Άρθρο 03 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Οι παρ. 2-4 του στοιχείου Α’ του άρθρου 11 του π.δ. 79/2017 (Α′ 109) αντικαθίστανται ως εξής:

«2. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

ΤΑΞΕΙΣΑΒΓΔΕΣΤ
Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΕνιαίος Τύπος
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ554444
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2211
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εικαστικά221111
Μουσική111111
Θεατρική Αγωγή1111
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ3322
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ303030303030

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
 Α/ΑΜΑΘΗΜΑΤΑΤμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’Τμήμα συνδιδασκαλίας Ε’ – ΣΤ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία Γ’-Δ’Σύνολο ωρών

Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄Συνδιδασκαλία. Ε-ΣΤΣύνολο ωρών Ε ’- ΣΤ’
ΑΒΓ’ – Δ’Ε’- ΣΤ’
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ553363,53,57
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ2/21
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/212/21
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*44332/21
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/233/23/23
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ1/21/21
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ111111
               ΣΥΝΟΛΟ30303030

 

 

  1. Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:
Α/Α 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Τμήμα συνδιδασκαλίας Γ’ – Δ’
Α΄Β΄Γ΄Δ΄Συνδιδασκαλία

Γ’ – Δ’

Σύνολο

ωρών Γ’ – Δ’

Ε΄ΣΤ΄
1ΓΛΩΣΣΑ998877
2ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ5533644
3ΙΣΤΟΡΙΑ2222
4ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ3322
5ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ22
6ΦΥΣΙΚΑ33
7ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ11
8ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2/2111
9ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ*443311
10ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ333322
11ΑΓΓΛΙΚΑ223/23/2333
12ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ332/21
132η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ22
14ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ111111
             ΣΥΝΟΛΟ3030303030

 

*Αισθητική

Αγωγή

Εικαστικά221
Μουσική111
Θεατρική Αγωγή111

 

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`.

 

  • 23 Απριλίου 2020, 21:25 | Πέγκυ Βαλμά

    Είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει καθημερινή ενασχόληση με γυμναστική και τέχνη. Το να μειώνονται οι δύο ώρες εικαστικών στην τριτη τάξη σε μια και να εισάγεται το μάθημα των θρησκευτικών με δύο ώρες εβδομαδιαίως είναι απαράδεκτο. Εγώ πραγματικά σοκαρίστηκα όταν ο γιος μου πήρε το πρόγραμμα πέρσι.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:18 | Ανδριόπουλος Πολύκαρπος

    Προτείνω τις παρακάτω βελτιωτικές αλλαγές, οι οποίες θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση τόσο του μαθήματος της Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο, όσο και στο ρόλο του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής:
    1)Τροποποίηση των ωρών διδασκαλίας και αναβάθμιση του μαθήματος της πληροφορικής ως εξής:
    α) Α’και Β’ τάξη: 1 ώρα, Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ τάξεις: 2 ώρες.
    β) Προσθήκη στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών νέων αντικειμένων, όπως η εκπαιδευτική ρομποτική, κ.ά.
    γ) Με την ολοκλήρωση φοίτησης στην Στ’ τάξη να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές – μαθήτριες εξετάσεων πιστοποίησης για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής.
    2)Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της ψηφιακής υποδομής των σχολείων:
    α) Δημιουργία σε όλα τα σχολεία της Α’/θμιας Εκπαίδευσης, Πιστοποιημένων Εργαστηρίων Πληροφορικής, τηρώντας τις προδιαγραφές ασφάλειας για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
    β) Στα ήδη υπάρχοντα εργαστήρια να γίνει αντικατάσταση των παλαιών Η/Υ με νέους και επιπλέον εφοδιασμός των εργαστηρίων με σύγχρονο εξοπλισμό (H/Υ, projectors, printers, 3D printers, ρομποτικά συστήματα κ.ά.).
    3) Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων για κάθε τάξη, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα περιλαμβάνει προτεινόμενες δραστηριότητες και ασκήσεις αφήνοντας παράλληλα ευελιξία στον εκπαιδευτικό για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της διδασκαλίας του.
    4) Ανάθεση στον εκπαιδευτικό της Πληροφορικής καθηκόντων «Υπεύθυνου Εργαστηρίου Πληροφορικής» με ανάλογη μείωση του διδακτικού του ωραρίου.
    5) Αναδιοργάνωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ σε κάθε Διεύθυνση Α’/θμιας Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ με εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, οι οποίοι θα διαθέτουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα, αλλά και την εμπειρία σε τεχνικά θέματα. Να χορηγηθεί στις Διευθύνσεις ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την υποστήριξη της Διεύθυνσης ως Υπηρεσίας, αλλά και την υποστήριξη, μέσω αυτής, των σχολικών μονάδων της εποπτείας της. Να δοθούν ικανοποιητικά και ελκυστικά κίνητρα για την στελέχωση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ από ικανούς εκπαιδευτικούς (π.χ. επίδομα θέσης).

  • 23 Απριλίου 2020, 21:09 | Βιβή Αρβανίτη

    Ενίσχυση της πληροφορικής συνεπάγεται αύξηση ωρών διδασκαλίας. Είναι επιτακτική ανάγκη στη σύγχρονη κοινωνία ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και αδύνατον να επιτευχθεί με μονόωρο μάθημα σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.

  • 23 Απριλίου 2020, 21:08 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, STEM και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 23 Απριλίου 2020, 21:04 | KYRIAKI

    Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, Stem και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

  • 23 Απριλίου 2020, 20:59 | Μαριλένα

    Αύξηση των ωρών της Αγγλικής γλώσσας στη δημοτικό. Για τη 2η ξένη γλώσσα ούτε λόγος.. Σύμφωνα με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να ενισχυθεί η διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας. Για αυτό προτείνω αύξηση και των ωρών της 2ης ξένης γλώσσας και να διδάσκεται από τη Δ τάξη.

  • 23 Απριλίου 2020, 20:53 | Έφη Κ.

    Η ενίσχυση της Πληροφορικής είναι ανύπαρκτη στο συγκεκριμένο Νομοσχέδιο. Οι εξαγγελίες της Υπουργού ήταν παραπλανητικές και ανακριβείς.

    Συγκρίνοντας τις ψηφιακές δεξιότητες και τις γνώσεις των μαθητών μας όταν ήταν 2ωρο (στο Δημοτικό) με τις γνώσεις των σημερινών μας μαθητών με το 1ωρο οι διαφορές και οι ελλείψεις είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ.

    Για παράδειγμα φέτος, σε μερικά τμήματα του Δημοτικού λόγω Γιορτής, εκδρομής είδαμε τους μαθητές μας μόνο 1 φορά στο μήνα. Το μάθημα θα πρέπει τουλάχιστον στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ να γίνει 2ωρο.

    Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με την εισαγωγή μιας επιπλέον ώρας στις 2 τελευταίες τάξεις. Μιλάμε για 5 ώρες την εβδομάδα που είναι απαραίτητες σε τέτοιες ηλικίες που θα μπορούσαν να μοιραστούν σε δημιουργικές, πιο ελεύθερες ώρες όπως : λογοτεχνία, ευέλικτη, πληροφορική, γυμναστική, αγγλικά. Αλλά αυτό σημαίνει προσλήψεις που δεν θέλει το Υπουργείο. Το 30ώρο πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί χωρίς να υπολογίζεται το κόστος στη ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

    Το μάθημα της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, και όχι των Τ.Π.Ε. όπως έχει εισαχθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, υποστηρίζει και ενισχύσει τη μάθηση αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Αναπτύσσει δεξιότητες υπολογιστικής, αναλυτικής και διεπιστημονικής κριτικής σκέψης που θα πρέπει να αναπτύξουν όλοι οι μαθητές και είναι απαραίτητες για τη συνέχιση των σπουδών τους στο Γυμνάσιο.

