ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος είναι α) η ενίσχυση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και η διοικητική και γεωγραφική ταύτιση του ιδρύματος με την ανωτέρω Περιφέρεια, προς όφελος του συνόλου του πληθυσμού της Περιφέρειας, και η ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής, μέσα από βελτιωτικές παρεμβάσεις στον εκπαιδευτικό πυλώνα και σωστά σχεδιασμένες και βιώσιμες προτάσεις, και β) η ενιαία παρουσία του Δ.Π.Θ. στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλλει καταλυτικά στην αξιοποίηση και αναβάθμιση των διαθέσιμων δομών έρευνας και καινοτομίας και στην προσβασιμότητα στους διαθέσιμους πόρους, με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας σε επίπεδο αλυσίδων αξίας και την επιτυχημένη εφαρμογή της Εθνικής και Περιφερειακής Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS3) για τη διασφάλιση του εθνικού συμφέροντος στην ευρύτερη περιοχή.
Άρθρο 2
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος είναι η θέσπιση οργανωσιακών αλλαγών στη δομή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.), στις οποίες περιλαμβάνονται η ένταξη σε αυτό τμημάτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), η ίδρυση σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και η συγχώνευση και μετονομασία τμημάτων του ιδρύματος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΕΝΤΑΞΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ – ΙΔΡΥΣΗ ΣΧΟΛΩΝ, ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Άρθρο 3
Ένταξη Τμημάτων της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος στη Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μετονομασία των Τμημάτων αυτών
- Το Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) με έδρα τη Δράμα, εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.), που εδρεύει στην Ορεστιάδα, χωρίς μεταβολή της έδρας του.
- Το Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας της παρ. 1 μετονομάζεται σε Τμήμα Αμπελουργίας και Οινολογίας.
- Το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωτεχνικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με έδρα τη Δράμα εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του Δ.Π.Θ., χωρίς μεταβολή της έδρας του.
- Το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος της παρ. 3 μετονομάζεται σε Τμήμα Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας.
Άρθρο 4
Ένταξη Ινστιτούτων του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) εντάσσονται τα παρακάτω Ερευνητικά Ινστιτούτα του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), τα οποία εδρεύουν στην Καβάλα:
α) Το Ινστιτούτο Πετρελαίου, και
β) Το Ινστιτούτο Τουρισμού και Φιλοξενίας.
Άρθρο 5
Ίδρυση Σχολής Θετικών Επιστημών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- Ιδρύεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) Σχολή Θετικών Επιστημών με έδρα την Καβάλα.
- Στη Σχολή Θετικών Επιστημών της παρ. 1 εντάσσονται τα παρακάτω Τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.):
α) Τμήμα Πληροφορικής,
β) Τμήμα Χημείας,
γ) Τμήμα Φυσικής.
- Η Σχολή Θετικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. καταργείται.
Άρθρο 6
Ίδρυση Σχολής Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- Ιδρύεται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) Σχολή Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής με έδρα την Καβάλα.
- Στη Σχολή της παρ. 1 εντάσσονται τα παρακάτω Τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.):
α) Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας,
β) Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Άρθρο 7
Ίδρυση Τμήματος Νοσηλευτικής στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
- Ιδρύεται Τμήμα Νοσηλευτικής στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.), με έδρα την Αλεξανδρούπολη
- Το Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) διατηρεί τη λειτουργία του στο Διδυμότειχο έως τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025.
- Το Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) εντάσσεται στο Τμήμα Νοσηλευτικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Δ.Π.Θ στην Αλεξανδρούπολη.
Άρθρο 8
Μετονομασία της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης σε Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Αθλητισμού και Εργοθεραπείας – Ίδρυση Τμήματος Εργοθεραπείας στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας
- Η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) μετονομάζεται σε Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας.
- Ιδρύεται στη Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας του Δ.Π.Θ. Τμήμα Εργοθεραπείας, με έδρα την Κομοτηνή.
Άρθρο 9
Αναδιάρθρωση και μετονομασία της Σχολής Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης – Συγχώνευση Τμημάτων
- Ιδρύεται στη Σχολή Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών, με έδρα την Κομοτηνή.
- Στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών της παρ. 1 συγχωνεύονται τα ακόλουθα τμήματα, της Σχολής Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δ.Π.Θ.:
α) Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών,
β) Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας,
γ) Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας.
- Στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών της παρ. 1 υλοποιούνται τα εξής προγράμματα, πρώτου κύκλου σπουδών:
α) Φιλολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας,
β) Ψηφιακών Εφαρμογών στις Τέχνες και στον Πολιτισμό.
- Η Σχολή Κλασσικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών μετονομάζεται σε Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και καθίσταται Μονοτμηματική Σχολή.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΡΑΚΗΣ
Άρθρο 10
Μεταφορά προσωπικού
- Το πάσης φύσεως και κατηγορίας προσωπικό των Τμημάτων, των Ινστιτούτων και του Παραρτήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), που εντάσσονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) με τα άρθρα 3, 4, 5, 6 και 7 με τις αντίστοιχες θέσεις, συμπεριλαμβανομένων και των προσωρινών ή προσωποπαγών θέσεων, μεταφέρεται αυτοδικαίως από την έναρξη ισχύος του παρόντος στο Δ.Π.Θ.. Το προσωπικό αυτό διατηρεί την ακαδημαϊκή και υπηρεσιακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται, καθώς και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή. Η κάθε είδους αναγνωρισμένη προϋπηρεσία του προσωπικού αυτού νοείται ότι έχει πραγματοποιηθεί στο Δ.Π.Θ..
- Οι κενές θέσεις διδακτικού και λοιπού εκπαιδευτικού προσωπικού των εντασσόμενων Τμημάτων και του Παραρτήματος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. περιέρχονται στο Δ.Π.Θ..
- Τα μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Τμημάτων και του Παραρτήματος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. εντάσσονται στα Τμήματα του Δ.Π.Θ., σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4, 5, 6 και 7.
- Διαδικασίες εκλογής, εξέλιξης και μονιμοποίησης μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των εντασσόμενων Τμημάτων και του Παραρτήματος συνεχίζονται κανονικά και με τα ίδια εκλεκτορικά σώματα, όπως αυτά είχαν συγκροτηθεί πριν από την ένταξή τους στα Τμήματα του Δ.Π.Θ.. Κανονικά και με τα ίδια εκλεκτορικά σώματα συνεχίζονται επίσης και οι διαδικασίες κρίσης και μονιμοποίησης μελών του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.).
- Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου διοικητικό προσωπικό που υπηρετεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στα Τμήματα, Ινστιτούτα και στο Παράρτημα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4, 5, 6 και 7 μεταφέρεται αυτοδικαίως στο Δ.Π.Θ., σε θέση αντίστοιχη με αυτή που κατέχει, οργανική ή προσωποπαγή, με την ίδια εργασιακή σχέση, στην ίδια κατηγορία – εκπαιδευτική βαθμίδα, στον ίδιο κλάδο, στην ίδια ειδικότητα και με τον βαθμό που κατέχει και παραμένει στην ίδια έδρα (πόλη εργασίας).
- Προσωπικό του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, επιστημονικοί συνεργάτες και εργαστηριακοί συνεργάτες, εντεταλμένοι διδάσκοντες, καθώς και λοιπές κατηγορίες έκτακτου προσωπικού που μεταφέρονται σύμφωνα με το παρόν εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και να ασκούν τα καθήκοντά τους στο Δ.Π.Θ. με το ίδιο καθεστώς, τους ίδιους όρους και την ίδια διάρκεια. Το ίδιο ισχύει και για όσους παρέχουν τις υπηρεσίες τους με συμβάσεις έργου.
- Στη Νομική Υπηρεσία του Δ.Π.Θ. εντάσσεται και ο υπηρετών στην Καβάλα με σχέση έμμισθης εντολής Δικηγόρος, ο οποίος από την έναρξη ισχύος του παρόντος παρέχει τις υπηρεσίες του και ασκεί τα καθήκοντά του στο Δ.Π.Θ. με την ίδια σχέση και τους ίδιους όρους εργασίας.
- Οι πιστώσεις που προβλέπονται στον προϋπολογισμό του ΔΙ.ΠΑ.Ε. για τη μισθοδοσία του προσωπικού, που μεταφέρεται και εντάσσεται σύμφωνα με το παρόν στο Δ.Π.Θ., καθώς και οι πιστώσεις για τις δαπάνες λειτουργίας των Τμημάτων, των Ινστιτούτων και του Παραρτήματος που εντάσσονται στο Δ.Π.Θ., σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4, 5, 6 και 7, οι οποίες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΔΙ.ΠΑ.Ε. μεταφέρονται στον προϋπολογισμό του Δ.Π.Θ. και εγγράφονται στις πιστώσεις του Δ.Π.Θ., από το οποίο εκκαθαρίζονται.
Άρθρο 11
Ρυθμίσεις φοιτητικών θεμάτων
- Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές, των εντασσόμενων Τμημάτων και του Παραρτήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), δηλαδή όσοι κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις που απαιτούνται από το πρόγραμμα σπουδών για τη λήψη πτυχίου, εντάσσονται αυτοδίκαια και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.). Τα μαθήματα των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών των εντασσόμενων με τις διατάξεις του παρόντος Τμημάτων και Παραρτήματος, συνεχίζονται κανονικά.
- Για τη διεξαγωγή των εκπαιδευτικών και εξεταστικών διαδικασιών και την πρακτική άσκηση των φοιτητών, αρμόδια είναι τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) και το λοιπό διδακτικό προσωπικό που προέρχονται από τα Τμήματα και το Παράρτημα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και συνεχίζουν να ασκούν τα διδακτικά καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί στο Τμήμα, σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς και όσα τους ανατεθούν με απόφαση των οργάνων του Τμήματος του Δ.Π.Θ. στο οποίο εντάσσονται. Σχετικές αρμοδιότητες μπορεί να ανατίθενται και σε άλλα μέλη Δ.Ε.Π. και λοιπό διδακτικό προσωπικό του Δ.Π.Θ.
- Για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών, την παροχή τίτλων σπουδών, την έκδοση πιστοποιητικών και πάσης φύσης βεβαιώσεων, καθώς και τη χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων σε αποφοίτους των Τμημάτων, που εντάσσονται στο Δ.Π.Θ. σύμφωνα με τα άρθρα 3, 5, 6 και 7, αρμόδια είναι τα όργανα των Τμημάτων του Δ.Π.Θ..
Άρθρο 12
Ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων
- Τα κάθε είδους περιουσιακά στοιχεία των εντασσόμενων Τμημάτων, τωνιδρυόμενων Σχολών και του Παραρτήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) περιέρχονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.).
- Το Δ.Π.Θ. καθίσταται καθολικός διάδοχος και υπεισέρχεται αυτοδίκαια, σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εντασσόμενων σε αυτό Τμημάτων, Ινστιτούτων και του Παραρτήματος, συμπεριλαμβανομένων και όσων απορρέουν από ισχύουσες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, συμβάσεις εργασίας και έργου μέχρι τη λήξη τους. Οι εκκρεμείς δίκες που αφορούν στα εντασσόμενα Τμήματα, Ινστιτούτα και στο Παράρτημα συνεχίζονται αυτοδίκαια από το Δ.Π.Θ.
- Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Δ.Π.Θ. υλοποιεί ως νέος φορέας/δικαιούχος όλα τα έργα – προγράμματα του Ε.Λ.Κ.Ε. του ΔΙ.ΠΑ.Ε. που αφορούν και υλοποιούνται στα εν λόγω Ινστιτούτα και Τμήματα, συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοδοτούμενων και συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους φορείς που χρηματοδοτούν ερευνητικές δραστηριότητες. Τα Γραφεία, Τμήματα και Υποδιευθύνσεις της Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (Μ.Ο.Δ.Υ.) που λειτουργούν στις πόλεις της Καβάλας και της Δράμας, στα εντασσόμενα Τμήματα, εντάσσονται στην αντίστοιχη Μ.Ο.Δ.Υ. του Ε.Λ.Κ.Ε. του Δ.Π.Θ.. Οι επιστημονικά υπεύθυνοι των προγραμμάτων – έργων εξακολουθούν να έχουν την ευθύνη της υλοποίησής τους, έως την ολοκλήρωσή τους. Η Επιτροπή Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε. του Δ.Π.Θ. ανασυγκροτείται μέσα σε ενενήντα (90) ημέρες από την έναρξη της διοικητικής λειτουργίας των Σχολών και εντάσσονται σε αυτήν, ως μέλη, εκπρόσωποι των Σχολών με θητεία, έως τη λήξη της θητείας των, ήδη, ορισμένων μελών.
- Ο εξοπλισμός, τα εργαστήρια, οι βιβλιοθήκες, οι λοιπές μονάδες και τα αρχεία των εντασσόμενων Τμημάτων, Ινστιτούτων και του Παραρτήματος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. περιέρχονται, σύμφωνα με τα άρθρα 3, 4, 5, 6 και 7, ομοίως στο Δ.Π.Θ.
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Με τιμή,
Προπτυχιακή φοιτήτρια Εργοθεραπειας
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο.
