Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α΄ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»
Κυρία υπουργέ, γιατί στοχεύετε στην αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., σύμφωνα με την αιτιολογική σας έκθεση, αντί να προχωρήσετε στην πρόσληψη εκπαιδευτικών; Προφανώς για οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο βάσει ποιων ερευνών καταλήξατε στο ότι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός παρατηρείται μεταξύ ενήλικων και ανήλικων μαθητών; Θα ήταν πιο έντιμο αν βασίζατε την αιτιολογική σας έκθεση σε ερευνητικά δεδομένα. Ως δασκάλα σε Δημοτικά σχολεία, η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, δυστυχώς, παρατηρείται και αποκλειστικά μεταξύ ανήλικων μαθητών.
Λυπάμαι που με πρόφαση την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, προβαίνετε σε αλλαγές άδικες που θα στερήσουν από πολλούς ανθρώπους την ευκαιρία για μάθηση.
Στερεί από μεγάλη μερίδα μαθητών τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα πτυχίο ή μία δεύτερη ειδικότητα, τους αναγκάζει να στραφούν στα ΙΕΚ, βάζοντας όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη.
Άρθρο 16 – Σύνταγμα της Ελλάδος
Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.
Το άρθρο είναι απαράδεκτο και Αντισυνταγματικό και πρέπει να αποσυρθεί όχι σήμερα αλλά χθες.
Αυτά.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Κ ΑΚΡΩΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ. ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΒΟΗΘΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ 19,20,21 Κ ΒΑΛΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΠΗΓΕ ΚΑΛΑ ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ, ΝΑ ΜΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ…
ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟΤΕΡΟ.ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΗ ΑΚΟΜΑ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ;
ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ Κ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΑΥΤΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Το πρόγραμμα μαθητείας θα πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί, ύστερα από την ιδιαίτερα μεγάλη αποδοχή μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Σίγουρα πρέπει και να βελτιωθεί.
Συνεπώς οι τάξεις του ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει να εξακολουθήσουν να είναι Α, Β, Γ και Δ τάξη Μεταλυκειακού έτους-Μαθητείας.
Στις εγγραφές τόσο της Β΄ ΕΠΑ.Λ. (τομείς) όσο και στη Γ΄ ΕΠΑ.Λ. (ειδικότητες) δεν πρέπει να υπάρχει ηλικιακό όριο. Δικαίωμα στη μόρφωση ανεξαρτήτως ηλικίας…!
Υπάρχουν άτομα που έχασαν μια τάξη είτε στο Δημοτικό είτε στο Γυμνάσιο υποδηλώνοντας έτσι συνήθως ότι δεν έχουν δυνατότητες για ανώτατες Σχολές.
Υπάρχουν άτομα που απογοητεύθηκαν από την αγορά εργασίας που μεταβάλετε καθημερινά και αποφάσισαν με πλήρη ωριμότητα να αποκτήσουν επαγγελματική και όχι επιστημονική εκπαίδευση.
Υπάρχουν ώριμοι ενήλικες που παίζουν τον ρόλο του καταλύτη στους εφηβικούς τσακωμούς
Υπάρχουν ενήλικες που μέσω των επαγγελματικών Λυκείων δίνουν μια ακόμη ευκαιρία στην κοινωνία μας ουσιαστικά, να μην τους ανέχεται αύριο σαν άνεργους ή εγκληματικά στοιχεία.
Η πατρίδα μας έχει ανάγκη πλέον από ΕΛΛΗΝΙΚΑ εργατικά χέρια, ας της δώσουμε μία ευκαιρία ακόμη.
Τα αρθρα 51 κ 52 ειναι οτι πιο ΠΑΡΑΛΟΓΟ,ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ Κ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ εχει προταθει ποτε σε δημοσιο σχολειο…
Ειναι εντελως ανευθυνο κ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να αποκλειεις παιδια απο 17 χρονων κ πανω απο μια ειδικοτητα κ απο ενα.σχολειο που θελουν να επιλεξουν κ με αστειες δικαιολογιες μαλιστα.
ΟΧΙ επομενως σε αυτα τα 2 ακραια αρθρα
Δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας.Το άρθρο 52, πρέπει να αποσυρθεί.
Δικαίωμα σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας. Απόσυρση του άρθρου 52.
Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση και τη μόρφωση λόγω ηλικίας είναι άδικος, αντιδημοκρατικός, αντισυνταγματικός και ρατσιστικός. Να αποσυρθούν τα άρθρα 51 και 52
Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση και τη μόρφωση λόγω ηλικίας είναι άδικος, αντιδημοκρατικός, αντισυνταγματικός και ρατσιστικός. Να αποσυρθούν τα άρθρα 51 και 52
Αμεση αποσυρση των αρθρων αυτων…δεν συμφωνουνε…επιτελους αντι να υποστηριζετε τη δημοσια εκπαιδευση και φως ελπιδας οτι κατι μπορει να παει καλα οο ς εοπως τα τελευταια χρονια δειχνει η πορεια των ΕΠΑΛ ….προσθετετε εμποδια ..θα μας βρειτε μπροστα σας….
Πιστεύω πως αυτό αδικεί τους μαθητές άνω τον 17 ετών.
Πιστεύω πως αυτό θα καταστρέψει όλα τα επαλ.
δια βιου εκπαιδευση πρεπει να ειναι στοχος- δευτερες ευκαιριες χρειαζονται ολοι- επαναπροσδιορισμος καριερας-απαιτηση εξειδικευσης/επανακαταρτησης – αρνητικη προβλεψη ανεργιας.
Το ηλικιακο οριο αντιτηθεται στα παραπανω.
.
Απαράδεκτο, ανάλγητο και σίγουρα αντισυνταγματικό.Ποιος άραγε μπορεί να αποτρέψει νέους ανθρώπους που ενδεχομένως αντιμετώπισαν σοβαρά θέματα με την υγεία τους,την οικογένεια ή οικονομικές δυσκολίες από το να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε πρωινά ΕΠΑΛ; Πόση αδικία για τους μαχητές της ζωής που δεν είχαν την τύχη να μεγαλώσουν σε υγιές,προστατευτικό και ασφαλές οικογενειακό περιβάλλον; Υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά (μαθητές ΕΠΑΛ άνω των 17)που έχουν το καταφύγιο τους και μια δεύτερη ευκαιρία για μόρφωση και καλύτερη ζωή!!Με ποιο δικαίωμα τους στερείτε αυτή την ευκαιρία;
Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση και τη μόρφωση λόγω ηλικίας είναι άδικος, αντιδημοκρατικός, αντισυνταγματικός και ρατσιστικός. Να αποσυρθούν τα άρθρα 51 και 52
Όχι στην εξαίρεση μαθητών με κριτήριο την ηλικία τους. Έχω εμπειρία σαν απόφοιτος του ΕΠΑ.Λ και σημερινή φοιτήτρια. Δείτε το νομοσχέδιο ξανά. Θα βρείτε μεγάλες αντιστάσεις. Η μαθητική κοινότητα θα αντιδράσει.
Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ η προταση αυτη του Υπουργειου κ να ζητησει ενα μεγαλο ΣΥΓΓΝΩΜΗ απο παιδια σαν το δικο μου που εκανε το λαθος να θελει να δοκιμασει την τυχη του σε μια ειδικοτητα των ΕΠΑΛ για να βγαλει ενα μεροκαμματο να ζησει…
Να πουν στο παιδι μου που θα μαθει την ειδικοτητα αυτη που θελει αφου στο νησι που μενουμε ουτε εσπερικο επαλ υπαρχει ,ουτε ΙΕΚ…
Οτι πιο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ εχω ακουσει κ τιμωρητικο απεναντι στα νεα πσιδια,δεν εχω λογια πραγματικα
Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας.Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί.
Είναι γνωστό πως:
1) Πολλοί μαθητές, κυρίως εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας των 17 ετών, που δουλεύουν σε βραδινές εργασίες (εστίαση, καφετέριες, ντελίβερυ κλπ.) βρίσκουν διέξοδο και φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ.
2) Πολλές μαθήτριες είναι μητέρες και παρακολουθούν μαθήματα στο ημερήσιο ΕΠΑΛ την ώρα που τα παιδιά τους βρίσκονται επίσης σχολείο και λόγω των υποχρεώσεων τους δεν μπορούν να παρακολουθήσουν σε διαφορετική βάρδια μαθήματα.
3) Οι ενήλικοι που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ στη πλειοψηφία τους είναι ώριμοι και αποτελούν πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους. Είναι πιο συνειδητοποιημένοι για την επιλογή τους και έχουν σαφείς στόχους.
4) Ορισμένοι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνοντας μία ειδικότητα παρακολουθούν ξανά πρόγραμμα του ΕΠΑΛ για απόκτηση δεύτερης ειδικότητας ώστε να βγουν στην αγορά εργασίας με επιπρόσθετα επαγγελματικά προσόντα.