    Για τους παραπάνω λόγους περιμένουμε να ενισχύστε την Πληροφορική ΕΜΠΡΑΚΤΑ …

  • 23 Απριλίου 2020, 20:30 | Θεοδώρα

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και όχι απλή «δυνατότητα συμμετοχής» σε αυτό στα νηπιαγωγεία, καθώς και ποιοτική αναβάθμιση αυτού σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Συμβάδιση με τη ΓΓΑ και το πρόγραμμα «Ζήσε Αθλητικά», ανάδειξη του ρόλου της άσκησης στην προαγωγή της υγείας και έμφαση του χαρακτήρα της στην πρόληψη νοσημάτων. Η Φυσική Αγωγή πρέπει επιτέλους να αποκτήσει το κύρος που της αρμόζει αρχής γενομένης από τη σχολική κοινότητα!

  • 23 Απριλίου 2020, 20:24 | Ελένη Σαρρή

    Πολύ ευχάριστο που η αγγλική γλώσσα αναβαθμίζεται. Η ένταξη της στην προσχολική εκπαίδευση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Επίσης, οι ώρες διδασκαλίας των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού έπρεπε να έχουν αυξηθεί καθώς η μια ώρα δεν αρκεί σε καμία περίπτωση.Κρίνεται απαραίτητη η αναβάθμιση της ξένης γλώσσας και στο λύκειο.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:56 | Μιχάλης Πασπαλάς

    Να προστεθεί παράγραφος με την οποία η έγκριση των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων θα επανέλθει στις αρμοδιότητες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (ή Σχολικών Συμβούλων ή όπως αλλιώς τους ονομάσετε). Δηλαδή, να αφαιρεθεί από τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων (που τους αποδόθηκε με το άρθρο 11 του ΠΔ 79/2017), διότι στην πράξη αποδείχτηκε ότι είναι υπέρμετρος όγκος εργασίας, επιβάρυνε άσκοπα την γραφειοκρατία και τον συγκεντρωτισμό και δεν απέδωσε κανένα όφελος (ούτε παιδαγωγικό ούτε καλύτερης διαχείρισης προσωπικού)

  • 23 Απριλίου 2020, 19:52 | Λιανα Δεμενεγα

    Θα πρεπει να ενταχθεί η άσκηση απο το νηπιαγωγείο και στο στο δημοτικο η γυμναστικη θα επρεπε να ειναι υποχρεωτικο καθημερινό ωριαίο μαθημα καθώς προάγει τοσο τη σωματική οσο και τη συναισθηματική υγεια των παιδιών!Στο Γυμνάσιο και Λύκειο τουλαχιστον 3 ωρες την εβδομαδα!Ειναι πολύ σημαντικη η κατανοηση και προβολη της αθλητικής παιδείας

  • 23 Απριλίου 2020, 19:32 | Ελένη Τσιμπωνη

    Σχετικά με την αύξηση των ωρών του μαθήματος των Αγγλικών στην α και β δημοτικού θεωρώ πως θα ήταν προτιμότερο να προστεθεί μία ώρα και στις επόμενες τάξεις του δημοτικού σχολείου όπως ήταν παλαιότερα στα πιλοτικά ολοήμερα. Θα βοηθούσε πολύ στην εμπέδωση της ύλης και θα υπήρχε περισσότερος χρόνος για συμμετοχή σε προγράμματα.

  • 23 Απριλίου 2020, 19:16 | Μαρίνος

    Είναι αστείο να μιλάμε για αναβάθμιση της Πληροφορικής και ταυτόχρονα το μάθημα να διδάσκεται μια ώρα την εβδομάδα σε κάθε τάξη. Αν θέλουμε πραγματική αναβάθμιση της Επιστήμης της Πληροφορικής είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι ώρες που διδάσκεται το μάθημα στο Δημοτικό. Επίσης πρέπει να δοθούν κάποιες ώρες την εβδομάδα στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής προκειμένου να μπορούν να ασχοληθούν με τη συντήρηση των υπολογιστικών συστημάτων των σχολείων (κάτι που ήδη γίνεται χωρίς κάποια πρόβλεψη από το υπουργείο)

  • 23 Απριλίου 2020, 19:10 | Ευθύμιος Καλαϊτζίδης

    Στις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ θα είναι καλό το μάθημα των ΤΠΕ να είναι 2 ώρες καθώς σε αυτή την ηλικία πλέον τα παιδιά είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας αρκετά σύνθετες εργασίες με αποτέλεσμα η 1 ώρα την εβδομάδα να μην είναι αρκετή.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:48 | Ιωάννα Δρούτσα

    Όταν οι αναπτυγμένες ή οι ταχύτατα αναπτυσσόμενες χώρες έχουν μεταφερθεί από το σύστημα STEM ( Science, Technology, Engineering , Mathematics) στο STEAM ( προσθήκη των τεχνών – Arts) καθώς μέσα από σχετικές έρευνες (π.χ. πανεπιστήμιο Yale κ.α.) έχει αποδειχθεί ότι μέσα από την Τέχνη ( και δη το θέατρο) τα παιδιά εκπαιδεύονται στην γρήγορη εξεύρεση λύσεων και στην ορθή διαχείριση έκτακτων καταστάσεων , στην Ελλάδα οι τέχνες στο δημόσιο σχολείο είναι ο φτωχός συγγενής.

    Καμία αναβάθμιση των Τεχνών , μόνο συνεχής υποβάθμιση και κατάργηση ωρών σε Αβαθμια και Ββαθμια. Περικοπές ωρών στην μουσική από την Υ.Α. Φίλη και κατάργηση ακόμη και ολόκληρων τάξεων , όπως στην περίπτωση της Θεατρικής Αγωγής στην Ε και Στ Δημοτικού.

    Αυτή την αδικία όφειλε το ΥΠΑΙΘ να αποκαταστήσει αλλά δυστυχώς και ατυχώς δεν το έκανε. Πρωτίστως για τα ίδια τα παιδιά, την χαρά αλλά και την εκπαίδευση που τους προσφέρουν τα καλλιτεχνικά μαθήματα

    Στην χώρα που γεννήθηκε, το θέατρο αντιμετωπίζεται ως παρίας. Ευτυχώς που υπάρχουν οι ανεπτυγμένες χώρες να το αντιμετωπίζουν όπως του αξίζει. Εδώ θα το ανακαλύψουμε μετά από χρόνια.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:35 | Χρύσα

    Είναι δυνατόν να μιλάμε για την παιδική παχυσαρκία και να παραδεχόμαστε όλοι πόσο ωφέλιμη είναι η άσκηση σε όλες τις ηλικίες και ιδιαίτερα στα παιδιά και τους εφήβους και ταυτόχρονα το υπουργείο που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα να έχει τη φυσική αγωγή πάλι στα αζήτητα? Παρακαλώ πολύ σκεφτείτε ότι η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό και δεν την αποκτούμε καθισμένοι ατελείωτες ώρες να διαβάζουμε μόνο θεωρίες. Χρειαζόμαστε και άσκηση.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:34 | ΑΡΙΣΤΕΑ ΚΙΑΜΟΥΡΗ

    Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό θα πρέπει να είναι σε καθημερινή βάση στο ωρολόγιο πρόγραμμα, σε όλες τις τάξεις και το πρόγραμμα της κολύμβησης, επίσης, όλο τον χρόνο σε όλες τις τάξεις.Πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε ότι είναι θέμα υγείας για τους μαθητές μας.Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν σε κινητικές δραστηριότητες σε καθημερινή βάση στο σχολείο και να δίνεται έμφαση σε αυτή την συνήθεια, ως συνήθεια που πρέπει να υιοθετήσουν στη ζωή τους και που αφορά την υγεία τους.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:34 | Μαρία Στάμου

    Θα έπρεπε να εξετάσετε περαιτέρω την εισαγωγή της β ξένης γλώσσας από τη Δ δημοτικού, τη σύνδεση της β ξένης γλώσσας με το κπγ, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της β ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο και τη θέση της στο λύκειο. Στα πλαίσια στης προώθησης των ξένων γλωσσών η β ξένη γλώσσα δεν πρέπει να παραγκωνίζεται.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:27 | Γεώργιος Τ.

