Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:41 | Χρυση Βερροιου

    Διαφωνω ΚΆΘΕΤΑ με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο!! ΜΙΑ χαρα αγγλικά ξέρουμε όλοι μας και περισσότερο από του σωβινιστες ευρωπαιους υπολοιπους!
    Τώρα για την ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΠΟΙΗΣΗ των βρεφικων ψυχών των παιδιών μας το θεωρώ ΈΓΚΛΗΜΑ!!! ΔΙΑΦΩΝΏ! Δεν υπάρχει περίπτωση να το επιτρέψουμε να περάσει! Ειναι καταστροφικό!
    Μια ΕΛΛΗΝΟΡΘΌΔΟΞΗ ΜΑΜΑ. Χριστος Ανέστη!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:41 | Γιάννης

    Διαφωνώ διότι:
    Η ηλικία δεν είναι κατάλληλη, και νομίζω ότι οι ιθύνοντες βιάζονται. Δεν επιτρέπεται για τόσο λεπτά θέματα να ενημερώνουν τα μικρά παιδιά ο κάθε αρμόδιος_αναρμοδιος.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:40 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Όπως η λέξη σωφρονιστικό κατάστημα αντικαθιστά την λέξη φυλακή για να ακούγεται πιο ωραίο, αλλά χωρίς να μπορεί να κρύψει την αλήθεια, έτσι και η φράση σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ακούγεται ωραία, αλλά για τους εμπνευστές της υποκρύπτει την προσπάθεια δημιουργίας ανθρώπων που να σκέπτονται από τη μέση και κάτω και επομένως εύκολα χειραγωγούμενων.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:40 | Κυριακος

    Διαφωνώ με την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση στην νηπιακή ηλικία. Ασχοληθείτε επιτέλους με την παιδεία των παιδιών.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:39 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Εξ ορισμού το να επιτρέπεις στο κράτος να καθορίζει την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών σου και κατ’ επέκταση την ψυχική τους ισορροπία είναι απαράδεκτο. Πόσο μάλλον να το επιτρέπεις αυτό σε ένα κράτος που έχει αποδειχθεί ανισόρροπο και αφερέγγυο σε ό,τι αφορά την βασική εκπαίδευση των παιδιών μας (γλώσσα, μαθηματικά κ.α.). Ο Θεός να μας φυλάει από τέτοια «εκπαίδευση»!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:38 | ΕΛΙΣΑΒΕΤ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ!!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:38 | Ορέστης Λούλης

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς μόνο αρνητικά αποτελέσματα και τραυματικές εμπειρίες μπορεί να επιφέρει στην προσωπικότητα και τον ψυχισμό των παιδιών, καταργώντας εμμέσως το ρόλο της οικογένειας ως καθ’ ύλην αρμόδιας για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και την υγιή ανάπτυξη των παιδιών.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:36 | Παρασκευή Αντωνάτου

    Θεωρώ απαράδεκτο να διδάσκεται η σεξουαλική αγωγή από τόσο μικρή ηλικία και από οποιονδήποτε!! Οι γονείς πρέπει να είναι υπεύθυνοι για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους.Είμαι μητέρα 12 παιδιών και εκπαιδευτικός.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:30 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Ως πατέρας δύο παιδιών δεν εξουσιοδοτώ ΚΑΝΕΝΑ να διαπαιδαγωγήσει σεξουαλικά τα παιδιά μου. Ποιος είναι ικανός και με ποια κριτήρια να κάνει μια τέτοιου είδους διαπαιδαγώγηση σε παιδιά? Οι δασκαλοι/νηπιαγωγοί/καθηγητές? Έχουν κάποια εξειδίκευση ή θα μεταλαμπαδευσουν τις γνώσεις τους, βάσει των προσωπικών τους εμπειριών και βιωμάτων, τις οποίες θα προβάλουν και ως ορθές? Θα τους δώσετε εγχειρίδιο για το τι είναι σωστό και τι Όχι? Και ποιος από εσάς κρίνει τι είναι σωστό και τι Όχι? Τα παιδιά έχουν ανάγκη από πραγματική μόρφωση και εκπαιδευση και όχι να τους μάθουν από μωρά τα πάντα γύρω από το σεξ. Επικεντρωθείτε στις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος που χωλαίνει και αφήστε τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση να έρθει μόνη της και σταδιακά μέσα από την φυσιολογική ωρίμανση του ατόμου. Γιατί δηλαδή να πρέπει να καταστραφεί και η παιδική αθωότητα? Μόνο αυτο δεν διαλύθηκε στο πέρασμα των χρονών, πρέπει να το ισοπεδώσουμε και αυτό?