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Με εκτίμηση,
Φοιτήτρια Εργοθεραπείας
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Σχετικά με το Άρθρο 8: Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο!
Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο Εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο
Από τον Παγκόσμιο Σύλλογο εργοθεραπείας το επάγγελμα ΠΡΕΠΕΙ να αφορά σχολή επιστημών υγείας και όχι κάποιο άλλο
Επιτέλους να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια και στην Ελλάδα. Είναι παράλογο να φεύγουν τα παιδιά μας στην Κύπρο, Ιταλία, Βουλγαρία κ. α. και να μην μένουν στη χώρα τους να σπουδάζουν.
Επιτέλους να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια και στην Ελλάδα. Είναι παράλογο να φεύγουν τα παιδιά μας στην Κύπρο, Ιταλία, Βουλγαρία κ. α. και να μην μένουν στη χώρα τους να σπουδάζουν.
Άρθρο 8. Η Εργοθεραπεία είναι ένα εντελώς διαφορετικό πεδίο, μία διαφορετική επιστήμη από τη Φυσική Αγωγή. Πρόκειται για ένα ανθρωποκεντρικό επάγγελμα Υγείας με σκοπό της προαγωγή της Υγείας και της ευζωίας των ανθρώπων μέσω των δραστηριοτήτων και των έργων τους. Ο κύριος στόχος των εργοθεραπευτών είναι να ενδυναμώσουν και να διευκολύνουν άτομα και ομάδες να εκπληρώσουν την όσο δυνατόν ανεξάρτητη διαβίωσή τους και τους λειτουργικούς ρόλους στην καθημερινή τους ζωή. Συνεργάζονται με άλλους επαγγελματίες Υγείας, με οικογένειες, με κοινότητες, με δομές εκπαίδευσης, με συστήματα ανθρώπων, έχοντας πάντα κατά νου το πολιτισμικό υπόβαθρο και το περιβάλλον τους.
Μια τέτοια σύμπραξη είναι βαθειά αντι-επιστημονική και για τα δύο πεδία, υποβαθμίζει τα αντικείμενα, μειώνει τη δυνατότητα προχωρήματος και γνώσης και για τις δύο σχολές. Σε μια εποχή που η εξειδίκευση πιστοποιεί τη σωστή εφαρμογή των αντικειμένων, καλούμαστε να κάνουμε εκπτώσεις και «πασαλείματα».
Αν το Υπουργείο επιζητάει την αναβάθμιση των σπουδών στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και ειδικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ας δημιουργήσει νέο Τμήμα Εργοθεραπείας στη Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας του Δημοκριτείου, εξασφαλίζοντας τα κονδύλια, το προσωπικό και τις υποδομές για όλα τα παιδιά που θα θελήσουν να σπουδάσουν σε ένα πεδίο φροντίδας του ανθρώπου, με αρνητική ανεργία και εξαιρετική επαγγελματική αναγνώριση.
Επειδή η ενίσχυση του «Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης» (ΔΠΘ) στα πλαίσια του παρόντος νομοσχεδίου με τη μετακίνηση λειτουργικών Τμημάτων του «Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος» (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) στο ΔΠΘ οδηγεί σε αποδυνάμωση του ΔΙ.ΠΑ.Ε. προτείνω να ληφθούν κάποια διορθωτικά μέτρα για την μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο ΔΙ.ΠΑ.Ε.
Η μετακίνηση των Τμημάτων (περίπου το ¼ των τμημάτων του ΔΙΠΑΕ) ακολουθείται και από μετακίνηση των μελών ΔΕΠ των Τμημάτων αυτών με το εκπαιδευτικό, ερευνητικό και γενικότερα το ακαδημαϊκό τους έργο. Αυτό σημαίνει ότι σε επίπεδο στοιχείων με σημαντική συμβολή στην κατάταξη των Πανεπιστημίων, το ΔΠΘ θα αποκτήσει ξαφνικά επιπλέον αριθμό επιστημονικών δημοσιεύσεων που όμως είχαν εκπονηθεί με μέχρι τώρα προσμετρούνταν στο ΔΙ.ΠΑ.Ε., ενώ αντίστοιχα το ΔΙ.ΠΑ.Ε. θα χάσει αυτές τις δημοσιεύσεις αφού ακολουθούν το μέλος ΔΕΠ και το νέο Πανεπιστήμιο (affiliation) υπό το οποίο πλέον δημοσιεύει το ερευνητικό του έργο. Το ίδιο θα συμβεί με τις ετεροαναφορές και άλλα στοιχεία.
Επομένως, το ΔΠΘ θα ανεβεί στην παγκόσμια κατάταξη με μετακίνηση σε αυτό δημοσιεύσεων και ετεροαναφορών που μέχρι τώρα ανήκαν στο ΔΙΠΑΕ και το ΔΙΠΑΕ θα έχει πτώση λόγω μετακίνησης ερευνητικού του έργου στο ΔΠΘ. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα του ΔΙΠΑΕ που θα κληθεί να εξηγήσει όχι την αδυναμία της επιδιωκόμενης βελτίωσης των δεικτών αλλά και την πτώση τους.
Προτείνω, για να αμβλυνθεί αυτή η αρνητική επίπτωση
– Να δοθεί η δυνατότητα σε όσα μέλη ΔΕΠ των μετακινούμενων Τμημάτων το επιθυμούν να παραμείνουν στο ΔΙΠΑΕ με αξιοποίησή τους σε άλλα Τμήματα του πανεπιστημίου.
– Να δοθούν επιπλέον θέσεις μελών ΔΕΠ τόσο στο ΔΙΠΑΕ που χάνει σε εκπαιδευτικό-ερευνητικό δυναμικό όσο και στο ΔΠΘ που θα πρέπει να καλύψει τις ανάγκες των νέο-αποκτηθέντων Τμημάτων εφόσον κάποια από τα μέλη ΔΕΠ τους προτιμήσουν το ΔΙΠΑΕ.
Σημειώνεται ότι το ΔΙΠΑΕ είναι ήδη από τα Πανεπιστήμια με τον μικρότερο αριθμό μελών ΔΕΠ, στοιχείο με σημαντική επίπτωση και στην θέση του στην Παγκόσμια κατάταξη.
Τα άρθρα 4,5,6,7 του Κεφαλαίου Β’ και το Κεφάλαιο Γ’ πρέπει να αποσυρθούν λαμβάνοντας υπόψη ότι η μεταφορά των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ που εδρεύουν στην Ανατολική Μακεδονία δεν εξυπηρετεί καμία σκοπιμότητα όπως προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το σχέδιο νόμου. Η γενικόλογη σκοπιμότητα της ενίσχυσης του ΔΠΘ σχετίζεται ισχυρά με την δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και ελάχιστα με την μεταφορά των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ.