    Για να δώσει ώρες στην πληροφορική όπως πρέπει και όπως φάνηκε θα χρειαστεί να τις αφαιρέσει από άλλες ειδικότητες και εκεί θα τα χαλάσει με το «κατεστημένο» του υπουργείου. Σε αντίθεση με τους πληροφορικούς που αποδεδειγμένα δεν εχουν εκπροσώπηση στο υπουργείο και είναι απλά παιδιά για όλες τις δουλειές, οι άλλες ειδικότητες έχουν ισχυρή παρουσία και πιέζουν. Ο πληροφορικός σήμερα είναι μία καλή απόσπαση για φορείς να κάνουν κανένα excel όταν οι άλλοι δεν μπορούν ή να αλλάξουν κανένα τόνερ.

    Ομως δεν πάει έτσι. Δεν πρέπει να είναι η παιδεία συμφερόντων..

    Ολα τα μαθήματα και περισσότερο τα «θεωρητικά» έχουν τις ώρες που τους αναλογούν. Δλδ όλοι καλά είναι εκτός των πληροφορικών και των αγγλικών που αυτά και αν χρειάζονται ως μάθημα. Ας πιάσουμε το λύκειο.

    Αντίθετα με τα θεωρητικά μαθήματα που είναι σε αφθονία το μόνο μάθημα ψηφιακών δεξιοτήτων στο λύκειο αυτό της Α-λυκείου είναι «επιλογής» και συναγωνίζεται τα «καλλιτεχνικά» και παρακαλάς τους μαθητές να το διαλέξουν με ανταλλάγματα ένα «χαλαρό» μάθημα. Και πάλι καλά που υπάρχει αυτό το μάθημα για όσους τυχερούς μαθητές το επιλέξανε και επειδή είναι χαλαρό το πρόγραμμα σπουδών μπορεί ο πληροφορικός να το προσαρμόσει καθώς το βιβλίο σε ελάχιστο χρόνο είναι ήδη παρωχημένο και με ένα σχολικό δίκτυο που δεν λειτουργεί λόγω υπο=χρηματοδότησης όπως περίτρανα έμαθαν και οι άλλοι (εμείς το ξέραμε) και τρέχουν να το μαζέψουν.

    Για Β’ Λυκείου τι να αναφέρεις; Ενα μονώορο με κάλλιστο βιβλίο «για τα σκουπίδια» (αποψή μου) που κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πως κέρδισε αυτό διαγωνισμό βιβλίου. Ενα μονόωρο να βγούμε από την υποχρέωση ενώ και εκεί θα έπρεπε να υπάρχει και μαθημα δεξιοτήτων καθημερινών εργασιών που απαιτεί ο ψηφιακός νέος κόσμος σε η/υ και πλήρη λειτουργικά εργαστήρια.

    Για το Γυμνάσιο αν πάλι μιλήσουμε είναι θρήνος! Μια ώρα την εβδομάδα με ύλη που έχει να ανανεωθεί από τον καιρό του Νώε (μισό-γνωστή από τα μονώορα στα δημοτικά χωρίς εργαστήρια και εκεί πολλά από αυτά). Τι να εξηγήσουμε βέβαια, ότι κανένα μονόωρο μάθημα δεν είναι «μάθημα» διότι αν χαθεί και ξανα-χαθεί κάνεις τον μαθητή να τον δεις μέχρι και μήνα

    Το κερασάκι το ανύπαρκτο ψηφιακό υλικό στα μαθήματα (κάτι τις πλάκας για το σήμερα τα περισσότερα από την εποχή του 2004 με κονδύλια και άλλα ωραία που υπήρχαν τότε) και βέβαια η τσιγκουνιά να φτιαχτούν ελάχιστα σύγχρονες αίθουσες (έναν προβολέα ζητάει ο καθηγητής και έναν η/υ με ιντερνετ μόνιμο να μην στήνει ξε στήνει).

    Ξεγελάστηκαν οι «διοικητικοί» του υπουργείου που μας διοικούν ότι η νέα γενιά τα «παίζει στα δάκτυλα» αυτά τα κοκοκόψια (τεχνολογία) επειδή είδαν τον γιο τους να κάνει κλικ κλικ στο νέο του κινητό αλλά στην πρώτη κρίση είδαν ότι ούτε email δεν ξέρει να στείλει και ότι τελικά τα κλικ κλικ ήταν like στο fb και love στο instagram. Ούτε ποιο είναι το mail (google account) που έχει στο κινητό τους δεν ξέρει ποιο είναι ούτε τι κάνει δεν ξέρει τις περισσότερες φορές.

    Μα ακόμα και αυτό το κινητό αντί να χρησιμοποιήσουν την δυναμική του στην παιδεία μας αυτοί οι μεσαιωνικοί το καταδίκασαν να καεί στην πυρά αντί να το χρησιμοποιήσουν υπέρ τους. Το απαγόρευσαν αντί με κανόνες να το ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τη φωτιά κύριοι πολλοί καήκανε αλλά δεν είναι λόγος να καταργήσουμε τη φωτιά. Το σχολείο έπρεπε να επιτρέπει στους μαθητές να βγάζουν κινητά να γράφουν ένα τεστ, να ψάχνουν μια πληροφορία κοκ ελεγχόμενα και χωρίς πολύ γραφειοκρατία. Αν γίνει κάτι από αυτά που φοβάστε τιμωρήστε την πράξη όχι το μέσο που τόσα θετικά έχει.

    Στην Φιλανδία που τόσο αρέσκεστε να αναφέρεστε κάθε μαθητής έχει το λαπτοπ του και το φέρνει στο σχολείο καθε μερα. Στην Τουρκία δίνουν ταμπλετ (δεν ξέρω βεβαια τι τα κάνουν) και στην ελλάδα αν δούμε κινητό (μικρό ταμπλετ και αυτό) ρίχνουμε αποβολή επειδή πεντε-δέκα είναι ευαίσθητοι και δεν τα μπορούν αυτά τα νέα καλούδια του σατανά (και συνήθως διαμαρτύρονται μέσω αυτών δείγμα ότι μια χαρά τα χρησιμοποιούν).

    Αυτά και για να δούμε αν αυτή η υπουργός θα έχει το θάρρος να σπάσει αυγά (με το παλαιό κατεστημένο που κρατά τις ώρες) να φέρει κάτι νέο και απαραίτητο δλδ την πληροφορική στα σχολεία στο μέγεθος που της αξίζει τόσο ως ΤΠΕ (δεξιότητες) αλλά και ώς επιστήμη (πχ αλγοριθμοι, προγραμματισμός, κτλ)

  • 23 Απριλίου 2020, 18:22 | Beth

    Η δεύτερη ώρα αγγλικών σε α κ β δημοτικού ήταν απαραίτητες. Είχε γίνει τόσο καλή δουλειά με το υλικό των δύο αυτών τάξεων και βλέπαμε τα αποτελέσματα, μέχρι την αλλαγή του κυρίου Φίλη… συγχαρητήρια για την επαναφορά!!! Θα βοηθούσε η αύξηση ωρών και στις άλλες τάξεις εφόσον το υπουργείο στοχεύει σε πιστοποίηση γλωσσομάθειας μέσω του δημοσίου σχολείου.