  • 4 Μαΐου 2020, 22:30 | Λεωνιδας

    Διαφωνω καθετα με το μαθημα της σεξουλικης διαπσιδαγωγησης. Δεν οφελει νομιζω σε αυτη την ηλικια.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:29 | Γεωργία Παπαγεωργίου

    Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας!
    Είναι δικαίωμα μόνο των γονέων η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Ο Θεός μας τα
    δώρισε και είμαστε υπόλογοι απέναντι Του!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:28 | Αγγελικη

    Σαν εκπαιδευτικός και γονέας διαφωνώ.Δεν δίνω το δικαίωμα σε κανένα να κάνει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά μου από την ηλικία των τεσσάρων ετών.Ειναι απαράδεκτο!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:28 | Βασίλης Τ.

    Θα ήθελα να δηλώσω κι εγώ την αντίθεσή μου στο μάθημα των Αγγλικών και της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από αυτή την ηλικία στην εκπαίδευση. Όσον αφορά στη γλώσσα, η ελληνική θα πρέπει σε αυτή την ηλικία να διδάσκεται αποκλειστικά ως μητρική γλώσσα.
    Όσον αφορά στο μάθημα της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης όσο σημαντικό είναι στις εφηβικές ηλικίες τόσο καταστροφικό θα αποβεί για τις τρυφερές ψυχές των μικρών παιδιών. Αφήστε τους ελάχιστο χρόνο να ζήσουν την παιδικότητά τους και μη τους στερείτε αυτό το αγαθό1

  • 4 Μαΐου 2020, 22:27 | Χασιώτη Σοφία

    Η μέχρι τώρα στάση του υπουργείου για φλέγοντα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά θέματα δεν εγγυούνται την ώριμη προσέγγιση από κυβερνητικής πλευράς. Τα σοβαρότατα προβλήματα της παιδείας δεν έχουν αντιμετωπισθεί και η κυβέρνηση επιδιώκει να ανοίξει ένα νέο μέτωπο σε ένα ευαίσθητο πεδίο, όπως αυτό της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Ήδη, στην πράξη, οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως επί το πλείστον, όχι ως δυνάμει πολίτες με κριτική σκέψη, αλλά ως δοχεία άχρηστων -εν πολλοίς- πληροφοριών. Επιπλέον είναι εξαιρετικά ύποπτη η συγκυρία, όταν οι περισσότεροι γονείς-πολίτες και οι εκπαιδευτικοί είναι απομονωμένοι. Εξάλλου μέσα από τα υπάρχοντα προγράμματα αγωγής υγείας τα παιδιά όλων των βαθμίδων λαμβάνουν την απαραίτητη γνώση για τα σχετικά με τη σεξουαλικότητα θέματα στο βαθμό που είναι απαραίτητο. Τα μέλη της κυβέρνησης ας περιορίσουν τις προσωπικές τους απόψεις στις οικογένειές τους και ας πάψουν να επεμβαίνουν στα παιδιά μας. Αφήστε την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην ευθύνη του γονέα ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο τις ευαισθησίες και τη δεκτικότητα του παιδιού του. Αν θέλετε πραγματικά να βοηθήσετε στηρίξτε τους γονείς σε κάθε επίπεδο. Αλλά τα παιδιά μας -αναφέρομαι πρώτιστα στα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης- αφήστε τα ήσυχα να χαρούν την παιδικότητα και την αθωότητά τους. Τα παιδιά μας δεν σας ανήκουν!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:27 | Κωνσταντίνος Μουργελάς

    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση πραγματοποιείται καταρχήν από τους γονείς, οι οποίοι έχουν τον πρώτο ρόλο στη ζωή του παιδιού, αποτελούν πρόσωπα αναφοράς και πρότυπα ταύτισης για το ίδιο και μεταφέρουν αξίες και στάσεις ζωής μέσα από τη σχέση τους μαζί του και τη συμπεριφορά τους.
    Για να επιτευχθεί αυτό οι γονείς θα πρέπει να είναι κοντά τους, να τα ακούνε με προσοχή, να αφουγκράζονται τις ανησυχίες τους και να κάνουν ξεκάθαρο στα παιδιά τους, ότι είναι πρόθυμοι και διαθέσιμοι να τα βοηθήσουν και να απαντήσουν στις ερωτήσεις τους, χωρίς να είναι επικριτικοί, αλλά αντιθέτως να ενισχύουν θετικά το ενδιαφέρον τους.
    Είναι σημαντικό να περνούν χρόνο με τα παιδιά τους, όχι μόνο κάνοντας κοινές δραστηριότητες, αλλά και συζητώντας για θέματα που άπτονται της σεξουαλικότητας. Έτσι τα παιδιά θα νοιώσουν άνεση να εκφράσουν τις απορίες τους, και θα νοιώσουν ασφάλεια ότι θα πάρουν ειλικρινείς και έγκυρες απαντήσεις, από ανθρώπους που έχουν στα μάτια τους αξία και κύρος και που πάνω απ όλα τα αγαπάνε.
    Άλλωστε οι γονείς, ο καθένας από τη δική του θέση και μέσα από το δικό του ρόλο, μεταδίδουν στα παιδιά τους πληροφορίες και μηνύματα που έχουν μεγάλη αξία για την ομαλή ψυχοσεξουαλική τους ανάπτυξη, καθώς και τις μελλοντικές τους σχέσεις με το άλλο φύλο, λειτουργώντας ως πρότυπα.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:18 | Χορολογική Εταιρεία