5) Αρκετοί απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, που λόγω της κουλτούρας που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, είχαν πιεστεί από τις οικογένειές τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο να ακολουθήσουν το ΓΕΛ, επανέρχονται να παρακολουθήσουν τομέα και ειδικότητα του ΕΠΑΛ για να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο.
6) Δεν είναι λίγοι οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου (διαφόρων ηλικιών) οι οποίοι, για διάφορους λόγους (οικονομικούς, κοινωνικούς ή προσωπικούς), δεν κατάφεραν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ και ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι) με στόχο να αποκτήσουν ταυτόχρονα με το πτυχίο τους και πρόσβαση στις Πανελλήνιες Εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Συνήθως παρουσιάζουν σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω ΕΠΑΛ.
7) Κάποιοι μαθητές των ΕΠΑΛ λόγω ανεπαρκούς φοίτησης στο γυμνάσιο, για διάφορους λόγους, φτάνουν στην Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ σε ηλικία μεγαλύτερη των 17 ετών.
8) Αρκετοί μαθητές που βρίσκονται ήδη στην ενηλικίωση φοιτούν ήδη στην Α’ και Β΄ τάξη ημερήσιων ΕΠΑΛ.
9) Υπάρχουν τέσσερα (4) ημερήσια ΕΠΑΛ στην Ελλάδα (Πειραιάς, Ελευσίνα, Αγρίνιο, Θεσσαλονίκη) που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο επί σειρά ετών για διάφορους λόγους και εξυπηρετούν μεγάλο ποσοστό ενήλικων μαθητών. Στο απογευματινό ΕΠΑΛ της Ελευσίνας για παράδειγμα το 70% των μαθητών είναι ενήλικες.
10) Σε υποβαθμισμένες περιοχές με χαμηλό, μορφωτικό και κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, με μειονότητες και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού αρκετοί ενήλικοι αναζητούν διέξοδο μέσω των ημερήσιων ΕΠΑΛ (ειδικά όταν δεν λειτουργεί και άλλης βάρδιας στην περιοχή τους) για την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την αναζήτηση επαγγελματικών προσόντων.
Με βάση τα παραπάνω αλλά και την αιτιολογική έκθεση για τα άρθρα 51 και 52 που αναφέρουν λόγους:
α) Σχολικού εκφοβισμού και βίας και β) Μείωση του μαθητικού δυναμικού στα ημερήσια ΕΠΑΛ για βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Είναι προφανές ότι:
1) Το Ημερήσιο (μόνο) Επαγγελματικό Λύκειο στοχοποιείται ως κέντρο ανομίας, σχολικού εκφοβισμού και βίας
2) Καταργείται η ισότητα (δεν υπάρχει αντίστοιχος περιορισμός για τα ημερήσια ΓΕΛ) και καταστρατηγείται το δικαίωμα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση για τους άνω των 17 ετών. Αφαιρείται η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής φοίτησης και δημιουργείται διάκριση σε βάρος των ημερήσιων ΕΠΑΛ και των ενηλίκων μαθητών που επιθυμούν να το επιλέξουν.
3) Οι άνω των 17 ετών μαθητές που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στα ΕΠΑΛ, και αποτελούν κατά κανόνα πρότυπα μαθητή για τους ανήλικους συμμαθητές τους, στοχοποιούνται ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού.
4) Μαθητές με ανεπαρκή φοίτηση εκδιώχνονται από τα ΕΠΑΛ και τιμωρούνται με αποκλεισμό.
5) Μαθητές του ΕΠΑΛ που τελειώνουν την Α’ Λυκείου και είναι ήδη άνω των 17 δεν μπορούν πλέον να εγγραφούν στην Β’ ΕΠΑΛ και το μόνο που τους μένει είναι να μεταπηδήσουν στο Γενικό Λύκειο στο οποίο δεν υπάρχει ανάλογο όριο ηλικίας ή σε εσπερινό που όμως πιθανότατα δεν υπάρχει στην περιοχή τους ή δεν θα έχει απαραίτητα τον Τομέα που επιθυμούν.
6) Το να πηγαίνουν οι ενήλικες μαθητές όλοι σε ΙΕΚ δεν αποτελεί απαραίτητα διέξοδο καθώς από εκεί δεν δίνεται πρόσβαση με πανελλήνιες εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιπρόσθετα οι άνω των 17 δεν έχουν απαραίτητα απολυτήριο λυκείου. Το ΕΠΑΛ προσφέρει εκπαίδευση και είναι λύκειο και το ΙΕΚ κατάρτιση.
7) Σε πάρα πολλά ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ θα υπάρχει μείωση του μαθητικού δυναμικού λόγω της διάταξης αυτής.