  • 23 Απριλίου 2020, 18:20 | Τρυφωνόπουλος Αθηνόδωρος

    Σχετικά με μάθημα «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ», προτείνω να γίνουν τα ακόλουθα:
    1) Σε κάθε μαθητή στην Α΄Δημοτικού να δίνεται ένα Voucher των 300€ (μέσω ΕΣΠΑ) με το οποίο θα μπορούν να προμηθευτούν οι μαθητές ένα laptop.
    2) Θα πρέπει το υπουργείο να προμηθεύσει όλα τα Δημοτικά με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή (Laptop τουλάχιστον 13, διαδραστικό πίνακα, 5 – 8 kit εκπαιδευτικής ρομποτικής, πίστες εκπαιδευτικής ρομποτικής, σαρωτή, εκτυπωτή έγχρωμο και ασπρόμαυρο)
    3) Βιβλίο Πληροφορικής μαθητή με έγχρωμες εικόνες, παραδείγματα, ασκήσεις, συνδέσμους
    4) Τετράδιο Πληροφορικής μαθητή με έγχρωμες εικόνες, που θα περιλαμβάνει ασκήσεις
    5) Βιβλίο Πληροφορικής καθηγητή με έγχρωμες εικόνες, που θα περιλαμβάνει διδακτικά σενάρια ανά ενότητα.
    6) Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην χρήση των παραπάνω.
    7) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής σε 2 ώρες.
    8) Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής «πραγματική απαλλαγή» από κάθε άλλη εξωδιδακτική απασχόληση.
    9) Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών Πληροφορικής κατά 3 ώρες, ως υπεύθυνοι εργαστηρίου Πληροφορικής.
    10) Οι εργασίες στο Myschool και κάθε άλλη γραμματειακή και τεχνική υποστήριξη σε θέματα ΤΠΕ να απαγορευτεί ρητά να πραγματοποιείται από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής είναι καθηγητές, δεν είναι τα παιδιά για όλες τις δουλειές, που κάνουν ότι δεν μπορούν οι υπόλοιποι «συνάδελφοι» και διευθυντές! Σε διαφορετική περίπτωση να δίνεται ένα επιπλέον επίδομα στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής.
    11) Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε κάθε μη θεσμοθετημένη από το νόμο εργασία, να δίνεται υποχρεωτικά βεβαίωση και να μοριοδοτείται σε τυχόν μελλοντικές κρίσεις και αξιολογήσεις εκπαιδευτικών

  • 23 Απριλίου 2020, 18:04 | ΧΑΡΗΣ ΠΑΠΑΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Μετά από μικρή μελέτη του νομοσχεδίου διαπίστωσα την έλλειψη ουσιαστικής παιδείας και απαξίωση του εκπαδευτικού , η δημιουργία τμημάτων με 26 παιδιά οδηγεί μόνο σε αντιπαιδαγωγικές πρακτικές με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση κονδυλίων και τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων . Η ενσυναίσθηση , η κριτική ικανότητα και οι κοινωνικές δεξιότητες απουσιάζουν από την πλειοψηφίια των νέων οι οποίοι νοιώθουν αποξενωμένοι και αισθάνονται ανσφαλείς σε ένα αβέβαιο περιβάλλον.
    Αναφορικά με το δικό μου επιστημονικό αντικείμενο τη θεατροπαιδαγωγική οφείλω να δηλώσω την μεγάλη αγάπη που δεχτήκαμε σαν κλάδος από μαθητές και γονείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας . Οι θεατρολογικές σχολές συμβαδίζοντας με τα σύγχρονα δεδομένα εξοπλίζουν τους αποφοίτους τους με μοντέρνα μέσα ( visual art , κινηματογράφος , πολυμεσικά αρχεία κ.α.) και τους εκπαιδευουν να τα χρησιμοποιούν με μέτρο για την ψυχική κα σωματική υγεία των μαθητών τους.
    Θεωρώ αναγκαία την επιστροφή του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην πέμπτη και την έκτη καθώς και την διασφάλιση της αποκλειστικής διδασκαλίας του από θεατρολόγους , αποφοίτους τμημάτων θεατρικών σπουδών.
    Για μία ανθρώπινη εκπαίδευση χωρίς διανθίσματα και εντυπωσιασμους (δεξιότητες επστήμης, ζωής , τεχνολογίας)

    ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 18:01 | ΑΣΤΕΡΙΟΣ

    Πολύ σημαντικός πρέπει να θεωρείται ο εξορθολογισμός των ωρών διδασκαλίας όλων των αντικειμένων του ωρολογίου προγράμματος δίνοντας έμφαση σε αντικείμενα και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας καθώς και της ψυχικής και σωματικής υγείας του μαθητή / της μαθήτριας.
    Ιδιαίτερος ρόλος πρέπει να δοθεί στην βελτίωση της φυσικής δραστηριότητας των νέων παιδιών με συστηματική και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
    Αυτό μπορεί να συμβεί με δύο τρόπους:
    α) σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας (5 ώρες) του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση
    β) επιστημονική καθοδήγηση – επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Φ.Α. ώστε ο κυριότερος στόχος του μαθήματος να είναι η οικοδόμηση δεξιοτήτων και συμπεριφορών που μπορούν να εμπεδώσουν στους μαθητές τη πολύπλευρη σημαντικότητα της φυσικής δραστηριότητας στην σωματική, πνευματική και ψυχική, διά βίου, υγεία.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:56 | ΧΑΡΗΣ ΠΑΠΑΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Μετά από μικρή μελέτη του νομοσχεδίου διαπίστωσα την έλλειψη ουσιαστικής παιδείας και απαξίωση του εκπαδευτικού , η δημιουργία τμημάτων με 26 παιδιά οδηγεί μόνο σε αντιπαιδαγωγικές πρακτικές με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση κονδυλίων και τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων . Η ενσυναίσθηση , η κριτική ικανότητα και οι κοινωνικές δεξιότητες απουσιάζουν από την πλειοψηφίια των νέων οι οποίοι νοιώθουν αποξενωμένοι και αισθάνονται ανσφαλείς σε ένα αβέβαιο περιβάλλον.
    Αναφορικά με το δικό μου επιστημονικό αντικείμενο τη θεατροπαιδαγωγική οφείλω να δηλώσω την μεγάλη αγάπη που δεχτήκαμε σαν κλάδος από μαθητές και γονείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας . Οι θεατρολογικές σχολές συμβαδίζοντας με τα σύγχρονα δεδομένα εξοπλίζουν τους αποφοίτους τους με μοντέρνα μέσα ( visual art , κινηματογράφος , πολυμεσικά αρχεία κ.α.) και τους εκπαιδευουν να τα χρησιμοποιούν με μέτρο για την ψυχική κα σωματική υγεία των μαθητών τους.
    Θεωρώ αναγκαία την επιστροφή του μαθήματος της θεατρικής αγωγής στην πέμπτη και την έκτη καθώς και την διασφάλιση της αποκλειστικής διδασκαλίας του από θεατρολόγους , αποφοίτους τμημάτων θεατρικών σπουδών.
    Για μία ανθρώπινη εκπαίδευση χωρίς διανθίσματα και εντυπωσιασμους (δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης ) που ουσιαστικά δεν προσφέρουν τίποτα στο μαθητή , αφού δεν γίνονται με βάση το μαθητή αλλά με βάση την μηχανη…..

    ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΜΑΣ !!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 17:49 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Το καθημερινό μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι αναγκαίο για πολλούς και ευνόητους λόγους σήμερα. Κάλιστα μπορούν να αφαιτρεθούν ώρες από Ευέλικτη Ζώνη, Μελέτη Περ., ακόμα και από τα Φυσικά που οι 3 ώρες είναι πάρα πολλές ώρες (Με το σκεπτικό ότι υπάρχει αντίστοιχο μάθημα στο Γυμνάσιο-Λύκειο και το γεγονός ότι ένα μικρό ποσοστό τελικά ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο στην ενήλικη ζωή του.