    Χορολογική Εταιρεία: Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ειδικότητας Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών

    Οι Πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που εδρεύουν στην ελληνική επικράτεια, εντάσσονται αυτοδίκαια σε οποιονδήποτε αντίστοιχο θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Είναι σαφές, εδώ και δεκαετίες, πως σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης, έχουν θεσμοθετηθεί και λειτουργούν ποικίλα αναλυτικά προγράμματα αλλά και προγράμματα σπουδών, που αφορούν στη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Τόσο από τη στελέχωση με Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων, που δραστηριοποιούνται διδακτικά και ερευνητικά στους τομείς Χορολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων (Τ.Ε.Φ.Α.Α./Σ.Ε.Φ.Α.Α.) με έμφαση στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, όσο και από τουςοδηγούς σπουδών των Τ.Ε.Φ.Α.Α. και την τρέχουσα δεκαετία των Σ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας μας, διαφαίνεται ξεκάθαρα,πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός, ανήκει, ως αντικείμενο διδασκαλίας,στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.
    Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επίσης μέσω των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, επιβεβαιώνεται, πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός κατέχει ιδιαίτερη θέση στηνΕπιστήμη της Φυσικής Αγωγής. Είναι μέσον δόμησης της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Κουτσούμπα, 2002:20). Συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Lykesas, 2017:105) και στοχεύει στο να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ιστορικά, κοινωνικά και διαπολιτισμικά στοιχεία, καθώς και να αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την εκφραστικότητα και την απελευθέρωση, μέσω πολυποίκιλων παραδοσιακών ρυθμικών κινητικών μοτίβων και φορμών.
    Επιπροσθέτως, θεωρείται αυτονόητο από την επιστημονική κοινότητα, ότι η εξειδίκευση σε κάθε γνωστικό αντικείμενο προσφέρει τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, για να επιτευχθεί, τελικά, η κατάκτηση της γνώσης (βλ. προκηρύξεις για προσλήψεις σε ειδικά γνωστικά αντικείμενα των Επιστημών Υγείας, Ανθρωπιστικών Σπουδών, ειδικότητες στην Εκπαίδευση, κ.λπ.).
    Επίσης, η θεωρητική και παιδαγωγική επάρκεια, καθώς και το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο των πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής είναι άκρως ικανοποιητικό. Σε θεωρητικό επίπεδο, η κατάρτιση αυτή, τεκμηριώνεται διαχρονικά με αξιόλογες δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις, με την ολοκλήρωση των σπουδών χιλιάδων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, με απονομές μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (M.Sc, PhD),με απασχόληση μεταδιδακτορικών ερευνητών, με έδρες Διδακτικού Προσωπικού σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τακτικές επιστημονικές επιμορφώσεις από δομές της Εκπαίδευσης και θεσμοθετημένους μη κερδοσκοπικούς φορείς (βλ. Χορολογική Εταιρεία, κ.ά.), για την διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στα σχολεία.
    Σε πρακτικό επίπεδο, στην αστικοποιημένη ελληνική κοινωνίακαι τη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασίαπου χαρακτηρίζεται από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την παιδαγωγική επάρκεια, ο ελληνικός παραδοσιακός χορός διδάσκεται μεθοδικά και παρουσιάζεται επί σκηνήςσε υψηλό επίπεδο και με υψηλές προδιαγραφές, επίσης από ικανούς και έμπειρους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής (βλ. Ελληνικά Φεστιβάλ, διεθνείς παρουσιάσεις,αντίστοιχες τηλεοπτικές εκπομπές, εκδηλώσεις Ο.Τ.Α., Πανεπιστημιακές και Σχολικές εκδηλώσεις).
    Με δεδομένη την παραπάνω περιγραφόμενη ποιότητα και επάρκεια στην διδακτική του ελληνικού παραδοσιακού χορού, αλλά και τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που περιμένουν την διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, καταγγέλλουμε οποιεσδήποτε φανταστικές αξιώσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται, οι οποίες δεν αποδέχονται την αδιαμφισβήτητη γνωσιακή και παιδαγωγική εμπειρία και επάρκεια των συναδέλφων μας.
    Οι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής (διορισμένοι ή αδιόριστοι), οι συνάδελφοι που ανήκουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας, είναι οι εξειδικευμένοι συνάδελφοι, που μπορούν να αναλάβουν οποιονδήποτε θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής και φυσικά την εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, πως έχουν προβλεφθεί και θεσμοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διαυγείς και αδιαμφισβήτητες προϋποθέσεις ένταξης των συναδέλφων Φυσικής Αγωγής, σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δράση χρειαστεί, σχετικά με τον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση και συζήτηση, εμπεριέχει άλλες σκοπιμότητες!

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Χορολογικής Εταιρείας

    Πομώνης Νικόλαος, Πρόεδρος
    Χρόνης Νικόλαος, Γραμματέας
    Μικρώνης Γρηγόριος, Ταμίας
    Μπαρούνη Αριστέα, Αντιπρόεδρος
    Τσενίκογλου Μαρία, Βοηθός Γραμματέα
    Κολλύρου Αθηνά, Μέλος
    Σιολέ Μαρία, Μέλος

    Βιβλιογραφία

    Κουτσούμπα, Μ. (2002). Πολιτισμική Ταυτότητα και Χορός: Μια Πρώτη Προσέγγιση. Στο Κ. Σαβράμη (επιμ.)Πρακτικά Συνεδρίου:η τέχνη του χορού σήμερα, εκπαίδευση, παραγωγή, παράσταση, σσ. 17-24. Αθήνα: Σύνδεσμος Υποτρόφων Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

    Lykesas, G. (2017). “The Transformation of Traditional Dance from Its First to Its Second Existence: The Effectiveness of Music – Movement Education and Creative Dance in the Preservation of Our Cultural Heritage”. InJournal of Education and Training Studies, Vol. 6, No.1,pp. 105-113.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:17 | Ελισάβετ

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να αλλοιώνουμε την παιδικότητα και την αθωότητα τους !

  • 4 Μαΐου 2020, 22:16 | ΑΡΗΣ ΤΣΙΡΏΝΗΣ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΕΣ ΑΠΌΨΕΙΣ , ΌΤΙ ΕΊΝΑΙ ΑΝΕΔΑΦΙΚΉ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑ ΞΕΝΗΣ ΓΛΏΣΣΑΣ ΣΕ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΌ ΕΠΊΠΕΔΟ ΚΑΙ ΆΚΡΩΣ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΚΆ ΆΣΤΟΧΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΣΟΥΜΕ ΜΊΑ ΕΠΙΕΙΚΉ ΈΚΦΡΑΣΗ, Η ‘ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΉ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΏΓΗΣΗ’
    ΤΕΤΡΆΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΝΤΆΧΡΟΝΩΝ ΝΗΠΊΩΝ.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:15 | Κωνσταντίνος Ρ.

    Δεν προστατεύεις τα αθώα παιδιά με το να τα πονηρεύεις. Τα καταστρέφεις.

    Φυσικά. Κρυμμένο στην αιτιολογική έκθεση, δεν άντεχε η υπουργός να το εμφανίσει σε πρώτο πλάνο. Ένα θέμα που για πρώτη φορά απασχολεί τον άνθρωπο στην εφηβεία. Πρέπει να του το ΦΥΤΕΨΕΙ το κράτος από τα πρώτα χρόνια της αγνής παιδικής ή και νηπιακής (!) ηλικίας; Και μάλιστα χωρίς τον έλεγχο των γονέων του; Κατακριτέο άρθρο, κατακριτέα εξουσία. Μία «δεξιά» κυβέρνηση με όνομα «νέα» «δημοκρατία», ορκισμένη στο ιερό Ευγγέλιο, αναλαμβάνει να παρα-μορφώσει τα βλαστάρια της χώρας, όσα καταφέρνουν να γεννηθούν δηλαδή, καταργώντας το ρόλο της Οικογένειας. Πρακτικές παιδομαζώματος, γνωστές από την τουρκοκρατία. Η δήθεν εκπαίδευση στον πλήρη έλεγχο του κόμματος, τακτική εφαρμοσμένου κομμουνισμού.

    Ελπίζω να εισακουστεί η γενικευμένη κραυγή που, όπως περίτρανα αναδεικνύεται στα σχόλια, εκφράζει τόσο πλήθος. Καλή μας μετάνοια!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:13 | Αναστασία Οικονομίδου

    Νιώθω βαθειά, βαθύτατη λύπη για την συγκεκριμένη πρόταση που σχεδιάζει να υλοποιήσει η σημερινή κυβέρνηση και αφορά την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις πρώιμες ηλικίες. Τα αθώα αγγελούδια έχουν κάθε δικαίωμα να παραμείνουν αθώα και με την ψήφο του ο λαός δεν έδωσε το δικαίωμα σε κανένα υπεύθυνο – ανεύθυνο να πράξει το αντίθετο. Πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε άλλες χώρες με καταστρεπτικά για τα παιδάκια αποτελέσματα είναι εντελώς αδικαιολόγητο να εφαρμοστούν και εδώ.Όποιοι τολμήσουν να τα βλάψουν θα βρουν εμάς , τους γονείς και εκπαιδευτικούς τους καθώς και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας σθεναρά απέναντί τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:12 | Χριστίνα Βαρυδακη

    Διαφωνω απόλυτα σε αυτες τις ηληκιες τα παιδια πρεπει να ειναι ελευθερα χωρις καμια γνωση των σεξουαλικων προτιμήσεων οι γνώσεων..

  • 4 Μαΐου 2020, 22:10 | Ελισάβετ Γαβριηλίδου

    Τα παιδιά του νηπιαγωγείου πάντα μέσα από τη βιωματική και ανακαλυπτική μέθοδο μαθαίνουν. Θέματα όπως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η πρόληψη εξαρτήσεων δεν νομίζω ότι πρέπει να ξεκινούν απο αυτές τις ηλικίες. Και είναι θέμα των γονέων πως θα κατευθύνουν το παιδί τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:08 | ΕΛΕΝΗ ΑΙΓΙΔΟΥ

    Χριστός Ανέστη,
    Λύθηκαν όλα τα προβλήματα της Δημόσιας Παιδείας και απέμεινε το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας;Κανένας δεν είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για τέτοια ευαίσθητα θέματα,εκτός
    από τους γονείς τους.Η δουλειά του σχολείου είναι άλλη!Διαφωνώ με το εν λόγω
    νομοσχέδιο για οποισδήποτε σχολική βαθμίδα
    και φυσικά δε θα επιτρέψω να συμμετέχει το παιδί μου στο πρόγραμμα!
    Αφήστε τα παιδιά μας να ζήσουν την παιδική τους ηλικία ως παιδιά!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:07 | Γαρυφαλλιά

    0Διαφωνώ με την σεξουαλική διαπαιδαγωγηση στα σχολεία σε τόσο μικρή αλλ και τρυφερή ηλικία. Παρακαλώ να αποσυρθεί το σχετικό άρθρο .

  • 4 Μαΐου 2020, 22:07 | Πολυτιμη Ταμπουρεα

    Διαφωνώ κάθετα !!!!Άπαραδεκτο αυτό το νομοσχέδιο
    Καταστρέφει τις ψυχές των αθώων παιδιών !
    Τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες πρέπει μόνο να παίζουν και να χαίρονται
    Όχι να διαστρέφονται και να πονηρεύονται…
    Γιατί τόσο βιαστικά όλα εν μέσω κορονοϊού ;;
    Γιατί δεν γίνεται επιτροπή παιδοψυχολογων να μελετήσει και να αποφανθεί ;;
    Γιατί δεν ρωτάτε εμάς τους γονείς ;;

    Εξαιρετικά ύποπτη αυτή η προσπάθεια του Υπ Παιδείας !

  • 4 Μαΐου 2020, 22:05 | Φωτεινή

    Ως παιδαγωγός και ως άνθρωπος θεωρώ απολύτως άτοπη την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής ως μάθημα για το νηπιαγωγείο για πολλούς λόγους. Αρχικά πρόκειται για ένα αρκετά ευαίσθητο θέμα το οποίο τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν ειναι έτοιμα να κατανοήσουν! Πόσο μάλλον από κάποιον ξένο. Είναι ευθύνη των γονέων να διδάξουν το παιδί τους για το σώμα τους και τη χρησιμότητα του.Δε γίνεται ο καθένας να προωθεί τις πεποιθήσεις του σε μια αθώα ψυχή. Δεν υπάρχει λόγος. Πίσω από αυτή τη σεξουαλική αγωγή κρύβονται αλλα συμφέροντα που έχουν ως στόχο να καταργήσουν την ορθοδοξία και το θεσμό της οικογένειας!! ΟΧΙ και πάλι ΟΧΙ !! Κανείς μας δεν υστερησε από την απουσία αυτού του μαθήματος . Ας βάλουμε επιτέλους προτεραιότητες και αξίες στη ζωή μας!