8) Οι εργαζόμενοι μαθητές που φοιτούν στα ημερήσια πρωινά ΕΠΑΛ δεν μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινά αν δεν εγκαταλείψουν την βραδινή τους εργασία ή δεν βρουν φύλαξη για τα παιδιά τους με τις περισσότερες πιθανότητες να τους οδηγούν να εγκαταλείψουν το σχολείο.
9) Οι εμπειροτεχνίτες (πχ κομμωτές, νοσηλευτές, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, μηχανολόγοι κ.α.) που θέλουν να αναβαθμίσουν και να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους και τους τίτλους σπουδών τους που μπορεί να έχουν από άλλη βαθμίδα που δεν οδηγούσε σε απολυτήριο λυκείου (πχ ΕΠΑΣ) και σπούδαζαν ή επιθυμούν να σπουδάσουν στο ημερήσιο ΕΠΑΛ της περιοχής τους, είτε γιατί εργάζονται σε απογευματινή, νυχτερινή βάρδια είτε γιατί δεν υπάρχει εσπερινό ΕΠΑΛ στην περιοχή τους, πλέον χάνουν αυτό το δικαίωμα και αποκλείονται από την εκπαίδευση.
10) Τα άρθρα 51 και 52 επί της ουσίας καταργούν αυτομάτως τα ημερήσια ΕΠΑΛ που λειτουργούν σε απογευματινό ωράριο αφού δεν προβλέπει έστω τον μετασχηματισμό τους σε εσπερινά ΕΠΑΛ. Φυσικά αν μετασχηματισθούν σε εσπερινά θα χάσουν αυτομάτως τους ανήλικους μαθητές. Αν συντρέχουν λόγοι για τον μετασχηματισμό απογευματινών ΕΠΑΛ σε εσπερινά θα πρέπει να προβλεφθεί από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, χωρίς να τα καταργεί με έμμεσο τρόπο.
11) Για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, λόγω συνωστισμού, δεν διώχνονται οι μαθητές απ’ το δημόσιο δωρεάν σχολείο αλλά νομοθετείται η μείωση μαθητών ανά τμήμα (πχ μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε θεωρητικά μαθήματα σε 20 και σε εργαστηριακά μαθήματα σε 10). Επίσης έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων εφόσον αναγνωρίζεται από το υπουργείο με βάση το αιτιολογικό πως όσοι λιγότεροι μαθητές βρίσκονται σε ένα τμήμα τόσο καλύτερα αποτελέσματα εκπαίδευσης επιτυγχάνονται.
Για τους παραπάνω λόγους τα άρθρα 51 και 52 πρέπει να αποσυρθούν.
Άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52 για την επαγγελματική εκπαίδευση.Δεν μπορεί να γίνει δώρο στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια! Αναβάθμιση των ΕΠΑ.Λ και όχι συρρίκνωσή τους σε βάρος των μαθητών.
Αντισυνταγματικά και απάνθρωπα τα άρθρα 51 και 52. Πρέπει να αποσυρθούν
Τα άρθρα 51 και 52 είναι απαράδεκτα και πρέπει να αποσυρθούν.Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επιτραπεί η καταστρατήγηση της ελεύθερης πρόσβασης στα ημερήσια ΕΠΑΛ, η ανισότητα ανάμεσα στους δύο τύπους λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), η συρρίκνωση της δωρεάν δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και εντέλει η κατάργηση σχολικών μονάδων. Είναι απαράδεκτη και αστήρικτη η στοχοποίηση των μαθητών άνω των 17 ετών, ως άτομα που επιδρούν αρνητικά στο κλίμα του σχολείου και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κλίματος βίας και εκφοβισμού, ενώ αν πάνε σε ημερήσια ΓΕΛ οι ίδιοι μαθητές δεν ισχύουν οι ίδιοι λόγοι. Η Δια βίου Μάθηση η οποία αποτελεί άξονα και προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια για την Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα με τα εν λόγω άρθρα υπονομεύεται και σταματά να έχει δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα.
Το όριο ηλικίας που θέτετε, είναι απαράδεκτο και αντισυνταγματικό. Επίσης δεν έχετε συμπεριλάβει το μεταλυκειακό έτος της μαθητείας. Είναι ένας θεσμός πολύ επιτυχημένος που αποτελεί διέξοδο για πολλούς απόφοιτους του ΕΠΑΛ. Ένας δρόμος για καλύτερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Είναι πολλοί οι νεοι απόφοιτοι που θέλουν να βρουν μια θέση μαθητείας. Μην απογοητεύετε τόσους νέους ανθρώπους, μην καταργείτε επιτυχημένους θεσμούς. Στηρίξτε τους, είναι υποχρέωση σας.
Απαράδεκτο και τελείως άδικο, όλοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα στην δωρεάν παιδεία και ειδικά εκείνοι που δεν επιτυγχάνουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις μέσω Γενικού λυκείου. Η λύση των ΙΕΚ δεν πρέπει να είναι μονόδρομος γι’αυτά τα παιδιά πρώτον επειδή τα δημόσια ΙΕΚ είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν και δεύτερον επειδή δεν υπάρχουν σε όλους τους νομούς/δήμους. Ειδικότερα στα νησιά είναι ελάχιστα. Στην παρούσα συγκυρία οικονομικά και βιοποριστικά είναι αδύνατον να μετακομίζουν οι νέοι σε αστικά κέντρα για να φοιτήσουν σε ιδρύματα που τους προσφέρουν επαγγελματικά δικαιώματα ισάριθμα με αυτά που θα μπορούσαν να έχουν από το γειτονικό τους ΕΠΑΛ!
Η μαθητεια γιατί δεν αναφέρεται; Η εφαρμογή της εως τώρα όπως εφαρμόστηκε ήταν πολύ επιτυχημένη και βοήθησε πολλά παιδιά να μπουν στο επάγγελμα, να γνωρίσουν το χώρο εργασίας και να αποκτήσουν περισσότερες και εξειδικευμένες γνώσεις. Όλα αυτά με αμοιβή και ασφάλιση.Ιδιαίτερα σημαντικό για τις δύσκολες εποχές που ζούμε. Θα πρέπει να την συνεχίσετε και μάλιστα να την ενισχύσετε, όχι να την διαγράψετε ή να καταστρέψετε μια ελπίδα για μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση.
Με το άρθρο 52 του εν λόγω νομοσχεδίοιυ, καταργείται ο θεσμός της «μαθητείας», δηλαδή το τέταρτο έτος φοίτησης κατά τη διάρκεια του οποίου δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να συνδυάσουν τις σπουδές με την παράλληλη εργασιακή εμπειρία στην αντίστοιχη ειδικότητα. Η «μαθητεία» δε θα πρέπει να καταργηθεί αλλά να επεκταθεί γιατί μέσω αυτής οι μαθητές των ΕΠΑΛ αποκτούν περισσότερα εφόδια για την μελλοντική επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Τα άρθρα 51 και 52 είναι αντισυνταγματικά και τουλάχιστον ύποπτα!
Ο σχολικός εκφοβισμός σαν επιχείρημα είναι απαράδεκτος.Στο σχολείο μου από προσωπική εμπειρία οι ενήλικοι μαθητές προλαμβάνουν φαινόμενα βίας.
Γιατί να μην μπορεί ενας ενήλικας, ή ενας αποφοιτος ΓΕΛ που δεν πέτυχε στις Πανελλαδικές να κερδίσει ενα Πτυχίο και να μάθει μια Ειδικότητα ?
Τους στερείτε το δικαίωμα συμμετοχής και πρόσβασης στην γνώση ! !
Στερείτε ακόμη από μεγάλη μερίδα μαθητών τη δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν ένα πτυχίο ή μία δεύτερη ειδικότητα, αλλά και να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο.
Πρέπει να αποσυρθούν ΑΜΕΣΑ ! !
@ Μα γιατί ΚΆΘΕ ΦΟΡΆ τέτοιο μένος με την πολύπαθη δευτεροβάθμια δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση;
Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας.Το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί.
Έλεος με την κάθε απόφαση του υπουργείου. Ντροπή σας, δεν σκέφτεστε ότι αυτό θα έχει πρόβλημα στο μέλλον για θέμα της ανεργίας; Βοηθήστε λοιπόν τα παιδιά και του ενήλικες να μάθουν γράμματα γιατί η εκπαίδευση είναι δώρο Θεού. Δεν μπορούμε αναγκαστικά να πάμε στο ΓΕΛ επειδή δεν μπορείτε να βοηθήσετε τα ΕΠΑΛ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΈΛΕΟΣ, ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ
Στερεί από μεγάλη μερίδα μαθητών τη δυνατότητα να αποκτήσουν δωρεάν ένα πτυχίο ή μία δεύτερη ειδικότητα, αλλά και να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο, βάζοντας όριο ηλικίας εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη.
Το όριο ηλικίας των 17 ετών για εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑΛ είναι παράλογο και πρέπει να αποσυρθεί.