  • 23 Απριλίου 2020, 17:27 | Κατερίνα Κ.

    Συμβαίνει όλο αυτό που συμβαίνει με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Φαίνεται ξεκάθαρα η άγνοια τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να προωθήσεις την γνώση σε θέματα πληροφορικής. Πως το κάνεις;

    Θα πεις ότι δήθεν θα εισάγεις την Πληροφορική στο νηπιαγωγείο με ασκήσεις που σίγουρα (ΔΕΝ) θα γίνονται…από νηπιαγωγούς.
    Αυξάνεις τις ώρες των Αγγλικών στο δημοτικό.

    ΚΟΡΟΪΔΑ ΤΕΛΟΣ! Πληροφορικοί δε στηρίζουμε στο ελάχιστο την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση τους σε 5 σχολεία με εθελοντικές ώρες εργασίας! Συντονιστείτε γιατί χανόμαστε…ας δούμε πώς οι πιστοποιημένοι ΤΠΕ μπορούν να τα αναλάβουν όλα αυτά! Ντροπή το λιγότερο

  • 23 Απριλίου 2020, 17:15 | Κατερίνα Τριανταφυλλοπούλου

    Πόσο με λυπεί στη χώρα του Πολιτισμού και τη γενέτειρα του Θεάτρου να βλέπω να συρρικνώνεται η αισθητική αγωγή και καλλιέργεια των παιδιών μας και να αποτελεί ένα μπάλωμα χωρίς συνέχεια στις εκπαιδευτικές βαθμίδες.Ίδαιτερα η Ε και Στ
    απόλυτα βομβαρδισμενες χωρίς Θεατρική Αγωγή και ευέλικτη ζώνη, μια ηλικία που βιώνει τα πρώτα σκιρτήματα της εφηβείας.Γιατί να μη μπορεί η δημόσια παιδεία να καλλιεργήσει ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών με πολιτιστικούς και αθλητικούς ομίλους (γλώσσες,Αθλητισμός,μουσική,θεατρο,εικαστικα) μετά το πέρας του προγράμματος με βασικές γνώσεις;
    Και ενα ακομα μειζον θεμα που προκυπτει:αραγε θα καταφέρει το Υπουργείο να προασπίσει τα εργασιακά δικαιώματα κάθε κλάδου και να πολεμήσει τις αναθέσεις που θα επιδιώξουν εκπαιδευτικοί από τη μείωση των διδακτικών τους ωρών;Θα αντιμετωπίσει επιτέλους το βόλεμα των δασκάλων εις βάρος άλλων γνωστικών αντικειμενων;Ή θα είμαστε στο ίδιο έργο θεατες;

  • 23 Απριλίου 2020, 17:01 | Ιωάννα Ζ.

    Δε γίνεται να μιλάμε για αναβάθμιση της πληροφορικής όταν οι ώρες διδασκαλίας παραμένουν ίδιες. Ειδικά στο δημοτικό το μάθημα θα έπρεπε να είναι δίωρο, αν όχι σε όλες τις τάξεις, τουλάχιστον από την Γ κ πάνω. Δε γίνεται με μια ώρα την εβδομάδα (στην ουσία σε 30 λεπτά μέχρι να συγχρονιστεί η τάξη κ να γίνει μια σύνδεση με τα προηγούμενα) οι μαθητές να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες. Στην εποχή του κορονοϊού, αν ένα πράγμα έγινε σαφές είναι ότι η ελληνική κοινωνία είναι ψηφιακά αναλφαβητη. Η ψηφιακή εκπαίδευση πρέπει να ξεκινήσει από τις μικρότερες βαθμίδες κ να στηριχτεί σε όλες τις επόμενες.
    Απαραίτητη είναι κ η αναβάθμιση των εργαστηρίων με ταυτόχρονη μέριμνα για συντήρηση (αυτό προϋποθέτει επιπλέον ώρες)… καθώς κ η σύνταξη ενός σχολικού εγχειριδίου για το μάθημα της Πληροφορικής.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:57 | Ιωάννης Νάκης

    Διαβάζω τα αιτήματα των συναδέλφων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στο δημοτικό για αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο μαθημά τους κι απορώ. Πόσες ώρες θα μένει το παιδί στο σχολείο; Με πρόχειρους υπολογισμούς πάμε για οχτάωρο την ημέρα. Μετακινήσεις, εξωσχολικές δραστηριότητες άλλο ένα δίωρο. Και κάνα δίωρο προετοιμασία για την επόμενη μέρα; Ποιος είναι πιο σκληρά εργαζόμενος; Πότε θα παίξει;πότε θα ξεκουραστεί; Αλίμονο στους νέους. Ο βρώμικος Χάρι είχε πει μια ωραία έκφραση. Ταιριάζει στους σχολιαστές.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:51 | Νίκος

    Ως εκπαιδευτικός Μουσικής θεωρώ σημαντικό να αυξηθούν οι ώρες της Μουσικής σε κάθε τάξη από 1 ώρα που είναι μέχρι τώρα τουλάχιστον σε 2 ώρες σε κάθε τάξη. Οι λόγοι που το υποστηρίζω αυτό είναι οι εξής:
    1)Οι σημαντικότερες στιγμές της ζωής μας, οι ευχάριστες και οι δυσάρεστες, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη μουσική,
    2)Η μουσική είναι σημαντική για την ανάπτυξη ενός παιδιού γιατί ανοίγει δρόμους έκφρασης μέσα από την οργάνωση των ήχων αναπτύσσοντας έτσι τις ψυχικές και νοητικές του λειτουργίες, ενώ συμβάλλει στη δημιουργική του συνάντηση με τους άλλους.
    Για αυτούς αλλά και πολλούς ακόμα λόγους θεωρώ σημαντικό να αυξήσετε τις ώρες της Μουσικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού Σχολείου έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά μια επαρκή Μουσική Παιδεία.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:45 | Δήμητρα Φ.

    Τις τελευταίες ημέρες αποδείχθηκε πόσο σημαντική είναι η Πληροφορική και πόσο ψηφιακά αναλφάβητοι είναι οι μαθητές μας. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της υπουργού, η Πληροφορική σε όλο τον κόσμο είναι πολύ σημαντική και πρέπει να διδάσκεται από το Δημοτικό.Βρισκόμαστε στη 4η βιομηχανική επανάσταση και η επαφή των μαθητών, από μικρή ηλικία, με βασικές αρχές και έννοιες της επιστήμης της Πληροφορικής, τα οφελεί στον τρόπο σκέψης και στη δημιουργική έκφρασή τους.
    Η 1 ώρα εβδομαδιαίως δεν μπορεί να επιτύχει κανένα σημαντικό μαθησιακό αποτέλεσμα.
    Η πρότασή μου είναι:
    1)στις τάξεις Δ, Ε, Στ να γίνει 2ωρο το μάθημα και
    2)η αλλαγή της ονομασίας του ως ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ. Η χρήση του όρου Τ.Π.Ε είναι άστοχη και δεν δηλώνει τους στόχους και τους σκοπούς του μαθήματος. Το μάθημα να πάρει το όνομα της επιστήμης στην οποία αναφέρεται, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:45 | Μεζίκης Παναγιώτης

