δυνατόν ένας απόφοιτος του 2015 να προηγείται ενός Πε 70,50 με μεταπτυχιακό και προυπηρεσία! Θα έπρεπε να γίνει μια πρόβλεψη σχετική με την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και της προυπηρεσίας! Όχι στον αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:19 | ΙΩΑΝΝΑ

    Στηριξτε τα βασικα πτυχια ειδικης αγωγης…καμια ποσοστωση..παλι 2 μετρα 2 σταθμα;μονο στην ειδικη παλι αυτα;

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 14:08 | maria papadima

    Αρκετα με τη φαγωμαρα ποιοι ειναι καλυτεροι δασκαλοι και ποιοι οχι ..ολοι ειναι εκπαιδευτικοι…αρχισαμε ενα γαιτανακι αλληλοκατηγοριων που δεν καταλληγουν πουθενα!!συναδελφοι και συναδελφισσες που ξαφνικα θελετε να μπειτε στην ειδικη αγωγη που ησαστε τοσα χρονια??γιατι δε φωναζατε παρα μονο τωρα που εκλεισε η γενικη???τι παει να πει θα μεινουν εκτος οι μεταπτυχιακοι που με κοπο αποκτησαν τα μεταπτυχιακα???επειδη τα αποκτησαν πρεπει και να αποκατασταθουν???το νομο της αγορας και της ζητησης δεν τον εχετε ακουστα οπως αναφερθηκε και προηγουμενως??τοσα χρονια ολα καλα μελι γαλα ηταν τωρα γιατι ετσι???ειναι προκλητικο να προβαλλεται σαν επιχειρημα το καλο τον παιδιων κλπ ενω οι 71 και οι 61 τι θελουν δηλαδη το κακο??οι μασκες επεσαν φετος το καλοκαιρι που εμφανιστηκαν 160 μεταπτυχιακα απο το πουθενα…ενω περισυ καπου στα 20….καθαρο εμποριο δηλαδη!!!!συμπασχω με το προβλημα της ανεργιας αλλα οχι να φαω και τη θεση αλλου που τοσα χρονια δικαιωματικα του ανηκει και ποτε δεν ενοχλησε!!ειμαι 70,50 και το εκανα καθαρ για να δουλεψω ας μην κρυβομαστε συναδελφοι ενας χρονος ηταν το μεταπτυχιακο και μαλιστα χωρις πρακτικη….ειναι δυνατον???ακομα και μεταξυ μας εχουμε διαφορες απο παιδαγωγικο σε παιδαγωγικο…γιατι δεν κοιταμε πρωτα αυτο και μετα κοιταζουμε τι συμβαινει στην εληνικη εκπαιδευση

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 13:29 | ζωη

    Ειναι δυνατον να μοριοδοτουνται οι πε70 για μεταπτυχιακο και οχι οι πε71?? Με ποια λογικη?

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 13:27 | Πηνελόπη Τ

    ΕΑΝ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΕΤΣΙ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΡΕΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 12:58 | ΘΠ

    Η εφεύρεση των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71 να το θυμηθείτε να φέρει σε μερικά χρόνια αδιέξοδα… Προπτυχιακά ειδικής αγωγής που υπάρχουν; Μόνο στο ελαδιστάν με τη δημιουργία «κατευθύνσεων» σε σχολές που είναι άσχετες με το αντικείμενο πχ Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής !!! Σταματήστε την εισαγωγή μαθητών πλέον σε αυτές τις σχολές δεν βλέπετε που οδηγείται η ιστορία. Σε λίγο θα τρώνε τις σάρκες τους οι της ειδικής με αυτούς της γενικής. Αλλά όλα στο πόδι.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 12:50 | Πηνελόπη Τ

    ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΚΛΑΔΩΝ.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 12:47 | Πηνελόπη Τ

    ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ. ΓΙΑΤΙ ΘΑΡΡΩ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΒΟΛΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΕ70, ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΝΕ ΑΔΕΙΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΙ ΠΕ71 ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΙΣΑΞΙΑ. ΟΡΟΣΜΕΝΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΟΧΙ ΑΠΛΗ ΦΥΛΑΞΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΛΟΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 12:43 | Πηνελόπη Τ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΑΤΕΑ

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 12:16 | κωσας κωστας

    Ειμαι εκπαιδευτικος 30 χρονια στην ειδικη αγωγη 12!!!Το 1998 που ιδρυθηκε το ΠΤΕΑ και αργοτερα το τμημα ειδικης αγωγης στο ΠΑΜΑΚ κανενας μας δε διαμαρτυρηθηκε και δεν ειπε τιποτα για την ποιοτητα των εκπαιδευτικων που παραγουν!!Οι εμπειρια μου με τους συναδελφους αυτους ηταν πραγματικα πολυ σημαντικη!!Εχω κανει 2ετες διδασκαλειο και θεωρω οτι ενα μεταπτυχιακο αμφιβολου ποιοτητος μονοετες και χωρις πρακτικη δεν μπορει να εξισωθει με την τετραετη φοιτησω των φοιτητων των σχολων!!!Στο εξωτερικο οι δομες ειναι διαφορετικες σε ολους τους τομεις και το να ζηταμε να εξομοιωθουμε με το εξωτερικο ειναι παραλογο να γινεται μονο στον τομεα της ειδικης αλλα σε ολους τους τομεις της εκπαιδευσης!!!Που ηταν ολοι οι συναδελφοι τοσα χρονια να μας πουν για την UNESCO και για τη διακυρηξη της Σαλαμανγκα οπως πολυ σωστα αναφερει ο nikos5921??Ξαφνικα εμφανιστηκαν τα τελευταια 2 χρονια πολεμιοι των σχολων ειδικης αγωγης οι οποιες σχολες υπαρχουν τοσα χρονια…ας αναφερουμε οτι τα τελευταια 2 χρονια φρακαρε η γενικη αγωγη και ανθισαν τα μεταπτυχιακα???Ειναι τυχαιο???Κριμα να μην υπαρχει εργασια για συναδελφους αλλα ετσι ειναι ο νομος της προσφορας και της ζητησης!!!Το να ζηταμε να παρουμε θεσεις αλλων ειναι απαραδεκτο και λαθος!!!Υποστηριζω τις θεσεις του ΣΑΤΕΑ για την υπερασπιση των Βασικων Τιτλων Σπουδων οπως γινεται σε ολους τους τομεις στην Ελλαδα!!!!!Ας σταματησει η ταλαιπωρια τους τοσα χρονια!!!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 11:11 | Άννα

    Διαφωνώ στο να μην έχουμε δικαίωμα εμείς που είμαστε εκπαιδευτικοί με αναπηρία να μην μπορούμε να δουλέψουμε σε γενικά σχολεία με παράλληλη στήριξη.Όλοι διαφορετικοί αλλα όλοι ίσοι!! Στα λόγια καλα τα λέμε αλλά στην πράξη;;Να ανακτηθεί ο πίνακας Ά.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 10:53 | Μαρία

    άδικο για τους αναπληρωτές με μεταπτυχιακό
    κινδυνεύουν να μείνουν εκτός!!!

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 10:49 | Μαρία

    Να σταματήσει η μοριοδότηση των σεμινάριων.
    Και να προσμετράται η παλαιότητα του πτυχίου.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 10:01 | dimitris

    αδικο για τους αναπληρωτες με μεταπτυχιακο! πρεπει να προηγουνται του βασικου τιτλου

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 00:38 | Χριστοφιλλογιάννης Κ.

    Παρακαλώ να αυξήσετε την ποσόστωση στους ΠΕ.70. Επίσης να υπολογιστούν αθροιστικά τα μάστερ και τα σεμινάρια όπως ισχύει σήμερα.

  • 11 Δεκεμβρίου 2014, 00:32 | Γιώργος Γιαννιάς

    Απαράδεκτο να αλλάξει η κατάταξή μας πάλι φέτος. Αφήστε τα της 2βάθμιας όπως ορίστηκαν με την τελευταία υπουργική απόφαση. Ναι στην αθροιστική προσμέτρηση μεταπτυχιακού και σεμιναρίου.

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:51 | Γιώργος Κ.

    Σ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης η ειδική εκπαίδευση αποτελεί μέρος της γενικής και ως εκ τούτου τα προγράμματα σπουδών των παιδαγωγικών σχολών εμπεριέχουν μαθήματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί που τη στελεχώνουν είναι απόφοιτοι της γενικής εκπαίδευσης.
    Είναι λοιπόν δυνατόν ένας απόφοιτος γενικής εκπαίδευσης, ο οποίος στο πρόγραμμα σπουδών του έχει διδαχθεί πολλά μαθήματα ειδικής αγωγής και έχοντας και μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής, να έχει λιγότερες γνώσεις από αυτόν που από τα τέσσερα έτη σπουδών της σχολής του μόνο τα δύο τελευταία αναφέρονται στην ειδική εκπαίδευση;Όχι βέβαια!!
    Γιατί λοιπόν να έπονται στο διορισμό ως αναπληρωτές οι ΠΕ 70.50, ΠΕ 60.50 των ΠΕ 71 και ΠΕ 61;Είναι παράλογο!!
    Ο παραλογισμός συνεχίζεται!Ποσόστωση 30% για ΠΕ 60.50 και μόνο 5% για ΠΕ 70.50.Θα τρελαθούμε;Με ποια λογική;Υπάρχει άραγε;

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:30 | George

    Θα ήθελα να κάνω και την δικιά μου πρόταση όσο αφορά την μοριοδότηση των πτυχίων. Θεωρώ σωστό και αντικειμενικό να δίνεται έμφαση προπάντων στα προσόντα του εκπαιδευτικού ( σπουδές ), καθώς επίσης και να δίνεται το κίνητρο στους εκπαιδευτικούς για εξέλιξη, κάτι τέτοιο το οποίο και δεν υφίσταται με το παρόν Νομοσχέδιο.
    Αρχικά (μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς αλλά για μένα είναι το πλέον αντικειμενικό):
    – Δικαίωμα να μπούνε στον πίνακα να έχουν όσοι έχουν προϋπηρεσία σε δομές ειδικής αγωγής άνω των δέκα (10) μηνών.Επίσης, η Π61-Π71 και οι Π60.50-Π70.50(εφόσον έχουν μεταπτυχιακό)
    – Η προϋπηρεσία να ΜΗΝ μοριοδοτήται( εκτός από αυτούς που βρίσκονται στην ίδια κατηγορία. Εκεί να τοποθετούνται με βάση την ημερομηνία κτήσης και μετέπειτα εφόσον υπάρχει «ισοπαλία» να τοποθετούνται με βάση τους μήνες προϋπηρεσίας).
    – Τα σεμινάρια κάθε τύπου να μοριοδοτούνται με μισό (0.5) μόριο, με βάση τα όσα ορίζει το νομοσχέδιο ποια θεωρεί «σωστά» (400 ωρών κτλ.). Και από εδώ και πέρα όσοι κάνουν να μετράνε ΚΑΝΟΝΙΚΑ. όχι με «ημερομηνιακούς αποκλεισμούς» (π.χ. μετά το 2010 δεν μετράνε, καθώς ευνοούνται κάποιοι χωρίς να έχουν επιπλέον προσόντα από κάποιους άλλους.) ή έχεις το σεμινάριο ή δεν το έχεις.
    – Το πτυχίο σε δομές ΕΙΔΙΚΗΣ Αγωγής να μοριοδοτήται με δύο (2) μόρια. Ήτοι Π61 ,Π71).
    – Το μεταπτυχιακό σε δομές Ειδικής αγωγής με τέσσερα (4) μόρια.
    (εδώ οι 60.50 – 70.50 θα έχουν 4 μόρια συνολικά)
    – Το διδακτορικό σε δομές Ειδικής αγωγής με έξι(6) μόρια.
    Οι παραπάνω κατηγορίες ,να μετράνε αθροιστικά (π.χ. Ένας που έχει πτυχίο σε δομές ειδικής αγωγής να κάνει μεταπτυχιακό και να πάρει συνολικά 6 μόρια και εάν συνεχίσει με διδακτορικό + 6 = 12 μόρια.).
    Καλώς ή κακώς βρισκόμαστε σε μία κοινωνία που συνεχώς εξελίσσετε, και εξέλιξη σημαίνει συνεχείς εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Η κοινωνία πάει μπροστά και για να συμβεί αυτό και στην εκπαίδευση πρέπει να δώσουμε κίνητρα για την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και εώς εκ τούτου και της παιδείας μας.
    Το εάν τώρα κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι «ίσα» κάποια πτυχία ή μεταπτυχιακά, αυτό είναι αρμοδιότητα άλλου οργανισμού, ο οποίος πρέπει να ασκήσει τον δέοντα έλεγχο…. Αρμοδιότητα δικιά μας είναι να αναβαθμιστεί η εκπαίδευση, με κίνητρα για εξέλιξη των εκπαιδευτικών και όχι αντικίνητρα για στασιμότητα των εκπαιδευτικών..(π.χ σεμινάριο + πολλά χρόνια προϋπηρεσίας).
    Δεν υφίσταται σε καμία χώρα του κόσμου να προηγούνται εκπαιδευτικοί με τέσσερα χρόνια σπουδών από εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
    Στην ισότητα των μορίων να προηγείται ο έχων την περισσότερη προϋπηρεσία, σε περίπτωση ισότητας η ημερομηνία κτήσης και σε ισότητα ο βαθμός πτυχίου.
    – Ο βαθμός πτυχίου να μην μοριοδοτηθεί. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο πουθενά για να μπορέσω να πατήσω σε αυτή την λογική για πολλούς και διάφορους λόγους. ( διαφορετικότητα πανεπιστημίων κτλ.).
    – ΕΦΟΣΟΝ βέβαια υπάρχει ίδια ημερομηνία κτήσης πτυχίου, ο βαθμός να μετράει ΜΟΝΟ στους νέους εκπαιδευτικούς (Π61-Π71) με μηδενική προϋπηρεσία προκειμένου να γίνει η κατάταξή τους,

    Για τους εκπαιδευτικούς ΑΜΕΑ να προσλαμβάνονται σε ποσοστό 15% με 20% περίπου.

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:22 | GEORGIA

    Μέσα σε όλες τις ποσοστώσεις να επαναφέρετε και αυτή των τριτέκνων για την αποκατάσταση της αδικία!!!Το μεταπτυχιακό και το σεμινάριο πρέπει να μοριοδοτούνται αθροιστικά , οι γνώσεις προέρχονται και από τα δύο!

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:17 | thomas

    Το 30% στουσ νηπιαγωγούς είναι πολύ λίγο.Επειδή δεν υπάρχουν πολλοί απο΄φοιτοι ΠΕ 61 προτείνω το ποσοστό να γίνει 70%

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:14 | tom

    Τα τμήματα ειδικής αγωγής ιδρύθηκαν για να εξυπηρετήσουν ειδικά σχολεία και ιδρύματα.Οι παράλληλες στηρίξεις πρέπει να δίνονται σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής με εξειδίκευση στην ειδική

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:08 | ΚΑΛΛΙΟΠΗ

    ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ Η ΠΡΟΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:06 | Dimitris6

    Συμφωνώ με την μη μοριοδότηση των σεμιναρίων σε περίπτωση κατοχής μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου.
    Διαφωνώ με τις διακρίσεις 5% – 30%. Σε όλους το ίδιο ακόμη και αν είναι 0%.
    Επίσης αυτό στο 3γ για μεταπτυχιακά μόνο έως την δημοσίευση του παρόντος είναι κατά την γνώμη μου παράνομο. Σε όλα ή σε κανένα αυτό το δικαίωμα.

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 23:05 | ντινα

    Στην ΕΕ δεν υπάρχουν προπτυχιακά τμήματα ειδικήσ αγωγής.Η ειδική αγωγή ειναι τμήμα της γενικής αγωγής και η εξειδίκευση επιτυγχάνεται με μεταπτυχιακά.Άρα πρέπει να προηγείται ο εκπαιδευτικός της γενικής με μεταπτυχιακό εναντι των ΠΕ 61-71

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 22:44 | ντινα

    Γιατί στους ΠΕ 71 δεν μοριοδοτούνται καθόλου τα μεταπτυχιακά και τα δεύτερα πτυχία?Είναι σωστό να έχεις 2 πτυχία και 2 μεταπτυχιακά και να μην υπολογίζονται καθόλου ,και να μετράει μόνο η προυπηρεσία .Αν ειναι έτσι ας κατατάσσονται βασει προυπηρεσίας και οι ΠΕ 70.50-ΠΕ60.50

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 22:36 | thomas

    προτείνω έναν ενιαίο πίνακα με μοριοδότηση και των ΠΕ 61-71. πχ να μοριοδοτείται το πτυχίο ειδικήσ αγωγήσ με 6 μόρια ,όσο και ΄το διδακτορικό.Γιατί δεν μπορεί η κοπέλλα που τελειώνει στα 22 το ειδικήσ αγωγήσ του Βόλου να προηγείται απο κάποιον πυ έχει κάνει τέσσερα χρόνια γενική αγωγή -ένα χρόνο σεμινάριο-2 χρόνια μεταπτυχιακό και δουλεύει στισ δομέσ τησ ειδ.αγωγήσ 7-8 χρόνια.

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 22:29 | thomas

    πρέπει να μοριοδοτείται και η παλαιότητα πτυχίου καθώσ και η επιτυχία του ΑΣΕΠ

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 21:41 | Αναστασία

    Στη συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών, ΔΕΝ υπάρχουν προπτυχιακά τμήματα εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αλλά η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή επιτυγχάνεται μέσα από συμπληρωματική στο βασικό παιδαγωγικό πτυχίο επιπλέον εκπαίδευση.
    Oι κατεξοχήν επαρκείς επιστημονικά και παιδαγωγικά είναι οι παιδαγωγοί (νηπιαγωγοί/δάσκαλοι) με επιπλέον προσόντα/ειδίκευση (μεταπτυχιακό/διδακτορικό/διδασκαλείο).

  • 10 Δεκεμβρίου 2014, 21:24 | ΜΑΡΙΑ Κ

    Όχι στον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών με αναπηρία από την παράλληλη στήριξη.Επαναφορά του πίνακα Α.