Άρθρο 02: Οργάνωση και στόχοι της Ε.Ε.

1. Η Ε.Ε., όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει Ε.Ε. σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποκλειστικός φορέας της Ε.Ε. είναι το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.). Το είδος και ο βαθμός των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών προσδιορίζουν τη μορφή, τον τύπο και την κατηγορία των σχολικών μονάδων Ε.Ε.

2. Στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες της Ε.Ε. περιλαμβάνονται η διάγνωση, η αξιολόγηση και αποτύπωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, η συστηματική παιδαγωγική παρέμβαση με εξειδικευμένα και κατάλληλα προσαρμοσμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα κατά τόπους Κέντρα Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΥ) και τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) αντίστοιχα που προβλέπονται στα σχετικά άρθρα του παρόντος νόμου και από τις δημόσιες ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες. Η Ε.Ε. περιλαμβάνει Σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης με κατάλληλες κύριες και βοηθητικές κτιριολογικές υποδομές και εξοπλισμό προσβάσιμα σε όλους, προγράμματα συνεκπαίδευσης, προγράμματα διδασκαλίας στο σπίτι, καθώς και τις αναγκαίες διαγνωστικές, αξιολογικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.

3. Στις Σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΕ) και κατά τη συνεκπαίδευση στα γενικά σχολεία, εφαρμόζονται ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με τις αναπηρίες και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, για όσο χρονικό διάστημα είναι αναγκαίο ή και για ολόκληρη τη διάρκεια της σχολικής ζωής τους. Προγράμματα συστηματικής παρέμβασης όπως εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, φυσιοθεραπεία και κάθε άλλη υπηρεσία που στηρίζει την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών, αξιολόγηση και παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη, παρέχονται κατά κύριο λόγο μέσα από τις ΣΜΕΕ και επικουρικά από τα ΚΕΔΥ.

4. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται Ε.Ε, η οποία -στο πλαίσιο των σκοπών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, επιδιώκει να αναπτύξει την προσωπικότητα τους και να τους καταστήσει κατά το δυνατόν ικανούς για αυτόνομη συμμετοχή στην οικογενειακή, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή.

  5. Η Ε.Ε. επιδιώκει ιδίως:

    α) την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

    β) τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή η επανένταξη τους στο γενικό σχολείο, όπου και όταν αυτό είναι δυνατόν,

    γ) την αντίστοιχη προς τις δυνατότητες τους ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην κοινωνική ζωή και στην επαγγελματική δραστηριότητα και

    δ) την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωση τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη, με στόχο τη διασφάλιση της πλήρους πρόσβασης των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία, σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν. Η εφαρμογή των αρχών της Σχεδίαση για Όλους και της Καθολικής Σχεδίασης για Μάθηση για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία είναι υποχρεωτική τόσο κατά το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού υλικού όσο και κατά την επιλογή του πάσης φύσεως εξοπλισμού (συμβατικού και Υποστηρικτικών Τεχνολογιών), των κτιριακών υποδομών αλλά και κατά την ανάπτυξη όλων των πολιτικών και διαδικασιών των ΣΜΕΕ και ΚΕΔΥ.

6.    Οι ανωτέρω στόχοι επιτυγχάνονται με:

α) τη διάγνωση και αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους στα ΚΕΔΥ και ΕΔΕΑΥ αντίστοιχα και στα δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ),

β) τη συστηματική παρέμβαση που πραγματοποιείται από την προσχολική ηλικία στις κατά τόπους ΣΜΕΕ, με τη δημιουργία τμημάτων Πρώιμης Παρέμβασης (ΠΠ),

      γ) την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων αποκατάστασης, την προσαρμογή του εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού ώστε να είναι προσβάσιμα, τη χρησιμοποίηση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών συμπεριλαμβανομένων του υλικού (hardware) και λογισμικού (software) ΥΤ Πληροφορικής και την παροχή κάθε είδους διευκολύνσεων και εργονομικών διευθετήσεων από τις ΣΜΕΕ και τα ΚΕΔΥ.

7.     Στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας συμμετέχει με εκπρόσωπο της η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία.

 

8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συνιστώνται στο Υπουργείο           Παιδείας και Θρησκευμάτων δύο συμβουλευτικές –γνωμοδοτικές Επιτροπές μία για την παρακολούθηση της φυσικής προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία στις εκπαιδευτικές και διοικητικές δομές του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μία για την παρακολούθηση της ψηφιακής προσβασιμότητας του εκπαιδευτικού υλικού και των διαδικτυακών τόπων. Στις επιτροπές αυτές συμμετέχουν – μεταξύ άλλων και εκπρόσωπος  της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας τους. Η απόφαση εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ  εντός εξαμήνου μετά από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:49 | Βυζάντη Αγγελική

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:31 | Σοφία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:20 | Μαρίνα Κ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:09 | Μαρία