Αντιθέτως η μεταφορά των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ που εδρεύουν στην Ανατολική Μακεδονία είναι ένα εγχείρημα με υψηλό οικονομικό κόστος στο οποίο ανακύπτουν δυσεπίλυτα νομικά ζητήματα και για την υλοποίησή του απαιτείται σημαντική επένδυση σε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό χωρίς αυτό να προσδίδει ανάλογα οφέλη.
Δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών Τμημάτων και τις σπουδές των φοιτητών. Ανακόπτει επίσης την αναπτυξιακή πορεία των Τμημάτων τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε ερευνητικό επίπεδο.
Στο άρθρο 12 παρ.3 θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την μεταφορά μέρους των αποθεματικών του ΕΛΚΕ ΔΙΠΑΕ προς τον ΕΛΚΕ ΔΠΘ που προέρχονται από τα έσοδα των έργων της Καβάλας σε συνδυασμό με τα χρήματα που υπήρχαν στο τέως ΤΕΙ ΑΜΘ και ενσωματώθηκαν στον ΕΛΚΕ του ΔΙΠΑΕ μετά την συγχώνευση.
Συμμετέχω στην διαβούλευση για να εκφράσω τους γενικότερους προβληματισμούς μου σε σχέση με την Ανώτατη Εκπαίδευση με αφορμή τα όσα επιχειρούνται με το παρόν Νομοσχέδιο.
Το Νομοσχέδιο τιτλοδοτείται «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – …»και στα πλαίσια της Ενίσχυσης του Δημόσιου Πανεπιστημίου εντάσσει την «Ενίσχυση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ)…» παίρνοντας Τμήματα από το ΔΙ.ΠΑ.Ε. και εντάσσοντάς τα στο Δ.Π.Θ.
Αν η προσθήκη έτοιμων Τμημάτων σε λειτουργία στο Δ.Π.Θ. γίνεται για την ενίσχυσή του τότε το Υπουργείο ενισχύει ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο αποδυναμώνοντας ένα άλλο; Αυτό είναι ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης;
Στην προκειμένη περίπτωση, η αποδυνάμωση του ΔΙ.ΠΑ.Ε. με ποια μέτρα ενίσχυσης εξισορροπείται ώστε το συνολικό αποτέλεσμα να έχει θετικό πρόσημο;
Πέρα από την συζήτηση του τι ενδυναμώνεται, τί αποδυναμώνεται και πόσο θα διαρκέσει η λειτουργική αναστάτωση που προκαλείται από την μετακίνηση αυτή στα Τμήματα, το Ίδρυμα και τις δομές του, τις εσωτερικές συνεργασίες κλπ , το ερώτημα που δημιουργείται είναι αν η ανάγκη για Σταθερότητα θεωρείται μεταξύ των απαραίτητων στοιχείων για την Ανάπτυξη των Δημόσιων Πανεπιστημίων.
-Τα Πανεπιστήμια καλούνται να κάνουν Προγραμματικό Σχεδιασμό, να θέσουν Στόχους και να κατανείμουν ανάλογα τον προϋπολογισμό τους ώστε να τους επιτύχουν. Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να εντάσσεται η οικονομική ενίσχυση Τμημάτων, Προγραμμάτων Σπουδών, Ινστιτούτων που θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων στον Τομέα της εκπαίδευσης, της έρευνας κλπ.
Πως μπορεί να κάνει προγραμματισμό βελτίωσης ποιοτικών δεικτών και ανάπτυξης ένα Πανεπιστήμιο όταν δεν ξέρει πότε και ποια Τμήματα που προσπαθεί να ενισχύσει δεν θα ανήκουν πλέον σε αυτό;
Πώς μπορεί να μετρηθεί η ανάπτυξη και εξέλιξη ενός Πανεπιστημίου όταν Τμήματα ολόκληρα με τις υποδομές τους και μέλη ΔΕΠ με το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο μετακινούνται σε άλλο Πανεπιστήμιο;
-Στις πρόσφατες Πιστοποιήσεις Τμημάτων, όλοι οι αξιολογητές από τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού ανέφεραν την ανάγκη δημιουργίας συλλόγων αποφοίτων των Τμημάτων και του Πανεπιστημίου (το γνωστό Alumni) γιατί θεωρούν ότι η ύπαρξή του και η αλληλεπίδραση με αυτό μπορεί να ενισχύσει ποικιλοτρόπως το πανεπιστήμιο συμβάλλοντας στην φήμη του και επιδρώντας στην βελτίωσή του. Τί είδους alumni θα έχουμε όταν οι απόφοιτοι ενός Πανεπιστημίου προέρχονται από Τμήματα που τώρα ανήκουν σε άλλο Πανεπιστήμιο;
– Βρισκόμαστε στην εποχή που τα δημόσια Πανεπιστήμια (όχι πια μόνο το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας) ενθαρρύνονται να κάνουν και αγγλόφωνα Προγράμματα Σπουδών για να προσελκύσουν και φοιτητές από το εξωτερικό ώστε να ισορροπηθεί ή να αντιστραφεί η υπάρχουσα τάση εκροής. Πόσο σημαντικό είναι το αίσθημα σταθερότητας για τους Έλληνες ή ξένους υποψήφιους φοιτητές;
Στην Ελλάδα των τελευταίων δεκαπέντε χρόνων, στην Ανώτατη Εκπαίδευση τίποτε δεν θεωρείται σταθερό. Γίνονται αλλαγές πριν προλάβουν να ολοκληρωθούν και να αποδώσουν οι προηγούμενες. Και συχνά δεν πρόκειται για διορθωτικές αλλαγές με στόχο την βελτίωση αλλά για ακυρωτικές αλλαγές που τερματίζουν ένα εγχείρημα. Είναι σα να χτίζεις και το οικοδόμημα να γκρεμίζεται ή να αλλάζει χρήση πριν ολοκληρωθεί.
Ευχή μου είναι στις τροποποιήσεις που γίνονται να λαμβάνεται υπ όψη η ανάγκη σταθερότητας. Μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη και εξέλιξη με ταυτόχρονη εξασφάλιση της σταθερότητας.
Τμήμα Εργοθεραπείας μαζί με ΤΕΦΑΑ; Ένα ιδιαίτερο επάγγελμα υγείας με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αντί να τοποθετηθεί στη Σχολή Υγείας θα είναι με το ΤΕΦΑΑ; Γιατί; Για να ικανοποιηθεί ο διακαής πόθος των καθηγητών και αποφοίτων ΤΕΦΑΑ να εισέλθουν στην αποκατάσταση; Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών το δέχεται; Η Σχολή Υγείας το δέχεται; Και πως θα στελεχωθεί το νέο τμήμα όταν δεν υπάρχουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό εργοθεραπευτές με διδακτορικό; Κοιτάξτε τι γίνεται στην Αθήνα και στη Πτολεμαίδα, οι θέσεις βγαίνουν άγονες λόγω έλλειψης αιτήσεων. Μήπως την εκπαίδευση των νέων εργοθεραπευτών θα την αναλάβουν οι γυμναστές; Ότι ναναι σε αυτή τη χώρα. Πλήρη διάλυση ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος υγείας το οποίο ασχολείται κατά κύριο λόγο με την πιο ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, τα παιδιά ΑΜΕΑ. Ότι ναναι..
Άρθρο 9.
(α) Η προτεινόμενη συγχώνευση των τριών τμημάτων θα έπρεπε να συνοδεύεται από όσα προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 70 του Ν. 4957/2022.
(β) Η προτεινόμενη συγχώνευση και η ίδρυση μιας μονοτμηματικής σχολής με «δύο προγράμματα (ενν. κατευθύνσεις;;;) πρώτου κύκλου σπουδών» είναι επιστημονικά έωλη, καθώς τα τρία τμήματα υπηρετούν διακριτά επιστημονικά πεδία και προγράμματα σπουδών, η διασταύρωση των οποίων (όπου αυτό είναι επιστημονικά αποδεκτό) δεν μπορεί να είναι προσθετική/παραθετική.
(δ) Το αποκαλούμενο στο άρθρο πρόγραμμα σπουδών «1. Φιλολογίας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας» είναι μια αδόκιμη και ατελής σύζευξη που αντιβαίνει στις στοιχειώδεις αρχές της επιστημολογίας, όπως την έχουμε γνωρίσει και υπηρετήσει εδώ και δεκαετίες, και προκαλεί προβληματικές επενέργειες (λ.χ. τι είδους ειδίκευση θα έχουν οι απόφοιτοι).
(ε) Το αποκαλούμενο στο άρθρο πρόγραμμα σπουδών «2. Ψηφιακές Εφαρμογές στις Τέχνες και στον Πολιτισμό» είναι μια απόπειρα να προβληθεί μια άλλου τύπου σύζευξη, που, από τον τίτλο του, μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι έχει μεγαλύτερη εσωτερική συνοχή από το προηγούμενο. Ωστόσο, εάν θεωρήσει κανείς ότι πρόκειται για πρόγραμμα σπουδών, τότε ποιες επιστημονικές περιοχές θεραπεύει; Δεν είναι επιστημονικά ορθό να χαρακτηρίζεται «πρόγραμμα σπουδών»· θα μπορούσε να είναι (όπως και είναι εξάλλου) τίτλος μαθήματος σε κάποιο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.
Πρόταση:
Το υπουργείο οφείλει να συνοδεύσει τη νομοθετική του ρύθμιση και να κοινοποιήσει το σκεπτικό με βάση το οποίο συντάχθηκε το άρθρο. Εάν δηλαδή έχει στη διάθεσή του όσα προβλέπονται στο άρθρο 70 του πρόσφατου Ν. 4957/2022, οφείλει να κοινοποιήσει τις σχετικές αποφάσεις των πανεπιστημιακών οργάνων.
Εάν όχι, τότε το άρθρο 9 να αποσυρθεί. Εάν επανέλθει στη συζήτηση, θα πρέπει πρώτα να έχουν εξασφαλιστεί οι σχετικές νομικές και επιστημονικές προβλέψεις για μια τέτοια πρωτοβουλία.
Άρθρο 8
Η Εργοθεραπεία, ως Επιστήμη Υγείας, δεν αποτελεί συγγενή επιστημονικό κλάδο με την Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής, ούτε εκπαιδευτικά, ούτε ερευνητικά, ούτε κλινικά-επαγγελματικά. Τα δύο Τμήματα Εργοθεραπείας που λειτουργούν στην Ελλάδα, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, υπάγονται σε Σχολές Επιστημών Υγείας.
Το πρόγραμμα σπουδών των Τμημάτων Εργοθεραπείας εκτός από τα Εργοθεραπευτικά μαθήματα, περιέχει γνωστικά αντικείμενα υγείας, όπως ενδεικτικά ανατομία, ορθοπαιδική, νευρολογία, νευροψυχολογία, θεραπευτικές τεχνικές και παρεμβάσεις, και επιπρόσθετα οι 1000 ώρες κλινικής άσκησης διεξάγονται σε δομές υγείας και αποκατάστασης. Στη συνέχεια, οι επαγγελματίες εργοθεραπευτές εργάζονται σε νοσοκομεία, ιδρύματα κοινωνικής φροντίδας, υπηρεσίες πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας/τριτοβάθμιας φροντίδας, κέντρα πρόληψης, ιδρύματα και κέντρα αποκατάστασης, παρέχουν υπηρεσίες σε άτομα όλων των ηλικιών, που έχουν βιο-ψυχο-κοινωνικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των εργοθεραπευτών (ΠΔ 83/1983 (ΦΕΚ Α 37/07-02-1989) η Εργοθεραπεία είναι ένα από τα επαγγέλματα υγείας που βασίζεται στη γνώση ότι το σκόπιμο έργο μπορεί να προωθήσει την υγεία και την ευεξία του ατόμου σε όλους τους τομείς της καθημερινής του ζωής. Στόχος της παρέμβασης είναι να ενδυναμώσει, να αναπτύξει, να αποκαταστήσει και να διατηρήσει δεξιότητες απαραίτητες για τη συμμετοχή του ατόμου στην καθημερινότητα και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του (World Federation of Occupational Therapists, 2009).
H επιστήμη της Εργοθεραπείας, ιστορικά, εκπαιδευτικά και ερευνητικά από τις απαρχές του επαγγέλματος έχει αποτελέσει ένα ισχυρό πεδίο των υπηρεσιών υγείας και αποκατάστασης, σε όλα τα επίπεδα περίθαλψης (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια) σε όλες τις χώρες του κόσμου. Η Εργοθεραπεία ως επάγγελμα Υγείας υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας σε όλες τις χώρες παγκοσμίως, όπως ενδεικτικά: στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Αυστραλία και στην Ελλάδα.