  • 4 Μαΐου 2020, 22:03 | ΘΩΜΑΣ ΜΠΙΛΛΙΑΣ

    Διαφωνώ κάθετα!! Η σεξουαλική διαπαιδαγωγηση σε αυτές τις ηλικίες μόνο λάθος μπορεί να είναι !

  • 4 Μαΐου 2020, 22:01 | Ευθυμια

    Διαφωνω κάθετα με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σε καθε βαθμιδα υποχρεωτικης εκπαιδευσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 22:01 | ΑΝΝΑ ΣΑΡΑΦΗ

    Για τη σεξουαλική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαφωνώ.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:59 | Στυλιανός Σ.

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο! Εκφράζομαι ως πατέρας. Τα παιδιά δεν είναι έτοιμα. Αυτό είναι διαστροφή! Καταστρέφουμε την αγνότητα των παιδιών.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:57 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΤΟ «ΔΙΑΦΩΝΩ»ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΦΤΩΧΗ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΙΩΘΩ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΚΦΡΑΣΘΩ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.
    ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕ;;;;;;

  • 4 Μαΐου 2020, 21:53 | Νεκταρία

    Ως εκπαιδευτικός διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον κάθε αναρμόδιο και ειδικά από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου! και του δημοτικού αλλά και του γυμνασίου, γιατί έτσι βιάζουμε την παιδική αθωότητα, πονηρεύουμε περισσότερο τα παιδιά μας και δεν τα βοηθάμε να αναπτύξουν υγιή προσωπικότητα, με ήθος και αρχές.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:53 | ΕΛΕΝΗ ΛΩΛΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ,με την εισαγωγή μαθήματος σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία όλων των βαθμίδων.Το θέμα αυτό βαρύνει αποκλειστικά τους δύο (2) γονείς πατέρα και μητέρα που γνωρίζουν τα παιδιά τους, άρα και τον τρόπο που θα τους μιλήσουν για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:53 | Ιωάννης Κάνιστρας

    Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή μαθημάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τόσο νεαρές και τρυφερές ηλικίες. Η αγνή αθωότητα καταστρέφεται απότομα με την πρόωρη έκθεση σε τέτοια στοιχεία, υπάρχει χρόνος και αργότερα.
    Κάνετε λάθος, το αποτέλεσμα είναι το ανάποδο από αυτό που πιστεύετε ότι θα έχει. Είδαμε και τις Αγγλοσαξωνικες κοινωνίες τι κατάφεραν με την ίδια στρατηγική: one night stand και εγκυμοσύνη αγνώστου ή αδιάφορου πατρός στα 16. Αν δεν το γνωρίζετε καλό να ρωτήσετε κάποιον που έχει ζήσει εκεί.
    Το άγουρο φρούτο όταν το κόβεις είναι ξινό, μην ξεχνάτε τις αρχές της ελληνικής οικογένειας και του αρχαίου και νεότερου πνεύματος.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:51 | Παναγιώτης

    Τα παιδιά του νηπιαγωγείου δεν πρέπει να έχουν εκπαίδευση σεξουαλικού περιεχομένου. Δεν έχει δοθεί βάρος στις συνέπειες μιας τέτοιας διαπαιδαγώγησης, που θα είναι τραγικές για τα αθώα μυαλά των παιδιών.
    Διαφωνώ κάθετα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:51 | Ανθούλα

    Αφήστε επί τέλους τα παιδιά να μεγαλώσουν σαν παιδιά. Σας ψηφίσαμε, μην μας απογοητεύετε. Διαφωνώ πλήρως με την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο. Αφήστε το ιερό αυτό καθήκον στους γονείς.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:50 | Κυριακή

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Σε αυτήν την ηλικία δεν τους απασχολούν τέτοιας φύσεως θέματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:50 | Β.Κ.