    κάθε κοινωνία οφείλει να αντιμετωπίζει ισότιμα τον κάθε πολίτη προσφέροντας του ίσες ευκαιρίες μάθησης ώστε να ενταχθεί στον κοινωνικό σύνολο αξιοποιώντας την προσωπική του αξία. Στα ΑμεΑ και στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δεν προσφέρονται οι ίδιες δυνατότητες εκπαίδευσης καθώς στις περισσότερες περιοχές δεν υπάρχουν σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς μετά το Δημοτικό να μην έχουν την απαιτούμενη στήριξη για την συνέχιση της εκπαίδευσης τους. Έχοντας ως αρχή την εξασφάλιση από το κράτος της παροχής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές της χώρας
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την ενσωμάτωση στον νόμο άρθρου που να προβλέπει την δημιουργία σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας εκπαιδευσης σε κάθε νομό. Ειδικό Γυμνάσιο & Λύκειο σε κάθε νομό της χώρας.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πρόβλεψη στον υπο διαμόρφωση νόμο, της ίδρυσης τμήματος ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την ίδρυση των αντίστοιχων οργανικών θέσεων. Η ισχύουσα νομοθεσία αφηνει την ίδρυση του τ.ε. στην καλή προαίρεση του εκάστοτε διευθυντή και συλλόγου καθηγητων, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει.
    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ προσλήψεις καθηγητών ΕΕ με διαδικασίες ΑΣΕΠ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:06 | Νικολέτα Εφραιμίδου ΠΕ 71

    συμφωνώ και στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 23:03 | Διονυσία

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:49 | Μεριεμ

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:47 | Γιώτα

    Συμφωνώ με τις απόψεις του ΣΑΤΕΑ!!!!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:33 | Zωη

    Στηρίζω τις απόψεις του ΣΑΤΕΑ!!!

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:32 | Αλέξανδρος

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:24 | Φωτεινη

    Στηριζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:09 | Αμανατιάδου Κατερίνα

    Υποστηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:06 | Καραβά Ελένη

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 22:02 | Πάσχου Παναγιώτα

    Συμφωνω με τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:56 | Ελπίδα Πεπελιά

    Συμφωνώ με το ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:46 | Β.Π

    Στηρίζω τις θέσεις των Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:43 | Ευαγγελια Κατεμιδου

    Στηριζω τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:35 | Πωλίνα – Μαρία Μαλάη

    συμφωνώ με τις θεσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:27 | Ανθή Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:25 | Αναστασία Χιδερίδου – Μανδαρή

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:12 | ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΛΙΟΥ

    ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 21:09 | Ραφτοπούλου Σπυριδούλα-Μαρία

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:54 | κατερινα

    Στηρίζω τις θέσεις Σατεα

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:49 | Νίκη Ραφτοπούλου

    Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Α.Τ.Ε.Α.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:39 | Ιωάννα Μ.

    Στηρίζω τις θέσεις των ΣΑΤΕΑ. http://www.satea.gr/2014/12/%CF%83%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4/#more-2297

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:18 | ΠΟΣΓΚΑμεΑ

    Στην παρ. 3 θα πρέπει να γίνει σαφής αναφορά και διευκρίνιση ότι τα Θεραπευτικά Προγράμματα Φ/Θ, Ε/Θ και λ/Θ που παρέχονται στους μαθητές των ΣΜΕΕ λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο ως υποστηρικτικά του εκπαιδευτικού έργου και της καλύτερης συμμετοχής σε αυτό των μαθητών με αναπηρίες και όχι ως ολοκληρωμένα προγράμματα αποθεραπείας-αποκατάστασης που λειτουργούν ορθώς εκτός εκπαιδευτικού πλαισίου.

    Στην παρ. 6 γίνεται αναφορά για την πρώιμη παρέμβαση ότι αποτελεί μέρος της Ε.Ε. –και πολύ σωστά αναφέρεται- πλην όμως δε γίνεται καμία αναφορά σε όλο το υπόλοιπο ΣΝ για τη δημιουργία και λειτουργία δημόσιων δομών πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης. Θα πρέπει να συμπληρωθεί σχετική νομοθετική πρόβλεψη στα πλαίσια των δημόσιων ΣΜΕΕ για δημιουργία δομών – μονάδων Πρώιμης Παρέμβασης για παιδιά με αυτισμό, νοητική αναπηρία, Σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση, πολλαπλές αναπηρίες, κατά την προσχολική ηλικία, προκειμένου να επιτυγχάνεται η ομαλότερη, αλλά και ουσιαστική ένταξή τους στο σχολικό πλαίσιο κατά τη σχολική ηλικία.

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:12 | ΜΥΡΟΦΟΡΑ ΙΝΤΖΕ

    Στηρίζω τις θέσεις του ΣΑΤΕΑ

  • 14 Δεκεμβρίου 2014, 20:04 | Anastasia

    ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΤΕΑ