Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
146 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αγαπητοί κ.κ.
την ώρα που δημοσιεύεται το σχέδιο νόμου για την δια βίου μάθηση διαβάστε και το ακόλουθο.
Σας γράφω για να σας αναφέρω μια αδικία που υφίσταται στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με νόμο του 1985 όποιος έχει κάρτα ανεργίας δεν μπορεί να σπουδάζει και θα πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο επιθυμεί. Δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι δίκαιο αυτό αλλά πιστεύω ότι επειδή όταν ψηφίστηκε ο νόμος αυτός δεν υπήρχαν τα ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρξει μία εξαίρεση (όπως ισχύει και για τα εσπερινά σχολεία) καθώς οι περισσότεροι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας(30-35 ετών) και προσπαθούν να βρούν μία επαγγελματική διέξοδο. Έχουν επιλέξει όλοι να ασχοληθούν με την φοίτηση στο ΙΕΚ προκειμένου να καταφέρουν να αποκτήσουν επαγγελματικά προσόντα για διεκδικήσουν μία εργασία. Έιναι λάθος πιστεύω να τους οδηγήσει η πολιτεία-λόγω ενός απαρχαιωμένου νόμου- εκτός σπουδών και κατά συνέπεια εκτός δουλειάς τότε γιατί μιλάμε για δια βίου εκπαίδευση?
Ο νόμος για τον οποίο σας κάνω λόγο είναι ο 1545/1985 άρθρο 3 παράγραφος γ΄.
Είναι δυνατόν να μας εξαναγκάζουν σε ανεργία για τα επόμενα 2 χρόνια!Το ζητούμενο δεν είναι κανενός είδους επίδομα αλλά μόνο η θεώρηση της κάρτας μας.
Επιτέλους δεν ζητάμε ελεημοσύνη αλλά στοιχειώδη λογική,ειδικά για την παρά πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε!!!
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Συμφωνώ με την δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου προσόντων, όμως θα μπορούσε να είναι πραγματικά αποτελεσματικό, μόνο αν δομηθεί με βάση το τι είναι λογικό και όχι το τι συμφέρει σε κάποιες ομάδες.
Είναι δεδομένο ότι κατά την κατασκευή του θα γίνουν λάθη. Αυτό θα πρέπει όλοι να το αποδεχτούμε, καθώς όποιος εργάζεται κάνει λάθη. Όμως προκαλεί την οργή του κόσμου το να μην υπάρχει τυποποιημένη διαδικασία, ώστε να μπορούν οι πολίτες να επισημάνουν τα λάθη και μετά από προβληματισμό από τους αρμόδιους να γίνονται διορθώσεις.
Δυστυχώς, στον δημόσιο τομέα και ειδικά στο υπουργείο παιδείας, έχουν αναπτυχθεί περίεργοι τύποι δικαίου και αξιοκρατίας και φοβούμαι ότι αυτοί οι ίδιοι διαπλεκόμενοι που υποστηρίζουν αυτές τις νοοτροπίες και τις τακτικές, θα κληθούν να δομήσουν το σύστημα του Εθνικού πλαισίου προσόντων, χρησιμοποιώντας σαν βάση την δική τους ηθική (όλοι γνωρίζουμε πως γίνονται οι αποσπάσεις καθηγητών , οι τοποθετήσεις διευθυντών κτλ). Για παράδειγμα βλέπω ότι όταν αναζητούν διευθυντές στο δημόσιο, αυτό που θέτουν επίσημα ως προαπαιτούμενο «προσόν» είναι να είναι δημόσιος υπάλληλος. Και θα ήθελα να ρωτήσω γιατί οι διευθυντές, για παράδειγμα σε ένα ιδιωτικό σχολείο ή σε άλλη ιδιωτική εταιρία αποκλείονται; Το δυσάρεστο είναι ότι πολλοί θα πουν: που είναι το αφύσικο; Αυτό είναι το αίσθημα του δικαίου και της αξιοκρατίας που έχει αναπτυχθεί στο δημόσιο.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα πραγματικά διαφανές και δίκαιο σύστημα θα πρέπει να επιλέξετε με προσοχή αυτούς που θα το δομήσουν. Επιτέλους θα πρέπει να αναγνωρίζεται η επαγγελματική εμπειρία στο ιδιωτικό τομέα εξίσου με αυτή του δημοσίου (για να μην πω περισσότερο μια και υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες στο δημόσιο να είναι τυπική και υποτυπώδης).Ακόμη θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να εκτιμηθεί η επαγγελματική προϋπηρεσία σε αντιστοιχία με αυτή της τυπικής εκπαίδευσης. Αφού το προσοντολόγιο θα χρησιμοποιηθεί για κάλυψη θέσεων εργασίας, όπου προέχει η εφαρμογή από την ακαδημαϊκή γνώση και έρευνα, θα πρέπει να μοριοδοτείται επάξια η επαγγελματική εμπειρία.
Τέλος πιστεύω ότι προέχει όλων, να επαναπροσδιορίσετε τα παλαιά και νέα επαγγέλματα μέσα από κάποιον φορέα (όπως επιθεώρηση εργασίας, ΟΑΕΔ, άλλο) και να καθορίσετε τα απαραίτητα προσόντα για το κάθε επάγγελμα. Αν γίνει αυτό θα γνωρίζει ο κάθε πολίτης, ανάλογα με το τι επάγγελμα θέλει να κάνει, τι προσόντα πρέπει να αναπτύξει. Π.χ. τι θέση έχει στις υπηρεσίες σας ο account manager, ή ο sales manager; Η πρόοδος στην γνώση κάνει πιο περίπλοκα τα πράγματα και δεν γίνεται να μας καλύπτουν περιγραφές επαγγελμάτων που έγιναν προπολεμικά ή και πρόσφατα με βάση τις συντεχνιακές διεκδικήσεις. Οι δημόσιοι φορείς οφείλουν να είναι περισσότερο ενημερωμένοι από τους πολίτες για να μπορούν να τους καθοδηγούν και να εισπράττουν την εκτίμησή τους.
Συμφωνώ με τον κ.Σκαυρή.
Το ερώτημα είναι αν ένας επαγγελματίας (σήμερα, όχι κάποτε) μπορεί να κάνει την δουλειά ή όχι. Τα λεγόμενα τυπικά προσόντα είναι ένα στοιχείο σημαντικό αλλά όχι επαρκές. Τα πραγματικά προσόντα δεν είναι ένα-δύο χαρτιά που αποκτάς και μετά ξεχνάς. Είναι καθημερινή διεργασία. Τι έκανε κάποιος πριν 15 χρόνια δεν είναι προβλεπτικός παράγοντας για το τι μπορεί να κάνει σήμερα.
Ίσως είναι η τελευταία ευκαρια να αποκατασταθει η βαρύτατη αδικία που γίνεται σε βάρος των αποφοίτων ΙΕΚ. Οι καταρτιζόμενοι στα ΙΕΚ είναι απόφοιτοι Λυκείου, ο απολυτήριος τίτλος του οποίου είναι προϋπόθεση για την εγγραφη κάποιου σε ΙΕΚ. Ο καταριζόμενος δηλάδη σε ένα ΙΕΚ είναι ήδη απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μετά την αποφοίτησή παραμένει απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού το δίπλωμα του ΙΕΚ δεν αναγνωρίζεται ως μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Για παράδειγμα σ΄έναν διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για πρόσληψη νοσηλευτών ΔΕ έχουν το ίδιο δικαίωμα να διεκδικήσουν τις προσφερόμενες θέσεις, οι απόφοιτοι ΕΠΑΣ (που έχουν παρακολουθήσει γενικά εκπαίδευση μέχρι την Α΄Λυκείου), οι απόφοιτοί ΕΠΑΛ ( που έχουν ολοκληρώσει μόνο την δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και οι διπλωματούχοι ΙΕΚ ( που έχουν καταρτιστεί για δύο χρόνια επιπλέον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σα να μην φτάνει αυτό, δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση (ΤΕΙ) έχουν μόνο οι απόφοιτοι ΕΠΑΛ, μέσω των ειδικών εξετάσεων.
ΕΙΜΑΙ ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΛΙΩΝΕΙ………..
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ Α.Τ.Ε.Ι…………
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2010,ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥς ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΤΩΝ Α.Τ.Ε.Ι. (ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥς ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ )ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ »ΧΑΜΗΛΗΣ» ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ…
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΟΦΕΙΛΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΑΤΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΛΕΙΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ,ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ π.χ. ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ,»ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ»ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΜΑΙΝΤΑΝΟΙ ΦΡΟΝΤΙΖΑΝ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ »ΔΙΑΚΡΙΣΗ».
ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΣΟΙ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ….
ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΙΟΤΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΑ »ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ» ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΛΗ………
Η »ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΜΙΝΩΣ ΜΑΤΣΑΣ ΚΑΙ ΥΙΟΣ» ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ,ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,ΟΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΑΤΕΙ,Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΣΠΡΑΓΙΑ,Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΤΑΡΑΧΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ,ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ »ΠΛΗΡΩΝΕΙ» ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΔΙΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ »ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ» ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΣΕ ΕΝΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ »ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ» ΤΕΛΕΙΩΣΕ…..
Ο ΚΑΘΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΓΟΡΑΣ »ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε. ΤΟΥ ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ.
ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ,ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ,ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ,ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ…….
Δεν είναι θέμα αν μας βρίσκει σύμφωνους. Είναι καθαρά θέμα εφαρμογής της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ και κατά συνέπεια εφαρμογής του ΠΔ 38/2010 διότι το άρθρο 13 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ το οποίο επαναλαμβάνεται στο άρθρο 13 1(β) του ΠΔ38/2010 πρέπει να μπορούν οι βεβαιώσεις επάρκειας ή οι τίτλοι εκπαίδευσης να βεβαιώνουν επίπεδο επαγγελματικών προσόντων τουλάχιστον ισοδύναμο με το αμέσως προηγούμενο επίπεδο εκείνου που απαιτείται στην Ελλάδα.
Κατά συνέπεια η έλλειψη Εθνικού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων εμποδίζει την εφαρμογή της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ αλλά και την εφαρμογή του ΠΔ38/2010 με αποτέλεσμα εκτός της πρώτης καταδίκης για μη μεταφορά της Οδηγίας στην Εθνική Νομοθεσία να κινδυνεύει η Ελλάδα με δεύτερη καταδίκη αφού στην ουσία δεν έχει θεσμοθετηθεί, το Ε.Π.Π και αυτό ισοδυναμεί στην ουσία με μη μεταφορά της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ αν ασκηθεί προσφυγή στην Ευρ. Επιτροπή.
Επομένως δεν υπάρχει καταρχήν εφαρμογή σε πιλοτικό στάδιο από τις αρχές του 2011 αλλά έπρεπε από χθες να υπήρχε Ε.Π.Π για όλες τις περιπτώσεις της σύστασης του Ευρ. Συμβουλίου.
Ασφαλώς και συμφωνώ καθώς θα αποτελέσει ένα σοβαρό βήμα προς την αξιοκρατία αρκεί να συνοδεύεται και από διαφάνεια
Αντε να παμε μπροστα σε αυτιν την χωρα
πρεπει να βελτιωσουμε τις υποδομες και τις μεφοδουσ μας
Αν θεσμοθετηθεί και λειτουργήσει σωστά θα ειναι μια ελπίδα να καταπολεμηθεί επιτλεους η σχιζοφρένεια του να μην «αναγνωρίζει» η το ελληνικό πανεπιστήμιο πτυχία μετεκπαίδευσης από καταξιωμένα πανεπιστήμα του εξωτερικού και την ίδια στιγμή το ελληνικό κρατος να προσκαλεί ειδήμονες κατοχους αυτών των πτυχίων να συνδράμουν στην οικονομική ή άλλη ανόρθωση της χώρας.. Ο Δ. Μπουραντάς νομίζω το θέτει πολύ ωραία στο βιβλίο του όταν ως μέντωρ της πολλά υποσχόμενης νεαρής Αννας της λεει πως ο λόγος που δεν θα πάρει την έδρα στο πανεπιστήμιο είναι επειδή οι έλληνες συναδελφοί της δεν θα της συγχωρήσουν ποτέ ότι πήγε στο εξωτερικό να σπουδάσει. Τέτοιες πρακτικές αναξιοκρατίας και κακώς εννοούμενης τυπολατρείας έχουν οδηγήσει το ελληνικό σχολείο σε μεγάλα αδιέξοδα όλα αυτά τα χρόνια με λογικές μονοπωλίου και ενίσχυσης ενός γενικού αισθήματος ανασφάλειας. Αυτο που προάγει τις κοινωνίες είναι η δημιουργικότητα και η διαρκής ανανέωση και όχι η διασφάλιση των «κεκτημένων».
Πρόκειται για ένα θετικό βήμα που ας ελπίσουμε ότι θα υλοποιηθεί .
Ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω ακριβώς την ερώτηση και τη σκοπιμότητά της:
-Αν εννοεί το αν θα πρέπει να υπάρχει εθνικό πλαίσιο προσόντων για να δεσμεύει δημόσιες – δημοτικές υπηρεσίες κλπ αλλά και ιδιωτικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν για συγκεκριμένες δουλειές, ανθρώπους με συγκεκριμένα προσόντα συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχει. Να γίνει ολόκληρο όμως, και όχι μισό. Να μην αφήνει θολές περιοχές για να βολεύονται οι ημέτεροι, έχουν – δεν έχουν τα προσόντα. Και να περιλαμβάνονται στο προσοντολόγιο και οι τίτλοι της τυπικής εκπαίδευσης. Όχι να τους έχουμε χώρια μη τυχόν και σπάσουμε κανένα αυγό. Και να προβλεφτούν απο την αρχή και οι διαδικασίες πιστοποίησης. Όχι «θα ρυθμιστούν με υπουργικές αποφάσεις», νύχτα, στο θερινό τμήμα της βουλής μέσα σε νομοσχέδια για την ενίσχυση των αγελαδοπαραγωγών. Μόνο όποιος περιμένει νέα απο τον μπάρμπα του στην Κορώνη δεν θάθελε να συγκροτηθεί προσοντολόγιο. Εμένα πάντως οι μπαρμπάδες με αποκληρώσανε.
-Αν εννοεί το αν θα πρέπει να ευθυγραμμιστούμε με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο, θα απαντήσω όπως οι πολιτικοί: Δεν απαντώ σε υποθετικές ερωτήσεις, αφού ήδη έχει συνυπογράψει η χώρα μας την απόφαση για την εφαρμογή του. Αν δηλαδή δεν συμφωνώ, τι θα γίνει; θα πάρει πίσω την υπογραφή η κυβέρνηση;
-Αν εννοεί να φτιάξουμε μια δικιά μας σούπα σε «αντιστοίχιση»(δηλαδή με τις κατάλληλες προσαρμογές;) με το Ευρωπαικό ώστε να κάνουμε ρουσφέτια με ευρωπαικό καπέλο, απαντώ ότι αφού ποτέ δεν είχα «άκρες» για να μπορέσω να βολευτώ ή να βολέψω τα παιδιά μου, δεν με αφορά ο μανδύας με τον οποίο θα ντύνονται στο εξής τα βολέματα. Όπως λέει ο λαός «απο πίτα που δεν τρώς, τι σε νοιάζει κι αν καεί;»
-Αν εννοεί το αν συμφωνώ, που τώρα όλοι οι τίτλοι απο οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ θα αναγνωρίζονται αυτόματα και στη χώρα μας, δηλώνω απερίφραστα ότι δεν συμφωνώ. Πρέπει να διατηρήσουμε το μνημείο ηθικής ονόματι ΔΙΚΑΤΣΑ (ποτέ δεν έμαθα το καινούριο του όνομα) που αμερόληπτα, γρήγορα και απέστευτη διαφάνεια έκρινε τους αλλοδαπούς τίτλους. Θα πρέπει να το βάλουμε να κρίνει και τους τίτλους επαγγελματικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος πάντων οι Έλληνες σαν γαλαντόμοι και ανοιχτοχέρηδες που είναι δεν είχαν ποτέ πρόβλημα. Μόνο κάτι παλιοαλλοδαποί με καβούρια στις τσέπες.
Σαφως και πρέπει να υπάρξει μια διευθετηση των εργασιακών δικαιωμάτων σε όλους τους κλάδους. Αλλά το καινούργιο νομοσχέδιο, ειδικά σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς, πραγματικά ανατρέπει τα πάντα (και δεν εννοώ προς το καλύτερο).
Πώς είναι δυνατόν ένας απόφοιτος πανεπιστημίου όπου έχει διδαχτεί κατά τη διάρκεια των σπουδών του το αντικείμενο της παιδαγωγικής, να πρέπει να πληρώσει για να πάρει το λεγόμενο «Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας»; Δηλαδή η παιδαγωγικές μέθοδοι που έμαθε στο πανεπιστήμιο δεν ήταν οι σωστές ή δεν ήταν επαρκείς; Και αν δεν είναι επαρκεις, τότε γιατί δεν λαμβάνει το υπουργειο όποια μέτρα χρειάζοντε για να είναι επαρκεις αυτές οι γνώσεις;
Είναι προφανές, πως στόχος του Υπουργείου δεν είναι η αναβάθμιση του επιπέδου των δασκάλων και καθηγητών που προσλαμβάνοντε, αλλά η αποδύνδεση του πτυχίου από τα εργασιακά δικαιώματα που αυτό μέχρι σήμερα παρέχει.
Αν ήθελε το Υπουργείο να αναβαθμίσει την παιδεία, δεν θα αύξανε τον αριθμό των παιδιών ανα τάξη, ούτε θα ανακοίνωνε πως στόχος για το νέο σχολικό έτος είναι ουσιαστικά να προσληφθούν όσο το δυνατόν λιγότεροι εκπαιδευτικοί γίνεται. Αντί να προχοράμε μπροστά, γυρνάμε πολλά χρόνια πίσω σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολείου.
Είμαι σίγουρη πως κάποιοι θα πούν πως αυτά τα λέω επειδή καίγεται η γούνα μου και αυτό είναι γεγονός. Αλλά μετά από 5 χρόνια ως ωρομίσθια σε διάφορους νομούς (όπου πλήρωσα πολύ περισσότερα απ όσα πήρα) και μια επιτυχή συμμετοχή στον ΑΣΕΠ (με πολύ καλή θέση) χάνω πλεόν κάθε ελπίδα για διορισμό.
Συμφωνώ για τη δημιουργία του εθνικού πλαισίου προσόντων κάτω από το ΕΚΕΠΙΣ ή το ΥΠΕΠΘ το οποίο να αντλήσει παράλληλα όλα τα στοιχεία από τα υπάρχοντα μητρώα ΕΚΕΠΙΣ, ΟΑΕΔ, ΕΚΔΔΑ, ΚΤΠ κλπ.
Επίσης να αρθούν κάποιες αδικίες και να αποκτήσουν αξία κάποιες ενέργειες που με κόπο και χρήμα έγιναν τα προηγούμενα έτη. Για παράδειγμα για την παιδαγωγική επάρκεια εκτός από αυτή που αυτόματα παρέχεται από τις διδασκαλικές σχολές των Πανεπιστημίων να μετρά εξίσου το σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτών του ΕΚΕΠΙΣ
Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό με βρίσκει σύμφωνο αρκεί να μην υπαγορέψουν τα αποτελέσματα της διαδικασίας πανίσχυρα συνδικάτα όπως το ΤΕΕ με εκβιασμούς πάνω ή κάτω από το τραπέζι εις βάρος των πτυχιούχων ΤΕΙ.
Μέσα στο τόσο άναρχο και ζοφερό τοπίο της εκπαίδευσης ας θεωρήσουμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων κάπως ελπιδοφόρο. Αν καταφέρει δε να καθιερώσει κάποια υποτυπώδη αξιοκρατία, ώστε στις σωστές θέσεις να υπάρχουν τα κατάλληλα και ικανά άτομα, τότε νομίζω ότι θα είναι στο σωστό δρόμο, για να μπορέσει επιτέλους η χώρα μας να αξιοποιήσει σωστά και προς όφελός της το δυναμικό της.
Ναι είμαστε σύμφωνοι, αρκεί να είμαστε βέβαιοι πως θα υπάρχει διαφάνεια. Αλλά πως αυτό θα το εξασφαλίσουμε…….?
Επίσης αυτό το Εθνικό Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων που θα αφορά όλες τις μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης έπρεπε να έχει τελειώσει από πέρυσι τέτοια εποχή και τώρα ακόμα μιλάμε για τη συγκρότηση του. Η αλήθεια βέβαια είναι πως όταν ξεκίνησε το έλεγαν Εννιαίο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων. Έχει καμιά διαφορά και γιατί δεν ολοκληρώθηκε όταν ήταν προκαθορισμένο?
Ποιος είναι αυτός που σκέφτηκε οτι οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. της Α και Β Λυκείου μπορούν να κάτσουν ένα μήνα (από 12 Μαίου που σταματούν τα σχολεία έως τις 10 Ιουνίου που ξεκινούν οι εξετάσεις τους) και μετά να έρθουν ξανά στα σχολεία να γράψουν εξετάσεις?????????????
Οτι απο τα δύο, στα σαράντα χρόνια δεν κάνει διαφορά. Απο την πείρα μου και με όσους αντίστοιχους έχω συνεργαστεί ξεκινάμε απο την ίδια αφετηρία. Λίγο παραπάνω μαθηματικά και λίγο περισσότερη φυσική δεν κάνουνε την διαφορά για τους καθημερινούς επαγγελματίες, για αυτούς που θέλουνε να προχωρήσουνε σε βαθύτερα θεωρητικά και ερευνητικά τα πράγματα είναι αλλιώς, αυτοί να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές. Εχω ξαναγράψει ότι τα πολυτεχνεία και άλλες πενταετείς σχολές που διεκδικούνε master (δηλαδή χρήση για πρόσληψη στο δημόσιο και τίποτα άλλο) θα πρέπει να κλείσουνε ή να μειώσουνε τη διάρκεια σπουδών στα οχτώ εξάμηνα το μέγιστο, συμπεριλαμβανόμενης και της πρακτικής εργασίας. ΔΕΝ γίνεται να πληρώνουμε εμείς τα μεταπτυχιακά τους, ΔΕΝ το αντέχει η Ελλάδα – Αγελάδα που την αρμέγουν αυτοί και στο τέλος δεν προσφέρουν και τίποτα στην Ελλάδα παρα μόνο σφραγίδες.
Το ΕΠΠ θα κάνει πιο αποτελεσματικό το Δημόσιο, αν συνδυαστεί με ένα αξιοκρατικό σύστημα προαγωγών και τοποθέτησης του κατάλληλου ανθρώπου στη κατάλληλη θέση. Βέβαια οι Έλληνες είμαστε πρώτοι σε εφευρετικότητα στο να βρίσκουμε παραθυράκια και να ευνοούμε συγγενείς, κουμπάρους, κομματόσκυλα κλπ παρατρεχάμενους σε θέματα προαγωγών και τοποθετήσεων, οπότε δεν θα μας σώσει το ΕΠΠ. Μόνη ελπίδα για να βάλουμε μυαλό η περιπέτεια της χώρας με τον ΔΝΤ, ΕΚΤ και όλα όσα ζούμε και θα ζήσουμε με το διασυρμό της διεθνώς.
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΚΙΜΟΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ Σ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ.ΕΠΙΣΗΣ,ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΚΑΘΟΡΙΣΤΗ.ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΙΔΙΚΕΥΘΕΙ.ΟΣΟΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ,ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ.
Δεκαοχτώ μήνες ή Δώδεκα μήνες
Ενώ η Ελλάδα χρεοκοπημένη βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, οι νέοι μας με πολλά επαγγελματικά προσόντα άνεργοι, με μέλλον αβέβαιο, τους ζουν οι γονείς (ζωή νάχουν να μεγαλώσουν και τα εγγόνια) η διαβούλευση για επαγγελματικά προσόντα αλλά και η εφαρμογή του αυτού θεσμού, στόχο και σκοπό έχει να αφήσει εκτός εργασίας τα παιδιά των λαϊκών μαζών.
Να επιλέξει τα παιδιά των ολίγων, να μας διοικήσουν! Αξία και ισχύ να έχουν σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο οι απόφοιτοι του πανεπιστήμιου Harvard.
Μας αρκούν τα επαγγελματικά προσόντα που δίνουν τα ΑΕΙ, ΤΕΙ της Ελλάδας, ακόμη και οι σχολές μαθητείας το ΟΑΕΔ.
Τα πτυχία τους είναι η πλέον επαρκής πιστοποίηση!
Εδώ η χώρα βουλιάζει και αυτοί τον σκοπό τους. Αφήστε επιτέλους όλες τις δυνάμεις της χώρας να προσφέρουν ότι μπορούν και μην τους βάζετε τέτοια εμπόδια στον δρόμο τους. Δεκαοχτώ μήνες λιγότεροι στα θρανία σημαίνει και καπέλωμα για σαράντα χρόνια; Οταν οι περισσότεροι απο τους απόφοιτους στα πολυτεχνεία έχουνε γράψει τουλάχιστον δύο φορές εξετάσεις;
Η λειτουργία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων έπρεπε να υπάρχει ήδη σε όλους τους τομείς.Βέβαια πρέπει να προηγηθεί διαβούλευση ενός σχεδίου που να καθορίζει με σαφήνεια τα επαγγελματικά δικαιώματα και να κατατοχυρώνει και την εμπειρία σε σχέση με τα τυπικά προσόντα.Έτσι ώστε να μην υπάρχει δεσμευτικός χαρακτήρας.
Πιστεύω ότι το εθνικό πλαίσιο προσόντων είναι απαραίτητο και έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και με βρίσκει απολύτως σύμφωνη.
Πιστεύω ότι το εθνικό πλαίσιο προσόντων είναι απαραίτητο και έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια, δεδομένου ότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες εδώ και πολλά χρόναι το έχουν θεσπίσει. Νομίζω ότι η εναρμόνιση με τις οδηγίες της Ε.Ε. είναι ο καλύτερος τρόπος για τη θέσπιση του πλαισίου αυτού, απλώς πρέπει η χώρα μας να επιλύσει άμεσα τα διάφορα προβλήματα που υπάρχουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα κάποιων ειδικοτήτων, καθώς και να ξεκαθαρίσει το τοπίο των φορέων, που έχουν αρμοδιότητα για τον καθορισμό των παραπάνω δικαιωμάτω και των διαδικασιών απόκτησης. Με την ευκαιράι αυτή θα ήθελα να χαιρετίσω και τη συγκεκριμένη διαδικασία διαβούλευσης, που θα έχει να προσφέρει τα μέγιστα στην υπόθεση του εθνικού πλαισίου προσόντων για τη δια βίου μάθηση, μετά την ολοκλήρωσή της.
Αυτό το «πολιτικό παιχνίδι» που δεν γνωρίζω ποιοι το διοργανώνουν με την «βάση του 10», όποτε και όταν πάει να γίνει κάτι το σημαντικό. Θα σας παρακαλούσαμε να σταματήσει δηλαδή αυτό που συμβαίνει και που ίσως πάει να δημιουργήσει κατηγορίες μεταξύ Πτυχιούχων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύμφωνα με τις δηλώσεις στο ALTER της Κυρίας Υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου στις 13 Απριλίου του 2010 (13/04/2010) στις 20:35 μέχρι 20:43 η ώρα , στις 16/04/2010 H Άννα Διαμαντοπούλου στο naftemporiki.gr για το πολυνομοσχέδιο. Αν δεν γίνει αυτό θα φροντίσουμε να κλείσουν με ειρηνικά μέσα όλες οι σχολές που θίγονται για πάντα, αλλά όχι χωρίς δίκαιες και ειρηνικές συνέπειες, δεν απειλούμε κανένα, απλά λέμε τι θα γίνει αν προσπαθήσετε με αυτό το μέτρο να διαχωρίσετε τους Πτυχιούχους των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων μεταξύ τους. Δεν είμαστε άτομα με χαμηλό δείκτη Νοημοσύνης, φροντίστε άμεσα και γρήγορα να μην υπάρξει αυτό το πρόβλημα. Διαφορετικά θα κινητοποιηθούμε δίκαια και κατάλληλα.
Web-links
http://www.youtube.com/watch?v=CQgI8joaNm4&feature=player_embedded
http://www.naftemporiki.gr/video/video.asp?id=25076
Η λειτουργία του ΕΠΠ έπρεπε να υπάρχει από πολλά χρόνια πριν. Και επειδή βλέπω ότι αναφέρεστε κυρίως στην εκπαίδευση νομίζω ότι πρέπει να προεκταθεί και στην υγεία. Ο κάθε ειδικός γιατρός μετά την λήψη της ειδικότητας δεν έχει κανένα τρόπο να πιστοποιεί τις επιπλέον γνώσεις που αποκτά από συνέδρια, μετεκπαιδεύσεις ακόμα και από ατομικό ενδιαφέρον. Πρόταση είναι ανά πενταετία να υποστηρίζει τον τίτλο του με π.χ. τρίμηνη εκπαίδευση-παρακολούθηση σε Πανεπιστημιακές κλινικές Ελλάδος ή εξωτερικού και εξέταση των γνώσεων του ώστε να συνεχίζει να είναι ειδικός – χειρουργός κλπ.
Ακόμα μην ξεχάσετε να βάλετε στο ΕΠΠ και την καλή υγεία των εμπλεκομένων με την εκπαίδευση και κυρίως την ψυχική… Όλοι μας γνωρίζουμε δασκάλους και καθηγητές με ψυχικές νόσους με φαρμακευτική αγωγή να κάνουν μαθήματα σε τάξεις … και πως τους αντιμετωπίζουμε….Μια εξέταση ανά διετία από Κρατικά νοσοκομεία νομίζω ότι πρέπει να καθιερωθεί για την «υγιή» λειτουργία όλων μας .
Στην προκειμένη περίπτωση καλείτε η χώρα μας να εναρμονιστεί με τα ισχύοντα σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο και ενώ το μόνο που απαιτείται ουσιαστικά είναι η απλή αντιγραφή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας έχουμε για άλλη μια φορά καταφέρει να κάνουμε τα εύκολα δύσκολα.
Πρέπει επιτέλους η Ελλάδα να ακολουθήσει το δρόμο της Ευρώπης της δικαιοσύνης και της κοινής λογικής, θέτοντας τέλος σε εκβιασμούς συντεχνιών που προκειμένου να διατηρήσουν τα αναχρονιστικά τους κεκτημένα, λειτουργούν εις βάρος του κοινωνικού συμφέροντος.
Να προσθέσω κι εγώ έναν τόνο στις γενικότερα απισιόδοξες διαπιστώσεις!
Για κάποιον που έχει κάνει μια μακρά εργασιακή διαδρομή η εμπειρία που έχει αποκομίσει είναι πολύ επώδυνη.
Με λόγια απλά, οι διαπιστώσεις για καταστρατήγηση ακόμα και της στοιχειώδους αξιοκρατίας σ’αυτό το κράτος, δεν αφήνουν περιθώρια εμπιστοσύνης για τις επαγγελθείσες αλλαγές , ακόμα και μέσα από το πλαίσιο του διαλόγου.
Στους ιθύνοντες είναι γνωστή η διάβρωση της τριτοβάθμιας. Τι νόημα έχει, αλήθεια, ο διάλογος; Είναι θεμα πολιτικής βούλησης και η κάθαρση και η πάταξη της φοροδιαφυγής, για να μη φύγουμε κι από τι κλίμα των ημερών…
Με αφορμή την πορεία κάποιων ανθρώπων της γενιάς μου (μπήκα στο πανεπιστήμιο το 1981…, αν αυτό σημαίνει κάτι), ανακαλώ μνήμες.
Την ώρα που κάποιοι από μας μπήκαμε με πρωτιές στο πανεπιστήμιο, αριστεύσαμε – γιατί μας μεγάλωσαν οι γονείς μας με την αντίληψη ότι «το οπλο σου είναι η Γνώση» – πληρώσαμε τα μεταπτυχιακά μας στην αλλοδαπή, μελετήσαμε , καλλιεργηθήκαμε και διακριθήκαμε στο εξωτερικό, την ίδια ώρα κάποιοι που δεν τα κατάφεραν στις σπουδές καταλάμβαναν θέσεις στο δημόσιο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τις δαιδαλώδεις διαδρομές: ΚΑΤΕΕ – ΤΕΙ – ΑΕΙ, μετεγγραφές από το εξωτερικό, κοινωνικά κριτήρια,εκπαίδευση στον ΟΑΕΔ με τις μυθικές αμοιβές, μετατάξεις, αναγνώριση τίτλων σπουδών με σπρώξιμο….
Έτσι βρεθήκαμε μπροστά σε άτομα που αδυνατούσαν και να αναγνώσουν το βιογραφικό μας , ωστόσο είχαν άποψη για την πρόσληψή μας!
Αυτά για το ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ! Κουβέντα να γίνεται….
Τι νόημα έχει που συμφωνούμε, όταν ακόμα και σήμερα, με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις, «δίνονται πτυχία» σε δικαστικούς υπαλλήλους, αποφοίτους Λυκείων και ΤΕΙ, στηρίζοντας το σκεπτικό τους σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας «στα 14 χρόνια υπηρεσίας οι δικαστικοί υπάλληλοι εντάσσονται στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης τετραετούς φοίτησης»; Έτσι διορίζεται κάποιος στη Γραμματεία Δικαστηρίων με μόρια της κατηγορίας ΥΕ σαν πολύτεκνος κ.λ.π. και στη συνέχεια καταλήγει ΠΕ με απολυτήριο Λυκείου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καλημέρα..
Ενα ακόμα θέμα τα ΤΕΙ χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, τι σημαινει στην πράξη επαγγελματικό δικαιωμα,να μπορείς να το ασκήσεις εσυ και όχι κάποιος αλλος, αλλα υπάρχει περίπτωση να μπορεί και ο άλλος, αλλα εσυ επειδή πήγες ΤΕΙ να σε αποκλείσει.
Κυριε αυτα στον ιδιωτικό τομέα δεν «παιζουν».Αμα ξερεις την δουλειά θα δουλεψεις, αμα δεν την ξέρεις δεν πάνε να σου δωσουν 50 χαρτια με βουλα αυτοκρατορική απο το πάπα, μεροκάματο δεν θα βγάλεις.Τα επαγγελματικά δικαιώματα πρεπει να παρεχονται με εξετάσεις καταλληλότητας σε όλους που εχουν χαρτί δευτεροβάθμιας.Μπορείς να κάνεις τον γιατρό , απόδειξε το, ε αμα δε εχεις τις γνώσσεις δεν μπορείς, που το πτυχίο σπάνια σε κάνει γιατρό, στην πράξη όλοι εμπειρικοί ειναι.
Πιστεύω ότι πριν από την δημόσια διαβούλευση για την ύπαρξη ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα έπρεπε να προηγηθεί η διαβούλευση επί ενός σχεδίου με το οποίο θα καθοριζόταν με σαφήνεια τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων από τα εκπαιδευτήρια όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Τα αναφέρω αυτά γιατί είμαι απόφοιτος τμήματος Τ.Ε.Ι. (Σ.Τ.Ε.Φ.) για το οποίο η πολιτεία, από την ίδρυση των ΤΕΙ ως και σήμερα, δεν έχει καθορίσει επαγγελματικά δικαιώματα.
Μέχρι σήμερα έχουν αποφοιτήσει από τέτοια τμήματα Τ.Ε.Ι. ή φοιτούν σ΄ αυτά δεκάδες χιλιάδες (εάν όχι εκατοντάδες) Έλληνες πολίτες και συνεχώς ιδρύονται καινούργια τμήματα σε οποιαδήποτε πόλη με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση κομματικών σκοπών και μικροσυμφερόντων τοπικών κοινωνιών (χωρίς καμία υποδομή ή μελέτη).
Θεωρώ τουλάχιστον υποχρέωση της πολιτείας να καθορίζει επαγγελματικά δικαιώματα στις σχολές που αποφασίζει αυτή να λειτουργούν.
Το να αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η σύνταξη του Ε.Π.Π. χωρίς να έχει φροντίσει να καθορίσει επαγγελματικά δικαιώματα πιστεύω ότι είναι εμπαιγμός, γι ακόμα μία φορά των αποφοίτων σχολών για τις οποίες δεν υπάρχουν σαφή επαγγελματικά δικαιώματα.
Η συγκρότηση του ΕΠΠ είναι πολύ σωστή ενέργεια. Όσον αφορά την κατάταξη στα επίπεδα, είναι πολύ απλό: Οι πτυχιούχοι που έχουν συγκεντρώσει από τις σπουδές τους 300 πιστωτικές μονάδες κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο. Αυτοί που έχουν 240 πιστωτικές μονάδες κατατάσσονται στο 6ο. Αυτόματα λοιπόν οι μηχανικοί των πολυτεχνείων και οι γεωπόνοι (με 5Χ60=300 πιστωτικές μονάδες) πηγαίνουν στο 7ο επίπεδο, όπως και αν λέγεται το πτυχίο τους. Εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο όπου και οι κάτοχοι του Meng (Master in Engineering) κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο μαζί με τους κατόχους του MSc. Αν αρνούμαστε ως χώρα να αναγνωρίσουμε τα πτυχία των Ελληνικών Πολυτεχνείων ως Master, το μόνο που κάνουμε είναι να υποβαθμίζουμε οι ίδιοι την Ελληνική δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση σε σχέση με αυτή των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Ας μην ξεχνάμε ότι αν είχαμε καθιερώσει τους δύο κύκλους σπουδών, με τον ίδιο αριθμό ετών (3+2 ή 4+1), θα είχαμε αυτόματα το Master. Ας μην τιμωρούμε τους εαυτούς μας γιατί αντισταθήκαμε σε ένα σύστημα που όλοι (πολίτες,φοιτητές και πανεπιστήμια) κρίναμε ότι δεν είναι κατάλληλο για τη χώρα μας.
Το να μπερδεύεις το EΠΠ με τα επαγγελματικά δικαιώματα ή πρέπει να είσαι στον τομέα της εκπαίδευσης (είτε ως εργοδότης ή εργαζόμενος) και νομίζεις ότι έτσι περιφρουρείς την πίτα της αγοράς ΣΟΥ(!!!) ή να θέλεις να γίνεις Δημόσιος Υπάλληλος και προσβλέπεις στην σύνδεση των τυπικών προσόντων με επιδόματα (όπου μεγαλύτερος αριθμός μετάφρασης του πτυχίου θα σου δώσει και μεγαλύτερο επίδομα!).
Τους υπόλοιπους πολίτες μας αφορά καθώς πληρώνουμε το αποτυχημένο μοντέλο της Ελληνικής εκπαίδευσης που το μόνο που υποστηρίζει είναι την οικονομική και επαγγελματική βολή του απαίδευτου εκπαιδευτικού (με τις λαμπρές εξαιρέσεις), τη διατήρηση της παρα-παιδείας σαν μέτρο για την καταπολέμηση της ανεργίας, τον επαναλαμβανόμενο ψευδο-ορισμό της δωρεάν παιδείας, τη στρεβλή ανάπτυξη της περιφερειακής οικονομίας με επενδύσεις μηδενικής προστιθέμενης αξίας, την επιβάρυνση του Ελληνικού ισοζυγίου πληρωμών με αποστολές καραβανιών φοιτητών σε χώρες με προηγμένη ποιότητα παιδείας, την καπήλευση των όποιων αποτελεσμάτων Έρευνας από τα εκπαιδευτικά κυκλώματα, την άρνηση προσέλκυσης της ελληνικής (κι όχι μόνο) δημιουργικότητα από πλήθος μεταναστών κλπ κλπ Ο εκπαιδευόμενος/εκπαιδευμένος (για την ευρωπαϊκή παραμετροποίηση των τυπικών προσόντων του οποίου γίνεται αυτή η συζήτηση) και το μέλλον του στην παγκόσμια αγορά, δεν φαίνεται να συγκινεί και πολλούς. Συνεχίζουν να πιστεύουν κάποιοι ότι χτίζοντας χάρτινα τείχη σε επαγγέλματα ή διπλώματα θα εμποδίσουν τον ανταγωνισμό εργασίας (ή κεφαλαίου ή ιδεών) λες κι ο σημερινός Κινέζος, Ινδός ή ο μεθαυριανός Μπουτσουανός ή Αμερικάνος ανταγωνιστής για τη 1 θέση εργασίας το μόνο που θα έχει να προτάξει είναι έναν από τους 8 αριθμούς του ΕΠΠ, των τυπικών προσόντων κι όχι των ουσιαστικών.
Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινήσετε από τα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα επαγγελματικά δικαιώματα πρέπει να είναι νομοθετημένα, πάρα πολύ λίγα, και μόνο για συγκεκριμένα επαγγέλματα που έχουν κατά κύριο λόγο να κάνουν με τη δημόσια υγεία (σωματική και ψυχική), την εκπαίδευση και γενικά το δημόσιο συμφέρον (επαγγέλματα που επηρεάζουν την ασφάλεια (σώματος/πνεύματος), τον έλεγχο υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των πολιτών και την απονομή δικαιοσύνης). Το να στερείς δικαιώματα από τους υπόλοιπους πολίτες είναι εκεί που το κράτος πρέπει να επικεντρωθεί.
Το κράτος πρέπει επιπλέον να προσδιορίζει πια είναι αυτά τα επαγγέλματα που πέραν των τυπικών προσόντων χρειάζονται επίδειξη επάρκειας που μπορεί σε να φτάνει στο αν ο Ταξιτζής στην Αθήνα πρέπει να ξέρει αγγλικά. Τα υπόλοιπα «επαγγελματικά δικαιώματα» θα πρέπει να μετονομασθούν σε επαγγελματικά προσόντα και μπορούν να δίνονται είτε από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είτε από τα επαγγελματικά επιμελητήρια. Σε καμιά όμως περίπτωση τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή τα επιμελητήρια δεν μπορούν να αφαιρούν νομοθετημένα δικαιώματα δηλ να βάζουν εμπόδια σε επαγγέλματα πέραν αυτών που περιγράφει ο Νόμος. Πέρα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, το κάθε επιμελητήριο μπορεί να αυτο-προσδιορίζει το επαγγελματική του καριέρα με «πόντους» προσόντων (πχ χρόνια, μίλια, διπλώματα κλπ) τα οποία όμως δεν μπορούν να επηρεάσουν ούτε τα τυπικά προσόντα ούτε τα επαγγελματικά δικαιώματα, παρόλα αυτά η αγορά εργασίας από μόνης της ή θα τα εκτιμήσει ή θα τα απορρίψει ή μέσα από την εξέλιξη θα ζητήσει διαφορετικά.
Ο φορέας αντιστοίχησης ΕΠΠ μπορεί να είναι μία επιτροπή του Υπ. Παιδείας στην οποία να συμμετέχουν ο εκπρόσωπος του Υπ. Παιδείας προεδρεύων, και μέλη οι εκπρόσωποι του Εκπαιδευτικού και Ακαδημαϊκού χώρου (ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ/Κολλέγια κλπ κλπ) και οι εκπρόσωποι Εργοδοτών περιλαμβανομένου και του Δημοσίου με εκπρόσωπο από το ΑΣΕΠ. Καθώς η εργασία αυτή έχει ήδη γίνει στις υπόλοιπες χώρες, παραγωγικότερο και λιγότερο κοστοβόρο θα ήταν η συγκέντρωση τις αντιστοίχησης που έκαναν αυτές.
Η Τυπική Πιστοποίηση μπορεί να παίζει ρόλο στις προσλήψεις του Δημοσίου αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα παίξει ρόλο στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος και σήμερα κρίνει τα τυπικά προσόντα με βάσει τις διεθνείς κατατάξεις τους (πχ βαθμολογία Χ έδρας του Ψ Πανεπιστημίου και όχι ότι πτυχίο είναι Αγγλικό είναι καλό ή όλα τα πτυχία του ΕΜΠ είναι καλά) ή την εταιρική εμπειρία (όσον αφορά στις Ελληνικές σχολές). Επιπλέον ο ιδιωτικός τομέας αναζητά τα ουσιαστικά προσόντα μέσα από τεστ και συνεντεύξεις. Παρόλ’αυτά, η μετάφραση των τυπικών προσόντων είναι χρήσιμη (χωρίς να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των αλλαγών που θα έπρεπε να κάνει το Υπ.Παιδείας) αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να έχει δεσμευτικό χαρακτήρα.
Ευχαριστώ και εύχομαι να νομοθετήσετε κάποια στιγμή για το καλό των επόμενων γενεών κι όχι να εφαρμόζετε μόνο ανώδυνες ντιρεκτίβες της ΕΕ που μόνο οι Έλληνες μπορούν να στήσουν καβγά ακόμα και πάνω σ’αυτές.
Πάρα πολύ μεγάλη γραφειοκρατεία. Κυκεώνας ορισμών που προέρχονται από την λατρεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην γραφειοκρατεία. Απλά και σταράτα ορίστε ένα προσοντολόγιο που ανταποκρίνεται στην Ελληνική κοινωνία και στην Ελληνική σκέψη. Έχουμε φτάσει να μην μπορούμε να απορροφήσουμε κονδύλια λόγω των επιτροπών και παραεπιτροπών που πρέπει να γνωμοδοτήσουν για να φτάσει ένα euro στον χειμαζόμενο Έλληνα. Το ίδιο θα συμβεί και με το προσοντολόγιο. Εικάζω ότι θα είναι τόσο πολύπλοκο που θα χρειασθούν ειδικά σεμινάρια για να μπορέσει κάποιος να ενταχθεί σε αυτό.
Ενα συστημα το οποιο θα αποδοσει πολυ παραγωγικα για την οικονομια, ειναι η δημιουργια ιδιωτικων ασφαλιστηκων εταιριων οι οποιες θα ασφαλιζουν επαγγελματιες οι οποιει αναλαμβανουν δουλειες υψηλου ρισκου.
Με αυτον το τροπο περισσοτεροι ταλανουχοι μηχανικοι θα μπορεσουν να αναγνωρισουν επαγγελματικα δικαιωματα και αλλοι οι οποιοι τα εχουν ειδη αναγνωρισει αλλα ειναι επικυνδινοι για την δημοσια υγεια, οι ασφαλιστικες εταιριες θα τους απορριπτουν διοτι θα ζημιωνουν την εταιρια τους και το ιδιο τους το ταμειο.
Επισης ο πολιτης για οποιαδιποτε κακοτεχνια θα μπορει να απευθυνετε στην ασφαλιστικη εταιρια και οχι σε εναν ανευθυνο κρατικο μηχανισμο, μηχανικο η ΤΕΕ.
Πάλι θα συμφωνήσω μαζί σας Κύριε Εμμανουήλ Σκαυρής, στο θέμα το οποίο θέσατε, Πτυχία του τύπου σαν και το CCNA έπρεπε κανονικά όποιος κατέχει τέτοια, να του δίνονται και τα ανάλογα επιπλέον Επαγγελματικά Δικαιώματα που στο εξωτερικό είναι περιζήτητοι αυτοί οι οποίοι τα κατέχουν και όχι μερικοί να κάνουν τα στραβά μάτια.
Ασφαλώς ένα πτυχίο από μόνο του αποτελεί ικανό εχέγγυο να ασκήσει κανείς σε μεγάλο βαθμό ένα επάγγελμα. Σε εξειδικευμένες εργασίες ή σε εργασίες υψηλής πολυπλοκότητας, εκεί διαφέρουν τα πράγματα. Οι incorporated και chartered engineeres που αναφερθήκατε κ. Θεοδώρου είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πως η Βρετανία αντιμετωπίζει το θέμα. Και ασφαλώς δε πρέπει να το παρακάνουμε πχ σε ποια μη ερευνητική/εκπαιδευτική εργασία μπορεί να χρειάζεται διδακτορικό;
Η «παπυρολαγνεία» που αναφέρθηκα είναι επειδή σήμερα ισχύει το όλα ή τίποτα. Απόφοιτοι ΤΕΙ σπουδάζουν 4 χρόνια και δεν δικαιούνται να ασκήσουν καν το επάγγελμα, απόφοιτοι παλαιών τμημάτων Πολυτεχνείων σπουδάζουν 5 χρόνια και έχουν άπειρα δικαιώματα σε 5 διαφορετικά επαγγέλματα, απόφοιτοι νέων τμημάτων Πολυτεχνείων και αυτοί μετά από 5 χρόνια σπουδών δεν έχουν αντικείμενο αφού υπερκαλύπτονται από αυτούς των παλαιών τμημάτων κοκ
Γενικά είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα… Για αυτό και μερικοί μουγκρίζουν μην χάσουν τα υπερδικαιώματα τους και άλλοι αλαλάζουν διεκδικώντας τα αυτονόητα. Αυτό που θα ήθελα από την Ελλάδα, από αυτήν την κυβέρνηση, είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο μακριά από συντεχνιακές λογικές. Και επειδή τόσες δεκαετίες φαίνεται πως μόνοι μας δε τα καταφέρνουμε, η ΕΕ μπορεί να μας δώσει τη σωστή κατεύθυνση.
Και θα ήθελα να τονίσω πως η δυνατότητα εξέλιξης του ατόμου ως επαγγελματία είναι που του δίνει κίνητρα να ανεβάσει το επίπεδο του, να κινηθεί, να ψαχτεί λίγο παραπάνω, να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Η εμπειρία, τα σεμινάρια, η μετεκπαίδευση, το Master το μόνο που προσφέρουν είναι μόρια για το δημόσιο. Είναι πράγματι αυτή η αξία τους για έναν επαγγελματία; Η κατάσταση σήμερα με τα στεγανά, τους αποκλεισμούς, τα στερεότυπα οδηγεί στη σημερινή νοοτροπία του «τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα», που μας εμποδίζει να αναπτυχθούμε και ως επαγγελματίες αλλά και ως προσωπικότητες…
κ.Θεοδώρου πράγματι έχετε δίκιο…
Δεν μπορείς να υποχρεώνεις ένα άτομο ηλικίας 30-40 χρονών,με οικογένειες και υποχρεώσεις,να ξανακαθήσει στα θρανία και να ξαναθυμηθεί αυτά που έκανε στα νιάτα του στη σχολή του!Πρέπει να βρεθεί μια άλλη «φόρμουλα» για τους παλιούς,όπως π.χ. επαγγελματική εμπειρία κάποιων ετών…
Σοβαρές εξετάσεις πρέπει να δίνουν μόνο οι νέοι απόφοιτοι ΤΕΙ και Πανεπιστημίων στα εκάστοτε επιμελητήρια (ΤΕΕ,ΟΕΕ,ΓΕΩΤΕΕ κ.α.) για την απόκτηση αδειών επαγγέλματος,όταν και αν αυτές οριστούν με Π.Δ. φυσικά!
«σε στις» αντικαθίσταται με «στις»
Θα συμφωνήσω μαζί σου Κύριε Εμμανουήλ Σκαυρής, αλλά εδώ υπάρχει κάποιο κώλυμα διότι για να πάρει το Πτυχίο του κάποιος θεωρείτε ικανός διότι έχει περάσει από εξετάσεις και στο τέλος έχει ορκιστεί κιόλας για αυτόν τον σκοπό, κάποιοι έχουν κάνει και πρακτική άσκηση και θεωρούνται ικανοί εκ φύσεως Πτυχίου. Δεν μπορεί τόσο απλά να γίνει αυτό, αν γίνει αυτό είναι σαν να ακυρώνετε το Πτυχίο ή Δίπλωμα του οποιουδήποτε. Επίσης δεν συμβαίνει αυτό σε στις περισσότερες χώρες, αλλά και πάλι αυτό και όπου και αν συμβαίνει ξεκινάς χωρίς εξετάσεις με αρκετά αξιοπρεπέστατα Δικαιώματα π.χ. Incorporated Engineer και μετά αν θέλεις να προχωρήσεις επίπεδο δηλαδή Full απεριόριστα Δικαιώματα τότε δίνεις κάποιες εξετάσεις ή μετά από 3-5 χρόνια εμπειρίας πάς τότε σε π.χ. Chartered Engineer δηλαδή παίρνεις Full Απεριόριστα Δικαιώματα στην Ειδικότητά σου, αλλά και πάλι δεν εφαρμόζεται στις Περισσότερες χώρες και εγγράφεσαι στον φορέα σου αμέσως ως Chartered Engineer.
Τα πανεπιστήμια κατα κοινή παραδοχή (ημεδαπά) ψηφιζαν πάντα Νεα Δημοκρατία , τυχαίο? δεν νομίζω…Την εκπαιδευτική πολιτική της προηγούμενης κυβερνησης την χαραζαν ο κύριος Μπαμπινιώτης, και ο «δεξιός» κύριος Μουντζούρης κ.α. οι σύμβουλοι της κυρίας μαριορης.Για αυτό ποτε δεν προχώρησε τίποτα στα 5,5 χρόνια, ουτε τα κολλέγια αποκατασταθηκαν, ουτε τα ΤΕΙ ξεκαθαρίστηκαν επαγγελματικα, ουτε τα ΙΕΚ απόκτησαν ποτε δικαιώματα ανωτερης εκπαίδευσης.Το πανεπιστημιακό λόμπυ πάντα στην αφάνεια κατευθυνε την επικαιρότητα σε θέματα διοικητικά των πανεπιστημιών (αυτοδοικητο, αξιολογηση) είτε στην περιβοητη χρονια του αρθρου 16, με αποτέλεσμα τίποτα να μην προχωραει στις αλλες σχολές ΤΕΙ , ΙΕΚ, ξενα πανεπιστημια, αναλωσε 1 χρονο ο στυλιανιδης για να αποφασίσει αν τα κολλέγια ειναι ΙΕΚ ή ΑΕΙ.
Ολα μουντζούρα στα μάτια μας ,η οποία και πέρασε, φαγανε 5,5 αναιμακτα χρόνια.
Τα ψέμματα τελειώσανε, το πρόβλημα της κυβερνησης αυτής δεν θα είναι
οι μετανάστες και η ιθαγενεια , ουτε τα τηλεπαράθυρα, αλλά τα δικαιώματα ΙΕΚ, κολλέγια. Η προσφατη ιστορία εδειξε οτι η κυρία μαριορή Γιαννακου, ουτε την ψήφο της δεν βρηκε στις εκλογές..μαλλον το βιβλίο ιστορίας επαιξε ρόλο και οτι αλλη γελοιότητα ήθελες ακουγες απο τα μεγαλοκάναλα.
Κύριε ΑΕΙριτζή «Γιάννης Παπαζαχαρίου», να μας κάνεις την χάρη και να δεις την πραγματικότητα που ισχύει σε ολόκληρο τον κόσμο και να ξεφύγεις από την επίμονη στραβομάρα και τις συντεχνιακές λογικές του όποιου φορέα σου, όσο για το « και» τι να κάνουμε αυτό υπάρχει και είναι μία πραγματικότητα, επίσης το αν είμαστε και αν θα είμαστε απόφοιτοι β΄κατηγορίας και λαθρομετανάστες σε αυτή την χώρα θα το δεις σύντομα διότι το δίκαιο είναι με το μέρος μας και θέλω να πιστεύω ότι θα πράξει σωστά η Κυβέρνηση. Το ότι αναφέρεστε σε «απόφοιτοι β΄κατηγορίας» από εδώ και μόνον είναι προφανές απόδειξη της μισαλλοδοξίας σας απέναντί μας και αυτό επιτέλους πρέπει να αλλάξει, οπότε η Κυβέρνηση σαν Δίκαιη που είναι πιστεύω θα κλείσει αρκετά στόματα για τον πολύ βλακώδες και κακόγουστο τρόπο τον οποίο συμπεριφέρονται κάποιοι σαν και του λόγου σας.
κοπίασαν
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι άμεση ανάγκη για την Ελλάδα και φυσικά πρέπει να αντιστοιχηθεί με το Ευρωπαϊκό. Η ΕΕ έχει λύσει τέτοια προβλήματα προ πολλού ενώ στην Ελλάδα είμαστε δεκαετίες πίσω.
Δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα τέτοια παπυρολαγνεία όσο εδώ. Έχουμε ξεχάσει τα πάντα, την όρεξη για δουλειά, το «ψάξιμο», την εμπειρία, την επιμόρφωση. Όλα αυτά για την Ελλάδα είναι άγνωστα. Μετράει μόνο το «μέγεθος» του πάπυρου. Στην ΕΕ χαρτιά όπως το CCNA κρίνουν αν ένας επαγγελματίας μπορεί να κάνει μία δουλειά ή όχι. Εδώ τα αγνοούμε επιδεικτικά και αναπαυόμαστε στις δάφνες του παπύρου.
Επίσης σκανδαλώδες είναι και ο τρόπος που μέχρι αυτή τη στιγμή αποδίδονται προσόντα και δικαιώματα στην Ελλάδα. Δείτε εδώ http://portal.tee.gr/portal/page/portal/press/ENHMEROTIKO_DELTIO/ED-YEAR-2010/ED2577/2577_PARATAXEIS.pdf (σελ 68) o πρώην Υπουργός Παιδείας της ΝΔ κ. Σπηλιωτόπουλος είχε έτοιμη να περάσει την αναγνώριση των διπλωμάτων Πολυτεχνείων ως Master μέσα σε ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Ήθελε δηλαδή στα κρυφά να αλλάξει όλο το χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ευτυχώς η σημερινή κυβέρνηση έχει εντελώς διαφορετική νοοτροπία για τις τροπολογίες)!!! Είναι δυνατόν να είναι αυτός ο τρόπος που λειτουργεί το κράτος σε τόσο ευαίσθητα θέματα;
Πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο επιτέλους. Να ξέρει ο καθένας είτε είναι από ΙΕΚ, είτε από ΤΕΙ, είτε από Πανεπιστήμιο τι μπορεί να κάνει και τι όχι, και επιπλέον τι χρειάζεται ώστε να αναβαθμιστεί, να έχει κίνητρο να προχωρήσει παραπέρα. Σε τέτοια θέματα δεν χωράνε λογικές αποκλεισμών αλλά αναγνώρισης της αξίας και του κόπου του καθενός.
Κύριε Γιάννης Παπαζαχαρίου, με την αφηρημένη σας σκέψη και ενέργειες, τα έγγραφα που φέραμε όλοι εμείς μήπως μπήκατε στον κόπο καθόλου να τα κοιτάξετε;;; ΟΧΙ φυσικά, επιμένετε στον δικό σας μονόλογο με τις πάγιες και αδιάλλακτες θέσεις σας.
Κύριε Γιάννης Παπαζαχαρίου, γνωρίζεις ότι τα Πτυχία Κ.Α.Τ.Ε. και Κ.Α.Τ.Ε.Ε. είναι ισοτιμημένα με BSc;;; και είναι αναγνωρισμένα σε όλο τον κόσμο εκτός Ελλάδος, πρόσεξε δεν είναι ισότιμα όμως και αντίστοιχα με τα Πτυχία των Τ.Ε.Ι. που είναι BSc Honours και αυτό αφορά τον τρόπο και τις προϋποθέσεις με τον οποίο εξελίσσονται στο Δημόσιο και στον τρόπο και τις Προϋποθέσεις με τις οποίες μπορούν να πάρουν Μεταπτυχιακό δίπλωμα και Διδακτορικό, που δεν είναι καθόλου ίδιες με εκείνες των Τ.Ε.Ι., τώρα για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα τα οποία θα δοθούν ίσως θα πρέπει αυτοί των Κ.Α.Τ.Ε. και Κ.Α.Τ.Ε.Ε.(τα χρόνια σπουδών τους ήταν 3 και 3,5 αντίστοιχα) να έχουν κάποιους περιορισμούς στην αρχή αλλά με κάποια χρόνια εμπειρία π.χ.3-4 χρόνια και πιστοποίηση κάποιων γνώσεων να δίδονται τα ίδια Επαγγελματικά Δικαιώματα στην Ειδικότητα όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, αν και από αυτούς οι περισσότεροι πήραν ήδη σύνταξη. Το Μπαϊράκι δεν το σηκώνουμε εμείς αλλά κάποιοι άλλοι, εμείς απλά αναζητάμε το δίκαιό μας και το σωστό.
Το αν κοπίασε περισσότερο ήταν δικαίωμά τους, επίσης το ότι σπούδασαν 5Χρόνια αν και παλιότερα 3,5Χρόνια με 4Χρόνια μέχρι τις αρχές της Δεκαετίας του 1990, αυτό τους χαρίζει και τους χάριζε πολλά προνόμια επιπλέον και αναφέρομαι συγκεκριμένα στα…Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής χωρίς την μεσολάβηση Μεταπτυχιακού Τίτλου(Master-MSc), στην μεγαλύτερη μοριοδότηση στο δημόσιο, επιπλέον έχουν Επαγγελματικά Δικαιώματα όχι μόνο για την ειδικότητά τους αλλά και πολλές άλλες τις οποίες δεν διδάχθηκαν ποτέ, τουλάχιστον εν καιρώ φοίτησης, όμως εμείς δεν ζητάμε κάτι από όλα αυτά τα επιπλέον προνόμια τα οποία έχουν επιπλέον και ουδέποτε το επιδιώξαμε, αλλά αυτό που ζητάμε είναι τα Απεριόριστα Επαγγελματικά Δικαιώματα στην ειδικότητά μας που δικαιωματικά δικαιούμαστε και μας ανήκουν, κάτι το οποίο έχουν όλοι οι ισότιμοι και αντίστοιχοι μας στο εξωτερικό και στην ίδια μας την Χώρα εκτός από εμάς των Τ.Ε.Ι.. Επίσης να γνωρίζεις ότι σε όλη την Ευρωπαϊκή Κοινότητα στα Αναγνωρισμένα Ιδιωτικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και σε αρκετά Δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα μπορούν εισάγονται χωρίς Εξετάσεις στις σχολές που επιθυμούν με μόνο προσόν το Απολυτήριο Λυκείου ή ΕΠΑΛ χωρίς εξετάσεις και αποφοιτούν στα 3 ή 4 χρόνια και εγγράφονται κανονικότατα στον Επαγγελματικό τους Φορέα και ασκούν την ειδικότητα τους με απεριόριστα Επαγγελματικά Δικαιώματα σε αυτήν, όπως και οι αντίστοιχοί και ισότιμοί μας στην Γερμανία και οι των Τ.Ε.Ι. όταν πάνε εκεί. Επίσης οι Ισότιμοί μας και Αντίστοιχοι των 3ετών και 4ετών Γερμανικών Τ.Ε.Ι. εγγράφονται κανονικότατα στο Τ.Ε.Ε εδώ και κάποια χρόνια.