    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο σχολείο. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και μάλιστα στη νηπιακή και πρώιμη παιδική ηλικία νομίζω ότι αποτελεί άκαιρη αρνητική επέμβαση στην προσωπική φυσική και ψυχολογική ζωή του ανθρώπινου προσώπου.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:50 | Νίκη

    Διαφωνώ κάθετα με το μάθημα σεξουαλικότητας σε νηπιαγωγείο, δημοτικό και μεγαλύτερες τάξεις. Τα παιδιά κι οι έφηβοι δεν έχουν την ωριμότητα να διαχειριστούν και να επεξεργαστούν σωστά αυτό το θέμα και για αυτή τη συζήτηση μοναδικοί αρμόδιοι είναι οι γονείς.
    Εσείς σαν υπεύθυνοι ορθής εκπαίδευσης και σχολικών project δουλειά σας ειναι να μάθετε στα παιδιά μας σωστά την ελληνική γλώσσα και το σεβασμό στον συνάνθρωπο και τη φύση!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:48 | Ενωση Γονεων «Χριστιανική Αγωγή

    H Πανελλήνια Ένωση Γονέων «η Χριστιανική Αγωγή» με τα δεκάδες χιλιάδες μέλη της στα 60 περίπου τμήματά της σε όλη την Ελλάδα εκφράζει την έντονη ανησυχία της για την προτεινόμενη εισαγωγή του μαθήματος της Σεξουαλικής Αγωγής στα Σχολεία και μάλιστα απ’ την νηπιακή ηλικία.
    Δεν είναι μόνο, ότι κάποιες πτυχές του ζητήματος δεν συμφωνούν με τη Χριστιανική διδασκαλία αλλά και ότι οι παιδοψυχολόγοι συνιστούν, το θέμα αυτό να το διαχειριστούν οι γονείς με λεπτότητα, ανάλογα με τη χρονική στιγμή που το κάθε παιδί ξεχωριστά αρχίζει να ευαισθητοποιείται σε αυτό το θέμα και μάλιστα να υπεισέρχονται σε αυτό μόνο μέχρι την επίλυση των ερωτημάτων και προβληματισμών του συγκεκριμένου παιδιού.
    Ως γονείς εκφράζουμε με ιδιαίτερη έμφαση τη δυσφορία μας και ζητούμε την απόσυρση της σχετικής αναφοράς από την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, το οποίο κατά τα άλλα περιέχει πολλά θετικά στοιχεία.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:47 | Κωνσταντίνος Βαϊόπουλος

    Χριστός Ανέστη.
    Δεν θα είχα καμία αντίρρηση να υλοποιηθεί κάποια τέτοια πρόταση, αρκεί να εξασφαλιζόταν το γεγονός της απολύτου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών για τα συγκεκριμένα ζητήματα(γνωστικά, μορφωτικά, παιδαγωγικά, επιστημονικά, και φυσικά ψυχικά!Επίσης επειδή πλέον είμαστε πολυπολιτισμική κοινωνία(εξ αιτίας σας) πώς εξασφαλίζεται το γεγονός του σεβασμού και της μη προσβολής των ιδιαιτεροτήτων του κάθε μαθητή στα πιστεύω της πολιτισμικής ομάδας που προέρχεται;(πχ: χριστιανοί, μουσουλμάνοι,εβραίοι κλπ).
    Επίσης τα πιο απαγορευτικά δεδομένα για την υλοποίηση της εν λόγω προτάσεως νόμου, είναι η ηλικία που προτείνεται να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή και η εμπειρία του συγκεκριμένου εγχειρήματος σε άλλες χώρες πιο προηγμένες εκπαιδευτικά από εμάς, όπου και απέτυχε παταγωδώς!
    Η λύση είναι μία:η άμεση απόσυρση του εν λόγω άρθρου!
    Μετά τιμής
    Κωνσταντίνος Βαϊόπουλος

  • 4 Μαΐου 2020, 21:47 | Α. Β.

    Διαφωνώ κάθετα με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Μετά από μια τέτοια διαπαιδαγώγηση τα νήπια ποτέ δεν πρόκειται να είναι ήπια. Μη στερήσετε από εκείνα κι από εμάς την αθωότητα που πηγάζει από τη σκέψη και τη ματιά τους. Ο Κόσμος μας αξίζει αυτήν την ομορφιά.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:46 | Στυλιανη Μαυρουδη

    Διαφωνώ ριζικά να γίνεται σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο!
    Το κάθε παιδί έχει το δικό του χρόνο ανάπτυξης κ είναι καλό αυτό να γίνεται σεβαστό απο την πολιτεία!!!
    Εάν το παιδί δεν αναρωτηθεί δεν υπάρχει λόγος πλασαρίσματος γνώσεων!!
    Προσωπικά δεν επιθυμώ αυτόν τον ρόλο να τον αναλλαβει η πολιτεία αλλά θεωρώ ότι ο υπεύθυνος γονέας θα το κάνει ο ίδιος στο χρόνο που είναι κατάλληλος για το παιδί του κ με τον τρόπο αλλά κ τις συνειστώσες που θα συμπεριλάβει αυτός!!!
    Έχουμε ανάγκη απο υπεύθυνους σκεπτόμενους πολίτες κ όχι προγραμματισμένους μαθητές που προωθούνται σε μηχανιστικές γνώσεις!!!
    Δεν θεωρώ ότι αυτή η γνώση μπορεί να δωθεί απο εκπαιδευτικούς γιατί εκεί απουσιάζει παντελώς το αγαπητικό υπόστρωμα της οικογένειας!!!
    Έτσι το μόνο που μπορεί να μεταδοθεί είναι το ανεπαρκές μηχανιστικό μέρος κ όχι η αγαπητική διάσταση της πραξεως που ολοκληρώνει, ανεβάζει κ εξυψώνει τον άνθρωπο!!!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:46 | Σπυριδουλα Νικολαιδου