Κυρία υπουργέ, μήπως θα έπρεπε να ξανά σκεφτείτε καλύτερα το νομοσχέδιο έκτρωμα, που θέλει να την ελεύθερη παιδεία. Να σας θυμίσω ήδη την αποτυχία σας με την εξ αποστάσεως μάθηση,την οποία άλλωστε παραδέχτηκε έμμεσα και ο πρωθυπουργός. Ξέρετε Κ. υπουργέ την πρώτη αποτυχία σας θα την πληρώσει από τους φόρους του ο Ελληνικός λαός. Την δεύτερη αποτυχία σας με αυτό το νομοσχέδιο που θα την πληρώσουν γενιές ολόκληρες, πως θα αντέξετε αυτή την αποτυχία όταν θα γραφτεί το όνομα σας με μαύρα γράμματα στην ιστορία. Έχετε παιδιά και δεν θα είστε και πάντα υπουργός,σκεφτείτε και το μέλλον των παιδιών σας. Όλοι έχουμε δικαίωμα στην ελεύθερη παιδεία και μην υποτιμάτε τα παιδιά τα οποία βγαίνουν με ένα χαρτί ειδικότητας στα χέρια τους από τα ΕΠΑΛ, είτε αυτα είναι Νοσηλευτικής, ηλεκτρολογίας, μηχανολογίας κ.α γιατί εξαρτάστε άμεσα από εμάς.
Πολύ πρόχειρο, βιαστικό κι επομένως άδικο αυτό το άρθρο.1)η εμπειρία και η καθημερινότητα της σχολικής τάξης διαψεύδουν την αιτιολογική έκθεση. Ας δημοσιευτούν οι έρευνες τεκμηρίωσης. 2) Το μέτρο θα είχε νόημα αν υπήρχαν οι υποδομές που θα δέχονταν τους ενήλικες μαθητές. Προφανώς πρώτα δημιουργούνται οι υποδομές και μετά εφαρμόζονται οι αλλαγές. Οι μαθητές, επομένως, οδηγούνται νομοτελειακά στην ιδιωτική εκπαίδευση στη χειρότερη στιγμή, καθώς βρισκόμαστε στα πρόθυρα νέας οικονομικής κρίσης. Είναι το πλέον άδικο άρθρο στη δεδομένη συγκυρία.
Είναι απαράδεκτος ο αποκλεισμός ατόμων άνω των 17 από την επαγγελματική εκπαίδευση. Και αντισυνταγματικός. Τα άρθρα 51 και 52 έχουν ως μόνο σκοπό να συρρικνώσουν τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση προς όφελος της ιδιωτικής
Θέλω να αναφερθώ, όπως και μία σειρά ακόμα σχολιαστές, στα άρθρα 51 και 52 των προτεινόμενων αλλαγών του παρόντος νομοσχεδίου. Το άρθρο 51 ορίζει ανώτατο όριο ηλικίας εγγραφής στα πρωινά ΕΠΑ.Λ τα 17 έτη με γνώμονα την αποφυγή φαινομένων εκφοβισμού. Από την 25ετή εμπειρία μου, τόσο σε πρωινά ΕΠΑ.Λ όσο και σε απογευματινά και εσπερινά ΕΠΑ.Λ, είναι ξεκάθαρο ότι όσο μεγαλύτεροι είναι οι μαθητές τόσο περισσότερο λειτουργούν σαν εξισορροπιστικοί παράγοντες στην σχολική κοινότητα και μάλλον εξομαλύνουν παρά δημιουργούν καταστάσεις εκφοβισμού ή βίας. Είναι εξάλλου καθημερινότητα για μας οι πιο ήσυχες τάξεις να είναι αυτές της Γ΄ λυκείου με τα προβλήματα να εντοπίζονται κυρίως στην Α΄τάξη.
Τα τελευταία χρόνια είχαμε πολλές περιπτώσεις κατά τις οποίες φοιτούσαν στην ίδια σχολική μονάδα γονείς και παιδιά. Η παρουσία των γονέων, όπως και μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών ήταν συχνά εξαιρετικά υποβοηθητική για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για την ενημέρωση του υπολοίπου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων αναφορικά με τυχόν προβλήματα συμπεριφοράς ή άλλων θεμάτων της σχολικής ζωής. Είναι συνεπώς εντελώς αβάσιμος αυτός ο ισχυρισμός για την υιοθέτηση ενός τέτοιου περιορισμού.
Η πιθανή απάντηση στον ηλικιακό περιορισμό είναι η εγγραφή των μαθητών σε Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Αν όμως ο μαθητής δεν εργάζεται αποδεδειγμένα (ΕΡΓΑΝΗ) δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να εγγραφεί σε εσπερινό σχολείο. Ήδη έχουμε προβλήματα εγγραφής μαθητών που εργάζονται με κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο και δεν δηλώνονται για να μην αναφερθούμε στην πληθώρα εργαζομένων ανασφάλιστων νέων. Μήπως έχει παταχθεί η ανασφάλιστη εργασία και δεν πήραμε χαμπάρι; Μήπως ζούμε σε μια κοινωνία ευμάρειας στην οποία κανένα παιδί (και ενήλικος βέβαια) δεν υποχρεώνεται να δουλεύει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες προκειμένου να επιβιώσει;Για να μην αναφερθούμε στην έλλειψη εσπερινών ΕΠΑ.Λ σε πολλές περιοχές, ούτε στην δυσκολία μετακίνησης των μαθητών μετά τις 10.30 μ.μ στην καλύτερη περίπτωση.Αναφορικά τώρα με το άρθρο 52 ο περιορισμός της ηλικίας συνεχίζει να ισχύει (17 έτη) για την εγγραφή των μαθητών στην Β΄τάξη ΕΠΑ.Λ με τον προφανή στόχο να αποκλειστούν οι απόφοιτοι γενικού λυκείου που θέλουν να πάρουν ειδικότητα μετά το πέρας των σπουδών τους στο γενικό λύκειο. Γιατί αυτός ο αποκλεισμός; Εφόσον οι μαθητές δεν πέρασαν σε κάποια ανώτατη σχολή ποιος είναι ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά τους από πλευράς κατάρτισης ή εξειδίκευσης; Τα ΔΙΕΚ; Μα τα ΔΙΕΚ έχουν τόσους περιορισμούς στην λειτουργία τους που πρακτικά διώχνουν τους μαθητές αφού, και για να αναφέρω έναν μόνο από τους περιορισμούς, δεν γνωρίζουν από την αρχή ούτε ποιο τμήμα θα λειτουργήσει. Άρα οι μαθητές ανακατευθύνονται αυτόματα στα Ιδιωτικά ΙΕΚ, τα οποία είναι πάντα εκεί πρόθυμα να δεχτούν μαθητές. Καλώς υπάρχουν και εξυπηρετούν κι αυτά το σκοπό τους αρκεί να έχεις να τα πληρώσεις.
Αποκλείονται όμως και οι απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ, οι οποίοι μέχρι σήμερα μπορούσαν να ξαναφοιτήσουν είτε στην Γ΄ τάξη για απόκτηση δεύτερου τίτλου σπουδών της ίδιας ειδικότητας, είτε στην Β΄τάξη για απόκτηση άλλης ειδικότητας (συνήθως συμπληρωματικής της πρώτης). Γιατί; Δεν είναι κοινό μυστικό ότι μας λείπουν τεχνίτες;
Είναι φανερό ότι οι λόγοι είναι οικονομικοί και μόνο. Το μεγαλύτερο κόστος ανά μαθητή στα ΕΠΑ.Λ τα καθιστά συνεχώς στόχο όλων των εκάστοτε εκπαιδευτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται τελικά για το «καλό» των μαθητών και των μετέπειτα επαγγελματιών.
Εμείς όμως που εργαζόμαστε τόσα χρόνια στην επαγγελματική εκπαίδευση ζητάμε αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ει δυνατόν αύξηση των μαθητών μας. Όχι για την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας μας, αλλά γιατί απλούστατα μια κοινωνία δεν λειτουργεί μόνο με κατόχους πανεπιστημιακών τίτλων από τη μια και ανειδίκευτους από την άλλη. Οι κοινωνικές συνθήκες τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει περίτρανα ότι ο μέσος εργαζόμενος θα χρειαστεί να αλλάξει δουλειά και καριέρα τουλάχιστον δυο φορές κατά την διάρκεια της επαγγελματικής του ζωής. Αν λοιπόν το κράτος μέσω της δημόσιας παιδείας δεν βοηθήσει τους πολίτες του προς αυτήν την κατεύθυνση θα βρεθεί να πληρώνει περισσότερα στα ταμεία ανεργίας και σε κάθε μορφής αρωγή, από τους φόρους που δυνάμει θα έπρεπε να εισπράττει από το εργαζόμενο κομμάτι της κοινωνίας. Ή μήπως ήδη συμβαίνει αυτό;
Απαράδεκτο άρθρο που θα οδηγήσει στην ιδιωτική εκπάιδευση!