Η ίδρυση του νέου αυτού Τμήματος στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης μακριά από τις Σχολές Επιστημών Υγείας θα αποτελεί παγκόσμια πρώτη για τα εκπαιδευτικά δεδομένα και είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των σπουδών, της επαγγελματικής επάρκειας αλλά και της υγειονομικής κάλυψης και ασφάλειας των πολιτών της πολύπαθης περιοχής αναφοράς αλλά και όλης της χώρας. Αντιθέτως, η ίδρυση του νέου αυτού Τμήματος Εργοθεραπείας, στην Κομοτηνή, ενταγμένο στη σχολή Επιστημών Υγείας Αλεξανδρούπολης, δεν είναι ανέφικτη, αφού και σε άλλα Πανεπιστήμια της χώρας, τμήματα και σχολή εδρεύουν σε διαφορετικές πόλεις, όπως το τμήμα Φυσικοθεραπείας στη Λαμία, ανήκει στη σχολή Επιστημών Υγείας Λάρισας, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Με τον τρόπο που εισάγει το σχέδιο νόμου τις οργανωσιακές αλλαγές στη δομή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης το θέτει αντιμέτωπο με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος. Πράγματι, το ΔΠΘ ενισχύεται όντως, εις βάρος όμως του ΔΙΠΑΕ. Συνολικά κανένα νέο Τμήμα δεν προστίθεται στο δημόσιο πανεπιστήμιο, ενώ τα τμήματα της Δράμας που μετονομάζονται θα γίνουν τετραετή από πενταετή που είναι τώρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών αποφοίτων των Τμημάτων αυτών. Για παράδειγμα το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (Δράμα) που μετονομάζεται σε Τμήμα Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας, ήταν πενταετές και σαφή επαγγελματικά δικαιώματα (δασολόγων).
Θα ήθελα τη δυσαρέσκειά μου απέναντι στην προσπάθεια συγχώνευσης
Το νομοσχέδιο ΔΕΝ πρέπει να περάσει…
Είμαι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του ΔΠΘ και θα ήθελα να εκφράσω την άποψή μου σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και πιο συγκεκριμένα για το άρθρο 9 που αφορά τη συγχώνευση τριών Τμημάτων του ΔΠΘ, αυτό της Ελληνικής Φιλολογίας, του τμήματος της Ιστορίας-Εθνολογίας και του τμήματος της Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού των Παρευξείνιων Χωρών.
Μπορεί να εγγυηθεί η Πολιτεία για την αυτόνομη και απρόσκοπτη λειτουργία καθενός από τα παραπάνω τμήματα; Γιατί έχουν τελείως διαφορετικά αντικείμενα σπουδών. Για παράδειγμα στο Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά και Νεοελληνική Λογοτεχνία, ενώ στο τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, η βουλγαρική, η ρωσική. Είναι απορίας άξιο, πώς θα σχεδιαστούν και θα εφαρμοστούν στην πράξη τα νέα προγράμματα σπουδών. Θα υπάρχουν κατευθύνσεις; Θα υπάρχει εξειδίκευση; Δηλαδή, μέσα σε ένα πρόγραμμα σπουδών Ελληνικής Γλώσσας πώς θα ενσωματωθεί η διδασκαλία μιας άλλης γλώσσας; Θα είναι όπως είναι τώρα τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά κ.ά που είναι σε 2 ή 3 εξάμηνα ως Ξένη Γλώσσα;
Επιπλέον, ποια θα είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων; Θα είναι όλοι Φιλόλογοι; Tι Φιλόλογοι; Έπειτα, είναι γνωστό ότι για να κατέχει κάποιος καλά ένα γνωστικό αντικείμενο δεν αρκούν 1 ή 2 μαθήματα ή λίγες μόνο ώρες διδασκαλίας για να γνωρίσει σε βάθος και πιο πλατιά το διδασκόμενο αντικείμενο. Έχει προβλεφθεί να διατηρηθούν ή και να αυξηθούν οι ώρες των Αρχαίων Ελληνικών, των Νέων Ελληνικών, των Λατινικών και των Βυζαντινών στην κοιτίδα του πολιτισμού που τα γέννησε, τα ανέπτυξε και τα διέδωσε; Πώς μπορούμε να απεμπολήσουμε το ένδοξο και χιλιοτραγουδισμένο παρελθόν μας και να διασπάσουμε τη συνέχεια του Ελληνικού Πολιτισμού και γιατί να το κάνουμε άλλωστε τη στιγμή που όλη η οικουμένη αναγνωρίζει την αξία μας; Οι Ελληνικές Σπουδές θα πρέπει να παραμείνουν ακέραιες, ως έχουν. Εξάλλου είναι ήδη γνωστό ότι οι ώρες διδασκαλίας τους είναι λίγες ανά εβδομάδα. Εμείς θα τις μειώσουμε κι άλλο; Θα πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη οι απόψεις των Πανεπιστημιακών δασκάλων, οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών αλλά και η εποχή που ζούμε. Έχοντας εμπιστοσύνη στην υπευθυνότητα της Πολιτείας που θα κάνει τα καλύτερα για τους πολίτες της, θα ήθελα να υπενθυμίσω την αξία των ανθρωπιστικών σπουδών για το μέλλον μιας χώρας και να εκφράσω το φόβο μου για την επικείμενη αποτυχία του εγχειρήματος της συγχώνευσης των τριών ανωτέρω τμημάτων γιατί είναι άλλο η Ιστορία, άλλο τα Αρχαία Ελληνικά, άλλο μια γλώσσα από τις Παρευξείνιες χώρες. Εξάλλου, στα σχολεία μας διδάσκεται μέσα σε μια διδακτική ώρα ταυτόχρονα η Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά και μια άλλη γλώσσα διαφορετική από την Ελληνική π.χ τα Αγγλικά ή τα Γαλλικά; Όχι. Επομένως, κατά τη γνώμη μου πάντα, θα ήταν καλό να παραμείνουν τα τμήματα με τα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών και να τα βελτιώσουμε χωρίς να τα επιβαρύνουμε ούτε να τα υποβαθμίζουμε.
Με εκτίμηση
Μανιάς Παναγιώτης
Άρθρο 9.
– Η προτεινόμενη συγχώνευση των τριών Τμημάτων δεν αιτιολογείται από κανέναν επιστημονικό και ακαδημαϊκό λόγο. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός πως στην Αιτιολογική Έκθεση για το ν/σ δεν υπάρχει η παραμικρή αιτιολόγηση για το άρθρο 9.
– Οι επιστήμες των υφισταμένων τριών Τμημάτων είναι απολύτως διακριτές. Το σημαντικότερο πρόβλημα που προκύπτει είναι η κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της σχεδιαζόμενης νέας μονοτμηματικής Σχολής. Οι απόφοιτοί του θα εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ02 (Φιλολόγων); Το Άρθρο 9 δεν κάνει καμία αναφορά ούτε στην ισοτιμία των παρεχόμενων τίτλων σπουδών ούτε και στα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων των προτεινόμενων ΠΠΣ.