    Παρακαλω πολυ αφηστε τα μωρα μας στην ησυχια τους, στην αγνοτητα και ηρεμια που επιβαλλει η ηλικια τους. Παρακαλουμε να αποσυρθει αμεσα καθε προσπαθεια σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στα νηπια! Θα πληγωσει ανεπανορθωτα τις ψυχουλες τους

  • 4 Μαΐου 2020, 21:44 | Αλέξανδρος Πρωτόπαπας

    Κύριοι,
    Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι κατ’εξοχήν αρμοδιότητα και ευθύνη των γονέων.
    Σε άλλες χώρες που έχει γίνει αυτό, έχει συντελέσει στην αποδόμηση του θεσμού της οικογένειας, ας μην τους μιμηθούμε.
    Μην πειραματίζεστε στις αθώες και αγνές ψυχές των παιδιών μας.
    Οπότε πιστεύω ότι η εν λόγω «εκπαιδευτική» ενότητα δεν έχει θέση στην Ελληνορθόδοξη κοινωνίας.
    Αν όντως ενδιαφέρεσθε για την υγιή πνευματική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών μας, τότε να συμβουλευτείτε πρώτα τους ειδικούς πριν αναρτήσςτε κάτι σε διαβούλευση.
    Δεεύτερον να καθιερώσετε ενότητα Συμβουλευτικής Γονέων ώστε να μάθουν οι γονείς από τους ειδικούς γενικές γνώσεις υγιούς διαπαιδαγώγησης.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:43 | Μαρία Σ.

    Ως νηπιαγωγός και γνώστης της παιδικής ηλικίας και ψυχοσύνθεσης, διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά δεν είναι έτοιμα. Δεν τα προφυλλάσουμε με αυτόν τον τρόπο. Περισσότερο τα εκθέτουμε σε κίνδυνο. Καταστρέφουμε την παιδικότητά τους, την αθωότητα και την αγνότητα τους. Θέλει προσοχή η παιδική ψυχή για να αναπτυχθεί σωστά ο άνθρωπος. Προβλήματα θα δημιουργήσουμε.Ας μην αντιγράφουμε άκριτα ό, τι γίνεται στο εξωτερικό και ό, τι προσπαθεί να μας επιβάλλει η Ευρώπη. Ας σεβαστούμε το δικαίωμα των παιδιών για μια υγιή ανάπτυξη και ας μην επιτρέψουμε τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο νηπιαγωγείο. Ακούστε τη φωνή μας!

  • 4 Μαΐου 2020, 21:42 | Σπύρος

    Διαφωνώ πλήρως με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Με ποιό στόχο προχωρά η κυβέρνηση σε αυτό το μέτρο; Οι γονείς μόνο πρέπει να έχουν την ευθύνη για ένα τόσο ευαίσθητο θέμα. Ας διοργανωθούν αντίστοιχα σεμινάρια για τους γονείς. Τα παιδιά δεν τα απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:42 | Ντίβης Αλέξανδρος

    Σε καμία των περιπτώσεων δεν δεχόμαστε «μαθήματα σεξουαλικής αγωγής » σε νηπιαγωγεία και καμία άλλη σχολική τάξη. Ειδικότερα όταν προωθείται η ομοφυλοφιλία ως φυσική επιλογή και δικαίωμα που επιβάλλεται σε ανθρώπους που δηλώνουν Ορθόδοξοι Χριστιανοί και δεν ασπάζονται τις νεοταξητικες ανθελληνικές τάσεις.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:41 | ΕΛΕΝΗ

    ΟΥΤΕ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΟΥΤΕ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ.
    ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΠΕΡΔΕΨΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ! ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 21:40 | Μιχαήλ Βιδάλης

    Το Άρθρο 1, κ.α., συνιστούν αποτυχημένο μοντέλο, μα κυρίως εκφράζει αντιχριστιανικές θέσεις. Το Υπουργείο φαίνεται να συμπλέει με ιδέες της Νέας Τάξης Πραγμάτων;