Τα άρθρα 51 και 52 αντιβαίνουν στο συνταγματικό δικαίωμα της δια βίου μάθησης και της υποχρέωσης του κράτους να την προσφέρει δωρεάν σε όλους ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικών κριτηρίων. Η διαφαινόμενη κατάργηση της μαθητείας μαζί με την κατάργηση των διετών προγραμμάτων σπουδών για αποφοίτους ΕΠΑΛ αποτελεί μνημείο ταξικής προκατάληψης εναντίον των οικονομικά ασθενέστερων στρωμάτων και είναι ενδεικτικό της νεοφιλελεύθερης ταξικής μονομέρειας των νομοθετών.
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΩΡΑ!!!
ΤΑ ΣΤΟΜΑΤΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΦΩΝΗ!!!
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
ΓΥΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.
ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ!
Υποβαθμίζετε την επαγγελματική παιδεία, στερώντας το δικαίωμα στην δωρεάν δια βίου μάθηση. Σπρώχνετε τα νέα παιδιά, αλλά και όποιον τελικά επιθυμεί να συνεχίσει τη μόρφωσή του, στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Υποβαθμίζετε ένα λύκειο που δίνει επαγγελματικές διεξόδους στους πολίτες και μόρφωση πάνω σε επαγγέλματα που είναι χρήσιμα για την κοινωνία.
Στηρίξτε την επαγγελαμτική παιδεία και ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ αυτό το ανήκουστο άρθρο.1
Είστε απαραδεκτοί, αντισυνταγματικές πολιτικες με στόχο την δημόσια εκπαίδευση για να βγάζουν τα καλά λεφτά οι ιδιώτες οι φίλοι σας. Να αποσυρθεί και το άρθρο και το νομοσχέδιο έκτρωμα.
Μην στερείτε την δυνατότητα που για κάποιες είναι ψεύτες ευκαιρίες. Μην αποδομείτε τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Αποδείξτε ότι πραγματικά σας ενδιαφέρει η τεχνική εκπαίδευση διατηρώντας την υφιστάμενη κατάσταση και μην οδηγείτε ανθρώπους σε αδιέξοδα μιας και η διέξοδος σε ιδιωτικές δομές αποκλείει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους.
Αρθρα 51-52
Άμεση κατάργηση των άρθρων αυτών. Ναι στην πρόσβαση στην μάθηση όλων των μαθητών ανεξαρτήτως ηλικίας. Όχι στον ηλικιακό αποκλεισμό! Απογοήτευση…
ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘ. 51 & 52. ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩ ΤΩΝ 17 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑ.Λ. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΕΣ κ.α. ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Απαράδεκτο άρθρο.
Υποβαθμίζετε με κατάφορο τρόπο την επαγγελματική παιδεία, στερώντας το δικαίωμα στην δωρεάν δια βίου μάθηση. Σπρώχνετε τα νέα παιδιά, αλλά και όποιον τελικά επιθυμεί να συνεχίσει τη μόρφωσή του, στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Υποβαθμίζετε ένα λύκειο που δίνει επαγγελματικές διεξόδους στους πολίτες και μόρφωση πάνω σε επαγγέλματα που είναι χρήσιμα για την κοινωνία.
Υποθέτω σας ενδιαφέρει περισσότερο να βγει από το εκπαιδευτικό σύστημα το ανειδίκευτο προσωπικό που θα κάνει τις βρώμικές δουλειές και θα πληρώνεται ίσα ίσα για να επιζεί.
Στηρίξτε την επαγγελαμτική παιδεία και αποσύρετε αυτό το ανήκουστο άρθρο.
Στα Επαγγελματικά Λύκεια δε λειτουργούν κύκλοι σπουδών???
Α΄κύκλος: Α, Β, Γ τάξεις και Β΄κύκλος: Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας
Που είναι οι κύκλοι σπουδών?
Σημαίνει κάτι?
Το όριο ηλικίας είναι αντισυνταγματικό, όλοι και όλες πρέπει να έχουν πρόσβαση στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία
Απόσυρση τώρα!!!!
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΟΤΙ ΤΟ ΑΚΥΡΏΝΕΤΕ! ΤΟΣΟ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΛΟΙΠΟΝ! ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΣΑΤΕ ΑΝΑΓΚΑΊΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;
Το άρθρο είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί.
Θα πρέπει να έχουν όλοι/ες πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση ανεξαρτήτως ηλικίας, τόσο μέσω ΕΠΑΛ όσο και μέσω ΓΕΛ. Το μέτρο αυτό θα συρρικνώσει την επαγγελματική εκπαίδευση και θα αναγκάσει τους λίγους προνομιούχους να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.