– Το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας από τα επτά Φιλολογικά Τμήματα της χώρας το 2023 ήρθε τρίτο σε αριθμό εισαχθέντων φοιτητών, μετά τα αντίστοιχα Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α. και της Πάτρας. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η σχεδιαζόμενη συγχώνευση θα συντελέσει στη μείωση του ενδιαφέροντος για το νέο Τμήμα, καθώς δεν είναι ευδιάκριτα τα επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών του. Συνέπεια αυτού θα είναι η συρρίκνωση του μέχρι τώρα δραστήριου και ενεργού Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας και η περαιτέρω απαξίωση της επιστήμης της Φιλολογίας και των ανθρωπιστικών επιστημών γενικότερα.
-Επιπλέον δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στο εργασιακό καθεστώς του προσωπικού στο πλαίσιο της νέας μονοτμηματικής σχολής που θα προκύψει.
1. Σύμφωνα με το άρθρο 70 του Ν 4957/2022 «1. Κάθε Τμήμα δύναται να διοργανώνει ένα (1) ή πε-
ρισσότερα προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου, τα
οποία εντάσσονται στο αναπτυξιακό σχέδιο του Τμήμα-
τος και το στρατηγικό σχέδιο του Ανώτατου Εκπαιδευτι-
κού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), αποσκοπούν στην προαγωγή της
γνώσης, διέπονται από επιστημονική συνοχή και πληρούν
προϋποθέσεις που εγγυώνται υψηλό επίπεδο σπουδών.
2. Με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., κατόπιν ει-
σήγησης της Συνέλευσης του Τμήματος, εγκρίνεται η
ίδρυση, τροποποίηση, μετονομασία ή κατάργηση προ-
γράμματος σπουδών πρώτου κύκλου.» Επομένως το άρθρο 9 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου δεν ακολοθουθεί τη νόμιμη κατά το άρθρο 70 του Ν4957/22 νομοθεσία.
2. Ομοίως το ίδιο άρθρο (70 παρ 1 του Ν4957 προβλέπει ότι το ιδρυόμενα προγράμματα σπουδών «διέπονται από επιστημονική συνοχή και πληρούν
προϋποθέσεις που εγγυώνται υψηλό επίπεδο σπουδών.» Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του προτεινόμενου ΠΣ με τίτλο «Φιλολογία, Ιστορία και Ανθρωπολογία» όπου δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ επιστημονική συνοχή.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Τα προγράμματα του νέου Τμήματος Ανθρωπιστικών Επιστημών που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου να απαλειφθουν από το άρθρο 9 και να εφαρμοστεί στη συνέχεια το άρθρο 70 του Ν 4957 για τη δημιουργία τους.
3. Στο άρθρο 57 παρ 3 εδ β προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι η απόφαση ίδρυσης προγράμματος σπουδών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων «τη γλώσσα διεξαγωγής κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας, η οποία δύναται να διαφέρει της ελληνικής». Αυτό σημαίνει ότι ένα πανεπιστήμιο από π.χ την Τουρκία μπορεί να ιδρύσει στη Θράκη ένα μη κερδοσκοπικό πανεπιστήμιο και να προσφέρει μαθήματα στην Τουρκική γλώσσα, ένα αντίστοιχο στη Φλώρινα στην ‘μακεδονική’, κτλ. Είναι αυτό κάτι που επιθυμεί η Κυβέρνηση; Μήπως θα έπρεπε το ζήτημα της γλώσσας να ρυθμιστεί καλύτερα με μία διατύπωση που να μην αντιτίθεται ωστόσο σε ευρωπαϊκές δεσμεύσεις;
Με ποιο σκεπτικό αποφασίστηκε στο άρθρο 9 η συγχώνευση των τριών τμημάτων της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΔΠΘ; Με αυτή την απόφαση καταλύεται η διάκριση των επιστημονικών κλάδων και τίθεται θέμα περαιτέρω υποβάθμισης των κλασικών σπουδών – ένα μεγάλο πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνίας- και της ελληνικής γλώσσας. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που θα αποφοιτούν από το νεοσύστατο αυτό τμήμα πόσο καταρτισμένοι επιστημονικά θα είναι; Τι θα πρωτοδιδάσκονται μέσα σε αυτό το τμήμα; Φιλολογία, ιστορία, εθνολογία, λαογραφία, ψηφιακές εφαρμογές και πότε θα προλαβαίνουν να ειδικεύονται σε έναν από αυτούς τους τομείς; Το τμήμα αυτό, δεν θα είναι ούτε επιστημονικά, αλλά ούτε και πρακτικά βιώσιμο, διότι οι μελλοντικές φοιτήτριες και οι μελλοντικοί φοιτητές δεν θα επιλέξουν για τις σπουδές τους ένα τέτοιου είδους σύνθετο, μη ξεκάθαρο και ανομοιογενές τμήμα. Επιπροσθέτως, με λύπη μου συνειδητοποιώ την προχειρότητα αυτού του νομοσχεδίου, καθώς δεν λήφθηκε υπόψιν το άρτιο διδακτικό και ερευνητικό έργο που παράγεται καθημερινά στο τμήμα ελληνικής φιλολογίας. Αντιθέτως, εν μια νυκτί- και χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια συζήτηση με το διοικητικό και διδακτικό προσωπικό του ΤΕΦ- αποφασίστηκε η μη βιωσιμότητά του και η συγχώνευση με το τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας και με το τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών.
Ζητάω λοιπόν, εκ μέρους των προπτυχιακών φοιτητών, των μεταπτυχιακών φοιτητών και των υποψηφίων διδακτόρων την απόσυρση του άρθρου 9. Η συγχώνευση δεν είναι η λύση.