    Η αλλαγή κατανομής ωρών από μόνη της είναι κενή περιεχομένου. Η «μετακίνηση» μίας διδακτικής ώρας από το ένα αντικείμενο στο άλλο πάλι δεν έχει ουσία. Χρειάζεται ολιστική μελέτη σε συνδυασμό με νέα προγράμματα σπουδών, νέα βιβλία και γενναίες αποφάσεις λαμβάνοντας υπόψη και τις επιταγές της εποχής. Προτείνω:
    1. Ε΄και Στ΄τάξεις:
    α) Προστίθεται 1 ώρα στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (που, επιτέλους, πρέπει να γίνει πραγματική Αγωγή του Πολίτη, άρα 2 ώρες από 1) και άλλη μία στη Πληροφορική (σύνολο 2)(σύνολο 32).
    β) Γεωγραφία 1 ώρα από 2. Η ώρα προστίθεται στην Πληροφορική (σύνολο 3)
    γ) Αφαίρεση 1 ώρας Γλώσσας και προσθήκη 1 ώρας Ιστορίας.
    δ) Κατάργηση των Εικαστικών. Η ώρα προστίθεται στη Γυμναστική (σύνολο 3)
    2. Η Ευέλικτη ζώνη έχει αποτύχει, αφού χρησιμοποιείται για την κάλυψη ύλης και τη συμπλήρωση ωραρίου ειδικοτήτων. Η διαθεματικότητα και η ευελιξία των διδακτικών αντικειμένων αρκούν. Κατάργησή της και κατάλληλος επιμερισμός σε Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:37 | Τίνα Κ

    Μήπως να φύγουν τελείως οι δάσκαλοι από τα δημοτικά; Αφήστε τα δημοτικά να λειτουργούν μόνο με καθηγητές ειδικοτήτων ή μάλλον κρατήστε τους δασκάλους μόνο για να ζεσταίνουν τα φαγητά στο ολοήμερο!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:36 | Παρασκευή Χ. Κουντούρη

    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία θα στηρίξουμε υγιείς, κοινωνικοποιημένους και ενσυναίσθητους ανθρώπους. Γιαυτό λοιπόν ο ρόλος της Φυσικής Αγωγής ειδικά στο νηπιαγωγείο θα πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο προκειμένου οι νέες γενιές Ελλήνων να κατατήσουν την «Δια βίου Άθληση». Έννοιες όπως δημιουργικότητα, κοινωνικοποίηση, αλληλοσεβασμός, όρια, ευγενής άμμιλα, συμμετοχή, υγιής τρόπος ζωής, επιβάλουν την «ΕΙΣΑΓΩΓΗ» και όχι την απλή «δυνατότητα συμμετοχής» στο νηπιαγωγείο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Παρακαλώ πολύ όπως διορθώσετε την αστοχία στο νομοσχέδιο, και να συμπεριλάβετε το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ως εισακτέο στο νηπιαγωγείο. Προσβλέπω μέσω του παρόντος νομοσχεδίου σε ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου της Φυσικής Αγωγής στο σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Η Φυσική Αγωγή είναι Πρόληψη (καρδιαγγειακά νοσηματα, ψυχικά κ. α.) και είναι φτηνή σε σχέση με τις συνέπειες της έλλειψης της. Είμαι βέβαιη πως θα επενδήσετε στην πρόληψη των Ελλήνων πολιτών και θα αφήσετε μεγάλη παρακαταθήκη για τα παιδιά μας. Εισαγωγή λοιπόν και όχι απλή δυνατότητα συμμετοχής αναφορικα με την Φ.Α. στο νηπιαγωγείο και ποιοτική αναβάθμιση του ρολου της σε όλες τις βαθμίθες εκπαίδευσης.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:30 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΚΑΡΙΔΟΥ

    Μπράβο σας, αποκαθιστατε το μάθημα των αγγλικών στην αρχική του θέση όπως είχε πρωτοξεκινησει με τα ΕΑΕΠ και είχε πολύ θετική ανταπόκριση από τα παιδιά, καθώς με τα παραμύθια στην ξένη γλώσσα, τα τραγούδια και τα παιχνίδια που ήταν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για την Α και Β δημοτικού τα παιδιά ξέφευγαν από τη ρουτίνα του σχολικού πλαισίου, μάθαιναν τη γλώσσα με βιωματικό τρόπο κι έτσι αποκτούσαν εσωτερικά κίνητρα απαραίτητα για τη μελλοντική τους ενασχόληση με αυτή.
    Με τον τρόπο αυτό προάγεται και η αυτενεργεια του μαθητή καθώς γίνεται ο ίδιος υπεύθυνος για τη μάθηση του.
    Αν θέλουμε αυτόνομους και κριτικούς μαθητές πρέπει να καλλιεργούμε τη δημιουργικότητα τους από μικρές κιόλας ηλικίες.
    Συνεχίστε έτσι!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:20 | Λιόδη Αρτεμισια

    Θα μιλήσω ως γονιός πρώτα κ σαν εκπ/κος δευτερευόντως. Συμφωνώ με αρκετά μνμ που τάσσονται υπέρ της αύξησης των ωρών της Φ.Α. στην Ε&Στ. Επίσης αύξηση σε 2 ώρες του μαθήματος ΤΠΕ. Διαφωνώ με την αύξηση των Αγγλικών στις τάξεις Α & Β. Τουλάχιστον ότι αφορά επαρχιακά σχολεία, δε θα προσφέρει στην πλειονότητά τητά τους τίποτα στους μαθητές. Συμφωνώ με όσους τάσσονται υπέρ της κατάργησης της ευέλικτη ζώνης. Οι δ/ντες το θέλουν για να φτιάχνουν πιο εύκολα το πρόγραμμά τους κ το πρόγραμμα του σχολείου τους, «εξυπηρετώντας» όποτε μπορούν, όποιον μπορούν. Δύο χρόνια τώρα ακούω (Α, Β) το παιδί μου να λέει «Ωραία θα παίξουμε», όταν το πρόγραμμά του έχει Ε.Ζ. Όπως με ενοχλεί κ η ελεύθερη απόδοση Ε. Ζ. =κάνουμε ότι θέλουμε. Χίλιες φορές να γίνει μελέτη μαθημάτων εντός του ωραρίου έστω για τις τάξεις που την έχουν ή σαν ενισχυτική διδασκαλία για όλα τα παιδιά στη Γλώσσα ή στα Μαθηματικά αντί να την «πληρώνει» η Μελέτη Π. στις 2 μικρές τάξεις ή τα Θρησκευτικά στην Γ/Δ. Ακόμα κ Μουσική ή Εικαστικά να γινόταν το όφελος θα ήταν πολύ μεγαλύτερο για τα παιδιά. Οι τάξεις όμως που ζορίζονται στο χρόνο των 30 ωρών υπερβολικά είναι οι δύο μεγαλύτερες. Εκεί χρειάζεται σκέψη. Οι 7 ώρες της Ελληνικής δεν αρκούν για να δουλέψουν τα παιδιά ουσιαστικά την παραγωγή λόγου ή την κατανόηση κειμένου. Όσο για τα Αγγλικά πρέπει να ενταθεί ο ρυθμός τους κ φανεί ότι αποδίδουν. Δεν ξέρω αν φταίνε τα βιβλία ή όχι, αλλά σήμερα τα παιδιά έχουν ακούσματα της γλώσσας αυτής. Θεωρώ γελοίο το υλικό που εφαρμόζεται στην Α δημοτικού. Αυτό κάνει για νηπιαγωγείο κ δε χρειάζεται κάποιος ειδικός για να το διδάξει!!!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:20 | Δ. Χατζούλης

    Αν θέλουμε να λέμε ότι τα παιδεία αποκτούν ψηφιακή παιδεία θα πρέπει το μάθημα της πληροφορικής να είναι από την γ τάξη και πάνω 2ωρο και μάλιστα αν είναι δυνατόν συνεχόμενο.
    Ώρες διαθέσιμες υπάρχουν. Ας μειωθεί η ευέλικτη ζώνη και η γεωγραφία που ούτως η άλλως κατά κύριο λόγω χρησιμοποιούνται από τους δασκάλους για να κάνουν μαθηματικά και γλώσσα κ όχι για βάσει ωρολογίου

  • 23 Απριλίου 2020, 16:20 | Ευτυχία Ιωαννου

    Είναι σημαντικό να αναβαθμιστεί η παιδεία στην Ελλάδα! Αλλά αυτό που εγώ διάβασα δεν είναι αναβάθμιση. Είναι επιστροφή στον μεσαίωνα. Σε όλες τις χώρες καλλιεργούνται οι δεξιότητες τον παιδιών και το σχολείο προετοιμάζει μελλοντικούς πολίτες. Εσείς θέλετε να ετοιμάσετε εργατες. Για να μην μακρηγορώ..
    Μιλάτε για ξενόγλωσση εκπαίδευση, ενώ φαίνεται ξεκάθαρα η προώθηση ΜΟΝΟ των Αγγλικων; Που είναι η β ξένη γλώσσα; 1) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 3 ώρες από 2.
    2)Εισαγωγή από την Δ δημοτικού και σύνδεση με το ΚΠΓ, προκειμένου να έχουν όλα τα παιδιά δυνατότητα πιστοποίησης.
    3) Σύνδεση Δημοτικού με το γυμνάσιο και το Λύκειο. Δεν μπορεί να μαθαίνουν 5 χρόνια το αλφάβητο και τους αριθμούς.
    3)Κατάργηση της απαράδεκτης εγκυκλίου που αναγκάζει να γίνονται τόσα τμήματα όσα και στη γενικα μαθήματα, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται σε μια αίθουσα παραπάνω παιδιά από τον προβλεπόμενο αριθμό. Αυτό δεν είναι παιδεία.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:19 | Μαρία Α.

    Έχετε δει καθόλου τις ανάγκες της αγοράς εργασίας; Γνωρίζετε τι θέση έχει η πληροφορική στη βελτίωση του ποιοτικού και οικονομικού επιπέδου της κοινωνίας; Πόσες ακαδημαϊκές γνώσεις πρέπει να συγκεντρώσει κάποιος για να γίνει επιστήμονας πληροφορικής; Ούσα εργαζόμενη στον ιδιωτικό τομέα, αυτή η αδικία με έχει αγανακτήσει!

    Νομίζετε πως το εγχείρημα της εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης θα ήταν επιτυχές χωρίς του συναδέλφους αυτούς; Αν θα βάζατε τους αγαπημένους πολυταλαντούχους σας δασκάλους, που ΤΟΣΕΣ πολλες γνωσεις έχουν, θα τα κατάφερναν ; Προσωπικά ένα μεγάλο μέρος αυτών που γνωρίζω, μου ζητούν ακόμη βοήθεια να γράψω cd γιατί «ξέρω από αυτά».

    ΠΡΩΤΟΙ ήταν εναντίον σας και κάθε αλλαγής. Η πληροφορική δεν είναι ΤΠΕ. Δεν διδάσκεται από τον καθένα.

    Συγχρονιστείτε παρακαλώ!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:16 | BAΣΙΛΗΣ

    Η αδυναμία των δασκάλων να ανταποκριθούν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια πραγματικότητα που δε πρέπει να την παραλείψουμε. Επι κυβερνήσεως σύριζα οι δάσκαλοι ανακηρύχθηκαν γνώστες κάθε επιστήμης, ξαφνικά έγιναν ειδικοί παιδαγωγοί με πληρωμένα μεταπτυχιακά, πληροφορικοί με πιστοποιήσεις ΤΠΕ Α & Β επιπέδου, γυμναστές γιατί παρακολουθούσαν πρόγραμμα γυμναστικής σε κάποιο τοπικό γυμναστήριο. Ήμαρτον κύριοι!!!! Ας Ελπίσουμε η παρούσα κυβέρνηση να εισάγει τις ειδικότητες στα σχολεία, να αυξήσει τις προσλήψεις των ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ που είναι οι σημαντικότεροι όλων στα σχολεία κάθε βαθμίδας.
    Επίσης ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, και οι μη συνεργάσιμοι να τεθούν σε αργία.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:10 | Νικολέτα Μπουντούρη

    Πως είναι δυνατόν να μιλάμε για «ψηφιακό σχολείο» όταν εσείς περιμένετε με 1 ώρα την εβδομάδα να καταρτισθούν οι μαθητές; Εν μέσω κορωνοϊού θυμηθήκατε πόσο σημαντικοί είναι οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής στα σχολεία. Λειτουργήσαμε πέραν του δέοντος με άπειρες ώρες να εκπαιδεύσουμε τους δασκάλους και καθηγητές και να υποστηρίξουμε τους γονείς (κάποιο από εμάς σε 2 ή 3 σχολεία, με 50 δασκάλους/εκπαιδευτικούς και 400 περίπου μαθητές). Αν μη τι άλλο ποια παραπάνω απόδειξη χρειάζεστε για να καταλάβετε ότι η Πληροφορική είναι μάθημα; Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι και καθηγητές και τεχνικοί και να είναι σε θέση να υποστηρίξει τον κάθε Διευθυντή σχολείου. Πόσο εύκολο σας είναι να δίνεται εντολές χωρίς να σας ενδιαφέρει πως θα υλοποιηθούν όλα αυτά; Θεωρώ επίσης ότι αν θέλετε να υπάρχει αποτέλεσμα τουλάχιστον θα πρέπει το μάθημα να γίνει 2ωρο στις Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις και να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασχοληθεί με την υπολογιστική σκέψη του μαθητή και τον προγραμματισμό… αλλιώς θα βλέπουμε αναλφάβητους ψηφιακά ή ημιμαθής!

  • 23 Απριλίου 2020, 16:04 | Ανθή

    Ο δάσκαλος και ο νηπιαγωγός ΔΕΝ είναι ούτε γυμναστής, ούτε πληροφορικός, ούτε παντογνώστης. Γνωρίζουμε όσοι εργαζόμαστε σε σχολικές μονάδες πως μια αρκετά μεγάλη ομάδα συναδέλφων δασκάλων αλλά και νηπιαγωγών, πέρα από την απλή φωτοτυπία που μοιράζουν στους μαθητές δε γνωρίζουν τίποτε άλλο από βασικές δεξιότητες υπολογιστή. Χαρακτηριστική είναι δε, η μόνιμη άρνηση που τους διακατέχει στο άκουσμα της αξιολόγησης που προσωπικά πρέπει να εφαρμοσθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες.
    Για ένα σχολείο που στοχεύει στην ικανοποίηση των πελατών του (όπου πελάτες = εκπαιδευτικοί, γονείς , μαθητές και τοπική κοινωνία) ΟΦΕΙΛΕΙ να υπάρχει βελτίωση της ποιότητας του. Βελτίωση της ποιότητας θα επιτευχθεί με προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ και ειδικοτήτων) και φυσικά επιμορφώσεις των δασκάλων και των νηπιαγωγών. ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ κουκλοθέατρου. Ενισχύουμε την εκπαιδευτική μονάδα με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της.

  • 23 Απριλίου 2020, 16:01 | Βασίλης

    Πού είναι η ενίσχυση της Πληροφορικής στο Δημοτικό;
    Μετά από όλα όσα συνέβησαν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το μέλλον της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, θα συνεχιστεί το μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών» να υπάρχει για 1 (ΜΙΑ) ώρα την εβδομάδα; Δηλαδή, για 25-30 διδακτικές ώρες το έτος;;;
    Ένα μάθημα του οποίου το πρόγραμμα σπουδών καταρτίστηκε για 2 ώρες την εβδομάδα (όπως και έτσι ξεκίνησε), το 2011 έγινε μονόωρο στις τάξεις Α και Β και το 2016 έγινε μονόωρο πλέον σε όλες τις τάξεις.
    Αυτή είναι η γνώμη του υπουργείου για το μέλλον που έρχεται; Ή μήπως έχετε άλλη άποψη για τα μονόωρα μαθήματα;
    Επί της ουσίας, είναι αδιανόητο τη σημερινή εποχή το μάθημα της εισαγωγής της Πληροφορικής και της σωστής χρήσης των υπολογιστών στο δημοτικό να διδάσκεται μόνο 1 ώρα την εβδομάδα. Η μία αυτή ώρα ακυρώνει ουσιαστικά τα αποτελέσματα της μάθησης και αυτό το γνωρίζει οποιοσδήποτε στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Πολλές χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης έχουν εντάξει στο δημοτικό υποχρεωτικό μάθημα προγραμματισμού και αναφέρουν ότι στόχος τους είναι μαζί με τις ψηφιακές δεξιότητες να αναπτύξουν τη λογική σκέψη των μαθητών και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, οι οποίες είναι επωφελείς για όλους τους μαθητές κι εμείς βρισκόμαστε ακόμα στη μονόωρη διδασκαλία εν έτει 2020.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:56 | Δήμητρα Κ.

    Ως γονιός, δε μπορώ να δεχθώ ότι τα παιδιά μου στην κοινωνία της πληροφορίας, διδάσκονται την επιστήμη της πληροφορικής, σε μονόωρο μάθημα με τη μορφή ΤΠΕ. Ενισχύστε τη αλγοριθμική σκέψη, με αντίστοιχα μαθήματα ρομποτικής που τόσο χαίρονται τα παιδιά μας!

  • 23 Απριλίου 2020, 15:54 | Εβελίνα

    ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ; Που η ειδικότητα της πληροφορικής υποτιμάται ως ΤΠΕ; Γνωρίζετε πόσοι ακόμη και( ω ναι δάσκαλοι που μπορούν να κάνουν τα πάντα, από Αγγλικά μέχρι Φυσική αγωγή ) είναι ψηφιακά αναφάλβητοι;
    Έχει καταλάβει το ελληνικό κράτος τη θέση της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ της πληροφορικής και την προσφορά της στην κοινωνία;

  • 23 Απριλίου 2020, 15:53 | Ένας γονέας

    Διαβάζοντας με προσοχή τις υπουργικές προτάσεις αλλά και πολλά σχόλια ήδη και έχοντας τώρα ένα παιδί που φεύγει απ’ το Δημοτικό σχολείο για το Γυμνάσιο, το μόνο που θα πρότεινα είναι η επιστροφή των ΕΑΕΠ σχολείων. Ίσως, ήταν το μόνο ουστιαστικά λειτουργικό κομμάτι, όπου οι μαθητές είχαν και την πληροφορική που θεωρώ σημαντική, αλλά και την θετική επίδραση των τεχνών, με το θέατρο για παράδειγμα σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου.
    Ευχαριστώ.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:37 | Μαρία Τσουκνάκη

    Είναι λυπηρό να διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά την παντελής αδιαφορία του υπουργείου για το μάθημα της θεατρικής αγωγής αλλά και των άλλων μαθημάτων αισθητικής αγωγής. Αποκλείονται και πάλι τα παιδιά της Ε και Στ τάξης από την Θ.Α.,παρόλο που όλοι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούμε για το πόσο σημαντικό είναι αυτό μάθημα για τα παιδιά, ειδικά στη φάση της προεφηβείας. Είναι λυπηρό και απαράδεκτο που εν έτη 2020 δεν έχετε ακόμα κατανοήσει την σημασία και την σπουδαιότητα της τέχνης στην εκπαίδευση. Απαράδεκτο επίσης που το μάθημα της Θ.Α. είναι ανύπαρκτο σχεδόν στη β’ βάθμια εκπάιδευση. Τα μικρά σχολεία επίσης , 5θέσια, 4θέσια, τριθέσια, ακόμα και 2θέσια δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά το δικαίωμα στη τέχνη. Σχολεία δύο, ακόμα και τριών ταχυτήτων. Η επαρχία ειδικά στενάζει από την αδιαφορία σας.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:32 | Πέτρος

    Το μάθημα των Τ.Π.Ε τουλάχιστον σε Δ Ε και ΣΤ πρέπει να είναι δίωρο.
    Το μονόωρο μάθημα ελάχιστα μαθησιακά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει, ενώ η ρομποτική μόνο με δίωρο μπορεί να διδαχθεί στην πράξη.

  • 23 Απριλίου 2020, 15:18 | Σ.Κ.

    Η ενίσχυση της πληροφορικής πως προκύπτει από την συγκεκριμένη κατανομή χρόνου; Τελικά οι εξαγγελίες ήταν κούφια λόγια…

    Το μάθημα θα πρέπει τουλάχιστον στις τάξεις Ε και ΣΤ να γίνει δίωρο με δεδομένο ότι «ασκούνται πιέσεις» στους εκπαιδευτικούς πληροφορικής για συμμετοχή σε διαγωνισμούς ρομποτικής, ψηφιακής δημιουργίας και προγραμματισμού. Προφανώς όταν το μάθημα είναι μονόωρο είναι αδύνατη η σωστή προετοιμασία και συμμετοχή σε αυτούς διαγωνισμούς.

    Να μετονομαστεί το μάθημα των Τ.Π.Ε. σε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ και να στηριχτεί από σχολικό εγχειρίδιο. Στην Ελλάδα συγχέουμε την επιστήμη της πληροφορικής με βασικές δεξιότητες χειρισμού του υπολογιστή. Με βάση επιστημονικά άρθρα η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (και όχι οι Τ.Π.Ε.) θα πρέπει να διδάσκεται στο δημοτικό και από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές θα πρέπει να αποκτούν βασικές δεξιότητες χειρισμού Η/Υ ΑΛΛΑ ΚΑΙ :
    – Δημιουργικότητα (επιδεικνύοντας ποικίλους τρόπους προσέγγισης και επίλυσης ενός προβλήματος).
    -Η πληροφορική είναι εποικοδομητική καθώς σχεδιάζοντας αλγορίθμους είναι μηχανική εργασία παράγοντας ορατά αντικείμενα(artifacts).
    -Τα παιδιά εξοικειώνονται στην επίλυση καθημερινών πολύπλοκων ζητημάτων.
    -Βελτιώνει την ακρίβεια και συλλογιστική.

    και πολλά άλλα

    Επιπλέον, να δω τι θα γίνει την επόμενη φορά που κληθούν οι πληροφορικοί να γίνουν εκπαιδευτές ενηλίκων για την στήριξη διαδικασιών όπως η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Πρέπει να δείξουν τον ίδιο ζήλο και την ίδια υπευθυνότητα;
    Ενισχύστε την πληροφορική έμπρακτα και όχι μόνο στα λόγια….

  • 23 Απριλίου 2020, 15:16 | Πετρόπουλος Γιώργος

    Διαβάζοντας τα άρθρα του ΣΧ/Ν Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις δεν προκύπτει από πουθενά αναβάθμιση της πληροφορικής. Για Γυμνάσιο και Λύκειο δεν υπάρχουν ωρολόγια προγράμματα και στο Δημοτικό το μάθημα των ΤΠΕ παραμένει ως έχει (1 ώρα σε κάθε τάξη). Η πρόταση μου είναι τουλάχιστον στη Ε και ΣΤ τάξεις να γίνει 2 ώρες. Είναι το ελάχιστο που μπορεί να γίνει για να μιλάμε ότι το σχολείο προσπαθεί να προσαρμοστεί στη κοινωνία της πληροφορίας. Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητο και ουσιαστικό προσόν που θα πρέπει να κατέχει κάποιος ώστε να προσαρμοστεί γρήγορα στο κοινωνικό ψηφιακό περιβάλλον.