Μπαμπάτσικος – Μαλαμίδης Πασχάλης
Μεταπτυχιακός φοιτητής ΤΕΦ ΔΠΘ
Απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τρίτη 13-2-2024
Η Συνέλευση του Τμήματος Φιλολογίας ΕΚΠΑ αντιτίθεται στην προβλεπόμενη (Άρθρο 9) κατάργηση του αυτοτελούς Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Η Συνέλευση του Τμήματος Φιλολογίας ΕΚΠΑ έχει ήδη εκδώσει το ακόλουθο ψήφισμα, που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος από 18/12/2023 https://www.phil.uoa.gr/anakoinoseis_kai_ekdiloseis/proboli_anakoinosis/psifisma_toy_tmimatos_filologias_ekpa_gia_ti_schediazomeni_sygchoneysi_toy_tmimatos_ellinikis_filolog/:
Μια τέτοια συγχώνευση δεν επιτρέπει αισθήματα αισιοδοξίας για το μέλλον των φιλολογικών σπουδών στο εν λόγω Πανεπιστήμιο. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο φοιτητής και η φοιτήτρια που θα σπουδάσουν ταυτοχρόνως όλα τα προαναφερθέντα αντικείμενα δεν θα γίνουν ούτε φιλόλογοι ούτε εθνολόγοι ούτε ιστορικοί ούτε εξειδικευμένοι γνώστες του πολιτισμού των Παρευξεινίων περιοχών. Πιθανώς θα είναι κάτι από όλα αυτά, αλλά και τίποτε από τα παραπάνω. Σημειωτέον ότι η απόφαση για τη συγχώνευση φαίνεται πως ελήφθη μονομερώς από το νεοσύστατο Συμβούλιο του Πανεπιστημίου, χωρίς να ερωτηθεί το Τμήμα Φιλολογίας, το οποίο διαθέτει πολλαπλάσιο αριθμό φοιτητών σε σχέση με τα άλλα δύο Τμήματα, συγκροτημένο πρόγραμμα σπουδών και ευδόκιμη παρουσία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Θεοδώρα Αντωνοπούλου
Πρόεδρος Τμήματος Φιλολογίας ΕΚΠΑ
Η συγχώνευση των τριών Τμημάτων σε μία μονοτμηματική Σχολή, που προτείνεται με το άρθρο 9, μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει και για τα τρία Τμήματα, καθώς η κατάρτιση των αποφοίτων του θα είναι πλημμελής και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα ασαφή. Τα προσφερόμενα μαθήματα του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών για κάθε γνωστικό αντικείμενο θα μειωθούν, εκ των πραγμάτων, στο ένα τρίτο από αυτά που προσφέρονται αυτή τη στιγμή και αυτά στην πλειοψηφία τους θα είναι προφανώς τα απολύτως στοιχειώδη. Συνεπώς, με αυτή την υποτυπώδη κατάρτιση, οι μελλοντικοί απόφοιτοι ενός τέτοιου Τμήματος (φιλόλογοι; ιστορικοί; εθνολόγοι; τι;)θα υστερούν κατά πολύ συγκριτικά με αποφοίτους ομόλογων Τμημάτων (Φιλολογίας ή Ιστορίας) των άλλων Πανεπιστημίων της Ελλάδας. Ως εκ τούτου, σταδιακά το Τμήμα θα πάψει να προσελκύει φοιτητές και αυτό θα οδηγήσει στην περαιτέρω συρρίκνωσή του. Η δυναμική του Τμήματος Φιλολογίας του Δ.Π.Θ. είναι διεθνώς γνωστή και η προσφορά του στην τοπική κοινωνία αδιαμφισβήτητη. Η επιστημονική και ακαδημαϊκή πορεία του Τμήματος και ο μεγάλος αριθμός φοιτητών του πιστοποιούν ότι σε καμιά περίπτωση δεν τίθεται θέμα βιωσιμότητας του Τμήματος και ότι επιβάλλεται να συνεχίσει ΑΥΤΟΝΟΜΟ την ακαδημαϊκή του πορεία στο χώρο της επιστήμης, να παράγει ικανούς και καταρτισμένους φιλολόγους και να εξακολουθήσει να προσφέρει στην τοπική κοινωνία της Θράκης.
Άρθρο 3
Το άρθρο 3 αποτελεί την καταστροφή της Δράμας
Το προτεινόμενο Τμήμα Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Ανθεκτικότητας είναι καταδικασμένο σε πλήρη αποτυχία, δεν πρόκειται να προσελκύσει φοιτητές και υποβαθμίζει την ανώτατη εκπαίδευση στη Δράμα.
Προτείνεται η συγχώνευση των Τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων (Ορεστιάδα) με το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (Δράμα), σε ένα ισχυρό Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με έδρα τη Δράμα, διότι στην περιοχή της Δράμας υπάρχουν τα παραγωγικότερα δάση της Ελλάδας και διότι η περιφερειακή ενότητα της Δράμας είναι η πλέον αδικημένη σε όλη την Ελλάδα σε Τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Εναλλακτικά μπορούν να παραμείνουν και τα δύο Τμήματα Δασολογίας (Δράμας και Ορεστιάδας) στη Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, όπως για παράδειγμα στη Σχολή Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας υπάρχουν 3 τμήματα Γεωπονίας, το Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, το Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος και το Τμήμα Γεωπονίας-Αγροτεχνολογίας.
Θα ήθελα με όλο τον σεβασμό και την καλή πρόθεση να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου απέναντι στην προσπάθεια για συγχώνευση των τριών τμημάτων ανθρωπιστικού πεδίου, συμπεριλαμβανομένου του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, όπως προδιαγράφεται στο άρθρο 9. Η συνένωση αυτή σηματοδοτεί το τέλος ενός τμήματος που έχει προσφέρει, αναμφισβήτητα, πνευματικά αγαθά στους σπουδαστές της, έχει μεταλαμπαδεύσει γνώσεις και αξίες με ανθρωπιστικό και κοινωνικό προσανατολισμό. Με την αλλαγή αυτή, το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας θα διατρέξει τεράστιο κίνδυνο παρακμής, καθώς θα χάσει τον προσωπικό του χαρακτήρα και την προσωπική του ταυτότητα που έχει χτίσει με τεράστια επιτυχία, μετά από πολύ κόπο και μόχθο, στο πέρασμα του χρόνου.
Με τιμή,
προπτυχιακή φοιτήτρια
Θα ήθελα με όλο τον σεβασμό και την καλή πρόθεση να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου απέναντι στην προσπάθεια για συγχώνευση των τριών τμημάτων ανθρωπιστικού πεδίου, συμπεριλαμβανομένου του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, όπως προδιαγράφεται στο άρθρο 9. Η συνένωση αυτή σηματοδοτεί το τέλος ενός τμήματος που έχει προσφέρει, αναμφισβήτητα, πνευματικά αγαθά στους σπουδαστές της και έχει μεταλαμπαδεύσει γνώσεις και αξίες με ανθρωπιστικό και κοινωνικό προσανατολισμό. Με την αλλαγή αυτή, το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας θα διατρέξει τεράστιο κίνδυνο παρακμής, καθώς θα χάσει τον προσωπικό του χαρακτήρα και την προσωπική του ταυτότητα που έχει χτίσει με τεράστια επιτυχία, μετά από πολύ κόπο και μόχθο, στο πέρασμα του χρόνου.
Με τιμή,
προπτυχιακή φοιτήτρια
To σχεδιο νομου της Κυβέρνησης θα βοηθήσει τα παιδια μας αυριο να ξεφύγουν απο την μετριοτητα
Το νομοσχεδιο πρεπει να περάσει